View Full Version : van Baast
Giel van Kaam
1 maart 2008, 02:20
Het is niet te geloven dat die dwaas van van Baast er bijna in slaagt de wedstrijd nog te keren door zijn beslissing om Steve Farrer een straf te geven. Heel Geleen en ook heel Tilburg heeft gezien dat Steve de puck ving en meteen naar de grond liet gaan. Van Baast hoe durf je hiervoor een straf te geven?
Michael Schoenmakers
1 maart 2008, 02:21
winnen en nog zeuren de man doet ook zijn best
Herman Herregraven
1 maart 2008, 02:38
Het is niet te geloven dat die dwaas van van Baast er bijna in slaagt de wedstrijd nog te keren door zijn beslissing om Steve Farrer een straf te geven. Heel Geleen en ook heel Tilburg heeft gezien dat Steve de puck ving en meteen naar de grond liet gaan. Van Baast hoe durf je hiervoor een straf te geven?
Heb toevallig van Ro exact hetzelfde verhaal gehoord...
Hoop dat een supervisor v/d NIJB het ook heeft gezien...
Michael Schoenmakers
1 maart 2008, 02:50
er waren wel meer momenten dat het fluiten beroerd was trouwens
ik ben voor trappers maar zag een speler van ons iets doen wat echt not done is lijkt mij
Jan Hofstede
1 maart 2008, 03:08
er waren wel meer momenten dat het fluiten beroerd was trouwens
ik ben voor trappers maar zag een speler van ons iets doen wat echt not done is lijkt mij
Was dat toevallig Stienstra... ?? Wat een slecht verliezer...!!!
En Van Baast.. Wat ben je een ontzettend watje.. Je stond erbij en.... zeg het maar zelf...
Michael Schoenmakers
1 maart 2008, 03:45
nee niet stienstra ik weet niet wat daar gebeurde..... maar daar was de scheids vrij duidelijk en snel die dus zal het wel goed hebben gezien..........!??.
nee een paar minuten eerder dat een speler een andere speler naar de keel vloog LETTERLIJK ook al is dat van Trappers ben ik tegen dat soort misselijk makende overtredingen!
dat valt gewoon niet goed te praten.
maar ja er werd nier voor gefloten ondanks dat er echt een linesman bij stond.
mochten het mensen anders hebben gezien hoor ik het graag maar vanuit vak f was het toch echt op de keel
Jan Hofstede
1 maart 2008, 04:04
Heb toevallig van Ro exact hetzelfde verhaal gehoord...
Hoop dat een supervisor v/d NIJB het ook heeft gezien...
Kost Steve, vanwege de frustratie uiteindelijk een game... Staat in geen verhoud met het geen Stienstra uiteindelijk deed... Looser....., steekt met het uiteinde van de stick vol in het gezicht van Ivarsson.... een meervoudige match was goed op zijn plaats geweest...
Maar ja, wat wil je als je Ruudje van Baast heet.... en dat in Tilburg....
Ik neem aan dat de supervisor dat ook gezien heeft...
En NIJB...doe je zelf een plezier en laat Ruudje aan staande zondag gewoon thuis.... Ruud als ref, betekend as. zondag gewoon mot...
De gehele eerste periode was het een goed geleide wedstrijd door Den Brabander... en vanaf het moment dat de refs gewisseld werden ging het compleet mis...doodzonde...
Mike van Megen
1 maart 2008, 07:33
ik meende dat van waarden de wedstrijd overrnam...
maar goed, het moment dat dorpsgek vanschagen iemand de strot dicht knijpt was hem weer ontgaan!
