PDA

View Full Version : Gaat Barak Obama winnen of...

Paulie Rousseau
26 augustus 2008, 15:51
Dan maar ff de wereldpolitiek aan de stamtafel,

Zal Obama winnen?

Ro Herregraven
26 augustus 2008, 16:08
Zal Obama winnen?

Nee, natuurlijk niet. Daar is de doorsnee Amerikaan toch net even te conservatief voor.

(jammer maar helaas)

Joep Meijsen
26 augustus 2008, 16:10
Ik ben in ieder geval behoorlijk Obama-moe. Wat wordt die man gehyped zeg.

Fintan Planting
26 augustus 2008, 16:16
Ik ben in ieder geval behoorlijk Obama-moe. Wat wordt die man gehyped zeg.
Volgen jullie Geenstijl (http://www.geenstijl.nl)'s campagne tegen de NPS-coverage van de Amerikaanse verkiezingscampagnes een beetje? Erg amusant.

Jordy Rutten
26 augustus 2008, 17:08
Tjsa. Ik vind McCain ook niet alles.
Maar de reden van Obama's populariteit is simpel te verklaren.

Hij is precies het tegenovergestelde van wat Bush is. Een Texaanse, Rechts-Conservatieve, Olieboer uit het Zuiden vs. een zwarte vernieuwende progressieve Democraat.

En dan hoeft ie een keer te roepen: 'Yes we can!' en dan wordt hij opgehemeld als een soort nieuwe Martin Luther King.

Ik vind het fout dat veel Amerikanen geen Obama stemmen puur om zijn huidskleur. Maar anderzijds is het ophemelen van deze man vanwege zijn kleur precies even slecht...

Volgen jullie Geenstijl (http://www.geenstijl.nl)'s campagne tegen de NPS-coverage van de Amerikaanse verkiezingscampagnes een beetje? Erg amusant.

Als trouwe reaguurder volg ik het zeker. Wel fijn dat die jongens van Geen Stijl dit toch wel aanpakken...

Ik geloof 20 mensen naar de Democratische Conventie en welgeteld 1 presentator en een kwart zo veel zendtijd voor die van de Republikeinen...

Jasper Maassen
29 augustus 2008, 16:04
Dan maar ff de wereldpolitiek aan de stamtafel,

Zal Obama winnen?

Dat zal denk ik voor een deel afhangen van de hot items van het moment, en voor een deel van de running mates. Op het moment dat economie een ontzettend issue blijft, speelt dat in het voordeel van Obama. McCain heeft namelijk gezegd dat hij van economie totaal geen verstand heeft. Wanneer McCain een runningmate kiest die (voor een republikein) net zo liberaal is als hijzelf, heb je de kans dat de Evangelicals niet op hem gaan stemmen. Dat zijn ontzettend veel stemmen. Kiest hij wel een ultraconservatief, dan neigen de zwevers meer naar Obama en ook veel Hillary-adepten die nu zeggen dat ze op McCain gaan stemmen (wat ik overigens zwak vind, als je eigen kandidaat niet gekozen gaat worden, val je niet meteen je eigen partij af).

Ook de debatten zullen nog van invloed zijn, en op dat vlak is Obama erg sterk.

We zullen het wel zien, bij de Nederlandse Obama Stichting :)

ps. Hulde voor dit subforum!

Remco Bambacht
29 augustus 2008, 16:22
Ik kan nog steeds niet geloven dat uiteindelijk een 'zwarte' man president van Amerika zal worden. Volgens mij zullen een hoop semi-rednecks, die nu nog zeggen op Obama te stemmen, toch rondom het stemhokje van gedachten veranderen.

En wellicht is Leen ook nog bereid om mee te doen als onafhankelijke kandidaat...

Remco Bambacht
29 augustus 2008, 16:23
Wel een irritante naam Obama want ik moet elke keer aan Jiskefet's Oboema denken!

Jasper Maassen
29 augustus 2008, 16:25
Ik kan nog steeds niet geloven dat uiteindelijk een 'zwarte' man president van Amerika zal worden. Volgens mij zullen een hoop semi-rednecks, die nu nog zeggen op Obama te stemmen, toch rondom het stemhokje van gedachten veranderen.

En wellicht is Leen ook nog bereid om mee te doen als onafhankelijke kandidaat...

Ik denk dat de semi rednecks daar hun mening niet onder stoelen of banken zullen spelen. Racisme ligt daar veel dichter onder de oppervlakte dan hier.

Als Leen mee gaat doen zal het toch lastig worden denk ik zo...

Jordy Rutten
29 augustus 2008, 16:41
McCain is een oude seniele sok. En Obama is een showprinses die zijn tijd en kleur mee heeft. Geen gemakkelijke keuze..

Obama wint zal niet winnen...nooit.
En daarbij is Obama als president ook niet bepaald voordelig voor de NL belastingbetaler...en wel om het volgende

De leider van de KKK heeft al gezegd dat er nu al, op dit moment dat Obama nog maar een kandidaat is, zoveel haat zit in het Diepe Zuiden (Alabama, Georgia, Missisipi) dat er vrijwel zeker een aantal rednecks klaar staat om Obama om te leggen als deze president wordt.
gmUILVsCfMU
Op het eerste gezicht lijkt dit een puur amerikaanse aangelegenheid. Maar instabiliteit in de USA geeft ook instabiliteit in Japan en China, en later vanzelfsprekend ook Europa.

Ik ben voor
Nooit weg een Amsterdamse ,kunnen meer hebben dan van onder de moerdijk.

Laat weer eens zien dat randstedelingen niet verder kunnen kijken dan hun eigen omdijkte, dichtbevolkte stinkgat wat men het westen noemt...
De huidige moderators en administrator komen uit Nijmegen en omgeving...
Nijmegen ligt noordelijker dan Moerdijk!

