PDA

View Full Version : Sean Avery

Paul van Heertum
15 april 2008, 23:18
Is een speler......

die met de kleinste speler in de NHL ging vechten voor de wedstrijd, waardoor er nu iedere wedstrijd een scheids in de strafbank moet

die de waarheid zei over de spelers uit Quebec

die tegen George Laraque in een wedstrijd zei: ´You can´t handle me George´

die na een goal push-ups ging doen

En nu dan dit:

http://www.youtube.com/watch?v=Ec_2oKWe2Gw

Ec_2oKWe2Gw

Dennis Albers
15 april 2008, 23:53
Sean Avery is gewoon een pisvlek van een speler.

Eric van der Putten
16 april 2008, 00:17
Is een speler......

die met de kleinste speler in de NHL ging vechten voor de wedstrijd, waardoor er nu iedere wedstrijd een scheids in de strafbank moet

En nu dan dit:

Als ik Brodeur was geweest, had ik hem al lang een peer voor zijn bakkes gegeven...

Maar daarom ben ik misschien Brodeur ook niet hahaha

Paul van Heertum
16 april 2008, 00:18
Dan zou je precies voor elkaar hebben wat hij wil, een straf tegen.

Marco Spelten
16 april 2008, 06:37
Welke waarheid zei hij over de spelers uit Quebec?

Dennis Albers
16 april 2008, 09:46
Op NASN waren ze aan het praten dat dit gewoon een misconduct was omdat hij hier niet screened maar gewoon een penalty aan het uitlokken is. En ik ben het hiermee eens.

Freek Joosten
16 april 2008, 09:56
De NHL heeft de regels inmiddels uitgebreid, en dit zal in het vervolg een unsportsmanlike conduct penalty opleveren.

Ik vind het eerlijk gezegd wel grappig bedacht van Avery. Alleen die stick zo hoog is misschien wat gevaarlijk. Maar de goalie zo opzichtig screenen kan alleen maar afleiden, en dat was de bedoeling natuurlijk.
Brodeur zei dat hij mazzel had dat de twee schoten die hij tijdens deze 'act' kreeg, naast gingen, want hij zag helemaal niks.

Maar goed, voordat iedereen dit gaat doen, is er een straf op gezet. Terecht.

Mitchell van Amelsfort
16 april 2008, 10:51
Inderdaad ik moest er wel om lachen maar terecht dat dit vanaf nu bestraft kan worden.

Paul van Heertum
16 april 2008, 11:11
Welke waarheid zei hij over de spelers uit Quebec?

Dat het homo´s zijn met een visor

Remco Bambacht
16 april 2008, 11:38

Sean Avery: de koning!

Paul van Heertum
16 april 2008, 11:44
Ik kan het helaas niet op You Tube vinden maar het was echt grappig en hij heeft nog gelijk ook

Paul van Heertum
16 april 2008, 11:58
Avery: Hit typical of most French guys in league

ESPN.com news services

Updated: September 28, 2005, 11:41 AM ET

Email (http://216.109.125.130/search/cache?ei=UTF-8&p=sean+avery+about+french+canadians&fr=yfp-t-501&fp_ip=NL&u=sports.espn.go.com/nhl/news/story%3Fid%3D2174664&w=sean+avery+french+canadians+canada+canadian&d=eoLcSfH_Qk2k&icp=1&.intl=us#)
Print (http://sports.espn.go.com/espn/print?id=2174664&type=story)

The Los Angeles Kings (http://sports.espn.go.com/nhl/clubhouse?team=los) are already getting some attention before the season's start, just not the type they were likely looking for.
Sean Avery (http://sports.espn.go.com/nhl/players/profile?statsId=2749) was a guest on The Sports Network of Canada on Tuesday, discussing Denis Gauthier (http://sports.espn.go.com/nhl/players/profile?statsId=1647)'s hit on Jeremy Roenick (http://sports.espn.go.com/nhl/players/profile?statsId=4), a hit that gave the forward a concussion.
Avery told the Canadian sports television network that he thought the Coyotes player delivered a "clean hit." He added: "I think it was typical of most French guys in our league with a visor on, running around and playing tough and not back anything up.
"I'd think if a guy like Brett Hull (http://sports.espn.go.com/nhl/players/profile?statsId=3) was coming up the middle, somebody probably wouldn't have stepped up and hit him, but like I said, a typical move from a guy wearing a visor that certainly doesn't like to get scratched at all." Gauthier was born in Montreal. Roenick is from Boston and Avery from Pickering, Ontario.
Avery later released a statement through the Kings, apologizing for the comments.
Said Avery: "I certainly did not want to offend anyone with my comments earlier today. I am an emotional guy who sometimes says things that shouldn't be said. I apologize if I offended anyone."
The Los Angeles Times reported Wednesday that the apology was delivered after a call from the NHL.
Roenick, meanwhile, was not done.
"I've seen that Canadians are saying that I'm complaining and whining because I got hit hard," Roenick told The Times. "But I have gotten hit hard many, many, many times, probably more so than they have ever been hit. They just love to complain about me because I'm an American who gets more press than their Canadian players.
"They can whine about me all they want. The fact of the matter is the need for respect for everybody, not just me. I'm sure if Joe Sakic (http://sports.espn.go.com/nhl/players/profile?statsId=7) got hit the way I got hit and said the same thing I did, Canadians wouldn't be sitting there saying Joe was complaining."
Roenick also told the newspaper that he didn't blame Gauthier and that the Phoenix defenseman called him Monday to apologize.
Roenick will miss the rest of the preseason and is listed as day-to-day. The incident was the 11th reported concussion of Roenick's career.

Mike Norman
16 april 2008, 13:47
Is een speler......

Believe it!! Was Avery maar zo'n stoere kerel..
Walk the walk if you talk the talk!