Xander van Dijk
1 maart 2008, 08:29
nee niet stienstra ik weet niet wat daar gebeurde..... maar daar was de scheids vrij duidelijk en snel die dus zal het wel goed hebben gezien..........!??.
nee een paar minuten eerder dat een speler een andere speler naar de keel vloog LETTERLIJK ook al is dat van Trappers ben ik tegen dat soort misselijk makende overtredingen!
dat valt gewoon niet goed te praten.
maar ja er werd nier voor gefloten ondanks dat er echt een linesman bij stond.
mochten het mensen anders hebben gezien hoor ik het graag maar vanuit vak f was het toch echt op de keel
Ik kan me er ook aan ergeren dat de linesman er naar staat te kijken en niks doet. ( behalve bij to many man penaltys ) Vind ik dat ze daarvoor gewoon moeten kunnen fluiten. Let wel, dit is mijn mening.
Giel van Kaam
1 maart 2008, 08:56
Kost Steve, vanwege de frustratie uiteindelijk een game... Staat in geen verhoud met het geen Stienstra uiteindelijk deed... Looser....., steekt met het uiteinde van de stick vol in het gezicht van Ivarsson.... een meervoudige match was goed op zijn plaats geweest...
Maar ja, wat wil je als je Ruudje van Baast heet.... en dat in Tilburg....
Ik neem aan dat de supervisor dat ook gezien heeft...
En NIJB...doe je zelf een plezier en laat Ruudje aan staande zondag gewoon thuis.... Ruud als ref, betekend as. zondag gewoon mot...
De gehele eerste periode was het een goed geleide wedstrijd door Den Brabander... en vanaf het moment dat de refs gewisseld werden ging het compleet mis...doodzonde...
Van Baast moet inderdaad niet in Geleen fluiten. Het wordt hoog tijd dat de supervisor hiertegen gaat optreden. Hopenlijk komt hij wel een op het forum. We winnen inderdaad zeer verdiend in Tilburg en gelukkig is dat ondanks van Baast. Die man heeft echt meer dan een steek los.
Puk Daniels
1 maart 2008, 09:13
Ik geloof gelijk dat die z'n best doet. Maar waarin doet hij zijn best? De straf voor Farrer was er beslist geen!!!
Frank Mares
1 maart 2008, 09:19
Deze call begreep ik ook helemaal niet. Ik kom nu toch al een aantal jaar ijshockey kijken. Kan iemand mij misschien uit leggen wat Steve fout deed, en dat heb ik het niet over die 10 min misconduct. Maar de 2 min straf voor delaying the game. Naar mijn inziens pakte hij de puck en legde hem meteen op het ijs zonder een voorwaartste beweging te maken. Dit is ook zo als het hoort volgens mij.
Misschien heb ik het verkeerd gezien of pas ik de regels niet goed toe.
Jan Hofstede
1 maart 2008, 10:13
Deze call begreep ik ook helemaal niet. Ik kom nu toch al een aantal jaar ijshockey kijken. Kan iemand mij misschien uit leggen wat Steve fout deed, en dat heb ik het niet over die 10 min misconduct. Maar de 2 min straf voor delaying the game. Naar mijn inziens pakte hij de puck en legde hem meteen op het ijs zonder een voorwaartste beweging te maken. Dit is ook zo als het hoort volgens mij.
Dat heb jij heel goed gezien..Frank... Volledig volgend de regels... Alleen niet volgens Van Baast... Dat zo'n speler daar frustie van wordt, kan ik me heel goed voorstellen...
Jan Been
1 maart 2008, 10:48
Het gaat niet om het winnen Mike,maar waarom gaf hij Steve daar een straf voor omdat ie de puck vangt en meteen weer op het ijs gooit???
Leg jij mij dat dan eens uit.
Jan Been
1 maart 2008, 10:53
Ik heb het zelfde gezien als jou Frank,maar v Baast meende Tilburg weer aan een Powerplay te moeten helpen.
Hoop dat ie niet meer fluit,ben dan bang dat het echt uit de hand gaat lopen met zo`n scheids die zijn liefde voor zijn club op het ijs laat zien.:RedFace:
Mitchell van Amelsfort
1 maart 2008, 10:54
Daar gaan we weer hoor met de bekende wijsvingertjes van beide partijen gebeuren dingen die niet kloppen en niet door de beugel kunnen (ik probeer helemaal niets goed te praten)Maar zo werkt het gewoon de reffs in nederland zien nu eenmaal niet veel dat weten we en dar kunnen we toch niets tegen doen!
