View Full Version : Dutch Hockey Hall of Fame
Gerard van der Heide
7 april 2008, 21:13
Zo door de decennia heen zijn er veel mensen geweest die echt iets uitzonderlijks en postiefs gedaan hebben voor het Nederlandse IJshockey. Echter in nederland is geen Hockey Hall of Fame.
Wie zou jij een plaats willen geven in deze virtuele hockey hall of fame.......
Mensen als Frans Henrichs, Ron Berteling, Jack de Heer, en nog velen hebben veel voor het Nederlandse IJshockey betekend en doen dat nog steeds.
Uiteraard zijn er nog vele personen meer..................
Rene Kropholler
7 april 2008, 21:28
Joep heeft ooit zo een site gemaakt, weet niet meer waar die is gebleven
Ro Herregraven
7 april 2008, 21:30
Inderdaad!
Die kan ik me ook nog herinneren!
Volgens mij stonden daar Berteling, De Heer, Collard, Suurbeek en Teengs Gerritsen in, en nog eentje wiens naam ik vergeten ben (Tijnagel?)
Mitchell van Amelsfort
7 april 2008, 22:13
Trappers heeft ook ooit eens zo een site gehad voor mensen die veel voor de club betekend hebben of merkwaardige figuren zoals ´de rooie stien´ ook die lijkt spoorloos.Maar weer even on topic ik denk dat iderdaad Ron Berteling zeker in deze lijst thuis zou horen ja!
Levi de Beer
7 april 2008, 22:52
Zo door de decennia heen zijn er veel mensen geweest die echt iets uitzonderlijks en postiefs gedaan hebben voor het Nederlandse IJshockey. Echter in nederland is geen Hockey Hall of Fame.
Mensen als Frans Henrichs, Ron Berteling, Jack de Heer, en nog velen hebben veel voor het Nederlandse IJshockey betekend en doen dat nog steeds.
Als je het hebt over recentere figuren (Berteling is overigens ook redelijk recent)...
Zal ik er een paar noemen... Martin Trommelen, Leo van den Thillart, Tommie Hartoghs, Marcel Nijland
Zo zal ik er best een aantal tekort doen. Maar vind deze spelers/goalies best thuishoren in de HOF.
Rene Kropholler
7 april 2008, 22:54
Trappers heeft ook ooit eens zo een site gehad voor mensen die veel voor de club betekend hebben of merkwaardige figuren zoals ´de rooie stien´ ook die lijkt spoorloos.Maar weer even on topic ik denk dat iderdaad Ron Berteling zeker in deze lijst thuis zou horen ja!
http://www.tysctrappers.nl/
Joep Meijsen
8 april 2008, 00:02
Inderdaad!
Volgens mij stonden daar Berteling, De Heer, Collard, Suurbeek en Teengs Gerritsen in, en nog eentje wiens naam ik vergeten ben (Tijnagel?)
Larry van Wieren.
We hebben plannen om weer zoiets te maken, maar eerst maar eens kijken of daar komende zomer nog tijd voor is.
Gerard van der Heide
8 april 2008, 00:24
Inderdaad!
Er zullen er op dit moment natuurlijk een hoop mensen tekort worden gedaan die veel hebben gedaan, en/of nog steeds doen.
Ik heb deze topic eigenlijk geopend omdat ik vind dat er ook in ons kleine kikkerlandje, met daarin het ijshockey als kleine sport, toch een Hall of Fame moet hebben.
Ik hoop Joep dat er deze zomer een aanvang kan worden gemaakt. Indien gewenst wil ik graag een bijdrage leveren.
Gerard van der Heide
8 april 2008, 00:31
Als je het hebt over recentere figuren (Berteling is overigens ook redelijk recent)...
Zal ik er een paar noemen... Martin Trommelen, Leo van den Thillart, Tommie Hartoghs, Marcel Nijland
Zo zal ik er best een aantal tekort doen. Maar vind deze spelers/goalies best thuishoren in de HOF.
Absoluut verdienen deze mannen daar ook een plek .....................
Begint al vol te lopen in de HOF...............
Ro Herregraven
8 april 2008, 00:36
Larry van Wieren
Wie?
(Dit was les 1 van "hoe zet ik met 1 woord de complete provincie Friesland op haar achterste poten?". Bedankt voor het kijken, en tot de volgende keer!)
Levi de Beer
8 april 2008, 16:36
Nog een paar...
Tommie Speel, Theo Krüger, Marco Donders, Honoré Loos, Marcel Houben?
Remco Bambacht
8 april 2008, 16:42
Als attractie in de Hall of Fame en speciaal voor de vrouwelijke bezoeker:
Puck schieten met als goalie Phil Groeneveld!
Jeroen Zabel
8 april 2008, 16:48
Nog een paar...
MARCO DONDERS ????
Eric Tillemans
8 april 2008, 17:07
Nummer 11 Ben Tijnagel!!!!!
Emile Joosten
8 april 2008, 17:53
Nog een paar...
Je vergeet Uldo!!
Gerrit Hof
8 april 2008, 19:56
Wil je mij en mijn familie hier buiten laten:Bonk3:::realmad::::fries:::yawinkle:
Levi de Beer
9 april 2008, 10:15
MARCO DONDERS ????
Voor Tilburg een zeer zeker markante ijshockeyer. Je mag het er mee eens zijn of niet. Het blijft een persoonlijke voorkeur.
Jan van Son
9 april 2008, 16:22
Kijk ook eens op Ijshockey archief Nico Groen
Alex van den Brink
9 april 2008, 17:30
Gaat het net zo als de echte HHOF ook om bestuurders en scheidsrechters?
Dhr Hopman, Ben Roomer, Cyrille van Dijk, Pim van Halem, Flip Hinfelaar.
Ik maak mijn lijst wel af als de criteria bekend zijn.
Waar moet je eigenlijk aan voldoen om in de HHOF te komen.
Elke naam moet dus gemotiveerd worden.
Ro Herregraven
9 april 2008, 17:35
In de "builders"-category: Jean Savelkoul, Huub Notten
Alex van den Brink
9 april 2008, 17:58
Wel motiveren, met alle respect, een markante speler is niet voldoende.
Geert van der Meulen
9 april 2008, 18:17
Wel motiveren, met alle respect, een markante speler is niet voldoende.
Categorie builder: (posthuum)
Theo Koperdraad
Voorzitter Flyers Heerenveen
Voorzitter Stichting Jeugd Heerenveen
Voorzitter Supportersvereniging Heerenveen
Voorzitter jeugdcommissie NIJB
Lid van verdienste NIJB
Theo Koperdraad mag rustig gezien worden als de man die begin jaren 90 van de vorige eeuw het ijshockey in Heerenveen redde van de ondergang.
Het was aan zijn inzet te danken dat ijshockey bewaard bleef voor Fryslân en de rest van Nederland. Waar anderen de hoop opgaven ging hij door tegen alle verdrukking in en wist alle partijen toch weer te overtuigen van het feit dat ijshockey een bestaansrecht had in Heerenveen.
Bedoel je zoiets?
Abe Brouwer
9 april 2008, 18:23
Voor Tilburg een zeer zeker markante ijshockeyer. Je mag het er mee eens zijn of niet. Het blijft een persoonlijke voorkeur.
Maar ook voor het Nederlands ijshockey? In hoeverre heeft hij een positieve bijdrage geleverd aan het Nederlands ijshockey? Met alle respect, maar het is niet meer dan een anonieme clubspeler.
