PDA

View Full Version : Centraal topic: Trade Deadline 2008

Joep Meijsen
26 februari 2008, 11:04
Wat? Vandaag is de laatste dag dat teams in de NHL mogen handelen. Dus de kans voor teams om zich te versterken in de aanloop naar de play-offs.

Welke spelers? TSN heeft een overzicht van spelers (http://www.tsn.ca/nhl/trade_deadline/feature/?fid=10439&hubname=)die mogelijk beschikbaar zijn. Van Brad Richards tot Glenn Murray.

Welke trades zijn er al geweest? Een overzicht van de trades dit seizoen (http://www.tsn.ca/nhl/trade_deadline/feature/?fid=2324&hubname=)

Hoe zit het met de geschiedenis? Een overzicht van de belangrijkste deals in de geschiedenis rond de deadline

Waar kan ik het volgen? Live streaming coverage via NHL.com (http://www.nhl.com/deadline/2008/index.html)

Van hoe laat tot hoe laat? Vanaf vier uur vanmiddag tot elf uur vanavond. Waarbij er deals kunnen worden gesloten tot 21.00 uur Nederlandse tijd. Echter omdat veel deals op het laatste moment worden gesloten, loopt het nog even door.

Gebruik dit topic om de trade deadline in de NHL te volgen en te bespreken.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 11:22
De deal van gisteravond...

Van Tampa Bay Lightning naar Philadelphia Flyers --> Vaclav Prospal
Van Philadelphia Flyers naar Tampa Bay Lightning --> Alexandre Picard + pick

http://www.nhl.com/nhl/app/?service=page&page=NewsPage&articleid=354844

Ivo Willems
26 februari 2008, 11:24
De trade waarop ik zelf had gehoopt gaat in ieder geval niet door, de Flames manager heeft laten weten dat Tanguay niet weg gaat. Hoopte op een Ryder <> Tanguay trade, had Tanguay graag bij Montreal gezien.

Ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren vandaag.

Jos Buter
26 februari 2008, 12:16
Hoopte op een Ryder <> Tanguay trade, had Tanguay graag bij Montreal gezien.

Het wordt of Hossa of Jokinen voor Montreal. Waarbij ik een voorkeur heb voor Jokinen: goedkoper en staat nog 2 jaar onder contract. Die loopt dus niet weg van de zomer.

Freek Joosten
26 februari 2008, 13:24
Maar de geruchten zeggen Hossa. Ook niet verkeerd natuurlijk. Klein luxeprobleempje voor de Habs, toch, Jos?

Colorado heeft zoals al elders genoemd Peter Forsberg vastgelegd. Geen trade, maar wel een deadline move.

Detroit zelfde verhaal, maar dan met Darren McCarthy.

Dan Boyle wordt niet getrade. Hij heeft bijgetekend bij de Lightning voor 40 miljoen dollar in 6 jaar (6,67 miljoen per jaar).

Ook Barret Jackman heeft bijgetekend bij zijn club. De Blues betalen hem de komende vier jaar 14,4 miljoen dollar (3,6 per jaar).

Ivo Willems
26 februari 2008, 13:37
Kleine correctie: Barret Jackman speelt bij de Blues, niet de Blackhawks.

En Hossa is wel aardig, maar zie ook liever iemand komen voor een langere termijn dan 2 maanden, dus Jokinen zou wel aardig zijn.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 14:07
De Rangers zouden hun begerige oog hebben laten vallen op Brian Campbell van Buffalo. Een andere interessante beschikbare speler zou Rob Blake zijn die wel zijn no-trade-clausule wil opheffen.

Oh ja.... leuke uitslag van vannacht.

Ottawa 0 - Beste Ploeg van Canada 5

Er is een kansje dat Ottawa een uitgebreide deal gaat sluiten om cap-ruimte te winnen en zo Khabibulin binnen te slepen. Maar zeven overwinningen in de laatste twintig wedstrijden....het is onrustig bij de ploeg die sinds de jaren twintig de Stanley Cup niet meer heeft gewonnen.

Remco Bambacht
26 februari 2008, 14:27

Oooooh three cheers for Ottawa, a real team they are nottowa!

Ben benieuwd of iemand Glen Murray nog weghaalt uit Boston. Ik denk eerlijk gezegd dat niemand zo gek is...

Peet van Raak
26 februari 2008, 14:34
De Rangers zouden hun begerige oog hebben laten vallen op Brian Campbell van Buffalo. Een andere interessante beschikbare speler zou Rob Blake zijn die wel zijn no-trade-clausule wil opheffen.

Er is een kansje dat Ottawa een uitgebreide deal gaat sluiten om cap-ruimte te winnen en zo Khabibulin binnen te slepen. Maar zeven overwinningen in de laatste twintig wedstrijden....het is onrustig bij de ploeg die sinds de jaren twintig de Stanley Cup niet meer heeft gewonnen.

Bryan McCabe wordt ook bij Rangers genoemd. Zoals bekend is aan hem ook gevraagd of hij zijn no-trade clause wil laten varen. McCabe is van Long Island dus een terugkeer zou ook vanwege familiaire redenen logisch zijn naar NY. Misschien in een trade met Marc Staal ::hyper::

Joep Meijsen
26 februari 2008, 14:48
Bryan McCabe wordt ook bij Rangers genoemd. Zoals bekend is aan hem ook gevraagd of hij zijn no-trade clause wil laten varen. McCabe is van Long Island dus een terugkeer zou ook vanwege familiaire redenen logisch zijn naar NY. Misschien in een trade met Marc Staal

Ik ben heel benieuwd of Cliff Fletcher iets voorelkaar krijgt vandaag. Anders zal hij rondom de draft moeten gaan dealen om de herbouw in gang te zetten. Er zijn overigens in de hele NHL ruim 170 spelers met een no-trade-clause in hun contract.

Peet van Raak
26 februari 2008, 15:49
Ik ben heel benieuwd of Cliff Fletcher iets voorelkaar krijgt vandaag. Anders zal hij rondom de draft moeten gaan dealen om de herbouw in gang te zetten. Er zijn overigens in de hele NHL ruim 170 spelers met een no-trade-clause in hun contract.

Ik heb nog wel wat tips voor Cliff:
- Vesa Toskalo (liever nog Andrew Raycroft) naar Washington in ruil voor Karl Alzner en 1st round pick
- Bryan McCabe naar Philly in ruil voor Jeff Carter en 2nd round pick
- Pavel Kubina naar Florida in ruil voor Oli Jokinen
- Jason Blake naar San Jose in ruil voor Joe Pavelski en 1st round pick

Freek Joosten
26 februari 2008, 16:17
Dat zijn vier trades die de Leafs echt heel dik zouden winnen.

