View Full Version : Innsbruck komt steeds dichterbij
Abe Brouwer
9 april 2008, 18:12
OOSTENRIJK
Positie op wereldranglijst: 17e. WK-resultaten vorig jaar, A-WK Moskou/Mytischi (RUS)
-USA 2-6
-Tsjechie 1-6
-Wit Rusland 2-5
-Noorwegen 2-3 OT
-Letland 1-5
-Oekraine 8-4, resultaat op WK 15e=degradatie
Laatste WK-wedstrijd tegen Nederland: 2006 div 1 in Tallinn (EST): NL-Oostenrijk 2-8
POLEN
Positie op wereldranglijst: 20e. WK-resultaten vorig jaar, div 1 Qiqihar (CHI)
-Nederland 4-3 SO
-China 9-1
-Frankrijk 0-4
-Kazakstan 5-2
-Estland 4-3 OT, resultaat op WK 2e
KAZAKSTAN
Positie op wereldranglijst: 16e. WK-resultaten vorig jaar, div 1 Qiqihar (CHI)
-China 12-0
-Estland 2-1
-Nederland 6-3
-Polen 2-5
-Frankrijk 1-3, resultaat op WK 3e
GROOT BRITTANNIE
Positie op wereldranglijst: 29e. WK-resultaten vorig jaar, div 1 Ljubljana (SLO)
-Japan 4-3
-Litouwen 2-3
-Slovenie 0-4
-Hongarije 2-4
-Roemenie 6-1, resultaat op WK 4e
Laatste WK-wedstrijd tegen Nederland: 2004 div 1 in Oslo (NOR): NL-GB 4-1
NEDERLAND
Positie op wereldranglijst: 24e. WK-resultaten vorig jaar, div 1 Qiqihar (CHI)
-Polen 3-4 SO
-Frankrijk 2-4
-Kazakstan 3-6
-Estland 4-3 OT
-China 9-3, resultaat op WK 5e
ZUID KOREA
Positie op wereldranglijst: 32e. WK resultaten vorig jaar, div 2 Seoul (ZKO)
-Mexico 6-1
-Australie 5-4
-IJsland 17-2
-Israel 5-2, resultaat op WK 1e=promotie
Laatste WK-wedstrijd tegen Nederland: 2002 div 1 in Eindhoven (NED): NL-Zuid Korea 7-5
Paul van Heertum
9 april 2008, 18:15
Ik droom van dit:
Kleine nederlaag tegen Kazachstan, overwinning tegen Polen, gelijkspel tegen Oostenrijk, winst tegen GB en een dikke overwinning tegen Korea om kampioen te worden
Zou het mogelijk zijn? :D
Abe Brouwer
9 april 2008, 19:05
Ik droom van dit:
Kleine nederlaag tegen Kazachstan, overwinning tegen Polen, gelijkspel tegen Oostenrijk, winst tegen GB en een dikke overwinning tegen Korea om kampioen te worden
In 2005 tijdens de OS-kwalificatie in Klagenfurt begon Oostenrijk met een 4-0 zege op Kazakstan. Maar het was uiteindelijk Kazakstan dat 1e werd in de poule en dus naar Turijn mocht.
Vergeet trouwens 2 dingen niet: bij gelijkspel wordt verlengd en eventueel penaltys genomen. Dus 1 van de teams pakt 2 punten en de andere 1. En bij gelijk eindigen op ranglijst beslist onderling resultaat. Jouw scenario lijkt me lastig maar niet onmogelijk.
Paul van Heertum
9 april 2008, 19:26
Met Phil of Caspar durf ik de SO wel aan
Abe Brouwer
9 april 2008, 20:41
Oostenrijk verloor vanavond in Innsbruck een oefenwedstrijd tegen Rusland met 6-9.
Martijn Berben
10 april 2008, 09:18
Mijn voorspelling:
1 KAZAKSTAN
2 OOSTENRIJK
3 POLEN
4 NEDERLAND
5 GROOT BRITTANNIE
6 ZUID KOREA
Fintan Planting
10 april 2008, 10:46
Wat ik hier volgens mij nog niet gelezen heb: er wordt gezegd dat de wedstrijden Kazachstan - Oostenrijk en Polen - Oostenrijk mogelijk naar de grote Olympiahalle worden verplaatst. Maar alleen indien Oostenrijk nog in de race is voor promotie. Of het waar is...
Verder zijn alle wedstrijden van Oostenrijk via Sopcast te bekijken, dus ook de wedstrijd die Nederland tegen hen speelt. Hier de betreffende pagina op MyP2P:
http://www.myp2pforum.eu/379068-post1.html
Marco Spelten
10 april 2008, 11:38
Het zou me verbazen. Toen Oostenrijk in de A-poule zat en tegen echte grootmachten speelde kwamen er alleen een paar ouders kijken. Thuiswedstrijden van Amsterdam zijn stijf uitverkocht in vergelijking tot de wedstrijden van Oostenrijk.
Joep Meijsen
10 april 2008, 11:46
Die arena was toen inderdaad eng leeg. We konden moeiteloos met Jack en Raymond kletsen die honderd meter verderop stonden. Het viel me toen vooral ook tegen hoe weinig Duitsers er naar de wedstrijden van de nationale ploeg vlak over de grens kwamen, wat de theorie versterkt dat Duitsland vooral veel clubsupporters telt, maar de sport zelf het enorm moeilijk heeft.
