PDA

View Full Version : Nick de Jong

Paul van Heertum
13 juli 2008, 16:31
Denk dat hij best goed in de markt ligt en iedere ploeg maakt hij sterker. Ben benieuwd waar hij terecht komt

Abe Brouwer
13 juli 2008, 16:39
Zit hij nog zonder club?

Harry Batist
13 juli 2008, 16:45
Welkom Nick.....

Michel Kuster
13 juli 2008, 16:57
Zonde zonde zonde.

Erg jammer dat Nicky weggaat bij Nijmegen.
Vond hem van belangrijke waarde voor de Devils.
Iemand die af en toe een keer iemand plat reed als dat nodig was.
Die heeft Nijmegen al jaren en dat hoord ook zo!!!

Ben benieuwd wie voor Nicky in de plaats zal gaan komen.
Men zegt dat De Jong een goed salaris had,dus kan men nu ipv hem een goede extra import defenc binnen halen!!!!

Nu maar hopen dat er niet nog meer spelers gaan lopen omdat men GENTGES binnen heeft gehaald bij de devils!!!

Michel...

Harry Batist
13 juli 2008, 17:00
misschien wesley hendriks, die kan er ook wat van, weer een optie!!

Dennis Albers
13 juli 2008, 17:01
Gefeliciteerd.

Jeroen Florissen
13 juli 2008, 17:35
hij kan wel in groningen komen spelen als ie dat wil

Paul van Heertum
13 juli 2008, 17:58
Volgens mij kan zich wel meten met een groot aantal importsdefense en de kans is een stuk kleiner dat hij na een jaar vertrokken is

Jordy Rutten
13 juli 2008, 18:04
Volgens mij kan zich wel meten met een groot aantal importsdefense en de kans is een stuk kleiner dat hij na een jaar vertrokken is

Tenzij hij weer terug wil naar Nijmegen.
Maar Nick is een heel erg waardevolle speler, echt een aanwinst voor ieder team. Jammer dat ie weg is uit Nijmegen.

Begint hier wel aardig leeg te lopen qua 'nimwegeneuren'

Abe Brouwer
13 juli 2008, 18:17
Zijn voormalige Franse club HC Neuilly Sur Marne speelt komend seizoen in de hoogste divisie van Frankrijk, Ligue Magnus. Waarom ging hij daar eigenlijk weg?

Cornelis de Heij
13 juli 2008, 19:13
Welkom Nick.....

Nou zat net te kijken naar de voorbereiding van Hijs,denk dat hij
daar ook problemen mee krijgt.

Ik zelf zit niet zo te wachten op Nick de Jong,vond hem altijd behoorlijk
achterbaks en verder vond ik hem een hele vieze speler.

Erwin van den Boom
13 juli 2008, 19:20
misschien wesley hendriks, die kan er ook wat van, weer een optie!!
Het gaat hier over nick en niet over wes.

Michael Immerzeel
13 juli 2008, 19:55
Ik zelf zit niet zo te wachten op Nick de Jong,vond hem altijd behoorlijk
achterbaks en verder vond ik hem een hele vieze speler.

helemaal mee eens.

Jean-Paul Broeren
13 juli 2008, 20:26
Nick , jammer dat je deze beslissing neemt , maar ik denk de tijd die je nu kwijt bent aan reistijd enz naar een andere club je misschien wel meer tijd kwijt bent , ik denk zelf wel dat t Geleen gaat worden.Nijmegen zit in t hart van iedere nijmegenaar en iedere nijmegenaar is trots op nijmegen daarom moet dit wel een moeilijke beslissing zijn voor je maar ja, succes bij een andere club maar diep van binnen weet ik je hart is bij ons!! Wij gaan er in ieder geval iets moois van maken aankomend seizoen ook de sfeer omtrend de wedstrijd en jammer dat je ontbreekt hierbij

Hans Maertzdorff
13 juli 2008, 20:43
Nick , jammer dat je deze beslissing neemt , maar ik denk de tijd die je nu kwijt bent aan reistijd enz naar een andere club je misschien wel meer tijd kwijt bent , ik denk zelf wel dat t Geleen gaat worden.Nijmegen zit in t hart van iedere nijmegenaar en iedere nijmegenaar is trots op nijmegen daarom moet dit wel een moeilijke beslissing zijn voor je maar ja, succes bij een andere club maar diep van binnen weet ik je hart is bij ons!! Wij gaan er in ieder geval iets moois van maken aankomend seizoen ook de sfeer omtrend de wedstrijd en jammer dat je ontbreekt hierbij

Wat mij betreft is hij welkom in Geleen, maar we zullen het zien wat zijn beslissing is.