-Toskala en zeker Raycroft zijn nauwelijks een first waard, laat staan een first en een geweldige prospect. Ik zie eerder Toskala vs Alzner gebeuren, en zelfs daar zou ik de Leafs misschien wel het voordeel geven.

-McCabe tegen Carter en een 2nd is nog te doen. Alhoewel die second er niet bij hoeft. Denk niet dat McCabe zijn no-trade laat gaan voor de Caps.

-Jokinen tegen Kubina. Daar zou Toronto ook nog iets bij moeten doen denk ik. Maar goed, ook deze is nog wel mogelijk. Zou wmb wel een win voor de Leafs zijn.

-Jason Blake doet het goed, maar is geen Pavelski en een first waard. Verre van. Misschien een van de twee.

Jos Buter
26 februari 2008, 16:31
Maar de geruchten zeggen Hossa. Ook niet verkeerd natuurlijk. Klein luxeprobleempje voor de Habs, toch, Jos?

Mmmmja zo zou je uit kunnen leggen. Maar als je kansen spreiden kan ook tegen je werken.

Laatste update on the Habs trades:

Hossa to Montreal looking likely

"Maxim Lapierre, Michael Ryder, Grabovski and a pick could be heading to Atlanta for forward Marian Hossa. "

Bron: http://www.hockeybuzz.com/

Vind het wel wat veel om Lapierre ook weg te geven. Dan zullen ze vandaag waarschijlijk ook nog gaan trekken aan een fysiek sterke centre. Of ze zouden voor beiden kunnen gaan. De laatste geruchten zijn dat de Flyers ook in de markt zijn voor Jokinen.

.

Jos Buter
26 februari 2008, 16:33
- Pavel Kubina naar Florida in ruil voor Oli Jokinen

Dat zie ik Florida niet doen. Daar gaan ze alleen maar op achteruit. Daar moeten of een sterke speler bij of wat draft picks, maar die heeft Toronto zelf hard nodig.

Freek Joosten
26 februari 2008, 16:35
Bryce Salvador naar de Devils. Cam Janssen bewandelt de andere weg.

Freek Joosten
26 februari 2008, 16:36
Misschien een idee om dit te splitsen in een open discussie topic en een gesloten done deals topic?

Jos Buter
26 februari 2008, 16:38
Vers van de Pers:

Naar NJ Devils: Bryce Salvador
Naar St Louis: Cam Jansen.

Jos Buter
26 februari 2008, 16:39
Bryce Salvador naar de Devils. Cam Janssen bewandelt de andere weg.

Dat was snel ;-)

Freek Joosten
26 februari 2008, 16:42
Typcursus gehad toen ik tien was ;)

Jos Buter
26 februari 2008, 17:03
Berichtje van Montreal:

The Montreal Canadiens announced Tuesday that forward Mikhail Grabovski (http://www.tsn.ca/nhl/player_bio.asp?player_id=4874) has been recalled from the Hamilton Bulldogs of the American Hockey League.
According to the club, Grabovski will be available for Tuesday's game against the Atlanta Thrashers.
The 24-year-old centreman scored 20 points (8 goals, 12 assists) and posted a plus-2 rating in 12 games this season with the Canadiens' affiliate.
Grabovski, who missed 25 games due to an ankle injury, leads the Bulldogs with a 1.66 point-per-game average.

Dit verteld me dat een trade aanstaande is, maar dan voor een forward in de huidige line-up. Ik zou zeggen Ryder.

.

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:06
Grabovski gaat dus ook niet getrade worden, gok ik. Ik denk ook dat dat inderdaad betekent dat Ryder zijn laatste wedstrijd voor de Habs heeft gespeeld. Maar misschien nog wel een speler.

Hossa tegen Ryder + een andere roster player + meer. Dat zou een optie zijn, en verklaren waarom Grabovski een telefoontje heeft gehad.

Jos Buter
26 februari 2008, 17:12
Grabovski gaat dus ook niet getrade worden, gok ik. Ik denk ook dat dat inderdaad betekent dat Ryder zijn laatste wedstrijd voor de Habs heeft gespeeld. Maar misschien nog wel een speler.

Hossa tegen Ryder + een andere roster player + meer. Dat zou een optie zijn, en verklaren waarom Grabovski een telefoontje heeft gehad.

Als er iemand bij moet zal dat toch LaPierre zijn. Grabovski is een centre, net als LaPierre.

.

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:16
Wade Belak (Toronto) naar Florida voor een 5th rounder.

Jos Buter
Toronto: 5th round draft pick
Panthers: Wade Belak

Jordy Rutten
Stoll en Roloson kunnen dus weg uit Edmonton. Snap het sowieso niet: Die Dwayne Roloson is een echt talent, waarom staat hij zo weinig op het ijs? Als hij weg wil uit Edmonton begrijp ik dat best.
Oilers fans hebben het nu net zo te verduren als Leafs fans. Ons team laatste in de divisie en de grote rivaal eerste :evil:

Oooooh three cheers for Ottawa, a real team they are nottowa!

they can give all that they gottawa
but the stanley cup will never go to Ottawa
http://img.photobucket.com/albums/v516/WadeBelak/acc-toilet-paper-holder.jpg::wavetowel::::whistle::

Peet van Raak
26 februari 2008, 17:17
Geruchten worden steeds sterker dat Brad Richards naar Dallas zou gaan. Als wisselgeld worden Jeff Halpern en Mike Smith genoemd. Lightning kunnen wel een goede goalie gebruiken.

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:18
Khabibulin is beschikbaar. Ben benieuwd of de Lightning dat kunnen betalen. Ik gok van niet.

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:19
Toronto: 5th round draft pick
Panthers: Wade Belak

Dat scheelde niet veel ;)
Jij moet ook naar de TSN stream luisteren, kan niet anders!

Jos Buter
26 februari 2008, 17:21
Luisteren ????

Kijken via NHL.com ;-)

Jos Buter
26 februari 2008, 17:22
Khabibulin is beschikbaar.

Ja, maar Khabibulin is niet de Bullinwall van 2003/04. Hij heeft een slecht seizoen tot nu toe.

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:22
Okee, dat kan ook.

Ken Holland (Red Wings GM) voorspelt dat ze wel wat willen, maar dat het niets groots zal zijn, waarschijnlijk.

Ik hoop op een top 4 defender met wat gewicht en een top 6 forward, die kan scoren. Do it Kenny!

