View Full Version : Centraal Wielren Topic
Patrick van de Wijgert
20 juli 2009, 09:31
Het blijft een held!
Als je na 10 kilometer moet lossen, alleen verder tegen een denderend peloton.
En dan nog op tijd binnenkomen das knap. Dan kun je echt wel fietsen.
Mike Norman
20 juli 2009, 10:08
Als je na 10km moet lossen heb je er niks te zoeken!
Het is een soort Eddy the Eagle van de tour dit jaar...
Overigens zal Skill heel blij zijn met zijn prestaties, zoveel reclame als dit hadden ze niet verwacht!
Joep Meijsen
20 juli 2009, 10:18
Als je na 10km moet lossen heb je er niks te zoeken!
Het is een soort Eddy the Eagle van de tour dit jaar...
Overigens zal Skill heel blij zijn met zijn prestaties, zoveel reclame als dit hadden ze niet verwacht!
Onzinnige vergelijking. Van Hummel heeft dit jaar al vijf sprintoverwinningen in profkoersen. Absoluut niet te vergelijken met een prutser als Eddy the Eagle.
De wielersport zit vol met verhalen over renners die al gelost worden op het moment dat het peloton een verkeersdrempel nadert. En daar zitten talloze renners van grote naam bij. Van Hummel zal nooit een Van Poppel of Blijlevens worden, maar is gewoon een prima renner die het heel moeilijk heeft in zijn eerste grote ronde.
Mike Norman
20 juli 2009, 10:26
Ja dat weet ik ook wel. Maar ik heb altijd wat medelijden met dit soort figuren als ze op een voetstuk worden geplaatst vanwege hun uitzonderlijk slechte prestaties...
Joep Meijsen
20 juli 2009, 10:37
Ja dat weet ik ook wel. Maar ik heb altijd wat medelijden met dit soort figuren als ze op een voetstuk worden geplaatst vanwege hun uitzonderlijk slechte prestaties...
Het is een eenzame, boeiende strijd tegen de klok die je met de omschrijving 'uitzonderlijk slechte prestatie' ernstig tekort doet. Van Hummel is een anti-klimmer, maar dat betekent niet dat hij niet thuishoort in de Tour de France die altijd ritten voor verschillende types renners aanbiedt.
Om maar een paar Rode Lantaarndragers van de afgelopen twintig jaar te noemen:
Jimmy Casper (2X), Jacky Durand, Edwig van Hooijdonk, Matthieu Hermans (2X). Allemaal renners van naam.
Patrick van de Wijgert
20 juli 2009, 11:36
Het is een eenzame, boeiende strijd tegen de klok die je met de omschrijving 'uitzonderlijk slechte prestatie' ernstig tekort doet. Van Hummel is een anti-klimmer, maar dat betekent niet dat hij niet thuishoort in de Tour de France die altijd ritten voor verschillende types renners aanbiedt.
Jimmy Casper (2X), Jacky Durand, Edwig van Hooijdonk, Matthieu Hermans (2X). Allemaal renners van naam.
Hij heeft gewoon ballen.
Waar nogal eens sprinters afstappen als het maar even omhoog gaat heeft hij de ballen om door te rijden.
En iemand moet de laatste zijn.
Als elke laatste zou afstappen is Contador op een gegeven moment de laatste en is de Tour afgelopen.
Jasper Maassen
20 juli 2009, 11:40
Hij heeft gewoon ballen.
Waar nogal eens sprinters afstappen als het maar even omhoog gaat heeft hij de ballen om door te rijden.
En iemand moet de laatste zijn.
Als elke laatste zou afstappen is Contaor op een gegeven moment de laatste en is de Tour afgelopen.
Er is een jaar een regel geweest dat de nummer laatst van het klassement er na iedere etappe uit moest.
Er is daarnaast ook een tijd geweest waarin het de sport was om laatste te worden. Vooral in de criteriums in Nederland en België kreeg je dan een redelijk hoog startbedrag.
Overigens heeft Van Hummel wel al dezelfde klimkwaliteiten als Blijlevens en ook zijn grote bek: Hij ging dit seizoen wel eens even winnen van alle grote mannen. Dat is hem toch nog niet gelukt. Graeme Brown verslaan kan iedere matige sprinter...
Remco Bambacht
20 juli 2009, 11:45
Overigens heeft Van Hummel wel al dezelfde klimkwaliteiten als Blijlevens en ook zijn grote bek: Hij ging dit seizoen wel eens even winnen van alle grote mannen. Dat is hem toch nog niet gelukt.
Ach, winnen hoeft niet eens. Hij mag ook die arrogante Cavendish nog een keer flink de hekken inrijden. Dan krijgt hij van mij ook een kratje bier :) Of een BigMac, dat vind hij ook lekker zo te lezen:
Kenny met het hoofd bij oma
Door PETER VAN DUYL
VERBIER - Zijn hele lichaam trilde, de intense vermoeidheid tekende het kippenvel dik op zijn armen. Na weer een dag knokken tegen de tijd deed Kenny van Hummel professioneel zijn relaas.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00221/aesp06_2007kenny_221249h.jpg (http://javascript<b></b>:launchPopup('http://www.sportwereld.nl/wielrennen/3380296/Kenny_met_het_hoofd_bij_oma.html?service=fotoPopup ','fotoPopup',505,380,'yes','no','no','no');)
Een geëmotioneerde Kenny van Hummel in Verbier. FOTO ANP
Maar toen het gesprek op zijn onlangs overleden oma kwam, brak de sprinter van Skil-Shimano. Hij zakte huilend over het stuur van zijn fiets.
Nadat Van Hummel vrijwel meteen uit het vertrek in Pontarlier was gelost en hij dus urenlang moederziel alleen op de fiets zat, kreeg hij regelmatig ‘bezoek’ van zijn oma. ,,De dag voordat wij vertrokken is ze overleden. Op momenten als vandaag denk ik daar heel veel aan. Het is de beste stimulans die je kunt krijgen,’’ snikte hij. ,,Deze is voor haar.’’
Zijn achterstand op geletruidrager Alberto Contador is nu gegroeid tot boven de drie uur en hij heeft de rode lantaarn stevig in zijn bezit. Maar Van Hummel maakt nog altijd deel uit van het Tourpeloton en dat kunnen bijvoorbeeld oud-Tourwinnaar Oscar Pereiro Sio (oververmoeid) en ex-wereldkampioen Tom Boonen (ziek) niet meer zeggen. ,,Het lichaam wilde niet, maar de kop zei: Naar die finish toe.’’
Eén moment dacht hij zelfs aan opgeven, maar op dat moment sleepte ploegleider Merijn Zeeman hem er doorheen. ,,Hij heeft me een Big Mac beloofd als ik het zou halen, dus daar reken ik wel op. Vanmorgen dacht ik nog dat het meeviel: een paar klimmetjes van derde categorie en de slotklim. Maar ik was al snel gelost en liep een achterstand van twintig minuten op. Na honderd kilometer werd dat stabiel. Toen vond ik mijn benen terug.
,,Ik heb zo ontzettend afgezien, heb verschrikkelijk veel pijn in mijn poten. Op een gegeven moment zat ik ook tegen kramp aan. Dan kun je alleen nog maar gedoseerd rijden, niet te hard meer. Aan de voet van de laatste klim mocht ik 18 minuten verliezen. Het zijn er negen geworden,’’ vierde hij zijn eigen overwinning.
In de Pyreneeën vocht hij al een paar dagen tegen de klok, maar zo zwaar als gisteren had hij het zijn hele carri?re nog niet. Uiteindelijk kon Van Hummel een beroep doen op de ervaringen van vorige week. ,,Ik heb het daar heel moeilijk gehad, maar ik weet nu ook dat ik niet snel in paniek moet raken. We rijden met tijdsmelding, dus ik weet tijdens de koers voortdurend waar ik aan toe ben.’’
Het is een merkwaardige Tour, de eerste van Kenny van Hummel. Hij sprintte vorige week zomaar een keer in de top-10, maar ook heeft hij al tientallen kilometers solo door Frankrijk gereden. ,,Hier doe je extra pk’s mee op, hier word je renner van.’’
Zijn karaktervolle rijden maakt hem in Frankrijk tot een cultheld onder de vele Nederlandse wielertoeristen. Zelfs bij de streep blijven plukjes landgenoten hangen om de sprinter met applaus binnen te halen. ,,Onderweg hoor je steeds ‘volhouden Hummeltje’. Dat heeft me erg geholpen.’’
Toen Kenny van Hummel in Monaco aan de Tour begon, dachten velen dat hij de eerste rustdag (vorige week maandag in Limoges) niet zou halen. Vandaag beleeft de ronde zijn tweede dag zonder koers en de Arnhemmer is er nog steeds bij. ,,Wie had dat gedacht, ik leef nog steeds,’’ verzuchtte hij. ,,Ik ga lekker met de beentjes omhoog, al zal ik wel een paar uurtjes fietsen. Anders kom ik dinsdag helemaal niet meer vooruit.’’
Van Hummel is nog niet in Parijs. Vanaf morgen staan er nóg twee etappes door de Alpen op de agenda, zaterdag moet de Mont Ventoux worden beklommen. ,,Maar als ik zo kan blijven knokken, ga ik een heel eind komen. Het zou fantastisch zijn als ik Parijs kan halen.’’
Patrick van de Wijgert
21 juli 2009, 11:03
http://www.telegraaf.nl/binnenland/stelling_van_de_dag/4445239/__De_stelling_van_de_dag__.html?p=11,1
Jasper Maassen
21 juli 2009, 12:36
Er is nu een veelbelovende kopgroep ontstaan: oa Voigt en Cancellara (voor de Schlecks) en Ten Dam (Rabo) en Maaskant (voor Wiggins). Dat betekent dat men zich niet zomaar gewonnen geeft aan Contador! Het plan lijkt er te zijn om hem zo vroeg mogelijk te isoleren.
Lou-Ann Bartels
5 augustus 2009, 12:59
Van de site van Mollema:
Surhuisterveen
Geplaatst door Bauke op 05-08-2009
Gisteravond heb ik voor het eerst sinds maanden weer een rugnummer opgespeld in het criterium van Surhuisterveen. Het ging lang niet slecht. Het vele aanzetten na bochten was in het begin wel weer even wennen, maar ik voelde me goed en de benen voelden krachtig aan. De conditie is zeker nog niet 100%, maar je moet tenslotte ergens beginnen. Surhuisterveen was daarvoor een geschikte wedstrijd. Volgende week start ik nog in Emmen en Zwolle en dan in september hopelijk weer grotere wedstrijden!
Groet,
Bauke
Joep Meijsen
5 augustus 2009, 17:50
Vandaag het boek Alleen Vooruit - Hennie Kuiper kampioen van het volk van Dominique Elshout binnengekregen. Ben benieuwd of het de moeite waard is.
Jasper Maassen
5 augustus 2009, 20:13
Vandaag het boek Alleen Vooruit - Hennie Kuiper kampioen van het volk van Dominique Elshout binnengekregen. Ben benieuwd of het de moeite waard is.
Laat het maar horen! Ik ben momenteel weer stukjes uit "100 mannen" van Mart Smeets aan het lezen. Korte schetsjes over 100 renners die opvallend waren in de Tour (en dan ook alleen over hun prestaties daar, en niet in anderer ritten). Geen heel bijzonder boek, maar wel grappig om te lezen als je te moe bent om een diepzinniger boek te lezen. Staan ook grappige wetenswaardigheden in.
Joep Meijsen
19 augustus 2009, 20:46
http://www.bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/9/0/2/0/4/902040394X.gif
Het boek over Hennie Kuiper eindelijk uit. Het duurde even voor ik eraan kon beginnen (had nog een ander boek liggen), maar uiteindelijk in een paar dagen uitgelezen. Best de moeite waard. Karakterschets van de man waarvan zelfs Joop Zoetemelk moest toegeven dat hij meer overhad voor succes in het wielrennen, zijn vergeefse pogingen om de tour te winnen, de bijzondere band met vooral José de Cauwer, de Olympische titel waardoor hij bijna uitgespuugd werd door Nederland, zijn enorme Twentse familie, zijn doorzettingsvermogen, zijn vele ploegenwisselingen, de invloed van het wielrennen op zijn huwelijk, het ploegleiderschap, zijn mentorrol voor Lance Armstrong, het overwinnen van zijn stotterprobleem en zijn gastheerschap voor Rabobank. Natuurlijk ook voorzichtige alinea's over dopinggebruik. 'Hennie was één van de cleanste renners in het peloton', zegt een dokter.
Het boek is niet altijd even geweldig geschreven, maar leest lekker door. Eindigt wel in 2003, dus het is al een wat oudere titel. Er is dit jaar een heruitgave geweest, dus wie weet gaat het verhaal daarin verder.
Joep Meijsen
21 augustus 2009, 11:58
Volgend jaar drie Nederlandse ploegen in de Tour? Vacansoleil schijnt de Franse broertjes Roman en Brice Feillu vast te willen leggen. Dat is bijna een garantie voor een startbewijs lijkt me.
Nog iemand die naar de Vuelta gaat kijken? Hij komt op tien minuten bij mij thuis langs op de 31e, dus ik denk het haast wel.
