View Full Version : Centraal Topic 2e Liga Duitsland 2008/09
Wendy Tellers
3 juli 2008, 11:55
Hoe zit het nu in de 2e liga het komende seizoen?
Dresden en Bad Tolz zijn vanuit de Oberliga gepromoveerd naar de 2e liga.
Kassel is vanuit de 2e liga naar de DEL gepromoveerd.
Verder heb ik hier voorbij zien komen dat Landsberg, Essen en Regensberg failliet zijn of in ieder geval grote financiele problemen heeft.
En wie is gedegradeerd vanuit de 2e liga naar de Oberliga? Want andere seizoenen degradeert toch ook 1 team?
Heeft iemand nog gevolgd wie er nu allemaal wel en niet 2e liga gaan spelen?
Abe Brouwer
3 juli 2008, 17:55
Wendy, in posting #78 van dit topic staat je antwoord.
Wendy Tellers
3 juli 2008, 21:53
Wendy, in posting #78 van dit topic staat je antwoord.
Thanks.
Normaal promoveren er toch 2 teams vanuit de Oberliga?
Zal wel komen doordat er 2 teams geen licentie krijgen.
Abe Brouwer
10 juli 2008, 21:20
Bremerhaven heeft Jamie Schaafsma gecontracteerd.
Jack Mulders
10 juli 2008, 21:45
Nou , best een opmerkelijke transfer, van Italie naar Duitsland, hoop dat ie het nivo zal halen en dat ie wat volwassener als mens is geworden.
Wendy Tellers
10 juli 2008, 21:53
Een mooie transfer voor Jamie. Het eerste jaar in Geleen vond ik hem één van de beste aanvallers. Ook technisch gezien. Helaas dat hij dat het jaar erna niet meer heeft kunnen laten zien.
Bremerhaven holt Jamie Schaafsma aus Italien
http://www.esbg.de/www.eishockeynews.de/internet/bilder/bausteine/0/46/4605?display=extern
Mit der heute bekannt gegebenen Verpflichtung des holländischen Nationalstürmers Jamie Schaafsma haben nun auch die Fischtown Pinguins die Kaderplanungen für die diesjährige Saison abgeschlossen. Der am 11. Februar 1983 in Chatham /Ontario geborene Center gilt als einer der Wunschspieler von Trainer Craig Streu.
Schaafsma, der am 29. Juli in Bremerhaven eintreffen wird, wird in der neuen Spielzeit mit der Rückennummer 83 für die Truppe von Craig Streu auf Torejagd gehen und ist auch aktueller holländischer Nationalspieler, da er auch über einen holländischen Pass verfügt.
Vor seinem Engagement bei den Fischtown Pinguins schnürte Schaafsma nach seiner Zeit in der kanadischen WOJHL (Petrolia Jets du Tecumseh Chiefs) für die Gelleen Smoke Eaters und die Amsterdam Tigers in der holländischen Ehrendivision seine Schlittschuhe. In der letzten Saison wusste er in der italienischen Serie A, wo er für den SHC Fassa in 38 Spielen 47 Scorerpunkte sammeln konnte, zu überzeugen.
René Fortuin
12 juli 2008, 23:14
Leuk nieuws voor de fans van mij favoriete duits club.
Raymond Tellers
12 juli 2008, 23:38
Leuk nieuws voor de fans van mij favoriete duits club.
Bremerhaven? Dat is een opvallende keuze :)
Abe Brouwer
12 juli 2008, 23:49
Bremerhaven? Dat is een opvallende keuze :)
Toch niet voor een Groninger?
Abe Brouwer
19 juli 2008, 08:30
Speelplan van 2e bundesliga is uit. Zie o.a. op esbg.de
Wendy Tellers
19 juli 2008, 10:17
Misschien ook maar eens een nieuwe topic voor de 2e liga openen door Fintan of Joep?
Dan kunnen we het nieuwe seizoen hiermee verder gaan.
