PDA

View Full Version : Heerenveen - HIJS (Playoff) 3e wedstrijd

Harry Batist
1 maart 2008, 10:17
Ok, een zeer spannend weekend staat ons weer te wachten met een uit- een thuiswedstrijd. Ben benieuwd wat voor een discussie's er dit keer weer losbarsten. Ik ga voor 2 overwinningen voor HIJS, heb er een zeer goed gevoel over dat we vanavond een kleine overwinning boeken met zondag idem dito overwinning en dan is de basis gelegd. Barst maar los!!!

Gerard van der Heide
1 maart 2008, 10:22
We zullen zien Harry.
Ik verwacht een vol Thialf met Flyerfans, welke haar team volledig naar de overwinning zal gaan schreeuwen als het moet.

Kathy van Wissen
1 maart 2008, 11:07
We zullen zien Harry.
Ik verwacht een vol Thialf met Flyerfans, welke haar team volledig naar de overwinning zal gaan schreeuwen als het moet.

Ik ga er zo vantussen...heb andere zaken dit weekend,maar veel plezier allemaal in H`veen...en dat de beste mag winnen...hoop wel op Den Haag!!!!::party::

Xander van Dijk
1 maart 2008, 11:12
Ik werd al om 6 uur wakker vanochtend met playoff kriebels. Ik ga voor 2 flyers overwinningen uiteraard.

Let the games begin :)

Alex van den Brink
1 maart 2008, 11:31
Wie van Den Haag reizen er af naar Heerenveen?

Jeroen Zabel
1 maart 2008, 11:35
Wie van Den Haag reizen er af naar Heerenveen?

Weet het nog niet Alex, Ga jij ?

Leroy van der Hout
1 maart 2008, 11:37
Present!

Cornelis de Heij
1 maart 2008, 12:21
Ook ik zal er zijn en inderdaad laten we hopen op mooie wedstrijden dit weekend en dat we misschien de basis kunnen leggen voor een finale plek.

Luitzen van der Heide
1 maart 2008, 12:47
Ook ik zal er zijn en inderdaad laten we hopen op mooie wedstrijden dit weekend en dat we misschien de basis kunnen leggen voor een finale plek.

Tot vanavond Cornelis. Ik verwacht dat je een mooie spannende pot IJS-hockey te zien krijgt, waarin -en dat is helaas tegen je hoop in- de Flyers zullen laten zien dat ze het verlies in Den Haag als een ingecalculeerde misstap beschouwen.

Ik denk dat al met al het thuisvoordeel voor de Flyers van doorslaggevende belang is. Uiteraard zal HYS er alles aan doen om niet te snel te capituleren, maar ook daar spelen ze dan de Flyers weer mee in de kaart...

Het zal vanavond een wedstrijd worden met een eindstand van 5-3 voor de Flyers. Laatste goal is een Empty netter.

Zondag in Den Haag. Daar zullen de Flyers moeten exceleren. En let maar op dat doen ze ook... Eindstand voor deze uitwedstrijd is in mijn beleving een 2-3 overwinning voor de Flyers...

Na dit weekend zal de play-off stand dus zo als ik het zie 3 tegen 1 zijn in het voordeel van de Flyers.... Maar uiteraard is het ook vanuit Heerenveens oogpunt bekeken een gegeven dat de wens, de vader is van de gedachte.....

Het is dus nu aan het TEAM om de wensen, gevoelens en voorspelling uit te laten komen!

Leroy van der Hout
1 maart 2008, 13:01
Ik had toevallig precies dezelfde gedachte over dat excelleren en ingecalculeerde misstap, maar dan omgedraait. Ook de 3-5 vanavond en dan morgen 3-2, Met als resultaat 1-3 voor Den Haag kwam me bekend voor, raar he? :wink:

Het zal in ieder geval erg spannend worden!

Luitzen van der Heide
1 maart 2008, 13:25
Ik had toevallig precies dezelfde gedachte over dat excelleren en ingecalculeerde misstap, maar dan omgedraait. Ook de 3-5 vanavond en dan morgen 3-2, Met als resultaat 1-3 voor Den Haag kwam me bekend voor, raar he? :wink:

Voor mij is het al spannend en dat blijft het totdat er een finalist bekend is. Uiteraard wens ik HYS ook wel succes, maar toch net iets minder dan de FLYERS.

de FLYERS hebben nog iets goed te maken.