Jan Hofstede
1 maart 2008, 11:08
Daar gaan we weer hoor met de bekende wijsvingertjes van beide partijen gebeuren dingen die niet kloppen en niet door de beugel kunnen (ik probeer helemaal niets goed te praten)Maar zo werkt het gewoon de reffs in nederland zien nu eenmaal niet veel dat weten we en dar kunnen we toch niets tegen doen!
Opvallend hoe mooi alles ging tijdens de eerste periode... De Brabander had de wedstrijd goed in de hand... Niets op af te dingen...
Van af de 2e periode worden er weer voor onbenulligheden gestraft en zware overtredingen niet gezien... Gevolg onrust op het ijs.. wat altijd overslaat op het publiek...
Robbert Tummers
1 maart 2008, 12:59
Opvallend hoe mooi alles ging tijdens de eerste periode... De Brabander had de wedstrijd goed in de hand... Niets op af te dingen...
Van af de 2e periode worden er weer voor onbenulligheden gestraft en zware overtredingen niet gezien... Gevolg onrust op het ijs.. wat altijd overslaat op het publiek...
Hoe je het went of keert de scheidsrechter bepaalt in zeker zin een wedstrijd... als je goed fluit merk je daar niks van en anders gaat het gepaard met problemen op en rond het ijs...
Mitchell van Amelsfort
1 maart 2008, 13:29
ben ik ook helemaal met je eens wat er op het ijs gebeurd dat dat altijd overslaat op het publiek komt dat door de play-off spanning of is dat het heel jaar door kijk we zeuren heel het jaar over de leiding maar het niveau is heel het jaar door zo van onze reffs maar juist nu frustreerd het dus ik vind het niks nieuws wat we gister weer hebben gezien
Sven van de Wall
1 maart 2008, 13:39
waar is toch die goeie ouwe tijd met scheidsrechters zoals onno hoekstra adje stuiver en tamme engelsman die konden pas een wedstrijd beslissen en altijd in het nadeel van geleen
Jan Been
1 maart 2008, 14:18
Ik geloof gelijk dat die z'n best doet. Maar waarin doet hij zijn best? De straf voor Farrer was er beslist geen!!!
Als dat geen duidelijke call was om Tilburg te helpen dan weet ik het ook niet meer,hier heeft hij zijn liefde voor Tilburg duidelijk laten blijken.
Hoop dat deze man eens bij zich zelf gaat afvragen waarom hij daar in godsnaam voor heeft gefloten.
v.Baast deze call had je beter niet kunnen doen,nu is het duidelijk voor wie je bent....
Michel Heerkens
1 maart 2008, 19:44
Niet om Van Baast in bescherming te nemen, maar als je zo duidelijk protesteert tegen de leiding zoals Farrer deed door met zijn stick tegen het glas van de strafbank te slaan - ongeacht of de call terecht of onterecht word gegeven - dan krijg je van elke scheidsrechter een Misconduct. Als je daarna blijft doormekkeren - in dit geval schijnbaar door obscene gebaren - dan volgt automatisch een GM.
Over het voorval waar gerefereerd wordt waar Van Baast geen straf voor geeft na ingrijpen van Lines(wo)men Robben, daar heeft Robben bij Van Baast gerapporteerd wat zij van dit voorval heeft gezien. Schijnbaar was dit voor Van Baast geen aanleiding om een straf op te leggen.
Overigens had ik na het akkefietje tijdens de warming-up (waar de heilige boontjes uit Geleen de zaak al stonden uit te dagen, maar dat terzijde :Frown:) de vrees dat de wedstrijd volledig zou gaan ontsporen. Dat is gelukkig relatief meegevallen. Op een paar akkefietjes na in de 3e periode. En om daar Van Baast de schuld van te geven, dat is naar mijn mening niet terecht.................