Joep Versteden
13 juli 2008, 20:59
Wat mij betreft is hij welkom in Geleen, maar we zullen het zien wat zijn beslissing is.

Jullie zitten inderdaad niet zo dik in de defences. Maar als hij weggaat om Gentges, dan zal hij het ook wel moeilijk krijgen met de aanpak van Herr Ulli.

Karel Kersten
14 juli 2008, 05:49
Zijn voormalige Franse club HC Neuilly Sur Marne speelt komend seizoen in de hoogste divisie van Frankrijk, Ligue Magnus. Waarom ging hij daar eigenlijk weg?

Waarschijnlijk de zelfde reden Abe!
Te veel trainen,te veel onderweg en een te druk programma!
Deze vent heeft niet in de gaten hoe goed die eigenlijk kan worden,als ie er eens ECHT voor ging.
Was benieuwd hoe dat zou uitpakken,maar helaas komen we dat nooit te weten.
Jammer Nick dat je later NOOIT tegen jezelf kunt zeggen:Ik heb er ALLES voor gegeven en voor gedaan om de absolute top te behalen.
Had je graag eens in de DEL willen aanschouwen,maar het blijft de nederlandse competitie(waar dan ook).

Remco Bambacht
14 juli 2008, 07:10
Deze vent heeft niet in de gaten hoe goed die eigenlijk kan worden,als ie er eens ECHT voor ging.

Helemaal mee eens. Nick had jaren geleden al naar het buitenland moeten vertrekken voor een solide ijshockeyopleiding omdat hij een van die weinige Nederlandse spelers is met de potentie om een echte topper te worden. Helaas is dat niet gebeurd!

Voor de fans van Nijmegen is het doodzonde: Kijken naar Nijmegen zonder Nick de Jong is als een Dame Blanche zonder de chocoladesaus...

Joep Meijsen
14 juli 2008, 07:49
De Gelderlander heeft een kort interview met De Jong over zijn vertrek. Ik kan het nog niet online vinden, maar zal wat citaten overtikken.

Frank Gentges is de reden van zijn vertrek. 'Hij heeft dingen tegen me gezegd. Maar die dingen hoeven niet in de krant. Ik ben geen moeilijke jongen, maar de nieuwe coach is wel erg rechtlijning. Gentges wil het team training alsof het een profteam is. Voor een profteam in Nijmegen is ohelemaal geen budget. Zo worden we ook niet betaald, iedereen werkte erbij. Gewoon 38 uur per week. Net zoals dat het geval is bij spelers van andere Nederlandse ijshockeyclubs. Met de aanpak van die Duitse coach wordt het moeilijk om werk en ijshockey te combineren.'

Ook bij de intensieve voorbereiding heeft De Jong zijn vraagtekens. 'Als je al begin augustus moet starten met de voorbereiding om half oktober fit te zijn, klopt er iets niet. Conditie opbouwen met lopen is toch anders dan ijshockeyen. Ik vihnd het moeilijk om voor zo iemand te moeten spelen. Prima als je één lijn trekt, maar het kan ook té. Ik vind het zonde, want Nijmegen is toch mijn club. Misschien zoek ik iets in het buitenland, maar waarschijnlijk ga ik naar een andere Nederlandse club. Een team waar ik me lekker bij voel.'

Jan Been
14 juli 2008, 08:19

Van mij mag ie ook naar Geleen komen totaal geen problemen mee,welkom Nick.:smiley_geleen:

Martijn Berben
14 juli 2008, 08:36
Van mij mag hij ook richting Geleen komen maar ik denk dat hij met onze coach dezelfde situatie heeft dus hij zal niet in Geleen belanden denk ik zo.