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:26
Brian Campbell (Buf) is blijkbaar naar de Sharks...

Jos Buter
26 februari 2008, 17:26
Campbell naar San Jose voor ?????

Jos Buter
26 februari 2008, 17:27
Sjezus.... jij alweer ??? ;-)

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:27
Ik zie dat het beeld op NHL.com hetzelfde geeft als het geluid van tsn.ca. Loopt een seconde of 15 achter, maar dat is niet zo'n enorm probleem natuurlijk.

Jos Buter
26 februari 2008, 17:28
Vandaar dat je steeds net iets sneller bent.....

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:29
Brad Richards naar Dallas. Schijnt rond te zijn!

Jos Buter
26 februari 2008, 17:32
Er staat iets te gebeuren in Montreal: het forum is erg slecht te bereiken.... blijven hopen op Hossa of Jokinen.

Jos Buter
26 februari 2008, 17:33
Brad Richards naar Dallas. Schijnt rond te zijn!

Die zochten al langere tijd naar een centre op de lijn van Modano.

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:35
Campbell dus tegen Bernier + 1st... Nice hoor, Buffalo!

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:42
Brad Richards gaat officieel naar Dallas!

Jos Buter
26 februari 2008, 17:43
Als hij zijn no-trade clause waived.....

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:44
:o

Richards + Holmqvist vs Mike Smith, Jussi Jokinen, Jef Halpern...

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:50
Oh jee. Gerucht!

Huet naar Caps voor een second!

Jos Buter
26 februari 2008, 17:53
Laatste gerucht van Montreal: Christobal Huet to Washington for a 2nd round pick.

Halak zal dan opgeroepen worden, tenzij een goalie deel is van de package deal voor Hossa later op de dag.

Freek Joosten
26 februari 2008, 17:54
Daar ben je niet al te blij mee, gok ik?

Joep Meijsen
26 februari 2008, 17:57
De trades zijn toch op iedere website te vinden, dus ik weet niet of het nuttig is te splitsen. Ben nu net thuis....dus even bijlezen. TSN op de achtergrond. Nu al een paar goede trades. Wordt een leuke avond hoop ik....

Een vijfde rounder....yippie....

Joep Meijsen
26 februari 2008, 17:59
Laatste gerucht van Montreal: Christobal Huet to Washington for a 2nd round pick.

Halak zal dan opgeroepen worden, tenzij een goalie deel is van de package deal voor Hossa later op de dag.

Volgens mij hebben Marco en ik ooit nog het debuut van Halak gezien bij Montreal. Dat staat me in ieder geval nog bij. Huet heeft het toch goed gedaan...

Zat net naar een podcast te luisteren waarop Doug MacLean nog uitgebreid zat te melden dat Tampa gek zou zijn om Richards nu te dealen in plaats van na het seizoen als er meer teams kunnen meebieden.

Freek Joosten
Oh, nou ja, ik heb toch maar een topic aangemaakt, want hier wordt veel om de trades heen geluld :P

Jos Buter
Daar ben je niet al te blij mee, gok ik?

Halak was de man laat in het seizoen en deed het erg goed. Huet was UFA na dit seizoen, dus die ben je zowiezo kwijt als je weet dat Carey Price de toekomst is volgende seizoen.

En je dumpt ook nog eens flink salaris.

Maar ik wil Hossa of Ollie Jokinen op het ijs zijn in Montreal vanavond.....

.

Jos Buter
26 februari 2008, 18:01
Halak is al van het ijs gehaald in Hamilton. Dus die staat vanavond back-up.

Freek Joosten
26 februari 2008, 18:03
Halak was de man laat in het seizoen en deed het erg goed. Huet was UFA na dit seizoen, dus die ben je zowiezo kwijt als je weet dat Carey Price de toekomst is volgende seizoen.

En je dumpt ook nog eens flink salaris.

Maar ik wil Hossa of Ollie Jokinen op het ijs zijn in Montreal vanavond.....

.
Dat is waar ja. Maar een 2nd is niet verschrikkelijk veel. Maar inderdaad, de Habs zitten goed met Price en Halak.

Jos Buter
26 februari 2008, 18:08
Dat is waar ja. Maar een 2nd is niet verschrikkelijk veel. Maar inderdaad, de Habs zitten goed met Price en Halak.

Gerucht op het Canadiens forum, naast veel gejammer over Huet:

Hossa en Hedberg naar Montreal voor Ryder, 3rd round pick en de 2nd round pick die ze net hebben opgepikt van Washington.

Er wordt ook gesproken over zowel Hossa als Jokinen allebei. Maar dat lijkt me wel heel erg veel.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 18:14
Gerucht op het Canadiens forum, naast veel gejammer over Huet:
Er wordt ook gesproken over zowel Hossa als Jokinen allebei. Maar dat lijkt me wel heel erg veel.

Een beetje dromen mag best, maar dat lijkt me ook wat veel. Montreal heeft wel een heel jonge ploeg en nog wat talent in Hamilton, wie weet denken ze daar wel wat van te kunnen traden.

Maar een spectaculair eerste uur moet ik zeggen.

Jos Buter
26 februari 2008, 18:22
Een beetje dromen mag best, maar dat lijkt me ook wat veel. Montreal heeft wel een heel jonge ploeg en nog wat talent in Hamilton, wie weet denken ze daar wel wat van te kunnen traden.

Maar een spectaculair eerste uur moet ik zeggen.

Maar als het Bob Gainey (GM Montreal) lukt zijn ze nog lang niet klaar met Montreal dit seizoen. Dat wordt een lange cup run.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 18:26
Maar als het Bob Gainey (GM Montreal) lukt zijn ze nog lang niet klaar met Montreal dit seizoen. Dat wordt een lange cup run.

Je weet nooit. Tenzij Ottawa een goalie vindt of een van de goalies die ze hebben hot wordt, ligt de weg naar de Stanley Cup-finale in het oosten heel erg open. Er is gewoon geen favoriet. Ik moet wel zeggen dat de positie van Montreal me verbaast. De wedstrijd die Remco en ik in november zagen, was de ploeg echt niets bijzonders.

Overigens wordt het in het westen nog een stuk spannender nu Dallas zich versterkt heeft en vooral San Jose ineens een stuk sterker is geworden. Dat is toch ook wel een heel stevige deal.

