View Full Version : Wereldkampioenschappen Canada
Raymond Tellers
1 mei 2008, 12:54
We zijn in Canada op het WK. We blijven echter alleen de eerste week. Ik zal af en toe wat berichten ... wellicht per dag. Ciao.
Raymond Tellers
1 mei 2008, 12:57
Woensdag 30 april
Kwart voor vier was het toen we opstonden. Een vakantie naar Canada staat op de planning. Toen we in Düsseldorf op het vliegveld aankwamen, stonden al meer ijshockeyfans op hun vlucht te wachten. Een viertal fans die uit Dortmund en Essen leken te komen, hadden tickets via het internet gekocht. Dat verliep dus schijnbaar niet helemaal zo vloeiend. Ze stonden al ver voor ons aan de balie om in te checken. Toen wij de balie verlieten, stonden ze er nog steeds. Toen we in de handbagage lieten controleren viel één van de medewerksters of we Pinguine-fans waren. “Ah ja, petje”. “Yep, Pinguine”. Dat vond ze uitstekend want haar duimpje ging omhoog. Even later kwamen we in de rij voor de pascontrole en daar stonden nog twee fans uit Krefeld. Beide gekleed in een kampioenstrui en een mooie jas van Krefeld. Meer dan vluchtig oogcontact was er niet. Na de vlucht kwamen we de beide heren weer tegen. Toen raakten we wel aan de praat. De twee vormden samen met nog zes mannen een fanclub voor expliciet mannen en die ook nog eens grijze haren moesten hebben. Ze gingen naar meer wereldkampioenschappen. Met 44 en 52 jaar ijshockeyervaring, is daar natuurlijk veel van te horen.
Toen we aankwamen in Canada, bleek al dat de natuur over het hele eiland hetzelfde is. Bomen bomen bomen en nog meer bomen met daar tussen in meren en een paar wegen. Halifax airport is erg klein. Op het vliegveld kregen we veel vragen aan de douane. Uiteraard makkelijk te beantwoorden. De Duitsers die bij ons waren, konden zich amper verstaanbaar maken. Ongelooflijk. De stad zelf is oud, vies, niet onderhouden. De directe omgeving van ons bed & breakfast is leeg. Mensen wonen er wel, maar winkels en eetgelegen zijn helemaal leeg en gesloten. Er staan om de paar meter borden met berichten dat er burencontrole is. De stad heeft potentie genoeg om er schitterend uit te zien. De oude gebouwen zijn allemaal van hout en dat zou mooi uit kunnen zien. Alles is echter onderkomen.
De ijshal ligt “Downtown” en gewoon tegen andere gebouwen aangebouwd. Niets spectaculair van de buitenkant. Er zou nog een museum bij liggen, maar dat is tot het WK nog dicht. Jammer, want morgen is nog geen ijshockey en hadden we dat mooi kunnen bezichtigen. De voorbereidingen zijn wel in volle gang. Kabels werden er gisteren al gelegd. Ik hoop wel dat ze de weg voorlangs de ijshal afzetten, want anders wordt het gevaarlijk daar. De voorkant van de hal ligt echt direct aan de weg. Alleen een smalle stoep ligt er tussen.
Abe Brouwer
1 mei 2008, 13:10
Daar had je ons niks van gezegd, Raymond....................maar veel plezier!
Herman Herregraven
1 mei 2008, 13:20
Mooi dat er voor de rest helemaal niks te beleven is Raymond...
Destemeer tijd heb je om ons uitgebreid op de hoogte te houden...
Geert van der Meulen
1 mei 2008, 13:28
Woensdag 30 april
Toen we aankwamen in Canada, bleek al dat de natuur over het hele eiland hetzelfde is. Bomen bomen bomen en nog meer bomen met daar tussen in meren en een paar wegen.
??? Wat bedoel je hiermee, Nova Scotia? Toch niet heel Canada?
Nova Scotia is trouwens nog een beetje groter dan Nederland.
Veel plezier bij het ijshockey, schrijf mooie verslagen, maar probeer ook het schiereiland wat te bekijken. Net als de rest van Canada de moeite waard!
Abe Brouwer
1 mei 2008, 13:45
Nou is Halifax niet echt de meest opwindende stad in Canada. Toronto, Montreal en Vancouver zijn leuk maar voor de rest houdt het niet over in de Canadese steden. Voor landschap moet je in Alberta en British Columbia zijn.
