View Full Version : NHL fans op Forum
Jordy Rutten
11 juli 2008, 16:23
Aangezien het nu erg rustig is op het forum, leek het me wel mooi om eens te peilen hoe het hier op het forum is gesteld met NHL interesses. Welk NHL team is je favoriet?
Aangezien er maar 10 keuzes kunnen worden bijgevoegd in de poll, heb ik de 9 teams ingevoerd waarvan ik verwacht dat ze de meeste aanhang hebben op het forum.
Jos Buter
11 juli 2008, 16:32
Ik zu Boston toevoegen anders kan Remco zijn aandacht niet kwijt....
.
Mark Vaes
11 juli 2008, 17:23
Ik volg de NHL zeker wel..
Enne ja favoriete team: Washington Capitals!
Lou-Ann Bartels
11 juli 2008, 18:45
Pittsburgh en ik heb nog een oude liefde voor de Blackhawks, maar je mag maar 1 keer stemmen.
Dan kies ik maar voor de Penguins.
Dennis Albers
11 juli 2008, 20:45
Boston Bruins vergeten?
Abe Brouwer
11 juli 2008, 20:53
Schande een original six team vergeten. En Florida Panthers is ook geen verkeerde club.
Michael Immerzeel
11 juli 2008, 21:13
Ik volg de nhl op de voet ben fan van San Jose Sharks en heb ook een beetje Pittsburgh omdat Mario Lemieux er gespeeld heeft. mijn minst favorieten zijn toch echt de Vancouver Canucks en de Duckies dat komt door de rivaliteit met de Sharks. ::fight::
Remco Bambacht
18 juli 2008, 12:37
Ik zu Boston toevoegen anders kan Remco zijn aandacht niet kwijt.... .
Jawel hoor, bij anders namelijk....
Servi Bruls
19 juli 2008, 19:27
Ik volg het redelijk, niet dagelijks ofzo eerder 1x in de week.
En mijn favo team is de Red Wings..
Roy Derkse
20 juli 2008, 10:24
Volg de Philadelphia Flyers op de VOET. elke dag even het web door spitten.
Ooit een game mee pikken zou geweldig zijn. wie weet komt het zo ver.
Sven van de Wall
20 juli 2008, 10:42
Ik volg het redelijk, niet dagelijks ofzo eerder 1x in de week.
En mijn favo team is de Red Wings..
dat had ik niet verwacht!!!!!!!!!!!!
Danny de Bruijn
20 juli 2008, 10:50
ik zeg de oilers altijd leuk om naar te kijken, en de sens maar je mag er maar een dus wordt het de oilers.
Marco Spelten
20 juli 2008, 11:07
Zijn de NHL-fans ook wel eens bij een wedstrijd van hun favoriete ploeg geweest? Wat ik ook wel een interessante vraag vind is waarom mensen nou juist van die ploeg fan zijn?
Voor mijzelf geldt dat ik hele goeie vrienden heb in de provincie Quebec die mij introduceerden in het ijshockey en bij de Canadiens. Dat was in 1996. Ik ben altijd fan gebleven en er inmiddels tientallen keren geweest. In november ga ik weer.
Roderick Lagendijk
20 juli 2008, 11:30
Ben fan van de New Jersey Devils. Heb een stuk of 6/7 wedstrijden van ze gezien. Allen helaas in het oude stadion en een derby met de Rangers in MSG. Dat was echt geweldig.
Ben al tijden fan van ze vanwege Brodeur. Vind zijn style mooi om te zien. Ook Fleury heeft een mooie stijl!
Theo Appelhof
20 juli 2008, 12:49
Kijk ben dit jaar voor het eerst naar de USA geweest voor het hockey ben dus in het Prudential geweest ja dat slaat gewoon alles zo nieuw zo mooi en omdat we een beetje vroeg daar waren om de kaartjes op te halen zijn we gewoon als domme hollanders het hele stadion rond gelopen toen waren ze bezig met alles uit te testen verlichting scorebord enz toen was het verder nog helemaal leeg savonds de Derby gezien tegen de Rangers volle bak 18.000 man in de hal.
