PDA

View Full Version : Waarom zouden twee blinden meer zien dan een.

Jan Been
25 februari 2008, 12:34
Leuke uitspraak van Uli.

Zie www.trappers.nl (http://www.trappers.nl)

Joep Meijsen
25 februari 2008, 12:40
Leuke uitspraak van Uli.

Zie www.trappers.nl (http://www.trappers.nl)

Tot zover Uli's verzoek 'dit is niet voor publicatie'

Ro Herregraven
25 februari 2008, 13:20
Tot zover Uli's verzoek 'dit is niet voor publicatie'

Tot zover de aanwezigheid van TNN bij de persconferenties, als dat zo is.

Joep Meijsen
25 februari 2008, 13:25
Tot zover de aanwezigheid van TNN bij de persconferenties, als dat zo is.

In ieder geval heb ik het zo opgevat. Het was een bijzonder vermakelijke monoloog van de coach van Geleen, maar ik heb er niets mee gedaan in mijn verslag.

Luitzen van der Heide
25 februari 2008, 14:15
Waarom mag TNN niet meer bij de persconferenties? Als Egen het echt gezegd heeft op de manier waarop het hier wordt gepresenteerd dan is daar op zich toch niets mis mee. Even los van het feit dat hij achteraf zegt dat het niet voor publicatie is. Als het een beetje een ondoordachte reactie was en hij wilde de gedachte nog verder nuanceren dan kan dat uiteraard altijd nog.

Het enigste wat ik er van kan vinden is dat hij oprecht en eerlijk is in zijn visie op het fluiterskorps. Wij met zijn allen zijn soms veel ongenuanceerder. En bovendien meer belangrijk is het gegeven dat er waarschijnlijk geen speld tussen te krijgen is vanuit de optiek van Egen. Hij zegt toch immers dat het zijn beleving is.

Je kunt je echter wel verbazen over het gegeven dat dit op de site van TT als nieuws verschijnt. Dat doe ik dan ook.

*** Is Tilburg bezig met een media-oorlog tegen het gesloten collectief van de Eaters ***

Joep Meijsen
25 februari 2008, 14:20
Even los van het feit dat hij achteraf zegt dat het niet voor publicatie is.

Hij zei het voor zijn uitspraak. Niet achteraf.

Jan Hofstede
25 februari 2008, 14:28
Je kunt je echter wel verbazen over het gegeven dat dit op de site van TT als nieuws verschijnt. Dat doe ik dan ook.

*** Is Tilburg bezig met een media-oorlog tegen het gesloten collectief van de Eaters ***

Was ook mijn eerste gedachte....

Jan Hofstede
25 februari 2008, 14:29
Hij zei het voor zijn uitspraak. Niet achteraf.

Des te meer een reden om het dan ook werkelijk buiten de media te houden...

Joep Meijsen
25 februari 2008, 14:33
Des te meer een reden om het dan ook werkelijk buiten de media te houden...

De journalistieke gewoonte is als iemand iets off the record wil zeggen, hij dit vooraf moet zeggen. Dan heb je als journalist de keuze om te luisteren of te vertrekken. Ik heb verschillende collega's die geen behoefte hebben aan informatie waar ze niets mee kunnen en die vertrekken dan.

Als iemand een uitspraak doet en dan daarna roept 'maar dat mag je niet opschrijven', dan voel ik geen enkele verantwoordelijkheid om daaraan te voldoen.

Jan Hofstede
25 februari 2008, 14:38
De journalistieke gewoonte is als iemand iets off the record wil zeggen, hij dit vooraf moet zeggen. Dan heb je als journalist de keuze om te luisteren of te vertrekken. Ik heb verschillende collega's die geen behoefte hebben aan informatie waar ze niets mee kunnen en die vertrekken dan.

Als iemand een uitspraak doet en dan daarna roept 'maar dat mag je niet opschrijven', dan voel ik geen enkele verantwoordelijkheid om daaraan te voldoen.

Misschien deze thread dan ook maar gelijk verwijderen zodat er niet meer aandacht aan besteed wordt als nodig.... Aan jou de keus Joep...

Luitzen van der Heide
25 februari 2008, 14:39
Okee.... dat wijzigt mijn standpunt enigzins. Dan had ook ik het niet gepubliceerd. Bovendien verandert daardoor wel de context van het korte artikel.

Maar je zou het ook een vorm van vrije interpretatie van nieuwsgaring kunnen noemen wat TNN doet.

In het artikel staat namelijk eerst de volgende volzin;

"Zondagavond, na afloop van het tweede duel in de halve finale tegen DESTIL Trappers, schoot de Duitser tijdens de persconferentie ineens uit zijn slof".

Welke vervolgens wordt gevolgd door de zin;

"Op een vraag van Marcel Bolsius (Omroep Brabant) of play-offwedstrijden niet door één, maar vanwege het grote belang door twee referees zouden moeten worden geleid'.

Ik begrijp uit je verhaal Joep dat het dus eigenlijk min of meer een reactie van Egen was op de vraag en niet zoals nu kan worden geconcludeerd, dat de vraag van marcel Bolsius volgde op het uit de slof schieten van Egen.....

Luitzen van der Heide
25 februari 2008, 14:41
Misschien deze thread dan ook maar gelijk verwijderen zodat er niet meer aandacht aan besteed wordt als nodig.... Aan jou de keus Joep...

Kan ik mij zeer goed in vinden.

Joep Meijsen
25 februari 2008, 14:45
Het weghalen van deze thread lijkt me pas zin hebben als het betreffende artikel niet meer te lezen valt.

Jan Been
25 februari 2008, 19:18

Waarom Jan,van mij mag het blijven staan.
Is niets anders dan de waarheid.