Jasper Maassen
21 augustus 2009, 12:11
Volgend jaar drie Nederlandse ploegen in de Tour? Vacansoleil schijnt de Franse broertjes Roman en Brice Feillu vast te willen leggen. Dat is bijna een garantie voor een startbewijs lijkt me.
Nog iemand die naar de Vuelta gaat kijken? Hij komt op tien minuten bij mij thuis langs op de 31e, dus ik denk het haast wel.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vader en mijn broer naar de proloog. Meer zit er niet in in verband met colleges en werk.
Gebroeders Feillu reden erg leuk in de Tour. Als het Vacansoleil lukt om hen aan te trekken zit een wildcard er wel in inderdaad.
Lou-Ann Bartels
21 augustus 2009, 13:13
Ik ga hoogstwaarschijnlijk met mijn vader en mijn broer naar de proloog. Meer zit er niet in in verband met colleges en werk.
Gebroeders Feillu reden erg leuk in de Tour. Als het Vacansoleil lukt om hen aan te trekken zit een wildcard er wel in inderdaad.
Vooral Brice viel op, had eerlijk gezegd nog nooit van hem gehoord.
De Vuelta is wat te ver uit m'n buurt. Volgend jaar wil ik wel naar de start van de Giro en de Tour in resp. Amsterdam en Rotterdam.
Lou-Ann Bartels
2 september 2009, 18:30
Bron: Wielerupdate.
Bauke Mollema maakt 6 september zijn officiële rentree in het wielerpeloton. De renner van Rabobank reed wel al enkele criteriums maar zal op zondag 6 september aan de start staan van de GP Jef Scherens in Leuven.
Na de GP Jef Scherens zal de Groninger ook nog zijn opwachting maken in de GP Wallonie.
Naast Mollema starten namens Rabobank ook Bram de Groot, Juan Antonio Flecha, Rick Flens, Mathew Hayman, Sebastian Langeveld, Nick Nuyens, Kai Reus en Tom Stamsnijder in Leuven. Naast Rabobank staan onder andere ook Vacansoleil (met winnaar van vorig jaar Wouter Mol), Skil-Shimano Quick-Step, Silence-Lotto, Katusha en Milram aan de start.
Gerard Eisma
4 september 2009, 22:53
Laat het maar horen! Ik ben momenteel weer stukjes uit "100 mannen" van Mart Smeets aan het lezen. Korte schetsjes over 100 renners die opvallend waren in de Tour (en dan ook alleen over hun prestaties daar, en niet in anderer ritten). Geen heel bijzonder boek, maar wel grappig om te lezen als je te moe bent om een diepzinniger boek te lezen. Staan ook grappige wetenswaardigheden in.
De boekjes van Mart Smeets zijn wel grappig om liggend in bad of op de bank (met een lekker muziekje en een lekker glaasje) weg te lezen. Het heeft de diepgang van een lekke band, maar leest wel lekker weg.
groet,
Gerard
Jasper Maassen
5 september 2009, 08:44
De boekjes van Mart Smeets zijn wel grappig om liggend in bad of op de bank (met een lekker muziekje en een lekker glaasje) weg te lezen. Het heeft de diepgang van een lekke band, maar leest wel lekker weg.
groet,
Gerard
Exact, vandaar dat ik het of op vakantie lees, of op de wc :)
Jasper Maassen
5 september 2009, 08:45
Ik ben achteraf blij dat ik niet naar de proloog ben geweest. Als ik het weer daar zag en daarnaast de beleving (hoe ver je van het parcours zat) wacht ik liever op Amsterdam en Rotterdam volgend jaar.
Joep Meijsen
5 september 2009, 09:17
Ik ben achteraf blij dat ik niet naar de proloog ben geweest. Als ik het weer daar zag en daarnaast de beleving (hoe ver je van het parcours zat) wacht ik liever op Amsterdam en Rotterdam volgend jaar.
Ik heb ze hier langs zien komen op de Zeven Heuvelenweg. We zaten er al zo'n drie uur voor de doorkomst, maar waren zeker niet de eersten. Wat me opviel was hoe enorm druk het was. Alleen al op de heuvel waar wij stonden waren zo'n vijfhonderd toeschouwers. Het was ook wel een mooie plek. We konden ze van de ene heuvel omlaag zien denderen en daarna onze heuvel op zien rijden. Toch was het in een flits voorbij, voor profs zijn het maar molshopen. Maar toch leuk om een keer mee te maken. Kenny van Hummel stond overigens op een meter of vijf bij mij vandaan te kijken naar de doorkomst.
Op zich zijn er rond Berg en Dal overigens wel een paar klimmetjes die wat lastiger kunnen zijn, maar die werden niet gebruikt. Zijn waarschijnlijk ook niet breed genoeg voor een heel peloton.
Jasper Maassen
5 september 2009, 09:54
Ik heb ze hier langs zien komen op de Zeven Heuvelenweg. We zaten er al zo'n drie uur voor de doorkomst, maar waren zeker niet de eersten. Wat me opviel was hoe enorm druk het was. Alleen al op de heuvel waar wij stonden waren zo'n vijfhonderd toeschouwers. Het was ook wel een mooie plek. We konden ze van de ene heuvel omlaag zien denderen en daarna onze heuvel op zien rijden. Toch was het in een flits voorbij, voor profs zijn het maar molshopen. Maar toch leuk om een keer mee te maken. Kenny van Hummel stond overigens op een meter of vijf bij mij vandaan te kijken naar de doorkomst.
Op zich zijn er rond Berg en Dal overigens wel een paar klimmetjes die wat lastiger kunnen zijn, maar die werden niet gebruikt. Zijn waarschijnlijk ook niet breed genoeg voor een heel peloton.
Dat zijn inderdaad leuke plekken om te staan, in de Amstel Gold Race heb je dat op de Eyserbosweg: je ziet ze naar beneden komen vanaf Wittem, dan snel wat verder door de Bosweg op en dan zie je daar de helft knakken: heerlijk!
De sfeer en de bereikbaarheid tijdens de ritten in lijn was prachtig, maar de proloog was 3x niks wat dat betreft.
Joep Meijsen
11 september 2009, 17:10
Daar ging mijn wielerhart toch even wat harder kloppen. Mooie demarage van Gesink, jammer dat hij nipt tekort kwam. Maar wel achttien seconden gewonnen in het klassement.
::cheerleader::
Michael van Opstal
11 september 2009, 17:17
Idd wat een geweldig talent met een ontzettende "down to eart" mentaliteit...
Heb echt genoten van zijn optreden vandaag. En eigenlijk heel de Vuelta al!
Vooral de laatste 2 km waren echt van wereldklasse, denk dat er maar weinig renners zijn die op dit moment Gesink kunnen volgen bergop.
Jammer dat hij de kans niet heeft gekregen om zichzelf in de tour op deze manier te laten zien:-(
Zou toch geweldig zijn als er daadwerkelijk een Nederlandse renner in de top 3 van een grote ronde zou komen in Madrid.
Joep Meijsen
11 september 2009, 17:23
Zou toch geweldig zijn als er daadwerkelijk een Nederlandse renner in de top 3 van een grote ronde zou komen in Madrid.
Volgens mij was Breukink de laatste. Derde in de tour van 1990.
Gesink heeft nog even om te groeien, maar dit was indrukwekkend. Het is wel zo dat een aantal wereldtoppers er niet zijn natuurlijk.
Ben benieuwd naar morgen. Hopelijk staat het aan bij de Dag van het IJshockey :oops:
Paul van Heertum
11 september 2009, 17:26
Die laatste klim morgen is overigens een echte klim, daar ga je veel tijd verliezen als je een slechte dag hebt
Jasper Maassen
12 september 2009, 10:18
Volgens mij was Breukink de laatste. Derde in de tour van 1990.
Gesink heeft nog even om te groeien, maar dit was indrukwekkend. Het is wel zo dat een aantal wereldtoppers er niet zijn natuurlijk.
Ben benieuwd naar morgen. Hopelijk staat het aan bij de Dag van het IJshockey :oops:
Dat klopt van Breukink. In de Vuelta is het nog langer geleden: Zoetemelk 1e in 1979. Overigens won Jan Janssen in 1967 en beide renners wonnen een jaar later de Tour de France. Mocht Gesink willen vind ik dat een mooi precedent (ik wil geen druk op hem leggen hoor ;)).
Lou-Ann Bartels
14 september 2009, 16:48
Toch nog een ritzege voor Rabobank vandaag!
Kijken we allemaal naar Gesink, wint Lars Boom in Cordoba. Hij schudt z'n medevluchters op de San Jeronimo eraf en gaat solo naar de finish. Herrero reed op 58 seconden, had er bij de volgende meting 6/7 seconden af gefietst en rijdt prompt de berm in! Voorsprong voor Boom uiteindelijk 1.35 minuten. Chapeau !!!
Joep Meijsen
14 september 2009, 17:51
Toch nog een ritzege voor Rabobank vandaag!
Ik hoor het net op de radio. Geweldig. Boom is ook wel een echt talent. De eerste Nederlandse etappe-overwinning in een grote ronde in vier jaar. De laatste was Max van Heeswijk ook in de Vuelta, vertelde Gio Lippens net.
Zou Eric Breukink zijn LOI-cursus Ploegleider voor Licht Gevorderden hebben afgerond?
Remco Bambacht
14 september 2009, 17:55
Ik hoor het net op de radio. Geweldig. Boom is ook wel een echt talent. De eerste Nederlandse etappe-overwinning in een grote ronde in vier jaar. De laatste was Max van Heeswijk ook in de Vuelta, vertelde Gio Lippens net.
Zou Eric Breukink zijn LOI-cursus Ploegleider voor Licht Gevorderden hebben afgerond?
Het was een genot om naar te kijken hoe Boom de etappe won. De generatie Boom - Reus - Gesink gaat ons nog veel plezier geven. Godzijdank hoeven we nu niet meer naar Tankink en de Groot uit te kijken.
Michael van Opstal
18 september 2009, 17:27
Erg spijtig van Gesink vandaag... Had hem echt het podium gegund,maar ja "that's life" zullen we maar zeggen!
Denk dat we hem ook kunnen vergeten voor het WK wielrennen volgende week.
Hoop dat Lars Boom daar het kopmanschap gaat krijgen alhoewel het echt een lastig parcours schijnt te zijn met een ronde van 13 km en iedere x een lastige klim erin.
Misschien dat Hoogerland morgen nog wat plaatsjes kan gaan klimmen dmv een goede tijdrit te gaan rijden? Weet eigenlijk niet goed hoe hij zich houdt in de tijdritten?
Heeft trouwens ook een puike Vuelta gereden......
Toch wel één van de smaakmakers van de eerste 2 weken!
Patrick van de Wijgert
18 september 2009, 18:30
Het was een genot om naar te kijken hoe Boom de etappe won. De generatie Boom - Reus - Gesink gaat ons nog veel plezier geven. Godzijdank hoeven we nu niet meer naar Tankink en de Groot uit te kijken.
Toont weinig respect aan knoest Tankink.
Je hebt werkpaarden en luxe paarden.
Nu maar hopen dat ze het echt op eigen kracht doen.
Michael van Opstal
18 september 2009, 19:46
Toont weinig respect aan knoest Tankink.
Je hebt werkpaarden en luxe paarden.
Nu maar hopen dat ze het echt op eigen kracht doen.
Laten we eerlijk zijn heeft Tankink er wel iets te zoeken dan op het WK?
Heeft denk ik in 10 jaar beroepsrenner zijn geen 5 fatsoenlijke koersen gewonnen...
Hij zal op de WK tot de 200 km de beschermde renners uit de wind kunnen houden, that's it!
Met een kleine ploeg die je dit jaar (maar 6 renners) hebt kun je beter voor eventuele winnaars kiezen die zelf hun weg kiezen in het peloton.
En natuurlijk is er een behoorlijke wisseling van de wacht aan de gang in het Nederlandse wielrennen. Het is nu een feit dat we geen Spanje,Italie,FRANKRIJK;-) en Belgie zijn die 6 a 7 kopmannen kunnen selecteren.....
Lou-Ann Bartels
11 oktober 2009, 13:10
Robert Gesink heeft de Giro d'Emilia gewonnen en vandaag wordt Parijs-Tours gereden. Met Aart Vierhouten in de kopgroep in zijn laatste wedstrijd.
Gesink hoopt ook de laatste wedstrijd van het seizoen, de Ronde van Lombardije op 17 oktober, te winnen. Dan zit het wielerseizoen er jammer genoeg weer op, maar ach wat...we zijn weer aan het ijshockeyen :)
Jasper Maassen
11 oktober 2009, 15:45
Bozic flikt Boonen een beetje (en terecht) en Gilbert wint! Super!
Lou-Ann Bartels
11 oktober 2009, 15:52
Mooi dat ze met z'n drieën voor de winst bleven gaan. Leuke finale zo.
Jasper Maassen
11 oktober 2009, 16:44
En mooi dat Bozic Boonen niet laat profiteren van het verrichte werk... Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik een pesthekel aan Boonen heb (zie eerder in dit topic) en een zwak heb voor Gilbert...
Michael van Opstal
13 oktober 2009, 06:26
VDB is niet meer............
Geweldige renner in zijn goede tijd, op de fiets en af de fiets!
Denk dat véél mensen toch een andere dood voor hem in gedachten hadden gehad (longembolie) velen dachten dat hij dezelfde kant op zou gaan als Marco Pantani.
