View Full Version : U18 gedegradeerd
Jan Nagtzaam
6 april 2008, 14:59
Na een 7-4 verlies tegen Japan is de U18 gedegradeerd.
Deze wedstrijd hadden we naar mijn mening met een andere coaching moeten winnen.
Meer wil ik er niet over kwijt, de teleurstelling overheerst op het moment.
Andy Clifton
6 april 2008, 15:36
dan ben ik benieuwd of je alexander jacobs bedoelt of larry suarez
Ferdinand van Berlo
6 april 2008, 15:49
volgens mij zit suarez nog in amerika.
Jan Nagtzaam
6 april 2008, 15:51
Ze zijn er allebei
Jan Nagtzaam
6 april 2008, 15:55
Dan maar hopen dat de volgende generatie een mooie reis naar bijvoorbeeld Mexico heeft
Jan Nagtzaam
6 april 2008, 18:52
Bedankt voor het verslag Joep, aan het verslag lees ik in ieder geval af dat je er niet bij was. Schrijf dan niets of kom niet tot vreemde conclusies.
Joep Meijsen
6 april 2008, 19:21
Bedankt voor het verslag Joep, aan het verslag lees ik in ieder geval af dat je er niet bij was. Schrijf dan niets of kom niet tot vreemde conclusies.
Graag gedaan.
Maar in plaats van dit soort 'boze' postings had je beter kunnen opschrijven welke conclusies 'vreemd' zijn en waarom.
Wendy Tellers
6 april 2008, 21:41
Jammer dat ze zich niet hebben kunnen handhaven.
Kan me indenken dat de jongens teleurgesteld zijn.
Rob Boumans
6 april 2008, 22:01
Ik heb dat stukje van Joep verschillende malen gelezen maar kan er niets vreemd in ontdekken.De conclusie dat we als U18 op dit niveau tekortkomen is overduidelijk,daar hoef je niet bij de wedstrijden zelf aanwezig te zijn geweest.
Misschien dat je iets duidelijker kunt zijn wat je bedoelt ,Jan?
Jan Nagtzaam
7 april 2008, 10:14
Ik heb dat stukje van Joep verschillende malen gelezen maar kan er niets vreemd in ontdekken.De conclusie dat we als U18 op dit niveau tekortkomen is overduidelijk,daar hoef je niet bij de wedstrijden zelf aanwezig te zijn geweest.
Misschien dat je iets duidelijker kunt zijn wat je bedoelt ,Jan?
Heeft geen zin en zeker niet op het forum. Ik had er niet over moeten beginnen.
Joep Meijsen
7 april 2008, 11:18
Heeft geen zin en zeker niet op het forum. Ik had er niet over moeten beginnen.
Om het in je eigen woorden te zeggen:
Schrijf dan niets of kom niet tot vreemde conclusies
Sven van de Wall
7 april 2008, 12:32
Gelijk heb je Joep
Jan Nagtzaam
7 april 2008, 22:18
Gelijk heb je Joep
ja, gelijk heb je Joep
we hebben met 10-0 van Noorwegen verloren??? en we spelen maandag de laatste wedstrijd???? Om maar eens wat FEITEN op te noemen.
Jij bent hier toch de journalist, waarom moet ik schrijven?Jij schrijft toch
Jan Nagtzaam
7 april 2008, 23:01
Dus.. schrijf dan niet
Edwin Haanstra
7 april 2008, 23:11
Of ik heb een ander toernooi voor mij maar volgens mij hebben ze met 0-10 verloren van Italië en moeten ze morgen dinsdag 8-4-08 nog spelen tegen Oostenrijk.
Ro Herregraven
7 april 2008, 23:29
Dus.. schrijf dan niet
Wat had je dan gewild? Dat het hele toernooi doodgezwegen was op ijshockey.com? Dat er helemaal geen ruchtbaarheid was gegeven aan de nederlagen? Het nieuws op IJshockey.com kan helaas niet alleen maar positief zijn. Ik denk dat de verslaggeving nog redelijk neutraal is geweest, en zich puur op objectieve, vaststaande en door de IIHF gedocumenteerde feiten heeft gebaseerd. Meer kun je daar niet aan toevoegen. Of moeten ze wellicht nog gaan graven naar inside-informatie? Zoeken naar een zondebok? Schrijven waar 't mis is gegaan?
