View Full Version : Centraal Wielren Topic
Edwin Grouwstra
10 september 2008, 06:44
http://www.lancearmstrong.com/
gr.
Eric van der Putten
10 september 2008, 07:58
Die geruchten ging al een week of 2 rond, maar eindelijk is er duidelijkheid gekomen.
Jan van Son
10 september 2008, 08:35
Let's play hockey, de EPOLOOG is nog maanden ver.
Paul van Heertum
10 september 2008, 08:56
Ik denk dat hij zich overschat, maar als iemand het kan is het Lance
Eric van der Putten
10 september 2008, 09:15
Ik denk dat hij zich overschat, maar als iemand het kan is het Lance
Precies, hij gaat er natuurlijk alles aan doen én alleen voor die tour.
Jasper Maassen
10 september 2008, 11:10
Precies, hij gaat er natuurlijk alles aan doen én alleen voor die tour.
Uiteraard, wat hij jaren lang al gedaan heeft...
Vond het wel grappig dat hij de ASO nu al onder druk heeft gezet om hem te laten starten: "Anders bel ik even met Sarkozy"!
Remco Bambacht
10 september 2008, 11:20
Mooi, dan kan Robertje Gesink die Amerikaan volgend jaar het snot voor de ogen rijden!
Piet de Kort
10 september 2008, 11:25
Mooi, dan kan Robertje Gesink die Amerikaan volgend jaar het snot voor de ogen rijden!
Gesink? Wie is dat! Heeft hij afgelopen jaar de tour gereden? :goodman:
Remco Bambacht
10 september 2008, 11:32
Gesink? Wie is dat! Heeft hij afgelopen jaar de tour gereden? :goodman:
Nee, te weinig tegenstand. Daarom pas volgend jaar zijn debuut in de Tour!
Lou-Ann Bartels
10 september 2008, 11:39
Nee, te weinig tegenstand. Daarom pas volgend jaar zijn debuut in de Tour!
En voorlopig doet hij het heel goed, ook in de Vuelta. Hij lijkt me een groter talent voor de grote rondes dan de over het paard getilde Thomas Dekker.
Wat Armstrong nu weer uit de hoge hoed gaat toveren, we zullen zien. Van mij had hij niet terug hoeven komen.
Jasper Maassen
10 september 2008, 11:44
En voorlopig doet hij het heel goed, ook in de Vuelta. Hij lijkt me een groter talent voor de grote rondes dan de over het paard getilde Thomas Dekker.
Wat Armstrong nu weer uit de hoge hoed gaat toveren, we zullen zien. Van mij had hij niet terug hoeven komen.
Ik ben er wel benieuwd naar, vooral ook of hij andere wedstrijden serieus gaat rijden. Ik denk dat hij de Gold Race ook wel op zijn palmares wil hebben staan.
En over Gesink: als hij zijn tijdritten zo blijft verbeteren als hij momenteel doet, dan wordt het nog een hele grote.
Lou-Ann Bartels
10 september 2008, 11:58
Uit het Limburgs Dagblad:
Was het in 1999 nog Michael Boogerd die Lance Armstrong te snel af was in de sprint, in 2001 werd de Amerikaan weer door een Nederlander geklopt op de streep; Erik Dekker. Het was de zeventiende keer dat een Nederlander de Amstel Gold Race wist te winnen. Armstrong deed er alles aan om de klassieker eindelijk een keer op zijn naam te schrijven.
Jasper Maassen
10 september 2008, 12:16
Uit het Limburgs Dagblad:
Was het in 1999 nog Michael Boogerd die Lance Armstrong te snel af was in de sprint, in 2001 werd de Amerikaan weer door een Nederlander geklopt op de streep; Erik Dekker. Het was de zeventiende keer dat een Nederlander de Amstel Gold Race wist te winnen. Armstrong deed er alles aan om de klassieker eindelijk een keer op zijn naam te schrijven.
Exact :) Die keer dat Boogerd won stond ik op de Eyserbosweg, precies op de plek waar Boogie demarreerde.
Lou-Ann Bartels
10 september 2008, 12:22
Exact :) Die keer dat Boogerd won stond ik op de Eyserbosweg, precies op de plek waar Boogie demarreerde.
Bofkont! :mrgreen: ::thumbsup::
Jasper Maassen
10 september 2008, 12:45
Bofkont! :mrgreen: ::thumbsup::
Ik stond daar destijds ieder jaar, heb familie wonen in Eys, zodoende. Ik heb zelfs nog een wedstrijdshirtje van hem, gekregen van zijn neef Ronald Spijkers, die mijn begeleider was op een ijshockeykamp. Dat was twee jaar voor hij in 1996 in Aix-les-Bains won. Toen hij bij het criterium van Heerlen was, wist Boogerd nog hoe ik aan dat shirt was gekomen en heeft hij het gesigneerd. Dat maakt veel indruk op een 11-jarige :mrgreen:
Harm Wietze Oldersma
10 september 2008, 13:25
Het Amerikaanse tijdschrift VeloNews meldde maandag dat Armstrong naast de Tour de France volgend seizoen ook de Ronde van Californië, Parijs-Nice, de Ronde van Georgia en de Dauphiné Libéré gaat rijden. De Texaan heeft zijn conditie de afgelopen jaren op peil gehouden en werd vorige maand tweede in een mountainbikerace over 160 kilometer. "Maar toch hebben we nog heel wat huiswerk te doen", geeft Higgins toe. "Maar we gaan wel voor het hoogst haalbare."
Bron 'De Pers' (http://www.depers.nl/sport/242688/Armstrong-keert-terug.html)
Jasper Maassen
10 september 2008, 16:16
Het Amerikaanse tijdschrift VeloNews meldde maandag dat Armstrong naast de Tour de France volgend seizoen ook de Ronde van Californië, Parijs-Nice, de Ronde van Georgia en de Dauphiné Libéré gaat rijden. De Texaan heeft zijn conditie de afgelopen jaren op peil gehouden en werd vorige maand tweede in een mountainbikerace over 160 kilometer. "Maar toch hebben we nog heel wat huiswerk te doen", geeft Higgins toe. "Maar we gaan wel voor het hoogst haalbare."
Bron 'De Pers' (http://www.depers.nl/sport/242688/Armstrong-keert-terug.html)
Puur en alleen gefocust op de tour dus. Die mountainbikerace kwam overigens goed uit, die was precies een half jaar voor de Ronde van Californie en dat is de tijd dat je een actief dopingpaspoort moet hebben van de WADA om te kunnen deelnemen aan profwielerwedstrijden...
Joep Meijsen
10 september 2008, 17:18
Ik zit er niet op te wachten in ieder geval. Al zijn helpers van toen zijn zodra ze elders gingen rijden door de mand gevallen als dopingzondaars. Vrijwel zonder uitzondering. Wat voor mij ook iets zegt over hun voormalige patron en zijn professionele begeleidingsteam.
Het wielrennen is een stuk beter af zonder Armstrong.
Sven van de Wall
10 september 2008, 17:43
Ik zit er niet op te wachten in ieder geval. Al zijn helpers van toen zijn zodra ze elders gingen rijden door de mand gevallen als dopingzondaars. Vrijwel zonder uitzondering. Wat voor mij ook iets zegt over hun voormalige patron en zijn professionele begeleidingsteam.
Het wielrennen is een stuk beter af zonder Armstrong.
Helemaal mee eens Joep
Lou-Ann Bartels
11 september 2008, 08:42
10 september 2008 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2008/09/10/)
Michael Boogerd overweegt een comeback in het wielerpeloton. Dat bekende de 36-jarige oud-renner woensdag in het televisieprogramma 'De Wereld draait door'. In navolging van Lance Armstrong zou ook Boogerd willen nadenken over een terugkeer.
"Als ik een serieus aanbod krijg, zou ik dat best willen overwegen om terug te keren," verklaarde de voormalig renner van Rabobank. Boogerd beëindigde in 2007 zijn carri?re, na een loopbaan van veertien seizoenen.
De Hagenees had het afgelopen jaar moeite met het opbouwen van een loopbaan na de actieve wielersport. Volgens de Telegraaf is zijn huwelijk hierdoor op de klippen gelopen. Bij zijn oude ploeg Rabobank kon er geen functie voor hem gevonden worden.
Tijdens de Tour de France voorzag hij de etappe naar l'Alpe d'Huez van co-commentaar. Vervolgens werd hij door de Vlaamse omroep Sporza gevraagd voor commentaar tijdens de Eneco Tour. De nieuwe Vacansoleil-formatie zou interesse hebben om Boogerd voor volgend seizoen te contracteren.
Nog een Heintje Davids? Opvallend...
Het lijkt mij verstandiger dat hij een manier zoekt om uit het zwarte gat te komen. Als hij wel weer op de fiets stapt komt er toch nog weer een tijd van stoppen. Hopelijk vangt hij het dan beter op dan nu.
Overigens zei hij in het programma dat hij voornamelijk de voorjaarsklassiekers zou willen rijden.
Paul van Heertum
11 september 2008, 08:58
hij zou een soort van wegkapitein kunnen worden, maar dan een die voorin mee kan doen in de klassiekers
Jasper Maassen
11 september 2008, 11:17
10 september 2008 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2008/09/10/)
Michael Boogerd overweegt een comeback in het wielerpeloton. Dat bekende de 36-jarige oud-renner woensdag in het televisieprogramma 'De Wereld draait door'. In navolging van Lance Armstrong zou ook Boogerd willen nadenken over een terugkeer.
"Als ik een serieus aanbod krijg, zou ik dat best willen overwegen om terug te keren," verklaarde de voormalig renner van Rabobank. Boogerd beëindigde in 2007 zijn carri?re, na een loopbaan van veertien seizoenen.
De Hagenees had het afgelopen jaar moeite met het opbouwen van een loopbaan na de actieve wielersport. Volgens de Telegraaf is zijn huwelijk hierdoor op de klippen gelopen. Bij zijn oude ploeg Rabobank kon er geen functie voor hem gevonden worden.
Tijdens de Tour de France voorzag hij de etappe naar l'Alpe d'Huez van co-commentaar. Vervolgens werd hij door de Vlaamse omroep Sporza gevraagd voor commentaar tijdens de Eneco Tour. De nieuwe Vacansoleil-formatie zou interesse hebben om Boogerd voor volgend seizoen te contracteren.
Nog een Heintje Davids? Opvallend...
Het lijkt mij verstandiger dat hij een manier zoekt om uit het zwarte gat te komen. Als hij wel weer op de fiets stapt komt er toch nog weer een tijd van stoppen. Hopelijk vangt hij het dan beter op dan nu.
Overigens zei hij in het programma dat hij voornamelijk de voorjaarsklassiekers zou willen rijden.
Ik denk niet dat hij het daadwerkelijk gaat doen, het interview was op een grappige manier en Van Nieuwkerk wilde het gewoon heel graag horen. Boogerd zou, bij een aanbod van een team, eventueel overwegen om weer te beginnen, maar zeker niet zonder overleg met zijn naasten. Ik denk dat het een heimelijke droom is, maar dat hij het niet doet.
Lou-Ann Bartels
11 september 2008, 11:35
Ik denk niet dat hij het daadwerkelijk gaat doen, het interview was op een grappige manier en Van Nieuwkerk wilde het gewoon heel graag horen. Boogerd zou, bij een aanbod van een team, eventueel overwegen om weer te beginnen, maar zeker niet zonder overleg met zijn naasten. Ik denk dat het een heimelijke droom is, maar dat hij het niet doet.
Later op de avond een interview met hem gezien op SBS6. Daar vertelde hij dat z'n huwelijk nog niet helemaal over is, ze zijn nog 'on speaking terms' al wonen ze, voorlopig, niet meer in hetzelfde huis.
Over zijn evt comeback sprak hij toch behoorlijk serieus, openlijk en oprecht. En beaamde dat het meer dan alleen een gedachte (of droom) is.
Joep Meijsen
11 september 2008, 11:38
Over zijn evt comeback sprak hij toch behoorlijk serieus, openlijk en oprecht. En beaamde dat het meer dan alleen een gedachte (of droom) is.
Kan hij mooi Lance Armstrong een ravijn in rijden. (met net genoeg schade om diens comeback te stoppen, niets permanents)
Ro Herregraven
11 september 2008, 11:44
De Hagenees had het afgelopen jaar moeite met het opbouwen van een loopbaan na de actieve wielersport. Volgens de Telegraaf is zijn huwelijk hierdoor op de klippen gelopen.
Hij gaat gewoon weer rijden om een nieuwe rondemiss op te kunnen pikken, snap dat dan! ;-)
Lou-Ann Bartels
17 september 2008, 13:16
17 september 2008 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2008/09/17/)
Het Limburgs Dagblad meldt dat de Giro d'Italie 2010 naar Limburg komt wanneer de organisatie Amsterdam als startplaatst aanwijst. Oud-journalist Bennie Ceulen spreekt van een gerede kans op de komst van wielerevenement.
Valkenburg en Roermond hebben zich inmiddels gemeld als potentiële start- of finishplaats. De Provincie Zuid-Limburg is de laatste jaren actief om grote rondes binnen haar provincie grenzen te krijgen. De afgelopen jaren was de provincie twee maal gastheer voor een etappe van de Ronde van Frankrijk en volgend jaar finisht de Vuelta in Venlo en wordt de Cauberg aangedaan.
Vorige week zijn Bennie Ceuler en Emiel Frambach (organisator Amstel Gold Race) naar Italië gegaan om contacten te leggen. Ceuler en Frambach gelden als belangrijke adviseurs van de lokale overheid om wielerevenementen binnen te halen.
Ro Herregraven
17 september 2008, 13:19
De topictitel deed me eerst denken aan die inzamelingsactie net na de aardbeving ;-)
"Stort nu!"
Lou-Ann Bartels
17 september 2008, 13:30
De topictitel deed me eerst denken aan die inzamelingsactie net na de aardbeving ;-)
"Stort nu!"
:):):) Heb ik niet bij stilgestaan...volgende keer schrijf ik wel Giro d'Italia voluit ::devilsmilie::
Jasper Maassen
17 september 2008, 15:26
17 september 2008 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2008/09/17/)
Het Limburgs Dagblad meldt dat de Giro d'Italie 2010 naar Limburg komt wanneer de organisatie Amsterdam als startplaatst aanwijst. Oud-journalist Bennie Ceulen spreekt van een gerede kans op de komst van wielerevenement.
Valkenburg en Roermond hebben zich inmiddels gemeld als potentiële start- of finishplaats. De Provincie Zuid-Limburg is de laatste jaren actief om grote rondes binnen haar provincie grenzen te krijgen. De afgelopen jaren was de provincie twee maal gastheer voor een etappe van de Ronde van Frankrijk en volgend jaar finisht de Vuelta in Venlo en wordt de Cauberg aangedaan.
Vorige week zijn Bennie Ceuler en Emiel Frambach (organisator Amstel Gold Race) naar Italië gegaan om contacten te leggen. Ceuler en Frambach gelden als belangrijke adviseurs van de lokale overheid om wielerevenementen binnen te halen.
Leuk, volgend jaar komt de Vuelta al op visite! Ben ik bij!
Overigens willen zowel Utrecht als Rotterdam de start van de Tour in 2010. Ook Dusseldorf is een optie (zeg ik uit mijn hoofd, kan ook Dortmund zijn).
Lou-Ann Bartels
17 september 2008, 15:58
Leuk, volgend jaar komt de Vuelta al op visite! Ben ik bij!
Overigens willen zowel Utrecht als Rotterdam de start van de Tour in 2010. Ook Dusseldorf is een optie (zeg ik uit mijn hoofd, kan ook Dortmund zijn).
Niet uit mijn hoofd, maar gegoogled:
De organisatie van de Tour maakt waarschijnlijk in oktober bekend welke stad de start van de wielerronde mag organiseren.
Utrecht en Rotterdam zijn samen met het Duitse Düsseldorf de drie kandidaten voor het 'Grand Départ' van de Tour over twee jaar.
Lou-Ann Bartels
17 september 2008, 16:39
Misschien is het wel handig om de topics die over de wielersport gingen samen te voegen onder de simpele titel 'Wielrennen'. Weet iedereen meteen waar hij aan toe is en of ze geinteresseerd zijn. Zo groot zal de doelgroep hier niet zijn...:-) Dan houd je ook beter overzicht.
Fintan Planting
17 september 2008, 16:52
Misschien is het wel handig om de topics die over de wielersport gingen samen te voegen onder de simpele titel 'Wielrennen'. Weet iedereen meteen waar hij aan toe is en of ze geinteresseerd zijn. Zo groot zal de doelgroep hier niet zijn...:-) Dan houd je ook beter overzicht.
Bij deze gedaan.
Joep Meijsen
18 september 2008, 12:28
Grote kans op tourstart in Nederland
DÜSSELDORF/RIJSWIJK (ANP/DPA) - De kans is groot dat de Ronde van Frankrijk in 2010 in Rotterdam of Utrecht begint. Düsseldorf heeft zich als kandidaat voor het organiseren van het 'Grand Départ' teruggetrokken. De burgemeester van de Duitse stad maakte dat donderdag bekend.