Jasper Maassen
13 oktober 2009, 09:05
VDB is niet meer............
Geweldige renner in zijn goede tijd, op de fiets en af de fiets!
Denk dat véél mensen toch een andere dood voor hem in gedachten hadden gehad (longembolie) velen dachten dat hij dezelfde kant op zou gaan als Marco Pantani.
Wellicht heel cru, maar ik kan er niet warm of koud van worden.
Ik heb niet zoveel met grote valsspelers die ieder jaar opnieuw zeggen te gaan bewijzen dat ze het toch ECHT zonder doping ook kunnen en dan na 3 koersdagen ontslagen worden of ontslag nemen, zonder de hand ook maar één keer in eigen boezem te steken.
Lou-Ann Bartels
13 oktober 2009, 15:32
Wellicht heel cru, maar ik kan er niet warm of koud van worden.
Ik wel, maar dat komt waarschijnlijk meer omdat mijn eigen en enige broer ook onverwacht is gestorven aan een longembolie.
VDB z'n carriere is dan wel anders verlopen dan verwacht, zo jong sterven verdient niemand toch? Zelfs niet ondanks dat hij al eens de hand aan zichzelf heeft proberen te slaan.
Jeroen van de Laarschot
13 oktober 2009, 15:36
Ik wel, maar dat komt waarschijnlijk meer omdat mijn eigen en enige broer ook onverwacht is gestorven aan een longembolie.
VDB z'n carriere is dan wel anders verlopen dan verwacht, zo jong sterven verdient niemand toch? Zelfs niet ondanks dat hij al eens de hand aan zichzelf heeft proberen te slaan.
Indd.
VDB oftewel Franky Boy, was een renner die fouten gemaakt heeft, zoals tegenwoordig wel heel veel renners zijn, Helaas,
Toch had ik wel eens willen zien mocht hij in januari nog geleefd hebben en een ploeg gevonden hebben hoe het was afgelopen met hem.
Oneerlijk dat deze jongen niet heeft kunnen bewijzen, dat de fouten in een eerder leven ook echt fouten waren, spijtig,
Zeker een gemis voor de wielersport, al was die niet bij iedereen geliefd, had hij toch flink wat fans,,,
Jasper Maassen
13 oktober 2009, 19:55
Sorry als ik je dan wellicht gekwetst heb met mijn opmerking, dat was niet de bedoeling ervan... Zo jong sterven verdient niemand, maar de ophemeling die nu is begonnen verdient hij mijns inziens ook niet.
Jasper Maassen
13 oktober 2009, 19:58
Indd.
VDB oftewel Franky Boy, was een renner die fouten gemaakt heeft, zoals tegenwoordig wel heel veel renners zijn, Helaas,
Toch had ik wel eens willen zien mocht hij in januari nog geleefd hebben en een ploeg gevonden hebben hoe het was afgelopen met hem.
Oneerlijk dat deze jongen niet heeft kunnen bewijzen, dat de fouten in een eerder leven ook echt fouten waren, spijtig,
Zeker een gemis voor de wielersport, al was die niet bij iedereen geliefd, had hij toch flink wat fans,,,
Als hij in januari weer een ploeg had gevonden, was hetzelfde gebeurd als de afgelopen paar jaren: in het begin met een hoop poeha aankondigen dat hij weer op zijn oude niveau zou komen (hoewel dat ieder jaar al afgezwakter werd gebracht) en dan in maart na 3 kermiskoersen concluderen dat hij steeds halverwege moet lossen. Het zegt toch genoeg dat het op de Belgische teletekst vermeld werd wanneer hij een keer in het peloton finishte?
In mijn optiek is het een renner die zeker talent had, maar dat verkwanseld heeft door daarnaast steevast aan de epo te zitten en zonder die epo geen deuk in een pakje boter kon rijden en zwaar depressief werd.
Het is sneu dat hij is overleden, maar het doet me minder dan het zou moeten doen.
Lou-Ann Bartels
22 oktober 2009, 14:36
Laatste column van Bauke Mollema van dit seizoen is hier te lezen.
http://www.wielerupdate.nl/nieuws/2009/10/22/column-mollema-seizoen-snel-vergeten_13153/
Gelukkig gaat het weer de goede kant met hem op :-)
Lou-Ann Bartels
26 oktober 2009, 13:08
Vanavond in Holland Sport zijn Tom Boonen en Steven de Jongh te gast bij Wilfried de Jong. Holland Sport begint om half negen en wordt uitgezonden op Nederland 3.
Lou-Ann Bartels
17 december 2009, 13:00
Het parcours van de Ronde van Spanje, dat gisteren bekend werd gemaakt, lijkt op het lijf geschreven van Robert Gesink. Maar ploegleider Adri van Houwelingen heeft op RaboSport bevestigd dat, als alles volgens plan verloopt, de beste Nederlandse ronderenner niet te zien zal zijn in de Vuelta. Het hoofddoel van Gesink zal de Tour zijn.
Best jammer, want de Vuelta heeft 6 finishes bergop en bijna geen tijdritten. Maar zowel de Tour als de Vuelta zal teveel van het goede zijn...
Lou-Ann Bartels
3 januari 2010, 12:44
Bron: Wielerflits
Vijftien jaar geleden reisde Mart Smeets naar Texas, waar hij trainingen filmde van de nieuwe wereldkampioen wielrennen: Lance Armstrong. Toen was de Amerikaan nog relatief onbekend, maar anderhalf decennium later is dat wel anders. Smeets vloog opnieuw naar de VS voor een nieuw interview met The Boss en merkte dat véél, maar niet álles, veranderd is.
De ‘tweede terugkomst’ wordt maandag tussen 20.30 en 21.20 uur uitgezonden op Nederland 3.
Wie het interview van 1994 wil zien, moet even op de site zelf kijken:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/7479/tv-tip-portret-over-lance-armstrong-bij-de-nos.html
Edit: en nog een TV-tip, straks op RTL7:
Vandaag ontmoet Michael Boogerd in de negende aflevering van Wielerland TV wielrenner Brice Feillu. De ranke Fransman maakte dit jaar indruk in de Tour de France, waar hij een bergrit won en zich veelvuldig in de aanval toonde. Vanaf 2010 zal Feillu samen met zijn broer Romain, die als een sprinter te boek staat, bij het Nederlandse Vacansoleil Pro Cyclingteam gaan rijden.
Uitzending: Zondag 3 januari om 16:25 uur op RTL 7
Lou-Ann Bartels
4 maart 2010, 15:15
Rabobank start zondag met een volledig Nederlandse ploeg in Parijs-Nice. Het Nederlandse equipe heeft Bauke Mollema aangewezen als kopman en Bram Tankink en Joost Posthuma moeten voor de nodige ervaring zorgen.
Zie verder op http://www.wielerflits.nl/nieuws/8243/#152326
Lou-Ann Bartels
16 april 2010, 22:04
Het zal mij benieuwen wat voor gevolgen de aswolk heeft voor de Amstel Gold Race. Welke renners kunnen niet komen, mogen de heli's niet de lucht in? Dat laatste zou erg jammer zijn nu Gesink een goede kans maakt om hem te winnen. Zou balen zijn als we dat niet kunnen zien...
Joep Meijsen
16 april 2010, 22:52
Het zal mij benieuwen wat voor gevolgen de aswolk heeft voor de Amstel Gold Race. Welke renners kunnen niet komen, mogen de heli's niet de lucht in? Dat laatste zou erg jammer zijn nu Gesink een goede kans maakt om hem te winnen. Zou balen zijn als we dat niet kunnen zien...
De race zelf gaat gelukkig gewoon door. Leuk interview vandaag in Algemeen Dagblad met Johnny Hoogerland. In het artikel komen ook zijn ploegleider en zijn oud-teamgenoot Aart Vierhouten. Die waren het compleet oneens over het type programma dat Hoogerland zou moeten rijden.
Als bet-at-home wielrennen op het programma had gehad, zou ik wat geld zetten op Hoogerland.
Jasper Maassen
17 april 2010, 12:33
De race zelf gaat gelukkig gewoon door. Leuk interview vandaag in Algemeen Dagblad met Johnny Hoogerland. In het artikel komen ook zijn ploegleider en zijn oud-teamgenoot Aart Vierhouten. Die waren het compleet oneens over het type programma dat Hoogerland zou moeten rijden.
Als bet-at-home wielrennen op het programma had gehad, zou ik wat geld zetten op Hoogerland.
Volgens mij kun je bij Unibet wel op de AGR wedden... Maar ik zou het niet op Hoogerland zetten. Als outsider denk ik zelf meer aan Martens...
Lou-Ann Bartels
17 april 2010, 13:10
Ook de broertjes Schleck hebben hun zinnen gezet op de AGR. Gaat hopelijk nog erg spannend worden...
@ Ben je niet in Limburg, Jasper?
Lou-Ann Bartels
17 april 2010, 19:09
De helicopters hebben ontheffing gekregen, dus we krijgen beelden!
Gerard van der Heide
17 april 2010, 20:30
Hier wat foto's van de "onruststoker"
http://www.flickr.com/photos/yahooeditorspicks/galleries/72157623855495574
Lou-Ann Bartels
19 april 2010, 21:07
Volgende week maandag Robert Gesink bij Wilfried de Jong in Holland Sport.
Ned.3, 20.30 uur.
Jasper Maassen
20 april 2010, 12:59
Ook de broertjes Schleck hebben hun zinnen gezet op de AGR. Gaat hopelijk nog erg spannend worden...
@ Ben je niet in Limburg, Jasper?
Nee dat zat er helaas niet in. Het vervelende is dat ik dus in Eindhoven en Limburg ben in het weekend dat de Giro start... Ik ga wel de maandag in Leiden kijken, ze komen ongeveer langs de deur!
Overigens vond ik Gilbert een terechte winnaar. Een van de meest sympathieke renners, altijd aanvallend ingesteld. Staat goed op de erelijst.
Lou-Ann Bartels
8 mei 2010, 19:15
Vandaag naar de proloog van de Giro geweest. Stond vlak na de bocht Stadionweg/Apollolaan die voor een aantal renners nogal moeilijk bleek ;-) en met leuke 'buren' waarmee ik een hele gezellige dag heb gehad. Het is echt super om de renners van zo dichtbij te zien. Soms zo dichtbij dat ze mijn wenkbrauwen er zowat afreden :)
Morgen komen ze op 3 minuten lopen van mijn huis voorbij en maandag op 10 minuten lopen. Drie dagen Giro, super!
Lou-Ann Bartels
10 mei 2010, 13:02
Vanavond weer twee renners in Holland Sport: Wilfried zoekt Frank en Andy Schleck op in hun buitenverblijf in Luxemburg.
Lou-Ann Bartels
16 mei 2010, 15:31
Weinig animo hier voor de Giro. De eerste week was erg spectaculair, meer dan de eerste week normaliter in de Tour. Zo langzamerhand word ik eerlijk gezegd steeds meer fan van de Giro ten opzichte van de Tour, die veel meer media aandacht krijgt. De Giro lijkt me zwaarder dan de Tour en het is jammer dat er zo veel grote namen ontbreken. Ik zou ze wel eens allemaal in de Giro willen zien rijden, eens kijken hoeveel er daar door de mand zakken; zie maar eens wat er nu allemaal gebeurt met mannen als Sastre, Basso, Vino en en paar andere 'grote' renners die wel meedoen. (Vino ftw?) En er staat nog heel veel te gebeuren de komende twee weken. Ben benieuwd wat anderen ervan denken...
Bart van Oosterhout
16 mei 2010, 16:31
zou dat kunnen zijn omdat ze daar iets feller op het dopinggebruik zijn?
Jasper Maassen
16 mei 2010, 16:38
zou dat kunnen zijn omdat ze daar iets feller op het dopinggebruik zijn?
Nee, de dopingcontrole wordt vanuit de UCI geregeld, dus bij alle wedstrijden op dit niveau is de controle gelijk.
Overigens een goede prestatie van de Rabo's vandaag: Mollema in de groep met favorieten, Weening op 2 minuten en ook Kruijswijk niet heel ver achter!
Michael van Opstal
30 mei 2010, 19:06
Een relletje is geboren.... Lees,kijk en huiver!
http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/article/detail/486909/2010/05/30/Nieuw-bewijs-voor-motortje-in-dopefiets.dhtml
Er zijn al enkele "toppers" aan gelinkt,helaas geloof ik het hele verhaal ook nog eens dat er renners zijn die zo de boel in de maling nemen:-(
Trouwens, wel een klasse prestatie van Basso om de Giro te winnen. Geloof niet dat ze ooit zoveel in dat hondeweer hebben rond gefietst maar dit terzijde.
Hendrik Bakker
30 mei 2010, 21:30
Een relletje is geboren.... Lees,kijk en huiver!
http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/article/detail/486909/2010/05/30/Nieuw-bewijs-voor-motortje-in-dopefiets.dhtml
Er zijn al enkele "toppers" aan gelinkt,helaas geloof ik het hele verhaal ook nog eens dat er renners zijn die zo de boel in de maling nemen:-(
Trouwens, wel een klasse prestatie van Basso om de Giro te winnen. Geloof niet dat ze ooit zoveel in dat hondeweer hebben rond gefietst maar dit terzijde.