Ralph Heijnen
1 mei 2008, 17:17
In 1998 ben ik ook in halifax geweest bij 2 wedstrijen van de Halifax Mooseheads. Het was erg indrukwekkend om te zien hoe het stadion leefde en het publiek vermaakt werd.
Een goed biertje kon je toen drinken in "The Tikkle Trunck" weet niet of het nog bestaat, maar toen ik er was, was er elke avond live muziek.
Ook heb je vlakbij het stadion een hele grote dipscotaria. Het bestaat uit meerde panden welke in het geheel met elkaar verbonden zijn.
In die tijd is mij opgevallen dat er van de bewoners 2/3 vrouw bij was en niet onaardig om te zien. Kan natuurlijk ook aan mijn alcohlol percentage gelechen hebben. Wij noemden deze stad "halisexx".
Ik hoop dat je een mooie periode gaat hebben en ik ben benieuwd naar de verslagen van de wedstrijden en wat er verder gebuerd in haliffax
Raymond Tellers
1 mei 2008, 23:53
Daar had je ons niks van gezegd, Raymond....................maar veel plezier!
Dat klopt. Ik ben lang niet echt met het forum bezig geweest ...
?Wat bedoel je hiermee, Nova Scotia? Toch niet heel Canada?
Oui, je sais et une petit peut des Canadiens ne parle pas anglais. Maar gelukkig in Nova Scotia wel. In NS zullen we verder weinig oppikken, we reizen na het wk nog een paar dagen verder.
Mooi dat er voor de rest helemaal niks te beleven is Raymond...Destemeer tijd heb je om ons uitgebreid op de hoogte te houden...
Zal mijn best doen. Verslagen zoals ik die vroeger schreef, zullen er niet komen. Ben ik verleerd doordat Wendy ze het laatste jaar geschreven heeft. Maar zal e.e.a. kalken.
In die tijd is mij opgevallen dat er van de bewoners 2/3 vrouw bij was en niet onaardig om te zien. Kan natuurlijk ook aan mijn alcohlol percentage gelechen hebben. Wij noemden deze stad "halisexx".
Mijn alcoholpromilage zal minimaal blijven, of te wel: geen alcohol. Ik heb vrouwelijk schoon bij me, dus ik hoef niet rond te kijken.
Raymond Tellers
2 mei 2008, 00:19
Donderdag 1 mei
De rondleiding door de stad kun je zelf lopen en die stond voor vandaag gepland. Maar het meeste hebben we gisteren al gezien! En toen hadden we eigenlijk alleen nog maar een beetje rondgelopen. Wat er nou zo bijzonder aan was? Het zag er grouw uit buiten en dat is de hele dag gebleven. Het weer zou zaterdag beter worden. Maar klagen mogen we niet, want het gebied waar we over een paar dagen doorheen moeten, is volledig onder water! Kwamen we vandaag achter. Hopelijk straks dus weg. In Winnipeg waren er zelfs blizzards, lagen wagen volledig lam door de sneeuwoverlast. Maar goed … dat is een heel eind hiervandaan!
Geslapen hebben we gisteren nauwelijks. Een of andere apparaat in het gebouw maakt veel geluid. Waarschijnlijk iets van verwarming of ventilatie. Dus dat was flink ergeren. Niks aan te doen.
Vanmorgen aan het ontbijt met een aantal mensen gepraat. Het bed and breakfast heeft acht kamers en daarvan zouden veel met ijshockeyfans gevuld moeten zijn of die moeten nog komen. In elk geval waren de mensen vanmorgen allemaal niet-ijshockeyfans. Twee waren Engelsen die hun Canadese zus opzochten en met z’n drieën rondtoerden, drie waren Engelsen die op weg naar New Foundland waren, een Canadese (van Oekrainse afkomst) uit Winnipeg en een Canadees (van Zwitserse afkomst) uit de buurt van Calgary. Lang gepraat over van alles en nog wat.