Jan van Son
29 augustus 2008, 17:09
Obama wint zal niet winnen...nooit

Hoop at je meer verstand van ijshockey heb dan van buitenlandse politiek
wat een lul verhaal.

Lou-Ann Bartels
29 augustus 2008, 17:29
Wel een irritante naam Obama want ik moet elke keer aan Jiskefet's Oboema denken!

Ik heb meer last van de Obama Bin Laden gedachte die steeds bij me opduikt! ;-)

P.S. en dan bedoel ik alleen de naam hoor, begrijp me niet verkeerd!

Jasper Maassen
29 augustus 2008, 17:59
McCain is een oude seniele sok. En Obama is een showprinses die zijn tijd en kleur mee heeft. Geen gemakkelijke keuze..

Obama wint zal niet winnen...nooit.
En daarbij is Obama als president ook niet bepaald voordelig voor de NL belastingbetaler...en wel om het volgende

De leider van de KKK heeft al gezegd dat er nu al, op dit moment dat Obama nog maar een kandidaat is, zoveel haat zit in het Diepe Zuiden (Alabama, Georgia, Missisipi) dat er vrijwel zeker een aantal rednecks klaar staat om Obama om te leggen als deze president wordt.
gmUILVsCfMU
Op het eerste gezicht lijkt dit een puur amerikaanse aangelegenheid. Maar instabiliteit in de USA geeft ook instabiliteit in Japan en China, en later vanzelfsprekend ook Europa.

Laat weer eens zien dat randstedelingen niet verder kunnen kijken dan hun eigen omdijkte, dichtbevolkte stinkgat wat men het westen noemt...
De huidige moderators en administrator komen uit Nijmegen en omgeving...
Nijmegen ligt noordelijker dan Moerdijk!

Ik denk dat dit alles wel meevalt. China is echt niet afhankelijk van de stabitliteit van Amerika, dat zien we op dit moment al (financieel gebied). Daarnaast zou het natuurlijk ontzettend naar zijn als er een president vermoord wordt, wie dat dan ook zou zijn, maar instabiliteit zal dit niet opleveren. Het is heel simpel, op een moment dat de gekozen president zijn ambt neer moet leggen (overleden, Watergateschandaal) neemt de vice-president zijn functie over voor de resterende termijn. Dit hoeft niet per se instabiliteit te betekenen. Toen Truman het overnam van de overleden FDR deed hij het beter dan verwacht en het na-oorlogse Amerika werd een wereldmacht. Ook Ford deed het beter dan Nixon, maar daar was ook niet heel veel voor nodig... :)

Lou-Ann Bartels
29 augustus 2008, 18:40
Oke Fintan. Kan je hier de postings die hierover gingen inzetten? Kunnen ze er hier over doorpraten. Kunnen mensen kiezen of ze over politiek wilen lezen/praten of niet (gewoon topic niet openen als dit onderwerp je niet intereseert).
Misschien wordt het dan duidelijker dat het subforum in principe net zo werkt als het forum.

Paul van Heertum
29 augustus 2008, 19:00
Amerikanen gaan nooit een Afro-American kiezen, dus McCain gaat winnen

Het is gewoon een enorme aanfluiting voor de democraten want als je na 8 jaar Bush en tegen een oude en seniele presidentskandidaat niet kan winnen is dat de afgang van de eeuw

Iedere Blanke, niet te liberale senator met een jaar of 10-15 ervaring in de senaat met bij voorkeur wat militaire ervaring zou McCain met 60 tegen 40% in de pan hakken

Jan Been
29 augustus 2008, 19:01
Oke Fintan. Kan je hier de postings die hierover gingen inzetten? Kunnen ze er hier over doorpraten. Kunnen mensen kiezen of ze over politiek wilen lezen/praten of niet (gewoon topic niet openen als dit onderwerp je niet intereseert).
Misschien wordt het dan duidelijker dat het subforum in principe net zo werkt als het forum.

Van mij mag hij winnen,eens kijken of hij het beter doet dan die BUSH wachter.:Bonk3:

Paulie Rousseau
29 augustus 2008, 20:30
Ik denk dat de semi rednecks daar hun mening niet onder stoelen of banken zullen spelen. Racisme ligt daar veel dichter onder de oppervlakte dan hier.

Als Leen mee gaat doen zal het toch lastig worden denk ik zo...

Wij denken dat we toleranter zijn. Ik zie een surinamer als lijsttrekker van het CDA of PvdA niet zo gauw gebeuren. Ze zijn daar net iets verder dan wij!
Wat vinden jullie van Sarah Palin de running-mate van McCain? Google maar eens op afbeeldigen.....

Servi Bruls
29 augustus 2008, 22:12
Mij maakt het niet uit wie wint, in America is toch niks meer te redden als je het mij vraagt:p

Jasper Maassen
30 augustus 2008, 11:17
Wij denken dat we toleranter zijn. Ik zie een surinamer als lijsttrekker van het CDA of PvdA niet zo gauw gebeuren. Ze zijn daar net iets verder dan wij!
Wat vinden jullie van Sarah Palin de running-mate van McCain? Google maar eens op afbeeldigen.....

Laat ik het anders zeggen, racisme wordt hier anders behandeld. Dat komt ook door het verschil van de melting-pot samenleving (NL) en de moza?ek (VS). Wat in Amerika pas een paar jaar geleden via Nancy Pelosi bewerkstelligd is, hadden wij hier al tien jaar eerder (Van NIeuwenhoven). Onze eerste vrouwelijke minister was er al in de jaren 50. En mag ik je ook even herinneren aan Hirsi Ali? Die was toch bij een groot deel van de VVD'ers favoriet om lijsttrekker te worden :).

