View Full Version : Compliment voor Devils
Peet van Raak
1 augustus 2008, 10:33
Dar Devils heeft neo-international Levi Houkes aan zich gebonden. De aanvaller is in Nijmegen opgeleid, maar speelde de afgelopen jaren voor Krefeld in de hoogste jeugdliga van Duitsland. De pas 16-jarige Houkes geldt als één van de grotere talenten in het Nederlandse ijshockey.
Afgelopen seizoen werd hij voor het eerst door bondscoach Tommie Hartogs opgeroepen voor trainingen met de nationale ploeg. Ook is hij al jaren actief in de verschillende nationale jeugdteams van Nederland.
Houkes treft bij zijn terugkeer in Nijmegen vanuit Krefeld coach Frank Gentges die dezelfde overstap maakte. Het bestuur van Nijmegen is begrijpelijk bijzonder tevreden met de nieuwe aanwinst. 'Levi is niet alleen een groot talent, maar ook nog eens een Nijmeegse jongen. Het is fijn dat hij uit verschillende opties voor het komende seizoen voor Dar Devils heeft gekozen. Onder leiding van Frank Gentges gaat hij ongetwijfeld zijn progressie van de afgelopen jaren voortzetten', zegt een woordvoerder van het bestuur.
Voor de jeugd van Krefeld nam Houkes afgelopen seizoen zeventien goals en 28 assists voor zijn rekening in 41 wedstrijden.Dit betekent meer dan een punt per wedstrijd. Hij eindigde hiermee als vijftiende op de topscorerslijst van de liga en als hoogste van de op het hoogste Duitse jeugdniveau actieve Nederlandse spelers.
De nieuwe aanwinst van Nijmegen wordt in oktober 17 jaar oud. Hij heeft mogelijkheden in Duitsland DNL laaste jaar en meetrainen met DEL team en de Verenigde Staten USHL als 3de buitenlander laten lopen voor een terugkeer naar zijn geboortestad. Houkes is de dertiende nieuwkomer bij de Devils dit seizoen. Onder de andere nieuwelingen is zijn teamgenoot van vorig jaar Lorenz Schneider. Na Jackie Schoonderwoerd is hij de tweede jonge Nijmegenaar die terugkeert uit Duitsland.
Ralph Heijnen
1 augustus 2008, 10:52
lijkt me een goede zet van het bestuur.
Jan Been
1 augustus 2008, 12:09
lijkt me een goede zet van het bestuur.
Vindt ik ook een goede zet van het bestuur,en hoop dat het voor Levi ook gioed uitpakt en dat hij de kans krijgt.::thumbsup::
René Hendriksen
1 augustus 2008, 12:15
Vindt ik ook een goede zet van het bestuur,en hoop dat het voor Levi ook gioed uitpakt en dat hij de kans krijgt.::thumbsup::
Fantastisch Devils en veel succes Levi met je toekomst in het Nederlandse ijshockey.
Piet de Kort
1 augustus 2008, 12:16
Ik denk dat Levi zijn kans wel PAKT! Zeker een meerwaarde voor Nimwege! :goodman:
Manuel Houkes
1 augustus 2008, 13:30
Het is voor ons en voor hem een goed besluit!!
Hij zal mening toeschouwer een BIG SMILE kunnen geven op de tribunes!!:)
Levi WELKOM!!::happy::
Raymond Tellers
1 augustus 2008, 13:48
Nou Levi! Neem je kans en laat wat zien in Nijmegen. Heel veel succes.
Michel Kuster
1 augustus 2008, 14:26
Ik sluit me aan bij de rest.
Leuk om te zien dat een Nijmeegs knaapje weer terug komt op zijn oude nest!!
Hoop ook dat hij genoeg speeltijd gaat krijgen en zich daardoor kan bewijzen.
Goede zet van de Devils.
Nu die canadeze aanvaller nog!!
Of was het een ned/can aanvaller???
Michel...
Maurice Birx
1 augustus 2008, 19:53
Zeker een goede zet van nijmegen, dit had in geleen ook gekund met bijvoorbeeld het behouden van Akim.:Bonk3:
Karel Kersten
1 augustus 2008, 21:35
Ik denk dat Levi zijn kans wel PAKT! Zeker een meerwaarde voor Nimwege! :goodman:
Wat ben je positief over Nijmegen schoonmaakpiet!! Te veel aan de ammoniak gesnoven deze week?
Piet de Kort
1 augustus 2008, 22:00
Wat ben je positief over Nijmegen schoonmaakpiet!! Te veel aan de ammoniak gesnoven deze week?
