PDA

View Full Version : Officiële DEL thread 2008-09

Pagina's : 1 [2]

Ger Tellers
13 augustus 2008, 20:40
Vanaf morgen komt de Eishockeynews, seizoengids uit, vanaf 20 Augustus kun je de seizoensgids van Kicker kopen.
En internet komt elke dag uit Jack::gowild:::yawinkle:

Wendy Tellers
14 augustus 2008, 08:50
Augsburg contracteert de 28-jarige ex NHL-er Scott Barney.
Zal hij dadelijk mogen gaan inspelen in een shirt dat ontworpen is door Raymond? :)

Paul van Heertum
14 augustus 2008, 08:57
Die heeft een leuke medische geschiedenis

Remco Bambacht
14 augustus 2008, 09:03
Inderdaad. Dit is er eentje uit de categorie 'Krajicek'. Drie seizoenen gemist wegens een rugblessure. Afgelopen seizoen trouwens 20+ goals in de AHL, dus dat is weer een goed teken. Tip voor Augsburg: laat iemand anders zijn zware tas dragen!

Abe Brouwer
15 augustus 2008, 12:35
Pat Lebeau is al weer ontslagen bij Duisburg.
Hij paste niet in het team.

Hij traint nu mee bij de Zwitserse NLB-club Langenthal. Kassel zou echter belangstellin hebben voor hem.

Jeroen Pilon
15 augustus 2008, 14:03
Verdorie.. Haie goalie Robert Müller moet maandag wederom een hersenoperatie ondergaan. In 2006 werd een groot deel van een kwaadaardige hersentumor bij hem verwijderd en kon Müller na chemotherapieën een sterke comeback maken. Weefselonderzoek moet nu uitsluitsel geven of de tumor weer kwaadaardig is.

Jordy Rutten
15 augustus 2008, 16:11
Verdorie.. Haie goalie Robert Müller moet maandag wederom een hersenoperatie ondergaan. In 2006 werd een groot deel van een kwaadaardige hersentumor bij hem verwijderd en kon Müller na chemotherapieën een sterke comeback maken. Weefselonderzoek moet nu uitsluitsel geven of de tumor weer kwaadaardig is.

Tsja. Die ellende raakt onze sport dus ook.
Verschrikkelijk is dat.

Het is te hopen dat hij niet kwaadaardig is en er iets aan gedaan kan worden...

Jack Mulders
15 augustus 2008, 18:33
Oei , alweer Robert die een zware tijd krijgt met veel onduidelijkheid.

Moet toch een zwaar zijn om steeds je carriere met deze zwaarheden te moeten hervatten.

Alweer sterkte Robert Muller.

Jack Mulders
15 augustus 2008, 18:55
Hij traint nu mee bij de Zwitserse NLB-club Langenthal. Kassel zou echter belangstellin hebben voor hem.

Kassel heeft net via internet laten weten dat ze hem niet zal aantrekken.

Joep Meijsen
16 augustus 2008, 11:13
Nou, ik heb gisteren op het station in Kleve het Eishockeynews Sonderheft 08/09 gekocht. Hieronder mijn bevindingen.

* 212 pagina's dik. Het voelt lekker dik aan, is gedrukt op een goede kwaliteit papier, maar de cover is verre van spannend. Beetje saai zelfs.

* In een inleidend verhaal worden de liga neergezet, waarbij onder meer de nieuwe regelingen ronde beker, de play-offs en het aantal buitenlanders wordt beschreven. Tien van de zestien ploegen zijn de afgelopen tien jaar naar een nieuw gebouw verhuisd, terwijl slechts vier clubs in de zomer van coach zijn gewisseld. Daarbij slechts 1 echte niewukomer, Steve Sterling van Iserlohn.

* De totale omzet van de DEL stijgt voor het eerst uit boven de 80 miljoen euro (86,5). Natuurlijk door de uitbreiding van de liga met Kassel, dat bijna vier miljoen euro op de begroting heeft staan, maar ook doordat bestaande clubs meer geld gaan uitgeven. Met 1 miljoen meer is de begroting van Duisburg het meest gestegen. Met vier miljoen euro laat Duisburg overigens nog steeds maar drie clubs achter zich, waaronder nieuwkomer Kassel. Augsburg is met 3,1 miljoen de club met de laagste begroting.

Ook Berlijn geeft een miljoen meer uit. Met 7,5 miljoen is het nu de nummer twee op de lijst, achter Mannheim dat stabiel 8 miljoen blijft uitgeven. Opvallend is het feit dat Dusseldorf zes ton minder gaat uitgeven en zakt naar 7,1 miljoen en de derde plaats. Hamburg en Keulen volgen op korte afstand.

* Daarna een interview met de general managers van Keulen en Dusseldorf, die onder meer vertellen dat ze niet denken dat er Duitse clubs gaan toetreden tot de KHL. Berlijn wordt schijnbaar genoemd als mogelijkheid voor een West Division met Stockholm, Helsinki en Salzburg.

* Een interview met Andreas Renz, die dit jaar de grens van 800 wedstrijden gaat overschrijden.

* Het speelschema

* Het gebruikelijke reclameverhaal van Premiere. Komend jaar 65 livewedstrijden. Daarbij de klacht dat de andere zenders in Duitsland het ijshockey grotendeels links laten liggen.

* Dan een overzicht van de nieuwe sterren met de Star Potential. Vijf sterren krijgen Mike Johnson (Keulen), Frederic Cassivi (Neurenberg). Voor de fans uit de grensstreek, Scott Langkow van Krefeld krijgt 2,5 ster.

* De favorieten voor de titel, Berlijn, Mannheim, Keulen, Dusseldorf, Neurenberg en Frankfurt. Berlijn en Mannheim krijgen daarbij de hoogste waarderingen. Er zijn volle punten voor de defensies van Mannheim en Keulen. Krefeld krijgt 3,5 puck voor de goalie, 3 pucks voor de defensie en drie pucks voor de aanval. Wordt daarmee als twaalfde ingeschat van de zestien teams.

* Een wat mij betreft overbodig overzicht met foto's en adressen van stadions.

* Interview met de scheidsrechtersbaas. Tevreden over het niveau, voor harde, faire checks en bezorgd over de aanwas van onderaf.

* Interview Uwe Krupp. Hij voorspelt dat de opmars van de KHL ervoor zorgt dat Duitse clubs zich nog amper buitenlandse toppers kunnen veroorloven. Dat hoeft geen voordeel te zijen voor jeonge Duitse spelers. De DEL wordt weinig meer dan een opleidingsliga voor KHL en NHL.

* Verhaaltje over Deutschlandcup gekoppeld aan een advertentie

* Verhaal over de Champions League die in oktober begint. Neurenberg moet zich proberen te plaatsen ten koste van Bern en Kosice. Berlijn is gekwalificeerd en speelt tegen Oulu en Magnitogorsk. Het gaat om miljoenen en wordt hopelijk serieuzer genomen dan de EHL ooit.

* Een wedstrijd met rare prijzen. Zes overnachtingen in Garmisch-Partenkirchen, kaartjes voor de musical We Will Rock You en een avond op het Oktoberfest in Munchen. Mij stimuleert het niet tot meedoen.

* Dan de teampagina's. Met de fetiten, een verhaal over anderhalve pagina met bechrijvingen van de selecties, een interviewtje met de hoofdcoach, het speelschema en dan een kleine foto van iedere speler met zijn basisgegevens erbij en een korte omschrijving van sterke en zwakke punten. De records van het team en nog veel meer statistieken en tenslotte een paginagrote teamfoto en de selectie in een oogopslag.

* Achterin dan nog het DEL Rekordbuch en de spelers op alfabetische volgorde.

Conclusie: De nog geen vijf euro is het best waard, maar ik ben niet echt onder de indruk verder. Solide, maar niets bijzonders.

Paul van Heertum
16 augustus 2008, 11:22
Op basis van 400 spelers en dat 60% van het budget naar spelerssalarissen gaat kom je op ongeveer gemiddeld 130.000 bruto uit. Toch een leuk bedragje lijkt me zo

Wendy Tellers
16 augustus 2008, 16:46
Op zo'n jonge leeftijd voor de tweede maal met deze onzekerheid te maken hebben!
Niet meer normaal.
Ik hoop dat Robert er deze keer wederom snel van hersteld.
En laten we hopen dat het niet kwaadaardig is.

Sarah van Rooijen
17 augustus 2008, 22:11
Vandaag was de eerste wedstrijd in de Rheinlandhalle in Krefeld. Het was een voorbereiding wedstrijd maar het was leuk te zien hoe de team zamen spelt en ook spelen wil. Het was niet zo succesrijk voor Krefeld. DEG heeft het wedstrijd met 4-2 winnen. Maar zij hebben goed gevecht en wij kunnen benieuwd zijn naar de nieuwe seizoen.

Wendy Tellers
18 augustus 2008, 15:53
Duisburg verloor de oefenwedstrijd tegen de nieuwkomer in de DEL (Kassel) met 2-7!!!

Buiten dit enorme verschil hebben ze ook nog een aantal geblesseerden aan de wedstrijd over gehouden.
Jan Taube, Justin Cox en Jean Luc Grand Pierre.
Jean Luc Grand Pierre???
Ja, die is blijkbaar teruggekeerd bij Duisburg.
Evenals Anton Bader.
Volgens mij hebben ze in het verleden ook al eens samengespeeld bij Duisburg.

