PDA

View Full Version : NHL Free Agent signings

Freek Joosten
1 juli 2008, 16:19
Over een paar uur (ik geloof ik 18:00 uur) zijn de aankomende Unrestricted Free Agents echt clubloos. Dan mogen ze dus tekenen bij welk team ze maar willen.
Vanaf zes uur vanmorgen mag er al onderhandeld worden, maar de handtekening mag pas vanaf 18:00 uur gezet worden, geen seconde eerder.

Restricted Free Agents kunnen een offer sheet tekenen, wat inhoudt dat ze een contract tekenen, dat hun eigenlijke team dan mag matchen. Dus tekent (bijvoorbeeld) Valtteri Filppula een contract voor 4 jaar bij de Florida Panthers voor 18 miljoen dollar, heeft zijn eigenlijke team, Detroit, twee opties. Of ze matchen het, en Filppula krijgt die 18 miljoen in 4 jaar van Detroit, óf Detroit laat hem gaan en krijgt een bepaalde compensatie (draft picks, afhankelijk van het salaris van het nieuwe contract).

Leuk om een beetje bij te houden natuurlijk. Er is al wat gebeurd, ik zal de grote signings even melden:

Tampa Bay heeft de rechten op UFA's Ryan Malone en Gary Roberts van de Penguins verkregen (in ruil tegen een draftpick), en ook nog eens de rechten op UFA Rolston (van de Wild). Rolston lijkt niet te gaan tekenen, Malone (31,5 miljoen in 7 jaar) en Roberts hebben al getekend.

Colorado heeft UFA's Adam Foote en Jean-Michael Liles (16 miljoen in 4) nog net op tijd een nieuw contract laten tekenen.

Washington heeft RFA Mike Green weten te behouden. Hij gaat in vier jaar 21 miljoen verdienen.

Piet de Kort
1 juli 2008, 16:46
Over een paar uur (ik geloof ik 18:00 uur) zijn de aankomende Unrestricted Free Agents echt clubloos. Dan mogen ze dus tekenen bij welk team ze maar willen.
Vanaf zes uur vanmorgen mag er al onderhandeld worden, maar de handtekening mag pas vanaf 18:00 uur gezet worden, geen seconde eerder.

Restricted Free Agents kunnen een offer sheet tekenen, wat inhoudt dat ze een contract tekenen, dat hun eigenlijke team dan mag matchen. Dus tekent (bijvoorbeeld) Valtteri Filppula een contract voor 4 jaar bij de Florida Panthers voor 18 miljoen dollar, heeft zijn eigenlijke team, Detroit, twee opties. Of ze matchen het, en Filppula krijgt die 18 miljoen in 4 jaar van Detroit, óf Detroit laat hem gaan en krijgt een bepaalde compensatie (draft picks, afhankelijk van het salaris van het nieuwe contract).

Leuk om een beetje bij te houden natuurlijk. Er is al wat gebeurd, ik zal de grote signings even melden:

Tampa Bay heeft de rechten op UFA's Ryan Malone en Gary Roberts van de Penguins verkregen (in ruil tegen een draftpick), en ook nog eens de rechten op UFA Rolston (van de Wild). Rolston lijkt niet te gaan tekenen, Malone (31,5 miljoen in 7 jaar) en Roberts hebben al getekend.

Colorado heeft UFA's Adam Foote en Jean-Michael Liles (16 miljoen in 4) nog net op tijd een nieuw contract laten tekenen.

Washington heeft RFA Mike Green weten te behouden. Hij gaat in vier jaar 21 miljoen verdienen.

Deze bedragen zullen waarschijnlijk ook wel in Nederland betaald gaan worden, misschien, ooit!!!!! ::devildance::::happy::::happy::

Freek Joosten
1 juli 2008, 18:00
Om wat cap space te creëren hebben de Oilers Raffi Torres geruild met Gilbert Brule van de Blue Jackets. Mooie trade voor de Oilers, Brule heeft veel meer potentie dan Torres.

Curtis Joseph tekent waarschijnlijk bij de Maple Leafs.