Düsseldorf was aanvankelijk enthousiast over de plannen om de Tour binnen te halen. Het zou het imago van de stad en het wielrennen in Duitsland ten goede komen. Burgemeester Dirk Elbers zei donderdag echter dat er te veel twijfel bestaat over het nut voor de stad, ook omdat het nog onzeker is of de tv-zender ARD beelden van de Tour zal uitzenden.
Rotterdam en Utrecht zijn nu in principe de overgebleven twee kandidaten voor de tourstart in 2010. De organisatie van de Ronde van Frankrijk bracht eind augustus nog een onverwachts inspectiebezoek aan beide steden. Het mogelijke parkoers voor de proloog en de start- en finishlocatie ondergingen daarbij een keuring. Waarschijnlijk valt in oktober het besluit welke stad de start van de grootste wielerronde mag organiseren.
Jasper Maassen
18 september 2008, 13:39
Grote kans op tourstart in Nederland
DÜSSELDORF/RIJSWIJK (ANP/DPA) - De kans is groot dat de Ronde van Frankrijk in 2010 in Rotterdam of Utrecht begint. Düsseldorf heeft zich als kandidaat voor het organiseren van het 'Grand Départ' teruggetrokken. De burgemeester van de Duitse stad maakte dat donderdag bekend.
Düsseldorf was aanvankelijk enthousiast over de plannen om de Tour binnen te halen. Het zou het imago van de stad en het wielrennen in Duitsland ten goede komen. Burgemeester Dirk Elbers zei donderdag echter dat er te veel twijfel bestaat over het nut voor de stad, ook omdat het nog onzeker is of de tv-zender ARD beelden van de Tour zal uitzenden.
Rotterdam en Utrecht zijn nu in principe de overgebleven twee kandidaten voor de tourstart in 2010. De organisatie van de Ronde van Frankrijk bracht eind augustus nog een onverwachts inspectiebezoek aan beide steden. Het mogelijke parkoers voor de proloog en de start- en finishlocatie ondergingen daarbij een keuring. Waarschijnlijk valt in oktober het besluit welke stad de start van de grootste wielerronde mag organiseren.
Goed nieuws, dan ga ik zeker even kijken. Toch opvallend dat alle drie de grote ronden in zo'n kort tijdsbestek Nederland aandoen als startplaats.
Remco Bambacht
18 september 2008, 13:44
Goed nieuws, dan ga ik zeker even kijken. Toch opvallend dat alle drie de grote ronden in zo'n kort tijdsbestek Nederland aandoen als startplaats.
Zeker aangezien Nederland het meest wielrenonvriendelijke land is. Agressie van autobestuurders en de vele rotondes en drempels.
Joep Meijsen
18 september 2008, 13:52
Zeker aangezien Nederland het meest wielrenonvriendelijke land is. Agressie van autobestuurders en de vele rotondes en drempels.
En niet te vergeten het feit dat we al jaren geen etappes meer winnen in rondes, dat het intussen bijna dertig jaar geleden is dat we een grote ronde hebben gewonnen en dat het straks bijna twintig jaar geleden is dat er überhaupt een Nederlander de gele trui gedragen heeft (bij de Ronde van Italië is het iets korter geleden)
En toch blijf ik kijken en luisteren (tenzij Armstrong meedoet). Zaterdag klimtijdrit...Gesink naar de top drie?
Ro Herregraven
18 september 2008, 13:53
Daartegenover staat een Nederlandse wielrenploeg die al meer dan 10 jaar toonaangevend is en internationaal vrijwel van onbesproken gedrag is v.w.b. dopingperikelen e.d.
Wat dat betreft heeft Nederland in wielerland gewoon een goede naam.
Jasper Maassen
18 september 2008, 14:06
En niet te vergeten het feit dat we al jaren geen etappes meer winnen in rondes, dat het intussen bijna dertig jaar geleden is dat we een grote ronde hebben gewonnen en dat het straks bijna twintig jaar geleden is dat er überhaupt een Nederlander de gele trui gedragen heeft (bij de Ronde van Italië is het iets korter geleden)
En toch blijf ik kijken en luisteren (tenzij Armstrong meedoet). Zaterdag klimtijdrit...Gesink naar de top drie?
De manier waarop Rabobank het wielrennen heeft aangepakt, vanaf de basis, werpt zo ontzettend veel vruchten af, dat het Nederlandse wielrennen voor het eerst sinds lange tijd weer in de lift zit. Gesink die in zijn eerste grote ronde misschien top 5 gaat rijden (top drie denk ik niet, Sastre staat te ver voor, Mosquera is eventueel mogelijk), Boy van Poppel die Cavendish verslaat in de sprint, Stef Clement die derde wordt bij het WK tijdrijden, Lars Boom die alle kampioenschappen wint die hij rijdt en het vooruitzicht dat Theo Bos op de weg gaat rijden. Daarnaast heeft Nederland straks wellicht een tweede ploeg op het hoogste niveau met Skil-Shimano en ook Vacansoleil is een nieuwe profploeg.
Remco Bambacht
18 september 2008, 14:08
Daartegenover staat een Nederlandse wielrenploeg die al meer dan 10 jaar toonaangevend is en internationaal vrijwel van onbesproken gedrag is v.w.b. dopingperikelen e.d.
Wat dat betreft heeft Nederland in wielerland gewoon een goede naam.
Volgens mij hebben de laatste drie Nederlandse wielerploegen allemaal een groot dopingschandaal achter de rug.
PDM met het zogenaamde bedorven eten, TVM met de soigneur en zijn auto vol doping en Rabobank met Rasmussen.
Remco Bambacht
18 september 2008, 14:10
De manier waarop Rabobank het wielrennen heeft aangepakt, vanaf de basis, werpt zo ontzettend veel vruchten af, dat het Nederlandse wielrennen voor het eerst sinds lange tijd weer in de lift zit. Gesink die in zijn eerste grote ronde misschien top 5 gaat rijden (top drie denk ik niet, Sastre staat te ver voor, Mosquera is eventueel mogelijk), Boy van Poppel die Cavendish verslaat in de sprint, Stef Clement die derde wordt bij het WK tijdrijden, Lars Boom die alle kampioenschappen wint die hij rijdt en het vooruitzicht dat Theo Bos op de weg gaat rijden. Daarnaast heeft Nederland straks wellicht een tweede ploeg op het hoogste niveau met Skil-Shimano en ook Vacansoleil is een nieuwe profploeg.
Toch twijfel ik over de Rabo. Ze hebben Dekker laten vallen en zoals Mart Smeets al zegt: er lijkt geen gedachte achter te zitten bij de grote rondes. Mentsjov is natuurlijk een ongelooflijk dropl*l met zijn val in die afdaling maar hij had natuurlijk ook totaal geen ploeg om zich heen. Al die Rabo-renners lossen al op een wat hogere verkeersdrempel.
Jasper Maassen
18 september 2008, 14:12
Toch twijfel ik over de Rabo. Ze hebben Dekker laten vallen en zoals Mart Smeets al zegt: er lijkt geen gedachte achter te zitten bij de grote rondes. Mentsjov is natuurlijk een ongelooflijk dropl*l met zijn val in die afdaling maar hij had natuurlijk ook totaal geen ploeg om zich heen. Al die Rabo-renners lossen al op een wat hogere verkeersdrempel.
Vandaar dat Garate voor volgend seizoen is aangetrokken: als luxeknecht voor Mentsjov. Zet daarnaast Robert Gesink en in de toekomst Bauke Mollema en het ziet er al wat beter uit.
Ro Herregraven
18 september 2008, 14:14
Ik denk dat de manier waarop Rabobank destijds met de affaire Rasmussen is omgegaan in het voordeel van de Rabobank heeft gewerkt, althans naar de rest van de wielerwereld toe.
PDM en TVM, da's wel al heel erg lang geleden...
Jasper Maassen
18 september 2008, 14:26
Volgens mij hebben de laatste drie Nederlandse wielerploegen allemaal een groot dopingschandaal achter de rug.
PDM met het zogenaamde bedorven eten, TVM met de soigneur en zijn auto vol doping en Rabobank met Rasmussen.
Ik ben het grotendeels met Ro eens. De affaire Rasmussen is redelijk goed afgehandeld. Het had eigenlijk voorkomen moeten worden.
De Intralipid-affaire is volledig te wijten aan Sanders, zie ook de uitzending van Andere Tijden Sport hierover. Ik werd gewoon kwaad toen ik die kerel daar op het scherm zo arrogant zag zitten.
En TVM (Transport Verboden Middelen), tja ach... Ik ben altijd een Raas-fan geweest en had een milde afkeer van TVM, maar ik denk niet dat heel TVM onder de doping zat. Hoogstens Ouchakov :)
Ro Herregraven
18 september 2008, 14:38
De Intralipid-affaire is volledig te wijten aan Sanders, zie ook de uitzending van Andere Tijden Sport hierover. Ik werd gewoon kwaad toen ik die kerel daar op het scherm zo arrogant zag zitten.
Misschien verloren we daarom wel de Play-offs met de Meetpoint Eaters...
(want wie was er toen ook alweer teamarts?)
Jasper Maassen
18 september 2008, 14:57
Misschien verloren we daarom wel de Play-offs met de Meetpoint Eaters...
(want wie was er toen ook alweer teamarts?)
Exactement. Hoewel ik niet denk dat het daaraan lag hoor ;)
Marc van de Wall
18 september 2008, 22:11
Wat heb je tegen Armstrong? Is toch een topper (geweest).
Lou-Ann Bartels
19 september 2008, 16:41
19 september 2008 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2008/09/19/)
De Franse provinciekrant La Provence weet te melden dat de Mont Ventoux in 2009 weer op het parcours van de Tour de France te vinden is. De befaamde berg in het zuiden van Frankrijk was het afgelopen jaar niet in het rittenschema opgenomen.
Er gaan zelfs geruchten te ronde dat er een klimtijdrit 'De kale berg' geörganiseerd zou worden. De Franse tourorganisator ASO reageerde vandaag niet op de geruchten. Over ruim een maand maakt de ASO zelf het tourparcours bekend.
Lijkt mij een drama, een tijdrit op die ***** berg in dat maanlandschap.
Voor de kijker misschien leuk, maar je zal maar renner zijn...zakje zuurstof meenemen ofzo? O nee, da's natuurlijk doping :mrgreen:
Lou-Ann Bartels
24 september 2008, 13:20
24 september 2008 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2008/09/24/)
Lance Armstrong zal in januari zijn rentree maken in de Tour Down Under. Dat meldt de website van de Australische etappekoers. Armstrong stopte in 2005 met wielrennen maar kondigde eerder deze maand zijn rentree aan.
Met name de bereidwilligheid van de organisatie om de kankerbestrijding te steunen is voor de Amerikaan een belangrijke motivatie geweest om zijn deelname toe te zeggen. Voor welk team hij uit zal komen is nog niet bekend. Naar alle waarschijnlijkheid zal dit Astana worden. Armstrong maakt donderdag de naam van zijn ploeg en zijn programma voor 2009 bekend.
P.S. Laatste nieuws: Lance Armstrong rijdt volgend seizoen voor Astana. Dat zegt Nikolai Proskoerin, plaatsvervangend voorzitter van de wielerbond van Kazachstan.
@ Dit alles speciaal voor Joep....:grin:
Joep Meijsen
14 oktober 2008, 00:10
Het is weer een doping-bloedbad in het wielrennen. Eerder al Stefan Schumacher, vandaag Bernhard Kohl en naar verwachting volgen er de komende dagen nog een reeks. Daarbij wordt onder meer gesproken over vijf rijders van CSC....natuurlijk die Schleck, maar mogelijk ook tourwinnaar Sastre.
De organisatie van de Tour de France is met een nieuwe methode opnieuw een aantal verdachte stralen aan het controleren op CERA. Over Schumacher en Kohl deed kort na de tour trouwens al een verhaal de ronde. Na de aankondiging in de bus over de onverwachte postitieve test voor Ricco brak er gejuich uit in de teambus van Gerolsteiner. Iederen blij...behalve...
En zo blijft het wielrennen vooroplopen in de strijd tegen doping. En in het Nederlandse ijshockey mogen ze zogenaamd niet eens bekendmaken wie er betrapt zijn, laat staan waarop...
Joep Meijsen
14 oktober 2008, 00:11
@ Dit alles speciaal voor Joep....:grin:
Met al die nieuwe tests zal LA ook wel gaan twijfelen. ::magic::
Maar hij kan natuurlijk vertrouwen op de medische staf van Bruyneel. Die hebben nog nooit een betrapte renner afgeleverd.
Remco Bambacht
14 oktober 2008, 09:28
Kohl betrapt op doping...what a surprise!
Als al die Duitsers nou eens stoppen met wielrennen en weer lekker gaan handballen.
Jasper Maassen
14 oktober 2008, 11:41
Het verbaast mij ook niet zoveel, het zijn namelijk altijd dezelfde ploegen die hiermee hun vingers branden. Saunier Duval en Gerolsteiner waren natuurlijk al niet van onbesproken gedrag en het is ook niet voor niks dat Holczer voor Gerolsteiner geen opvolger kon vinden.
Ik las op de Belgische teletekst dat ploegleider Sergeant van Lotto de lijst heeft gezien met namen die onder verdenking staan. Volgens hem staan er geen renners van zijn ploeg of Belgen op die lijst, maar ik waag dat te betwijfelen, aangezien Lotto ook niet altijd de meest schone reputatie heeft gehad. Daarnaast hebben ze nu ook Dekker aangetrokken, waar anderen zich niet aan wilden branden. Straks wint Mentsjov alsnog de Tour :)
Joep Meijsen
14 oktober 2008, 12:12
Straks wint Mentsjov alsnog de Tour :)
Nog zestien en Laurens ten Dam is de eerste Nederlander die de tour wint sinds Zoetemelk.
Sven van de Wall
14 oktober 2008, 20:15
Lance Armstrong twijfelt over deelname aan de tour, zou hij bang zijn betrapt te worden op doping?
Lou-Ann Bartels
20 november 2008, 16:33
De Tour de France start in 2010 in Rotterdam. Dat maakte de gemeente Rotterdam vandaag bekend. De Maasstad kreeg de voorkeur boven de gemeente Utrecht. In een eerder stadium haakte de Duitse stad Düsseldorf af.
Rotterdam organiseert zowel de proloog als de eerste etappe. De tweede rit finisht vermoedelijk in Antwerpen. De Tour ging in 1996 al eens van start in Nederland. Toen was het vertrek in Den Bosch. In 2009 gaat de Tour van start in Monaco.
Joep Meijsen
20 november 2008, 16:38
De Tour de France start in 2010 in Rotterdam.
Dat is mooi nieuws. Ik verheug me al op de etappe over de deltawerken die was aangekondigd.
Jasper Maassen
21 november 2008, 11:56
De Tour de France start in 2010 in Rotterdam. Dat maakte de gemeente Rotterdam vandaag bekend. De Maasstad kreeg de voorkeur boven de gemeente Utrecht. In een eerder stadium haakte de Duitse stad Düsseldorf af.
Rotterdam organiseert zowel de proloog als de eerste etappe. De tweede rit finisht vermoedelijk in Antwerpen. De Tour ging in 1996 al eens van start in Nederland. Toen was het vertrek in Den Bosch. In 2009 gaat de Tour van start in Monaco.
Heb ik tenminste wat te doen het eerste weekend van juli 2010... :)
Lou-Ann Bartels
21 november 2008, 13:35
Heb ik tenminste wat te doen het eerste weekend van juli 2010... :)
:):) Het is nog erg ver weg ja, maar nieuws is nieuws...
Ben iig wel van plan er bij de start bij te zijn, lijkt me een mooie ervaring!
Jasper Maassen
22 november 2008, 11:39
:):) Het is nog erg ver weg ja, maar nieuws is nieuws...
Ben iig wel van plan er bij de start bij te zijn, lijkt me een mooie ervaring!
Is erg gaaf, ik ben in 1996 ook naar het Grand Départ geweest. Sowieso is de tour bezoeken een belevenis!
Abe Brouwer
22 november 2008, 11:47
Is erg gaaf, ik ben in 1996 ook naar het Grand Départ geweest. Sowieso is de tour bezoeken een belevenis!
Ik was er ook. Was heel slecht weer trouwens, veel regen.
Lou-Ann Bartels
22 november 2008, 14:42
Dat is mooi nieuws. Ik verheug me al op de etappe over de deltawerken die was aangekondigd.
Zou dat de eerste etappe zijn of de rit op weg naar Antwerpen?
Dat bedoel ik maar, gebruik maken dus van de gelegenheid dat ze weer in Nederland starten! Ga jij ook?
Maakt niet uit, daar kan je je op kleden. Koukleum die ik ben heb ik ook drie (nou ja, beetje overdreven) lagen kleren over elkaar heen aan op de ijsbanen om niet te zitten bibberen tijdens de ijshockey wedstrijden...::brrrr::
Het zou natuurlijk wel veel leuker zijn als het een prachtige zomerdag zou zijn.
Michael van Opstal
22 november 2008, 19:00
Geluksvogel dat ik ben komen ze hier practisch ieder jaar langs waar ik woon (Bourgogne,Yonne)
Vorig jaar finish (massasprint in joigny) en de start was in Chablis....
