PDA

View Full Version : Kunnen de Leafs de play-off nog halen?

Luitzen van der Heide
4 maart 2008, 13:08
De volgende thread is gebaseerd op....

Met nog 15 wedstrijden (30 punten) te gaan staan de Leafs op dit moment optisch gezien nog steeds in de buurt van de play-off spot in de NHL.
Het verschil met de nummer 8 (Philadelphia Flyers) in de Eastern Conference bedraagt maar 6 punten. De Flyers hebben echter wel een wedstrijd minder gespeeld.

Voldoende mogelijkheden voor de Leafs zo te zien. Maar is deze mogelijkheid niet slecht op papier aanwezig? Het lijkt in ieder geval een zware opgaaf te worden maar met de huidige vorm is uiteraard niets onmogelijk. De agenda van de Leafs ziet er in ieder geval als volgt uit;

Thuis;
New Yersey(2x), Philadelphia, Buffalo(2x), Boston, Montreal en Ottawa
Uit;
Boston(2x), Philadelphia, NY Islanders, Buffalo, Ottawa en Montreal.

De te kloppen ploegen lijken in dit geval Boston Bruins en de Buffalo Sabres te zijn omdat in deze serie dit de tegenstander is die ze die in ieder geval nog drie keer treffen. Beide ploegen staan bovendien hoger op de ranglijst.

Ik geloof dat ik maar opteer voor de volgende mogelijkheid; “de Leafs winnen alle thuiswedstrijden en verslaan uit Boston(2x)". Met deze 20 punten kan het dan bijna niet missen dat,

........een droom (die) waarheid kan worden.

Remco Bambacht
4 maart 2008, 13:24
Ik denk dat de Leafs een ongelooflijke eindspurt gaan inzetten om uiteindelijk toch weer 9e of 10e te worden...dus geen play-offs en geen hoge draft pick. Dus ook geen Steven Stamkos! En tot overmaat van ramp zal Sundin bekend maken dat hij stopt met ijshockeyen!

Luitzen van der Heide
4 maart 2008, 13:42
Ik had net mijn beker weer half vol... Kom jij weer om de hoek. Nou is de beker weer half leeg Remco!

maar anyway. Je hebt vermoedelijk gelijk. Dat van Sundin wordt volgens de geleerden in "on the fly" in ieder geval wel gesugereerd. Het zou te maken hebben met de slijtage in zijn Heup.

Toch zijn er wel degelijk wat lichtpuntjes in het donkere Toronto meen ik. Colaiacovo wordt meer en meer een vaste waarde. Stajan vind ik zelf steeds beter worden. Maar nog wel het meest verheugend nieuws is dat de Marlies reel hot zijn op dit moment.

Als TML het niet doet dan de Marlies maar!!!!!!

Remco Bambacht
4 maart 2008, 14:18
Maar hoeveel Marlies zijn geschikt voor de NHL? Bepaald niet veel.

Stajan is inderdaad een talent maar Colaiocicococodoclco vind ik geen bijzondere defence. Wel een aardige verdediger voor derde lijn positie en incidenteel voor de tweede lijn.

Geruchten gaan ook dat begin volgend seizoen er flink wat gaat veranderen. Een vertrek van Antropov, Steen en McCabe....

Jos Buter
4 maart 2008, 14:22
Nee. De leafs halen het niet. Ik zou de toto zo hebben in gevuld:

Thuis;
New Jersey - Verlies
New Jersey - Verlies
Philadelphia - Verlies
Buffalo - Winst
Buffalo - Verlies
Boston - Winst
Montreal- Verlies
Ottawa - Verlies

Uit;
Boston - Verlies
Boston - Winst.
Philadelphia - Verlies
NY Islanders - Winst
Buffalo - Winst
Ottawa - Verlies
Montreal - Verlies

5x Winst, misschien daar dan nog 3x 1 punt bij door Overtime / Shoot-out verlies.
Met 13 punten erbij worden ze misschien 10e of 11e.

.
.

Luitzen van der Heide
4 maart 2008, 14:23
En het glas wordt leger en leger en leger!!!!