Auke de Vries
1 maart 2008, 13:52
Hoop dat de Flyers het in de komende 3 wedstrijden gaan afmaken.
Vanavond een 4-1 overwinning, morgen een 2-3 overwinning en volgende week zaterdag een 6-2 overwinning, zou mooi zijn toch. ::detective::::wavetowel::::fries::

We zien het de komende wedstrijden wel hoe het allemaal gaat aflopen.

Wens een ieder een sportieve en gezellige avond toe, oân't j?n.

Alex van den Brink
1 maart 2008, 14:06
Ja , ik heb kaarten besteld, goeie service trouwens.

René Hendriksen
1 maart 2008, 15:10
Ok, een zeer spannend weekend staat ons weer te wachten met een uit- een thuiswedstrijd. Ben benieuwd wat voor een discussie's er dit keer weer losbarsten. Ik ga voor 2 overwinningen voor HIJS, heb er een zeer goed gevoel over dat we vanavond een kleine overwinning boeken met zondag idem dito overwinning en dan is de basis gelegd. Barst maar los!!!

Oké Harry, mijn uitbarsting.....
Ik ben speciaal voor deze uitwedstrijd een dag eerder van mijn wintersportvakantie teruggekeerd. Hoop je dan ook vanavond in het HYS-vak bij de de Flyers tegen te komen!
En ik hoop dat een heel en vol HYS-vak 'ons team' naar een overwinning zal schreeuwen...
Ikzelf zal daar mijn uiterste best voor doen, want wegens vakantie heb ik nog wat goed te maken,haha...
Wens de supporters van beide teams een sportieve en spannende wedstrijd toe. Ik doe geen voorspelling, moge de beste winnen!!

Wayne de Jong
1 maart 2008, 16:22
Hoor net dat het uitverkocht is, hmm, beter, doen onze jongens het vaak goed bij!

Harry Batist
1 maart 2008, 19:31
Voor de thuisblijvers, let the game begin

Abe Brouwer
1 maart 2008, 19:37
www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameNr=24725 (http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameNr=24725)

Harry Batist
1 maart 2008, 19:57
07:28: 0-1 Hijs Den Haag: 20: Matt KORTHUIS [EQ]

Gerard Mikkers
1 maart 2008, 20:02
13:39: 1-1 Vadeko Flyers Heerenveen: 97: Matthew McCARTHY (16: Hans KROON; 83: Michael McCARTHY) [EQ]

Harry Batist
1 maart 2008, 20:12
19:00: 2-1 Vadeko Flyers Heerenveen: 83: Michael McCARTHY (97: Matthew McCARTHY; 16: Hans KROON) [EQ]

Natascha Vrooland
1 maart 2008, 20:19
Weet iemand waar ik de stand kan volgen?
bvd Natascha

Ferdinand van Berlo
1 maart 2008, 20:20
bvd Natascha

http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameNr=24725

Natascha Vrooland
1 maart 2008, 20:23
Hey Fer,
Dank je wel.
xx

Harry Batist
1 maart 2008, 20:25
bvd Natascha http://www.svfh.nl/live/live.htm kan ook....

Harry Batist
1 maart 2008, 20:43
2 -2 .

Marco Kronenburg
1 maart 2008, 20:51
volgens mij weer een mooie/ spannende
pot

Harry Batist
1 maart 2008, 20:55
volgens mij weer een mooie/ spannende
pot zoals en playoff moet zijn,, 4-2 inmiddels gaat niet goed

Sven van de Wall
1 maart 2008, 20:59
leuk voor de flyers

Abe Brouwer
1 maart 2008, 21:15
Na 2 periodes 4-2 voor Flyers

Harry Batist
1 maart 2008, 21:32
helaas 5-2 en 6-2.... keeperswisseling HIJS

Heather Lambers
1 maart 2008, 21:36
5-2 6/2 al en Goeli gewisselt

Gerard Mikkers
1 maart 2008, 21:38
helaas 5-2 en 6-2.... keeperswisseling HIJS

Gaat niet goed daar. Hou mijn hart vast voor morgen.

Jan Been
1 maart 2008, 21:43
::party::Heerenveen gefeliciteerd met deze verdiende overwinning.::party::

Heather Lambers
1 maart 2008, 21:44
::party::Heerenveen gefeliciteerd met deze verdiende overwinning.::party::

inderdaad alvast gefeliciteert::party::

Harry Batist
1 maart 2008, 21:46
Korthuis geblesseerd

John Steenpoorte
1 maart 2008, 21:49
kom net binnen gaat lekker zeg pfffffff

Harry Batist
1 maart 2008, 21:52
7-2 inmiddels>>>Heerenveners gefeliciteerd

Jan Been
1 maart 2008, 21:53
7-2 inmiddels>>>Heerenveners gefeliciteerd

In middels al 8-2

Harry Batist
1 maart 2008, 21:55
In middels al 8-2 Aardige afstraffing Jan, helaas te veel deze keer

Rudy Bouquet
1 maart 2008, 22:07
Hecimovic ook nog even een match......!

