View Full Version : Problemen bij Red Eagles?
Piet de Kort
10 april 2008, 15:32
Zie http://www.gervandenberg.nl/u14.htm
P.s. Gelezen bij een ander ijshockey-forum!
Paul van Heertum
10 april 2008, 15:55
Eerst iedereen beschuldigen en dan zeggen dat je de conclusie overlaat aan de lezer.
Moet niet gekker worden :D
Sven van de Wall
10 april 2008, 18:23
Den Bosch komt ook naar de eredivisie Lol
Paul van Heertum
10 april 2008, 18:25
De laatste keer was het leuk :)
Klaas van Dal
11 april 2008, 08:41
Dit is natuurlijk wel een HEEL ERG GEKLEURD verhaal. Je gaat mij niet vertellen dat meneer lief zacht en aardig daar de vrijwilliger gaat rond hangen en dat er zonder opgaaf van reden mensen hem zo behandelen. Als iedereen zo tevreden over hem is dan zal dit nog een staartje krijgen maar ik ben bang dat wanneer puntje bij paaltje komt deze meneer weinig achterban heeft.
Eric van der Putten
11 april 2008, 08:57
Dit is natuurlijk wel een HEEL ERG GEKLEURD verhaal. Je gaat mij niet vertellen dat meneer lief zacht en aardig daar de vrijwilliger gaat rond hangen en dat er zonder opgaaf van reden mensen hem zo behandelen. Als iedereen zo tevreden over hem is dan zal dit nog een staartje krijgen maar ik ben bang dat wanneer puntje bij paaltje komt deze meneer weinig achterban heeft.
Ook jij trekt conclusies waarvan je niet weet of ze wel werkelijk zo zijn, Klaas.
Klaas van Dal
11 april 2008, 12:28
Trek niet zo zeer conclusies maar ken toevallig Beide groepen een beetje, Als je dan zon verhaal hoort en het strookt niet met wat jij (ik in dit geval) weet van beide groepen ga je toch raar staan kijken.
Eric van der Putten
11 april 2008, 12:42
Wist niet dat je op de hoogte was van de situatie en beide groepen kende, dat verandert de zaak natuurlijk.
Maar als je ze niet had gekend, had ik gelijk :-)
Klaas van Dal
11 april 2008, 13:59
Zonder meer,
Ik hoop alleen dat dit geen zwarte vlek wordt op het opzetten van een eerste divisie team
ps: echt kennen doe ik niet maar heb ooit wel eens met ze gesproken.
Ger van den Berg
2 mei 2008, 13:53
Tja, het is toch echt allemaal zoals ik het heb geschreven meneer van Dal. Het staartje heeft het ook al gekregen, want de voorzitter is per direct afgetreden. De achterban heeft zich inderdaad laten horen en uitgesproken over de zaken zoals ik die heb vermeld. Er staat in mijn verhaal dan ook NIETS wat ik niet kan staven (mits de tegenpartij haar uitlatingen ontkent, zijn er altijd nog de getuigen). Zoals geschreven gaat het in hoofdzaak om de heren Lex en Bart Kok en niet zozeer om het bestuur an sich. Het enige waar het bestuur zich schuldig aan heeft gemaakt, is de woorden van beidde heren aan te nemen als waarheid, zonder deze te toetsen bij mij en/of de achterban.
Al met al is het een meer dan trieste zaak waarvan ik hoop dat mijn publicatie zal leiden tot veranderingen binnen de vereniging. Een vereniging moet ook openstaan voor kritiek. Weet ook dat kritiek niet per definitie negatief is, maar ook opbouwend kan zijn. Wanneer mensen het zich echter persoonlijk gaan aantrekken, is dat een foute zaak.
Ook wil ik even terugkomen op de uitlating van de heer van Dal dat hij beidde groepen kent. Vraag van mij is waar wij elkander dan van kennen. Ik ken geen heer van Dal en kan me ook geen gesprek met hem herinneren. Wellicht iets opgevangen OVER mij van derden?
Jasper Maassen
3 mei 2008, 00:49
Jemig de pemig, we hebben het over een hobby mensen!
Alex van den Brink
3 mei 2008, 09:03
Als we er zo over denken, had jij Zoetermeer anders beleefd.