Pittsburh heeft Dupuis gere-signed (3,6 in 3)

Freek Joosten
1 juli 2008, 18:02
Yeah!

Brad Stuart blijft een Wing, voor een erg mooi bedrag. 15 miljoen in 4 jaar.

Ivo Willems
1 juli 2008, 18:02
Stuart blijft bij de Red Wings voor gemiddeld 3.75 miljoen per jaar (4 jarig contract)

en je was me te snel af Freek ^^

Freek Joosten
1 juli 2008, 18:14
Nog een trade van de Oilers. Pitkanen (RFA) <-> Erik Cole van Carolina

Freek Joosten
1 juli 2008, 18:15
Stuart blijft bij de Red Wings voor gemiddeld 3.75 miljoen per jaar (4 jarig contract)

en je was me te snel af Freek ^^

Scheelde niet veel :)

Ivo Willems
1 juli 2008, 18:15
Erik Cole (Carolina Hurricanes) en Joni Pitkanen (Edmonton Oilers) ruilen van club

edit: Nu scheelde het al een minuut, ik kan de eer beter aan jou laten zo te zien :p

edit2: Corey Perry blijft bij Anaheim, voor 5 jaar @ $5.325-million gemiddeld

Freek Joosten
1 juli 2008, 18:16
Rene Bourque (Chicago) naar Calgary voor een 2nd round pick.

Corey Perry tekent bij in Anaheim, 26,6 miljoen in 5 jaar.

Freek Joosten
1 juli 2008, 18:17
Erik Cole (Carolina Hurricanes) en Joni Pitkanen (Edmonton Oilers) ruilen van club

edit: Nu scheelde het al een minuut, ik kan de eer beter aan jou laten zo te zien :p

Hehe, ik kan het niet de hele tijd sneller hoor ;)

edit: HEE! Mijn Corey Perry bericht was er vóór jouw 2e edit hoor :D

Jordy Rutten
1 juli 2008, 18:22
Nog een trade van de Oilers. Pitkanen (RFA) <-> Erik Cole van Carolina

Ben ik dus echt niet blij mee.:NoSmile:

En we hebben Torres geruild voor Gilbert Brule van de Columbus Blue Jackets...

Ivo Willems
1 juli 2008, 18:22
Nope, scheelde niet veel waarschijnlijk, maar toen ik m'n page herlaad had stond er nog niks, keep the news coming ;)

Freek Joosten
1 juli 2008, 18:50
En toen was het ineens lang stil... De trade deadline is spannender ;)

Ivo Willems
1 juli 2008, 18:57
Stilte voor de storm, vorig jaar werden de grote deals ook pas laat beklonken, ze willen toch zien wat er op de markt te halen valt.

Hoor al geruchten dat Streit 5M $ vraagt, Theodore 5,5-6M $ en dat Redden naar CBJ (6y x 6M$) zou gaan. Dus we zullen zien wat de Free Agent Frenzy brengt ;)

edit:

en in de categorie geruchten: "According to Bruce MacLeod, Wings writer for the Macomb Daily, Rolston has narrowed his choices to Detroit and the Rangers"

Zou een mooie signing zijn voor de Wings in de jacht op prolongatie.

Paul van Heertum
1 juli 2008, 18:57
Cole is een prima speler hoor

Freek Joosten
1 juli 2008, 19:11
Tampa Bay Lightning tekenen Radim Vrbata voor $9 miljoen in drie jaar. Hij is de eerste free agent signing die van club verandert!

Ivo Willems
1 juli 2008, 19:12
Lightning gaat er aanvallend heel leuk uitzien zo, hoop dat ze echter ook aan de verdediging denken :p

Paul van Heertum
1 juli 2008, 19:13
Ze hebben zo de Cup al eerder gewonnen

Ivo Willems
1 juli 2008, 19:32
Minnesota > Brunette & Zidlicky

Joep Meijsen
1 juli 2008, 19:49
The Fan 590 (bekend van Hockey Central en Bob McCown) heeft nu al een liveshow van vier uur rond de Free Agent Frenzy. Curtis Joseph terug naar Toronto? Doug ' The Deacon' Farraway en Howard Berger zijn onze gidsen.