Jan Been
1 maart 2008, 19:55
Niet om Van Baast in bescherming te nemen, maar als je zo duidelijk protesteert tegen de leiding zoals Farrer deed door met zijn stick tegen het glas van de strafbank te slaan - ongeacht of de call terecht of onterecht word gegeven - dan krijg je van elke scheidsrechter een Misconduct. Als je daarna blijft doormekkeren - in dit geval schijnbaar door obscene gebaren - dan volgt automatisch een GM.
Over het voorval waar gerefereerd wordt waar Van Baast geen straf voor geeft na ingrijpen van Lines(wo)men Robben, daar heeft Robben bij Van Baast gerapporteerd wat zij van dit voorval heeft gezien. Schijnbaar was dit voor Van Baast geen aanleiding om een straf op te leggen.
Overigens had ik na het akkefietje tijdens de warming-up (waar de heilige boontjes uit Geleen de zaak al stonden uit te dagen, maar dat terzijde :Frown:) de vrees dat de wedstrijd volledig zou gaan ontsporen. Dat is gelukkig relatief meegevallen. Op een paar akkefietjes na in de 3e periode. En om daar Van Baast de schuld van te geven, dat is naar mijn mening niet terecht.................
Als van Baast daar op de 1e plaats niet voor had gefloten,het was absoluut geen delaying the game. was de rest ook niet gebeurt dus ook geen game voor Farrer.
Dit voorval geeft maar weer eens duidelijk dat het een Tilburg supporter is.::realmad::
Heilige boontjes zijn wij niet,maar de Tilbo`s wel die doen nooit wat.
Het is een geluk geweest voor Tilburg dat gisteren een Tilburg supporter gefloten heeft.
::oops:: of mag ik dit ook niet zeggen Meneer Joosten.
Michel Heerkens
1 maart 2008, 20:07
Als van Baast daar op de 1e plaats niet voor had gefloten,het was absoluut geen delaying the game. was de rest ook niet gebeurt dus ook geen game voor Farrer.
Dit voorval geeft maar weer eens duidelijk dat het een Tilburg supporter is.::realmad::
Heilige boontjes zijn wij niet,maar de Tilbo`s wel die doen nooit wat.
Het is een geluk geweest voor Tilburg dat gisteren een Tilburg supporter gefloten heeft.
::oops:: of mag ik dit ook niet zeggen Meneer Joosten.Jan,
Dat heeft daar niets mee te maken. Het gaat om het accepteren van een straf ook al is die onterecht. Dat je uiteindelijk een GM voor zoiets onbenulligs krijgt, kan Farrer alleen zichzelf aanrekenen door op een domme manier zijn ongenoegen te uiten.
Over helige boontjes gesproken: ook de spelers van Tilburg zijn geen heilige boontjes, zeer zeker niet. Maar in de vele postings die ik momenteel aan het doorwerken ben, lees ik het verwijt dat spelers van Tilburg afgelopen zondag tijdens de warming-up expres tegen spelers van Geleen aanreed. Welnu, gisteren was het precies andersom.........
De constante verwijten van partijdigheid over refs uit Tilburg is maar een duidelijke remedie: begin onmiddelijk met de opleiding van refs in Geleen en andere steden. De NIJB zal je club en anderen zeer erkentelijk zijn.
Jan Been
1 maart 2008, 20:20
Jan,
Dat heeft daar niets mee te maken. Het gaat om het accepteren van een straf ook al is die onterecht. Dat je uiteindelijk een GM voor zoiets onbenulligs krijgt, kan Farrer alleen zichzelf aanrekenen door op een domme manier zijn ongenoegen te uiten.
Over helige boontjes gesproken: ook de spelers van Tilburg zijn geen heilige boontjes, zeer zeker niet. Maar in de vele postings die ik momenteel aan het doorwerken ben, lees ik het verwijt dat spelers van Tilburg afgelopen zondag tijdens de warming-up expres tegen spelers van Geleen aanreed. Welnu, gisteren was het precies andersom.........