Daarna de stad opnieuw ingegaan. Dit keer echter verder gekeken en nu kwamen we ook in gedeeltes van de stad die er beter uitzagen. In een winkelcentrum eerst wat rondgelopen en in de eerste de beste boekenwinkel direct vijf ijshockeyboeken gekocht! Ik had nog nooit zoveel ijshockeyboeken gezien!!! Hoe meer boekgerelateerde winkels we zagen, des te meer boeken van Sidney Crosby doken op. Die jonge is amper uit de luiers en heeft al meer boeken als 99,99% van alle ijshockey-spelers. Even een overview van de boeken die ik mee heb genomen. Het eerste is van Steve, The Man, Yzerman. Geweldig! Zal het boek nooit lezen, want ik lees niet graag, maar moest het wel hebben *grijns* Boekje koste iets van 8 Euro. Een boekje van Mark Messier koste nog niet eens 3 Euro! Veel mooie foto’s! Messier is dan wel niet echt een favoriete speler maar voor 3 Euro met zoveel foto’s laat je niets liggen :) Derde boek is “How Hockey Happened”. Staat van alles over het ontstaan van ijshockey en gerelateerde sporten in. Was wel erg prijzig. 20 Euro of zo. Vervolgens een boek over de geschiedenis van Halifax Mooseheads. Is niet helemaal up-to-date, maar dat geeft niet. Ook nog geen 3 Euro en vol met plaatjes. Hoef niet te zeggen dat ik plaatjes leuk vind, lijkt me :) En als laatste een boekje met puzzletjes, quizjes etc. Leuk om ideetjes voor de site op te doen. You never know. Later in een sportwinkel zakte me de broek echt af (zoals dat spreekwoordelijk gezegd wordt). Ik wist niet waar het eerste te kijken, want echt … t-shirts, jerseys, caps, dingetjes, prulletjes, schaatsen, sticks, helmen … nou, het overgrote deel was ijshockey. Omdat de wind zo pokke koud hier is, zocht mijn vrouw een trui en die had ze snel gevonden. Eentje van Calgary Flames. Even verder gekeken en toen hadden we d’r eentje van Team Canada. Uhmmm … dan maar die laatste. Dus die werd gekocht. Zelf niets gekocht. Wilde wel een t-shirt van Team Canada, maar die hadden ze niet in mijn maat. Die is besteld en raadt eens … die is er morgen al!!! Na ja zeg!
Verder langs de baai gelopen, maar het uitzicht was niet echt geweldig. Veel haven, veel industrie, niet echt mooi. Dan moet je toch echt even een stukje uit de richting gaan, maar we hebben nu nog geen auto. Volgende week pas.
Morgen begint het toernooi!
Ro Herregraven
2 mei 2008, 01:22
:prayer:Het eerste is van Steve, The Man, Yzerman. Geweldig!
:Worshippy:Stevie Wonder Yzerman!!!:Worshippy:
Pieter van der Wal
2 mei 2008, 02:28
Stevie Wonder Yzerman!!!
Ik ken ook een Stevie Wonder die is nu coordinator of officiating education for USA Hockey (http://www.echl.com/cgi-bin/mpublic.cgi?action=show_news&id=15047) !!
Rudy Bouquet
2 mei 2008, 08:46
Leuk om te lezen Raymond.....Veel plezier.....!
Joep Meijsen
2 mei 2008, 09:43
Ik had nog nooit zoveel ijshockeyboeken gezien!!!
Mooi he. Als ijshockeyliefhebber heb je in Canada echt het gevoel dat je thuiskomt, zeker als je uit een land komt waar de sport weinig meer is dan een bijzaak voor enkele duizenden liefhebbers.
De kranten staan er in Canada vol mee, de televisiereclames hebben in ieder blok wel een ijshockeygerelateerd spotje, de winkels liggen inderdaad vol met boeken en dvd's.
Afgelopen november was een voordeelbox met de vier Les Boys-films redelijk voordelig te koop bij verschillende winkelketens. De humor is een beetje flauw, maar zeker de eerste drie films zijn toch best de moeite waard en er zitten erg goed getekende karakters in.
Veel plezier bij het WK. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen in concurrentie met de play-offs in de NHL.
Wayne de Jong
2 mei 2008, 11:44
=UPDATE:Halifax:UK House Prices Post 1st On Yr Drop Since '96
Abe Brouwer
2 mei 2008, 11:50
Leuke post, Wayne. Maar wat heeft het met het WK te maken?
Wayne de Jong
2 mei 2008, 12:01
Grapje gozer, tis ook een update uit Halifax. Kzal het niet weer doen Abe.
Abe Brouwer
2 mei 2008, 12:24
Grapje gozer, tis ook een update uit Halifax. Kzal het niet weer doen Abe.