Zou het echt zo zijn dan kan Fabian C;) aardig wat prijzen gaan inleveren dan denk ik zo en van Basso pure klasse de winst in de Giro en onze nederlandse jongens ook een goeie Giro gereden
Jasper Maassen
31 mei 2010, 10:31
Zou het echt zo zijn dan kan Fabian C;) aardig wat prijzen gaan inleveren dan denk ik zo en van Basso pure klasse de winst in de Giro en onze nederlandse jongens ook een goeie Giro gereden
Ik geloof het verhaal niet, hoewel Cassani natuurlijk wel gelijk had in de kwestie-Rasmussen. Cancellara was al jaren een topper, die ieder jaar beter ging rijden. Hij zit nu in zijn beste jaren, het is logisch dat hij nu sterker is dan een paar jaar terug. Ik denk niet dat er iemand zo dom is om dit te doen, want het is ontzettend eenvoudig te controleren (volgens mij is er zelfs een materiaalcontrole bij een aantal wedstrijden, waaronder Parijs Roubaix).
Van Basso inderdaad een topprestatie, maar wat te denken van de Nederlanders? Mollema en Kruijswijk die in hun eerste grote ronde top 20 rijden en dat in een ronde die zwaarder is dan ooit tevoren! En ook Ardila reed erg goed!
Lou-Ann Bartels
31 mei 2010, 16:43
Ben het helemaal met je eens.
Dat verhaal lijkt mij ook een broodje aap.
Basso de terechte winnaar en de Rabo's die je noemt hebben een geweldige prestatie geleverd!
Deze Giro was idd erg zwaar. De etappes in Nederland waren lastig: verkeersdrempels en vluchtheuvels die valpartijen veroorzaakten, de straffe wind in de rit naar Zeeland. En dan denk je 'we gaan lekker naar het zonnige Zuid-Italië'. Mijn hemel, wat een hondenweer was het daar! En dan moesten de bergetappes nog komen. Arroyo is trouwens ook boven zichzelf uit gestegen, dat maakt hem wellicht een andere wielrenner dan hij tot nog toe was.
Ik ben zó blij dat ik deze renners in de proloog heb mogen aanmoedigen. :)
Michael van Opstal
31 mei 2010, 17:06
Net te lezen dat Valverde door de CAS ook 2 jaar aan zijn broek heeft hangen...
CAS SCHORST VALVERDE TWEE JAAR
LAUSANNE - Het internationaal sporttribunaal CAS heeft de Spaanse wielrenner Alejandro Valverde wereldwijd voor twee jaar geschorst. De straf gaat met terugwerkende kracht op 1 januari 2010 in. Valverde is uitgesloten wegens zijn betrokkenheid bij het Spaanse dopingschandaal Operacion Puerto.
Met de straf gaat het sporttribunaal voor een groot deel mee met de standpunten van de internationale wielrenunie UCI en het wereldantidopingbureau WADA, die de zaak rond Valverde bij de instantie in Zwitserland hadden neergelegd. Alleen de eis om de resultaten van Valverde te schrappen, werd niet ingewilligd. Hij blijft dus winnaar van de Ronde van Spanje in 2009
Michael van Opstal
31 mei 2010, 17:19
Ben het helemaal met je eens.
Dat verhaal lijkt mij ook een broodje aap.
Waarom denk je dat dit een broodje aap verhaal is?
Ik denk juist wel dat er renners zijn die deze praktijken erop na houden. Technisch is het iig mogelijk om zo'n motertje te monteren zonder dat de officials het opmerken. Zoals getoond is in het filmpje... http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100530_RAI_gemotoriseerde_fiets
En dan lees dit topic maar eens helemaal door
http://wielrennen.startpagina.nl/prikbord/12205763/zware-aanval-op-de-brommer-(cancellara)#msg-12205763
Daar komen alle meningen aan bod..
Vals spelers zijn er helaas in alle maten en vormen Lou-Ann en Jasper....
Lou-Ann Bartels
31 mei 2010, 20:48
Waarom denk je dat dit een broodje aap verhaal is?
Vals spelers zijn er helaas in alle maten en vormen Lou-Ann en Jasper....
Valsspelers zijn er altijd geweest en overal en zullen er altijd wel blijven :(
Een renner als Cancellara die in vorm is zal toch zeker niet zo stom zijn om de boel zo te belazeren om nòg beter te rijden, met het risico gepakt te worden? En dan is het einde carrière, want Canca is de jongste niet meer*. Ik kan me niet voorstellen dat de man dit riskeert.
*als de UCI wil laten zien dat ze dit soort praktijken niet meer willen, zal de boete een vele jaren lange schorsing zijn.
Hendrik Bakker
17 juni 2010, 20:14
Maaskant winst en de gele trui in de Ronde van Zwisterland na een loodzware etappe.Stille kracht die de Tour op z´n kop gaat zetten??
Mijn top 3 voor de tour:
1. Contador
2. Wiggins
3. Cuengo
Groene trui: Freire
Bolletjes trui: Voeckler
Witte trui: Ik zelf;)
Lou-Ann Bartels
17 juni 2010, 20:34
Martijn Maaskant strandde gisteren in de Ronde van Zwitserland op amper twee seconden van een overwinning.
De overwinning in de vijfde rit van de Tour de Suisse is gepakt door Robert Gesink. Hij kwam met dik 40 seconden voorsprong solo aan in La Punt, nadat hij op de laatste beklimming van de dag was weggereden. Hij wist daarmee ook de leiderstrui te veroveren.
Hendrik Bakker
17 juni 2010, 21:29
Verkeerde haha
Joep Meijsen
23 juni 2010, 12:47
Hebben jullie ook al zo'n zin in de Tour de France?
Als opwarmer een pagina met quotes van de Belgische wielercommentator Michel Wuyts.
http://nl.wikiquote.org/wiki/Michel_Wuyts
Vond vooral deze drie briljant
"Op de Muur heb je meer aan ballen dan aan Ballan"
'Precies een hond op een frikandel'
"En die Flens, dat is geen pannenkoek."
Piet de Kort
23 juni 2010, 13:25
De Rabo Tourploeg bestaat nu uit: Denis Menchov, Robert Gesink, Oscar Freire, Lars Boom, Grischa Niermann, Koos Moerenhout, Maarten Tjallingii, Bram Tankink en Juanma Garate. Ploegleiders zijn Adri van Houwelingen en Frans Maassen. Chef d'équipe is Erik Breukink.
Ik ben idd. erg benieuwd, de Rabobank heeft de sterkste ploeg sinds jaren. Geesink en Menchov zijn goede klassementsrenners en zullen eens een keertje moeten gaan aanvallen.
Ro Herregraven
23 juni 2010, 13:25
"In principe is in dit groepje Oscar Freire de snelste. Maar ja in principe, principes zijn zoals vrouwenborsten, soms zijn ze slapper dan ze eruit zien."
De Tour zelf is minder interessant dan het commentaar op Sporza. Daar blijf ik graag voor thuis!
Piet de Kort
23 juni 2010, 14:11
"Maar ja in principe, principes zijn zoals vrouwenborsten, soms zijn ze slapper dan ze eruit zien."
Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt, Ro! Zoniet, je hebt helemaal gelijk! ::happy:: ::thumbsup:: ::cheerleader::
Joep Meijsen
23 juni 2010, 14:26
De Rabo Tourploeg bestaat nu uit: Denis Menchov, Robert Gesink, Oscar Freire, Lars Boom, Grischa Niermann, Koos Moerenhout, Maarten Tjallingii, Bram Tankink en Juanma Garate. Ploegleiders zijn Adri van Houwelingen en Frans Maassen. Chef d'équipe is Erik Breukink.
Ik ben idd. erg benieuwd, de Rabobank heeft de sterkste ploeg sinds jaren. Geesink en Menchov zijn goede klassementsrenners en zullen eens een keertje moeten gaan aanvallen.
Nederlandse etappewinst moet kunnen. Jammer dat Skil en Vacansoleil dit jaar in de grote rondes niets mogen laten zien. Was toch wel benieuwd naar de progressie van Johnny Hoogerland.
Jasper Maassen
27 juni 2010, 09:52
Ik ben erg benieuwd wat Gesink kan deze Tour. Als je de Schlecks zo uit je wiel kan rijden als hij deed in Zwitserland, dan ben je sterk. Zo ontzettend jammer van die tijdrit erna...
Daarnaast zie ik Lars Boom ook nog wel een etappe winnen. Het zou me niet verbazen als die allang zijn dagje heeft uitgezocht en zich daar compleet op focust (wellicht de proloog al).
Zijn er nog mensen die in Rotterdam gaan kijken 3 juli?
Hendrik Bakker
27 juni 2010, 10:04
Lars zou hij geel pakken tijdens de proloog of der fabian??
Ben benieuwd en zien wat Lance kan doen
Hendrik Bakker
27 juni 2010, 20:49
Niki Terpstra de kampioen van NL met onze drie kleur rijdend in de tour bij een duitse ploeg haha
Wim Raateland
27 juni 2010, 22:34
Ik ben erg benieuwd wat Gesink kan deze Tour. Als je de Schlecks zo uit je wiel kan rijden als hij deed in Zwitserland, dan ben je sterk. Zo ontzettend jammer van die tijdrit erna...
Daarnaast zie ik Lars Boom ook nog wel een etappe winnen. Het zou me niet verbazen als die allang zijn dagje heeft uitgezocht en zich daar compleet op focust (wellicht de proloog al).
Zijn er nog mensen die in Rotterdam gaan kijken 3 juli?
met veel geluk een VIP-kaartje gewonnen bij Holland Casino
afgelopen maandag daarvoor spullen gehad en met de heer Peter Post gesproken
hij vind het niet zo handig / slim dat Rabobank met 2 kopmannen start
Menchov rijdt een betere proloog en dan is na 8 kilometer de kaart van Geesink mogelijk al uitgespeeld en zal hij in dienst van Dennis moeten rijden
Lars Boom of Bradley Wiggins op 3 juli op 1e plek
Lou-Ann Bartels
27 juni 2010, 22:57
@Jasper,
Zoals je weet was het de bedoeling dat ik zou gaan, maar nu gaat het helaas niet door :( .
Een nieuwe kans zal lang op zich laten wachten denk ik. Uiteraard wel thuis voor de buis, kan niet wachten...
Hendrik Bakker
28 juni 2010, 08:33
met veel geluk een VIP-kaartje gewonnen bij Holland Casino
afgelopen maandag daarvoor spullen gehad en met de heer Peter Post gesproken
hij vind het niet zo handig / slim dat Rabobank met 2 kopmannen start
Menchov rijdt een betere proloog en dan is na 8 kilometer de kaart van Geesink mogelijk al uitgespeeld en zal hij in dienst van Dennis moeten rijden
Lars Boom of Bradley Wiggins op 3 juli op 1e plek
Menchov rijdt gister niet eens en die heeft niet veel gereden dit jaar maar we zullen en Wim have fun there
Jasper Maassen
28 juni 2010, 12:40
@Jasper,
Zoals je weet was het de bedoeling dat ik zou gaan, maar nu gaat het helaas niet door :( .
Een nieuwe kans zal lang op zich laten wachten denk ik. Uiteraard wel thuis voor de buis, kan niet wachten...
Dat is ontzettend balen! Ik kon helaas neit bij de Vuelta en Giro zijn, dus deze keer ga ik hoe dan ook. De vorige keer was in 1996, dus wie weet zal het over niet al te lange tijd weer gebeuren!
Lou-Ann Bartels
1 juli 2010, 08:41
Vanavond om 20.30 uur op Nederland 1 :
Wilfried de Jong en Matthijs van Nieuwkerk presenteren Het grote tourspel, een wielerquiz over de Tour de France in 21 etappes. Twee teams van prominente wielerliefhebbers (sporters, oud-sporters en niet-sporters) zoals Jan Janssen, Joop Zoetemelk, Michael Boogerd, Theo Bos, Daniëlle Overgaag en Kasper van Kooten worden aangemoedigd door het publiek.
lees verder op http://gids.omroep.nl/uitzending/159451906/het-grote-tourspel/
Gerard van der Heide
2 juli 2010, 11:04
Vanavond om 20.30 uur op Nederland 1 :
Wilfried de Jong en Matthijs van Nieuwkerk presenteren Het grote tourspel, een wielerquiz over de Tour de France in 21 etappes. Twee teams van prominente wielerliefhebbers (sporters, oud-sporters en niet-sporters) zoals Jan Janssen, Joop Zoetemelk, Michael Boogerd, Theo Bos, Daniëlle Overgaag en Kasper van Kooten worden aangemoedigd door het publiek.
lees verder op http://gids.omroep.nl/uitzending/159451906/het-grote-tourspel/
Zag je de gezichtsuitdrukking van Michael Boogerd toen foto's en het verhaal van Cassartelli op de Aspet (1995) werd verteld?
Dat heeft toen zekerl indruk gemaakt. Ben benieuwd hoe men deze etappe, waarin dit jaar de Aspet weer is opgenomen, wordt gereden.
"De tour wacht op niemand", sprak Mart Smeets.....................
Lou-Ann Bartels
2 juli 2010, 12:06
Zag je de gezichtsuitdrukking van Michael Boogerd toen foto's en het verhaal van Cassartelli op de Aspet (1995) werd verteld?
