View Full Version : Waarom ik hoop dat Trappers kampioen wordt...
Gerard Kuiper
24 februari 2008, 00:51
Omdat ze het vanuit een gedegen jeugdopleiding doen, met "maar" 8 imports spelen en het meest professioneel zijn. Tilburg is (deels met Groningen) het enige team met een heldere visie op de toekomst van het vaderlandse ijshockey. Bovendien spelen ze een aantrekkelijk spel, i.t.t. de bijeengekochte individuen van Geleen, Den Haag en Heerenveen.
Veel succes Tilburg vanuit Groningen!
Ro Herregraven
24 februari 2008, 01:21
Vergeet even niet dat De Wit (Dordrecht), Teunissen (Nijmegen) en Jacobs (Zoetermeer) niet uit die gedegen jeugdopleiding komen.
Geleen had gisteren Keulen, Ramoul, Tummers, Bakx, Mens, Winters en Van Sloun op de sheet staan (7 van de 21)
Tilburg had Meierdres, Van Lieshout, Willemse, Van Iersel, D. Donders, Van Biezen, Mete, Unk, M. Donders, Van den Broek en Ten Bokkel (10 van de 22).
Zoveel verschil is dat nou ook weer niet.
Frank van Loon
24 februari 2008, 01:29
Ro, Goed tellen: 11 spelers op de sheet bij Tilburg ipv 10. Scheelt toch meer dan de helft met Geleen.
Marc van de Wall
24 februari 2008, 01:38
En toch denk ik dat je 1 van de weinige bent. Maar.....dat mag.
Ro Herregraven
24 februari 2008, 02:24
Ro, Goed tellen: 11 spelers op de sheet bij Tilburg ipv 10. Scheelt toch meer dan de helft met Geleen.
Hey, 't is al laat :-)
Ik denk dat die van Geleen alles bij elkaar meer als de helft meer ijstijd hebben gehad dan die van Tilburg. Maar da's weer een andere discussie.
Jan Hofstede
24 februari 2008, 08:24
Hey, 't is al laat :-)
Ik denk dat die van Geleen alles bij elkaar meer als de helft meer ijstijd hebben gehad dan die van Tilburg. Maar da's weer een andere discussie.
Dat weet Gerard ook wel... Gerard is alleen een beetje naief...
Peter van Roovert
24 februari 2008, 08:43
Dat weet Gerard ook wel... Gerard is alleen een beetje naief...
wat maakt het allemaal uit !
ik als supporter wil kampioen worden met 1 , 2 of 100 imports maakt mij niet uit
Jan Hofstede
24 februari 2008, 09:16
ik als supporter wil kampioen worden met 1 , 2 of 100 imports maakt mij niet uit
Maakt helemaal niets uit...
Als Boer Bartze morgen komt te overlijden, en hij laat zijn hele bezit na aan Groningen... staan waarschijnlijk volgend jaar het maximale aantal imports op het Groningse ijs, en blijft er van die geweldige heldere visie van Groningen, en de heer Kuipers, geen spat over...
Het zijn alleen de minder kapitaalkrachtigen onder ons die constant lopen te mauwen over het aantal imports...
Groningen werd vorig jaar kampioen van de 1e divisie, met voor 1e divisie begrippen buitensporig veel imports....Daar heeeft heer Kuipers waarschijnlijk geen commentaar op geleverd, sterker nog...heeft heer Kuipers waarschijnlijk het kampioensfeest uitbundig meegevierd....
Joep Versteden
24 februari 2008, 09:30
Maakt helemaal niets uit...
Als Boer Bartze morgen komt te overlijden, en hij laat zijn hele bezit na aan Groningen... staan waarschijnlijk volgend jaar het maximale aantal imports op het Groningse ijs, en blijft er van die geweldige heldere visie van Groningen, en de heer Kuipers, geen spat over...
Het zijn alleen de minder kapitaalkrachtigen onder ons die constant lopen te mauwen over het aantal imports...
Groningen werd vorig jaar kampioen van de 1e divisie, met voor 1e divisie begrippen buitensporig veel imports....Daar heeeft heer Kuipers waarschijnlijk geen commentaar op geleverd, sterker nog...heeft heer Kuipers waarschijnlijk het kampioensfeest uitbundig meegevierd....