Straks begint ook TSN met de live-show op televisie en internet (denk ik).

http://www.fan590.com/

www.tsn.ca (http://www.tsn.ca)

Joep Meijsen
1 juli 2008, 20:20
Andrew Brunette van Colorado terug naar Minnesota.

Joep Meijsen
1 juli 2008, 20:39
Nog maar twee geruchten dan maar (er gebeurt niet veel)

Jaromir Jagr naar Pitsburgh, Mats Sundin naar de Rangers (twee jaar, 20 miljoen).

Joep Meijsen
1 juli 2008, 20:46
Olaf Kolzig naar Tampa Bay.

Ivo Willems
1 juli 2008, 20:56
Washington signs UFA G Jose Theodore to a 2 year deal (4,5M $ per jaar)

Huet zal dus wel richting Colorado vertrekken.

Phoenix signs UFA D Kurt Sauer to a 4 year deal worth an average of $1.75-million a year

Brunette weg, Sauer weg, Theodore weg. Lijkt wel op een leegloop bij the Av's.

Joep Meijsen
1 juli 2008, 21:08
Washington signs UFA G Jose Theodore to a 2 year deal (4,5M $ per jaar)

Huet zal dus wel richting Colorado vertrekken.

Phoenix signs UFA D Kurt Sauer to a 4 year deal worth an average of $1.75-million a year

Forsberg keert waarschijnlijk ook niet terug. Maar Colorado heeft wel Andrew Raycroft aangetrokken :Puh:

Ivo Willems
1 juli 2008, 21:13
Hopelijk Budaj het vertrouwen krijgt nu, zie het meer in hem zitten dan in Raycroft.

Phoenix ondertussen ook Todd Fedoruk erbij. Habs hebben Andrei Kostitsyn langer onder contract nu, dat in iedergeval een goede move van Gainey

Joep Meijsen
1 juli 2008, 21:25
Niet New York, maar Vancouver schijnt het enorme bod op Sundin te hebben gedaan.

Joep Meijsen
1 juli 2008, 21:27

Jeff Finger schijnt in Toronto getekend te hebben...

Ivo Willems
1 juli 2008, 21:39
Gaat 3,5 miljoen per jaar verdienen... Beetje een overpayment, aardige verdediger maar 3,5 is wel veel ervoor.

Conklin naar Detroit en Malkin heeft bijgetekend in Pittsburgh.

Abe Brouwer
1 juli 2008, 21:45
Curtis Joseph terug in Toronto!

Ivo Willems
1 juli 2008, 21:46
Cory Stillman signs with Florida. $10.6 million over 3 years.

Chicago signs UFA goaltender Cristobal Huet

Abe Brouwer
1 juli 2008, 21:47
Christobal Huet naar Chicago.

Ivo Willems
1 juli 2008, 22:12
Nu ook Darcy Tucker naar Colorado, dat wordt tanken voor Tavares :p

Auld backup goalie voor de Sens.

Freek Joosten
1 juli 2008, 22:51
Gaat 3,5 miljoen per jaar verdienen... Beetje een overpayment, aardige verdediger maar 3,5 is wel veel ervoor.

Conklin naar Detroit en Malkin heeft bijgetekend in Pittsburgh.

Malkin? Ik zie het nog nergens staan? Welke nummers?

Conklin... Leuke keeper voor een erg leuke prijs. Maar Howard moet onderhand ook eens zijn kans krijgen!

Abe Brouwer
1 juli 2008, 22:56
Alex Auld naar Ottawa. Benieuwd waar Ray Emery terecht komt.

Freek Joosten
1 juli 2008, 22:59
Huet naar Chicago is wel een vreemde. Die hebben Khabibulin, en betalen zich nu blauw aan goalies (12 miljoen). De Bulin Wall zal wel getrade worden, gok ik.