Dat heeft toen zekerl indruk gemaakt. Ben benieuwd hoe men deze etappe, waarin dit jaar de Aspet weer is opgenomen, wordt gereden
"De tour wacht op niemand", sprak Mart Smeets.....................
Ik heb het gezien. Elke keer als dit voorbij komt zit ik weer te grienen. Het heeft zóveel indruk gemaakt. Fabio Casartelli liet een weduwe van 23 jaar achter met een kindje van 3 maanden, verschrikkelijk. En wat dacht je van de reactie van Erik Breukink na de rit, die per ongeluk over hem heen was gereden? Brrr. En dan die etappe de dag erna, zoveel respect van de collega's wielrenners en dat zijn ploeg, samen, als eerste over de streep reed. Kippenvel!! Het peloton is er een paar keer langs gereden en er wordt altijd nog bij stil gestaan. Terecht.
Maar inderdaad, de Tour wacht op niemand; legendarische woorden.....
Balen dat ik morgen niet in Rotterdam kan zijn, aan de andere kant, er worden 1 miljoen (!) mensen verwacht heb ik gehoord (lijkt mij wel erg veel...) en dat wordt dan toch wel erg druk.
Vive de Tour! Nog 1 dag en we gaan weer beginnen, fantastisch.
Joep Meijsen
2 juli 2010, 14:08
Dit is mijn ringtone voor de komende drie weken :-)
http://www.uploadmusic.org/MUSIC/2707661278075982.mp3
Jasper Maassen
2 juli 2010, 14:36
Ik heb het gezien. Elke keer als dit voorbij komt zit ik weer te grienen. Het heeft zóveel indruk gemaakt. Fabio Casartelli liet een weduwe van 23 jaar achter met een kindje van 3 maanden, verschrikkelijk. En wat dacht je van de reactie van Erik Breukink na de rit, die per ongeluk over hem heen was gereden? Brrr. En dan die etappe de dag erna, zoveel respect van de collega's wielrenners en dat zijn ploeg, samen, als eerste over de streep reed. Kippenvel!! Het peloton is er een paar keer langs gereden en er wordt altijd nog bij stil gestaan. Terecht.
Maar inderdaad, de Tour wacht op niemand; legendarische woorden.....
Balen dat ik morgen niet in Rotterdam kan zijn, aan de andere kant, er worden 1 miljoen (!) mensen verwacht heb ik gehoord (lijkt mij wel erg veel...) en dat wordt dan toch wel erg druk.
Vive de Tour! Nog 1 dag en we gaan weer beginnen, fantastisch.
Je bent niet de enige... Mijn ogen stroomden gisteren ook vol. Ik vond het een prachtprogramma en laat het maar aan Wilfried en Matthijs over om in een vrolijk programma op zo'n manier een stuk emotie in te bouwen. Het was ontzettend ontroerend. Het is ook een van mijn eerste bewuste tourherinneringen...
Maar dit was echt een schitterend programma, ik heb me prima vermaakt en ik ben tevreden over mijn eigen kennis :)
Gerard van der Heide
2 juli 2010, 14:57
Je bent niet de enige... Mijn ogen stroomden gisteren ook vol. Ik vond het een prachtprogramma en laat het maar aan Wilfried en Matthijs over om in een vrolijk programma op zo'n manier een stuk emotie in te bouwen. Het was ontzettend ontroerend. Het is ook een van mijn eerste bewuste tourherinneringen...
Maar dit was echt een schitterend programma, ik heb me prima vermaakt en ik ben tevreden over mijn eigen kennis :)
Ik moet zeggen dat ik toch ook wel het 1 en ander juist heb beantwoord. Viel me ook niet tegen.
Wat vinden jullie van het feit dat Pieter Weening niet is geselecteerd, terwijl dit in mijn optiek toch wel de meest logische was. (beetje rose getint brilletje hoor....haha)
Jasper Maassen
3 juli 2010, 09:38
Ik moet zeggen dat ik toch ook wel het 1 en ander juist heb beantwoord. Viel me ook niet tegen.
Wat vinden jullie van het feit dat Pieter Weening niet is geselecteerd, terwijl dit in mijn optiek toch wel de meest logische was. (beetje rose getint brilletje hoor....haha)
Hmmm, vind ik lastig. Weening is natuurlijk al een tijd niet op het niveau dat van hem verwacht wordt en Tankink heeft bewezen een hele nuttige knecht te zijn.
Aan de andere kant is Weening de betere klimmer van de twee en als je Ten Dam moet vervangen is dat natuurlijk wel een belangrijk criterium...
Het zou me niet verbazen als Weening volgend jaar voor een andere ploeg rijdt.
Eric van der Putten
4 juli 2010, 10:25
Wie liep er gisteren ter hoogte van metrostation Rijnhaven met een t-shirt van de Hockey Hall of Fame op nog geen 2 meter langs mij heen?
Hendrik Bakker
4 juli 2010, 10:58
Vandaag de 1e etappe wie gaat hem winnen?
Jasper Maassen
4 juli 2010, 11:23
Wie liep er gisteren ter hoogte van metrostation Rijnhaven met een t-shirt van de Hockey Hall of Fame op nog geen 2 meter langs mij heen?
Ik was het niet! Ondanks de kou vanwege de wind, heb ik me prima vermaakt gisteren!
Vandaag de 1e etappe wie gaat hem winnen?
Tja, Cavendish is natuurlijk de favoriet, maar ik hoop dat hij faalt. De arrogante kwal. Het feit dat andere renners tegen hem staken vind ik veelzeggend... Ik hoop op Oscarito, en wanneer er waaiervorming komt op de Deltawerken zie ik het nog wel gebeuren ook. Freire is een slimme renner die er wel voor zorgt dat hij voorin zit. Alleen hopen dat hij niet te veel last heeft van zijn derde bal...
Hendrik Bakker
4 juli 2010, 12:14
Wel een mooie actie val Lars Boom haha
Gerard van der Heide
4 juli 2010, 16:30
Freire onderuit............... geen raboprijsje vandaag???
Hendrik Bakker
4 juli 2010, 16:48
veel valpartijen op het laast
Jasper Maassen
4 juli 2010, 16:51
veel valpartijen op het laast
Behoorlijk veel. Jammer van Freire, die zag er goed uit, zat dicht in het wiel van Petacchi en Oscar is een meester in het kiezen van het goede wiel. Jammer alleen dat hij in die bocht nog niet in het goede zat...
Petacchi won overigens met enorm veel overmacht, volledig terecht. Cavendish liet weer makkelijk lopen...
Edit: ik hoor net dat Cavendish bij die eerste val op de grond lag. Vooruit, dat is wel een excuus dat ik wil accepteren :)
Michael van Opstal
4 juli 2010, 17:59
De Franse reporters en officials waren vol lof over de organisatie van Rotterdam afgelopen dagen.
Wat ze ook opviel waren de aantallen supporters langs de kant van de weg!
Hendrik Bakker
4 juli 2010, 18:13
Was een mooi gezicht zoveel mensen langs de etappe en Oscar baalde best.Hoe zou het met Fabian want in een snel shot zag je dat hij best pijn had.Farrar had een extra fiets mee haha
Wim Raateland
4 juli 2010, 22:54
Was super afgelopen dagen (afgezien van de natte zaterdagmiddag)
Donderdag in Rotterdam geweest voor ploegenpresentatie en daarna concert van Blof
Zaterdag de proloog in Rotterdam gezien en op zondag zelf met fietsje eilanden op om bij Westenschouwen het spectacel van dichtbij te zien
http://picasaweb.google.nl/teamwestland/ToertochtTCGlazenstadTourDeFrance?feat=directlink (http://picasaweb.google.nl/teamwestland/ToertochtTCGlazenstadTourDeFrance?feat=directlink)
Gerard van der Heide
5 juli 2010, 12:05
De Franse reporters en officials waren vol lof over de organisatie van Rotterdam afgelopen dagen.
Wat ze ook opviel waren de aantallen supporters langs de kant van de weg!
en loslopende honden ook Michael. Gelukkig is dat voor allen goed afgelopen
Jasper Maassen
5 juli 2010, 15:48
Enorme chaos in de Ardennenetappe: In de afdaling beide Schlecks gevallen en zowel Armstrong als Contador op achterstand geraakt. Gesink en Mentsjov zitten wel voorin, waar echter niet doorgereden wordt omdat Cancellara wacht op zijn teamgenoten. Alleen de ploeg van Hushovd fietst nu, voor de etappezege. Dat Gesink en Mentsjov niet voor Freire fietsen (die zit er ook bij) is ergens wel logisch. Je kunt nu dan wel misschien 2 minuten pakken, maar de rest van de tour zullen de andere ploegen tegen je fietsen vanwege "onsportiviteit". Ik vind dit eerlijk gezegd niet logisch, want ook vallen hoort bij de koers...
Lou-Ann Bartels
7 juli 2010, 14:30
Dat ze wachtten op al die gevallen renners kan ik nog wel inkomen, maar ik snap niet dat er ook niet gesprint mocht worden. Van de uitleg van Cancellara klopte niets, de aankomst was op een mooie brede weg, dus helemaal niet gevaarlijk.
Zeer spijtig dat Niki Terpstra is uitgevallen, had wel eens willen zien hoe hij de Tour zou rijden. En Fränck Schleck moet eens leren sturen, dat blijft hij misschien eens op zijn fiets zitten ;-)
Wim Raateland
7 juli 2010, 23:35
Het is me opgevallen dat over de rit waarin zo veel renners vielen en waarin Cancellara het initiatief nam om niet meer aan te vallen niet alle feiten op een rijtje staan.
Lance Armstrong had het door en zei dat het leek alsof er iets op de weg was gekomen waardoor het erg glad was geworden. Dat bleek ook zo te zijn gebeurd, maar dan niet echt met opzet. Een wielrenner die voorin reed viel waarna een motorrijder ook onder uit ging bij het ontwijken van die renner. Uit een van de tankjes op die motor lekte vervolgens olie. Het gevolg is verder bekend.
De renners wisten niet wat hun overkwam en vielen met groepjes. En dan gaan verschillende belangen spelen. Cancellara had 2 Schleck broertjes en ook smaakmakers als Armstrong en Contador lagen achter op.
De actie van Fabian Cancellara is ook nog met voetbal te vergelijken. Je staat met 1-0 achter en bent in balbezit maar een speler van de tegenstander ligt (na een actie van jouw team) op de grond en roept om verzorging. Schiet je dan de bal uit of probeer je het doelpunt te maken?
Michael van Opstal
9 juli 2010, 00:31
Net de "avond ettape" live bijgewoond vanuit Auxerre is een minuutje of 10 van me vandaan.Jammer dat er geen ex-wielrenners als gasten waren (van duin en de groot) zijn niet mijn kopje thee:-(
Mart Smeets presenteerd heel de aflevering op de automatische piloot. Nog even met jeroen Stekelenburg staan te praten, die gast heeft echt een wereldbaan......
Piet de Kort
9 juli 2010, 07:00
Net de "avond ettape" live bijgewoond vanuit Auxerre is een minuutje of 10 van me vandaan.Jammer dat er geen ex-wielrenners als gasten waren (van duin en de groot) zijn niet mijn kopje thee:-(
Mart Smeets presenteerd heel de aflevering op de automatische piloot. Nog even met jeroen Stekelenburg staan te praten, die gast heeft echt een wereldbaan......
Ik heb je niet zien zitten, Micheal. Toch waren de terugblikken van Radio Tour de France wel leuk.
Michael van Opstal
9 juli 2010, 08:48
In het groene shirt na dat item van de 2 gasten....
Abe Brouwer
12 juli 2010, 18:36
Woensdagavond om 20.55 op Nederland 2 een documentaire over de roemruchte PDM-affaire in 1991.
Lou-Ann Bartels
17 juli 2010, 16:19
Jongens, wat een geweldige revanche van Vino na de etappe van gisteren.!
Hopelijk komen in de Pyreneeën wat meer acties van de Rabo's, Gesink/Menchov.
Jasper Maassen
17 juli 2010, 16:23
Dat was inderdaad een prachtige actie. Ik hoop dat Gesink en Mensjov om de beurt gaan aanvallen in de Pyreneeën, maar ik heb er een hard hoofd in. Contador is niet zo onklopbaar als normaal en Schleck heeft totaal geen ploeg bij zich, dus dat zou mogeljkheden moeten scheppen...
Piet de Kort
17 juli 2010, 22:26
Freire zal zich hopelijk toch ook nog wel laten zien! :goodman:
Lou-Ann Bartels
17 juli 2010, 22:46
Grapjas. :grin:
Jasper Maassen
18 juli 2010, 09:31
Grapjas. :grin:
Wellicht niet de komende paar dagen, maar van mij mag hij op de Champs Elysées laten zien wat hij kan...
Vandaag gaat Schleck aanvallen, volgens Riis, dus dat belooft spektakel. Ik hoop dat de Rabo's meekunnen en wellicht een counter kunnen plaatsen.
Lou-Ann Bartels
19 juli 2010, 09:13
Vanmiddag rijden ze om ong. 13.15 uur over de Portet-d'Aspet, dus dat is nog voor de uitzending, want die begint om 14.30 uur. Toch zullen ze er vast wel aandacht aan schenken, zoals ook gisteren in de 'avond etappe'. Vandaag ook de Tourmalet; ben benieuwd. Kan het helaas niet zien, want ga zo richting Oosterwolde voor een dagje vriendenbezoek.