Misschien wel zijn laatste wedstrijd van dit seizoen.

Gerard Mikkers
1 maart 2008, 22:26
Aardige afstraffing Jan, helaas te veel deze keer
Het is niet anders. Ze hebben al met al een goed seizoen gedraaid.

Sietze de Vries
1 maart 2008, 22:33
Net terug van een mooi avondje ijshockey als je Flyerfan bent.
De wedstrijd was niet goed maar wel vol spanning en hard op een faire manier.
Na de 4-2 was het verzet gebroken en heerste er maar 1 ploeg met als gevolg een afgetekende overwinning.

Helaas ging het 1 1/2 minuut voor tijd fout.
Wat er allemaal op het ijs en bij de strafbank met het publiek gebeurde heeft niets met ijshockey te maken.
Kon niet goed zien wat er precies gebeurde dus ga ook niet met mijn vinger wijzen.
Wel is het slecht voor het ijshockey in zijn algemeen dat dit soort dingen gebeuren.

Mag hopen dat dit soort zaken uit de ijshockeytempels wegblijven.

Een Flyersupporter met gemengde gevoelens.

John Steenpoorte
1 maart 2008, 22:44
Na de 4-2 was het verzet gebroken en heerste er maar 1 ploeg met als gevolg een afgetekende overwinning.

Wat er allemaal op het ijs en bij de strafbank met het publiek gebeurde heeft niets met ijshockey te maken.
Kon niet goed zien wat er precies gebeurde dus ga ook niet met mijn vinger wijzen.
Wel is het slecht voor het ijshockey in zijn algemeen dat dit soort dingen gebeuren.

hier zitten we niet op te wachten bij deze sport hoor.:RedFace:

Theo van der Duin
1 maart 2008, 22:51
Nee erg jammer dit. (ik weet ondertussen dat dit bij de playoffs niet hoort). Het vechten hoort er niet bij wat mij betreft. Ik kan mij de frustraties wel voorstellen bij HIJS maar dit in niet zo als het hoort. Verder echt een goeie spannende wedstrijd waarbij door Den Haag echt goed is gewerkt maar het wou maar niet lukken voor deze ploeg. De scheids was maar middelmatig naar mijn idee. Morgen weer een kans.

Kees-Jan Roos
1 maart 2008, 23:04
Volgens mij waren het in Den Haag de flyers die geen hand gaven en dan vinden jullie het nu onsportief dat Den Haag geen hand geeft. Maar we gaan morgen zien hoe het gaat verlopen ik heb er in ieder geval een goede hoop in dat Den Haag morgen wint. Maar laten we deze wedstrijd in ieder geval snel vergeten :P

Sietze de Vries
1 maart 2008, 23:07
Zoals al vaker gezegt op dit forum is handjeschudden na een playoff wedstrijd iets wat niet gedaan wordt.
Dus nog 1 x voor allen, de handen worden pas na de beslissende wedstrijd geschud.
Tenminste dat mag ik hopen.

Wendy Tellers
1 maart 2008, 23:08
Als de ene partij geen hand geeft aan wie geeft de andere partij dan wel een hand?
Alle spelers zijn op de hoogte van de regel dat er geen handjes geschud worden.
Dit is niet alleen in Nederland.
Maar ik kan mij indenken dat het winnende team of het thuisspelende team net iets langer op het ijs is en dat het dan lijkt alsof zij wel klaar staan om handjes te schudden.
Maar dat is niet zo.

Theo van der Duin
1 maart 2008, 23:09
Volgens mij waren het in Den Haag de flyers die geen hand gaven en dan vinden jullie het nu onsportief dat Den Haag geen hand geeft. Maar we gaan morgen zien hoe het gaat verlopen ik heb er in ieder geval een goede hoop in dat Den Haag morgen wint. Maar laten we deze wedstrijd in ieder geval snel vergeten :P

Het was dus mijn fout. Ik wist niet dat er geen handen geschut worden bij de playoffs omdat dit als 1 wedstrijd word gezien.

Abe Brouwer
1 maart 2008, 23:17
Het was dus mijn fout. Ik wist niet dat er geen handen geschut worden bij de playoffs omdat dit als 1 wedstrijd word gezien.
Kan gebeuren, Theo. Je bent niet de enige die dat niet weet. Elk jaar komt deze vraag weer terug.