Fake Kareltje Kersten, ben ik een keer positief over Nimwege, is het weer niet goed!!!! :Bonk3:
Karel Kersten
1 augustus 2008, 23:41
Fake Kareltje Kersten, ben ik een keer positief over Nimwege, is het weer niet goed!!!! :Bonk3:
Gaat zo door schoonmaakpietje,gaat zo door!
Paul van Heertum
2 augustus 2008, 00:27
Denk dat Nijmegen heel wat knaken moet hebben geboden als je de USHL en Krefeld laat schieten
Remco Bambacht
2 augustus 2008, 09:07
Denk dat Nijmegen heel wat knaken moet hebben geboden als je de USHL en Krefeld laat schieten
Dat zal wel meevallen...
Manuel Houkes
2 augustus 2008, 09:19
Er zijn ook spelers aan hun gevoel denken en dan NIET het gevoel van een DIKKE PORTEMONEE!!!
Jan van de Rijzen
2 augustus 2008, 09:47
Er zijn ook spelers aan hun gevoel denken en dan NIET het gevoel van een DIKKE PORTEMONEE!!!
Slaap lekker.....
Piet de Kort
2 augustus 2008, 09:52
Gaat zo door schoonmaakpietje,gaat zo door!
Bij deze dan, Kareltje!
http://nl.youtube.com/watch?v=35dwgiUS40w&feature=related
Davy van Est
2 augustus 2008, 10:39
he karel schoonmaak piet zit niet aan de amoniak hij zit gewoon de hele dag op zijn stoel achter het scherm.;))
nog ff en dan is het weer december dan is hij weer van de partij met de rest van de pieten
Paul van Heertum
2 augustus 2008, 11:01
Dat zal wel meevallen...
Waarom kies je dan voor Nijmegen?
Sven van de Wall
2 augustus 2008, 11:04
Dat vraag ik mij dus ook af
Michel Kuster
2 augustus 2008, 11:36
*die jongen komt uit Nijmegen.
* papa sponsor van Nijmegen.
* zijn oude coach is nu coach van Nijmegen.
* hij wil graag voor Nijmegen spelen.
* Nijmegen wil weer mee doen om de prijzen.
Reden genoeg om voor Nijmegen te gaan spelen komend seizoen!!
Michel...
Sven van de Wall
2 augustus 2008, 11:48
en dan de Circustent maar voor lief nemen?
Erwin van den Boom
2 augustus 2008, 14:23
en dan de Circustent maar voor lief nemen?
Op de foto zie je er uit als een clown,dus ik denk dat je niet zal misstaan in die circus tent.:Clown::Clown::Clown::Clown::Clown:
Sven van de Wall
2 augustus 2008, 14:29
Op de foto zie je er uit als een clown,dus ik denk dat je niet zal misstaan in die circus tent.:Clown::Clown::Clown::Clown::Clown:
Ik kom vast en zeker een keer een pilsje drinken daar
Jan Been
2 augustus 2008, 14:30
Op de foto zie je er uit als een clown,dus ik denk dat je niet zal misstaan in die circus tent.:Clown::Clown::Clown:
Dat was een zuivere intikker Erwin,met dank aan Sven de CLOWN.:goodman:
Davy van Est
2 augustus 2008, 14:46
dat is een mooie erwin hoe is het verder? zal binnenkort een flesje melosovic mee nemen als we in nijmegen zijn drinken we er een met karel groetjes
Dana Jansen
2 augustus 2008, 16:10
nijmegen is echt goed bezigg we gaan weet mee doen voor de prijzen
Jan Been
2 augustus 2008, 16:52
nijmegen is echt goed bezigg we gaan weet mee doen voor de prijzen
Het ziet er in iedergeval wel goed uit en nu maar eens afwachten of jullie mee gaan doen.
:goodman: Maar dat moeten alle teams. :goodman:
Karel Kersten
2 augustus 2008, 18:40
Het ziet er in iedergeval wel goed uit en nu maar eens afwachten of jullie mee gaan doen.
:goodman: Maar dat moeten alle teams. :goodman:
Alles beter als vorig seizoen Jan.
Waren de tegenstanders al voor 80% zeker van de punten.:smiley_devils::smiley_devils:
Paul van Heertum
2 augustus 2008, 18:49
*die jongen komt uit Nijmegen.
* papa sponsor van Nijmegen.
* zijn oude coach is nu coach van Nijmegen.
* hij wil graag voor Nijmegen spelen.
* Nijmegen wil weer mee doen om de prijzen.
Reden genoeg om voor Nijmegen te gaan spelen komend seizoen!!
Michel...
