PDA

View Full Version : Play Offs DEL

Ger Tellers
18 maart 2008, 20:13
Play Offs zijn bezig.
Haien- Manheim live op internet.stand na 1per. 2-0.
Verrassende tussenstand Eisbären -Hamburg 0-2.
Frankfurt-Iserlohn 1-1
Neurenberg-DEG 1-1.

Jurgen van der Laak
18 maart 2008, 20:41
welke site Ger?

Jeroen Pilon
18 maart 2008, 21:56
Wat een geweldige wedstrijd zeg! Keulen verslaat Mannheim met 4-3. Alle doelpunten waren powerplay goals. Dit belooft veel goeds voor zaterdagavond... dan zitten we er letterlijk met onze neuzen bovenop; hoofdtribune rij 1 ::thumbsup:: ::duits::

Ger Tellers
18 maart 2008, 22:12
Manheim kwam nog goed terug Jeroen,maar je bent zeer blij zo te lezen.
Verrassend wel dat Hamburg in Berlijn wint met 4-2.
DEG nipt verloren met 3-2 van Neurenberg.
Er waren 12500 mensen in Kölle.

Ger Tellers
18 maart 2008, 22:30
Frankfurt wint in overtime met 4-3 van Iserlohn.
Er waren 6500 toeschouwers.

Jeroen Pilon
18 maart 2008, 22:58
De zege van Hamburg verbaast me eigenlijk niet zo zeer.. ik had ze in de toto ook stiekem op winst gezet. Dit seizoen heeft Hamburg in de reguliere competitie 3 keer van Berlijn weten te winnen waarvan 2 maal in het Wellblechpalast!

Donderdag is Iserlohn-Frankfurt waarschijnlijk te volgen via internet. Dat lijkt me een spannende wedstrijd afgaande op het resultaat van vanavond.

Bart op de Beeck
19 maart 2008, 21:08
Donderdag is Iserlohn-Frankfurt waarschijnlijk te volgen via internet. Dat lijkt me een spannende wedstrijd afgaande op het resultaat van vanavond.

Waar op het net kan ik die match ergens volgen aub?

Ik hoop dat koln morgen verliert!! de enige datum dat ik vrij ben om te kunnen gaan zien is volgende woensdag de 26ste (5de match):mrgreen:

Jeroen Pilon
19 maart 2008, 22:02
Iemand die wél voor de Haie naar de Kölnarena wil gaan maar tegelijktertijd hoopt dat de Haie een wedstrijd verliezen?::neutral:: Ik hoop dat we de bezems maandag uit de kast mogen pakken... SWEEP! .. en weg is het vieze Mannheim! ::pray::

Hoe dan ook, check je PB-box maar even!

Bart op de Beeck
20 maart 2008, 09:16
Iemand die wél voor de Haie naar de Kölnarena wil gaan maar tegelijktertijd hoopt dat de Haie een wedstrijd verliezen?::neutral:: Ik hoop dat we de bezems maandag uit de kast mogen pakken... SWEEP! .. en weg is het vieze Mannheim! ::pray::

Hoe dan ook, check je PB-box maar even!

tja ik hoop ook dat ze doorgaan natuurlijk maar als ze 1 wedstrijd verlieren kan ik woensdag gaan kijken! En zo een beslissende match thuis in een zo goed als volle arena is toch altijd de moeite om bij te zijn :wink:

Als ze maandag al doorgaan kunnen we natuurlijk altijd in de volgende ronde gaan kijken!!

ps bedankt voor de pb :Worshippy:

Johan Scheffers
20 maart 2008, 12:49
tja ik hoop ook dat ze doorgaan natuurlijk maar als ze 1 wedstrijd verlieren kan ik woensdag gaan kijken! En zo een beslissende match thuis in een zo goed als volle arena is toch altijd de moeite om bij te zijn :wink:

Als ze maandag al doorgaan kunnen we natuurlijk altijd in de volgende ronde gaan kijken!!

was een mooie wedstrijd ben daar geweest afgelopen woensdagavond. 12.908 toeschouwers. Keulen kwam al snel op voorsprong en zoals Ger al schreef Manheim kwam goed terug. Wordt waarschijnlijk nog een hele klus voor mijnheer Mason om Manheim te verslaan in de kwart finales.

Wendy Tellers
20 maart 2008, 14:34
Wordt waarschijnlijk nog een hele klus voor mijnheer Mason om Manheim te verslaan in de kwart finales.
Speelt Muller nog met de Adler op de helm???

Jeroen Pilon
20 maart 2008, 14:36
Ik heb nog nooit een Haie-goalie zo snel een nieuwe helm zien krijgen als Müller! Voor zijn eerste wedstrijd bij Keulen had hij al een Haiehelm!

Johan Scheffers
20 maart 2008, 15:57
Speelt Muller nog met de Adler op de helm???

Heb ik niet gezien! wel viel mij de mooie zilveren helmpjes van Manheim op :) er waren enkele personen mee afgereisd naar Keulen bij die nog nooit een ijshockeywedstrijd in Duitsland hadden gezien. Ik had hun al een beetje voorbereid maar toch. De leuke dingetjes: de Zeplin (op afstand bediend) die folders boven het publiek strooit De biertap op de rug, het slingeren met sjaaltjes op muziek van Dirty Dancing. Jan nog wel even doorgaan. Ga waarschijnlijk nog een wedstrijd bezoeken ;)

Ger Tellers
20 maart 2008, 22:06
DEG wint met 3-1 van Neurenberg.
Eisbären winnen met 7-4 in Hamburg.
Manheim wint met 2-1 van de Haien.
Dus de stand is nu bij allen 1-1.
Iserlohn is in de verlenging.
Mooi nog even bij het intervieuw Peppi Heis gezien,ex goaly van de Haien.

Abe Brouwer
20 maart 2008, 22:42
Inmiddels al 3e verlenging bij Iserlohn-Frankfurt, nog steeds 2-2.

Jeroen Pilon
20 maart 2008, 22:43
In Iserlohn wordt intussen nog steeds gespeeld... ik hoop dat de Roosters de winst pakken. De vorige ontmoeting ging (op ervaring) aan de Frankfurt Lions.

Jeroen Pilon
20 maart 2008, 22:46
Inmiddels al 3e verlenging bij Iserlohn-Frankfurt, nog steeds 2-2.

De 3e al? Bij mij begint de 2e overtime over een paar minuten :mrgreen:

Abe Brouwer
20 maart 2008, 22:55
De 3e al? Bij mij begint de 2e overtime over een paar minuten :mrgreen:
Klopt, ik dacht dat die afgelopen was.::hypocriet::

Jeroen Pilon
20 maart 2008, 23:30
OT2 afgelopen... en 3 op komst! De supporters worden wel verwend vanavond.. met een beetje mazzel eindigt de wedstrijd morgen!

Jeroen Pilon
21 maart 2008, 00:21
117:47 Michael WOLF met de gamewinner! Ongekend...

Ger Tellers
21 maart 2008, 07:01
Het is verdomd zwaar voor de spelers ,ze krijgen het niet voor niets.
Zaterdag en Maandag weer aan de bak.
Zo blijft het wel spannend en kunnen we veel wedstrijden zien.
De Fans krijgen wel waar voor hun geld.

Jeroen Pilon
21 maart 2008, 10:32
''Vor genau einem Jahr feierten ihn die Mannheimer noch als Meister-Torwart. Jetzt rief Stadion-Sprecher Udo Scholz schon vor dem ersten Bully zu Anti-Stimmung bei den Fans gegen den Ex-Keeper auf. Unprofessionell...'' (Bild.de)

Over dit soort incidentjes kan ik me zo boos maken... die Mannheimer mafkees die zich stadionspeaker noemt haalt wel vaker van dit soort geintjes uit. Expres de spelersnamen van de tegenpartij verkeerd uitspreken bijvoorbeeld. Wat een zak.

Ger Tellers
21 maart 2008, 11:36
Er zijn 2mogelijkheden Jeroen,hij wil interesant doen of hij is werkelijk dom en hebben ze geen betere omroeper.

Jack Mulders
21 maart 2008, 19:13
Het is verdomd zwaar voor de spelers ,ze krijgen het niet voor niets.
Zaterdag en Maandag weer aan de bak.
Zo blijft het wel spannend en kunnen we veel wedstrijden zien.
De Fans krijgen wel waar voor hun geld.

Wow 4 uur en 48 minuten heeft de wedstrijd (met pauzes) geduurt.

Een volledige uitputtingsslag voor beide spelersgroepen.

Abe Brouwer
22 maart 2008, 11:33
Wow 4 uur en 48 minuten heeft de wedstrijd (met pauzes) geduurt.

Een volledige uitputtingsslag voor beide spelersgroepen.
Zouden ze in Nederland ook moeten doen. Om de 2 dagen een playoff-wedstrijd. Niks geen gezeur over afraffelen. Het is toch te gek dat de halve finale bij ons 3 weken duurde?

Ger Tellers
22 maart 2008, 20:13
3 de Speeldag.
Hamburg is de weg kwijt ,13 goals in 2wedstrijden ,nu verlies tegen de Eisbären
met 6-0.
Deg wint sensationeel tegen Neurenberg met1-2
Haien-Manheim in de verlenging.
Iserlohn verspeeld in de regelere tijd een voorsprong door een ünterzahl goal tegen te krijgen.
Oproep aan Roland ,nu de ploeg goed draait mag je ook best wat schrijven dat ze het goed doen:yawinkle:

Ger Tellers
22 maart 2008, 20:39
Iserlohn maakt toch nog gebruik van de power play en wint met 3-4

Bart op de Beeck
22 maart 2008, 21:42

Mijn gebeden zijn verhoord en mijn kaarten voor woensdag besteld ::yummie::

Nu nog maar hopen dat ze doorgaan natuurlijk

(op dit moment 4-4 na 2de overtime:NoSmile: )

Ger Tellers
22 maart 2008, 22:21
En ook na de derde overtime 4-4.
Mooi voor het publiek ,maar niet de spelers is dit te gek.
Dit vind ik toch een aanslag op de spelers,wie bedenk zich zoiets.
Denk dat dit het laatste jaar is dat ze dit doen.

Bart op de Beeck
22 maart 2008, 22:28
En ook na de derde overtime 4-4.
Mooi voor het publiek ,maar niet de spelers is dit te gek.
Dit vind ik toch een aanslag op de spelers,wie bedenk zich zoiets.
Denk dat dit het laatste jaar is dat ze dit doen.

yep zijn reeds bezig van 17.30 uur en gaan aan de 7de periode beginnen!

Aan de andere kant vandaag heeft zoon van 6 (u 8 )paas tornooi gehad en 6wedstrijden van 20 minuten gespeeld (met slechts 2 wisselspelertjes)! En die wordt er niet vet voor betaald :weedman:

Ger Tellers
22 maart 2008, 23:06
Te gek 7 periodes gespeeld en nog geen winnaar.
Spelers moeten toch bijna omvallen.