Het feit dat in Nederland nog geen allochtoon (of oud gekolonialiseerde) lijsttrekker is geworden, heeft niet te maken met afkomst, mijns inziens. De meeste partijen kiezen op kwaliteit. En als dat een vrouw is, of als dat een allochtoon is, dan zal die dat worden. Maar misschien leef ik wel een beetje in utopia ;)

Paulie Rousseau
30 augustus 2008, 18:23
Laat ik het anders zeggen, racisme wordt hier anders behandeld. Dat komt ook door het verschil van de melting-pot samenleving (NL) en de moza?ek (VS). Wat in Amerika pas een paar jaar geleden via Nancy Pelosi bewerkstelligd is, hadden wij hier al tien jaar eerder (Van NIeuwenhoven). Onze eerste vrouwelijke minister was er al in de jaren 50. En mag ik je ook even herinneren aan Hirsi Ali? Die was toch bij een groot deel van de VVD'ers favoriet om lijsttrekker te worden :).

Het feit dat in Nederland nog geen allochtoon (of oud gekolonialiseerde) lijsttrekker is geworden, heeft niet te maken met afkomst, mijns inziens. De meeste partijen kiezen op kwaliteit. En als dat een vrouw is, of als dat een allochtoon is, dan zal die dat worden. Maar misschien leef ik wel een beetje in utopia ;)

Mooi staaltje nederlands-europese misplaatse superioritet. Ka zo uit de reguliere gschiedenisboekjes komen. Wij stemden zelfs massaal op een dode Fortuijn. Zoals gezegd: wij denken dat we toleranter zijn, de amerikanen gedragen zich gewoon toleranter.
Dan weet ik ook wel dat er grote aantallen amerikanen zijn die nooit op Obama zullen stemmen, maar ik vrees dat dat ook in Nl het geval zou zijn.
En Hirisi....die werd zelfs haar huis uitgegooid, omdat de buren bang werden!

Ro Herregraven
30 augustus 2008, 19:02
Hoe dan ook, McCain heeft in elk geval een meesterzet gedaan met die Palin.
De democraten zijn nog steeds verdeeld, en voor alle zwevende kiezers die eigenlijk wel democratisch maar niet zwart wilden stemmen, en nu nog op zoek waren naar een excuus om niet op Obama te hoeven stemmen, hebben het nu gekregen in de Republikeinse versie van Hillary: Sarah Palin.

Joep Meijsen
31 augustus 2008, 13:42
Hoe dan ook, McCain heeft in elk geval een meesterzet gedaan met die Palin.

Ik denk zelfs dat hij daarmee zijn overwinning in de verkiezingen heeft veiliggesteld.

Ro Herregraven
31 augustus 2008, 14:02
Ik denk zelfs dat hij daarmee zijn overwinning in de verkiezingen heeft veiliggesteld.

Ik vrees hetzelfde...

Joep Meijsen
31 augustus 2008, 14:28
Onze eerste vrouwelijke minister was er al in de jaren 50.

In de VS al in de jaren dertig onder Roosevelt. En dan ook nog het zeker niet onbelangrijke ministerie van werkgelegenheid.

Joep Meijsen
31 augustus 2008, 14:34
Dan weet ik ook wel dat er grote aantallen amerikanen zijn die nooit op Obama zullen stemmen, maar ik vrees dat dat ook in Nl het geval zou zijn.

Ach, ik had ook nooit gedacht dat Nederlanders in grote getalen op een homo zouden stemmen. Als de omstandigheden goed zijn, kunnen er politiek vreemde zaken gebeuren. Wie weet is dat in de VS nu ook zo.

Jasper Maassen
1 september 2008, 12:33
In de VS al in de jaren dertig onder Roosevelt. En dan ook nog het zeker niet onbelangrijke ministerie van werkgelegenheid.

Kijk dat wist ik niet.

Joep Meijsen
1 september 2008, 13:00
Kijk dat wist ik niet.

New Deal was onderdeel van mijn eindexamenonderwerpen. Verrassend wat er jaren later nog blijft plakken, al moest ik de naam wel even googlen. Opmerkelijke vrouw, onder meer de eerste in de VS die niet de naam van haar echtgenoot overnam.

http://en.wikipedia.org/wiki/Frances_Perkins

Joep Meijsen
1 september 2008, 23:49
Ik vrees hetzelfde...

Hoe denken we erover na de onthullingen van de afgelopen 24 uur?

Remco Bambacht
2 september 2008, 08:37
Hoe denken we erover na de onthullingen van de afgelopen 24 uur?

Ik heb het niet helemaal meegekregen maar haar 17-jarige dochter is ongewenst zwanger en er is een neppe naaktfoto van Palin op het internet te vinden?

Joep Meijsen
2 september 2008, 09:04
Ik heb het niet helemaal meegekregen maar haar 17-jarige dochter is ongewenst zwanger en er is een neppe naaktfoto van Palin op het internet te vinden?

Eerst was er nog het hardnekkige gerucht dat haar jongste kind niet van haar is, maar van diezelfde oudste dochter.

Paul van Heertum
2 september 2008, 09:47
Denk dat het bij Palin niet ongewenst kan zijn

Jasper Maassen
2 september 2008, 10:10
New Deal was onderdeel van mijn eindexamenonderwerpen. Verrassend wat er jaren later nog blijft plakken, al moest ik de naam wel even googlen. Opmerkelijke vrouw, onder meer de eerste in de VS die niet de naam van haar echtgenoot overnam.

http://en.wikipedia.org/wiki/Frances_Perkins

Lucky you, ik had Nederland en haar gezagsdragers (leuk) en Met de loep op Lancashire (Industriėle revolutie, ontzettend boring)...

