PDA

View Full Version : Officiële DEL thread 2008-09

Pagina's : [1] 2

Fintan Planting
25 april 2008, 20:37
Daar istie dan... De nieuwe DEL thread voor 2008-09.

De volgende teams doen dit seizoen mee in de DEL:
http://img92.imageshack.us/img92/8615/del0809sb6.jpg

Belangrijke sites over de DEL:
http://www.del.org (http://www.del.org/) (Duits)
http://www.hockeyweb.de (http://www.hockeyweb.de/) (Duits)
http://www.eishockey.info (http://www.eishockey.info/) (Duits)

Ger Tellers
25 april 2008, 21:20
Thanks Fintan:wink:
Kaart komt nog wel,eerst kijken of Kassel of Landshut erbij komt.

Abe Brouwer
25 april 2008, 23:05
Fintan, maak de kaart maar. Kassel is de 16e team in de DEL.

Jeroen Pilon
26 april 2008, 00:14
Het werd ook wel eens tijd dat ze wat gingen winnen.... dit indrukwekkende lijstje zag ik onlangs op een Duits forum staan:

- Promotiewedstrijden tegen Schwenningen VERLOREN
- DEL Playoff finale 1997 tegen Mannheim VERLOREN
- DEB Pokalfinale tegen Köln VERLOREN
- Degradatiewedstrijden tegen Wolfsburg VERLOREN
- Degradatiewedstrijden tegen Duisburg VERLOREN
- Finale 2.Bundesliga tegen Wolfsburg VERLOREN
- Finale 2.Bundesliga tegen Landshut GEWONNEN :roll:

Abe Brouwer
28 april 2008, 17:30
Ingolstadt heeft Benoit Laporte als nieuwe trainer gecontracteerd. De Canadees trainde afgelopen seizoen streekrivaal Nürnberg Ice Tigers en zou oorspronkelijk bij EHC Basel in Zwitserland aan de slag gaan. De Zwitserse club degradeerde echter uit de NLA en hun toekomst is ongewis.

Joep Meijsen
29 april 2008, 15:55
De Duitse publieke omroepen hebben het ijshockey gedumpt vanwege de matige kijkcijfers van het WK van vorig jaar. Het wereldkampioenschap in Canada is live en in samenvatting nu weer te zien bij de sportzender DSF. Volgens mij is dat goed nieuws voor bezitters van een satellietschotel in Nederland.

http://www.infosat.info/Meldungen/?srID=57&msgID=46551

Joep Meijsen
29 april 2008, 15:58
Nürnberg Ice Tigers heeft een nieuwe coach. Het gaat om de 40-jarige Andreas Brockmann, die tot deze week de hoofdcoach was van Landshut Canibals, die onderuit gingen in de finaleserie van de Tweede Bundesliga. Brockmann is vooral bekend als speler van de succesploeg van Düsseldorf waarmee hij in de jaren negentig vijf kampioenschappen won.

Hij volgt bij Neurenberg Benoit Laporte op, die overstapt naar de regiorivaal Ingolstadt.

http://sport.msn.de/news/eishockey/startseite/artikel/377972

Joep Meijsen
29 april 2008, 16:04
Kassel heeft overigens de eerste twee versterkingen aangetrokken. Het gaat daarbij om Martin Bartek van Moskitos Essen (gekozen tot beste speler van de Tweede Bundesliga) en Alexander Heinrich van Crimmitschau. Verder keert Mike Pellegrims naar alle waarschijnlijkheid voor nog een seizoen terug in de DEL, wat weer leuk is voor al zijn Nederlandse vrienden.

http://www.hr-online.de/website/rubriken/sport/index.jsp?rubrik=7786&key=standard_document_34218720

Fintan Planting
29 april 2008, 16:06
Als we dan toch over DEL ijshockey bezig zijn... Maar liefst zes spelers verlaten het kampioensteam van Berlijn: Richard Mueller, Christoph Gawlik, Bruce Becker, Marius Garten, Felix Thomas en Etienne Renkewitz. Ster-goalie Rob Zepp krijgt binnenkort zijn Duitse paspoort en valt dus niet meer onder de importregeling.

http://www.eishockey.info/eishockey/WebApp?cmd=displayArtikelSeite&artikel=17043

Fintan Planting
29 april 2008, 16:09
Nürnberg Ice Tigers heeft een nieuwe coach. Het gaat om de 40-jarige Andreas Brockmann, die tot deze week de hoofdcoach was van Landshut Canibals, die onderuit gingen in de finaleserie van de Tweede Bundesliga. Brockmann is vooral bekend als speler van de succesploeg van Düsseldorf waarmee hij in de jaren negentig vijf kampioenschappen won.

Hij volgt bij Neurenberg Benoit Laporte op, die overstapt naar de regiorivaal Ingolstadt.

http://sport.msn.de/news/eishockey/startseite/artikel/377972
Publieksfavoriet Martin Jiranek wordt overigens de assistent van Brockmann. Er zijn ook al drie nieuwe spelers bekend bij Nürnberg: Roland Mayr (Augsburg Panther), Martin Ancicka (Adler Mannheim) en Brad Leeb (ERC Ingolstadt).

Fintan Planting
29 april 2008, 16:17
Iserlohn's goalgetter Pat Kavanagh is overgestapt naar Frankfurt. De Canadees tekende daar een overeenkomst voor twee seizoenen. In 54 wedstrijden was hij dit jaar goed voor 25 goals en 25 assists bij de Roosters. In de playoffs - de eerste ooit voor Iserlohn - voegde Kavanagh er nog twee goals en drie assists in zes wedstrijden aan toe.

http://www.eishockey.info/eishockey/WebApp?cmd=displayArtikelSeite&artikel=17039

Bart op de Beeck
29 april 2008, 19:58
Verder keert Mike Pellegrims naar alle waarschijnlijkheid voor nog een seizoen terug in de DEL, wat weer leuk is voor al zijn Nederlandse vrienden.

En Belgishe ::belpatriot::

Paul van Heertum
30 april 2008, 00:32
Heb je een keer een goede ijshockeyer, mag ie niet mee voor je nationale team uitkomen

Bart op de Beeck
30 april 2008, 10:41
Heb je een keer een goede ijshockeyer, mag ie niet mee voor je nationale team uitkomen
Ja erg he :Bonk3:

Kan hem geen ongelijk geven in zijn keuze ::afro::

Abe Brouwer
1 mei 2008, 18:29
De eerste oefenwedstrijden van Krefeld staan al vast: Tijdens een trainingskamp in Füssen staan wedstrijden tegen Duisburg (8 aug), Hamburg (10 aug) en ZSC Lions (13 aug) op het programma. Op zondag 17 augustus is er een thuiswedstrijd tegen Düsseldorf. Daarna volgt wederom een trainingskamp in Beieren met oefenwedstrijden waar nog tegenstanders voor gezocht worden.

Jack Mulders
1 mei 2008, 19:38
De thuiswedstrijd trouwens tegen Dusseldorf is in de ouwe Rheinlandhalle, waar seizoenskaarthouders vrije toegang bij hebben.

Daryll Andrews is trouwens defintief vertrokken ondanks dat de club met hem een optie had, Andrews gaat voor een club in Denemarken spelen, meen ik.

Jeroen Pilon
1 mei 2008, 20:58
Vanuit Keulen heb ik berichten ontvangen dat de Haie zijn uitgenodigd voor het Redbull Salute toernooi in Salzburg... lijkt me een leuk reisje! Ook Slavia Praag schijnt met de organisatie in gesprek te zijn.

Dit seizoen zullen er overigens geen NHL teams meedoen.

Joep Meijsen
2 mei 2008, 09:51
Richard Mueller stapt van landskampioen Berlijn over naar Hamburg. De 25-jarige Duitse-Canadees uit Richmond, British Columbia won de afgelopen jaren drie landstitels met Berlijn. Afgelopen jaar was hij in 64 wedstrijden goed voor tien goals en 14 assists.

http://www.focus.de/sport/wintersport/eishockey-del-freezers-holen-mueller-und-schmidle_aid_298767.html

Wendy Tellers
2 mei 2008, 20:28
De thuiswedstrijd trouwens tegen Dusseldorf is in de ouwe Rheinlandhalle, waar seizoenskaarthouders vrije toegang bij hebben.
Altijd weer leuk die wedstrijden in de RLH.

En Jack, dit seizoen ook een seizoenskaart van de Pinguine?????
:)

Wendy Tellers
2 mei 2008, 20:30
De eerste oefenwedstrijden van Krefeld staan al vast: Tijdens een trainingskamp in Füssen staan wedstrijden tegen Duisburg (8 aug), Hamburg (10 aug) en ZSC Lions (13 aug) op het programma. Op zondag 17 augustus is er een thuiswedstrijd tegen Düsseldorf. Daarna volgt wederom een trainingskamp in Beieren met oefenwedstrijden waar nog tegenstanders voor gezocht worden.
Jaren geleden eens in de hal van Fussen geweest, maar toen geen ijshockey gezien.
En tja, in die week heb ik nog vakantie. Zou een leuk uitstapje zijn ........

Wendy Tellers
2 mei 2008, 20:32
Kassel heeft overigens de eerste twee versterkingen aangetrokken. Het gaat daarbij om Martin Bartek van Moskitos Essen (gekozen tot beste speler van de Tweede Bundesliga) en Alexander Heinrich van Crimmitschau.
Bartek heeft toch ook in Duisburg gespeeld in de DEL?
Volgens mij is hij toen zelf naar Essen vertrokken om dat hij liever een seizoen lager zou spelen .........

Joep Meijsen
3 mei 2008, 00:02
Bartek heeft toch ook in Duisburg gespeeld in de DEL?
Volgens mij is hij toen zelf naar Essen vertrokken om dat hij liever een seizoen lager zou spelen .........

Dat herinner ik me ook inderdaad. Heb hem één keer zien spelen afgelopen jaar, tegen Heilbronn, en toen maakte hij geen enkele indruk op me.

Joep Meijsen
3 mei 2008, 00:09
Vanuit Keulen heb ik berichten ontvangen dat de Haie zijn uitgenodigd voor het Redbull Salute toernooi in Salzburg... lijkt me een leuk reisje! Ook Slavia Praag schijnt met de organisatie in gesprek te zijn.

De voorverkoop begint al op 5 mei :NoSmile:

http://www.laola1.at/397+M57e728dd62e.html

Joep Meijsen
3 mei 2008, 00:17
Altijd weer leuk die wedstrijden in de RLH.

De Pinguine dreigen er zelfs mee om weer permanent in de oude hal te gaan spelen. Volgens het regionale sportkrantje Revier Sport heeft de sluiting van de nieuwe hal vanwege ammoniak een gat geslagen van bijna een half miljoen euro in de begroting van de ijshockeyclub.

Van een faillissement van het ijshockey in Krefeld is vooralsnog geen sprake, maar de economische situatie is precair. De club wil een overbruggingskrediet van de gemeente om het tekort te dekken tot het moment dat de bouwer of exploitant van het stadion een schadevergoeding betalen. Deze erkennen echter beiden vooralsnog geen schuld voor de problemen.

'We willen nog niet aan een faillissement denken. Daarover willen we pas praten als het echt niet anders kan. Maar er zijn alternatieven', tekende de krant op uit de mond van general manager Wolfgang Schaefer. Daarmee bedoelde hij blijkbaar een mogelijke terugverhuizing naar de RLH. Het is waarschijnlijk een drukmiddel, want de Penguine zijn de voornaamste huurder in de Arena wat de gemeente met een zwaar verliesgevende hal zou achterlaten.

Wendy Tellers
3 mei 2008, 03:09
Beide hallen hebben zo hun voors en tegens.
Het KoPa is natuurlijk veel spectaculairder, moderner en indrukwekkender.
Maar als hij nog niet eens half gevuld is en op de CocaCola tribune blijft de sfeer achter is het ook niets.
Dan maar liever de gezellige oude hal.
Als daar iets aan het licht doen, de geluidsinstallatie en de show wat spectaculairder maken vind ik het niet erg als ze teruggaan naar de RLH!

Zal wel vaker uitverkocht zijn.........

Abe Brouwer
3 mei 2008, 09:18
In Krefeld moet men concluderen dat de opzet om via een nieuwe hal meer publiek binnen te halen gewoon mislukt is. Waar veel DEL-clubs meer publiek binnen kregen door een nieuwe hal is dat niet het geval in Krefeld.

Jack Mulders
3 mei 2008, 15:52
De Pinguine dreigen er zelfs mee om weer permanent in de oude hal te gaan spelen. Volgens het regionale sportkrantje Revier Sport heeft de sluiting van de nieuwe hal vanwege ammoniak een gat geslagen van bijna een half miljoen euro in de begroting van de ijshockeyclub.