Wendy Tellers
18 augustus 2008, 15:55
Overigens opvallend dat Duisburg wederom veel verdedigers heeft.
Vorig seizoen was dat ook al zo.
Dit jaar hebben ze 9 verdedigers.
En als ik de namen zo bekijk zijn het niet de slechtste verdedigers.

Wendy Tellers
18 augustus 2008, 16:00
Bij Duisburg is eindelijk de nieuwe site online.
http://www.ev-duisburg.de/

In eerste instantie lijkt hij hetzelfde als de oude site.
Altthans ziet hij in grote lijnen als de oude site uit.
Maar als je er eens wat op gaat rondkijken, lezen en zoeken blijkt de site echt mooi en overzichtelijk te zijn opgezet.
Echt een verbetering.

Wendy Tellers
18 augustus 2008, 22:14
Wat ik me afvraag: hoe zullen Alinc en Grand Pierre met elkaar omgaan binnen 1 team?

Twee seizoenen geleden was Grand Pierre van Duisburg naar Dusseldorf over gestapt.
Na een paar goede wedstrijden van Alinc (toen in de lijn met Vasiljevs en Jan) kreeg hij die harde check van Grand Pierre.
Waarschijnlijk een faire check (heb hem alleen op beelden gezien), maar Alinc lag de rest van het seizoen eruit.
Oftwel: zijn seizoen werd al na een goede drie maanden beeindigd.
De zomertrainingen van het afgelopen jaar kende hij ook nog de nodige problemen hierdoor en tijdens de eerste wedstrijden van het vorig seizoen ook nog.
En nu zijn het teammaten.

Ik weet dat je als sportman dit moet kunnen vergeten en weer als teammaten moet kunnen spelen.
Maar zo'n langdurige blessure door een overdreven harde check ....... is toch een ander verhaal.

Wendy Tellers
19 augustus 2008, 14:37
Duisburg verloor de oefenwedstrijd tegen de nieuwkomer in de DEL (Kassel) met 2-7!!!
Ook Mannheim verloor afgelopen weekend van Kassel!!!

Joep Meijsen
21 augustus 2008, 10:05
Nou, ik heb gisteren op het station in Kleve het Eishockeynews Sonderheft 08/09 gekocht. Hieronder mijn bevindingen.

* De favorieten voor de titel, Berlijn, Mannheim, Keulen, Dusseldorf, Neurenberg en Frankfurt. Berlijn en Mannheim krijgen daarbij de hoogste waarderingen. Er zijn volle punten voor de defensies van Mannheim en Keulen. Krefeld krijgt 3,5 puck voor de goalie, 3 pucks voor de defensie en drie pucks voor de aanval. Wordt daarmee als twaalfde ingeschat van de zestien teams.

Wat ik helemaal ben vergeten te vermelden is dat de analyse van de teams wordt gedaan door niemand minder dan Eishockeynews columnist en Geleen-coach Uli Egen. 'Die vanwege prive-redenen tegenwoordig in Nederland coacht', aldus de inleiding.

Wendy Tellers
21 augustus 2008, 11:55
Wat ik helemaal ben vergeten te vermelden is dat de analyse van de teams wordt gedaan door niemand minder dan Eishockeynews columnist en Geleen-coach Uli Egen. 'Die vanwege prive-redenen tegenwoordig in Nederland coacht', aldus de inleiding.
Gaaf!!!!
Ik wist niet eens dat Uli columnist van Eishockeynews is.
Misschien kan dat ook wel handig zijn voor het Nederlandse ijshockey?????

Paul van Heertum
21 augustus 2008, 15:47
Wat ik me afvraag: hoe zullen Alinc en Grand Pierre met elkaar omgaan binnen 1 team?

Twee seizoenen geleden was Grand Pierre van Duisburg naar Dusseldorf over gestapt.
Na een paar goede wedstrijden van Alinc (toen in de lijn met Vasiljevs en Jan) kreeg hij die harde check van Grand Pierre.
Waarschijnlijk een faire check (heb hem alleen op beelden gezien), maar Alinc lag de rest van het seizoen eruit.
De zomertrainingen van het afgelopen jaar kende hij ook nog de nodige problemen hierdoor en tijdens de eerste wedstrijden van het vorig seizoen ook nog.

Ik weet dat je als sportman dit moet kunnen vergeten en weer als teammaten moet kunnen spelen.
Maar zo'n langdurige blessure door een overdreven harde check ....... is toch een ander verhaal.

Als je niet tegen checks kan moet je bandy gaan doen of gaan schaken

Dit hoort natuurlijk gewoon bij de sport, dat gaat echt geen probleem opleveren

Wendy Tellers
21 augustus 2008, 16:39
Als je niet tegen checks kan moet je bandy gaan doen of gaan schaken

Dit hoort natuurlijk gewoon bij de sport, dat gaat echt geen probleem opleveren
Geef ik je volkomen gelijk in Paul.
Maar ik kan me indenken dat het toch wel moeilijk is.
Ik bedoel maar:
Alinc was net aan een goed seizoen begonnen.
Hij haalde heel wat punten binnen met de lijn Herberts Vasiljevs en Ivo Jan.
En vervolgens lig je er een half seizoen uit. En ook nog problemen hierdoor hebben bij de aanvang van het nieuwe seizoen.
Lijkt me niet echt gemakkelijk!!!!

Maarja, zoals ik zelf ook al schreef: als topsporter ga je voor het team en zal je dit soort dingen aan de kant kunnen zetten.

Ro Herregraven
21 augustus 2008, 16:52

Lambert Keulen werd een keer knock-out geslagen (dus niet gechecked) door Jara Sipek, en de seizoenen daarna speelden zij ook samen. Kan dus wel.

Abe Brouwer
22 augustus 2008, 22:02
De DEL allstar game is op 31 januari in de nieuwe O2-arena in Berlijn.

Wendy Tellers
26 augustus 2008, 08:12
Eindelijk!!!! Voor de thuiswedstrijden van Krefeld kunnen nu ook online tickets besteld worden!!!!
Dat heeft lang geduurd!
Zo lang dat wij het inmiddels niet meer nodig hebben omdat we wederom een seizoenskaart hebben.

Overigens vind ik het belachelijk dat de kaarten tegen Dusseldorf en Koln duurder zijn geworden.
Staanplaatsen 1 euro en zitplaatsen 2 euro duurder.

Wendy Tellers
26 augustus 2008, 09:08
Ook Mannheim verloor afgelopen weekend van Kassel!!!
Na de zege op Ingolstad, Mannheim en Duisburg was Dusseldorf afgelopen vrijdag toch te sterk voor Kassel.
De Huskies verloren met 1-3 van de Metro Stars.
Zondag wonnen ze wel weer van Wolfsburg.
Morgenavond spelen ze nog een oefenwedstrijd tegen Mannheim en dan kan de bekerronde beginnen.

Kassel heeft een heel andere voorbereiding gehad dan Krefeld.
Krefeld heeft veel tegen buitenlandse en 2e liga teams gespeeld. En dan meerdere dagen achter elkaar. En tegen Hamburg, Duisburg en Dusseldorf uit de DEL.
Kassel heeft alleen tegen DEL teams oefenwedstrijden gespeeld met telkens een aantal dagen ertussen. Zij hebben er ook maar 6 gespeeld.
En Krefeld een stuk of 9??????

Abe Brouwer
26 augustus 2008, 16:06
Ingolstadt heeft een uitnodiging aangenomen om rond kerst en oudjaar aan de Spengler Cup in Davos mee te doen. Hun tegenstanders zijn Davos, Karlovy Vary, Dynamo Moskou en een Canadese selectie.

Fintan Planting
27 augustus 2008, 14:10
Niet echt DEL, maar het betreft een DEL-speler... Ex-NHL-er en huidig Hannover Scorpions verdediger Sascha Goc wil nooit meer voor het Duits nationaal team uitkomen. Reden is een waarschuwing die Goc een aantal weken geleden van de Duitse anti-doping autoriteiten ontving. Volgens hem heeft hij zich keurig aan zijn meldingsplicht gehouden - die samenhangt met zijn plaats in het nationale team -, maar heeft de computer dat incorrect geregistreerd. Hij onderschrijft het belang van dopingtests, maar wil niet het risico lopen dat een administratieve fout hem in de toekomst een onbetaalde schorsing kan opleveren.

http://www.hockeyweb.de/artikel.php?a=38388

Wendy Tellers
28 augustus 2008, 11:41
Niet echt DEL, maar het betreft een DEL-speler... Ex-NHL-er en huidig Hannover Scorpions verdediger Sascha Goc wil nooit meer voor het Duits nationaal team uitkomen. Reden is een waarschuwing die Goc een aantal weken geleden van de Duitse anti-doping autoriteiten ontving. Volgens hem heeft hij zich keurig aan zijn meldingsplicht gehouden - die samenhangt met zijn plaats in het nationale team -, maar heeft de computer dat incorrect geregistreerd. Hij onderschrijft het belang van dopingtests, maar wil niet het risico lopen dat een administratieve fout hem in de toekomst een onbetaalde schorsing kan opleveren.

http://www.hockeyweb.de/artikel.php?a=38388
Man, man. Wat een blunder!

