View Full Version : NHL: Conference Finals
Abe Brouwer
5 mei 2008, 16:48
WESTERN CONFERENCE:
Detroit Red Wings (#1) -Dallas Stars (#5)
speeldata: 8,10,12,14,17*,19* en 21 mei*. (*=indien nodig)
EASTERN CONFERENCE:
Pittsburgh Penguins (#2) -Phladelphia Flyers (#6)
speeldata: 9,11,13,15,18*,20* en 22 mei*. (*=indien nodig)
Ivo Willems
5 mei 2008, 17:34
Verwacht Detroit in 6, Pens in 7.
Hoop op een Dallas vs Pittsburgh finale though.
Freek Joosten
5 mei 2008, 19:52
Detroit vs Dallas: Detroit in 5
Pittsburgh vs Philadelphia: Pittsburgh in 6
Joep Meijsen
5 mei 2008, 20:00
Wat is de 'stand' in de wedstrijd?
Detroit in 6
Pittsburgh in 4
Fintan Planting
5 mei 2008, 20:12
Detroit vs Dallas: Detroit in 5
Pittsburgh vs Philadelphia: Pittsburgh in 6
Detroit vs Dallas: Detroit in 6
Pittsburgh vs Philadelphia: Pittsburgh in 5
Jan de Jong
5 mei 2008, 20:44
Zal me allemaal een biet wezen, zolang de Pins maar winnen.
Jos Buter
5 mei 2008, 21:02
Dallas in 6
Pittsburgh in 6
Herman Herregraven
5 mei 2008, 21:43
Zal me allemaal een biet wezen, zolang de Pins maar winnen.
Waarbij maar weer 'ns voor de zoveelste keer bewezen wordt,
dat het hoempakruikenpubliek de balle verstand van ijshockey heeft...
De Red Wings winnen uiteraard de Stanly Cup...
En laat ze het maar gauw afmaken...
Dan kan ik tenminste weer op tijd gaan slapen...
Freek Joosten
5 mei 2008, 22:32
Wat is de 'stand' in de wedstrijd?
Voila:
Freek: 3 (1) + 6 (0) = 9 (1)
Jos: 3 (0) + 6 (0) = 9 (0)
Peet: 2 (0) + 6 (1) = 8 (1)
Ivo: 2 (1) + 5 (1) = 7 (2)
Martijn: 2 (0) + 5 (1) = 7 (1)
Fintan: 2 (0) + 5 (0) = 7 (0)
Joep: 2 (0) + 3 (0) = 5 (0)
Jeroen: ... + 5 (0)
Marco: 3 (1)
Ro: 3 (0)
Frank: 2 (1)
Luitzen: 2 (1)
Marcel: 2 (1)
Harry: 2 (0)
Jasper: 2 (0)
Paulie: 2 (0)
Remco: 2 (0)
Roderick: 2 (0)
Jasper Maassen
5 mei 2008, 23:05
Waarbij maar weer 'ns voor de zoveelste keer bewezen wordt,
dat het hoempakruikenpubliek de balle verstand van ijshockey heeft...
De Red Wings winnen uiteraard de Stanly Cup...
En laat ze het maar gauw afmaken...
Dan kan ik tenminste weer op tijd gaan slapen...
Hoezeer ik het de Red Wings ook gun, ik hoop ook dat de Pens winnen. Frivool, aanvallend spel met jonge spelers, een genot om naar te kijken!
Herman Herregraven
5 mei 2008, 23:31
Hoezeer ik het de Red Wings ook gun, ik hoop ook dat de Pens winnen. Frivool, aanvallend spel met jonge spelers, een genot om naar te kijken!
Ook Crosbyfan dus...
Had je iets hoger ingeschat Jasper...
Roderick Lagendijk
5 mei 2008, 23:42
Dallas in 7, Pittsburgh in 6.
Denk dat Turco aardig op dreef is en dat ze daar goed op kunnen bouwen.
Pens is een team wat volgens mij een goed team is met een goede mix van routine en jeugd. Met name Malkin en Fleury vind ik fantastisch om naar te kijken.