Van mij mag je. Ik stoor me er niet aan.
Overigens is de door jou bedoelde Halifax een Britse bank.
Marcel de Groot
2 mei 2008, 17:22
We zijn in Canada op het WK. We blijven echter alleen de eerste week. Ik zal af en toe wat berichten ... wellicht per dag. Ciao.
Had ik al gezegd dat ik jaloers was? ik geloof het niet.......
IK BEN JALOERS!!!!!
Veel plezier!!!!!!!!!!!!!
Abe Brouwer
2 mei 2008, 17:49
Een WK bijwonen in het ijshockeyland bij uitstek tijdens het 100-jarige jubileum van de wereldijshockeybond IIHF. Hoezo jaloers..........
Wendy Tellers
2 mei 2008, 20:38
Leuke berichten Raymond.
Ik hoop dat jullie je amuseren.
En heb je " onze" Herberts als zien spelen????
Wendy Tellers
2 mei 2008, 20:40
Had ik al gezegd dat ik jaloers was? ik geloof het niet.......
IK BEN JALOERS!!!!!
Veel plezier!!!!!!!!!!!!!
Je bent niet de enige Marcel!
Toen ik mijn broer en schoonzus naar het vliegveld bracht een paar dagen geleden stonden de tranen mij nader dan het lachen .....
En dan niet alleen dat ik mijn geweldige familie zo'n tijd moet missen.
Maar omdat ik ook naar Canada wil!
En zij zien er uitgerkend de vier teams die ik graag had willen zien.
Jawel hoor: Letland krijgt hij te zien ............
Hoezo jaloers?????? :) :) :)
Nee, ik gun het hem van harte!
Wendy Tellers
3 mei 2008, 02:55
USA-Letland 2-0 na twee periodes.
Ik word mooi live op de hoogte gehouden door Raymond via sms!
Natuurlijk alleen nu Letland speelt.
Vasiljevs had bijna een doelpunt. De Amerikaanse goalie kon hem maar net stoppen.
Jammer.
De Letten maken er een mooie sfeer van in de hal.
Wendy Tellers
3 mei 2008, 03:34
Ik las net een leuk interview met Bundestrainer Uwe Krupp op www.del.org (http://www.del.org)
Wendy Tellers
3 mei 2008, 03:41
Helaas, de Letten verliezen met 4-0.
Nog maar even afwachten of ik een berichtje uit Canada krijg en dan snel slapen!
Hopelijk heeft Raymond ook nog mooie plaatjes kunnen maken van deze game!
Pieter van der Wal
3 mei 2008, 03:46
Ik las net een leuk interview met Bundestrainer Uwe Krupp op www.del.org (http://www.del.org)
Noch net op bed leave ?
Trouwens net de laatste 5 minuten nadat ik thuis kwam even via TVU Player gekeken veel Letten aanwezig.
http://www.iihf.com/typo3temp/pics/46ef0c033e.jpg
Wendy Tellers
3 mei 2008, 03:48
Yep. Raymond schreef al dat de Letten weer gezellig druk waren!
Mooi hoor, allemaal die Letse shirts!
Ben benieuwd of de mijne vanavond ook gedragen is ........
Jan van Son
3 mei 2008, 09:04
Hoe lang duurt het nog voordat het nieuwe seizoen begint???
Te lang maar in de tussentijd worden we lekker bezig gehouden toch.
Wendy Tellers
3 mei 2008, 09:17
Maar inmiddels hebben we het antwoord al!
Krefeld begint over een kleine 3 maanden met de oefenwedstrijden!!!! :)
Jack Mulders
4 mei 2008, 21:07
En inmiddels heeft Raymond zijn eerste foto´s op zijn website geplaatst www.raymondtellers.nl (http://www.raymondtellers.nl)
Vooralsnog alleen foto´s van Herbert Vasiljevs , dit heeft te maken met een trage internetverbinding en zijn Laptop.
Ik ben er in ieder geval blij mee....
Wendy Tellers
4 mei 2008, 22:08
Nice pictures!
En makkelijk, want zo hoef ik niet te zoeken naar mijn favoriete foto's!
Maar helaas staan ze nu alweer met 0-2 achter na 4 minuten.
Wendy Tellers
4 mei 2008, 22:28
En inmiddels 0-6 met nog geen 23 minuten te hebben gespeeld!