Abe Brouwer
19 juli 2008, 17:30
Op verzoek dit topic aangemaakt over de 2e afdeling van Duitsland. Dit seizoen bestaat de 2e bundesliga uit 13 teams en het was een heel gedoe om sowieso 13 teams bijelkaar te krijgen. Kassel Huskies gepromoveerd naar de DEL, Landsberg 2000 naar de oberliga wegens financiele problemen, Essen en Regensburg geen licentie wegens financieel wanbeleid. Om toch 13 teams te krijgen werd de degradatie van Weiswasser ongedaan gemaakt en mocht Freiburg ondanks een playoff-uitschakeling toch promoveren. Dit zijn de 13 teams:
EC Bad Tölz (gepromoveerd uit oberliga)
Beitigheim Steelers
REV Bremerhaven
Crimmitschau
Dresdner Eislöwen (gepromoveerd uit oberliga)
EHC Wölfe Freiburg (gepromoveerd uit oberliga)
Heillbronner Falken
Landshut Cannibals
EHC München
EV Ravensburg
ERC Schwenningen
SC Riessersee
Lausitzer Füchse/Weisswasser
Vandaag werd ook het speelplan bekend gemaakt, die is te zien op esbg.de. De competitie start op 12 september en eindigt op 8 maart. De playoffs starten direct erna op 10 maart. Net als in de DEL zal er sprake zijn van preplayoffs met de nrs. 7-10. Bekende spelers uit Nederland zijn Jamie Schaafsma(Bremerhaven) en Mark Mc Arthur(Riessersee).
Ilja Manheim
29 juli 2008, 23:40
Toch niet voor een Groninger?
Hij kent geen Ba-Wü clubs, anders had hij zoiets nooit geschreven. Jij voor de wildwings en ik voor de steelers, wij hebben er verstand van ;-)
Wendy Tellers
30 juli 2008, 00:06
Hij kent geen Ba-Wü clubs, anders had hij zoiets nooit geschreven. Jij voor de wildwings en ik voor de steelers, wij hebben er verstand van ;-)
Ben je weleens bij een wedstrijd tussen de Steelers en de Wild Wings geweest?
Dat is echt genieten.
Alleen moet je vechten voor een leuke plaats aan de boarding zo vol was het toendertijd. :)
Raymond Tellers
30 juli 2008, 08:49
Hoi Ilja, Abe bedoeld dat de keuze voor iemand uit Groningen niet zo vreemd is om Bremerhaven fan te zijn ... Groningen ligt in het noorden, vandaar.
Joep Meijsen
30 juli 2008, 08:54
Hier verder.
Abe Brouwer
30 juli 2008, 17:31
We hebben nog steeds 2 topics over de 2e bundesliga.
Fintan Planting
30 juli 2008, 17:43
We hebben nog steeds 2 topics over de 2e bundesliga.
Die andere is op slot gegaan.
Abe Brouwer
30 juli 2008, 17:48
Ik zie er nog steeds 2...................we hadden er namelijk 3.
Fintan Planting
30 juli 2008, 17:52
Ik zie er nog steeds 2...................we hadden er namelijk 3.
Die derde had ik inderdaad over het hoofd gezien. Staat nu gemerged in deze thread.
Wendy Tellers
4 oktober 2008, 00:33
Ondertussen was deze topic een stuk afgedwaald naar de vierde of vijfde pagina.
Maar ook in de tweede liga zijn ze alweer een week of vier bezig.
Op www.esbg.de (http://www.esbg.de) kon je stemmen wie de Meister in de 2e liga wordt.
Van de ruim 5000 stemmen stemde 28,9% op Schwenningen.
Maar ze staan een teleurstellende 10de plaats.
Moet er wel bij schrijven dat ze 1 of 2 wedstrijden minder hebben gespeeld dan de andere teams.
Abe Brouwer
1 maart 2009, 09:21
EC Bad Tolz is failliet. De ploeg die momenteel 2e staat zal het seizoen afmaken maar mag daarna niet aan de playoffs meedoen. De club zal degraderen en om die reden vervalt de degradatie-playdowns.