Jasper Maassen
6 mei 2008, 00:25
Ook Crosbyfan dus...
Had je iets hoger ingeschat Jasper...
Niet zozeer Crosby, als wel de combinatie van Crosby met Malkin, Staal, Fleury, Letang aan de ene kant en de routine van Roberts, Gonchar, Sykora en Hossa aan de andere kant. Vooral dat die twee kanten samen een geheel vormen is een grote prestatie.
Ten aanzien van Fleury is het goed om te zien dat hij ontzettend gegroeid is ten opzichte van vorig seizoen, vooral na zijn blessure.
Ger van den Berg
6 mei 2008, 13:05
Niet zozeer Crosby, als wel de combinatie van Crosby met Malkin, Staal, Fleury, Letang aan de ene kant en de routine van Roberts, Gonchar, Sykora en Hossa aan de andere kant. Vooral dat die twee kanten samen een geheel vormen is een grote prestatie.
Ten aanzien van Fleury is het goed om te zien dat hij ontzettend gegroeid is ten opzichte van vorig seizoen, vooral na zijn blessure.
Mee eens. Het is niet alleen het spel van the kid, maar het team op zich. Wat ik persoonlijk nog het mooiste vindt aan the kid, is zijn hockeysence. Wat dat betrefd is hij toch net wat beter dan de rest. Bijna altijd op de juiste plaats en met behoud van overzicht. Dat hij daarnaast nog kan goed kan schaatsen en een goede stickhandling heeft, is mooi meegenomen. Malkin ook een goede speler, maar mag meer controle krijgen over zijn frustraties wanneer het niet loopt. En Staal...... Meer dan geweldige inzet die gozer. Altijd hard vechtend voor de puck en erg goed in het fore checken. Afijn, het is gewoon een heerlijk team om naar te kijken.
Laurens de Jager
6 mei 2008, 17:51
Mee eens. Het is niet alleen het spel van the kid, maar het team op zich. Wat ik persoonlijk nog het mooiste vindt aan the kid, is zijn hockeysence. Wat dat betrefd is hij toch net wat beter dan de rest. Bijna altijd op de juiste plaats en met behoud van overzicht. Dat hij daarnaast nog kan goed kan schaatsen en een goede stickhandling heeft, is mooi meegenomen. Malkin ook een goede speler, maar mag meer controle krijgen over zijn frustraties wanneer het niet loopt. En Staal...... Meer dan geweldige inzet die gozer. Altijd hard vechtend voor de puck en erg goed in het fore checken. Afijn, het is gewoon een heerlijk team om naar te kijken.
Dit vind ik een beetje vreemd. Word zeker niet echt gekeken naar de Wings dan of wel? Heb het idee dat mensen een aantal dingen vergeten, wat te denken van de The Kid idd een #1 draft pick en Malkin via een omweg werd ook in die categorie geplaatst. En dan Hossa waar ze wel wat mazzel hebben gehad met de trade, maar dat moet je af en toe hebben ;) Maar als je kijkt hebben de pens er weer een fatsoenlijk team van kunnen maken door grotendeels Crosby (en ook Malkin en Fleury) omdat ze flink wat seizoenen onderaan stonden en zo regelmatig bovenaan de draftpick lijst waren te vinden. Veel mensen denken waarschijnlijk dat een team als de Red Wings vrijwel altijd bovenaan meedoet vanwege een diepe knip. Maar vanwege de salarycap is dat niet het geval. Het "nadeel" van bovenaan staan is dat je onderaan de draftpick staat en vaker niet dan wel een crosby zult treffen. Hoe doen de Wings dan toch iedere keer weer mee bovenaan in de ranglijsten? Waarschijnlijk zal het komen door hun manier van scouten. Niemand zag Zetterberg echt staan om over Datsyuk nog maar niet te beginnen en zelfs captain Nick Lidstrom was maar een "middenklasser" en kijk eens wat voor spelers het zijn geworden! Naar mijn mening vind ik wat Detroit doet toch minstens net zo knap als wat de Pens doen... ::sverige::
Theo Appelhof
6 mei 2008, 17:56
Heb geen voorkeur maar ben wel blij dat ik Pitsburrg in februari live heb zien spelen en kom op mensen als ijshockey liefhebber en dat zijn we tenslotte toch allemaal wie en of wat er door gaat naar de Finale kijk kan het hockey van Detroit ook waar deren maar diep in mijn hart hoop ik gewoon dat Crosby aan het iend die cup omhoog mag tillen.