Alex van den Brink
9 april 2008, 19:20
Categorie builder: (posthuum)
Theo Koperdraad
Voorzitter Flyers Heerenveen
Voorzitter Stichting Jeugd Heerenveen
Voorzitter Supportersvereniging Heerenveen
Voorzitter jeugdcommissie NIJB
Lid van verdienste NIJB
Theo Koperdraad mag rustig gezien worden als de man die begin jaren 90 van de vorige eeuw het ijshockey in Heerenveen redde van de ondergang.
Het was aan zijn inzet te danken dat ijshockey bewaard bleef voor Fryslân en de rest van Nederland. Waar anderen de hoop opgaven ging hij door tegen alle verdrukking in en wist alle partijen toch weer te overtuigen van het feit dat ijshockey een bestaansrecht had in Heerenveen.
Bedoel je zoiets?
Schoolvoorbeeld, en deze man verdient ook een plaats in de HHOF!
Harm Wietze Oldersma
9 april 2008, 19:33
Kan er ook een compleet team in? Wat te denken van het begrip 'Feenstra Flyers'. Mocht je met een 'nitwit' spreken over de sport ijshockey en allemaal vraagtekens zien, je noemt 'Feenstra Flyers' en dan is het 'oh ja, tuurlijk' Dat spreekt nog steeds tot de verbeelding blijkbaar zelfs voor een Zeeuw.
Alex van den Brink
9 april 2008, 19:42
Kan er ook een compleet team in? Wat te denken van het begrip 'Feenstra Flyers'. Mocht je met een 'nitwit' spreken over de sport ijshockey en allemaal vraagtekens zien, je noemt 'Feenstra Flyers' en dan is het 'oh ja, tuurlijk' Dat spreekt nog steeds tot de verbeelding blijkbaar zelfs voor een Zeeuw.
Wie beoordeelt dat?
Ik zeg nee, maar jij zegt ja. Dat is wat ik bedoel, wie bepaalt dat en wat?
Herman Herregraven
9 april 2008, 20:19
Een paar keer kampioen worden heeft niks met Fame te maken Harm...
The Smoke Eaters zouden er wel een plaatsje in mogen krijgen...
Na 40 jr. nog NOOIT kampioen geworden, da's pas speciaal...
Harm Wietze Oldersma
9 april 2008, 20:31
Ook heel speciaal ja! :Bonk3::goodman:
Geert van der Meulen
9 april 2008, 22:08
Nee, dan moet je bijvoorbeeld ook Tilburg Trappers er in opnemen. Was voor Feenstra zes maal kampioen van Nederland op rij. Ook Tilburg Trappers is een hele grote naam in Nederland. En dan moet je ook Amstel Tijgers en HIJS Den Haag opnemen, de pionierteams in Nederland.
Teams moet je niet opnemen.
Alex van den Brink
9 april 2008, 22:19
daarom wie bepaald dat, hoe werkt dat bij pro's in Canada?
Joep Meijsen
9 april 2008, 22:22
Een comite van old boys in een vergadering waar iedereen spelers naar voren kan brengen en waar uiteindelijk gestemd wordt.
Is ook heel veel kritiek op, maar dat zal het geval zijn willekeurig welke methode je kiest.
Geert van der Meulen
9 april 2008, 22:28
Hieronder de werkwijze en aanwijzing van de selectie commissie:
http://www.legendsofhockey.net/html/indselect.htm
Herman Herregraven
9 april 2008, 23:10
Een comite van old boys in een vergadering waar iedereen spelers naar voren kan brengen en waar uiteindelijk gestemd wordt.
Indien jullie hier ook een comité van oude wijze mannen willen oprichten,
dan wil ik misschien wel meedoen...
Levi de Beer
10 april 2008, 09:18
Maar ook voor het Nederlands ijshockey? In hoeverre heeft hij een positieve bijdrage geleverd aan het Nederlands ijshockey? Met alle respect, maar het is niet meer dan een anonieme clubspeler.
Dat is gel.ul natuurlijk. De interpretatie hangt niet af van het feit of hij iets voor het Nederlands IJshockey heeft betekent. En het blijft natuurlijk een persoonlijke mening.
Martijn Snoeren
16 april 2008, 10:10
Nog een grote naam : Dave livingston!!!!!!!!!!!!
Jasper Maassen
16 april 2008, 12:30
Nog een grote naam : Dave livingston!!!!!!!!!!!!
Als Dave Livingston erin komt, kan Al Raymond er net zo goed in, of Chris Brant. Ik denk eerder aan een Jan Suurbeek (voor motivatie: zie Koud Vuur).
Ro Herregraven
16 april 2008, 12:52
Die staat er toch al in?
Joep Meijsen
16 april 2008, 14:32
De vraag is altijd....hoe hoog ligt de lat. Welke criteria leg je aan. Hoe zet je het op, etc. De vorige keer was ik judge, jury and executioner. Ik betwijfel of er iemand bezwaar zal hebben tegen Berteling, De Heer, Suurbeek, Teengs Gerritsen en Van Wieren, maar ik denk dat de nieuwe Hall wat anders zal moeten worden opgezet.
Jasper Maassen
16 april 2008, 14:44
Die staat er toch al in?
Geen idee, was de eerste naam die me te binnen schoot zo een twee drie.
Paul van Heertum
1 december 2009, 20:34
Even een vraagje heeft Larry van Wieren een zoon die Lyle heet?
Dick van Os
1 december 2009, 22:35
Ik heb ook nog wel een paar namen die er in kunnen:
Joe Simons, John MacDonald, George Peternousek, Gerry Gobel, Klaas v/d Broek, Dave Livingston, Doug Mason(als trainer dan), Marcel Nijland, Honore Loos, Ted Lensen, Martin Trommelen, Toon van Rijswijk, John de Bruijn, Cor Hogendoorn, Wil van Dommelen, Ron Berteling, Frans Henrichs, Leo v/d Thillart, Tommie Hartogs, Larry van Wieren, Leo Koopmans, Corky de Graauw, Dick Decloe, Arie Klein, Jan Suurbeek, Hans Teengs Gerritsen, Jack de Heer( de beste ooit), Tony Collard, Jan Bruijsten, Bill Wensink, Fred Homburg, Antoine Geesink, Ben Tijnagel. Harry van Bilsen zou er qua kwaliteiten ook in passen, maar het lijkt me niet gepast iemand op te nemen die levenslang geschorst is.
Imports/ buitenlanders met uitzonderlijke kwaliteiten, wellicht voor een speciaal "hoekje":
Pat Adair, Jerry Tuma, Kip Noble, Chris Brant, Sean Simpson, Mike Pellegrims, Rick Boh, Troy Binnie, Igor Akoulinin.
Wellicht ook nog een "hoekje" met ex-NHL spelers in Nederland:
Aleksander Selivanov, Karl Dijkhuis, Dennis Ververgaert, Jason Lafreniere, Roger Kortko, Steve Gatzos, Jose Charbonneau
Dick van Os
1 december 2009, 22:41
Als Dave Livingston erin komt, kan Al Raymond er net zo goed in, of Chris Brant. Ik denk eerder aan een Jan Suurbeek (voor motivatie: zie Koud Vuur).
Ik denk dat je hiermee Dave Livingston toch wel tekort doet. Heeft geweldige statistieken in Nederland en heeft ook in het Nederlands team zijn waarde meer dan bewezen. Maar ja, het is en blijft een mening.
