PDA

View Full Version : Wie gaan de finale halen en waarom?

Ron Ridderhof
20 november 2007, 19:02
Lijkt mij vrij duidelijk,

Den Haag beschikt mijn inziens over de (meeste) beste spelers maar is welliswaar nog in een opbouwfase.
Maar schat ze op dit moment toch hoger in als Heereveen.

Tilburg lijkt mij nog niet klaar en hersteld van de inspanningen vorig week en krijgt het moeilijk tegen Geleen, maar het thuis voordeel zal voldoende zijn om de finale te halen.

De finale lijkt me een wedstrijd die beslist gaat worden op individuele kwaliteiten, waardoor ik Hijs Den Haag (welliswaar met haagse bril op) op winnend zet.

groet Ron.

Harry Batist
20 november 2007, 19:18
Geleen sluit ik uit, Heereveen kan een verrassing zijn als outsider, maar denk toch Tilburg - HIJS. HIJS zal denk ik op tijd zijn klasse kunnen tonen, zeker individueel, tegen Heerenveen (2x thuis voordeel) en Tilburg en pakken daardoor de beker. Duidelijk toch..... :) Heereveen - Geleen lijkt me niet echt haalbaar (jammer voor de Limburgse vlaaien)

Jan Been
20 november 2007, 20:19
Heereveen - Geleen lijkt me niet echt haalbaar (jammer voor de Limburgse vlaaien)

::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg::::limburg::::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg:: ::limburg::::limburg::

Edwin van Os
20 november 2007, 21:15
Als HYS de straffen onder controle houden zou het wel eens de beker kunnen winnen.

Karel van der Wal
20 november 2007, 21:20
Leer eerst eens de plaats naam goed de schrijven Juist die N die doet het. Nason :wink:

Piet de Kort
20 november 2007, 21:20
Als HYS de straffen onder controle houden zou het wel eens de beker kunnen winnen.

Neen hoor, dat gebeurd niet! Hys haalt de finale niet eens! Ook met Vincent niet! :x :lol: :o

Harry Batist
20 november 2007, 21:29

Neen hoor, dat gebeurd niet! Hys haalt de finale niet eens! Ook met Vincent niet! :x :lol: :o Eerst ook maar afwachten of Tilburg het haalt Piet 8)

Sipke Aukema
20 november 2007, 21:38
Pikerje net, it komt dochs oars. :)

Edwin van Os
20 november 2007, 21:41
Pietje je weet wel beter hahah

René Hendriksen
20 november 2007, 22:12
TILBURG
- Thuisvoordeel
- Best op elkaar ingespeelde en ervaren team
- Grootste supporterssteun (niet onbelangrijk)

HYS
- Thuisvoordeel
- Individueel het sterkst
- Haal het grootste voordeel als ze niet in de strafbank geraken

Van Tilburg ben ik vrij zeker en HYS redt het alleen als ze zorgen dat ze niet teveel op de strafbank komen. Belanden ze daar wel, dan zal Heerenveen daar gebruik van kunnen maken met als resultaat........

Groeten, René

Auke de Vries
20 november 2007, 22:26
TILBURG
- Thuisvoordeel

HYS
- Thuisvoordeel

Van Tilburg ben ik vrij zeker en HYS redt het alleen als ze zorgen dat ze niet teveel op de strafbank komen. Belanden ze daar wel, dan zal Heerenveen daar gebruik van kunnen maken met als resultaat........

Groeten, René

Haal het grootste voordeel als ze niet in de strafbank geraken.

Bovenstaande geldt voor alle 4 teams die in de halve finale staan toch :?: :?: :?:

Thuisvoordeel kan ook een nadeel worden. ::cry2::

Jan Hofstede
20 november 2007, 22:33
Geleen sluit ik uit, Heereveen kan een verrassing zijn als outsider, maar denk toch Tilburg - HIJS. HIJS zal denk ik op tijd zijn klasse kunnen tonen, zeker individueel, tegen Heerenveen (2x thuis voordeel) en Tilburg en pakken daardoor de beker. Duidelijk toch..... :) Heereveen - Geleen lijkt me niet echt haalbaar (jammer voor de Limburgse vlaaien)

Heerlijk die positie waarin Geleen geplaatst wordt.... We love it.... :heart:

Vraag me wel af hoe jullie zo zeker zijn van een finaleplaats voor de beker... Ik zou in ieder geval het collectief van Heerenveen niet onderschatten.... Den Haag is te afhankelijk van indivduele acties en fouten van de tegenstander en steunt op een geweldige goaly...

Mijn voorspelling voor de finale Heerenveen-Geleen....

Piet de Kort
20 november 2007, 22:38
Den Haag is te afhankelijk van indivduele acties en fouten van de tegenstander en steunt op een geweldige goaly...

Dat kun je van IETURS niet zeggen! Kalou laat ze nogal eens gaan! Dat zal a.s. vrijdag niet anders zijn! 7-2! :x ::devildance:: ::happy:: ::wavetowel:: ::happycheer::

Jan Hofstede
20 november 2007, 22:46
Dat zal a.s. vrijdag niet anders zijn! 7-2! :x ::devildance:: ::happy:: ::wavetowel:: ::happycheer::

Pietje... Je vergis je.... Tilburg speelt vrijdag thuis....::devildance:: ::happy:: ::wavetowel:: ::happycheer::

Piet de Kort
20 november 2007, 22:53
Dat zal a.s. vrijdag niet anders zijn! 7-2! :x ::devildance:: ::happy:: ::wavetowel:: ::happycheer::

Pietje... Je vergis je.... Tilburg speelt vrijdag thuis....::devildance:: ::happy:: ::wavetowel:: ::happycheer::

O sorry Jan! 7-1 dan. ::devildance:: ::happy:: ::wavetowel:: ::happycheer::

René Hendriksen
21 november 2007, 06:21
TILBURG
- Thuisvoordeel

HYS
- Thuisvoordeel

Groeten, René

Haal het grootste voordeel als ze niet in de strafbank geraken.