Ik zou zeggen: ff goalie wisselen!
Oh, zie net dat het al gebeurd is! Drie tegendoelpunten in ruim ander halve minuut!
Jordy Rutten
4 mei 2008, 22:34
Maar helaas staan ze nu alweer met 0-2 achter na 4 minuten.
0-6:Frown:
Ik kijk TVU. En de verslaggevers vertellen dat ze toch erg veel respect voor de Letten hebben.
Wendy Tellers
4 mei 2008, 22:36
Hoe bekijk je dat?
Moet je dat betalen?
Abe Brouwer
4 mei 2008, 22:42
De Letten zijn rijp voor een afgang: 0-7 na 32min, Canada is oppermachtig.
Jordy Rutten
4 mei 2008, 22:46
Hoe bekijk je dat?
Moet je dat betalen?
Ik gebruikte dit al voordat de rest van het forum het ineens ontdekte:
http://www3.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=11269&part=sports
Op deze site zijn ook de desbetreffende Players te downloaden.
www.raymondtellers.nl (http://www.raymondtellers.nl/)
Moet toch wel eerlijk zeggen dat ik erg vel respect heb voor Raymond. Ik probeer nou al jaren fatsoenlijk Fins onder de knie te krijgen.
En Raymond tikt zo een halve site in een taal nog moeilijker dan Russisch...
Raymond Tellers
5 mei 2008, 03:53
Excuseer dat ik niets meer geschreven heb ... is gewoon niet haalbaar met zoveel ijshockey en andere zaken.
Moet toch wel eerlijk zeggen dat ik erg vel respect heb voor Raymond. Ik probeer nou al jaren fatsoenlijk Fins onder de knie te krijgen.
En Raymond tikt zo een halve site in een taal nog moeilijker dan Russisch...
Echt niet :) Ik heb twee keer een zevental lessen (grammaticaboek) gedaan en ben toen weer gestopt. Op zich niet zo moeilijk te leren, maar je moet er tijd in stoppen en dat lukte niet. Ik heb destijds een paar basisdingetjes op de site in het fins gezet omdat er redelijk wat finse bezoekers waren. Maar alle nieuwe dingen zijn echt niet in het fins. Datte ikke niet kunnen :) Wel absoluut een leuke taal ... als je probeert woorden uit de krant op te zoeken in een woordenboek: vergeet het maar, veel is vervormd door naamvallen en dat vind je dus niet terug. *grijns*
Abe Brouwer
6 mei 2008, 06:53
De eerste stunt is er al: Slowakije-Duitsland 2-4!
Raymond Tellers
6 mei 2008, 07:17
De eerste stunt is er al: Slowakije-Duitsland 2-4!
En dat was gaaaaaaaf! Pets pets voor de Slowaken. Op de tribune was het beregezellig en daar heb ik me lekker tussen genesteld! Veel van die gasten kennen we, dus steunen we hen fijn mee. Geen verwachte overwinning, maar des te leuker.
Raymond Tellers
6 mei 2008, 07:19
Ik begin nu langzaam wat foto's online te zetten. Er ligt heel veel, maar ik krijg het moeizaam verwerkt en ben erg onzeker over de kwaliteit vanwege diverse omstandigheden. Nou ja goed, kijk maar of het wat is. Er komt meer. Ook als we het WK al verlaten hebben in een paar dagen.
Raymond Tellers
6 mei 2008, 18:09
Ok, Finland - Noorwegen is online als ook Duitsland - Slowakije. Ik hoop morgen e.e.a. van Canada - USA en Lettland - Slovenië online te kunnen zetten.
Lia Wammes
6 mei 2008, 21:43
op orf live canada amerika
Lia Wammes
6 mei 2008, 21:45
1-0 voor canada
Lia Wammes
6 mei 2008, 22:03
na 1 periode 2-0 voor canada
Raymond Tellers
7 mei 2008, 06:35
Was een leuk potje. De Amerikanen hadden meer kansen! Ook betere, maar goed, je moet ze er wel in leggen.
Abe Brouwer
7 mei 2008, 17:14
www.hockeyweb.de/artikel.php?a=36431 (http://www.hockeyweb.de/artikel.php?a=36431)
Leuk verhaal over de betekenis van ijshockey in Canada.