Bart op de Beeck
22 maart 2008, 23:20
Te gek 7 periodes gespeeld en nog geen winnaar.
Spelers moeten toch bijna omvallen.

En maandag terug vol aan de bak :shock:

Bart op de Beeck
22 maart 2008, 23:54
Gaan zo dadelijk aan periode 8 beginnen! 7uur aan 1 stuk ijshockey vindt ik er nu toch ook een beetje over!::oops::

Game juist beeindigd 5-4 voor de haie op 8.16 in 5de ot

Ik hoop dat ze me dat woensdag niet lappen want dan gaat het pijn doen donderdag op werk (lol)

Wendy Tellers
23 maart 2008, 03:10
Pfffff, dat is toch niet meer normaal!
Ik hoop voor beide teams dat ze geen overtime meer krijgen!

Ger Tellers
23 maart 2008, 07:23
Iedereen heeft hier zijn eigen mening over,maar ik vind dat dit niet meer normaal is.
Ik vermoed dat ze dit ook niet meer doen.Er zal geen speler zijn die dit mooi vind.
Men zal ook rekening moeten houden met de gezondheid van de spelers.
Het maakt in dit geval niks uit wat ze verdienen.

Roland Kiontke
23 maart 2008, 12:29
Oproep aan Roland ,nu de ploeg goed draait mag je ook best wat schrijven dat ze het goed doen:yawinkle:

Deutscher Meister wird nur die ??? .
Helaas gisteren de wedstrijd niet kunnen zien via Sopcast terwijl die wel aangegeven stond , was ik de enige of konden jullie hem ook niet zien .
Verder over mijn DEG , dat ze in Nürnberg winnen vond ik wel verassend en aan de andere kant ook weer niet , vraag me niet waarom !
Maar goed een 2-1 voordeel in een serie van best of 7 betekent nog nada en er is nog een hoop te doen .
Wat me wel opvalt is dat ik echt weer spanning in mijn lichaam heb nu de playoffs bezig zijn , iets wat er gedurend het slechte seizoen echt niet was .
En juist dit vind ik ook dubbel , Nürnberg speelt een hele tijd aan kop , Ddorf met pijn en moeite een playoff plaats die ze door de regelgeving van de DEL hebben kunnen bemachtigen .
En nu bestaat de mogelijkheid dat de DEG , Nürnberg uit de playoffs gooit , ik heb hier toch nog een gevoel over of dit wel verdient is gedurend het seizoen gezien dan .
Maar goed ik moet nu wel bekennen dat ik toch hoop dat ze verder komen , maar één ding doe ik nog steeds niet , en dat is aplauddiseren .
Morgenmiddag ga ik weer naar mijn DEG om hopelijk ook die wedstrijd te winnen .
Noem me gek maar ik heb gevoelsmatig eigenlijk niets te verliezen . Maar spannend is het wel ::gowild::

PS , ik hoop persoonlijk dat de overtime van nu NIET word afgeschaft , ik vind dit zelf een verijkking tegenover B.V. het penalty schieten .

Ger Tellers
23 maart 2008, 14:03
De wedstrijd ook niet kunnen zien,wel 10x geprobeerd (En geérgerd natuurlijk).
Maar wel alles gevolgd en het was spannend.
Het is mooi dat je weer hoop hebt Roland,hoop dat je weer niet teleurgesteld wordt.
Mooi wedstrijd morgen.

Jeroen Pilon
23 maart 2008, 19:48
KEC 'die Haie' - Adler Mannheim 5:4 n.V. (3:1, 1:1, 0:2, 0:0, 0:0, 0:0, 0:0, 0:0, 1:0)

Wat ben ik KAPOT zeg... dit is echt niet gezond meer. Ik heb ongeveer 8 uur in de Kölnarena doorgebracht en bijna '3 wedstrijden' mogen zien. Vanaf minuut 60 is er echter bijna niks gebeurd... af en toe toch een schot op doel of wat harde woorden over en weer. Voor het publiek is zo'n marathonwedstrijd echt niet leuk! Mensen missen laatste treinen en kunnen dus niet meer naar huis; kinderen huilen omdat ze moe zijn en andere mensen mopperen omdat de koffie op is (gelukkig was er genoeg Kölsch; hulde)!. Drie dingen zal ik nooit meer vergeten... het aftellen rond middernacht en het zingen van 'Frohe Ostern', de Adler die emotieloos de catacomben instormden (zonder enige teleurstelling te uiten!) en het omroepen van de gamewinning-goal... 'In der hundert-acht-und-sechzigsten Spielminute (...).'

Echt een grote eer dat ik bij de één na langste ijshockeywedstrijd ooit aanwezig heb mogen zijn. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de DEL dit format ongewijzigd laat. In 2 weken tijd is het (Duitse) wedstrijdlengte-record al 3 keer verbeterd!!!

Ger Tellers
24 maart 2008, 10:01
Dat dit niet gezond is ,wist ik al,voor de spelers en schijnbaar ook voor het publiek.
De vraag is of de kinderen nog wel een keer mee willen.
Jeroen, hebben ze niet gezongen van:Nür nach hause gehen wir nicht?.
Ben benieuwd hoe de spelers zich vandaag hebben hersteld.
En dat de Bobo?s zich wat anders uitdenken als wat ze nu gedaan hebben.

Jeroen Pilon
24 maart 2008, 12:09
Dat liedje kan ik me zo snel niet herinneren. Deze wel:
Länger! Länger!
Wir feiern heut einfach was länger!
Länger! Länger!
Wir bleiben hier einfach was länger!

Ik ben benieuwd wat er vanmiddag te gebeuren staat.. ik denk dat Köln nog wel eens voor een verrassing kan zorgen vandaag.

Ger Tellers
24 maart 2008, 17:05
Eisbären winnen gemakkelijk van Hamburg 1-6,alleen jammer dat de wedstrijd maar te volgen was met het kleine beeld rechts.
Dan de 2 verrassings ploegen Iserlohn zet frankfurt opzij met 1-5 en de DEG wint met 6-3 tegen de koploper Neurenberg.
De Haien in de verlenging ,Manheim maakt 8 sec voor tijd nog 3-3.

Jeroen Pilon
24 maart 2008, 17:20
Verdorie zeg... Köln kwam beter in de wedstrijd en was zelfs beter (uitgaande van de fanradio). 8 Seconden voor tijd een emptynetter van Martinec. Hopelijk is het nu snel afgelopen.. ik wil wel op tijd eten!

EDIT: SIEGTOR Todd Warriner :D

Marcel de Groot
24 maart 2008, 17:29
Verdorie zeg... Köln kwam beter in de wedstrijd en was zelfs beter (uitgaande van de fanradio). 8 Seconden voor tijd een emptynetter van Martinec. Hopelijk is het nu snel afgelopen.. ik wil wel op tijd eten!

EDIT: SIEGTOR Todd Warriner :D

Smakelijk eten!

Ger Tellers
24 maart 2008, 17:32
Je kunt gaan eten Jeroen,Warriner scoort de winnende goal voor de Haien.
Stand Haien-Manheim 3-1
Eisbären-Hamburg 3-1
Neurenberg- DEG 1-3
Frankfurt-Iserlohn 1-3
Jeroen en Roland weer tevreden.

Jeroen Pilon
24 maart 2008, 19:20
Als de clubs die met 3-1 voorstaan door zouden gaan naar de halve-finales dan ziet het er zo uit:

Eisbären Berlin - DEG Metro Stars
Kölner Haie - Iserlohn Roosters

Het is bijna een droom :Dreig:

Roland Kiontke
24 maart 2008, 20:53
Ik wrijf in mijn ogen en knijp mezelf ik denk wat speelt daar toch van een team ?
Een team dat vecht voor elke centimeter ijs .
Een team dat ontzettend gedisciplineerd speelt .
Een team dat eenvoudig speelt .
Een team dat wil winnen .
Een team dat plezier heeft .
Een team dat op de man gaat .
Een team dat powerplay kan spelen .
Een team dat shorthanded kan spelen .
Een team dat verdedigend goed staat .
Een team dat je plezier geeft .
Ik wrijf me nog eens in de ogen en kijk naar boven , ja het staat echt 6-3 :smiley_deg:.
Nog is het maar 3-1 in de serie , maar ik heb weer genoten vandaag .
Als dit team zo het hele seizoen gespeeld had , tja dan waren er zeker meer mensen in de DOME .
Jeroen gefeliciteerd met de overwinning in deze korte wedstrijd :wink:.

( en bedankt voor de maker van de DEG smiley ::thumbsup:: )

Jeroen Pilon
24 maart 2008, 22:41
Felicitaties terug! Als het een beetje meezit zijn Köln en Düsseldorf woensdag al verzekerd van deelname aan de halve finale.

Dave Horrevorst
25 maart 2008, 19:02
KEC 'die Haie' - Adler Mannheim 5:4 n.V. (3:1, 1:1, 0:2, 0:0, 0:0, 0:0, 0:0, 0:0, 1:0)

Wat ben ik KAPOT zeg... dit is echt niet gezond meer. Ik heb ongeveer 8 uur in de Kölnarena doorgebracht en bijna '3 wedstrijden' mogen zien. Vanaf minuut 60 is er echter bijna niks gebeurd... af en toe toch een schot op doel of wat harde woorden over en weer. Voor het publiek is zo'n marathonwedstrijd echt niet leuk! Mensen missen laatste treinen en kunnen dus niet meer naar huis; kinderen huilen omdat ze moe zijn en andere mensen mopperen omdat de koffie op is (gelukkig was er genoeg Kölsch; hulde)!. Drie dingen zal ik nooit meer vergeten... het aftellen rond middernacht en het zingen van 'Frohe Ostern', de Adler die emotieloos de catacomben instormden (zonder enige teleurstelling te uiten!) en het omroepen van de gamewinning-goal... 'In der hundert-acht-und-sechzigsten Spielminute (...).'

Echt een grote eer dat ik bij de één na langste ijshockeywedstrijd ooit aanwezig heb mogen zijn. Ik kan me overigens niet voorstellen dat de DEL dit format ongewijzigd laat. In 2 weken tijd is het (Duitse) wedstrijdlengte-record al 3 keer verbeterd!!!

Hebben ze in Keulen 9 periodes gespeeld???

Fintan Planting
25 maart 2008, 19:52
Hebben ze in Keulen 9 periodes gespeeld???
Yep, maar liefst 168 minuten en 16 seconden zuivere speeltijd. Dat is dus ruim tweeënhalve wedstrijd in totaal... In realtime duurde de wedstrijd zes uur en 29 minuten en de pot was pas na middernacht afgelopen. Robert Müller van Keulen kreeg 100 schoten voor zijn kiezen, waarvan hij er 96 stopte. Aan de andere kant stopte Adam Hauser 75 van de 80 schoten.

