PDA

View Full Version : Olympische kwalificatie 2010

Abe Brouwer
4 mei 2008, 10:13
Als de huidige IIHF-regels worden toegepast op basis van de wereldranglijst dan gaat de olympische kwalificatie er zo uitzien in de 1e ronde:

GROEP A:
19-Frankrijk of Kazakstan (thuisvoordeel)
24-NEDERLAND
25-Estland
30-Servie

GROEP B:
20-Hongarije (thuisvoordeel)
23-Litouwen
26-Kroatie
29-Groot Brittannie

GROEP C:
21-Polen (thuisvoordeel)
22-Japan
27-Roemenie
28-China

Nog wat aanmerkingen:
Aangezien Frankrijk nog bezig is met het A-wk in Canada is nog niet duidelijk wie 19e eindigt op de wereldranglijst. In principe eindigen de Fransen op de 19e plek als ze degraderen. Zo niet, dan eindigen de Kazakken op de 19e plek.

Het is mogelijk dat de nrs. 28-30 een extra voorronde moeten spelen mochten er meer teams zich aanmelden voor de olympische kwalificatie.

Alles onder voorbehoud, IIHF maakt na het A-wk de definitieve groepen bekend.

Paul van Heertum
4 mei 2008, 13:53
Estland, Frankrijk en Servie zijn te pakken?

Edwin Grouwstra
4 mei 2008, 14:40
Gaan van deze 12 landen uiteindelijk 2 naar de OS ??

gr.

Abe Brouwer
4 mei 2008, 14:48
Gaan van deze 12 landen uiteindelijk 2 naar de OS ??

gr.
De 3 poulewinnaars plaatsen zich voor de volgende ronde. Hierin vormen ze met de nrs. 10-18 van de wereldranglijst weer 3 poules van 4. De 3 winnaars hiervan plaatsen zich uiteindelijk voor Vancouver 2010. De nrs. 1-9 van de wereldranglijst zijn automatisch geplaatst voor Vancouver 2010.

Jan Schut
4 mei 2008, 16:32
Een klein vraagje??????

Wat heeft Nederland daar te zoeken?????

Het niveau voor de OS heben ze niet en halen ze ook niet.

Succes

Abe Brouwer
4 mei 2008, 16:52
Een klein vraagje??????

Wat heeft Nederland daar te zoeken?????

Het niveau voor de OS heben ze niet en halen ze ook niet.

Succes
Frankrijk of Kazakstan is normaal gesproken een maatje te groot voor Oranje. Van Estland en Servie moet gewonnen kunnen worden. Ben wel benieuwd of de spelers genoeg snipperdagen over hebben voor zo'n meerdaags toernooi. Maar als het kan dan moet Oranje gewoon meedoen. Het kansloos zijn vind ik eigenlijk geen excuus om niet mee te doen.

Paul van Heertum
4 mei 2008, 17:44
Nederland krijgt Natte, Postma, Dalhuizen en Jacobs erbij en verliest alleen De Wit jammer genoeg.

Lijkt me dat je daar wel sterker van wordt

Rob Boumans
4 mei 2008, 17:44
Frankrijk of Kazakstan is normaal gesproken een maatje te groot voor Oranje. Van Estland en Servie moet gewonnen kunnen worden. Ben wel benieuwd of de spelers genoeg snipperdagen over hebben voor zo'n meerdaags toernooi. Maar als het kan dan moet Oranje gewoon meedoen. Het kansloos zijn vind ik eigenlijk geen excuus om niet mee te doen.

Ben ik niet met je eens,Abe.Het kansloos zijn vind ik juist wel een reden om niet mee te doen.Er gaat geen enkele promotionele waarde vanuit als je er,zoals te verwachten is,gelijk de eerste ronde uitvliegt.Zelfs al overleef je de eerste ronde dan ga je er de tweede ronde uit.Ik zie liever dat het geld wordt uitgegeven aan de verdere opbouw van de verschillende jeugdteams.Die zijn meer gebaat bij b.v. oefenwedstrijden tegen goede tegenstanders.Organiseer b.v. een toernooi in Nederland voor de U14 - U16 - (U-17) -U-18 met behoorlijke tegenstanders.Daar heeft het ijshockey in zijn geheel denk ik meer aan.