Freek Joosten
26 februari 2008, 18:26
Andrew Ladd (Car) <-> Tuomo Ruutu (Chi)
Ruslan Salei (Flo) <-> Karlis Skrastings + 3rd round pick (Col)

Joep Meijsen
26 februari 2008, 18:29
Andrew Ladd (Car) <-> Tuomo Ruutu (Chi)
Ruslan Salei (Flo) <-> Karlis Skrastings + 3rd round pick (Col)

Van Skrastings herinner ik me vooral nog zijn vrouw/vriendin. Misschien heeft Marco de foto nog van het WK in Oostenrijk een paar jaar geleden. Drie blonde spelersvrouwen van Letland die naast elkaar zaten te juichen trokken meer aandacht dan de wedstrijden.

Jos Buter
26 februari 2008, 18:29
Overigens wordt het in het westen nog een stuk spannender nu Dallas zich versterkt heeft en vooral San Jose ineens een stuk sterker is geworden. Dat is toch ook wel een heel stevige deal.

Dat kan ook een mooie uitputtingsslag worden in het westen. Mooi voor een team uit het oosten zou ik zeggen.

Jos Buter
26 februari 2008, 18:30
Van Skrastings herinner ik me vooral nog zijn vrouw/vriendin. Misschien heeft Marco de foto nog van het WK in Oostenrijk een paar jaar geleden. Drie blonde spelersvrouwen van Letland die naast elkaar zaten te juichen trokken meer aandacht dan de wedstrijden.

Je wil toch niet zeggen dat jij meer interesses hebt dan alleen het gebeuren op het ijs? ;-)

Freek Joosten
26 februari 2008, 18:31

Iedereen heeft zo zijn redenen om ijshockeyfan te zijn (en om zijn fototoestel mee te nemen) ;)

Jos Buter
26 februari 2008, 18:32
Er gebeurd volgens mij weer wat in Montreal. Het forum is nu al voor de 2e keer onbereikbaar. Net als tijdens de Huet deal eerder op de dag.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 18:32
Je wil toch niet zeggen dat jij meer interesses hebt dan alleen het gebeuren op het ijs? ;-)

Zeer zijdelings :-) De middelste volgens mij.

http://www.actiefotografie.nl/2005-06-08-10-WKA-Innsbruck/images/_MG_7565.jpg

Jos Buter
26 februari 2008, 18:35
Bolle wangetjes.....

Freek Joosten
26 februari 2008, 18:36
Adam Foote tekent NIET bij in Columbus. Verwachting is dat hij dus vertrekt, alhoewel Foote wil blijven en een No Trade Clause heeft.

En hij wil dan dus naar Colorado.

Dat telt ook voor Rob Blake... Stel je voor. In een paar dagen Forsberg, Foote en Blake terug (en Salei erbij).
Dat vult het gat dat mevrouw Skrastins achterlaat wel op!

Freek Joosten
26 februari 2008, 18:37
Martin Lapointe -> Senators

edit... Voor een 6th

Jos Buter
26 februari 2008, 18:37
Martin LaPointe naar Ottawa.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 18:38
Lapointe? Da's toch geen versterking voor Ottawa. Overbetaalde dud bij Boston en daarvoor wel twee Stanley Cups bij Detroit, maar daar liepen wel wat andere 'leaders' rond. Bij dit soort dingen twijfel ik weleens aan de deskundigheid van zo'n panel....

Jos Buter
26 februari 2008, 18:40
Lapointe? Da's toch geen versterking voor Ottawa. Overbetaalde dud bij Boston en daarvoor wel twee Stanley Cups bij Detroit, maar daar liepen wel wat andere 'leaders' rond. Bij dit soort dingen twijfel ik weleens aan de deskundigheid van zo'n panel....

Ottawa geeft salaris ruimte weg die ze niet aan Hossa kunnen besteden.

Ivo Willems
26 februari 2008, 18:40
Ze hoeven er niet veel voor op te geven, het is meer ervaring voor hun 3rd/4th line in de hoop het team draaiende te houden denk ik.

5-0 verliezen van de leafs doet veel pijn ;)

Freek Joosten
26 februari 2008, 18:41

Ze bedoelen volgens mij vooral een fysiek aanwezige leider. Voor een 6th kun je je natuurlijk geen enorme buil vallen. Niet een grote trade, maar wel eentje die wat waard kan zijn voor de Senators.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 18:41
Ottawa geeft salaris ruimte weg die ze niet aan Hossa kunnen besteden.

Dat komt er inderdaad nog bij. Ze hebben volgens mij wel ruimte voor Hossa en diens contract loopt toch af aan het eind van het seizoen. Maar voor Hossa + Khabibulin zal het wel heel lastig worden tenzij ze nog wat weg traden.

Jos Buter
26 februari 2008, 18:42
Robert Lang zou in Chicago ook van het ijs zijn gehaald..... de volgende trade komt er dus aan.....

.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 18:43
Ze bedoelen volgens mij vooral een fysiek aanwezige leider. Voor een 6th kun je je natuurlijk geen enorme buil vallen. Niet een grote trade, maar wel eentje die wat waard kan zijn voor de Senators.

Ik heb wat vooroordelen tegen die jongen sinds hij bij Boston werd binnengesleept als een ster en dat nooit waarmaakte. Die leadershipkwaliteiten liet hij daar ook niet zien. Maar je hebt gelijkt....het kost in ieder geval niet veel.

Jos Buter
26 februari 2008, 18:44
Dat komt er inderdaad nog bij. Ze hebben volgens mij wel ruimte voor Hossa en diens contract loopt toch af aan het eind van het seizoen. Maar voor Hossa + Khabibulin zal het wel heel lastig worden tenzij ze nog wat weg traden.

Dan zal een van die trades om Gerber of Emery moeten gaan. Je gaat geen 3 volwaardige goalies in het organisatie op de payroll hebben staan.

Jos Buter
26 februari 2008, 18:47
INterview met Cambell op TSN.ca over zijn trade naar San Jose. Hij staat zowat te janken.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 18:47
9:48 - Finally some juicy info - TSN Ottawa Bureau Chief Brent Wallace
reports from Boston:

"There is a strong possibility in the next 48 hours there will be a
coaching change ... and ... Bryan Murray would be back behind the
bench... someone has confirmed it with me that (Paddock has) 'lost the
room'... three guys in the last year have asked to be moved out of
Ottawa (Emery, Gerber, Corvo).

Joep Meijsen
26 februari 2008, 18:49
How is a player's salary charged against a team's salary cap when a trade is made at the deadline?

The salary that is charged against a team's cap is the pro rated amount remaining of the player's average yearly salary. For example, if a player has an average yearly salary of $2 million, the amount charged against the acquiring team's cap is the pro-rated amount remaining of $2 million.