Waar wij door relaties aan een pasje zijn gekomen om binnen de hekken rond te struinen bij de Depart,mijn zoontje door Erik Breukink voor de start waar de bussen zijn opgesteld en de renners zich klaarmaken op de start,even binnen in de Rabo bus mocht kijken en met alle renners op de foto + handtekening natuurlijk....
Dat was de bewuste tour van Dhr Rasmussen!
Erg leuk om een keertje van zo dichtbij mee te maken.
Ik was al een wieler fan maar nu nog meer,ongeacht de kritieken die de laatste jaren komen van mensen en pers.
Dit jaar komt de NOS met de "avondetappe van Mart Smeets" waarschijnlijk vanaf de locatie waar mijn vrouw haar kantoor huisvest.
Ze zijn hiervoor benaderd in ieder geval!
Jasper Maassen
23 november 2008, 12:15
Dat kan ik me inderdaad ook nog herinneren. Ik was er met mijn vader en toen we een rondje parcours gingen lopen bij de proloog kwamen we de voltallige ONCE-ploeg tegen. Nog een foto gemaakt met Zülle en Jalabert!
Dat bedoel ik maar, gebruik maken dus van de gelegenheid dat ze weer in Nederland starten! Ga jij ook?
Ik denk het haast wel, is niet heel ver van Leiden natuurlijk! In 2005 stond ik op de Cauberg, dus ik denk dat ik in 2010 weer ga.
Lou-Ann Bartels
27 november 2008, 15:45
Citaat:
27 november 2008 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2008/11/27/)
De UCI heeft het vertrouwen van de grote wielerploegen terug gewonnen. De team-managers van de topploegen geloven weer in de ProTour. Dat zegt Patrick Lefevere - manager van de Belgische Quick-Step formatie - in het Nieuwsblad.
"Er is nog altijd geloof in het concept van de ProTour, zoals het oorspronkelijk bedoeld is, aldus Lefevere. "De beste ploegen in de grootste wedstrijden dus."
Wellicht het begin van het einde van het gekissebis...?
@ Jasper, ik zie je wel over 1 1/2 jaar...:grin:
Jasper Maassen
27 november 2008, 16:59
Citaat:
27 november 2008 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2008/11/27/)
De UCI heeft het vertrouwen van de grote wielerploegen terug gewonnen. De team-managers van de topploegen geloven weer in de ProTour. Dat zegt Patrick Lefevere - manager van de Belgische Quick-Step formatie - in het Nieuwsblad.
"Er is nog altijd geloof in het concept van de ProTour, zoals het oorspronkelijk bedoeld is, aldus Lefevere. "De beste ploegen in de grootste wedstrijden dus."
Wellicht het begin van het einde van het gekissebis...?
Dat zou mooi zijn, hoewel ik nog altijd een voorstander van het oude wereldbeker-concept ben.
@ Jasper, ik zie je wel over 1 1/2 jaar...:grin:
Dat zeker, en wellicht eerder op een ijsbaan of een Amstel Gold Race :)
Lou-Ann Bartels
20 december 2008, 15:18
NEDERLANDS NIEUWSTE WIELERPLOEG KLAAR VOOR 2009.
Vacansoleil is helemaal klaar voor het nieuwe wielerseizoen. Nederlands nieuwste profploeg heeft voor komend seizoen 21 renners op de payroll staan. "Ik denk, en ik weet het eigenlijk wel zeker, dat nog nooit zoveel Nederlandse wielrenners tegelijk een prof-status hebben gekregen," zo liet General Manager Daan Luijkx weten aan Wielerupdate.nl
"Het doel voor komend jaar is om ons te laten zien in de voorjaarsklassiekers, meedoen aan een grote ronde zou mooi meegenomen zijn. De Ardense klassiekers zijn voor onze sponsor zeer belangrijk omdat rond die tijd de meeste vakanties geboekt worden. Met Björn Leukemans en Bobbie Traksel hebben we het als ploeg ook in ons om in die koersen vooraan mee te doen," aldus Luijkx. "Daarnaast hebben de talenten Lieuwe Westra en Johnny Hoogerland het beide in zich vriend en vijand te verbazen in de voorjaarsklassiekers," zo liet Luijkx weten. Vacansoleil heeft bij RCS, de organisatie van onder andere de Giro d'Italia, aangegeven graag mee te doen aan haar koersen. Dat betekent dat Vacansoleil bij de 35 ploegen zit die ge?nteresseerd zijn in de Giro 2009.
Eerder werd bekend dat Vacansoleil zal starten in de Ruta del Sol en de Volta ao Algarve. Luijkx denkt dat zijn ploeg een goede kans maakt om uitgenodigd te worden door de ASO voor Parijs-Nice. "Ik denk zeker dat wij een ploeg van goed niveau op de been kunnen brengen, daarnaast hebben we met L'Hottelerie de winnaar van de bolletjestrui van vorig jaar in de gelederen. In januari wordt bekend welke ploegen een wildcard-status krijgen, we gaan ervan uit dat we deze status krijgen, dat is, net als het meedoen aan het biologisch paspoort programma, ook een vereiste om mee te kunnen doen aan Parijs-Nice."
Voor samenstelling van de ploeg zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Vacansoleil_(wielerploeg)/2009
Joep Meijsen
20 december 2008, 15:33
NEDERLANDS NIEUWSTE WIELERPLOEG KLAAR VOOR 2009.
Hopelijk helpt dit een beetje mee met de revival van het Nederlandse wielrennen.
Ik heb een paar weken geleden het boek van Mart Smeets over de Tour de France van 1980 gelezen. Waarschijnlijk het historische hoogtepunt van het wielrennen in Nederland met de enorm dominante Raleighploeg die niet alleen de eindzege opeiste, maar ook liefst elf etappes. Is best de moeite waard.
Dat geldt trouwens in nog veel grotere mate voor Van Santander naar Santander van Peter Winnen, wat misschien wel het beste Nederlandse sportboek is dat ik ooit gelezen heb.
Lou-Ann Bartels
20 december 2008, 15:38
Zijn die boeken nog te koop/te bestellen denk je? En heb je er ISBN nummers van?
Joep Meijsen
20 december 2008, 15:53
Zijn die boeken nog te koop/te bestellen denk je? En heb je er ISBN nummers van?
Ze liggen hier gewoon bij de bibliotheek, maar ze zullen nieuw of tweedehands ook nog wel te koop zijn neem ik aan. Beide boeken zijn minder dan tien jaar oud.
Dit is de link naar het boek van Peter Winnen
http://www.wielersportboeken.be/W/winnen_peter/winnen.htm
En op deze link leest hij zelf wat voor uit het boek:
http://www.wielersportboeken.be/W/winnen_peter/winnwnsantander.mpg
Dit is het boek van Smeets.
http://www.bol.com/nl/p/boeken/de-tour-van-80/1001004002532412/index.html
En als je van lezen over wielrennen houdt...kan ik je ook van harte de boeken van Benjo Maso aanraden.
http://www.wielersportboeken.be/M/maso_benjo/maso.htm
Lou-Ann Bartels
20 december 2008, 16:05
Dank je wel voor al deze informatie, daar ga ik wat mee doen!
Jasper Maassen
24 december 2008, 11:45
Hopelijk helpt dit een beetje mee met de revival van het Nederlandse wielrennen.
Ik heb een paar weken geleden het boek van Mart Smeets over de Tour de France van 1980 gelezen. Waarschijnlijk het historische hoogtepunt van het wielrennen in Nederland met de enorm dominante Raleighploeg die niet alleen de eindzege opeiste, maar ook liefst elf etappes. Is best de moeite waard.
Dat geldt trouwens in nog veel grotere mate voor Van Santander naar Santander van Peter Winnen, wat misschien wel het beste Nederlandse sportboek is dat ik ooit gelezen heb.
Van Santander naar Santander is een prachtboek. Zo is er overigens ook een schitterend boek over de tour van 1948, ik zal de titel morgen even aan mijn vader vragen. Uit dat boek blijkt dat Tourwinnaar Bartali in zijn eentje een revolutie in Italië heeft tegengehouden, puur en alleen door de tour te winnen...
Joep Meijsen
24 december 2008, 12:39
Zo is er overigens ook een schitterend boek over de tour van 1948, ik zal de titel morgen even aan mijn vader vragen.
Dat is er een van Benjo Maso. Inderdaad ook geweldig en spannend om te lezen. En hier en daar schokkend als je ziet wat die mannen moesten doorstaan. Renners die onderweg bij een bergetappe achterraken en dan maar ergens aanbellen om zich even te kunnen warmen en droge kleding te lenen.
Moderne atleten hebben het maar makkelijk :-)
Lou-Ann Bartels
14 januari 2009, 17:07
Voor de liefhebber leuk om eens te volgen:
Dit seizoen zal Rabo-talent Bauke Mollema je exclusief op Wielerupdate.nl op de hoogte houden van zijn verrichtingen in de verschillende rondes. Mollema neemt dit jaar voor het eerst aan een grote ronde deel: de Vuelta. De 22-jarige Groninger zal je met enige regelmaat via zijn column een kijkje laten nemen achter de schermen bij een wielertalent op weg naar de top. Deze week zijn eerste column: 500 Watt.
zie verder op
http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/01/14/column-bauke-mollema-500-watt_9944/
@ ik moet op zoek naar een nieuwe tandarts, maar die van hem hoef ik niet! ;-(
Lou-Ann Bartels
28 januari 2009, 14:57
Deze week Mollema's tweede column: training in Spanje.
http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/01/28/column-bauke-mollema-rabo-nivellering_10066/
Lou-Ann Bartels
23 februari 2009, 14:30
Nu mijn cluppie in de play-offs is uitgeschakeld :-| wordt het weer tijd voor andere sporten.
Het wielerseizoen is inmiddels al gestart, maar wat mij betreft gaat het zaterdag pas echt beginnen met de Omloop Het Volk.
Voor wie de wedstrijdkalender van dit jaar nog niet heeft, die is o.a. hier te vinden:
http://wedstrijdkalenderprofs.wielrennenmaastricht.nl/
Veel plezier!
Jasper Maassen
23 februari 2009, 14:43
Nu mijn cluppie in de play-offs is uitgeschakeld :-| wordt het weer tijd voor andere sporten.
Het wielerseizoen is inmiddels al gestart, maar wat mij betreft gaat het zaterdag pas echt beginnen met de Omloop Het Volk.
Voor wie de wedstrijdkalender van dit jaar nog niet heeft, die is o.a. hier te vinden:
http://wedstrijdkalenderprofs.wielrennenmaastricht.nl/
Veel plezier!
Heerlijk, met Het Volk begint het echt! Ook al heet die wedstrijd tegenwoordig anders... Dat herinnert me eraan dat ik de seizoensgids nog moet kopen... Ik zit zaterdag iig voor de tv!
Lou-Ann Bartels
23 februari 2009, 14:49
Hoe heet die nu dan? Hij staat zo nog wel op de kalender :-)
P.S. heb het al gevonden, Omloop Het Nieuwsblad.
BRUSSEL - De Omloop Het Volk, de opener van het Belgische wielerseizoen, draagt vanaf dit jaar een andere naam: Omloop Het Nieuwsblad. Logische reden voor de naamsverandering is dat de Belgische krant Het Volk is opgegaan in Het Nieuwsblad. De 64e editie wordt op 28 februari gereden.
De Muur van Geraardsbergen is na een jaar afwezigheid weer opgenomen in het parcours. Daardoor telt de 203 kilometer lange wedstrijd in totaal elf hellingen.
Joep Meijsen
23 februari 2009, 15:03
Ik probeer dit seizoen mee te spelen in een seizoendurende game waarbij je steeds de topvijf van koersen moet voorspellen. Dat begint met de Omloop het Volk (gewoon blijven gebruiken die naam: het is ook Nashua Den Bosch en Starlift Voorburg). Als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag.
Remco Bambacht
23 februari 2009, 15:21
Ik probeer dit seizoen mee te spelen in een seizoendurende game waarbij je steeds de topvijf van koersen moet voorspellen. Dat begint met de Omloop het Volk (gewoon blijven gebruiken die naam: het is ook Nashua Den Bosch en Starlift Voorburg). Als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag.
Ligt eraan welke wedstrijden meetellen! Valverde, Ballan, Freire, Devolder, Boonen, McEwen, Nuyens, F.Schleck, Rebellin, Nocentini, Chavanel, Gesink, P.Gilbert lijken de meest voor de hand liggende keuzes :)
Lou-Ann Bartels
23 februari 2009, 15:37
Rebellin, jakkes....dan liever b.v. Cancellara :Shiny:
Jasper Maassen
23 februari 2009, 15:56
Ligt eraan welke wedstrijden meetellen! Valverde, Ballan, Freire, Devolder, Boonen, McEwen, Nuyens, F.Schleck, Rebellin, Nocentini, Chavanel, Gesink, P.Gilbert lijken de meest voor de hand liggende keuzes :)
En dan zou ik McEwen vervangen door Cavendish, aangezien Robbie over zijn top heen lijkt te zijn...
Joep Meijsen
23 februari 2009, 15:56
Ligt eraan welke wedstrijden meetellen!
Het is per wedstrijd, dus in dit geval Omloop Het Volk.
Remco Bambacht
23 februari 2009, 16:10
Je mag per koers kiezen?
Remco Bambacht
23 februari 2009, 16:11
http://www.wvcycling.com/
Daar kun je alle uitslagen voor elke wedstrijd vanaf 2004 opvragen!
Jasper Maassen
23 februari 2009, 16:58
Dan zou ik in dit geval heel veel Belgen ertussen zetten, want die willen Het Volk altijd graag winnen. Gilbert is inderdaad altijd erg sterk, maar let wel op of hij meedoet! De programma's van de renners zijn vaak al bekend, bij Rabobank staat op de site altijd wie in welke wedstrijd meedoet en zo'n wedstrijd heeft vaak ook zelf de deelnemerslijst online staan.
Lou-Ann Bartels
23 februari 2009, 17:08
Gilbert doet mee.
http://www.cyclingstartlists.com/2009/02Feb/11HetVolk.htm
Jasper Maassen
23 februari 2009, 17:13
Gilbert doet mee.
http://www.cyclingstartlists.com/2009/02Feb/11HetVolk.htm
Kijk dat is mooi, dan is er in ieder geval spektakel!
edit: Darn, ik bedenk me zonet dat ik zaterdag de verjaardag van mijn nichtje heb. En de tv kan wel aan, maar met allemaal rondspringende kinderen wielrennen kijken is niet ideaal natuurlijk...
Lou-Ann Bartels
23 februari 2009, 17:21
Da's een domper Jasper.
Zal je het zondag met Kuurne-Brussel-Kuurne moeten doen. Kan je meteen zien of Mc Ewen in vorm is...
Jasper Maassen
23 februari 2009, 17:47
Da's een domper Jasper.
Zal je het zondag met Kuurne-Brussel-Kuurne moeten doen. Kan je meteen zien of Mc Ewen in vorm is...
Dat komt wel goed. Daarnaast zorgt het Forumtoernooi ervoor dat ik de dag van de Amstel Gold Race bij mijn ouders ben, dus wellicht dat ik weer eens ter plaatse ga kijken!
Lou-Ann Bartels
4 maart 2009, 10:31
Bauke Mollema's deel 4.
Deel 3 heb ik overgeslagen, dat ging alleen maar over de levensloop van Armstrong; die kennen we nu wel...
Is iemand hier ueberhaupt in geínteresseerd? Anders zal ik jullie er niet meer mee lastig vallen.:)
http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/03/04/column-mollema-verdwaald-in-het-grunniger-land_10432/
Remco Bambacht
4 maart 2009, 10:34
Bauke Mollema's deel 4.
Deel 3 heb ik overgeslagen, dat ging alleen maar over de levensloop van Armstrong; die kennen we nu wel...
Is iemand hier ueberhaupt in geínteresseerd? Anders zal ik jullie er niet meer mee lastig vallen.:)
http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/03/04/column-mollema-verdwaald-in-het-grunniger-land_10432/
Blijven doen Lou-Ann! Ik vergeet het zelf elke keer, dus ik zou het in ieder geval fijn vinden als je blijft posten over dit onderwerp!
Lou-Ann Bartels
4 maart 2009, 10:52
Blijven doen Lou-Ann! Ik vergeet het zelf elke keer, dus ik zou het in ieder geval fijn vinden als je blijft posten over dit onderwerp!
Prima.
Ikzelf vind dit soort verslagen erg leuk, maar had er nog geen reactie op gekregen, vandaar mijn vraag. De serie van GvdM over de verslaggever die even ijshockeyer was vond ik ook vermakelijk, ik hou er wel van ;-)
Jasper Maassen
4 maart 2009, 10:59
Helaas geen Freire in de Primavera en Tirreno. Dat is toch wel een streep door de rekening van Rabo. Ik kijk wel uit naar Parijs-Nice, kijken of Gesink zijn goede prestatie van vorig jaar kan doorzetten!
Jasper Maassen
6 maart 2009, 14:11
Hmmm, geen Gesink dus in Parijs-Nice, hij verkiest de Tirreno. Hier een voorbeschouwing:
http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/03/06/voorbeschouwing-parijs-nice-2009_10440/
Joep Meijsen
6 maart 2009, 14:22
Ben voor Contador als winnaar gegaan in Parijs - Nice. Zal straks eens naar de Tirreno kijken.