Ger van den Berg
3 mei 2008, 11:07
Iedereen kan zijn hobby op een andere manier beleven. De 1 met wat meer passie en toewijding dan de ander.
Jasper Maassen
3 mei 2008, 11:20
Als we er zo over denken, had jij Zoetermeer anders beleefd.
Dat is waar, maar was het daar ooit op dit niveau hommeless (in die twee jaar dan)?
Ik heb het wel vaker gezien dat er problemen waren, en ik denk dan altijd: jeetje mina mensen, we zijn allemaal volwassen, we houden allemaal van ijshockey en we hebben in dit geval een afwijkende mening. Dat kan dan toch ook als grote mensen besproken worden, zonder dat er met getuigen en weet ik wat allemaal gezwaaid wordt?
En over Zoetermeer: ja het was ook toen mijn hobby Alex, maar wel een heel intensieve hobby :)
Klaas van Dal
3 mei 2008, 15:51
Beste Ger,
Wellicht kun je mij niet herrinneren maar dat is ook niet nodig. Het eenigste wat ik zeg is dat het wel een heel erg gekleurd verhaal is. In jou eigen verhaal lijkt alles vanuit het bestuur (o de 2 betreffende personen) te komen, terwijl jij zoals je jezelf schetst, een goede vrijwilliger bent. Vraag ik mij toch af wat er dan gebeurt kan zijn waardoor jij besluit om bij de club weg te gaan. Misschien ging het inderdaad niet zo goed tussen jou en het bestuur. Misschien omdat jij een ander idee had dan hun???
Ik vraag me af wat hier werkelijk afspeeld..
Klaas
Ger van den Berg
3 mei 2008, 18:27
Beste Ger,
Wellicht kun je mij niet herrinneren maar dat is ook niet nodig. Het eenigste wat ik zeg is dat het wel een heel erg gekleurd verhaal is. In jou eigen verhaal lijkt alles vanuit het bestuur (o de 2 betreffende personen) te komen, terwijl jij zoals je jezelf schetst, een goede vrijwilliger bent. Vraag ik mij toch af wat er dan gebeurt kan zijn waardoor jij besluit om bij de club weg te gaan. Misschien ging het inderdaad niet zo goed tussen jou en het bestuur. Misschien omdat jij een ander idee had dan hun???
Ik vraag me af wat hier werkelijk afspeeld..
Klaas
Beste Klaas,
Waar het in de kern om gaat, is dat ik continu door de Kokjes werd tegengewerkt wanneer ik constructief iets wilde doen met het team. Heb jij ooit gehoord van een commissie die een schema moet opstellen wanneer een speler wel of niet mag spelen? Ooit gehoord van een coach die zich continu moet verantwoorden over opstelling en speltaktieken? Voordat ik coach/trainer werd van het S-team, werd het team geleid door Bart Kok. Jaar na jaar werden er wedstrijden verloren, zat er geen opbouw in de training en was het continu ruzie in het team onderling. In 3 jaar tijd heb ik de ruzie weg gewerkt, een opbouw in de training geplaatst en is het team van eeuwige verliezer naar een 2e plaats gegaan in de ARHL. Er speeld gewoon de kift en afgunst. Ik voelde me niet geroepen om bij alle beslissingen Bart Kok te betrekken omdat zijn werkwijze niet werkte, gezien de historie. Hij voelde zich als een kind te kort gedaan en is mij dus gaan tegenwerken middels zijn positie in het bestuur. Dat is eigenlijk het verhaal in een notedop waar al het andere uit voort gekomen is.
Ik had dus niet zozeer een ander idee als het bestuur, danwel als de Kokjes. En aangezien deze in het bestuur zitten, wisten ze het overige bestuur voor zich te winnen.