Paul van Heertum
16 april 2008, 13:53
Avery vecht vrijwel iedereen hoor

Mike Norman
16 april 2008, 14:03
Bull...
Dit jaar:
- Mike Richards
- Darcy Tucker
- Scot Walker
- Patrick Kaleta
- David Clarkson
- Ryan Malone
Vorig jaar
- Tucker 2x
- Richards
- Lapierre

Zelden tot nooit staat hij tegenover tough guys...

Paul van Heertum
16 april 2008, 14:07
Gek he, als dat zijn rol niet is?

Alleen Kaleta en Ilya vechten niet veel, maar als je Ilya 5 minuten van het ijs kan halen ben je sws een eld

Paul van Heertum
16 april 2008, 14:08
Noem ook maar 5 spelers op die 20 goals per jaar scoren en een keer of 10 per jaar een FM krijgen

Mike Norman
16 april 2008, 14:14
Nu ineens weer niet?
Volgens mij rijdt hij toch echt te pas en te onpas de sterren van het andere team de boarding in. Om maar te zwijgen over zn thrash talk.

Paul van Heertum
16 april 2008, 14:15
Nu ineens weer niet?
Volgens mij rijdt hij toch echt te pas en te onpas de sterren van het andere team de boarding in. Om maar te zwijgen over zn thrash talk.

Wat is daar mis mee?

Maar beantwoord mijn vraag eerst eens

Mike Norman
16 april 2008, 14:32
Wat daar mis mee is? Dat hij dan ook thuis moet geven tegen de echte tough guys.. Ik kan ook Gaborik in 3e rijen en daarna van het ijs afgaan om Fedoruk te onlopen.
Uhm, Phaneuf, Malone, Hartnell, Iginla misschien, Tootoo misschien.

Paul van Heertum
16 april 2008, 15:35
Die vechten wel tegen de Laraques en Boogaards van de NHL?

Jordy Rutten
16 april 2008, 15:36

Ik heb een pleurishekel aan Avery. Maar hierin moet ik hem toch wel gelijk geven.

Paul van Heertum
16 april 2008, 15:48
Malone 18 fights - 299 wedstrijden - 87 goals - 1 fight per 16 wedstrijden
Hartnell 27 fights - 516 wedstrijden - 117 goals - 1 fight per 19 wedstrijden
Phaneuf 18 fights - 243 wedstrijden - 54 goals - 1 fight per 13 wedstrijden
Iginla 32 fights - 860 wedstrijden - 374 goals - 1 fight per 26 wedstrijden
Tottoo 38 fights - 232 wedstrijden - 22 goals - 1 fight per 6 wedstrijden
Avery 50 fights - 379 wedstrijden - 65 goals - 1 fight per 7 wedstrijden

Alleen Totoo komt in de buurt maar die scoort ook een stuk minder

Denk niet dat je gelijk hebt

Paul van Heertum
16 april 2008, 15:48
Ik heb een pleurishekel aan Avery..

Al zijn teamgenoten denken er anders over

Jasper Maassen
16 april 2008, 15:50

Daarom zijn het teamgenoten... En de fans van Rangers denken er ook zo over. Het is een beetje vergelijkbaar met Vanschagen. Ieder team heeft een hekel aan hem, behalve zijn eigen team en eigen fans. Ieder team zou hem er ook graag bij hebben.

Paul van Heertum
16 april 2008, 15:53
Voldoende spelers die niet geliefd zijn onder teamgenoten, je moet maar eens kijken hoe snel zijn teamgenoten er zijn om hem te helpen :)

Lou-Ann Bartels
16 april 2008, 16:06
[quote=Paul van Heertum;41658]

Tottoo 38 fights - 232 wedstrijden - 22 goals - 1 fight per 6 wedstrijden
Alleen Totoo komt in de buurt maar die scoort ook een stuk minder

De naam Tootoo 2x verkeerd schrijven is ook een kunst op zich, Paul....:Bonk3:

Jordy Rutten
16 april 2008, 16:21

Zoals Jasper al zegt is dat niet zo verwonderlijk.

Weet je wat ik alleen wel vind? Ieder team heeft een beuker nodig, een knokker. Iemand die dus flink hard ijshockey speelt en een knokpartij niet uit de weg gaat. Als Avery gewoon zo een speler was had ik respect voor hem gehad.

Maar zoals je bij Avery (ook nu dus weer) ziet is dat hij vooral een ontzettend irritante,vervelende en rottige speler is.

Paul van Heertum
16 april 2008, 16:27
Hij vecht vaak en slaagt er zo nu en dan in om een betere speler 5 minuten van het ijs te halen, dat is zijn taak naast redelijk wat te scoren

Verwacht je serieus dat een speler van 1,80 en 80 kg het gaat opnemen tegen spelers van 1,95 en 120 kg?

Mike Norman
16 april 2008, 16:54
Avery doet zich graag voor als een grote jongen. Maar nee, ik zie het helaas niet snel gebeuren dat hij tegen Brashear, Laraque, Boogaard e.d. staat.

Paul van Heertum
16 april 2008, 16:55
Wat schiet hij en de Rangers ermee op?

Maar jij zou het wel opnemen tegen een vechter met meer ervaring die 40 kilometer zwaarder is en een kop groter dan jij is toch?

Jasper Maassen
16 april 2008, 16:56
Zoals Jasper al zegt is dat niet zo verwonderlijk.

Weet je wat ik alleen wel vind? Ieder team heeft een beuker nodig, een knokker. Iemand die dus flink hard ijshockey speelt en een knokpartij niet uit de weg gaat. Als Avery gewoon zo een speler was had ik respect voor hem gehad.

Maar zoals je bij Avery (ook nu dus weer) ziet is dat hij vooral een ontzettend irritante,vervelende en rottige speler is.