Abe Brouwer
10 april 2008, 15:34
Oostenrijk en Duitsland speelden destijds in Innsbruck de degradatie-wedstrijden. De groepswedstrijden hebben ze in Wenen gespeeld. Dat er in Innsbruck relatief weinig fans waren kwam vooral omdat veel fans al kaarten hadden voor de tussenronde in Wenen met uiteraard geboekte overnachtingen. Dat Oostenrijk en Duitsland in 2005 degradatie speelden was onverwacht. Veel fans waren ervan uitgegaan dat ze in de tussenronde zouden spelen.
Joep Meijsen
11 april 2008, 07:52
Veel fans waren ervan uitgegaan dat ze in de tussenronde zouden spelen.
Zelfs dan nog is een voor zeventig tot negentig procent lege hal nogal teleurstellend natuurlijk.
Edwin Grouwstra
11 april 2008, 09:22
Groot-Britannië heeft gisteravond een oefenwedstrijd tegen Zweden U-20 gespeeld.
Uitslag 2-2
gr.
Paul van Heertum
11 april 2008, 09:58
Hopelijk speelt Nederland een goede wedstrijd tegen Italie en kunnen zich een paar spelers mooi in de picture spelen
Edwin Grouwstra
11 april 2008, 11:27
Voorafgaand aan de finale wedstrijd van gisteravond tussen Bolzano en Renon
speelden Italië en Rusland een oefenwedstrijd als voorbereiding op hun WK.
Uitslag 2-6 (0-0,0-2,2-4)
gr.
Abe Brouwer
11 april 2008, 14:56
Zelfs dan nog is een voor zeventig tot negentig procent lege hal nogal teleurstellend natuurlijk.
En toch had ik moeite om kaarten te krijgen destijds. Voor Oostenrijk-Denemarken en Canada-Finland op een zondag kon ik alleen staanplaatsen krijgen. En dat waren heel beroerde plekken bovenin. Beroerd is dan wel dat je overal lege stoelen zag. Daarom neem ik het verhaal over een verplaatsing naar de grote arena voor enkele Oostenrijk-wedstrijden niet erg serieus. Ook al omdat ik voor de Oostenrijk-wedstrijden genummerde plaatsen/vakken heb.
Fintan Planting
11 april 2008, 20:23
Het Oostenrijkse team schrijft voorlopig maar 20 spelers in. De twee andere plekken worden vrijgehouden voor Bernd Brückler en Darcy Werenka. Brückler rond mogelijk in de komende dagen het seizoen af in de Finse SM Liiga, terwijl Werenka misschien woensdag alsnog zijn Oostenrijkse paspoort krijgt. Daarmee zou Nederland hem in elk geval ontlopen en kan hij alleen in actie komen in de krakers tegen Kazachstan en Polen.
Fintan Planting
11 april 2008, 20:36
Thomas Vanek is inmiddels aangekomen in Innsbruck. En dat is groot nieuws in Oostenrijk. Klik hier voor een serie foto's, waarin te zien is hoe het vliegtuig aan komt vliegen, Vanek uit stapt en in een klaarstaande auto stapt: http://www.laola1.at/3778+M5e8f90d71a8.html
http://www.laola1.at/typo3temp/pics/3b38edc5e9.jpg
Abe Brouwer
11 april 2008, 21:12
Iemand enig idee hoeveel Italie-Nederland is geworden?
Robbert Tummers
11 april 2008, 21:34
4-0 voor Italie... staat op www.nijb.nl
Remco Bambacht
11 april 2008, 21:36
Thomas Vanek is inmiddels aangekomen in Innsbruck.
In de eerste minuut tegen de boarding aanplakken die Vanek :-)
Paul van Heertum
11 april 2008, 21:56
Redelijke uitslag?
Al bekend wie er gespeeld hebben?
Fintan Planting
12 april 2008, 18:49
We zijn hier net aangekomen in Innsbruck. Hebben al een klein rondje gemaakt door de kleine hal, die dus inderdaad pal aan de grote Olympiahalle grenst. Is niet erg groot, maar ziet er goed verlicht (= belangrijk) en degelijk uit. We zijn zelfs al andere Nederlandse fans tegengekomen :)
Morgen mag Nederland als eerste aan de bak. Vanzelfsprekend brengen we coverage via ijshockey.com in woord en beeld.
Paul van Heertum
12 april 2008, 18:53
Dank je, veel plezier
Ook in het nachtleven :)
Remco Bambacht
12 april 2008, 18:57
We zijn hier net aangekomen in Innsbruck. Hebben al een klein rondje gemaakt door de kleine hal, die dus inderdaad pal aan de grote Olympiahalle grenst. Is niet erg groot, maar ziet er goed verlicht (= belangrijk) en degelijk uit. We zijn zelfs al andere Nederlandse fans tegengekomen :)
Morgen mag Nederland als eerste aan de bak. Vanzelfsprekend brengen we coverage via ijshockey.com in woord en beeld.
Heren, veel plezier de eerste dagen en tot donderdag! Vannacht met z'n allen naar de zege van Boston kijken neem ik aan?
Robbert Tummers
12 april 2008, 19:49
Hebben al een klein rondje gemaakt door de kleine hal, die dus inderdaad pal aan de grote Olympiahalle grenst. Is niet erg groot, maar ziet er goed verlicht (= belangrijk) en degelijk uit.
Dat klinkt al veel belovend... dat het maar snel woensdag is dat ik ook eens van dat licht mag profiteren ::gowild::
Niet toevallig mijn ouders al tegen het lijf gelopen in Innsbruck?
Fintan Planting
12 april 2008, 20:22
Heren, veel plezier de eerste dagen en tot donderdag! Vannacht met z'n allen naar de zege van Boston kijken neem ik aan?