Ludo van Vliet
2 december 2009, 09:20
Ik heb ook nog wel een paar namen die er in kunnen:
Joe Simons, John MacDonald, George Peternousek, Gerry Gobel, Klaas v/d Broek, Dave Livingston, Doug Mason(als trainer dan), Marcel Nijland, Honore Loos, Ted Lensen, Martin Trommelen, Toon van Rijswijk, John de Bruijn, Cor Hogendoorn, Wil van Dommelen, Ron Berteling, Frans Henrichs, Leo v/d Thillart, Tommie Hartogs, Larry van Wieren, Leo Koopmans, Corky de Graauw, Dick Decloe, Arie Klein, Jan Suurbeek, Hans Teengs Gerritsen, Jack de Heer( de beste ooit), Tony Collard, Jan Bruijsten, Bill Wensink, Fred Homburg, Antoine Geesink, Ben Tijnagel. Harry van Bilsen zou er qua kwaliteiten ook in passen, maar het lijkt me niet gepast iemand op te nemen die levenslang geschorst is.
Imports/ buitenlanders met uitzonderlijke kwaliteiten, wellicht voor een speciaal "hoekje":
Pat Adair, Jerry Tuma, Kip Noble, Chris Brant, Sean Simpson, Mike Pellegrims, Rick Boh, Troy Binnie, Igor Akoulinin.
Aleksander Selivanov, Karl Dijkhuis, Dennis Ververgaert, Jason Lafreniere, Roger Kortko, Steve Gatzos, Jose Charbonneau
Bij die laatste mag je Stuart Kulak nog toevoegen
Jasper Maassen
2 december 2009, 12:30
Ik denk dat je hiermee Dave Livingston toch wel tekort doet. Heeft geweldige statistieken in Nederland en heeft ook in het Nederlands team zijn waarde meer dan bewezen. Maar ja, het is en blijft een mening.
Zo, dat is lang geleden...
Ik zeg ook niet dat Dave er niet in thuis hoort, ik zeg dat als hij er in hoort, dat Raymond er ook in hoort. Heeft heel veel bijgedragen aan het Geleense en ook het Nederlandse ijshockey (als jeugdtrainer en international)... Als international heeft Livingstone ook zeker zijn waarde bewezen. Maar je moet kieskeurig zijn bij een Hall of Fame, vind ik zelf.
Stefan Bouma
2 december 2009, 12:31
Maar je moet kieskeurig zijn bij een Hall of Fame, vind ik zelf.
Heel kieskeurig!
Koen van Laerhoven
2 december 2009, 13:32
hier mag oud trapper Maarten Burgers ook bij.
Gerard van der Heide
2 december 2009, 13:42
Er is dus duidelijk behoefte om criteria op te stellen alvorens in de Dutch HHOF te kunnen komen.
Stefan Bouma
2 december 2009, 14:55
Als die er zou zijn zou er beter geselecteerd kunnen worden.
* Ex NHL hoekje zoals aangegeven wel interessant, kies je dan voor daadwerkelijk gespeeld, bank gezeten of draft?
Stefan Bouma
2 december 2009, 15:14
Ex NHL spelers
Aleksandr Selivanov
Karl Dykhuis
Dennis Ververgaert
Jason Lafreniere
Roger Kortko
Steve Gatzos
Jose Charbonneau
Stuart Kulak
Jeff Paul ??
Joep Meijsen
2 december 2009, 15:18
hier mag oud trapper Maarten Burgers ook bij.
Die heeft geen NHL gespeeld, maar wel een mooie minor league-loopbaan gehad.
Stefan Bouma
2 december 2009, 15:36
Die heeft geen NHL gespeeld, maar wel een mooie minor league-loopbaan gehad.
Jeff Paul toch wel?
http://img687.imageshack.us/img687/6858/jjp.png
Roy Terwint
2 december 2009, 16:09
de B-train
Levi de Beer
2 december 2009, 16:21
Ex NHL spelers
Aleksandr Selivanov
Karl Dykhuis
Dennis Ververgaert
Jason Lafreniere
Roger Kortko
Steve Gatzos
Jose Charbonneau
Stuart Kulak
Jeff Paul ??
Fukufuji...
Colaiacovo...
Levi de Beer
2 december 2009, 16:22
Even een vraagje heeft Larry van Wieren een zoon die Lyle heet?
Jij hebt ver gezocht naar een thread waarin Larry van Wieren is genoemd...
Huub Penners
2 december 2009, 16:28
Ex NHL spelers
Aleksandr Selivanov
Karl Dykhuis
Dennis Ververgaert
Jason Lafreniere
Roger Kortko
Steve Gatzos
Jose Charbonneau
Stuart Kulak
Jeff Paul ??
Rick Boh
Anthony Schoenmakers
2 december 2009, 16:28
Fukufuji...
Colaiacovo...
Colaiacovo heeft niet in de NHL gespeeld.
Zijn tweeling broer daarentegen wel, en doet het nu best goed bij de StLouis Blues.
Stefan Bouma
2 december 2009, 16:34
Ex NHL spelers
Aleksandr Selivanov
Karl Dykhuis
Dennis Ververgaert
Jason Lafreniere
Roger Kortko
Steve Gatzos
Jose Charbonneau
Stuart Kulak
Jeff Paul
Yutaka Fukufuji
Rick Boh
Our list is growing!
Anthony Schoenmakers
2 december 2009, 16:41
Ook Victor Ignatiev van HYS heeft in de NHL gespeeld bij de Pittsburg Pengu?ns.
Lennox Gerritse
2 december 2009, 16:53
Dan zet John Wensink er ook maar tussen....
St Louis Blues, Boston Bruins, New Jersey Devils, Quebec Nordiques en..... Nijmegen..
Ik heb nog een DVD thuis met een leuke reportage van hem ten tijde van zijn verblijf in Nijmegen..
Alex van den Brink
2 december 2009, 17:04
Rick van Gogh
Dijkstra
en hoe heet die andere ook al weer?
Joep Meijsen
2 december 2009, 17:07
Jaroslav Sevcik, ex-Rotterdam, Nijmegen, Amsterdam en Quebec Nordiques.
Joep Meijsen
2 december 2009, 17:18
Rick van Gogh
Volgens mij heeft Rick van Gog zelfs nooit profijshockey gespeeld in Noord-Amerika. Alleen voor Groningen. Ben benieuwd of hij overkomt voor die reünie van Groningen.
Paul van Heertum
2 december 2009, 17:19
Volgens mij heeft Rick van Gog zelfs nooit profijshockey gespeeld in Noord-Amerika. Alleen voor Groningen. Ben benieuwd of hij overkomt voor die reünie van Groningen.
Dat zijn zoon maar mee komt om een contract proberen te verdienen :)
Ro Herregraven
2 december 2009, 17:22
Dale Henry hebben we ook nog. En Todd McLellan.
Kurt Kleinendorst en Doug McKay speelden zelf geen NHL, maar hebben het beide tot Assistent-coach in de NHL geschopt.
Todd McLellan zelfs tot head coach.
Maar wat zouden oud-NHL-ers in de DHHOF moeten doen? En waarom?
Paul van Heertum
2 december 2009, 17:47
John Wensink heeft toch nooit in Nederland gespeeld?
Stefan Bouma
2 december 2009, 18:16
Dale Henry hebben we ook nog. En Todd McLellan.
Kurt Kleinendorst en Doug McKay speelden zelf geen NHL, maar hebben het beide tot Assistent-coach in de NHL geschopt.
Todd McLellan zelfs tot head coach.