Gewoon dat ik het ze gun en mocht het anders lopen jammer dan.
Harry Pal
6 mei 2008, 21:24
Philadelphia Flyers in 6
Detroit Red Wings in 7
Ger van den Berg
6 mei 2008, 23:46
Dit vind ik een beetje vreemd. Word zeker niet echt gekeken naar de Wings dan of wel? Heb het idee dat mensen een aantal dingen vergeten, wat te denken van de The Kid idd een #1 draft pick en Malkin via een omweg werd ook in die categorie geplaatst. En dan Hossa waar ze wel wat mazzel hebben gehad met de trade, maar dat moet je af en toe hebben ;) Maar als je kijkt hebben de pens er weer een fatsoenlijk team van kunnen maken door grotendeels Crosby (en ook Malkin en Fleury) omdat ze flink wat seizoenen onderaan stonden en zo regelmatig bovenaan de draftpick lijst waren te vinden. Veel mensen denken waarschijnlijk dat een team als de Red Wings vrijwel altijd bovenaan meedoet vanwege een diepe knip. Maar vanwege de salarycap is dat niet het geval. Het "nadeel" van bovenaan staan is dat je onderaan de draftpick staat en vaker niet dan wel een crosby zult treffen. Hoe doen de Wings dan toch iedere keer weer mee bovenaan in de ranglijsten? Waarschijnlijk zal het komen door hun manier van scouten. Niemand zag Zetterberg echt staan om over Datsyuk nog maar niet te beginnen en zelfs captain Nick Lidstrom was maar een "middenklasser" en kijk eens wat voor spelers het zijn geworden! Naar mijn mening vind ik wat Detroit doet toch minstens net zo knap als wat de Pens doen... ::sverige::
Zeker heb ik ook bewondering voor de Wings, echter reageerde ik op de Pens in eerder geval. Maar je hebt gelijk met je post. Zeker zijn de Wings een erg goed team en zie ik ook een Zetterberg en Lidstrom graag spelen. Ik mag zelfs graag naar Helios kijken, alleen al omdat die kerel op zijn leeftijd nog weet mee te draaien op dat niveau. Maar ik vindt toch het spel van de Pens net iets meer allure hebben op het ijs. Helaas heeft mijn team (NY Islanders) niet echt meegedaan dit seizoen. Erg veel blessures en bijna niet tot score komend. Maar ik blijf in eerste instantie ene Islander fan, al worden ze laatste.
Kijkend naar de NHL kun je eigenlijk ook niet spreken van echt slechte teams. Ze hebben allemaal wel enkele goede spelers en mooie spelmomenten. Het is gewoon allemaal hockey van erg hoog niveau en schitterend om naar te kijken.
Laurens de Jager
7 mei 2008, 00:25
i agree punt.
Luitzen van der Heide
7 mei 2008, 09:30
Detroit in 6
Pittsburgh in 6
Waarbij Malkin helemaal los komt.
Tot slot alvast vooruit lopend op de finale
Winst voor de Penguins in 5 games
De jeugd oogde overigens wel wat vermoeid. Dus de rust komt op het juiste moment....
Jasper Maassen
7 mei 2008, 11:27
Ik wil nog even reageren hierop. Ik ben het namelijk met je eens dat wat Detroit doet minstens zo knap is: het bij elkaar houden van een sterk team, dat jaar na jaar sterk blijft. Mijn bewondering voor de Pens zit hem vooral in de jonge garde, het enige dat echt mist bij de Red Wings.