Servi Bruls
25 februari 2008, 20:45
De waarheid mag gezegd worden...

Piet de Kort
25 februari 2008, 23:40
De waarheid mag gezegd worden...

... en is meestal keihard! :drinkers:

Frank Mares
25 februari 2008, 23:41

Wat een wijsheden zo laat op de avond cq nacht

Emile Joosten
25 februari 2008, 23:42

Bedoel je dat mijn achterbuurman blind is Piet?
Hij heeft wel 'n hond, maar volgens mij is het geen geleidehond!

Piet de Kort
25 februari 2008, 23:45
Bedoel je dat mijn achterbuurman blind is Piet?
Hij heeft wel 'n hond, maar volgens mij is het geen geleidehond!

Volgens mij zag Roger het allemaal goed, Ome Emile! Behalve die paar pen. gegeven aan Tilburg! Maar daar doen wij niet moeilijk over, een paar foutjes maken dat hoort er gewoon bij! ::wavetowel::

Piet de Kort
25 februari 2008, 23:46
Wat een wijsheden zo laat op de avond cq nacht

Zeg dat wel, Frank! Ik ga naar bed! Ik ben nog moe van dat staan, gisteren! ::detective::

Jan Been
26 februari 2008, 10:57
Zeg dat wel, Frank! Ik ga naar bed! Ik ben nog moe van dat staan, gisteren! ::detective::

Je wordt te veel in de watte gelegt in Tilburg Piet,dat is niet goed voor zo`n oude man als jij.Neem een voorbeeld aan ome Emilke heeft ook de hele avond gestaan en die hoor je niet klagen.::wheelchair::::wheelchair::::wheelchair::

Rob Verschuuren
26 februari 2008, 12:33
Jan, Ome Emile net nog gesprokken. Hij was te gespannen om het te herinneren.... kan het zittend ook allemaal wat beter volgen........ reserveer voor zondag maar 3 zitplaatsen!!!! Ome Emile, Pietje en ikke

Piet de Kort
26 februari 2008, 18:39
Jan, Ome Emile net nog gesprokken. Hij was te gespannen om het te herinneren.... kan het zittend ook allemaal wat beter volgen........ reserveer voor zondag maar 3 zitplaatsen!!!! Ome Emile, Pietje en ikke

Alhoewel vond ik het best gezellig in de UIThoek van Glanerbrook! Alleen dat stuk buiten omlopen naar de kantine vond ik minder! Kwam toen wel Puk tegen die ik weer mee naar binnen getrokken heb! Dus al met al heb ik IETURS weer een dienst bewezen! Scheelde toch weer enkele biertjes! :drinkers:::wavetowel::::happy::

Hans Maertzdorff
26 februari 2008, 18:41
Alhoewel vond ik het best gezellig in de UIThoek van Glanerbrook! Alleen dat stuk buiten omlopen naar de kantine vond ik minder! Kwam toen wel Puk tegen die ik weer mee naar binnen getrokken heb! Dus al met al heb ik IETURS weer een dienst bewezen! Scheelde toch weer enkele biertjes! :drinkers:::wavetowel::::happy::

Van die wandeling ben je wel weer nuchter geworden::party::

Piet de Kort
26 februari 2008, 18:45
Van die wandeling ben je wel weer nuchter geworden::party::

Het heeft mij wel goed gedaan, Hanssie! Alhoewel, heb ik jou na de wedstrijd nog gezien? Zoja, dan heeft het lopen mij geen goed gedaan! ::wheelchair::

Hans Maertzdorff
26 februari 2008, 18:48
Het heeft mij wel goed gedaan, Hanssie! Alhoewel, heb ik jou na de wedstrijd nog gezien? Zoja, dan heeft het lopen mij geen goed gedaan! ::wheelchair::

Ik ben nog boven geweest, heb nog met je staan te kletsen, en daarna nog naar de cross geweest::party::

Piet de Kort
26 februari 2008, 18:54
Ik ben nog boven geweest, heb nog met je staan te kletsen, en daarna nog naar de cross geweest::party::

Dan heeft dat staan en die lange wandeling mij toch zekers geen goed gedaan! ::hyper::

Jan Been
26 februari 2008, 21:41
Dan heeft dat staan en die lange wandeling mij toch zekers geen goed gedaan! ::hyper::

Weet je dan nog dat je tegen mijn auto bent aangerend van zattigheid,en dat je bazelde van waar is mijn pils.
::party::Heb ik je netjes een hand gegeven en de richting gewezen hoe je moest sjoekelen.::party::

Piet de Kort
26 februari 2008, 23:17
Weet je dan nog dat je tegen mijn auto bent aangerend van zattigheid,en dat je bazelde van waar is mijn pils.
::party::Heb ik je netjes een hand gegeven en de richting gewezen hoe je moest sjoekelen.::party::

Ik heb jouw toch ook nog in de kantine gezien, Jan! Of was dat voor de wedstrijd?::happy::

Jan Been
27 februari 2008, 09:37
Ik heb jouw toch ook nog in de kantine gezien, Jan! Of was dat voor de wedstrijd?::happy::

Pietje,Pietje,Pietje,dat was voor de wedstrijd je bent een heel stuk van de film kwijt en volgens mij heeft ome Emile je alles moeten vertellen wat er gebeurt is.::hyper::::hyper::

Piet de Kort
27 februari 2008, 17:56
Pietje,Pietje,Pietje,dat was voor de wedstrijd je bent een heel stuk van de film kwijt en volgens mij heeft ome Emile je alles moeten vertellen wat er gebeurt is.::hyper::::hyper::

Hoezo? Wij wonnen met 2-4 in Glanerbrook! Parkeerterrein was bijna leeg toen wij gingen! Ome Emile heeft achterin de auto lam en moe liggen snurken! ::wheelchair::