Abe Brouwer
14 maart 2009, 07:50
Zojuit zijn de preplayoffs afgewerkt:
Freiburg-Riessersee 0-2
Schwenningen-Bremerhaven 0-2
Dit zijn nu de playoffs:
Beitigheim-Riessersee
München-Bremerhaven
Heilbronn-Weisswasser
Ravensburg-Landshut
Wendy Tellers
14 maart 2009, 09:37
Zojuit zijn de preplayoffs afgewerkt:
Freiburg-Riessersee 0-2
Schwenningen-Bremerhaven 0-2
Dit zijn nu de playoffs:
Beitigheim-Riessersee
München-Bremerhaven
Heilbronn-Weisswasser
Ravensburg-Landshut
Toevallig dat ik gisteren ook nog eens naar de 2e liga op internet heb gekeken.
Om eerlijk te zijn heb ik die dit seizoen weinig gevolgd.
Er is geen team meer dicht in de buurt en heb dus alleen zo nu en dan eens gekeken wat Schwenningen deed.
Zeer teleurstellend dat zij de play offs niet gehaald hebben.
Normaal spelen ze toch vrij hoog in de 2e liga mee.
Paul van Heertum
14 maart 2009, 10:18
Hoeveel spelers met een Nederlands verleden spelen er en hoe doen die het?
Abe Brouwer
14 maart 2009, 10:46
Hoeveel spelers met een Nederlands verleden spelen er en hoe doen die het?
Mark McArthur schijnt geen best seizoen te keepen bij Riessersee.
Jeroen Pilon
14 maart 2009, 11:40
Pff wat een beroerde serie voor München, die moeten bijna heel Duitsland door om in Bremerhaven te komen. Bremerhaven is er wel aan gewend denk ik haha.
Abe Brouwer
14 maart 2009, 11:42
Pff wat een beroerde serie voor München, die moeten bijna heel Duitsland door om in Bremerhaven te komen. Bremerhaven is er wel aan gewend denk ik haha.
Wat dacht je van Heilbronn en Weisswasser?
Jeroen Pilon
14 maart 2009, 13:10
Wat dacht je van Heilbronn en Weisswasser?
Dat is ook een flinke reis inderdaad!
Laatst stond er in de Eishockeynews een leuk stukje over de busreis die de spelers van Rostock moesten maken om in Rosenheim te kunnen spelen. Sommige teams in de DEL vliegen regelmatig en andere, zoals Hannover bijvoorbeeld, reizen vaak per ICE. Het contrast is behoorlijk groot en die busreizen veroorzaken echt een extreem onregelmatig leven.
Paul van Heertum
14 maart 2009, 13:12
Lijkt me een goede reden om in Nederland te gaan spelen
Abe Brouwer
14 maart 2009, 13:22
Lijkt me een goede reden om in Nederland te gaan spelen
Als je goed genoeg bent voor 2e bundesliga dan ga je echt niet in Nederland spelen.
Wendy Tellers
15 maart 2009, 09:20
Als je goed genoeg bent voor 2e bundesliga dan ga je echt niet in Nederland spelen.
Dat begrijpt nog niet iedereen Abe!!!
Maar ik ben het volledig met je eens.
Zeker als je nog een jonge leeftijd hebt.
De kans dat je dan hoger op kan komen is hoger dan wanneer je in Nederland speelt.
Abe Brouwer
15 maart 2009, 09:33
En als je het dan goed doet in de 2e bundesliga dan is de DEL niet ver meer.
Paul van Heertum
15 maart 2009, 11:13
Geldt ook voor bijvoorbeeld Denemarken, Italie en Oostenrijk. Verder is de kans als je al een jaar of 3 in de 2. Bundesliga speelt niet groot dat je nog een stap omhoog kan doen
Verder vraag ik me af of pak hem beet Aucoin, Cieny, DeSmet, Thomson, Monych en Stienstra het voor minder doen dan een 2. Bundesliga salaris
Wendy Tellers
15 maart 2009, 11:56
Geldt ook voor bijvoorbeeld Denemarken, Italie en Oostenrijk. Verder is de kans als je al een jaar of 3 in de 2. Bundesliga speelt niet groot dat je nog een stap omhoog kan doen
Nou, ik kan je alleen al van Schwenningen een twee tal voorbeelden noemen die het afgelopen seizoen van de 2e liga naar de DEL zijn gegaan.
En deze speelden heel wat seizoenen meer in de 2e liga!!!