Nou, nee. Vanavond fijn om 22:00 uur slapen. Ben kapot na die heenreis. We moeten morgen wel goed uitgerust zijn. Er liepen al volop Kazachstaans uitziende fotografen en tv-ploegen rond, dus die moeten we wel even voor zijn morgen. :grin:
Dat klinkt al veel belovend... dat het maar snel woensdag is dat ik ook eens van dat licht mag profiteren ::gowild::
Nope, die nog niet. Maar we zijn ook maar tien minuten in het stadion geweest en daarna direct richting hotel. De hal is dusdanig klein dat we ze ongetwijfeld morgen wel zullen tegenkomen.
Marco Spelten
12 april 2008, 21:21
Vannacht met z'n allen naar de zege van Boston kijken neem ik aan?
Het is hem in zijn bol geslagen.
Evengoed, tot donderdag!
Robbert Tummers
12 april 2008, 21:35
Tevens staat de selecties die aangemeld zijn nu ook online... wel opmerkelijk vind ik de keuze van 2e goalie door Tommie Hartogs en Dave Livingston. http://stats.iihf.com/Hydra/133/IHM1330NED_33_1_0.pdf
Paul van Heertum
13 april 2008, 01:16
Meierdres zal wel de vaste back-up zijn, ik verwacht wel dat Caspar Swart minimaal een keer start.
De Wit en Euverman staan beide als forward op de sheet
Robbert Tummers
13 april 2008, 09:10
Meierdres zal wel de vaste back-up zijn, ik verwacht wel dat Caspar Swart minimaal een keer start.
De Wit en Euverman staan beide als forward op de sheet
Volgens mij is die optie zoals jij hem schetst niet mogelijk... staan namelijk 22 spelers geregistreerd en dus geen plaatsen open meer. Weet niet de exacte regels maar dacht als je alle plaatsen gebruikt hebt dat je dan niet meer kunt, of mag "ruilen" in je plaatsen.
Het is ook niet de wedstrijd sheet maar het registratieformulier waar ik naar verwees.
Paul van Heertum
13 april 2008, 09:59
Dus Caspar kan alleen spelen als een van de 2 geblesseerd raken?
Ik denk dat Hartogs alle wedstrijden begint met Groeneveld of de laatste moet voor de fun zijn
Fintan Planting
13 april 2008, 10:16
Inmiddels wel. Ze zitten in hetzelfde hotel als wij :)
Robbert Tummers
13 april 2008, 10:39
Inmiddels wel. Ze zitten in hetzelfde hotel als wij :)
Hoezo toevallig :lol:....
Fintan Planting
13 april 2008, 10:58
Hoezo toevallig :lol:....
Het is hier niet zo groot in Innsbruck :)
Even een paar beelden van de ijshal:
http://www.ijshockey.com/upload/wk_innsbruck_outside.jpg
http://www.ijshockey.com/upload/wk_innsbruck_inside_fish.jpg
http://www.ijshockey.com/upload/wk_innsbruck_inside2_fish.jpg
Op de bovenste foto staat zowel de kleine (links) als de grote (rechts) hal. Het
toernooi wordt afgewikkeld in de kleine hal, waarvan de twee overzichts foto's zijn. Officieel mochten we niet fotograferen tijdens trainingen op wedstrijddagen (ja, ja...), dus ze zijn een beetje illegaal.
Joep heeft een fraaie plek op de perstribune. Hij heeft inmiddels een voorbeschouwing live staan: http://www.ijshockey.com/200708/item.asp?ID=2279
Paul van Heertum
13 april 2008, 11:10
Is in die grote hal eigenlijk de OS finale gehouden?
Jasper Maassen
13 april 2008, 11:34
Goh, er staan Olympische ringen op de voorkant van de hal.... Zou het?
Joep Meijsen
13 april 2008, 12:05
Dit is de link naar het live-verslag. Oranje is nu aan het opwarmen.
http://www.ijshockey.com/200708/innsbruck1.asp
Joep Meijsen
13 april 2008, 13:07
Na de eerste periode is het 1-3.....
Fintan Planting
13 april 2008, 13:22
Na de eerste periode is het 1-3.....
Even snel een foto van de 1-3:
http://www.ijshockey.com/upload/wk_innsbruck_nl_kaz1.jpg
Jordy Rutten
13 april 2008, 13:23
Heb net op de ORF site gekeken en naar de webradio geluisterd. Niks over de wedstrijd.
Niks van deze wedstrijd op TV of Radio?
Herman Herregraven
13 april 2008, 13:41
Heb net op de ORF site gekeken en naar de webradio geluisterd. Niks over de wedstrijd.
Niks van deze wedstrijd op TV of Radio?
Vanavond in de uitzending van 18.00 uur bij Studio Sport...
Fintan Planting
13 april 2008, 14:08
Fotootje uit de tweede periode:
http://www.ijshockey.com/upload/wk_innsbruck_nl_kaz2_lrg.jpg
Ro Herregraven
13 april 2008, 14:43
Volgens die Oostenrijkse site: 1354 Zuseher
Hoe realistisch is dat?
Joep Meijsen
13 april 2008, 16:23
Volgens die Oostenrijkse site: 1354 Zuseher
Hoe realistisch is dat?
Is wat overdreven. Het was een stuk drukker dan ik had verwacht, maar zeker niet meer dan duizend.