Maar wat zouden oud-NHL-ers in de DHHOF moeten doen? En waarom?
Niets denk ik, iemand was met een lijstje bezig en vond het wel interessant!
Leo Oldenburger
2 december 2009, 18:44
Bij Utrecht hebben, behalve Dale Henry, volgens mij nog een paar ex-NHL'ers gespeeld, namelijk Paul Houck, ex-Minnesota North Stars en Mike Bloom. Bloom droeg in het seizoen '79/'80 het shirt van Rheem Racers Utrecht en speelde verder voor Washington en Detroit.
Theo Appelhof
2 december 2009, 18:52
Foutje Paul die heeft dus in de periode Heijendaal bij de Tigers gespeeld .
Groetjes Theo.
Ro Herregraven
2 december 2009, 18:53
Paultje toch! Wordt tijd dat iemand je eens wat historisch besef bijbrengt...
Niets denk ik, iemand was met een lijstje bezig en vond het wel interessant!
Interessant is het zeker!
Nog een paar: Bryan McSheffrey, Wayne van Dorp en Don Larway (speelde met Gordie Howe EN Wayne Gretzky!)
Waar heeft Dennis Ververgaert eigenlijk gespeeld?
Leo Oldenburger
2 december 2009, 18:53
Zijn Jason Lafreniere, Josef Cierny en Bryan McSheffrey al genoemd?
Patrick van de Wijgert
2 december 2009, 19:05
Jaroslav Sevcik, ex-Rotterdam, Nijmegen, Amsterdam en Quebec Nordiques.
Jeff Paul ex Tilburg, ex Fuchse, ex Avalanche
Fukufuji Trappers, ex Kings
Rick Boh ex Eaters ex Minnesota North Stars
Joe Charbonneau ex Eaters ex Canucks
Dick van Os
2 december 2009, 19:26
Als die er zou zijn zou er beter geselecteerd kunnen worden.
* Ex NHL hoekje zoals aangegeven wel interessant, kies je dan voor daadwerkelijk gespeeld, bank gezeten of draft?
Met alleen draft, heb je ineens een hoop meer spelers, zoals Sean Simpson, Bill Wells en ook Lance Monych
Dick van Os
2 december 2009, 19:33
Zijn Jason Lafreniere, Josef Cierny en Bryan McSheffrey al genoemd?
Lafreniere wel.
En we vergeten maar even voor het gemak dat in Nederland ook 2 zeer grote coaches hebben gewerkt: Fred Shero, 1 m 98 en Lou Vairo, 1 m 93
Dick van Os
2 december 2009, 19:37
Lafreniere wel.
En we vergeten maar even voor het gemak dat in Nederland ook 2 zeer grote coaches hebben gewerkt: Fred Shero, 1 m 98 en Lou Vairo, 1 m 93
Ik bedoel natuurlijk dat Fred Shero als coach 2 keer de Stanley Cup heeft gewonnen met de Philadelphia Flyers en Lou Vairo was assistent-coach van Team USA dat in 1980 de Olympische titel won door de Russen te verslaan. Beiden waren coach van Trappers in Nederland.
Dick van Os
2 december 2009, 20:09
Waar heeft Dennis Ververgaert eigenlijk gespeeld?
Voornamelijk Vancouver Canucks en ook nog Philadelphia Flyers en Washington Capitals.
In Nederland bij Trappers.
Joep Meijsen
2 december 2009, 20:24
Jeff Paul ex Tilburg, ex Fuchse, ex Avalanche
Fukufuji Trappers, ex Kings
Rick Boh ex Eaters ex Minnesota North Stars
Joe Charbonneau ex Eaters ex Canucks
Die waren al genoemd :wink:
Dick van Os
2 december 2009, 22:54
Ook vergeten we belangrijke namen die op het ijs weinig betekend hebben, maar wel erbuiten: Dummy Smit en Henri Seriese.
Qua spelers zou ook Johan Toren niet misstaan.
Er zou ook nog een "hoekje voor refs/lines(wo)men kunnen komen:
Nico Toemen, Ernie Zaalberg van Zeelst, Ad Stuiver, John Paans Sr, Tamme Engelsman,
Marcel Schuurkes, Ise Robben
Paul van Heertum
2 december 2009, 23:22
Heeft Pederson ook niet een paar ringen?
Dick van Os
2 december 2009, 23:27
Heeft Pederson ook niet een paar ringen?
Geen idee, maar heeft wel NHL gespeeld
Stefan Bouma
3 december 2009, 12:04
Ex NHL spelers
Klik op de spelers voor hun statistieken (niet alle stats zijn up-to-date)
Aleksandr Selivanov (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=15566)
Karl Dykhuis (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=1510)
Dennis Ververgaert (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=5570)
Jason Lafreniere (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=2907)
Roger Kortko (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=2796)
Steve Gatzos (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=6445)
Jose Charbonneau (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=896)
Stuart Kulak (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=2847)
Jeff Paul (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=24011)
Yutaka Fukufuji (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=70188)
Rick Boh (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=9966)
Victor Ignatjev (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=2447)
John Wensink (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=5684)
Jaroslav Sevcik (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=4880)
Dale Henry (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=2242)
Todd McLellan (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=3607)
Paul Houck (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=2368)
Mike Bloom (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=428)
Bryan McSheffrey (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=3642)
Wayne van Dorp (http://www.legendsofhockey.net/LegendsOfHockey/jsp/SearchPlayer.jsp?player=11688)
Don Larway (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=2992)
Jozef Cierny (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=996)
Dan Bourbonnais (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=8345)
Updated version
Levi de Beer
3 december 2009, 12:19
Met alleen draft, heb je ineens een hoop meer spelers, zoals Sean Simpson, Bill Wells en ook Lance Monych
En wat te denken van Richard Ujvary... uit de jeugd van Detroit Red Wings...
Gerard Eisma
3 december 2009, 14:08
Ex NHL spelers
Aleksandr Selivanov
Karl Dykhuis
Dennis Ververgaert
Jason Lafreniere
Roger Kortko
Steve Gatzos
Jose Charbonneau
Stuart Kulak
Jeff Paul
Yutaka Fukufuji
Rick Boh
Our list is growing!
Is Paul Vincent ook niet ooit door een NHL-team gedraft?
Stefan Bouma
3 december 2009, 14:10
Is Paul Vincent ook niet ooit door een NHL-team gedraft?
Ja, dat klopt, door de Maple Leafs. Maar dit zijn spelers die daadwerkelijk ook een wedstrijd hebben gespeeld in de NHL.
Gerard Eisma
3 december 2009, 14:13
Een paar keer kampioen worden heeft niks met Fame te maken Harm...
Nee, dan moet je bijvoorbeeld ook Tilburg Trappers er in opnemen. Was voor Feenstra zes maal kampioen van Nederland op rij. Ook Tilburg Trappers is een hele grote naam in Nederland. En dan moet je ook Amstel Tijgers en HIJS Den Haag opnemen, de pionierteams in Nederland.
Teams moet je niet opnemen.
Met alle respect voor het team van de Trappers in de periode voor 1977, maar de succesperiode van de Flyers is een schoolvoorbeeld van het op de kaart zetten van het ijshockey voor het grote publiek. Bovendien is mede door de inbreng van de spelers van dit team (de enige) deelname van Nederland aan het Olympisch ijshockey toernooi afgedwongen.