:Bonk3:

Dave Horrevorst
25 maart 2008, 21:11
Ik ga morgen naar Keulen dus ik zal er maar rekening mee houden dat we niet op tijd terug thuis gaan zijn... Heb wel veel moeilijkheden gehad om aan kaarten te geraken, de communicatie liept niet zo vlot maar het was ook de eerste keer dat ik zelf kaarten heb besteld en mijn Duits is niet zo goed :-)

Fintan Planting
25 maart 2008, 21:20
Ik ga morgen naar Keulen dus ik zal er maar rekening mee houden dat we niet op tijd terug thuis gaan zijn... Heb wel veel moeilijkheden gehad om aan kaarten te geraken, de communicatie liept niet zo vlot maar het was ook de eerste keer dat ik zelf kaarten heb besteld en mijn Duits is niet zo goed :-)
Leuk! Kan een erg spannende pot worden. Alle wedstrijden in de serie zijn tot nu toe met slechts een goal verschil beslecht. De laatste twee wedstrijden zelfs in overtime dus. Mannheim moet winnen om in de serie te blijven... Veel plezier :thumsup:

Jeroen Pilon
25 maart 2008, 21:52
Het gaat hard tegen hard morgenavond. Mannheim zal er werkelijk alles aan doen om te winnen. Let voor de aardigheid maar eens op René Corbet... hij is een nog veel grotere duikelaar dan Tupolev ( ik bedoel uiteraard Andrej Trefilov) maar intussen gaat hij voor ieder kleinigheidje zeuren bij de refs.

Veel plezier morgenavond!

EDIT: Bij de Haie werkt trouwens een Nederlands sprekende dame in de fanshop! Misschien handig om te weten als je nog eens tickets nodig hebt.

Bart op de Beeck
26 maart 2008, 12:11
Het gaat hard tegen hard morgenavond. Mannheim zal er werkelijk alles aan doen om te winnen. Let voor de aardigheid maar eens op René Corbet... hij is een nog veel grotere duikelaar dan Tupolev ( ik bedoel uiteraard Andrej Trefilov) maar intussen gaat hij voor ieder kleinigheidje zeuren bij de refs.

Veel plezier morgenavond!

EDIT: Bij de Haie werkt trouwens een Nederlands sprekende dame in de fanshop! Misschien handig om te weten als je nog eens tickets nodig hebt.

bestel mijn kaarten gewoon via de ticket shop online! Aanklikken welke plaatsen je moet hebben en betalen met visa! Geen duits voor nodig ;)

Jeroen Pilon
26 maart 2008, 12:50
Ik kijk altijd via dat zelfde systeem wat er nog vrij is en dan mail ik dat door. Inmiddels kennen ze me daar wel en reserveren ze de plaatsen op naam van de club. Voor de wedstrijd kan ik dan ophalen en betalen. Jammergenoeg heb ik geen creditcard... dat zou het makkelijkste zijn.

Sven van de Wall
26 maart 2008, 16:37
Ik heb ook geen creditcard

Ger Tellers
26 maart 2008, 21:49
Eerste halve finalisten bekend
Haien winnen van Manheim met 4-1.
Deg verder na winst in Neurenberg met 2-3.

Jeroen Pilon
26 maart 2008, 22:25
Wir sind die Haie, wir fressen alles auf... ::inlove::

Gefeliciteerd Roland! Omdat Berlin vanavond ook gewonnen heeft staat één halve finale al voor 100% vast. Bij deze wens ik de DEG dan ook veel succes tegen de Eisbären. Wellicht ontmoeten we elkaar binnenkort! ::champ::

Abe Brouwer
26 maart 2008, 23:28
Dus halve finale wordt Eisbären-DEG en Haie-Lions of Roosters.
Bij Frankfurt Lions-Iserlohn Roosters staat het nu 2-3.

Roland Kiontke
27 maart 2008, 22:51
Ook aan Jeroen nog de felicitaties om bij de beste 4 van Duitsland te horen :p.
Wat moet ik nu nog over mijn DEG schrijven ??? laat de playoffs maar in September beginnen , spaart veel ergernis en geld ???
Ik heb echt geen ( en meerdere met mij ) flauw idee hoe het komt dat ze nu goed spelen , tegen Bärlin wordt het echter lastig maar mochten ze dit halen dan kan Jeroen zijn Vizemeisterschap alvast vieren . ( oei oei oei Roland net een ronde verder en nu al arrogant worden :RedFace: )
Maar om eerlijk te zijn heb ik nu al meer gekregen dan dat ik dit seizoen nog verwacht had , maar te eindigen hoeft het niet .
Eerst even rust en dan gaan we volgende week met Gänsehaut verder ::duits::.
Biss dan .............

Jeroen Pilon
27 maart 2008, 23:34
Op 10 maart schreef ik in het DEL-topic:
(...) Ik hoop overigens dat Düsseldorf zich nog weet te plaatsen... het klinkt gek maar op een of andere manier geef ik ze tegen Berlijn bijvoorbeeld nog wel een klein kansje. (...)

Ik hoop dat ik gelijk krijg. Intussen zal ik m'n Haie persoonlijk naar voren brullen tegen Frankfurt of Iserlohn. Mocht het zover komen dan krijgen we een portie Gänsehaut die maar eens in de 10 jaar bereikt kan worden... het gebeurt zelden dat er een derbyfinale mogelijk is. In dat geval verhuis ik voor anderhalve week naar Duitsland om zo geen wedstrijd te kunnen missen::pray::

Ger Tellers
28 maart 2008, 21:48
Nog geen 4de halve finalist bekend,omdat Iserlohn verloor met 0-4 van Frankfurt.
Dus afwachten tot Zondag.

Ger Tellers
30 maart 2008, 16:53
Zo de tegenstander van de Haie is bekend .
Frankfurt dat Iserlohn versloeg met 4-3 is de tegenstander.
Dinsdag 19.30 dus Haie -Frankfurt en Eisbären-DEG.

Abe Brouwer
30 maart 2008, 17:33
Iserlohn dat nog wel met 3-1 voorstond na 4 wedstrijden..............

Jeroen Pilon
30 maart 2008, 18:58
Leuke tegenstander! Ik ben blij dat Keulen thuisvoordeel heeft en dat Jason Marshall bij Frankfurt speelt en niet meer bij Keulen. Als hij doorgaat met het maken van onnodige overtredingen wordt dat vast en zeker afgestraft... de Keulse powerplay is een stuk gevaarlijker dan die van Iserlohn.

Berlin, Düsseldorf, Köln of Frankfurt... wie o wie zal het worden?

Wendy Tellers
31 maart 2008, 10:56
Ben een tijdje afwezig geweest en zie nu pas wie door is naar de halve finale.
Er zitten toch wat verrassingen bij.
Zo had ik nooit gedacht dat Dusseldorf de halve finale zou halen!
Zou een verrassing zijn als zij Deutsche Meister worden!
Op het moment dat ze er moeten zijn staan ze er geheel onverwacht!

Mijn favoriet is Berlijn. Alle andere teams waar ik wel iets mee heb zijn er nu uit.

Johan Scheffers
1 april 2008, 09:17
heb gelukkig voor vanavond twee kaartjes kunnen regelen. Wie gaat er vanavond nog meer naar Keulen??? Wendy, Jeroen ??? Ger ???

Wendy Tellers
1 april 2008, 10:23
Nope.
Sorry voor de fans van Keulen hier op het forum, maar voor mij hoeven zij geen Deutsche Meister te worden!

Johan Scheffers
1 april 2008, 10:26
Nope.
Sorry voor de fans van Keulen hier op het forum, maar voor mij hoeven zij geen Deutsche Meister te worden!

Ik heb eigenlijk geen voorkeur voor een Duitse club. Maar ga puur voor het ijshockey en het randgebeuren.

Jeroen Pilon
1 april 2008, 11:32
Ik bezoek vanavond Velvet Revolver in de Heineken Music Hall. Dit stond al maanden op mijn programma dus Keulen wordt vanavond niets. Donderdag t/m zondag zit ik in Londen en volgende week heb ik een aantal tentamens. Pas tijdens de finale kan ik weer aanwezig zijn Johan.

ALS het zover komt dan blijf ik een paar dagen in Duitsland. Hopelijk kan ik met wat vrienden ook de uitwedstrijden meepakken. Zelfs als de tegenstander Berlijn heet!

Joep Meijsen
1 april 2008, 20:51
Ik denk...ik ga er eens lekker voor zitten vanavond, maar helaas. Weinig spannende wedstrijd. Gordon niet bepaald in topvorm voor Frankfurt.

Bart op de Beeck
1 april 2008, 21:01
Ik denk...ik ga er eens lekker voor zitten vanavond, maar helaas. Weinig spannende wedstrijd. Gordon niet bepaald in topvorm voor Frankfurt.

Heb 2 periodes aan het foefelen geweest om die site aan het lopen te krijgen! Heb ik eindelijk beeld staat het 5-1 en match gespeeld zeker!

Maar we hebben beeld en de haie staan wss al een wedstrijd dichter bij de finale dus al bij al een goede avond voor mij!!

Als alles mee zit Zondag nog eens naar de arena!!!

Joep Meijsen
1 april 2008, 21:24
Heb 2 periodes aan het foefelen geweest om die site aan het lopen te krijgen! Heb ik eindelijk beeld staat het 5-1 en match gespeeld zeker!

De kwaliteit van de stream was wat wisselvallig inderdaad, maar goed....het is er en het is gratis dus niet te veel klagen.

Als Keulen-fan is het natuurlijk wel heel leuk, voor mij als neutrale wat minder.

Abe Brouwer
1 april 2008, 21:34
De Duitse zender WDR zal in een speciaal programma "Eishockey Im Westen" aandacht besteden aan de playoffs in de DEL. Ze zenden uit op playoff-dagen maar helaas heel laat, soms na middernacht.

Bart op de Beeck
1 april 2008, 21:36
Als Keulen-fan is het natuurlijk wel heel leuk, voor mij als neutrale wat minder.

Heb het liever toch ook wat spannender hoor ::thumbsup::

Ger Tellers
1 april 2008, 21:39
De Haien declasseren Frankfurt met 7-1,die zijn de inspanningen nog niet te boven.
Eisbären staat met nog enkele minuten te spelen voor met 4-1.

Ger Tellers
1 april 2008, 21:54
Voor halve finale wedstrijden vind ik de scores een beetje aan de hoge kant.
Een man blij :tonqe:en eentje treurig:(.wie oh wie zijn dat.

Johan Scheffers
2 april 2008, 09:20
Voor halve finale wedstrijden vind ik de scores een beetje aan de hoge kant.
Een man blij :tonqe:en eentje treurig:(.wie oh wie zijn dat.

kan je zeggen het is verslavend als je een paar wedstrijden in Keulen heb bezocht van die Kolner Haie. Ik ben nu eigenlijk al aan het denken voor zondag :p

Die Haie makkelijk langs Frankfurt Eindstand 7-1. De eerste periode waren beiden teams aan elkaar gewaagd. Maar die Haie waren wat effectiever en benutten al hun Powerplays. In Duitsland is een PP dodelijk!!

