View Full Version : PSV - Feyenoord
Piet de Kort
23 augustus 2008, 21:59
Je moest de borden zeker plaatsen, of toch stiekum een Feyenoord fan:goodman:
Al 1 prijs misgelopen dit seizoen, Hanssie!!! ::devildance::::happy:::drinkers:
Hans Maertzdorff
23 augustus 2008, 22:02
Al 1 prijs misgelopen dit seizoen, Hanssie!!! ::devildance::::happy:::drinkers:
Ja en Pieterman, viel mij nog mee met wat er op het veld stond, had erger verwacht:Bonk3:
Jasper Maassen
23 augustus 2008, 22:03
Wat een draak van een wedstrijd overigens, net als het veld... Moet eerlijk zeggen dat ik het Feyenoord meer gunde (en ik ben Ajacied), omdat ze met lekker veel eigen jeugd speelden en dat laffe PSV zijn technische spelers op de bank liet beginnen.
Piet de Kort
23 augustus 2008, 22:10
Ja en Pieterman, viel mij nog mee met wat er op het veld stond, had erger verwacht:Bonk3:
Ik heb het niet niet gezien! Wel gehoord dat het geen leuke wedstrijd was! :Bonk3:
Remco Bambacht
23 augustus 2008, 22:12
Wat een draak van een wedstrijd overigens, net als het veld... Moet eerlijk zeggen dat ik het Feyenoord meer gunde (en ik ben Ajacied), omdat ze met lekker veel eigen jeugd speelden en dat laffe PSV zijn technische spelers op de bank liet beginnen.
Tsja, het is al langer bekend dat het leuker is om te kijken naar een gruwelijke moord dan naar een wedstrijd van PSV. Onbegrijpelijk dat 30.000 mensen daar elke twee weken naar toe gaan en voor betalen.
Paul van Heertum
23 augustus 2008, 22:22
Zoals welke technische spelers?
Zeker steeds weggezapt toen Marcellis, Afellay en Wuytens de bal hadden?
Jasper Maassen
23 augustus 2008, 22:24
Tsja, het is al langer bekend dat het leuker is om te kijken naar een gruwelijke moord dan naar een wedstrijd van PSV. Onbegrijpelijk dat 30.000 mensen daar elke twee weken naar toe gaan en voor betalen.
Oh god, dadelijk gaat SBS een programma creëren met al deze elementen erin (gruwelijke moord, 30.000 mensen en PSV). Lijkt me geen goede zaak :)
Hans Maertzdorff
23 augustus 2008, 22:24
En wi zijn dat dan?:butthead:
Paul van Heertum
23 augustus 2008, 22:28
Hahahaha
Jasper Maassen
23 augustus 2008, 22:39
Marcellis is een technische speler, maar niet de speler met de actie, hij is namelijk een verdediger (en een voortreffelijke). Afellay is inderdaad een technische speler, daar bestaat geen twijfel over. Wuytens is mij niet als zodanig opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik niet heel aandachtig gekeken heb.
Waar ik op doelde is dat ze Dszudszak en Manco (op voorhand de nieuwe dribbelkoning, de grote aankoop dit jaar) op de bank laten beginnen en paar werkpaarden a la Mendez erin zetten, terwijl ze weten dat er een enorm verzwakt Feyenoord tegenover staat waarvan de verdedigende middenvelders op techniek en snelheid vrij gemakkelijk te kloppen zijn. Dat vind ik lafjes.
Remco Bambacht
23 augustus 2008, 22:41
Dat vind ik lafjes.
We noemen ze niet voor niets PSVau
Paul van Heertum
23 augustus 2008, 22:45
Marcellis is een technische speler, maar niet de speler met de actie, hij is namelijk een verdediger (en een voortreffelijke). Afellay is inderdaad een technische speler, daar bestaat geen twijfel over. Wuytens is mij niet als zodanig opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik niet heel aandachtig gekeken heb.
Waar ik op doelde is dat ze Dszudszak en Manco (op voorhand de nieuwe dribbelkoning, de grote aankoop dit jaar) op de bank laten beginnen en paar werkpaarden a la Mendez erin zetten, terwijl ze weten dat er een enorm verzwakt Feyenoord tegenover staat waarvan de verdedigende middenvelders op techniek en snelheid vrij gemakkelijk te kloppen zijn. Dat vind ik lafjes.