Paulie Rousseau
2 september 2008, 21:02
Bij Palin liggen toch een paar lijken in de kast. Kan interessant worden. Niet alleen haar dochter, maar ook het bullyen van haar ex-schoonbroer.
McCain daarentegen is een geweldenaar die niemand op zijn karakter kan aanvallen. Vijfeneenhalf jaar Hanoi Hilton waarvan 2 jaar in isolated confinement. Jammer dat niemand in Nederland zich veel moeite doet om iets meer over hem te weten te komen.
Beide kandidaten hebben overigens op de middelbare school niets gepresteerd en McCain zwaaide af op de naval academy als 967ste van de 972 van zijn lichting. Alleen vanwege zijn rebellie. Bij een noodlanding vond ie een keer niet de release-knop, omdat hij de manual niet kende ;-). Ik mag dat wel.
Het zijn 2 kandidaten van formaat, serieus.

Fintan Planting
2 september 2008, 21:21
http://img364.imageshack.us/img364/4628/sarahpalinla4.png

Paulie Rousseau
2 september 2008, 23:22
leuk stroomschema Fintan: is it slightly based on facts?

Paul van Heertum
3 september 2008, 00:53
Bij Palin liggen toch een paar lijken in de kast. Kan interessant worden. Niet alleen haar dochter, maar ook het bullyen van haar ex-schoonbroer.
McCain daarentegen is een geweldenaar die niemand op zijn karakter kan aanvallen. Vijfeneenhalf jaar Hanoi Hilton waarvan 2 jaar in isolated confinement. Jammer dat niemand in Nederland zich veel moeite doet om iets meer over hem te weten te komen.
Beide kandidaten hebben overigens op de middelbare school niets gepresteerd en McCain zwaaide af op de naval academy als 967ste van de 972 van zijn lichting. Alleen vanwege zijn rebellie. Bij een noodlanding vond ie een keer niet de release-knop, omdat hij de manual niet kende ;-). Ik mag dat wel.
Het zijn 2 kandidaten van formaat, serieus.

Denk dat hij dat wel ingehaald heeft toen hij een collega met gevaar voor eigen leven redde van een zekere dood

Remco Bambacht
3 september 2008, 08:23
Ik vind die Palin maar een eng mens. Een soort vrouwelijke Rouvoet. Anti-abortus, anti-homohuwelijk. Oftewel terug naar de jaren '50...

Fintan Planting
3 september 2008, 09:07
leuk stroomschema Fintan: is it slightly based on facts?
Palin zelf beweert dat het alleen maar vroege tekenen van de aanstaande bevalling waren:
http://www.adn.com/626/story/382864.html

Paul van Heertum
3 september 2008, 10:33
Ik vind die Palin maar een eng mens. Een soort vrouwelijke Rouvoet. Anti-abortus, anti-homohuwelijk. Oftewel terug naar de jaren '50...

Das voor de VS een teletijdmachine naar de toekomst

Paul van Heertum
3 september 2008, 10:35
Als je een dollar zou krijgen voor iedere keer dat god bless America wordt gezegd op de Republican convention zou je rijk worden

Paul van Heertum
3 september 2008, 11:02
De speech van Fred Thomson is lachen

Fintan Planting
3 september 2008, 23:05
http://politicalirony.com/wp-content/uploads/2008/09/caglepalindaughter.gif

Fintan Planting
3 september 2008, 23:06
En nog even een g?nant moment uit het Obama-kamp.

http://i35.tinypic.com/34oob3m.gif

Bill got ClintOwned! Moet je maar niet denken dat je een kus van je vrouw kunt verwachten...

Huub Penners
3 september 2008, 23:45
En nog even een g?nant moment uit het Obama-kamp.

http://i35.tinypic.com/34oob3m.gif

Bill got ClintOwned! Moet je maar niet denken dat je een kus van je vrouw kunt verwachten...

Geweldig :goodman:

Joep Meijsen
4 september 2008, 11:03
Palin heeft zichzelf vannacht fantastisch op de kaart gezet. Met ijshockey als belangrijke metafoor. Ik voorzie nu definitief een eenvoudige zege voor McCain.

Paul van Heertum
4 september 2008, 17:36
Even een beetje offtopic maar hoe populair is ijshockey in Alaska? Zo ver ik weet zijn Gomez, Conklin en Dubinsky de enige bekende ijshockeyers uit Alaska

Fintan Planting
19 september 2008, 22:08
http://www.theonion.com/content/files/images/Obama-Deletes-Inbox_redo.jpg

Fintan Planting
19 september 2008, 23:07
Bovenstaande is overigens vooral grappig in combinatie met dit:
http://wikileaks.org/wiki/Sarah_Palin_Yahoo_inbox_2008

Paul van Heertum
19 september 2008, 23:36
Is maar net wat je grappig vindt

Sven van de Wall
20 september 2008, 13:59
Ja,is wel aparte humor

Jasper Maassen
20 september 2008, 15:47
Ja,is wel aparte humor

Ik vind het wel grappig, iets gebeurt in de actualiteit en men springt erop in met een fake inbox van Obama. Kon toch minstens een glimlach produceren...

Ro Herregraven
23 september 2008, 10:56
Hello Palin-heads,

It's me, America's favorite MILF/GILF/CILF (My husband came up with CILF - I have no idea which C-word applies to me. Oh well). I had a little spare time on my hands in between my latest moose hunt and my next session of judging those different from me, so I thought I'd drop you all a line.

Let me get you caught up on what's new with me. First off, despite all the family's prayers, little Trig remains retarded. Seriously, I know God is busy, but couldn't he take a second to fix a few chromosomes (not that I know what chromosomes are). I swear, if Trig doesn't turn this retard act around pretty soon, I might have to lose another son in a bathtub "accident."

It would be sad if we lost little Trig (especially since he's incapable of accepting Jesus as Savior, and would therefore be cast into hell), but far from tragic. We can always have more children. At this point it's just a matter of which ridiculous name we could think of. We've already used Trig, Bristol, Track, Willow and Piper. Any more children and we'll have to select names from what were originally our second choices. Regardless, I'll be happy to welcome little Stucco, Asbestos and Irrigation into the world.