Jasper Maassen
19 juli 2010, 09:51
Vanmiddag rijden ze om ong. 13.15 uur over de Portet-d'Aspet, dus dat is nog voor de uitzending, want die begint om 14.30 uur. Toch zullen ze er vast wel aandacht aan schenken, zoals ook gisteren in de 'avond etappe'. Vandaag ook de Tourmalet; ben benieuwd. Kan het helaas niet zien, want ga zo richting Oosterwolde voor een dagje vriendenbezoek.
Dat neem ik ook aan, dat ze daar nog even naar kijken... En wees gerust, de Tourmalet is pas morgen en donderdag! Vandaag is de Balès...
Lou-Ann Bartels
20 juli 2010, 19:56
Mooie etappe vandaag met Armstrong in de aanval en de arme Barredo op het laatste moment ingehaald. Overmorgen nog spektakel, een tijdrit op zaterdag en de Champs Elysées. Het is nog steeds spannend...
Gerard van der Heide
21 juli 2010, 09:53
Wat zou Weening nu denken wetende dat Bram is afgestapt.......................????
Jasper Maassen
21 juli 2010, 10:16
Wat zou Weening nu denken wetende dat Bram is afgestapt.......................????
Tja, ziek worden doe je niets aan. Alles wat Weening denkt is puur suggestief, want het zijn twee totaal andere renners. Voor hetzelfde geld was Weening in de kasseienetappe gevallen en had hij zijn arm gebroken. Wat had Bram dan gedacht?
Piet de Kort
21 juli 2010, 11:43
Misschien kan ik volgend jaar wel deelnemen! :goodman:
Gerard van der Heide
21 juli 2010, 12:19
Tja, ziek worden doe je niets aan. Alles wat Weening denkt is puur suggestief, want het zijn twee totaal andere renners. Voor hetzelfde geld was Weening in de kasseienetappe gevallen en had hij zijn arm gebroken. Wat had Bram dan gedacht?
Precies Jasper zo is het ook, maar ik kan me voorstellen dat er wel een paar gvd-tjes gevallen zijn daar in Harkema.
Jasper Maassen
21 juli 2010, 14:49
Precies Jasper zo is het ook, maar ik kan me voorstellen dat er wel een paar gvd-tjes gevallen zijn daar in Harkema.
Dat denk ik ook wel ja...
Michael van Opstal
21 juli 2010, 17:41
Zou het morgen dan eindelijk los gaan barsten? Hoop het wel in ieder geval.... Ondanks de mooie ritten in de bergen (alpen etappe's mogen er van mij wel ietsje meer in 1 a 2) houden de toppers zich aardig in bedwang.
Zou wel een stunt zijn als Menchov van de 3 die boven hem staan héél sneaky kan wegsluipen. AC en AS houden elkaar toch alleen maar in de gaten die geven elkaar werkelijk geen mm ruimte.
Bartele de Boer
22 juli 2010, 09:25
Even off-topic,
De prijswinnaars van de Lotto hebben zich ook gemeld.Het gaat om een echtpaar uit Oosterwolde die alle getallen goed had voorspeld. Hiermee winnen ze de jackpot van 1 miljoen euro.
Nu weten we ook waar Lou-Ann naar toe was :goodman:.
Bartele de Boer
22 juli 2010, 09:30
Mooie etappe vandaag met Armstrong in de aanval en de arme Barredo op het laatste moment ingehaald. Overmorgen nog spektakel, een tijdrit op zaterdag en de Champs Elysées. Het is nog steeds spannend...
Was mooi voor Armstrong geweest wanneer hij deze wandel etappe had gewonnen.
Ik noem het een belachelijke etappe die de naam de koninginne etappe meekreeg op voorhand waarbij nota bene een sprinter tiende wordt.
Je kan stellen dat het knap is van de sprinter dat hij tiende wordt of je kunt stellen dat de echte berggeiten moe waren om er nog iets van te gaan maken.
Had veel meer vuur verwacht van deze etappe maar ging als een kaars uit,jammer.
Vandaag gaan we een hele andere etappe zien waarbij Andy wel moet gaan aanvallen.
Auke de Vries
22 juli 2010, 10:20
Was mooi voor Armstrong geweest wanneer hij deze wandel etappe had gewonnen.
Ik noem het een belachelijke etappe die de naam de koninginne etappe meekreeg op voorhand waarbij nota bene een sprinter tiende wordt.
Je kan stellen dat het knap is van de sprinter dat hij tiende wordt of je kunt stellen dat de echte berggeiten moe waren om er nog iets van te gaan maken.
Had veel meer vuur verwacht van deze etappe maar ging als een kaars uit,jammer.
Vandaag gaan we een hele andere etappe zien waarbij Andy wel moet gaan aanvallen.
Regen hét gesprek op Tour
Twitter van onze Telesportredactie
PAU - De regen komt donderdagochtend met bakken uit de hemel in Pau, waar de renners rond 12.15 van start gaan in de zware Pyreneeënetappe naar de top van de Col du Tourmalet. Tot nu toe kregen de renners vooral te maken met temperaturen ver boven de dertig graden. Voor veel coureurs zullen de totaal andere omstandigheden in de 17e rit dus even schakelen zijn.
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00742/Tourmalet_742282d.jpg (http://javascript<b></b>:fotovenster("http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00742/Tourmalet_742282d.jpg","De%20etappe%20van%20donderdag "," ",200,116);)De etappe van donderdag
"Het eerste probleem van vandaag. Wat trek ik aan? Na de hitte van de voorbije weken is het tijd voor regenkleding", twittert Koos Moerenhout, die op de rustdag aankondigde dat hij bezig is in zijn laatste jaar als prof. "Dit wordt geen leuke etappe."
Het slechte weer is ook Lance Armstrong niet ontgaan. "Ben in Pau wakker geworden met een zware regenstorm. Wat een contrast met de voorbije dagen." 'The Boss'' ploegmaat Andreas Klöden heeft ook even naar buiten gekeken. "Kan heel koud worden vandaag."
Lou-Ann Bartels
22 juli 2010, 11:48
Even off-topic,
De prijswinnaars van de Lotto hebben zich ook gemeld.Het gaat om een echtpaar uit Oosterwolde die alle getallen goed had voorspeld. Hiermee winnen ze de jackpot van 1 miljoen euro.
Nu weten we ook waar Lou-Ann naar toe was :goodman:.
Haha, en ik ben niets eens erfgenaam LOL
@Auke, het wordt idd een moelijke dag vandag...
Gerard van der Heide
22 juli 2010, 20:10
Als je meneer Ducrot zo hoort tijdens de live verslagen mag je wel blij zijn geen wielrenner in de tour te zijn. Wielrenners herrijzen ongeveer dagelijks uit de dood om vervolgens topprestaties neer te zetten. Overdrijven is ook een vak en Ducrot heeft hier een 10 voor gehaald.
Daarnaast vind ik de wisselwerking tussen Herbert Dijkstra en Ducrot soms uitermate irritant. Ducrot weet alles beter........ beetje zelfingenomen ventje vind ik.
Wat vinden jullie??
Lou-Ann Bartels
23 juli 2010, 09:15
Eerlijk gezegd Gerard, vind ik het commentaar op de commentatoren op diverse fora misschien nog wel irritanter. Zij hebben nu eenmaal hun eigen persoonlijkheid en probeer zelf maar eens drie weken lang een hele (mid)dag vol te l*llen in een klein hokje met een tv-schermpje dat waarschijnlijk kleiner is dan het onze. Ik ben allang blij dat iemand me op de hoogte houdt, hoe dan ook. Bovendien kan je ook overschakelen naar Sporza, wat ik ook regelmatig doe. Als ik het één zat ben schakel ik over naar de ander.
Je kan het ook positief bekijken: reken maar dat ze genoeg huiswerk doen en het enthousiasme van Ducrot vind ik eerder komisch dan vervelend.
Maar goed, je vroeg om een mening en dit is de mijne.
Michael van Opstal
27 augustus 2010, 08:42
Van ijshockey naar contract bij Quick-Step?
wo 25/08/2010 - 08:02 Vorige zaterdag werd Rob Goris, een voormalig international in het ijshockey, Belgisch kampioen bij de eliterenners zonder contract. "Misschien word ik wel de nieuwe Ludo Dierckxsens." Quick-Step zou in ieder geval interesse hebben.
http://www.ijshockeyforum.com/polopoly_fs/1.773636!image/1170981360.gif (http://www.twitter.com/sporza_koers)
Goris, nu 28, had op zijn 26e nog nooit een wielerwedstrijd gereden. Toch was het hem enkele jaren eerder al aangeraden. "Ik ben vriend aan huis bij (de bekende sportarts) Toon Claes, die ook van Herentals is", vertelt Goris in De Morgen.
http://www.ijshockeyforum.com/polopoly_fs/1.850625!image/1671861473.jpg_gen/derivatives/landscape190/1671861473.jpg
Belga
"'Man, jij hebt alles om het te maken als coureur', zei hij mij meermaals. Maar ik was 22 en klopte op de deur van de nationale ijshockeyploeg. Waarom zou ik dat opgeven?"
Twee jaar geleden ging Goris toch fietsen. "Als voorbereiding op het ijshockey-seizoen reed ik met een toeristengroep mee. En ik reed iedereen naar huis."
"Via trainingsmakker Geert Omloop kon ik bij Palmans terecht. Een zware stap, maar na wat aanpassing werd ik elke wedstrijd beter. Intussen won ik de Antwerpse Havenpijl en zaterdag het BK. Een sprookje? Ja, maar dan wel een waar ik hard voor heb gewerkt."
Tom Boonen en Björn Leukemans stuurden Goris al sms'jes met felicitaties. "Uiteraard ben ik blij met die sms'en. Met Boonen was ik vorig jaar al eens op stage en Leukemans deed ik op training al pijn."
En nu naar Quick-Step?
Het gerucht gaat dat Boonen Goris bij Quick-Step zou willen. "Persoonlijk heeft hij mij dat niet verteld", zegt Goris. "Maar ik weet dat de manager van Leukemans hier en daar polst bij een profteam. En hij zal ook met Patrick Lefevere praten. Misschien word ik wel de nieuwe Ludo Dierckxsens. Die werd pas op zijn 30e prof en heeft nog een mooie carrière bij elkaar gefietst
Michael van Opstal
31 augustus 2010, 16:23
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/7518674/__LAURENT_FIGNON__50__OVERLEDEN__.html
Piet de Kort
31 augustus 2010, 17:43
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/7518674/__LAURENT_FIGNON__50__OVERLEDEN__.html
Triest bericht! Gelukkig is hem verders lijden bespaard gebleven! :goodman:
Lou-Ann Bartels
1 september 2010, 10:20
Triest bericht! Gelukkig is hem verders lijden bespaard gebleven! :goodman:
Hij is toch ruim een jaar lang ziek geweest, Piet. 50 jaar blijft te jong om te sterven(mijn broer stierf ook op zijn 50e). Fignon's strijd toentertijd met Lemond staat nog op mijn netvlies, dat was prachtig om te zien.
Maar als altijd draait de wereld gewoon door en zijn ze nu de Vuelta weer aan het rijden. Ik vond de ploegentijdrit in het donker in de straten van Sevilla erg mooi om te zien. Verder helaas nog geen tijd gehad om te kijken, maar vanaf morgen hoop ik weer genoeg te kunnen zien van de Ronde van Spanje.
Remco Bambacht
1 september 2010, 13:37
Jean Nelissen is overleden.
Joep Meijsen
1 september 2010, 14:27
Jean Nelissen is overleden.
Het zal morgen de Knudde in AD wel zijn, Jean Nelissen die op een wolkje Laurent Fignon aan het interviewen is.
Wim Raateland
6 september 2010, 21:58
Aanrader voor liefhebbers van wielrennen die eens een fietsvakantie overwegen
in 2008 heb ik er aan deelgenomen en mogelijk ga ik er in 2011 nog een keer aan deelnemen
voor de prijs hoef je het niet te laten - super verzorgd onderweg door de organisatie
je moet wel geoefend fietser zijn om deel te nemen - het is best een inspanning
Petit Tour de France
Inschrijving 2011 geopend
Petit Tour de France (PTdF) is een vijfdaagse vrije toertocht.
Die in 2011 voor de 9e maal wordt gereden. van 6 t/m 10 juni
In deze vijf dagen fietsen we van Valkenburg (NL) naar Morzine (F),
de afstand die we in deze vijf dagen afleggen is ca 900 km.
In 2010 was de afstand 930 km met een hoogteverschil van 11.980 m
Lou-Ann Bartels
28 september 2010, 13:30
Donderdag om 09.15 en 12.15 uur beelden van WK tijdrit in Australië op Ned.1.
Voor zover ik kan zien op België 1 om 07.00 uur en op Eurosport om 15.00 uur, genoeg keus dus. Er zijn denk ik geen live beelden, omdat er onze tijd 's nachts wordt gereden.
Grootste kansen worden toegedicht aan Cancellara (al denkt hij daar zelf anders over), Tony Martin en o.a. David Millar.
Iemand een andere voorspelling?