Paul van Heertum
28 augustus 2008, 15:33
Waarom is dat een blunder?

Wendy Tellers
28 augustus 2008, 20:50
Waarom is dat een blunder?
Omdat Goc een waardevolle speler is en door een domme administratieve fout gaat hij nu dus niet meer voor het nationaal team spelen.
Noem ik dus een blunder als je een administratieve fout maakt!
Sowieso omdat hem zulk soort dingen ook de naam kan kosten omdat het in de media komt.
En negatieve dingen blijven helaas vaker bij dan positieve. Ook al blijkt het achteraf niet waar te zijn.

Abe Brouwer
28 augustus 2008, 21:04
Frankfurt Lions eigenaar Gerd Schröder is vandaag op 49 jarige leeftijd overleden. Hij was al een tijd ziek. Ook zat hij in het bestuur van de DEL.

Paul van Heertum
28 augustus 2008, 21:37
Omdat Goc een waardevolle speler is en door een domme administratieve fout gaat hij nu dus niet meer voor het nationaal team spelen.
Noem ik dus een blunder als je een administratieve fout maakt!
Sowieso omdat hem zulk soort dingen ook de naam kan kosten omdat het in de media komt.
En negatieve dingen blijven helaas vaker bij dan positieve. Ook al blijkt het achteraf niet waar te zijn.

Hij zegt zelf geen fout gemaakt te hebben, maar dat het systeem niet klopt en hij daar dus niet onder wil vallen.

Dan moeten ze bij de bond maar een beter systeem regelen

Wendy Tellers
29 augustus 2008, 08:36
Dan moeten ze bij de bond maar een beter systeem regelen
Justement.
Ik vind het dus ook een blunder van de bond.
Met het gevolg dat er nu een nationaal speler minder is en ook nog eens dat Goc met een negatief beeld in de media is gekomen.

Abe Brouwer
4 september 2008, 21:46
Voor bijna 12.000 toeschouwers hebben Kölner Haie en Eisbären Berlin het nieuwe DEL-seizoen geopend. De Eisbären wonnen met 2-1.

Jack Mulders
4 september 2008, 22:59
In Duisburg zijn de eerste spelers er al uit gegooid.

Liimitanen,DiLauro,Spets en Fritsmeier Junior zijn de eerste slachtoffers.

De eerste 2 hebben geen buitenlanders licentie gekregen van de Pape , de eigenaar van Duisburg.

Wendy Tellers
5 september 2008, 15:23

De eerste 2 hebben geen buitenlanders licentie gekregen van de Pape , de eigenaar van Duisburg.
Liimitanen en DiLauro had ik inderdaad al eerder deze week gelezen.
Dat Fritzmeier nog zolang DEL heeft gespeeld verwondert mij sowieso.
Maarja, dat zal wel met pappa te maken hebben!
Ik zal hem toch wel gaan missen.
Enkele jaren hebben we hem in Krefeld en Duisburg mogen aanschouwen en ik heb heel wat keren gelachen met zijn briljante remtechniek!!

Wendy Tellers
5 september 2008, 15:25
Vanavond gaat het beginnen!
Het ijshockeyseizoen voor ons in de DEL.
Duisburg start in eigen huis tegen Augsburg.
En wij zijn er natuurlijk bij!
En in welk shirt zal Augsburg de warming up doen?

Jack Mulders
5 september 2008, 15:29
Vanavond gaat het beginnen!
Het ijshockeyseizoen voor ons in de DEL.
Duisburg start in eigen huis tegen Augsburg.
En wij zijn er natuurlijk bij!
En in welk shirt zal Augsburg de warming up doen?

Zoals de concurrent van mijn werkgever het zegt : We hebben er zin in!!!

Tot zo.

Joep Meijsen
6 september 2008, 09:04
Gisteravond de eerste wedstrijd van het nieuwe ijshockeyseizoen gezien: Dusseldorf tegen Mannheim in de DEL. Voor zo'n 7200 toeschouwers en na een spectaculaire openingsshow was het een redelijk fysieke, spannende en technisch goede wedstrijd. Mannheim leek de wedstrijd in de derde periode naar zich toe te trekken, maar moest vier seconden voor tijd alsnog een gelijkmaker toestaan. Uiteindelijk was het met de penaltyshots toch het bezoekende team dat de winst naar zich toetrok.

Opvallendste spelers: Fred Brathwaite, René Corbet en Sven Butenschon van Mannheim en Jamie Storr en Patrick Reimer bij Dusseldorf.

Harry Pal
6 september 2008, 11:45

Naar de Flyers met die mensen.

Wendy Tellers
8 september 2008, 15:35
Ook wij hebben al weer de eerste twee wedstrijden in de DEL erop zitten.

Vrijdag was het Duisburg tegen Augsburg. Helaas een teleurstellend Duisburg gezien.
Ik dacht dat zij een paar dragende spelers erbij hadden zitten, maar dat viel tegen.
Alinc (ex-Krefelder) viel al tijdens de eerste periode geblesseerd uit. De andere twee ex-Krefelders (Selivanov en Kunce) maakten de twee doelpunten voor Duisburg.
De nieuwe goalie van Duisburg (Kauhanen) viel mij vies tegen. Laat dan maar Lang in het doel staan en dat gebeurde gelukkig na ander halve periode ook.
Verder stond de lijn met Cox en Selivanov heel veel op het ijs. Die jongens draaien ze nu al kapot!!!!
En ook nog een vechtpartij mogen aanschouwen waarbij o.a. Selivanov en Grand Pierre betrokken waren.
Uiteindelijk verloren de Fuchse met 2-6.

Gisteren was dan ook weer de eerste thuiswedstrijd van Krefeld. Een spectaculaire openingsshow waarbij slechts enkele kleine dingen veranderd waren. Er waren ruim 5.500 toeschouwers en een geweldige sfeer.
Krefeld won met 4-3 van Straubing nadat ze vrijdag al van Ingolstadt met 0-2 wonnen.
De Pinguine speelden beter dan de laatste vier wedstrijden die ik van hen gezien heb, maar toch is er nog veel werk aan de winkel.
Wel leuk dat de jonge Huebscher die uit de eigen jeugd komt scoorde. Het derde doelpunt werd door de 19 jarige aanvaller gemaakt op aangeven van Riefers en Endrass. Totale leeftijd van deze assisten/doelpuntenmaker: 56 jaar!
Ook de sh goal van Vasiljevs waarmee hij de score opende was mooi!

Tja, en zo hebben we dus al 8 wedstrijden erop zitten dit seizoen. :)

Jack Mulders
8 september 2008, 15:59
Ook wij hebben al weer de eerste twee wedstrijden in de DEL erop zitten.

Vrijdag was het Duisburg tegen Augsburg. Helaas een teleurstellend Duisburg gezien.
Ik dacht dat zij een paar dragende spelers erbij hadden zitten, maar dat viel tegen.
Alinc (ex-Krefelder) viel al tijdens de eerste periode geblesseerd uit. De andere twee ex-Krefelders (Selivanov en Kunce) maakten de twee doelpunten voor Duisburg.
De nieuwe goalie van Duisburg (Kauhanen) viel mij vies tegen. Laat dan maar Lang in het doel staan en dat gebeurde gelukkig na ander halve periode ook.
Verder stond de lijn met Cox en Selivanov heel veel op het ijs. Die jongens draaien ze nu al kapot!!!! Uiteindelijk verloren de Fuchse met 2-6.

Gisteren was dan ook weer de eerste thuiswedstrijd van Krefeld. Een spectaculaire openingsshow waarbij slechts enkele kleine dingen veranderd waren. Er waren ruim 5.500 toeschouwers en een geweldige sfeer.
Krefeld won met 4-3 van Straubing nadat ze vrijdag al van Ingolstadt met 0-2 wonnen.
De Pinguine speelden beter dan de laatste vier wedstrijden die ik van hen gezien heb, maar toch is er nog veel werk aan de winkel.
Wel leuk dat de jonge Huebscher die uit de eigen jeugd komt scoorde.

Tja, en zo hebben we dus al 8 wedstrijden erop zitten dit seizoen. :)

Ben bang dat er in Duisburg weer snel koppen zullen gaan rollen.
Men heeft zoveel ervaren spelers binnen gehaald dat men continue te langzaam kon reageren op het ijs. Vooral de snelheid ontbreekt in dat team, diegene die het wel hebben gebruiken het totaal verkeerd , dat moet een coach toch ook kunnen zien??

Augsburg heeft me daarintegen juist wel verrast, zo´n no name team en dan zo´n perfecte aanvallen laten zien. Of lag dit alleen aan de zwakte van de thuisploeg??

Bij Krefeld is nog erg veel werk aan de winkel, de goalie kan me juist wel eens bekoren(sorry Wendy).
Ook de van Dusseldorf afkomende Stephens kan me heel goed gaan bevallen.
Daarnaast vond ik vooral de 3 en 4 de lijn met veelal jeugdspelers en spelers uit de 2de liga er boven uit springen, wat wilde die jongens zich laten zien voor de eigen aanhang. Toppie. Deze mochten dan ook voluit meespelen.
Vooral de 2de lijn vond ik erg rommelig spelen maar dit kan te maken hebben met de uitval van aanvaller Verwey!

De wedstrijd zelf was erg leuk, 2 teams die vol op de aanval speelden , of de thuisploeg de verdiende winnaar was betwijfel ik , ook Straubing beviel me dit weekend.

