View Full Version : Verslag Tilburg - Geleen
Emile Joosten
1 maart 2008, 00:09
Het verslag is weer te lezen op http://www.sctt.nl
Ro Herregraven
1 maart 2008, 00:13
En daar is niks van gelogen.
Rudy Bouquet
1 maart 2008, 00:15
Goed verslag Emile voor diegene die het niet heeft waargenomen!
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:17
"Trappers had vanavond meer verdiend"
De einduitslag was 2-3.....meer verdiend betekent 3-3 of 4-3.
M.a.w. Tilburg was vandaag de betere ploeg?
Dat zijn een aantal Tilburgers toch niet met je eens Emile.
Je blijft toch een vreemde "verslaggever" !!
::loony::::loony::
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:18
En daar is niks van gelogen.
Ook niet dat gedeelte van:
Tilburg had vanavond meer verdiend??
Theo Prince
1 maart 2008, 00:20
Je raakt weer de kern van het spelletje Emile. Geen speld tussen te krijgen.
Je omschrijft de actie van Stienstra nog vrij soft. Volgens mij haalde hij met zijn stick vol uit naar het gezicht, na de provocatie van de Geleen speler. (wat uiteraard geen excuus is...)
Ro Herregraven
1 maart 2008, 00:23
Je omschrijft de actie van Stienstra nog vrij soft. Volgens mij haalde hij met zijn stick vol uit naar het gezicht, na de provocatie van de Geleen speler. (wat uiteraard geen excuus is...)
Die actie kan met recht gearchiveerd worden onder de P van Plamonteren!
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:24
"Je omschrijft de actie van Stienstra nog vrij soft"
Verslaggever Emile heeft gewoon de neiging om iets af te zwakken, iets te overdrijven of gewoon iets te vergeten.....
Theo Prince
1 maart 2008, 00:30
"Je omschrijft de actie van Stienstra nog vrij soft"
Verslaggever Emile heeft gewoon de neiging om iets af te zwakken, iets te overdrijven of gewoon iets te vergeten.....
Zo lang zit ik nog niet op dit forum om te onderkennen wat Emile bedoelt.
Plamonteren ken ik ook niet, maar dat zal wel aan mij liggen. Wat Stienstra deed was heavy.
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:33
Plamonteren ken ik ook niet, maar dat zal wel aan mij liggen. Wat Stienstra deed was heavy.
Nogmaals:
Pla.mon.te.ren ( overgankelijk werkwoord; plamonteerde, heeft geplamonteerd, plamonteerder, plamontering)
(1) volledig stukmaken
(2) schade toebrengen aan
(3) belemmeren in het functioneren
(4) het baldadig zijn
(5) verwoesten
Iedereen kan het in de dikke van Dale opzoeken Theo.
Doe me eens een plezier en kijk het ff na.
Wanneer je het niet vindt, kijk dan ff in het ANWB (Algemeen Nijmeegs Woordenboek)
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:34
Had hij hier misschien een match voor moeten krijgen Theo?
Ro Herregraven
1 maart 2008, 00:36
In mijn ogen wel. Ik heb de actie van Ivarsson niet gezien, maar dit was gewoon een aanslag.
Theo Prince
1 maart 2008, 00:40
Nogmaals:
Pla.mon.te.ren ( overgankelijk werkwoord; plamonteerde, heeft geplamonteerd, plamonteerder, plamontering)
(1) volledig stukmaken
(2) schade toebrengen aan
(3) belemmeren in het functioneren
(4) het baldadig zijn
(5) verwoesten
Iedereen kan het in de dikke van Dale opzoeken Theo.
Doe me eens een plezier en kijk het ff na.
Wanneer je het niet vindt, kijk dan ff in het ANWB (Algemeen Nijmeegs Woordenboek)
Het NOGMAALS is aan mij niet besteed, ik ben hier nieuw. Ik ben niet van plan om alles in de van dalen op te gaan zoeken. Kost te veel tijd en lijkt me niet de bedoeling op deze site. keep it simple please.
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:41
In mijn ogen wel. Ik heb de actie van Ivarsson niet gezien, maar dit was gewoon een aanslag.
M.a.w. Tilburg weer gematst!!!!
(1) Kratky met een veel te hoge straf van het ijs.
(2) Stienstra met een veel grotere overtreding slechts met een game van het ijs.
Waar zou dat toch aan liggen?