Wat heb ik genoten van#37 die met dat lange haar (Mikel Pilos) van Koln, wat een bikkel. Ondanks de 7-1 is Frankfurt blijven knokken tot de laatste seconde. En wat een fans die Duitsers. Zij schreeuwen zich werkelijk de longen uit hun lijf. Gisteren gingen al kreten " Wer wird Meister"

Maar ik denk dat het voor Koln a.s. Donderdag de uitwedstrijd toch een hele klus gaat worden. Ik zal straks ook even mijn Avatar gaan aanpassen :)

Wendy Tellers
2 april 2008, 10:00
kan je zeggen het is verslavend als je een paar wedstrijden in Keulen heb bezocht van die Kolner Haie. Ik ben nu eigenlijk al aan het denken voor zondag :p
Kan je je misschien indenken waarom ik een seizoenskaart van Krefeld heb! :)

Johan Scheffers
2 april 2008, 11:11
Kan je je misschien indenken waarom ik een seizoenskaart van Krefeld heb! :)

ik schaam me om te zeggen dat ik nog nooit een wedstrijd in Krefeld heb bezocht. Van de andere kant maar goed ook. Anders ga ik daar ook nog een seizoenkaart aanschaffen.
Maar zou wel gezellig zijn samen met jou ;)

Jeroen Pilon
2 april 2008, 11:27
Zozo dit had ik niet verwacht... wat een score zeg!

@ Johan, je bedoelt vast Kamil Piros! Hij is absoluut een bikkel en heeft een hele goede techniek.

Mike van Megen
2 april 2008, 11:41

Die Haie makkelijk langs Frankfurt Eindstand 7-1. De eerste periode waren beiden teams aan elkaar gewaagd. Maar die Haie waren wat effectiever en benutten al hun Powerplays. In Duitsland is een PP dodelijk!!

Wat heb ik genoten van#37 die met dat lange haar (Mikel Pilos) van Koln, wat een bikkel. Ondanks de 7-1 is Frankfurt blijven knokken tot de laatste seconde. En wat een fans die Duitsers. Zij schreeuwen zich werkelijk de longen uit hun lijf. Gisteren gingen al kreten " Wer wird Meister"

Maar ik denk dat het voor Koln a.s. Donderdag de uitwedstrijd toch een hele klus gaat worden. Ik zal straks ook even mijn Avatar gaan aanpassen :)

is goed te doen daar in de arena he, wij gan zo ook, ik heb weer staanplaatsenn kunnen regelen, da's nog mooier!

Wendy Tellers
2 april 2008, 12:20
ik schaam me om te zeggen dat ik nog nooit een wedstrijd in Krefeld heb bezocht. Van de andere kant maar goed ook. Anders ga ik daar ook nog een seizoenkaart aanschaffen.
Maar zou wel gezellig zijn samen met jou ;)
Hahaha .....
Ik bedoelde als je kijkt naar de stadions, de sfeer, het niveau, de powerplays en weet ik veel wat nog meer dan kan je je indenken waarom ik zo graag naar de DEL ga kijken.
Als je dan ook nog een binding met een club hebt zoals ik met Krefeld is het helemaal top.

Wendy Tellers
2 april 2008, 12:22
ik heb weer staanplaatsenn kunnen regelen, da's nog mooier!
Kijk, nog iemand die begrijpt dat de staanplaatsen de beste plaatsen zijn. :)

Johan Scheffers
2 april 2008, 16:58
Zozo dit had ik niet verwacht... wat een score zeg!

@ Johan, je bedoelt vast Kamil Piros! Hij is absoluut een bikkel en heeft een hele goede techniek.

Ja die bedoelde ik ook zoals ik al schreef wat een kanjer.

Johan Scheffers
2 april 2008, 17:00
Kijk, nog iemand die begrijpt dat de staanplaatsen de beste plaatsen zijn. :)

gisteren had ik toch geweldige zitplaatsen naast de fans en een geweldig overzicht.

Block 202 Eingang Nord, Reihe 15 platz 9

Roland Kiontke
3 april 2008, 18:26
Zo ik ben er ook weer eens , en ik geef even mijn visie van de playoffs die komen gaan
( hopelijk zit ik fout ) die Haie maken een sweep tegen Frankfurt , Frankfurt heeft minder kracht over in deze playoffs en geven op als ze vanavond verliezen , Köln in de finale.
Berlin - DEG wordt een 3-1 stand in de best of 5 , Berlin heeft een uitstekende mix tussen jonge hongerige spelers en oudere routine die ook nog weten waar het doel staat , Ddorf weet helaas te weinig waar het doel staat en daardoor is Berlin ook in de finale .::madd::

In de finale is Köln dan de betere gelukkigere ploeg , ook omdat de druk eigenlijk bij Berlin ligt .

Dus wordt dit uit mijn zicht een nog desastreuser seizoen dan dat het al was :Sadley: ( Joep , uit traditie moet ik natuurlijk tegen een kampioenschap van Köln zijn :yawinkle: )

Maar goed ik zie het vanavond wel op teletext en morgen live in de DOME .

Biss zum bitterem ende ......................heya heya ...............

Ger Tellers
3 april 2008, 22:07
Het word dus geen walk over voor de Haien.
Ze verliezen in de verlenging met 5-4 van Frankfurt.
De Haien konden 2x een voorsprong niet vasthouden.
Jammer dat Sopcast weer weigerde:-|:-|:ShutUp:::madd::::madd::

Ger Tellers
4 april 2008, 16:07
Vandaag de beelden gezien op DEL TV.
Een overdreven harde check van Warriner heeft hen de das omgedaan(gerechtigheid).:)::thumbsup::
Wat een oen.

Jordy Rutten
4 april 2008, 16:11
Eerst in het verkeerde topic gepost door mij::frusty:::

Beste mensen...goed nieuws::shinycool::

WDR zendt 's avonds de samenvattingen van de Play Offs uit. Het programma heet 'Eishockey im Westen'. Ik weet niet of men in het westen van het land deze zender ook kan ontvangen.

del.org (http://www.del.org/index.php?id=181&tx_ttnews%5Btt_news%5D=1157&cHash=10048b63e2) en wdr.de (http://www.wdr.de/tv/sport_live/) hebben er beiden al over bericht.

Groeten,::limburg::

Jordy

Ger Tellers
4 april 2008, 21:47
DEG maakt gelijk 1-1 ,ze winnen van de Eisbären met 5-4.
Ik denk dat het thuisvoordeel de doorslag gaat geven.

Herman Herregraven
4 april 2008, 23:42
Eerst in het verkeerde topic gepost door mij::frusty:::

Beste mensen...goed nieuws::shinycool::

WDR zendt 's avonds de samenvattingen van de Play Offs uit. Het programma heet 'Eishockey im Westen'. Ik weet niet of men in het westen van het land deze zender ook kan ontvangen.

del.org (http://www.del.org/index.php?id=181&tx_ttnews%5Btt_news%5D=1157&cHash=10048b63e2) en wdr.de (http://www.wdr.de/tv/sport_live/) hebben er beiden al over bericht.

Groeten,::limburg::

Jordy
Wat een ongelooflijk lelijke shirts hebben die Duitsers...
Het lijken wel lappenpoppen...
Je ziet door de vele sponsornamen de sponsornamen niet meer...
Het enige wat nog vrij is van reclame zijn hun wangen...
Maar misschien gaan ze nu ze op tv komen, daar ook wel een sticker op plakken...

Johan Scheffers
5 april 2008, 20:03
Ben benieuwd wat die Haie morgen thuis maken. Ik verwacht een overwinning van hun. Zal spannend worden. Er waren al meer dan 15.000 kaarten verkocht.

Doug doet het in ieder geval uitstekend!

http://members.home.nl/johanscheffers/doug%20en%20johan.jpg

http://members.home.nl/johanscheffers/doug%20en%20johan.jpg

Ger Tellers
6 april 2008, 17:37
Eisbären winnen in overtime van de DEG met 5-4,en nemen een voorsprong van 2-1 in de halve finale.
Dinsdag kan dus de beslissing vallen.
De goal werd gescoord in power play door Deron Quint.

Abe Brouwer
6 april 2008, 21:20
En Kölner Haie winnen ook in overtime: 2-1 tegen Frankfurt Lions. Haie leidt serie met 2-1.

Ger Tellers
6 april 2008, 21:20
Haien winnen de 3de wedstrijd in overtime met 2-1 en brengen de tussenstand op 2-1 in hun voordeel.
Er waren 11.000 fans en 7000 tijdelijke fans.

Bart op de Beeck
6 april 2008, 22:37
Haien winnen de 3de wedstrijd in overtime met 2-1 en brengen de tussenstand op 2-1 in hun voordeel.

yep woensdag middag waren er al 15000 tickets de deur uit en volledig de onderste ring uitverkocht! met als gevolg dat ik de wedstrijd op de DELL site heb moeten volgen:Bonk3:

Martijn Claessen
6 april 2008, 23:02

Van die 7000 waren er minimaal 4 uit Geleen waarvan 2 zelfs met Eaters shirt.

p.s.
Staanplaats in Koln is niet alles. Veel gezeur van de vaste personen...

Ger Tellers
7 april 2008, 07:45
Martijn dit is altijd geweest bij de Haien,toen zenog aan de Lendstrasse speelde ging ik geregeld met Raymond er naar toe en toen zeiden ze al ihr sold verswinden diese sind unsere plätzen.En dit hebben we meerdere keren meegemaakt,Daarom is het ook die scheisse von döm.

Paul van Heertum
7 april 2008, 08:53
Als DEG en/of de Haie de finale halen is er dan een redelijke kans op kaartjes voor de wedstrijd?

Wendy Tellers
7 april 2008, 10:08
Als DEG en/of de Haie de finale halen is er dan een redelijke kans op kaartjes voor de wedstrijd?
Hahahahaha!!!!
Wat denk je zelf?
Kan me nog herinneren hoe dat in 2003 ging toen Krefeld tegen Koln in de finale stond.
Alhoewel ik geen moeite heb hoeven doen voor het kaartje voor de laatste en beslissende wedstrijd in Koln!
Dat heeft onze Raymond gedaan!

Wendy Tellers
7 april 2008, 10:12
Staanplaats in Koln is niet alles. Veel gezeur van de vaste personen...
Tja, wat moet je daarop zeggen ........
Het is niet leuk voor de toeschouwers die graag op de gezellige staantribunes willen staan, maar van de andere kant is het ook te begrijpen.
Normaal is er plaats genoeg en plotseling als er succes behaald wordt dan trekken ze veel meer toeschouwers.
Zeker als er vaste fans hierdoor geen kaartjes kunnen krijgen.
Vandaar ook dat ik een seizoenskaart van Krefeld heb.
Dan ben ik altijd zeker van een kaartje op de staantribune.
Alleen blijft het succes een beetje uit .................

