PDA

View Full Version : Finale 1e divisie

Abe Brouwer
2 maart 2008, 10:56
Wedstrijd 1: IJCU Dragons-Dordrecht Lions eindstand 9-3
Zaterdag wedstrijd 2 in Dordrecht. Serie is best of 3. IJCU leidt met 1-0.

John van Kooten
3 maart 2008, 00:10
Filmpjes weer op:

http://nl.youtube.com/defence78utrecht

Abe Brouwer
3 maart 2008, 20:25
Utrecht gaat definitief eredivisie spelen volgend seizoen?

Gerard Kuiper
4 maart 2008, 00:32
Utrecht gaat definitief eredivisie spelen volgend seizoen?

Mag het hopen! Winnen wij ook een keer ::party::

Luitzen van der Heide
4 maart 2008, 07:20
Mag het hopen! Winnen wij ook een keer ::party::

Nieuwe ronde nieuwe kansen zijn toch de gevleugelde woorden Gerard. Waarom zouden jullie volgend seizoen niet beter zijn dan afgelopen jaar? Ik heb hier in Heerenveen twee keer een team gezien dat mij wel kon bekoren...

Wat meer goals en een degelijke verdediging gaan jullie het zeker beter doen dan het seizoen 2007/2008.

Jasper Busink
4 maart 2008, 11:32
Leuke filmpjes die van youtube :)

Lou-Ann Bartels
4 maart 2008, 15:50
Wedstrijd 1: IJCU Dragons-Dordrecht Lions eindstand 9-3
Zaterdag wedstrijd 2 in Dordrecht. Serie is best of 3. IJCU leidt met 1-0.

Die wedstrijd op NASN zou ik heel graag willen zien, maar de agenda van NASN gaat maar tot 9 maart 12.00 uur en zaterdag is het pas de 8ste maart. Hoe kom je aan deze informatie en om welke datum gaat het nu? Zowel Pittsburg als Washington kruis ik altijd aan als wedstrijden die ik wil zien( Crosby/Malkin-Ovechkin), dus een confrontatie van deze wil ik zeker niet missen!

Luitzen van der Heide
4 maart 2008, 16:06
Deze link zou je moeten helpen Lou-Ann.

http://www.nasn.com/content/nasn/portal.nsf/systemcontent/tvschedule?open&dateadjust=5&

Rechts naast This week`s NASN listings kun je ook een week verder klikken....

17:30http://www.nasn.com/images/nasn/portal/elements/icons/live_btn_small.gif Pittsburgh vs Washington - NHL
Evgeni Malkin and the Pens will be looking to keep up the pace in the Atlantic Division with a win at the Verizon Center against Alex Ovechkin and the Caps.

Lou-Ann Bartels
4 maart 2008, 16:21
Deze link zou je moeten helpen Lou-Ann.

http://www.nasn.com/content/nasn/portal.nsf/systemcontent/tvschedule?open&dateadjust=5&

Rechts naast This week`s NASN listings kun je ook een week verder klikken....

17:30http://www.nasn.com/images/nasn/portal/elements/icons/live_btn_small.gif Pittsburgh vs Washington - NHL
Evgeni Malkin and the Pens will be looking to keep up the pace in the Atlantic Division with a win at the Verizon Center against Alex Ovechkin and the Caps.

Dank je Luitzen, die "next week's listing" had ik over het hoofd gezien. En ik zie dat ze nu ineens wel de hele zondag er op hebben staan. Nou ja, ik weet het nu in ieder geval. Kan ik mijn agenda er op instellen. Geen afspraken maken op dat tijdstip en niemand moet me bellen, want dan neem ik niet op! Haha... het is eigenlijk te gek voor woorden, maar ja.

John van Kooten
4 maart 2008, 21:54
Finalewedstrijd van zaterdag 08 maart is verplaatst naar Utrecht. Aanvang rond 20:00 uur.