Paul van Heertum
4 mei 2008, 17:57
Nederland krijgt gewoon het (grootste) gedeelte van de kosten betaald van de IIHF

En bij zo´n wedstrijden kunnen spelers meer leren dan met een stick meer voor een speler van 15

Alex van den Brink
4 mei 2008, 18:51
dat werd in 1980 ook gezegd, en het ijshockey steeg tot zijn hoogte punt.

Rob Boumans
4 mei 2008, 18:58

De situatie toen en nu is niet te vergelijken al was het alleen maar door het veel langere en moeilijkere traject wat je nu af moet leggen om te kwalificeren o.a. door het toenemen van het aantal goede ijshockeylanden(denk aan de opsplitsing van de USSR,opsplitsen van b.v. Tsjechoslowakije etc.).Ook het feit dat Nederland het pre-olympische jaar in de toenmalige A poule het WK speelde in Zweden heeft toen meegespeeld.Tegenwoordig kunnen we ons ternauwernood handhaven in div. 1....

Abe Brouwer
4 mei 2008, 18:59
Om daarna heel snel weer naar beneden te d*nderen.

Abe Brouwer
4 mei 2008, 19:20
Het was inderdaad makkelijker toen je nog Sovjet Unie en Tsjechoslowakije had. En kijk naar die landen die vroeger een achterstand op ons hadden maar ons nu voorbij gestreefd zijn. Ik denk dat het overleven van de 1e ronde al een behoorlijke stunt is.

Paul van Heertum
4 mei 2008, 19:39
Maar das geen reden om niet mee te doen. Voor 2006 was er in iedergeval behoorlijk wat mediaaandacht

We stonden na 40 minuten nog gelijk tegen Kaz overigens

Ro Herregraven
4 mei 2008, 23:37
Het kansloos zijn vind ik juist wel een reden om niet mee te doen.Er gaat geen enkele promotionele waarde vanuit als je er,zoals te verwachten is,gelijk de eerste ronde uitvliegt.Zelfs al overleef je de eerste ronde dan ga je er de tweede ronde uit.Ik zie liever dat het geld wordt uitgegeven aan de verdere opbouw van de verschillende jeugdteams.Die zijn meer gebaat bij b.v. oefenwedstrijden tegen goede tegenstanders.Organiseer b.v. een toernooi in Nederland voor de U14 - U16 - (U-17) -U-18 met behoorlijke tegenstanders.Daar heeft het ijshockey in zijn geheel denk ik meer aan.

Maar als je je subsidie van het NOC*NSF wil houden zul je toch echt moeten meedoen aan een Olympisch Kwalificatietoernooi, anders kun je die subsidie gegarandeerd op je buik schrijven.

Joep Meijsen
5 mei 2008, 09:28
Maar als je je subsidie van het NOC*NSF wil houden zul je toch echt moeten meedoen aan een Olympisch Kwalificatietoernooi, anders kun je die subsidie gegarandeerd op je buik schrijven.

Dat is niet helemaal waar, maar het is zonder meer zo dat subsidiestromen voor een deel aan de nationale ploeg gekoppeld zijn. Dat is dus geld dat anders niet beschikbaar zou zijn voor het Nederlandse ijshockey.

Alex van den Brink
5 mei 2008, 09:50
De situatie toen en nu is niet te vergelijken al was het alleen maar door het veel langere en moeilijkere traject wat je nu af moet leggen om te kwalificeren o.a. door het toenemen van het aantal goede ijshockeylanden(denk aan de opsplitsing van de USSR,opsplitsen van b.v. Tsjechoslowakije etc.).Ook het feit dat Nederland het pre-olympische jaar in de toenmalige A poule het WK speelde in Zweden heeft toen meegespeeld.Tegenwoordig kunnen we ons ternauwernood handhaven in div. 1....
Maar wanneer je mee kan doen op een olympische spelen moet je dat doen. Ook al kom je daarmet een mazzeltje, het geeft de sport een enorme boost. Ook de gelden om de sport te verbeteren zullen omhoog gaan en meer media aandacht.

Alex van den Brink
5 mei 2008, 09:51
Om daarna heel snel weer naar beneden te d*nderen.
Maar er is van geleerd, hoop ik.