Piet de Kort
28 september 2010, 14:52
Koos Moerenhout! ::gowild::
Michiel van Ginneken
28 september 2010, 15:06
Donderdag om 09.15 en 12.15 uur beelden van WK tijdrit in Australië op Ned.1.
Voor zover ik kan zien op België 1 om 07.00 uur en op Eurosport om 15.00 uur, genoeg keus dus. Er zijn denk ik geen live beelden, omdat er onze tijd 's nachts wordt gereden.
Grootste kansen worden toegedicht aan Cancellara (al denkt hij daar zelf anders over), Tony Martin en o.a. David Millar.
Ik zet mijn geld op Philippe Gilbert.
Lou-Ann Bartels
28 september 2010, 15:49
Ik zet mijn geld op Philippe Gilbert.
Volgens de startlijst rijdt er maar één Belg de tijdrit n.l. Dominique Cornu.
Zou mijn geld dus maar niet op Gilbert zetten...:goodman:
Jasper Maassen
28 september 2010, 17:17
Volgens de startlijst rijdt er maar één Belg de tijdrit n.l. Dominique Cornu.
Zou mijn geld dus maar niet op Gilbert zetten...:goodman:
Voor de wegwedstrijd is hij wel de absolute favoriet, hoewel ik stiekem ook op Freire hoop. Maar Gilbert was wel erg sterk in de Vuelta.
Voor de tijdrit is natuurlijk ook Gustav Larsson nog een kandidaat.
Michael van Opstal
28 september 2010, 18:08
Voor de wegwedstrijd zondag gok toch op een Italiaan.....
Hopelijk dat de Nederlanders ons verrassen met een aanvallende wedstrijd!
Michael van Opstal
28 september 2010, 18:19
Wat me trouwens wel keer op keer opvalt is het geval jetlag.
Dat dit nog steeds niet goed wetenschappelijk is opgelost wat nu de beste manier is om zo'n lang tijdsverschil te verteren zonder dat het afdoet aan je sportieve prestaties.....
De één zegt we gaan er 2 weken van tevoren naartoe want ieder uur tijdsverschil is 1 dag, en de andere gaat op het allerlaatste moment naar zo'n wedstrijd overzee's.
Wie weet mag het zeggen:-) zijn er trouwens nog forummers die ooit naar Australie of in die regio (Azie) en meer weet hebben van het fenomeen jetlag.
Ik ben enkele keren in Noord-Amerika geweest maar had er nagenoeg geen last van.
Jasper Maassen
28 september 2010, 19:00
Wat me trouwens wel keer op keer opvalt is het geval jetlag.
Dat dit nog steeds niet goed wetenschappelijk is opgelost wat nu de beste manier is om zo'n lang tijdsverschil te verteren zonder dat het afdoet aan je sportieve prestaties.....
De één zegt we gaan er 2 weken van tevoren naartoe want ieder uur tijdsverschil is 1 dag, en de andere gaat op het allerlaatste moment naar zo'n wedstrijd overzee's.
Wie weet mag het zeggen:-) zijn er trouwens nog forummers die ooit naar Australie of in die regio (Azie) en meer weet hebben van het fenomeen jetlag.
Ik ben enkele keren in Noord-Amerika geweest maar had er nagenoeg geen last van.
Ik ben een keer in Thailand geweest en vooral bij de terugvlucht was er wel iets van een jetlag, maar dat was na 2 dagen bij mij voorbij. Maar goed, ik hoef dan ook geen wk te fietsen :)
Mbt de Italianen: Ik weet niet of alles goed zit in die ploeg, gezien de uitlatingen van Bettini. Maar misschien is dat alleen maar zijn manier van de ploeg op scherp stellen...
Lou-Ann Bartels
30 september 2010, 18:45
Fabian Cancellara is voor de vierde keer in zijn carrière wereldkampioen tijdrijden geworden. De Zwitser vloog over het parcours en wordt met zijn zege recordhouder wat betreft het aantal gewonnen wereldkampioenschappen tijdrijden. Hij verpulverde de concurrentie en won voor de Brit David Millar en Duitser Tony Martin.
@ bron: Wielerflits
Groots die man; heeft hij toch iedereen zand in de ogen gestrooid met de uitspraak dat het dit jaar erg moeilijk zou worden?
De favorieten hebben het wel waargemaakt: Cancellara # 1, Millar en Martin nrs 2 en 3.
@ Piet, Koos weer 6e, helaas ;-)
Abe Brouwer
30 september 2010, 19:07
Jetlag schijnt vooral voor te komen als je in oostelijke richting vliegt. Zo zijn ook mijn ervaringen. Dus heen richting Azie en terug uit N-Amerika. De eerste nacht na aankomst slaap ik prima maar de daaropvolgende 1 of 2 nachten heb ik wel eens last van slapeloosheid. De beste remedie is toch de lokale tijd aanhouden. Dus bijv niet na een lange vliegreis s'morgens na aankomst gaan slapen maar pas s'avonds.
Michael van Opstal
1 oktober 2010, 07:01
Kijk het filmpje en trek je eigen conclusies mbt Contador.
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_programmas/MG_sport_journaal/2.12530/1.874284
Lou-Ann Bartels
15 oktober 2010, 09:43
Morgen alweer de laatste wedstrijd op de weg.
"Komende zaterdag sluit de Ronde van Lombardije traditioneel het wielerseizoen in Europa af. Vorig jaar was Philippe Gilbert de grote man in het najaar en kon hij dat verzilveren in winst in Como. Robert Gesink zou in deze editie als favoriet van start gaan, maar moet door privé-omstandigheden verstek laten gaan."
Heel jammer dat Gesink af heeft moeten zeggen, die zou een goede kans hebben gemaakt. Gilbert weer grote kanshebber, net als Fuglsang. Maar er zijn natuurlijk nog meer kapers op de kust. Ikzelf zou het mooi vinden als Samsan zou winnen of 'onze' Freire.
Wie is jullie favoriet?
Jasper Maassen
15 oktober 2010, 10:17
Morgen alweer de laatste wedstrijd op de weg.
"Komende zaterdag sluit de Ronde van Lombardije traditioneel het wielerseizoen in Europa af. Vorig jaar was Philippe Gilbert de grote man in het najaar en kon hij dat verzilveren in winst in Como. Robert Gesink zou in deze editie als favoriet van start gaan, maar moet door privé-omstandigheden verstek laten gaan."
Heel jammer dat Gesink af heeft moeten zeggen, die zou een goede kans hebben gemaakt. Gilbert weer grote kanshebber, net als Fuglsang. Maar er zijn natuurlijk nog meer kapers op de kust. Ikzelf zou het mooi vinden als Samsan zou winnen of 'onze' Freire.
Wie is jullie favoriet?
Tja, ik denk dat je de grote favorieten al hebt genoemd. Ik weet niet hoe het met zijn conditie staat, en of hij uberhaupt meedoet, maar LL Sanchez is er ook altijd een om in de gaten te houden.
En ik hoop natuurlijk dat Mollema de plaats van Gesink kan innemen...
Lou-Ann Bartels
15 oktober 2010, 10:27
Mollema is nog niet zover als Gesink..., maar hij mag natuurlijk wel wat moois laten zien, in een ontsnapping b.v.
LL staat niet op de startlijst. f.y.i.
Jasper Maassen
15 oktober 2010, 11:50
Mollema is nog niet zover als Gesink..., maar hij mag natuurlijk wel wat moois laten zien, in een ontsnapping b.v.
LL staat niet op de startlijst. f.y.i.
Dan zal LL ook wel niet winnen :)
Mollema is inderdaad nog niet zover, maar nu Gesink er niet is, is het voor hem een mooie gelegenheid om voor eigen kans te gaan. Freire kan ook in deze wedstrijd misschien wel wat bereiken, dus wellicht een mooie samenwerking tussen die twee.
Michael van Opstal
15 oktober 2010, 13:35
Kolobnev is wel ieder keer in deze tijd van het jaar héél erg in vorm. Ik ga voor hem! Of anders voor Breschel en een of andere Italiaan die in een klein ploegje rijdt ;-)
Lou-Ann Bartels
16 oktober 2010, 17:14
Prachtige overwinning van Gilbert.
Wel een beetje jammer dat het niet spannend was op het eind. Mollema heeft het goed geprobeerd op de laatste grote klim, is uiteindelijk 12e geworden.
Ik vond Nibali (zonde van die val) en Fuglsang ook erg goed rijden. Samuel Sanchez had ik meer van verwacht dan de 6e plaats; had misschien iets met de barre weersomstandigheden te maken. Was blij dat ik niet met een tentje aan het Comomeer stond... ;-)
Lou-Ann Bartels
19 oktober 2010, 16:30
Het seizoen is nog maar net voorbij of de presentatie van de Tour 2011 is alweer daar. Het ziet er veelbelovend uit en er worden veel bekende bergen aangedaan: Tourmalet, Aubisque, Portet d'Aspet, Plateau de Beille, Galibier (2x), Alpe-d 'Huez, om maar een greep te doen.
Hier alvast het overzicht:
http://www.letour.fr/2011/TDF/COURSE/us/le_parcours.html
Lou-Ann Bartels
23 oktober 2010, 15:10
Deze ochtend heeft Rabobankrenner Robert Gesink zijn vader verloren. Dat trieste nieuws weet RaboSport te melden. Vader Gesink was twee weken gelden opgenomen in het ziekenhuis van Maastricht na een zware val in de Bart Brentjens Challenge, een toertocht voor mountainbikers.
Na het voorval besliste Robert Gesink, die daags voordien nog de Ronde van Emilia had gewonnen, de Ronde van Lombardije aan zich te laten voorbijgaan en per direct huiswaarts te keren.
Lou-Ann Bartels
5 december 2010, 18:11
Mollema heeft geen column meer op Wielerflits, maar hier is wel een leuk interview:
In de bovenfoyer van het luxe Efteling Theater is plaatsgemaakt voor de pers om de renners in alle rust te interviewen. Midden in de zaal staat Mollema naast een grote pilaar, rustig leunend op de reling van de balustrade. Terwijl hij de toegestroomde journalisten te woord staat, galmt het gepraat van de uitgenodigde zakenrelaties die in de benedenfoyer staan te borrelen door het grote trapgat.
Een vrouw van een jaar twintig met lange bruinen haren en een Woody Allen-bril op haar neus stelt zich voor als een studente journalistiek. In diezelfde zin zegt ze enthousiast niets van wielrennen af te weten en te begrijpen. Desondanks vraagt ze wat de reële kansen van Mollema zijn om ooit de Tour de France te winnen. Er valt een stilte. Met enige twijfeling antwoord Mollema: “Ik droom ervan de Tour te winnen. Wanneer? Ooit.” Hij legt verder uit dat zijn tijdrit beter moet worden en dat het parcours een aannemelijke rol speelt. De studente lijkt tevreden en noteert de antwoorden op haar notitieblok. Ze bedankte hem vriendelijk voor zijn tijd. Ze zet een stap naar achter en blijft even staan.
16 oktober 2010
De Ronde van Lombardije was de laatste officiële wedstrijd van het seizoen voor de 1,83 meter lange wielrenner. Een wedstrijd waarin hij niet onopgemerkt presteerde. De finale werd mede door hem gekleurd. Met het eindpunt in zicht reed hij weg van zijn medevluchters Vladimir Gusev (Katusha) en Giovanni Visconti (ISD). Weg blijven lukte niet. Uiteindelijk passeerde hij als dertiende de finishlijn. “Lombardije was mooi, maar het meeste plezier heb ik beleefd aan mijn overwinning in de Ronde van Polen. Niets is mooier dan winnen.” zegt Mollema terwijl hij terug denkt aan die bewuste dag in augustus. Net als in Lombardije kwam de regen met bakken uit de hemel. “In slecht weer presteer ik beter dan anderen. Dat komt doordat ik ook tijdens trainingen de regen niet schuw.” Toch heeft de geboren klimmer gekozen om te overwinteren in Spanje. In de buurt van Alicante om precies te zijn. “Ik heb voor Zuid-Spanje gekozen omdat ik daar dicht bij de bergen zit en het altijd goed weer is. Op een uur afstand liggen bergen met duizend hoogtemeters. Ik wil daar mijn klimkwaliteiten verbeteren.” Veel alleen trainen is niet nodig. Op zeventig kilometer afstand woont de nieuwe Rabobank aanwinst Luis Leon Sanchez. En volgens zijn ploegmakker Juan Manuel Gárate wonen nog eens zeven professionele wielrenners in de buurt.
2011
Het wedstrijdprogramma voor volgend seizoen ligt nog niet vast maar daardoor zijn de verwachtingen niet minder hoog: “2011 moet net zo mooi worden als dit jaar. Liefst een schepje er boven op,” laat Mollema vastberaden weten. “Ik begin op Mallorca, daar rijd ik twee wedstrijdjes, vervolgens ga ik waarschijnlijk via de Ruta del Sol naar Parijs-Nice. Daar wil ik voor het eerst pieken.” Daarna staan de Ronde van Catalonië en Luik-Bastenaken-Luik op het programma. Vanaf de Ronde van België begint het opbouwen naar de Tour de France, tussendoor is nog plaats gemaakt voor de Ronde van Zwitserland.