Ben Eager is hier ook zo'n goed voorbeeld van. Het mooiste voorval was toen hij met Philly tegen de Pens speelde en een cheapshot op Laraque uitdeelde. Vervolgens gaf Roberts hem een pak slaag waar je u tegen zegt. Tegen Laraque durft hij het niet in een gevecht, dus dan maar op een cheap ass manier.

Mike Norman
16 april 2008, 16:56
De vraag stellen is m beantwoorden he...

Mike Norman
16 april 2008, 16:58
Wat schiet hij en de Rangers ermee op?

Maar jij zou het wel opnemen tegen een vechter met meer ervaring die 40 kilometer zwaarder is en een kop groter dan jij is toch?

De vraag stellen is m beantwoorden he...

Paul van Heertum
16 april 2008, 16:59
Je hebt nog steeds niet beantwoord wat Avery en de Rangers ermee opschiet als hij tegen een enforcer gaat vechten

Mike Norman
16 april 2008, 17:02
Avery schiet er een goed pak slaag mee op, maar voor hem geldt, lang leve de instigator rule!

Paul van Heertum
16 april 2008, 17:06
Dus schiet hij en de Rangers er niks mee op en doet hij dat dus niet

Jordy Rutten
16 april 2008, 17:49
Precies. En dat is het hem juist. Tegen kleinere/lichtere spelers heeft hij een grote bek en loopt hij de tough guy uit te hangen. Terwijl ie tegen grotere/sterkere/zwaardere spelers zo mak als een lammetje is.

Paul van Heertum
16 april 2008, 17:53
Jij zou het wel doen toch?

Avery is nog geen eens opgegroeid met de instigator penalty, dus dat lijkt me niet echt relavant

Jordy Rutten
16 april 2008, 17:57
Jij zou het wel doen toch?

Wat ik probeer te zeggen (t lijkt nog steeds niet tot je door te dringen):

Zo een 'tough guy' als Avery loopt altijd de stoere jongen uit te hangen. Dat mag ie best van mij, maar dan vind ik wel dat ie dan ook mans genoeg moet zijn om ook de groteren aan te pakken.

Hij hoeft niet op de vuist te gaan met de groteren van mij, maar is het dan niet principieel om ook de rest met rust te laten?

Paul van Heertum
16 april 2008, 18:12
Nee, hij heeft zijn rol en die is om zo nu en dan te scoren, een minuut of 15 per wedstrijd te spelen en om de beste speler van de tegenstander uit zijn spel te halen

Zelfs als hij met Boogaard zou willen gaan knokken zou de coach hem dat verbieden omdat het risico om geblesseerd te raken veel te groot is en een speler die 1.900.000 dollar verdient hoort op het ijs te staan

Voor een enforcer heb je een speler die 500k verdient

Lou-Ann Bartels
17 april 2008, 05:56
Okay, het ging hier over Avery, maar de naam Tootoo is ook gevallen. Kennen jullie zijn geschiedenis? Ik heb er een verhaaltje over dat waarschijnlijk een hele pagina op het forum in beslag neemt, maar dat gebeurt wel vaker.
Voor de geinteresseerden:
Bron: NOS, verslaggever Tim Overdiek

http://www.nos.nl/archief/2004/nieuws//images/sport/165/ijshockey/Jordiningevecht.jpgHij is Canadees, hij speelt ijshockey, maar hij is niet de nieuwe Wayne Gretzky. Hij is ook niet de opvolger van Mario Lemieux. Hij is ook niet vies van een lekkere knokpartij, en dat is zijn charme: Jordin Tootoo.

Jordin Tootoo heeft inmiddels een aardige reputatie opgebouwd als vechter op het ijs. Zijn ijshockey-stijl doet denken aan die goeie ouwe tijd, de jaren zestig, toen ‘fore-checking' – oftewel iemand een geweldige beuk verkopen, stukken belangrijker of in ieder geval vele malen aantrekkelijker was dan een fraaie diepte-pass.

Tootoo heeft zich letterlijk de National Hockey League ingevochten. En dat is een hele prestatie als je je bedenkt waar hij is geboren en opgegroeid. Op een luttele driehonderd kilometer van de noordelijke poolcirkel. Yep, het bijna koudste puntje van de wereld, een onvervalste eskimo dus.

Om precies te zijn, een afstammeling van de Inuit-stam, de oorspronkelijke bewoners in die noordelijke uithoek van Canada. En daarmee is Jordin Tootoo momenteel een van de meest exotische aanwinsten in de Noordamerikaanse ijshockey-competitie, die behoorlijk internationaal is met spelers uit zo'n 24 landen.

Maar Tootoo slaat alles. Want als hij bijvoorbeeld spreekt over het diepe, diepe zuiden, dan heeft-ie het niet over donker Afrika, of over het zonovergoten Caribisch gebied. Nee, dan bedoelt-ie Canadese steden als Winnipeg en Edmonton, waar het in oktober al aardig winters kan spoken.

Tootoo begon erg laat met ijshockey. Kon-ie niks aan doen, want in zijn geboorte-dorpje, Rankin Inlet, waren geen ijshockeyteams. Bovendien had Tootoo zijn handen vol aan een andere hobby: Jagen. Op zijn twaalfde doodde hij zijn eerste wolf.

Zijn moeder stuurde hem geregeld diepvries-etenspakketjes toen Jordin in westelijk Canada ging spelen. Geen chocolade-koekjes, of ander soort snoep, maar lekkere lappen zeehonden-vlees, of walvis-biefstuk. Rauwe vis is zijn lievelingseten, en Tootoo komt in Nashville, waar hij speelt voor de Predators, in de plaatselijke Sushi-bar maar amper aan zijn trekken.

Hij is er wel een grote bezienswaardigheid. Als eerste eskimo in de National Hockey League is Jordin Tootoo iemand die het rauwe karakter van zijn volksaard vertaalt op het ijs. Meppend, duwend, en met zijn niets- en niemand ontziende instelling haalt-ie al op voorhand het bloed onder de nagels van de tegenstanders vandaan.