Ro Herregraven
13 april 2008, 16:48
Meer foto's: http://www.iihf.com/channels/iihf-world-new-ia-chamionship/pictures/ned-kaz-apr-13.html
Fintan Planting
13 april 2008, 17:00
Meer foto's: http://www.iihf.com/channels/iihf-world-new-ia-chamionship/pictures/ned-kaz-apr-13.html
Toe maar, wel tien foto's. Wacht maar. Marco en ik zijn bijna klaar met onze foto's... :grin:
Robbert Tummers
13 april 2008, 17:03
Toe maar, wel tien foto's. Wacht maar. Marco en ik zijn bijna klaar met onze foto's... :grin:
Laat maar komen.... Licht ziet er in ieder geval goed uit dus ben benieuwd.
Heb ook al ff gespiekt in je exif gegevens. Kan ik me al beetje voorbereiden.
Fintan Planting
13 april 2008, 17:06
Heb ook al ff gespiekt in je exif gegevens. Kan ik me al beetje voorbereiden.
Het is bijzonder fijn licht hier. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je niet uit komt met sluitertijden of zo. Zelfs met f/5.0 kom je hier een heel eind. :)
Robbert Tummers
13 april 2008, 17:11
Het is bijzonder fijn licht hier. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je niet uit komt met sluitertijden of zo. Zelfs met f/5.0 kom je hier een heel eind. :)
Ben vandaag nog naar de dierentuin geweest en foto's gemaakt. Daar heb ik nooit problemen maar hier in die Limburgse rot hal van Geleen toch altijd wel zeg...::redrant::
Vanaf woensdag weer eindelijk eens een goede hal.
Vond trouwens ook niet dat je ziet dat de wedstrijd overdag gespeeld word want daar heb je soms wel last van in hallen als er licht van buiten binnenkomt. Dus dat het maar snel woensdag is :D
Paul van Heertum
13 april 2008, 17:29
Ik droom van dit:
Het kan nog steeds, go Nederland :)
Jos Janssen
13 april 2008, 19:34
schitterende plaat!
Joep Meijsen
13 april 2008, 19:36
Oostenrijk al in de tweede minuut op voorsprong. Brandner had de assist. Het lijkt een beetje een mismatch tegen de Koreanen die al een reeks icings geschoten hebben.
En dat is twee...na nog geen vijf minuten. Oostenrijk, aangemoedigd door een volle staantribune. Volgens Marco zag de Koreaan Lee er niet goed uit bij die goal.
Nu is het 3-0. Osterreich hat jetzt schon angefangen zu showboaten.
Het is intussen 4-0, maar eigenlijk....zo indrukwekkend speelt Oostenrijk nu ook weer niet. Korea heeft toch al een paar schietkansjes gehad.
Paul van Heertum
13 april 2008, 19:47
Welke van de 5?
Joep Meijsen
13 april 2008, 19:59
Welke van de 5?
Degene die bij Kim en Park in de lijn staat.
Abe Brouwer
13 april 2008, 22:12
Oostenrijk wint met 8-0, dacht even dat het dubbele cijfers ging worden.
Abe Brouwer
14 april 2008, 10:03
Wat een heerlijke zonnige dag vandaag in Innsbruck. Ben in de stad nog Dieter Kalt senior tegengekomen. Hij is voorzitter van de Oostenrijkse ijshockeybond en zijn zoon Dieter Kalt junior is aanvoerder van het nationale team. Hoe de Oostenrijkers over Oranje denken wordt duidelijk uit een citaat van het WK-programmaboekje: "Die Oranjes unterlagen sowohl Polen mit 3-4 als auch Kasachstan mit 2-5 und dürfen wohl kein wirklicher prüfstein für die WM-gastgeber werden." Dat staat. Straks eerst maar proberen te winnen van Polen. Tot nu toe imponeert geen team maar na 1 dag zijn conclusies voorbarig. Al denk ik dat het voor Zuid Korea een stunt zou zijn als ze geen laatste worden. Wel fijn dat ze de dubbele cijfers ontliepen tegen het gastland. En de fanatieke steun van het Oostenrijkse publiek wil ik gaarne nuanceren. Tenslotte floot dat publiek 3 jaar geleden hun eigen team genadeloos uit. Maar wie wint heeft vrienden, ook alis het tegen een zwakke tegenstander. Ben benieuwd naar de wedstrijden van vandaag!
Remco Bambacht
14 april 2008, 10:11
Wat een heerlijke zonnige dag vandaag in Innsbruck. Ben in de stad nog Dieter Kalt senior tegengekomen. Hij is voorzitter van de Oostenrijkse ijshockeybond en zijn zoon Dieter Kalt junior is aanvoerder van het nationale team. Hoe de Oostenrijkers over Oranje denken wordt duidelijk uit een citaat van het WK-programmaboekje: "Die Oranjes unterlagen sowohl Polen mit 3-4 als auch Kasachstan mit 2-5 und dürfen wohl kein wirklicher prüfstein für die WM-gastgeber werden."
Derderangs Duitser...mocht Oranje het goed doen tegen Oostenrijk dan helpt de IIHF-scheidsrechter toch wel een handje. Net zoals Litouwen twee jaar geleden dreigde te promoveren in plaats van Oostenrijk.
Paul van Heertum
14 april 2008, 10:13
Dat programmaboekje moet je highlighten en aan een speler geven :D
Abe Brouwer
14 april 2008, 10:20
Ja. En in 1998 hebben de Sabres en de Lightning er een oefenwedstrijd gespeeld. Toen was de grote hal oud en nogal vervallen en stond de kleine hal er nog niet. Aan de overkant van de straat stond toen het voetbalstadion. Die staat nu achter de beide hallen en is aanzienlijk uitgebreid ivm EK voetbal.
Paul van Heertum
14 april 2008, 10:27
Edit.