Tour de France
Net als bij veel collega’s ligt het hoogtepunt in juli tijdens La Grance Boucle. Voor Mollema tevens zijn debuut in de grootste ronde ter wereld. Over zijn ambities in Frankrijk is hij heel duidelijk: “Ik ga niet voor het klassement. Mijn taak is Robert Gesink zo goed mogelijk bijstaan in de bergen, hij moet op het podium. Ik wil één of twee bergetappes uitkiezen om voor eigen kansen te gaan. Aanvallen en winnen. Als ik kijk naar het routeschema dan springt de rit naar Alpe d’Huez er bovenuit. Het zou super zijn op de Nederlandse berg voorop te rijden. Daar fietsen, tussen alle landgenoten maakt het speciaal.”legt Mollema uit. Een journalist met een blauwe microfoon in zijn hand komt de trap opgelopen. Boven aangekomen kijkt hij rond en loopt in de richting van Mollema. Hij tikt hem op zijn schouder: “wil je zometeen even voor de camera komen alsjeblieft?” Mollema knikt toestemmend. De laatste vragen worden gesteld. De studente staat op een afstandje mee te luisteren. Het interview is klaar. Mollema gaat op weg richting de camera. De studente werpt een laatste blik op haar notitieblok, vouwt het dubbel en loopt de trap af in de richting van de uitgang
Abe Brouwer
15 januari 2011, 11:34
Nederlands grootste wielrenlegende Peter Post gisteren overleden. Wat een team had hij destijds.
Remco Bambacht
15 januari 2011, 11:41
Nederlands grootste wielrenlegende Peter Post gisteren overleden. Wat een team had hij destijds.
Zo'n grote legende zal er niet meer komen vrees ik. Had de Rabobank maar zo'n ploegleider!
Joep Meijsen
20 februari 2011, 18:24
Ik begin toch heel langzaam het gevoel te krijgen dat dit het jaar van Robert Gesink gaat worden.
http://i53.tinypic.com/2mfhx5h.jpg
Spoedig Omloop Het Nieuwsblad en het échte begin van het wielerseizoen.
Lou-Ann Bartels
20 februari 2011, 19:16
Inderdaad, prachtige eindoverwinning in Qatar met ook nog eens vier ritzeges.
Zaterdag de Omloop en zondag Kuurne-Brussel-Kuurne.
We gaan weer beginnen! :) :)
Jasper Maassen
21 februari 2011, 13:18
Het belooft heel wat! Ook Bos die in Oman Cavendish weet te kloppen, toch knap! Rabo doet het dit seizoen tot nu toe sowieso heel goed...
Michael van Opstal
23 februari 2011, 17:20
En wéér een overwinning voor de Rabo's (Freire in de Ruta del Sol).... Zijn goed bezig!
Jasper Maassen
23 februari 2011, 20:32
En wéér een overwinning voor de Rabo's (Freire in de Ruta del Sol).... Zijn goed bezig!
Ze hebben nu al evenveel overwinningen als vorig jaar in juli... En dan tel ik de JaycoBay Classic-zege van Matthews niet mee, want dat is een criterium.
Michael van Opstal
24 februari 2011, 18:02
Begint eentonig te worden, maar ze hebben er wéér eentje in de pocket!
Patrick van de Wijgert
25 februari 2011, 22:58
Kwestie van betere bloeddoping als Ricco......
Piet Plantinga
26 februari 2011, 10:17
Omdat ze dit jaar afmakers hebben aangetrokken (Matthews, Bos en Breschel) die naast vorig jaar alleen Freire een wedstrijd met hun sprint kunnen afmaken, dit ontbrak er de vorige jaren aan.
Joep Meijsen
26 februari 2011, 16:02
Langeveld dus met een banddikte...
Michael van Opstal
26 februari 2011, 16:52
Klasse overwinning in werkelijk hondeweer.
Lou-Ann Bartels
27 februari 2011, 16:17
Vandaag geen Rabo, maar Chris Sutton als winnaar. Wie hem op had geschreven krijgt van mij een standbeeld ;-)
Was wel een heel spannende sprint!
Jasper Maassen
27 februari 2011, 22:10
Omdat ze dit jaar afmakers hebben aangetrokken (Matthews, Bos en Breschel) die naast vorig jaar alleen Freire een wedstrijd met hun sprint kunnen afmaken, dit ontbrak er de vorige jaren aan.
Klopt, maar ook het feit dat de Nederlanders weer een jaartje ouder zijn en dus meer aankunnen. Dat zie je bij Gesink, Boom en Langeveld nu al...
Piet Plantinga
28 februari 2011, 17:35
Klopt, maar ook het feit dat de Nederlanders weer een jaartje ouder zijn en dus meer aankunnen. Dat zie je bij Gesink, Boom en Langeveld nu al...
Dat klopt ook Jasper en vergeet Mollema en Kruiswijk niet die er ook aan komen, maar feit is dat de Rabos te weinig winnaars = afmakers hadden en dat gaat nu beter. Verwacht ook veel van Luis Leon Sanchez trouwens.
Lou-Ann Bartels
9 maart 2011, 19:36
En daar is de 12e overwinning voor de Rabobank, een ploegentijdrit nog wel!
Ik vermoed dat er nog heel wat aan zitten te komen...
Piet Plantinga
10 maart 2011, 17:32
En daar is de 12e overwinning voor de Rabobank, een ploegentijdrit nog wel!
Ik vermoed dat er nog heel wat aan zitten te komen...
Rabo gaat oogsten na jarenlange investering in hun jeugd. En dan moet je bedenken dat een van de topaanwinsten Matti Breschel nog geblesseerd is......
Jasper Maassen
10 maart 2011, 17:48
Rabo gaat oogsten na jarenlange investering in hun jeugd. En dan moet je bedenken dat een van de topaanwinsten Matti Breschel nog geblesseerd is......
Dat was ook wat ik bedoelde met de Nederlanders die allemaal weer een jaar verder zijn, dit jaar gaan ze inderdaad oogsten. Breschel kan zich nu volledig op het najaar richten...
Piet Plantinga
11 maart 2011, 17:49
Mollema goede tijdrit voor zijn doen vandaag, Sanchez valt nog wat tegen. Morgen in Tirreno een dag voor Freire.
Michael van Opstal
15 juni 2011, 12:54
Weer eens wat prettig nieuws ipv de vete van Amstrong en Hamilton de laatste dagen...
wo 15 jun 2011, 13:38
Kai Reus weer wielrenner
Van onze Telesportredactie AMSTERDAM - Na een jaar afwezigheid keert wielrenner Kai Reus terug in het wielerpeloton. Reus stopte in 2010 met wielrennen omdat door fysiek ongemak niet langer de motivatie kon opbrengen door te fietsen.
http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00759/kaiereus_jpg_759118d.jpg Kai Reus Foto: Fotopersburo Dijkstra bv Postbus 75 1420 AB Uithoorn Nederland
Een zware val in een trainingsrit in de Alpen, in juli 2007, kostte hem bijna twee jaar van zijn carrière. Begin 2010 kampte Reus met de Ziekte van Pfeiffer. Hij spitste zich daarna toe op het marathonschaatsen. „Ik heb er bewust niets van laten doorschemeren, maar ik ga ik weer aan de slag als wielrenner”, aldus Reus. „Van de winter heb ik een mooie basis kunnen leggen in een andere omgeving.”
Reus heeft zich voor de rest van het seizoen aangesloten bij team De Rijke dat uitkomt op het tweede niveau (continental). Hij hoopt volgende week op het NK tijdrijden in Veendam zijn rentree te maken.
Freek Joosten
16 juni 2011, 18:33
Kruijswijk wint een etappe in de Ronde van Zwitserland! Mollema, Kruijswijk en Ten Dam staan momenteel in de top zes van het klassement en Ten Dam heeft de bergtrui. Indrukwekkend!
Wim Raateland
16 juni 2011, 20:13
voor wie het ook wil volgen wat in Zwitserland gebeurd:
http://realtvsport.com/
was vandaag indrukwekkend van de RABO
Laurens ten Dam deed ook leuk mee naast Kruiswijk en Mollema
Lou-Ann Bartels
23 februari 2012, 15:06
We gaan weer op naar de Omloop Het Nieuwsblad ! (kan nog steeds niet wennen aan die nieuwe naam :()
Start: zaterdag 25 februari om 11.30u op het Gentse Sint-Pietersplein
Aankomst: rond 16.40u op het Gentse Sint-Pietersplein
Favorieten volgens WielerFlits
**** Tom Boonen
*** Juan Antonio Flecha, Matti Breschel
** Thor Hushovd, Heinrich Haussler, Philippe Gilbert
* John Degenkolb, Björn Leukemans, Lars Boom, Sebastian Langeveld
zie verder de voorbeschouwing
http://www.wielerflits.nl/nieuws/17095/voorbeschouwing-omloop-het-nieuwsblad-2012.html
Joep Meijsen
23 februari 2012, 16:29
Ik heb wat geld op Lars Boom gezet voor Het Nieuwsblad en op Andre Greipel voor Brussel - Kuurne - Brussel.
Ben heel benieuwd wat het voormalige Skill-Shimano dit jaar gaat doen. Binnenkort wordt de grote, nieuwe sponsor bekendgemaakt. In het voorseizoen gaat het crescendo met die ploeg. Sprinter Kittel maakt het Cavendish aardig lastig. Ook weer een kansje trouwens dat Kenny van Hummer de tour gaat rijden. Die is afgelopen zomer overgestapt naar Vacansoleil.
Michael van Opstal
23 februari 2012, 17:39
Ik ga voor Leukemans.
Lou-Ann Bartels
23 februari 2012, 17:54
Ben wel benieuwd naar dat Chinese team ;)
http://img.server86.nl/sport/wielrennen/shirts/40/8440.jpgCHAMPION SYSTEM PRO CYCLING TEAM (http://www.cyclingfever.com/team.html?team_idd=ODQ0MA==)
http://img.server86.nl/travel/land/vlag/25/vlag0103.jpg151 AVERY Clinton Robert (http://www.cyclingfever.com/editie.html?_p=rider&sporter_idd=MjA2MDI=&editie_idd=MjMxMDQ=) New Zealand
152 BOILLAT Joris (http://www.cyclingfever.com/editie.html?_p=rider&sporter_idd=Mjc1MDA=&editie_idd=MjMxMDQ=) Switzerland
153 CLARKE William (http://www.cyclingfever.com/editie.html?_p=rider&sporter_idd=MjMzMjA=&editie_idd=MjMxMDQ=) Australia
154 XU Gang (http://www.cyclingfever.com/editie.html?_p=rider&sporter_idd=MjAwNTQ=&editie_idd=MjMxMDQ=) China
155 GARDEYN Gorik (http://www.cyclingfever.com/editie.html?_p=rider&sporter_idd=NTQx&editie_idd=MjMxMDQ=) Belgium
156 JIANG Kun (http://www.cyclingfever.com/editie.html?_p=rider&sporter_idd=MjQ3Njk=&editie_idd=MjMxMDQ=) China
157 LIU Biao (http://www.cyclingfever.com/editie.html?_p=rider&sporter_idd=MjI1MzM=&editie_idd=MjMxMDQ=) China
158 JIAO Pengda (http://www.cyclingfever.com/editie.html?_p=rider&sporter_idd=MjM4ODI=&editie_idd=MjMxMDQ=) China
Behalve Gardeyn en de ouwe Jaan Kirsipuu ken ik niemand in deze ploeg.
Ze hebben wel een mooi shirt.
Jasper Maassen
23 februari 2012, 19:44
Ik heb gister de seizoensgids weer gekocht, en dan gaat het kriebelen :) Ik durf nog geen voorspellingen te doen voor dit weekend, maar ik hoop dat Breschel voldoende hersteld is om eens wat te laten zien...
Lou-Ann Bartels
11 maart 2012, 14:05
Bradley Wiggins heeft Parijs-Nice 2012 op zijn naam geschreven. De Brit won op Col d'Eze de slottijdrit en hield Lieuwe Westra achter zich. De Fries werd tweede op twee seconden en kwam daardoor acht secondes tekort voor de eindzege.
De slotdag stond in het teken van het duel tussen de eerste twee renners in het algemeen klassement. Bij het eerste tussenpunt had Westra (rijdend zonder tijdrithelm) twee seconden voorsprong op Wiggins. De Brit herpakte zich echter in het tweede gedeelte van de westrijd en aan de finish bleek dat hij het parcours twee seconden sneller afgelegd had dan Westra.
Hemeltjelief, wat een spannende tijdrit was dit.
Hulde voor Lieuwe Westra !!
Lou-Ann Bartels
8 april 2012, 12:24
De uitzending van Parijs-Roubaix is zojuist begonnen, ik heb hier lang naar uit gezien. Helaas is Cancellara uitgevallen door een sleutelbeenbreuk en is Boonen nu de topfavoriet. Ik hoop op Pozzato of (met een glimlach) Terpstra of Boom.
Hendrik Bakker
8 april 2012, 18:54
Wat kan Boonen toch rijden. Pure klasse wat hij weer laat zien en diep respect
Jasper Maassen
9 april 2012, 14:36
Ik ben nooit een fan geweest van Boonen, maar wat hij gisteren liet zien was magnifiek. Overigens ook een nette prestatie van de twee Nederlanders, volgend jaar kunnen ze voor de winst meedoen...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.