Paul van Heertum
7 april 2008, 10:44
Hahahahaha!!!!
Wat denk je zelf?
Kan me nog herinneren hoe dat in 2003 ging toen Krefeld tegen Koln in de finale stond.
Alhoewel ik geen moeite heb hoeven doen voor het kaartje voor de laatste en beslissende wedstrijd in Koln!
Dat heeft onze Raymond gedaan!

Als ze beide de finale zal het vast lastig zijn maar dat is nog lang niet zeker en zowel Koln als DEG verkopen niet alle kaartjes voor de halve finale, dus ik denk dat er zeker kansen zijn als je niet persé hoeft te staan zoals ik

Martijn Claessen
7 april 2008, 13:10
Tja, wat moet je daarop zeggen ........
Het is niet leuk voor de toeschouwers die graag op de gezellige staantribunes willen staan, maar van de andere kant is het ook te begrijpen.
Normaal is er plaats genoeg en plotseling als er succes behaald wordt dan trekken ze veel meer toeschouwers.
Zeker als er vaste fans hierdoor geen kaartjes kunnen krijgen.
Vandaar ook dat ik een seizoenskaart van Krefeld heb.
Dan ben ik altijd zeker van een kaartje op de staantribune.
Alleen blijft het succes een beetje uit .................

Volgensmij is zo'n beetje alles wat daar staat seizoenskaarthouder.
Maar ja, moeten ze maar geen kaarten voor de sta-tribune verkopen. Dit was trouwens ook de 1e keer dat ze te verkrijgen waren, normaal zijn die altijd weg.

Zoals Mike al zei gisteren, volgens mij verkopen ze teveel kaarten voor dat vak.
Daar leek t wel op. De spreekwoordelijke sardientjes hadden meer plek volgensmij.

Volgende keer maar weer een zitplaats.

Jeroen Pilon
7 april 2008, 15:16
Staanplaatsen in Keulen zijn behoorlijk ruk als ze doorhebben dat je er zelden komt. Ik draag daarom ook altijd mijn fanclub-sjaal bij een van mn Haietrikots als ik achter een goal sta. De vakken bestaan overigens voor circa 90-95% uit seizoenkaarthouders die ook nog eens beweren dat ze recht hebben op een 'vaste plek'. Dit is onder deze seizoenkaarthouders dan ook een grote ergenis... '(..) Ik sta hier altijd dus ga maar ergens anders staan!'

Abe Brouwer
7 april 2008, 16:11
Maakt niet uit welke tegenstander, finalekaarten in Keulen zijn zo uitverkocht.

Martijn Claessen
7 april 2008, 16:12
Staanplaatsen in Keulen zijn behoorlijk ruk als ze doorhebben dat je er zelden komt. Ik draag daarom ook altijd mijn fanclub-sjaal bij een van mn Haietrikots als ik achter een goal sta. De vakken bestaan overigens voor circa 90-95% uit seizoenkaarthouders die ook nog eens beweren dat ze recht hebben op een 'vaste plek'. Dit is onder deze seizoenkaarthouders dan ook een grote ergenis... '(..) Ik sta hier altijd dus ga maar ergens anders staan!'

Quote van gisteravond: "de jankers in Tilburg zijn erg niets bij" :goodman:...

Ger Tellers
7 april 2008, 18:09
Ik heb al vaak geschreven dat dit onsympatiek volk is in Kölle,nu hebben jullie het zelf ondervonden.Het was 17jaar geleden al zo en ze zijn nog niks veranderd.
Wat is het in Krefeld en Duisburg toch heerlijk,alleen zijn de prestaties wat minder,maar het ijshockey is het zelfde ,want het is DEL the best.

Jack Mulders
7 april 2008, 19:18
Ik heb al vaak geschreven dat dit onsympatiek volk is in Kölle,nu hebben jullie het zelf ondervonden.Het was 17jaar geleden al zo en ze zijn nog niks veranderd.
Wat is het in Krefeld en Duisburg toch heerlijk,alleen zijn de prestaties wat minder,maar het ijshockey is het zelfde ,want het is DEL the best.

Inderdaad, heb de play offs meegemaakt in 2003, ik had zo´n hekel aan die fans daar dat ik zelfs de laatste finalewedstrijd heb laten varen, was die mensen meer dan zat.
Werd met de wedstrijd erger, vond dat echt geen gezonde rivaliteit.
Maar om eerlijk te zijn , we kunnen niet iedere supporter over een kam scheren, Ger.

Jeroen Pilon
7 april 2008, 19:27
Zolang je in het uitvak blijft mag er eigenlijk niets aan de hand zijn. In tegenstelling tot de meeste andere clubs zijn uitsupporters in de staanvakken van Keulen meer dan ongewenst... dat leidt dan ook relatief vaak tot problemen.

Jordy Rutten
7 april 2008, 19:59

Tsja. Dat is inderdaad minder.
Ik was van plan om dit seizoen nog eens naar Krefeld te gaan, maar het is er helaas niet van gekomen. Köln en Krefeld fascineren me toch altijd.

Ik was eigenlijk van plan om volgend seizoen een keertje naar Köln te gaan, en een paar keer naar Krefeld. Maar nu ik lees wat voor onsympathiek volk het is in de Domstad denk ik dat ik daarvoor in de plaats dan maar naar Krefeld ga. Vorig jaar zomer ben ik met wat vrienden ook al de Ruhr ingegaan. Ik geloof dat de DB een actie had: voor 30 euro een weekend onbeperkt reizen met 5 personen in Nordrhein Westfalen. Maar ik vrees dat dat alleen zomers is. :(

Maar Jack, Wendy en alle andere KEV fans: Jullie zien me volgend seizoen in ieder geval een keertje langskomen.:smiley_kev:::limburg::

Ger Tellers
7 april 2008, 20:34
Dus in het uitvak mag normaal niks aan de hand zijn,dus het mag wel.
En als ik neutraal ben mag ik dus ook niet tussen de fans staan.
En als ik voor de eerste keer naar Kölle ga en wil tussen de fans staan ,dan word ik dus weggekeken,ik denk dat ik dan nooit meer zal gaan.
Ik ben er intussen zo?n 20x geweest(tegen Krefeld-Duisburg-Schwenningen-Landshut-Rosenheim-Eisbären en nog div) maar altijd was wat,met de toeschouwers of de irritante suppoosten.

Martijn Claessen
7 april 2008, 20:35
Jordy,

Ik moet zeggen dat t op de zitplaatsen reuze meevalt. De sfeer is ook goed in Koln. Als je ook nog nooit daar geweest bent dan zeker een keer doen, als je de 1e keer de arena betreedt dan weet je niet wat je meemaakt.

Jack Mulders
7 april 2008, 20:41
Daar moet ik Martijn gelijk in geven, als stadion is het gewoon machtig om te zien en je zult je ogen uitkijken bij de eerste keer.
Gewoon eens heen gaan en zelf oordelen, zijn 2 clubs die niet te vergelijken zijn met elkaar.
qua prestaties , stadion,spelers, begroting etc.

Als je in Krefeld bent ,verwacht ik je wel in een bepaald shirt , Jordy.

Abe Brouwer
7 april 2008, 20:44
De enige goede plek in de Köln Arena zijn de zitplaatsen aan de lange zijde.
Maar die zijn niet goedkoop.:Bonk3:

Jordy Rutten
7 april 2008, 20:52
Als je in Krefeld bent ,verwacht ik je wel in een bepaald shirt , Jordy.

Jazeker, Jack! Dat shirt zal ik met trots dragen!:grin::smiley_kev:
Ik denk dat ik vroeg in het seizoen zal komen. Maar dan had ik nog één vraag: Is het Köningspalast gauw uitverkocht? Want ik heb geen zin om 80 kilometer te reizen voor een uitverkochte wedstrijd.

Ger Tellers
7 april 2008, 21:44
Jordy ,Krefeld is bijna nooit uitverkocht,alleen tegen de DEG zijn de meeste mensen daar.
Tegen de andere ploegen is plaats genoeg, vooral in het begin van het seizoen.

Bart op de Beeck
7 april 2008, 22:10
Ik begrijp de commotie rond Koln niet goed! Ben al meermaals in de arena geweest en heb nooit supporter wear (ik ga neutraal zeg maar) aan en zit gewoonlijk in blok 213 en kan niet zeggen dat ik al enige vijandigheid ondervonden heb!! als je turnhout tegen heist gaat zien is de sfeer tussen die 50 supporters veel grimmiger en vijandelijker dan tussen de 15000 haie fans :Bonk3:

Martijn Claessen
7 april 2008, 22:18
Ik begrijp de commotie rond Koln niet goed! Ben al meermaals in de arena geweest en heb nooit supporter wear (ik ga neutraal zeg maar) aan en zit gewoonlijk in blok 213 en kan niet zeggen dat ik al enige vijandigheid ondervonden heb!! als je turnhout tegen heist gaat zien is de sfeer tussen die 50 supporters veel grimmiger en vijandelijker dan tussen de 15000 haie fans :Bonk3:

Juist... :yawinkle:

Jeroen Pilon
8 april 2008, 01:12
Dus in het uitvak mag normaal niks aan de hand zijn,dus het mag wel.
En als ik neutraal ben mag ik dus ook niet tussen de fans staan.
En als ik voor de eerste keer naar Kölle ga en wil tussen de fans staan ,dan word ik dus weggekeken,ik denk dat ik dan nooit meer zal gaan.
Ik ben er intussen zo’n 20x geweest(tegen Krefeld-Duisburg-Schwenningen-Landshut-Rosenheim-Eisbären en nog div) maar altijd was wat,met de toeschouwers of de irritante suppoosten.
In mijn ogen moet iedereen absoluut kunnen staan/zitten waar hij of zij wilt... ongeacht of deze persoon nou voor Keulen is of niet. Het verbaast me niets dat Keulen een onsympathiek imago heeft... dit wordt voornamelijk veroorzaakt door een aantal rotte appels op de statribunes. Wat voor mij belangrijk is is dat we ijshockeyfans zijn en dat anders wel worden. Zonder de (kleine hoeveelheid) aandacht en interesse die nu aan onze sport wordt geschonken zou het nooit te realiseren zijn; niet in Nederland maar ook niet in Duitsland.

Ik gaf alleen maar aan hoe ik dit soort dingen zelf ervaar als ik me tussen de Kölsche supporters bevind die een wedstrijd al staande bekijken... ik erger mezelf ook kapot aan deze personen. Supporters die zich in het uitvak bevinden zullen in ieder geval niet vreemd worden aangekeken... dat probeerde ik slechts duidelijk te maken.