Fintan Planting
14 april 2008, 12:06
Wat een heerlijke zonnige dag vandaag in Innsbruck. Ben in de stad nog Dieter Kalt senior tegengekomen. Hij is voorzitter van de Oostenrijkse ijshockeybond en zijn zoon Dieter Kalt junior is aanvoerder van het nationale team.
Het is hier inderdaad - ook vandaag weer - heerlijk weer.
Mama Kalt is trouwens ook betrokken bij de organisatie hier. Ben de functie even kwijt, maar is ook iets coördinerends. Familiebedrijfje, zeg maar.
Ivo Willems
14 april 2008, 14:42
Jammer van de laatste periode, Joep bedankt voor het live verslag, had ik tenminste iets te doen op m'n werk ;)
Paul van Heertum
14 april 2008, 15:16
Leuk verslag wederom Joep
Jammer dat mijn voorspelling niet meer uitkomt
Abe Brouwer
15 april 2008, 10:02
Vandaag regent het in Innsbruck. Vandaag ook geen ijshockey. Tommie en zijn groep gaan zich ongetwijfeld voorbereiden op de wedstrijd tegen het gastland morgenavond. Datzelfde Oostenrijk dat dubbele cijfers haalde tegen de Britten maar ook 5 goals incasseerde tegen die matige Britten. Desondanks werd de 10-5 uitgebreid bejubeld door het fanatieke publiek. Ben echt benieuwd hoe Oranje het gaat doen. Daarna de laatste2 wedstrijden winnen om 4e te worden. Jammer ik had stilletjes gehoopt op brons!
Abe Brouwer
16 april 2008, 10:39
De stand is duidelijk: er is een gat tussen de bovenste 3 en de onderste 3. Van de 3 kanshebbers zal er vandaag een afvallen aangezien Polen en Kazakstan tegen elkaar spelen. De Britten en de Koreanen spelen een degradatiewedstrijd. Voor Oranje valt weinig te halen tegen het gastland. Als Oostenrijk vroeg scoort dan kan het vervelend worden. Straks maar richting ijshal!
Paul van Heertum
16 april 2008, 10:45
Ik hoop dat mijn voorspelling nog uitkomt, maar daar lijkt het niet op. Ik hoop iniedergeval wel op een mooi resultaat
Abe Brouwer
16 april 2008, 22:29
Kazakstan-Polen was ook heel leuk. Een hele zit met een onderbreking, verlenging en 24 penaltyshots. Die onderbreking was ongeveer 3min voor tijd omdat het doel van het ijs was en het niet snel gemaakt kon worden. Kazakstan leidde met 3-2 maar gelijk na hervatting scoorde Polen met een afstandshot 3-3. Elk team moest uiteindelijk 12 penaltys nemen voordat de beslissing viel. Kazakstan scoorde hier 4 keer en Polen 3 keer.
Paul van Heertum
16 april 2008, 23:07
Speelden beide teams beter dan tegen Nederland?
Paul van Heertum
16 april 2008, 23:17
Toch opvallend
3e periode 1-3, 1-3 en 0-4
Paul van Heertum
17 april 2008, 14:11
Edit.
Herman Herregraven
17 april 2008, 17:40
Behalve dat je postings vaak 'wazig' en onoverzichtelijk zijn...
Je de domste vragensteller überhaupt op dit forum bent...
Zijn jouw 'antwoorden' zonder te quoten ook nog 'ns volslagen onbegrijpelijk...
Niemand weet namelijk welke posting je beantwoord...
P.s.
De betekenis van 'quoten' kun je terugvinden op wikipedia...
Paul van Heertum
17 april 2008, 23:20
Je moet je eigen onvermogen om dingen te kunnen begrijpen niet verwarren met dat van andere personen.
Herman Herregraven
18 april 2008, 00:07
Je moet je eigen onvermogen om dingen te kunnen begrijpen niet verwarren met dat van andere personen.
In de veronderstelling zijnde dat dit jouw antwoord op mijn posting was...
Is het best wel grappig dat uitgerekend jij over onvermogen spreekt...
Zelfs mensen met een IQ van ff over de vijftig weten hoe ze moeten quoten...
Rob Boumans
18 april 2008, 09:32
In de veronderstelling zijnde dat dit jouw antwoord op mijn posting was...
Is het best wel grappig dat uitgerekend jij over onvermogen spreekt...
Zelfs mensen met een IQ van ff over de vijftig weten hoe ze moeten quoten...
Herman,doe dat nou niet.Hij moet vooral die quote functie niet gebruiken i.v.m. mijn negeerfunctie!
Abe Brouwer
18 april 2008, 09:57
Wat een stralende zonnige dag vandaag in Innsbruck. De laatste loodjes komen eraan. Helaas heeft Oranje alleen nog de 4e plek in vizier en dan moeten de Britten nog verslagen worden. En dan nog is Oranje niet veilig voor degradate, morgen tegen de Koreanen wordt het dan erop of eronder. Voor promotie is het ook spannend ook al omdat er 3 kanshebbers zijn, al heeft Polen het niet meer in eigen hand. Oostenrijk-Kazakstan is de absolute topper en ik zou het toejuichen als de Kazakken het Oostenrijkse publiek vanavond stil krijgen. De laatste 2 wedstrijden van Oostenrijk zijn trouwens vrijwel uitverkocht. Gisteravond zag ik trouwens een man in een officiele jas van het Nederlands team in gezelschap van een vrouw. Die man maakte een foto van de fontein op de Bozner platz. Ik vermoed dat het Joop Vullers is.