Van een faillissement van het ijshockey in Krefeld is vooralsnog geen sprake, maar de economische situatie is precair. De club wil een overbruggingskrediet van de gemeente om het tekort te dekken tot het moment dat de bouwer of exploitant van het stadion een schadevergoeding betalen. Deze erkennen echter beiden vooralsnog geen schuld voor de problemen.

'We willen nog niet aan een faillissement denken. Daarover willen we pas praten als het echt niet anders kan. Maar er zijn alternatieven', tekende de krant op uit de mond van general manager Wolfgang Schaefer. Daarmee bedoelde hij blijkbaar een mogelijke terugverhuizing naar de RLH. Het is waarschijnlijk een drukmiddel, want de Penguine zijn de voornaamste huurder in de Arena wat de gemeente met een zwaar verliesgevende hal zou achterlaten.

Is iets ouder nieuws, Joep.

Vooralsnog blijft men met een tekort van 100.000 euro zitten. Dit is van het afgelopen seizoen, door slechte toeschouwersaantallen etc
Ik denk dat Schafer een beetje druk op de ketel heeft willen zetten, helaas heeft hij hierdoor de eigen fans tegen zich gekregen, die voelen zich een beetje genaaid, eerst seizoenskaarten verkopen en daarna met het nieuws komen dat men de licentie aan Stuttgart (waar kennen we die stad ook al weer van) willen verkopen en dat men door het leven zou gaan als Stuttgart Pinguine.

Denk dat er een beetje paniek ijshockey gespeeld werd omdat men de begroting sluitend moest krijgen voor 30 April.

Jack Mulders
3 mei 2008, 15:58
In Krefeld moet men concluderen dat de opzet om via een nieuwe hal meer publiek binnen te halen gewoon mislukt is. Waar veel DEL-clubs meer publiek binnen kregen door een nieuwe hal is dat niet het geval in Krefeld.

Inderdaad is dit idee mislukt, moet zeggen dat er vele vaste Duitse aanhangers echt klagen over de toegangsprijzen in Krefeld.
Mensen die altijd vast kwamen negeren de Pinguine sinds de nieuwe hal er staat.
Of men zoekt een aantal wedstrijden uit , die hun interesant lijken.

Voor mij waren de prijzen oke vorig jaar, alleen vind ik het niet goed dat men 2 seizoenen achter mekaar de prijzen omhoog kan laten gaan, wat nu wel gebeurt.

Tel dit in samenwerking dat men met de resultaten achter blijven in Krefeld.

Daarintegen heeft men wel vaker leuke acties zoals het 4 voor 2 op de midweekse wedstrijden.
Ook vond ik vorig seizoen dat men vaker een echte sponsor of the day had, waar dingen werden uitgedeeld , en flink gepromoot werdt.
In dat opzicht vind ik ze al sterker geworden, ze zijn er achter dat men meer moeite moet doen om de mensen binnen te krijgen.

Maar de beste reclame is nog steeds de goede resultaten.

Abe Brouwer
3 mei 2008, 17:41
Ik moet ook zeggen dat de voorverkoop in Krefeld gewoon waardeloos is en vooral klantonvriendelijk is geregeld. Ook dat kan meespelen.

Joep Meijsen
3 mei 2008, 17:56
Is iets ouder nieuws, Joep.

Staat in het blaadje dat ik vrijdag bij het tankstation oppikte.

Jack Mulders
3 mei 2008, 18:46
Staat in het blaadje dat ik vrijdag bij het tankstation oppikte.

Het verhaal is van begin vorige week vandaar mijn reactie, Joep.
Een van de regionale kranten heeft dat verhaal gebracht.

Abe Brouwer
5 mei 2008, 21:35

Groep A: Kölner Haie, Slovan Bratislava en ZSC Lions
Groep B: SK St.Petersburg, Red Bull Salzburg en Sparta Praag
Toernooi wordt van 21 t/m 24 augustus gespeeld.

Joep Meijsen
5 mei 2008, 21:47
De Zaak Florian Busch krijgt nog een stevige staart. De gevolgen voor de DEB tekenen zich nu aan. De Duitse ijshockeybond wordt in de ban gedaan door de dopingautoriteit in eigen land. Niet alleen vanwege de zaak Busch, maar ook omdat een deel van de nationale selectie niet was opgegeven voor controles.

Een zeer gevoelige zaak in Duitsland, waar dopinggebruik een 'hot issue' is.

Ook de internationale bond krijgt er overigens van langs. De IIHF had op zijn website een bericht gepubliceerd van de mondiale dopingautoriteit WADA dat Florian Busch niet bang hoeft te zijn voor verdere gevolgen, maar WADA zegt geen idee te hebben waar die informatie vandaan komt. Maar kloppen doet het niet. De Frankfurter Allgemeine heeft het complete verhaal.

http://www.faz.net/s/RubCBF8402E577F4A618A28E1C67A632537/Doc~E3BB3F94776F448BB95C402A06D9664AB~ATpl~Ecommon ~Scontent.html?rss_googlefeed

Joep Meijsen
5 mei 2008, 21:49
De Duitse bond is er overigens nog steeds van overtuigd volkomen juist te hebben gehandeld rond de controle van Busch en hoopt dat een gesprek met NADA op 16 mei uitkomst brengt.

http://www.fraenkischer-tag.de/cms/index.php?id=2026&GUID=17644586:1210014363000

Joep Meijsen
5 mei 2008, 21:53
En dan nog twee spelersberichten. Ritchie Regehr gaat er flink op vooruit qua inkomen met een wissel van Frankfurt naar Berlijn, maar Chris Armstrong heeft zijn contract bij de Lions wel verlengd.

Jack Mulders
6 mei 2008, 19:45
Volgens het blad Eishockeynews, zou Jan Alinc waarschijnlijk zijn contract toch volmaken in Krefeld.
Direct na het seizoen zou hij en Daniel Kunce de Pinguine verlaten , toch heeft Alinc zich steeds op de vlakte gehouden, in tegenstelling tot Kunce die veelvuldig de pers op zocht.
Wat de exacte reden is mij niet bekend.

Fintan Planting
9 mei 2008, 08:20
Felix Schütz van Ingolstadt heeft gisteren een driejarig entry level contract getekend bij de Buffalo Sabres. Of de 20-jarige Duitser ook echt in de NHL zal spelen is nog afwachten, maar het is weer een positieve impuls voor het Duitse ijshockey na dagen van ellende. Het gedoe rond Florian Busch en Jason Holland heeft voor de nodige strubbelingen gezorgd.

Paul van Heertum
9 mei 2008, 10:26
Mag hij nu volgens de nieuwe regels van de IIHF/NHL wel in de AHL spelen?

Jack Mulders
13 mei 2008, 18:06
De soap in Krefeld gaat weer verder omtrend Alinc en Kunce, volgens de zaakwaarnemer van de 2 spelers(is dezelfde persoon, namelijk Klaus Hille)zullen zij nooit meer voor Krefeld spelen. Men wil perse een breuk forceren, een leuk detail is dat diezelfde zaakwaarnemer hierin een bonus zal krijgen, om deze de 2 spelers bij een andere club te krijgen.
Daarnaast kwam het commentaar vanuit het Krefeld Kamp , dat beide spelers vast nog bij de Krefeld Pinguine onder contract blijven staan in het nieuwe seizoen, maar volgens de zelfde bestuurslid weet men niet of men ooit nog op ijs zullen staan bij een wedstrijd als Pinguine.
Beide partijen wijken voor geen meter. Zeker omdat Krefeld perse een voorbeeld wil stellen , en dat ze in toekomst bang zijn voor spelers , als ze geen zin meer hebben, om op deze wijze een breuk willen forceren. Toch vreemd omdat men dit eerder wel met Selivanov deed.
Deze situatie telt alleen maar verliezers.

Joep Meijsen
13 mei 2008, 19:07
De Rheinische Post maakt gehakt van de Duitse ijshockeybond, de directeur van de bond en de bondscoach rondom het geval Jason Holland.

Dit citaat wordt Uwe Krupp in ieder geval behoorlijk kwalijk genomen.

"Wenn uns die Fans nicht unterstützen wollen, sollen sie das nächste Flugzeug nach Hause nehmen. Es gehen jeden Tag drei, vier Flüge"

Het volledige artikel (http://www.rp-online.de/public/article/sport/mehr/eishockey/del/566357/Holland-bringt-Deutschland-in-Not.html)

Krupp wil wel gewoon bondscoach blijven trouwens.

http://www.laola1.at/397+M58393d0ccdf.html

Jack Mulders
23 mei 2008, 20:29
In Krefeld zouden 2 buitenlanders gaan tekenen binnenkort.

Een van hun zou Benoit Gratton uit Hamburg zijn.
Deze speler valt niet op met een indrukwekkende scoringsstatistieken , maar met een hoog percentage gewonnen bully´s , vond dit inderdaad een van de mindere punten bij Krefeld het vorige seizoen.

Ook verwacht men dat het verhaal Kunce en Alinc in Juni afgehandeld zou worden.
De geruchten dat Duisburg beide spelers gaat overnemen, zouden iewat bekoeld zijn. met kiest nu in principe alleen voor Alinc om deze in de eerste lijn te laten spelen met Selivanov.
Voor Kunce zou nu Nurnberg in de race zijn.

Abe Brouwer
27 mei 2008, 19:50
Op del.org start een serie "mein meinung", waarin men een DEL-speler zijn mening vraagt over allerlei dingen in het ijshockey maar ook buiten ijshockey. In het eerste deel Michael Bakos. Heel leuk om te lezen.

Roland Kiontke
29 mei 2008, 18:19
Charlie Stephens speelt volgend seizoen voor Krefeld .
De bij de DEG Metro Stars ontslagen center tekent voor 1 seizoen .

In Ddorf zat er werkelijk arbeidsverweigerung in en volkomen ineffecftief deze speler ,maar het is er wel een die op de man kan spelen en niet bang is, kijken wat die in Krefeld doet ??
Maar tegen Ddorf zal die zijn best wel doen , daar ben ik me eigenlijk wel zeker van.

Het wordt dus gefeliciteerd of gecondoleerd ...........

Toedels

Jack Mulders
29 mei 2008, 18:37
Haha , wilde net een posting plaatsen om een reactie van jouw over hem te krijgen.

Krefeld heeft besloten dat de 2 laatste buitenlandersplaatsen , pas worden vergeven als men in Amerika op trainingskamp is, enkele spelers uit de AHL komen dan een try out houden.

Indien Kunce en Alinc de club definitief verlaten komt er nog een extra buitenlander voor in de plaats.

Daarnaast heeft Krefeld de licentie binnen en bouwt men financieel iets op tegenover vorig seizoen, de begroting stijgt van 3,9 miljoen naar 4,1 miljoen

Jack Mulders
29 mei 2008, 18:39
Charlie Stephens speelt volgend seizoen voor Krefeld .
De bij de DEG Metro Stars ontslagen center tekent voor 1 seizoen .

In Ddorf zat er werkelijk arbeidsverweigerung in en volkomen ineffecftief deze speler ,maar het is er wel een die op de man kan spelen en niet bang is, kijken wat die in Krefeld doet ??
Maar tegen Ddorf zal die zijn best wel doen , daar ben ik me eigenlijk wel zeker van.

Het wordt dus gefeliciteerd of gecondoleerd ...........

Toedels

Zag dat ie van 219 strafminuten had en een ster in bully´s is het ook niet echt, hij verloor er namelijk zo´n 60 % .

Roland Kiontke
29 mei 2008, 22:17
Ze moeten hem laten spelen zoals die kan spelen namelijk rough en tough .
Maar ja probleem is de DEL en zijn Schiri's , die laten niet toe wat bij het ijshockey hoort.
What a Shame .............
Hockey white out brawls is like.........................????????

Remco Bambacht
30 mei 2008, 07:45
Hockey white out brawls is like.........................????????

German hockey?

Joep Meijsen
30 mei 2008, 11:08
Neurenberg heeft de Canadees Frederic Cassivi vastgelegd als nieuwe doelman. Cassivi speelde de afgelopen jaren vooral voor de Hershey Bears in de American Hockey League, maar kwam ook sporadisch in actie voor Washington en Atlanta in de NHL. Hij is bij de Ice Tigers de opvolger van Duits international Dimitrij Kotschnew die de overstap maakt naar Spartak Moskou. Kotschnew is overigens geboren in Kazachstan.

