View Full Version : Foto's Krefeld - Düsseldorf
Raymond Tellers
18 augustus 2008, 01:35
En de eerste plaatjes van de Duitse wedstrijden staan online. Het betreft nog een oefenwedstrijdje.
http://www.raymondtellers.nl/icehockey/images/20080817.jpg (http://www.raymondtellers.nl/icehockey)
Lex Eckhardt
18 augustus 2008, 08:29
Wat een weelde Ray: zoveel licht en dus redelijk goede sluitertijden. Mooie platen; het seizoen is dus begonnen met deze 1e serie van jou.
Robbert Tummers
18 augustus 2008, 10:12
Wat een weelde Ray: zoveel licht en dus redelijk goede sluitertijden. Mooie platen; het seizoen is dus begonnen met deze 1e serie van jou.
Innsbruck was ook al zo'n fijne hal
Binnenkort maar weer in Geleen poging wagen, dat zal wel weer tegenvallen ::censor::
Jordy Rutten
18 augustus 2008, 10:51
Prachtige foto's Raymond!
Raymond Tellers
18 augustus 2008, 11:05
Het seizoen is inderdaad begonnen. Hopelijk in het weekend naar Landshut. Lekker stukkie rijden!
Thanks, guys.
Wendy Tellers
18 augustus 2008, 12:04
Hopelijk in het weekend naar Landshut. Lekker stukkie rijden!
Hopelijk???? Ik ga er van uit dat het zeker doorgaat!!!!
Verheug me er nu al op.
Mooie foto's Raymond!
Raymond Tellers
18 augustus 2008, 12:46
Hopelijk???? Ik ga er van uit dat het zeker doorgaat!!!!
Verheug me er nu al op.
Ah, ok. Nou, het gaat dus zeker door ... Landshut. Wendy zegt het :)
Raymond Tellers
18 augustus 2008, 12:47
Schwarz und Gelb,
wir stehen auf eurer Seite,
und wir holen den Sieg mit euch,
und wir holen den Sieg mit euch.
Jetzt gehts los!
Und jetzt alle, und jetzt alle *grijns grijns* Wendy, wir hören nichts *grijns*
Wendy Tellers
18 augustus 2008, 14:14
Wendy, wir hören nichts *grijns*
Ik moest toch gister stil zijn???? :)
Maar als jij weg was hebben Heidi en ik toch lekker gezongen en geklapt.
Maar dan:
DEG, Huren Söhne.
En:
Scheiss DEG, scheisse scheisse DEG!
:) :) :)
Ich liebe die Derbys!!!
Raymond Tellers
18 augustus 2008, 15:43
Ik moest toch gister stil zijn???? :)
Maar als jij weg was hebben Heidi en ik toch lekker gezongen en geklapt.
Scheiss DEG, scheisse scheisse DEG!
Kom op joh, gedraag je eens! En blijf bij het thema. *grijns*
Raymond Tellers
18 augustus 2008, 15:49
Binnenkort maar weer in Geleen poging wagen, dat zal wel weer tegenvallen ::censor::
Ben benieuwd. Ik denk dat ISO3200 maar eens ingesteld moet worden :) ISO1600 was niet genoeg. Ben bang dat ISO3200 de kleur niet ten goede komt. Afwachten. Ben sowieso benieuwd hoe het schema er gaat uit zien. Wij hebben weer een seizoenskaart in Krefeld en dat zal wel betekenen dat we veel wedstrijden gaan missen. 23 september zal wel lukken, maar 28 september tegen de steekmuggen zeker niet. De uitwedstrijd in Essen overigens ook niet, want Krefeld speelt twee keer thuis in dat weekend.
Lex Eckhardt
18 augustus 2008, 16:07
Ben benieuwd. Ik denk dat ISO3200 maar eens ingesteld moet worden :) ISO1600 was niet genoeg. Ben bang dat ISO3200 de kleur niet ten goede komt. Afwachten. Ben sowieso benieuwd hoe het schema er gaat uit zien. Wij hebben weer een seizoenskaart in Krefeld en dat zal wel betekenen dat we veel wedstrijden gaan missen. 23 september zal wel lukken, maar 28 september tegen de steekmuggen zeker niet. De uitwedstrijd in Essen overigens ook niet, want Krefeld speelt twee keer thuis in dat weekend.
En gaan we dat dan nog redden qua ruis met 3200 iso? Of moet alles dan door Neat image heen: wordt er ook niet altijd beter op.
Raymond Tellers
19 augustus 2008, 09:07
En gaan we dat dan nog redden qua ruis met 3200 iso? Of moet alles dan door Neat image heen: wordt er ook niet altijd beter op.