Geert van der Meulen
4 maart 2008, 21:59
Finalewedstrijd van zaterdag 08 maart is verplaatst naar Utrecht. Aanvang rond 20:00 uur.

Op de site van Dordrecht staat nog steeds dat de heren Utrechtenaren warm zullen worden ontvangen in de Drechtstedenhal. Hoe zit dat nou?

Abe Brouwer
4 maart 2008, 22:12
Wat is daar de reden van?

Geert van der Meulen
4 maart 2008, 22:32
Wat is daar de reden van?

Dordrecht is blijkbaar bezweken voor het grote geld. ::party:: Dit staat nl. te lezen op de site van Utrecht. Zie voor het hele artikel www.ijcu.nl (http://www.ijcu.nl)

Normaal gesproken is de Drechtstedenhal het decor van de return. Maar de baan in Dordrecht is amper berekend op de naar schatting honderden toeschouwers die vanuit Utrecht hun favorieten achterna reizen. Tribunes zijn er nauwelijks. Er zijn staanplaatsen genoeg, dat wel, maar dan wel op de ijsvloer, direct achter de boarding. Geen passende omlijsting voor een kampioensduel in elk geval.
Vanmiddag - maandag - was over de voortgang van de gesprekken tussen de besturen van beide clubs nog niets te melden. Leaf Dragons ziet de tweede wedstrijd uit deze serie uiteraard het liefst gespeeld in Utrecht, waar naar verwacht voor een volle Vechtsebanen de derde titel sinds de oprichting in 1970 in de wacht kan worden gesleept. Dordrecht aarzelt, omdat het denkt in eigen huis toch nog een derde wedstrijd uit het vuur te kunnen slepen.

Abe Brouwer
4 maart 2008, 22:35
Ik zou het geen beste zaak vinden als een club verder thuisvoordeel opkoopt. Dat mag de NIJB nooit toestaan.

Geert van der Meulen
5 maart 2008, 09:41
Ik zou het geen beste zaak vinden als een club verder thuisvoordeel opkoopt. Dat mag de NIJB nooit toestaan.

Op de site van Utrecht staat het volgende te lezen:

Leaf Dragons IJCU werkt zaterdagavond toch de tweede finalewedstrijd tegen Dordrecht af op eigen ijs. Het duel begint om 20.15 uur. Bij winst zijn de Utrechtse ijshockeyers ? die vorige week Dordrecht met 9-3 klopten op De Vechtsebanen ? kampioen van de Eerste Divisie. Op last van de Dordrechtse politie is het duel, dat aanvankelijk zaterdag 8 maart om 20.45 uur gepland stond in de Drechtstedenhal, verschoven naar Utrecht. Op de kleine accommodatie in Dordrecht werd gevreesd voor veiligheidsproblemen. Om eventuele problemen voor te zijn, wordt de wedstrijd op De Vechstebanen gespeeld.

Jeroen Beulink
5 maart 2008, 10:22
Op de site van Utrecht staat het volgende te lezen:

Leaf Dragons IJCU werkt zaterdagavond toch de tweede finalewedstrijd tegen Dordrecht af op eigen ijs. Het duel begint om 20.15 uur. Bij winst zijn de Utrechtse ijshockeyers ? die vorige week Dordrecht met 9-3 klopten op De Vechtsebanen ? kampioen van de Eerste Divisie. Op last van de Dordrechtse politie is het duel, dat aanvankelijk zaterdag 8 maart om 20.45 uur gepland stond in de Drechtstedenhal, verschoven naar Utrecht. Op de kleine accommodatie in Dordrecht werd gevreesd voor veiligheidsproblemen. Om eventuele problemen voor te zijn, wordt de wedstrijd op De Vechstebanen gespeeld.