Ik vind dat je in de HOF een team moet kunnen opnemen, wanneer dit team tot een uitzonderlijke verdienste voor het ijshockey heeft geleid.
groet,
Gerard
Geert van der Meulen
3 december 2009, 15:31
Grappig dat een discussie waarin anderhalf jaar niet wordt gepost door een totaal niet ter zake doende vraag (is Lyle de zoon van Larry van Wieren) weer nieuw leven in wordt geblazen.
Bartele de Boer
3 december 2009, 16:19
Ex NHL spelers
Klik op de spelers voor hun statistieken (niet alle stats zijn up-to-date)
Mike Bloom (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=428)
Bryan McSheffrey (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=3642)
Wayne van Dorp (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=5898)
Updated version
Dit is toch niet The Wayne van Dorp die op zijn flikker kreeg van Larry toen hij een jonkie de boarding inreed? Volgens de statistieken nooit gespeeld bij de Feenstra Flyers?
Stefan Bouma
3 december 2009, 16:27
Dit is toch niet The Wayne van Dorp die op zijn flikker kreeg van Larry toen hij een jonkie de boarding inreed? Volgens de statistieken nooit gespeeld bij de Feenstra Flyers?
Is dezelfde, check nieuwe link! :goodman:
En zoals aangegeven, niet alle stats zijn up-to-date!
Joep Meijsen
3 december 2009, 17:50
Dat riep bij mij de vraag op....wie is de hoogste gedrafte speler ooit in de Nederlandse competitie. Craig Hillier van Geleen is ooit als 23e gekozen.
Ro Herregraven
3 december 2009, 18:57
Dat riep bij mij de vraag op....wie is de hoogste gedrafte speler ooit in de Nederlandse competitie. Craig Hillier van Geleen is ooit als 23e gekozen.
Pfoeh... Het aantal gedrafte spelers die in Nederland hebben gespeeld is best hoog, dat kunnen er best eens meer dan 100 geweest zijn. En dan zou je ze allemaal moeten gaan zoeken om te kijken wie 't hoogste kwam...
Maar volgens mij ben ik er al achter: Dennis Ververgaert: Selected by Vancouver Canucks (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00008756.html) round 1 #3 overall 1973 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1973a.html)
Veel hoger dan dat zullen we wel niet gehad hebben, denk ik :)
En verder:
Karl Dykhuis (Selected by Chicago Blackhawks (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00005218.html) round 1 #16 overall 1990 NHL Entry Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1990e.html))
Mike Bloom (Selected by Boston Bruins (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00004919.html) round 1 #16 overall 1972 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1972a.html))
Don Larway (Selected by Boston Bruins (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00004919.html) round 1 #18 overall 1974 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1974a.html) EN
Selected by Cincinnati Stingers (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00005260.html) round 1 #3 overall 1974 WHA Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/wha1974a.html))
Bryan McSheffrey (Selected by Vancouver Canucks (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00008756.html) round 2 #19 overall 1972 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1972a.html))
Allemaal eerder gedraft dan Hillier. Hillier is wel met enige zekerheid de hoogst gedrafte goalie in Nederland
Patrick van de Wijgert
3 december 2009, 19:07
Wat is de overeenkomst tussen Selivanov en Lafreniere, buiten het feit dat ze beiden een hoop wedstrijden hebben gespeeld?
Waarom achter de naam van ex-NHL'ers niet het aantal wedstrijden?
Rene Kropholler
3 december 2009, 19:09
whiskey??
Henry van Berkel
3 december 2009, 20:00
Nou ik zal ook maar een mee doen dan :
De volgende lijst gaat alleen maar over ijshockeyers die ooit bij Tilburg gespeeld hebben. Heb ze mooi gerangschikt.
Spelers :
Dennis Ververgaert #3 round 1
Steve Gatzos #28 round 2
Jason LaFreniere #36 round 2
Pete Sturgeon #36 round 2
Wade Bartley #41 round 2
Jeff Paul #42 round 2
Lance Monych #97 round 4
Bob Smulders #76 round 5
Stuart Kulak #115 round 6
Roger Kortko #126 round 6
Mark Woolf #126 round 6
Sean Simpson #141 round 7
Scott Kirton #154 round 7
Mike Sturgeon #155 round 8
Phil Patterson #175 round 9
Alain Charland #212 round 11
Bill Wells #131 round 12
Louis Chiasson #168 round 12
Marc West #241 round 12
Keepers:
Billy Thompson #136 round 5
Yutaka Fukufuji #238 round 8
Nick Boucher #280 round 9
Trainers:
Mark Pederson #15 round 1
Fred Shero ??
(Fred speelde in 1947-1950 voor de New York Rangers maar ik weet niet of er toen al een NHL drafpick bestond.)
Marc Boileau ??
(Marc Speelde in 1961 voor de Detroit Red Wings maar ik weet niet of er toen al een NHL drafpick bestond.)
Dus dat hoekje over drafted spelers is zo bijeen als ieder dat doet voor zijn club.
Wanneer is die website in de lucht? (geintje)
Veel plezier ermee. (niet sarcastisch bedoeld hoor, anders krijg ik dat weer over me heen)
:goodman:
Dennis Albers
3 december 2009, 21:41
Pfoeh... Het aantal gedrafte spelers die in Nederland hebben gespeeld is best hoog, dat kunnen er best eens meer dan 100 geweest zijn. En dan zou je ze allemaal moeten gaan zoeken om te kijken wie 't hoogste kwam...
Maar volgens mij ben ik er al achter: Dennis Ververgaert: Selected by Vancouver Canucks (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00008756.html) round 1 #3 overall 1973 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1973a.html)
En verder:
Karl Dykhuis (Selected by Chicago Blackhawks (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00005218.html) round 1 #16 overall 1990 NHL Entry Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1990e.html))
Mike Bloom (Selected by Boston Bruins (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00004919.html) round 1 #16 overall 1972 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1972a.html))
Don Larway (Selected by Boston Bruins (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00004919.html) round 1 #18 overall 1974 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1974a.html) EN
Selected by Cincinnati Stingers (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00005260.html) round 1 #3 overall 1974 WHA Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/wha1974a.html))
Bryan McSheffrey (Selected by Vancouver Canucks (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00008756.html) round 2 #19 overall 1972 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1972a.html))
Allemaal eerder gedraft dan Hillier. Hillier is wel met enige zekerheid de hoogst gedrafte goalie in Nederland
Robin Sadler (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=12174). Ex Heerenveen. Selected by Montreal Canadiens (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00006929.html) round 1 #9 overall 1975 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1975a.html)
Bartele de Boer
3 december 2009, 21:46
Robin Sadler (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=12174). Ex Heerenveen. Selected by Montreal Canadiens (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00006929.html) round 1 #9 overall 1975 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1975a.html)
Een verdediger met een geweldig spelinzicht en altijd rustig van achter de goal de aanval opbouwde.
Dick van Os
3 december 2009, 22:05
Met alle respect voor het team van de Trappers in de periode voor 1977, maar de succesperiode van de Flyers is een schoolvoorbeeld van het op de kaart zetten van het ijshockey voor het grote publiek. Bovendien is mede door de inbreng van de spelers van dit team (de enige) deelname van Nederland aan het Olympisch ijshockey toernooi afgedwongen.