Was wel een leuk wielerweekeinde vorige week. Veel Nederlanders vooraan en dat is de laatste jaren ook wel anders geweest. En een overwinning voor een Nederlandse ploegwinnaar...fijn!
Jasper Maassen
6 maart 2009, 14:31
Ben voor Contador als winnaar gegaan in Parijs - Nice. Zal straks eens naar de Tirreno kijken.
Was wel een leuk wielerweekeinde vorige week. Veel Nederlanders vooraan en dat is de laatste jaren ook wel anders geweest. En een overwinning voor een Nederlandse ploegwinnaar...fijn!
Het was inderdaad een prachtige opening, dat belooft erg veel!
Ik denk dat Contador een veilige en verstandige keuze is.
Remco Bambacht
6 maart 2009, 14:34
Veel Nederlanders vooraan maar geen winnaars....Ik vind het een slecht teken hoe Rabo de finales vorige week heeft gereden. In de Omloop had Rabo het echt beter moeten doen met vier renners in de kopgroep, dit was eigenlijk een lachertje zoals het afliep.
Joep Meijsen
6 maart 2009, 14:41
Veel Nederlanders vooraan maar geen winnaars....Ik vind het een slecht teken hoe Rabo de finales vorige week heeft gereden. In de Omloop had Rabo het echt beter moeten doen met vier renners in de kopgroep, dit was eigenlijk een lachertje zoals het afliep.
Dekker heeft zelf toegegeven het fout te hebben gedaan. Aan de andere kant had niemand de eindspurt om het Haussler of Hushovd enorm lastig te maken. Cervelo stond er gewoon veel beter voor. Het dominante rijden is gewoon een enorme sprong voorwaarts en het oogsten komt nog wel.
Remco Bambacht
6 maart 2009, 14:46
Het dominante rijden is gewoon een enorme sprong voorwaarts en het oogsten komt nog wel.
Ik ben blij dat je nog vertrouwen hebt in de ploegleiding van Rabo. Dat heb ik namelijk al niet meer sinds het vertrek van Thomas Dekker.
Joep Meijsen
6 maart 2009, 15:15
Ik ben blij dat je nog vertrouwen hebt in de ploegleiding van Rabo. Dat heb ik namelijk al niet meer sinds het vertrek van Thomas Dekker.
Dat ben ik deels ook wel met je eens. Aan de andere kant was Dekker toch ook een belofte die een beetje stilstond en door Gesink en Mollema naar de kroon werd gestoken als klassementsrenner. Nu is hij slechts knecht van Cadel Evans, een teken dat veel buitenlandse teams ook hun twijfels hebben over hem.
Jasper Maassen
7 maart 2009, 13:49
Dat ben ik deels ook wel met je eens. Aan de andere kant was Dekker toch ook een belofte die een beetje stilstond en door Gesink en Mollema naar de kroon werd gestoken als klassementsrenner. Nu is hij slechts knecht van Cadel Evans, een teken dat veel buitenlandse teams ook hun twijfels hebben over hem.
Ik denk dat je zonder Dekker in je team een stuk meer rust creëert. Zover als Dekker was, zover is Gesink ook al en wellicht nog verder: Dekker heeft nog geen top 10 in een grote ronde gereden.
Aan de andere kant is het logisch dat Dekker knecht wordt voor Evans. Ik denk dat dit jaar Evans' laatste kans op een tourzege is, terwijl Dekker nog voor de jongerentrui op mag dit jaar.
Lou-Ann Bartels
7 maart 2009, 14:00
Weten jullie waarom de Vlaamse Pijl van vandaag nergens wordt uitgezonden? Kan er niets over vinden. :-(
Joep Meijsen
7 maart 2009, 14:26
Weten jullie waarom de Vlaamse Pijl van vandaag nergens wordt uitgezonden? Kan er niets over vinden. :-(
Ik denk omdat het maar een kleine koers is. Rabo rijdt bijvoorbeeld met zijn opleidingsteam. Vanaf morgen wel Parijs - Nice live bij onze Zuiderburen en vanaf maandag zelfs eerst Parijs - Nice en dan de Tirreno - Adriatico. Dus genoeg fietsen deze week ::yummie::
Lou-Ann Bartels
7 maart 2009, 14:40
Ik denk omdat het maar een kleine koers is. Rabo rijdt bijvoorbeeld met zijn opleidingsteam. Vanaf morgen wel Parijs - Nice live bij onze Zuiderburen en vanaf maandag zelfs eerst Parijs - Nice en dan de Tirreno - Adriatico. Dus genoeg fietsen deze week ::yummie::
Oke bedankt, ik dacht n.l. dat-ie anders wel altijd werd uitgezonden. En ja, vanaf morgen barst het weer los!::thumbsup::
Jasper Maassen
7 maart 2009, 14:59
Oke bedankt, ik dacht n.l. dat-ie anders wel altijd werd uitgezonden. En ja, vanaf morgen barst het weer los!::thumbsup::
De Vlaamse niet, de Brabantse en de Waalse wel.
Jasper Maassen
10 maart 2009, 17:43
Rabobank blijft aanvallend koersen: vandaag in Parijs-Nice Contador een mooie poets gebakken: 40 kilometer voor de finish is Rabo compleet (minus Posthuma die met griep niet meer was opgestapt) op kop gaan sleuren om waaiers te creëren. Contador is op ruim een minuut gereden hierdoor.
Uiteindelijk bleven 7 man vooraan over, waaronder Garate, Flecha en Langeveld. Chavanel won uiteindelijk de etappe voor Flecha en Langeveld, die het beiden met een ontsnapping nog probeerden. Het leek mij echter dat ze moe waren van het constant op kop sleuren. Dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen: Chavanel heeft nu de leiding, Garate staat tweede en Flecha derde.
Toch weer een voorbeeld dat aanvallend koersen zijn vruchten afwerpt, want Garate gaat nu met een voorsprong op Contador de bergen in.
Afgelopen week was er nog meer succes voor Rabo: Brown won twee etappes in de Ronde van Murcia, Menchov het eindklassement en Weening werd daarin 3e.
Joep Meijsen
11 maart 2009, 13:50
We hadden het hier een paar weken geleden over wielrenboeken. Ik ben nu bezig in de biografie die Bart Jungman heeft geschreven over Johan van der Velde. Kort na zijn loopbaan als wielrenner enige tijd bekend als Johan van der V. Het is maar een dun boek, maar het geeft een interessant inzicht in waarom deze zoon van een varkensboer met zijn supertalent (topdrie Tour) nooit de écht grote overwinning heeft geboekt en hoe hij aan het eind van zijn loopbaan afgleed naar een amfetamineverslaving. Een aanrader.
Jeroen van de Laarschot
13 maart 2009, 13:52
Rabobank blijft aanvallend koersen: vandaag in Parijs-Nice Contador een mooie poets gebakken: 40 kilometer voor de finish is Rabo compleet (minus Posthuma die met griep niet meer was opgestapt) op kop gaan sleuren om waaiers te creëren. Contador is op ruim een minuut gereden hierdoor.
Uiteindelijk bleven 7 man vooraan over, waaronder Garate, Flecha en Langeveld. Chavanel won uiteindelijk de etappe voor Flecha en Langeveld, die het beiden met een ontsnapping nog probeerden. Het leek mij echter dat ze moe waren van het constant op kop sleuren. Dat heeft wel zijn vruchten afgeworpen: Chavanel heeft nu de leiding, Garate staat tweede en Flecha derde.
Toch weer een voorbeeld dat aanvallend koersen zijn vruchten afwerpt, want Garate gaat nu met een voorsprong op Contador de bergen in.
Afgelopen week was er nog meer succes voor Rabo: Brown won twee etappes in de Ronde van Murcia, Menchov het eindklassement en Weening werd daarin 3e.
Jasper ik zat ook te genieten wat het knappe staaltje van Rabobank,
helaas heeft het zich niet beloond met de dagzege of mogelijk de leiding in het algemeen klassement,
verder ben ik van mening dat ze die OORTJES moet verbieden, als ik vaker nieuwelingen en junioren zie fietsen(zit meestal in de volgwagens, omdat me opa een neutrale matriaalwagen heeft en rijd in het zuiden) en dat geeft ook meer rust, geen ploegleiders die al opgeroepen worden voor lekke banden enzo,
wordt tijd dat we dit jaar in het Prof gebeuren dit ook krijgen,
Gegroet
Jasper Maassen
13 maart 2009, 14:31
Jasper ik zat ook te genieten wat het knappe staaltje van Rabobank,
helaas heeft het zich niet beloond met de dagzege of mogelijk de leiding in het algemeen klassement,
verder ben ik van mening dat ze die OORTJES moet verbieden, als ik vaker nieuwelingen en junioren zie fietsen(zit meestal in de volgwagens, omdat me opa een neutrale matriaalwagen heeft en rijd in het zuiden) en dat geeft ook meer rust, geen ploegleiders die al opgeroepen worden voor lekke banden enzo,
wordt tijd dat we dit jaar in het Prof gebeuren dit ook krijgen,
Gegroet
Men schijnt van plan te zijn de Tour zonder oortjes te gaan fietsen. Als dat zo is ben ik benieuwd of Astana de grote druk aankan, aangezien Bruyneel dan niet bij iedere scheet kan zeggen wat de renners moeten doen.
In de volgwagen lijkt me voor een keertje ook erg gaaf!
Jeroen van de Laarschot
14 maart 2009, 15:28
Men schijnt van plan te zijn de Tour zonder oortjes te gaan fietsen. Als dat zo is ben ik benieuwd of Astana de grote druk aankan, aangezien Bruyneel dan niet bij iedere scheet kan zeggen wat de renners moeten doen.
In de volgwagen lijkt me voor een keertje ook erg gaaf!
Ik zit nu vanaf me 12de in wagen erbij, meestal voorin, en heb vorig jaar de (opleiding cq. het leren Wielen steken enzo) afgerond dus ik zit nu zelf achterin, het is een mooie hobby maar je bent in de zomer veel onderweg,
zit nu ook Parijs nice te kijken, wat zijn ze die contador toch aan het afmelken en hij blijft maar happen,
Jasper Maassen
14 maart 2009, 15:47
Ik zit nu vanaf me 12de in wagen erbij, meestal voorin, en heb vorig jaar de (opleiding cq. het leren Wielen steken enzo) afgerond dus ik zit nu zelf achterin, het is een mooie hobby maar je bent in de zomer veel onderweg,
zit nu ook Parijs nice te kijken, wat zijn ze die contador toch aan het afmelken en hij blijft maar happen,
Daar werd er inderdaad eentje goed de vernieling ingereden...
Lou-Ann Bartels
14 maart 2009, 16:07
Daar werd er inderdaad eentje goed de vernieling ingereden...
Hij moet daarbij toch ook wel een hongerklop ofzo hebben gehad, als je zo spectaculair door het peloton heenzakt en niet eens meer aan kan klampen?
Jasper Maassen
15 maart 2009, 14:13
Hij moet daarbij toch ook wel een hongerklop ofzo hebben gehad, als je zo spectaculair door het peloton heenzakt en niet eens meer aan kan klampen?
Dat denk ik ook. Volgens Evert ten Napel (waarom hij in godesnaam?!) zijn ze hem vandaag aan het vetmesten om het voorval van gisteren te voorkomen...
Lou-Ann Bartels
15 maart 2009, 14:59
Dat denk ik ook. Volgens Evert ten Napel (waarom hij in godesnaam?!) zijn ze hem vandaag aan het vetmesten om het voorval van gisteren te voorkomen...
Co-commentatoren Smeets en Dijkstra waren in Vancouver voor het schaatsen, vandaar dat ze iemand anders moesten inschakelen.
Dit was een mooie Parijs-Nice en wat heeft Contador vandaag nog geknokt!
Jasper Maassen
15 maart 2009, 15:13
Co-commentatoren Smeets en Dijkstra waren in Vancouver voor het schaatsen, vandaar dat ze iemand anders moesten inschakelen.
Dit was een mooie Parijs-Nice en wat heeft Contador vandaag nog geknokt!
Ja dat is inderdaad logisch, maar is het niet beter om er dan een andere ex renner naast te zetten ipv die verschrikkelijke ten Napel?
Contador heeft er inderdaad nog flink voor geknokt, was prachtig om te zien!
Lou-Ann Bartels
15 maart 2009, 15:33
Op zich heb ik niets tegen ten Napel, maar het was wel vreemd om zijn stem ineens bij het wielrennen te horen. Ach, we kunnen niet in de keuken van de NOS kijken: waren er renners beschikbaar, kunnen/willen die wel als commentator fungeren, heeft het met contracten te maken, etc. etc. Het zal een 'noodoplossing' zijn geweest en je moet er maar van uit gaan dat commentatoren zich in meerdere sporten verdiepen.
Jeroen van de Laarschot
15 maart 2009, 19:23
Ja dat is inderdaad logisch, maar is het niet beter om er dan een andere ex renner naast te zetten ipv die verschrikkelijke ten Napel?
Contador heeft er inderdaad nog flink voor geknokt, was prachtig om te zien!
Dat is een optie een Ex wielrenner (boogie zit in belgie vaker)
dan krijg je alleen nog maar over hij rijd dit of dat en ik ben bang dat 50% van de kijkers niet kunnen vertellen wat een 25-13er rijden is,
Gegroet
Jasper Maassen
15 maart 2009, 20:33
Op zich heb ik niets tegen ten Napel, maar het was wel vreemd om zijn stem ineens bij het wielrennen te horen. Ach, we kunnen niet in de keuken van de NOS kijken: waren er renners beschikbaar, kunnen/willen die wel als commentator fungeren, heeft het met contracten te maken, etc. etc. Het zal een 'noodoplossing' zijn geweest en je moet er maar van uit gaan dat commentatoren zich in meerdere sporten verdiepen.
Dat is inderdaad waar, en met iemand anders naast hem is hij beter te pruimen dan in zijn eentje, maar vreemd was het wel :)
Dat is een optie een Ex wielrenner (boogie zit in belgie vaker)
dan krijg je alleen nog maar over hij rijd dit of dat en ik ben bang dat 50% van de kijkers niet kunnen vertellen wat een 25-13er rijden is,
Gegroet
Het is inderdaad lastig om een goede ex-wielrenner te krijgen. Ducrot, wat veel mensen ook van hem vinden, weet het technische verhaal duidelijk te maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Boogerd prettig als co-commentator was, die paar keer dat ik dat heb gehoord.
Joep Meijsen
21 maart 2009, 14:05
Het is wel erg mooi weer om naar de Primavera te kijken. ::yummie::
Jammer dat het waarschijnlijk weer een massasprint wordt.
Lou-Ann Bartels
21 maart 2009, 15:04
Ben vanmiddag eerst naar de ijshal gegaan, daarna even in het zonnetje gezeten en nu lekker wielrennen kijken.
Ik hoop ook niet op een massasprint, liever een ontsnapping met een klein groepje en dan het kat en muis spel als de finish nadert.
Joep Meijsen
21 maart 2009, 16:42
Toch een sprint dus. Wel een mooie winnaar. Het is interessant dat Cavendish zo superieur is ten opzichte van de meeste andere sprinters. Dat opent hopelijk perspectief dat minder sprinters-teams kopwerk gaan doen om aanvallende renners terug te halen.
Jasper Maassen
21 maart 2009, 17:32
Toch een sprint dus. Wel een mooie winnaar. Het is interessant dat Cavendish zo superieur is ten opzichte van de meeste andere sprinters. Dat opent hopelijk perspectief dat minder sprinters-teams kopwerk gaan doen om aanvallende renners terug te halen.
Wat een overmacht! Slimme tactiek van Cervelo om Haussler te laten gaan en Hushovd stil te laten vallen, knap hoe Cavendish daar als enige op kon reageren.
Het is ook wel heerlijk om de Belgen stil te laten zijn, want ik heb Boonen niet meer gezien sinds de Poggio.
En inderdaad, zoals je zegt, wedstrijden waarin Cavendish rijdt zal Columbia toch het werk in zijn eentje op moeten knappen, want er is niemand die hem kan verslaan.
Lou-Ann Bartels
22 maart 2009, 13:48
22 maart 2009 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/03/22/)
Het is nog niet zeker dat de Giro d'Italia volgend jaar in Amsterdam zal starten. Dit komt omdat de Nederlandse televisie niet genoeg wil betalen voor live-uitzendingen van de Italiaanse ronde.
"Zonder rechtstreekse uitzending in Nederland tekenen wij geen contract met Amsterdam," zegt organisator Angelo Zomegnan in De Telegraaf, "We zijn eigenlijk nagenoeg rond met Amsterdam. Als de NOS een realistisch bod doet is het een kwestie van dagen dat we de start in Amsterdam definitief rond hebben."
De NOS zou maar dertig procent van het bedrag willen betalen dan wat normaal is voor de televisieuitzendingen.
Lou-Ann Bartels
28 maart 2009, 13:54
[quote=Joep Meijsen
Dat geldt trouwens in nog veel grotere mate voor Van Santander naar Santander van Peter Winnen, wat misschien wel het beste Nederlandse sportboek is dat ik ooit gelezen heb.quote]
Eindelijk, via via, heb ik het boek te pakken weten te krijgen. Het was niet beschikbaar in de bieb van een vriendin van me, maar werd daar wel op een reserveringslijst gezet et voila!:)
Laat nog wel weten wat ik er van vond.