Wie is Boer Bartze??
Alex van den Brink
24 februari 2008, 09:38
Omdat ze het vanuit een gedegen jeugdopleiding doen, met "maar" 8 imports spelen en het meest professioneel zijn. Tilburg is (deels met Groningen) het enige team met een heldere visie op de toekomst van het vaderlandse ijshockey. Bovendien spelen ze een aantrekkelijk spel, i.t.t. de bijeengekochte individuen van Geleen, Den Haag en Heerenveen.
Ik hoop Den Haag, omdat er sinds 30 jaar niets gebeurd is en het nu eindelijk weer op de kaart staat. Ook omdat ze een nederlandse coach hebben.
Harry Koenen
24 februari 2008, 09:38
Herard,
Groningen heeft toch de ijshockey-Academie. Dan zouden jullie toch helemaal zonder imports mee moeten kunnen doen. Dat lukt niet eens tov TT want daar hebben jullie met heel dikke cijfers behalve dan de +aatste thuiswedstrijd van verloren. ALs jullie net zoveel imports hadden op het niveau van de andere clubs dan hadden jullie nu ook in de play-off´s gestaan. Dat zou wel mooi zijn geweest.
Let maar eens op waar al die zogenaamde TT-NLers vandaan komen.
Jan de Jong
24 februari 2008, 09:42
Volgens mij lulkoek Peter.
Volgens mij heb jij ook een zoon die nu hockeyt.
Denk dat elke gezonde ambitie van een Tilburgse jongen is, om ooit in het eerste team te spelen. Denk dat ook het verwachtingspatroon van elke ouder zo is.
Zal dan moeilijk zijn met met 100 imports!!!!!
Gewoon weer terug na enkele imports (kanjers) en elke club veel meer energie/geld in hun eigen jeugd steken.
Jan Hofstede
24 februari 2008, 09:43
Wie is Boer Bartze??
Figuurlijk bedoelde nom de plume voor geldverstrekker...
En nee Joep...Bartze heeft geen knappe dochter...
Paulie Rousseau
24 februari 2008, 09:47
Denk dat elke gezonde ambitie van een Tilburgse jongen is, om ooit in het eerste team te spelen. Denk dat ook het verwachtingspatroon van elke ouder zo is.
Gewoon weer terug na enkele imports (kanjers) en elke club veel meer energie/geld in hun eigen jeugd steken.
Zo, zo "nom de plume" onze Jan H. krijgt literaire ambities. En dat alles op de golven van een team on the roll.....
Edwin Grouwstra
24 februari 2008, 09:49
Herard,
Groningen heeft toch de ijshockey-Academie. Dan zouden jullie toch helemaal zonder imports mee moeten kunnen doen. Dat lukt niet eens tov TT want daar hebben jullie met heel dikke cijfers behalve dan de +aatste thuiswedstrijd van verloren. ALs jullie net zoveel imports hadden op het niveau van de andere clubs dan hadden jullie nu ook in de play-off´s gestaan. Dat zou wel mooi zijn geweest.
Let maar eens op waar al die zogenaamde TT-NLers vandaan komen.
De academie is (tijdelijk) gesloten,
http://www.ijshockey.com/academie/
Weet iemand waarom??
Geen geld, of te weinig spelers of ..... ??
gr.
Peter van Roovert
24 februari 2008, 09:56
tuurlijk hoop ik dat hij het eerste kan halen
maar als dat niet zo is vind ik het ook goed
plezier staat voorop voor de jeugd, en als hij evt kwaliteit genoeg heeft haalt hij het eerste ook wel
kijk maar naar bjorn,peter,mark enz
ik bedoel het alleen maar uit het oogpunt van de meeste suppoters
jij wil toch ook dat bv psv kamioen wordt al halen ze 100 buitenlanders
en hoe kom jij aan die ijshockey smileys jan ?
spreek je vanavond nog wel
Raymond Tellers
24 februari 2008, 10:05
Het interesseert me geen ene ruk wie buiten Geleen kampioen moet worden. Ik ben fan van één Nederlands team. Als Geleen het niet wordt, maakt het voor de rest niet meer uit.