Abe Brouwer
25 maart 2009, 06:27
Na 4 wedstrijden hebben Beitigheim en München al de halve finale gehaald terwijl de andere 2 series allebei 2-2 staan.
Abe Brouwer
29 maart 2009, 23:06
Halve finales zijn bekend nadat Weisswasser en Ravensburg in 6 wedstrijden verder kwamen:
Beitigheim-Weisswasser
München-Ravensburg
Wendy Tellers
30 maart 2009, 10:18
Halve finales zijn bekend nadat Weisswasser en Ravensburg in 6 wedstrijden verder kwamen:
Beitigheim-Weisswasser
München-Ravensburg
Weisswasser = Lausitzer Fuchse?
Joep Meijsen
30 maart 2009, 10:29
Weisswasser = Lausitzer Fuchse?
Yep. Ooit nog Dynamo Weisswasser.
Wendy Tellers
30 maart 2009, 12:31
Ik vraag me af of één van deze teams in aanmerking komt om de plaats van Duisburg en misschien die van Nurnberg over te nemen in de DEL.
Drie van de vier teams kunnen iets meer dan 3000 toeschouwers in de hal en Munchen heeft dan wel een groter stadion. Ruim 6000 plaatsen.
Maar zoals vaker geschreven is dat geen ijshockeystad en zie ik ook geen jaren mee draaien in de DEL.
Joep Meijsen
30 maart 2009, 12:36
Ik vraag me af of één van deze teams in aanmerking komt om de plaats van Duisburg en misschien die van Nurnberg over te nemen in de DEL.
Drie van de vier teams kunnen iets meer dan 3000 toeschouwers in de hal en Munchen heeft dan wel een groter stadion. Ruim 6000 plaatsen.
Maar zoals vaker geschreven is dat geen ijshockeystad en zie ik ook geen jaren mee draaien in de DEL.
De directeur van de DEL heeft aangegeven dat het zeer waarschijnlijk is dat er volgend seizoen veertien of vijftien clubs aan de start staan. Het is in principe niet de bedoeling dat er meer dan één team promoveert en de verkoop van de licenties van Neurenberg en Duisburg aan een nieuwe stad is niet de bedoeling. Tussen de regels door meende ik te lezen dat hij er eigenlijk vanuit gaat dat de kampioen van de tweede divisie niet voldoet aan de eisen van de DEL en er dus volgend jaar 14 teams aan de start staan. Dat is ook de wens van de grotere clubs uit de liga.
Ro Herregraven
30 maart 2009, 13:45
Ik zag eigenlijk pas een paar dagen geleden dat Radek Krestan (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=56248)topscorer geworden is van het reguliere seizoen.
Nondeju, dat hadden ze bij Den Bosch in 1999-2000 dan toch goed gezien...
Wendy Tellers
30 maart 2009, 13:53
De directeur van de DEL heeft aangegeven dat het zeer waarschijnlijk is dat er volgend seizoen veertien of vijftien clubs aan de start staan. Het is in principe niet de bedoeling dat er meer dan één team promoveert en de verkoop van de licenties van Neurenberg en Duisburg aan een nieuwe stad is niet de bedoeling. Tussen de regels door meende ik te lezen dat hij er eigenlijk vanuit gaat dat de kampioen van de tweede divisie niet voldoet aan de eisen van de DEL en er dus volgend jaar 14 teams aan de start staan. Dat is ook de wens van de grotere clubs uit de liga.
Zou ik niet erg vinden.
En dan weer gewoon promoveren/degraderen.
Toen ze drie jaar geleden met dit plan kwamen was ik er al geen voorstander van.
En na precies 1 seizoen met 16 teams blijkt het niet te werken!
Joep Meijsen
30 maart 2009, 14:22
Ik zag eigenlijk pas een paar dagen geleden dat Radek Krestan (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=56248)topscorer geworden is van het reguliere seizoen.
Die herinner ik me inderdaad nog wel. Was niet eens de beste van het stel.
Joep Meijsen
30 maart 2009, 14:26
En dan weer gewoon promoveren/degraderen.