Maar ja wat is een favoriete ploeg kijk hou van snel en op de aanval gericht hockey,maar toen wij onze trip gingen plannen het ik gezegd wil sowiezo pitsburg zien spelen omdat dat op dit moment gewoon een van de teams is die mij aansprak door wat ze laten zien.
Maar echt een belevenis is het gewoon om daar te zijn,ga al ruim 28 jaar naar Nimwegen kijken,en denk nu ruim 14 jaar regelmatig naar Duitse clubs, Koln,Dusseldorf,Krefeld Duisburg,Herne Dinslaken,enz enz.
Maar het hockey in de Nhl zie ik nu ongeveer 4 jaar via de kabel en dat is het gewoon.
Dus ja voor iedereen die de wens heeft om het een keer te zien live,gewoon doen je leeft maar een keer.
Groetjes Theo.
Michael Immerzeel
20 juli 2008, 14:00
Ik ben helaas nog niet bij een wedstrijd geweest, toen ik voor het eerst in aanraking kwam met ijshockey was een wedstrijd van geleen tegen dordrecht ik weet niet meer welk jaar maar de Eaters wonnen toen met 22-0 dat vergeet ik niet meer.
Ik kreeg toen wat trading cards van wat nhl teams in mijn handen van een persoon die ik kon en daar zat ook twee van de Sharks tussen. toendertijd was nog altijd op zaterdagmiddag nhl power week op tv en zag toen in een samenvatting een wedstrijd van de Sharks en was meteen fan.
Volg hun meer dan de eaters vooral sinds we hier in brunssum eindelijk digitaal tv hebben! ::thumbsup::
René Fortuin
20 juli 2008, 15:15
Anders,...De dallas stars is mijn favoriete team
René Fortuin
20 juli 2008, 15:27
Zijn de NHL-fans ook wel eens bij een wedstrijd van hun favoriete ploeg geweest? Wat ik ook wel een interessante vraag vind is waarom mensen nou juist van die ploeg fan zijn?
Voor mijzelf geldt dat ik hele goeie vrienden heb in de provincie Quebec die mij introduceerden in het ijshockey en bij de Canadiens. Dat was in 1996. Ik ben altijd fan gebleven en er inmiddels tientallen keren geweest. In november ga ik weer.
Ik heb mijn team 14 keer gezien ( de eerste keer in 2005 ) Ik ben via internet in kontact gekomen met een persoon in Dallas en ik dacht bij mezelf, als de reis niks aan wordt, dan kan ik nog altijd terug denken aan mijn eerst NHL wedstrijd. Ik ben een paar keer bij een training van de dallas stars geweest een ik heb met een heleboel spelers een woordje gewisseld.
Ik was/ben zo onder de indruk van de toegankelijkheid van de spelers dat ik bij de Dallas stars ben blijven hangen. Het team heeft een enorme arbeids en vecht lust dat ik daar geen spijt van heb. O, en de persoon waarbij ik op bezoek was is nu mijn vrouw.
In December/ Januari ga ik ze 6 keer zien en ik probeer in oktober naar New York te gaan want dan spelen de Stars tegen de 3 plaatselijke clubjes.
Frits de Lange
20 juli 2008, 19:35
Het was voor mij toen ik rond mijn 12e al een wens had om een echte wedstrijd te zien van NHL.
Het heeft nog al wat jaren geduurt voor ik een NHL game kon zien in het echt dan alleen op tv dat kwam in die tijd op sky sport als ik het goed heb.
het was in 2002 gingen we voor 12 dagen richting canada naar Toronto, Ottawa en Montreal.
dus de eerste game was dan ook toronto maple leafs tegen de Boston Bruins, Toronto won met 2-0.
Na vijf dagen toronto gingen we door naar ottawa voor twee dagen daar hebben we de wedsrijd ottawa tegen montreal gezien op een mooie plaats, eerste ring rij 8.
het was toen een spannende wedstrijd ottawa won met 3-2, de terug weg naar het hotel was wel lachen, je gaat daar met bussen heen en weer terug, het mooiste was de terug weg, de bus was bijna vol er konden nog maar vier mensen bij maar we waren nog niet aan de beurt er stonden een groepje van drie a vier fans van montreal en wij hadden een pet van ottawa op.