Eeuwig zonde !:(

Joren Bakker
5 maart 2008, 10:39
Klopt Geert, het heeft ook niets te maken met thuisvoordeel opkopen. De politie heeft een negatiefadvies uitgebracht over de wedstrijd ivm FC Utrecht supporters die mee zouden reizen met de Dragons en een feest in een discotheek (deze discotheek ligt 50 meter van de ijsbaan) waar Feyenoord supporters aanwezig zouden zijn. Nou is dat nog niet zo'n probleem alleen het terrein rondom de ijsbaan levert vanwege de bouwwerkzaamheden erg gevaarlijke situaties op, losliggende stenen hekken en andere atributen hebben ervoor gezorgd dat de politie hierover een negatief advies uitgeeft. Als je ervoor kiest als vereniging tegen politie advies in toch in dordrecht te spelen ben je als club niet verzekerd. Erg jammer, want het is altijd maar een klein groepje wat het verpest voor andere.( in dit geval ook nog niet eens ijshockeysupporters). Voor dordrecht is dit echt een domper, want we hadden niets liever gewild dan sinds 6 jaar weer eens een finale te spelen in eigen hal. Zeker nu de aandacht in Dordrecht voor het ijshockey sinds jaren niet zo groot is geweest.

Jasper Busink
5 maart 2008, 11:20
het is zeer jammer dat we niet gewoon in onze eigen hal de finale kunnen spelen, echt zonde! :(

Geert van der Meulen
5 maart 2008, 11:20
Klopt Geert, het heeft ook niets te maken met thuisvoordeel opkopen. De politie heeft een negatiefadvies uitgebracht over de wedstrijd ivm FC Utrecht supporters die mee zouden reizen met de Dragons en een feest in een discotheek (deze discotheek ligt 50 meter van de ijsbaan) waar Feyenoord supporters aanwezig zouden zijn. Nou is dat nog niet zo'n probleem alleen het terrein rondom de ijsbaan levert vanwege de bouwwerkzaamheden erg gevaarlijke situaties op, losliggende stenen hekken en andere atributen hebben ervoor gezorgd dat de politie hierover een negatief advies uitgeeft. Als je ervoor kiest als vereniging tegen politie advies in toch in dordrecht te spelen ben je als club niet verzekerd. Erg jammer, want het is altijd maar een klein groepje wat het verpest voor andere.( in dit geval ook nog niet eens ijshockeysupporters). Voor dordrecht is dit echt een domper, want we hadden niets liever gewild dan sinds 6 jaar weer eens een finale te spelen in eigen hal. Zeker nu de aandacht in Dordrecht voor het ijshockey sinds jaren niet zo groot is geweest.

Het lijkt me inderdaad ook erg jammer voor iedereen die dit seizoen meegewerkt heeft aan het succes van Dordrecht. De finale halen, maar niet in eigen hal spelen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn. En dan ook nog uitwijken naar het stadion van de tegenstander. Maar ja, je mag tenminste wel op de thuisbank zitten.:RedFace:

Geert van der Meulen
5 maart 2008, 11:21
het is zeer jammer dat we niet gewoon in onze eigen hal de finale kunnen spelen, echt zonde! :(

Het mooiste wat je nu kunt doen is natuurlijk twee maal op rij winnen.
Dat zou de pijn toch weer wat verzachten.

Remco Bambacht
5 maart 2008, 12:53
Dordt is in ieder geval de club met de meeste spelers die actief zijn op het forum.

Hoe lang moeten we eigenlijk wachten op de nieuwe hal heren?
Na afloop van de halve finale waren mijn voeten namelijk behoorlijk onderkoeld :-)

Jasper Busink
5 maart 2008, 13:03
ze zeggen 2010-2011 maar je weet het nooit, eerst zeiden ze 2008 geloof ik, maarja

hier was ook een topic van:
http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=1555

Remco Bambacht
5 maart 2008, 13:07
Dank je! Nog 2,5 jaar wachten, dat moet te doen zijn! Hoewel als jullie volgend jaar weer zo goed presteren dan wordt het krap langs de boarding...en in de kantine!