Paul van Heertum
5 mei 2008, 13:20
Ik denk als Nederland de eerste ronde doorkomt en dus maar 3 wedstrijden van de OS is er meer aandacht komt

Abe Brouwer
5 mei 2008, 16:36
Ik denk als Nederland de eerste ronde doorkomt en dus maar 3 wedstrijden van de OS is er meer aandacht komt
Wat denk je bijvoorbeeld als die 2e ronde in Duitsland is? Laten we zeggen Krefeld of Düsseldorf? Al zal de 1e ronde overleven een gigantisch karwei zijn. Ik neem aan dat er dit keer geen uitgebreide voorbereiding is zoals 4 jaar geleden.

Paul van Heertum
6 mei 2008, 07:31
Een uitgebreide voorbereiding lijkt me overigens niet echt moeilijk.

Ik denk dat je dan de 25 á 30 beste spelers die spelen in Nederland(en net over de grens) moet proberen om een avond in de week bij elkaar te krijgen. 2x50 minuten, wat voorbereidingstijd, wat instructies en je hebt een avondvullend programma.

Nederland heeft het voordeel dat ongeveer 80 a 90% van de internationals in Nederland spelen en dat als je centraal een training organiseert bijna niemand langer dan anderhalf uur moet rijden

Als je dat team 30 á 50 uur bij elkaar krijgt moet je volgens mij best redelijk voorbereid zijn.

Misschien kan je met de spelers die nog studeren(of geen baan hebben naast het ijshockey) afspraken maken dat ze samen(met jong Oranje?) nog meer trainen

Als je daarvan 15 spelers kiest aangevuld met de spelers in het buitenland doe je volgens mij gewoon mee om de eerste ronde te overleven

Met Kaz heb je een beetje het nadeel dat zij voornamelijk bij een team spelen, dus ingespeeld zullen ze sws zijn maar in Frankrijk spelen veel internationals in het buitenland en is het land ook veel groter.

P.S. Van mij mag je ook de competitie 2 weken stil leggen, tijd zat om die wedstrijden in te halen

Abe Brouwer
11 mei 2008, 13:33
Als de huidige IIHF-regels worden toegepast op basis van de wereldranglijst dan gaat de olympische kwalificatie er zo uitzien in de 1e ronde:

GROEP A:
19-Frankrijk of Kazakstan (thuisvoordeel)
24-NEDERLAND
25-Estland
30-Servie
Aangezien Frankrijk nog bezig is met het A-wk in Canada is nog niet duidelijk wie 19e eindigt op de wereldranglijst. In principe eindigen de Fransen op de 19e plek als ze degraderen. Zo niet, dan eindigen de Kazakken op de 19e plek.

Nu Frankrijk zich gehandhaafd heeft wordt Kazakstan 19e. Dus ziet groep A er in principe zo uit:
19-Kazakstan (thuisvoordeel)
24-NEDERLAND
25-Estland
30-Servie

Nogmaals; alles onder voorbehoud. Binnen een week of 2 wordt alles duidelijker.

Paul van Heertum
11 mei 2008, 23:37
Hoe groot denk je dat de kans is dat Nederland minimaal een punt pakt tegen KAZ?

Abe Brouwer
13 mei 2008, 20:03
Na de laatste resultaten op het WK in Canada kan zo'n beetje de 2e ronde samengesteld worden. Als het goed is dan ziet de 2e ronde in feb'09 er zo uit:

10-Duitsland (thuisvoordeel)
15-Slovenie
16-Oostenrijk
QF 3

11-Letland (thuisvoordeel)
14-Italie
17-Oekraine
QF 2

12-Noorwegen
13-Denemarken
18-Frankrijk
QF 1

De volgende landen zouden rechtstreeks geplaatst zijn voor Vancouver 2010:
Canada
USA
Zweden
Finland
Tsjechie
Slowakije
Rusland
Zwitserland
Wit-Rusland

Nogmaals: alles onder voorbehoud aangezien de IIHF nog niks bevestigd heeft. Inmiddels heeft de Duitse ijshockeybond wel Mannheim aangewezen als speelstad voor hun OKT.

Paul van Heertum
13 mei 2008, 22:42
Wat een onzin dat Duitsland er niet bij zit

Abe Brouwer
13 mei 2008, 22:44
Wat een onzin dat Duitsland er niet bij zit

Waar niet bij?

Paul van Heertum
13 mei 2008, 22:55
Bij de rechtstreeks geplaatste landen

Abe Brouwer
13 mei 2008, 23:04
Bij de rechtstreeks geplaatste landen

Hadden ze maar niet moeten degraderen in 2005. En die groep in Mannheim winnen ze echt wel.