Ik vraag me af of ze dat gaan herstellen. Niets over gelezen in ieder geval. De kans dat een kleine club in de Tweede Bundesliga kampioen wordt, is daarvoor misschien ook iets te groot. Tot het faillissement deed Bad Tölz bijvoorbeeld wel erg goed mee als rechtstreekse promovendus uit de Oberliga.
Men werkt echt voglens mij steeds meer in de richting van een gesloten liga met teams in de grotere Duitse steden, waarin geen plek is voor de kleine Traditionsvereine.
Ro Herregraven
30 maart 2009, 14:31
Die herinner ik me inderdaad nog wel. Was niet eens de beste van het stel.
Het gekke is wel dat hij zo'n beetje de enige is die na Den Bosch nog op enig niveau gespeeld heeft.
Voor alle andere imports in dat team hield het na Den Bosch gewoon op, qua topniveau.
Petr Polesny: Banik Sokolov (derde niveau Tsjechië) en, speelde afgelopen seizoen bij EV Pegnitz (landesliga ergens in Beieren, 6e niveau Duitsland?)
Josef Rybar: vier jaar Turnhout en 3 jaar Banik Sokolov
Michal Rybar: vier jaar België en vier jaar Eerste Divisie bij Utrecht, en dit jaar weer Den Bosch
Petr Matula: nog 1 jaar derde niveau in Tsjechie. Daarna niets meer.
Aschenbrenner: nog 4 seizoenen op 't derde niveau in Tsjechië, daarna niets meer.
Rampa: twee jaar Banik Sokolov, daarna niets meer.
Dusan Stefanovic: twee jaar (03-04 en 04-05) hoogste niveau in Hongarije, daarna niets meer.
Roman Mandelik: na Den Bosch niets meer.
David Kamas: 3 jaar Turnhout, daarna niets meer.
Joep Meijsen
30 maart 2009, 14:36
De Tweede Bundesliga en de Oberliga gaan trouwens volgend jaar met een aparte salarycap werken. Nog maar maximaal 60 procent van de inkomsten mag worden uitgegeven aan salarissen, van poetsvrouw tot aanvaller. Daar moet dan ook een stuk strenger op worden toegezien. Dit moet een einde maken aan de golf van faillissementen en ander financieel malheur dat deze liga's de afgelopen jaren heeft geteisterd.
Ro Herregraven
30 maart 2009, 15:18
De Tweede Bundesliga en de Oberliga gaan trouwens volgend jaar met een aparte salarycap werken. Nog maar maximaal 60 procent van de inkomsten mag worden uitgegeven aan salarissen, van poetsvrouw tot aanvaller. Daar moet dan ook een stuk strenger op worden toegezien. Dit moet een einde maken aan de golf van faillissementen en ander financieel malheur dat deze liga's de afgelopen jaren heeft geteisterd.
De oplossing voor teams die over die cap heen dreigen te gaan is natuurlijk outsourcen. Van schoonmaker tot shirtwasser tot schaatsenslijper tot buschauffeur. Allemaal onderbrengen in een extern 'facilitair bedrijf'.
Te dure coach? Breng 'm onder in een 'extern adviesbureau', die haar 'consulten' 'factureert'.
Mocht dat allemaal niet lukken, dan kun je altijd nog zwart gaan betalen.
Maurice Ruppe
30 maart 2009, 15:46
Er zijn 2 Radek Krestan's in omloop (een van geboortejaar 1974 en een van 1981). Die van 74 heeft bij Den Bosch gespeeld en daarna voornamelijk in Tsjechie. Die van 1981 speelt al vele jaren in Duitsland. Op Hockeydb lopen de profielen van deze twee spelers door elkaar. Op Eurohockey wordt de "Duitse" Krestan met een z tussen de r en de e gespeld.
Radek Krestan op hockeydb:
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=56248
Radek Krestan op Eurohockey.net:
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=35147
Radek Krzestan op Eurohockey.net::
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=46632
Abe Brouwer
30 maart 2009, 17:25
Beitigheim zou kunnen mits ze bereid zijn naar Stuttgart te verhuizen. Maar dat willen de fans absoluut niet.