Abe Brouwer
7 mei 2008, 21:37
De 2e stunt op het toernooi: Zweden-Zwitserland 2-4. Dit resultaat zal ook wel in de tussenronde meegenomen worden.
Raymond Tellers
8 mei 2008, 04:10
Zwitserland is op de goede weg, al een tijdje. Vind ik wel leuk als zo'n 'klein' landje van zich doet spreken. En de volgende verrassing is ook compleet: Slowakije mag degradatiewedstrijden gaan spelen. Ze hebben wel een positief doelsaldo, maar daar doen ze weinig mee. De Noren waren uitzinnig van vreugde tegen Duitsland.
Abe Brouwer
8 mei 2008, 06:57
Wederom een stunt: Slowakije naar de degradatie-playoffs!
Eric van der Putten
10 mei 2008, 22:53
Ik ben erg benieuwd naar wat hier gebeurd is:
10.0220 min Sweden36. STRALMAN, AntonGame Misconduct10.025 min Sweden36. STRALMAN, AntonRoughing10.025 min Russia71. KOVALCHUK, IlyaRoughing10.0220 min Russia71. KOVALCHUK, IlyaGame Misconduct10.0225 min Sweden2. MURRAY, DouglasMatch Penalty
Rusland - Zweden van vanavond...
Remco Bambacht
10 mei 2008, 23:14
Ik ben erg benieuwd naar wat hier gebeurd is:
10.0220 min Sweden36. STRALMAN, AntonGame Misconduct10.025 min Sweden36. STRALMAN, AntonRoughing10.025 min Russia71. KOVALCHUK, IlyaRoughing10.0220 min Russia71. KOVALCHUK, IlyaGame Misconduct10.0225 min Sweden2. MURRAY, DouglasMatch Penalty
Rusland - Zweden van vanavond...
De IIHF kennende zullen ze elkaar wel 1 keer geduwd hebben!
Robbert Tummers
11 mei 2008, 11:18
Ik begin nu langzaam wat foto's online te zetten. Er ligt heel veel, maar ik krijg het moeizaam verwerkt en ben erg onzeker over de kwaliteit vanwege diverse omstandigheden. Nou ja goed, kijk maar of het wat is. Er komt meer. Ook als we het WK al verlaten hebben in een paar dagen.
Valt me wel wat op aan je exif gegeven van je foto's.... D300 :Wave:
Maare hopelijk vermaken jullie je goed over de grote plas maar lijkt me geen probleem zo...
Abe Brouwer
12 mei 2008, 00:09
Bij Finland-USA (3-2) 202 strafminuten!
Raymond Tellers
12 mei 2008, 04:35
Valt me wel wat op aan je exif gegeven van je foto's.... D300 :Wave:
Je mag niet naar EXIF-data kijken ... maar je hebt gelijk. De D200 heb ik vanaf het begin geen plezier van gehad. Om de één of andere reden heb ik dat ding niet onder controle gekregen. Toen ik hier een paar foto's van de eerste dag heb afgedrukt, zag ik de D300 in Halifax staan. De prijs? Tweederde van wat hij in Europa kost.
Harry Pal
12 mei 2008, 20:24
Bij Finland-USA (3-2) 202 strafminuten!
Abe, waar vind je die boxscores?
Abe Brouwer
12 mei 2008, 20:46
Abe, waar vind je die boxscores?
www.iihf.com daarna schedule
Freek Joosten
12 mei 2008, 20:59
A4VVPYhZ-AE
Oh mijn god... Deze is goedgekeurd. Uitslag 3-2 voor Finland. Dan weet je hoeveel mazzel de Finnen hebben gehad.
En hij is ook nog eens ge-video-reviewd... Echt bizar.
Abe Brouwer
12 mei 2008, 21:17
De reactie van USA-coach John Tortorella mag er ook zijn. En hij heeft gelijk!
Harm Wietze Oldersma
12 mei 2008, 21:48
De reactie van USA-coach John Tortorella mag er ook zijn. En hij heeft gelijk!
Het was een ouderwets avondje hockey... ::afro::
hqNRsOWx5mA
Abe Brouwer
12 mei 2008, 23:06
Rusland won met 5-3 van Zwitserland en beide teams ontmoeten elkaar woensdag weer in de kwartfinale. De andere kwartfinalewedstrijd in groep E is Zweden-Tsjechie.