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:42
Het NOGMAALS is aan mij niet besteed, ik ben hier nieuw. Ik ben niet van plan om alles in de van dalen op te gaan zoeken. Kost te veel tijd en lijkt me niet de bedoeling op deze site. keep it simple please.
Wanneer je hier een beetje ingeburgerd wil raken zal je er toch wat voor over moeten hebben Theo.
Zo komen we echt niet verder.
Theo Prince
Volgens mij wel. Als je zo uithaalt naar het gezicht met een stick, dan denk ik van wel.....
Misschien denken sommigen daar anders over.......
Rene van Dijk
Theo, het heeft alles te maken met een oud speler van Nijmegen, Ronnie Plamont, die om het netjes te zeggen bepaalde vervelende trekjes had..om je toch ff een hint te geven ::detective::
Herman Herregraven
1 maart 2008, 00:45
Werkwoorden zoals Plamonteren, Eimeren en Donderen
zijn al enkele dicennia geleden op dit forum uitgevonden...
Vooral bij het laatste werkwoord zou een belletje bij je moeten rinkelen...
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:46
Theo, het heeft alles te maken met een oud speler van Nijmegen, Ronnie Plamont, die om het netjes te zeggen bepaalde vervelende trekjes had..om je toch ff een hint te geven ::detective::
Waarom verklap jij nou alles Rene?
Ik vond het juist zo aardig gaan...:):)
Rene van Dijk
1 maart 2008, 00:47
Waarom verklap jij nou alles Rene?
Ik vond het juist zo aardig gaan...:):)
Die vervelende trekjes moet hij zelf opzoeken, alhoewel dat niet veel moeite zal kosten
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:47
Werkwoorden zoals Plamonteren, Eimeren en Donderen
zijn al enkele dicennia geleden op dit forum uitgevonden...
Vooral bij het laatste werkwoord zou een belletje bij je moeten rinkelen...
In Nijmegen kennen ze het woord Branten ook erg goed...vooral Fred the fucking egg!!!!
Theo Prince
1 maart 2008, 00:48
M.a.w. Tilburg weer gematst!!!!
(1) Kratky met een veel te hoge straf van het ijs.
(2) Stienstra met een veel grotere overtreding slechts met een game van het ijs.
Waar zou dat toch aan liggen?
Tilburgse scheidsrechters?? Ga nu niet telkens over die scheidsrechterlijke dwalingen aan de gang. Elke wedstrijd kun je de straffen op een weegschaaltje leggen en daar over blijven miereneuken. Tilburg heeft altijd het voordeel door de scheidsrechter. Ik zeg dan : geleen heeft altijd het voordeel van de scheidsrechter.
Stop daar nou mee. Dit is een onderwerp waar je je over aan de gang kunt blijven.
Bekijk dit over een heel seizoen, en dan valt het allemaal best mee....
Ro Herregraven
Cees van Peet heeft 'm ook nog lang gevoeld, in die bekerfinale (of was dat Molenaar?)
Sven van de Wall
mooi verslag emile zoiets lees ik graag
Theo Prince
1 maart 2008, 00:50
Die vervelende trekjes moet hij zelf opzoeken, alhoewel dat niet veel moeite zal kosten
Die moeite ga ik niet nemen....
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:51
Tilburgse scheidsrechters?? Ga nu niet telkens over die scheidsrechterlijke dwalingen aan de gang. Elke wedstrijd kun je de straffen op een weegschaaltje leggen en daar over blijven miereneuken. Tilburg heeft altijd het voordeel door de scheidsrechter. Ik zeg dan : geleen heeft altijd het voordeel van de scheidsrechter.
Stop daar nou mee. Dit is een onderwerp waar je je over aan de gang kunt blijven.
Je hebt helemaal gelijk Theo, het gaat al een jaar of 20 zo!!!
Zal met je afspreken dat er meteen mee ophoud zodra Tilburg het voordeel door de scheidsrechters niet meer heeft.
Afgesproken?? :thumsup:
Sven van de Wall
1 maart 2008, 00:53
het niveau van de scheidsrechters is gewoon bar slecht af en toe heb ik het idee dat ze niet eens weten waar ze voor fluiten en al helemaal niet weten wat voor een straf ze moeten geven
Theo Prince
1 maart 2008, 00:54
Je hebt helemaal gelijk Theo, het gaat al een jaar of 20 zo!!!
Zal met je afspreken dat er meteen mee ophoud zodra Tilburg het voordeel door de scheidsrechters niet meer heeft.