Ik vind dat je in de HOF een team moet kunnen opnemen, wanneer dit team tot een uitzonderlijke verdienste voor het ijshockey heeft geleid.
groet,
Gerard
Ik ben van mening dat je de prestaties van Amsterdam, Den Haag en Tilburg bagatelliseert. Dat is niet terecht, ze hebben net zoveel voor het Nederlandse ijshockey betekent als Heerenveen. Heerenveen heeft alleen het geluk gehad dat in die periode het Nederlands team promotie naar de A-poule afdwong, waardoor ze naar de OS in Lake Placid gingen. Dat straalde ook af op Heerenveen. Feit is dat in die periode erg veel, voor Nederlandse begrippen, ijzersterke Nederlands-Canadezen in Nederland speelden. En die speelden gewoon verspreid over de clubs.
Hieronder de selectie die naar Lake Placid is geweest. Ik heb achter elke speler een cijfer gezet. Dat cijfer geeft de club aan waar ze destijds voor speelden. Daarachter heb ik tussen haakjes ook het aantal spelers gezet.
Spelers Nederland Olympische Winterspelen 1980, Lake Placid
John de Bruyn (G)1, Ted Lenssen (G)2, Rick van Gog (D)3, Henk Hille (D)1, Patrick Kolijn (D)4, George Peternousek (D)5, Al Pluymers (D)?, Frank van Soldt (D)2, Ron Berteling (F)1, Klaas van den Broek (F)5, Brian de Bruyn (F)2, Dick de Cloe (F)6, Corky de Graauw (F)1, Jack de Heer (F)2, Harry van Heumen (F)7, Chuck Huizinga (F)?, Jan Janssen (F)2, William Klooster (F)1, Leo Koopmans (F)2, Larry van Wieren (F)2.
Begeleiding Nederland Olympische Winterspelen 1980, Lake Placid
Hans Westberg (coach), Dummy Smit (teammanager), J. Serrarens (teamarts), Karel Crouwel (masseur), Henri Seriese (equipment manager).
Uitleg cijfers achter de spelers:
<cijfer> <club> <aantal spelers>
1 Amsterdam (5)
2 Heerenveen (7)
3 Groningen (1)
4 Den Bosch (1)
5 Tilburg (2)
6 Koln(weet ik niet 100% zeker, wel dat ie op dat moment in Duitsland speelde) (1)
7 Nijmegen (1)
Van Al Pluijmers en Chuck Huizinga weet ik even niet waar ze op dat moment speelden. Ik dacht Huizinga voor Amsterdam.
Een team van 20 spelers, waarvan er 13 NIET voor Heerenveen speelden, dat is 65%. Dus ga me niet even vertellen, dat het Nederlandse ijshockey alles aan Heerenveen te danken heeft en dat Amsterdam, Den Haag en Tilburg minder betekend hebben. Sterker, Nijmegen wordt voor het gemak helemaal vergeten, maar volgens mij zijn die in de laatste 15 jaar 5 keer kampioen geworden en hebben ze 3 keer de beker gewonnen. Ook een uitzonderlijke prestatie.
Leo Oldenburger
3 december 2009, 22:07
Met zoveel hier aanwezige kennis, móet het toch mogelijk zijn om met de mensen van dit forum Hét Nederlandse IJshockeyBoek te schrijven.
Ik hóu er van, om met Gerard Joling te spreken, al die feitjes, al die verhalen!
Joep Meijsen
3 december 2009, 22:10
Met zoveel hier aanwezige kennis, móet het toch mogelijk zijn om met de mensen van dit forum Hét Nederlandse IJshockeyBoek te schrijven.
Ik hóu er van, om met Gerard Joling te spreken, al die feitjes, al die verhalen!
Ik zou niets liever willen. Maar tijd, tijd, tijd...
Geert van der Meulen
3 december 2009, 22:13
Hoezo?
Daar hebben we toch een Duitser voor? ;)
Joep Meijsen
3 december 2009, 22:16
Hoezo?
Daar hebben we toch een Duitser voor? ;)
Ik gebruik het werk van Udo bijna dagelijks. Onmisbaar. Maar het is geen Koud Vuur natuurlijk.
Dick van Os
3 december 2009, 22:17
Ben ik helemaal met je eens Leo. En volgens mij ben jij vrij goed ingevoerd in het Utrechtse ijshockey, dus ben jij alvast de Utrechtse connectie.
Wanneer mogen we je stem weer op TV horen bij het ijshockey?
Leo Oldenburger
3 december 2009, 22:20
Ik zou niets liever willen. Maar tijd, tijd, tijd...
Tuurlijk, tijd is een belemmerende factor, maar je hoeft niet het hele boek in je eentje te schrijven.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om een verdeling te maken. Die en die nemen de historie van Tilburg voor hun rekening, die en die van Den Haag, Amsterdam, Geleen, Heerenveen, Groningen, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Nijmegen, Den Bosch, etcetera. Die en die doen het Nederlands team, die en die doen de NHL'ers in Nederland, die en die de Nederlanders (afkomst) in de NHL. En gá zo maar door. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn met een gigantisch (foto) archief en als we 1000 mensen vinden die het boek voor een tientje willen aanschaffen, ben je ook al uit de kosten.
Koud Vuur is een mooi boek, maar ík zou dolgraag Hét Nederlandse IJshockey Boek willen lezen.
Dick van Os
3 december 2009, 22:25
tuurlijk, tijd is een belemmerende factor, maar je hoeft niet het hele boek in je eentje te schrijven.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om een verdeling te maken. Die en die nemen de historie van tilburg voor hun rekening, die en die van den haag, amsterdam, geleen, heerenveen, groningen, utrecht, rotterdam, eindhoven, nijmegen, den bosch, etcetera. Die en die doen het nederlands team, die en die doen de nhl'ers in nederland, die en die de nederlanders (afkomst) in de nhl. En gá zo maar door. Ik weet zeker dat er hier mensen zijn met een gigantisch (foto) archief en als we 1000 mensen vinden die het boek voor een tientje willen aanschaffen, ben je ook al uit de kosten.
Koud vuur is een mooi boek, maar ík zou dolgraag hét nederlandse ijshockey boek willen lezen.
we have a dream, that one day.............
Voor Tilburg hebben we daar al specialisten voor:
Henry van Berkel, John MacDonald, Jac Herijgers, Jan van Oudheusden en John Goderie. En volgens mij is Marc Schellekens ook een wandelende Trappers-encyclopedie......
Kijk maar eens op deze schitterende site van Henry van Berkel:
http://www.tysctrappers.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Stefan Bouma
3 december 2009, 22:30
:sleepey: Dreaming......
Pieter van der Wal
3 december 2009, 22:33
Doe ik nog wel eens van deze speler Stefan, ver voor jou tijd
Dan Bourbonnais
Selected by Hartford Whalers (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00006045.html) round 5 #103 overall 1981 NHL Entry Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1981e.html)
pracht speler en 2 seizoenen NHL
Geert van der Meulen
3 december 2009, 22:34
The story of ...
Leo Oldenburger
3 december 2009, 22:36
The story of ...
Geert, en dan benoemen we jou tot 'chef Heerenveen'. Okay?
Stefan Bouma
3 december 2009, 22:42
Doe ik nog wel eens van deze speler Stefan, ver voor jou tijd
Dan Bourbonnais
Selected by Hartford Whalers (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00006045.html) round 5 #103 overall 1981 NHL Entry Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1981e.html)
pracht speler en 2 seizoenen NHL
Inderdaad ver voor mijn tijd! Werd het jaar erna pas geboren! :goodman:
Maurice Ruppe
3 december 2009, 22:43
Dat klinkt leuk, maar de Detroit Junior Red Wings waren gewoon een team in de OHL. Niks bijzonders dus, want talloze in Nederland spelende imports kwamen vanuit de OHL.