Harry Pal
1 maart 2008, 23:24

Kan me best voorstellen dat de gemoederen daar zo verhit waren: HECIMOVIC, die moeten ze ook de rest van het seizoen schorsen. Wat een ............... Zal geen obscene woorden gebruiken want ze donderen je gelijk een paar weken het forum af.

Wendy Tellers
1 maart 2008, 23:25
Hecimovic ook nog even een match......!
58:44: PEN Hijs Den Haag: 7: Alan van BENTEM 2 min Roughing
58:44: PEN Hijs Den Haag: 8: John HECIMOVIC 10 min Roughing
58:44: PEN Hijs Den Haag: 8: John HECIMOVIC 2 min Roughing
58:44: PEN Vadeko Flyers Heerenveen: 71: Alexander IVANOV 25 min Slashing
58:44: PEN Hijs Den Haag: 8: John HECIMOVIC 25 min Abuse of Officials

Een match voor Abuse of Officials! Wat heeft die dan gedaan?
Het is de eerste keer dat ik voor deze straf een match uitgedeeld zie .......

Annet Boers
1 maart 2008, 23:32
58:44: PEN Hijs Den Haag: 8: John HECIMOVIC 10 min Roughing
58:44: PEN Hijs Den Haag: 8: John HECIMOVIC 2 min Roughing
58:44: PEN Hijs Den Haag: 8: John HECIMOVIC 25 min Abuse of Officials

Een match voor Abuse of Officials! Wat heeft die dan gedaan?
Het is de eerste keer dat ik voor deze straf een match uitgedeeld zie .......

ik heb gezien dat er met een stick geslagen werd naar/tegen de scheids. Moet er wel bij zeggen dat ik niet weet of dat iemand van de flyers was of van Hijs. Ik stond te ver weg om het te zien. Gezien deze straf zou je denken dat het Hecimivic was. Maar goed we zullen het vanavond of morgen vast wel horen van iemand die het gezien heeft...

Marga Scheening
1 maart 2008, 23:55
Hoe gaat het eigenlijk met de mevrouw (tribune) die een puck tegen haar hoofd kreeg?
Ik hoop dat ze hiermee niet haar plezier aan een ijshockey wedstrijd kwijt is. De dokter moest de wond gaan hechten en ik wens haar veel beterschap en hoop dat ze er zaterdag 8 maart weer zit!

Luitzen van der Heide
1 maart 2008, 23:57

Deze straf was de meest overbodige straf van het seizoen. Het is volstrekt onredelijk Mijnheer Ivanov dat je op een dergelijke manier je gram gaat halen. Je teammaat helpen doe je zeker niet door iemand te slashen van achteren en dan ook nog eens op een "vrijwel" onbeschermde plek....

Had dan gewoon de handschoen geworpen en met de vuist je maat te hulp geschoten.

Annet Boers
1 maart 2008, 23:58

Deze straf was de meest overbodige straf van het seizoen. Het is volstrekt onredelijk Mijnheer Ivanov dat je op een dergelijke manier je gram gaat halen. Je teammaat helpen doe je zeker niet door iemand te slashen van achteren en dan ook nog eens op een "vrijwel" onbeschermde plek....

Had dan gewoon de handschoen geworpen en met de vuist je maat te hulp geschoten.

heb dit niet gezien... maar idd doe je zoeits niet op deze manier...

Harry Pal
2 maart 2008, 00:02

Dat had Bolt, Hup of Van Assenberg moeten doen, die kun je wel een wedstrijd missen.

Luitzen van der Heide
2 maart 2008, 00:07
Dat had Bolt, Hup of Van Assenberg moeten doen, die kun je wel een wedstrijd missen.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens Harry. Ook dat vind ik niets met IJS-hockey te maken hebben. Dat zou in mijn mening alleen gekund hebben als de jongens ten tijde van het voorval werkelijk op het ijs stonden. En dat was niet zo. Dat je Becks helpt als die het aan de stok heeft met een speler van HYS als onderdeel van de shift die op dat moment speelt... Alle respect. Maar niet zoals Ivanov deed.

Geert van der Meulen
2 maart 2008, 00:35
Je kunt nog niet eens de naam goed schrijven: het is Balt en Assenberg (zonder van). En als je goed hebt opgelet geeft meneer Andjelic in de krantenartikelen over Balt en Assenberg nogal hoog op van deze jongens.
Beschamend is het daarom dat deze spelers zelfs bij een 6-2 voorsprong nog niet op het ijs komen (zoals zovaak).