Wendy Tellers
31 maart 2009, 12:24
Beitigheim zou kunnen mits ze bereid zijn naar Stuttgart te verhuizen. Maar dat willen de fans absoluut niet.
Toch wel opmerkelijk dat de fans dit al enkele jaren weten te voorkomen.
Joep Meijsen
31 maart 2009, 12:42
Er zijn 2 Radek Krestan's in omloop
Dat komt wat meer overeen met mijn herinneringen.
Abe Brouwer
31 maart 2009, 17:17
Toch wel opmerkelijk dat de fans dit al enkele jaren weten te voorkomen.
Een jaar of 2 geleden heeft Beitigheim al eens een thuiswedstrijd tegen Schwenningen in Stuttgart gespeeld. De fans in Beitigheim waren daar heel woedend over. Sindsdien is een verhuizing naar Stuttgart een taboe in Beitigheim. In Beitigheim heeft men gewoon iets tegen de grote buurstad. Fans noemen Stuttgart zelfs "de verboden stad".
Wendy Tellers
1 april 2009, 09:38
Een jaar of 2 geleden heeft Beitigheim al eens een thuiswedstrijd tegen Schwenningen in Stuttgart gespeeld. De fans in Beitigheim waren daar heel woedend over. Sindsdien is een verhuizing naar Stuttgart een taboe in Beitigheim. In Beitigheim heeft men gewoon iets tegen de grote buurstad. Fans noemen Stuttgart zelfs "de verboden stad".
Ik weet het.
De afgelopen jaren, als we naar Schwenningen gingen, combineerden wij dat met een bezoek aan Bietigheim.
1 keer hadden we zelfs het geluk dat Schwenningen toen in Bietigheim moest spelen.
Nou, ik kan je wel zeggen dat de hal dan veels te klein is.
Maar ik kan me niet anders herinneren dan dat deze fans er zwaar op tegen zijn om te verhuizen.
Abe Brouwer
13 april 2009, 13:21
Beitigheim-Weiswasser 4-0
München-Ravensburg 4-1
Beitigheim Steelers en EHC München spelen de finale die a.s. vrijdag begint.
Jack Mulders
25 april 2009, 00:19
Bietigheim Steelers heeft het kampioenschap binnen, benieuwd of deze gaan promoveren naar de DEL.
Abe Brouwer
25 april 2009, 07:44
Hannover Indians en Kaufbeuren promoveren naar de 2e bundesliga.
Wendy Tellers
25 april 2009, 23:45
Bietigheim Steelers heeft het kampioenschap binnen, benieuwd of deze gaan promoveren naar de DEL.
Zou ik wel leuk vinden, maar ik denk het niet.
Moeten ze eerst de hal aanpassen.
Wel tof dat ze kampioen zijn geworden.
Gregory Zuidvliet
26 april 2009, 13:12
München zou in principe ook kunnen promoveren toch? Met die hal kunnen ze de DEL-licentie makkelijk halen, want daar word komend jaar ook de Deutschland Cup gespeeld.
Abe Brouwer
26 april 2009, 13:23
München zou in principe ook kunnen promoveren toch? Met die hal kunnen ze de DEL-licentie makkelijk halen, want daar word komend jaar ook de Deutschland Cup gespeeld.
De hal van EHC München en de hal waar de Deutschland Cup gespeeld wordt zijn 2 verschillende hallen.
Joep Meijsen
28 mei 2009, 10:44
SC Riessersee, toch een van de Traditionsvereine in het Duitse ijshockey heeft maar nipt een faillissement weten af te wenden. De club uit Garmisch-Partenkirchen kwam volkomen onverwacht in de problemen toen duidelijk werd dat aan het vorige seizoen een tekort van 150.000 euro was overgehouden.
Fans wisten in korte tijd twaalfduizend euro in te samelen, maar het lokale bedrijfsleven liet het afweten. Uiteindelijk greep de redder van Neurenberg (Hertel) in samen met een onbekende geldschieter uit Munchen. Daarmee is de club gered.