Paul van Heertum
13 mei 2008, 23:41
Een slechte dag en je wint het niet

Maar een team met Kolzig, Schubert, Ehrhoff, Greiss, Hecht, Goc, Butenschon en Sturm moet natuurlijk bij de OS zijn

Ro Herregraven
14 mei 2008, 01:29
If you don't like the rules, don't play the game.

Paul van Heertum
14 mei 2008, 01:42
Bij de IIHF hebben ze regels om te breken

Marco Spelten
14 mei 2008, 17:23
Nederland krijgt gewoon het (grootste) gedeelte van de kosten betaald van de IIHF

Betaalt de IIHF ook de snipperdagen?

Abe Brouwer
14 mei 2008, 17:50
Betaalt de IIHF ook de snipperdagen?

Wie betaalde ze 4 jaar geleden dan?

Joep Meijsen
14 mei 2008, 18:03
Wie betaalde ze 4 jaar geleden dan?

Toen zat er volgens mij subsidiegeld van NOCNSF bij en als ik het me goed herinner was er ook een behoorlijke particuliere gift. Maar toen zat er een behoorlijke voorbereiding aan vast inclusief trainingskamp in Finland.

Abe Brouwer
18 mei 2008, 23:39
De groepen in Vancouver moeten er zo uitzien:

Groep A:
1-Canada
6-USA
7-Zwitserland
QF 3

Groep B:
2-Rusland
5-Tsjechie
8-Slowakije
QF 2

Groep C:
3-Zweden
4-Finland
9-Wit Rusland
QF 3

Abe Brouwer
21 mei 2008, 17:30
De olympische voorrondes zijn nu ook bevestigd. Ze zien er iets anders uit omdat China zich terug getrokken heeft en omdat er meer landen willen meedoen.

Van 3-5oktober de 1e voorronde:
Groep A: Bulgarije, Spanje, Mexico en Turkije (In Turkije)

Van 6-9 november de 2e voorronde:
Groep B: Kazakstan, Nederland, Estland en winnaar extra voorronde
Groep C: Hongarije, Litouwen, Kroatie en Servie
Groep D: Polen, Japan, Roemenie en Groot Brittannie

Van 5-8 februari de 3e voorronde:
Groep E: Duitsland, Slovenie, Oostenrijk en 3e kwalificant
Groep F: Letland, Italie, Oekraine en 2e kwalificant
Groep G: Noorwegen, Denemarken, Frankrijk en 1e kwalificant

Jammer genoeg heeft Nederland geen interesse om het toernooi te organiseren nadat Kazakstan afzag van organisatie. Een gemiste kans naar ik meen. Is daar een reden voor?

Paul van Heertum
21 mei 2008, 17:49
Te weinig publieke belangstelling denk ik

Ik hoop in iedergeval dat Nederland met de spelers die in Nederland spelen in iedergeval een serieuze voorbereiding opzet, met wat geluk moet je Kaz gewoon kunnen pakken

Paul van Heertum
21 mei 2008, 17:51
En komt als Nederland doorkomt het in poule G?

Abe Brouwer
21 mei 2008, 18:04
En komt als Nederland doorkomt het in poule G?

Van de 3 teams die doorgaan wordt op basis van de wereldranglijst een ranking opgesteld. De hoogste genoteerde team gaat naar groep G, de laagst genoteerde team gaat naar groep E en de middelste gaat naar groep F. Oranje komt zeer waarschijnlijk dan in Mannheim terecht in groep E. Tenzij er in de andere groepen rare dingen gebeuren.

Joep Meijsen
21 mei 2008, 19:53
Een gemiste kans naar ik meen. Is daar een reden voor?

De organisatiekosten komen volledig voor rekening van het gastland, zonder bijdrage van de IIHF. Ook vanuit Nederland schijnen er nauwelijks subsidies beschikbaar te zijn voor de organisatie van zo'n toernooi, waardoor het een financieel risicovolle zaak is voor een kleine bond als de NIJB.

Abe Brouwer
21 mei 2008, 20:13
De organisatiekosten komen volledig voor rekening van het gastland, zonder bijdrage van de IIHF. Ook vanuit Nederland schijnen er nauwelijks subsidies beschikbaar te zijn voor de organisatie van zo'n toernooi, waardoor het een financieel risicovolle zaak is voor een kleine bond als de NIJB.

Jammer, maar begrijpelijk.