Pieter van der Wal
2 maart 2008, 01:01
En als je goed hebt opgelet geeft meneer Andjelic in de krantenartikelen over Balt en Assenberg nogal hoog op van deze jongens.
Beschamend is het daarom dat deze spelers zelfs bij een 6-2 voorsprong nog niet op het ijs komen (zoals zovaak).

Heeft AA zoals gewoonlijk (lees 1 jaar lang) je voor deze wedstrijd weer de les gelezen vandaag GvdM ? Achteraf natrappen is erg makkelijk, wordt hoog tijd dat je je gratis seizoen kaart van de Vadeko Flyers inlevert en je beperkt tot het 2 team van de Flyers.

Natascha Vrooland
2 maart 2008, 01:11
Heeft AA zoals gewoonlijk (lees 1 jaar lang) je voor deze wedstrijd weer de les gelezen vandaag GvdM ? Achteraf natrappen is erg makkelijk, wordt hoog tijd dat je je gratis seizoen kaart van de Vadeko Flyers inlevert en je beperkt tot het 2 team van de Flyers.

Heren, heren morgen weer een nieuwe dag. gezellig samen een biertje drinken. ::proost::

Michael van Opstal
2 maart 2008, 01:14

Pietertje kan weer eens niet tegen kritiek!

Karel van der Wal
2 maart 2008, 01:52
ikke wel, ook na de 6-2 kwamen deze spelers niet op het ijs omdat er nog teveel tijd was voor een inhaal race, maar vriend gvdm denkt alleen maar aan zijn jonkies uit het 2e team, eerste divisie die zich ook Flyers noemen. Ik zeg nogmaals, deze knapen hebben en krijgen voldoende tijd om te ruiken aan het " grote" werk, alleen er zijn mensen die menen dat een vierde plaats in de eerste divisie automatisch inhoudt dat een eredivisie team te kust en te keur kan gaan in dat eerste divisie team.

Forget het GvdM, ik had jouw ijshockey intelligentie toch wat hoger, zeker wat betreft play off time.

Michael van Opstal
2 maart 2008, 02:26
ikke wel, ook na de 6-2 kwamen deze spelers niet op het ijs omdat er nog teveel tijd was voor een inhaal race, maar vriend gvdm denkt alleen maar aan zijn jonkies uit het 2e team, eerste divisie die zich ook Flyers noemen. Ik zeg nogmaals, deze knapen hebben en krijgen voldoende tijd om te ruiken aan het " grote" werk, alleen er zijn mensen die menen dat een vierde plaats in de eerste divisie automatisch inhoudt dat een eredivisie team te kust en te keur kan gaan in dat eerste divisie team.

Forget het GvdM, ik had jouw ijshockey intelligentie toch wat hoger, zeker wat betreft play off time.

Kijk Karel dat is nu een een beter antwoord dan je nazaat.

René Fortuin
2 maart 2008, 08:35

Forget het GvdM, ik had jouw ijshockey intelligentie toch wat hoger, zeker wat betreft play off time.Toch is het geweldig dat Gvdm dat doet. Steeds maar imports van en naar schiphol rijden is ook niet erg goed voor de toekomst.

Geert van der Meulen
2 maart 2008, 11:08

Laten we het over jouw ijshockey intelligentie maar niet hebben. De officials bij de wedstrijden van Heerenveen Flyers hebben zich dit seizoen bescheurd om jouw uitlatingen op de tribune.
Ik weet het: blijkbaar regeert de angst voor de tegenstander. Waar Tilburg in wedstrijden tegen Groningen Ian Meierdres op goal zet en dan wint, is het Heerenveen die ook dan nog niet zijn jeugdgoalie durft in te zetten en nog maar ternauwernood wint.
Als je Balt en Assenberg in die laatste tien minuten enkele shifts geeft is er geen enkele aanleiding om bang te zijn voor een inhaalrace. Allereerst heb je dan wel erg weinig vertrouwen in deze spelers die je toch zelf selecteert als coach en ten tweede kun je misschien enkele andere spelers behoeden voor domme acties zoals gisteravond Ivanov.

Puk Daniels
2 maart 2008, 11:26
Laten we het over jouw ijshockey intelligentie maar niet hebben. De officials bij de wedstrijden van Heerenveen Flyers hebben zich dit seizoen bescheurd om jouw uitlatingen op de tribune.
Ik weet het: blijkbaar regeert de angst voor de tegenstander. Waar Tilburg in wedstrijden tegen Groningen Ian Meierdres op goal zet en dan wint, is het Heerenveen die ook dan nog niet zijn jeugdgoalie durft in te zetten en nog maar ternauwernood wint.
Als je Balt en Assenberg in die laatste tien minuten enkele shifts geeft is er geen enkele aanleiding om bang te zijn voor een inhaalrace. Allereerst heb je dan wel erg weinig vertrouwen in deze spelers die je toch zelf selecteert als coach en ten tweede kun je misschien enkele andere spelers behoeden voor domme acties zoals gisteravond Ivanov.