This is calculated by dividing $2 million by the number of days in the season (187). The amount ($10,695) is then multiplied by the number of days remaining in the season from the day the trade is made (41 days if trade is on deadline day) to ascertain the amount charged against the team's cap ($438,502).
>> league release
In other words, if you're a team like the Senators with about $3-million cap space, you can actually take on close to $14-million in additional contracts.

Lapointe verdient 2,4 miljoen. Khabibulin 6,8, Hossa 7,0

Freek Joosten
26 februari 2008, 18:51
Jep, dat is een mooi gegeven. Vandaar dat rental players aantrekkelijk zijn!

Ivo Willems
26 februari 2008, 18:56
Bluejackets in gesprek met Colorado atm volgens NHL.tv broadcast. Dus ben benieuwd wat daar uit voortkomt

Jos Buter
26 februari 2008, 18:57
Adam Foote terug naar Col voor een draft pick.

Net confirmed.

Freek Joosten
26 februari 2008, 19:03
Schijnt inderdaad rond te zijn. Nog niet bekend welke pick er terugkomt. Minstens een tweede zou ik zeggen!

Joep Meijsen
26 februari 2008, 19:05
First round volgens de voormalige speler van Geleen.

Ivo Willems
26 februari 2008, 19:09
Hoorde zelf ook een first rounder, best prijzig als je het mij vraagt.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 19:09
Overigens plezierig te zien dat in de Viewers Choice vanavond op NASN het ijshockey negentig procent van de stemmen heeft gekregen t.o.v. college basketbal.

En zodadelijk Toronto vs Ottawa :-)

Mike van Megen
26 februari 2008, 19:12
First round volgens de voormalige speler van Geleen.

??speler van geleen?

Freek Joosten
26 februari 2008, 19:13
Fedorov naar Washington? :O

Ivo Willems
26 februari 2008, 19:13
Hoorde het ook, wachten op details nu

mooie verspreking net op nhl.tv broadcrast: "Washington isn't trading away Jokinen" ipv Kolzig

Jos Buter
26 februari 2008, 19:14
Fedorov naar de Capitals

Joep Meijsen
26 februari 2008, 19:14
??speler van geleen?

http://www.ijshockey.com/200708/item_0304.asp?ID=198

Pierre McGuirre speelde heel lang geleden in Geleen.

Freek Joosten
26 februari 2008, 19:15
Ovechkin - Fedorov - Semin

Mooie lijn hoor!

Joep Meijsen
26 februari 2008, 19:15
Fedorov/Semin/Ovechkin....volgens mij wordt het voor Remco tijd om van favoriet team te wisselen.

Mike van Megen
26 februari 2008, 19:17
oke, thnx Joep

Freek Joosten
26 februari 2008, 19:27
Ouch, Foote voor een 1st (08 of 09), PLUS nog een pick als hij bijtekent in Colorado... Dat is duur.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 19:35
Nou....waar blijft die Hossa-trade :-)

Freek Joosten
26 februari 2008, 19:37
Inderaad. Schiet nou eens op!

Freek Joosten
26 februari 2008, 19:37
Matt Cooke (Van) <-> Matt Pettinger (WSH)

Nog niet officieel

Joep Meijsen
26 februari 2008, 19:42
He, he, he. Wat een verschil in lengte tussen Belak en de interviewster.

Remco Bambacht
26 februari 2008, 19:45
He, he, he. Wat een verschil in lengte tussen Belak en de interviewster.

Ik kan alleen radio krijgen, hoe krijg jij beelden?

Ivo Willems
26 februari 2008, 19:46
nhl.com heeft een werkende stream

Freek Joosten
26 februari 2008, 19:47

Ik luister ook alleen radio. Dan loop je een seconde of 20 voor op de rest!

Jos Buter

www.tsn.ca

Jos Buter
Er is zeker een deal in Montreal. Het forum is helemaal plat.

Freek Joosten
26 februari 2008, 19:55
Het forum zal plat zijn omdat het steeds dichter bij de deadline is, en het dus steeds drukker wordt online. Er is nog geen trade. Maar ik verwacht hem nog wel :P

Joep Meijsen
26 februari 2008, 19:55
Interessanter...waar pikken jullie de radiostream op. De tv-stream hapert bij mij toch af en toe behoorlijk.

Ivo Willems
26 februari 2008, 19:57
Er is zeker een deal in Montreal. Het forum is helemaal plat.

Zo'n beetje alle NHL forums zijn plat op het moment, ik kom er op de TSN mainpage ook zo'n beetje niet meer door.

Ben benieuwd naar de trades die komen gaan.

Freek Joosten
26 februari 2008, 19:58
Interessanter...waar pikken jullie de radiostream op. De tv-stream hapert bij mij toch af en toe behoorlijk.

www.tsn.ca/nhl (dat is niet al te goed bereikbaar), dan het trade centre openen (met het overzicht van alle trades. Daar kun je het geluid aanzetten!

Joep Meijsen
26 februari 2008, 20:16
Volstrekt onbereikbaar. Heel Canada zit op het werk te luisteren. Er is al meer dan een half uur niks meer gebeurd trouwens. Best lang zo vlak voor de deadline.

Ro Herregraven
26 februari 2008, 20:28
Ik kom d'r ook niet meer door...

Remco Bambacht
26 februari 2008, 20:30
Hoorde ik het trouwens goed dat Bergeron al aan het schaatsen is voor Boston tijdens trainingen?

Mike van Megen
26 februari 2008, 20:31
Hossa naar de pens las ik net ergens

Freek Joosten
26 februari 2008, 20:34
Hoorde ik het trouwens goed dat Bergeron al aan het schaatsen is voor Boston tijdens trainingen?

Volgens mij is dat inderdaad waar!

Ivo Willems
26 februari 2008, 20:37
Hossa naar de pens las ik net ergens

RDS : Hossa to Pittsburgh, according to a source

benieuwd of t waar is, pasted van HockeysFuture, maar ik heb geen idee wat RDS precies is, en hoe betrouwbaar die site zou zijn.

[edit]
Hossa to Penguins?
Sportsnet is reporting that Marian Hossa may be traded to the Pittsburgh Penguins. However, Pittsburgh Asst. GM Chuck Fletcher is saying that it's not true.
Source: Sportsnet

Freek Joosten
26 februari 2008, 20:42
Naar de Penguins... Zou Malkin erbij betrokken worden? Hossa + 1st + ??? <-> Malkin

Ivo Willems
26 februari 2008, 20:46
Laatste trade geruchten:

Pittsburgh looking at Havlat?