Afgesproken?? :thumsup:
Was dan vandaag al! Ik heb geen echt voordeel bemerkt hoor. Even STienstra daargelaten...
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:54
Cees van Peet heeft 'm ook nog lang gevoeld, in die bekerfinale (of was dat Molenaar?)
En wat dacht je van Wouk van het Wout en een hele tijd later Wes Swinson!!
Dick van den Berg
1 maart 2008, 00:56
Was dan vandaag al! Ik heb geen echt voordeel bemerkt hoor. Even STienstra daargelaten...
"Even Stienstra daargelaten"
Is dat dan niet ruimschoots voldoende?
Stienstra met een match betekent namelijk.....zondag geen Stienstra in Geleen!!!
Theo Prince
1 maart 2008, 00:59
Stienstra met een match betekent namelijk.....zondag geen Stienstra in Geleen!!!
In deze vorm missen we die dan.
Natuurlijk hoor...
Luitzen van der Heide
1 maart 2008, 01:09
Bovendien wat is er erg aan -los van het feit dat er een tegenspeler bij betrokken raakt- als Stienstra zo graag zijn ploeg wil benadelen. Dan gun je hem toch die ruimte....
Jan Hofstede
1 maart 2008, 03:43
Wat had vanavond Tilburg meer verdient...?? Tilburg kon slechts nog meekomen met behulp van Van Baast... Ben benieuwd naar zondag... Komt Ruudje naar Geleen...
Heb diverse sms ontvangen, van Tilburg supporters, die zich schamen voor het gedrag van spelers en publiek... en Geleen feliciteren met een meer als verdiende overwinning...
Dat is nog eens ballen tonen...
Michael Schoenmakers
1 maart 2008, 03:59
Stienstra is er gewoon bij toch?
zal wel weer terug gedraait worden naar een game
net als Kratky in geleen
Eric van der Putten
1 maart 2008, 04:03
Stienstra is er gewoon bij toch?
zal wel weer terug gedraait worden naar een game
net als Kratky in geleen
Stienstra heeft geen MP gekregen maar gewoon een game. Mits het niet zijn 3e is, speelt ie zondag gewoon mee
Doug heeft eerder dit seizoen 1 MP gehad. Ken de regels niet als daarop een game volgt.
Overigens is het voor Farrer wel zijn 3e game en zal ie vermoedelijk niet mee mogen doen zondag.
Puk Daniels
1 maart 2008, 09:02
"Trappers had vanavond meer verdiend"
De einduitslag was 2-3.....meer verdiend betekent 3-3 of 4-3.
M.a.w. Tilburg was vandaag de betere ploeg?
Dat zijn een aantal Tilburgers toch niet met je eens Emile.
Je blijft toch een vreemde "verslaggever" !!
::loony::::loony::
Nee Dick, Emile heeft het bij het goede eind. Maar er zijn in deze twee waarheden. Op basis van kwaliteit in het team zou Tilburg best de overwinning verdienen. Grotendeels een overwicht, mooie indivuduele acties. (dat laatste vooral van Daryl Bat) Maar op basis van inzet, geslepenheid en een uitgekiende tactiek heeft Eaters mijns inziens evenzoveel recht op de overwinning. Als je efficientie ziet als een kwalitatief element van het ijshockey, dan vind ik Eaters zelfs eerder voor de overwinning in aanmerking komen dan Tilburg. Maar hierbij spelen de twee goalies een allesbepalende rol. En die rol speelde Franky gisteren beter dan Coco.
Wat je op dit moment ziet is dat Tilburg zich geen raad weet met de soms afwachtende houding van Geleen, maar als Geleen soms het spel naar zich toetrekt lijkt het alsof ze zich dan ook weer niet daarop kunnen instellen.
Maar zondag hebben de coaches de wedstrijd van gisteren weer met hun jongens beproken en we zullen dan zien of alles, wat ik over de wedstrijd van gisteren schrijf, nog steeds waarheid is.
Puk Daniels
1 maart 2008, 09:07
Bovendien wat is er erg aan -los van het feit dat er een tegenspeler bij betrokken raakt- als Stienstra zo graag zijn ploeg wil benadelen. Dan gun je hem toch die ruimte....
Als je het over het benadelen van je team hebt: dat moet Farrer zich ook maar aantrekken. Je kan kwaad zijn, maar het is erg onfprofessioneel om te blijven ageren. Je laat je team gewoon in de steek.
Jos Janssen
1 maart 2008, 09:09
Wat had vanavond Tilburg meer verdient...?? Tilburg kon slechts nog meekomen met behulp van Van Baast... Ben benieuwd naar zondag... Komt Ruudje naar Geleen...
