View Full Version : MacIver komend weekend nog aan de zijlijn
Bartele de Boer
26 februari 2008, 16:27
Douglas MacIver blijft langs de kant staan.
Heerenveen- Ijshockeyclub HYS Den Haag kan ook komend weekeinde voor de duels in de halve finale van de play-offs tegen Vadeko Flyers niet beschikken over Douglas MacIver.
De verdeiger blijft voorlopig geschorst. De tuchtcommissie van de ijshockeybond NIJB vergadert pas op 5 maart over het incident in Heerenveen, toen de Canadees bewust keihard richting de Flyers-bank schoot en daarmee een vrouw in het publiek verwondde aan haar hand.
Bron: Leeuwarder Courant 26 februari 2008
Harry Batist
26 februari 2008, 16:34
Beginnen We Weer!!!!!!!!!!!
Sandra Cloo
26 februari 2008, 16:38
mooi geschorst laten
Bartele de Boer
26 februari 2008, 16:57
Wat is er met jou aan de hand Harry.
Ik lees een stuk in de krant en zet het hier op het forum, omdat sommige mensen deze krant niet lezen maar wel geinformeerd willen blijven.
Wanneer je dit niet leuk vindt hoef je het niet te lezen.
Het is puur informatie vanaf deze kant naar andere forumleden.
Volgende keer zet ik er wel bij: "behalve voor Harry Batist"
Bartele de Boer
26 februari 2008, 16:59
En nee, ik zou het ook niet leuk vinden indien een van "onze" spelers zolang moest wachten op een uitspraak van de tuchtcommissie.
Marc van de Wall
26 februari 2008, 17:05
Dit is toch nieuws?
Jan Hofstede
26 februari 2008, 17:07
En nee, ik zou het ook niet leuk vinden indien een van "onze" spelers zolang moest wachten op een uitspraak van de tuchtcommissie.
En stel dat de tuchtcommissie als uitspraak heeft...: Geen opzet... dus geen straf...?
Pieter van der Wal
26 februari 2008, 17:14
En stel dat de tuchtcommissie als uitspraak heeft...: Geen opzet... dus geen straf...?
Daar hoef je niet op te rekenen Jan, de beelden zijn erg overduidelijk wat opzet aangaat.
Patrick Bom
26 februari 2008, 17:36
dit is oud nieuws....
ik heb nog wat olie voor je....
Marc van de Wall
26 februari 2008, 17:41
Daar hoef je niet op te rekenen Jan, de beelden zijn erg overduidelijk wat opzet aangaat.
Zijn die beelden nog ergens terug te vinden?
Alex van den Brink
26 februari 2008, 17:43
::happy::Er is nog steeds niets bewezen, toch?
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is!!!
Sven van de Wall
26 februari 2008, 17:58
zet die beelden dan ook op youtube kunnen we lekker allemaal ons eigen oordeel vellen
Pieter van der Wal
26 februari 2008, 18:17
zet die beelden dan ook op youtube kunnen we lekker allemaal ons eigen oordeel vellen
Helaas Sven hangende het onderzoek is mij verzocht niks te plaatsen. Op het forum van de svfh staat een bericht van de bewuste mevrouw die geraakt is. Daar wordt alles netjes opgelost na een ongelukkig incident door zowel HYS als MacIver dus zo kan het ook.
http://www.svfh.nl/forum/viewtopic.php?t=1056
Sven van de Wall
26 februari 2008, 18:33
jammer maar bedankt voor de info
Piet de Kort
26 februari 2008, 18:53
[quote=Pieter van der Wal;26738]Helaas Sven hangende het onderzoek is mij verzocht niks te plaatsen. Op het forum van de svfh staat een bericht van de bewuste mevrouw die geraakt is. Daar wordt alles netjes opgelost na een ongelukkig incident door zowel HYS als MacIver dus zo kan het ook.
Jij jutte de zaak op, Pieterke! Iedereen weet dat HIJS DEN HAAG dit seizoen tot nu toe alles netjes heeft opgelost!!! Maar je moet iemand wel de kans geven om iets op te lossen!::party:: :thumsup:::wavetowel::
Luitzen van der Heide
26 februari 2008, 22:13
[quote=Pieter van der Wal;26738]Helaas Sven hangende het onderzoek is mij verzocht niks te plaatsen. Op het forum van de svfh staat een bericht van de bewuste mevrouw die geraakt is. Daar wordt alles netjes opgelost na een ongelukkig incident door zowel HYS als MacIver dus zo kan het ook.
Jij jutte de zaak op, Pieterke! Iedereen weet dat HIJS DEN HAAG dit seizoen tot nu toe alles netjes heeft opgelost!!! Maar je moet iemand wel de kans geven om iets op te lossen!::party:: :thumsup:::wavetowel::
Ik denk dat je daar toch in vergist Piet. Het was zeker Pieter niet die de zaak heeft opgejut.