Best een opmerkelijke overgang trouwens dat laatste. Vooral omdat ook Eduard Lewandowski schijnbaar naar Spartak vertrekt. Lewandowski is een geboren Rus die sinds zijn vijftiende in Duitsland woont. Hij stapte pas op latere leeftijd over van bandy naar ijshockey.

Paul van Heertum
30 mei 2008, 13:07
Hebben ze nog baat bij hun geboorteplek?

Roland Kiontke
30 mei 2008, 22:23
German hockey?

Reken ik ook goed ::thumbsup::

Abe Brouwer
3 juni 2008, 19:17
De Köln Arena heet de komende jaren voortaan Lanxess Arena. De directie van de Köln Arena heeft een lucratief naamcontract afgesloten met het chemisch bedrijf Lanxess.

Wendy Tellers
4 juni 2008, 20:43
Alinc en Seli in 1 lijn zou geen verkeerde keus zijn van Duisburg.
Zo hebben ze het afgelopen seizoen ook een paar keer in Krefeld in 1 lijn gespeeld.

Jack Mulders
11 juni 2008, 15:00
Op Eurohockey.com staat dat de goalie van Krefeld Sebastien Charpentier zonder ook maar een minuut voor de Pinguine te hebben gespeeld, naar een team uit Rusland Vertrekt.
Helaas staat er op de site van Krefeld nog niets hierover.

Zou dit Krefeld zeer kwalijk gaan nemen, allemaal gedonder over contracten bij oude en nieuwe spelers in de selectie.

In al die jaren is het nog nooit zo rumoerig geweest in Krefeld.

Jack Mulders
11 juni 2008, 16:50
Ook eishockeynews en de internetpagina van zijn nieuwe club maakt melding van deze transfer.

Krefeld zou bezig zijn met 2 andere DEL goalies, te weten Marsters en of Sauve.

Ook Jung zou een kandidaat zijn maar dat is ie al vaker geweest in Krefeld.

De meeste goede goalies zijn natuurlijk al bezet.

Meen zelf dat 2de goalie een forderlicenz naar Landshut heeft in het nieuwe seizoen.

Abe Brouwer
11 juni 2008, 17:12
Krefeld heeft ook nog eens Alinc en Kunce voor de rechter gedaagd. Reden is dat beide spelers hun doorlopende contract eenzijdig hebben opgezegd.

Jack Mulders
12 juni 2008, 23:56
De eerste competitiewedstrijden voor Krefeld zijn ook bekend. op vrijdag 05-09 gaat men naar Ingolstadt en zondag 07-09 krijgt men Straubing op bezoek, direct een wederzien met Brain Maloney , die vorig seizoen nog in het Geel zwart speelde.

Wendy Tellers
13 juni 2008, 10:01
direct een wederzien met Brain Maloney , die vorig seizoen nog in het Geel zwart speelde.
1 voordeel: ze weten hoe ze hem op de kast kunnen krijgen en straffen kunnen aansmeren. :)

Jack Mulders
13 juni 2008, 15:07
Krefeld zal eerst nog maar eens aan de bak moeten om vervangers zien te halen voor Pavoni, Selivanov, Maloney en Alinc en Kunce.

Met een lege beurs en de slechte clubervaringen van de spelers zullen ze helaas niet staan te springen om voor Krefeld uit te komen.

Tot nu toen is er alleen een vervanger voor Ramsay gehaald , te weten Stephens uit Dummdorf.

Direct al een degradatie duel thuis????

Paul van Heertum
13 juni 2008, 15:33
In Tilburg staan er wel een paar te springen om voor Krefeld te spelen :)

Abe Brouwer
13 juni 2008, 16:37

Maar staan ze in Krefeld te springen om spelers van Tilburg?

Jack Mulders
13 juni 2008, 16:49

Liever niet, als ik het nivo van de Nederlandse divisie niet aannemelijk hoger geworden dan in de jaren 90.

Paul van Heertum
13 juni 2008, 17:50
Ik ken er zo 6 uit Tilburg die meekunnen in de DEL

Abe Brouwer
13 juni 2008, 18:25

Dan vraag ik me toch af waarom ze in zo'n onbeduidende competitie spelen ipv de DEL.

Paul van Heertum
13 juni 2008, 18:28
Omdat spelen in Nederland leuker is en het makkelijker is om binnen te komen

Jack Mulders
13 juni 2008, 18:51

?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????

Jack Mulders
13 juni 2008, 18:51

Tjonge jonge.....

Paul van Heertum
13 juni 2008, 19:01
Moeilijk he, een fatsoenlijke reactie geven

Harry Pal
15 juni 2008, 17:02

Nee Paul, die spelers kunnen de DEL gewoon niet aan, anders hadden ze er wel gespeeld. Jeff Paul speelde toch ook een zeer matig seizoen. Kan het niet aan.

Paul van Heertum
15 juni 2008, 17:13
Maar speelde wel 1 seizoen in de DEL en Niccols en Willemse zijn niet minder maar aangezien er meerdere factoren van belang zijn voor ijshockeyers(studie, werk, leven buiten ijshockey, zekerheid) spelen niet alle spelers die de DEL aankunnen in de DEL

Wendy Tellers
17 juni 2008, 08:36
Met alle respect maar in de DEL zitten ze niet te wachten op dit soort spelers.
Moet je toch meer technisch ijshockey spelen. Nichols zou alleen maar op de strafbank zitten. Net zoals Jeff Paul tijdens de eerste wedstrijden.

Raymond Tellers
17 juni 2008, 09:40
Maar speelde wel 1 seizoen in de DEL en Niccols en Willemse zijn niet minder maar aangezien er meerdere factoren van belang zijn voor ijshockeyers(studie, werk, leven buiten ijshockey, zekerheid) spelen niet alle spelers die de DEL aankunnen in de DEL

Schei toch uit Paul. Nichols en Willemse kunnen niet eens in de 2. Liga mee, laat staan DEL. Dat heeft niets met zekerheid te maken. Als je wilt, dan ga je er voor om minimaal 2. Liga te spelen. Maar dat kunnen ze gewoon niet aan. De twee jongens bij Krefeld hebben zometeen meer kansen ...

Paul van Heertum
17 juni 2008, 13:40
Jeff Paul is dus beter dan Willemse of Nicols?

Wendy Tellers
17 juni 2008, 13:53
Natuurlijk. Dat kwam hier in Nederland niet tot uiting (althans dat is mijn mening).
Maar wat hij in Duisburg liet zien was boven mijn verwachtingen, maar kon echter niet geheel mee.

Andy Clifton
17 juni 2008, 14:23

Klopt.

Andy Clifton
17 juni 2008, 14:24
Natuurlijk. Dat kwam hier in Nederland niet tot uiting (althans dat is mijn mening).
Maar wat hij in Duisburg liet zien was boven mijn verwachtingen, maar kon echter niet geheel mee.

Is er eigenlijk al bekend wat hij gaat doen volgend jaar.Hoor veel geruchten maar de ene is nog leuker als de andere dus ik ben benieuwd.

Paul van Heertum
17 juni 2008, 14:44

En bij Willemse en Nicols komt het er in Nederland wel uit dus verdienen die meer een kans dan Paul. Bij Willemse komt het er zelfs ook uit op Div1 niveau

Willemse en Nicols hebben gewoon het niveau voor de onderkant van de DEL maar aangezien er meerdere factoren een rol spelen krijgt of pakt niet iedere speler die kans

Andy Clifton
17 juni 2008, 15:31
En bij Willemse en Nicols komt het er in Nederland wel uit dus verdienen die meer een kans dan Paul. Bij Willemse komt het er zelfs ook uit op Div1 niveau

Willemse en Nicols hebben gewoon het niveau voor de onderkant van de DEL maar aangezien er meerdere factoren een rol spelen krijgt of pakt niet iedere speler die kans

Jeff Paul komt van een hoger nivo dus is het makkelijker om op een hoog nivo zich aan te passen. Echter Om van een hoog nivo aan te passen naar een laag nivo is een heel stuk lastiger daarom kwam het er bij Paul niet uit.

Maar jij wilt toch graag gelijk hebben.dus bij deze paul je hebt gelijk..

Paul van Heertum
17 juni 2008, 15:44
Willemse blinkt uit op Div1 niveau, dan zou je in elk geval de onderkant van de DEL aan moeten kunnen

Het zou voor de carriere van Nicols ook goed zijn als hij zich zou laten naturaliseren om op div1 niveau te kunnen spelen

Wendy Tellers
17 juni 2008, 16:15
Jeff Paul komt van een hoger nivo dus is het makkelijker om op een hoog nivo zich aan te passen. Echter Om van een hoog nivo aan te passen naar een laag nivo is een heel stuk lastiger daarom kwam het er bij Paul niet uit...
Helemaal met je eens Andy.
Ik denk niet dat er op dit moment spelers in Tilburg zijn die in de DEL mee kunnen.
De concurrentie wordt steeds sterker op dat niveau en dan kunnen ze echt geen spelers gebruiken die het meer van het fysieke dan technische spel moeten hebben.

Wendy Tellers
17 juni 2008, 16:16
Willemse blinkt uit op Div1 niveau, dan zou je in elk geval de onderkant van de DEL aan moeten kunnen

Het zou voor de carriere van Nicols ook goed zijn als hij zich zou laten naturaliseren om op div1 niveau te kunnen spelen
Ze zouden beide als import in Duitsland moeten gaan spelen en dacht je echt dat ze een importplek zo opvullen?
Weet je wie ik hier in Nederland de afgelopen seizoenen echt vond opvallen? TJ Caig.
En die heeft 2 seizoenen 2e liga gespeeld.
Waar hij goed mee draaiden.

Paul van Heertum
17 juni 2008, 16:19
Met Jeff Paul deden ze het zo, dus ja

Paul van Heertum
17 juni 2008, 16:29
En ik weet ook 100% zeker dat Stienstra een betere hockeyer is dan Dan Tessier en dat Lalonde en Bernakevitch ongeveer van het niveau Tessier zijn

Paul van Heertum
17 juni 2008, 16:31
En de 2008 versie van Willemse en Nicols is ook beter dan de 2006 versie van Karl Dykhuis

Ro Herregraven
17 juni 2008, 18:02
En Sinterklaas komt eind November met de Stoomboot naar Nederland

Paul van Heertum
17 juni 2008, 18:11
Houdoe stalker

Jack Mulders
17 juni 2008, 18:56
In eishockeynews staat dat Krefeld , als vervanger van Jan Alinc , Jan Benda wilt aantrekken, deze wil zijn carriere graag afsluiten in de DEL.
Jan benda is meen ik 36 jaar en heeft de laatste seizoenen in het buitenland gespeeld.

Abe Brouwer
17 juni 2008, 19:18
Ik zag Jan Benda vorig jaar nog spelen bij Litvinov in een wedstrijd tegen Sparta Praag.

Raymond Tellers
17 juni 2008, 19:21

Ik vond en vind Jeff Paul een waardeloze speler. Vond ik al in Tilburg, laat staan in Duisburg ... en dan is Duisburg ook nog eens het laagste van het laagste in de DEL.

Raymond Tellers
17 juni 2008, 19:40
En ik weet ook 100% zeker dat Stienstra een betere hockeyer is dan Dan Tessier en dat Lalonde en Bernakevitch ongeveer van het niveau Tessier zijn

Ja, en ook Tessier kon in de DEL niet mee!!! Je vergelijkt die Tilburgers met spelers die in de DEL helemaal niet thuishoorde. Andrew Williamson was absoluut de beste speler hier in Nederland in de afgelopen jaren (scoorde meer in minder wedstrijden als Stienstra). Hij speelde slechts één jaar in de 2. liga. Zou Stienstra ineens zoveel beter zijn? Ik denk zelfs dat de competitie dit jaar zwakker was als het jaar dat Williamson hier was ...

Niets ten nadel van Stienstra of één van die andere, maar ze kunnen niet mee in de DEL. Je noemt nu zoveel spelers op dat de Trappers zelf bijna DEL-niveau hebben.

Jack Mulders
18 juni 2008, 00:00
Ik zag Jan Benda vorig jaar nog spelen bij Litvinov in een wedstrijd tegen Sparta Praag.

Zou wel een stuntje zijn als men hem kon aantrekken, dacht ik zo.

Paul van Heertum
18 juni 2008, 00:21
Ja, en ook Tessier kon in de DEL niet mee!!! Je vergelijkt die Tilburgers met spelers die in de DEL helemaal niet thuishoorde. Andrew Williamson was absoluut de beste speler hier in Nederland in de afgelopen jaren (scoorde meer in minder wedstrijden als Stienstra). Hij speelde slechts één jaar in de 2. liga. Zou Stienstra ineens zoveel beter zijn? Ik denk zelfs dat de competitie dit jaar zwakker was als het jaar dat Williamson hier was ...