Joren Bakker
5 maart 2008, 13:20
Volgens de laatste berichten begint de bouw van de nieuwe ijshal in april. De bedoeling is dat er dus in het seizoen 2010/2011 in gespeeld gaat worden. 1 seizoen nog in de oude hal dus. Dit gaat een baan worden met 1000 zitplaatsen een ijshockey ring en een funbaan(ideaal om mini/welpen en ijshockey school op te laten trainen). Het is jammer dat het zo gelopen is met de finale dit seizoen maar als we voor dit seizoen hadden gezegd dat we de finale zouden spelen had niemand ons serieus genomen. Het is voor ons zaak komend seizoen deze prestatie voort te zetten. Als de aandacht in de regionale media en van bedrijven net zo groot blijft als aan het eind van dit seizoen weet ik zeker dat jullie met de komst van de nieuwe ijshal nog veel van dordrecht gaan horen en zien.

Remco Bambacht
5 maart 2008, 15:28
De tweede en mogeijk beslissende wedstrijd van de finale van de Eerste Divisie is verplaatst van Dordrecht naar Utrecht. Het duel is verplaatst op basis van organisatorische gronden. Utrecht won afgelopen weekend de eerste wedstrijd met 9-3.

Voorafgaande aan de finale waren beide clubs al in gesprek over het omdraaien van de thuiswedstrijden. Die onderhandeling leverde niks op waardoor afgelopen zaterdag de eerste finalewedstrijd gewoon op De Vechtsebanen plaatsvond.

De directie van de Drechtstedenhal heeft inmiddels aan ijshockey.com laten weten dat een feest van Feyenoord-supporters absoluut niks met de verplaatsing te maken heeft. Eerdere berichtgeving wees dat feest nog als oorzaak aan.

Directeur Dennis van Rijswijk: 'De hoofdreden dat de wedstrijd niet in de Drechtstedenhal kan plaatsvinden is puur op basis van organisatorische gronden. De IJ.H.C. Dordrecht Lions kan de hal niet tijdig ingericht krijgen om een bezoekersstroom van ongeveer 1000 mensen te ontvangen vanwege bijvoorbeeld de tribuneopbouw. Aansluitend is de openbare ruimte dusdanig onder constructie vanwege de diverse ontwikkelingen in de omgeving van het Gezondheidspark en de Sportboulevard, dat men gekozen heeft voor de optie om in Utrecht de serie af te wikkelen. Feyenoord-supporters hebben niets te maken met het verplaatsen van deze wedstrijd.'

De hal van de Lions is nauwelijks geschikt voor meer dan 300 toeschouwers. De verrijdbare tribunes die normaal aanwezig zijn bieden plek voor ongeveer 100 toeschouwers waardoor de rest van de bezoekers langs de boarding op de omliggende ijsbaan moeten plaatsnemen. In de halve finale tegen Tilburg Trappers was dit al het geval, verwacht wordt dat in de finale nog meer bezoekers de reis naar Dordrecht zouden maken.

Dordrecht Lions geldt zaterdag wel als thuisploeg. Dat betekent onder meer dat de nog ongeslagen Dragons in de bench gaat zitten waar normaal gesproken de tegenstanders plaatsnemen. Verder zijn beide clubs overeen gekomen dat, na aftrek van de organisatiekosten, de recette wordt gedeeld.

Mocht Utrecht zaterdagavond verliezen, dan wordt het derde duel eveneens in Utrecht gespeeld. Gezien de te verwachten belangstelling opent Utrecht een tweede kassa, zodat alle toeschouwers op tijd hun plaats op de tribune kunnen vinden. Desondanks worden belangstellenden aangeraden op tijd naar De Vechtsebanen te komen. Het duel begint zaterdag om 20.15 uur.

Winst voor Utrecht zou het eerste kampioenschap betekenen sinds begin jaren negentig. In 1991 en 1992 behaalde Utrecht twee opeenvolgende kampioenschappen in de Eredivisie.