En om dat ottawa had gewonnen mochten wij mee met de bus en de verliezers moesten maar even wachten.
De dag er op gingen we door naar Montreal voor drie dagen en daar gingen we naar de habs tegen Caroline Hurricanes.
Het werd een dikke nederlaag voor de habs 0-6.
Dat waren toen mijn eerste wedstrijden van NHL en het smaakte toen naar meer, binnen een klein jaar later ben ik samen met mijn pa voor twee en halve week naar toronto geweest daar heb ik toen 5 wedstrijden gezien van toronto maple leafs tegen washington,pittsburg,atlanta,oilers en de flyers.en daar hebben we ook nog een AHL game gezien
van roadrunners tegen st,John Maple Leafs en nog een OHL van st Michaels .
en nog een game van het jongste broertje van jamie visser gezien waar zijn vader coach van was dat team heet de Port Credit storm.
ik ga in 2010 weer die kant op als het mogelijk is.
Willem Kraaijeveld
21 juli 2008, 11:44
Anders: New York Rangers!!! ook original six!
Martijn Berben
21 juli 2008, 14:06
Mooiste club is EDMONTON OILERS!
Marco Spelten
21 juli 2008, 17:52
Mooiste club is EDMONTON OILERS!
Twee jaar terug geweest. Het zal de jetlag zijn geweest en het auto ongeluk wat we die middag hadden. Met zijn drieen gingen we daar al voor het eind van de wedstrijd slaapwandelend weg. Het is niet mijn laatste Canadese team want dat is die brulboei uit Hogtown maar de Oilers heb ik ook echt niets mee. Anders is dat met Calgary. Ik denk dat ik Jarome Iginla toch de beste speler vind die ik ooit aan het werk gezien heb.
Abe Brouwer
21 juli 2008, 19:48
Ik lees dat de hal waarin ik mijn allereerste NHL-wedstrijd bezocht afgebroken gaat worden. De Wachovia Spectrum in Philadelphia werd allang niet meer gebruikt door de Flyers, wel door hun farmteam Philadelphia Phantoms. Na het 2008-2009 seizoen is het over en sluiten met de Spectrum waar ik 14 jaar geleden Flyers-Senators bezocht. Zijn er nog forummers die een NHL-hal bezocht hebben die afgebroken is?
Henny Huveneers
21 juli 2008, 20:11
Ik heb anders gestemd omdat ik van het spelletje houdt.Ben naar behoorlijk wat nhl en ohl games geweest met mijn goede kennis die hier in nederland heeft gespeeld en gecoacht(lang geleden)Ik heb b.v Rayn held en enkele imports die door de jaren in nederland hebben gespeeld gezien in ohl wedstrijden,bedenk wel dat hier dus 7000 tot 8000 mensen zitten te kijken.In Kichener bv toen wij daar aan kwamen was het net of we naar een nhl wedstrijd gingen kijken zo druk op parkeerplaats en binnen.Ik heb in 1990 the great one zien spelen bij de kings,hij moest nog 3 punten voor de 2000 te halen.In Buffalo heb ik in een skybox gezeten(eten en drinken gratis).Kaartjes gekregen via Rob Ray die samen met mijn kennis in hun jeugd samen hebben gespeeld.Vorig jaar de laatste conferince finale gezien van de ducks tegen red wings.De ducks haalde toen de finale.Menige wedstrijd op groot scherm gezien met sixpack bier en BBq.Alles moet je eens meegemaakt hebben.Ik heb goede herrinneringen en de nhl.I love the game
Kevin Nijland
21 juli 2008, 22:50
Calgary Flames
Jan van de Rijzen
22 juli 2008, 00:18
De Edmonton Oilers. Zeer fanatiek sinds 1983. The Boys On The Bus: Wayne Gretzky, Mark Messier, Jari Kurri, Paul Coffey, Glenn Anderson, Grant Fuhr en Kevin Lowe. Een betere ploeg heeft nooit bestaan.....