You may be concerned about my ability to bear children now that I'm in my mid-40s, but don't worry about that. All the exercise I get hunting moose combined with a steady diet of moose meat and broccoli covered in moose blood has kept me plenty fertile. By the way, have I ever mentioned that when I was ten years old I was raped by a moose? I tell you, that leaves a scar no amount of irrational moose killing will ever heal, but damn if I'm not going to try.

Speaking of the family, Todd (referred to by Alaskans as "First Douche" and referred to by me as "aging, halfbreed man child who can no longer get me off now that I've suckled at the teat of fame and power") is preparing for his next snowmobile race. Isn't that endearingly unexceptional? Of course it is. That's what you mouth-breathers like, and we're giving it to you. Someone whose understanding of government doesn't extend beyond high school civics being within an irregular heartbeat of the highest office in the land.

You'd be surprised how many people are qualified to be president when you consider the simple world view of the average voter. You know that neighbor who works at Meineke and listens to Jimmy Buffet on weekends? Go ahead and make that guy president. He may not understand the economic and geopolitical implications of military entrenchment in the Middle East, but he'll sure as shit let you keep your gun and force your daughter to become an unfit mother.

Not that any of that matters, seeing as how all us politicians are just puppets being manipulated by lobbyists and corporations. That's why I say you should elect me. I mean me and McCain. Billionaires decide this country's future while the rest of us sit powerless on the sidelines, so you might as well have some nice tits to look at while that happens. And, trust me, Biden's are a train wreck.

I don't understand critics saying I'm unqualified. How could I possibly not be qualified to sign whatever is placed in front of me? Even a monkey can mark an "X" on a sheet of paper. Listen, I understand I'm just a simpleton being used by the powers that be. I realize I could be any pretty white lady with a handsome husband and a few (mostly) perfect kids. I also realize if logic and reason had any place in modern society, I would be little more than the loud lady at local PTA meetings whose husband cheated on her, which drove her to alcoholism, a life of misery, and an early death.

Fortunately for me, logic and reason have no place in modern society. Now, regardless of whether or not John and I take the White House, I am guaranteed a book deal and an eventual gig as a correspondent for FOX News. It's a good thing journalism has the same standards as politics.

Well, it's about time for me to go. I have to go talk to Senator McCain while pretending I haven't caught him masturbating to my picture. Then I have to give a speech about the importance of premarital abstinence, not wearing glasses, and not hunting moose. Remember to remain mediocre and keep changing the definition of exceptional.

Without even an ounce of sincerity,

http://www.tshirthell.com/images/newsletter/palin.gif

Ro Herregraven
23 september 2008, 11:04
The Robin of Politics

The presidential election is so close I can taste it. Well, I did just eat your mom's asshole, so maybe that's what I'm tasting. Either way, the election will be here very soon. I know you (I) don't care, but this a landmark election. For the first time in our country's history, we will have either an African-American president or a president who has torn my vagina (I told you that thermos wouldn't fit; I'm sending you a bill for seven stitches, J-Mac).

But what about the vice president? The Boo Boo to the president's Yogi, the Luigi to his Sonic the Hedgehog? I know, I know - if it's possible, you care even less about that. Nonetheless, there will be a vice president. And with the election just weeks away, the candidates have yet to pick their running mates. (Actually, by the time you're reading this, they probably have, but let's just pretend they haven't for the sake of the bit.)

Since I have no political leanings (at least not since the Mandatory Abortion/Hobo-Hunting Party disbanded), I would like to offer some promising choices for the office of Vice President to all the candidates.

Random Mexican guy - Not only would he do the job for one fifth the pay that a white candidate would, but since the vice president doesn't really do anything he would have plenty of time to maintain the White House lawn; further driving down taxpayer cost.

Satan - This one may seem odd, but think about it. People are going to vote their party regardless, so you may as well choose an undesirable VP to ensure you won't be assassinated. I mean, who wants to see President Satan? Other than my secret underground community.

Oprah - See above.

Jesus/a basket of puppies/ice cream/hot, naked lesbians - So Ralph Nader finally has a chance.

Candidate's clone - Anyone arrogant enough to think he knows what's best for 300 million people logically has no choice but to choose himself as a running mate. Moreover, they could say "fuck it" to term limits and remain in office forever.

A cheeseburger - Just because it would be awesome if in our lifetime the president ate the vice president.

Dick Cheney - Yeah, he's evil incarnate, I get it. But damn if my Halliburton stocks don't forgive him.

One of those cunts from "The Hills" - Who doesn't want to see the drama those girls would cause in the White House? "Lauren! You did NOT just call Heidi a bitch in the Oval Office! My generation is unforgivably ignorant. Tee-hee!"

Google - That fucker knows everything.

Ralph Nader - For fuck's sake, throw the guy a bone.

Osama bin Laden - It's so obvious, I can't believe no one has thought of this. It follows the old logic of "keep your enemies closer." If we employ him, why would he attack us? It simply wouldn't be in his best interest. Maybe he could even help us wipe out Al-Qaeda. Then Allah would show up and be like "What the hell, bro!?" And Osama would be like "Oh, I'm sorry, but it turns out a steady desk job and a house with a.c. and indoor plumbing is way better than hopping from cave to cave, you fucking dick! Take your 72 virgins and shove 'em up your curry-scented asshole, you cunt!" That is EXACTLY what would happen.

Random Jewish guy - Because the economy is in trouble, and you know how those people are with money. Right? Right, guys? DON'T YOU WALK AWAY FROM MY PUN!

Bob Barr - What's that? He's running for president? Jesus Christ, where the fuck do these guys come from? Could someone tell these assholes we like our candidates to be polar opposites so we can avoid unnecessary thinking and contemplation? Take your different ideas and go to Canada, hippie. You're scaring my daughter!

Paul van Heertum
23 september 2008, 14:58
Moet dit nu grappig zijn?