Miel Veugelers
14 juli 2008, 09:16
Na de hele discussie gelezen te hebben wil ik toch graag reageren.
Het valt me op dat het niks anders dan gespeculeer is over waarom in Frankrijk vertrokken en waarom nu. Dan wordt meteen een slechte instelling naar voren gebracht.
Het is toch jammer dat dit naar voren wordt gebracht en over wordt genomen, terwijl niemand weet of dat ook zo is.
Volgens mij is de reden dat hij uit Frankrijk vertrok toch echt geweest dat het juist een slechte organisatie was en juist het niveau en de professionaliteit tegen vielen.
Ga iemand die in Nederland zijn baan heeft opgezegd om in Frankrijk te gaan ijshockeyen dan ook niet betichten met een slechte instelling.
Is het vervolgens verwonderlijk dat iemand aangeeft niet dagelijks meerdere uren aan ijshockey te kunnen besteden. omdat er ook nog gewoon gewerkt moet worden. In de winter houden spelers daar rekening mee, maar als dat al in begin augustus begint zijn denk ik de meeste werkgevers daar niet echt blij mee.
Ik weet ook niet of dit de ware reden is, maar wou het graag eens van de andere kant belichten, aangezien we in Nederland nog steeds niet te maken met Professioneel ijshockey.

Verder vind ik het erg jammer dat weer een Nijmeegse jongen vetrekt uit Nijmegen. Helemaal als dat iemand met de kwaliteiten van Nick is.

René Hendriksen
14 juli 2008, 09:30
De Gelderlander heeft een kort interview met De Jong over zijn vertrek. Ik kan het nog niet online vinden, maar zal wat citaten overtikken.

"Ook bij de intensieve voorbereiding heeft De Jong zijn vraagtekens. 'Als je al begin augustus moet starten met de voorbereiding om half oktober fit te zijn, klopt er iets niet. Conditie opbouwen met lopen is toch anders dan ijshockeyen."

Jammer Nick, bij een professionele voorbereiding behoort een goede basisconditie en lopen in elke vorm hoort daar bij! Neem als voorbeeld onze schaatsenrijders, die zijn ook de hele zomer bezig met hun conditie - o.a. lopen, fietsen e.d. - om in september deze basisconditie met schaatstechniek/training verder uit te werken. Ik meen dan ijshockey ook iets met schaatsen heeft te maken toch? Denk er toch nog een over na... De top bereik je pas echt als je er alles voor over hebt!

Miel Veugelers
14 juli 2008, 09:35
Neem als voorbeeld onze schaatsenrijders, die zijn ook de hele zomer bezig met hun conditie - o.a. lopen, fietsen e.d. - om in september deze basisconditie met schaatstechniek/training verder uit te werken.

Is het niet zo dat onze schaatsenrijders daar ruiterlijk voor betaald worden en als PROFFESIONAL met hun sport bezig zijn. Dit is helaas bij ijshockey niet het geval.

Kan me volgens mij herinneren dat Tommie Speel altijd zonder al te veel zomertraining eind september het ijs op ging en er meteen stond.

Denk dat er enig onderscheid gemaakt moet worden tussen helemaal niet trainen, de conditie bijhouden of dagelijks 3 uur bezig zijn in augustus.

René Hendriksen
14 juli 2008, 12:44
Neem als voorbeeld onze schaatsenrijders, die zijn ook de hele zomer bezig met hun conditie - o.a. lopen, fietsen e.d. - om in september deze basisconditie met schaatstechniek/training verder uit te werken.

Is het niet zo dat onze schaatsenrijders daar ruiterlijk voor betaald worden en als PROFFESIONAL met hun sport bezig zijn. Dit is helaas bij ijshockey niet het geval.

Vergelijkingen wat betreft betalingen in verschillende sporten kan je hier in Nederland niet maken. ( dus zal ik het maar niet over die verwende voetballers hebben wat die overbetaald krijgen, want dan liggen de verhoudingen helemaal scheef )
En ach, ik heb dan misschien nog een ouderwetse instelling... als je wat in je sport die je lief hebt wilt bereiken, dan moet je daar veel voor over hebben, ongeacht wat je daar voor betaald krijgt.

Miel Veugelers
14 juli 2008, 13:01
Ik denk dat er met die ouderwetse instelling niks mis is...
Maar gaf het meer aan dat er wat genuanceerder gekeken moet worden naar wat er gezegd wordt.
Niet iedereen heeft nu eenmaal de tijd om het hele jaar door dagelijks aan ijshockey te besteden.

Ik hoop uiteraard ook de resultaten van deze voorbereiding terug te zien op het ijs bij de Devils. Denk dat ze dit jaar het team zijn wat het vroegst serieus in voorbereiding is.