Sabrina van Eijsden
5 maart 2008, 16:44
Ik vind het echt sneu voor de jongens dat ze niet de finale in eigen hal kunnen spelen. En alsof dat nog niet het ergste is wordt het naar UTRECHT verplaatst! Het kan toch niet zo zijn dat Utrecht 2 keer thuis voordeel heeft! Het gaat er niet om of Dordrecht nou wint of verliest (natuurlijk wil ik dat ze winnen), maar het hoort gewoon niet zo te gaan.
Dan mogen ze in Utrecht op de andere bank zitten, poehoe alsof dat iets uitmaakt!
Laat dan de wedstrijd in Tilburg spelen. Dan is het ook niet zo dat er een ploeg thuis voordeel heeft die het niet hoort te hebben.

Er zal vast niets aan veranderen, maar ik wilde het toch even kwijt.

LET'S GO LIONS! ::bluerant::

Joren Bakker
5 maart 2008, 16:52
De tweede en mogeijk beslissende wedstrijd van de finale van de Eerste Divisie is verplaatst van Dordrecht naar Utrecht. Het duel is verplaatst op basis van organisatorische gronden. Utrecht won afgelopen weekend de eerste wedstrijd met 9-3.

Voorafgaande aan de finale waren beide clubs al in gesprek over het omdraaien van de thuiswedstrijden. Die onderhandeling leverde niks op waardoor afgelopen zaterdag de eerste finalewedstrijd gewoon op De Vechtsebanen plaatsvond.

De directie van de Drechtstedenhal heeft inmiddels aan ijshockey.com laten weten dat een feest van Feyenoord-supporters absoluut niks met de verplaatsing te maken heeft. Eerdere berichtgeving wees dat feest nog als oorzaak aan.

Directeur Dennis van Rijswijk: 'De hoofdreden dat de wedstrijd niet in de Drechtstedenhal kan plaatsvinden is puur op basis van organisatorische gronden. De IJ.H.C. Dordrecht Lions kan de hal niet tijdig ingericht krijgen om een bezoekersstroom van ongeveer 1000 mensen te ontvangen vanwege bijvoorbeeld de tribuneopbouw. Aansluitend is de openbare ruimte dusdanig onder constructie vanwege de diverse ontwikkelingen in de omgeving van het Gezondheidspark en de Sportboulevard, dat men gekozen heeft voor de optie om in Utrecht de serie af te wikkelen. Feyenoord-supporters hebben niets te maken met het verplaatsen van deze wedstrijd.'

De hal van de Lions is nauwelijks geschikt voor meer dan 300 toeschouwers. De verrijdbare tribunes die normaal aanwezig zijn bieden plek voor ongeveer 100 toeschouwers waardoor de rest van de bezoekers langs de boarding op de omliggende ijsbaan moeten plaatsnemen. In de halve finale tegen Tilburg Trappers was dit al het geval, verwacht wordt dat in de finale nog meer bezoekers de reis naar Dordrecht zouden maken.

Dordrecht Lions geldt zaterdag wel als thuisploeg. Dat betekent onder meer dat de nog ongeslagen Dragons in de bench gaat zitten waar normaal gesproken de tegenstanders plaatsnemen. Verder zijn beide clubs overeen gekomen dat, na aftrek van de organisatiekosten, de recette wordt gedeeld.

Mocht Utrecht zaterdagavond verliezen, dan wordt het derde duel eveneens in Utrecht gespeeld. Gezien de te verwachten belangstelling opent Utrecht een tweede kassa, zodat alle toeschouwers op tijd hun plaats op de tribune kunnen vinden. Desondanks worden belangstellenden aangeraden op tijd naar De Vechtsebanen te komen. Het duel begint zaterdag om 20.15 uur.

Winst voor Utrecht zou het eerste kampioenschap betekenen sinds begin jaren negentig. In 1991 en 1992 behaalde Utrecht twee opeenvolgende kampioenschappen in de Eredivisie.