Het enigste wat hij melde is dat hij beelden zou gaan plaatsen. Dat was voordat er op enigerlei wijze een officiele actie was ondernomen. Nadat dit een feit is geworden lijkt het mij duidelijk dat je de beelden niet publiceert voordat er een beslissing is genomen door de personen die hiervoor zijn aangesteld...
Het is dus volstrekt onnodig Pieter hiervoor in het discrediet te brengen.
Maar wat mij betreft genoeg hierover.
Harry Batist
26 februari 2008, 23:04
Jij jutte de zaak op, Pieterke! Iedereen weet dat HIJS DEN HAAG dit seizoen tot nu toe alles netjes heeft opgelost!!! Maar je moet iemand wel de kans geven om iets op te lossen!::party:: :thumsup:::wavetowel:: Hele wijze woorden Piet ben het geheel met je eens
Edwin van Os
26 februari 2008, 23:05
Is toch een lachertje. Los van de schuldvraag. Dat iemand 2 weken moet wachten op een besluit van een tuchtcommisie gedurende de belangrijkste periode in het seizoen.
Idd is nu Hys de lul maar als andere teams het was gebeurt waren de rapen gaar.
Wel netjes afgehandeld door Hys en Doug. Ik vind dat de NIJB daar een voorbeeld aan mag nemen. Tot nu toe heeft Hys alle incidenten dit seizoen netjes opgelost.
Ik heb afgelopen vrijdag in Den Haag ook dingen gezien waar wel een flinke straf op zijn plaats was. Die Moore mist echt een paar steekjes en dan heb ik het nog niet over die reserve goalie.
Maar ja daar wordt geen straf gegeven. Het zij zo
Laten we hopen dat de rest van de wedstrijden net zo spannend zijn maar dan zonder incidenten en dat er een terechte winnaar uit mag komen.
Bartele de Boer
26 februari 2008, 23:15
Is toch een lachertje. Los van de schuldvraag. Dat iemand 2 weken moet wachten op een besluit van een tuchtcommisie gedurende de belangrijkste periode in het seizoen.
Ben ik geheel met je eens Edwin. Bij een andere ploeg, en ik noem geen naam was dit veel sneller afgerondt.
Idd is nu Hys de lul maar als andere teams het was gebeurt waren de rapen gaar.
Zie boven.
Wel netjes afgehandeld door Hys en Doug. Ik vind dat de NIJB daar een voorbeeld aan mag nemen. Tot nu toe heeft Hys alle incidenten dit seizoen netjes opgelost.
Complimenten aan HYS en MacIver dat ze het zo hebben opgelost. Blijft echter de vraag of hij daar mee weg komt.
Ik heb afgelopen vrijdag in Den Haag ook dingen gezien waar wel een flinke straf op zijn plaats was. Die Moore mist echt een paar steekjes en dan heb ik het nog niet over die reserve goalie.
Ook hand in eigen boezem steken en kijken naar je eigen spelers die ook steekjes los hebben. JJ, Horac.
Maar ja daar wordt geen straf gegeven. Het zij zo
Scheidsrechter ziet niet alles. Daar moeten we mee leven. Had het graag anders gezien.
v.b. 4e man op tribune die in contact staat met hoofd referee. Het is een gegeven, je hebt vanaf de tribune een breder overzicht.
Laten we hopen dat de rest van de wedstrijden net zo spannend zijn maar dan zonder incidenten en dat er een terechte winnaar uit mag komen.:thumsup::thumsup:
Piet de Kort
26 februari 2008, 23:56
[quote=Piet de Kort;26782] Hele wijze woorden Piet ben het geheel met je eens
Harry, je bent het een keer met mij eens!!!!! Heb je gedronken of ben je nuchter? ::whistle::::happy:::partyman:
Luitzen van der Heide
27 februari 2008, 00:47
Die Moore mist echt een paar steekjes
Dit stukje behoeft in mijn geval toch enige aandacht vind ik.
Waar baseer jij deze conclusie op? Weet je wat het is! Er is het gegeven dat Moor bij zijn eerste wedstrijd het aan de stok kreeg met ene...... Mac Iver. Daarvoor kreeg hij onterecht meer straf dan diezelfde Mac Iver. De moverende reden daarvoor was eerder gebrek aan zelfrefelctie aan de zijde van de reff dan dat het feit ook daadwerkeijk aanleidig gaf tot de strafmaat.
Het vreemde wil echter dat Moor anders dan Mac Iver binnen de kortste keren de door de reff gehanteerde reglementen ging begrijpen. Om het maar even heel cru te stellen zoals TENBULT het aangaf is dat bij jullie jongens nog niet zo gelukt.