"A source is saying that the Penguins will look towards Martin Havlat if they aren't able to land Hossa... who they may or may not be going after."

Ottawa likes their chances?

According to Team 1200 in Ottawa, the Senators feel that they have a strong chance of acquiring Marian Hossa. We'll keep you updated with everything we're hearing about Hossa, but that will probably be a lot of conflicting reports as the deadline nears.

Brian Willsie to Tampa?

"Tampa is looking into acquiring King forward Brian Willsie"

Freek Joosten
26 februari 2008, 20:48
Wat is het stil zeg... Ongelooflijk...

Ivo Willems
26 februari 2008, 20:50
[2:35pm] Maple Leafs have traded Hal Gill. Details to follow...

Volgens mij gaat het om een trade naar Pittsburgh voor een 2nd en 5th rounder. Geen officiele bron te bereiken, dus hou de trade even in dit topic.

[edit]

[2:45pm] Hawks expected to trade Robert Lang.

geen verdere informatie nog...

Jos Buter
26 februari 2008, 20:52
Nog 9 minuten.... de spanning is te snijden. Kom op Montreal.... regel Hossa en Jokinen. ;-)

Freek Joosten
26 februari 2008, 20:52
[2:35pm] Maple Leafs have traded Hal Gill. Details to follow...

Officieel nu

Ivo Willems
26 februari 2008, 20:53
Inderdaad, kreeg door dat het op TSN staat nu, details die ik meegaf kloppen.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 20:54
RDS : Hossa to Pittsburgh, according to a source

benieuwd of t waar is, pasted van HockeysFuture, maar ik heb geen idee wat RDS precies is, en hoe betrouwbaar die site zou zijn.

RDS is de Franse versie van TSN.

Remco Bambacht
26 februari 2008, 20:54
Weer salary cap vrij voor de Leafs!!

Joep Meijsen
26 februari 2008, 20:55

Heel voorzichtig en nog zonder contact of iets dergelijks.

Freek Joosten
26 februari 2008, 20:58
Hossa naar Pittsburgh!!!

Jos Buter
Hossa naar Pittsburgh!!!

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Freek Joosten
Esposito, Armstrong, Kristiansen, + ?

Joep Meijsen
26 februari 2008, 21:01
Angelo Esposito van de Remparts. Geweldige speler drie jaar geleden bij de Memorial Cup-winst. Toen een potentiële nummer 1-pick. Fikse prijs, maar Pitsburgh wordt er een stuk sterker op zo.

Ivo Willems
26 februari 2008, 21:01
Esposito
Armstrong
Christensen

en er zou een mogelijke draft pick in zitten, 1st rounder notabene.

Pascal Dupuis gaat ook nog naar Pittsburgh toe, trade is compleet nu.

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:04
Als Hossa niet bijtekent, dan is het erg, erg duur! En zoals nu gezegd wordt op TSN, Jordan Staal, Evgeni Malkin en Letang zullen binnenkort ook aardig wat geld gaan vragen. Dan kunnen ze nooit alle spelers houden...

Joep Meijsen
26 februari 2008, 21:04
Pascal Dupuis komt ook naar Pitsburgh, dus het is niet alleen Hossa.

Peet van Raak
26 februari 2008, 21:06
Goede deal voor Pens

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:06
Maakt het er niet zo enorm veel beter op. Drie goede prospects plus je 1st rounder, tegen een geweldige speler en een gemiddelde. Tja, ik weet het niet...

Joep Meijsen
26 februari 2008, 21:08
Maakt het er niet zo enorm veel beter op. Drie goede prospects plus je 1st rounder, tegen een geweldige speler en een gemiddelde. Tja, ik weet het niet...

Het is veel, maar ja. Drie teams die tegen elkaar opbieden levert vaak een (te) hoge prijs op.

Maar goed....Montreal misschien volgend jaar dan :bear:

Mike Norman
26 februari 2008, 21:09
Erg hoge prijs voor een speler met aflopend contract..

Is er trouwens in het ijshockey ook een negotation window van een X aantal uren waarin een nieuw contract kan worden besproken?

Fintan Planting
26 februari 2008, 21:09
Ze kunnen dat hele talententeam toch nooit lang bij elkaar houden. Er werd vorig jaar al over gesproken dat ze de komende twee/drie jaar een Stanley Cup moeten zien te winnen; daarna moeten er weer talenten vertrekken. Ze zullen er wel een serieuze run van willen maken dit jaar...

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:11
Chris Simon -> Minnesota voor een 6th

Jos Buter
26 februari 2008, 21:11
Goede deal voor Pens

Ze moeten er wel heel erg veel voor opgeven.

Ivo Willems
26 februari 2008, 21:12
Voor een rental is het een erg hoge prijs, ben benieuwd hoe de playoff run van de penguins gaat worden. Alleen tijd kan uitwijzen of het een goede deal van ze is geweest.

Peet van Raak
26 februari 2008, 21:12

Christensen en Armstrong zijn geen prospects meer, Freek. Die gasten staan er al even. Esposito was vorig jaar tijdens draft zo verheugd om naar Pens te gaan. Wel opvallend dat ze nu hun 1st rounder 2007 weg doen.

Mike Norman
26 februari 2008, 21:13
Voor een rental is het een erg hoge prijs, ben benieuwd hoe de playoff run van de penguins gaat worden. Alleen tijd kan uitwijzen of het een goede deal van ze is geweest.

Maar een 1st round pick voor een aflopende speler vind ik nou niet echt verstandig...

Freek Joosten
Wie wil Simon nou hebben... Islanders zullen blij zijn dat hij weg is!

Peet van Raak
Chris Simon -> Minnesota voor een 6th

Speelt die dit jaar nog?? 30 wedstrijden schorsing vanwege trappen van Ruutu toch?

Ivo Willems
26 februari 2008, 21:14
Stuart van LA naar Detroit

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:14
YEAH!!! Stuart voor een 2nd en 4th naar Detroit!!!

Jos Buter
26 februari 2008, 21:15
Op het Forum van de Canadiens zijn een paar mensen totaal over de rooie aan het gaan:
Huet weg voor bijna niets en geen Hossa of Jokinen. GM Bob Gainey wordt zwaar afgekafferd.

Joep Meijsen
26 februari 2008, 21:16
Christensen en Armstrong zijn geen prospects meer, Freek. Die gasten staan er al even. Esposito was vorig jaar tijdens draft zo verheugd om naar Pens te gaan. Wel opvallend dat ze nu hun 1st rounder 2007 weg doen.

