View Full Version : Verdiensten euro 2008
Gerard van der Heide
13 juni 2008, 19:19
Oranje verdiende tot nu toe al 8,5 miljoen euro. Dat bestond uit de startpremie van 7,5 miljoen, plus de 1 miljoen voor de zege op Italië.
De UEFA verdeelt dit toernooi 184 miljoen euro over de zestien deelnemende landen. De winnaar kan, als het alle wedstrijden wint, 23 miljoen rijker worden.
DAT is toch niet normaal meer vind u wel? Gaat nergens over....
Mede daarom heb ik zo'n hekel aan dat spelletje.........................
UEFA verdeelt ff 184 miljoen euroootjes over deelnemende 16 landen, bah
Abe Brouwer
13 juni 2008, 19:44
Hoeveel zou Oranje over gehouden hebben aan het WK in Innsbruck?
Emile Joosten
13 juni 2008, 20:05
Hoeveel zou Oranje over gehouden hebben aan het WK in Innsbruck?
Dat kan goed maar de helft zijn van die 8? miljoen!!!!
Paul van Heertum
13 juni 2008, 20:07
Waar moet die 184 miljoen dan naartoe?
Abe Brouwer
13 juni 2008, 20:10
Waar moet die 184 miljoen dan naartoe?
Naar de voetbalbonden van de deelnemende landen. Als Nederland wint dan krijgt de KNVB dus 23 miljoen. Geen idee wat ze daarmee doen.
Paul van Heertum
13 juni 2008, 20:11
Investeren in jeugdvoetbal en naar de spelers van Oranje onder andere
Paul van Heertum
13 juni 2008, 23:04
Na die wedstrijd van vandaag zijn die spelers die knaken die ze krijgen in elk geval waard :)
Eric van der Putten
14 juni 2008, 00:29
Na die wedstrijd van vandaag zijn die spelers die knaken die ze krijgen in elk geval waard :)
Ze zijn door de overwinning van vanavond wederom 1 miljoen euro rijker (=9,5 miljoen) en door de plaatsing voor de kwartfinale 2 miljoen (= totaal 11,5 miljoen!)
Paul van Heertum
14 juni 2008, 02:48
Ik hoop op een nederlaag in de laatste minuut van de reserves
Lou-Ann Bartels
14 juni 2008, 15:43
Ik hoop op een nederlaag in de laatste minuut van de reserves
Wederom een merkwaardige uitspraak...
Jordy Rutten
14 juni 2008, 16:40
We moeten niet vergeten dat voetbal een sport is van een aanzienlijk andere grootte dan ijshockey. De bedragen zijn inderdaad belachelijk, maar we moeten wel blijven relativeren en niet gaan roepen: Wat zij hebben, willen wij ook. Want daar is onze geliefde sport (vooral in deze delen van Europa) nog steeds veel te klein voor.
Wederom een merkwaardige uitspraak...
Nou, een van de eerste keren dat ik Paul begrijp...
Bij een nederlaag van oranje (dus een Roemeense winst) gaat Roemenië zeker door. Als het gelijkspel blijft is Roemenië ook door en bij verlies zijn ze afhankelijk van het Frans/Italiaanse resultaat.
Ik gun het de Italianen absoluut niet omdat ze vies, smerig en vuil voetbal spelen.
En de Fransen..tsja..ik zal nooit een Montreal fan worden, dus nee...die ook niet...
Abe Brouwer
14 juni 2008, 17:04
Vergelijkingen tussen voetbal en ijshockey zijn inderdaad volstrekt zinloos. Ik heb net op ARD wat beelden gezien van de binnenstad van Innsbruck dat stampvol zit met voetbalfans van Zweden en Spanje. Twee maanden geleden tijdens het div1 zag je amper ijshockeyfans daar! Om maar niet te spreken over de vergelijking tussen de 40.000 voetbalfans in Bern en de 10 ijshockeyfans in Innsbruck. En financieel is vergelijken ook zinloos. Met het gemiddelde salaris van een eredivisie-voetballer kan je de hele begroting dekken van een modale eredivisie-ijshockeyclub. Echt, beide sporten zijn absoluut niet te vergelijken!