Oordeel zelf maar. Hieronder een viertal links naar foto's die met ISO3200 en 1/250 zijn gemaakt. Dat was bij het skaterhockey en het licht was daar tijdens de eerste wedstrijd nog minder als in Geleen. Ik MOEST naar ISO3200. Dit zijn uiteraard de betere beelden, maar fair is fair, dus de rest van de serie staat eronder. Uit de wedstrijd heb ik ISO2500 genomen. Je weet zelf dat 1/200 cq 1/250 eigenlijk sowieso niet goed is. Dus iets aan onscherpte krijg je sowieso door de sluitertijd. Anyway: in deze wedstrijd was er echt nauwelijks licht, dus ik hoop dat de camera in Glanerbrook nog een tikje beter mee kan komen.
http://www.raymondtellers.nl/icehockey/200807052/200807052017.jpg
http://www.raymondtellers.nl/icehockey/200807052/200807052019.jpg
http://www.raymondtellers.nl/icehockey/200807052/200807052025.jpg
http://www.raymondtellers.nl/icehockey/200807052/200807052005.jpg
De hele serie:
http://www.raymondtellers.nl/icehockey/matchreport.php?language=en&match=200807052
PS: GEEN VERDERE SOFTWARE GEBRUIKT VOOR RUISONDERDRUKKING. Alleen maar uitsnijden en wellicht hier en daar wat lichter of donkerder gemaakt. Maar niets met ruisonderdrukking.
Fintan Planting
19 augustus 2008, 09:13
(...) foto's die met ISO3200 en 1/250 zijn gemaakt. (...)
Nice! ::thumbsup::
Ben met dat soort waardes erg benieuwd naar je productie in Geleen.
Lex Eckhardt
19 augustus 2008, 11:13
Inderdaad, mooi! Ik zie geen hinderlijke ruis. Toch maar eens proberen en Geleen dan. Of zou die Nikon 300 dan zo bijzonder zijn in ruisonderdrukking?
Fintan Planting
19 augustus 2008, 11:15
Inderdaad, mooi! Ik zie geen hinderlijke ruis. Toch maar eens proberen en Geleen dan. Of zou die Nikon 300 dan zo bijzonder zijn in ruisonderdrukking?
Dit soort resultaten haal ik met de Canon 30D in elk geval niet. Dan blijft er echt niets over van het groen in de shirts bijvoorbeeld.
Raymond Tellers
19 augustus 2008, 11:42
Dit soort resultaten haal ik met de Canon 30D in elk geval niet. Dan blijft er echt niets over van het groen in de shirts bijvoorbeeld.
De D300 schijnt een stuk beter daarin te zijn. Echt vergeleken heb ik nog niet, maar ik merk het gewoon aan mezelf. Ben sneller tevreden met een foto, dat zegt genoeg. Dat is niet omdat ik minder kritisch wordt, maar omdat het gevoel bij een foto beter is. Moet het straks eens gaan uitproberen. De D200 zit ook standaard in de rugzak. Heb ze beide bij me.
Bij de D200 blijft er volgens mij ook weinig over van de foto. Bij de D300 ligt het eraan. Er zijn foto's bij, die zijn afgrijselijk, maar die gaan dan ook niet online ;) Maar het probleem doet zich dan niet zo zeer voor in het groen, maar meer in gezichtskleuren. Die gaan totaal naar de #(!*@&. Ook bij de D300 heb je op ISO3200 problemen, maar dat heeft een goede reden: onderbelichting. Zodra je onderbelicht hebt, dan zie je dat de foto kapot gaat. Heb ik het idee. Ben geen pro. Zodra je dezelfde foto nogmaals zou maken, maar dan geen onderbelichting, dan blijft de foto goed. Krijg je wellicht wel onscherpte door te lange sluitertijd. In Canada heb ik foto's van donkerblauwe shirts op 8x10 inch laten afdrukken (ISO1600) en niets van ruis zichtbaar.
Maar jij mag niet klagen Fintan! Ik ben stinkend jaloers op jouw foto's *grijns grijns*
Raymond Tellers
19 augustus 2008, 11:43
Nice! ::thumbsup::
Ben met dat soort waardes erg benieuwd naar je productie in Geleen.
Thanks :) Ik ben ook benieuwd wat hij in Geleen presteert. Alleen zo jammer dat ik niet meer aan de boarding durf te komen :( Is me te gevaarlijk geworden.
Richard Vader
19 augustus 2008, 12:12
Huh in geleen??? Valt toch wel mee bij de boarding? Of bang dat er spelers door t glas heen komen vliegen of zo??
Raymond Tellers
19 augustus 2008, 12:25
Huh in geleen??? Valt toch wel mee bij de boarding? Of bang dat er spelers door t glas heen komen vliegen of zo??
Achter het glas durf ik best te staan. Joh! Het glas maakt het allemaal nog moeilijker dan het al is in Geleen. Glas verdonkert de situatie nog eens en daarbij zijn ze niet schoon. En aan de rand van de spelersbank waar Jos, Lex en Robbert vaak staan, daar komt Raymond niet meer. Een iets te harde aanvaring met een zwart dingetje gehad. Bij wedstrijden zonder hoge boarding, schrik ik me nog steeds te pleuris bij iedere vreemde beweging op het ijs. Neah, hoeft niet meer.