Paul van Heertum
22 mei 2008, 02:22
Duitsland, Slovenie en Oostenrijk lijkt me een leuke poule voor een niet nader te noemen reporter

Abe Brouwer
24 mei 2008, 08:42
De eerste voorronde met Bulgarije, Spanje, Mexico en Turkije wordt nu van 3-5 oktober gespeeld en zal in Turkije gehouden worden.

Voor de groep van Nederland is nog steeds geen speelstad bekend. Vraag me af wat de IIHF doet als ook Estland afhaakt.

Edwin Grouwstra
30 mei 2008, 11:56
Estland dus, speelstad Narva.
Heb even snel wat research gedaan,
het dichtsbijzijnde vliegveld is dat van Talinn
op slecht 220 km van Narva. De Estse spoorwegen
brengt je in ongeveer 3,5 uur naar plaats van bestemming
voor niet minder dan 85 eek.Omgerekent slecht 5,5 euro !!
Narva beschikt over exact 1 (!?) hotel, dus vroeg boeken.

gr.

edit: Pics. van de ijshal,ziet er gezellig uit!!

http://www.hockeyarenas.net/index.php3?page=3000&ctID=ee&tmID=1170&arID=801&size=0&arID=801

Remco Bambacht
30 mei 2008, 13:06
Zonde dat het niet in de Sakun Suurhall is. Geweldige stadion met alle faciliteiten.

Piet de Kort
30 mei 2008, 13:53
Estland dus, speelstad Narva.
Heb even snel wat research gedaan,
het dichtsbijzijnde vliegveld is dat van Talinn
op slecht 220 km van Narva. De Estse spoorwegen
brengt je in ongeveer 3,5 uur naar plaats van bestemming
voor niet minder dan 85 eek.Omgerekent slecht 5,5 euro !!
Narva beschikt over exact 1 (!?) hotel, dus vroeg boeken.

gr.

edit: Pics. van de ijshal,ziet er gezellig uit!!

http://www.hockeyarenas.net/index.php3?page=3000&ctID=ee&tmID=1170&arID=801&size=0&arID=801

Daar moet je bij zijn, zie ik! Ik zal Ome Emile een polsen of hij interesse heeft in zo'n geweldige trip! ::happy::::luisterjongen:::drinkers:

Abe Brouwer
30 mei 2008, 21:05
Narva is de 3e stad van Estland en telt ongeveer 70.000 inwoners. De stad ligt aan de grens met Rusland. Aan de andere kant van de grens ligt de Russische stad Ivangorod. Narva ligt zo'n beetje halverwege Tallinn en St.Petersburg. In Narva schijnen veel meer Russen dan Esten te wonen. De ijshal heeft een capaciteit van 1600 plaatsen.

Abe Brouwer
31 mei 2008, 19:19
Donderdag 6 november tegen Estland, Vrijdag 7 november tegen winnaar 1e ronde en zondag 9 november tegen Kazakstan luidt het voorlopige programma voor Oranje.

Abe Brouwer
6 juli 2008, 19:54
Het OKT in februari met Duitsland, Oostenrijk, Slovenie en een winnaar uit de vorige ronde wordt definitief in de TUI-arena te Hannover gehouden. Er was eerst sprake van de SAP=arena in Mannheim.
En hier is het speelschema:
Do. 5feb: 16.00 Oostenrijk-Slovenie, 20.00 Duitsland-QF3
Za. 7feb: 12.00 Slovenie-QF3, 15.30 Duitsland-Oostenrijk
Zo. 8feb: 13.30 Oostenrijk-QF3, 17.00 Duitsland-Slovenie

Abe Brouwer
8 oktober 2008, 10:46
Vanaf vandaag is in Ankara de allereerste voorronde waarin gastland Turkije samen met Mexico, Spanje en Bulgarije zal strijden om de nr.1 plek in de groep. De winnaar treft volgende maand in de volgende ronde dan Estland, Kazakstan en Nederland.

Abe Brouwer
21 oktober 2008, 20:16
Volgens nijb.nl heeft Oranje 2 trainingen in Eindhoven voordat ze afreizen naar Estland.

Paul van Heertum
21 oktober 2008, 21:45
Wanneer wordt de selectie bekend gemaakt?

Jammer dat het bij 2 trainingen blijft

Joep Meijsen
21 oktober 2008, 21:46
Wanneer wordt de selectie bekend gemaakt?