Het publiek natuurlijk vindt het prachtig, en verzint elke week een nieuwe bijnaam voor het brute geweld van ‘up north'. De Tasmaanse duivel, is er zo een. Of wolf, eland, trein, tank, truck, kluis, torpedo, brandkraan, kanonskogel, bowling-bal. Haha, inderdaad, niet allemaal even origineel, maar wel veelzeggend over het spektakel dat Jordin Tootoo met zijn vuisten laat zien, en laat horen.

Ploeggenoten noemen hem Toots, maar het liefst luistert-ie naar zijn eskimo-naam: Kudluk, wat donder betekent. Zijn geroffel op het vijandelijk hoofd brengt hem meer dan eens op het strafbankje, en scoren – dat doet-ie eigenlijk niet eens zo veel. Maar dat doen andere, beter betaalde vedetten wel.

Als rookie, als debutant in de profleague, heeft de twintigjarige eskimo zich onsterfelijk gemaakt onder zijn tweeduizend oud-dorpsgenoten. Jordin Tootoo is de belichaming van de hoop, die onder hen vaak ontbreekt. Weggemoffeld in de vrieskou van de ijshel, is het dorpje Rankin Inlet zo'n typische plek, waar je wordt geboren, waar je je langste tijd blijft en waar je je bij je dood afvraagt waar die tijd is gebleven.

Uitzichtloos dus. En Tootoo is nu de uitzondering, en als geen ander weet hij hoe trots zijn familie, vrienden en buurtgenoten op hem zijn. Iedereen ook kent zijn oudere broer, Terence. Die werd het slachtoffer van die hopeloze uitzichtloosheid, raakte aan de drank, werd depressief en maakte een eind aan zijn leven.

Bij zijn debuut in de NHL zei Jordin dat zijn broer Terence ‘bij elke actie op het ijs' in gedachten bij hem was. En wellicht verklaart die instelling zijn succes. De eerste klap is niet alleen een daalder waard, maar komt dus ook nog eens een keer dubbel zo hard aan, als een donder die door dendert tot aan de poolcirkel en als een echo terugkeert in de ijshockey-stick van Jordin Tootoo - Eskimo, en boodschapper van hoop.

in A'dam hadden we speler Jason Smith, ook een "eskimo", een volbloed van de Cree Tribe.
Ik hou wel van deze verhalen.

Servi Bruls
18 april 2008, 16:04
Wat ik probeer te zeggen (t lijkt nog steeds niet tot je door te dringen):

Zo een 'tough guy' als Avery loopt altijd de stoere jongen uit te hangen. Dat mag ie best van mij, maar dan vind ik wel dat ie dan ook mans genoeg moet zijn om ook de groteren aan te pakken.

Hij hoeft niet op de vuist te gaan met de groteren van mij, maar is het dan niet principieel om ook de rest met rust te laten?

Met vechtsporten zoals boksen, k1 enz zijn er gewichtsklasse's.
Die gaan toch ook niet voor de lol iemand die 40kg meer weegt proberen slaag te geven?

En als je als ijshockeyer dus niet iemand die 40kg zwaarder is durft te pakken dan ben je een mietje?? Denk dat je dan een erg oneerlijk gevecht gaat krijgen, vooral als die persoon ook nog een stuk langer is.

Maar sommige personen willen dit niet inzien omdat ze of niet durven toe te geven, of de speler in kwestie niet moeten...

Jordy Rutten
18 april 2008, 16:16
Met vechtsporten zoals boksen, k1 enz zijn er gewichtsklasse's.
Die gaan toch ook niet voor de lol iemand die 40kg meer weegt proberen slaag te geven?

En als je als ijshockeyer dus niet iemand die 40kg zwaarder is durft te pakken dan ben je een mietje?? Denk dat je dan een erg oneerlijk gevecht gaat krijgen, vooral als die persoon ook nog een stuk langer is.

Maar sommige personen willen dit niet inzien omdat ze of niet durven toe te geven, of de speler in kwestie niet moeten...

Het wordt stees gekker hier. Lees mijn posts nou eens goed.

Avery misdraagt zich altijd en overal, vaak om tegenstanders uit te dagen. Als hier groteren op reageren knijpt hij hem meteen. Dat is dus continu je tegenstanders uitdagen en vervolgens (als degene die reageert je niet bevalt) er gauw tussenuit knijpen. En vervolgens de volgende wedstrijd weer stoer doen.

Mike Norman
18 april 2008, 17:14
Luister even wat Don Cherry erover heeft te zeggen;
http://youtube.com/watch?v=FnZYcmODj0U

Servi Bruls
18 april 2008, 18:20

Avery misdraagt zich altijd en overal, vaak om tegenstanders uit te dagen. Als hier groteren op reageren knijpt hij hem meteen. Dat is dus continu je tegenstanders uitdagen en vervolgens (als degene die reageert je niet bevalt) er gauw tussenuit knijpen. En vervolgens de volgende wedstrijd weer stoer doen.

Wie zegt dat ik op jou reageer? Had dan wel ge-quote.
Was in het algemeen...

Jordy Rutten
18 april 2008, 19:00
Wie zegt dat ik op jou reageer? Had dan wel ge-quote.
Was in het algemeen...

Oke. Sorry.

Paul van Heertum
19 april 2008, 20:55

Hij is wel succesvol met zijn gedrag

Toen Tootoo zijn eerste junior wedstrijd ging spelen moest ie na een partij knokken naar de strafbank, dat wist hij helemaal niet. Waar hij speelde ging de wedstrijd daarna gewoon weer door

Paul van Heertum
26 april 2008, 02:12
En nu heeft hij Brodeur over de zeik gekregen en scoorde hij tegen de Pens

Jasper Maassen
28 april 2008, 09:05
Avery is een pussy. Op het einde van de wedstrijd irriteert hij Fleury en als de defence hem dan op zijn actie wil wijzen durft hij er niet op in te gaan. Het wordt tijd dat BGL hem eens een lesje leert...