Dick van Os
3 december 2009, 22:46
Dat klinkt leuk, maar de Detroit Junior Red Wings waren gewoon een team in de OHL. Niks bijzonders dus, want talloze in Nederland spelende imports kwamen vanuit de OHL.
De vader van Richard heeft wel NHL gespeeld maar dat telt zeker niet? ::redrant::
Geert van der Meulen
3 december 2009, 22:47
Geert, en dan benoemen we jou tot 'chef Heerenveen'. Okay?
Misschien moeten we het maar eens in klein comité bespreken?
Geert van der Meulen
3 december 2009, 22:48
De vader van Richard heeft wel NHL gespeeld maar dat telt zeker niet? ::redrant::
Het voert mij al te ver om maar iedereen die gedraft is en in Nederland gespeeld heeft meteen maar op te nemen in de DHoF, maar dat gaat zeker te ver! :)
Maurice Ruppe
3 december 2009, 23:04
Nee, dat telt niet.
Heeft die vader ook een naam? Volgens mijn bron heeft er nooit een Ujvary in de NHL gespeeld....
Dick van Os
3 december 2009, 23:08
Nee, dat telt niet.
Heeft die vader ook een naam? Volgens mijn bron heeft er nooit een Ujvary in de NHL gespeeld....
Ik heb het ooit ergens gehoord, weet even niet meer waar.
Ben even gaan Googlen en heb het mailadres van Richard gevonden. Heb `m al een mail gestuurd met de vraag. Als ie nu ook nog antwoordt, dan weten we het zeker. Ik heb ook op HockeyDB gekeken en daar alleen de gegevens van Richard zelf gevonden.
Maurice Ruppe
3 december 2009, 23:10
Ok, ga er dan maar van uit dat het niet klopt.
Pieter van der Wal
3 december 2009, 23:11
Inderdaad ver voor mijn tijd! Werd het jaar erna pas geboren! :goodman:
Van de Flyers weet ik eigenlijk alleen deze die zijn gedraft en die hier nog niet zijn genoemd
Brad Englehart
Don Madson
Rob Polman Tuin
Scott Perry
Mike Bishop ?
Brad Thompson ?
Jeff Noble ?
Paul van Heertum
3 december 2009, 23:41
Is Bob Smulders familie van Brad?
Zijn er overigens veel vader - Zoon combinaties geweest die voor het Nederlands team gespeeld hebben?
Jan Janssen - Brent Janssen
Hein vd Heuvel - Ivy vd Heuvel(al weet ik niet of Hein international was)
Dick van Os
3 december 2009, 23:47
Zijn er overigens veel vader - Zoon combinaties geweest die voor het Nederlands team gespeeld hebben?
Jan Janssen - Brent Janssen
Hein vd Heuvel - Ivy vd Heuvel(al weet ik niet of Hein international was)
Doug Mason-Steve Mason
Maurice Ruppe
4 december 2009, 00:30
Ja, Bob Smulders is een oom van Brad.
Paul van Heertum
4 december 2009, 00:41
Doug Mason-Steve Mason
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht, heeft Doug Mason ook voor Nederland gespeeld?
Paul van Heertum
4 december 2009, 00:42
Ja, Bob Smulders is een oom van Brad.
Grappig zo
Ben benieuwd of Bob nog een rol heeft gehad in de keuze van Brad voor Nederland :)
Gerard van der Heide
4 december 2009, 00:55
Palmiscno....
Henry van Berkel
4 december 2009, 12:22
Palmiscno.....
Tony Palmiscno wat is daarmee?
Is nooit gedraft!
Of bedoel je Tyler Palmiscno?
Is ook nooit gedraft!
Wel even duidelijk wezen............
Gerard van der Heide
4 december 2009, 12:46
Tony Palmiscno wat is daarmee?
Is nooit gedraft!
Of bedoel je Tyler Palmiscno?
Is ook nooit gedraft!
Wel even duidelijk wezen............
Ik d8 dat het ging om vader-zoon die bij een Nederlandse teams gespeeld hebben. Foutje bedankt...........
Levi de Beer
4 december 2009, 12:48
Steve Nimigon (Nijmegen) Selected by Hartford Whalers (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00006045.html) round 11 #265 overall 1994 NHL Entry Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1994e.html)
Stefan Bouma
4 december 2009, 13:08
We hebben lijstje met spelers die ook daadwerkelijk een wedstrijd in de NHL gespeeld hebben he?
Paul van Heertum
4 december 2009, 13:23
Ik d8 dat het ging om vader-zoon die bij een Nederlandse teams gespeeld hebben. Foutje bedankt...........
Bedoelde het Nederlands team, maar een Nederlands team is op zich ook wel grappig. Waar speelde Tony?
Levi de Beer
4 december 2009, 15:12
En verder:
Ook ooit gedraft:
Scott Kirton (1991 Chicago Blackhawks, #154 overall, round 7)
Sean Simpson (1980 Chicago Blackhawks, #141 overall, round 7)
Bob Smulders (1973 Buffalo Sabres, #76 overall, round 5)
Marc West (1985 Boston Bruins, #241 overall, round 12)
Henry van Berkel
4 december 2009, 15:15
Levi,
Wel even post 92 lezen........................
Dan val je niet in herhaling.
Henry van Berkel
4 december 2009, 15:18
Wat denk je nou zelf Paul???
Iemand uit Friesland die die naam neerzet.
Tony Palmiscno -> Heerenveen
Tyler Palmiscno -> Heerenveen
Tyler is de zoon van Tony.
Levi de Beer
4 december 2009, 15:42
Levi,
Wel even post 92 lezen........................
Dan val je niet in herhaling.
Nou een aantal nieuwe dan:
Wes Swinson (1993 Hartford Whalers #240 overall, round 10)
Joel Trottier (1997 Boston Bruins #162 overall, round 7)
Aaron van Leusen (2000 Detroit Red Wings #130 overall, round 4)
Wes Swinson... wie kent hem nog... stickincident met het publiek in het Triavium!
Ro Herregraven
4 december 2009, 15:46
Wes Swinson... wie kent hem nog... stickincident met het publiek in het Triavium!
Kennen... OK.
Herkennen... Na het akkefietje met Brant: lastig!
Remco Bambacht
4 december 2009, 15:50
Als je die namen langs ziet komen, dan ga je weer verlangen naar het niveau van die jaren!
Levi de Beer
4 december 2009, 16:12
Als je die namen langs ziet komen, dan ga je weer verlangen naar het niveau van die jaren!
Het liefst zou ik Jens Hemström ook vermelden (die is nog nergens genoemd overigens, valt me tegen Dick van Os!), maar die is nooit gedraft. Die heeft wel samengespeeld met Peter Forsberg in de jeugdteams van Zweden!
Pieter van der Wal
4 december 2009, 16:27
Stick incident met publiek, doet mij gelijk denken aan Bob Sunderland (ook gedraft!)! een pracht kerel en top verdediger ooit aangetrokken door een ouwe loel in het IJshockey, debuteerde bij de roemruchtige Rheem Racers daarna ging hij bij de Bisschop aan de slag. Kwam toen nadat hij een straf kreeg even buurten op de Flyers tribune, moet van dit memorabele incident nog ergens een foto van hebben.
Rene Kropholler
4 december 2009, 18:18
Stick incident met publiek, doet mij gelijk denken aan Bob Sunderland (ook gedraft!)! een pracht kerel en top verdediger ooit aangetrokken door een ouwe loel in het IJshockey, debuteerde bij de roemruchtige Rheem Racers daarna ging hij bij de Bisschop aan de slag. Kwam toen nadat hij een straf kreeg even buurten op de Flyers tribune, moet van dit memorabele incident nog ergens een foto van hebben.