Marco Spelten
22 juli 2008, 09:46
De Edmonton Oilers. Zeer fanatiek sinds 1983. The Boys On The Bus: Wayne Gretzky, Mark Messier, Jari Kurri, Paul Coffey, Glenn Anderson, Grant Fuhr en Kevin Lowe. Een betere ploeg heeft nooit bestaan.....
Daar zijn wel een paar argumenten uit Montreal tegenin te brengen....::redrant::
Raymond Demas
22 juli 2008, 10:22
Pittsburgh liever lopen erg goede spelers rond
Davy van Est
22 juli 2008, 10:57
Pittsburgh liever lopen erg goede spelers rond
sinds wanneer heb jij verstand van ijshockey meneer demas???
http://xs4all.nl/~fmlkunst/varkensfoto2/witvarken.jpg
Michael Immerzeel
22 juli 2008, 12:34
Ik geloof toch dat Montreal de meeste Stanley Cups heeft van iedereen, net als Edmonton hebben de New York Islanders ook zo'n periode gehad.
Dynasties noemen ze dat.
Detroit is ook de afgelopen 10 jaar het team met de meeste 'best records' in de nhl alleen niet zoveel cups als die andere achter elkaar in een keer haalde.
Marco Spelten
22 juli 2008, 19:01
De Canadiens hebben er 24, door ploegen uit de stad Montreal zijn er in totaal 41 gewonnen.
En Toronto?
Sorry, inkoppertje...:-)
Jan van de Rijzen
22 juli 2008, 19:12
Daar zijn wel een paar argumenten uit Montreal tegenin te brengen....::redrant::
Ik ben één en al oor.....
Marco Spelten
22 juli 2008, 19:58
Ik ben één en al oor.....
Ik denk dat er al 24 goeie argumenten zijn. Maar als je praat over "het beste team ooit" praat je niet alleen over die dynastie, maar ook over de Canadiens van 1955 t/m 1960 (5 op rij) of 6 cups in de jaren 70. Je kunt geen van die teams "het beste team ooit" noemen omdat ze in andere tijden speelden en niet met elkaar te vergelijken zijn. Dus ook de Oilers niet,hoe geweldig die ook waren.
Wie was de beste speler ooit? Orr? Howe? Gretzky? Crosby? Kun je ze vergelijken? Nee. Plus dat Maurice Richard zich omdraait in zijn graf....
Remco Bambacht
22 juli 2008, 20:51
Wie was de beste speler ooit? Orr? Howe? Gretzky? Crosby?
Duidelijk Orr...
Jan van de Rijzen
22 juli 2008, 23:58
Duidelijk Orr...
Wayne Gretzky natuurlijk. Met alle respect voor de kwaliteiten van Bobby Orr, maar als je nog geen 11 seizoenen in de NHL gespeeld hebt kun je moeilijk als beste speler ooit door het leven gaan.
Gretzky heeft 40 records in het reguliere seizoen en 15 records in de playoffs op z'n naam staan. Orr kan dan misschien de beste verdediger-aller-tijden zijn - Wayne Gretzky was de enige echte 'Great One'.
Marco Spelten
23 juli 2008, 06:28
Ik probeerde jullie iets uit te leggen over "andere tijden en niet te vergelijken". Dat is geloof ik niet helemaal overgekomen.
Dennis Albers
23 juli 2008, 09:57
Wayne Gretzky was ontegenzeggelijk een geweldenaar. Geen discussie
Maar Bobby Orr was wel een veel completere speler. Orr heeft het spelbeeld en concept van het spel compleet veranderd door als een verdediger aanvallend bezig te zijn. Voor Orr waren er vooral stay-at-home verdedigers en na Orr zag je meer en meer teams spelen met offensieve verdedigers. Bovendien kon Orr fysiek ook zijn mannetje staan, dat was met "The Great One" wat minder. Daar had hij McSorley en Semenko o.a. voor.
http://www.cbc.ca/sports/hockey/stanleycup2007/images/cpgfx/processed/bobby-orr_392.jpg
Dat Orr maar 11 seizoenen NHL heeft gespeeld lag meer aan zijn beide knieën dan aan zijn kwaliteiten. Ik meet de grootte van een speler niet af aan het aantal seizoenen in de NHL want daar doe je tevens een hele Sovjet generatie te kort mee die nooit de kans heeft gehad om te spelen in de NHL.