Dennis Albers
28 april 2008, 09:41
Hall Gill en Laraque lagen er al bovenop te boksen na het fluitsignaal (na die belachelijke actie wederom van Avery). En terecht, Avery is gewoon een lafaard.

Paul van Heertum
28 april 2008, 12:08
Laraque 3rd man in, dat is gelukkig wel klasse

http://www.youtube.com/watch?v=Q_ur_KKBi2M&feature=user

Paul van Heertum
28 april 2008, 12:12
Gaan vechten met Gomez en Jagr op het ijs en 2-0 voor is ook al zo´n klasse

Mike Norman
28 april 2008, 12:46
Talbot had Jagr vast, die de groep in wilde. Als Talbot geen klasse had, dan was Jagr er slechter vanaf gekomen. En niemand heeft Gomez beet.
Avery moet niet wegschaatsen. Eerst Fleury slashen en dan wegschaatsen, held op sokken. Walk the walk if you talk the talk!
Maargoed, dit blijft een eeuwig meningsverschil ben ik bang..

Mitchell van Amelsfort
28 april 2008, 12:58
Alweer zon trieste aktie inderdaad van Avery bahbah pussy eerst de grote jongen uit hangen om de goalie te slashen en daarnaa hard weg willen rijden.

Paul van Heertum
28 april 2008, 13:05
Talbot had Jagr vast, die de groep in wilde. Als Talbot geen klasse had, dan was Jagr er slechter vanaf gekomen. En niemand heeft Gomez beet.
Avery moet niet wegschaatsen. Eerst Fleury slashen en dan wegschaatsen, held op sokken. Walk the walk if you talk the talk!
Maargoed, dit blijft een eeuwig meningsverschil ben ik bang..

Maar dan blijft het nog een feit dat Laraque op het ijs stond aan het eind van de wedstrijd tegen Gomez en Jagr. En dat hij de 3rd man in was

Als je het nu nog over klasse hebt

Ro Herregraven
28 april 2008, 13:24
Klasse of geen klasse, it sure is good TV! :-)

Mike Norman
28 april 2008, 13:58
Maar dan blijft het nog een feit dat Laraque op het ijs stond aan het eind van de wedstrijd tegen Gomez en Jagr. En dat hij de 3rd man in was

Hoe kan je nou nog durven te beweren dat het niet juist was op Laraque op het ijs te zetten?

Paul van Heertum
28 april 2008, 14:06
Wedstrijd was gelopen en de Goons stonden niet op het ijs. Dan is het duidelijk wat de bedoeling is

Jasper Maassen
28 april 2008, 14:07

3rd man in beschuldiging slaat hier nergens op. Er is hier sprake van het aanvallen van een goalie en dan is het volkomen logisch dat er meer dan een persoon is die Avery erop aanspreekt.

En met Gomez en Jagr vechten is geen klasse zeg je. Je zegt eerder in deze thread echter ook dat het de taak is van Avery om betere spelers 5 minuten van het ijs te houden na een vechtpartij. Dat is volgens jou zijn taak en daarin is hij een topper. Maar als Laraque hetzelfde doet is het ineens laag en kan het niet. Wie weet stond Laraque er wel op om Avery te pakken en durfde hij het niet, ondanks zijn uitspraak.

Avery is gewoon chickenshit.

Paul van Heertum
28 april 2008, 14:28
Laraque was dus echt de 3rd man in(staat gewoon in het regelboekje, lijkt me goed dat je dat gaat lezen, dan weet je ook waar je het over hebt) en een 3rd man in na het einde van de wedstrijd wordt zwaar bestraft en normaal gesproken gaat het naar Bettman(als die straf gegeven wordt)

Jasper Maassen
28 april 2008, 14:46
Laraque was dus echt de 3rd man in(staat gewoon in het regelboekje, lijkt me goed dat je dat gaat lezen, dan weet je ook waar je het over hebt) en een 3rd man in na het einde van de wedstrijd wordt zwaar bestraft en normaal gesproken gaat het naar Bettman(als die straf gegeven wordt)

Kijk, het gaat er natuurlijk ook om of de straf gegeven wordt. Aangezien dat naar ik meen niet het geval is, is Laraque niet de 3rd man in.

Ik ken de spelregels. Ik speel namelijk ondertussen 17 jaar ijshockey en heb een scheidsrechtercursus gedaan.

[Paul van Heertummodus] Maar je reageert niet op mijn andere stelling. Doe dat dan eens. Of kun je daar niks op zeggen [\Paul van Heertummodus]

Paul van Heertum
28 april 2008, 15:01
Het was een 3rd man in

Paul van Heertum
28 april 2008, 15:04
Avery kreeg geen penalty dus deed niks verkeerd

Mike Norman
28 april 2008, 15:06
Laraque kreeg geen penalty, dus was niet de 3rd man in.

Jasper Maassen
28 april 2008, 15:11
Avery kreeg geen penalty dus deed niks verkeerd

Laten we de rest van de serie eens afwachten of Avery in de ogen van de Pens iets verkeerds deed.

Paul van Heertum
28 april 2008, 15:53
Oh nu is het weer in de ogen van de Pens, lekkere argumenten heb je

Roderick Lagendijk
28 april 2008, 17:27
Mag ik jullie eraan herinneren dat er ook een negeerlijst aanwezig is?? Misschien dat jullie elkaar erop kunnen zetten zodat jullie het niet allemaal hoeven te lezen...
Ik zelf vind het wel grappig hoor :D
Mijn mening is toch altijd het tegenovergestelde wat de heer Van Heertum vindt! LOL

Herman Herregraven
28 april 2008, 19:11
Mag ik jullie eraan herinneren dat er ook een negeerlijst aanwezig is?? Misschien dat jullie elkaar erop kunnen zetten zodat jullie het niet allemaal hoeven te lezen...
Ik zelf vind het wel grappig hoor :D
Mijn mening is toch altijd het tegenovergestelde wat de heer Van Heertum vindt! LOL
Volgens mij heeft Jasper een enorm zwak voor Paul van Heertum...
Vroeger zag je hem niet zoveel op de fora...
Maar sinds de komst van Paul is Jasper hier niet meer weg te denken...