* Nijmegen ligt niet in de VS
* Nijmegen heeft geen DEL spelers waar je mee kan trainen
* Nijmegen geeft nauwlijks mogelijkheden op een profcarriere
* Bij Nijmegen heb je 0% kans om gedraft te worden
* Bij Nijmegen heb je geen kans op een beurs aan een goede universiteit in de VS
Fintan Planting
2 augustus 2008, 18:53
* Nijmegen ligt niet in de VS
* Nijmegen heeft geen DEL spelers waar je mee kan trainen
* Nijmegen geeft nauwlijks mogelijkheden op een profcarriere
* Bij Nijmegen heb je 0% kans om gedraft te worden
Nijmegen is voor hem een tussenjaar. Hij kreeg geen gegarandeerde plek in de USHL dit seizoen en een Förderlizenz kregen ze bij Krefeld niet op tijd op orde. Hij is pas 16 en kreeg van verschillende mensen het advies nog een jaartje te rijpen. Michel noemt hierboven al belangrijkste redenen waarom hij dat in Nijmegen komt doen.
Paul van Heertum
2 augustus 2008, 19:08
Wat denk je dat hij gekozen zou hebben als hij wel een forderlizenz kreeg en een gegarandeerde plek in de USHL?
Lijkt me dat die beide opties interessanter zijn als sportman dan een jaar Nijmegen
Dennis Albers
2 augustus 2008, 19:08
Bovendien zal hij ook hier trainen met volwassenen en een aanzienlijke hoeveelheid trainingsuren krijgen.
Klopt dat Nijmegen geen DEL is maar ik denk dat als je als 16-jarige trained en speelt met spelers die NCAA, AHL, DEL of ECHL ervaring hebben je hier niet slechter van wordt. Dan kan hij volgend jaar altijd nog naar de USHL gaan bijvoorbeeld.
Paul van Heertum
2 augustus 2008, 19:10
Lijkt me als je pa sponsor is je sws geregeld kan krijgen dat je mee kan trainen met Nijmegen
Ik beweer verder ook nergens dat je slechter zal worden van een jaar Nijmegen, lijkt me beter om me geen woorden in de mond te leggen en bij het farm-team van Nijmegen speel je ook tegen dat soort spelers en ongeveer op het zelfde niveau
Fintan Planting
2 augustus 2008, 19:19
Wat denk je dat hij gekozen zou hebben als hij wel een forderlizenz kreeg en een gegarandeerde plek in de USHL?
Lijkt me dat die beide opties interessanter zijn als sportman dan een jaar Nijmegen
Zoals ik al aangeef: Nijmegen was de derde optie. Als ik het goed begrepen heb, dan had hij het liefste in de USHL gespeeld.
Paul van Heertum
2 augustus 2008, 19:24
Dat lijkt me logisch, bedankt
Ook spelen bij Krefeld(farm team) lijkt me interessanter
Kan hij volgend jaar nog de beide opties doen?
Fintan Planting
2 augustus 2008, 19:33
In de USHL kan hij nog tot zo ongeveer zijn 20e terecht en in de Duitse jeugd ook nog wel een tijdje.
Sven van de Wall
2 augustus 2008, 19:33
Weinig kans, je krijgt in dat soort landen doorgaans maar een kans volgend jaar hebben ze daar weer zat andere spelers!!!!!!!!!!
Paul van Heertum
2 augustus 2008, 19:49
Ik denk inderdaad dat hij een heel goed seizoen moet draaien om uberhaubt weer in Krefeld terecht te kunnen. Op een lager niveau moet wel lukken.
Paul van Heertum
2 augustus 2008, 19:50
Postma en Ramoul(andere spelers ook?) gingen terug naar Nederland om vervolgens nooit meer terug te keren
Sven van de Wall
2 augustus 2008, 19:53
Ik kan in ieder geval geen speler opnoemen die weer teruggekeerd is, maar dat hadden jullie ook niet van mij verwacht of wel soms?::devildance::
Ralph Heijnen
2 augustus 2008, 21:18
Lijkt me als je pa sponsor is je sws geregeld kan krijgen dat je mee kan trainen met Nijmegen
Ik beweer verder ook nergens dat je slechter zal worden van een jaar Nijmegen, lijkt me beter om me geen woorden in de mond te leggen en bij het farm-team van Nijmegen speel je ook tegen dat soort spelers en ongeveer op het zelfde niveau
Als ik zijn vader een beetje ken, had Levi nu in de VS gezeten. Volgend jaar een betere kans en het zal hem lukken. Ik weet het cker
Paul van Heertum
2 augustus 2008, 21:45
Fijn dat hij zelf ook mag kiezen.