Joep Meijsen
18 april 2008, 11:03
Ik vermoed dat het Joop Vullers is.
Zowel de voorzitter als de erevoorzitter van de NIJB zijn in Innsbruck gearriveerd, dus dat zou heel goed waar kunnen zijn.
Herman Herregraven
18 april 2008, 13:20
Herman,doe dat nou niet.Hij moet vooral die quote functie niet gebruiken i.v.m. mijn negeerfunctie!
Sorry Rob...
Abe Brouwer
18 april 2008, 22:25
Dat was een mooie wedstrijd tussen Oostenrijk en Kazakstan. Onder zeer luide steun van het thuispubliek in het mudvolle TWK-arena won Oostenrijk met 4-3 van Kazakstan. Oostenrijk scoorde 2 shorthanded doelpunten. De Kazakken bleven gaan en lieten zich niet van de wijs brengen door een vroege achterstand. Maar op de 4e goal hadden ze geen antwoord. Alleen Polen (dat moeizaam met 4-1 won van Zuid Korea) kan Oostenrijk nog van promotie afhouden. Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren. Alvast mijn felicitaties aan het gastland.
Robbert Tummers
18 april 2008, 22:28
Wat een stralende zonnige dag vandaag in Innsbruck. De laatste loodjes komen eraan. Helaas heeft Oranje alleen nog de 4e plek in vizier en dan moeten de Britten nog verslagen worden. En dan nog is Oranje niet veilig voor degradate, morgen tegen de Koreanen wordt het dan erop of eronder. Voor promotie is het ook spannend ook al omdat er 3 kanshebbers zijn, al heeft Polen het niet meer in eigen hand. Oostenrijk-Kazakstan is de absolute topper en ik zou het toejuichen als de Kazakken het Oostenrijkse publiek vanavond stil krijgen. De laatste 2 wedstrijden van Oostenrijk zijn trouwens vrijwel uitverkocht. Gisteravond zag ik trouwens een man in een officiele jas van het Nederlands team in gezelschap van een vrouw. Die man maakte een foto van de fontein op de Bozner platz. Ik vermoed dat het Joop Vullers is.
Oostenrijk - Kazachstan (4-3) was een leuke pot met misschien wel een gelukkige winnaar meer bleef lekker spannend tot het einde van de wedstrijd. Het sfeertje in de uitverkochte hal was verder ook prima en moet zeggen dat ik voor de 2e keer (dezelfde) een goede ref heb zien fluiten die aan 2 kanten floot en de wedstrijd lekker door liet lopen voor IIHF begrippen. Hierdoor bleef de wedstrijd ook constant boeiend ondanks het soms niet echt geweldige nivo ijshockey. Ik zal voor de liefhebbers foto's van deze wedstrijd erbij zetten.
Abe Brouwer
19 april 2008, 09:23
Vanochtend in de stad een paar spelers van Polen tegengekomen. Ze zagen er nogal gespannen uit voor de grote wedstrijd van vanavond. Wat zou het mooi zijn als Polen gaat stunten! Maar eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren, het thuisland moet aanzienlijk hoger ingeschat worden. Datzelfde geldt ook voor Oranje t.o.v. de Koreanen. Alhoewel.....als Oranje net zo speelt als tegen GB en de Koreanen spelen als in de 1e periode tegen Polen dan zie ik het slecht in! Met name de Koreaanse goalie was sterk in de 1e periode tegen Polen. En reken maar dat het publiek achter Korea gaat staan, ook met het voorval Vanek-De Jong in gedachten. Maar waar hebben we het over? Oranje moet gewoon handhaving veilig kunnen stellen. In ieder geval is ook een 5e plek teleurstellend. Ik begin me wel eens af te vragen hoe de toekomst van het nationale team eruit ziet. Ook al omdat de A-groep warschijnlijk na 2010 uit 14 teams bestaat.
Dennis Albers
19 april 2008, 09:31
Als Oranje net zo speelt tegen Korea als ze deden tegenover de Britten mag Hartogs zijn conclusies gaan trekken.
Marco Spelten
19 april 2008, 09:56
Dat is wel even te makkelijk. Moet Hartogs er dan uit? Die jongens moeten het op het ijs doen, niet die coach in de bench. Het is natuurlijk heel eenvoudig om zo'n veegpartij als tegen de Britten op zijn conto te schrijven, maar het waren echt de spelers die er zo'n potje van maakten.
Hartogs heeft gewoon geen betere spelers. Misschien horen we niet meer op dit niveau thuis. Misschien hebben we toch te weinig spelers die dit niveau aankunnen. Uitblinker Groeneveld ten spijt.
En dan flikkeren we gewoon de coach eruit.
Alsjeblieft zeg.....
Dennis Albers
19 april 2008, 14:30
Met deze spelers hadden we niet hoeven te degraderen. Zuid Korea en de UK zouden te nemen vestigingen moeten zijn.
Edwin Grouwstra
19 april 2008, 14:46
Ze blijven er in, pfffff.....
Hans Maertzdorff
19 april 2008, 14:48
Ze blijven er in, pfffff.....
Door het oog van de naald weer gekropen, pfffffffffffff, maar proficiat jongens.
Ivo Willems
19 april 2008, 14:49
close, maar gelukkig gehaald.
Jordy Rutten
19 april 2008, 14:53
::nlpatriot::JAJAJAJA! YEEEES::limburg::
Maar waarom zijn de Oostenrijkers eigenlijk zo vijandig naar onze jongens?