Ro Herregraven
28 april 2008, 20:06
Volgens mij heeft Jasper een enorm zwak voor Paul van Heertum...
Vroeger zag je hem niet zoveel op de fora...
Maar sinds de komst van Paul is Jasper hier niet meer weg te denken...

Ja, dat heb je met die rode idealisten, ze denken dat ze de wereld beter kunnen maken...
Als Jasper een echte communist was geweest had 'ie Paul allang naar een Siberisch strafkamp gestuurd...

Herman Herregraven
28 april 2008, 22:41
Ja, dat heb je met die rode idealisten, ze denken dat ze de wereld beter kunnen maken...
Als Jasper een echte communist was geweest had 'ie Paul allang naar een Siberisch strafkamp gestuurd...
Sinds Castro niet meer Fidelt...
Is het hele communisme toch naar de kloten...
De Cubanen mogen nu zelfs mobiel bellen en tv kijken...

Michael van Opstal
29 april 2008, 00:07
Herman was je weer met je piratenzender in de weer?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3896523/_Rampenzender_draaide_muziek__.html?p=2,1

Jasper Maassen
29 april 2008, 09:22
Herman, Ro, laat ik het zo stellen: ik heb nu eindelijk weer wat meer tijd, waardoor ik ook wat actiever kan forummen. Daarnaast hou ik wel van een lekkere discussie en Paul is nou eenmaal een persoon waarmee ik vaak van mening verschil, dus de discussie mee aanga.

En wat betreft CUba: een grote schande dat ze dat nu mogen, nu kunnen ze zien hoe slecht de rest van de wereld het heeft! ;)

Jasper Maassen
29 april 2008, 09:30
Oh nu is het weer in de ogen van de Pens, lekkere argumenten heb je

Het enige wat ik zeg is dat ik benieuwd ben wat de Pens ervan vinden.
Waar je nog steeds niet op geantwoord hebt is waarom je het van Laraque een verkeerde actie vindt om betere spelers 5 minuten aan te naaien en wanneer Avery dit doet het klasse is en hij zijn werk goed doet...

Paul van Heertum
29 april 2008, 11:38
Dat is niet zijn werk, dat is het werk van een loser

Jasper Maassen
29 april 2008, 13:15
Dat is niet zijn werk, dat is het werk van een loser

Toch opvallend dat je dan eerder het volgende beweert:

Alleen Kaleta en Ilya vechten niet veel, maar als je Ilya 5 minuten van het ijs kan halen ben je sws een eld

en ook:

Dan zou je precies voor elkaar hebben wat hij wil, een straf tegen.

Paul van Heertum
29 april 2008, 15:03
Wat is er opvallend aan?

Jasper Maassen
29 april 2008, 17:13
Wat is er opvallend aan?

Dat de twee quotes van jou, eerder uit de discussie, op Avery slaan. Avery, de man die je hier door dik en dun verdedigt. Wanneer Laraque dan van hetzelfde beticht wordt is het direct een loser. Ergo, Avery is een loser of Laraque is een slimme speler.

Jordy Rutten
29 april 2008, 19:17
Dat de twee quotes van jou, eerder uit de discussie, op Avery slaan. Avery, de man die je hier door dik en dun verdedigt. Wanneer Laraque dan van hetzelfde beticht wordt is het direct een loser. Ergo, Avery is een loser of Laraque is een slimme speler.

Jasper, ik heb het ook al geprobeerd. Maar enige vorm van logica zit er bij deze man niet in.

Vreemd trouwens...eerste keer dat ik het eens ben met een communist

Jasper Maassen
29 april 2008, 19:19
Jasper, ik heb het ook al geprobeerd. Maar enige vorm van logica zit er bij deze man niet in.

Vreemd trouwens...eerste keer dat ik het eens ben met een communist

Nee ik weet het, maar op een bepaalde manier is het toch leuk...
En even voor de goede orde, ik ben geen echte communist... Het systeem werkt niet... :)

Raymond Demas
29 april 2008, 20:35
is net zo'n typetje speler als casey in nederland .
een grote etterbak maar voor het team onmisbaar

Paul van Heertum
29 april 2008, 21:14
Ik vroeg je wat er opvallend aan was en ik vroeg niet naar een onbegrijpelijke reactie

Raymond Demas
29 april 2008, 22:17
wat is hier onbegrijpelijk aan in de NHL hebben ze nu al weer de regels veranderd dat dit ook niet meer mag

Harm Wietze Oldersma
29 april 2008, 22:43
Wat vind jij een onbegrijpelijke reactie Paul?

Paul van Heertum
30 april 2008, 00:09
Op diegene waar ik op reageerde

Herman Herregraven
30 april 2008, 01:02
En wat betreft CUba: een grote schande dat ze dat nu mogen, nu kunnen ze zien hoe slecht de rest van de wereld het heeft!