Ooit eens in Iserlohn geweest? Daar is het pas 'gezellig'

Mike van Megen
8 april 2008, 07:32
kijk, ik ben daar heel gemakkelijk in, wie het eerst komt.....
ja, als er iemand op de plek staat waar ik normaal sta, dan heb ik pech, zou het niet leuk vinden, maar dan had ik eerder moeten zijn, en niet een hele wedstrijd liggen janken!
we gaan geregeld naar die haie, en nooit problemen, sterker nog, op de zit tribune word je zelfs betrokken bij alles wat er gebeurd!
of ik nu uit geleen of weet ik veel waar, je komt voor het zelfde, ijshockey, en om de haie aan te moedigen, dus moeten ze niet zaniken!
echte tilburgse jankers in dat staan vak, ze zien ook overtredingen die wij met 4 man echt niet zien, over roze bril gesproken...

Ger Tellers
8 april 2008, 07:41
Het beste is maar te stoppen met met het commentaar op de supporters,men gaat toch voor het ijshockey en niet voor de fans.
Ze3lf heb ik bijna nooit een fan shirt aan ,ik heb altijd een zelf gemaakt tshirt of trui van de DEL aan met alle logo?s van de clubs en kan dus staan waar ik wil,zelfs vaak genoeg tussen de uit supperters gestaan.(niet de hele wedstrijd).

Fintan Planting
8 april 2008, 21:34
Zit via Sopcast naar de vierde wedstrijden in de halve finales te kijken. Düsseldorf staat in de derde periode knap met 5-1 voor. In de andere wedstrijd had Frankfurt 4-1 op het bord staan, maar twee goals van Keulen hebben er inmiddels 4-3 van gemaakt. Daarna direct een paar goede kansen voor de Haie, maar met vijf minuten te gaan nog steeds een voorsprong voor de Lions.

Beide underdogs dreigen de series dus weer gelijk te trekken. Als de stand zo blijft, dan komen beide series aan op een alles beslissende vijfde ontmoeting.

Fintan Planting
8 april 2008, 21:37
Düsseldorf wint inderdaad met 5-1 en dwingt een beslissende vijfde wedstrijd af. De Metro Stars ontmoeten de Eisbären donderdag weer in Berlijn.

Fintan Planting
8 april 2008, 21:44
Pffff, bloedstollende slotfase tussen Frankfurt en Keulen. De Haie krijgen een aantal prima kansen met goalie Müller van het ijs, maar de puck wordt met man en macht buitengehouden door de Lions. In de slotminuut glijdt een verdediger van Keulen uit en mag Frankfurt twee-tegen-één richting lege doel. Een wanhoopsduik van een verdediger ontfutselt hen de puck echter weer, maar er is te weinig tijd om nog een echte aanval op te zetten.

Ook hier een vijfde wedstrijd dus...

Ger Tellers
8 april 2008, 21:45
Wat een ijshockey avond, Frankfurt wint van de Haie met4-3 en Deg van de Eisbären met 5-1. Stand nu beiden 2-2 ,spannender kan het niet.Mooi iedere keer het schakelen tussen Frankfurt en Düsseldorf.

Fintan Planting
8 april 2008, 21:55
Mooi iedere keer het schakelen tussen Frankfurt en Düsseldorf.
Ja, dat vond ik ook wel grappig :)

Ger Tellers
8 april 2008, 22:15
Das wär super,das wär elegant,dat was genieten geblazen.
Dat noem ik nou ijshockey van de bovenste plank,gaan tot de laatste seconde.
Maar ja wie word finalist,Zou het toch het thuis voordeelzijn?.
Maar eisbären speelt erg wisselvallig en de DEG is in de winningmood.
Frankfurt zijn vechters en hebben de beste goaly van de DEL,maar ja Kölle thuis is een harde brok.
Moge toch de beste winnen en niet de gelukkigste.
Hopelijk komt de wedstrijd Donderdag er weer op.

Wendy Tellers
9 april 2008, 08:46
Roland mag tevreden zijn met zijn club!

Het is overigens Köln of Keulen, pap! :)

Martijn Claessen
9 april 2008, 09:56
Die Frankfurt Lions legen Protest gegen die Spielwertung des Play-Off-Halbfinalspiels 3 am 6. April 2008 ein. Die Kölner Haie hatten die Partie mit 2:1 nach Verlängerung für sich entschieden.

Während der Verlängerung wurde den Frankfurt Lions ein reguläres, spielentscheidendes Tor nicht anerkannt. Nach Konsultierung von Rechtsanwalt Horst Kletke haben die Verantwortlichen der Frankfurt Lions daher Protest gegen die Spielwertung bei der Deutschen Eishockey Liga eingelegt.

Die vorhandenen Fernsehbilder beweisen eindeutig, dass der Puck in der betreffenden Situation während der Verlängerung in Spiel 3 des Play-Off-Halbfinales im Torraum der Kölner Haie spielbar war und so ein reguläres Tor erzielt wurde, das die Partie zugunsten der Frankfurt Lions entschieden hätte. Die Frankfurt Lions verlangen eine Neuansetzung der Partie.

Jeroen Pilon
9 april 2008, 11:39
Het protest van Frankfurt is gistermiddag door de DEL afgewezen.

Martijn Claessen
9 april 2008, 12:30
OK, dat zetten ze niet groot op hun site...

Ger Tellers
9 april 2008, 14:15
In Keulen en in Limburg heet dat Kölle.
Kölle alaaf.

Jeroen Pilon
9 april 2008, 14:25
Do bes en Stadt met Hätz un Siel.. Hey Kölle, do bes e Jeföhl!

Even ontopic... ik wens de Düsseldorfer EG + supporters bij deze veel succes morgen in Berlijn. Als Düsseldorf 'stunt' en Keulen wint van Frankfurt dan kan ik mijn geluk niet op ::pray:: Maar ook voor neutrale toeschouwers zal een derbyfinale uiterst interessant zijn!

Martijn Berben
9 april 2008, 14:37
Ik hoop dat de finale Keulen- Dusseldorf gaat worden! Dat zou echt gaaf zijn. En dan hopen dat Keulen dan gaat winnen.

Mijn ervaringen zijn enorm goed in Keulen! Het is gewoon een geweldige club! Ben altijd heel goed behandeld door de fans, suppoosten, ticket shop enz. Maar iedereen ziet dat toch anders he. Ik ga dan ook niet tussen de harde kern staan achter de goal. Ik ga gewoon op de tribune zitten. Ik vind dat je ook helemaal niets te zoeken hebt tussen de harde kern als je daar maar een aantal keer per jaar komt! En terecht dat ze je daar weg kijken! Die staan daar jaar in jaar uit, in goede en in slechte tijden. Dat moet je verdienen om daar bij te staan! Niet menen als je twee keer per jaar in de arena komt dat je daar bij moet gaan staan. Maarja iedereen denkt daar ook anders over.

Gerard Eisma
9 april 2008, 17:59
Jordy,

Ik moet zeggen dat t op de zitplaatsen reuze meevalt. De sfeer is ook goed in Koln. Als je ook nog nooit daar geweest bent dan zeker een keer doen, als je de 1e keer de arena betreedt dan weet je niet wat je meemaakt.

Martijn, ik ben het volledig met je eens. Ben meerdere keren in Koln geweest (en ook afgelopen zondag). Altijd een goede sfeer op de tribunes. En ook bij de uitsupporters een geweldige sfeer. Meteen na de 1-1 (we stonden nog in de rij voor een biertje) meteen de Frankfurt supporters zingen "Auswarts gewinnen ist schon"!

Maar ik kan me voorstellen dat als jij een plaatst wilt opeisen tussen de verstokte hardcore Haie-fans, die hun club jaar in jaar uit, door dik en dun steunen, wel een opmerking hierover krijgt. Als Amsterdam supporter baal ik ook altijd dat tijdens de laatste wedstrijd van de play-offs de tribune vol zit met allemaal mensen die je het hele jaar nog nooit gezien hebt (en gezien de reguliere toeschouwers-aantallen van Amstel Tijgers zijn de gezichten van de meeste trouwe fans wel redelijk te onthouden'.

Wij zaten afgelopen zondag vlak boven een van de statribunes, en inderdaad het was wel erg druk daar. Waarschijnlijk zijn er wat meer kaarten voor deze vakken verkocht als gebruikelijk.

Anyway 18.058 toeschouwers en vijf politie-agenten. Kom daar maar eens om bij de gemiddelde voetbalwedstrijd. Ik kan iedereen aanraden om eens een DEL wedstrijd te bezoeken. ::redrant::

Als Koln doorgaat, evt. tegen Dusseldorf, is er al iets bekend over het speelschema?
Waarschijnlijk zal dit snel na de wedstrijd van donderdag bekend worden gemaakt, maar als vrijdag-avond of zondag de eerste wedstrijd al plaats vindt, wordt het wel allemaal erg kort dag (hoewel internet natuurlijk een heerlijk snel medium is).

groet,
Gerard

Abe Brouwer
9 april 2008, 18:28
Finaledata zijn 13/4, 15/4, 17 of 18/4, en eventueel 20/4 en 22/4.

Bart op de Beeck
10 april 2008, 15:16
Straks in Keulen match van de waarheid!!

Voor zij die nog tickets willen blok 213 rij 13 stoel 21 is bezet::afro::::afro::

Ger Tellers
10 april 2008, 17:22
Ik hoop dat ze vanavond weer schakelen tussen Kölle en Berlijn,dat we weer een mooie ijshockey avond hebben.
Hoop dat Sopcast ons niet in de steek laat.

Martijn Claessen
10 april 2008, 19:02
Sopcast heb ik nu geinstalleerd, hoe kom ik op t goeie kanaal?

Ger Tellers
10 april 2008, 19:33
Martijn kijk in je e mail

Martijn Claessen
10 april 2008, 20:02
Is dit de normale kwaliteit van sopcast? Anders ben ik er gauw op uitgekeken.

Ger Tellers
10 april 2008, 21:44
Finale Eisbären Haie.
Eisbären wint van de DEG met 3-0 en de Haie winnen nipt van Frankfurt.
Zondag 1ste wedstrijd in Berlijn.

Roger Thijs
10 april 2008, 21:58
vraagje. Klopt het dat de eerste wedstrijd a.s. dinsdag in Koln is? En wat is de gemakkelijkste manier om aan kaarten te komen? Of is dat voor de finale wedstrijden een onmogelijke missie?

Gerard Eisma
10 april 2008, 21:59
Zondag 1ste wedstrijd in Berlijn.

hmmm ´k had me er al op verheugd om zondag naar Koln te gaan.
Door de week is het mij net even te ver, Koln op en neer.
Hopelijk vierde wedstrijd, volgende week zondag.

groet,
Gerard

Gerard Eisma
10 april 2008, 22:01
vraagje. Klopt het dat de eerste wedstrijd a.s. dinsdag in Koln is? En wat is de gemakkelijkste manier om aan kaarten te komen? Of is dat voor de finale wedstrijden een onmogelijke missie?