Manco is dan ook wel 17 jaar en zit net bij PSV, echt gek dat die moet invallen in plaats van meteen in de basis te staan
Doedelzak is gewoon uit de basis gespeeld door een jeugdspeler, dat zegt ook weer genoeg
Jasper Maassen
23 augustus 2008, 23:04
Manco is dan ook wel 17 jaar en zit net bij PSV, echt gek dat die moet invallen in plaats van meteen in de basis te staan
Doedelzak is gewoon uit de basis gespeeld door een jeugdspeler, dat zegt ook weer genoeg
Tja, Wijnaldum stond ook in de basis en de manier waarop Manco omhooggeschreven is, deed vermoeden dat ze hem in de basis zouden zetten. Het was de wedstrijd waarschijnlijk zeker ten goede gekomen.
Paul van Heertum
23 augustus 2008, 23:22
Wijndalum heeft wat minder aanpassingsproblemen denk je niet?
Harry Batist
23 augustus 2008, 23:55
zit ik nu op een verkeerd forum???
Gert van Kuyk
24 augustus 2008, 00:11
We noemen ze niet voor niets PSVau
Of P$V...
Paul van Heertum
24 augustus 2008, 00:23
Kijk maar hoeveel de selectie van Ajax heeft gekost en hoeveel die van PSV
Roger W. de Groot
24 augustus 2008, 01:55
Ze spelen zo gruwelijk dat ze al 4 keer achter elkaar die schaal omhoog hebben gehouden. Ik noem het voetbal van PSV volwassen. Met hun manier van spelen maak je tenminste nog een kans in Europa. Ajax laat laat t wat dat betreft afweten, en ging de afgelopen jaren gewoon voor schut in Europa. Dat vind ik gruwlijker. Het voetbal van PSV is soms erg zakelijk en voor Nederlanders dan lelijk, maar t levert blijkbaar meer op dan de manier waarop ze in t in Amsterdam doen, ondank een grotere begroting.
En ik ben geen PSV fan Remco, dat weet je.... ;)
on topic: goed gedaan van keuken3000. Ik denk dat het een regelmaat wordt, want ajax speelde niet eens vandaag. Of het gaat keuken3000 meer om de landelijke aandacht...
Rob Ouwerkerk
24 augustus 2008, 08:55
ik denk dat laatste inderdaad Roger. want of dit nu echt iets voor amsteltijgers opleverd weet ik zo net nog niet. Persoonlijk zie ik liever posters door heel amsterdam (ook Amsterdam Noord!!!!) en/of verspreiden van flyers vlak voor een wedstrijd. met evt. een kortingsbon
Jasper Maassen
24 augustus 2008, 09:34
Qua Wijnaldum, ok. Daar had ik geen rekening meegehouden.
Maar P$V slaat vooral op het feit dat ze alles moeten kopen, zo ongeveer. Kijk maar eens hoeveel selectiespelers van Ajax uit de eigen jeugd komen en hoeveel dat er bij PSV zijn.
Jordy Rutten
24 augustus 2008, 13:06
Qua Wijnaldum, ok. Daar had ik geen rekening meegehouden.
Maar P$V slaat vooral op het feit dat ze alles moeten kopen, zo ongeveer. Kijk maar eens hoeveel selectiespelers van Ajax uit de eigen jeugd komen en hoeveel dat er bij PSV zijn.
En de selectie van 020 heeft meer gekost. Kun je dus nagaan welke bedragen er per speler zijn uitgegeven.
Bij 020 worden vaak vreselijk dure spelers gekocht, en de rest wordt opgevuld met spelers uit de jeugdselectie. PSV koopt ook in, maar vaak minder grote namen. Die worden groot bij PSV en de rest van het elftal wordt opgevuld met spelers uit de eigen jeugd.
Maargoed, dat is voetbal. En dan wordt het bekrompen deel van het forum weer boos.
Ik vraag me trouwens af of het wel zo verstandig is om reclame te maken bij deze wedstrijd. De timing is weliswaar goed...maar naar deze wedstrijd kijken voornamelijk Feyenoorders en PSV fans. Is het niet verstandiger om dit bij een 020 wedstrijd te doen?
Rudy Bouquet
24 augustus 2008, 14:13
Gaan we nu het bekrompen "supportersgedrag" van 020, 010 en 070 overnemen...?
Reclame maken is altijd verstandig en zeker als het je aangeboden wordt....!
Jeroen Willems
24 augustus 2008, 15:14
020 is het gewoon niet waard bij de naam genoemd te worden! :D
Jasper Maassen
24 augustus 2008, 15:48
En de selectie van 020 heeft meer gekost. Kun je dus nagaan welke bedragen er per speler zijn uitgegeven.