En wij verdienen het nu ook wel een keer. Egen heeft het hele seizoen de hele jonge spelers opgesteld. Ook in de belangrijke wedstrijden tijdens het reguliere seizoen.
Abe Brouwer
24 februari 2008, 10:22
Dat gedweep met "Trappers is goed bezig en bij de rest is het een puinhoop" begint voorspelbaar te worden. Ja Trappers is goed bezig maar ga niet naar anderen wijzen. Het team dat in de finale zijn 3e zege behaalt is verdiend kampioen. Ik heb geen voorkeuren dus laat de beste winnen!
Leroy van der Hout
24 februari 2008, 10:25
Ik moet het met je eens zijn dat bijvoorbeeld Den Haag met weinig Nederlandse spelers speelt. Maar dit had ook een reden. De club vond nog wat geld op het allerlaatste moment. Om dán nog een "Nederlands" team samen te stellen wordt een beetje moeilijk.
Het klopt dat Tilburg één van de weinige teams is met zoveel Nederlandse spelers (in de playoffs dan en niet uit nood geboren). Maar het is volgens mij ook de enige club zonder problemen betreffende continuiteit en genoeg centjes om het geheel te faciliteren.
Dan zou je ook de conclusie kunnen trekken dat het onnodig is dat Tilburg kampioen moet worden en het eigenlijk één van de andere teams moet worden om de sport te laten leven en de continuiteit te waarborgen. Het zal ook extra sponsors aantrekken, waarmee in de toekomst geinvesteerd zou kunnen worden.
Edwin Grouwstra
24 februari 2008, 10:39
Dan zou je ook de conclusie kunnen trekken dat het onnodig is dat Tilburg kampioen moet worden en het eigenlijk één van de andere teams moet worden om de sport te laten leven en de continuiteit te waarborgen.
Dat is maar net hoe je het bekijkt, mischien als tilburg
ieder jaar kampioen word is het een signaal aan de andere clubs
om de zaken net zo aan te pakken als ze dat in tilburg doen.
mischien is het geen slecht idee voor andere clubs om eens
bij tilburg te gaan buurten om te zien hoe het komt
dat tilburg de meest constante club uit het nederlandse
ijshockey is.
gr.
Leroy van der Hout
24 februari 2008, 10:42
ik denk dat veel clubs dat ook wel weten, maar zou de haalbaarheid van het Tilburg-model misschien iets met budget en continuiteit te maken kunnen hebben?
Robbert Tummers
24 februari 2008, 10:51
Dat is maar net hoe je het bekijkt, mischien als tilburg
ieder jaar kampioen word is het een signaal aan de andere clubs
om de zaken net zo aan te pakken als ze dat in tilburg doen.
ijshockey is.
gr.
Als alle clubs van Nederland het bezoekers aantal van Tilburg had scheelde het al heel veel geld dat andere clubs dan ook hadden. Scheelt of je nu 300 betalende bezoekers hebt of iedere week 1500
Rekensommetje: 300x11=3.300 1500x11=16.500
Wil dus zeggen 5x meer opbrengsten uit entree gelden in 1 wedstrijd.
Tis maar even een voorbeeldje maar denk dat zo wel duidelijk is wat ik bedoel.
Jan Hofstede
24 februari 2008, 10:52
ijshockey is.
gr.
Heeft misschien te maken met...
3 ijshockeyclubs binnen een straal van 20 km...
Daardoor meer ijshockeybeleving in de regio...
Daardoor meer mediabelangstelling...
Daardoor een betere PR
Daardoor een betere publieksbenadering
Daardoor meer sponsoren
Daardoor meer verkochte seizoenskaarten
Daardoor meer geld
Daardoor meer mogelijkheden
Edwin Grouwstra
24 februari 2008, 10:52
ik denk dat veel clubs dat ook wel weten, maar zou de haalbaarheid van het Tilburg-model misschien iets met budget en continuiteit te maken kunnen hebben?
Mischien kunnen ze dankzij hun continuiteit juist beschikken over een
hoger budget,waar andere clubs faillisement na faillisement meemaken,
naamswijzigen, besturen die met alles en iedereen overhoop liggen etc.etc.