Ja, noem mij arrogant, maar ik was inderdaad een goede vrijwilliger. Ik floot alle wedstrijden wanneer dat nodig was. Vaak 2 of 3 per weekend. Ik bereidde de trainingen voor een heel seizoen voor, met opbouw, en mailde iedere woensdag de training naar het team om minder tijd kwijt te zijn op het ijs. Ik bracht meer structuur in de lijnen door ook met lijnen te trainen i.p.v. iedereen maar door elkaar. Ik hield alle statistieken bij van schoten op de goal, gewonnen face-offs en wat niet meer. Verwerkte deze in grafieken om die weer toe te passen op de trainingen voor het volgende seizoen. Ik maakte jaarverslagen van het team en de individuele spelers waarop men kon zien waarop men vooruit was gegaan of niet. Ik maakte een playbook en organiseerde meetings om de wedstrijden te bespreken. Ik maakte en onderhield de websites voor het S-team en de U14. Ik maakte het clubblad, certificaten voor de ijshockeyschool, en ander drukwerk. Ja, ik deed veel voor de vereniging.
En wanneer ik mij dan voor de zoveelste keer moet verantwoorden naar het bestuur waarom ik wil beslissen wie er in de finale meespelen, om zo de kans op het kampioenschap te vergroten, dan houd het voor mij op. Geen zin meer om op het matje te moeten komen en als een schaap ja en amen te knikken, waar men geen oor heeft voor mijn ideeen.
Paul van Heertum
3 mei 2008, 23:47
Komt er nog een eerste divisie team in DB?
Alex van den Brink
3 mei 2008, 23:59
Als je een club/team goed wil laten functioneren, kan je het niet meer als een hobby benaderen.
Ik wil niet oordelen over Den Bosch noch een mening geven, maar wanneer ik Zoetermeer als een hobby benaderd had, had jij en die anderen niet zo'n intensieve hobby gehad.
Ger van den Berg
4 mei 2008, 00:20
Komt er nog een eerste divisie team in DB?
Die planning is er wel. Echter behoort het team nu op zondagavond te trainen, maar staan er slechts een man of 6 op het ijs. De trainer vindt dat niet genoeg om te trainen en geeft dus geen training. Daarnaast heeft de vereniging nog geen toezegging gekregen voor meer ijs en is er nog geen sponsor gevonden. Het zit dus nog allemaal in de pen en is nog niet zeker.
Ger van den Berg
4 mei 2008, 00:22
Als je een club/team goed wil laten functioneren, kan je het niet meer als een hobby benaderen.
Ik wil niet oordelen over Den Bosch noch een mening geven, maar wanneer ik Zoetermeer als een hobby benaderd had, had jij en die anderen niet zo'n intensieve hobby gehad.
Helemaal mee eens. ::thumbsup::
Jasper Maassen
4 mei 2008, 01:51
Ik ben dan ook erg blij dat je het zo serieus benaderd hebt en ik moet eerlijk zeggen dat het in die twee jaar veel serieuzer was dan ik van tevoren had gedacht. Ondanks dat kon ik het ook toen mijn hobby noemen en dat wil zeggen dat alles goed voor elkaar was!
Paul van Heertum
4 mei 2008, 11:18
Hopelijk gaat het door, ik kom in iedergeval wel een paar keer een kijkje nemen
Ger van den Berg
6 mei 2008, 23:49
Hopelijk gaat het door, ik kom in iedergeval wel een paar keer een kijkje nemen
Ik hoop het met je mee en zie je dan misschien nog wel ergens op de tribune.
Paul van Heertum
24 juni 2008, 20:46
Is het idee nu dat ze een heel jeugd team over zetten in de eerste divisie?
Ger van den Berg
27 juni 2008, 13:00
Is het idee nu dat ze een heel jeugd team over zetten in de eerste divisie?
Wat ik ervan gehoord heb (dus pin mij er niet aan vast), zijn enkele spelers van de U17, de 2e Divisie en ex-eagles. Ook is er een Belg aangetrokken. Er is een stichting opgericht voor het 1e team, zodat, mocht het fout gaan, de vereniging Red Eagles er niet onder lijd. Om het 1e te laten trainen zijn het S-team en de M@D Eagles samengevoegd tot training op de maandagavond. Dit heeft weer tot gevolg dat er tussen de 7 en 11 mensen van het S-team opzeggen. Dat zijn dus een goede 2500,00 Euro's die de vereniging gaat missen. Of tewel 38 uren ijshuur. De oude voorzitter is opgestapt (Ruud Houdijk) en er komen 2 mensen in aanmerking voor nieuwe voorzitter; Cees van Broekhoven en Bart Kok. Cees van Broekhoven zal tevens in de Stichting plaatstnemen, samen met Lex Kok.