Bij 020 worden vaak vreselijk dure spelers gekocht, en de rest wordt opgevuld met spelers uit de jeugdselectie. PSV koopt ook in, maar vaak minder grote namen. Die worden groot bij PSV en de rest van het elftal wordt opgevuld met spelers uit de eigen jeugd.
Maargoed, dat is voetbal. En dan wordt het bekrompen deel van het forum weer boos.
Ik vraag me trouwens af of het wel zo verstandig is om reclame te maken bij deze wedstrijd. De timing is weliswaar goed...maar naar deze wedstrijd kijken voornamelijk Feyenoorders en PSV fans. Is het niet verstandiger om dit bij een 020 wedstrijd te doen?
Dat belachelijke 020 en 010 de hele tijd.
Ik krijg het idee dat je vindt dat Ajax alleen maar spelers koopt die al bevestigd hebben, maar wat dan te denken van namen als: Petterson, Litmanen, Dani, Ibrahimovic, Maxwell, Trabelsi enz. Tuurlijk, Romario en Ronaldo zijn ook als redelijk onbekenden gekocht.
Waarom zou je het geld niet mogen uitgeven als je het hebt? En om de eigen jeugd van Ajax opvulling te noemen vind ik ook wat overdreven. De halve eredivisie is Ajaxjeugd (bij wijze van spreken).
Ik denk dat de reclame tijdens deze wedstrijd zeker goed is. Er hebben ook veel Ajaxsupporters naar de tv gekeken, en daarvan wonen er toch veel in Amsterdam. En veel mensen kijken op de site omdat ze denken dat het om een nieuw product van Amstel-bier gaat, dus kijken ook even op de site. Of ze dan gebruik maken van de actie of niet, ze zijn wel even geconfronteerd met ijshockey, en dat is altijd goed!
Michael Schoenmakers
25 augustus 2008, 08:47
mmmz eindhoven en rotterdam..
Nou uit rotterdam komen ze echt niet naar amsterdam om ijshockey te kijken.
en in eindhoven hebben ze een eigen team.
Volgens mij was dit een kansloze actie maar ze hebben we voetbal gezien haha.
Volgende keer moet je amsterdam naar een wedstrijd van ajax sturen dan maak je veel meer kans.
ps jullie zijn welkom in Tilburg bij de eerste wedstrijd pootbal .....WillemII- ajax......
daar zijn meer potentiele amasterdam supporters in spee
het idee was trouowens wel goed!! en heereveen JAT dit idee nou gewoon
Paul van Heertum
25 augustus 2008, 21:24
Denk dat je niet kan tellen
Roger W. de Groot
25 augustus 2008, 23:57
Denk dat je niet kan tellen
Op dit moment bij Ajax 11 en bij PSV 5, effe gechekt in de seizoensgids ;) Wat uiteindelijk in de basis zal staan is een heel ander verhaal.
Maar t ging over Amstel Tijgers bij psv-feyenoord nietwaar?
Erwin van den Boom
26 augustus 2008, 00:16
Dat belachelijke 020 en 010 de hele tijd.
Ik krijg het idee dat je vindt dat Ajax alleen maar spelers koopt die al bevestigd hebben, maar wat dan te denken van namen als: Petterson, Litmanen, Dani, Ibrahimovic, Maxwell, Trabelsi enz. Tuurlijk, Romario en Ronaldo zijn ook als redelijk onbekenden gekocht.
Waarom zou je het geld niet mogen uitgeven als je het hebt? En om de eigen jeugd van Ajax opvulling te noemen vind ik ook wat overdreven. De halve eredivisie is Ajaxjeugd (bij wijze van spreken).
Ik denk dat de reclame tijdens deze wedstrijd zeker goed is. Er hebben ook veel Ajaxsupporters naar de tv gekeken, en daarvan wonen er toch veel in Amsterdam. En veel mensen kijken op de site omdat ze denken dat het om een nieuw product van Amstel-bier gaat, dus kijken ook even op de site. Of ze dan gebruik maken van de actie of niet, ze zijn wel even geconfronteerd met ijshockey, en dat is altijd goed!
Veel ajax supporters wonen in amsterdam?De meeste amsterdammers zijn verhuisd naar steden buiten amsterdam of naar de flevopolder.En ajax jeugd, je bedoeld zeker de jeugd die ze weg trekken uit de rest van nederland.En als er 40.000 ajax supporters in de arena zitten komt 75% daarvan uit de rest van nederland.
Paul van Heertum
26 augustus 2008, 01:24
Op dit moment bij Ajax 11 en bij PSV 5, effe gechekt in de seizoensgids ;) Wat uiteindelijk in de basis zal staan is een heel ander verhaal.