Ivo Willems
1 juli 2008, 23:03
Malkin? Ik zie het nog nergens staan? Welke nummers?

Conklin... Leuke keeper voor een erg leuke prijs. Maar Howard moet onderhand ook eens zijn kans krijgen!

Malkin artikel nu veranderd zie ik nu , maar toen ze het artikel plaatsten op TSN stond er nog dat Malkin en Dupuis beiden bijgetekend hadden.

Het zou gaan om een 5 jarige deal van 8.7M $ per seizoen. Zal vandaag wel definitief gemaakt worden.

Freek Joosten
1 juli 2008, 23:04
Lijkt me wel een waarschijnlijke deal, en onvermijdelijk ook. Tenzij iemand de max gaat bieden, maar dan nog zullen de Pens matchen.

Ivo Willems
1 juli 2008, 23:36
Chicago na Huet zichzelf ook verzekerd van Brian Campbell, 8 jaar voor een totaal van 56.8M$

Verdient volgens mij nu meer als Lidstrom... Waar was die lockout ook alweer voor een paar jaar terug?

edit: Rolston naar NJ Devils, Vaananen naar Flyers

Laurens de Jager
2 juli 2008, 00:42
Chicago na Huet zichzelf ook verzekerd van Brian Campbell, 8 jaar voor een totaal van 56.8M$

Verdient volgens mij nu meer als Lidstrom... Waar was die lockout ook alweer voor een paar jaar terug?

Goede vraag Ivo,

waarom was die lockout ook alweer een paar jaar geleden??? In grove lijnen om te zorgen dat teams met de grootste geldzak de meeste en de beste spelers kopen.
Als we nu dus kijken moeten de clubs natuurlijk op hun hoede zijn dat ze zichzelf niet in de voet schieten. Door de salary cap houd je wel een bepaalde balans in het team.
Als een team besluit heel veel miljoentjes voor een speler te betalen en de rest van het team daardoor tekort doet zal het niet ver komen in de race om de Stanley Cup.
Teams hebben nu allemaal hetzelfde salaris plafond en als veel geld naar 1 speler gaat dan....naja je snapt m wel. Ik moet zeggen maakt het spelletje toch interresanter! Teams kopen nu niet zomaar een kampioenschap.

Paul van Heertum
2 juli 2008, 00:53

Ze doen hun best maar, Campbell is toch geen 7 miljoen waard en van die deal houden ze 8 jaar spijt

Maurice Ruppe
2 juli 2008, 01:07

Sinds de lockout is het zo geregeld dat de totale salarissen binnen een bepaalde bandbreedte van de opbrengsten moeten blijven. Om deze reden wordt een gedeelte van het spelerssalaris in escrow betaald, dit krijgen ze pas nadat het zeker is dat de bandbreedte niet overschreden wordt. Op deze manier kunnen GM's theorethisch veel geld bieden, de salarissen passen zich automatisch aan als de spelers in de league te veel verdienen. Zodoende hebben de contracten in principe alleen een relatieve waarde, de absolute waarde wordt mede bepaald door de totale salarissen in relatie tot de totale opbrengsten.

Freek Joosten
2 juli 2008, 06:54
Ze doen hun best maar, Campbell is toch geen 7 miljoen waard en van die deal houden ze 8 jaar spijt

Je moet niet vergeten dat over een jaar of vijf die zeven miljoen een heel ander bedrag is dan nu. Als de cap telkens zo enorm veel blijft stijgen, is dat dan een peulenschilletje. Elke clus die nu een speler zo lang signed, doet het met die reden, want op dit moment is die zeven miljoen voor Campbell inderdaad wel erg veel.

Maple Leafs hebben Hagman voor 12 miljoen in 4 jaar (3 per)vastgelegd.

De Rangers hebben Redden voor 39 miljoen in 6 jaar (6,5 per) vastgelegd.

De Islanders hebben Mark Streit voor 20,5 miljoen in 5 jaar (4,1 per) vastgelegd.

De Bruins hebben Michael Ryder voor 12 miljoen in 3 jaar (4 per) vastgelegd.