Niets ten nadel van Stienstra of één van die andere, maar ze kunnen niet mee in de DEL. Je noemt nu zoveel spelers op dat de Trappers zelf bijna DEL-niveau hebben.

Als je gelezen had ik het over meekunnen in de DEL. Tessier, Paul en Dykhuis speelden in de DEL in de laatste 2 seizoenen. De 6 spelers die ik opnoemde zijn niet minder dan die 3 spelers en kunnen dus mee in de DEL.

Paul van Heertum
18 juni 2008, 00:22
Ik vond en vind Jeff Paul een waardeloze speler. Vond ik al in Tilburg, laat staan in Duisburg ... en dan is Duisburg ook nog eens het laagste van het laagste in de DEL.

Krefeld ook volgend seizoen maar het is een waardeloos argument. Duisburg speelde vorig seizoen in de DEL dus heeft het geen nut om er een waardeoordeel aan te geven

Abe Brouwer
18 juni 2008, 06:57
Als je gelezen had ik het over meekunnen in de DEL. Tessier, Paul en Dykhuis speelden in de DEL in de laatste 2 seizoenen. De 6 spelers die ik opnoemde zijn niet minder dan die 3 spelers en kunnen dus mee in de DEL.

Dykhuis heeft maar 1 seizoen in de DEL gespeeld. En dat ene seizoen bij Mannheim speelde hij als een natte krant. Daarna ging hij naar Vienna Capitals en sindsdien heeft niemand meer wat van hem vernomen. Ervoor was het in Amsterdam ook niet veel wat hij liet zien.

Wendy Tellers
18 juni 2008, 09:17
Dykhuis heeft maar 1 seizoen in de DEL gespeeld. En dat ene seizoen bij Mannheim speelde hij als een natte krant. Daarna ging hij naar Vienna Capitals en sindsdien heeft niemand meer wat van hem vernomen. Ervoor was het in Amsterdam ook niet veel wat hij liet zien.
Klopt helemaal.
En evenals Tessier en Paul kregen ze allemaal met tijden geen of heel weinig ijstijd.

Jack Mulders
18 juni 2008, 10:53
Krefeld ook volgend seizoen maar het is een waardeloos argument. Duisburg speelde vorig seizoen in de DEL dus heeft het geen nut om er een waardeoordeel aan te geven

Knap omdat je nog niet weet hoe de selectie in Krefeld eruit ziet in zijn totaliteit,
Ben je soms iedere speler van krefeld gaan scouten???

Knap, veel geld en tijd dat je hebt.

Oordeel je ook zo over de andere zaken waarover je schrijft???

Dan neem ik die 0000,1 % wat ik je nog serieus nam ook nog af ....

Andy Clifton
18 juni 2008, 11:30
Knap omdat je nog niet weet hoe de selectie in Krefeld eruit ziet in zijn totaliteit,
Ben je soms iedere speler van krefeld gaan scouten???

Knap, veel geld en tijd dat je hebt.

Oordeel je ook zo over de andere zaken waarover je schrijft???

Dan neem ik die 0000,1 % wat ik je nog serieus nam ook nog af ....

Hoe ziet die selectie er nu uit dan Jack?
kan op de website van Krefeld alleen de selectie van dit jaar vinden.

Wendy Tellers
18 juni 2008, 11:42
Vasiljevs is erbij in Krefeld! Dat weet ik zeker .... :) :) :)

Paul van Heertum
18 juni 2008, 12:15

En als hij het een seizoen kan uithouden(bij een grote club nog wel) zal het met niveau van de import verdedigers ook wel meevallen en kunnen Willemse en Nicols er op zijn minst op dat niveau mee

Bedankt voor het steunen van me

Ro Herregraven
18 juni 2008, 12:19
"Zalig zijn de onnozelen van geest..."

Andy Clifton
18 juni 2008, 12:39
"Zalig zijn de onnozelen van geest..."

:mrgreen: sommige mensen willen het maar niet snappen Ro

Wendy Tellers
18 juni 2008, 14:44
Hé, ik mis plotseling 1 posting! :)

Het is gewoon een eindeloze discussie op deze manier.
Er wordt met spelers vergeleken die helemaal niet het niveau van de DEL aan geven.
Spelers die nooit op een bijzonder hoog niveau gespeeld hebben (o.a. Nichols) worden vergeleken met spelers die nog niet eens in de minste DEL club mee kunnen (Tessier, Paul).
Dus waar hebben we het dan over?

Maurice Ruppe
18 juni 2008, 15:48

Dan Tessier is absoluut geen mindere speler dan Stienstra. Ik zou zeggen dat Tessier zelfs een klasse beter is. Tessier was in de OHL een absolute topspeler, heeft in de minor leagues op hoger niveau gespeeld en daar meer punten gescoord. Ook in Europa heeft Tessier op een hoger niveau gespeeld. Ze hebben beiden ook in Engeland gespeeld, Tessier scoorde daar in totaal 130 punten in 84 wedstrijden en Stienstra 14 in 44.

Waarom het kan lijken zo kan zijn dat spelers als Nichols, Willemse of bijvoorbeeld Sherban in de Nederlandse eredivisie beter lijken dan Dijkhuis en Paul lijkt me ook niet zo moeilijk te bedenken. In Nederland kan een goede speler met veel techniek makkelijk andere spelers uitspelen en voorbij schaatsen. Als je al eens een DEL wedstrijd hebt gezien, zul je zien dat dat daar vrijwel onmogelijk is. De technische kwaliteiten van Nichols, Willemse en Sherban zijn daar niks waard. Dijkhuis en Paul zijn technisch, stickhandlend en schaatsend misschien wel minder dan die drie, maar in de DEL zijn andere vaardigheden belangrijker voor verdedigers. Onder andere fysieke kracht en goed verdedigend positiespel zijn daar belangrijker.

Overigens heeft Don Nichols het ook eens in Noorwegen mogen proberen en werd hij na drie wedstrijden verzocht om te vertrekken.

Paul van Heertum
18 juni 2008, 16:07
Stienstra speelde in Engeland toen de competitie daar een stuk sterker was

En als je toch stats met elkaar wil gaan vergelijken

Tessier 33 wedstrijden - 43 punten - Amsterdam - 2001/2002
Stienstra 43 wedstrijden - 54 punten - Nijmegen - 2002/2003

Je kan er lang of kort over lullen maar als Tessier de DEL aankan, moet Stienstra zich op dat niveau KUNNEN meten

Paul van Heertum
18 juni 2008, 16:10
Hé, ik mis plotseling 1 posting! :)

Het is gewoon een eindeloze discussie op deze manier.
Er wordt met spelers vergeleken die helemaal niet het niveau van de DEL aan geven.
Spelers die nooit op een bijzonder hoog niveau gespeeld hebben (o.a. Nichols) worden vergeleken met spelers die nog niet eens in de minste DEL club mee kunnen (Tessier, Paul).
Dus waar hebben we het dan over?

Of een aantal spelers van de Trappers de DEL aankunnen maar als je gaat bagataliseren kun je ieder argument winnen, alleen dan is er ook geen reden om uberhaubt te gaan discussieren

Tessier, Paul en Dijkhuis hebben in de DEL gespeeld en de laatste 2 hebben het minimaal een heel seizoen uitgehouden. Dat zijn de feiten

Paul van Heertum
18 juni 2008, 16:14
Verder denk ik dat Willemse en Nicols wel degelijk de fysieke kwaliteiten hebben(of kunnen krijgen als ze een full prof contract zouden tekenen en daardoor meer trainen en meer tijd hebben om de gym in te duiken) om zich in de DEL staande te houden

Abe Brouwer
18 juni 2008, 17:51
En als hij het een seizoen kan uithouden(bij een grote club nog wel) zal het met niveau van de import verdedigers ook wel meevallen en kunnen Willemse en Nicols er op zijn minst op dat niveau mee

Bedankt voor het steunen van me

Graag gedaan, Paul.

Jack Mulders
18 juni 2008, 17:54

Andy , kom je ook wel eens op het Krefeld forum van diezelfde site??

Daar is iemand die exact alles bijhoud van het komende seizoen, vertrokken spelers, nieuwe spelers forderlicens spelers etc. Hij onderhoud iedere keer diezelfde posting waarin alles staat.

Even de tijd nemen om er doorheen te bladeren, maar ook daar is veel gezever , net als hier:Bonk3:.

Leuk dat je intresse toont in Krefeld....

Jack Mulders
18 juni 2008, 17:56
:mrgreen: sommige mensen willen het maar niet snappen Ro

Sommigen????

Volgens mij maar eentje....::yummie::

Jack Mulders
18 juni 2008, 18:12
Stienstra speelde in Engeland toen de competitie daar een stuk sterker was

En als je toch stats met elkaar wil gaan vergelijken

Tessier 33 wedstrijden - 43 punten - Amsterdam - 2001/2002
Stienstra 43 wedstrijden - 54 punten - Nijmegen - 2002/2003

Je kan er lang of kort over lullen maar als Tessier de DEL aankan, moet Stienstra zich op dat niveau KUNNEN meten

Als je eruit gegooid wordt na een half seizoen omdat je niet voldoet op dat nivo,waarom zeg je dan dat hij het nivo aan kan??

Ro Herregraven
18 juni 2008, 18:27
1 ding is in elk geval zeker: Met Van Heertum op 't forum komen we de komkommertijd wel door!

Dolf Loesberg
18 juni 2008, 19:54
Gewoon doorgaan met schrijven ondanks de komkommertijd.

Raymond Tellers
18 juni 2008, 20:48

Paul ... wat wordt er hier nou eigenlijk beweerd? TESSIER KON HET NIVEAU NIET AAN! Net zo min Jeff Paul. En ook Dykhuis is me in Mannheim nooit opgevallen. Laat maar.

Martin Kinderen
18 juni 2008, 21:15
Raymond.... jij kan hier niet zo goed over oordelen. Jij gaat lang niet zo vaak als Paul in Duitsland kijken ;-)

Paul van Heertum
18 juni 2008, 21:18
Iedereen die meerdere wedstrijden in de DEL gespeeld heeft kan het niveau aan

Paul van Heertum
18 juni 2008, 21:23
Raymond.... jij kan hier niet zo goed over oordelen. Jij gaat lang niet zo vaak als Paul in Duitsland kijken ;-)

Nog meer doodgooiers zodat je niet op de argumenten hoeft in te gaan?

Martin Kinderen
18 juni 2008, 21:45
Paul, het is een opmerking met een knipoog. Maar het is wel bekend dat Raymond heel wat uurtjes in Duitsland doorbrengt en er daardoor best kijk op heeft. Voor mij is hij altijd een betrouwbare bron wat Duitsland betreft.

Andy Clifton
19 juni 2008, 07:40

Dus iedereen die meerdere wedstrijden in de Eredivisie voetbalt kan dat nivo ook aan?????

Dat noem ik dus Naief.

Wendy Tellers
19 juni 2008, 09:07
Kijk ook eens naar de ijstijd die ze gekregen hebben, doelpunten die vallen als zij op het ijs staan, fouten die ze maken die het hun teamgenoten moeilijk maken etc.
Wil je erover kunnen oordelen of iemand dat niveau aan kan moet je niet alleen van statistieken uitgaan, maar meer naar hetgeen je ziet.
Ik heb heel wat wedstrijden van Duisburg gezien de afgelopen jaren en zo ook het afgelopen seizoen.
En nee, Tessier en Jeff Paul kunnen dat niveau net niet aan. Bij Duisburg zaten ze beneden de gemiddelde prestaties en dus vergeleken met andere teams binnen de DEL heel ver beneden de prestaties.
Voor hen kunnen ze beter wat spelers uit eigen opleiding of jonge spelers die net uit de DNL komen een kans geven.
Ook Dijkhuys in Mannheim waren ze niet over te spreken. Mij is hij niet opgevallen en de berichtgevingen toendertijd waren niet erg positief.

Verder trek ik mij terug uit deze discussie, want er komt toch geen einde aan.

O ja, over Willemse kan ik niet oordelen, want daar heb ik niet zo opgelet afgelopen seizoen, maar Nichols????? Laat me niet lachen dat die in de DEL zou moeten spelen. Hahahahaha ...........
Maar er zijn heus wel spelers in Nederland die met een goede begeleiding wel op een leuk niveau in de DEL terecht kunnen komen.

Paul van Heertum
19 juni 2008, 19:20
Dus iedereen die meerdere wedstrijden in de Eredivisie voetbalt kan dat nivo ook aan?????