Sven van de Wall
23 september 2008, 15:03
Moet dit nu grappig zijn?

heb jij het helemaal gelezen?

Paul van Heertum
23 september 2008, 15:06
Nee, niet interessant

Sven van de Wall
23 september 2008, 15:09
Nee, niet interessant

Dan weet je ook niet of het grappig is

Paul van Heertum
23 september 2008, 15:11
Jawel

Sven van de Wall
23 september 2008, 15:13
Jawel

Dat vind ik knap

Fintan Planting
16 oktober 2008, 10:22
http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-snc1/v347/234/77/585839538/n585839538_816475_2255.jpg

Fintan Planting
16 oktober 2008, 10:54
http://www.evilmilk.com/pictures/Whos_Fault.jpg

Paul van Heertum
16 oktober 2008, 12:54
Zouden er ook cijfers zijn van mensen die pas in het stemhokje er achterkomen dat ze niet op een Afro-American willen stemmen?

Jordy Rutten
16 oktober 2008, 18:12
Zouden er ook cijfers zijn van mensen die pas in het stemhokje er achterkomen dat ze niet op een Afro-American willen stemmen?

Tuurlijk niet. Deze cijfers zeggen in de USA vrij weinig.
Wat weinig mensen door hebben is dat Amerika een vreselijk hysterisch land is.
Het overgrote deel van de stemmers op de Democraten of Republikeinen (want dit zijn dus niet de enige deelnemers) beslissen nog in het hokje wat ze stemmen. Letterlijk in het stemhokje.
Misschien zeggen die peilingen in Zwitserland, Finland of Denemarken iets. Maar in Amerika vrij weinig...

Paul van Heertum
16 oktober 2008, 18:54
Doordat veel blanken een zwarte niet vertrouwen gaat McCain uiteindelijk toch de verkiezingen winnen, ondanks dat de polls iets anders beweren

Emile Joosten
16 oktober 2008, 21:13
Nu Rotterdam haar eerste allochtone burgemeester krijgt, mag de eerste gekleurde president van Amerika ook gaan regeren!

Jasper Maassen
17 oktober 2008, 13:18
Doordat veel blanken een zwarte niet vertrouwen gaat McCain uiteindelijk toch de verkiezingen winnen, ondanks dat de polls iets anders beweren

Ach, op CNN zeiden ze bij Larry King Live dat dit net zo goed de andere kant op werkt: mensen die zeggen niet op Obama te stemmen doen dat in de anonimiteit van het hokje soms alsnog omdat hij voor die mensen de betere plannen heeft. Dat zal elkaar dus wel uitbalanceren.

Paul van Heertum
17 oktober 2008, 15:58
Wat zijn de betere plannen van Obama?

Jasper Maassen
19 oktober 2008, 16:00
Wat zijn de betere plannen van Obama?

Het voorbeeld dat daar gegeven werd ging over een modaal gezin met schoolgaande kinderen. Die gingen er volgens die analist op vooruit.

Ik weet zijn preciese plannen niet, daarvoor vertrouw ik op verschillende media. Een programma als Larry King Live heeft meestal wel een goede analist zitten, die weet waar hij het over heeft.

Jordy Rutten
23 oktober 2008, 17:05
http://www.spitsnieuws.nl/archives/video/2008/10/obama_en_mccain_nekaannek.html

Zie je wel. De Amerikanen beginnen het al in hun broek te doen.
Let maar op: Die McCain wint de verkiezingen gewoon.

En terecht...::uspatriot::

Ro Herregraven
23 oktober 2008, 17:33
Ik zag gisteravond een briljante documentaire op Nederland 2 over Lee Atwater

http://en.wikipedia.org/wiki/Lee_Atwater

Boeiende docu!

Fintan Planting
24 oktober 2008, 08:57
Er is nog een tegenkandidaat opgestaan uit onverwachte hoek. Hij heeft banden met de Phoenix Coyotes en komt met slogans als 'Obama has a weak slapshot' en 'McCain is a figure skater'.

Hier zijn campagnewebsite:
http://www.pierre08.com

http://www.pierre08.com/downloads/PFP_Obama-1024x768.jpg

http://www.pierre08.com/downloads/PFP_McCain-1024x768.jpg

Paulie Rousseau
24 oktober 2008, 12:15
Ach, op CNN zeiden ze bij Larry King Live dat dit net zo goed de andere kant op werkt: mensen die zeggen niet op Obama te stemmen doen dat in de anonimiteit van het hokje soms alsnog omdat hij voor die mensen de betere plannen heeft. Dat zal elkaar dus wel uitbalanceren.

Helaas, Jasper: Paul van Heertum heeft in dit geval gelijk....5% voorsprong in polls zegt niet zoveel... ik denk toch dat veel mensen cold feet krijgen in 't stemhokje en dat dat net de doorslag zal geven voor een overwinning van McCain

Ro Herregraven
24 oktober 2008, 13:23

En dat noemen ze The Bradley-effect: http://en.wikipedia.org/wiki/Bradley_effect

En er wordt veel over geschreven:

http://abcnews.go.com/Politics/Vote2008/Story?id=6031233&page=1
http://edition.cnn.com/2008/POLITICS/10/13/obama.bradley.effect/index.html
http://www.latimes.com/news/opinion/la-oe-morrison2-2008oct02,0,5653453.column

"If I had a nickel for every time some pundit has opined about Barack Obama and the dreaded "Bradley effect," I could rescue Wall Street. "
- Patt Morrison, Los Angeles Times

Jasper Maassen
25 oktober 2008, 11:04
Helaas, Jasper: Paul van Heertum heeft in dit geval gelijk....5% voorsprong in polls zegt niet zoveel... ik denk toch dat veel mensen cold feet krijgen in 't stemhokje en dat dat net de doorslag zal geven voor een overwinning van McCain

Ik weet dat 5% voorsprong niks zegt, dat ontken ik ook nergens. Het enige wat ik zeg is dat dat Bradley-effect ook andersom werkt.