Wanneer de Pens niet zo ver waren gekomen was ik gewoon weer mijn tweede club (Wings) gaan supporteren. Er is geen aanvalsspel mooier als dat van Holmstrom - Datsyuk - Zetterberg. Mijn favoriete goalie blijft Hasek, ook al wordt ie ouder en laat hij meer steekjes vallen.
Nog even een voorspelling: Pens in 5 en Wings in 6.
Laurens de Jager
7 mei 2008, 17:33
Ik wil nog even reageren hierop. Ik ben het namelijk met je eens dat wat Detroit doet minstens zo knap is: het bij elkaar houden van een sterk team, dat jaar na jaar sterk blijft. Mijn bewondering voor de Pens zit hem vooral in de jonge garde, het enige dat echt mist bij de Red Wings.
Wanneer de Pens niet zo ver waren gekomen was ik gewoon weer mijn tweede club (Wings) gaan supporteren. Er is geen aanvalsspel mooier als dat van Holmstrom - Datsyuk - Zetterberg. Mijn favoriete goalie blijft Hasek, ook al wordt ie ouder en laat hij meer steekjes vallen.
Nog even een voorspelling: Pens in 5 en Wings in 6.
Daar geef ik je idd gelijk in de jonge garde doet het erg verdienstelijk wat knap is in een bijna spartaanse battle on ice :wink:
Trouwens even een klein opvallend iets genaamd Darren Helm. Heeft iemand toevallig hem zien spelen ik ben er namelijk erg over te spreken. Babcock zei voor Helm z'n eerste playoff game dat ze snelheid nodig hadden en hem daarom hadden gekozen in de line-up. Maar ik ben er zelf erg over te spreken idd snelheid goede techniek effectief in face-offs, kan ver komen.
Wings in 5 Pens ook in 5
Abe Brouwer
12 mei 2008, 16:45
Wedstrijd 3 Dallas-Detroit komt vannacht niet op tv. NASN geeft de voorkeur aan honkbal: Minnesota Twins-Boston Red Sox. Het is maar dat je het weet............
Remco Bambacht
12 mei 2008, 18:04
Wedstrijd 3 Dallas-Detroit komt vannacht niet op tv. NASN geeft de voorkeur aan honkbal: Minnesota Twins-Boston Red Sox. Het is maar dat je het weet............
Yeah! BoSox Rule :-) Dit keer geef ik NASN toch wel gelijk...
Theo Appelhof
12 mei 2008, 18:18
Maar neem aan dat de uitzending van morgen dus de (herhaling) wel gewoon wordt uitgezonden..?????
Theo Appelhof
12 mei 2008, 18:20
En hij heeft nu dus zijn eerste NHL Play-offs goal gescoord.
Abe Brouwer
12 mei 2008, 18:45
Maar neem aan dat de uitzending van morgen dus de (herhaling) wel gewoon wordt uitgezonden..?????
Morgen om 13.00 en herhaling om 20.30.
Herman Herregraven
12 mei 2008, 18:52
Yeah! BoSox Rule :-) Dit keer geef ik NASN toch wel gelijk...
Votloak...
Abe Brouwer
14 mei 2008, 19:51
In 1992 was het voor het laatst dat beide conference-finales in 4 wedstrijden beslist waren.
East: Pittsburgh-Boston 4-0
West: Chicago-Edmonton 4-0
Jan Tetteroo
14 mei 2008, 20:26
Volgens EPG (Casema) wordt game 4 Detroit @ Dallas toch uitgezonden.
Abe Brouwer
14 mei 2008, 20:39
Was er dan sprake van dat het niet uitgezonden zou worden?
Herman Herregraven
14 mei 2008, 20:52
Op deze site vindt je het uitzendschema van NASN...
http://www.nasneurope.com/content/nasn/portal.nsf/content/index-nhl?open&action=viewschedule
Abe Brouwer
15 mei 2008, 19:22
Wedstrijd #5 van Detroit-Dallas is zaterdag live om 19.30. Een eventuele wedstrijd #6 op maandag komt waarschijnlijk niet live op NASN. Dan krijgt honkbal weer de voorkeur.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.