Is er wat dat betreft bij tilburg zelden iets aan de hand.
voor sponsoren zou deze rust wel eens heel belangrijk kunnen
zijn bij de beslissing al dan niet geld in de club te steken.
gr.
Leroy van der Hout
24 februari 2008, 10:58
Mischien kunnen ze dankzij hun continuiteit juist beschikken over een
hoger budget,waar andere clubs faillisement na faillisement meemaken,
naamswijzigen, besturen die met alles en iedereen overhoop liggen etc.etc.
Is er wat dat betreft bij tilburg zelden iets aan de hand.
voor sponsoren zou deze rust wel eens heel belangrijk kunnen
zijn bij de beslissing al dan niet geld in de club te steken.
gr.
Dat is waar, maar ook dit is natuurlijk een cirkel. Zonder geld geen continuiteit, zonder continuiteit geen geld. Daar zou een kampioenschap natuurlijk wel bij helpen. ::thumbsup::
Edwin Grouwstra
24 februari 2008, 11:00
Heeft misschien te maken met...
3 ijshockeyclubs binnen een straal van 20 km...
Daardoor meer ijshockeybeleving in de regio...
Daardoor meer mediabelangstelling...
Daardoor een betere PR
Daardoor een betere publieksbenadering
Daardoor meer sponsoren
Daardoor meer verkochte seizoenskaarten
Daardoor meer geld
Daardoor meer mogelijkheden
Lijkt me niet dat door Den Bosch en Eindhoven de algemene ijshockey
beleving omhoog gaat, de media staan bij eindhoven en Den Bosch vast
niet in de rij dus de PR zal er door deze clubs waarschijnlijk niet op
vooruit gaan.Publiek zal er bij eindhoven ongetwijfeld ook niet veel komen.
En alleen van je seizoenskaarten verkoop kun je geen team op het ijs zetten,
laat staan een gedegen jeugdopleiding.
tilburg heeft het mijns inziens voornamelijk aan zichzelf te danken dat het
de meest stabiele club van nederland is.
gr.
Leroy van der Hout
24 februari 2008, 11:07
Tilburg heeft natuurlijk een goede basis, waar elk team jaloers op kan zijn. Maar er zijn wat voordeeltjes die Tilburg heeft en dat zijn niet alleen de seizoenskaarten. Wat te denken van de horeca-inkomsten? Of de ijshuur? En eventueel hulp van de gemeente?
Dit leidt er wel toe dat het management van Tilburg het fantastisch doet. Want het blijft sport en om ondanks al het geld ieder jaar weer sportief te presteren is een compliment waard. Maarja, dit jaar wordt het dus geen Tilburg...
Michel Heerkens
24 februari 2008, 11:21
Het zijn alleen de minder kapitaalkrachtigen onder ons die constant lopen te mauwen over het aantal imports...Dit is natuurlijk flauwekul. Immers de imports komen echt niet voor een broodje kaas hier in NL hockeyen. Dus als je het geld van die duurbetaalde imports in de organisatie steekt van een goede en gedegen jeugdopleiding, dan pluk je later van deze investeringen de vruchten ervan in plaats van het geld jaar na jaar naar de bankrekening van die duurbetaalde imports over te maken.
Kortom een toekomstvisie hebben in plaats van succes op korte termijn.
Piet de Kort
24 februari 2008, 11:26
Als alle clubs van Nederland het bezoekers aantal van Tilburg had scheelde het al heel veel geld dat andere clubs dan ook hadden. Scheelt of je nu 300 betalende bezoekers hebt of iedere week 1500
Tel daar nog het verbruik van de horeca bij op! Zit je toch gauw op zo'n 10x meer opbrengsten met 1 wedstrijd!
Ieturs is niets voor niets zo blij met Trappers! Ze hebben zelfs een vak voor ons ingericht naast de BIER/SNAPS/KOEK/ZOPIE BAR!!!! :drinkers:::hyper::::wavetowel::
Rob Boumans
24 februari 2008, 11:28
Eigenlijk geef je in je eigen posting al aan dat die toeschouwers aantallen er financieel gezien eigenlijk niet toe doen.Op een begroting van zo'n 250.000-500.000 euro maakt die 13.000-14.000 niet zoveel uit.