Overigens is er en vrijwilligster van McCain aangevallen op politieke gronden en mishandeld. Althans, dat beweerde ze. Nu blijkt dat ze alles in scene heeft gezet om Obama te schaden, maar dat lijkt dus averechts te gaan werken.

Ro Herregraven
26 oktober 2008, 01:51
Obama zal 't in elk geval niet van FOX moeten hebben...

Leuke vergelijking:

http://www.youtube.com/watch?v=tv10ow6rLmU

Ro Herregraven
26 oktober 2008, 02:04
De 11 domste uitspraken van Sarah Palin tot nu toe:
http://www.alternet.org/election08/104034/the_11_dumbest_things_sarah_palin_has_said_so_far/?page=entire

Fintan Planting
26 oktober 2008, 09:11
St Louis Blues goalie Manny Legace is slachtoffer geworden van Sarah Palin:
http://sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=3662877&campaign=rss&source=ESPNHeadlines

Paul van Heertum
3 november 2008, 19:04
Wie gaat er winnen?

Het leukste van een overwinning is om de komende week de huilende gezichten te zien van de objectieve NOS verslaggevers

Jordy Rutten
3 november 2008, 19:49
McCain heeft in mijn ogen bewezen een fantastisch mens te zijn. Daarvoor is verder weinig bewijs nodig dunkt me. Maar of hij als president ook zo fantastisch zou zijn durf ik te betwijfelen.
Ik denk wel dat hij het in ieder geval beter zal doen dan Obama als president...
Obama deed er (in mijn ogen) ook veel te lang over om afstand te nemen van die dominee van hem. Die idioot schreeuwt de meest idiote dingen over de US en over blanken. Als onze dorpspastoor hetzelfde over zwarten had gezegd als die vent over blanken was ie al lang achter de tralies verdwenen...

Ik heb het idee dat de Democraten al jaren bezig zijn met een wanhopige poging een president te leveren.

Het tweede ambtstermijn van Bush hadden de Democraten erg veel zeggenschap in de senaat en het congres. Afgezien van het White House, waren de Democraten de feitelijke machthebbers in Amerika de afgelopen vier jaar.

De Democraten die zo graag wilden dat ook de banken leningen kunnen verstrekken aan armere gezinnen zodat deze ook ruim konden wonen. (toch een van de grootste veroorzakers van de hele crisis?)

Uiteindelijk wisten zij dat het mis is gegaan en is het Democratische aandeel van de crisis-ellende minstens zo groot als het Republikeinse...

En aangezien Bush (die als president fungeert als gezicht van de Amerikaanse overheid) een republikein is wordt natuurlijk alle schuld op de Republikeinen afgeschoven...

Een vies politiek spelletje over de ruggen van 6 miljard mensen...

Ik weet dat 5% voorsprong niks zegt, dat ontken ik ook nergens. Het enige wat ik zeg is dat dat Bradley-effect ook andersom werkt.

Heb je kans op. Maar als de 'gewone' Amerikaan die om het hardst roept dat hij Obama stemt het niet voor elkaar krijgt een zwarte president te kiezen. Hoe zal dat dan zitten bij een WASP (White Anglo Saxon Protestant) die zegt McCain te gaan stemmen.

Dat Bradley effect gaat dus sowieso op voor een deel van de Amerikanen. Maar niet voor die mensen die zeggen op McCain te gaan stemmen...

Wie gaat er winnen?

Het leukste van een overwinning is om de komende week de huilende gezichten te zien van de objectieve NOS verslaggevers

Dat zou fantastisch zijn...

Paul van Heertum
4 november 2008, 18:06
Ik ga dadelijk effe bij 1vandaag tellen hoe vaak het woord McCain valt en het woord Obama, wedden dat er een 1:2 ratio is?

Canton is overigens wel een super coole plaats :)

Abe Brouwer
5 november 2008, 06:21
Obama wordt de nieuwe president van de VS!

Jasper Maassen
5 november 2008, 11:10
Did I hear anybody say Landslide? Blij dat ik het gelijk aan mijn zijde kreeg met betrekking tot het Bradley-effect en de omgekeerde werking daarvan.

Paul van Heertum
5 november 2008, 11:11
55% heeft nog altijd niet op Obama gestemt en in het zuiden nog veel minder.

Als je zo weinig blanke stemmen haalt en de vrouwen niet pakt kan je natuurlijk niet winnen

Jasper Maassen
5 november 2008, 12:09

Als je zo weinig blanke stemmen haalt en de vrouwen niet pakt kan je natuurlijk niet winnen

Desalniettemin heeft hij niet alleen qua electoral votes gewonnen, maar ook de popular vote. Op alle fronten hebben de democraten gewonnen.

Paul van Heertum
5 november 2008, 13:00
Desalniettemin heeft hij niet alleen qua electoral votes gewonnen, maar ook de popular vote. Op alle fronten hebben de democraten gewonnen.

Das logisch als McCain maar 55% van de blanken haat en weinig vrouwen, dan maken die andere groepen al niet meer uit

Paulie Rousseau
5 november 2008, 13:09

Vroeger werd je voor deze opmerking GESCHORST....NICOOOOOOOOO !!!!!

Huub Penners
5 november 2008, 13:12

Dat was vroeger Paulie nu hebben we Obama ::afro::

Paul van Heertum
5 november 2008, 13:35

Waarom precies?

Joep Meijsen
5 november 2008, 13:41
Iemand nog dat hologram gezien op CNN vannacht? De verslaggever vanuit Chicago werd Star Trek-style de studio naast de onwaarschijnlijk genaamde Wolf Blitzer in gebeamed.