Dat noem ik dus Naief.

Ze waren in elk geval goed genoeg voor een contract als import en 2 van die 3 hebben gewoon hun contract uitgediend.

Als dat het niveau is wat in de DEL gevraagd wordt(wat dus schijnbaar de norm is voor de onderkant van de DEL) zijn er minimaal 4 spelers van Tilburg die zich op dat niveau KUNNEN meten.

Cola is niet slechter dan sommige importgoalies bijvoorbeeld. Hij heeft alleen veel blessures gehad en heeft zich bij Tilburg op een wat lager niveau kunnen bewijzen en heeft veel speelminuten gemaakt

Jack Mulders
22 juni 2008, 18:30
Duisburg heeft vandaag de 38 jarige Patrick Lebeau aangetrokken.

Volgens mij voor een seizoen.

Abe Brouwer
22 juni 2008, 19:11
Duisburg heeft vandaag de 38 jarige Patrick Lebeau aangetrokken.

Volgens mij voor een seizoen.

Nooit wat van gehoord sinds hij weg ging bij Frankfurt Lions.

Jack Mulders
22 juni 2008, 19:52
Inderdaad, zowieso een opmerkelijke stap vind ik.

Meen dat ie toch bijna altijd tot de bepaalende en scorende spelers behoorde.

Jack Mulders
22 juni 2008, 19:56
Weet iemand of Petri Liimatainen bij de Fuchse blijft trouwens??

Raymond Tellers
22 juni 2008, 20:03
Lebeau schijnt een blessure te hebben gehad ... details niet gevonden.

Raymond Tellers
22 juni 2008, 20:25
Nach seiner letzten Saison in Frankfurt versuchte Lebeau noch einmal ein Comeback in der NHL. Allerdings machte ihm eine hartnäckige Leistenverletzung einen Strich durch die Rechnung. „Er ist jetzt aber wieder topfit“, versicherte EVD-Boss Ralf Pape.

Bron: www.del.org

Leistenverletzung = liesblessure.

Abe Brouwer
22 juni 2008, 20:57
Hij was zelfs 2 jaren achterelkaar speler van het jaar in de DEL.

Raymond Tellers
22 juni 2008, 21:47
Maar een jaar afwezig zijn is toch wel veel en hij is niet meer de jongste. Duisburg gokt te veel op oude spelers. Ik zie het niet zitten met Duisburg :( Misschien heb ik het mis en dat hoop ik natuurlijk ook vanwege onze achtergrond.

Abe Brouwer
23 juni 2008, 07:28
Overigens zullen Krefeld en Duisburg komend seizoen maar 2 keer tegen elkaar spelen ipv 4. Dit door de nieuwe opzet van het speelschema waarin elke club 4 tegenstanders krijgt waartegen men slechts 2 keer speelt. Krefeld speelt ook 2 keer tegen Hannover, Iserlohn en Nürnberg volgens hun fanforum.

Raymond Tellers
23 juni 2008, 09:05
Overigens zullen Krefeld en Duisburg komend seizoen maar 2 keer tegen elkaar spelen ipv 4. Dit door de nieuwe opzet van het speelschema waarin elke club 4 tegenstanders krijgt waartegen men slechts 2 keer speelt. Krefeld speelt ook 2 keer tegen Hannover, Iserlohn en Nürnberg volgens hun fanforum.

Is dat schema dan zeker? Ik dacht dat ze daar nog over in discussie waren?

Wendy Tellers
23 juni 2008, 11:52
Laten we hopen dat het niet door gaat.
Missen we twee leuke "derby's" tussen Krefeld en Duisburg en ook nog eens tussen Krefeld en Iserlohn.

Wendy Tellers
23 juni 2008, 11:53
Inderdaad, zowieso een opmerkelijke stap vind ik.

Is toch een bekende naam in de DEL!
Maarja wat Raymond schrijft dat klopt. Een jaar afwezigheid en de leeftijd .....
Hebben we het vorig seizoen ook met een paar ervaren spelers in Duisburg gezien.
Ze hebben de ervaring en de techniek, maar de snelheid laat soms te wensen over.
Zo ook met Liimatainen.

Piet de Kort
23 juni 2008, 12:34
Is toch een bekende naam in de DEL!
Maarja wat Raymond schrijft dat klopt. Een jaar afwezigheid en de leeftijd .....
Hebben we het vorig seizoen ook met een paar ervaren spelers in Duisburg gezien.
Ze hebben de ervaring en de techniek, maar de snelheid laat soms te wensen over.
Zo ook met Liimatainen.

Jari Litmanen, zo mogelijk is deze naam toch niet! :goodman:

Abe Brouwer
23 juni 2008, 17:10

Dat schema is zeker. Men vind 60 reguliere wedstrijden teveel. Door die groepen-indeling wordt de reguliere comeptitie teruggebracht tot 52 wedstrijden.

Raymond Tellers
23 juni 2008, 18:02
Ah, ok. Of ja, ok? Jammer vanwege de derby's. Niks aan te doen.

Abe Brouwer
23 juni 2008, 19:13
NHL-veteraan Jon Klemm van Los Angeles Kings heeft een 1-jarig contract getekend bij Straubing.

Paul van Heertum
23 juni 2008, 22:41
NHL-veteraan Jon Klemm van Los Angeles Kings heeft een 1-jarig contract getekend bij Straubing.

Zal vast niet als import tellen

Raymond Tellers
23 juni 2008, 23:42
Zal vast niet als import tellen

Waarom niet?

Paul van Heertum
23 juni 2008, 23:55
Omdat hij anders geen contract zou krijgen. Hij is zwaar over de top heen

Raymond Tellers
24 juni 2008, 00:01
Ah zo. Dus een speler die nog een half seizoen NHL heeft gespeeld en daarnaast nog AHL, die haalt het in de DEL als import niet, maar iemand die zes niveaus lager in Nederland speelt, die zou wel een contract moeten krijgen. Na na. Never mind. We zien het wel.

Abe Brouwer
24 juni 2008, 07:09
Het nieuwe DEL-seizoen begint op donderdag 4 september met Kölner Haie-Eisbären Berlin. Opvallend in het eerste weekend is dat DEG met 2 thuiswedstrijden start. Verder spelen de Eisbären hun eerste competitie-thuiswedstrijd pas in oktober. Het definitieve schema komt over 1-2 weken uit.

Wendy Tellers
24 juni 2008, 09:32
Het nieuwe DEL-seizoen begint op donderdag 4 september met Kölner Haie-Eisbären Berlin.
Dat zijn nog maar goed 10 weken! Ik kan niet wachten tot het seizoen begint!
8 augustus gaan we waarschijnlijk al een paar dagen naar Fussen!!!

Paul van Heertum
24 juni 2008, 09:33
Ah zo. Dus een speler die nog een half seizoen NHL heeft gespeeld en daarnaast nog AHL, die haalt het in de DEL als import niet, maar iemand die zes niveaus lager in Nederland speelt, die zou wel een contract moeten krijgen. Na na. Never mind. We zien het wel.

Hij mist snelheid en mobiliteit om zich als een belangrijke verdediger staande te houden, maar dat zal je nog wel gaan zien en dan mag je zeggen dat ik gelijk heb

Wendy Tellers
24 juni 2008, 09:43
Abe, waar heb je deze informatie gevonden?

Ik wil van 8 tot en met 10 augustus naar Beijern.
Maar misschien is het tweede trainingskamp interessanter.
Alhoewel ... Krefeld en Duisburg. En dan ook nog Hamburg, wat bij mij met Berlijn op de derde plaats komt .....
Alleen een paar buitenlandse teams kan zo'n toernooi voor mij interessanter maken.

Overigens is het best een leuk stadion in Fussen. Van buiten en de ingang heb ik een paar jaar geleden gezien.
Zo juist heb ik foto's van de ijshal van binnen bekeken. Mooie constructie.

Raymond Tellers
24 juni 2008, 11:24
Hij mist snelheid en mobiliteit om zich als een belangrijke verdediger staande te houden, maar dat zal je nog wel gaan zien en dan mag je zeggen dat ik gelijk heb

Paul, spreek jij jezelf niet af en toe zelf tegen? Jeff Paul is volgens jou goed genoeg voor de DEL, want hij heeft het seizoen uitgespeeld! Dat is jou definitie van mee kunnen. Toch? Deze nieuwe speler heeft het seizoen deels in de NHL en deels in de AHL gespeeld. NHL is hoger dan de DEL, AHL is gelijk/hoger dan de DEL? Kan ik niet helemaal inschatten, maar maakt niet uit. Zeker gelijkwaardig. Dat betekent dat hij het niveau van de NHL net niet aan kan, maar de AHL dus zeker wel. Zou die speler het dan niet in de DEL redden? Volgens jouw definitie moet je een jaar uitspelen, dan kun je het aan. Niet de mate van snelheid en mobiliteit. Nu draai het verhaal ineens om en haal je wel spelerscapaciteiten naar voren. Nou goed, Jeff Paul mist dat alles ook ...

Als hij niet mee kan ... ben ik de eerste die je gelijk zal geven. Daarvoor ben ik niet te beroerd. Ik hoop dat jij dat in de toekomst ook eens kan geven.

Paul van Heertum
24 juni 2008, 16:23
Hij kon het niveau van de AHL niet meer aan, ga maar eens wat lezen op een Monarchs forum. Hij is gewoon niet genoeg meer voor een importplek, zijn plekje heeft hij te danken aan het feit dat hij een Duitse vader of grootvader heeft. Let maar op.

Paul is jonger en nog niet zo over de top

Abe Brouwer
24 juni 2008, 17:21
Uit het Krefeld-forum heb ik het volgende voorbereiding-schema van Krefeld:

dinsdag 5 aug: Lokomotiv Jaroslaw-Krefeld (in Leukerbad, Zwi)
woensdag 6 aug: Lokomotiv Jaroslaw-Krefeld (in Leukerbad, Zwi)
vrijdag 8 aug: Duisburg-Krefeld (in Füssen)
zondag 10 aug: Hamburg-Krefeld (in Füssen)
woensdag 13 aug: ZSC Lions-Krefeld (in Füssen)
vrijdag 15 aug: Freiburg-Krefeld
zondag 17 aug: Krefeld-Düsseldorf
vrijdag 22 aug: Landshut-Krefeld
zaterdag 23 aug: Graz-Krefeld (in Landshut)
zondag 24 aug: Black Wings Linz-Krefeld
zaterdag 30 & zondag 31 aug: bekerweekend met 2 uit-wedstrijden

Paul van Heertum
24 juni 2008, 17:35
Das een serieuze voorbereiding

Abe Brouwer
24 juni 2008, 17:46
Das een serieuze voorbereiding

De nieuwe trainer Igor Pavlovs is ook een serieuze trainer. De spelers zullen het merken.

Jack Mulders
24 juni 2008, 18:33
Dat zijn nog maar goed 10 weken! Ik kan niet wachten tot het seizoen begint!
8 augustus gaan we waarschijnlijk al een paar dagen naar Fussen!!!

Haha, die Wendy houd alles bij voor ons qua tijd etc.

Leuk hoeven we zelf niet meer te tellen.

Raymond Tellers
24 juni 2008, 18:48
Hij kon het niveau van de AHL niet meer aan, ga maar eens wat lezen op een Monarchs forum. Hij is gewoon niet genoeg meer voor een importplek, zijn plekje heeft hij te danken aan het feit dat hij een Duitse vader of grootvader heeft. Let maar op.

Goed je hebt gelijk.

Jack Mulders
24 juni 2008, 21:15
Goed je hebt gelijk.

Een . is nog teveel, Raymond, voor deze man.

Paul van Heertum
24 juni 2008, 21:29
Een betere wereld begint bij jezelf

De groeten

Wendy Tellers
24 juni 2008, 23:11
Ik hoop voor Paul dat hij de top nog moet halen, want met het niveau van afgelopen seizoen redt hij het niet in de DEL.

Wendy Tellers
25 juni 2008, 14:58
De 18 jarige verdediger André Mangold komt komend seizoen uit voor de Eisbären Juniors Berlin.
Mangold heeft zijn jeugdopleiding in Krefeld gehad en vorig seizoen speelde hij bij Bad Nauheim met een forderlicentie.
22 keer kwam hij vorig seizoen ook uit voor de Pinguine, maar had nauwelijks ijstijd.
Hopelijk kan hij zich in Berlijn verder ontwikkelen.
Ik neem aan dat hij met een forderlicentie in Berlijn gaat spelen en dat we hem zo nu en dan toch bij de Pinguine terugzien.