Dit is echter niet wat er richting ons als spelersgroep is gecommuniceerd. De belangrijkste reden die naar ons is gecommuniceerd was een negatief politierapport ivm een melding van mogelijke rellen. Wat de oorzaak echter ook is Het blijft een slechte en jammere zaak dat we hierdoor geen thuiswedstrijd kunnen spelen. Inderdaad nog liever op neutraal terrein dan in Utrecht.

Abe Brouwer
5 maart 2008, 16:56
Ik vind dit ook maar vreemd. Waarom komen ze er nu pas achter dat die hal in Dordrecht ongeschikt zou zijn? Ik denk dat Dordrecht Lions financieel er goed uitkomt: halve recette van een goedbezochte wedstrijd plus een premie om het thuisrecht van de hand te doen. Maar tegenover je fans kan je het eigenlijk niet maken.

Geert van der Meulen
5 maart 2008, 17:35
Ik vind dit ook maar vreemd. Waarom komen ze er nu pas achter dat die hal in Dordrecht ongeschikt zou zijn? Ik denk dat Dordrecht Lions financieel er goed uitkomt: halve recette van een goedbezochte wedstrijd plus een premie om het thuisrecht van de hand te doen. Maar tegenover je fans kan je het eigenlijk niet maken.

Dat Dordrecht ook de kosten meebetaalt: ala!
Maar dat ze helft van hun recette moeten afstaan vind ik wel een beetje vreemd.

Jeroen Beulink
5 maart 2008, 20:28

Tegenover onze fans kunnen we het zeker niet maken.
We hebben sinds een lange tijd weer een draai in de goede richting kunnen geven aan het ijshockey in Dordt.
Het behalen van de play-offs lag als doelstelling bij de coach, spelers en aanhang.
Dat dit is bereikt is natuurlijk mooi, maar wanneer we dan als team blijken te kunnen opereren en het voor elkaar weten te krijgen om "the best of the rest" te worden en de finale te bereiken dan wil je dit met het thuispubliek kunnen beleven.::party::
Zeker aangezien we dit jaar 2 x verloren hebben thuis (weliswaar tegen Utrecht), maar het geeft aan dat , net zoals ieder team we thuis het beste spel kunnen bieden.
Hierom vind ik de gang van zaken rondom dit verhaal zeer, maar dan ook zeer merkwaardig. Hoe lang weten we al niet in Dordt dat de ijshal hiervoor eigenlijk niet geschikt is !! de hal staat er al 318 jaar.
Ik hoop dat hier spoedig nog een oplossing voor komt, anders word het een zelfde wedstrijd als vorige week.:(

Joren Bakker
6 maart 2008, 16:40
Even in navolging op het geplaatste stuk op ijshockey.com:

Bron: www.dordrechtlions.nl (http://www.dordrechtlions.nl)

De wedstrijd van aankomende zaterdagavond 8 maart zal NIET in Dordrecht worden gespeeld. Na intensief en langdurig overleg met de politie van Dordrecht is besloten de wedstrijd geen doorgang te laten vinden op Dordts grondgebied.

De ontvangen signalen, de huidige locatie en de hoeveelheid verwachte supporters maken het onmogelijk ieders veiligheid te garanderen. Signalen zijn er in de vorm van supporters verenigingen van andere sporten die rondom dit evenement aanwezig zullen zijn. Hiermee is dan ook de kansfactor elkaar te treffen dusdanig groot dat de politie dit ziet als een risicofactor. Daarnaast is het conflict van de politie cao ook nog niet opgelost. Dit zou kunnen leiden tot verminderde inzet van politieagenten. Daarnaast staat de Drechtstedenhal op dit moment in een bouwput waarbij bouwmaterialen vrij voor handen zijn. Het is niet geheel ondenkbaar dat hier gebruik van zal worden gemaakt op een oneigenlijke wijze.