Feit blijft dat we gedegradeerd zijn, en dat er niet 1 close game bij is geweest. En da's balen. En omdat jij er nog veel dichter bij zit als wijzelf (en je hebt nota bene je eigen zoon in het team zitten), is het voor jou vast nog tien keer harder balen dan voor ons. Zeker na het mooie resultaat van vorig jaar.
Vorig jaar werd promotie afgedwongen na een allesbeslissende laatste wedstrijd tegen Hongarije. Hongarije heeft dit jaar alsnog promotie afgedwongen naar Div. I. Ik ben heel benieuwd hoe zij het er vogend jaar van af brengen in Div. I. En als zij ook weer roemloos degraderen dan kunnen we Joep alleen maar gelijk geven in zijn constatering dat: Het niveauverschil tussen Division I en Division II blijkt toch wel enorm groot te zijn.
Vorig jaar werd Litouwen de andere kampioen in Div. II Ook zij staan nu niet sterk v.w.b. handhaving, het zal op de laatste wedstrijd (die morgen gespeeld wordt) aankomen.
Van de kampioenen U18 van 2006 (Italie en Groot-Brittannie) is in 2007 Groot-Brittannie ook weer gelijk gedegradeerd.
Dus tja, niemand hoort graag slecht nieuws. Maar hoe had je dan graag gezien dat het toernooi werd weergegeven?
Joep Meijsen
7 april 2008, 23:32
Dus.. schrijf dan niet
Ik ben blij dat je je les geleerd hebt.
Joep Meijsen
7 april 2008, 23:52
ja, gelijk heb je Joep
Jij bent hier toch de journalist, waarom moet ik schrijven?Jij schrijft toch
Niet de discussie veranderen meneer Nagtzaam. U had het over 'vreemde' conclusies en ik vraag om onderbouwing. Dan kan ik mij verdedigen. Dit zijn feitelijkheden. Als u die gewoon direct na het lezen per mail had gemeld had ik daar een keurige correctie op gemaakt en dan had u een keurige mail terug gehad om u te bedanken voor uw oplettendheid.
Ik maak soms fouten als ik over ijshockey schrijf, daar ben ik mij volkomen van bewust. Ik sta ook enorm open voor kritiek op mijn verhalen en voer allerhande correcties altijd op zo kort mogelijke termijn door. Ik word niet betaald om over ijshockey te schrijven, dus moet het vaak tussen andere werkzaamheden door. Ik zou liever hebben dat het anders was, maar dat zit er simpelweg niet in.
Ik leer hier wel belangrijke lessen uit. Ik las net nog een boze mail van een ijshockeyouder over mijn onderschrift op het forum. Beledigend voor ijshockeyouders en spelers werd het genoemd. Die tekst staat al weken onder mijn postings op het forum en heeft helemaal niets van doen met de prestaties van de U18. Het mailtje is wel typerend voor de gevoeligheden die er blijkbaar leven rond dit toernooi.
Ik zal de opmerkingen die ik via mail en forum heb ontvangen van al die boze ouders meenemen in mijn overwegingen bij onderwerpkeuze in de toekomst.
Joep Meijsen
7 april 2008, 23:58
Dus tja, niemand hoort graag slecht nieuws. Maar hoe had je dan graag gezien dat het toernooi werd weergegeven?
Op alle verslagen over de overwinningen van vorig jaar, de uitgebreide voorbeschouwing van dit jaar en het nachtelijke redactiewerk dat ik heb verricht voor het speciale tijdschrift over de U18 heb ik vreemd genoeg nooit kritiek gehad van de ouders.
Hmmmm.
Ro Herregraven
8 april 2008, 00:19
Ach ja, IJshockeyouders...
Ik kan me ook nog de drie uur durende telefoongesprekken herinneren met een moeder van een spelertje* dat ik een keer niet 100% positief beschreef op dit forum...
En dan is er nog een bepaald caféverbod...
Later word ik er vast ook zo één...
Be afraid, Joep, be very afraid...
Herman Herregraven
8 april 2008, 01:09
Ach ja, IJshockeyouders...
Ik kan me ook nog de drie uur durende telefoongesprekken herinneren met een moeder van een spelertje* dat ik een keer niet 100% positief beschreef op dit forum...
En dan is er nog een bepaald caféverbod...
Later word ik er vast ook zo één...
Be afraid, Joep, be very afraid...
Nu mis je natuurlijk wel al die oergezellige avonden met alle van de Walletjes,
de hoempakruiken en niet te vergeten dj Blue-Woosh-Devil himself...
Misschien zou Rietje zich eens moeten afvragen...
Dat er zonder de oprichters van de S.V.S.E. ...