In ieder geval heeft Krefeld 6 punten in het eerste weekend gehaald, waar ik al met de helft tevreden was geweest.

Andy Clifton
8 september 2008, 16:12
Bij Krefeld is nog erg veel werk aan de winkel, de goalie kan me juist wel eens bekoren(sorry Wendy).

Volgens mij bedoelde Wendy de goalie van Duisburg Jack.
Maar mooi om te horen dat het goede gevoel bij Krefeld er is..

Jack Mulders
8 september 2008, 16:24
Volgens mij bedoelde Wendy de goalie van Duisburg Jack.
Maar mooi om te horen dat het goede gevoel bij Krefeld er is..

Sorry Andy, had ik beter moeten schrijven, dit was op een eerdere reactie van Wendy, zij heeft Langkow een aantal wedstrijden meer mogen zien dan deze persoon zelf. Zij gaf toen aan dat Pavoni zelfs beter was(verbeter me aub als ik miszit)dan de nieuwe goalie.
Ikzelf kan ook mis zitten omdat ik hem pas 2 wedstrijden heb mogen zien.
Vind het altijd leuk om met Wendy onze meningen te delen, we zitten heel vaak op een lijn , maar niet altijd, zijn altijd gezonde meningen hoor!!

Wat ook leuk was dat gisteren met de ere ronde de nieuw goalie enigzins een beetje afwachtend was om het publiek te bespelen , ook zijn zoontje keek vreemd op wat er allemaal gebeurde. Hou persoonlijk wel van die bescheidenheid in de mens.

Dit in tegenstelling van Stephenson die het zich goed liet bevallen en een echte publiekslieveling begint te worden in het Krefeldse.

Wendy Tellers
9 september 2008, 08:27
Meningsverschillen mogen er zijn!!!!
Maar ik had het in mijn laatste posting inderdaad over de nieuwe goalie van Duisburg.
Langkow (van Krefeld) beviel me zondag een stuk beter dan in Landshut en Freiburg.
In Freiburg vond ik hem gewoon een ramp.
Dus hoop is er dat hij zich nog verder gaat verbeteren. :)
Maarja, hij heeft afgelopen twee jaar niet zo heel veel wedstrijden gespeeld.
Dus wedstrijdritme zal hem wel weer terug kunnen brengen op zijn oude niveau.

Abe Brouwer
12 september 2008, 05:43
Valse start voor Kölner Haie: na een 6-4 nederlaag in en tegen Iserlohn staat de club onderaan met 0 uit 4. Zware tijden voor Doug Mason dus.

Jeroen Pilon
12 september 2008, 08:41
Een trainer kan bij de Keulse fans jammergenoeg nooit op veel krediet rekenen. Sinds goalgetter Ivan Ciernik vertrokken is (naar aanleiding van een aanvaring met Mason) staan de fora vol met troep en onzin discussies over Mason. De negatieve reeks kon eigenlijk niet op een slechter moment komen.

Wendy Tellers
12 september 2008, 15:22
Ben bang dat er in Duisburg weer snel koppen zullen gaan rollen.
Men heeft zoveel ervaren spelers binnen gehaald dat men continue te langzaam kon reageren op het ijs. Vooral de snelheid ontbreekt in dat team, diegene die het wel hebben gebruiken het totaal verkeerd , dat moet een coach toch ook kunnen zien??
In ieder geval gaan er nog geen spelers ontslagen worden.
Sterker nog: ze hebben hun verdediging uitgebreid met een zeer ervaren speler.
De 29 jarige Rick Berry heeft heel wat jaren ervaring in de AHL en zelfs 4 jaar in de NHL.
Ik ben eens benieuwd vanavond of hij de verdediging wat omhoog kan brengen bij de Fuchse.

Duisburg heeft nu al weer 9 verdedigers in hun line up!!!!!

Jeroen Pilon
14 september 2008, 13:57
Arme Doug... 4 wedstrijden op rij verloren en na 15 minuten al 3-0 achter tegen het grote Kassel (en dat in de eigen arena) ::neutral::

Abe Brouwer
14 september 2008, 21:28
Arme Doug... 4 wedstrijden op rij verloren en na 15 minuten al 3-0 achter tegen het grote Kassel (en dat in de eigen arena) ::neutral::

Inmiddels al 5 wedstrijden op rij: tegen Kassel werd het uiteindelijk 1-5. Maar de leiding van Haie heeft al laten weten nog steeds achter Doug Mason te staan.

Vanmiddag hebben de Eisbären uit Berlijn de nieuwe O2-arena ingewijdt: dat gebeurde in stijl met een 11-0 zege op Augsburg Panther. Er waren 14.000 toeschouwers bij de eerste wedstrijd in de O2-arena.

Duisburg leed weer eens een ruime nederlaag. In en tegen Krefeld werd het 6-1 voor het thuisteam.

Jack Mulders
14 september 2008, 22:02
Duisburg leed weer eens een ruime nederlaag. In en tegen Krefeld werd het 6-1 voor het thuisteam.

En dat ook nog nadat Krefeld het heel erg rustig aan deed in 2 van 3 periodes.

Duisburg had niets te klagen gehad , als het na een periode al met 8 of 9 tegentreffers van het ijs af was gegaan.

Zelden zo dominant ijshockey gezien van Krefeld in de eerste periode.

Wendy Tellers
15 september 2008, 17:44
De eerste periode hadden de Pinguine meteen vol moeten profiteren van hun kansen.
Dan was het inderdaad al meteen 8-0 geweest voor de eerste pauze.
Krefeld deed het erg rustig aan. De eerste lijn heb ik in de tweede periode nauwelijks op het ijs gezien en in de derde periode ook niet echt veel.

Jack Mulders
16 september 2008, 17:22
Zo , Karel Lang heeft intussen zijn job als hoofdcoach er aan gegeven, bij Duisburg. Verrassenderwijs is Didi Hegen weer teruggehaald nadat ie in 2007 zijn conge kreeg bij de Fuchse.

Op een van de forums van Duisburg zijn de fans furieus op het beleid wat er gevoerd wordt, men hoopt op een snelle verkoop van de licentie aan een andere club zodat Duisburg in een andere liga weer kan gaan opbouwen.

Joep Meijsen
16 september 2008, 17:40
Zo , Karel Lang heeft intussen zijn job als hoofdcoach er aan gegeven, bij Duisburg. Verrassenderwijs is Didi Hegen weer teruggehaald nadat ie in 2007 zijn conge kreeg bij de Fuchse.

Op een van de forums van Duisburg zijn de fans furieus op het beleid wat er gevoerd wordt, men hoopt op een snelle verkoop van de licentie aan een andere club zodat Duisburg in een andere liga weer kan gaan opbouwen.

Rond de bekercampagne schreef ik al dat Lang waarschijnlijk de eerste zou zijn die zijn congé ging krijgen. Als hij niet was opgestapt, was hij er spoedig uitgegooid.

Er is in Duisburg volgens mij amper een basis voor DEL-ijshockey. De heer Paape zal ongetwijfeld het beste voor hebben met de sport, maar is al jaren niet in staat een stabiele organisatie neer te zetten. De imports komen en gaan in een dusdanig tempo dat het straks voor de Fuechse voordeliger wordt een eigen luchtvaartmaatschappij op te zetten, met de coaches en managers gaat het bijna net zo hard, zelfs met gratis toegang raakt de hal nog niet vol en sportief worden voortdurend verkeerde beslissingen genomen.

IJshockey in Duitsland op het hoogste niveau is steeds meer een sport die in de grotere steden in moderne accommodaties wordt gespeeld. Wie niet mee kan groeien, speelt om de onderste plaatsen of moet afhaken.

Abe Brouwer
16 september 2008, 18:04
In Duisburg is sowieso geen basis voor een DEL-club.

Jack Mulders
16 september 2008, 19:38
Er is een doelpuntenfestijn in Nurnberg aan de gang, na 1 periode staat het 3 - 3 bij de wedstrijd Nurnberg - Krefeld , waar alle doelpunten voor Nurnberg in een PP zijn gevallen.

Wendy Tellers
16 september 2008, 20:51
Ik las het net ook op de site van de DEL over Lang.
Niet echt verrassend met dit soort ijshockey.
Verliezen is geen probleem. Een aantal wedstrijden op rij ook niet.
Maar de Fuchse zijn totaal geen team. En daar moest Lang toch voor zorgen.

Inderdaad verrassend dat Didi terug is.
Kunnen ze weer voor aanvang van de wedstrijd zeggen: Didi lass die Fuchse raus!!!! :)

Wendy Tellers
16 september 2008, 20:54
IJshockey in Duitsland op het hoogste niveau is steeds meer een sport die in de grotere steden in moderne accommodaties wordt gespeeld. Wie niet mee kan groeien, speelt om de onderste plaatsen of moet afhaken.
Vind ik persoonlijk erg jammer dat geld steeds meer een rol gaat spelen in de DEL.
En dat gaat het echt om grote verschillen tussen de teams.
Waarom hebben ze uberhaupt met twee teams uitgebreid????
Laat die promovatie/degradatie regel maar weer snel terug komen.
Dan krijgen ook andere teams weer de kans om op het hoogste niveau te komen.
Zo is er ook weer spanning tussen de onderste plaatsen van de DEL en bovenste van de 2e liga.
En van mij mogen ze ook terug naar 14 teams.