Via de website van de Haie kun je ze online bestellen. Ze liggen dan klaar bij de kassa tegenover de ingang van het ijsstadion. Kost E 2,50 extra. Is bij mij altijd goed gegaan.

groet,
Gerard

Roger Thijs
10 april 2008, 22:03
Gerard, bedankt voor je reactie. Ik ga het eens proberen!

Roger Thijs
10 april 2008, 22:11
volgens de site van de Haie is er helaas geen internetverkoop voor de finale wedstrijden...

Jack Mulders
10 april 2008, 23:19
Kan kloppen, hebben in 2003 al eens snachts voor de deur gestaan om een kaartje te bemachtigen zowel in Krefeld als in Koln.

Denk wel dat een aantal forum bezoekers de juiste weg wel weten en je verder willen helpen.

Paul van Heertum
11 april 2008, 00:47
Ik denk dat ik dinsdag op de bonnefooi ga als het een beetje mooi weer is. De zondag kan ik niet

Abe Brouwer
11 april 2008, 05:16
Ik denk dat ik dinsdag op de bonnefooi ga als het een beetje mooi weer is. De zondag kan ik niet
Ik denk dat je dat niet eens hoeft te proberen. Finale is in Keulen normaal gesproken uitverkocht. Voorverkoop begint over enkele uren.

Bart op de Beeck
11 april 2008, 08:32
Ik denk dat je dat niet eens hoeft te proberen. Finale is in Keulen normaal gesproken uitverkocht. Voorverkoop begint over enkele uren.

VVK is direct na de match begonnen en daar stonden langere wachtrijen dan voor de match

Tom Hoedemakers
11 april 2008, 11:12
Ik heb vanmorgen vele pogingen gedaan om telefonisch kaarten voor
Köln-Belin te bestellen en uiteindelijk is het gelukt. De aanhouder wint!

Bart op de Beeck
11 april 2008, 11:27
Ik heb vanmorgen vele pogingen gedaan om telefonisch kaarten voor
Köln-Belin te bestellen en uiteindelijk is het gelukt. De aanhouder wint!
Als de sfeer evengoed is als gisteren gaat het de moeite dubbel en dik waard zijn ::afro::

Roger Thijs
11 april 2008, 11:30
Ook ik heb na vele pogingen twee kaartjes voor vak 214 kunnen bemachtigen! Heb er zin in!!

Tom Hoedemakers
11 april 2008, 11:34
FYI:
In eerste instantie een mail gestuurd.
Later via gewone ticketservice nummer gelukt, later ontving ik onderstaande mail.
Ander nummer! Dus wellicht voor diegene die nog geen kaarten hebben en waard

Hello Tom,
our agents are quite busy at the moment, so it won't be possible to call you back.
Please try the indicated number +49 221 2801. It schould be possible to to reach us at this number.
Good luck!
Best regards,
Barbara Koch
Callcenter Backoffice

Paul van Heertum
11 april 2008, 12:20
Dat noem ik nog eens service

Kan je mij de email geven van Barbara?

Tom Hoedemakers
11 april 2008, 13:00
order@derticketservice.de

Paul van Heertum
11 april 2008, 13:35
dank je

Abe Brouwer
11 april 2008, 16:35
Al 15.000 kaarten verkocht in Keulen voor de dinsdag-wedstrijd.

Ger Tellers
13 april 2008, 07:58
Vandaag is het zover,Das finale um die Deutsche Meisterschaft.
Wie zal het worden?.
Eisbären speelt erg wisselvallig,flinke nederlagen en hoge zeges.
Maar hebben wel het thuisvoordeel.
De Haien spelen constanter,nipt winnen of verliezen.
Als de Haien 1uitwedstrijd winnen dan is het gebakken.
En nu maar hopen op Sopcast.

Paul van Heertum
13 april 2008, 11:03
Heeft Mason eigenlijk al ooit een titel gewonnen als coach in Nederland?

Gert van Kuyk
13 april 2008, 11:06
Heeft Mason eigenlijk al ooit een titel gewonnen als coach in Nederland?

Met Utrecht en met Tilburg

Roland Kiontke
13 april 2008, 12:40
Zo mijn seizoen zit er ook op sinds donderdag , wat een slappe wedstrijd van DDorf en dat in de beslissende .
Na dat SOPCAST me weer in de steek liet , ben ik nog gauw naar Duitsland gereden om daar Premiere te kijken , ik heb de laatste 2 slappe periodes daar gekeken en ben me toen maar gaan scheren.
Maar goed ik denk zelf echt dat Köln wint , Berlijn speelt maar met 3 rijen en dit zullen ze gaan merken .
Aan de andere kant weet ik niet of Köln het wel verdient heeft , want hadden ze überhaupt in de finale mogen staan ( afgekeurde goal Frankfurt ?? ) maar goed met de DEL is altijd wel wat .
Ik hoop in elk geval dat de finale net zo spannend wordt als de rest van de playoffs , en met het betere einde voor .......?????????
Tja Jeroen welke club zou ik daar invullen l:mrgreen:
In elk geval toch nog een sportief succes aan de mensen van de desbetreffende clubs.

En wat betreft de andere clubs die niet in de finale staan : Auf ein neues .
We will meet again ...........

Ger Tellers
13 april 2008, 17:11
Eisbären winnen 1ste finale wedstrijd met 3-2 in de verlenging.
Steve Walker scoorde de winnende goal.
Steve Warriner doet zijn ploeg al voor de 2de keer de das om.
Nu zat hij in de verlenging weer op de strafbank.
In de 1ste per. kreeg hij al 2+10 wegens check tegen achterhoofd, dit heeft die oen al meerdere malen geflikt.

Jeroen Pilon
13 april 2008, 18:31
Opvallend dat Mason hem blijft verdedigen. Warriner heeft na zijn sterke optreden tegen Mannheim alleen nog maar domme overtredingen gemaakt.

Bitter voor Keulen dat superheld Dave McLlwain ziek is... hopelijk is hij dinsdagavond weer van de partij.

Harry Pal
14 april 2008, 22:00
Opvallend dat Mason hem blijft verdedigen. Warriner heeft na zijn sterke optreden tegen Mannheim alleen nog maar domme overtredingen gemaakt.

Bitter voor Keulen dat superheld Dave McLlwain ziek is... hopelijk is hij dinsdagavond weer van de partij.

Jeroen, waar bestel jij je kaarten voor de evt. wedstrijd van zondag, of reserveer je de kaarten via de ticket hotline.

Jeroen Pilon
14 april 2008, 23:45
Ik heb via een fanclub al een kaartje toegezegd gekregen maar ga morgen zelf nog even via de hotline een kaartje voor de unterrang proberen te reserveren.

Mike van Megen
15 april 2008, 07:13
volgens mij krijg je geen kaarten via internet.
alleen telefonetisch of ophalen.

Martijn Claessen
15 april 2008, 15:27
Volgens de site van de haie zijn er nog kaarten aan de kassa verkrijgbaar.

Joep Meijsen
15 april 2008, 17:44
Ik zat hier in Oostenrijk eerder deze week wat door de Frankfurter Allgemeine te bladeren. De eerste wedstrijd van de play-offs tussen Keulen en Berlijn was voor die krant drie alinea's op pagina vijf, tussen de andere korte berichten. Het ijshockey in Duitsland heeft toch wel heel veel terrein ingeleverd sinds de jaren tachtig, toen het nog vaak op de eerste sportpagina stond.

De internationale editie van USA Today had vandaag overigens geen letter over de play-offs in de NHL, alleen de uitslagen in het cijferblokje.

Ger Tellers
15 april 2008, 21:49
Haie winnen de 2de Finale wedstrijd met 2-1 en trekken de stand gelijk.
Haie komen goed weg na de check van Renz die normaal 5+10 moest zijn.
McLlwain was de match winner.

Bart op de Beeck
15 april 2008, 21:55
Morgenvroeg onmiddelijk voor kaartjes bellen :Bonk3:

Ger Tellers
15 april 2008, 22:03
Ja Bart het gaat nu wat makkelijker als in 2003 ,toen stond ik al met Raymond om 7uur
voor de arena in de rij en we kregen pas om 11uur de kaarten ,maar het was de moeite waard wand Krefeld werd meister.

Jeroen Pilon
15 april 2008, 22:24
Morgen is het wellicht al te laat... veel mensen hebben ontdekt dat je voor vanavond al kaarten kon reserveren terwijl die wedstrijd nog niet eens definitief op het programma stond. Als de verhalen die ik hoorde kloppen dan moeten de mensen die as-we-speak in de rij staan het met de goedkoopste kaartjes doen.

Andy Clifton
16 april 2008, 09:41
ben op dit moment bezig om tickets. te bestellen maar krijg ze maar niet te pakken.

Bart op de Beeck
16 april 2008, 09:52
Was juist binnen geraakt!! Enkel nog plaats in de bovenste ring!!

Kaartjes zijn besteld!!! Wel helemaal boven onder het dak ni ideaal maar " wi sint darbei' jihaaaaaaaaaaaaa

Andy Clifton
16 april 2008, 11:18
Zojuist met ze gebeld en er waren niet veel kaarten meer.omdat ik geen credit kaart had moest ik dat eerst gaan regelen.helaas net weer terug gebeld en wedstrijd is volledig uitverkocht!

Gerard Eisma
16 april 2008, 19:36

Kaartjes zijn besteld!!! Wel helemaal boven onder het dak ni ideaal maar " wi sint darbei' jihaaaaaaaaaaaaa

Ich bin nicht dabei dies mahl. Helaas geen internet verkoop van kaartjes deze keer.

Tweede ring, achterste rij hebben wij ook een keer gezeten. Die keer met dat bezoekersrecord van 19800 zuschauwern. Je zit wel vrij ver van het ijs, maar je kunt het ook vanaf die plaatsen heel behoorlijk volgen.

Veel plezier.
Gerard

Ger Tellers
16 april 2008, 20:11
We hebben 3x bovenin gezeten bij de WK en tegen Krefeld de finale,het spel is goed te volgen (Je hoeft maar te kijken waar de spelers naar toe schaatsen).
Alleen weet je niet waar de puck is.En als ze juichen dan zal het wel een goal zijn.
Geef mij maar een hal van 8000 plaatsen en dat er maar 6000 mensen komen dan kun je staan waar je wil.
Maar goed het is wel geweldig om het een keer mee te maken.

Harry Pal
16 april 2008, 21:13
Morgen is het wellicht al te laat... veel mensen hebben ontdekt dat je voor vanavond al kaarten kon reserveren terwijl die wedstrijd nog niet eens definitief op het programma stond. Als de verhalen die ik hoorde kloppen dan moeten de mensen die as-we-speak in de rij staan het met de goedkoopste kaartjes doen.