Esposito is enorm gedaald op de talentenlijst. Zijn eerste jaar bij Quebec was ook meteen zijn beste. Naast Alexander Radulov leek het een genie. Ik heb hem toen drie keer zien spelen en was echt onder de indruk van de manier waarop hij veel oudere, ervarenere spelers met spelintelligentie en handelingssnelheid klopte.

Hij heeft zijn stats van dat seizoen nooit meer kunnen evenaren en is nu ook maar de nummer vier of vijf op de topscorerslijst, terwijl hij als overager speelt. Dat zijn geen goede tekenen voor een doorbraak in de NHL.

Freek Joosten

Dat is inderdaad zo. Als de Pens de Stanley Cup winnen, was het een gouden greep. Ben bang dat ze hem niet kunnen signen.

Joep Meijsen
Speelt die dit jaar nog?? 30 wedstrijden schorsing vanwege trappen van Ruutu toch?

Hij hoort in ieder geval niet meer te spelen.

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:17
Op het Forum van de Canadiens zijn een paar mensen totaal over de rooie aan het gaan:
Huet weg voor bijna niets en geen Hossa of Jokinen. GM Bob Gainey wordt zwaar afgekafferd.

Ik had de Habs verwacht als een van de grote kopers. Dat lijkt inderdaad niet zo te zijn. Maar het is nog niet voorbij!

Joep Meijsen
26 februari 2008, 21:18
Hij heeft zijn stats van dat seizoen nooit meer kunnen evenaren en is nu ook maar de nummer vier of vijf op de topscorerslijst, terwijl hij als overager speelt. Dat zijn geen goede tekenen voor een doorbraak in de NHL.

Hij is nog geen overager. Sorry.

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:22
MA Bergeron van Islanders naar de Ducks, voor een 3rd...

Heb net twee trades gemist (Montoya en Marcel Hossa van NYR naar ??? voor ??? - En een Toronto deal)

Jos Buter
26 februari 2008, 21:25
MA Bergeron van Islanders naar de Ducks, voor een 3rd...

Heb net twee trades gemist (Montoya en Marcel Hossa van NYR naar ??? voor ??? - En een Toronto deal)

Toronto: Kilger naar Florida

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:25
Naar Phoenix: Al Montoya, Marcel Hossa
Naar NY Rangers: Fred Sjostrom, Josh Gratton and David Leneveu

Naar Florida: Chad Kilger
Naar Toronto: 3rd round pick

Ivo Willems
26 februari 2008, 21:29
Toch is dit samen met de UFA signings, een van de leukste hockeydagen van het jaar :)

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:30
Zeker weten! Altijd spannend!

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:31
JS Aubin naar de Ducks voor een 7th

Ivo Willems
26 februari 2008, 21:32
random quote op irc "That's just because the ducks management don't want to stay at the draft for the last round"

Freek Joosten
26 februari 2008, 21:34
Hehe, dat zou kunnen. Misschien hebben ze ergens een afspraak :D

Alexander Giroux naar Washington

Ivo Willems
26 februari 2008, 21:48
Habs zijn done, veel teleurgestelde fans, maar als ik zie wat Pittsburgh op heeft moeten geven voor een speler die ze waarschijnlijk niet eens kunnen resignen, vind ik het niet eens zo erg.

Huet leverde in ieder geval nog een draft pick op voor de toekomst, de kansen dat hij resigned ging worden waren toch vrij nihil, scheen dat hij teveel geld vroeg en de Habs het niet wouden geven.

Jos Buter
26 februari 2008, 21:52
Habs zijn done, veel teleurgestelde fans, maar als ik zie wat Pittsburgh op heeft moeten geven voor een speler die ze waarschijnlijk niet eens kunnen resignen, vind ik het niet eens zo erg.

Huet leverde in ieder geval nog een draft pick op voor de toekomst, de kansen dat hij resigned ging worden waren toch vrij nihil, scheen dat hij teveel geld vroeg en de Habs het niet wouden geven.

Ik zou wel graag de persconferentie van de Canadiens willen luisteren.

Huet zou inderdaad weg zijn geweest. Die gaat niet vanaf volgend jaar 2e man achter Price zijn. En zeker niet voor veel geld als je Halak nog onder contract hebt voor minder.

Toch is de return van een 2e ronde 2009 draft te weinig voor een startende goalie. Zeker als je weet dat Toronto 2 draft choices voor een derde rangs speler als Hal Gill heeft gekregen.

Maar vanaf nu is het geloven in Carey Price en de billen dictknijpen.

.

Ivo Willems
26 februari 2008, 21:54
Hoop dat ze in ieder geval de playoffs zullen halen, we hebben een erg jong team en de play off ervaring opzich zou al erg mooi voor ze zijn. Een cup zit er dit jaar niet in, maar de toekomst is in ieder geval niet vergooid voor een rental.

Freek Joosten
27 februari 2008, 12:02
Al met al een mooie deadline. De winnaars:

Dallas, hebben een geweldige center aangetrokken. De trade is wel gelijkwaardig, beide teams worden er beter op denk ik. Dallas heeft nu echter een team dat all the way zou kunnen gaan.

Washington. Huet voor een second, Cooke en Fedorov erbij. Dat is zaken doen. De absolute deadline winner dit jaar, als je het mij vraagt.

De verliezers:
Montreal. Wat een verhaal. Ze zouden buyers zijn. Hossa, Jokinen, allebei misschien wel. Niet dus! In plaats daarvan verliezen ze Huet, wat op zich niet zo erg is, maar wat ze ervoor terug krijgen is veel te weinig. Weer geen cup in Montreal dit jaar.

Pittsburgh. Als ze de Cup winnen neem ik dit terug, zo niet, dan blijf ik hierbij. Ze geven erg, erg veel op voor Hossa. Die ze waarschijnlijk niet kunnen signen. En als ze het wel doen, is Staal of Malkin waarschijnlijk het kind van de rekening.

Minnesota. Wie wil Chris Simon nu in zijn team hebben? ;)

Jos Buter
27 februari 2008, 13:55
Montreal. Wat een verhaal. Ze zouden buyers zijn. Hossa, Jokinen, allebei misschien wel. Niet dus! In plaats daarvan verliezen ze Huet, wat op zich niet zo erg is, maar wat ze ervoor terug krijgen is veel te weinig. Weer geen cup in Montreal dit jaar.

Maar daar moet wel bijgezegd worden dat Montreal in een goede positie is om er volgend jaar helemaal voor te gaan als de club 100 jaar bestaat.