Ik heb er recentelijk om gevraagd, maar de officiële brieven naar de spelers zijn de deur nog niet uit. Hopelijk later deze week.

Paul van Heertum
21 oktober 2008, 21:50
Ben benieuwd naar de selectie

Abe Brouwer
21 oktober 2008, 22:09
Gaat ijshockey.com nog naar Narva?

Joep Meijsen
21 oktober 2008, 22:13
Gaat ijshockey.com nog naar Narva?

Helaas niet, de ijshockeyreis naar Canada was al ruimschoots gepland voordat het speelschema duidelijk werd.

Abe Brouwer
1 november 2008, 11:23
De Spaanse selectie is ook bekend. Ik zie hier een zekere Alejandro Pedraz die voor het Finse Kalpa Kuopio uitkomt. Voor de rest zijn het allemaal spelers uit de Spaanse competitie.

Paul van Heertum
1 november 2008, 13:06
Hij zit daar al een aantal jaar, ik weet niet of hij daar is gaan spelen voor zijn carriere, maar dat lijkt me wel

Ro Herregraven
1 november 2008, 14:26
De Spaanse selectie is ook bekend. Ik zie hier een zekere Alejandro Pedraz die voor het Finse Kalpa Kuopio uitkomt. Voor de rest zijn het allemaal spelers uit de Spaanse competitie.

Pedraz is pas 18 jaar maar was met 2 goals en 5 assists in 3 wedstrijden wel Spanje's topscorer in het kwalificatietoernooi in Ankara, waar Spanje zich plaatste voor Narva.

Hier een interessant artikel over Pedraz, die al sinds z'n 15e bij KalPa zit.

http://www.iihf.com/home-of-hockey/news/news-singleview/select_category/22/article/spanish-accent-in-finland.html?tx_ttnews%5BbackPid%5D=187&cHash=0b01f91e10

Juan Munoz (ook 18, nu bij FC Barcelona) heeft er ook een jaartje Finland opzitten.

Paul van Heertum
1 november 2008, 14:39
Dank je, leuk stukje.

Op zich wel raar dat ze Spaanse spelers gaan halen want volgens mij is het aantal importplekken in Finland maar zeer beperkt

René Hendriksen
3 november 2008, 18:06
Ben benieuwd naar de selectie

Selectie Nederlands Team:

http://stats.iihf.com/Hydra/177/IHM1770NED_32E_1_0.pdf

Speelschema:

http://stats.iihf.com/Hydra/177/IHM177000_08_2_0.pdf

THU 06 NOV 2008
20:00 Round Robin Game 2 - NED vs. EST Kreenholm Ice Hall

FRI 07 NOV 2008
16:00 Round Robin Game 3 - NED vs. ESP Kreenholm Ice Hall

SUN 09 NOV 2008
16:00 Round Robin Game 5 - KAZ vs. NED Kreenholm Ice Hall

NOTES

Ro Herregraven
3 november 2008, 18:17
Selectie Nederlands Team:

http://stats.iihf.com/Hydra/177/IHM1770NED_32E_1_0.pdf

Dit is de voorselectie van 26 man, hier zullen er nog een paar van moeten afvallen.

Opvallend is dat ten opzichte van de lijst op ijshockey.com (http://www.ijshockey.com/200809/item.asp?ID=2527) Akim Ramoul er niet meer bij zit, en dat James Easter, Sjoerd Idzenga en Rody Jacobs er alsnog aan zijn toegevoegd.

Paul van Heertum
3 november 2008, 18:53
Volgens mij hoort Ramoul er toch wel bij lijkt me

Abe Brouwer
5 november 2008, 21:41
Behalve de groep van Nederland in Narva zijn er dit weekend nog 2 andere OKT-toernooien:

Groep C in Budapest, Hongarije: met Hongarije, Litouwen, Kroatie en Servie
Groep D in Sanok, Polen: met Polen, Japan, Roemenie en Groot Brittannie

Abe Brouwer
6 november 2008, 23:12
Polen had penaltyshots nodig om de Britten te verslaan: 3-2. In de andere wedstrijd won Japan met 7-0 van Roemenie. Groep C begint vrijdag.

Michael Schoenmakers
6 november 2008, 23:38
Dit is de voorselectie van 26 man, hier zullen er nog een paar van moeten afvallen.

Opvallend is dat ten opzichte van de lijst op ijshockey.com (http://www.ijshockey.com/200809/item.asp?ID=2527) Akim Ramoul er niet meer bij zit, en dat James Easter, Sjoerd Idzenga en Rody Jacobs er alsnog aan zijn toegevoegd.