Heb diverse sms ontvangen, van Tilburg supporters, die zich schamen voor het gedrag van spelers en publiek... en Geleen feliciteren met een meer als verdiende overwinning...
Dat is nog eens ballen tonen...
Het gewoon op het forum zeggen is pas ballen tonen......::party::
http://www.fido2000.nl/TEMP/ballen.jpg
Jan Been
1 maart 2008, 10:42
In mijn ogen was dit echt een Match,ze mogen van geluk spreken dat v Baast heeft gefloten is toch een beetje Tilburg supporter aan zijn fluiten van gisteren te zien.::realmad::
Dick van den Berg
1 maart 2008, 11:10
Nee Dick, Emile heeft het bij het goede eind. Maar er zijn in deze twee waarheden. Op basis van kwaliteit in het team zou Tilburg best de overwinning verdienen. Grotendeels een overwicht, mooie indivuduele acties. (dat laatste vooral van Daryl Bat) Maar op basis van inzet, geslepenheid en een uitgekiende tactiek heeft Eaters mijns inziens evenzoveel recht op de overwinning. Als je efficientie ziet als een kwalitatief element van het ijshockey, dan vind ik Eaters zelfs eerder voor de overwinning in aanmerking komen dan Tilburg. Maar hierbij spelen de twee goalies een allesbepalende rol. En die rol speelde Franky gisteren beter dan Coco.
Wat je op dit moment ziet is dat Tilburg zich geen raad weet met de soms afwachtende houding van Geleen, maar als Geleen soms het spel naar zich toetrekt lijkt het alsof ze zich dan ook weer niet daarop kunnen instellen.
Maar zondag hebben de coaches de wedstrijd van gisteren weer met hun jongens beproken en we zullen dan zien of alles, wat ik over de wedstrijd van gisteren schrijf, nog steeds waarheid is.
I rest My case....
Toch nog even dit:
Wanneer jij denkt dat jouw vriendje Emile zo'n goede en objectieve verslagen schrijft is dat jouw goed recht.
Ik ben nog steeds van mening dat hij met of zonder opzet de boel afzwakt of opblaast.
Wanneer ik lees dat Tilburg meer verdiend had dan 2-3 maak ik daar automatisch uit op dat de stand in het voordeel van Tilburg had moeten zijn.
Dat staat er %$#&@ toch of niet??
Dan lees ik in verschillende Tilburgse postings dat Geleen de betere ploeg was en het op de beste manier aanpakte. (schrijf je zelf toch ook)
Waarom had Tilburg dan in godsnaam meer verdiend?
Zal wel aan mij liggen...
Lex Eckhardt
1 maart 2008, 12:46
Molenaar, Ro, in de gewonnen bekerfinale. Hij was erg beperkt in zijn hockeyvermogens (net als Plamont), maar had ook maar één opdracht: Brant eruit houden/rijden. Dat heeft hij geweten: toen alles de andere kant opschaatste bleef Brant even achter en Molenaar dus ook. En toen: boem!
Lex Eckhardt
1 maart 2008, 12:50
Het gewoon op het forum zeggen is pas ballen tonen......::party::
Jij scheert ze niet Jos, zie ik.
Raymond Demas
1 maart 2008, 17:29
He Emile zo zou ik nu ook schrijven als Geleen verloren had en soms moet je geluk hebben.
Pieter van der Wal
1 maart 2008, 17:41
Is dit niet een close up van de drankneus van Opa ::luisterjongen:: IJshockey ?
Hans Maertzdorff
1 maart 2008, 18:23
Stienstra heeft geen MP gekregen maar gewoon een game. Mits het niet zijn 3e is, speelt ie zondag gewoon mee
Doug heeft eerder dit seizoen 1 MP gehad. Ken de regels niet als daarop een game volgt.
Overigens is het voor Farrer wel zijn 3e game en zal ie vermoedelijk niet mee mogen doen zondag.
Wat Stienstra deed, een bud ending in het gezicht, is dus zuiver een voorbeeld van een match, en wat krijgt hij, een game, gewoon ronduit belachelijk.
Mij gaat er niet om wat er vooraf gebeurde, maar zuiver om de reaktie van Stienstra, en die vind ik niet thuishoren in het ijshockey, wat voor een geweldige speler hij ook is.
Trouwens zou ik dit ook afkeuren als een speler van ons dit deed.