Bovenstaande geldt voor alle 4 teams die in de halve finale staan toch :?: :?: :?:

Thuisvoordeel kan ook een nadeel worden. ::cry2::

V.w.b. DE STRAFBANK, de laatste thuiswedstrijd van HYS tegen A'dam; is verloren, puur door PP-goals. Dat zegt toch wel wat......... Oké, goed powerplay van A'dam maar toch! En thuisvoordeel ook nadeel :?:

Edwin van Os
21 november 2007, 06:49
En tegen Geleen ook bijna onbeperkt aantal strafminuten. Is echt een probleem volgens mij bij HYS.

Verder is het echt een leuk team geworden. Nu Subr nog fit en we winnen de beker

Harry Batist
21 november 2007, 08:30
En tegen Geleen ook bijna onbeperkt aantal strafminuten. Is echt een probleem volgens mij bij HYS.

Verder is het echt een leuk team geworden. Nu Subr nog fit en we winnen de beker Vraag me inderdaad af wanneer Subr fit is Edwin...

Joep Versteden
21 november 2007, 08:39

Verder is het echt een leuk team geworden. Nu Subr nog fit en we winnen de beker

En Subr én Vincent. Maar het blijft zo dat je er maar 5 per keer op het ijs kan zetten. Als Tilburg die finale mocht halen is het in ieder geval ook met nog een top stay at home defence. En ik heb het vermoeden, en ik niet alleen, dat Tilburg makkelijker tegen Den Haag speelt dan tegen bijv. Amsterdam.

Ik gok op Tilburg in de finale, puur vanwege het thuisvoordeel. De laatste keer dat Geleen in Tilburg gewonnen heeft kan goed 3 of 4 jaar geleden zijn. En dan weet je dat het weer een keer moet gaan gebeuren, ik denk alleen niet de komende twee weken.

En ik schat Heerenveen als team hoger in dan Den Haag, dat weliswaar individuele klasse heeft, maar daar zit ook juist het gevaar. Wat als de koppies even gaan hangen of wat als Heinonen zijn dag niet heeft. Collectief wordt er dan niets opgevangen Bovendien hoeft de eventuele komst van Vincent helemaal geen voordeel te zijn. Hij zal ook weer ingepast moeten worden en hoe is de klik met de andere jongens? Ik heb dus gestemd op Tilburg-Heerenveen.

Harry Batist
21 november 2007, 09:07
Wat als de koppies even gaan hangen of wat Heinonen zijn dag niet heeft.
Moet je gewoon niet aan denken Tilburg kan ook een off-day hebben en daardoor de finale missen. HIJS heeft zich zondag er goed doorheen geslagen bij Geleen, ondanks de vele straffen, hoop wel dat ze er een keer van leren. Vindt wel dat Tilburg een betere tegenstander is voor HIJS als Amsterdam

Jan Hofstede
21 november 2007, 09:28
[b]HIJS heeft zich zondag er goed doorheen geslagen bij Geleen, ondanks de vele straffen, hoop wel dat ze er een keer van leren.

Zowel Den Haag als Geleen hebben beide 9 straffen gehad waarbij een man meer situatie ontstond.....hoezo er goed door heen geslagen...??

Probleem van Den Haag is...veel individuele klasse...geen collectief... Ook zondag was het een blunder van Geleen wat de wedstrijd in Den Haags voordeel deed beslissen...

Piet de Kort
21 november 2007, 09:43
Ook zondag was het een blunder van Geleen wat de wedstrijd in Den Haags voordeel deed beslissen...

Die worden er wel erg veel gemaakt, Janneman! Vrijdag en zondag zal het niet anders zijn! :x 8) :lol: :partyman: ::devildance:: ::happy::

Harry Batist
21 november 2007, 09:46
[b]HIJS heeft zich zondag er goed doorheen geslagen bij Geleen, ondanks de vele straffen, hoop wel dat ze er een keer van leren.

Zowel Den Haag als Geleen hebben beide 9 straffen gehad waarbij een man meer situatie ontstond.....hoezo er goed door heen geslagen...??

Probleem van Den Haag is...veel individuele klasse...geen collectief... Ook zondag was het een blunder van Geleen wat de wedstrijd in Den Haags voordeel deed beslissen... Zoals je het zelf omschrijf heeft HIJS zich er dus GOED doorheen geslagen ( uit winnen van Geleen) kan niet anders zeggen.. 3 punten zijn 3 punten :)

Raymond Tellers
21 november 2007, 11:20
Dat kun je van IETURS niet zeggen! Kalou laat ze nogal eens gaan! Dat zal a.s. vrijdag niet anders zijn! 7-2! :x ::devildance:: ::happy:: ::wavetowel:: ::happycheer::

Kalous ...

Jan Hofstede
21 november 2007, 12:18
Den Haag is te afhankelijk van indivduele acties en fouten van de tegenstander en steunt op een geweldige goaly...

Je heb gelijk Piet..., geweldig is Tomas niet...maar voorlopig is Tomas wel beter als die sjoelbak van jullie..:x ::devildance:: ::happy:: ::wavetowel:: ::happycheer::[/

Ian Meierdres
2 gespeeld.. 3 tegengoals... gem: 1,5

Martin Trommelen
3 gespeeld.. 7 tegengoals... gem: 2,3

Tomas Kalousek,,
14 gespeeld.. 44 tegengoals... gem: 3,1

Paulo Colaiacovo
7 gespeeld.. 25 tegengoals... gem: 3,6

Piet de Kort
21 november 2007, 12:41
Ian Meierdres

Martin Trommelen

Tomas Kalousek,,

Paulo Colaiacovo

Zit daar het weekend Grenoble al bij, Jan? Anders heeft Paulo meer wedstrijden gespeeld! :x 8) :lol: :o

Ro Herregraven
21 november 2007, 14:35
Ian Meierdres

Martin Trommelen

Tomas Kalousek,,

Paulo Colaiacovo

Zit daar het weekend Grenoble al bij, Jan? Anders heeft Paulo meer wedstrijden gespeeld! :x 8) :lol: :o

en een n?g hoger gemiddeld aantal tegengoals :-)

Piet de Kort
21 november 2007, 14:46
en een n?g hoger gemiddeld aantal tegengoals :-)

Unne Limburgse Tilburger snapt d?, die aandere nie! :x 8) :lol: :o

Tony Hengst
21 november 2007, 16:03
Na de nieuwe berichten over dhr Vincent heb ik weinig tot geen enkele twijfels meer over Den Haag. Ik ben een groot bewonderaar van Vincent en vind zijn toevoeging aan de kwaliteiten van DenHaag zodanig dat ik niet geloof dat Tilburg gelijkwaardig zal kunnen zijn.