Misschien dat het lastig is met school, maar ik denk als je een goed gastgezin regelt je nooit slechter wordt van een jaar highschool in de VS
Jan Been
3 augustus 2008, 08:57
Fijn dat hij zelf ook mag kiezen.
Misschien dat het lastig is met school, maar ik denk als je een goed gastgezin regelt je nooit slechter wordt van een jaar highschool in de VS
Ben benieuwd hoe hij het dit jaar gaat doen,en of hij genoeg kansen krijgt.
Erwin van den Boom
3 augustus 2008, 09:45
dat is een mooie erwin hoe is het verder? zal binnenkort een flesje melosovic mee nemen als we in nijmegen zijn drinken we er een met karel groetjes
He davy hoe gaat het ?Hier gaat het goed,ik zie je snel in de (circustent)en dan drinken we er zeker eentje::proost::.gr erwin
Karel Kersten
3 augustus 2008, 12:28
Niet altijd is de voor de hand liggende beslissing de juiste Paul,misschien is de in jou ogen (de mindere optie) later gebleken misschien toch voor Levi de beste.
Wie zal/kan het zeggen!
Het feit dat zijn vader iets doet voor de Devils,staat los van Levi`s beslissing denk ik.
Levi is nu op een dusdanige leeftijd beland dat ie zelf beslissingen moet nemen,zover ik zijn vader ken heeft hij hem vrij gelaten in zijn keuze!
Peter Knops
3 augustus 2008, 14:49
Bovendien zal hij ook hier trainen met volwassenen en een aanzienlijke hoeveelheid trainingsuren krijgen.
Klopt dat Nijmegen geen DEL is maar ik denk dat als je als 16-jarige trained en speelt met spelers die NCAA, AHL, DEL of ECHL ervaring hebben je hier niet slechter van wordt. Dan kan hij volgend jaar altijd nog naar de USHL gaan bijvoorbeeld.
en de trainer waarbij hij de laatste jaren gigantisch veel bij heeft geleerd.....dit is voor levi met het talent wat hij heeft absoluut geen achteruitgang.. in tegendeel... succes Levi.... komt goed...weet ik zeker..
Jan Nagtzaam
4 augustus 2008, 22:22
Ushl is op amateurbasis en een FO biedt niet veel meer.
Jan Nagtzaam
4 augustus 2008, 22:25
Krefeld farm teamis o.a.Herne oberliga, dit niveau is slechter.
Wendy Tellers
4 augustus 2008, 22:30
Ik heb Levi een paar keren zien spelen in het DNL team van Krefeld.
Evenals Nardo opvallende spelers wat hun kwaliteiten betreft.
Uiteindelijk komen ze er wel hoor!
Tis nu belangrijk om ervaring op te doen en trainings/wedstrijdritme.
En voornamelijk dat laatste krijg je niet altijd als je als jonge speler aan de bak moet bij het eerste van Krefeld.
Zeker niet op de leeftijd van Levi.
Veel succes in Nijmegen Levi!
Paul van Heertum
5 augustus 2008, 01:05
Krefeld farm teamis o.a.Herne oberliga, dit niveau is slechter.
En welke teams nog meer?
Jean-Paul Broeren
12 augustus 2008, 18:18
wat zijn we goed bezig in nijmegen en er komt nog wat , waar ik in ieder geval zeer blij mee ben !!! en grapjassen geen naakte vrouwen maar een nieuwe speler
Theo Appelhof
12 augustus 2008, 21:37
wat zijn we goed bezig in nijmegen en er komt nog wat , waar ik in ieder geval zeer blij mee ben !!! en grapjassen geen naakte vrouwen maar een nieuwe speler
Dat dit nu dus op het Forum is geplaatst betekend dat het dus 100 % zeker is dat die komt en dat is zeer mooi,ben benieuwd wie het is.
Groetjes Theo.
Michel Kuster
12 augustus 2008, 22:21
Wie o wie komt er nu weer uit de hoge hoed van de Devils???
Rustig afwachten en hopen dat het de moeite waard zal zijn??
Michel...
Fintan Planting
13 augustus 2008, 07:15
Wie o wie komt er nu weer uit de hoge hoed van de Devils???
Rustig afwachten en hopen dat het de moeite waard zal zijn??
Michel...
http://www.ijshockey.com/200708/item.asp?ID=2420
http://nijmegendevils.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=143:international-smulders-naar-devils
Michel Kuster
13 augustus 2008, 08:25
Zo dat noem ik nog eens een aanwinst!!!!!!!!!!!!!
Knap werk van de Devils!!!!!!
Laten we maar beginnen,ik heb er wel vertrouwen in voor het komende seizoen.
We gaan mee doen om de prijzen!!!
Michel...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.