Veel plezier dit week-end met de E3 en de Brabantse Pijl.
Jasper Maassen
28 maart 2009, 14:58
[quote=Joep Meijsen
Dat geldt trouwens in nog veel grotere mate voor Van Santander naar Santander van Peter Winnen, wat misschien wel het beste Nederlandse sportboek is dat ik ooit gelezen heb.quote]
Eindelijk, via via, heb ik het boek te pakken weten te krijgen. Het was niet beschikbaar in de bieb van een vriendin van me, maar werd daar wel op een reserveringslijst gezet et voila!:)
Laat nog wel weten wat ik er van vond.
Veel plezier dit week-end met de E3 en de Brabantse Pijl.
Geniet ervan, want het is een prachtboek!
Lou-Ann Bartels
8 april 2009, 15:18
Het gaat niet best met Mollema.
Na het tegenvallende verloop in de Castilla y Leon heeft hij zijn bloed laten testen, daar kwam echter niets uit. Hij heeft zelf al een tijdje geen column meer geschreven, maar nu lees ik dat het in de Ronde van het Baskenland ook niet goed gaat:
Bauke Mollema deed vandaag tijdens de tweede etappe van de Ronde van het Baskenland tijdens een monstervlucht een gooi naar de dagzege. De Groninger kon het door een hongerklop op de slotklim echter niet meer bijbenen. "Ik voelde me al heel snel niet goed," zegt hij op de site van Rabobank. "Ik kon amper eten en bijna niet drinken. In de finale had ik pap in de benen. Het ging echt niet meer."
Deze inzinking is volgens Mollema echter niet te vergelijken met die in de Ronde Castilla y Leon. "Dat was iets heel anders. In Castilla y Leon voelde ik me niet ziek, maar ik kon daar niet diep gaan. Dat was iets totaal anders dan vandaag. Vandaag voelde ik me gewoon niet lekker. Dat was niet het geval in Castilla. Misschien heb ik nu toch iets onder de leden wat er nog uit moet komen."
Jasper Maassen
8 april 2009, 15:40
Het gaat niet best met Mollema.
Na het tegenvallende verloop in de Castilla y Leon heeft hij zijn bloed laten testen, daar kwam echter niets uit. Hij heeft zelf al een tijdje geen column meer geschreven, maar nu lees ik dat het in de Ronde van het Baskenland ook niet goed gaat:
Bauke Mollema deed vandaag tijdens de tweede etappe van de Ronde van het Baskenland tijdens een monstervlucht een gooi naar de dagzege. De Groninger kon het door een hongerklop op de slotklim echter niet meer bijbenen. "Ik voelde me al heel snel niet goed," zegt hij op de site van Rabobank. "Ik kon amper eten en bijna niet drinken. In de finale had ik pap in de benen. Het ging echt niet meer."
Deze inzinking is volgens Mollema echter niet te vergelijken met die in de Ronde Castilla y Leon. "Dat was iets heel anders. In Castilla y Leon voelde ik me niet ziek, maar ik kon daar niet diep gaan. Dat was iets totaal anders dan vandaag. Vandaag voelde ik me gewoon niet lekker. Dat was niet het geval in Castilla. Misschien heb ik nu toch iets onder de leden wat er nog uit moet komen."
Dat las ik inderdaad ook! Hopen dat het niets ernstigs is.
Ik heb overigens wel genoten van de Ronde van Vlaanderen, jammer dat er weer een Quick Stepper heeft gewonnen. Terecht, maar ik hou niet van de ploeg Lefevre. Dat komt mede doordat de Belgische commentatoren bijna klaarkomen als Boonen in beeld verschijnt (bij Lotto hebben ze dat ook wel hoor).
Maar hoe dan ook, het ploegenspel was briljant.
Joep Meijsen
8 april 2009, 15:42
Dat komt mede doordat de Belgische commentatoren bijna klaarkomen als Boonen in beeld verschijnt (bij Lotto hebben ze dat ook wel hoor).
Ik was op tijd wakker voor de start. De uitzending was nog geen drie minuten bezig toen de presentator het al over de 'twinkelende ogen van Tom Boonen' had. De adoratie gaat wel erg ver inderdaad. En over QuickStep...noem me cynisch geworden door het wielrennen, maar de dominantie van die ploeg wekt mijn wantrouwen.
Remco Bambacht
8 april 2009, 15:43
Ik was op tijd wakker voor de start. De uitzending was nog geen drie minuten bezig toen de presentator het al over de 'twinkelende ogen van Tom Boonen' had. De adoratie gaat wel erg ver inderdaad. En over QuickStep...noem me cynisch geworden door het wielrennen, maar de dominantie van die ploeg wekt mijn wantrouwen.
Wellicht kan de Rabo nog wat leren van QuickStep: hoe rijdt men een finale?
Jasper Maassen
8 april 2009, 16:21
Valt wel mee: zodra je ze in een ronde ziet rijden zie je dat het op dat gebied gewoon kneuzen zijn: Devolder die in de Vuelta de leiderstrui draagt, dus direct voor het eindklassement gaat, en vervolgens gigantisch door het ijs zakt omdat hij de 3e week niet aankon. Het is puur en alleen op het klassieker gebied dat ze sterk zijn.
Michael van Opstal
8 april 2009, 16:49
Valt wel mee: zodra je ze in een ronde ziet rijden zie je dat het op dat gebied gewoon kneuzen zijn: Devolder die in de Vuelta de leiderstrui draagt, dus direct voor het eindklassement gaat, en vervolgens gigantisch door het ijs zakt omdat hij de 3e week niet aankon. Het is puur en alleen op het klassieker gebied dat ze sterk zijn.
Zal denk ik ook wel idd komen dat ze een typische "klassieker" ploeg hebben en geen ronde ploeg! Devolder komt er echt wel,(off topic) iig meer wielrenner dan T Dekker die werkelijk om iedere valpartij,dwarse scheet of afwijkend trainings-patroon enkele weken eruit ligt.
Dacht in eerste instantie dat de Rabo's er slecht aan hadden gedaan om hem te laten gaan,maar ik denk nu toch dat ze het goed hebben ingezien!
Al met al zijn ze ook weer hier in de L'equipe flink aan het zoeken en zagen bij Dhr Armstrong en vooral ploegleider Bruyneel omtrent zijn akkefietje met de dopingcontroleur die hij een paar minuten liet wachten voor zijn deur....
Rene Kropholler
8 april 2009, 18:43
Ik kijk altijd naar de Belgen, beter dan Ducrot en Dijkstra
Jasper Maassen
9 april 2009, 12:50
Ik kijk altijd naar de Belgen, beter dan Ducrot en Dijkstra
Ik keek eerst ook altijd naar de Belgen, maar sinds ze zo begonnen zijn met hun Boonen-fetisj ben ik steeds vaker naar de Nederlander gaan kijken, ondanks het vervelende commentaar. Begrijp me niet verkeerd, Boonen is een goede renner, maar je kan ook te ver gaan.
Michael Schoenmakers
14 april 2009, 09:28
YouTube - ACCIDENT MOTO PARIS-ROUBAIX 12 04 2009 JFM59
en volgens mij stonden deze mensen gewoon netjes aan de kant van de weg.
volgens het brabants dagblad 16 gewonden waarvan 4 erstig 1 van de 4 zwaargewonden een kind van 4 jaar. Dit moet een zware domper zijn geweest voor deze race..
Hopelijk komen ze er snel weer boven op.
Jasper Maassen
14 april 2009, 12:40
YouTube - ACCIDENT MOTO PARIS-ROUBAIX 12 04 2009 JFM59 (http://www.youtube.com/watch?v=y6umcmNj0Z0)
en volgens mij stonden deze mensen gewoon netjes aan de kant van de weg.
volgens het brabants dagblad 16 gewonden waarvan 4 erstig 1 van de 4 zwaargewonden een kind van 4 jaar. Dit moet een zware domper zijn geweest voor deze race..
Hopelijk komen ze er snel weer boven op.
Ik zat live te kijken en zag alleen wat mensen vallen, dus ik dacht eerst dat er teveel geduwd werd en de mensen daarom vielen. Later las ik op zowel de Belgische als de Nederlandse teletekst dat er inderdaad een motor in het publiek gereden was en de rest van wat Michael al schrijft. Zo'n vermoeden had ik al toen ik vanuit een helikoptershot zag dat er mensen bleven liggen toen de achtervolgende groep langskwam. Verschrikkelijk!
Overigens vind ik dat Hoste een slechte verliezer is. Hij schuift alles af op "pipo" Flecha, die eerst niet mee wilde werken (Gek he, hij zat samen met Hoste en Vansummeren, twee ploeggenoten) en daarna was hij een clown omdat hij niet kon sturen en Hoste meenam in zijn val. Alsof Flecha voor zijn lol valt. Als je niet afhankelijk wil zijn van anderen moet je op zo'n punt als eerste de bocht doorgaan. Dat deed Boonen namelijk en die won uiteindelijk.
Lou-Ann Bartels
14 april 2009, 14:34
Hoste is zelf een clown. Hij is lang genoeg (prof)renner om de wielerwetten te kennen. Laten we het er maar op houden dat hij deze uitspraken deed omdat hij teleurgesteld was.
En is onze Belgische vriend zelf nooit gevallen?...
Flecha is een van mijn favoriete renners, was hij al voordat hij bij Rabo kwam en hij is nooit te beroerd om hard te werken. Vallen doet niemand voor zijn lol, zeker niet als je zelf in kansrijke positie bent.
@ Het boek van Peter Winnen was zeker de moeite waard. Hij heeft een heel eigen manier van schrijven en is scherp in zijn waarnemingen.
Ik heb nu twee boeken te leen:
- 100 jaar Tour de France, een eeuw in foto's, van Matthijs Linnemann. Prachtige afbeeldingen van 1903 tot 2003.
- Het geheim van het peloton van Graeme Fife. Met o.a. interviews met Poulidor, Merckx en Hinault.
P.S. laatste nieuws over Mollema:
Voor Bauke Mollema is het voorjaar voorbij. De Groninger schrijft op zijn website dat de Waalse Pijl en de Ronde van Romandië uit zijn programma zijn geschrapt. De renner van Rabobank kampt met vermoeidheidsverschijnselen. Vorige week stapte hij af in de Ronde van het Baskenland omdat het hem niet lukte te herstellen. Een bloedonderzoek moet de oorzaak van zijn plotselinge vormverlies uitwijzen.
Jasper Maassen
14 april 2009, 15:54
@ Het boek van Peter Winnen was zeker de moeite waard. Hij heeft een heel eigen manier van schrijven en is scherp in zijn waarnemingen.
Ik heb nu twee boeken te leen:
- 100 jaar Tour de France, een eeuw in foto's, van Matthijs Linnemann. Prachtige afbeeldingen van 1903 tot 2003.
- Het geheim van het peloton van Graeme Fife. Met o.a. interviews met Poulidor, Merckx en Hinault.
Dat boek van 100 jaar Tour de France heb ik zelf ook, staan prachtige plaatjes in! Zoals de foto van de Algerijn (?) Abdelkader Zaaf, die uitgeput tegen een boom zit en de foto van Jalabert na de verschrikkelijke valpartij in Armeni?res in 1994.
Lou-Ann Bartels
14 april 2009, 16:36
Die van Fabio Casartelli vind ik toch wel het meest schokkend.
De grappigste is die op blz.120. Renners met grote koolbladeren op hun hoofd om ze te beschermen tegen de hitte! :)
Jasper Maassen
14 april 2009, 17:44
Die van Fabio Casartelli vind ik toch wel het meest schokkend.
De grappigste is die op blz.120. Renners met grote koolbladeren op hun hoofd om ze te beschermen tegen de hitte! :)
Die is inderdaad erg grappig. Dat hele verhaal rond Casartelli is natuurlijk verschrikkelijk. Ik was op dat moment in Italië op vakantie en daar merkte je aan alles dat er iemand was overleden. Toch wel indrukwekkend.
Lou-Ann Bartels
18 april 2009, 09:03
Helaas stagneert de wielerloopbaan van Mollema de komende tijd en zullen we zijn columns een tijdje moeten missen. Onderzoek heeft uitgewezen dat hij de ziekte van Pfeifer heeft:
Bauke Mollema heeft de ziekte van Pfeiffer. Dat vertelde de renner van Rabobank aan Wielerupdate. De 22-jarige Groninger moet nu enkele weken rust houden. Het is nog niet bekend wanneer hij weer aan wedstrijden deel kan nemen. Hij had in een eerder stadium al de Waalse Pijl en de Ronde van Romandië van zijn programma geschrapt.
Mollema moest vorige week de Ronde van het Baskenland vroegtijdig verlaten. In opdracht van de ploeg werd er een nieuw bloedonderzoek verricht waar de ziekte aan het licht kwam."Volgens de dokter had ik het al enige tijd onder de leden. In ieder geval al tijdens de Ronde van het Baskenland, misschien zelfs al tijdens de Ronde van Castilla y Leon."
Mollema klaagde tijdens de Spaanse etappekoers over het gebrek aan kracht en had moeite met herstellen. "Het is in ieder geval fijn dat ik nu weet wat ik heb. Het is een vervelend virus omdat het niet te behandelen is. Het enige wat ik kan doen is rusten."
Voorlopig denkt hij nog niet aan een rentree. "Het kan zijn dat ik er in een maand van af ben, maar het kan ook langer duren. In dat geval is mijn seizoen voorbij."
Michael van Opstal
18 april 2009, 09:17
Erg jammer voor Mollema, denk ook het verstandig is dat hij een kruis maakt over zijn seizoen!
Voor je het weet zit hij in de winter ook nog met de naverschijnselen van Pfeifer als hij te snel begint met trainen en koersen,dan is zijn komende seizoen ook meteen naar de knoppen.
Al met al jammer dat hij de Vuelta niet kan rijden in net zo'n rol als Geesink vorig jaar!
Michael van Opstal
18 april 2009, 09:22
Wie tippen jullie voor de aankomende koersen AGR,WP en LBL.
Mijn top 5 renners in willekeurige volgorde.
Geesink
Evans
F.Schleck
Samuel Sanchez
Cunego
Jasper Maassen
18 april 2009, 09:28
Wie tippen jullie voor de aankomende koersen AGR,WP en LBL.
Mijn top 5 renners in willekeurige volgorde.
Geesink
Evans
F.Schleck
Samuel Sanchez
Cunego
Omdat ik het hoop: Gesink
Omdat ik ze verwacht:
Schleck
Cunego
Valverde
Rebellin (heb een hekel aan zijn stijl, maar hij staat er ieder jaar weer)
Ik zal Gesink morgen op de Eyserbosweg wel een extra duwtje in de rug geven! ;)
Lou-Ann Bartels
20 april 2009, 23:27
Nog meer vervelend nieuws, sorry maar het is niet anders :
Robert Gesink gaat woensdag niet van start in de Waalse Pijl. De renner van Rabobank kampt met een knieblessure. Bij een MRI-scan bleek hij een pees van de grote bovenbeenspier in de rechterknie gescheurd te hebben.
"Ik voelde gister direct na de finish pijn in mijn knie," aldus Gesink. "Aangekomen in het hotel heeft de teamarts direct de knie bekeken en beslist dat we een scan moesten doen. Vanochtend ging het eigenljk wel, maar na wat bewegen voelde ik de pijn al weer opkomen. Ik wil zeker met het oog op de volgende hoogtepunten geen risico nemen en zeker niks kapot maken."
Een deelname aan Luik-Bastenaken-Luik komt in gevaar omdat Gesink twee dagen rust moet houden. Donderdag wordt er gekeken of hij zonder pijn kan rijden.
En toch een column van Bauke:
http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/04/20/column-bauke-mollema-on-zekerheid_10940/
Lou-Ann Bartels
24 april 2009, 08:49
Het gaat gelukkig weer goed met Gesink:
Robert Gesink zal aanstaande zondag gewoon aan het vertrek staan in de Belgische klassieker Luik-Bastenaken-Luik. De start van de jonge Nederlander was lange tijd onzeker nadat hij in de Amstel Gold Race een knieblessure opliep.
Gesink onderging vandaag een vier uur durende training die hem in overleg met de medische begeleiding van de Rabobank deed beslissen te starten in Luik. Gesink zal samen met Oscar Freire aan het vertrek staan als kopman.
Jammer dat ik het niet kan zien. Hopelijk gaat niet Rebellin weer op zijn sneeky manier winnen...
Remco Bambacht
24 april 2009, 08:53
Jammer dat ik het niet kan zien. Hopelijk gaat niet Rebellin weer op zijn sneeky manier winnen...
Het enige voordeel van Rebellin is dat Mart Smeets altijd geweldige opmerkingen maakt over hoe link die oude knar is.
Lou-Ann Bartels
24 april 2009, 09:05
Het enige voordeel van Rebellin is dat Mart Smeets altijd geweldige opmerkingen maakt over hoe link die oude knar is.
...ik bedoel natuurlijk sneaky...
Ja, je kan het slim rijden noemen, ik hou er niet van.