Eric van der Putten
1 maart 2008, 19:01
Wat Stienstra deed, een bud ending in het gezicht, is dus zuiver een voorbeeld van een match, en wat krijgt hij, een game, gewoon ronduit belachelijk.
Mij gaat er niet om wat er vooraf gebeurde, maar zuiver om de reaktie van Stienstra, en die vind ik niet thuishoren in het ijshockey, wat voor een geweldige speler hij ook is.
Waarom ben je zo aan het schreeuwen tegen mij, Hans? ::hyper::
Michel Heerkens
1 maart 2008, 20:59
Doug heeft eerder dit seizoen 1 MP gehad. Ken de regels niet als daarop een game volgt.Wees gerust Eric. Morgen doet Dougie tot groot genoegen mee van de supporters uit Geleen gewoon mee ::party::
Zie de site van de NIJB.
Hans Maertzdorff
1 maart 2008, 21:03
Wees gerust Eric. Morgen doet Dougie tot groot genoegen mee van de supporters uit Geleen gewoon mee ::party::
Zie de site van de NIJB.
En als je eerlijk bent Michel, zul je moeten toegeven dat het een zuivere match was, en dit zeg ik niet omdat ik een geleenfan ben, maar een hockeyfan.
Jan Been
1 maart 2008, 21:11
Wees gerust Eric. Morgen doet Dougie tot groot genoegen mee van de supporters uit Geleen gewoon mee ::party::
Zie de site van de NIJB.
Van mij mag ie Michel,wordt weer lachen met Stienstra vs Stasiuk.:Bonk3:
Michel Heerkens
1 maart 2008, 21:57
En als je eerlijk bent Michel, zul je moeten toegeven dat het een zuivere match was, en dit zeg ik niet omdat ik een geleenfan ben, maar een hockeyfan.Daar kan ik niet over oordelen, omdat ik het betreffende moment heb gemist omdat ik met mijn buurman aan het praten was en ff niet oplette.
Dat laat niet onverlet dat ik de actie van Doug Stienstra ten zeerste afkeur wat hij dan ook heeft gedaan.
Jurgen van der Laak
1 maart 2008, 22:06
hoi Hans,ik keur het ook af wat Stienstra deed,maar beide spelers stonden bij de face-off al te bakkeleien met mekaar.Ivarsson geeft een smerige crosscheck,Stienstra reageert met een Slashing(dus geen Bud-ending),zeker niet goed te praten maar ik zat er recht voor.P.s het was niet in het gezicht maar mijns inziens op de helm.
Puk Daniels
1 maart 2008, 23:44
I rest My case....
Toch nog even dit:
Wanneer jij denkt dat jouw vriendje Emile zo'n goede en objectieve verslagen schrijft is dat jouw goed recht.
Ik ben nog steeds van mening dat hij met of zonder opzet de boel afzwakt of opblaast.
Wanneer ik lees dat Tilburg meer verdiend had dan 2-3 maak ik daar automatisch uit op dat de stand in het voordeel van Tilburg had moeten zijn.
Dat staat er %$#&@ toch of niet??
Dan lees ik in verschillende Tilburgse postings dat Geleen de betere ploeg was en het op de beste manier aanpakte. (schrijf je zelf toch ook)
Waarom had Tilburg dan in godsnaam meer verdiend?
Zal wel aan mij liggen...
Als Emile vindt dat Tilburg meer verdient, dan mag hij dat van mij gerust vinden. Ik hoop dat ik in eerdere reactie duidelijk heb uitgelegd dat Geleen volgens mij meer recht op de overwinning had. De verslagen van Emile zijn over het algemeen best goed, maar uit bovenstaande kun je lezen dat hij wel een andere bril op heeft dan ik.
Harry Pal
1 maart 2008, 23:47
Wat een geouwehoer over dat Tilburg. De heren verliezen een keer en lopen vanaf vrijdagavond te zeiken. Ga wat nuttigs doen. Hoop ook dat Geleen het redt, zijn we van die jankers af.
Jan Hofstede
2 maart 2008, 00:10
En als je eerlijk bent Michel, zul je moeten toegeven dat het een zuivere match was, en dit zeg ik niet omdat ik een geleenfan ben, maar een hockeyfan.
Regels zijn hier ook duidelijk in Hans..