Ondanks alle te verwachten commentaren vind ik dit, wetende dat het hier sport betreft en dat dat altijd grillig is, anders kan iedereen de voetbaltoto winnen met de krant in de hand

Danny Gerards
21 november 2007, 16:17
De finale word Tilburg - Heerenveen...

Den Haag lijkt sterk op papier maar vind de prestaties erg tegen vallen voor zo'n team... Heerenveen is gegroeid en groeit nog steeds... Denk dat heerenveen wint omdat het een collectief is en den Haag niet. Maar we zullen zien vrijdag ben van de partij in den Haag :o

Harry Batist
21 november 2007, 16:21

Den Haag lijkt sterk op papier maar vind de prestaties erg tegen vallen voor zo'n team... Heerenveen is gegroeid en groeit nog steeds... Denk dat heerenveen wint omdat het een collectief is en den Haag niet. Maar we zullen zien vrijdag ben van de partij in den Haag :o Prestaties tegen vallen :?: Gedeeld 1e plaats beker dus in de kruisfinale, vind ik nog zo slecht niet :?

René Hendriksen
21 november 2007, 17:22

Den Haag lijkt sterk op papier maar vind de prestaties erg tegen vallen voor zo'n team... Heerenveen is gegroeid en groeit nog steeds... Denk dat heerenveen wint omdat het een collectief is en den Haag niet. Maar we zullen zien vrijdag ben van de partij in den Haag :o

Een collectief wordt je niet 1,2,3.... daar is tijd voor nodig. Bij het ene team verloopt dat sneller dan bij het ander! MAAR... als HYS eenmaal een echt collectief gaat vormen....... :Wave:

Ron Ridderhof
21 november 2007, 17:27
De disbalance tussen D. en O. waar sommige het over hadden is ook verdwenen :) :)

We kunnen de poll beter veranderen in "Met hoeveel goals verschil gaat Hijs de finale winnen?"

Of kan je dat beter niet zeggen?

Ik trek deze posting in. :wink: :wink: :wink:

Geert van der Meulen
21 november 2007, 17:27
We kunnen de poll beter veranderen in "Met hoeveel goals verschil gaat Hijs de finale winnen?"

Welke finale?

Ron Ridderhof
21 november 2007, 17:29
Mag jij zeggen....maar Hijs staat erin. ::thumbsup::

Geert van der Meulen
21 november 2007, 17:31

Heb zo'n idee van niet! 8)

Marc van de Wall
21 november 2007, 17:31

Doen ze ook weer eens keer mee. Volgend seizoen zal het wel weer afgelopen zijn.

Ron Ridderhof
21 november 2007, 17:32
Wedden om een import? ::thumbsup::

Geert van der Meulen
21 november 2007, 17:33
Wedden om een import? ::thumbsup::

Mogen het ook twee NL spelers zijn? :wink:

Ron Ridderhof
21 november 2007, 17:33

Doen ze ook weer eens keer mee. Volgend seizoen zal het wel weer afgelopen zijn.

Dat zien we dan wel weer, maar vooralsnog ziet het er goed uit. :partyman: ::thumbsup:: :partyman:

René Hendriksen
21 november 2007, 17:48

Ja, die reactie heb ik al meer gehoord. Kan ook een uiting van jaloezie zijn, toch?

Nu krijgt HYS de kans om met behulp van een ijshockeyliefhebber met de nodige financien deze mooie sport in Den Haag weer aanzien te geven.
Deze kans laten lopen???
Nee... hier wordt positief gewerkt aan een nieuwe toekomst voor het Haagsche HYS op de 1e plaats en de ijshockeysport in het algemeen!

Jan Been
21 november 2007, 17:49

Waarin???????????????????????????

Harry Batist
21 november 2007, 17:51

Doen ze ook weer eens keer mee. Volgend seizoen zal het wel weer afgelopen zijn. Als je goed had gelezen is Vincent voor 2 jaar vastgelegd dus volgend seizoen zijn dus ook al volop bezig :)

Jan Been
21 november 2007, 17:51

Ja, die reactie heb ik al meer gehoord. Kan ook een uiting van jaloezie zijn, toch?

Nu krijgt HYS de kans om met behulp van een ijshockeyliefhebber met de nodige financien deze mooie sport in Den Haag weer aanzien te geven.
Deze kans laten lopen???
Nee... hier wordt positief gewerkt aan een nieuwe toekomst voor het Haagsche HYS op de 1e plaats en de ijshockeysport in het algemeen!

Hoezo in het ALGEMEEN???????????????????

René Hendriksen
21 november 2007, 18:00

Deze kans laten lopen???

Jan, door de promotie vanuit Den Haag met ijshockeyberichten in de landelijke en plaatselijke media - zowel met dag- en weekbladartikelen en TV-reportages op de streekzender RTV-West - mag ik toch wel zeggen dat dit de ijshockeysport in zijn algemeenheid dient!

Jan Been
21 november 2007, 18:07

Deze kans laten lopen???

Jan, door de promotie vanuit Den Haag met ijshockeyberichten in de landelijke en plaatselijke media - zowel met dag- en weekbladartikelen en TV-reportages op de streekzender RTV-West - mag ik toch wel zeggen dat dit de ijshockeysport in zijn algemeenheid dient!

Oke je hebt een punt.Maar dan heb ik een ander punt voor je,waar blijven de Nederlandse spelers Blijven die het pikken dat ze hun plaats kwijt raken en dit geldt dan ook in het algemeen thuis

Harry Batist
21 november 2007, 18:10
waarom elke keer over buitenlanders/nederlanders, we zijn net bezig met een team opbouwen en ook in de top, volgend seizoen er komt er vanzelf meer ijstijd voor onze nederlanders, maar je moet ergens beginnen om in de top mee te kunnen draaien

Jan Been
21 november 2007, 18:15
waarom elke keer over buitenlanders/nederlanders, we zijn net bezig met een team opbouwen en ook in de top, volgend seizoen er komt er vanzelf meer ijstijd voor onze nederlanders, maar je moet ergens beginnen om in de top mee te kunnen draaien

Maar zijn ze er dan nog volgend seizoen????????????????????? :?