Veel onzekerder is de situatie nog bij Freiburg, dat verschillende sponsoren kwijt is, terwijl de autosponsor zelfs helemaal op de fles is. Daarnaast wordt de ijshal de komende periode opgeknapt, een renovatie die tot diep in de herfst duurt, waardoor in augustus en september geen thuiswedstrijden kunnen worden gespeeld. De komende week wordt er meer duidelijk over de toekomst van Freiburg.
Raymond Tellers
28 mei 2009, 23:00
SC Riessersee, toch een van de Traditionsvereine in het Duitse ijshockey heeft maar nipt een faillissement weten af te wenden. De club uit Garmisch-Partenkirchen kwam volkomen onverwacht in de problemen toen duidelijk werd dat aan het vorige seizoen een tekort van 150.000 euro was overgehouden.
Fans wisten in korte tijd twaalfduizend euro in te samelen, maar het lokale bedrijfsleven liet het afweten. Uiteindelijk greep de redder van Neurenberg (Hertel) in samen met een onbekende geldschieter uit Munchen. Daarmee is de club gered.
Veel onzekerder is de situatie nog bij Freiburg, dat verschillende sponsoren kwijt is, terwijl de autosponsor zelfs helemaal op de fles is. Daarnaast wordt de ijshal de komende periode opgeknapt, een renovatie die tot diep in de herfst duurt, waardoor in augustus en september geen thuiswedstrijden kunnen worden gespeeld. De komende week wordt er meer duidelijk over de toekomst van Freiburg.
De ijshal in Freiburg is nog lekker ouderwets ... ik vind het wel leuk daar. Afgelopen maand na de wedstrijd op het WK nog even in Freiburg geweest. Even bij de ijshal kijken. Uiteraard dicht, maar maakt niet uit. Was er al een paar keer geweest. Vreemd dak op ... van die punten erop. Grappig ding.
Paul van Heertum
28 mei 2009, 23:02
Zijn er al prognoses gemaakt voor de economische toekomst van de 2. bundesliga voor volgend seizoen?
Raymond Tellers
28 mei 2009, 23:08
Het is gewoon Krestan. De speler van Schwenningen. Hele goede speler. Drie wedstrijden afgelopen seizoen gezien. Toevallig nog een authentic jersey met zijn naam onlangs gekregen.
Er zijn 2 Radek Krestan's in omloop (een van geboortejaar 1974 en een van 1981). Die van 74 heeft bij Den Bosch gespeeld en daarna voornamelijk in Tsjechie. Die van 1981 speelt al vele jaren in Duitsland. Op Hockeydb lopen de profielen van deze twee spelers door elkaar. Op Eurohockey wordt de "Duitse" Krestan met een z tussen de r en de e gespeld.
Radek Krestan op hockeydb:
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=56248
Radek Krestan op Eurohockey.net:
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=35147
Radek Krzestan op Eurohockey.net::
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=46632
Raymond Tellers
28 mei 2009, 23:09
Steve Silverthorn is trouwens de nieuwe goalie van Schwenningen. Heel apart want het kon wel eens een broer of familie van Jason Silverthorn kunnen zijn. Jason speelde een tijdje geleden in Geleen. De naam viel me nu natuurlijk direct op. Kan even niet nakijken of het inderdaad familie is, maar aangezien ze in dezelfde plaats geboren zijn .... kon het wel eens ... een broer zijn. Steve is twee jaar jonger.
Paul van Heertum
28 mei 2009, 23:37
Dr wonen 30.000 mensen in Owen Sound, dus het lijkt me haast wel :)
Abe Brouwer
30 mei 2009, 08:35
Na Freiburg is ook Duisburg een vraagteken. Dusiburg moet waarschijnlijk in de regionalliga (4e niveau) starten aangezien de club waarschijnlijk geen toestemming krijgt om in de ESBG (2e bundesliga & oberliga) te spelen.
Jack Mulders
9 juni 2009, 19:29
Duisburg heeft vandaag te horen gekregen dat men defintief geen licentie voor de 2 liga krijgt men moet perse nog een klasse lager starten. Stom eerst wilde men niet dat men in de Oberliga meespeelde en nu wordt men gedwongen om daar weer mee te doen. Dus geen Schwenningen voor Raymond en Wendy in Duisburg.