Wendy Tellers
16 september 2008, 21:10
Er is een doelpuntenfestijn in Nurnberg aan de gang, na 1 periode staat het 3 - 3 bij de wedstrijd Nurnberg - Krefeld , waar alle doelpunten voor Nurnberg in een PP zijn gevallen.
Helaas verliezen de Pinguine met 5-4 in Nurnberg.
Voor Krefeld scoorden Payer twee maal, Stephenson en Vasiljevs.
Stephenson doet het ook goed in de aanval.

Jack Mulders
16 september 2008, 22:07
Helaas verliezen de Pinguine met 5-4 in Nurnberg.
Voor Krefeld scoorden Payer twee maal, Stephenson en Vasiljevs.
Stephenson doet het ook goed in de aanval.

Payer had meen ik ook nog een assist, dus een 3 punter in die wedstrijd voor hem.

Ook van deze nederlagen kan dit team leren!!

Jeroen Ruiter
20 september 2008, 00:20
Was vanavond met wat ijshockeyvrienden in Krefeld, voor een wedstrijd tegen Manheim. Leuke wedstrijd gezien (7-4 Krefeld) in een perfecte hal met ambiance, muziek, leuke sfeer, een zojuist getrouwd paar op het ijs... lache allemaal.

Het verbaasde ons dat er nauwelijks gechecked werd (vonden het een beetje soft). Iedere beuk werd gelijk bestraft (kwam ons wat kinderachtig over).

Weet iemand of de regels in Duitsland in dag opzicht anders zijn?

Jack Mulders
20 september 2008, 08:33
Inderdaad , Jeroen, in Duitsland wordt er cleaner gespeeld.
En dan was Augsburg nog behoorlijk fysiek deze avond, en gemekker tegen de scheids is daar al helemaal not done. Vandaar de zoveel(4)x 10 minuten straf.

Jeroen Ruiter
20 september 2008, 09:47
Bedankt, Jack, je was er zeker ook? :)
Hoop Misconducts ja, naast de twee automatische voor Checking to the Head.

Maar hoe zit dat internationaal dan? Is het alleen in Duitsland zo? En wat als ze een WK moeten spelen, dan mag het weer wel? Lijkt me dat je er dan minder op ingespeeld bent.

Jack Mulders
20 september 2008, 13:23
Hey Jeroen.
Was samen met Raymond aanwezig.
Internationaal word er de laatste jaren ook wat strenger gefloten, zeker voor de imports is dit even omschakelen geweest.
Het verschil in Duitsland is leuk om te zien, bekijk enkele wedstrijden in de DEL en dan enkele in de 2de Bundesliga, zit een levengroot verschil in qua stevigheid en hardheid.

Vond de wedstrijd zelf niet zo bijzonder gisterenavond , 2 teams die de goalies zo in de steek lieten. Al kan ik me voorstellen dat als neutrale bezoeker en de vele goals die vielen wel leuk overkwam.
Al was de eerste periode met de snelle treffers wel leuk(je ziet niet vaak dat er na amper 3,5 minuut gespeeld te hebben een time out genomen worden)

Maar eigenlijk mogen we niet klagen, Augsburg heeft het minste budget van de DEL , Krefeld is sinds dit seizoen helemaal opnieuw begonnen met een spelersgroep die de jongste is van de DEL.
In ieder geval is de wil en geloof in eigen kunnen wel daar en men moet Krefeld een beetje de tijd gunnen om in dit proces te groeien.
Heb heel veel vertrouwen in de Rus Igor Pavlov die nu coach is in Krefeld.

Was dit je eerste keer in Krefeld??

Heb je gezeten of gestaan??

Roland Kiontke
20 september 2008, 15:13
Het verbaasde ons dat er nauwelijks gechecked werd (vonden het een beetje soft). Iedere beuk werd gelijk bestraft (kwam ons wat kinderachtig over).

Het ijshockey in Duitsland is een softe competitie geworden , men mag niets en er gebeurt zelden nog iets op het ijs .
Dit merk je eigenlijk ook aan de toeschouwers die niet of nauwelijks nog echt betrokken zijn bij het spel , de atmosfeer van vroeger in de hallen is al jaren dood .
Mijn mening is dat dit ook komt omdat er geen vonk meer overspringt van het ijs naar het publiek toe omdat de spelers zich moeten inhouden .
Persoonlijk vind ik het Duitse ijshockey steeds on-interessanter worden en het niveau met het jaar dalen .
Ik wil zelf echte Badboys terug op het ijs zoals vroeger een Holzman , Kiesling , Roedger enz die er niet bang waren voor een spatje bloed op het ijs .
( begrijp me niet verkeerd , ik wil geen zware blessures voor spelers )
Maar we hebben het verdomme over Ijshockey en dit zijn spelers waar mensen voor naar het stadion kwamen ..................voor welke spelers komen mensen nu nog naar het stadion ????
Duits hockey lijdt aan bloedarmoede !!!!!!!!!!
so ich habe fertig ....

Paul van Heertum
20 september 2008, 17:29
Zijn er vorig seizoen eigenlijk nog meer toeschouwers gekomen?

Roland Kiontke
20 september 2008, 18:50
Zijn er vorig seizoen eigenlijk nog meer toeschouwers gekomen?

Of er vorig seizoen Meer toeschouwers waren tegenover dat vorig seizoen kan ik je zo niet zeggen , ik weet alleen dat er dit seizoen in de DEL bij een aantal clubs de toeschouwers aantallen achterblijven , zie Dusseldorf, keulen en Hamburg .
Vooral bij de DEG waar ik elke thuiswedstrijd vertoef is het een catastrofe .

Jeroen Pilon
20 september 2008, 18:56
Goed om je terug te zien op het forum Roland. Wat de hardheid betreft heb je mijns inziens volkomen gelijk en als er dan eens een harde en bedreven checker in de league verschijnt (zoals een Jason Marshall destijds) dan is die speler na anderhalf seizoen niets meer dan een doorsnee DEL-speler.

Paul van Heertum
20 september 2008, 19:06
Werd het spel van Jeff Paul ook niet geaccepteerd?

Paul van Heertum
20 september 2008, 20:22
Geboorteland voor spelers met een Duitse licentie

Duitsland 218

Canada 30

Tsjechie 8
Rusland 6
Kazachstan 5

Polen 2
Letland 2
Oekraine 2
VS 2

Belgie 1
Wit Rusland 1
Zwitserland 1
Slowakije 1
Finland 1
Singapore 1
Oostenrijk 1

Geboorteplaats

Augsburg 7
Bad Muskau 8
Bad Tolz 5
Berlijn 21
Deggendorf 7
Duisburg 5
Dusseldorf 9
Freiburg 7
Fussen 6
Garmisch 10
Iserlohn 4
Kassel 6
Kaufbeuren 5
Keulen 4
Landshut 4
Munchen 8
Rosenheim 6
Schongau 4

Wel grappig op zich, de Duitse clubs lijken iedere Canadees met een Duitse naam die een beetje kan ijshockeyen en tekort komt voor de NHL te benaderen

Jack Mulders
20 september 2008, 20:30

Als bankzitter zeker.

Paul van Heertum
20 september 2008, 20:54
Deutsche Eishockey Liga
Sein deutscher Pass macht Bradley so wertvoll

http://www.derwesten.de/nachrichten/static/css/img/comment_logo_nrz.gif Düsseldorf (http://www.derwesten.de/nachrichten/sport/lokalsport/duesseldorf.html), 07.08.2008, Michael Ryberg , 0 Kommentare (http://www.derwesten.de/nachrichten/sport/lokalsport/duesseldorf/2008/8/7/news-67691210/detail.html#comments)
, Trackback-URL (http://www.derwesten.de/nachrichten/sport/lokalsport/duesseldorf/2008/8/7/news-67691210/detail.html)

http://www.derwesten.de/static/nachrichten/3570/12181343678430/51427452_20100721_widescreen.jpg
"Hauptschuldiger" am Wechsel von Stürmer Tutschek von Ingolstadt zur DEG ist Vater Alex - der wurde im friesländischen Leer geboren. Der Linksschütze gilt als vielseitiger Spieler.