Maar t ging over Amstel Tijgers bij psv-feyenoord nietwaar?
Marcellis
Wuytens
Zoet
Afellay
Bakkal
V Eijnden
Vd Leegte
En bij Ajax zitten er ook 3
Roger W. de Groot
26 augustus 2008, 01:42
Marcellis
Wuytens
Zoet
Afellay
Bakkal
V Eijnden
Vd Leegte
En bij Ajax zitten er ook 3
vooruit, we gaan de 4e keeper ook meerekenen met de selectie? Iig bij Ajax lopen er een stuk meer rond. Tevens lopen er ook in de eredivisie genoeg spelers rond uit jeugd van ajax. Om nog maar te zwijgen wat er in het buitenland rondhuppelt...
Paul van Heertum
26 augustus 2008, 02:26
Is niet de 4e keeper en maar goed dat alle spelers uit de eigen jeugd van Ajax bij Ajax over een week er nog voetballen
Harm Wietze Oldersma
26 augustus 2008, 08:28
Over forum vervuiling gesproken... ::censor::
René Hendriksen
26 augustus 2008, 08:43
Is niet de 4e keeper en maar goed dat alle spelers uit de eigen jeugd van Ajax bij Ajax over een week er nog voetballen
Wat heeft dit nu allemaal in hemelsnaam met IJSHOCKEY te maken?
Michael Schoenmakers
26 augustus 2008, 09:07
tja op het veld is het nix op papier ook niet misschien psf geijennoord volgende keer op ijs?
Jan van Son
26 augustus 2008, 09:24
Wat heeft dit nu allemaal in hemelsnaam met IJSHOCKEY te maken?
NIETS!!! ZE zeiken wel hoort dit niet thuis in algemeen of het besloten forum.
LET OP : nl sport.voetbal daar hoort dit geouwehoer over 020,010,070 thuis.
Michael Schoenmakers
26 augustus 2008, 09:26
NIETS!!! ZE zeiken wel hoort dit niet thuis in algemeen of het besloten forum.
LET OP : nl sport.voetbal daar hoort dit geouwehoer over 020,010,070 thuis.
alleen die nummers al noemen is al erg zat hahah het is komkommer tijd en krijg je deze vervuiling zolang het bij 1 topic blijft is het niet zo heel erg toch ja kan het makkelijk negeren.
Jordy Rutten
26 augustus 2008, 16:06
Kijk, dit is dus gewoon hypocriet gelul.
Laatst zag ik een bepaald topic over Cricket. Nou geef ik persoonlijk helemaal niks om cricket, dus heb ik ook niet gereageerd. Ik stoor me er verder ook niet aan, dus lees ik het topic gewoon niet.
Cricket heeft net zo min iets te maken met ijshockey als voetbal. Maar toen hoorde ik geen van jullie mekkeren. Dus als er niks over andere sporten gerept mag worden, zeik dan niet alleen over voetbal...
Servi Bruls
26 augustus 2008, 21:03
Idd, je ziet alstopic titel PSV-FEYENOORD
Bevalt het niet, klik er dan niet op!!!
Word langzaam me van dat eeuwig offtopic gelul!!
Op zo'n manier verziek je de discussies... en gaat een discussie over 10 andere zaken...
Jasper Maassen
29 augustus 2008, 16:21
De kans dat ze bij Ajax doorbreken is een stuk groter dan bij PSV. Daarnaast spelen er in het betaalde voetbal meer dan honderd spelers die opgeleid zijn door Ajax (dat is niet een getal dat ik zomaar noem, dat is gebleken uit een telling). Wie is overigens de derde uit de PSV jeugd die nu bij Ajax speelt? Ik kom niet verder dan Huntelaar en Aisatti. Of je moet Rommedahl meetellen, maar dat was een aankoop die als versterking voor het eerste telde.
@Erwin: bedoel je nu serieus de talentendagen waarop Ajax jonge spelertjes de kans geeft om serieuzer de ontwikkeling naar hun grote droom te verwerkelijken? Ja natuurlijk gaan ze dan weg bij hun eigen club, maar ze worden er wel betere voetballers van. Of bedoel je het aantrekken van jonge spelers uit de A of B jeugd vanuit het buitenland? Dat zijn er ook niet zoveel en die jongens zien het als een geweldige kans. Daarnaast worden ze wel degelijk nog voor een deel opgeleid door Ajax in de jeugd, dus beschouw ik ze als jeugdspelers.