De constante verwijten van partijdigheid over refs uit Tilburg is maar een duidelijke remedie: begin onmiddelijk met de opleiding van refs in Geleen en andere steden. De NIJB zal je club en anderen zeer erkentelijk zijn.
Punt 1. Ben ik helemaal met je eens,maar als ie voor zo iets onbenulligs fluit ben je duidelijk een Tilburg fan.
Punt 2. Waarom mogen wij het niet doen als Tilburg afgelopen zondag de toon heeft gezet.
Punt 3. Gisteren was overduidlijk dat een Tilburg supporter aan het fluiten was,fluiten voor een zo genaamde overtreding van Farrer en dan de straf die Stienstra kreeg had een match moeten zijn.Overduidelijker kan het aangegeven worden dat deze Ref een Tilburg supporter is.
Hans Maertzdorff
1 maart 2008, 20:21
Jan,
De enige oplossing is om voor deze duels buitenlandse refs aan te stellen.
Michel Heerkens
1 maart 2008, 20:32
De enige oplossing is om voor deze duels buitenlandse refs aan te stellen.Dat is nu juist het paard achter de wagen spannen. Hoe zou jij voelen om 5 maanden je moeten uitsloven om wedstrijden tijdens de gewone (beker)competitie stad en land door te moeten ? En dan als het toetje van het seizoen in beeld komt een regiment refs uit het buitenland te halen omdat je vanuit allerlei hoeken van partijdigheid wordt beschuldigd ? Ik denk dat de motivatie op een gegeven moment dan ver te zoeken is............
Afijn, begin nu eens zelf met het opleiden van refs en dan praten we verder.
Michel Heerkens
1 maart 2008, 20:34
Waarom mogen wij het niet doen als Tilburg afgelopen zondag de toon heeft gezet.Van mij mag je. Maar de toon is overduidelijk 2 dagen eerder gezet.
Hans Maertzdorff
1 maart 2008, 20:36
Dat is nu juist het paard achter de wagen spannen. Hoe zou jij voelen om 5 maanden je moeten uitsloven om wedstrijden tijdens de gewone (beker)competitie stad en land door te moeten ? En dan als het toetje van het seizoen in beeld komt een regiment refs uit het buitenland te halen omdat je vanuit allerlei hoeken van partijdigheid wordt beschuldigd ? Ik denk dat de motivatie op een gegeven moment dan ver te zoeken is............
Daar kunnen we nog lang en breed over lullen, en zullen het nooit eens worden.
Sven van de Wall
1 maart 2008, 20:36
ik zou niet eens willen dat een scheidsrechter uit geleen een wedstrijd tussen tilburg en geleen zou fluiten
Jan Been
1 maart 2008, 20:43
Dat is nu juist het paard achter de wagen spannen. Hoe zou jij voelen om 5 maanden je moeten uitsloven om wedstrijden tijdens de gewone (beker)competitie stad en land door te moeten ? En dan als het toetje van het seizoen in beeld komt een regiment refs uit het buitenland te halen omdat je vanuit allerlei hoeken van partijdigheid wordt beschuldigd ? Ik denk dat de motivatie op een gegeven moment dan ver te zoeken is............
Moeten ze maar op een eerlijke manier fluiten en niet zo opzichtig laten zien dat hij in feite een Tilburg supporter is.
Michel Heerkens
1 maart 2008, 21:04
Moeten ze maar op een eerlijke manier fluiten en niet zo opzichtig laten zien dat hij in feite een Tilburg supporter is.Dan heb ik goed nieuws voor je Jan, want Ruud van Baast is morgen samen met Sven Bergman in Glanerbrook te bewonderen.
Veel plezier morgen::party::
Hans Maertzdorff
1 maart 2008, 21:05
Dan heb ik goed nieuws voor je Jan, want Ruud van Baast is morgen samen met Sven Bergman in Glanerbrook te bewonderen.
Oud nieuws, daarom hou ik mn hart al vast voor morgenavond, maar we zullen zien.