Harry Batist
21 november 2007, 18:17

Maar zijn ze er dan nog volgend seizoen????????????????????? :? wait and see :) Vincent voor 2 jaar getekend

Jan Been
21 november 2007, 18:21

Maar zijn ze er dan nog volgend seizoen????????????????????? :? wait and see :) Vincent voor 2 jaar getekend

Daar heb je ook alles mee gezegt,en wat stelt tegenwoordig een contract voor bij het ijshockey Harry?????

Joep Versteden
21 november 2007, 18:23

Volgens mij bedoelt Jan of de Nederlanders er dan nog wel zijn nu die op JJ na 0,0 speeltijd gaan krijgen.

Edwin Grouwstra
21 november 2007, 18:25
De opmars van Den Haag heeft ook positieve gevolgen
voor dit forum, de Hagenezen schieten, na een paar
winst partijen, als paddestoelen uit de grond.
Als je wint heb je vrienden :wink:

gr.

Joep Versteden
21 november 2007, 18:37
De opmars van Den Haag heeft ook positieve gevolgen
voor dit forum, de Hagenezen schieten, na een paar
winst partijen, als paddestoelen uit de grond.
Als je wint heb je vrienden :wink:

gr.

De Engelsen hebben daar ook een mooi gezegde voor: 'sing when you're winning'. Vorig jaar was het nog een Haags duetje tussen Cornelis en Kathy, maar tegenwoordig is het een heel kerkkoor. En ze hebben nog helemaal niks gewonnen. En de druk is natuurlijk wel heel groot, want als je nu de dubbel niet wint, met zoveel kapitaal, dan ga je natuurlijk ongelooflijk voor schut :P

Herman Herregraven
21 november 2007, 18:39
Volgens mij bedoelt Jan of de Nederlanders er dan nog wel zijn nu die op JJ na 0,0 speeltijd gaan krijgen.
Na Grenoble wel 'ns gedacht dat jullie misschien te weinig imports hebben...???
Tot nu toe hadden jullie er acht...
Er komt een nieuwe importverdediger bij, dus dat zijn er negen...
Tel daar de nodige NL-importspelers (elders weggeplukt..) bij op,
dan blijven er niet zo gek veel Tilbo's meer over...
En ik heb het nu niet over de vierde lijn, want die krijgt toch zelden ijstijd...

Abe Brouwer
21 november 2007, 18:41
Het kerkkoor van Tilburgse moraalridders groeit ook gestaag.
"foei foei Den Haag koopt zoveel imports, schande schande"
Of zijn ze in Tilburg bang voor serieuse concurrentie?

René Hendriksen
21 november 2007, 18:47
Jan Been schreef:

Oke je hebt een punt.Maar dan heb ik een ander punt voor je,waar blijven de Nederlandse spelers Blijven die het pikken dat ze hun plaats kwijt raken en dit geldt dan ook in het algemeen thuis

Sorry Jan, ik deed wat verkeerd met het beantwoorden van je vraag waardoor de voorgaande berichten zijn verwijderd. Mijn excuses

Maar hier mijn antwoord:
Drie weken voor sluiting van de inschrijving voor de competitie kreeg het bestuur van HYS de kans om met ruime financiele middelen een top-team samenstellen. De Nederlandse spelers waarmee HYS een kwaliteitsteam had willen samenstellen waren niet meer ter beschikking. Er zijn nog 6 andere eredivisieteams. Dan heb je de keus; een samenstelling van een team met spelers waarvan je weet dat je de play-offs niet haalt en dus weinig publiek en publiciteit OF alles eruit halen met de huidige Nederlandse spelers, ruim aangevuld met imports en dus nu een sterk groeiend publiek en publiciteit.
Ook ik zou het liefst een compleet team van Nederlandse ijshockeyspelers zien. Een ieder weet dat de realiteit anders is... Het is al zovele malen geprobeerd.
Ik en met mij vele anderen die het HYS van vroeger - HOKIJ/Veronica538/Intervam - nog hebben meegemaakt genieten weer met volle teugen. Ook een nieuw publiek geniet van deze fantastisch sensationele en snelle teamsport.... GENIET!!!!

Herman Herregraven
21 november 2007, 18:50
Het is een soort excuus Abe...
Denk dat ze moed al hebben opgegeven...
Duurt niet lang meer...
Dan komen de kreten weer;
POEN KAMPIOEN...!!!

René Hendriksen
21 november 2007, 19:17

Deze kans laten lopen???

Drie weken voor sluiting van de inschrijving voor de competitie kreeg het bestuur van HYS de kans om met ruime financiele middelen een top-team samenstellen. De Nederlandse spelers waarmee HYS een kwaliteitsteam had willen samenstellen waren niet meer ter beschikking. Er zijn nog 6 andere eredivisieteams. Dan heb je de keus; een samenstelling van een team met spelers waarvan je weet dat je de play-offs niet haalt en dus weinig publiek en publiciteit OF alles eruit halen met de huidige Nederlandse spelers, ruim aangevuld met imports en dus nu een sterk groeiend publiek en publiciteit.
Ook ik zou het liefst een compleet team van Nederlandse ijshockeyspelers zien. Een ieder weet dat de realiteit anders is... Het is al zovele malen geprobeerd.
Ik en met mij vele anderen die het HYS van vroeger - HOKIJ/Veronica538/Intervam - nog hebben meegemaakt genieten weer met volle teugen. Ook een nieuw publiek geniet van deze fantastisch sensationele en snelle teamsport.... GENIET!!!!