Joep Meijsen
24 april 2009, 09:23
...ik bedoel natuurlijk sneaky...
Ja, je kan het slim rijden noemen, ik hou er niet van.
Ik had hem voorspeld als winnaar, dus ik zat wel een klein beetje te juichen achter het stuur van de auto woensdag. Van de acht evenementen tot nu toe dit seizoen heb ik in vier gevallen de winnaar goed voorspeld. Ik had naar de bookmakers moeten gaan....
Michael van Opstal
24 april 2009, 12:35
Op wie gok je as zondag dan?
Michael van Opstal
24 april 2009, 12:45
Volgens de verslaggever van de Telegraaf is er bij de "Rabo's" het een en ander mis.........
Moet zeggen dat ik me er in de verte wel in kan vinden.
LUIK - Alleen een mirakel van de net herstelde Robert Gesink in Luik-Bastenaken-Luik kan Rabobank voor het slechtste voorjaar uit haar 14-jarige geschiedenis in de wielersport behoeden. Met zes zeges, waaronder één succes op ProTour-niveau, scoort de ploeg nog slechter dan vorig jaar. In 2008 werd een dieptepunt bereikt met vijftien overwinningen. Toen waren er eind april al negen zeges geboekt, terwijl de teller nu op zes staat.
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00332/kerckhoffs_332418d.jpg (http://javascript<b></b>:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00332/kerckhoffs_332418d.jpg"," "," ",200,68);)
In januari werd de nadrukkelijke doelstelling uitgesproken om minimaal een klassieker te winnen. De derde plaats van Gesink in de Amstel Gold Race is tot dusver het enige hoogtepunt. Tel daarbij op dat - op Gesink, Posthuma en Leezer na - de oranje ploeg gedragen moest worden door buitenlanders en het is duidelijk dat Rabobank aan alle doelen voorbij schiet. Wie de ploeg analyseert kan niet anders stellen dan dat het rennerspotentieel voldoende kwaliteit herbergt. Er kan slechts één oorzaak worden aangewezen voor de slechte resultaten: mismanagement.
Op harde wijze heeft Rabobank moeten ondervinden dat topsport een wereld apart is en dat een bedrijfsmatige aanpak daarvoor niet geschikt is. Zoals Dirk Scheringa bij AZ enkele jaren geleden ondervond, dat hij niet te dicht bij het elftal moest staan, maar dat de club vanaf afstand bestuurd moet worden. Nu stoot bankier Harold Knebel zijn neus. Hij deed zelfs de bedenkelijke uitspraak, dat hij zich vorig jaar met de organisatie van de ploeg bezighield en dat hij zich nu op het sportieve vlak richt. Hierbij overschrijdt hij een belangrijke scheidslijn.
Na de affaire Rasmussen stond de Rabo-ploeg aan de rand van de afgrond. Nog voordat Theo de Rooij was afgetreden, meldde Knebel in Parijs al zijn interesse voor deze functie. Puur vanuit een controlefunctie koos de raad van bestuur voor deze man uit eigen gelederen, terwijl de direct betrokkenen van de afdeling sponsoring en communicatie hun voorkeur voor interim-manager Henri van der Aat uitspraken.
Vorig jaar was er in de ploeg opstand over de handelwijze van het nieuwe management. Dit jaar heerst de berusting. Renners en personeel halen hun schouders op, waardoor de bezieling uit de ploeg is weggenomen. Er heerst angst, dat kritiek op het huidige beleid het einde van de wielerploeg betekent. Wanneer de wielerploeg blijft bestaan door de aanwezigheid van Knebel, dan wordt zijn visie voor lief genomen.
Niemand kijkt daarmee verder dan zijn neus lang is, waardoor de Nederlandse wielersport het slachtoffer van de huidige gang van zaken dreigt te worden. De ploeg komt immers steeds verder van de sport af te staan. Zo blijkt nu het aankoopbeleid, waarin Knebel vorig jaar soms beslissingen zonder overleg met zijn ploegleiding nam, niet te deugen. Het begrip kernploegen klinkt leuk, maar slaat wielertechnisch nergens op. Hierdoor gaat het in de breedte van de ploeg mis. Bij de grote wedstrijden is de belangrijke intimiteit van de ploeg verloren gegaan, omdat steeds meer mensen aan tafel aanschuiven. In de tactische voor- en nabesprekingen voor die wedstrijden worden door het management zaken geopperd, waarmee de plank volledig wordt misgeslagen.
Verblind door ijdelheid lijkt het managen van de ploeg slechts een bijzaak voor de voormalige directeur Private Banking. Knebel vertoeft veel liever bij zijn renners. Daags voor de Amstel Gold Race was er een belangrijke vergadering van de ProTour-ploegen. Knebel stuurde een medewerker, omdat hij mee wilde fietsen en 's middags met het team naar de ploegenvoorstelling op de Cauberg ging.
Het kan echter niet zo zijn, dat de duurste profploeg uit het peloton wordt gedegradeerd tot het fietsclubje van een bankier. Het is een taak voor de nieuwe bestuursvoorzitter Piet Moerland van Rabobank om het management van de wielerploeg onder de loep te leggen. Dat verdient de Nederlandse wielersport.
Joep Meijsen
24 april 2009, 13:09
Op wie gok je as zondag dan?
Ben nog aan het twijfelen tussen Valverde en A. Schleck.
Michael van Opstal
24 april 2009, 17:19
Laat het me even voor aanvang van LBL weten dan ga ik nog ff naar de plaatselijke lotto uitbater:-)
Joep Meijsen
26 april 2009, 21:41
Laat het me even voor aanvang van LBL weten dan ga ik nog ff naar de plaatselijke lotto uitbater:-)
Ik had verkeerd gekozen :-(
Michael van Opstal
27 april 2009, 00:15
Misschien kun je over enkele maanden wel mijn "tourtoto" invullen:-)
Jasper Maassen
27 april 2009, 17:25
Ik moet bij Rebellin altijd denken aan een mop die de Belgen hadden vroeger: waarom is Zoetemelk zo bleek? Omdat hij altijd in de schaduw van Merckx rijdt.
Voor Rebelling geldt dit in zoverre dat hij de hele koers onzichtbaar is en dan toch als eerste over de streep komt. Ik vind het helemaal niets...
En Rabo komt nog wel los. De klassiekers zijn niet zo gelopen als men gehoopt had, maar er zit wel perspectief in. Ik kijk zelf uit naar de grote rondes, daar verwacht ik veel van Rabo.
Michael van Opstal
28 april 2009, 18:56
Dan ben ik toch benieuwd welke renners jij in gedachte hebt voor de grote ronde's?
Alleen Menchov kan potten breken in de tijdrit,bergen en op het vlakke.
Die ziet de Giro dan ook puur als voorbereiding voor de tour.
Mollema einde seizoen.
Gesink zit er op het moment een beetje doorheen denk ik. Kan een nuttige helper voor Menchov zijn in de tour.
Freire pikt zijn etappe wel mee.
Ardila pas trop bien:-)
Garate nuttige knecht,niets meer niets minder.
Horrillo idem.
Verder heel veel jongeren die wel potentie hebben maar niet echt veel ervaring.
Als je het mij vraagt gaat de Giro een pure voorbereiding worden voor de tour.
In de Tour komen de Rabo's duidelijk te kort bergop. Menchov moet echt héél erg goed zijn om in de top 5 te gaan rijden met alle toppers die starten.
Zelf kijk ik eerder uit naar de Vuelta met een jonge talentvolle ploeg die niets te verliezen hebben.en er vol invliegen net als in het begin van het seizoen.....
Maar goed het is koffiedik kijken natuurlijk. Op dit moment ben ik iig niet onder de indruk van de ploeg die eventueel zou moeten starten in de Tour, daar willen ze pieken neem ik aan!
Lou-Ann Bartels
18 mei 2009, 14:43
Giro Raboshirts van 9e etappe te koop t.b.v. Right to Play.
Mooie actie van Rabobank:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/3791/giro-raboshirts-van-9e-etappe-te-koop-t.b.v.-right-to-play.html
Jasper Maassen
18 mei 2009, 17:28
Dan ben ik toch benieuwd welke renners jij in gedachte hebt voor de grote ronde's?
Alleen Menchov kan potten breken in de tijdrit,bergen en op het vlakke.
Die ziet de Giro dan ook puur als voorbereiding voor de tour.
Mollema einde seizoen.
Gesink zit er op het moment een beetje doorheen denk ik. Kan een nuttige helper voor Menchov zijn in de tour.
Freire pikt zijn etappe wel mee.
Ardila pas trop bien:-)
Garate nuttige knecht,niets meer niets minder.
Horrillo idem.
Verder heel veel jongeren die wel potentie hebben maar niet echt veel ervaring.
Als je het mij vraagt gaat de Giro een pure voorbereiding worden voor de tour.
In de Tour komen de Rabo's duidelijk te kort bergop. Menchov moet echt héél erg goed zijn om in de top 5 te gaan rijden met alle toppers die starten.
Zelf kijk ik eerder uit naar de Vuelta met een jonge talentvolle ploeg die niets te verliezen hebben.en er vol invliegen net als in het begin van het seizoen.....
Maar goed het is koffiedik kijken natuurlijk. Op dit moment ben ik iig niet onder de indruk van de ploeg die eventueel zou moeten starten in de Tour, daar willen ze pieken neem ik aan!
Vandaar dat ik ook vooral uitga van Menchov. Gesink erdoor heen? Zijn seizoensopbouw staat in het teken van de Tour, dus ik denk dat dat wel meevalt. Mollema zou hoogstens de Vuelta gaan rijden en zelfs dat behoort nog tot de mogelijkheden. Ardila valt inderdaad tegen, Garate is aangetrokken als nuttige knecht en voor Horrillo is het helaas waarschijnlijk einde carri?re.
Daarnaast heb je nog Ten Dam die ook de Tour gaat rijden en kan gaan knechten voor Denis.
Freire pakt inderdaad zijn etappe wel mee, evt nog de groene trui.
Met andere woorden, ik heb wel vertrouwen in de Grote Rondes met Rabo. Menchov heeft zijn etappe in de giro al te pakken en ik denk dat die heel kort gaat eindigen!
Michael van Opstal
30 mei 2009, 18:55
Ik moet mijn mening toch even bijstellen over de Rabo's nav de Giro die tot nu toe is gereden.
Menchov pure klasse op dit moment!
Hoop dat hij de vorm kan vasthouden tot en met de "Tour"
Paul van Heertum
30 mei 2009, 19:00
De Giro is helaas niet de Tour
Lance nu op de 12e plek, dat beloofd nog wat voor de Tour :)
Lou-Ann Bartels
3 juni 2009, 15:23
De start in Amsterdam in 2010 is nu officiëel:
Nu het contract zondag is ondertekend, is de start van de Giro d'Italia 2010 in Amsterdam definitief. Naast de hoofdstad was ook Den Haag kandidaat, maar de laatste plooien zijn op tijd gladgestreken. De organisatie heeft direct haar plannen bekend gemaakt.
De proloog zal vanaf de Dam naar het Olympisch stadion in Amsterdam verreden worden op zaterdag 8 mei 2010, meldt Wieler Magazine. De eerste reguliere etappe gaat de volgende dag naar Middelburg, om een dag later het peloton weer van Middelburg naar Utrecht te leiden. Dinsdag 11 mei is dan de datum waarop de renners vanaf Schiphol naar Italië vertrekken.
Lou-Ann Bartels
9 juni 2009, 18:20
Laatste bericht over Mollema. 't Is nog niet zo veelbelovend.
09 juni 2009 (http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/06/09/)
Bauke Mollema hoopt dit jaar nog deel te nemen aan wedstrijden. Dat zegt de renner van Rabobank tegen Wieler Revue. Mollema zit al twee maanden in de ziekenboeg met de ziekte van Pfeiffer. "Ik moet hopen, dat ik dit jaar nog een koers rijd," aldus Mollema.
De Groninger zit momenteel niet stil. "Ik probeer wel mijn training op te voeren, maar toen ik laatst drie uur trainde was ik anderhalve dag kapot."
Een deelname aan de Vuelta lijkt onwaarschijnlijk. "Als ik al fit raak heb ik nog helemaal geen conditie. Ik ben al blij als ik dit jaar nog kan rijden. Jammer, want ik had graag de Vuelta willen doen."
Remco Bambacht
10 juni 2009, 07:51
Mooie overwinning van Niki Terpstra in de Dauphine. Wat mij betreft samen met Gesink en Boom de hoop van het Nederlandse wielrennen. Een kerel met ballen die durft aan te vallen, nou maar hopen dat hij niet naar Rabobank gaat :)
Jasper Maassen
10 juni 2009, 11:52
Mooie overwinning van Niki Terpstra in de Dauphine. Wat mij betreft samen met Gesink en Boom de hoop van het Nederlandse wielrennen. Een kerel met ballen die durft aan te vallen, nou maar hopen dat hij niet naar Rabobank gaat :)
Voeg daarbij nog Martijn Maaskant en Bauke Mollema, zou ik zeggen. Knappe overwinning, heb het helaas moeten missen...
Remco Bambacht
10 juni 2009, 12:12
Voeg daarbij nog Martijn Maaskant en Bauke Mollema, zou ik zeggen.
Eensch! Zolang we maar niet meer onze hoop moeten vestigen op Karsten Kroon........
Joep Meijsen
15 juni 2009, 14:45
Eensch! Zolang we maar niet meer onze hoop moeten vestigen op Karsten Kroon........
Mooie overwinning ook voor Stef Clement gisteren. Heb er vanwege verblijf in het buitenland niet veel van meegekregen, maar begrijp uit de kranten dat hij fantastisch heeft gereden. Zou het dan toch nog goed komen met het Nederlandse wielrennen?
Harm Wietze Oldersma
15 juni 2009, 16:05
De UCI maakt alvast weer 'stemming' voor de Tour van start gaat... http://www.nu.nl/sport/2022758/uci-ziet-vijftig-verdachte-renners.html
Het begint een beetje op wielrennertje plagen te lijken. Ik ben benieuwd wat hier weer allemaal uitkomt.
Lou-Ann Bartels
28 juni 2009, 17:21
Koos Moerenhout is weer kampioen NK op de weg. Knappe prestatie.
Wat een leuke, spannende finale was dit!
Joep Meijsen
1 juli 2009, 16:00
:Bonk3:Thomas Dekker
Emile Joosten
1 juli 2009, 16:17
En dan is de Tour nog niet eens van start.
Benieuwd of we Boonen zaterdag zullen zien (in korte of lange broek)!!
Michael van Opstal
1 juli 2009, 18:09
Nou Emile ik kan je alvast zeggen dat Boonen "never nooit niet" start deze huidige tour....
Stond deze week een stukje in de L'equipe over Boonen dat hij het op zijn buik kan schrijven. Anders laat de ASO geen één ploeg starten en wordt het de Ronde van Frankrijk met alleen Quick-Step aan de start.
Wat betreft Dekker, de welgeinformeerde wieler-kenners (liefhebbers) wisten al wel langer dat het vertrek bij de Rabo's niet los stond van een positieve controle. Zou wel eens het gezicht van Dokter Lijnders willen zien die altijd alle dope perikelen heeft onkent in de Raboploeg.
Net zoals er nu bij de Quick Step een hoop trammelant is omdat oud renner Sinkewitz uit de school heeft geklapt met betrekking tot georganiseerde doping verstrekking door de ploegleiding.
Wel grappig dat bijna geen aandacht daaraan wordt besteed door de Belgische pers... Mede omdat Levebvre,Boonen daar als heilige worden gezien. Zeker ook door de pers, anders krijgen ze geen intervieuw meer met ze:-(
Jeroen Blijlevens zei eens het volgende op de vraag of hij ook doping heeft gebruikt in zijn Wielercarriere. " Ikke? Ik ben toch nooit positief bevonden, of wel soms!."
Al met al bijna iedere renner gebruikt of ontkent totdat het tegendeel is bewezen.
Maar het blijft één van de mooiste sporten die er bestaan.....
Patrick van de Wijgert
1 juli 2009, 18:10
1 wordt er gepakt en 150 andere fietsen er omheen
Remco Bambacht
1 juli 2009, 19:00
Net zoals er nu bij de Quick Step een hoop trammelant is omdat oud renner Sinkewitz uit de school heeft geklapt met betrekking tot georganiseerde doping verstrekking doo
Die Sinkewitz is een schijnheilige net zoals meneer Kohl. Vrolijk meedoen en dan na afloop gaan klagen en je collega's nog even beschuldigen. Wat mij betreft komt er geen Duitstalige renner meer aan de start, allemaal hetzelfde die wielrenners uit Duitsland en Oostenrijk. Gewoon mee kappen dus.
Dyon Knoop
1 juli 2009, 19:06
ik denk wel eens van geef het gewoon vrij als iedereen het kan gebruiken dan kom je uiteindelijk terug bij de basis en dat is je aanleg.... kwaliteit komt ook dan boven drijven.....
En jah elk jaar weer worden er renners gepakt en elk jaar weer blijf ik het volgen want het is zo n mooie sport om te zien als je het mij vraagt
Paul van Heertum
1 juli 2009, 19:38
Ik denk in elk geval dat het niet toevallig is dat jongens zoals Boogerd en Armstrong juist relationele problemen krijgen als ze gestopt zijn.