Bovendien waren er "vroeger" (voor de jaren '80) beduidend minder teams. Dus je zou ook kunnen zeggen dat er betere spelers waren per team want er waren minder teams op dat niveau (maar ijshockey was niet minder populair). Dus als je op dat niveau als verdediger 139 punten maakt dan kan je ook stellen dat je je tijd ver vooruit bent.
Desalniettemin - vergelijken blijft moeilijk zo niet onmogelijk.
Michael Immerzeel
23 juli 2008, 12:50
nou dan vind ik Lemieux toch beter als je kijkt naar de wedstrijden die hij speelde tegenover Gretzky zou het kwa punten ongeveer gelijk gelegen hebben alleen had Lemieux niet zo'n kwaliteit spelers naast zich staan als Gretzky op Jagr na.
jammer van lemieux is dat hij meestal tegen de 20 wedstrijden gemiddeld miste per seizoen.
en beste verdediger is zeker weten Orr, door hem is het Offensive Defenceman in ijshockey tot stand gekomen!
Martijn Berben
23 juli 2008, 12:51
Twee jaar terug geweest. Het zal de jetlag zijn geweest en het auto ongeluk wat we die middag hadden. Met zijn drieen gingen we daar al voor het eind van de wedstrijd slaapwandelend weg. Het is niet mijn laatste Canadese team want dat is die brulboei uit Hogtown maar de Oilers heb ik ook echt niets mee. Anders is dat met Calgary. Ik denk dat ik Jarome Iginla toch de beste speler vind die ik ooit aan het werk gezien heb.
Dan zal het zeker aan die jetlag hebben gelegen en die klap met de auto! :goodman:
Sfeer is er gewoon super! Het hele jaar door! Maarja dat is mijn mening he.
Danny den Boer
24 juli 2008, 21:59
Anders, The Canes natuurlijk!
Danny den Boer
24 juli 2008, 22:01
Duidelijk Orr...
Ron francis?
Laurens de Jager
26 juli 2008, 16:37
Wayne Gretzky natuurlijk. Met alle respect voor de kwaliteiten van Bobby Orr, maar als je nog geen 11 seizoenen in de NHL gespeeld hebt kun je moeilijk als beste speler ooit door het leven gaan.
Gretzky heeft 40 records in het reguliere seizoen en 15 records in de playoffs op z'n naam staan. Orr kan dan misschien de beste verdediger-aller-tijden zijn - Wayne Gretzky was de enige echte 'Great One'.
Vergelijken is idd erg moeilijk daarom vind ik persoonlijk jammer dat ze Crosby de volgende Gretzky noemen. Het is heel moeilijk om die records te verbreken aangezien het hele spel een lichte make over heeft gehad. Goalies hebben grotere legguards en ze wegen lichter net als vrijwel al het andere materiaal wat de gewone spelers aan hebben. Wat regels die zijn veranderd. Ben benieuwd wat ze nu precies willen met de hele goal/goalie issue....
Michael Immerzeel
5 augustus 2008, 19:51
maar ook de spelers zijn sneller lichter en hebben beduidend beter matriaal.
Michael Schoenmakers
6 augustus 2008, 14:37
Mijn Club absoluut Dallas helaas nog geen wedstrijd mogen mee maken live.
maar gelukkig is er NASN. Ik heb ooit een spel gekocht NHL9x (weet niet meer presies welk deel)
en Dallas sprong er gewoon uit gewoon een gevoel haha.
En een mooi shirt al is het nieuwe shirt minder.
Beste speler nu: Ovechtkin
Allertijden: Gretzky
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.