Lou-Ann Bartels
14 juni 2008, 17:14
Je moet nooit hopen op een verloren wedstrijd, kom op zeg!
En Roemenië verkiezen boven het Italië en Frankrijk van nu? Ik weet het nog zo net niet, hoor.
Paul van Heertum
14 juni 2008, 19:03
Lekker boeiend, het is gewoon leuk om de arrogante Fransen en Italanen te naaien en ik speel liever in de halve finale tegen Roemenie dan tegen It/FR
Jordy Rutten
14 juni 2008, 20:21
En daarbij is het toch fantastisch om met zijn allen in een café te zingen: Alle fransen zijn homo's!::limburg::::nlpatriot::::limburg::
Je moet nooit hopen op een verloren wedstrijd, kom op zeg!
En Roemenië verkiezen boven het Italië en Frankrijk van nu? Ik weet het nog zo net niet, hoor.
Ik wel...;)
Maar ik dacht: Ikzelf snap Paul van Heertum zelden. En ik ben blijkbaar niet de enige. Dus ik dacht: Laat ik Lou Ann nou maar eens in begrijpelijk NL uitleggen wat Paul bedoelt.
Raymond Tellers
14 juni 2008, 20:22
Nou ja goed, ik moet Paul voor de eerste keer een heel klein beetje gelijk geven dat die Fransen en Italianen (want zo schrijf je dat bij de LOI) erg arrogant zijn. En ook wel leuk is als ze niet doorkomen, maar om nou de Roemenen zo voorbij te laten fietsen? Uhmmm. Gevaarlijk hoor! Aan de andere kant, de Fransen en ook Italianen zullen in de volgende rondes wel anders staan te voetballen! Dus beter kwijt dan rijk. Het is echter om het even. De Spanjaarden walsen over de hele C-groep heen van wat ik tot nu toe gezien heb. Behalve Nederland dan. Halve finale tussen Spanje en Nederland zou wel leuk zijn. En daarbij moeten de Fransen en Italianen maar eens eerst van elkaar winnen, want anders blijft het nog plaats 3 en 4 ... dus. Laat Nederland maar lekker voetballen en winnen. Altijd beter dan een verliespartij hebben. Staat niet netjes en winnen is goed voor het zelfvertrouwen. Dus wat dat betreft ben ik het wel eens met Lou-Ann.
Raymond Tellers
14 juni 2008, 20:28
En de Fransen..tsja..ik zal nooit een Montreal fan worden, dus nee...die ook niet...
Nou ja, Montreal fan wel, maar de rest van Quebec is echt ... brrrrr ... frans. Maar wel slecht frans, want het schijnt nogal onverstaanbaar te zijn. Voor ons was het dat in elk geval sowieso wat praten betreft. In Montreal spreken ze nog wel engels. Quebec City en omgeving kwamen we mensen tegen die nauwelijks tot geen engels praatten. Verschrikkelijk. En Frankrijk zelf zal ik voorlopig niet meer komen. Vorig jaar weekende Strassbourg ... werd één dag. We zijn direct de grens naar Duitsland overgestoken *grijns* Verrekken om engels te praten. Wel verstaan, maar vervolgens frans antwoorden. Ach ja, als ze geen centjes willen verdienen door zich verstaanbaar te maken, dan niet. Tsüss, zeggen we dan.
Nee, Fransen liggen me ook niet zo.
Raymond Tellers
14 juni 2008, 20:34
Overigens vind ik dat Nederland alsook Spanje mooi voetbal hebben laten zien. Helaas heb ik de wedstrijd vanavond maar half gevolgd omdat ik zat te chatten. Maar goed, dat was ook leuk :) Eens kijken wat de Russen en Grieken zometeen doen. En jammer dat de Zwitsers eruit liggen. Zwitserland heeft iets. Ook bij het ijshockey. Geen idee wat, maar het heeft iets.