Leroy van der Hout
24 februari 2008, 11:30
Eigenlijk geef je in je eigen posting al aan dat die toeschouwers aantallen er financieel gezien eigenlijk niet toe doen.Op een begroting van zo'n 250.000-500.000 euro maakt die 13.000-14.000 niet zoveel uit.
Misschien niet alleen de bezoekersaantallen (welke trouwens in je berekening per wedstrijd zijn). Maar sponsoren geven ook wat meer als er meer bezoekers zijn.
Jordy Rutten
24 februari 2008, 11:30
Ik ben niet vaak vol lof over Tilburg. Maar ik sluit me wel aan bij Gerard m.b.t. zijn complimenten over het lage aantal imports. Ik geloof dat Tilburg en Nijmegen halverwege het seizoen ongeveer evenveel imports hadden. En dat dwingt toch wel respect af van een club die toch wel flink wat imports binnen kan halen.
Jan Hofstede
24 februari 2008, 12:00
ik denk dat je je daar behoorlijk in vergist Rob...
Ik heb begrepen dat Tilburg zo'n 1200 seizoenskaarthouders heeft maal 185,- (goedkoopste kaart) = € 222.000,- Stel dat Groningen 300 seizoenskaarthouders heeft a € 110,- = € 33.000,-
Geeft een verschil van € 189.000,-.... Scheelt aanzienlijk...
Hebben we het nog niet over de losse verkoop...
Jan Hofstede
24 februari 2008, 12:06
Dit is natuurlijk flauwekul. Immers de imports komen echt niet voor een broodje kaas hier in NL hockeyen. Dus als je het geld van die duurbetaalde imports in de organisatie steekt van een goede en gedegen jeugdopleiding, dan pluk je later van deze investeringen de vruchten ervan in plaats van het geld jaar na jaar naar de bankrekening van die duurbetaalde imports over te maken.
Kortom een toekomstvisie hebben in plaats van succes op korte termijn.
Ik denk Michel, dat het verschil in geinvesteerd budget voor imports bij Tilburg schrikbarend hoger ligt als in Geleen... Ik weet niet wat jij onder duur betaald verstaat, maar ik denk dat de gemiddelde Nederlander zijn bed niet uitkomt voor het geen die jongens oa. in Geleen verdienen...
Daarnaast is het aantal imports ook bij Tilburg toegenomen t.o.v. vorig jaar...
Ferdinand van Berlo
24 februari 2008, 12:22
hier ga je de mist in rob. had toch wel verwacht dat je iets verder zou rekenen. leroy heeft het over 16500. dit moet je wel vermenigvuldigen met het aantal thuiswedstrijden wat trappers speelt. als je dat doet kom je al op een heel ander bedrag uit. die 16500 is natuurlijk indicatief. maar het geeft wel een beetje zicht op de situatie in tilburg ten opzichte van andere club´s in nederland. geleen zou ik daar wel buiten willen houden. die trekken iedere week toch ook wel aardig wat toeschouwers.
verder wil ik ook nog opmerken dat er in tilburg verschrikkelijk veel vrijwilligers in de weer zijn voor de gehele club. ik denk zelfs dat er mensen zijn die daar meer als 20 uur in de week van hun vrije tijd in steken. ook dat is een onderdeel van de continuiteit zoals hij nu is.
niet alles binnen een club hoeft veel geld te kosten. neem bijvoorbeeld de interview´s die iedere week gehouden worden. heb je alleen een camera(van een vrijwilliger?) voor nodig en iemand die het op de site zet.
desalnietteplus denk ik dat tilburg een goede organisatie heeft, en het zou een goede zaak zijn als andere club´s een keer bij tilburg in de keuken kwamen kijken om te zien of zij er ook hun voordeel mee kunnen doen.
Ferdinand van Berlo
24 februari 2008, 12:27
Ik denk Michel, dat het verschil in geinvesteerd budget voor imports bij Tilburg schrikbarend hoger ligt als in Geleen... Ik weet niet wat jij onder duur betaald verstaat, maar ik denk dat de gemiddelde Nederlander zijn bed niet uitkomt voor het geen die jongens oa. in Geleen verdienen...