Harry Batist
21 november 2007, 19:24
sluit me hier helemaal bij aan :drinkers:

Joep Versteden
21 november 2007, 19:37

Die kreten komen niet alleen uit Tilburg hoor Abe. En bovendien ben ik van mening dat Heerenveen en Tilburg niet zoveel in kwaliteit onderdoen voor Den Haag. Met name in wedstrijden waar het erom gaat komt het in het ijshockey ook aan op andere kwaliteiten dan mooi kunnen ijshockeyen, dat is in het verleden meerdere malen bewezen, zie Nijmegen twee jaar terug. Vorm van het moment en vechtlust zijn dan even belangrijk. Wat dat aangaat zal komende vrijdag pas voor de eerste keer moeten blijken of de Hagenezen met de druk van het moeten winnen kunnen omgaan.

Jan Been
21 november 2007, 21:29

Doe mij dan een spa blauw Harry,dat reinigt :wink: En waar sluit jij je bij aan :?:

Harry Batist
21 november 2007, 21:31

Doe mij dan een spa blauw Harry,dat reinigt :wink: En waar sluit jij je bij aan :?: spa krijg je Jan,ik sluit me aan bij de berichtgeving vorige blad van rene hendriksen :)

Jan Been
21 november 2007, 21:39

Doe mij dan een spa blauw Harry,dat reinigt :wink: En waar sluit jij je bij aan :?: spa krijg je Jan,ik sluit me aan bij de berichtgeving vorige blad van rene hendriksen :)

Oke afgesproken,als ik eens na Den Haag kom,zal wel eens al dat publiek in de uithof willen zien na vorig seizoen een bijna lege uithof te hebben mogen aanschouwen. :wink:

Paulie Rousseau
21 november 2007, 21:42
De finale wordt volgens mij:

Den Haag - Tilburg (al zou ik het als eaters-supporter graag anders zien);

De kwaliteit van deze beide teams is groter dan die van de opponenten. Heerenveen en Geleen kunnen veel compenseren, maar niet het kwaliteitsverschil.
En de finale: 2 in a row for Vincent. In die wedstrijd geldt dat Tilburg thans qua selectie onderdoet voor Den Haag

Harry Batist
21 november 2007, 21:45
De finale wordt volgens mij:

Den Haag - Tilburg (al zou ik het als eaters-supporter graag anders zien);

De kwaliteit van deze beide teams is groter dan die van de opponenten. Heerenveen en Geleen kunnen veel compenseren, maar niet het kwaliteitsverschil.
En de finale: 2 in a row for Vincent. In die wedstrijd geldt dat Tilburg thans qua selectie onderdoet voor Den Haag kan ik het mee eens zijn Paulie :wink:

Ron Ridderhof
22 november 2007, 10:34

Denk dat je toch wat (aankomende) Internationals vergeet, en die dus behoorlijk tekort doet.

Andri Salamonson, James Easter die juist veel speelminuten krijgen, en in iets mindere mate Alan van bentem maar waar de coach het in ziet zitten, dus ook vaak op het ijs staat.
Marcel Bruinsma heeft ook een hol/can achter zijn naam staan dus mag/kan ook ooit het Nederlands team in.

Hollandse jonge mannen die zich aardig doorontwikkelen op dit moment en laten zien dat ze het veel hogere niveau aan kunnen.

Dus iets beter in verdiepen voor je zo'n opmerking maakt anders lijkt het nóg meer op kinnesinne dan dat het al is.

Groet, Ron

Peet van Raak
22 november 2007, 11:00
Denk dat je toch wat (aankomende) Internationals vergeet, en die dus behoorlijk tekort doet.

Andri Salamonson, James Easter die juist veel speelminuten krijgen, en in iets mindere mate Alan van bentem maar waar de coach het in ziet zitten, dus ook vaak op het ijs staat.
Marcel Bruinsma heeft ook een hol/can achter zijn naam staan dus mag/kan ook ooit het Nederlands team in.

Hollandse jonge mannen die zich aardig doorontwikkelen op dit moment en laten zien dat ze het veel hogere niveau aan kunnen.

Dus iets beter in verdiepen voor je zo'n opmerking maakt anders lijkt het nóg meer op kinnesinne dan dat het al is.

Groet, Ron

Salomonson is zeker een jongen voor de toekomst, al blijf ik zijn geringe lengte een manco vinden. Daarnaast is hij 'al' bijna 25 en zal zijn doorbraak toch echt moeten komen. Talent krijgt van Tommie Hartogs zeker een kans. Dat zie je aan de selectie voor het afgelopen WK in China (Jordi van Oorschot (19), Ivy van den Heuvel (19) en Diederick Hagemeijer (19)). Over Easter en Van Bentum heb ik geen goed oordeel omdat ik ze te weing zie/heb zien spelen.

Jan Jaap moet je, wat mij betreft, altijd selecteren. Er zijn maar weinig jongens, die zoveel (schaats)techniek bezitten in Nederland. Hij roept herinneringen op aan Mike Louwers. Prachtige speler, maar soms wat flegmatiek, om naar te kijken.

Bruinsma kan zeker een waardevolle kracht voor Oranje worden, maar daar moeten we nog even geduld mee hebben voordat hij speelgerechtigd is. Volgend jaar dus maar houden in Den Haag.

Rob Boumans
6 maart 2008, 15:08
Speciaal voor Sven,die nog geen kans heeft gehad op dit topic te reageren.Topic is ondertussen wel weer actueel geworden...

Sven van de Wall
6 maart 2008, 15:10
Dankjewel Rob zal gelijk even stemmen

Luitzen van der Heide
6 maart 2008, 15:51
Ik heb ook gelijk maar even gestemd. Verrassend is dat de finale toen voornamelijk TT/HYS was.

Daarna komt Flyers/Eaters met als goede derde Flyers/TT en tot slot HYS/Eaters....

Uiteraard kan het allemaal nog steeds maar ik denk eerlijk gezegd dat de finale HEERENVEEN/GELEEN of TILBURG/HEERENVEEN gaat worden....

Sven van de Wall
6 maart 2008, 16:52
Ik heb nog geen idee wie de finale gaat halen

Mitchell van Amelsfort
6 maart 2008, 17:12
Ik ga voor tilburg en Heerneveen, dnek dat HYS niet bij machten is om de achterstand om te buigen en dat Tilburg puur op kracht en conditie van Geleen gaat winnen. Had afgelopen zondag het idee dat Geleen er een beetje doorheen zat/zit.