Rody ook die is geblesserd?
Raar dan hoor

Abe Brouwer
7 november 2008, 22:51
Op de 2e dag in groep D won gastland Polen met 9-1 van Roemenie. Eerder versloeg Japan met 2-1 de Britten. Zondag de allesbeslissende wedstrijd Polen(5 punten) en koploper Japan(6 punten).

In groep C was vandaag de 1e speeldag: Litouwen-Kroatie 4-2 en Hongarije-Servie 9-1.

Abe Brouwer
8 november 2008, 19:20
In groep C was vandaag de 2e speeldag: Litouwen-Servie 7-2 en Hongarije-Kroatie 6-1.
Morgen de allesbeslissende wedstrijd tussen Hongarije en Litouwen. Beide teams met 6 punten.

Abe Brouwer
9 november 2008, 18:59
Tussenstanden in de andere groepen:
Hongarije-Litouwen 3-1 na 2 periodes
Polen-Japan 0-3 na 1 periode, behoorlijk verrassend!

Abe Brouwer
9 november 2008, 20:28
Hongarije en Japan gaan ook naar de volgende ronde. Hongarije won voor ruim 8500 mensen met 5-2 van Litouwen. Wat Oranje 4 jaar geleden niet lukte, lukte Japan wel: uit winnen bij Polen. Het werd 1-3 voor de Aziaten.

Abe Brouwer
9 november 2008, 23:01
Even voor de duidelijkheid de groepen in de volgende ronde die gespeeld wordt tussen 5 en 8 februari:

Groep E: Hannover-Duitsland, Oostenrijk, Slovenie en Japan
Groep F: Riga-Letland, Italie, Oekraine en Hongarije
Groep G: Oslo-Noorwegen, Denemarken, Frankrijk en Kazakstan

Winnaars plaatsen zich voor Vancouver 2010.

Abe Brouwer
2 februari 2009, 19:17
Even voor de duidelijkheid de groepen in de volgende ronde die gespeeld wordt tussen 5 en 8 februari:

Groep E: Hannover-Duitsland, Oostenrijk, Slovenie en Japan
Groep F: Riga-Letland, Italie, Oekraine en Hongarije
Groep G: Oslo-Noorwegen, Denemarken, Frankrijk en Kazakstan

Winnaars plaatsen zich voor Vancouver 2010.

Mijn voorspellingen:
groep E: Duitsland zonder twijfel.
groep F: Letland zonder twijfel.
groep G: Heel moeilijk omdat de teams elkaar weinig ontlopen. Ik denk Noorwegen.

Groep G gaat ongetwijfeld de leukste groep worden.

Edwin Grouwstra
5 februari 2009, 17:57
Frankrijk heeft in OT de Denen met 2-1 verslagen !!

gr.

Edwin Grouwstra
5 februari 2009, 21:28
Oostenrijk wint in OT van Slovenie met 4-3,
grootste gedeelte van de sloveense spelers spelen voor
sloveense grootmachten Jesenice en Ljubliana.
Beide teams komen uit in de hoogste oostenrijkse Liga.

Overigens doen de namen Marcel en David Rodman
niet erg oost-europeaans aan, maar zijn wel gewoon
sloveens van geboorte.

gr.

Abe Brouwer
5 februari 2009, 21:43
De gastlanden maakten geen fout:
Duitsland-Japan 7-1
Letland-Hongarije 7-3
Noorwegen-Kazakstan 2-1

Abe Brouwer
6 februari 2009, 17:35
Vandaag alleen actie in Riga: Italie wint met 4-1 van Hongarije. Hierdoor kunnen de Hongaren een olympisch avontuur vergeten. Vanavond de interessante wedstrijd Letland-Oekraine. De winnaar zet een belangrijke stap richting Vancouver.

Edwin Grouwstra
6 februari 2009, 19:23
Vandaag alleen actie in Riga: Italie wint met 4-1 van Hongarije. Hierdoor kunnen de Hongaren een olympisch avontuur vergeten.

Toch een kleine verrassing als je het mij vraagt.
De Hongaarse spelers komen gemiddeld toch uit sterkere
(voornamelijk oostenrijkse) competitie dan de Italiaanse spelers.
Die, een enkeling uitgezonderd, allemaal in Italie spelen.

gr.