Jan Been
1 maart 2008, 21:13
Dan heb ik goed nieuws voor je Jan, want Ruud van Baast is morgen samen met Sven Bergman in Glanerbrook te bewonderen.
Dat is al oud nieuws Michel,hopelijk en wijselijk voor hem zal ie morgen op een eerlijke manier fluiten want dit keer zal ik nergens tussen in gaan staan.:grin:
Dick van den Berg
1 maart 2008, 22:19
Dat is al oud nieuws Michel,hopelijk en wijselijk voor hem zal ie morgen op een eerlijke manier fluiten want dit keer zal ik nergens tussen in gaan staan.:grin:
Ik ben benieuwd of het morgen de 1ste keer sinds lange tijd weer nodig is om een scheidsrechter onder politiebegeleiding veilig de provincie uit te krijgen........
Ik hou mijn hart in ieder geval vast.
Marcel Tillmanns
1 maart 2008, 22:50
Denk dat de ref vond dat ie de puck te lang in zijn handschoen hield. Je mag de puck stoppen met je hand, maar niet vasthouden, draaien met puck in de hand mag ook niet, stoppen en meteen voor je neerleggen.
Maar om hier bij deze stand en dat tijdstip in een play-off wedstrijd een straf voor te geven is kinderachtig. Om vervolgens ook nog geen begrip te kunnen opbrengen van de emotie van de speler op dat moment en hem dan ook nog een persoonlijke straf geven is een dwaling.
Dick van den Berg
1 maart 2008, 22:54
Denk dat de ref vond dat ie de puck te lang in zijn handschoen hield. Je mag de puck stoppen met je hand, maar niet vasthouden, draaien met puck in de hand mag ook niet, stoppen en meteen voor je neerleggen.
Maar om hier bij deze stand en dat tijdstip in een play-off wedstrijd een straf voor te geven is kinderachtig. Om vervolgens ook nog geen begrip te kunnen opbrengen van de emotie van de speler op dat moment en hem dan ook nog een persoonlijke straf geven is een dwaling.
De wedstrijd aanvoelen is een kunst Marcel en in Nederland zijn er weinig scheidsrechters die dit in huis hebben.
Volgens een kenner ligt het vooral aan dat de meeste Nederlandse scheidsrechters zelf geen serieus ijshockey gespeeld hebben.
Volgens mij ligt het ook aan het feit dat de meeste Nederlandse scheidsrechters zichzelf erg belangrijk vinden, veel belangrijker dan het spel zelf.
Puk Daniels
2 maart 2008, 00:06
De enige oplossing is om voor deze duels buitenlandse refs aan te stellen.
Als ik de postings over de referees bij Tilburg wedstrijden lees komt bevoordeling van Tilburg daar wel erg vaak in voor. Wil je consequent zijn dan zal het mogelijk een in Tilburg wonende buitenlandse ref zijn.
Hans Maertzdorff
2 maart 2008, 00:08
Als ik de postings over de referees bij Tilburg wedstrijden lees komt bevoordeling van Tilburg daar wel erg vaak in voor. Wil je consequent zijn dan zal het mogelijk een in Tilburg wonende buitenlandse ref zijn.
Britt zie ik dus ook liever niet, maar liever dan al die Tilburgse .............
Puk Daniels
2 maart 2008, 00:10
ik zou niet eens willen dat een scheidsrechter uit geleen een wedstrijd tussen tilburg en geleen zou fluiten
Ik wel!!!! Na een jaar of 40 wil ik ook wel eens kampioen worden. Je hebt andere clubs ook nooit horen klagen wanneer zij, mede dank zij "vermeende beslissingen in hun voordeel", kampioen worden. Dan wil ik niet zeuren: laat die Geleendenaar dan maar fluiten. Maar eerst zorgen dat we scheidsrechters in Geleen krijgen.
Puk Daniels
2 maart 2008, 00:12
Ik had eigenlijk gehoopt als imitatieact van Willie en Willeke.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.