Er is ruimte onder Cap om gericht het team te versterken met een goede center en om Streit, A. Kostitsyn en Komisarek voor langere tijd aan zich te binden.

Als de gok met Price en Halak als duo in goal goed uitpakt, zou je ze ook tot winnaar kunnen bestempelen. Ze hebben de hand op de knip gehouden en al hun waardevolle assets behouden. De GM heeft niet de toekomst van het team verkwanseld voor een rental.

In elk geval hebben ze vanacht gehakt gemaakt van de Trashers (5-1). Nu 4 wedstrijden in het westen tegen San Jose, Anaheim, Phoenix en Los Angeles. Ik verwacht dat ze er daar toch 2 van winnen en nog misschien 1x naar overtime gaan. Zeker gezien hun away record van dit seizoen.

.

Ivo Willems
28 februari 2008, 16:05
Net gehoord:

The deal for Hossa was intended to be O'Byrne, Grabovsky, Halak for Hossa, Hedberg. After the Pens upped the ante, Waddell asked for Higgins and Gainey said no.

Verklaard gelijk waarom Huet weggedaan was, maar ben in ieder geval blij dat Gainey nee zei, zou het jammer vinden O'Byrne en Higgins te zien vertrekken, en ook Halak kan een erg leuke goalie worden.

Jos Buter
28 februari 2008, 16:17
The deal for Hossa was intended to be O'Byrne, Grabovsky, Halak for Hossa, Hedberg. After the Pens upped the ante, Waddell asked for Higgins and Gainey said no.

Ivo,
Higgins erbij zou teveel gevraagd zijn. Ryder had gekund, want die is ook UFA over 2 maanden, maar dat zal wel het struikelblok zijn geweest om hem in die package te krijgen.

Ben ook blij dat Gainey zijn verstand heeft gebruikt. Gewoon in de zomer met de Cap ruimte die er is een goeie scorende center, een goeie D en een enforcer erbij halen. Qua talent zitten de Habs heel goed voor de toekomst. Dit team doet nu al mee om de divisie winst, terwijl iedereen ze onderaan met de Leafs had verwacht. Kan alleen maar beter worden. En als je dan ook nog wat chemistry ontwikkeld komt het helemaal goed met Montreal.

En over 3 jaar heeft iedereen het over de Kostitsyn broertjes..... Andrei is nu al heel goed bezig, maar die kleine Sergei wordt pas echt heel goed. Mark my words. :-) Dan is Marian who ???

De Pens heeft teveel opgegeven mijns inziens, maar als ze de cup winnen, heeft niemand het er daarna over toch ??

.

Peet van Raak
29 februari 2008, 14:31
Ivo,
Higgins erbij zou teveel gevraagd zijn. Ryder had gekund, want die is ook UFA over 2 maanden, maar dat zal wel het struikelblok zijn geweest om hem in die package te krijgen.

Ben ook blij dat Gainey zijn verstand heeft gebruikt. Gewoon in de zomer met de Cap ruimte die er is een goeie scorende center, een goeie D en een enforcer erbij halen. Qua talent zitten de Habs heel goed voor de toekomst. Dit team doet nu al mee om de divisie winst, terwijl iedereen ze onderaan met de Leafs had verwacht. Kan alleen maar beter worden. En als je dan ook nog wat chemistry ontwikkeld komt het helemaal goed met Montreal.

En over 3 jaar heeft iedereen het over de Kostitsyn broertjes..... Andrei is nu al heel goed bezig, maar die kleine Sergei wordt pas echt heel goed. Mark my words. :-) Dan is Marian who ???

De Pens heeft teveel opgegeven mijns inziens, maar als ze de cup winnen, heeft niemand het er daarna over toch ??

.

Mooie analyse, Jos.

De Habs hebben in mijn ogen een prima trade-deadline achter de rug. Afscheid genomen van een inconsistent goalie als Huet en er in 2009 een second round draft pick voor terug krijgen. Prima deal, want ondanks de jonge leeftijd van de goalies is zowel Halak als Price een fenomeen. Price heeft zowel bij team Canada als bij Hamilton bewezen met de druk om te kunnen gaan. Critici zullen zeggen dat dit niet het allerhoogste niveau is, maar druk is druk. Price is dé goalie van de toekomst en bewijst nu ook al zijn mannetje te staan.

Daarnaast is de selectie redelijk uitgebalanceerd. Als Kovalev gezond en fit blijft zou de Canadiens wel eens al the way kunnen gaan. De concurrentie in de Eastern Conference is minder dan de afgelopen jaren. Grootste concurrent vind ik de Senators (dat team kan niet zwak blijven presteren) en Philadelphia Flyers (fysiek is niet het spelletje van de Canadiens). In het Westen zijn er meer sterke teams met Dallas, Detroit, Anaheim en het op de deadline zeer versterkt Colorado. Misschien kunnen de Habs profiteren van de, op papier, mindere tegenstand en uitgerust aan de finale beginnen.

Zou de Cup eindelijk weer eens naar Canada komen (of ben ik aan het dagdromen)??

Joep Meijsen
29 februari 2008, 14:39
Zou de Cup eindelijk weer eens naar Canada komen (of ben ik aan het dagdromen)??

De Leafs kruipen weer richting de play-offs, dus het zou kunnen. :wink:

Jos Buter
29 februari 2008, 15:12

Dan zou ik graag hebben dat de Leafs heel dichtbij komen zodat Montreal ze persoonlijk op de laatste speeldag van het reguliere seizoen helemaal kapot kan spelen.

Zou een mooie Payback voor vorig jaar zijn :-)

.

Luitzen van der Heide
29 februari 2008, 15:38

Optimist.... Daar mag ik wel over. Ik help je wel met duimen.... het kan natuurlijk maar zo waarheid worden....

Tampa Bay en Washington uit effe oprollen. En daarna thuis 2 x New Jersy met een klein uitje naar Boston tussendoor. Dat zijn 10 puntjen erbij!!!!! Dan staan ze op een play-off spot.

Peet van Raak
29 februari 2008, 16:10

Die kans lijkt me net zo groot als dat de Eaters kampioen van Nederland worden. Huidige Leafs hebben, hoe graag ik ze ook in de playoffs zou zien, helemaal niets te zoeken in de post-season. Ze zijn té wisselvallig en tegen boring New Jersey maken ze als number 8 seed toch niets klaar. Laat ze maar bouwen aan een stabiel fundament voor de toekomst. Je ziet waar dat bij de Habs toe kan leiden....