Abe Brouwer
6 maart 2008, 17:16
Finale wordt Tilburg-Heerenveen. Ik denk dat maandag al onderhandeld kan worden over de finaledata.

Herman Herregraven
6 maart 2008, 17:16
Ik heb nog geen idee wie de finale gaat halen
In zo'n geval hoef je niet persé antwoord te geven Sven...
Het is niet zo dat alle forumleden tot antwoorden verplicht zijn...

Sven van de Wall
6 maart 2008, 17:23
Dat is mischien wel zo, maar ik voelde mij aangesproken toen die vraag gesteld werd.
En geen antwoord geven komt ook zo arrogant over.
Vind u ook niet?

Herman Herregraven
6 maart 2008, 17:45
Dat is mischien wel zo, maar ik voelde mij aangesproken toen die vraag gesteld werd.
En geen antwoord geven komt ook zo arrogant over.
Vind u ook niet?
Dan zien we de komende 6 maanden dus al jouw antwoorden,
op alle postings van afgelopen jaar voorbij komen...

Tjalling Talma
6 maart 2008, 18:02
Volgens mij ging deze poll over de bekerfinale..
Alhoewel ook nu deze poll weer actueel is voor de finale om het landskampioenschap.
Eerst alle tellertjes weer op nul dan.. :)

Luitzen van der Heide
6 maart 2008, 18:05
Dan zien we de komende 6 maanden dus al jouw antwoorden,
op alle postings van afgelopen jaar voorbij komen...

Waarom, zou Sven zich bij alle postings van het afgelopen jaar aangesproken moeten voelen?

Bart van de Wall
6 maart 2008, 18:09
ik heb ook geen idee wie de finale gaat halen

Marc van de Wall
6 maart 2008, 18:22
Speciaal voor Sven,die nog geen kans heeft gehad op dit topic te reageren.Topic is ondertussen wel weer actueel geworden...

Mijn god.....Sven....bedankt!!!::party::

Bart van de Wall
6 maart 2008, 18:27
bekijk het zo Marc zonder Sven had ik deze discussie nooit hebben gezien

Jan Been
6 maart 2008, 20:54
Ik ga voor tilburg en Heerneveen, dnek dat HYS niet bij machten is om de achterstand om te buigen en dat Tilburg puur op kracht en conditie van Geleen gaat winnen. Had afgelopen zondag het idee dat Geleen er een beetje doorheen zat/zit.

Zondag zaten er echt een paar spelers van Geleen er doorheen,morgen zijn wij compleet en fit,dus dat komt allemaal in orde en wordt het net zo`n wedstrijd als de afgelopen twee thuiswedstrijden van de Trepperkes.::party::

Sven van de Wall
6 maart 2008, 21:05
ik hoop het Jan

Piet de Kort
6 maart 2008, 22:43
ik hoop het Jan

Ikke nie! ::party::

Jan Been
7 maart 2008, 06:50
Ikke nie! ::party::

Pietje ga je maar alvast klaar maken,je komt vanavond niet aan je trekken.:Yawnee:

Emile Joosten
7 maart 2008, 06:58
Pietje ga je maar alvast klaar maken,je komt vanavond niet aan je trekken.:Yawnee:

Jij komt vanavond aan niemand trekken Jan.
En Piet, ik heb de training van gisteren gezien en kan je vertellen dat de blunders uit de voorgaande twee thuiswedstrijden definitief tot het verleden behoren. Iedereen was bij de les, ook onze Don. Zijn meespelen staat nog niet 100% vast en misschien moet hij nog 'n weekje wachten. Heb Larry gezegd dat indien hij de tactiek van afgelopen zondag toepast, we Don ook niet nodig hebben en het publiek zich kostelijk zal vermaken.
Nog eenmaal de klok rond en het feest kan beginnen!

Jan Been
7 maart 2008, 07:06
Jij komt vanavond aan niemand trekken Jan.
En Piet, ik heb de training van gisteren gezien en kan je vertellen dat de blunders uit de voorgaande twee thuiswedstrijden definitief tot het verleden behoren. Iedereen was bij de les, ook onze Don. Zijn meespelen staat nog niet 100% vast en misschien moet hij nog 'n weekje wachten. Heb Larry gezegd dat indien hij de tactiek van afgelopen zondag toepast, we Don ook niet nodig hebben en het publiek zich kostelijk zal vermaken.
Nog eenmaal de klok rond en het feest kan beginnen!

Hey Emileke,laat jij Larry maar in de waan vindt ik prima,vanavond doen Farrer en Seelander weer mee en wordt het weer net zo`n wedstrijd als de afgelopen twee thuis wedstrijden van de Trepperkes.
Kan Larry weer gebruik maken van zijn vierde lijn.!!!
Opdracht is Opdracht.
Ook voor deze Jongens die weten waarom ze de hele wedstrijd op de bank mogen zitten.

Emile Joosten
7 maart 2008, 07:14
Hey Emileke,laat jij Larry maar in de waan vindt ik prima,vanavond doen Farrer en Seelander weer mee en wordt het weer net zo`n wedstrijd als de afgelopen twee thuis wedstrijden van de Trepperkes.
Kan Larry weer gebruik maken van zijn vierde lijn.!!!
Opdracht is Opdracht.
Ook voor deze Jongens die weten waarom ze de hele wedstrijd op de bank mogen zitten.

We zullen de vierde lijn vanavond niet nodig hebben. Die mag in de derde periode, als de buit binnen is, haar shifts rijden. Per slot werken deze jonkies er het hele seizoen hard voor. En maak je geen zorg Jan, ieder kent zijn opdracht, heb het gisteren nog even gecheckt. Tot vanavond Jan en laat die trom maar thuis.:drinkers::drinkers:

Jan Been
7 maart 2008, 07:19
We zullen de vierde lijn vanavond niet nodig hebben. Die mag in de derde periode, als de buit binnen is, haar shifts rijden. Per slot werken deze jonkies er het hele seizoen hard voor. En maak je geen zorg Jan, ieder kent zijn opdracht, heb het gisteren nog even gecheckt. Tot vanavond Jan en laat die trom maar thuis.:drinkers::drinkers:

Emileke,die jonkies zijn er toch alleen maar voor straffen uit te lokken bij een tegenstander,krijgen te horen sla hun op het bekkie en de rest zien wij wel verder.
Kijk maar na het einde van de eerste wedstrijd,wie kreeg er toen opdrachten mee van Larry,was dat niet de vierde lijn met de jonkies.::party::

Jan Been
7 maart 2008, 07:21
Tot vanavond Jan en laat die trom maar thuis.:drinkers::drinkers:

Tot vanavond Emileke het is dat je al vergeetachtig bent,maar de laatste twee uitwedstrijden in Tilburg had ik de Trom er ook al niet bij en raad eens wie toen gewonnen had.::party::

Karel van der Wal
8 maart 2008, 00:57
ik vraag mij af, waarom klopt die tijden van JB nooit met het hoofdscherm. 024 vandaag gepost en als laatste zie ik een posting van 8.21 of zijn mijn instellingen niet juist.