Wendy Tellers
19 augustus 2008, 13:28
De D200 zit ook standaard in de rugzak. Heb ze beide bij me.
Goed dat ik dat weet! Kan ik ook eens gaan oefenen!!!! :)
Lex Eckhardt
19 augustus 2008, 13:39
En kon je dan gezellig naast mij aan de boarding staan?
Raymond Tellers
19 augustus 2008, 14:01
En kon je dan gezellig naast mij aan de boarding staan?
Geen flauwekul he, mijnheer Lex. Ik haal haar persoonlijk daar bij die boarding weg. Maar ik denk dat Wendy destijds al meer dan genoeg geschrokken is en weet ook hoe je daarna op het spel reageert!
Ja hoor geen probleem. Moet je maar even zeggen, dan neem ik je de andere lens ook mee, want anders kun je nog niks :)
Wendy Tellers
19 augustus 2008, 15:24
Ja hoor geen probleem. Moet je maar even zeggen, dan neem ik je de andere lens ook mee, want anders kun je nog niks :)
Eerst maar eens wat tekst en uitleg.
Met de D200 heb ik nog nooit foto's gemaakt.
Die wat je daarvoor had wel. En wonder boven wonder ging dat ook nog redelijk goed.
Nee, je hebt volkomen gelijk.
Ik zou nooit daar aan de boarding gaan staan. Ben me toen behoorlijk geschrokken en heb het niet eens gevoeld!!!!!!
Michel Heerkens
19 augustus 2008, 21:31
De D300 schijnt een stuk beter daarin te zijn. Echt vergeleken heb ik nog niet, maar ik merk het gewoon aan mezelf. Ben sneller tevreden met een foto, dat zegt genoeg. Dat is niet omdat ik minder kritisch wordt, maar omdat het gevoel bij een foto beter is. Moet het straks eens gaan uitproberen. De D200 zit ook standaard in de rugzak. Heb ze beide bij me.Als ik het dus goed begrijp dan bevalt de D300 jou wel ? :)
De laatste keer dat ik in de fotozaak was, zag ik dat het verschil in prijs tussen de D80 en D300 behoorlijk was. Daarbij komt de D90 er binnenkort ook aan, dus dat maakt de keuze nog een stuk moeilijker. Of eigenlijk niet, want de Nikon D70s bevalt mij erg goed :p
Michel Heerkens
19 augustus 2008, 21:36
Eerst maar eens wat tekst en uitleg.
Met de D200 heb ik nog nooit foto's gemaakt.
Die wat je daarvoor had wel. En wonder boven wonder ging dat ook nog redelijk goed.Het is heel simpel Wendy! Je richt je camara op datgene wat je wil fotograferen en je drukt op de ontspanknop. En voil?, je hebt je foto :) :p :p
Robbert Tummers
19 augustus 2008, 22:27
Het is heel simpel Wendy! Je richt je camara op datgene wat je wil fotograferen en je drukt op de ontspanknop. En voil?, je hebt je foto :) :p :p
Moet je wel al de juiste instellingen gedaan hebben :goodman:
Achja aan Raymond heb je een goede leermeester wendy ;)
Raymond Tellers
19 augustus 2008, 22:35
Het is heel simpel Wendy! Je richt je camara op datgene wat je wil fotograferen en je drukt op de ontspanknop. En voil?, je hebt je foto :) :p :p
Boah, dat is kort door de bocht zeg! Als dat zo zou zijn ... waarom erger ik me dan zo vaak dat de foto's niet goed genoeg zijn??? Ah ja, antwoord zelf gegeven ... grijns. Never mind :)
Raymond Tellers
19 augustus 2008, 22:35
Achja aan Raymond heb je een goede leermeester wendy ;)
Michel Heerkens
20 augustus 2008, 19:18
Moet je wel al de juiste instellingen gedaan hebben :goodman:
Achja aan Raymond heb je een goede leermeester wendy ;)Vertel mij wat. Het vinden van de juiste instellingen is deels een kwestie van ervaring. Het inschatten van de omstandigheden en de hoeveelheid licht is simpelweg een stuk ervaring. De kwaliteit van je lenzen en de camara bepalen daarbij mede de kwaliteit van je foto's.
Desondanks pretendeer ik niet dat ik bij het begin het seizoen de "beste" opnames maak van het IJshockey. Alhoewel ik momenteel nog niet bezig met het komend seizoen, zal ik dan een begin maken met het fotograferen van IJshockeywedstrijden. We zullen zien hoe een en ander mij zal vergaan :) :)
Michel Heerkens
20 augustus 2008, 19:26
Boah, dat is kort door de bocht zeg! Als dat zo zou zijn ... waarom erger ik me dan zo vaak dat de foto's niet goed genoeg zijn??? Ah ja, antwoord zelf gegeven ... grijns. Never mind :)Ik ken het gevoel Raymond. Foto's rechtzetten, wegpoetsen van kleine punten, dat doort dingen. Desondanks ben ik wel erg blij met een foto die naar mijn mening helemaal tot zijn recht komt naar mijn gevoel :)
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.