Ik geloof dus dat het met de zogenaamde steekjes los bij Moor absoluut wat beter zit dan jij kunt bevroeden.
Sterker nog als je even naar de laatste twee play-off wedstrijden kijkt dan heeft hij in de eerste wedstrijd geen straf en in de tweede 2 minors + een 2x2 minor gehad. Voor het overige verwijs ik je graag naar mijn posting FLYERS-HIJS de preview.... Wellicht dat je dan iets anders schrijft!
De 2x2 minor was overigens tegen Korthuis en ook die is voor hetzelfde gaan brommen. verder was er een interference en een High stick.....
Harry Batist
27 februari 2008, 08:52
Harry, je bent het een keer met mij eens!!!!! Heb je gedronken of ben je nuchter? ::whistle::::happy:::partyman: Wonderen zijn de wereld nog niet uit Piet en mag ook best een keer gezegd worden, je moet je al zo vaak verdedigen!!!!
Jan van Son
27 februari 2008, 14:20
"Beginnen we weer " De enige normale quote in deze discussie.
Op youtube plaatsen ? zijn wij dan zulke sensatie zoekers?
De zaak is gedeeltelijk door Hijs opgelost ,en de NIJB geeft wel
een eindoordeel waar een ieder zich bij neer moet leggen. Is nou
eenmaal gebeurt en ik in ieder geval focust mij op de komende
wedstrijden waar uiteraard ook wel weer iets zal gebeuren .Wie
dan leeft wie dan zorgt.
John Steenpoorte
28 februari 2008, 00:55
waarom moet dit allemaal zo lang duren echt een schandaal, lekker wachten tot het afgelopen is en dan een uitspraak doen pffffffff
Edwin van Os
28 februari 2008, 07:58
Moor is gewoon een gemene speler. Dat geeft niet en ik heb daar ook geen problemen mee. IJshockey is namelijk een harde sport. De refs moeten het zien en ik denk dat er af en toe ook wel eens een rol kan worden weggelegd voor de linesmen!!
Maar gewoon de komende wedstrijden leuk houden en lekker spelen op het scherpst van snede maar niet daar overheen. En wie dan wint is de terechte winnaar.
Luitzen van der Heide
28 februari 2008, 09:56
Moor is gewoon een gemene speler. Dat geeft niet en ik heb daar ook geen problemen mee. IJshockey is namelijk een harde sport. De refs moeten het zien en ik denk dat er af en toe ook wel eens een rol kan worden weggelegd voor de linesmen!!
Maar gewoon de komende wedstrijden leuk houden en lekker spelen op het scherpst van snede maar niet daar overheen. En wie dan wint is de terechte winnaar.
Ik ben het slecht op het woord gemene na eens met je Posting. Volgens mij moet hier staan een "goede"....
Maar ja dat is een interpretatie verschil. Als Moor voor het Nederlandse team kan worden behouden dan zal hij tot de betere spelers gaan behoren.
Xander van Dijk
29 februari 2008, 17:33
ik heb moor alleen de eerste wedstrijd zien vechten met mciver... en degene die begon was idd mciver... volgens mij lullen jullie alleen over wat youtube filmpjes uit de vs. en canada... maar daar is het nou eenmaal anders spelen...
en dat hij het met korthuis aan de stok krijg is ook niet zo vreemd... die mag ook graag provoceren... en is ook zeker geen vreemde als het op brommen in het strafbankje aan komt...
al met al 2 x een opstootje... en mciver?? bijna bij elk opstootje betrokken ( en dan heb ik het alleen over westrijden tegen heerenveen ) de rest kan ik niet over oordelen... ik dacht eerst ook door de beelden van youtube dat moor een malle was... maar daar ben ik na een aantal wedstrijden van hem gezien te hebben hard op terug gekomen...
en wat betreft grinnell dat snap ik idd ook niet... die moet zn handen thuis houden... mits er iets voorvalt... dan verdedig je je team...
morgen de derde wedstrijd ik kan niet wachten... de hagenezen een fijne reis en wedstrijd toegewenst... moge de beste winnen!!!
Xander van Dijk
29 februari 2008, 17:34
Ik ben het slecht op het woord gemene na eens met je Posting. Volgens mij moet hier staan een "goede"....
Maar ja dat is een interpretatie verschil. Als Moor voor het Nederlandse team kan worden behouden dan zal hij tot de betere spelers gaan behoren.
zou niet slecht wezen naar mijn mening idd, dat moor bij de flyers blijft... ( en dus voor oranje inzetbaar kan zijn ) hij is ook nog is aanvallend in te zetten is wel gebleken...
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.