Allemaal zwaar depri door het ontbreken van chemische troep in hun lichaam
Emile Joosten
1 juli 2009, 21:49
Ik denk in elk geval dat het niet toevallig is dat jongens zoals Boogerd en Armstrong juist relationele problemen krijgen als ze gestopt zijn.
Wat denk je dat er gebeurt als dit forum gaat stoppen??:goodman:
Paul van Heertum
1 juli 2009, 21:56
http://player.omroep.nl/?aflid=7951111
Rene Kropholler
1 juli 2009, 21:58
Boonen moet gewoon starten,zoals hij hij het verteld heb ik geen moeite met iemand die zich 4 maanden de pleuris traint en dan als hij klaar is gewoon is een avond uit ze dak gaat.
Paul van Heertum
1 juli 2009, 22:02
Alleen al omdat het een kutvoorbeeld is voor de jeugd zouden ze hem moeten schorsen
Rene Kropholler
1 juli 2009, 22:07
Oh dus al die concerten van die duur betaalde pop sterren dan ook maar verbieden ?/
Emile Joosten
1 juli 2009, 22:07
Alleen al omdat het een kutvoorbeeld is voor de jeugd zouden ze hem moeten schorsen
Zie dagelijks welke ellende coke en aanverwante middelen aanricht en ben het dus van harte met je eens.
Michael van Opstal
1 juli 2009, 22:28
Boonen moet gewoon starten,zoals hij hij het verteld heb ik geen moeite met iemand die zich 4 maanden de pleuris traint en dan als hij klaar is gewoon is een avond uit ze dak gaat.
Mijnheer Kropholler heb ik het helemaal mis als ik zeg dat jij in de wielerwereld zit?
Misschien ken je dan ook "Arnesp" dat is DE coctail die héél veel renners gebruikten tot er CERA en andere producten op de markt kwamen....
"ARNESP" is een coctail met cortisoien, cocaine en andere Zéér verslavende middelen.
Misschien anders het boek van Johan v/d Velde even lezen, wat er met je terecht kan komen als je heel die troep tot je neemt!
Michael van Opstal
1 juli 2009, 22:34
Die Sinkewitz is een schijnheilige net zoals meneer Kohl. Vrolijk meedoen en dan na afloop gaan klagen en je collega's nog even beschuldigen. Wat mij betreft komt er geen Duitstalige renner meer aan de start, allemaal hetzelfde die wielrenners uit Duitsland en Oostenrijk. Gewoon mee kappen dus.
Nou sory hoor Remco... Je moet het niet onderschatten de "OMERTA" die onder de renners geldt!
Heb er ook geen enkel probleem mee als een gepakte renner een ander verlinkt!
Ze weten waar ze aan beginnen en voor romantiek en alles ander de hoed houden is de tijd al een tijdje voorbij....
Wie niet horen wil moet maar voelen... Maarom denk je dat Steegmans dat bepaalde contract niet heeft getekend bij zijn Russische ploeg, dat als ie betrapt wordt hij 5 jaarsalarissen moet tereug betalen?
Als je toch niets te verbergen hebt.....
Rene Kropholler
1 juli 2009, 22:42
Je mag ook gewoon Rene zegen hoor :-)
Boonen is een renner naar mijn hart.
Als je het wielrennen volgt dan weet je dat Tommeke er altijd staat in het voorjaar en dan gas terug neemt tot de tour.
Boonen begint al november/ december te trainen om er in het voorjaar te staan. Rijd dit jaar een goed voor seizoen en na Parijs- Roubaix als zijn voorjaar erop zit gaat ie lekker uit ze bol. Mag het na zo veel maanden hard trainen ?? Neemt naar alle waarschijnlijk een lijntje coke. Overgens hebben testen vanuit de ploeg een negatief resultaat opgeleverd.
Maar dat terzijde.
Nogmaals iemand die maanden leeft met alleen maar trainen/slapen/ eten. mag van mij gerust is uit zijn bol gaan.
En natuurlijk ben ik het met jullie eens dat hij ook gewoon een biertje had kunnen nemen.
En een keer coke gebruik wil niet gelijk zegen dat je een veel gebruiker bent.
Michael van Opstal
1 juli 2009, 23:18
Tuurlijk is het een geweldige renner Rene, maar je geeft geen antwoord op mijn stelling!
Tis btw al de 3de keer dat ie is betrapt op coke:-(
Wie weet wat hij buiten de gepakte controle's al in zijn neus heeft gefrot?
Dmv nazaal gebruik en en of via een doping kuur?
Marcel de Groot
2 juli 2009, 10:49
En wat vinden we dan van de kwestie Dekker???
Ik ben in ieder geval blij dat nu bewezen is wat al lang vermoed werd. Meneer omhooggevallen talent is nu weer met 2 voetjes op de grond.
Ik, en met mij velen in mijn omgeving, zijn geen fan van Dekker. Al moet ik wel toegeven dat "men" hem altijd onder grote druk heeft gezet om de prestaties neer te zetten die van hem verwacht werden. Maar goed, aan de andere kant heeft hij zichzelf ook altijd neergezet als zijnde HET grote talent. Dus in feite heeft hij de druk ook zelf gecreeerd.
Ik ben alleen erg benieuwd wat de gevolgen gaan zijn voor de Rabo-ploeg. Ik vind nog steeds dat men goed gehandeld heeft tot nu toe.
Paul van Heertum
2 juli 2009, 15:02
Je mag ook gewoon Rene zegen hoor :-)
Boonen is een renner naar mijn hart.
Als je het wielrennen volgt dan weet je dat Tommeke er altijd staat in het voorjaar en dan gas terug neemt tot de tour.
Boonen begint al november/ december te trainen om er in het voorjaar te staan. Rijd dit jaar een goed voor seizoen en na Parijs- Roubaix als zijn voorjaar erop zit gaat ie lekker uit ze bol. Mag het na zo veel maanden hard trainen ?? Neemt naar alle waarschijnlijk een lijntje coke. Overgens hebben testen vanuit de ploeg een negatief resultaat opgeleverd.
Maar dat terzijde.
Nogmaals iemand die maanden leeft met alleen maar trainen/slapen/ eten. mag van mij gerust is uit zijn bol gaan.
En natuurlijk ben ik het met jullie eens dat hij ook gewoon een biertje had kunnen nemen.
En een keer coke gebruik wil niet gelijk zegen dat je een veel gebruiker bent.
Er is geen excuus voor het gebruik van cocaine, en nog minder als je topsporter bent en voorbeeld behoort te zijn
Abe Brouwer
2 juli 2009, 16:22
Dekker's reactie is ook zo voorspelbaar: "ik ben geflikt"
Paul van Heertum
2 juli 2009, 16:27
Bram Tannink weet er wel raad mee
http://www.dumpert.nl/mediabase/182681/abc2133b/bram_tankink._held_.html
Marcel de Groot
2 juli 2009, 17:28
Tankink is per definitie mijn held!
Geweldige vent.
Wat betreft Dekker. Dat hij nog blijft ontkennen typeert wel de persoon Dekker...
Joep Meijsen
2 juli 2009, 17:33
Wat betreft Dekker. Dat hij nog blijft ontkennen typeert wel de persoon Dekker...
Als je goed luistert, merk je dat hij helemaal niet ontkent. Hij zegt dat hij niet is gepakt door nieuwe meetmethodes, maar op basis van nieuwe normen en dat vind hij niet eerlijk. Gaat een zaak van advocaten worden, maar ik vrees dat hij aan een schorsing niet gaat ontkomen.
Paul van Heertum
2 juli 2009, 17:37
Hopelijk ook een flinke gevangenisstraf
Marcel de Groot
2 juli 2009, 18:07
Hopelijk ook een flinke gevangenisstraf
Dat gaat mij te ver.
Marcel de Groot
2 juli 2009, 18:10
Als je goed luistert, merk je dat hij helemaal niet ontkent. Hij zegt dat hij niet is gepakt door nieuwe meetmethodes, maar op basis van nieuwe normen en dat vind hij niet eerlijk. Gaat een zaak van advocaten worden, maar ik vrees dat hij aan een schorsing niet gaat ontkomen.
Dat is helemaal correct Joep. In feite zelfs een verkapte schuldbekentenis. Maar dat hij het niet eerlijk vindt, dat is toch echt te zot. Alsof het wel eerlijk is om doping te gebruiken zodat je sneller bent dan de eerlijke sportlui die geen doping gebruiken. (al betwijfel ik of die wel bestaan, echte cleane wielrenners)
Paul van Heertum
2 juli 2009, 18:11
Dat gaat mij te ver.
Schorsing helpt schijnbaar niet, en voor iemand die totaal geen respect heeft voor zijn team, sport en zijn eigen gezondheid lijkt me een gevangenisstraf wel op zijn plaats
Joep Meijsen
2 juli 2009, 19:32
Dat is helemaal correct Joep.
Als Thomas Dekker gelijk heeft en hij was ten tijde van de dopingcontrole niet in overtreding, maar wel volgens de normen van nu dan heeft hij natuurlijk gewoon een punt. Maar dat is de lezing zoals ik die opmaak uit zijn verklaring. Ik denk dat we over deze zaak nog het nodige horen.
Michael van Opstal
2 juli 2009, 19:47
Zoals ik al eerder vermelde is dat contract wat ze in die nieuwe Russische wielerploeg moeten ondertekenen niet eens zo gek!
Ben je gepakt op doping kun je 5 bruto jaarsalarissen terug betalen en ontslag op staande voet.
Tis helaas de enige manier om de bedriegers wijs te maken dat ze niet thuishoren in de sportwereld!
Vind het sowiezo belachelijk dat sommige renners al na 1 jaartje rondrijden in het peleton.
Geef ze na de eerste positieve controle een schorsing van 4 jaar + 5 jaarsalarissen en de 2de positieve plas een levenslange schorsing. Wedden dat ze dan wel voorzichtiger gaan worden........
Joep Meijsen
2 juli 2009, 19:51
Wedden dat ze dan wel voorzichtiger gaan worden........
Even tussendoor voor jouw bookmaker. Het wordt gewoon weer Armstrong. :-|
Dyon Knoop
2 juli 2009, 20:02
Contador wint :D
Maar wat betreft Dekker, hij ontkent inderdaad niet :) het probleem zit m inderdaad in het deel van is hij gepakt omdat hij toen fout was of is hij gepakt omdat hij fout was voor wat betreft de huidige normeringen... als dat zo is vind ik dat men geen recht heeft hem te schorsen, dan moeten ze iedereen controleren en krijg je hele trieste etappe uitslagen vrees ik.....
Michael van Opstal
2 juli 2009, 20:03
Ik zet mijn geld toch op een andere oud winnaar....
Oscar Sio! Maar eerst eens even afwachten wie er allemaal mogen starten as zaterdag, Als ik hier de radio mag geloven (RTL Sport) gaan er een hoop renners NIET met een gerust hart slapen aankomende dagen:-(
Maar Armstrong maakt denk ik ook wel een goede kans. Wie is er anders zo gek om op 1ste 2de 3de 4de en 5de kerstdag 26 x de Mont Ventoux,Tourmalet en alle andere bergreuzen op te rijden:-)
Marcel de Groot
2 juli 2009, 20:04
Als Thomas Dekker gelijk heeft en hij was ten tijde van de dopingcontrole niet in overtreding, maar wel volgens de normen van nu dan heeft hij natuurlijk gewoon een punt. Maar dat is de lezing zoals ik die opmaak uit zijn verklaring. Ik denk dat we over deze zaak nog het nodige horen.
Formeel heb je natuurlijk gelijk. Wettelijk zou het nog wel eens in het voordeel van Dekker kunnen uitpakken. Maar laten we eerlijk zijn, zijn geloofwaardigheid is om zeep. Evenals zijn carriere overigens.
Michael van Opstal
3 juli 2009, 12:41
Nou Emile ik kan je alvast zeggen dat Boonen "never nooit niet" start deze huidige tour....
Stond deze week een stukje in de L'equipe over Boonen dat hij het op zijn buik kan schrijven. Anders laat de ASO geen één ploeg starten en wordt het de Ronde van Frankrijk met alleen Quick-Step aan de start.
Nou ben ik toch benieuwd wat de ASO gaat doen? Ze zullen wel geen daad bij het woord houden.
Emile Joosten
3 juli 2009, 13:32
Ben ook zeer benieuwd!!
Lou-Ann Bartels
5 juli 2009, 22:09
Nu op Ned.1 in Andere Tijden de Tour van 1978 met de start in Leiden.
Er ging toen blijkbaar veel mis...
...
Leuke reportage. Hopelijk gaat het volgend jaar in Rotterdam beter :-)
Lou-Ann Bartels
7 juli 2009, 18:02
Gedenkwaardige ploegentijdrit vandaag. In het eerste gedeelte een aantal valpartijen waar o.a. Rabo en Skil ook bij waren betrokken, evenals Niki Terpstra. Enige echte slachtoffer is Piet Rooijakkers, die de tweede uitvaller is na vd Walle.
Armstrong met zijn ploeg op jacht naar het geel, wat tot op minder dan een seconde bijna nog lukte ook. Cancellara dus nog steeds in het geel, maar oei oei, wat scheelde het!
Joep Meijsen
7 juli 2009, 18:29
Arme Piet. Was de afgelopen dagen prachtig bezig. Zeer mediageniek ook, net als Kamikaze Kenny van Hummel trouwens. Als ik de Rabo's zie ronddweilen lijken Van Hummel en De Kort me de belangrijkste Nederlandse hoop, hoewel Gesink ook wel een redelijke indruk maakt.
Lou-Ann Bartels
7 juli 2009, 18:53
Arme Piet. Was de afgelopen dagen prachtig bezig. Zeer mediageniek ook, net als Kamikaze Kenny van Hummel trouwens. Als ik de Rabo's zie ronddweilen lijken Van Hummel en De Kort me de belangrijkste Nederlandse hoop, hoewel Gesink ook wel een redelijke indruk maakt.
Ja, tot nu toe maakt Skil tegen mijn verwachting in meer indruk dan Rabo.
Gesink is duidelijk niet geboren voor ploegentijdritten, de komende weken verwacht ik echter nog wel wat van hem. Parijs is nog ver weg, zeggen ze altijd in de Tour...
Menchov, wat een drama. In de eerste bocht al onderuit, zijn wiel slipte weg, "kan gebeuren" zegt ie. :Bonk3:Gelukkig nam hij niemand mee in zijn val.
Remco Bambacht
7 juli 2009, 19:09
Ik vind dat de complete leiding van de Rabobank op moet stappen als de prestaties tijdens de Tour niet verbeteren. Ik vind het ronduit teleurstellend wat de ploeg presteert.
Dan kunnen ze ook meteen Mentsjov meenemen, een wielrenner zonder enige uitstraling die het elk jaar weer op een knullige manier de kans op de zege verspeelt.
Michael van Opstal
7 juli 2009, 19:49
Goede renners vallen niet of nauwelijks.
Menchov in 2 maanden tijd al 2 x in een tijdrit:-(
Remco Bambacht
7 juli 2009, 19:53
Goede renners vallen niet of nauwelijks.
Menchov in 2 maanden tijd al 2 x in een tijdrit:-(
En weet je nog vorig jaar in die afdaling? Dat was ook al zo knullig.
Van mij part mag hij gaan knechten om Gesink aan de zege te helpen op de Mont Ventoux.
Joep Meijsen
8 juli 2009, 19:36
En het wordt er voor de Rabo's alleen maar erger op. Ik moest vandaag alles missen, maar hoorde net op de radio over Gesink. Dit is de Rabo Rampkoers.
Rene Kropholler
8 juli 2009, 19:59
En het wordt er voor de Rabo's alleen maar erger op. Ik moest vandaag alles missen, maar hoorde net op de radio over Gesink. Dit is de Rabo Rampkoers.
Gaat toch overal slecht met de banken :-)
Lou-Ann Bartels
10 juli 2009, 17:39
Contador, wat een held, durft toch Armstrong aan te vallen, geweldig!
Remco Bambacht
13 juli 2009, 09:50
Tot nu toe vind ik het een zwaar tegenvallende Tour de France. De bergetappes zijn ronduit belachelijk. Waarom snapt de organisatie dat bergop finishen het meest spectaculair is?
Gisteravond las ik het bericht dat meneer Kohl nu bezig is om Dekker en Boogerd te beschuldigen van bloeddoping. Dat maakt hem in mijn ogen een ongelooflijke "nare man" (zeg ik het zo netjes genoeg?). Ik vind het knap van Boogerd dat hij zo rustig reageert en niet naar Oostenrijk rijdt om die Kohl even te verbouwen :)
Joep Meijsen
13 juli 2009, 09:59
Tot nu toe vind ik het een zwaar tegenvallende Tour de France.
Ik heb dit weekeinde vanwege eigen sportieve verplichtingen weinig gevolgd, maar de eerste week was toch behoorlijk spektaculair. Het is wat ongelukkig dat er zo'n dominante ploeg is als Astana, maar de onderlinge spanningen tussen Armstrong en Contador maken het toch een boeiend schouwspel.
De kritiek op de route deel ik wel, maar dit schijnt toch vooral bedoeld te zijn om Contador niet in een zetel naar Parijs te laten rijden. Ben benieuwd naar de individuele tijdrit.