Hebben jullie elkaars telefoonnummer? Bel dan eens even en spreek het uit met elkaar. Is het oud zeer, probeer er dan een streep onder te zetten en begin opnieuw. Hebben jullie dan nog problemen met elkaar, probeer dan begrip voor elkaars mening te krijgen om daar vervolgens ook respect voor te hebben. Daar doen jullie niet alleen de forumbezoekers een plezier mee, maar misschien nog het meest jullie zelf.

Kusjes voor de families Van der Meulen en Van der Wal.

:goodman:

Geert van der Meulen
2 maart 2008, 11:28
Hebben jullie elkaars telefoonnummer? Bel dan eens even en spreek het uit met elkaar. Is het oud zeer, probeer er dan een streep onder te zetten en begin opnieuw. Hebben jullie dan nog problemen met elkaar, probeer dan begrip voor elkaars mening te krijgen om daar vervolgens ook respect voor te hebben. Daar doen jullie niet alleen de forumbezoekers een plezier mee, maar misschien nog het meest jullie zelf.

Kusjes voor de families Van der Meulen en Van der Wal.

:goodman:

Ik begrijp je goede bedoelingen Puk!
Probleem is wat op de achtergrond speelt en dat betreft nog niet eens mij persoonlijk. Daar was nog wel overheen te komen.

Luitzen van der Heide
2 maart 2008, 11:43
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat een individuele actie van Ivanov met het opstellen van Balt en Assenberg te maken heeft. En hoe deze actie vervolgens weer zogenaamd in relatie staat tot het opstellen van "young guns". Bovendien is het niet Karel maar Alex die de opstelling en derhalve ook de line-up maakt.

Nog minder begrijp ik het gegeven dat officials zich bescheuren om uitlatingen van Karel en dan ook nog wel op de Tribune. Karel geeft in zijn posting zijn mening weer en -even los van persoonlijke opvattingen over die mening- zit hij denk ik niet ver naast de waarheid.

In mijn optiek speelden er zelfs nog enkele andere redenen mee. Zoals bijvoorbeeld, de wedstrijd van vanavond, het uitbouwen van de voorsprong, enz....

Het er op zetten van Balt en Assenberg op de manier die GvdM voorstaat vind ik overigens ook zwaar getuigen van disrespect voor deze jonge spelers. Als de coach van mening is dat hij de jongens niet wil inzetten in het belang van de wedstrijd dan gebruik je ze in mijn optiek ook niet als tijdvulling. Maar misschien heeft GvdM wel een andere (betere) kijk op de wedstrijd dan ik.

Puk Daniels
2 maart 2008, 11:47
Ik begrijp je goede bedoelingen Puk!
Probleem is wat op de achtergrond speelt en dat betreft nog niet eens mij persoonlijk. Daar was nog wel overheen te komen.

Wij krijgen behoorlijk wat mee van wat er op de achtergrond speelt. Maar zelfs de achtergrond zou er veel mee gebaat zijn als jullie, als invloedrijke figuren, elkaar de hand zouden reiken en op zoek zouden gaan naar begrip voor wederzijdse posities en een effectieve samenwerking. Flyers belangen voorop toch???

Luitzen van der Heide
2 maart 2008, 11:52
Wij krijgen behoorlijk wat mee van wat er op de achtergrond speelt. Maar zelfs de achtergrond zou er veel mee gebaat zijn als jullie, als invloedrijke figuren, elkaar de hand zouden reiken en op zoek zouden gaan naar begrip voor wederzijdse posities en een effectieve samenwerking. Flyers belangen voorop toch???

Je slaat de spijker op zijn kop...

Geert van der Meulen
2 maart 2008, 11:54
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat een individuele actie van Ivanov met het opstellen van Balt en Assenberg te maken heeft. En hoe deze actie vervolgens weer zogenaamd in relatie staat tot het opstellen van "young guns". Bovendien is het niet Karel maar Alex die de opstelling en derhalve ook de line-up maakt.