Dat is wat ik erover gehoord heb naar aanleiding van de ALV van afgelopen maandag.
Erwin van den Boom
27 juni 2008, 16:06
Wat ik ervan gehoord heb (dus pin mij er niet aan vast), zijn enkele spelers van de U17, de 2e Divisie en ex-eagles. Ook is er een Belg aangetrokken. Er is een stichting opgericht voor het 1e team, zodat, mocht het fout gaan, de vereniging Red Eagles er niet onder lijd. Om het 1e te laten trainen zijn het S-team en de M@D Eagles samengevoegd tot training op de maandagavond. Dit heeft weer tot gevolg dat er tussen de 7 en 11 mensen van het S-team opzeggen. Dat zijn dus een goede 2500,00 Euro's die de vereniging gaat missen. Of tewel 38 uren ijshuur. De oude voorzitter is opgestapt (Ruud Houdijk) en er komen 2 mensen in aanmerking voor nieuwe voorzitter; Cees van Broekhoven en Bart Kok. Cees van Broekhoven zal tevens in de Stichting plaatstnemen, samen met Lex Kok.
Dat is wat ik erover gehoord heb naar aanleiding van de ALV van afgelopen maandag.
He Gerrit ten eerste hoe is het.Een vraagje. Als er zoveel mensen opstappen bij het s-team kunnen ze dan nog wel een team opstellen in de arhl?
Paul van Heertum
27 juni 2008, 19:33
Kan me niet voorstellen dat er spelers zijn in de 2e divisie die een beetje niveau hebben die in de eerste divisie willen spelen
Ger van den Berg
27 juni 2008, 23:47
He Gerrit ten eerste hoe is het.Een vraagje. Als er zoveel mensen opstappen bij het s-team kunnen ze dan nog wel een team opstellen in de arhl?
He Boompje. We zijn weer aan de betere hand. Nog een weekje of 3 en ik denk weer helemaal fit te zijn. Over het S-team...... ik vrees het ergste. Waarschijnlijk zullen ze de M@D en S-team gaan samenvoegen om toch een team te krijgen. Maar het is afwachten wat er de komende maanden allemaal nog gaat gebeuren binnen die vereniging. Er zijn veel onzekerheden.
Ger van den Berg
27 juni 2008, 23:49
Kan me niet voorstellen dat er spelers zijn in de 2e divisie die een beetje niveau hebben die in de eerste divisie willen spelen
Tja, toch zij het zo. Hoe men daar ook over mag denken. Ik kan me ook niet voorstellen dat er ex-eagles zijn die weer de competitie in willen naar jaren te zijn gestopt.
Paul van Heertum
28 juni 2008, 00:21
Het zijn ook niet voor niks EX Eagles, ik kan het me niet voorstellen.
Je gaat ook niet voor niks bij de recreanten spelen. Minimaal een stuk of 5 spelers kunnen de eerste divisie makkelijk aan maar ik denk niet dat ze interesse hebben
Paul van Heertum
11 september 2008, 14:25
Is er al meer bekend over met welk team ze de eerste divisie ingaan?
Ger van den Berg
14 september 2008, 00:29
Bij de Red Eagles komt geen enkele informatie los. Ik weet wel dat ze op 21e september spelen tegen Dordrecht en de 27e tegen Utrecht. Waar ze de 21e spelen weet ik niet, maar de 27e in Den Bosch, dus kun je daar het team gaan bezichtigen.
Paul van Heertum
14 september 2008, 01:26
Volgens mij spelen ze morgen in Deurne. Ik vraag me af of de spelers het zelf wel weten :)
Ger van den Berg
15 september 2008, 11:28
Ze hebben een eigen "website" maar daar staat ook geen enkele info op te vinden aangaande het team.
Ger van den Berg
16 september 2008, 21:58
Nu hoor ik toch in de wandelgangen dat ze niet zomaar iets bij elkaar hebben geraapt. Er schijnen zelfs speler uit de 1e en ere divisie te zijn aangetrokken. Ik ben benieuwd aanstaande zondag tegen Dodrecht.
Paul van Heertum
16 september 2008, 23:52
Kan je niet beter gewoon een keer gaan informeren wanneer de training is?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.