Een speler die een tegenstander verwondt door het porren met uiteinde van de steel van de stick (butt-ending) wordt bestraft met een:
Match penalty (MP)
Jan Hofstede
2 maart 2008, 00:24
hoi Hans,ik keur het ook af wat Stienstra deed,maar beide spelers stonden bij de face-off al te bakkeleien met mekaar.Ivarsson geeft een smerige crosscheck,Stienstra reageert met een Slashing(dus geen Bud-ending),zeker niet goed te praten maar ik zat er recht voor.P.s het was niet in het gezicht maar mijns inziens op de helm.
Nou lees nog eens wat je schrijft..Jurgen...
Je praat over een smerige overtreding van Ivarsson... keurt welliswaar de reactie van Stienstra niet goed... maar het was beslist geen bud-ending...
Wat wilde Stienstra dan volgens jou doen...?? Ivarsson zijn hoofd ervan af meppen..???
Maar nu even de straf zelf....
Van Baast geeft voor "checking to the head" een game aan Stienstra... Hij geeft 2 minuten voor "cross check" aan Ivarsson, maar laat vanwege verwonding, de straf, in eerste instantie, door een andere speler van Geleen uitzitten... Dus Ivarsson is gewond geraakt door de "checking to the head" actie van Stienstra...
NIJB is hier echter heel duidelijk in...
Een speler die als gevolg van een checking to the Head of Neck Area een tegenstander verwondt, moet bestraft worden met een:
Match penalty (MP)Buiten deze misser, ben ook ik, er zeker van dat het gewoon een ordinaire bud-ending was...
Jurgen van der Laak
2 maart 2008, 09:39
Nou lees nog eens wat je schrijft..Jurgen...
Je praat over een smerige overtreding van Ivarsson... keurt welliswaar de reactie van Stienstra niet goed... maar het was beslist geen bud-ending...
Wat wilde Stienstra dan volgens jou doen...?? Ivarsson zijn hoofd ervan af meppen..???
Maar nu even de straf zelf....
Van Baast geeft voor "checking to the head" een game aan Stienstra... Hij geeft 2 minuten voor "cross check" aan Ivarsson, maar laat vanwege verwonding, de straf, in eerste instantie, door een andere speler van Geleen uitzitten... Dus Ivarsson is gewond geraakt door de "checking to the head" actie van Stienstra...
Een speler die als gevolg van een checking to the Head of Neck Area een tegenstander verwondt, moet bestraft worden met een:
Match penalty (MP)Buiten deze misser, ben ook ik, er zeker van dat het gewoon een ordinaire bud-ending was...Wat jij wilt Jan,ik zat er recht voor en mankeer niks aan mijn ogen.Vanuit het uitvak kun jij nooit gezien hebben wat er gebeurde,omdat je er niet recht achter zat,net als ik. Maar je mag gelijk hebben hoor. Trouwens heb ik geen verwonding gezien bij Ivarsson.Neemt nog steeds niet weg dat het smerig was.
Jurgen van der Laak
2 maart 2008, 09:42
Wat jij wilt Jan,ik zat er recht voor en mankeer niks aan mijn ogen.Vanuit het uitvak kun jij nooit gezien hebben wat er gebeurde,omdat je er niet recht achter zat,net als ik. Maar je mag gelijk hebben hoor. Trouwens heb ik geen verwonding gezien bij Ivarsson.Neemt nog steeds niet weg dat het smerig was.
Foutje.ik zat er dus achter.(oja in vak F,misschien ben ik ook wel een jankerd)::party::
Michel Heerkens
2 maart 2008, 13:29
Match penalty (MP)Buiten deze misser, ben ook ik, er zeker van dat het gewoon een ordinaire bud-ending was...Ik heb even een en ander nagekeken in het spelregelboekje van de NIJB. Indien Van Baast de overtreding als Checking to the Head interpreteert en hij is van mening dat Ivarsson een verwonding heeft, dan is er sprake van een misser.
Maar ik heb nog een leuke misser gevonden. Afgelopen zondag interpreteerde Van de Waarden de actie van Kratky op Lalonde als een Checking from Behind. Lalonde had zijn wenkbrauw openliggen, dus er is sprake van een verwonding. Ook Checking from Behind met verwonding dient bestraft te worden met een MP. Welke straf Kratky kreeg, dat weet iedereen inmiddels wel in den treure.
Dit geeft dus aan dat de scheidsrechters ook maar mensen zijn. En dat zij dus ook fouten kunnen maken. Daarbij welke interpretatie heeft de scheidsrechter van de betreffende overtreding en dat zullen we wel niet te weten komen. Misschien wordt het dan iedereen duidelijk....
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.