Wendy Tellers
26 juni 2008, 09:15
Haha, die Wendy houd alles bij voor ons qua tijd etc.

Leuk hoeven we zelf niet meer te tellen.
Yep. Nog 6 weken en 1 dag en dan zullen we onze Gelb/Schwarze Jungs weer op het ijs zien. :) :) :)

Iemand enig idee wanneer in Krefeld de eerste ijstraining is? Heb er nog niets over gelezen ....... Maar wil het niet missen!

Abe Brouwer
28 juni 2008, 21:46
Alinc en Kunce hebben met Krefeld overeenstemming bereikt over het afkopen van hun contracten. Beide spelers gaan het komend seizoen bij Duisburg spelen.

Jack Mulders
28 juni 2008, 22:04
Inderdaad, Pape heeft een afkoopsom betaald, de geruchten gaan trouwens dat Duisburg een begroting heeft van 6 Miljoen Euro in het komende seizoen.
Ben wel blij dat het gesteggel is beindigd met die 2 , benieuwd hoe ze worden ontvangen door de fans van Krefeld.

Christian Hommel is ondertussen bij zijn oude club Iserlohn terechtgekomen(is al nieuws van midden deze week)

Daarnaast speelt de 40 jarige Mike Pellegrims ook weer een seizoen in de DEL, volgens eishockeynews.

Kijken of ie zich nog staande kan houden, wel leuk verheug me erop om hem weer te zien.

Mike van Megen
29 juni 2008, 07:38
Daarnaast speelt de 40 jarige Mike Pellegrims ook weer een seizoen in de DEL, volgens eishockeynews.

Kijken of ie zich nog staande kan houden, wel leuk verheug me erop om hem weer te zien.

Die kan denk ik niet meer mee komen, is niet snel genoeg meer, niet wendbaar en over zijn top heen, vraag maar aan Paul:ShutUp::x:wink:

Paul van Heertum
29 juni 2008, 10:05
Wat heeft Jeff Paul er nu weer mee te maken?

Abe Brouwer
29 juni 2008, 10:28
Het oude ijsstadion van de Kölner Haie aan de Lenststrasse is afgebroken.

Raymond Tellers
29 juni 2008, 11:09
Het oude ijsstadion van de Kölner Haie aan de Lenststrasse is afgebroken.

Volgens mij zijn we daar maar 1 of 2 keer geweest. Ik ben bang dat daar de antipathie voor de Haie begonnen is. Destijds had ik nog niet zo'n sterke voorkeuren in Duitsland zoals nu, maar het onvriendelijke aan de Lentstresse paste in elk geval niet bij mij ::check::

Jack Mulders
29 juni 2008, 12:29
Dat was een van mijn eerste uitwedstrijden, helaas waren toen alle staanplaatsen uitverkocht.

Toen hebben we kaartjes bemachtigd achter de goal op een hangende tribune, helaas een groot mispunt.... je zag maar een goal en dat was ook nog de verste af..

Toevallig waren bij die wedstrijd ook een groep fans uit Heerenveen aanwezig.

Wendy Tellers
29 juni 2008, 22:31
Alinc en Kunce hebben met Krefeld overeenstemming bereikt over het afkopen van hun contracten. Beide spelers gaan het komend seizoen bij Duisburg spelen.
Duisburg krijgt volgens mij best wel een aardig team.

Jeroen Pilon
29 juni 2008, 23:24
Dat viel mij ook al op. De trouwe supporters van Duisburg verdienen dat in mijn ogen ook wel!

Wendy Tellers
30 juni 2008, 09:32
Dat viel mij ook al op. De trouwe supporters van Duisburg verdienen dat in mijn ogen ook wel!
Zeker weten.
Wij gaan er nu sinds een jaartje of 5 met grote regelmaat naartoe.
En ook dit jaar zullen we er weer vaak genoeg komen.
De jaren in de 2e liga waren telkens top jaren.
Ze draaiden continu bovenaan mee.
Dus het zou mooi zijn als ze dit seizoen voor het eerst ook eens op een leuk niveau in de DEL mee kunnen draaien.
Zijn de jaren dat ze minder draaiden in de DEL niet voor niets geweest, maar om iets op te bouwen op het hoogste niveau!

Wendy Tellers
1 juli 2008, 14:28
28 juli vind de eerste ijstraining van de Pinguine plaats in de RLH!
Datum staat genoteerd in mijn agenda!
Alles beter dan deze hitte ...... pffff .......

Jack Mulders
3 juli 2008, 20:48
Krefeld heeft vandaag een opvolger voor Jan Alinc gepresenteerd, namelijk Serge Payer, de 28 jarige Canadees, is afkomstig van Houston Aeros.
Ook heeft ie wedstrijden in de NHl gepeeld, namelijk 124 keer bij Florida en Ottawa.
De linkschietende speler heeft voor 2 jaar getekend bij de Pinguine.

Jack Mulders
3 juli 2008, 20:50
Frankfurt Lions heeft verdediger Lance Ward binnen gehaald, de Augsburg Panthers hebben AHL verdediger , Jamie Hunt naar Duitsland gelokt.

Dit nieuws was al van begin deze week.

Wendy Tellers
7 juli 2008, 11:30
http://www.hockeyweb.de/artikel.php?r=1&nv=1I0&a=37458

Hierbij de link naar de nieuwe shirts van Duisburg.
Man, man, man, wat een lelijke shirts.
Voor de inspeelshirts zijn er ontwerpen ingediend die vele malen mooier zijn dan de officiele wedstrijd shirts.
Deze zijn te zien op www.evdfans.info (http://www.evdfans.info)

Abe Brouwer
7 juli 2008, 16:48
Die eerste 2 shirts van Duisburg lijken veel op Phoenix Coyotes.

Wendy Tellers
7 juli 2008, 17:10
Die eerste 2 shirts van Duisburg lijken veel op Phoenix Coyotes.
Op het forum van Duisburg vergelijken ze de nieuwe shirts met die van de Red Wings en Rangers.

Wendy Tellers
8 juli 2008, 14:31
Hannover start het nieuwe seizoen zonder Vikingstad.
Vikinstad moet aan zijn linker schouder geopereerd worden en vermoedelijk valt hij hiermee 3 maanden uit.

Abe Brouwer
9 juli 2008, 17:20
De loting voor de Duitse beker is ook bekend: www.hockeyweb.de/artikel.php?a=37543

(Met name groep 5 zal de familie Tellers zeer aanspreken!)

Jack Mulders
9 juli 2008, 18:58
Inderdaad een loting waar Raymond en Wendy tevreden mee zal zijn.

Bij Freiburg is trouwens oud Krefelder Serge Stas teruggekeerd.

Wendy Tellers
9 juli 2008, 19:30
Mooie groep inderdaad!
Is toch super toeval dat Krefeld in dezelfde groep als Schwenningen speelt.
En het lijkt mij fantastisch om deze twee teams tegen elkaar te zien spelen.
Ik hoop dat we daar de verre reis voor gaan maken.
SPITZE!!!!

Maar hoe moet ik dat nu zien????
Speelt Mannheim tegen Freiburg en Schwenningen.
Krefeld tegen Freiburg en Schwenningen.
En daaruit volgt het team dat doorgaat naar de kwartfinale???
En waar worden de wedstrijden dan gespeeld?
Schwenningen is de enige ESBG club die niet vetgedrukt staat. Dus geen organisator/thuisspelende club.

Abe Brouwer
9 juli 2008, 19:53
Zoals ik begrijp uit de tekst heb je de ene dag Krefeld-Schwenningen en Mannheim-Freiburg en de andere dag Mannheim-Schwenningen en Krefeld-Freiburg. De 2 teams met de meeste punten gaan naar de volgende ronde. In deze groep worden al de 4 wedstrijden in Freiburg gespeeld. In de meeste groepen worden de 4 wedstrijden in 2 plaatsen gespeeld. Benieuwd waarom er ook niet in Schwenningen gespeeld wordt. Verbouwing?

Wendy Tellers
9 juli 2008, 20:00
Op www.esbg.de (http://www.esbg.de) en www.del.org (http://www.del.org) staan ook nog korte uitleggen over het systeem.
En zoals ik daar lees wordt er inderdaad zo gespeeld.
Ik denk dat in Schwenningen niet gespeeld kan worden vanwege de verbouwingen.
Van de ene kant wel gunstig omdat dan waarschijnlijk alle wedstrijden in Freiburg gespeeld worden????? Laten we het hopen.
Is wel interessant om er 2 dagen naar toe te gaan.
En voor mij ook weer meteen een nieuwe hal erbij .....

Zullen we ff een nieuwe topic openen over de beker?
Is wat overzichtelijker.

Abe Brouwer
10 juli 2008, 17:28
Mooi artikel over de nieuwe O2-arena in Berlijn:
www.hockeyweb.de/artikel.php?a=37561

Jack Mulders
13 juli 2008, 10:50
In Krefeld bestaat een grote kans dat goalie Charpentier toch niet naar Rusland gaat vertrekken.
AVtomobilist Ekaterinburg zou al financiele zorgen hebben voordat het seizoen begint, met kan de transfersom van 63.000 niet euro betalen.
Daarintegen heeft men een andere goalie gehaald die zonder transfersom een contract getekend heeft.

Raymond Tellers
13 juli 2008, 11:15
Zoals ik begrijp uit de tekst heb je de ene dag Krefeld-Schwenningen en Mannheim-Freiburg en de andere dag Mannheim-Schwenningen en Krefeld-Freiburg. De 2 teams met de meeste punten gaan naar de volgende ronde. In deze groep worden al de 4 wedstrijden in Freiburg gespeeld. In de meeste groepen worden de 4 wedstrijden in 2 plaatsen gespeeld. Benieuwd waarom er ook niet in Schwenningen gespeeld wordt. Verbouwing?

Wedstrijden kloppen en die verbouwing zou ook wel kunnen kloppen. En dat we daar naar toe rijden ... kan ook kloppen.

Joep Meijsen
13 juli 2008, 11:33
Het Duitse ijshockey kan voorlopig weer rustig ademhalen. De ijshockeybond krijgt alsnog de subsidie voor de komende jaren. Deze waren stopgezet vanwege het schandaal rond Florian Busch.

De bond moet wel op zoek naar een nieuwe voorzitter, Hans-Ulrich Esken heeft zich na zes jaar vanwege gezondheidsredenen teruggetrokken. Volgens de Duitse media speelt echter ook onvrede over zijn functioneren bij de clubs uit de tweede bundesliga en oberliga een rol.

http://www.ftd.de/sport/wintersport/eishockey/384923.html

Joep Meijsen
13 juli 2008, 11:38
Wat ik deze week ook wel opmerkelijk vond trouwens in het Duitse ijshockey was de overname van ijshockeyclub Herne door Ralf Pape van Duisburg. Daarmee wordt het voor Herne mogelijk om zich in te schrijven in de Oberliga met als ambitie de promotie naar de Tweede Bundesliga.

Volgens Pape is het niet erg gezond dat er in Noordrijn-Westfalen vijf clubs zijn in de DEL, maar na de problemen bij Essen het volgende hoogste niveau in de deelstaat de regionalliga is.

Abe Brouwer
13 juli 2008, 11:42
Inderdaad opmerkelijk die stap van de Duisburg-eigenaar. Het Roergebied is toch al geen goede plek voor een financieel gezonde ijshockeyclub.

Raymond Tellers
13 juli 2008, 12:25
Herne wordt het farmteam voor Duisburg ... ik denk dat je daar Essen niet voor moet hebben. Dat is zo'n team dat beter in Nederland mee kan spelen: heb je ineens geld? Ok, hopla eredivisie. Geen geld? Dan spelen we ergens onderaan. Essen gaat heen en weer.

Fintan Planting
14 juli 2008, 15:55
Voormalig NHL-er en RSL-er Fred Brathwaite heeft een éénjarig contract getekend bij Mannheim. De 36-jarige goalie begon afgelopen seizoen in de AHL bij Chicago, maar maakte het af bij het prestigieuze Avangard Omsk in de Russische Super Liga.

Abe Brouwer
15 juli 2008, 17:11
Straubing kan voorlopig niet terecht in zijn eigen stadion. Vorige week heeft een brand dusdanig veel schade veroorzaakt dat men de voorbereiding in Regensburg moet afwerken. Het ziet er nu naar uit dat ook de competitiestart niet in Straubing kan plaatsvinden.