Ook geen van allen lage bedragen. Ik ben blij dat Detroit alles weloverwogen doet (en ook kan doen). Kronwall met 15 miljoen in 5 jaar is een geweldig voorbeeld. Maar ook de 3,75 per jaar voor Stuart mag er zijn, en zelfs de 7,45 per jaar van Lidstrom is een goede deal.

Paul van Heertum
2 juli 2008, 08:07
3 van die 4 deals zijn een stuk beter, alleen die van Redden is aan de hoge en lange kant

Remco Bambacht
2 juli 2008, 08:25
Forsberg keert waarschijnlijk ook niet terug. Maar Colorado heeft wel Andrew Raycroft aangetrokken :Puh:

Haha, is er toch iemand ingestonken!

Remco Bambacht
2 juli 2008, 08:31
Nou, weer een topdag voor Boston. Ze raken Metropolit (een absolute smaakmaker) kwijt aan het irritantste team van de NHL en halen Ryder voor veel te veel geld.

Martijn Berben
2 juli 2008, 10:57
Edmonton heeft deze spelers binnengehaald:

Erik Cole (http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8467396)
Gilbert Brule (http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8471680)
Lubomir Visnovsky (http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8468598)

Waardoor ze de volgende spelers kwijt zijn.

Joni Pitkanen (http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8470137)
Raffi Torres (http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8468485)
Jarret Stoll (http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8468526),
Matt Greene (http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=PlayerDetail&playerId=8470121)

Zeer goede zet van Edmonton. Precies de spelers die ze nodig hebben. De spelers die zijn vertrokken kwamen niet goed meer uit de verf of waren veel geblesseerd.

In combinatie met de jonkies die ze al hebben kan het een leuke ploeg gaan worden.

Nu Hossa :-) nog en dan kan het seizoen beginnen!

Ivo Willems
2 juli 2008, 11:25
Wat wel jammer is, is dat die Salary Cap jaarlijks weer verhoogd wordt, voor het komend jaar is het weer 6 miljoen omhoog gegaan. Op deze manier zullen de rijke clubs alsnog meer met geld kunnen smijten, terwijl de armere clubs opnieuw achter de feiten aan gaan lopen.

Paul van Heertum
2 juli 2008, 11:54
Een stijgende salarycap is alleen maar positief voor de NHL

Dennis Albers
2 juli 2008, 12:03
Mwah. je moet niet vergeten dat Metropolit 34 is en Ryder 28. Bovendien is Ryder wel een scorende speler en dat was probleem in het afgelopen seizoen.

Maar van mij had Murray beter kunnen gaan :-)

Michael Immerzeel
2 juli 2008, 18:41
Als het bij Tampa Bay Lightning zou gaan lopen kunnen ze misschien wel ver komen.

Ivo Willems
2 juli 2008, 18:45
The rich just got a whole lot richer. Sources tell TSN that free agent Marian Hossa has signed a one-year. $7.4 million deal with the defending Stanley Cup champions the Detroit Red Wings.

Gefeliciteerd Detroit ;)

Peet van Raak
2 juli 2008, 19:01
The rich just got a whole lot richer. Sources tell TSN that free agent Marian Hossa has signed a one-year. $7.4 million deal with the defending Stanley Cup champions the Detroit Red Wings.

Gefeliciteerd Detroit ;)

Cup blijft in Detroit. What a brilliant trade by Ken Holland once again. Die man is goud waard.

Abe Brouwer
2 juli 2008, 19:28
Sean Avery voor 4 jaar naar Dallas in een 16 miljoen deal.

Martijn Berben
2 juli 2008, 20:14
Edmonton had 60 miljoen in 6 jaar geboden volgens de geruchten voor Hossa. Nu willen ze Jagr omdat Hossa naar de Wings is gegaan.

Wel raar dat hij een 1 jarig contract tekent! De toppers tekenen toch al snel meestal voor een jaar of 5.

Paul van Heertum
2 juli 2008, 21:25
Hossa of Jagr?