De hoeveelheid verwachte supports is in basis dan nog het minste probleem. Hiervoor is een beheersplan opgezet wat goed uitvoerbaar is. Hierbij enkel rekening houdende met supporters die ook daadwerkelijk voor ijshockey komen. De berichten dat het niet haalbaar zou zijn dit tijdig te realiseren zijn dan ook niet aan de orde en bestrijdt het bestuur nadrukkelijk. Dit alles in ogenschouw nemende is het bestuur van mening dat de wedstrijd spelen in de Drechtstedenhal een te hoog risicoprofiel met zich meebrengt. De veiligheid van de bezoekers kan niet worden gegarandeerd.

Het bestuur heeft in overleg met de betrokken partijen daarom besloten veiligheid boven alles te stellen en daarmee de wedstrijd op een alternatieve locatie te laten plaats vinden.

Hierbij zijn drie opties bekeken:
- Neutraal terrein
- Vechtsebaan Utrecht
- Andere datum of tijdstip

Optie 1 levert een oplossing voor het facilitaire gedeelte (tribunes) maar daarnaast een direct financieel gevaar. Hiervoor zijn contacten gelegd met de exploitanten van de ijsbanen in Den Haag en Zoetermeer. Bij laatst genoemde is ook ge?nformeerd bij het bestuur van de Zoetermeer Panters. Zij willen graag medewerking verlenen maar er is helaas geen ijs beschikbaar. Opvolgend moeten dan ook hier alle randzaken worden geregeld waar we in basis al meer dan drie dagen mee bezig zijn geweest met onder andere de politie Dordrecht. In tijd gezien geen haalbare kaart meer.

Optie 2 is realistisch ondanks de nadrukkelijke wens van het bestuur en spelers dit niet te doen. Alle zaken zijn daar echter reeds op orde of zijn op korte termijn op orde te brengen.

Optie 3 is een verlegging van het probleem. Politie ziet hier geen verbetering van de situatie in ontstaan en blijft dan ook de wedstrijd als risico beschouwen. Openbare orde en veiligheid blijven dan een door hen niet te garanderen zekerheid.

Er is in een relatief kort tijdsbestek naar allerlei oplossingen gezocht en gekeken om enerzijds de wedstrijd in eigen huis te spelen maar anderzijds een alternatieve locatie op te zoeken anders dan Utrecht. Dit is tot op heden niet gelukt. Opvolgend is er contact gezocht met de NIJB. In basis is het mogelijk de wedstrijd uit te laten stellen en deze te verplaatsen naar 15 maart aanstaande. Dit levert voor Dordrecht als speelplaats niets op en de meest logische alternatieven zijn Den Haag en Zoetermeer. Beide geven aan geen ijs ter beschikking te hebben.

Het bestuur heeft dan ook besloten voor Optie 2 te gaan en daarmee de wedstrijd te laten spelen in Utrecht. Inmiddels is in goed overleg met Utrecht de nodige basis zaken op de rit gezet.

Mogelijk financieel gewin door het verkrijgen van een deel van de recette is in geen enkel opzicht een wegingsfactor geweest in de eindbeslissing. Uiteraard is Utrecht blij dat zij nu kans maken om de kampioensgordel om te laten hangen in hun eigen thuishonk. Maar wij kunnen ons niet aan de indruk ontrekken dat ook Utrecht het zeer betreurt dat door externe factoren deze beslissing tot stand heeft moeten komen. Dit komt onze sport wederom niet ten goede.

Vandaag zal er met de NIJB contact worden gelegd om een definitieve omkadering van dit geheel te laten plaats vinden en daarmee hun goedkeuring te vragen de wedstrijd in Utrecht af te handelen. Dit is een officiële handeling die nog vanuit Dordtse zijde dient plaats te vinden.

Hierbij dan ook een ultieme oproep aan al onze leden maar ook sponsoren, vrienden, etc., etc. om af te reizen naar Utrecht en daar onze jongens door deze wedstrijd heen te slepen. Iedereen heeft een nieuwe kans, dus ook Dordrecht.

Hopelijk geeft dit bericht enig inzicht op de genomen en nog te nemen acties en is hiermee ook begrip te creëren voor de genomen besluiten.

Remco Ooijen
Secretaris / a.i. Voorzitter