Jack Mulders
16 juli 2008, 18:57
In Krefeld bestaat een grote kans dat goalie Charpentier toch niet naar Rusland gaat vertrekken.
AVtomobilist Ekaterinburg zou al financiele zorgen hebben voordat het seizoen begint, met kan de transfersom van 63.000 niet euro betalen.
Daarintegen heeft men een andere goalie gehaald die zonder transfersom een contract getekend heeft.

Deze Russsiche club is vandaag uit de Competitie gehaald en een een nivo lager neergezet, oftwel geen licentie gekregen door schulden.

Vooralsnog is de soap rond Charpentier nog niet afgelopen, aangezien andere clubs spelers mogen aantrekken van die club.

Jack Mulders
18 juli 2008, 12:14
Zo , Jan Alinc heeft eindelijk zijn weg gevonden naar de Fuchse uit Duisburg.
Deze 36 jarige heeft voor 2 jaar in Duisburg getekend, niet duidelijk is of Krefeld een vergoeding voor hem heeft ontvangen, omdat zijn contract nog doorliep.

Raymond Tellers
18 juli 2008, 12:39
Thema Charpentier erledigt: Krefeld holt Goalie Langkow ... staat op eishockeynews.de

Joep Meijsen
18 juli 2008, 12:45
In Keulen hoort Doug Mason het donderen. Aanvaller Ivan Ciernik haalde deze week stevig uit naar de voormalige Nederlandse bondscoach. 'Hij heeft me beledigd. Hij heeft twee gezichten', liet Ciernik optekenen. Centraal staat een mogelijke transfer naar Novisibirsk in de KHL.

http://www.bild.de/BILD/sport/mehr-sport/eishockey/2008/07/17/koelner-haie/ciernik-fuehlt-sich-von-mason-beleidigt.html

http://www.bild.de/BILD/sport/mehr-sport/eishockey/2008/07/18/koelner-haie/doug-mason-verkauft.html

Jack Mulders
18 juli 2008, 12:50
Thema Charpentier erledigt: Krefeld holt Goalie Langkow ... staat op eishockeynews.de

Tja . vreemd verhaal rond hem om eerliijk te zijn, heb de neiging om hem een geldwolf te noemen.

Op zich wel een leuke tandem, een zeer onervaren goalie met een zeer ervaren goalie. Waar hopelijk Kovi veel van kan opsteken.

Wel een zeer verrassende keuze om op hem uit te komen.

Eerder werden goalies genoemd die geen contract kregen in de DEL.

Jack Mulders
18 juli 2008, 12:57
Ik lees nu net dat de nieuwe goalie een broer is van speler Langkow uit Galagary.

Wendy Tellers
19 juli 2008, 10:24
Lijkt me geen slechte goalie!

Joep Meijsen
19 juli 2008, 13:20
Berlijn heeft de contracten met de Duitse internationals André Rankel, Florian Busch, Constantin Braun en verdediger Frank Hördler verlengd. Daarnaast komt de 21-jarige Zweed Christian Sward op proef.

Aardig om te lezen is dat een aantal spelers van Berlijn mee mochten naar het talentenkamp van zusterclub LA Kings en welke indruk dat heeft gemaakt op die jongens.

http://www.morgenpost.de/printarchiv/sport/article706142/Eisbaeren_verlaengern_Vertraege_und_testen_jungen_ Schweden.html

Joep Meijsen
24 juli 2008, 10:52
Eishockey Magazin heeft een interviewtje met de nieuwe coach van Krefeld.

http://www.eishockey-magazin.de/index.php?type=special&area=1&p=articles&id=374

Dennis Albers
24 juli 2008, 13:20

Zou die een hond hebben? :mrgreen:

Fintan Planting
25 juli 2008, 09:35
Hamburg heeft de - niet geheel onomstreden - Fin Jere Karalahti aangetrokken voor de verdediging:
http://www.hockeyweb.de/artikel.php?a=37804

Hier een artikeltje dat we een tijdje terug op IJshockey.com hadden over zijn vermoedelijk betrokkenheid bij een drugszaak:
http://www.ijshockey.com/200708/item.asp?ID=2198

Jack Mulders
25 juli 2008, 18:24
Krefeld heeft vandaag de 24jarige Canadees Shay Stephenson onder contract gesteld.
Dit voor een jaar met een optie voor nog een seizoen, dit is de allrounder die zowel in de verdediging als in de aanval kan spelen. Hij is afkomstig van De Milan Vipers.
Ook speelde deze welgeteld 2 wedstrijden in de NHL voor de Los Angeles Kings.

Meer info op www.krefeld-pinguine.de (http://www.krefeld-pinguine.de)

Joep Meijsen
26 juli 2008, 12:13
In Keulen hoort Doug Mason het donderen. Aanvaller Ivan Ciernik haalde deze week stevig uit naar de voormalige Nederlandse bondscoach. 'Hij heeft me beledigd. Hij heeft twee gezichten', liet Ciernik optekenen. Centraal staat een mogelijke transfer naar Novisibirsk in de KHL.

http://www.bild.de/BILD/sport/mehr-sport/eishockey/2008/07/17/koelner-haie/ciernik-fuehlt-sich-von-mason-beleidigt.html

http://www.bild.de/BILD/sport/mehr-sport/eishockey/2008/07/18/koelner-haie/doug-mason-verkauft.html

De onenigheid is nog lang niet uit de wereld. Keulen eist van Ciernik dat hij aanwezig is bij de voorbereiding op het nieuwe seizoen zo lang er geen overeenstemming is over een overgang naar Rusland. En de gewenste opvolger, Mike York, komt niet.

http://www.bild.de/BILD/sport/mehr-sport/eishockey/2008/07/26/koelner-haie/ivan-ciernik.html

Jack Mulders
26 juli 2008, 21:32

In een ander intervieuw geeft Igor aan dat ie zelfs van plan is om enkele dagen , 4 keer per dag wil gaan trainen!!

Weet zeker dat Krefeld niet tenonder zal gaan aan fitheid en conditie.

Kijken hoe de vele jongere spelers dit aankunnen.

Joep Meijsen
26 juli 2008, 21:52
In een ander intervieuw geeft Igor aan dat ie zelfs van plan is om enkele dagen , 4 keer per dag wil gaan trainen!!

Alleen in de voorbereiding dan toch, hoop ik?

Jack Mulders
26 juli 2008, 22:08
Jep, gelukkig wel, Joep.

Wendy Tellers
28 juli 2008, 11:04
Krefeld heeft vandaag de 24jarige Canadees Shay Stephenson onder contract gesteld.
Dit voor een jaar met een optie voor nog een seizoen, dit is de allrounder die zowel in de verdediging als in de aanval kan spelen. Hij is afkomstig van De Milan Vipers.
Ook speelde deze welgeteld 2 wedstrijden in de NHL voor de Los Angeles Kings.

Meer info op www.krefeld-pinguine.de (http://www.krefeld-pinguine.de)
De 1 na laatste import plaats die gevuld kan worden!
Ik hoop dat ze de verdediging nog wat gaan versterken.
Tot nu toe hebben ze pas 5 verdedigers.

Wendy Tellers
28 juli 2008, 11:26
En wel:
Akdag, die nog erg jong is met zijn 18 jaar en zich nog moet ontwikkelen. Weinig ijstijd gehad het vorig seizoen.
Milo, die al de 35 jaar bereikt heeft en in de powerplaysituatie liever voor het doel staat dan aan de blauwe lijn. Hierdoor zijn het vorig seizoen een aantal SH tegendoelpunten gevallen.
Pavlikovsky, waar ik weinig op aan te merken heb.
Schopper, die pas op het einde van het vorig seizoen redelijke wedstrijden speelde en ook meer ijstijd kreeg.
Fahey, die nieuw is.

Harry Pal
29 juli 2008, 21:12
Ivan Ciernik van Kolner Haie naar Novosibirsk Rusland. Een grote tegenvaller voor de Haie, maar wel logisch Ciernik leefde na de verloren finale in onmin met Doug Mason.

Joep Meijsen
30 juli 2008, 09:20
Een nieuw dopingschandaal in de DEL. Na het geval Florian Busch dreigen nu ook schorsingen voor vijf andere spelers wegens het niet nakomen van afspraken rond de meldplicht. Een soort van Rasmussen dus.

Onder de spelers in ieder geval Daniel Kreuzer en Robert Dietrich van de DEG. Laatstgenoemde staat op het punt naar Noord-Amerika te vertrekken.

http://tagblatt.de/35681333/Nachrichten/Sport

http://www.express.de/nachrichten/sport/eishockey/drei-monate-sperre-fuer-deg-stars_artikel_1216225774121.html

Mike van Megen
30 juli 2008, 17:46
Ivan Ciernik van Kolner Haie naar Novosibirsk Rusland. Een grote tegenvaller voor de Haie, maar wel logisch Ciernik leefde na de verloren finale in onmin met Doug Mason.

heb je ook enig idee wat er speelde?

Jeroen Pilon
31 juli 2008, 15:16
Volgens Ciernik gaf Mason hem de schuld van het verliezen van game 5 tegen Berlin. Het is nogal eenzijdig aangezien een reactie van Mason hier ontbreekt. Het is geen publiek geheim dat Mason bij Keulen vaak individuele spelers prijst of bekritiseert.. in mijn ogen moet dat ook wel kunnen.

Raymond Tellers
31 juli 2008, 17:08
Kan wel zijn, maar één speler voor een hele wedstrijd laten opdraaien ... lijkt me een beetje ver gaan. Maar daar kan Ciernik natuurlijk ook wel weer een extra draai aan mee hebben gegeven om het zo naar buiten te laten komen.

Jack Mulders
31 juli 2008, 20:42
Vergeten jullie niet in de agenda te schrijven dat midden Augustus de Eishockeynews programmablad voor het nieuwe seizoen uitkomt van de DEL!!

Diegene die lid zijn mogen achterover leunen...

Harry Pal
31 juli 2008, 21:09
Vergeten jullie niet in de agenda te schrijven dat midden Augustus de Eishockeynews programmablad voor het nieuwe seizoen uitkomt van de DEL!!

Zal het onthouden, jack.

Abe Brouwer
2 augustus 2008, 13:41
Straubing kan voorlopig niet terecht in zijn eigen stadion. Vorige week heeft een brand dusdanig veel schade veroorzaakt dat men de voorbereiding in Regensburg moet afwerken. Het ziet er nu naar uit dat ook de competitiestart niet in Straubing kan plaatsvinden.

De eerste wedstrijd in eigen stadion kan mogelijk pas op 24 oktober plaatsvinden.

Abe Brouwer
3 augustus 2008, 09:07

En dan is er ook nog de sonderheft van Kicker met daarin de stecktabelle. Geen idee wanneer die uitkomt.
Daarentegen geen sonderheft van Eishockey World aangezien dat blad opgeheven is.

Harry Pal
3 augustus 2008, 13:58
En dan is er ook nog de sonderheft van Kicker met daarin de stecktabelle. Geen idee wanneer die uitkomt.
Daarentegen geen sonderheft van Eishockey World aangezien dat blad opgeheven is.

Meestal eind augustus. Zelf haal ik hem half oktober in Dusseldorf wanneer we een zondag DEL gaan kijken. In de boekhandel op het station zijn ze verkrijgbaar.

Wendy Tellers
4 augustus 2008, 10:08
Meestal eind augustus. Zelf haal ik hem half oktober in Dusseldorf wanneer we een zondag DEL gaan kijken. In de boekhandel op het station zijn ze verkrijgbaar.
Nog steeds niet overal!
Ik woon misschien wel het dichtste van jullie allemaal bij de Duitse grens (nog geen 5 minuten rijden) maar het is toch weer telkens een probleem om de bladen te krijgen.
En dan heb ik weer eens een tankstation gevonden waar ze het verkopen, blijken ze het niet iedere keer te verkopen ..........

Joep Meijsen
4 augustus 2008, 10:12
Nog steeds niet overal!
Ik woon misschien wel het dichtste van jullie allemaal bij de Duitse grens (nog geen 5 minuten rijden) maar het is toch weer telkens een probleem om de bladen te krijgen.
En dan heb ik weer eens een tankstation gevonden waar ze het verkopen, blijken ze het niet iedere keer te verkopen ..........

Toen benzine nog een stuk goedkoper was in Duitsland en ik ook nog eens daadwerkelijk op benzine reed, kwam ik wekelijks bij hetzelfde tankstation in Kleve. Ik heb toen gewoon gevraagd of ze bepaalde tijdschriften niet konden bestellen. Sindsdien had hij iedere week Eishockeynews in het schap liggen, alleen was ik op een gegeven moment niet de enige meer die het kocht en dus tastte ik nog regelmatig mis :-(

Net als in Nederland hebben verkooppunten het recht om onverkochte tijdschriften terug te sturen naar de distributeur, dus het kost ze slechts een kleine opslag in de inkoop.