Es gibt im Eishockey schier unglaubliche Zufälle. Da sitzt doch tatsächlich der gerade siebenjährige Bradley Tutschek im Eisstadien zu Edmonton, verfolgt in diversen NHL-Vorrundenspielen nicht nur die Oilers-Legenden Wayne Gretzky und Mark Messier bei ihren fünf Stanley-Cup-Siegen live. Nein, auch ein gewisser Mike Krushelnyski stand Mitte der 80-er Jahre vier Saisons im Aufgebot der West-Kanadier. Hätte damals dem heutigen DEG-Neuzugang jemand prophezeit, dieser Torjäger-Typ namens Krushelnyski wird gut zwei Jahrzehnte später sein Cheftrainer beim ERC Ingolstadt in Bayern an der Donau sein, Klein-Brad hätte wohl seine komplette Popkorn-Box weggepustet vor Lachen.
„Hauptschuldiger” am Zufall, der den Deutsch-Kanadier im Frühjahr weg von den Panthern hin zur DEG geführt hat, ist allerdings Papa Alex Tutschek. Der wurde im friesländischen Leer geboren, wanderte aber in jungen Jahren mit seinen Eltern nach Kanada aus.
Reduzierte Ausländerstellen
Durch ihn besitzt Bradley einen deutschen Pass. Was ihn in Zeiten reduzierter Ausländerstellen bei den Teams der Deutschen Eishockey-Liga so wertvoll macht. Nur noch zehn Nicht-Deutsche sind mittlerweile auf dem Spielbogen erlaubt, zwei „Joker” dürfen zusätzlich im Kader stehen.
„Das DEG-Angebot war so gut, das konnte ich nicht ablehnen”, sagt Tutschek. Der hat nach zwei ordentlichen Spielzeiten in Ingolstadt, vor allem in der vergangenen Saison unter dem dreimaligen Stanley-Cup-Sieger Krushelnyski, seine neue Herausforderung gefunden.
Wobei sich die Frage stellt, ob die größere Aufgabe auf oder neben dem Eis liegt. „Ich lerne mit meiner Freundin Cassidy Deutsch. Vielleicht klappt es im Februar ja mit einem Interview in Deutsch”, erklärt der 27-jährige Angreifer (noch) auf Englisch. An Unterstützung mangelt es nicht. Keeper Jochen Reimer und Center Fabio Carciola machen derzeit die Gelegenheitslehrer. Tutschek hat zudem noch Verwandtschaft in Leipzig und München. Und seine beiden Schwestern haben an ihren Colleges in Kanada Deutsch belegt.
Der Linksschütze gilt auf dem Eis als vielseitiger Spieler. Vorn, hinten, Mitte, Außen, Tore, Vorlagen, Checks – eigentlich ist der kräftig gebaute Tutschek zu allem zu gebrauchen. Aus der Teamspielerrolle definiert sich das Saisonziel: „Ich will mein Bestes geben und zum Erfolg der Mannschaft beitragen. Wir haben eine Chance, die Liga zu gewinnen. Wie viele Tore ich schaffe, ist dabei zweitrangig.”
Obwohl ihm das Zählen im Blut liegen müsste. An der University of Alberta in Edmonton, wo auch der langjährige NHL-Präsident Clarence Campbell (von 1946 bis 1977 im Amt!) studierte, hat er schließlich einen Abschluss in Buchführung gemacht.
Und auch drei zählbare sportliche Titel sammelte Tutschek bereits ein: einen 2000 mit Kootenay Ice in der 22 Mannschaften umfassenden Western Hockey League, zwei mit Edmontons College-Team in der kanadischen CIS.
ZUR PERSON
Geburtstag: 23. September 1981.
Geburtsort: Edmonton/Alberta, Kanada.
Größe: 1,84 Meter.
Gewicht: 90 Kilogramm.
Familienstand: ledig, will Freundin Cassidy im September heiraten.
Spielpositionen: Mittelstürmer und Außenstürmer.
Rückennummer: 15.
Bisherige Spielerstationen: ERC Ingolstadt (DEL, 2006-2008, vergangene Saison: 57 Spiele, 13 Tore, 8 Vorlagen, 51 Strafminuten), University of Alberta (CIS-College-Liga, 2001-2006, Kanadischer College-Meister 2005 und 2006), Seattle Thunderbirds (Western Hockey League, 2000-2001), Kootenay Ice (WHL, 1998-2000, WHL-Meister 2000), Edmonton Ice (WHL, 1996-1998), Medicine Hat Tigers (WHL, 1996-1997).

Op zich wel een leuk stukje van hoe een Canadees ´toevallig´ bij een Duitse club terecht komt.

Ik zit effe te kijken naar Canadezen met een Duitse pas spelen, maar er zijn er redelijk veel die op een laag niveau speelden in Canada(zelfde niveau als sommige imports en NC´s) en die hebben vaak met een paar tussenstappen toch maar mooi de DEL gehaald

Hij heeft bijvoorbeeld een aantal jaren samen gespeeld met Brian Ballmann

Peet van Raak
20 september 2008, 21:27
Valse start voor Kölner Haie: na een 6-4 nederlaag in en tegen Iserlohn staat de club onderaan met 0 uit 4. Zware tijden voor Doug Mason dus.

Bizar zeg. Haie verliezen nu van Hamburg Freezers. Schotverhouding 49-16 in het voordeel van Koln, maar toch staan ze met lege handen. Morgen naar Nurnberg voor ontmoeting met Ice Tigers.

Jeroen Ruiter
21 september 2008, 00:40
Was dit je eerste keer in Krefeld??
Heb je gezeten of gestaan??
Het was inderdaad de eerste keer in Krefeld. Ik speel zelf 15 jaar recreatie (ARHL, voorheen ook Derde Divisie). Met een paar teamgenoten vonden we het leuk eens te kijken net over de grens. We hadden zitplaatsen aan de lange zijde (Sparkasse tribune kan ik me herinneren). Moet zeggen dat ik het staanvak heel imponerent mooi vond. Dat moet een leuke en gezellige sfeer zijn. Omdat het daar zo vol was, leek de rest wel wat leeg.

Zo'n videowall is ook mooi zeg, jammer alleen dat ze niet de doelpunten van de tegenstander lieten zien (vond ik bijzonder flauw) en van de straffen (zal wel een reden hebben dat er anders te veel heibel vanuit publiek kan komen?). Muziek en sfeer was heel leuk. Stadionspeaker deed het heel leuk (ondanks de puck op z'n knakker, was iemand van thuisteam overigens). We moesten vooral lachen als er een doelpunt was en de stadionspeaker de stand omriep: heel hard Krefeld, dan heel zacht die van Ausburg + nog een hele riedel door publiek (enig idee wat ze dan zeggen?).

Het is niet een wekelijks ritueel om te gaan. We komen uit Leiden e.o. dus da's nogal ver rijden. We zijn wel nog van plan naar Köln te gaan, dat stadion is nog groter, hoewel de bezoekersaantallen aangaven dat het daar ook nog niet vol was. Ben wel benieuwd. Hou wel van die mooie stadions, zeker in vergelijking met ons ijskoude en oude halletje.

Het ijshockey in Duitsland is een softe competitie geworden [...] omdat er geen vonk meer overspringt van het ijs naar het publiek toe [...]
Exact, dat vond ik ook. Je hoort helemaal niets vanaf het ijs. Het lijkt net alsof er foam in de boarding is geplaatst, of zo. Harstikke stil. Geen kledder, flats, plof, poem of hoe je het ook kan noemen. Typisch. Maar we hebben ons ondanks dat wel vermaakt.

Paul van Heertum
21 september 2008, 01:08
Gewoon effe een paar maandjes wachten tot het wat beter met de Haie gaat en het seizoen wat meer op scheut is.

Keulen is een leuke stad, ik zou zeker een paar uur eerder komen en een paar pilsjes en braatwursten achterover slaan

Abe Brouwer
21 september 2008, 07:34
Zeker maanden als september en oktober zijn niet de beste maanden om de DEL te zien. Het is nog aftasten voor de teams, de publieke belangstelling valt dan wat tegen en de scheidsrechters zitten dan nog volgepropt met instructies. Over het algemeen begint het leuker te worden als de reguliere competitie op de helft is.

Roland Kiontke
21 september 2008, 10:10
Goed om je terug te zien op het forum Roland. Wat de hardheid betreft heb je mijns inziens volkomen gelijk en als er dan eens een harde en bedreven checker in de league verschijnt (zoals een Jason Marshall destijds) dan is die speler na anderhalf seizoen niets meer dan een doorsnee DEL-speler.

I thank you very much Jeroen .
Wat ik zelf niet begrijp van de DEL is dat ze steeds weer van die regels hebben waar het ijshockey zelf onder lijdt , zoals je zelf al schrijft over B.V Marshall , dit zijn tough guys maar na de zoveelste 2 minuten of welke straf dan ook van de scheids hebben deze spelers geen bestaan meer op het ijs en moeten zich inhouden wat weer resulteerd in een normale DEL-speler .
Dit is niet wat het publiek wil , maar de DEL ziet dit niet een maakt zo meer kapot dan op de korte duur goed gemaakt kan worden .
Hoe heet het ook al weer van vroeger uit " Bloed en spelen " en alleen zo krijg je mensen massa's in de stadions .

Roland Kiontke
21 september 2008, 10:21
Zeker maanden als september en oktober zijn niet de beste maanden om de DEL te zien. Het is nog aftasten voor de teams, de publieke belangstelling valt dan wat tegen en de scheidsrechters zitten dan nog volgepropt met instructies. Over het algemeen begint het leuker te worden als de reguliere competitie op de helft is.

Dit is natuurlijk absoluut waar , maar er moet toch ook ergens iets mis zijn als je de toeschouwers aantallen ziet bij beide derby's van DEG-KEC en KEC-DEG van dit seizoen.
DEG-KEC waren het er zo'n 8500 , bij het eerste seizoen van de DOME was dit uitverkocht ( 13.400 ) en op de Brehmstrasse zo,n 11.000 .
Bij KEC-DEG waren het er geloof ik rond de 14.000 waar in het verleden al rond de 20.000 mensen zaten .
zijn de mensen ook ijshockey moe ??