Er ook GEEN S.V.S.E. geweest was...
Dus ook GEEN S.V.S.E. feestjes in de Cross...
P.s.
19 april ben ik ook ff ijshockeyouder...
Dus iedereen die ook maar één negatieve opmerking over mijn zoontje maakt...
Ik heb alle telefoonboeken bij de hand, dus weet jullie allemaal te vinden...
Ro Herregraven
8 april 2008, 01:18
P.s.
19 april ben ik ook ff ijshockeyouder...
Dus iedereen die ook maar één negatieve opmerking over mijn zoontje maakt...
Ik heb alle telefoonboeken bij de hand, dus weet jullie allemaal te vinden...
Doe vooral geen moeite, ik kan mezelf uitstekend onsterfelijk belachelijk maken, daar heb ik jou niet (meer) voor nodig ;-)
Geert van der Meulen
8 april 2008, 06:59
Op alle verslagen over de overwinningen van vorig jaar, de uitgebreide voorbeschouwing van dit jaar en het nachtelijke redactiewerk dat ik heb verricht voor het speciale tijdschrift over de U18 heb ik vreemd genoeg nooit kritiek gehad van de ouders.
Hmmmm.
Ben jij werkelijk zo naief om te denken dat je daarvoor bedankt wordt?
Joep Meijsen
8 april 2008, 07:52
Ben jij werkelijk zo naief om te denken dat je daarvoor bedankt wordt?
Ik doe dit werk vooral omdat ik het zelf leuk vind om te doen. Op sommige momenten wat meer dan op andere. Ook wil ik graag op mijn manier iets doen voor de ijshockeysport in Nederland. Waardering is daarbij een bonus, maar niet noodzakelijk.
Ondanks alles schrijf ik vanmiddag weer gewoon een stukje over de U18, op precies dezelfde manier als voorheen en ik hoop dan wel over een overwinning te kunnen berichten.
Jan Nagtzaam
8 april 2008, 10:31
Het nachtelijke redactiewerk dat ik heb verricht voor het speciale tijdschrift over de U18 heb ik vreemd genoeg nooit kritiek gehad van de ouders.
Hmmmm.[/quote]
Mijn bijdrage was ook slechts Euro 750,00
Jeroen Zabel
8 april 2008, 10:59
::worship::::worship::::worship::::worship::
Remco Bambacht
8 april 2008, 11:04
Op deze momenten begin je Alex Andjelic steeds meer te waarderen!
Fintan Planting
8 april 2008, 11:06
Jan, zou je alsjeblieft even diep adem willen halen en tot tien tellen? Ik begrijp best dat er een hoop frustraties boven komen door de recente resultaten, maar botvier dat nou niet op Joep. Je kent ons nu al enkele jaren persoonlijk en jij weet ook best dat er geen slechte bedoelingen achter de coverage van het U18 WK zitten. Heel Nederland wenst dat team het allerbeste toe.
Als er feitelijke onjuistheden in een artikel staan, dan kun je dat - zoals Joep al aangaf - ook gewoon mailen. Dan wordt het aangepast en is het probleem weer opgelost. Gewoon volwassen mensen onder elkaar.
Paul van Heertum
8 april 2008, 12:29
Op deze momenten begin je Alex Andjelic steeds meer te waarderen!
::thumbsup::
Paul van Heertum
8 april 2008, 12:42
Het huidige team lijkt me een stuk beter dan die van een paar jaar geleden, de teams van 2002, 2003 en 2004 was echt weinig bijzonders.
Abe Brouwer
8 april 2008, 19:12
Nederland verliest ook de 5e wedstrijd: 0-2 tegen Oostenrijk. Noorwegen promoveert.
Jan Nagtzaam
8 april 2008, 20:14
::thumbsup::
Nou die heb ik zeer hoog zitten, hoor!
Martin Kinderen
8 april 2008, 23:44
Beste Jan,
Het lijkt mij dat je Joep het beste kunt vertellen wat zijn "vreemde conclusies" zijn zodat hij zich kan verdedigen of iets kan corrigeren. Zonder dit lijkt het mij beter deze posting te sluiten omdat er anders verwijten over en weer blijven gaan zonder dat iemand (behalve jij) weet waar het nou eigenlijk over gaat. Persoonlijk waardeer ik het in ieder geval dat Joep de moeite neemt om zijn verslagen te schrijven zodat we, ondanks anders gehoopte resultaten, toch op de hoogte worden gehouden.
Gr. Martin
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.