In groep F zijn Canada, Finland en USA zeker van de kwartfinale. De laatste kwartfinalist wordt Letland of Noorwegen. Letland heeft aan 1 punt voldoende vannacht tegen Duitsland. Wint Duitsland na 60 minuten dan is Noorwegen in de kwartfinale.
Abe Brouwer
13 mei 2008, 06:39
Letland verloor tegen Duitsland met 3-5 dus gaan de Noren verrassend naar de kwartfinale.
Zweden-Tsjechie
Rusland-Zwitserland
Finland-USA
Canada-Noorwegen
Wendy Tellers
13 mei 2008, 11:20
Letland verloor tegen Duitsland met 3-5 dus gaan de Noren verrassend naar de kwartfinale.
Auch, dus Herberts zijn maatjes in de DEL competitie hebben ervoor gezorgd dat ze niet door zijn naar de volgende ronde .................
Eric van der Putten
15 mei 2008, 01:37
Het gaat lekker met de Zwitserse doelman Gerber tegen de Russen.
In de eerste 10 minuten van de wedstrijd heeft ie 4 schoten gehad en er al 3 doorgelaten...
Raymond Tellers
15 mei 2008, 16:21
De Letse doelman kreeg er tegen Finland 36 in de eerste periode tegen en liet niets door! Uiteindelijk twee goals tegen met 64 shots op goal ... en dan maken ze hem niets eens man of the match. We hebben goalies gezien die kregen met vier goals om de oren zelfs die titel en minder shots. Tijdens het hele toernooi heeft hij bijna de meeste shots op zich gehad. Goeie goalie.
Abe Brouwer
15 mei 2008, 19:15
Dezelfde halve finales als vorig jaar:
Rusland-Finland
Canada-Zweden
Raymond Tellers
16 mei 2008, 02:10
Dan gaan we voor dezelfde finale en zelfde winnaar :)
Gerard van der Heide
16 mei 2008, 11:02
En what about het eigen doelpunt van de Noren eerder dit toernooi....................
Was te zien op NASN tijdens de pauze Detroit-Dallas
Abe Brouwer
17 mei 2008, 08:27
Inderdaad laat NHL on the fly hoogtepunten zien van de wedstrijden van Canada en USA op het WK.
Canada (5-4 tegen Zweden) en Rusland (4-0 tegen Finland) spelen de finale.
Ivo Willems
18 mei 2008, 20:07
Finale op het moment bezig, een erg leuke wedstrijd tot nu toe (2e periode 5 minuten bezig)
Zal nog geen stand zeggen, maar het is in ieder geval zeer spannend
Abe Brouwer
18 mei 2008, 20:27
Zal nog geen stand zeggen, maar het is in ieder geval zeer spannend
Waarom niet? Het komt toch nergens op tv. Hooguit kleine samenvatting in NHL On The Fly.
Remco Bambacht
18 mei 2008, 20:43
Het is live te zien voor schotelbezitters op DSF. Maar door omstandigheden staat mijn hoofd even helemaal niet naar ijshockey.
Freek Joosten
18 mei 2008, 21:50
Wat een einde van het WK! Prachtige wedstrijd.
Abe Brouwer
19 mei 2008, 07:22
De IIHF heeft na het toernooi de groepen voor Zwitserland 2009 bekend gemaakt:
Groep A: Canada, Slowakije, Wit Rusland & Hongarije (In Kloten)
Groep B: Rusland, Zwitserland, Duitsland & Frankrijk (In Bern)
Groep C: Zweden, USA, Letland & Oostenrijk (in Bern)
Groep D: Finland, Tsjechie, Noorwegen & Denemarken (In Kloten)
Ivo Willems
19 mei 2008, 08:49
Waarom niet? Het komt toch nergens op tv. Hooguit kleine samenvatting in NHL On The Fly.
Ik had geen idee of het ergens uitgezonden werd of niet, maar er is vaker gezeur hier over uitslagen / standen posten.
Maar een verrassend einde van de wedstrijd, Rusland kwam in de laatste periode nog terug van een 4-2 achterstand, waar Ilya Kovalchuk met zijn 1e goal van het toernooi de stand op 4-4 zette.
Dezelfde Kovalchuk maakte het karwei af met zijn 2e goal van het toernooi om Rusland de 1e eindoverwinning sinds volgens mij 1993 te geven.
Erg mooie finale, al had ik op een Canadeze overwinning gehoopt.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.