Remco Bambacht
4 maart 2008, 14:49
Of je verliest van Washington met 10-2....:Huil:

Joep Meijsen
4 maart 2008, 15:34
Of je verliest van Washington met 10-2....:Huil:

Ik heb je recentelijk nog geadviseerd om van club te wisselen. CSKA Washington gaat voor de Stanley Cup.

Joep Meijsen
4 maart 2008, 15:45

Welnee. I BeLeaf....

Eric van der Putten
4 maart 2008, 16:15
Stajan is inderdaad een talent maar Colaiocicococodoclco vind ik geen bijzondere defence. Wel een aardige verdediger voor derde lijn positie en incidenteel voor de tweede lijn.

Remco, kijk eens in de wedstrijdstats van Toronto. Carlo Colaiacovo speelt zowat 25 tot 30 minuten per wedstrijd. Staat bijna het meeste op het ijs van alle Leafs...

Ro Herregraven
4 maart 2008, 17:34
Remco, kijk eens in de wedstrijdstats van Toronto. Carlo Colaiacovo speelt zowat 25 tot 30 minuten per wedstrijd. Staat bijna het meeste op het ijs van alle Leafs...

Ik denk dat je Remco's punt hier eerder mee verduidelijkt dan tegenspreekt...

Jos Buter
4 maart 2008, 18:41

Je had toch geen andere opinie van een Montreal Canadiens fan verwacht ??
::wavetowel::

.

Luitzen van der Heide
4 maart 2008, 18:47
Je had toch geen andere opinie van een Montreal Canadiens fan verwacht ??
::wavetowel::

.

Tuurlijk wel....

Remco Bambacht
4 maart 2008, 19:07

Tsja, met Ian White, Anton Stralman en Andy Wozniewski als alternatief.......haha.

Maar euhm Colaiacovo is een prima speler hoor, ik wil aan even duidelijk maken dat het niet de Don Nichols van de NHL is!

Abe Brouwer
4 maart 2008, 19:18
Ik vind de Leafs te wisselvallig om alsnog een playoff-plek te behalen.

Jos Buter
6 maart 2008, 10:52
Ik zag vanochtend deze op een Montreal website staan.... en vond hem wel aardig:

Q: What's the difference between a trampoline and a Leafs fan?
A: You take off your boots when you jump on a trampoline.

:-)

.

Eric van der Putten
7 maart 2008, 10:53
Ruime 8-2 overwinning van de Leafs in Boston. Zou het dan toch gaan lukken...?

Remco Bambacht
7 maart 2008, 11:52
Ruime 8-2 overwinning van de Leafs in Boston. Zou het dan toch gaan lukken...?

Altijd al een hekel gehad aan de Leafs!!

Eric van der Putten
7 maart 2008, 12:01
Altijd al een hekel gehad aan de Leafs!!

Vanwaar die antipathie Remco?

Joep Meijsen
7 maart 2008, 12:03

Ik heb belastende foto's waarop Remco al 'Go Leafs Go'-roepend door het Air Canada Centre walst. Ik heb zelfs herinneringen aan een lachende Marco Spelten aldaar.

Remco Bambacht
7 maart 2008, 12:30

Geintje, ik luister elke dag twee radioshows over de Leafs :-) Maar mijn allerfavoriete ploeg blijft toch Boston dus vandaar de opmerking!

Jos Buter
7 maart 2008, 12:32
Ik heb zelfs herinneringen aan een lachende Marco Spelten aldaar.

Dat kan alleen maar zijn geweest als de Leafs weer eens jammerlijk ten onder gingen aan eigen hoodmoed.

.

Eric van der Putten
7 maart 2008, 12:49
Geintje, ik luister elke dag twee radioshows over de Leafs :-) Maar mijn allerfavoriete ploeg blijft toch Boston dus vandaar de opmerking!

Hiero precies omgekeerd: 1 Leafs, 2 Bruins

Luitzen van der Heide
7 maart 2008, 12:59
Leafs hebben de Bruins opgerold met een 8-2 overwinning. Knap als je beseft dat het voor de Leafs een awaygame is.