Fintan Planting
8 maart 2008, 07:12
ik vraag mij af, waarom klopt die tijden van JB nooit met het hoofdscherm. 024 vandaag gepost en als laatste zie ik een posting van 8.21 of zijn mijn instellingen niet juist.
Dat komt door de poll die in de thread zit. Als iemand een stem uitbrengt in de poll, dan gaat de hele thread terug naar de top van de lijst. Met het tijdstip erachter van de laatste stem. Bij het openen van de topic zie je dan de laatste posting met de oorspronkelijke tijd. Maar dat kan dus van ver daarvoor zijn.

Abe Brouwer
8 maart 2008, 07:41
Ik denk dat Heerenveen vanavond wint en Tilburg zal morgen winnen zodat er een finale Tilburg-Heerenveen komt.

Sven van de Wall
8 maart 2008, 08:11
ik weet het nog steeds niet

Henry van Beek
8 maart 2008, 08:50
TILBURG

Groeten, René

Beste Rene,

En juist daar zit het hem in... Heerenveen staat nu in game's op een confortabele 3-1 voorsprong. En voorzover ik het heb gezien drijft dat bij den Haag alleen maar meer de frustratie's omhoog. Denk dat als Heerenveen vanavond de uitlokkingen een beetje onder controle kan houden. Dat dan de eerste finale kandidaat bekend is

Groeten Henry

Sven van de Wall
8 maart 2008, 08:53
jullie hebben er wel verstand zeg!!!!!!!

Jan Been
8 maart 2008, 08:53

Karel dat is niet alleen bij mijn postings,zie er steeds meer langs komen die telkens op een ander tijdstip zijn geplaats en dan weer boven aan staan.
Let er maar eens op.::party::

Hans Maertzdorff
8 maart 2008, 08:55
jullie hebben er wel verstand zeg!!!!!!!

Hey Sven, leer eens quoten, dan weten we tenminste op wie je reageerd, nu lul je maar wat in de ruimte::detective::

Fintan Planting
8 maart 2008, 09:31
Karel dat is niet alleen bij mijn postings,zie er steeds meer langs komen die telkens op een ander tijdstip zijn geplaats en dan weer boven aan staan.
Let er maar eens op.::party::

Had je mijn antwoord hierboven gelezen, Jan? Daarin leg ik uit hoe dat komt.

Karel van der Wal
8 maart 2008, 09:33
ik wel Fintan en bedankt
jan je moet dus niet zo vaak stemmen, 1x is meer dan genoeg

Jan Been
8 maart 2008, 09:39
ik wel Fintan en bedankt
jan je moet dus niet zo vaak stemmen, 1x is meer dan genoeg

Ik had vorig jaar al gestemd Karel dus daar kan het niet aan liggen.:wtf:

René Hendriksen
8 maart 2008, 10:26
Beste Rene,

En juist daar zit het hem in... Heerenveen staat nu in game's op een confortabele 3-1 voorsprong. En voorzover ik het heb gezien drijft dat bij den Haag alleen maar meer de frustratie's omhoog. Denk dat als Heerenveen vanavond de uitlokkingen een beetje onder controle kan houden. Dat dan de eerste finale kandidaat bekend is

Groeten Henry

Henry,

De afgelopen wedstrijd op de Uithof liet HYS zien dat ze al 'verstandiger' met het oplopen van straffen omgaan! Daardoor bleven ze goed in hun spel.... Mocht dat vanavond weer lukken dan zullen de FLYERS nog een hele zware dobber krijgen! Het is HYS eerder gelukt om de winst uit Thialf mee te nemen dus waarom zou het vanavond ook niet kunnen lukken? Ik stap dan ook vanmiddag met een goed gevoel in de supportersbus. We gaan het zien Henry. Ik hoop in iedergeval op een spannende en sportieve pot ijshockey die best stevig mag zijn. Moge de beste winnen.

Gerard Mikkers
8 maart 2008, 11:43
Wij gaan zo rond 15.00 uur op ons gemak richting Heerenveen en maken er een leuk dagje van.

Rene, hoeveel bussen gaan er vanavond naar Heerenveen?

Luitzen van der Heide
8 maart 2008, 12:18
Het zou ook al te gek zijn als je van te voren met een moedeloos gevoel in de bus zou gaan zitten. Dan wordt het wel een erg lange dag. Maar je hebt op zich gelijk. Het is nog steeds niet gedaan. Punt is, en dat zal van doorslaggevend belang zijn ben ik van mening, dat HYS nu wel erg moet. Uiteraard zijn er een paar spelers bij die het in theorie moeten kunnen beslissen aan jullie zijde, maar de druk op die spelers is volgens mij te groot.

Mijn verwachting is dat de Flyers vanavond hun finaleplaats gaan veiligstellen met een regulier 5-2 overwinning.

Ik wens toch HYS ook succes. Het mooiste zou zijn dat het vanavond een ware happening wordt!

Emile Joosten
8 maart 2008, 12:29
Toch lijkt het me dat Flyers vanavond meer te verliezen heeft dan HYS.
Verwacht dan ook een ontspannen spelend Den Haag en een Flyersteam dat het vanavond voor zichzelf en alle supporters waar moet gaan maken. Denk dus dat de druk bij Heerenveen ligt en dat zou wel eens tot een verrassend wedstrijdbeeld kunnen leiden. Ben benieuwd. Allen een heel fijne en sportieve avond gewenst.