Raymond Tellers
9 juni 2009, 19:41
Duisburg had vorig seizoen vrijwillig moeten degraderen, dan hadden ze nu niet zo laag moeten beginnen. Daarbij was de afgrond er sowieso al. Dit hadden ze vorig jaar al niet terug kunnen draaien. En Duisburg hoort in de 2. liga en niet in de DEL.
Abe Brouwer
9 juni 2009, 19:56
Duisburg heeft vandaag te horen gekregen dat men defintief geen licentie voor de 2 liga krijgt men moet perse nog een klasse lager starten. Stom eerst wilde men niet dat men in de Oberliga meespeelde en nu wordt men gedwongen om daar weer mee te doen. Dus geen Schwenningen voor Raymond en Wendy in Duisburg.
Sterker nog, het wordt geen oberliga voor Duisburg. Zelfs geen regionalliga. Ze moeten op het 5e niveau starten in de verbandsliga.............
Jack Mulders
9 juni 2009, 21:05
Sterker nog, het wordt geen oberliga voor Duisburg. Zelfs geen regionalliga. Ze moeten op het 5e niveau starten in de verbandsliga.............
Jep, lees het net ..... enorme klap zeg voor iedereen die Duisburg een warm hart toedraagt...
Abe Brouwer
9 juni 2009, 21:36
In die verbandsliga zien we trouwens ook wat voormalige 2e bundesligaclubs als Neuwied, Nordhorn en Grefrath terug.
Jeroen Pilon
10 juni 2009, 02:00
Verschrikkelijk nieuws. Ondanks het feit dat Duisburg de afgelopen seizoenen veelal als kanonnenvoer heeft gediend is het een club waar veel Duitse ijshockeyfans sympathie voor hebben. Persoonlijk vind ik dat vrij opmerkelijk en al helemaal als ik kijk naar de grauwe stad waaruit de club afkomstig is.
De Füchse hebben evengoed voor aardig wat opmerkelijke uitslagen gezorgd in de DEL en ik hoop dat ze snel weer op hun eigen niveau kunnen acteren! Duisburg hoort sowieso in de 2. Bundesliga thuis.
Joep Meijsen
10 juni 2009, 08:19
Is Herne niet van dezelfde eigenaar? Wellicht valt daar nog wat te regelen.
Raymond Tellers
10 juni 2009, 14:30
Is Herne niet van dezelfde eigenaar? Wellicht valt daar nog wat te regelen.
Herne is afgelopen seizoen door Pape overgenomen.
Wat een nekslag voor de fans in Duisburg. Het allerlaagste niveau beginnen. Daar kom je dus nooit meer uit tenzij iemand een driejarenplan gaat opstellen en zich er volledig voor geeft. Begrijp niet dat ze een team dat toch wel wat geld heeft zo diep laten zakken. Ook geen promotie voor ijshockey. Duisburgers moeten dus nu vrijwel verplicht naar de omringde steden om ijshockey te zien. Is op zich niet zo ver, maar zomaar overstappen naar een ander team doe je niet en zometeen drie jaar ijshockey op niveau nul is ook niet echt de moeite waard. Dan moet je een heel erg trouwe fan zijn.
Wendy Tellers
10 juni 2009, 16:28
De ijshal in Freiburg is nog lekker ouderwets ... ik vind het wel leuk daar. Afgelopen maand na de wedstrijd op het WK nog even in Freiburg geweest. Even bij de ijshal kijken. Uiteraard dicht, maar maakt niet uit. Was er al een paar keer geweest. Vreemd dak op ... van die punten erop. Grappig ding.
Inderdaad een leuke ouderwetse hal.
Vorig seizoen nog een weekend geweest voor de voorrondes van de beker.
Het was toen zo warm dat alle deuren gesloten moesten blijven.
Ook een zeer mooie en leuke stad.
Wendy Tellers
10 juni 2009, 16:37
Jep, lees het net ..... enorme klap zeg voor iedereen die Duisburg een warm hart toedraagt...
Een hele enorme klap.
Dit slaat gewoon nergens op.
Moet je eens kijken hoeveel teams er financiele problemen hebben in de 2e liga.
Duisburg zou volgens mij een leuk budget hebben voor de 2e liga.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.