Martijn Claessen
19 april 2008, 14:55
Uitgerekend Jamie Schaafsma, kan ie eindelijk zeggen: "Maybe we wanted it more then they" ::frusty::
Ivo Willems
19 april 2008, 14:56
Maar waarom zijn de Oostenrijkers eigenlijk zo vijandig naar onze jongens?
Remco in het publiek, dan krijg je vanzelf vijanden :(
Remco Bambacht
19 april 2008, 15:06
Remco in het publiek, dan krijg je vanzelf vijanden :(
Nee, komt door die foute nepduitsers hier. Tuig van de bovenste plank. Gelukkig hebben 10 Britten me omhelsd na afloop!
Hans Maertzdorff
19 april 2008, 15:09
Uitgerekend Jamie Schaafsma, kan ie eindelijk zeggen: "Maybe we wanted it more then they" ::frusty::
Jamie heb ik altijd al bij vlagen van genoten, alleen zijn instelling kwam niet altijd goed over.
Zo te zien is hij na een jaartje in Italie gegroeid in alles.
Geert van der Meulen
19 april 2008, 16:32
Als Oranje net zo speelt tegen Korea als ze deden tegenover de Britten mag Hartogs zijn conclusies gaan trekken.
Daar gaan we weer met de NL korte termijn visie.
Laat Hartogs gewoon zijn werk blijven doen, heb eens een paar jaar geduld!
Abe Brouwer
19 april 2008, 22:22
Ik weet niet of het op studio sport was maar Hartogs nam vlak voor tijd de beslissing om Groeneveld eruit te halen voor een extra aanvaller. En kort erna valt de bevrijdende 5-5. Meesterzet!
Abe Brouwer
19 april 2008, 22:26
Net terug uit de hal, Oostenrijk verdiend winnaar. Polen had mazzel dat ze een beetje gas terugnamen in de 3e periode want wellicht was het dubbele cijfers geworden. Nu bleef het bij 7-3. De Poolse goalie werd na de 3e periode gewisseld na 5 goals in de 2e periode. Het zal nog lang feest blijven in de Tiroler hoofdstad.
En Oranje? Die moeten zich schamen. Tegen 2 op papier zwakke ploegen slechts 2 punten pakken en 13 tegengoals incasseren. Voor de Oostenrijkers was Zuid Korea de morele winnaar. Het Oostenrijkse publiek had een nare nasmaak van Oranje en wellicht zijn ze niet de enigen.
Joep Meijsen
19 april 2008, 23:23
En Oranje? Die moeten zich schamen. Tegen 2 op papier zwakke ploegen slechts 2 punten pakken en 13 tegengoals incasseren. Voor de Oostenrijkers was Zuid Korea de morele winnaar. Het Oostenrijkse publiek had een nare nasmaak van Oranje en wellicht zijn ze niet de enigen.
Ik ben het toch niet met je eens Abe. Oranje had aanvallend een heel behoorlijke selectie, maar defensief was het toch een stuk minder. Als je de slotwedstrijd speelt zonder Simon de Wit (die tegen Groot-Brittannië met een gebroken kuitbeen speelde), met Nick de Jong met zijn knieprobleem en met Bjorn Willemse die ook last had van een vervelende blessure, dan ben je als team defensief heel kwetsbaar, specifiek tegen het redelijk snelle Korea dat écht een stuk vooruit is gegaan.
Tegen Kazachstan, Polen en vooral Oostenrijk heb ik een heel behoorlijk Nederlands team gezien dat lange tijd stand kon houden. Groot-Brittannië was een mislukking, maar die ploeg maakte het de andere teams ook behoorlijk lastig en speelde gewoon een prima toernooi. De ondersteuning door hun fans zal daarbij ongetwijfeld hebben geholpen.
Nederland kende veel tegenslagen dit toernooi, maar wist zich op het nippertje alsnog te redden. De comeback in de laatste minuut en de winst in de overtime waren erg mooi om te zien. 'Schamen' lijkt me dan ook een schromelijke overdrijving. Het keepen van Phil Groeneveld en de kalmte van Doug Stienstra, vooral bij de wereldgoal tegen Oostenrijk, waren van bijzondere klasse.
Ik heb zelf ook erg genoten van het spel van Diederick Hagemeijer, die jongen is bijzonder gegroeid in zijn jaar in de VS. Vooral in fysieke zin. En de comeback van Alexander Schaafsma, die enorm veel ijstijd kreeg, mag ook wel een succes worden genoemd. Jamie Schaafsma en Brad Smulders scoorden belangrijke goals.
Je moet niet vergeten dat Oranje een piepjong team bij zich had, met elf spelers van onder de 25. Veel spelers die de komende jaren nog verder kunnen groeien. Kortom, ik schaamde me in ieder geval niet voor het Nederlands team en heb ook sterk de indruk dat de spelers heel veel hebben gegeven tijdens dit WK.
Er waren ook zonder meer zwakke schakels bij, maar de vijver om uit te vissen is in Nederland natuurlijk ook niet bijzonder goed gevuld. Wat dat betreft kun je maar op weinig plekken in de selectie andere spelers aanwijzen die het mogelijk beter hadden gedaan. Zeker als je nagaat dat een aantal van die kandidaten vanwege clubverplichtingen (Dalhuisen), blessures (Postma, Jacobs) of gestopt bij Oranje (Jacco Landman, Van den Thillart) niet beschikbaar waren.
Voor wat betreft de nare smaak van de Oostenrijkers...het zou mij niets verbazen als dat iets van doen heeft met het Vanek-incident. Ik kon me best voorstellen dat ze het sympathiek spelende Korea aanmoedigden, maar het uitfluiten van Nederland daar heb ik aanzienlijk minder begrip voor.