Ik heb ze gisterochtend bestelt voordat de wedstrijd uberhaupt gespeelt was en kan ze zondag afhalen bdij de kassa. Zal wel een rij staan.

Wendy Tellers
17 april 2008, 12:51

Alleen al de sfeer en het "erbij" zijn is toch geweldig!!!!

Harry Pal
18 april 2008, 21:48
Koln verliest na een turbulent einde. Steve Walker naar strafbank. Julien scoort PP goal 3-3. 15 seconden later scoort Steve Walker 4-3. ongelovelijk.

Zondag aan de bak in een uitverkochte Kolnarena. Gelukkig mag ik erbij zijn.

Ger Tellers
18 april 2008, 21:54
Zeer spannende wedstrijd,met in de laatste minuut een hoofdrol voor Walker,
eerst naar de strafbank en dan de winnende goal.Muller weerde het schot af ,precies op de stick van Walker.
Het leek op een Törwartfehler.

Remco Bambacht
18 april 2008, 21:58
Gelukkig is er vannacht weer NHL, zien we ook nog een keer een echte bodycheck.

Ger Tellers
18 april 2008, 22:24
Remco ik kijk liever overdag ijshockey::duits::,dan snachts naar een bodycheck.
:sleepey:

Remco Bambacht
18 april 2008, 22:27
Remco ik kijk liever overdag ijshockey::duits::,dan snachts naar een bodycheck.
:sleepey:

De NHL is wel die competitie waar al die recreatie-Canadezen in Duitsland van dromen Ger!! Probeer het eens, echt een verademing hoor!

Gerard Eisma
18 april 2008, 23:39
De NHL is wel die competitie waar al die recreatie-Canadezen in Duitsland van dromen Ger!! Probeer het eens, echt een verademing hoor!

Maar ik kijk nog altijd liever live ijshockey dan op een beeldscherm.
En Duitsland is toch een paar tandjes gemakkelijker te bereiken dan USA-Canada.

groet,
Gerard

Gerard Eisma
18 april 2008, 23:40
Gelukkig mag ik erbij zijn.

Beate te! (italiaans voor lucky you).

Marco Spelten
18 april 2008, 23:41

groet,
Gerard

www.cheaptickets.nl (http://www.cheaptickets.nl)

Herman Herregraven
18 april 2008, 23:50

groet,
Gerard
Toeschouwers die in Köln in/op de bovenste ring zitten...
Moeten ook naar het beeldscherm (op ooghoogte) kijken om de wedstrijd te volgen...
De spelers op het ijs zie alleen maar met een verrekijker...
En als je dan ook nog de puck wilt volgen...
Dan heb je écht een verrekte goede verrekijker nodig...

Gerard Eisma
19 april 2008, 00:15
Toeschouwers die in Köln in/op de bovenste ring zitten...
Moeten ook naar het beeldscherm (op ooghoogte) kijken om de wedstrijd te volgen...
De spelers op het ijs zie alleen maar met een verrekijker...
En als je dan ook nog de puck wilt volgen...
Dan heb je écht een verrekte goede verrekijker nodig...

De puck volgen is daar inderdaad wat lastig (ooit een keer op de achterste rij op de tweede ring gezeten, stadion was verder uitverkocht). Maar verder was het best goed te volgen. Overigens ook in de meeste Nederlandse ijsstadions verlies ik de puck wel eens uit het oog. En hoewel ik in zowel Amsterdam als Heerenveen meestal op de achterste rij op de tribune zit (en eerste ring, laat staan een tweede ring kennen we in de Nederlandse ijsstadions niet) zit je toch een stuk dichter op het ijs.

Het beeldscherm is inderdaad op ooghoogte als je op de tweede ring zit. Eerste ring (zeker de eerste rijen en een beetje naar de zijkant) zit je stukken beter. Maar belangrijkste is om erbij te zijn. De sfeer, het gevoel, het geluid, dat krijg je niet mee als je thuis in je woonkamer naar de TV kijkt, en dan kan de wedstrijd nog zo goed zijn!

groet,
Gerard

Gerard Eisma
19 april 2008, 00:21
www.cheaptickets.nl (http://www.cheaptickets.nl)

thanks Marco,

Ik zal eens kijken (voor komend seizoen) er zijn nog een paar van dit soort websites www.vliegtarieven.nl (http://www.vliegtarieven.nl) of www.supersaver.nl (http://www.supersaver.nl), of www.vliegwinkel.nl (http://www.vliegwinkel.nl)

mijn ervaring is dat vergelijken loont.

groet,
Gerard

Paul van Heertum
19 april 2008, 06:08
Je weet toch ook wel waar de puck is zonder hem te zien?

Harry Pal
19 april 2008, 09:32

Vanavond 19.00 uur NASN Washington Capitals - Philadelphia Flyers game 5

Paul van Heertum
20 april 2008, 04:24

Vraag maar aan Ehrhoff, Schubert, Sturm en Hecht

Ritchie van Hulten
20 april 2008, 16:58
Overtime bij Köln - Berlin.

Tussenstand: 1-1

Drittel 1(es wurde kein Tor erzielt) Drittel 2(es wurde kein Tor erzielt) Drittel 3Kölner Haie - Sebastian Furchner (Mirko Lüdemann) 2:18
Eisbären Berlin - Deron Quint (sechster Feldspieler) (Constantin Braun) 18:39

Ger Tellers
20 april 2008, 17:14
Eisbären Deutsche
Meister

Florian Busch the killer of the Haie

Bart op de Beeck
20 april 2008, 21:38
Florian Busch the killer of the Haie

moet eigenlijk Robbert muller zijn want winning goal was foutje van hem! (vindt ik)

Aan de andere kant heeft hij een schitternd seizoen gekeept en is Berlijn de verdiende kampioen!

denk niet da Keulen in staat was om in Berlijn te gaan winnen!

ps zaten helemaal bovenaan op de voorlaatste rij en verschoot ervan dat de wedstrijdt zo goed te volgen was!!

Ger Tellers
21 april 2008, 14:32
Zo het seizoen van de DEL zit erop.
Na dat ik alle ploegen 1 of meerdere keren gezien heb is het misschien mooi om
enkele ploegen eruit te nemen.
Duisburg:Ploeg met het minste geld en toeschouwers,hebben veel vechtlust getoond,maar
kwamen toch iedere keer wat te kort,ben er 12x geweest en het was niet onaardig.
DEG:Was hoopvol aan het seizoen begonnen,maar het liep niet goed,op het laatste liep
het beter en plaatste ze zich toch nog(nipt)voor de Play Offs,waar ze de koploper Neurenberg uitschakelden,maar tegen de Eisbären was het uit.
Hamburg: De retorte club,veel geld en toeschouwers ,maar speelde zeer wisselvallig,toch werden de Play Offs gehaald,maar tegen de Eisbären was het einde.
Neurenberg:Hele seizoen regelmatigste gespeeld en als eerste geeindigd, maar werden verrassend door de DEG uitgeeschakeld.
Krefeld:Ja wat moet ik zeggen,heb ze 23x gezien en het waren toch goede wedstrijden met veel sfeer(als altijd)maar op het einde lieten enkele spelers het erbij liggen en dat betekende het einde,Zeer jammer.
Maar volgend seizoen zijn we er weer.
Köln:Meeste geld en toeschouwers en beste spelers,dus zij waren de top favoriet,speelde
ook terdege IJshockey en plaatste zich dan ook gemakkelijk voor de Play Offs,waar ze eerst in de gedenkwaardige wedstrijd met de vele verlengingen Manheim uitschakelden.
Maar moesten toch na spannende finale wedstrijden het onderspit delven tegen de Eisbären.
Manheim:Ook veel geld en goede spelers,maar het kwam er niet uit,een grote teleur-
stelling voor de vele fans.
Eisbären:Speelde toch wisselvallig,maar toen ze er zijn moesten waren ze er .
Heb ze 5x gezien en vond het toch de beste ploeg,dus voor mij de terechte meister.

Zo iedereen een mooie zomer en een prettige vacantie en dan zien we het volgend seizoen weer verder.

Jeroen Pilon
21 april 2008, 14:54
(...) Köln:Meeste geld en toeschouwers en beste spelers,dus zij waren de top favoriet, speelde ook terdege IJshockey en plaatste zich dan ook gemakkelijk voor de Play Offs,waar ze eerst in de gedenkwaardige wedstrijd met de vele verlengingen Manheim uitschakelden.
Maar moesten toch na spannende finale wedstrijden het onderspit delven tegen de Eisbären. (...)
Meeste geld? Qua begroting staat Köln sowieso achter Mannheim en Hamburg. Ik geloof zelfs dat de DEG dit seizoen meer te besteden had.

Paul van Heertum
21 april 2008, 20:28
Spannend zoals meestal

Jeroen Pilon
21 april 2008, 21:24
Ik verheug me nu al op het nieuwe seizoen. Köln krijgt Melischko en Ullmann erbij en is volgens Bild nu in gesprek met de beste vriend van Bryan Adams:

Mike York.

Joep Meijsen
24 april 2008, 11:03
De titel van Berlijn is verre van onomstreden. Het winnende doelpunt werd gescoord door een speler die eigenlijk geschorst had moeten zijn vanwege het weigeren van een dopingtest. Daarmee wordt ijshockey in Duitsland zowaar gepromoveerd van pagina zeven van het sportkatern in de richting van de voorpagina's.

http://www.zeit.de/news/artikel/2008/04/23/2518576.xml

Jeroen Pilon
24 april 2008, 14:56
Mja voor mij oud nieuws... dit is gewoon onacceptabel. Een dopingcontrole missen staat gelijk aan een positief resultaat, klaar uit. Walgelijk dat dit uitgerekend tijdens zo'n mooie finaleserie bekend werd gemaakt.

Ik hoop echter wel dat die titel in Berlijn blijft want zo wil je geen Meister worden!

Joep Meijsen
24 april 2008, 15:03
Mja voor mij oud nieuws... dit is gewoon onacceptabel. Een dopingcontrole missen staat gelijk aan een positief resultaat, klaar uit. Walgelijk dat dit uitgerekend tijdens zo'n mooie finaleserie bekend werd gemaakt.

Ik hoop echter wel dat die titel in Berlijn blijft want zo wil je geen Meister worden!

De zaak zelf speelt natuurlijk al een tijdje, maar de ophef over de pogingen het met een boete af te doen is van recentere datum en groot nieuws in de Duitse kranten de afgelopen dagen. Bovendien ben ik na een week Oostenrijk nu pas weer een beetje aan het bijlezen :Clown:

De implicaties kunnen echter serieus zijn. Het Duitse ijshockey stevent over deze zaak af op een behoorlijke confrontatie met de nationale en internationale dopingautoriteit. Het is natuurlijk ook wel heel ongelukkig dat juist Busch de championship winning goal scoort.

Het meespelen was overigens onder de geldende regels legaal, dus ik kan me niet voorstellen dat de titel nog verschuift.