Kan je die foto op het forum zetten Pieter
Dick van Os
4 december 2009, 19:17
Het liefst zou ik Jens Hemström ook vermelden (die is nog nergens genoemd overigens, valt me tegen Dick van Os!), maar die is nooit gedraft. Die heeft wel samengespeeld met Peter Forsberg in de jeugdteams van Zweden!
En op het hoogste niveau in Zweden gespeeld. Je hebt gelijk Levi, had ´m al véél eerder moeten vermelden. Heb m´n zoontje niet voor niks naar ´m vernoemd en die houdt ook al van ´ijssiekokkie´.
Gerard van der Heide
4 december 2009, 19:32
Selected by New York Islanders (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00007085.html) round 8 #137 overall 1975 NHL Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1975a.html)
Selected by Edmonton Oilers (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00005631.html) round 6 #79 overall 1975 WHA Amateur Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/wha1975a.html)
Rob Donkers
5 december 2009, 00:15
.......................Paultje,|||||||||||||||||||
Dick van Os
5 december 2009, 00:27
Ben even gaan Googlen en heb het mailadres van Richard gevonden. Heb `m al een mail gestuurd met de vraag. Als ie nu ook nog antwoordt, dan weten we het zeker. Ik heb ook op HockeyDB gekeken en daar alleen de gegevens van Richard zelf gevonden.
Heb al antwoord gekregen van Richard, ik plak 'm hieronder:
Hi Dick,
how are you? Thanks for thinking of me. I had a fabulous time playing in Tilburg for Trappers.
My dad played for Slovan Bratislava for 15 years with Stastny brothers Peter, Anton, Marian.
Then he played for Czechoslovakian National A team for several years and Czechoslovakian National B
team for some years. He won bronze medal in 1970 Stockholm World Ice Hockey championship.
At the end of his career he played in Austria 4 seasons.
If he would have defected to Canada/USA in 1970s he would have played in the NHL I am sure of that.
Great skater, puck handler, good power play guy current Slovakian National team coach
compares him to Lubomir Visnovsky who plays for Edmonton Oilers.
Again, thanks for thinking of me.
Best regards,
Richard
Weliswaar geen NHL dus, maar het Nationale Team van Tsjechoslowakije is volgens mij ook geen urine van een kater..........
Paul van Heertum
5 december 2009, 00:33
.......................Paultje,|||||||||||||||||||
Ik kon niks vinden en hij was een beetje voor mijn tijd
Paul van Heertum
5 december 2009, 00:36
Ik denk dat de imports van dit seizoen ook niet mis zijn :)
Jammer dat zo'n speler als Van Leusen niet 2 jaar langer blijft, zo oud is hij nog niet en hij zou een prima versterking voor Oranje zijn geweest
Henry van Berkel
5 december 2009, 16:35
Dat Incident heb ik nog ergens op video !!
Maar ik moet dan wel even 250 videobanden met ijshockeybeelden doorspoelen en het digitaliseren ::surprise::
Pieter van der Wal
6 december 2009, 01:58
-Dat Incident heb ik nog ergens op video !!
Maar ik moet dan wel even 250 videobanden met ijshockeybeelden doorspoelen en het digitaliseren ::surprise::
Ik heb inmiddels de mastertapes van de Feenstra Flyers 1975-1984 in mijn bezit welles waar in VHS formaat op DVD echter deze moet ik eerst converteren naar Mpeg want mijn AVSDVD player op mijn computer herkend het format niet, op de normale dvd speler aangesloten op de tv werkt ie prima ! Converteren duurt een eeuwigheid dus nog even geduld als ik de beelden heb gooi ik ze wel op youtube ! Na een tip van Fam de Boer (Halbe & Bartele) heb ik alvast wat archief materiaal uit de Leeuwarder Courant
http://www.archiefleeuwardercourant.nl/img.do?p=L:\wwwroot\archives\LC\1980\01\19800121\L C-19800121-020\articles\LC-19800121-20002.xml&h= bobsunderland bob sunderland&s=0.375
http://www.archiefleeuwardercourant.nl/img.do?p=L:\wwwroot\archives\LC\1980\01\19800121\L C-19800121-020\articles\LC-19800121-20003.xml&h= bobsunderland bob sunderland&s=0.375
Henny Huveneers
6 december 2009, 09:00
Iemand die zeker in de dhhof moet komen is Raymond tellers.
Weet nog twee namen van spelers die ooit gedarft zijn
Pete Buckridge en eric Belanger namelijk LA kings en Pittsburgh
Paul van Heertum
6 december 2009, 09:26
Heeft Eric Belanger in Nederland gespeeld?
Henny Huveneers
6 december 2009, 15:31
sorry ,bedoelde Brain brunniks en niet eric belanger.Brunniks was gedraft door pitssburgh
Ro Herregraven
6 december 2009, 18:24
Ik denk dat Hennie de volgende Ex-Eaters door elkaar heeft gehaald: Chris Belanger, Eric Dandenault en Brian Bruininks. En Eric Villeneuve, kan ook nog.
Pieter van der Schuit
18 december 2009, 00:12
Derek Bekar van HYS The Haque 1995 round 8 #205 overall by St. Louis Blues (http://www.eliteprospects.com/draft.php?year=1995)
De 34 jarige Canadees Derek Bekar speelde in totaal 11 NHL wedstrijden, respectievelijk voor de St.Louis Blues in het seizoen 1999 - 2000, bij de Los Angeles Kings in het seizoen 2002 - 2003 en voor de New York Islanders in het seizoen 2003 - 2004. Hij speelde liefst 515 wedstrijden in de sterke AHL, net onder de NHL, daarin scoorde hij liefst 149 keer en gaf hij 135 keer een assist!!
Jasper Maassen
18 december 2009, 09:46
Chris Brant is toch ook door Hartford gedraft? Of vergis ik me nu?
Dick van Os
16 januari 2010, 10:14
Chris Brant is toch ook door Hartford gedraft? Of vergis ik me nu?
Je het gelijk Jasper:
www.hockeydb.com (http://www.hockeydb.com) :
Chris Brant
Left Wing
Born Aug 26 1965 -- Belleville, ONT
Height 6.01 -- Weight 190 -- Shoots L
Selected by Hartford Whalers (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00006045.html) round 7 #131 overall 1985 NHL Entry Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1985e.html)
Peter Heersema
20 januari 2010, 12:28
Volgens mij was/is Brad engelhart van de flyers ook gedraft door de Mighty Ducks. Heeft iig wel gespeeld voor het farm -team van de Ducks.
Chéval van den Bos
20 januari 2010, 17:55
Volgens mij was/is Brad engelhart van de flyers ook gedraft door de Mighty Ducks. Heeft iig wel gespeeld voor het farm -team van de Ducks.
Daar heb je helemaal gelijk in....
Brad Englehart
Center
Born Sep 16 1975 -- Grand Barachois, NB
Height 5.11 -- Weight 195 -- Shoots L
Selected by Anaheim Mighty Ducks (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/teams/dr00004643.html) round 8 #184 overall 1994 NHL Entry Draft (http://www.hockeydb.com/ihdb/draft/nhl1994e.html)
1997-98 Cincinnati Mighty Ducks (http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/leagues/seasons/teams/0009591998.html) AHL 7 1 12 2
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.