Nog minder begrijp ik het gegeven dat officials zich bescheuren om uitlatingen van Karel en dan ook nog wel op de Tribune. Karel geeft in zijn posting zijn mening weer en -even los van persoonlijke opvattingen over die mening- zit hij denk ik niet ver naast de waarheid.

In mijn optiek speelden er zelfs nog enkele andere redenen mee. Zoals bijvoorbeeld, de wedstrijd van vanavond, het uitbouwen van de voorsprong, enz....

Het er op zetten van Balt en Assenberg op de manier die GvdM voorstaat vind ik overigens ook zwaar getuigen van disrespect voor deze jonge spelers. Als de coach van mening is dat hij de jongens niet wil inzetten in het belang van de wedstrijd dan gebruik je ze in mijn optiek ook niet als tijdvulling. Maar misschien heeft GvdM wel een andere (betere) kijk op de wedstrijd dan ik.

Even een paar kleine reacties: je zag aankomen dat Ivanov gezocht werd en Ivanov kennende gaat hij niet erg soepeltjes om met provocaties.

Ik bedoel wedstrijden van het eerste divisie team waar officials tijdens hun werk enkele malen hilarisch reageerden op opmerkingen van Karel die achter hen op de tibune zat.

Het uitbouwen van de voorsprong? Terwijl je 24 uur later weer een wedstrijd hebt? In de play-offs gaat het alleen om de winst, niet om de grootte van de uitslagen.

Disrespect? Omdat ik jongens als Balt en Assenberg op het ijs wil hebben? Nee hoor, maar je zult het met me eens zijn dat ze nooit en tenimmer op het ijs komen als de stand
in het nadeel of nauwelijks in het voordeel van Flyers is. Trouwens, hoe dit jaar is omgegaan met een van de grootste NL goalietalenten, nog niet één minuut speeltijd, dat is pas disrespect.
Tijdvulling? Dat is nog eens een respectloze gedachte en dat voor iemand die op dit forum regelmatig zijn revolutionaire ideeën over inpassing van talenten neerzet.
En nee hoor, ik heb helemaal geen betere kijk op de wedstrijd. Dat laat ik graag aan jou over!

Ferdinand van Berlo
2 maart 2008, 11:54

als de coach tijdens de wedsrijd(die je voor staat met 6-2) een spler gefrustreerd rond ziet rijden kan hij beter zo´n jonge gast erop zetten. je geeft daarme de jeugd toch een kans(weliswaar een kleine/korte). nu heeft AA het niet gedaan en zie de gevolgen. ivanov iig de komende 2 wedstrijden geschorst, en misschien wel meer.

waarom zou het getuigen van disrespect? play-off´s in de eredivisie zijn toch iets anders als wedstrijden in het 2e of u-20. die jonge gasten komen nu in 1 keer kerels tegen die al 10 jaar prof zijn.

ook ik ben van mening dat de jeugd meer ijstijd moet krijgen. maar als ze de vernieling ingereden worden omdat ze nog niet genoeg body hebben zou dat jammer, en bovendien niet goed voor hun ontwikkeling zijn.

wat ik hierboven schrijf is puur mijn mening. ik ben geen coach, en misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind. so be it.

Geert van der Meulen
2 maart 2008, 11:55

Die laatste zin: daar gaat het nou net om!

Geert van der Meulen
2 maart 2008, 11:56
Je slaat de spijker op zijn kop...

Beste Luitzen, ik gun je alle plezier en alle ruimte voor je postings. Of ik het er nu mee eens ben of niet.
Maar wil je geen uitspraken doen over iets waar je niets van weet?

Luitzen van der Heide
2 maart 2008, 12:01
Beste Luitzen, ik gun je alle plezier en alle ruimte voor je postings. Of ik het er nu mee eens ben of niet.
Maar wil je geen uitspraken doen over iets waar je niets van weet?

Van welke berg ben jij gekropen om mij de les te lezen!

Geert van der Meulen
2 maart 2008, 12:04
Van welke berg ben jij gekropen om mij de les te lezen!

Ik vraag het je alleen maar. Ik kan me niet herinneren jou ooit gesproken te hebben en ik kan me al helemaal niet voorstellen dat jij een goed beeld zou hebben van wat er speelt.

Luitzen van der Heide
2 maart 2008, 12:07
ook ik ben van mening dat de jeugd meer ijstijd moet krijgen. maar als ze de vernieling ingereden worden omdat ze nog niet genoeg body hebben zou dat jammer, en bovendien niet goed voor hun ontwikkeling zijn.

wat ik hierboven schrijf is puur mijn mening. ik ben geen coach, en misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind. so be it.