Kathy van Wissen
8 maart 2008, 12:37
Verwacht dan ook een ontspannen spelend Den Haag en een Flyersteam dat het vanavond voor zichzelf en alle supporters waar moet gaan maken. Denk dus dat de druk bij Heerenveen ligt en dat zou wel eens tot een verrassend wedstrijdbeeld kunnen leiden. Ben benieuwd. Allen een heel fijne en sportieve avond gewenst.

Fijne avond voor de Hijs Support en Flyers uiteraard....met winst hoop ik dan maar voor het Haagje!!!!::party::
Ik vertoef wel voor mijn PC.....ben niet in de gelegenheid om af te reizen naar het hoge noorden!!!!

Luitzen van der Heide
8 maart 2008, 12:41
Fijne avond voor de Hijs Support en Flyers uiteraard....met winst hoop ik dan maar voor het Haagje!!!!::party::
Ik vertoef wel voor mijn PC.....ben niet in de gelegenheid om af te reizen naar het hoge noorden!!!!

Dan heb je in ieder geval nog het live verslag waar je je op kunt richten Kathy.

Luitzen van der Heide
8 maart 2008, 12:44
[quote=Emile Joosten;31360]Toch lijkt het me dat Flyers vanavond meer te verliezen heeft dan HYS.
Verwacht dan ook een ontspannen spelend Den Haag en een Flyersteam dat het vanavond voor zichzelf en alle supporters waar moet gaan maken. quote]

Vreemd beeld heb jij van de Flyers Emile. De Flyers hebben zich al waargemaakt voor de fans. En voor wat betreft een ontspannend spelend Hys. Ik hoop dat je gelijk hebt. Des te beter kunnen de Flyers het spel gaan dicteren.

Karel van der Wal
8 maart 2008, 12:57

In mijn ogen zie je dit toch duidelijk anders. HIJS MOET winnen, bij verlies zijn ze uitgeschakeld. Dus zo ontspannen zullen ze niet spelen. Flyers heeft duidelijk nog 3 kansen. Maar geen der teams zal er ontspannen aan beginnen.

Ook de Trappers morgen niet. Kan ook nog alle kanten op. Maar zowel Flyers als Trappers hebben het NU in eigen hand. Als wij ons gewone spelletje spelen - Tim zijn play off vorm heeft behouden dan wordt het weer moeilijk voor HIJS.

Kan wel eens een strijd worden tussen de goalies. Wie is het meest stress bestendig. Het wordt zeker geen gemakkelijk strijd en veel zal afhangen van het score verloop. Als Flyers direct een voorsprong kan nemen zal de tactiek van Hijs er voor zorgen dat ze moeten aanvallen en je weet, defensief zijn ze niet zo sterk als de Flyers.

Ga me reeds voorbereiden voor de strijd - er is nog een jeugd tournooi ook. Dus veel sfeer.

Trouwens nog niets vernomen uit het Haagse over toeschouwers aantallen. Het is akelig stil

Gerard Mikkers
8 maart 2008, 13:06
In mijn ogen zie je dit toch duidelijk anders. HIJS MOET winnen, bij verlies zijn ze uitgeschakeld. Dus zo ontspannen zullen ze niet spelen.Flyers heeft duidelijk nog 3 kansen. Maar geen der teams zal er ontspannen aan beginnen.
Natuurlijk spelen ze wel ontspannen. Ze wanen zich in principe al uitgeschakeld. Hoewel een enkele speler dat trouwens niet vindt.

Ook de Trappers morgen niet. Kan ook nog alle kanten op. Maar zowel Flyers als Trappers hebben het NU in eigen hand. Als wij ons gewone spelletje spelen - Tim zijn play off vorm heeft behouden dan wordt het weer moeilijk voor HIJS.
Moeilijk voor HIJS? Zeker de laatste wedstrijden vergeten in de normale competitie. 7-6, 3-4 en 3-0.

Kan wel eens een strijd worden tussen de goalies. Wie is het meest stressbestendig. Het wordt zeker geen gemakkelijk strijd en veel zal afhangen van het score verloop. Als Flyers direct een voorsprong kan nemen zal de tactiek van Hijs er voor zorgen dat ze moeten aanvallen en je weet, defensief zijn ze niet zo sterk als de Flyers.
Defensief zijn ze niet zo sterk als de Flyers? Hijs heeft al eens de 0 gehouden. Flyers heeft 7 doelpunten om de oren gekregen. Wat is wijsheid. Bovendien vorige week 2 keer van een achterstand terug gekomen.

Trouwens nog niets vernomen uit het Haagse over toeschouwersaantallen. Het is akelig stil
Is dat dan zo belangrijk? Je ziet het vanavond wel.

Sven van de Wall
8 maart 2008, 19:53
ik blijf mij verbazen over hoeveel mensen op deze topic blijvern reageren terwijl het toch echt om de bekerfinale gaat

Harry Koenen
9 maart 2008, 16:53
Daarom reageer ik nu met niks.

Sietze de Vries
9 maart 2008, 16:59
Ik denk dat Tilburg en Heerenveen de finale halen.
Helaas wint Tilburg daar denk met ongeveer 3-2.

Maar ach tis een gokje.

Karel van der Wal
9 maart 2008, 18:05
Is dat dan zo belangrijk? Je ziet het vanavond wel.

was jij er ook?? Gerard het Frysk Folksliet wordt niet continue gespeeld doch 1 couplet aan begin van de wedstrijd, daarna begint de wedstrijd en hebben we een wedstrijd.

waren maar weinig trouwens, 27 ??

Cornelis de Heij
9 maart 2008, 18:13
was jij er ook?? Gerard het Frysk Folksliet wordt niet continue gespeeld doch 1 couplet aan begin van de wedstrijd, daarna begint de wedstrijd en hebben we een wedstrijd.

waren maar weinig trouwens, 27 ??

Zo Karel kan je al verder dan 25 tellen, knap hoor!!!!!!!

Karel van der Wal
9 maart 2008, 23:07
Zaten er meer in de bus Cornelis ?? Dan hebben jullie te weinig bijgedragen aan de entree.