Wendy Tellers
4 augustus 2008, 10:15
Heb het inderdaad ook al eens in Heinsberg gevraagd.
Zij wilde het best iedere keer voor me bestellen en dan achter houden.
Maar ik tank daar nooit meer omdat ik al enkele jaren op gas rij.
Ook een beetje stom om deze service te vragen en dan er niet meer tanken .......

Wendy Tellers
4 augustus 2008, 10:19
Eisbaren Berlin verlengt met top-trio.
De Deutsche Meister heeft de contracten verlengd van Kapitän Steve Walker (tot 2010), Deron Quint en nationaal speler Stefan Ustorf.
Alle drie de heren hebben al meerdere kampioenschappen met Berlijn behaald.

Wendy Tellers
4 augustus 2008, 10:22
Verder melden ze vanuit Berlijn dat Tyson Mulock vanwege zijn Duitse voorvaderen een Duits paspoort heeft gekregen en niet meer als import telt.

Paul van Heertum
4 augustus 2008, 10:27
Wanneer kan hij voor Duitsland uitkomen?

Wendy Tellers
4 augustus 2008, 11:34
Wanneer kan hij voor Duitsland uitkomen?Ligt eraan of hij al eens voor een ander land is uitgekomen, want dan kan hij helemaal niet meer voor Duitsland uitkomen.
Zo niet dan moet hij volgens mij minimaal 3 jaar in Duitsland gespeeld hebben.
Of geld deze regel niet meer?

Paul van Heertum
4 augustus 2008, 11:44
2 jaar en als hij voor Canada heeft gespeeld 4

Wendy Tellers
4 augustus 2008, 12:14
2 jaar en als hij voor Canada heeft gespeeld 4
Is dat voor een rare regel? :)

Wendy Tellers
4 augustus 2008, 12:19
Koln haalt NHL-er Mike Johnson.
De 33 jarige aanvaller heeft 683 wedstrijden in de NHL gespeeld waarin hij 382 punten behaalde.

Abe Brouwer
4 augustus 2008, 17:01
Nog steeds niet overal!

Eishockey News is helaas niet overal te krijgen. De tijdschriftenhandelaars op de grote treinstations hebben het wel, en ook de sonderheften. Wellicht moet je even op het hauptbahnhof kijken als je in Krefeld of Duisburg bent. Die sonderheften zijn trouwens ook te bestellen.

Wendy Tellers
4 augustus 2008, 17:29
Eishockey News is helaas niet overal te krijgen. De tijdschriftenhandelaars op de grote treinstations hebben het wel, en ook de sonderheften. Wellicht moet je even op het hauptbahnhof kijken als je in Krefeld of Duisburg bent. Die sonderheften zijn trouwens ook te bestellen.
Daar hebben we het het vorig seizoen ook al over gehad, maar in Krefeld heb ik het niet kunnen krijgen op het treinstation.
Duisburg weet ik eigenlijk niet.
Maar het komt wel goed hoor. Gewoon bestellen. :)

Abe Brouwer
4 augustus 2008, 17:35
Ik heb vorig jaar de sonderheft van Eishockey World gekocht in de Thalia-boekhandel te Kleve. In dezelfde winkelstraat is ook een Woolworth die sonderheften had van Eishockey News en Kicker. De tijdschriftenhandel van station Kleve had echter geen ijshockeytijdschriften.

Joep Meijsen
4 augustus 2008, 17:39
De tijdschriftenhandel van station Kleve had echter geen ijshockeytijdschriften.

Laat dat nu net mijn vaste adres zijn voor Duitse bladen. Ik heb er afgelopen vrijdag nog de Eishockey News gekocht.

Abe Brouwer
4 augustus 2008, 17:51
Laat dat nu net mijn vaste adres zijn voor Duitse bladen. Ik heb er afgelopen vrijdag nog de Eishockey News gekocht.

Wellicht dat ze uitverkocht waren. Het was de laatste zaterdag van augustus vorig jaar.

Jack Mulders
4 augustus 2008, 18:41
Een leuk en opvallend foutje bij de nieuwe shirts van Krefeld, Vasiljevs had een shirt aan met een klein Oostenrijks vlaggetje erop ip van zijn Lets vlaggetje.

De shirts heb ik helaas nog niet mogen zien, maar heb wel diverse keren gelezen dat ze behoorlijk mooi moeten zijn.

Wendy Tellers
4 augustus 2008, 23:21
Een leuk en opvallend foutje bij de nieuwe shirts van Krefeld, Vasiljevs had een shirt aan met een klein Oostenrijks vlaggetje erop ip van zijn Lets vlaggetje.

Leuk? Zal hij niet leuk hebben gevonden!!!!
Alhoewel .... Tis een behoorlijke lachebek.
Maar ze zullen het vast en zeker wel aangepast hebben bij de man met de C!

Wendy Tellers
5 augustus 2008, 11:54
En ook bij Ingolstadt is al de eerste geblesseerde.
De 38 jarige aanvaller Glen Goodall heeft zich afgelopen weekend geblesseerd tijdens de training.
Hij moet nu geopereerd worden en zal hierdoor enkele weken uitgeschakeld zijn.

Wendy Tellers
5 augustus 2008, 14:45
Robert Francz is op try out basis tot eind augustus toegevoegd aan de selectie van Nurnberg,
Niet zo heel vreemd dat hij op try out basis is aangenomen.
Vorig seizoen heeft hij niet gespeeld en het seizoen ervoor maar een paar wedstrijden omdat hij door een blessure is uitgevallen.
In Nurnberg willen ze natuurlijk eerst testen hoe het nu met zijn knie gaat en wat zijn conditie is.
De van oorsprong Duitser heeft al bij meerdere DEL teams gespeeld. o.a. Augsburg, Hamburg, Frankfurt en Duisburg.
De goed twee seizoenen dat ik hem bij Duisburg heb zien spelen vond ik hem één van de beste spelers daar.
Ik kan me herinneren dat hij daar ook captain was.
Tussentijds heeft hij ook nog wat ervaring in de AHL opgedaan.

Jack Mulders
6 augustus 2008, 09:23

De shirts heb ik helaas nog niet mogen zien, maar heb wel diverse keren gelezen dat ze behoorlijk mooi moeten zijn.

Shirts trouwens vind ik persoonlijk niet mooi , wat een schreeuwende sponsornaam van RWE zeg. Alleen de kleur geel bevalt me.

Joep Meijsen
7 augustus 2008, 10:52
Duisburg heeft de oefenwedstrijd tegen Lada Togliatti met 5-0 verloren. Wedstrijd werd gespeeld in Zuid-Duitsland.

Jack Mulders
7 augustus 2008, 17:51
Krefeld heeft de 2 oefenwedstrijden tegen de vice kampioen Locomotiv Jaroslav uit Rusland met 5 - 3 en 6 - 2 verloren.

Nu heeft Krefeld al verdedingsproblemen aangezien de 2de wedstrijd nog maar met 4 verdedigers werd uitgespeeld, wel zijn nog 3 buitenlandse spelers er niet bij.

Raymond Tellers
7 augustus 2008, 22:45
Shirts trouwens vind ik persoonlijk niet mooi , wat een schreeuwende sponsornaam van RWE zeg. Alleen de kleur geel bevalt me.

Heel depressief shirt als je het mij vraagt :( Dat is de winnaar in de wedstrijd van Krefeld! Er waren hele mooie shirts die niet eens in de kiesronde zijn gekomen.

Jack Mulders
8 augustus 2008, 17:08
Ja , ik was het in eerste instantie vergeten dat het de winnaar was, vreemd is vanwel dat enkele Krefeldse forumleden ze juist wel mooi vinden.

Wendy Tellers
10 augustus 2008, 17:03
Pat Lebeau is al weer ontslagen bij Duisburg.
Hij paste niet in het team.

Jack Mulders
10 augustus 2008, 18:55
Krefeld heeft de oefenwedstijden, tegen Duisburg en Hamburg dit weekend winnend afgesloten.
Met 3 - 2 en 5 - 3 werden de andere DEL clubs verslagen.
Nog steeds is Krefeld nog niet compleet.

Jan Nagtzaam
10 augustus 2008, 21:55
Daar hebben we het het vorig seizoen ook al over gehad, maar in Krefeld heb ik het niet kunnen krijgen op het treinstation.
Duisburg weet ik eigenlijk niet.
Maar het komt wel goed hoor. Gewoon bestellen. :)

Hoi Wendy

Kun je kopen in de boekshop in de Real in Krefeld.

Gr.
jan

Wendy Tellers
11 augustus 2008, 19:54
Hoi Wendy

Kun je kopen in de boekshop in de Real in Krefeld.

Gr.
jan
Bedankt Jan!
In Krefeld komen we toch zo nu en dan! :) :) :)

Wendy Tellers
11 augustus 2008, 20:01
Krefeld heeft de oefenwedstijden, tegen Duisburg en Hamburg dit weekend winnend afgesloten.
Met 3 - 2 en 5 - 3 werden de andere DEL clubs verslagen.
Nog steeds is Krefeld nog niet compleet.
Tegen Duisburg scoorde voor Krefeld nieuwkomer Stephens, Blank en Hager.
Voor Duisburg scoorde Cox en ex-Krefelder Alinc.
Ik vind het wel opvallend (en goed van Duisburg) dat ze Justin Cox hebben kunnen behouden. Ik had eigenlijk verwacht dat die wel een aanbieding van een ander team zou krijgen.
Volgens mij heeft Duisburg een aardig team komend seizoen. Maar dat zal de tijd zich uitwijzen.

Tegen Hamburg scoorde Stephens 2 keer, Vasiljevs, Verwey en Pietta.

Stephens heeft nu al 4 keer gescoord tijdens de oefenwedstrijden.

Wendy Tellers
11 augustus 2008, 20:03
Nu heeft Krefeld al verdedingsproblemen aangezien de 2de wedstrijd nog maar met 4 verdedigers werd uitgespeeld, wel zijn nog 3 buitenlandse spelers er niet bij.
Bekend probleem bij Krefeld.
Al jaren op rij hebben ze problemen in de verdediging!

Sarah van Rooijen
11 augustus 2008, 21:26
Maar misschrien wordt het nu door en andere keeper beter. En zij krijgen nu meer zekerheid in de verdediging

Wendy Tellers
11 augustus 2008, 21:35
Maar misschrien wordt het nu door en andere keeper beter. En zij krijgen nu meer zekerheid in de verdediging
Ik hoop het. Eindelijk weer eens een fatsoenlijke sluitpost!
Pavoni was te wisselvallig en beangstigend met zijn saves.
Muller was zijn laatste seizoen bij Krefeld ook niet meer alles.
Tja, en bij zo'n keepers als Pavoni moet je een goede verdediging voor je hebben staan.
Hij wilde het spel snel houden, maar als er dan geen verdediger bij je in de buurt hebt .......

Wendy Tellers
11 augustus 2008, 21:37
Sarah,
Ik zie trouwens dat je pas net een paar dagen forumlid bent, uit Enschede komt en Krefeld fan.
Vertel eens wat meer als je wilt.
Ga je vaak naar Krefeld, hoe kom je bij deze club en wat is je Nederlandse favoriete team?

Wendy Tellers
11 augustus 2008, 21:46
Sarah,
Ik zie trouwens dat je pas net een paar dagen forumlid bent, uit Enschede komt en Krefeld fan.
Ga je vaak naar Krefeld, hoe kom je bij deze club en wat is je Nederlandse favoriete team?
Excusez-moi, ik las net pas je stukje onder " algemeen" . :)
Meestal kijk eerst op het buitenlands forum.

Sarah van Rooijen
11 augustus 2008, 21:52
Sarah,

I heb al bij de threat over nieuwe forumlids een beetje over mij geschrijven. In de laatse jaren ben ik heel vaak naar Krefeld gegaan maar vanaaf Enschede is het te ver weg omdaat ik dan met de train must rijden.
De erste keer was is 2003 bij een ijshockey wedstrijd dat was noog in de Rheinlandhalle en omdaat ik de stemming goet vond was ik vanaf deze tijd heel vaak bij een wedstrijd maar niet meer in 2003 .
En met nederlandse teams ken ik eigenlijk noog heelemal geen. Ik weet dat Enschede geen ijshockey team heeft maar ik wil over deze forum ook meer over nederlandse teams leren

Jack Mulders
13 augustus 2008, 13:12
Vanaf morgen komt de Eishockeynews, seizoengids uit, vanaf 20 Augustus kun je de seizoensgids van Kicker kopen.