Michael van Opstal
15 juni 2008, 00:12
Ik heb zo'n LOL gehad gisterenavond tussen mijn Franse vriendjes!!!!
O ja, idd kunnen ze beter Roemenie door laten gaan.
Je kunt je poule-genoot weer in de halve finale tegen komen, stel dat het gebeurd vrees ik dat je de Fransen en Italie niet tegen moet komen in de 1/2 finale. Die zullen best vol met revanche gevoelens zitten jegens Pays-Bas.
Paul van Heertum
15 juni 2008, 03:00
Nou ja, Montreal fan wel, maar de rest van Quebec is echt ... brrrrr ... frans. Maar wel slecht frans, want het schijnt nogal onverstaanbaar te zijn. Voor ons was het dat in elk geval sowieso wat praten betreft. In Montreal spreken ze nog wel engels. Quebec City en omgeving kwamen we mensen tegen die nauwelijks tot geen engels praatten. Verschrikkelijk. En Frankrijk zelf zal ik voorlopig niet meer komen. Vorig jaar weekende Strassbourg ... werd één dag. We zijn direct de grens naar Duitsland overgestoken *grijns* Verrekken om engels te praten. Wel verstaan, maar vervolgens frans antwoorden. Ach ja, als ze geen centjes willen verdienen door zich verstaanbaar te maken, dan niet. Tsüss, zeggen we dan.
Nee, Fransen liggen me ook niet zo.
Roemenie kan niet meer eerste worden
Raymond Tellers
15 juni 2008, 11:28
Roemenie kan niet meer eerste worden
Weet ik. Schrijven kan ik niet zo goed, maar rekenen wel ;) Nee, zonder gekheid. Ik gaf niet voor niets al aan dat een halve finale Spanje - Nederland niet verkeerd zou zijn. Dat kan alleen als deze twee bovenaan eindigen. De kans dat Spanje niet eerste wordt is ook al vrij klein.
Abe Brouwer
15 juni 2008, 11:38
Portugal, Kroatie, Nederland en Spanje zijn allemaal al groepswinnaars.
Raymond Tellers
15 juni 2008, 12:09
Portugal, Kroatie, Nederland en Spanje zijn allemaal al groepswinnaars.
Ik ken de regels niet zo wat gelijk aantal punten bij voetbal betreft, maar is het doelsaldo niet van belang? Volgens mij is alleen Nederland al groepswinnaar. In de andere groepen kunnen een aantal landen nog op gelijke stand komen. Dan telt het doelsaldo toch? Daar is niets zeker.
Emile Joosten
15 juni 2008, 12:25
Ik ken de regels niet zo wat gelijk aantal punten bij voetbal betreft, maar is het doelsaldo niet van belang? Volgens mij is alleen Nederland al groepswinnaar. In de andere groepen kunnen een aantal landen nog op gelijke stand komen. Dan telt het doelsaldo toch? Daar is niets zeker.
Toch de spelregels en standen nog maar eens controleren Raymond!!
Abe Brouwer
15 juni 2008, 12:33
Sinds kort heeft de UEFA de regels hierover veranderd: onderling resultaat gaat nu boven doelsaldo. Ik wist het eerst ook niet.
Raymond Tellers
15 juni 2008, 12:38
Sinds kort heeft de UEFA de regels hierover veranderd: onderling resultaat gaat nu boven doelsaldo. Ik wist het eerst ook niet.
Ach zo. In dat geval ... tis wel fijn om te kunnen rekenen, maar als je de nieuwe regels niet kent, heb je daar ook weinig aan *grijns*
Ciao.
Paul van Heertum
15 juni 2008, 16:47
Gewoon deze spelers opstellen
Steek
De Cler
Bouma
Heitinga
Melchiot
Engelaar
De Zeeuw
Robben
Afellay
Huntelaar
Je belangrijkste spelers krijgen dan rust, de spelers met weinig ritme speeltijd en de spelers die nu buiten de boot vallen een kans
Als je verliest big deal want je belangrijkste spelers hebben geen zware wedstrijd in de benen voor de 2e ronde en je tegenstander wel
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.