Kortom...ik heb een wat andere mening over het verloop van het toernooi dan jij.
Joep Meijsen
19 april 2008, 23:27
Daar gaan we weer met de NL korte termijn visie.
Laat Hartogs gewoon zijn werk blijven doen, heb eens een paar jaar geduld!
Hij heeft in ieder geval nog een contract tot aan het Olympisch Kwalificatietoernooi in november.
Abe Brouwer
20 april 2008, 09:24
Joep, dat schamen is toch vooral op basis van de laatste 2 wedstrijden. Met alle respect maar tegen de Koreanen hadden we het toch nooit zover mogen laten komen? Verdorie zeg, tijdens die wedstrijd had ik echt visioenen over volgend jaar Oranje in Pyongyang of Kaapstad! Ik wil zeker niet alleen de negatieve punten benadrukken. Groeneveld vond ik ondanks de wedstrijd tegen de Britten heel sterk. Zonder hem waren we misschien wel gedegradeerd. En natuurlijk is het geweldig dat Oranje zich nog terugvocht tegen Korea. Maar toch had ik meer verwacht dan een moeizame 5e plek. Maar misschien ben ik te veeleisend.
Abe Brouwer
20 april 2008, 09:34
Beste goalie-Sergey Ogureshnikov (KAZ)
Beste defender-Artyom Argokov (KAZ)
Beste forward-Dieter Kalt (OOS)
Zoals besloten door de IIHF na afloop van het toernooi.
Dennis Albers
20 april 2008, 10:03
De bondscoach heeft 1 missie en dat is handhaving en daar werken ze het hele jaar voor. Mocht dit om een of andere reden niet gebeurt zijn dan heeft men gewoon gefaald. Dan kunnen we wel weer met zijn allen elkaar de hand boven het hoofd houden maar dan kunnen we beter een speeltuin gaan beginnen.
Als Nederland was gedegradeerd hadden we er beter mee op kunnen houden want dan hadden we internationaal helemaal niks meer voorgesteld. We waren dan gewoon 20 jaar teruggezet in de tijd.
Maw - we zijn door het oog van de naald gerkropen en we mogen blij zijn dat we er nog in zitten.
Abe Brouwer
20 april 2008, 10:15
Vandaag op de voorpagina ven de krant Tirol am Sonntag: "fünf spiele, fünf siege, Östterreich wieder erstklassig!" Vandaag staat in het teken van de thuisreis, ook ik vertrek vandaag uit de Tiroler hoofdstad. Op het station nog Oostenrijkfans gezien die weer terug gaan naar plaatsen als Linz, Klagenfurt, Villach en Wenen. Kan best wel terugkijken op een leuk weekje. Ook leuk om de andere mensen van ijshockey.com te zien zoals Remco en Ronald. Het was voor mij de 1e keer dat ik met Oranje op een div1 toernooi in het buitenland was. Ook goed dat het weer mooi was, al was er af en toe regen. Zo een trip is voor herhaling vatbaar.
Joep Meijsen
20 april 2008, 20:27
Maar misschien ben ik te veeleisend.
Het mooie van supporter zijn, is dat je zo veeleisend mag zijn als je zelf wilt. Als Oranje de handhaving niet uit de tenen voor elkaar had gebokst, had ik waarschijnlijk een heel eind met je meegegaan in de redenering.
Ik vond het echter bijzonder dat Nederland de mentale veerkracht had om die wedstrijd alsnog op zijn kop te zetten. Ik vond Korea persoonlijk het hele kampioenschap al een ploeg die aanzienlijk vooruit is gegaan ten opzichte van de laatste keer dat ik ze zag (WK 1999 in de C-poule). Je zag ook hoe moeilijk zij het teams als Polen en Kazachstan maakten en toen wisten we eigenlijk al dat de laatste wedstrijd geen makkie zou worden.
Zeker als je dan ook nog de afstraffing tegen de Britten en de defensieve blessures in aanmerking neemt, zal het zelfvertrouwen niet optimaal zijn geweest. De opluchting en blijdschap na afloop bij de spelers was ook glashelder.
Oranje heeft aanvallend een heel behoorlijk team staan, zeker als Stienstra meespeelt. In het doel is Phil Groeneveld van bijzondere klasse. Maar defensief ontbreken routine en diepte in de selectie. Dan krijg je het in een toernooi over enkele dagen niet makkelijk.
Hopelijk hebben de jongere spelers veel geleerd van dit toernooi. Ik wil daarbij graag ook nog Jordy van Oorschot noemen. Die jongen is in een paar jaar tijd echt waanzinnig gegroeid. Een beetje een type Robbert Prick van Wely, al is hij natuurlijk nog niet zo ver. Als je zag hoeveel ijstijd hij kreeg en hoe goed hij daarmee omsprong, dan is dat voor mij toch ook wel 'petje af'.
Ik denk ook dat het Nederlandse ijshockey over het algemeen lessen kan trekken uit dit toernooi. Als we ons op dit niveau willen handhaven kunnen we voorlopig niet zonder Nederlandse-Canadezen om de tekortkomingen in de jeugdopleidingen in Nederland op te vangen. We kunnen het ons ook niet veroorloven om het niveau in de eredivisie nog verder te laten dalen. Eigenlijk zou het nog wel een tandje hoger moeten.
Dat zijn dingen waar beleid op kan worden gemaakt door de NIJB en de clubs. Binnen de beperkte mogelijkheden van de sport in Nederland en gezien de plannen voor uitbreiding van de liga en beperking van het aantal imports zal dat allemaal niet makkelijk worden.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.