YouTube - CNN Hologram TV First

Huub Penners
5 november 2008, 13:45
Waarom precies?

Snap hem ook niet Paul...
Lijkt erop dat Paulie wat te min gescoord heeft in ze jeugd jaren :goodman:

Paul van Heertum
5 november 2008, 13:47
Iemand nog dat hologram gezien op CNN vannacht? De verslaggever vanuit Chicago werd Star Trek-style de studio naast de onwaarschijnlijk genaamde Wolf Blitzer in gebeamed.

Beetje op de NOS, vond het niet veel bijzonders

Paul van Heertum
5 november 2008, 13:48
Ook leuk die objectieve publieke TV:

“Barak was altijd tegen de oorlog in Irak“

Jasper Maassen
5 november 2008, 13:52

YouTube - CNN Hologram TV First (http://www.youtube.com/watch?v=thOxW19vsTg)

Hilarisch was dat, vooral de opmerking dat de techniek tegenwoordig voor niets staat. Hoe lang geleden deden ze dit al in Star Trek? ;)

De groep waar ik mee keek vond het en masse heel erg kansloos, ze hadden natuurlijk ook gewoon een videoverbinding kunnen houden, zoals met de rest.

Joep Meijsen
5 november 2008, 14:07
De groep waar ik mee keek vond het en masse heel erg kansloos, ze hadden natuurlijk ook gewoon een videoverbinding kunnen houden, zoals met de rest.

Op zo'n eindeloze avond waarop het eigenlijk het vollullen van de tijd tussen de uitslagen is, vond ik het wel een grappige afwisseling. Leuk voor de gesprekken in de huiskamer. Ik heb wat zitten zappen tussen CNN en NBC News.

En af en toe de publieke omroep. Maar behalve Philip Freriks kende ik werkelijk niemand van de verslaggevers. Schijnbaar speelt de PO in mijn nieuwsconsumptie amper een rol.

Remco Bambacht
5 november 2008, 14:19
Bij de NOS was het echt slecht met die blonde muts en Freriks. Ze hadden beter Maarten van Rossum de hele nacht kunnen uitzenden!

Paul van Heertum
5 november 2008, 14:51
Als ze hem eerst een beetje opvoeden

Jasper Maassen
5 november 2008, 15:28
Bij de NOS was het echt slecht met die blonde muts en Freriks. Ze hadden beter Maarten van Rossum de hele nacht kunnen uitzenden!

Ach, ik moet eerlijk zeggen dat ik 's ochtends liever naar het nieuws kijk met die blonde muts dan met Jan de Hoop of welke mannelijke presentator dan ook...

Als ze hem eerst een beetje opvoeden

Ja, maar dan is hij niet meer half zo leuk om naar te kijken! Edit: laat ik er maar luisteren van maken, want om naar te kijken is hij al niet leuk... :)

Paul van Heertum
5 november 2008, 15:52
Ik vind mensen die niet het fatsoen hebben om mensen uit te laten praten bij P en W niet leuk, misschien moet ie zelf een talkshow beginnen?

Denk alleen niet dat ie veel gasten zal hebben

Paulie Rousseau
5 november 2008, 21:40
Ik vind mensen die niet het fatsoen hebben om mensen uit te laten praten bij P en W niet leuk, misschien moet ie zelf een talkshow beginnen?

Denk alleen niet dat ie veel gasten zal hebben

Van Rossem is altijd leuker dan Freriks en die blonde. De NOS nacht was een tv-dieptepunt. Vooral die ticker met kiesmannen die een half uur achter liep op CNN was hilarisch.... Een voorbeeld van TV zoals het niet moet worden gemaakt. Dan heb ik 't nog niet over de zielige interviewtjes met telkens weer andere nederlanders die wat overbodigs kwamen melden....

Jasper Maassen
6 november 2008, 11:47
Van Rossem is altijd leuker dan Freriks en die blonde. De NOS nacht was een tv-dieptepunt. Vooral die ticker met kiesmannen die een half uur achter liep op CNN was hilarisch.... Een voorbeeld van TV zoals het niet moet worden gemaakt. Dan heb ik 't nog niet over de zielige interviewtjes met telkens weer andere nederlanders die wat overbodigs kwamen melden....

CNN was daarentegen een verademing. Ik wil bij Nederlandse verkiezingen ook iemand met een touchscreen om verschillende wijken uit grote steden uit te lichten!

Ro Herregraven
6 november 2008, 11:48
CNN was daarentegen een verademing. Ik wil bij Nederlandse verkiezingen ook iemand met een touchscreen om verschillende wijken uit grote steden uit te lichten!

Fuck it, ik wil zo'n touchscreen!

Paul van Heertum
6 november 2008, 11:55
Zijn die lange rijen voor de stembureaus overigens normaal?

Jasper Maassen
6 november 2008, 13:29
Zijn die lange rijen voor de stembureaus overigens normaal?

Ja, het stemsysteem van Amerika is zo complex dat het uitbrengen van een stem lang duurt. Daarnaast zijn er meer controles dan in Nederland, waar je alleen je paspoort en stemkaart hoeft te laten zien. Ook zijn er eigenlijk veel te weinig stembureaus, waardoor je zulke lange rijen krijgt.

Paul van Heertum
6 november 2008, 13:43
Ik hoef mijn paspoort nog niet eens te laten zien

Ro Herregraven
6 november 2008, 14:03

97% van de Amerikanen heeft niet eens een paspoort.

Paul van Heertum
6 november 2008, 14:14
97% van de Amerikanen heeft niet eens een paspoort.

Ze zijn toch nooit in het buitenland geweest.

Ik heb alleen een paspoort en Rijbewijs als legitimatie, mijn paspoort meenemen leek me wel slim

Jasper Maassen
6 november 2008, 15:19

Nee klopt, maar er kan wel naar gevraagd worden. Het bij je hebben is inderdaad erg verstandig.