Laurens de Jager
2 juli 2008, 23:08
Holy sh*t! Congrats Red Wings zou ik zeggen alleen waar moeten ze die vent kwijt?
Met alle respect maar ik vond dat secondary scoring van de Wings zich al bewezen had in de playoffs. Ach ja toch erg vet hoor! :D

Freek Joosten
2 juli 2008, 23:24
Hell yeah!

Zetterberg - Datsyuk - Hossa. Dat wordt on-ge-loof-lijk. Alhoewel ik ze niet in een lijn zou zetten...

Emile Joosten
3 juli 2008, 00:02
Hossa naar de Red Wings.
Kan ik al inzetten op de winnaar van de StanleyCup voor het komend seizoen????

Paul van Heertum
3 juli 2008, 00:32
Er hoeft maar een speler een blessure krijgen en ze winnen de SC in elk geval niet

Abe Brouwer
3 juli 2008, 06:57
En hier een trade:

Nikolai Zherdev & Dan Fritsche van Columbus naar NY Rangers
Fedor Tyutin & Christian Backman van NY Rangers naar Columbus

Verder gaat Kristian Huselius van Calgary naar Columbus

Emile Joosten
3 juli 2008, 07:20
Er hoeft maar een speler een blessure krijgen en ze winnen de SC in elk geval niet

Wat goed dat jij dat allemaal weet...............

Paul van Heertum
3 juli 2008, 07:35
Weet ik, maar het is dan ook best moeilijk om te zien dat de Wings niet zonder hun captain kunnen

Laurens de Jager
3 juli 2008, 15:56
Weet ik, maar het is dan ook best moeilijk om te zien dat de Wings niet zonder hun captain kunnen

Je vergeet dat het niet alleen hun captain was die periode van zijn blessure, Chelios was geblesseerd, Zetterberg en ook Kronwall heeft een of 2 wedstrijden tijdens de Lidstrom blessure niet gespeeld. Kortom de halve Grand Rapids defence stond erin en je kan van de rookies niet verwachten dat ze die klus wel ff klaren. Ik denk dat het best wel goed zou komen!

Paul van Heertum
3 juli 2008, 18:08
Wings wint de SC echt niet zonder de 30 minuten van Lidstrom. Ook niet met de beste aanval van de NHL

Ivo Willems
3 juli 2008, 18:14
Word jij nu nooit moe van jezelf?

Paul van Heertum
3 juli 2008, 18:22
Word jij nu nooit moe van jezelf?

En nu weer on-topic

Jordy Rutten
3 juli 2008, 20:11
En nu weer on-topic

Beschouw dat maar als een 'ja' Ivo.;)

Paul van Heertum
3 juli 2008, 20:20
Ok....

Abe Brouwer
3 juli 2008, 22:23
Georges Laraque naar Montreal

Ruslan Fedotenko en Miroslav Satan naar Pittsburgh

Keith Aucoin naar Washington

Daniel Tjärnquist naar Colorado

Abe Brouwer
3 juli 2008, 22:53
Nog eens 2 spelers voor broadway:
Markus Naslund en Dmitri Kallinin naar NY Rangers.

Laurens de Jager
3 juli 2008, 23:57
Wings wint de SC echt niet zonder de 30 minuten van Lidstrom. Ook niet met de beste aanval van de NHL

Nee krullenbol het gaat niet om de offence, waarschijnlijk is de playoffs-serie van Detroit jou volledig ontlopen want waar ze toch wel behoorlijk bekend om stonden en zullen staan is de verdigende taak die IEDERE speler uitstekend uitvoerd. Zetterberg was en is daar een perfect voorbeeld van. Detroit dit seizoen nummer 1 in minste schoten op hun doel, nummer 1 in minste goals tegen en zo zijn ze in een hele rits andere stats ook nummer 1 punt

Paul van Heertum
4 juli 2008, 02:24
Niet zo gek als je een verdediger voor 30 minuten per wedstrijd op het ijs hebt staan die nooit een op een verslagen wordt