Edwin Grouwstra
6 februari 2009, 19:25
Letland leid na 2e periode met 2-1 tegen de oekraine.

http://www.iihf.com/channels0809/olympic-qual-men/group-f.html

gr.

Michael Schoenmakers
6 februari 2009, 19:42
aut slo 4-3 OT krijg ik net door van mijn broeder die er heen is.
Soms is een militair beter af haha.

Abe Brouwer
6 februari 2009, 19:52
Toch een kleine verrassing als je het mij vraagt.
De Hongaarse spelers komen gemiddeld toch uit sterkere
(voornamelijk oostenrijkse) competitie dan de Italiaanse spelers.
Die, een enkeling uitgezonderd, allemaal in Italie spelen.

gr.
De Oostenrijkse competitie is inderdaad sterker dan de Italiaanse. Maar dat Hongaarse team Alba Volan is veruit het zwakste team in de Oostenrijkse competitie. Vorig jaar afgetekend laatste en nu weer 2e van onderen. Ik denk toch dat de Italiaanse topclubs sterker zijn dan Alba Volan. Verder heeft Italie routiniers die in grote competities hebben gespeeld.

Edwin Grouwstra
6 februari 2009, 19:57
aut slo 4-3 OT krijg ik net door van mijn broeder die er heen is.
Soms is een militair beter af haha.

Net ???
Die wedstrijd was gister:wink:

gr.

Michael Schoenmakers
6 februari 2009, 20:09
Net ???
Die wedstrijd was gister:wink:

gr.

Haha ja net hij zegt ook dat het 4-0 is voo trappers 1e periode terwijl ik hem alle standen en eindstanden heb door gesmst. Ik denk dat er wat vertraging op de lijn zit.
Maar hij is er in ieder geval live bij in duitsland.
Hij wilde eerst aar een DEL wedstrijd maar die waren er niet in de buurt dus nu is hier maar naar toe.

Abe Brouwer
6 februari 2009, 20:28
Letland wint met 4-2 van Oekraine. Na Hongarije is ook Oekraine uitgeschakeld.

Abe Brouwer
7 februari 2009, 15:15
Japan zorgde in Hannover voor een sensatie door Slovenie met 5-4 na penalty's te verslaan. Japan stond eerst nog met 4-2 achter. Straks de burenruzie tussen Duitsland en Oostenrijk. Zou Oostenrijk voor een sensatie zorgen?

In Oslo won Denemarken met 3-2 van Kazakstan. Straks speelt gastland Noorwegen tegen Frankrijk. Hier kan het nog alle kanten op, maar Kazakstan ligt er nu uit.

Abe Brouwer
7 februari 2009, 17:54
Duitsland is na een 2-1 zege op Oostenrijk al zeker van Vancouver 2010. Met nog 1 wedstrijd te gaan zijn ze niet meer te achterhalen door de andere 3 teams.

Abe Brouwer
7 februari 2009, 19:08
In Oslo wint Noorwegen met 3-2 van Frankrijk. Morgen de allesbeslissende wedstrijd Noorwegen-Denemarken.

Abe Brouwer
8 februari 2009, 15:59
Oostenrijk-Japan 5-2
Frankrijk-Kazakstan 2-8
Hongarije-Oekraine 3-4 na penalty's

Straks staan 2 allesbeslissende wedstrijden op het programma: Letland-Italie en Noorwegen-Denemarken. Letland en Noorwegen hebben genoeg aan een gelijkspel na 60 minuten terwijl Denemarken en Italie moeten winnen om naar Vancouver 2010 te mogen. De wedstrijd Duitsland-Slovenie doet niet meer terzake.

Abe Brouwer
8 februari 2009, 17:06
Noorwegen-Denemraken is live te volgen op http://tv2sport.dk/node/26124

Abe Brouwer
8 februari 2009, 19:17
Na de Duitsers (die met 2-1 van Slovenie wonnen) gaan ook de Letten en de Noren naar Vancouver. Letland versloeg Italie met 4-1 en Noorwegen won met 5-3 van Denemarken. Met 3 zeges waren de organiserende landen duidelijk de baas. Voor de duidelijkheid nog even de groepen voor Vancouver 2010:

GROEP A: Canada, USA, Zwitserland, Noorwegen
GROEP B: Rusland, Tsjechie, Slowakije, Letland
GROEP C: Zweden, Finland, Wit Rusland, Duitsland