Rudy Bouquet
14 juli 2008, 13:09
Na de hele discussie gelezen te hebben wil ik toch graag reageren.
Het valt me op dat het niks anders dan gespeculeer is over waarom in Frankrijk vertrokken en waarom nu. Dan wordt meteen een slechte instelling naar voren gebracht.
Het is toch jammer dat dit naar voren wordt gebracht en over wordt genomen, terwijl niemand weet of dat ook zo is.
Volgens mij is de reden dat hij uit Frankrijk vertrok toch echt geweest dat het juist een slechte organisatie was en juist het niveau en de professionaliteit tegen vielen.
Ga iemand die in Nederland zijn baan heeft opgezegd om in Frankrijk te gaan ijshockeyen dan ook niet betichten met een slechte instelling.
Is het vervolgens verwonderlijk dat iemand aangeeft niet dagelijks meerdere uren aan ijshockey te kunnen besteden. omdat er ook nog gewoon gewerkt moet worden. In de winter houden spelers daar rekening mee, maar als dat al in begin augustus begint zijn denk ik de meeste werkgevers daar niet echt blij mee.
Ik weet ook niet of dit de ware reden is, maar wou het graag eens van de andere kant belichten, aangezien we in Nederland nog steeds niet te maken met Professioneel ijshockey.

Verder vind ik het erg jammer dat weer een Nijmeegse jongen vetrekt uit Nijmegen. Helemaal als dat iemand met de kwaliteiten van Nick is.

Helemaal meer eens.....Nick de Jong wordt al veroordeeld zonder kennis van zijn argumenten. Is het juist niet prijzenswaardig dat iemand vooraf te kennen geeft niet in een bepaalde situatie te kunnen funktioneren. Nu heeft de club en de coach alle tijd en gelegenheid om tijdig te anticiperen op de nieuwe situatie...!

Joep Meijsen
14 juli 2008, 13:49
Kan me volgens mij herinneren dat Tommie Speel altijd zonder al te veel zomertraining eind september het ijs op ging en er meteen stond.

Afgezien van het feit dat Tommie Speel volgens mij een van meer natuurlijk getalenteerde spelers was die we in Nederland in jaren hebben gehad. Op dat vlak zeker geen standaard ijshockeyer. De herinnering is echter volgens mij een tikkeltje gekleurd in je herinneringen. Eind jaren negentig zaten de seizoenen bij Nijmegen ongeveer als volgt in elkaar:

Selectie pas op het laatste moment rond --> Slechte start in de bekercompetitie --> Eindsprintje in de bekercompetitie --> Nijmegen komt net tekort voor plaatsing voor de finale --> Nijmegen begint behoorlijk aan de competitie --> Plaatst zich als eerste of tweede voor de play-offs --> Landskampioen.

Jozef Paulissen
14 juli 2008, 16:30
In 2 jaar het hart van het team uit Nijmegen weg. Nick Verbruggen, Nick de Jong en Bob Teunissen.
Daarbij wil men nogal wat in Nijmegen, maar de oude roerige tijden met jongens die groot zijn geworden op de ijsbaan in Nijmegen zijn voorbij.
En het vastklampen aan de uitschieter van 3 jaar geleden is een utopie.

Michael Immerzeel
14 juli 2008, 17:39
vergeet je er niet een is kwek kwek Bert van de Braak niet ook weg?
of ik heb het fout kan ook :Bonk3:

Sven van de Wall
14 juli 2008, 17:42
vergeet je er niet een is kwek kwek Bert van de Braak niet ook weg?
of ik heb het fout kan ook :Bonk3:

ik hoop het wel!!!!!!!!1

Jean-Paul Broeren
14 juli 2008, 18:11
In 2 jaar het hart van het team uit Nijmegen weg. Nick Verbruggen, Nick de Jong en Bob Teunissen.
Daarbij wil men nogal wat in Nijmegen, maar de oude roerige tijden met jongens die groot zijn geworden op de ijsbaan in Nijmegen zijn voorbij.
En het vastklampen aan de uitschieter van 3 jaar geleden is een utopie.

DUS?
De ene krijgt aanbieding van Tilburg nou iedereen in nederland weet dat dat de best georganiseerde club in nederland is daar kan Nijmegen niet tegen op .

Verbruggen verkiest t maatschappelijke omdat er leven na t ijshockey is wat moet je dan als club

En als je toch hoger op wil is veel trainen dan slecht voor iemand en financieel was t probleem ook niet hoor!!

Wat moet je als club dan nog meer? wij hebben geen boom waar we even een zak geld uitschudden dus tegen clubs als tilburg en den haag moeten we altijd passen, ik ben al lang blij dat we deze weg zijn ingeslagen om meerdere jaren ijshockey in nijmegen te houden en niet iedere keer failliet gaan.