Paul van Heertum
21 september 2008, 10:54
Instigator afschaffen, 3rd man zwaar bestraffen, van de bank afkomen zwaar bestraffen met een schorsing voor de rest van het seizoen en ontslag en standaard 5 minuten geven voor een vechtpartij

Wedden dat dan de hallen vol zitten

Jack Mulders
21 september 2008, 20:15
Zo'n videowall is ook mooi zeg, jammer alleen dat ze niet de doelpunten van de tegenstander lieten zien (vond ik bijzonder flauw) en van de straffen (zal wel een reden hebben dat er anders te veel heibel vanuit publiek kan komen?). Muziek en sfeer was heel leuk. Stadionspeaker deed het heel leuk (ondanks de puck op z'n knakker, was iemand van thuisteam overigens). We moesten vooral lachen als er een doelpunt was en de stadionspeaker de stand omriep: heel hard Krefeld, dan heel zacht die van Ausburg + nog een hele riedel door publiek (enig idee wat ze dan zeggen?).

Nadat de speelstand wordt omgeroepen, schreeuwen de fans , Veel te veel(dit bij de tegengoals, daarna wordt er iets schunnings geroepen naar de grote rivalen Dusseldorf(DEG) en Koln, en iets tegen de Preussen etc.

Vind het ook vreemd dat men alleen de goals voor laat zien , of dit is om de eigen spelers in bescherming te nemen is??

Men laat in ieder geen situaties zien waar de scheids fout zit, dit is meen ik een regel van de DEL om de fouten niet bevestigd te laten zien bij de fans.

Diegene die de stadionspeaker raakte was inderdaad een eigen speler namelijk nr 19 Stephens, heeft zich ondertussen al veronderschuldigd bij hem en de puck mocht ie houden wegens zijn eerste voltreffer:Bonk3:

Respect dat jullie zo ver gereden hebben om de DEL eens te bezoeken, veel plezier verder!!!

Paul van Heertum
21 september 2008, 20:21
Goals tegen mogen niet getoond worden om problemen met het publiek te voorkomen

Jack Mulders
21 september 2008, 20:27
In Koln Lijkt toch dat Doug Mason naar een andere baan kan gaan zoeken, wedrom werd er verloren nu met 5 - 2 in Nurnberg, Koln heeft dan evenveel punten als Duisburg , namelijk 0.
Duisburg zelf had weer eens een kansloze nederlaag tegen Berlijn , in Duisburg werd het 0 - 5.

Krefeld blijft het verrassend goed doen, nu werd er met 3 - 6 gewonnen in Mannheim, ondanks drie powerplay doelpunten tegen , werd er verrassend genoeg een puike overwinning behaald, door de jonge selectie van Krefeld. Krefeld nestelt zich dan ook bij de top, ondanks dat het seizoen pas begonnen is en er natuurlijk nog veel in de stand kan veranderen.

Wendy Tellers
21 september 2008, 20:55
Krefeld heeft een goede start! Ben ik zeer blij om.
Met het jonge team en de oefenwedstrijden/bekerwedstrijden die ik gezien heb had ik eigenlijk meer hoop op een goede toekomst en dacht ik dat het dit jaar wat minder zou gaan.
Maar gelukkig doen ze het tot nu toe in de competitie goed.
De zware trainingen lijken toch hun vruchten af te werpen.

Helaas was ik er afgelopen vrijdag niet bij omdat ik een weekendje naar Zeeland was. Maar ik verheug me er nu al op om de Pinguine het volgend weekend 2 maal een thuiswedstrijd te zien spelen!
En zal dan ook voorlopig geen wedstrijd meer van hen missen ... :)

Wat het harde ijshockey betreft: 2e liga is een stuk fysieker dan de DEL, maar ook hier beginnen ze steeds meer de zero tolerance regel in te voeren.
In Landshut vertelde me een fan dat ze er niet blij mee waren en dat het het afgelopen seizoen op dezelfde wijze gefloten werd als in de DEL.
In Duisburg zie je toch wel net iets fysieker ijshockey dan in Krefeld. Zeker nu Grand Pierre terug is. Ook heb ik daar al bij beide wedstrijden een knokpartijtje gezien.

Wendy Tellers
21 september 2008, 20:56
In Koln Lijkt toch dat Doug Mason naar een andere baan kan gaan zoeken, wedrom werd er verloren nu met 5 - 2 in Nurnberg, Koln heeft dan evenveel punten als Duisburg , namelijk 0.
Dit is toch echt een domper voor Koln.
Hoeveel wedstrijden hebben ze nu gespeeld? 6 of 7? En nog geen enkel punt.

Paul van Heertum
21 september 2008, 20:58
De import aanvallers Adams, Piros, Ciernik, McLlwain, Ruddslat en Warrinner scoorde vorig seizoen allemaal minimaal 10 keer in de DEL en 107 goals samen maar die krijgen nu niks gescoord.

Toch opvallend want als coach tel je die goals gewoon bij elkaar op en dan heb je ongeveer je productie van je 3 aanvalslijnen

Paul van Heertum
21 september 2008, 20:59
GM voor een vechtpartij of gewoon 5 minute major?

Wendy Tellers
21 september 2008, 21:06
Ik denk het niet want dan had hij wel meer wedstrijden gespeeld.
Alleen lag dat er niet aan omdat hij te fysiek speelde, want dat deed hij niet in Duisburg.
Ik denk dat het meer aan zijn matige prestaties op het ijs lag. Dat werd niet geaccepteerd en zeker niet bij een team dat toch al zoveel verdedigers heeft om uit te kiezen!

Paul van Heertum
21 september 2008, 21:13
Ik had het dan ook niet over zijn algemene spelniveau maar over zijn fysieke spel

Wendy Tellers
21 september 2008, 21:15
Ik had het dan ook niet over zijn algemene spelniveau maar over zijn fysieke spel
Yep.
En zoals ik al schreef speelde hij niet fysiek. Dus wat zijn fysieke spel betreft werd zijn speelwijze geaccepteerd. Lijkt mij.

Jeroen Ruiter
21 september 2008, 22:40
Respect dat jullie zo ver gereden hebben om de DEL eens te bezoeken, veel plezier verder!!!
We hebben genoten! Wellicht tot een volgende, de jonges willen ook een keer een wedstrijd in Köln aandoen.

Jack, Paul, dank voor alle antwoorden. Leuk om even te horen hoe het precies zat. Grappig om er zo over te praten.

Zag ook dat Raymond foto's had genomen, leuk om het zo ook nog even terug te zien!

Joep Meijsen
22 september 2008, 07:41
Bild Zeitung meldt dat Mason vandaag op straat gegooid wordt.

http://www.bild.de/BILD/sport/mehr-sport/eishockey/2008/09/22/koelner-haie/heute-fliegt-trainer-mason.html

Jeroen Pilon
22 september 2008, 11:18
Deze puinhoop mag men niet alleen Mason aanrekenen. Keulen staat bekend om de goede combinatie tussen veel jong Duits talent en een aantal belangrijke imports. Een blik in de statistieken geeft aan dat vooral deze steunpilaren er een zootje van maken. McLlwain -10, Julien -10, Warriner -9, 'NHL-Star' Johnson -8 en zelfs Mirko Lüdemann staat op -8! En dan te bedenken dat 'uitzendkracht' Frank Doyle, die er veelvuldig alleen voor staat, het nog best aardig doet.

Het lijkt wel alsof de veteranen zich nu realiseren dat ze afgelopen seizoen een kans op een titel hebben gehad die ze niet zomaar nog een keer zullen krijgen.

[EDIT] Volgens een verslaggever van de Kölner Express rekende Mason vannacht bij aankomst in Keulen eigenlijk al op een ontslag. De tranen zouden hem bijna in de ogen hebben gestaan. :(

[EDIT] Volgens de Kölner Stadt Anzeiger is Mason inmiddels ontslagen. Veel fans zien dit als onvermijdelijk maar denken niet dat de club hier veel mee opschiet.

Joep Meijsen
22 september 2008, 13:04
De guillotine is inderdaad geklapt.

Haie feuern Mason

Allen Treuebekundungen zum Trotz haben sich die Kölner Haie am Montag von ihrem Headcoach Doug Mason getrennt. Der DEL-Klub zog damit die Konsequenzen aus dem schlechtesten Saisonstart der Vereinsgeschichte. Nachfolger des 53-jährigen Kanadiers wird sein bisheriger Assistent Clayton Beddoes. Bereits vor dem 2:5 bei den Nürnberg Ice Tigers am Sonntagabend deutete sich ein Ende der Zusammenarbeit an.

http://mediadb.kicker.de/news/1000/1020/31000/artikel/597321/180x135_4uHA0t7eOp.jpeg (http://javascript<b></b>:openZoom(383149, 2, 400))

Headcoach Doug Mason (re.) muss bei den Kölner Haien gehen, sein Assistent Clayton Beddoes wird Nachfolger.

"Wenn es am Sonntag wieder eine Niederlage gibt, dann wird es eng. Wir werden uns am Montag zusammensetzen", hatte Manager Thomas Eichin am Freitagabend nach der peinlichen 1:2-Heimniederlage gegen die keinesfalls überzeugenden Hamburg Freezers angekündigt.
Und so kam es dann auch. Am Morgen nach dem 2:5 in Nürnberg waren gleich mehrere Krisensitzungen beim achtmaligen deutschen Meister angesetzt. Das Ergebnis der Treffen war die fristlose Kündigung von Mason, wie die Rheinländer am Nachmittag offiziell bestätigten.