Het grootste probleem is natuurlijk dat al die Cubanen nu zien,
dat de rest van de westerse wereld in Japanse auto’s rondrijdt…

Gooien ze straks al die prachtig mooie Amerikaanse oldtimers op ’t stort
en willen ze natuurlijk ook allemaal zo’n stomme Jap…

Gaan ze harder werken en krijg je daar zelfs ook een vorm van economie…

Je ziet het ook in China gebeuren…
Die verbruiken zelfs nu al ONZE olie…

Dat veroorzaakt dus weer grotere voedsel tekorten,
omdat wij blijkbaar van voedsel, brandstof kunnen maken…
Dat doen we dus noodgedwongen omdat de Chinezen ONZE olie verbruiken…

Ook van stront maken ze tegenwoordig energie,
maar die was sowieso al niet te vreten…

De oplossing van dit ingewikkeld lijkend probleem,
lijkt me dan ook vrij simpel…

Gun alle Aziatische landen gewoon hun rijst
en zorg ervoor dat al hun stront wordt opgevangen,
om deze weer om te zetten in energie voor de westerse landen…

P.s.
Zit me wel af te vragen waarom er Sean Avery boven deze topic staat...

Jasper Maassen
30 april 2008, 01:54
Op diegene waar ik op reageerde

Ik zal er voor het gemak maar even vanuit gaan dat ik dat ben.
Ik zal het je nog een keer proberen uit te leggen, hoewel mijn vorige uitleg klip en klaar was.

Jij vindt dat Avery een klasse speler is, omdat hij zijn taak goed uitvoert. Gezien eerdere postings is dat onder andere ervoor zorgen dat betere spelers een 5 minuten penalty aan hun broek krijgen. Zover ben je het met me eens toch?

In de tweede wedstrijd tussen Pens en Rangers staat Laraque op het einde op het ijs, mijns inziens om Avery een lesje te leren in manieren ten opzichte van goalies (gezien zijn snelle aanwezigheid bij het opstootje). Je zou het ook kunnen zien als eenn poging om betere spelers een straf aan te naaien (wellicht nog hoger dan 5 minuten, het was toch al einde wedstrijd). Dit vind jij een actie die niet kan. Tot nu toe zul je nog steeds met me eens zijn dat ik je woorden goed begrepen heb.

Ik zeg daarop, dat je met twee maten meet. Aan de ene kant vind je het goed van Avery als hij doet wat hierboven beschreven staat en is hij een slimme speler, aan de andere kant vind je het niet kunnen wanneer Laraque dit doet en is hij een loser.

Dit kan dus twee dingen betekenen: of je vindt dat Avery een slimme speler is en zal door je argumenten ook Laraque als een slimme speler moeten zien, of je vindt Laraque een loser en zal door je argumenten Avery als een loser moeten zien (deze conclusie zette ik in mijn vorige posting ook, dat is wat het woord ergo betekent).

Ik hoop dat je het nu begrijpt en als je het er niet mee eens bent hoop ik dat je me onderbouwd kan uitleggen waarom je het anders ziet. Dus graag een reactie van meer dan 3 regels, dan kunnen we de discussie eens een keer fatsoenlijk voeren.

Overigens laat Avery op het einde van de wedstrijd zien dat hij zijn woorden "You can't handle me, George" niet waar durft te maken, maar dat terzijde.

Paul van Heertum
30 april 2008, 02:35
Het gaat om een 3rd man in maar laat maar zitten

Jasper Maassen
30 april 2008, 02:59
Het gaat om een 3rd man in maar laat maar zitten

Ik denk dat het probleem is dat ik het uit een ander perspectief bekijk, namelijk dat van de goalie. Ik zou het van mijn verdedigers niet accepteren als ze er niets van zouden zeggen.
Als je aan een goalie komt, zul je daarvoor moeten boeten. Ik kan me voorstellen dat je vanuit een ander perspectief zegt dat hij 3rd man in is, ik zie het echter anders.

Overigens heeft Laraque vandaag zijn eersteplay-off goal van dit seizoen gescoord!

Paul van Heertum
30 april 2008, 13:14
Dat deed Hall Gill, Laraque´s acties waren niet nodig, mag niet volgens de ijshockey codes en had bestraft moeten worden

Jasper Maassen
30 april 2008, 13:49
Dat deed Hall Gill, Laraque´s acties waren niet nodig, mag niet volgens de ijshockey codes en had bestraft moeten worden

Wellicht, ik heb wel begrip voor de actie van Laraque. De actie van Avery had mijns inziens ook bestraft moeten worden.

Paul van Heertum
30 april 2008, 13:56
Naar mijn mening ook, maar Laraque had geschorst moeten worden

Je kan niet zomaar een 3rd man in zijn na het eind van de wedstrijd. Als Avery niet zijn handschoenen liet vallen(wat hij volgens mij niet deed) en Gill wel dan moest dat ook naar Bettman gestuurd worden

Fintan Planting
30 april 2008, 22:37
Die Sean Avery toch... Nu is hij de rest van het seizoen uitgeschakeld met een gescheurde milt. Einde seizoen ook voor de Rangers?

Abe Brouwer
30 april 2008, 22:48
Die Sean Avery toch... Nu is hij de rest van het seizoen uitgeschakeld met een gescheurde milt. Einde seizoen ook voor de Rangers?
Nog 1 wedstrijd. Misschien nog 2, maar daarna is het Yankees en Mets.

Paul van Heertum
30 april 2008, 23:40
Wanneer heeft ie die blessure opgelopen? Hij was al zo rustig gister

Jasper Maassen
30 april 2008, 23:44

Dat is iets wat je natuurlijk niemand gunt. Ik denk dat de Pens de eerste gaan zijn die een dubbele clean sweep uitvoeren.

Paul van Heertum
1 mei 2008, 00:23
En ik denk dat de Rags minimaal een keer winnen en het is nog niet gelopen als ze Game 4 winnen

Luitzen van der Heide
1 mei 2008, 11:13
Wanneer heeft ie die blessure opgelopen? Hij was al zo rustig gister

Blesure opgelopen in game 3.

Avery suffered the injury as the result of a hit during the game, spokesman John Rosasco told reporters during the team's morning workout.

voor het gehele artikel is er de volgende link.

http://sports.espn.go.com/nhl/playoffs2008/news/story?id=3375123

Overigens vind ik dat de Penguins Avery op een juiste en correcte manier hebben aangepakt. De blesure is dus niet veroorzaakt door een "gemene" overtreding of iets dergelijks.