Paul van Heertum
29 augustus 2008, 17:48
Die 100 klopt in elk geval niet, als je denkt dat het wel klopt mag je ze hier neerpennen
Jasper Maassen
29 augustus 2008, 18:07
Die 100 klopt in elk geval niet, als je denkt dat het wel klopt mag je ze hier neerpennen
Zucht... Het is een onderzoek van een aantal jaar geleden, en alleen maar bedoeld om aan te geven dat Ajax gewoon ontzettend veel betaald-voetbal-waardige spelers opleidt. Als ik tijd heb zal ik het eens uitzoeken hoeveel het er voor komend seizoen zijn en wellicht zal ik de rest van het forum dan vervelen met een lijstje.
Het is toch helemaal niet erg om toe te geven dat Ajax nou eenmaal met meer eigen kweek werkt dan PSV? Ik ga toch ook niet proberen te beargumenteren dat Geleen meer eigen kweek gebruikt dan Tilburg? Het is slechts een klein aspect binnen voetbal, en iets waarin Ajax te onderscheiden valt. Dat geldt voor PSV op het gebied van scouting.
Overigens ben ik nog steeds benieuwd wie nou die derde door PSV opgeleide speler in de Ajax-selectie is...
Paul van Heertum
29 augustus 2008, 18:17
Je hebt hem al genoemd, dus ik denk dat je het zelf ook wel weet.
Wat je zegt klopt gewoon niet. De jeugdopleiding van PSV is zeker niet minder dan die van Ajax.
Piet de Kort
29 augustus 2008, 18:40
Wat je zegt klopt gewoon niet. De jeugdopleiding van PSV is zeker niet minder dan die van Ajax.
Paul bedoeld Romario, Jasper!!!! ::happy:::drinkers:::luisterjongen::
Jordy Rutten
29 augustus 2008, 18:45
Jasper zegt dat ajax meer spelers van zijn eigen spelers uit de jeugdopleiding gebruikt dan PSV...niks meer en niks minder
Paul van Heertum
29 augustus 2008, 18:54
Ach je kan ook zeggen dat het komt omdat bij Ajax het niveau een stuk lager ligt, maar das goedkoop scoren.
Met de jeugdopleiding van PSV is niks mis mee, daarvoor hoef je alleen naar het huidige team te kijken en bijvoorbeeld naar de jeugdselecties van Nederland(en Belgie)
Jasper Maassen
30 augustus 2008, 11:10
Dus je bedoelde daadwerkelijk Rommedahl? Die kun je toch moeilijk een jeugdspeler van PSV noemen... En wat te denken van Zonneveld en Amrabat, die uit de Ajax-jeugd komen? Overigens heb ik even geteld met de seizoensgids ernaast: ik kom op 84 spelers in het betaald voetbal die de jeugd (of een deel ervan) hebben doorlopen bij Ajax. En dan heb ik de "rommedahl-categorie" buiten beschouwing gelaten. Dus geen Overmars meegeteld e.d.
Maar zoals Jordy al zegt, Ajax gebruikt meer spelers uit eigen jeugd, omdat dat nou eenmaal policy is. Dat de Ajax-opleiding wereldwijd ook beter aangeschreven staat, daar kan ik verder ook niets aan doen.
Gijs Pelzer
30 augustus 2008, 11:49
Dan kan ajax nog zoveel spelers uit eigen jeugd laten spelen, kampioen zijn ze al 4 jaar niet meer geworden.
Raymond Demas
30 augustus 2008, 12:25
Ja maar je moet ook effe naar het potje kijken van beide clubs zit toch bijna 10 miljoen euro verschil in
Jasper Maassen
30 augustus 2008, 12:31
Dan kan ajax nog zoveel spelers uit eigen jeugd laten spelen, kampioen zijn ze al 4 jaar niet meer geworden.
Absoluut waar, maar daar ging deze discussie niet over. Je kan namelijk ook zeggen dat ze met eigen jeugd 4x de europacup I hebben gewonnen, om maar eens een argument op tafel te leggen. Het ging nu puur en alleen om jeugd.
Paul van Heertum
30 augustus 2008, 18:56
Maar zoals Jordy al zegt, Ajax gebruikt meer spelers uit eigen jeugd, omdat dat nou eenmaal policy is. Dat de Ajax-opleiding wereldwijd ook beter aangeschreven staat, daar kan ik verder ook niets aan doen.
Ik hoop in elk geval dat ze er nog lang mee doorgaan en spelers blijven kopen zoals Sno, Oleguer en Aisatti
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.