Davy van Est
22 september 2008, 14:44
IJshockeycoach Mason ontslagen

Uitgegeven: 22 september 2008 14:31
Laatst gewijzigd: 22 september 2008 14:33
KEULEN - De voormalige bondscoach van Nederland, Doug Mason, is ontslagen door de Duitse ijshockeyclub Kölner Haie. De formatie heeft dat maandag laten weten.

http://www.nusport.nl/wp-content/uploads/Overig/IJshockey/Algemeen/IJshockey120.jpg Kölner Haie heeft onder de Canadees Mason de eerste zeven wedstrijden van het seizoen verloren en beleeft hiermee de slechtste start in de geschiedenis. Zondag ging de ploeg onderuit bij Nürnberg Ice Tigers.
Mason stopte in 2007 als bondscoach van Oranje omdat hij het te druk had bij Kölner Haie.
(c) ANP

Jeroen Pilon
22 september 2008, 15:24
In plaats van dat ze nou ook even melden dat hij ook twee superseizoenen heeft gehad bij Keulen... :@

Susan Stel
22 september 2008, 19:48
Ik wil vrijdag 10 oktober naar Krefeld tegen Hannover moet je van te voren kaarten bestellen of kan je ze ook nog op de dag zelf halen bij het stadion

Bart op de Beeck
22 september 2008, 20:06
In plaats van dat ze nou ook even melden dat hij ook twee superseizoenen heeft gehad bij Keulen... :@
Amen!!

Is jammer voor Doug! laat ons hopen dat zijn opvolger de ploeg terug op de rails krijgt!

Joep Meijsen
22 september 2008, 20:10
Ik wil vrijdag 10 oktober naar Krefeld tegen Hannover moet je van te voren kaarten bestellen of kan je ze ook nog op de dag zelf halen bij het stadion

De reguliere bezoekers van Krefeld kunnen het beter vertellen dan ik maar ter plekke kun je in mijn ervaring altijd nog wel kaarten krijgen. Het is vaak wel lang wachten in een rij die niet erg opschiet. Ze werken helaas nog niet met e-tickets zoals bijvoorbeeld Düsseldorf doet.

Abe Brouwer
22 september 2008, 20:12

Geen enkel probleem, gewoon op de avond van de wedstrijd naar de kassa gaan.

Jack Mulders
22 september 2008, 20:20

Inderdaad geen probleem , hoogstens 4000 fans komen er terwijl er 8000 in kunnen.
Denk ongeveer een 10 minuten in de rij staan als je een drie kwartier vantevoren daar bent.

Auto´s kun je in de woonwijk parkeren, dan ongeveer 5 a 6 minuutjes lopen en het feest kan beginnen.

Vergeet je niet een ijshockeyshirt aan te doen, doe je dat niet dan val je juist op::wavetowel::

Wil je zitten, dan zijn plaatsen aan de achterzijde van de goal en betaalbaar en best goed zicht(onderste ring). Meen rond de 20 euro, staanplaats 15 euro.

Laat je het even weten via het forum of het je bevallen is???

Susan Stel
22 september 2008, 20:20
Dank je wel voor de snelle info

Jack Mulders
22 september 2008, 20:21
De reguliere bezoekers van Krefeld kunnen het beter vertellen dan ik maar ter plekke kun je in mijn ervaring altijd nog wel kaarten krijgen. Het is vaak wel lang wachten in een rij die niet erg opschiet. Ze werken helaas nog niet met e-tickets zoals bijvoorbeeld Düsseldorf doet.

Wat versta je onder e tickets, Joep??

Sinds dit seizoen kun je met je creditcard je tickets betalen en direct thuis laten afdrukken...

Susan Stel
22 september 2008, 20:23
Val je ook op als je een shirt van Pittsburgh aan doe :)
Ik zal zeker laten horen of het bevallen is en nogmaals super bedankt voor de info

Abe Brouwer
22 september 2008, 20:30
Susan, denk er wel om dat Krefeld-Hannover op donderdag 9 oktober gespeeld wordt en niet op vrijdag 10 oktober. Dit ivm premiere dat de wedstrijd live gaat uitzenden.

Joep Meijsen
22 september 2008, 20:34
Wat versta je onder e tickets, Joep??

Sinds dit seizoen kun je met je creditcard je tickets betalen en direct thuis laten afdrukken...

Ok, ik heb vorig jaar voor het laatst kaartjes gekocht voor Krefeld. Toen kon het inderdaad nog niet. Fijn om te horen dat dit nu wel kan.

Jack Mulders
22 september 2008, 20:44
Ok, ik heb vorig jaar voor het laatst kaartjes gekocht voor Krefeld. Toen kon het inderdaad nog niet. Fijn om te horen dat dit nu wel kan.

Ik meende al dat systeem hetzelfde was ,maar wist niet of je dit ook daadwerkelijk bedoelde ermee, Joep.

Susan Stel
22 september 2008, 20:52
Ok want op de site staat nog 10-10 en op de DEL site ook 10-10 je ziet alleen als je kaartjes wilt bestellen de datum 9-10 staan

Susan Stel
22 september 2008, 21:00
ik zie het inderdaad op de site staan

Harry Batist
23 september 2008, 08:06
KEULEN - De voormalige bondscoach van Nederland, Doug Mason, is ontslagen door de Duitse ijshockeyclub Kölner Haie.
Kölner Haie heeft onder de Canadees Mason de eerste zeven wedstrijden van het seizoen verloren en beleeft hiermee de slechtste start in de geschiedenis. Zondag ging de ploeg onderuit bij Nürnberg Ice Tigers.

Mason stopte in 2007 als bondscoach van Oranje omdat hij het te druk had bij Kölner Haie. (ANP/DPA)

Bron: Sportwereld.nl

Marcel de Groot
23 september 2008, 08:09
KEULEN - De voormalige bondscoach van Nederland, Doug Mason, is ontslagen door de Duitse ijshockeyclub Kölner Haie.
Kölner Haie heeft onder de Canadees Mason de eerste zeven wedstrijden van het seizoen verloren en beleeft hiermee de slechtste start in de geschiedenis. Zondag ging de ploeg onderuit bij Nürnberg Ice Tigers.

Mason stopte in 2007 als bondscoach van Oranje omdat hij het te druk had bij Kölner Haie. (ANP/DPA)

Bron: Sportwereld.nl

Je ligt achter Harry, dat was gisteren al bekend. (ook hier op het forum...)

Harry Batist
23 september 2008, 08:10
dan niet goed gekeken, mogen ze deze sluiten, bedankt

Wendy Tellers
23 september 2008, 20:55
..... Waar is die gebleven?
Ik zie hem nergens meer staan of ligt dat aan mij?

Fintan Planting
23 september 2008, 20:59
..... Waar is die gebleven?
Ik zie hem nergens meer staan of ligt dat aan mij?
Was terechtgekomen in de categorie 'Algemeen'. Waarschijnlijk toen er vanmiddag een andere posting in gemerged werd. Heb de thread nu teruggezet in 'Buitenland'.

Wendy Tellers
23 september 2008, 21:15
Susan, denk er wel om dat Krefeld-Hannover op donderdag 9 oktober gespeeld wordt en niet op vrijdag 10 oktober. Dit ivm premiere dat de wedstrijd live gaat uitzenden.
Bedankt voor de info Abe. Ik was er nog niet van op de hoogte!

Wendy Tellers
23 september 2008, 21:18
Was terechtgekomen in de categorie 'Algemeen'. Waarschijnlijk toen er vanmiddag een andere posting in gemerged werd. Heb de thread nu teruggezet in 'Buitenland'.
Thanks Fintan.
Hoe lang blijft deze eigenlijk staan?
Normaal doen jullie toch na een bepaald aantal postings een nieuwe thread openen?

Fintan Planting
23 september 2008, 21:20
Thanks Fintan.
Hoe lang blijft deze eigenlijk staan?
Normaal doen jullie toch na een bepaald aantal postings een nieuwe thread openen?
Het wordt inderdaad weer eens tijd voor een nieuwe thread... :)

Wendy Tellers
23 september 2008, 21:22
Val je ook op als je een shirt van Pittsburgh aan doe :)
Ik zal zeker laten horen of het bevallen is en nogmaals super bedankt voor de info
Nee hoor, daar val je niet mee op.
Alleen met een shirt van Koln of Dusseldorf val je op tussen de Krefeld fans.

Overigens een goede keuze om eens een wedstrijd in Krefeld te bezoeken!
Leuk publiek, tot nu toe in dit seizoen aardige prestatie, geen al te grote hal maar wel modern etc. etc.
Het valt me op dat steeds meer Nederlandse ijshockeyfans een kijkje in de DEL komen nemen.
Maar dat kan ook komen omdat er zo veel meer actieve forumleden zijn die dit ook hier melden.
Vrijdag gaat met ons ook een forumlid mee naar Krefeld. Volgens mij ook zijn eerste DEL wedstrijd.
Ik ben eens benieuwd hoe hem dat bevalt! :)

Veel plezier in Krefeld Susan. Misschien komen we elkaar tegen.
Ik ben er in ieder geval zekers!!!!

Fintan Planting
23 september 2008, 21:24
Jullie kunnen hier - in deel 2 - verder met posten:
http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=3579

Deze thread gaat bij deze op slot.