Remco Bambacht
13 juli 2009, 10:12
Ik heb dit weekeinde vanwege eigen sportieve verplichtingen weinig gevolgd, maar de eerste week was toch behoorlijk spektaculair. Het is wat ongelukkig dat er zo'n dominante ploeg is als Astana, maar de onderlinge spanningen tussen Armstrong en Contador maken het toch een boeiend schouwspel.
De kritiek op de route deel ik wel, maar dit schijnt toch vooral bedoeld te zijn om Contador niet in een zetel naar Parijs te laten rijden. Ben benieuwd naar de individuele tijdrit.
Alle sprints worden gewonnen door Cavendish, in de bergen zitten alle renners opgesloten door het sterke blok van Astana en de tourzege kan nog maar naar vier mensen gaan die allemaal voor Astana rijden. Ik vind dat vrij frustrerend....het wielrennen was zo leuk zonder Armstrong.
Deze route is ideaal voor plakkers zoals Leipheimer. Lekker in het wiel blijven zitten bij de concurrent en als je dan gelost wordt bij de moeilijke beklimmingen dan kun je in de afdaling weer terugkomen en weer gaan plakken.....
Michael van Opstal
13 juli 2009, 12:14
Ik verwacht aankomende dagen wel een paar leuke etappe's... Het terrein hier is werkelijk op af!
Verwacht veel van Freire en meer van die eendaagse renners.
De classement renners zullen niets gaan doen, daar is het niet selectief genoeg voor.
Jasper Maassen
13 juli 2009, 13:22
Ik verwacht aankomende dagen wel een paar leuke etappe's... Het terrein hier is werkelijk op af!
De classement renners zullen niets gaan doen, daar is het niet selectief genoeg voor.
Ik vond Freire gisteren (ook al was het maar voor plaats 3) soepeltjes sprinten en ook ik verwacht wat van hem de komende dagen. Ik ben benieuwd!
Lou-Ann Bartels
15 juli 2009, 14:26
Gepubliceerd op woensdag 15 juli 2009 om 10:54
Bauke Mollema en Coen Vermeltfoort gaan met het Continental Team van Rabobank mee op trainingskamp in de Eiffel, waar ook Theo bos aanwezig zal zijn. Beide renners kampte lange tijd met de ziekte van Pfeiffer, maar zitten nu in een opgaande lijn in hun herstel.
Dion van Bommel over het herstel van Mollema: "We kunnen eindelijk aan een mogelijk einde van het herstel van Bauke gaan denken. Het gaat langzaamaan de goede kant op met hem. Het trainingskamp in de Eiffel is daarbij een volgende stap. Er zit progressie in zijn herstel. Als het zo door blijft gaan, zou het best kunnen dat hij tegen het einde van dit seizoen nog in wedstrijden kan starten."
Lou-Ann Bartels
15 juli 2009, 14:31
Komen ze één dezer dagen niet bij jou langs? Meen me zoiets te herinneren...
Michael van Opstal
15 juli 2009, 19:31
Yep, ik ben net terug van een dagje "Tour de France" was weer een leuke dag (circus) met alles erop en eraan!
De kids zijn weer blij met alle reclame,toeters,bellen,petjes,flesjes water,bidons,sleutelhangers,etc,etc,etc,etc en zelfs Vache qui rit die ze op de stoepranden cq wegranden sodemieteren..........
Was best een warm dagje zo in de zon. We stonden ongeveer 200 mtr voor de finish,we waren er al omstreeks 11.00 en hebben er met wat vrienden een leuke dag ervan gemaakt.
Beetje bbq'en flesje wijn erbij :-) de kids bezig gehouden met spelletjes.
Het blijft iedere keer weer special zoiets, vanaf het moment dat de reclame caravaan voorbij is en je de eerste helicopter gaat horen weet je dat ze met een rotvaart voorbij gaan komen!
Al met al een leuke dag vandaag gehad.
Nu vanavond nog met mijn oudste zoon de plaatselijke hotels afgaan hier, waar de ploegen slapen, voor wat foto's en handtekening van de renners en dan morgenvroeg naar de start in Tonnerre en dan zit het er weer op voor dit jaar!
Ze zullen volgend jaar vast wel weer in de buurt komen. Hopelijk eens een (ploegen)tijdrit tegen die tijd?
Michael van Opstal
15 juli 2009, 19:33
Gepubliceerd op woensdag 15 juli 2009 om 10:54
Bauke Mollema en Coen Vermeltfoort gaan met het Continental Team van Rabobank mee op trainingskamp in de Eiffel, waar ook Theo bos aanwezig zal zijn. Beide renners kampte lange tijd met de ziekte van Pfeiffer, maar zitten nu in een opgaande lijn in hun herstel.
Dion van Bommel over het herstel van Mollema: "We kunnen eindelijk aan een mogelijk einde van het herstel van Bauke gaan denken. Het gaat langzaamaan de goede kant op met hem. Het trainingskamp in de Eiffel is daarbij een volgende stap. Er zit progressie in zijn herstel. Als het zo door blijft gaan, zou het best kunnen dat hij tegen het einde van dit seizoen nog in wedstrijden kan starten."
Hopelijk houdt de ploegleiding de rem erop, tis een aardige sloper die Pfeiffer! Kan beter dit seizoen niet meer teveel doen en zich helemaal richting op misschien een paar voorjaarskoersen in 2010 en daarna de Giro?
Michael van Opstal
15 juli 2009, 19:36
Dus niet het geval geweest! Nu al 2 slappe hap dagen op een rij:-(
Morgen gaat Cavendish zijn 5de pakken.......... Helaas!
Jasper Maassen
16 juli 2009, 15:26
Zoals ik al eerder vermelde is dat contract wat ze in die nieuwe Russische wielerploeg moeten ondertekenen niet eens zo gek!
Ben je gepakt op doping kun je 5 bruto jaarsalarissen terug betalen en ontslag op staande voet.
Tis helaas de enige manier om de bedriegers wijs te maken dat ze niet thuishoren in de sportwereld!
Vind het sowiezo belachelijk dat sommige renners al na 1 jaartje rondrijden in het peleton.
Geef ze na de eerste positieve controle een schorsing van 4 jaar + 5 jaarsalarissen en de 2de positieve plas een levenslange schorsing. Wedden dat ze dan wel voorzichtiger gaan worden........
Ik lees dit nu pas, eerder nog geen tijd gehad om het topic door te lezen.
Ik denk dat er wel wat haken en ogen aan het contract zitten. Het gaat er namelijk niet om of je gepakt bent of niet, maar of je negatief (eigenlijk dus positief) in het nieuws komt. Op het moment dat je ten onrechte van dopinggebruik wordt beschuldigd zou je dus al 5 jaarsalarissen in moeten leveren. Voor de niet-toprenners is dat een flink bedrag en waarschijnlijk de financiële afgrond. Gemiddelde renners verdienen niet zoveel namelijk.
Op het moment dat je ten onrechte wordt beschuldigd ben je dus alles kwijt. Dat gebeurt nogal eens: Vasseur een paar jaar geleden, Brandt die slachtoffer werd van een apotheker die zijn spullen niet goed had schoongemaakt, Posthuma die voor een getuigenis naar Oostenrijk moest (maar dus niet beschuldigd is) kwamen allemaal negatief in het nieuws. Volgens het Katoesja-contract zouden al die renners 5 jaarsalarissen moeten inleveren, terwijl ze niets verkeerd gedaan hebben.
Het zou dus beter zijn dat dit zou gelden op het moment dat je daadwerkelijk betrapt bent op doping (Kohl, Ricco, Piepoli en Virenque bijvoorbeeld).
Overigens wel opvallend dat juist Steegmans en Dehaes het niet willen ondertekenen...
Jasper Maassen
16 juli 2009, 15:31
Wat dacht je van het feit dat ze ineens weer veel meer thuis zijn en het hele leven van die vrouw dus ook verandert?
Etienne Henrichs
16 juli 2009, 19:34
Dus niet het geval geweest! Nu al 2 slappe hap dagen op een rij:-(
Morgen gaat Cavendish zijn 5de pakken.......... Helaas!
Je had ongelijk gister Michael ;) Sorenson was heel indrukwekkend vandaag en verdiende de overwinning.
Michael van Opstal
16 juli 2009, 21:39
Ik had ook eerst naar Joep zijn voorspelling moeten vragen:-) Erg dom van me!
Joep Meijsen
16 juli 2009, 21:46
Ik had ook eerst naar Joep zijn voorspelling moeten vragen:-) Erg dom van me!
En Pereiro Sio ligt er ook al uit :Puh:
Joep Meijsen
16 juli 2009, 21:52
Voor de liefhebbers de Twitter van de Nieuwe Nederlandse Held
http://twitter.com/KennyvanHummel
En hij is nog wereldnieuws ook...
http://www.nytimes.com/2009/07/17/sports/cycling/17tour.html?_r=2&ref=sports
Remco Bambacht
16 juli 2009, 21:55
Dit is nog steeds de meest saaie Tour die ik ooit gezien heb. De aanwezigheid van Bart Veldkamp bij de Avondetappe helpt ook niet.....
Joep Meijsen
16 juli 2009, 21:59
Dit is nog steeds de meest saaie Tour die ik ooit gezien heb. De aanwezigheid van Bart Veldkamp bij de Avondetappe helpt ook niet.....
Toch was het anders geweest als er vandaag tenminste een Nederlander bij had gezeten in de kopgroep. De laatste Nederlandse etappe is intussen vier jaar geleden, de laatste gele trui twintig jaar geleden.
Maar de organisatie doet erg zijn best de mooiste volkssport om zeep te helpen en de ploegleiders met hun staking en gebrek aan originele strijdplannen gooien er nog een schepje bovenop.
Joep Meijsen
16 juli 2009, 22:13
Ik zit me ineens af te vragen of ik als ik nu twaalf was geweest ik nog wielerfan was geworden.
Johan van der Velde :heart: Peter Winnen :heart: Joop Zoetemelk :heart:
Michael van Opstal
16 juli 2009, 22:19
Wilde gisteren nog even gaan kijken bij de "Avondetappe" in Avallon van onze grote vriend Mart.
Helaas was alles in een omtrek van 150 mtr afgezet, niet echt klantvriendelijk, maar ik begrijp het wel met al die touristen,locals,mensen en andere lui die het eventueel kunnen verstoren....
Vanmorgen de start was wel weer geweldig,wat zijn die renners toch gewone mensen die iedereen de tijd geven voor een praatje,handtekening en foto. Kan menig prof voetballer een voorbeeld aan nemen.
Jasper Maassen
17 juli 2009, 11:24
Ik zit me ineens af te vragen of ik als ik nu twaalf was geweest ik nog wielerfan was geworden.
Johan van der Velde :heart: Peter Winnen :heart: Joop Zoetemelk :heart:
Ik denk het wel. Als twaalfjarige was je nu helemaal fan geweest van Gesink en de andere jonge talenten. Dat ze niet zo ontzettend aanwezig zijn als de 3 bovengenoemde, dat is helaas niet anders.
Als kind maakt het je vaak niet uit hoe iemand rijdt. Ik was bijvoorbeeld als 7jarige fan van Indurain, dat zou ik nu niet snel meer worden...
Joep Meijsen
18 juli 2009, 16:17
Kenden jullie dit clipje al? Geniaal.
YouTube - tour de france criterium cheval cyclism
Joep Meijsen
18 juli 2009, 16:20
Verder twee Nederlanders mee :-)
Jasper Maassen
18 juli 2009, 16:39
Kenden jullie dit clipje al? Geniaal.
YouTube - tour de france criterium cheval cyclism (http://www.youtube.com/watch?v=K-xR1HErmH8)
Ik kan dit me niet herinneren, terwijl het, gezien de shirtjes, ergens in halverwege de jaren '90 geweest moet zijn...
Overigens is dit een van de ergste valpartijen in de Tour van de afgelopen 15 jaar. Het bizarre is nog dat het niet eens Abdu is die de agent omrijdt... Het zou wel eens dezelfde Tour kunnen zijn.
YouTube - Tour de France 1994 Caduta Spettacolare di Nelissen - Fontanelli - Jalabert
Joep Meijsen
18 juli 2009, 16:49
Ik kan dit me niet herinneren, terwijl het, gezien de shirtjes, ergens in halverwege de jaren '90 geweest moet zijn...
De titel van het filmpje is een beetje misleidend. Het paard rende mee in het Criterium International
Overigens is dit een van de ergste valpartijen in de Tour van de afgelopen 15 jaar. Het bizarre is nog dat het niet eens Abdu is die de agent omrijdt... Het zou wel eens dezelfde Tour kunnen zijn.
YouTube - Tour de France 1994 Caduta Spettacolare di Nelissen - Fontanelli - Jalabert (http://www.youtube.com/watch?v=iWu8pSMSBs4)
Au!
Remco Bambacht
18 juli 2009, 17:13
Leuk dat Maaskant zo sterk is. Maar waarom probeert hij het dan als eerste op 12 km van de finish? Jezus man, blijf toch gewoon in het wiel van Ivanov plakken en heb geduld.
Ducrot en Dijkstra hebben er trouwens echt geen kaas van gegeten.
Lou-Ann Bartels
18 juli 2009, 18:15
Leuk dat Maaskant zo sterk is. Maar waarom probeert hij het dan als eerste op 12 km van de finish? Jezus man, blijf toch gewoon in het wiel van Ivanov plakken en heb geduld.
Ducrot en Dijkstra hebben er trouwens echt geen kaas van gegeten.
Quote wikipedia:
Volledige naam Martijn Maaskant
Bijnaam Slaperige Martijn ;-)
Timmer heeft voor de tweede keer een leuke poging gedaan, helaas weer niet gelukt. Maar wel mooi met twee Nederlanders in de kopgroep. Jammer dat Hincapie de gele trui net niet heeft. Met alle respect, Nocentini is toch een onopvallende gele trui drager.
Julie Bruijn
18 juli 2009, 18:18
Vond ook dat Maaskant iets te vroeg ging, logisch dat hij terug gehaald werd. Wel erg teleurstellend voor Sjors, gele trui was wel beloning voor hard werken geweest. Wie weet wat er morgen gaat gebeuren.
Remco Bambacht
18 juli 2009, 20:42
Alle lof voor Skil-Shimano. Wat mij betreft gaan nu Kenny van Hummel, Koen de Kort en Albert Timmer naar het WK in plaats van die slappe Rabo-renners zoals Posthuma.
Jasper Maassen
19 juli 2009, 12:02
Alle lof voor Skil-Shimano. Wat mij betreft gaan nu Kenny van Hummel, Koen de Kort en Albert Timmer naar het WK in plaats van die slappe Rabo-renners zoals Posthuma.
Want Kenny van Hummel bewijst zo ontzettend hard dat hij het niveau zo goed aankan? Over de andere twee niets dan lof!
Remco Bambacht
19 juli 2009, 12:38
Want Kenny van Hummel bewijst zo ontzettend hard dat hij het niveau zo goed aankan?
Naast het feit dat hij een cultheld aan het worden is...vind ik dat van Hummel de kwaliteiten heeft om een etappe te winnen. Tuurlijk kruipt hij zo'n beetje over elke serieuze berg maar dat maakt me niet uit. Ik denk dat Kenny nog een etappe gaat pakken!
Mike Norman
19 juli 2009, 22:06
Naast het feit dat hij een cultheld aan het worden is...vind ik dat van Hummel de kwaliteiten heeft om een etappe te winnen. Tuurlijk kruipt hij zo'n beetje over elke serieuze berg maar dat maakt me niet uit. Ik denk dat Kenny nog een etappe gaat pakken!
Haal jij dan alle verkeersdrempels uit het parcour? Die man moet lossen bij alles wat ook maar iets omhoog gaat. Hij moest vandaag al na 10km lossen. Ik denk dat ik vandaag nog harder naar boven had gefietst!
Vermakelijke tv, dat dan weer wel..
Remco Bambacht
19 juli 2009, 22:31
Haal jij dan alle verkeersdrempels uit het parcour? Die man moet lossen bij alles wat ook maar iets omhoog gaat. Hij moest vandaag al na 10km lossen. Ik denk dat ik vandaag nog harder naar boven had gefietst!
Vermakelijke tv, dat dan weer wel..
Het blijft een held!
Dyon Knoop
20 juli 2009, 00:51
de held van de tour is voor mij toch wel Contador.. zo veel druk en dan dit doen... ge-wel-dig :D
Joep Meijsen
20 juli 2009, 08:55
Zelfs Lance Armstrong bemoeit zich met Kenny. Van Twitter...
RT - agreed!! @Fumybeppu: I have big respect for Kenny van Hummel. He is Super Man!
Piet de Kort
20 juli 2009, 10:11
Ik heb vernomen dat Van Hummel vandaag op de rustdag toch de Ventoux aan het beklimmen is!!!! :goodman:::thumbsup::::wavetowel::::happy::
Remco Bambacht
20 juli 2009, 10:14
Vroeger was ik ook fan van Rob Harmeling. Die heeft ook een keer de rode lantaarn gewonnen maar ook een fantastische etappezege behaalt. Volgens mij is hij de laatste Nederlandse etappewinnaar in Bordeaux...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.