En hier is nou net iets dat misschien nog wel het meeste aansluit op mijn algemene gevoel van de wedstrijd in de laatste 10 minuten. Ik vind dat er meer Nederlandse jongens zouden moeten komen. Maar niet op de manier zoals hier geopperd.

Overigens Ivanov reed zeker tot aan het moment dat hij die oerdomme actie uitvoerde niet als frusti rond. Het was voor mij en ik denk ook anderen een volslagen verrassing dat hij op een dergelijke manier een speler te lijf ging........

Luitzen van der Heide
2 maart 2008, 12:27
Ik vraag het je alleen maar. Ik kan me niet herinneren jou ooit gesproken te hebben en ik kan me al helemaal niet voorstellen dat jij een goed beeld zou hebben van wat er speelt.

Geert, wat mij betreft heb ik wel degelijk een bepaald beeld en gevoel bij datgene wat jij schrijft. Dat impliceert dat ik dan misschien wel ga begrijpen wat er speelt of speelde??

Of dat aansluit bij jou manier van denken dat weet ik niet. Ik vind dat op zich ook niet belangrijk. Het is echter wel opvallend te noemen dat ik continu bepaalde patronen in je postings meen te herkennen. Daar hoef je elkaar niet voor te spreken.

Leven en laten Leven, laat ik het daar maar bij laten.

Auke de Vries
2 maart 2008, 13:27
Geert, wat mij betreft heb ik wel degelijk een bepaald beeld en gevoel bij datgene wat jij schrijft. Dat impliceert dat ik dan misschien wel ga begrijpen wat er speelt of speelde??

Of dat aansluit bij jou manier van denken dat weet ik niet. Ik vind dat op zich ook niet belangrijk. Het is echter wel opvallend te noemen dat ik continu bepaalde patronen in je postings meen te herkennen. Daar hoef je elkaar niet voor te spreken.

Leven en laten Leven, laat ik het daar maar bij laten.

Beetje ééntonig lezen die discussie's van Geert, maarja hij heeft ook maar 2 belangen, het eerste divisie team en de scheidsrechters.
Dat de jeugd momenteel minder ijstijd krijgt zal ook wel te maken hebben met de Play-offs, deze wedstrijden staan opzich en des te meer je met dezelfde mensen kunt spelen, des te meer automatismen, dus moet de jeugd pas op de plaats maken.
Ze komen weer volop in beeld bij een eventuele blessure of schorsing, dus Balt zal nu wel meer ijstijd krijgen nu Ivanov geschorst is.

Op naar de 3e overwinning vanavond of zullen de Hagenaars de stand gelijk trekken, rond de klok van 21.30u weten we meer, Sportieve en Gezellige wedstrijd voor een ieder vanavond.

Luitzen van der Heide
3 maart 2008, 10:58

Ik geloof dat mijn Glazen bol ietsjes scherper was dan de Jouwe, Leroy.

3-1 Voor de Flyers.... maar nog steeds is het niet gedaan...

http://www.ijshockeyforum.com/n/styles/alienblue/statusicon/post_old.gif 1 maart 2008, 12:47

http://www.ijshockeyforum.com/n/images/icons/icon1.gif Re: Heerenveen - HIJS (Playoff) 3e wedstrijd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelis de Heij http://www.ijshockeyforum.com/n/styles/alienblue/buttons/viewpost.gif (http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?p=28120#post28120)

Tot vanavond Cornelis. Ik verwacht dat je een mooie spannende pot IJS-hockey te zien krijgt, waarin -en dat is helaas tegen je hoop in- de Flyers zullen laten zien dat ze het verlies in Den Haag als een ingecalculeerde misstap beschouwen.

Ik denk dat al met al het thuisvoordeel voor de Flyers van doorslaggevende belang is. Uiteraard zal HYS er alles aan doen om niet te snel te capituleren, maar ook daar spelen ze dan de Flyers weer mee in de kaart...

Het zal vanavond een wedstrijd worden met een eindstand van 5-3 voor de Flyers. Laatste goal is een Empty netter.

Zondag in Den Haag. Daar zullen de Flyers moeten exceleren. En let maar op dat doen ze ook... Eindstand voor deze uitwedstrijd is in mijn beleving een 2-3 overwinning voor de Flyers...

Na dit weekend zal de play-off stand dus zo als ik het zie 3 tegen 1 zijn in het voordeel van de Flyers.... Maar uiteraard is het ook vanuit Heerenveens oogpunt bekeken een gegeven dat de wens, de vader is van de gedachte.....

Het is dus nu aan het TEAM om de wensen, gevoelens en voorspelling uit te laten komen!