Luitzen van der Heide
1 mei 2008, 11:16
Dat is iets wat je natuurlijk niemand gunt. Ik denk dat de Pens de eerste gaan zijn die een dubbele clean sweep uitvoeren.

Dat zou een geweldig record zijn. Maar ik denk dat het eerlijk gezegd niet zover komt. De Rangers hebben toch net iets teveel klasse in huis. Ik denk dat de Penguins het thuis afmaken in game 5.

Paul van Heertum
4 mei 2008, 17:42
TSN weet hem wel op waarde te schatten

The Rangers were 33-14-10 with Avery during the regular season and 9-13-3 when he was out with injuries. He was acquired from Los Angeles in February 2007 and sparked a playoff run in which the Rangers went 17-6-6 in games he played.

Paul van Heertum
4 juli 2008, 02:22
De Stars zijn het in elk geval met mij

15.5 miljoen dollar voor een kut speler, kan slechter

Servi Bruls
4 juli 2008, 14:52
kut speler? Denk dat meerdere teams hem wil willen hebben...
Al een onbewoond eiland gevonden????? ZONDER ook maar eist dat met i-net te maken heeft???

Paul van Heertum
5 juli 2008, 00:36
Topic lezen Servi voor je reageert

Mike Norman
3 december 2008, 16:36
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=395722

Ben geen fan van Avery, maar dit is wel weer Amerika op zn kleinst..

Mike Norman
3 december 2008, 16:38
De quote waar het om ging:
"I'm really happy to be back in Calgary; I love Canada," the Ontario native said. "I just want to comment on how it's become like a common thing in the NHL for guys to fall in love with my sloppy seconds. I don't know what that's about, but enjoy the game tonight."
Ik vond het wel een grappige opmerking eigenlijk..

Paul van Heertum
3 december 2008, 17:43
Triest als je daarvoor geschorst wordt, al gaat sloppy seconds wel erg ver.

Jasper Maassen
3 december 2008, 18:35
Triest als je daarvoor geschorst wordt, al gaat sloppy seconds wel erg ver.

Het getuigt natuurlijk niet van respect, maar een schorsing lijkt overdreven. Dat zijn teamgenoten en franchise hem eigenlijk afvallen verbaast mij dan ook eigenlijk.

Mike Norman
5 december 2008, 10:39
Waarschijnlijk hoeft hij niet meer terug te komen bij Dallas..
Straks krijgt hij z'n straf van de NHL te horen.

Remco Bambacht
5 december 2008, 10:58
Overigens geen verkeerde dame, als zij een sloppy second is dan wil ik zijn fabulous firsts wel eens zien!

Ro Herregraven
5 december 2008, 11:10
Waarschijnlijk hoeft hij niet meer terug te komen bij Dallas.
Ach, waarschijnlijk kan hij zo aan de slag bij Vogue...

Paul van Heertum
5 december 2008, 13:01
Zou wel heel erg dom zijn. Kan je een belangrijke aanvaller ruilen voor een 6th round draft pick of zo

Dat noem je nu je eigen glazen in gooien

Paul van Heertum
5 december 2008, 13:01
Stuur maar naar de Kings

Mike Norman
5 december 2008, 13:18
Overigens geen verkeerde dame, als zij een sloppy second is dan wil ik zijn fabulous firsts wel eens zien!

Sloppy seconds betekend iets anders..

Danny Nelissen
5 december 2008, 16:44
Is een speler......

En nu dan dit:

Ec_2oKWe2Gw

yes, dat is die speler die geleen wou lenen tijdens de staking in de NHL een aantal jaren geleden.

tis een ettertje maar wel een topper

Remco Bambacht
5 december 2008, 16:45
yes, dat is die speler die geleen wou lenen tijdens de staking in de NHL een aantal jaren geleden.

tis een ettertje maar wel een topper

Man, man wat was dat geweldig geweest als Avery in Geleen had gespeeld. Dan was er geen plek meer vrij in Glanerbrook!

Danny Nelissen
5 december 2008, 17:14
Man, man wat was dat geweldig geweest als Avery in Geleen had gespeeld. Dan was er geen plek meer vrij in Glanerbrook!

dat was pas een een sensatie geweest , maar helaas ..............

Dennis Albers
5 december 2008, 17:18
Meneer Avery heeft zes wedstrijden gekregen - waarschijnlijk wordt hij er bij Dallas uit gegooid dus hij kan nog naar Geleen als ze een ITC inruilen :-)

Ro Herregraven
5 december 2008, 17:36
Dan was er geen plek meer vrij in Glanerbrook!

Voor Rachel Hunter was er altijd nog plek geweest.

Bij mij op schoot.

Michael Schoenmakers
5 december 2008, 21:24
dat was pas een een sensatie geweest , maar helaas ..............

Het zou idd geaaf zijn geweest ik denk dat niet alleen geleen volle bak zou trekken maar andere ijshallen ook

Of zou hij ook zon trieste aftocht krijgen als Dijkhuis die van de Canadiens kwam en bij amsterdam ging spelen? dit was niet tof voor hem hij kwam er pas later achter dat hij bloede volgens mij.

http://i533.photobucket.com/albums/ee337/playersnation/5027-019.jpg

Paul van Heertum
6 december 2008, 00:40
Dat zijn dure woorden geweest, maar het slaat echt helemaal nergens op.

Paul van Heertum
7 december 2008, 02:49
YouTube - Sean Avery vs Ed Jovanovski NHL Fight

Paul van Heertum
7 december 2008, 02:58
YouTube - Sean Avery My sloppy seconds

Wat een jankerd die Dion, dat ie voortaan als ie een vriendin zoekt geen puckbunny zoekt