Still hoping !!!!!!!!!!!

Maar er zitten nog steeds 6 punten tussen....

Joep Meijsen
7 maart 2008, 13:38
Dat kan alleen maar zijn geweest als de Leafs weer eens jammerlijk ten onder gingen aan eigen hoodmoed.

Ik heb het een beetje verdrongen, maar volgens mij was het iets van 1-8 tegen Detroit. Mijn laatste wedstrijd van de Leafs, afgelopen november tegen Washington, was ook al zoiets.

En als het dan nog tenminste Ovechkin was, maar nee. En die speaker maar roepen. 'His first goal of the season', 'his first NHL goal', etc.

Abe Brouwer
9 maart 2008, 14:11
Vervelende nederlaag voor de Leafs tegen de Devils. Maar de 2e goal van Devils leek me nogal dubieus. Toskala werd zo'n beetje samen met de puck het doel ingeduwd. En ook nog eens vlak voor tijd!

Herman Herregraven
9 maart 2008, 14:18
Vervelende nederlaag voor de Leafs tegen de Devils. Maar de 2e goal van Devils leek me nogal dubieus. Toskala werd zo'n beetje samen met de puck het doel ingeduwd. En ook nog eens vlak voor tijd!
Was een overduidelijke goal Abe...
De diverse herhalingen hebben dat ook uitgewezen...
Ik heb de Leafs trouwens ook niet zien protesteren...

Abe Brouwer
9 maart 2008, 14:22
Was een overduidelijke goal Abe...
De diverse herhalingen hebben dat ook uitgewezen...
Ik heb de Leafs trouwens ook niet zien protesteren...
Klopt Herman, maar ik vond het nogal een vreemde goal.

Luitzen van der Heide
9 maart 2008, 20:10
Klopt Herman, maar ik vond het nogal een vreemde goal.

Klopt ook wel dat ie vreemd was. Maar (jammer genoeg) was duidelijk in een herhaling te zien dat de puck vrij was op het moment van inschieten. Wel is dan weer vreemd dat de goalie (interference) door een speler van de Devols (onbewust) werd belet om een redding te kunnen maken......

Jammer... Is al de tweede keer binnen een week dat BRODEUR en zijn mannen de Leafs pakken. (speciaal voor Dirk, Gefeliciteerd joh)

Abe Brouwer
28 maart 2008, 08:01
Na een 4-2 nederlaag tegen Boston is het over en uit voor Toronto.
De Maple Leafs kunnen na begin april de golfbaan op.:smiley_toronto:

Eric van der Putten
28 maart 2008, 08:59
Er zullen er vast veel zijn die dat als hobby hebben, komt dat goed uit dan hahaha

De Maple Leafs gaan het flink aanpakken voor komend seizoen. Onder andere een compleet nieuw management. Misschien is dit zelfs nog positief voor Paulo...

Joep Meijsen
28 maart 2008, 09:20

De Stanley Cup 2009 is ook prima natuurlijk. De Leafs kunnen het niet ieder jaar winnen, je moet de andere clubs ook wat gunnen.

Luitzen van der Heide
28 maart 2008, 11:51
De Stanley Cup 2009 is ook prima natuurlijk. De Leafs kunnen het niet ieder jaar winnen, je moet de andere clubs ook wat gunnen.

Helemaal mee eens Joep. De young guns zullen op basis van de ervaringen van dit jaar zeker een stap voorwaarts kunnen zetten.

Abe Brouwer
30 maart 2008, 15:05
Leafs eigenaar Richard Peddie heeft in een intervieuw met Hockey Night In Canada verklaart zeer teleurgesteld te zijn in het mislopen van de playoffs voor de 3e keer op rij. Hij verklaarde ook dat de nieuwe Leafs-general manager alle bevoegdheden krijgt om het team op het juiste spoor te krijgen. De nieuwe GM mag spelers wegsturen en aantrekken zonder verantwoording af te leggen. De huidige GM is nu Cliff Fletcher maar die is ad interim.