Daarnaast is het aantal imports ook bij Tilburg toegenomen t.o.v. vorig jaar...
ik heb dit hier al vaker geschreven, maar doe het nog maar een keer. ik denk niet zozeer dat het budget verschilt. ook geleen heeft een aardige cent te makken(misschien wel iets minder als tilburg). volgens mij zit het grootste verschil in de aantallen. tilburg heeft `maar` 8 import´s. geleen daarintegen 14. dus waar tilburg zijn geld uitgeeft aan 8 import´s moet geleen het uitsmeren over 14 spelers.
het verschil in aantal is volgens mij niet toegenomen tov vorig jaar. maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ralph Heijnen
24 februari 2008, 13:04
ik heb dit hier al vaker geschreven, maar doe het nog maar een keer. ik denk niet zozeer dat het budget verschilt. ook geleen heeft een aardige cent te makken(misschien wel iets minder als tilburg). volgens mij zit het grootste verschil in de aantallen. tilburg heeft `maar` 8 import´s. geleen daarintegen 14. dus waar tilburg zijn geld uitgeeft aan 8 import´s moet geleen het uitsmeren over 14 spelers.
het verschil in aantal is volgens mij niet toegenomen tov vorig jaar. maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Dat is dus niet helemaal waar wat je daar schrijft. Buiten de goede buitenlanders die Tilburg heeft, hebben ze ook de Top van het Nederlandse ijshockey rondschaatsen.
Deze jongens kunnen overal beginnen waar ze willen (binnen NL). Deze jongens spelen ook niet voor een reiskosten vergoeding en een rol nuts.
Karel van der Wal
24 februari 2008, 13:09
Denk je dat werkelijk, dat het veel scheelt in uitgaven. Ik denk dat de " van elders" komende Nederlanders misschien zelfs wel meer ontvangen dan de no's 10 t/m 14 van de imports van Geleen en/of Flyers.
Hierover zul je het dus nooit eens worden. Echter feit blijft dat Tilburg in hun organisatie een geweldig aantal sub sponsoren heeft en qua publieke belangstelling/beleving 100% meer heeft dan ooit in Geleen en Heerenveen zullen hebben, tenzij de SC Heerenveen hier aan populariteit en/of eigen roem ten onder gaat.
Voor wat Heerenveen betreft, het is maar een klein dorp in vergelijk met de omgeving van Tilburg, waar grote plaatsen als Eindhoven en Den Bosch natuurlijk ook de nodige " achterban" levert.
De grote bezoekers aantallen bij de SC werken nu eenmaal negatief op de Flyers bezoekers.
Michel Heerkens
24 februari 2008, 13:13
Daarnaast is het aantal imports ook bij Tilburg toegenomen t.o.v. vorig jaar...Ik denk dat het verschil wel meevalt in budget Jan. Tilburg heeft misschien wel meer budget dan Geleen, maar Tilburg pompt ook veel geld in bijvoorbeeld de topsportklas. En zoals Ferninand al aangeeft smeert Geleen het geld over meer spelers uit dan Tilburg.
Volgens mijn berekening heeft Tilburg nu 1 speler meer dan vorig jaar. Spelers die weggegaan zijn: Bonk, Burgoyne, Paul & Boucher. Daarvoor in de plaats zijn de volgende spelers aangetrokken: Bernakevitch, Lalonde, Bergin, Nichols & Colacaiacovo.
Michel Heerkens
24 februari 2008, 13:21
Deze jongens kunnen overal beginnen waar ze willen (binnen NL). Deze jongens spelen ook niet voor een reiskosten vergoeding en een rol nuts.Dat zal best. Maar wie van deze jongens heeft het er voor over om minimaal 3 keer per week op een doordeweekse dag over een overvol NL wegennet half NL door te tuffen ? Ik denk dat de motivatie dan heel snel tot een minimum is gedaald. Daarbij welke NL club kan/wil deze jongens qua vergoeding hetzelfde bieden ? Kortom zo zwart/wit zal het wel niet zijn, denk ik.
Ferdinand van Berlo
24 februari 2008, 13:25
Dat is dus niet helemaal waar wat je daar schrijft. Buiten de goede buitenlanders die Tilburg heeft, hebben ze ook de Top van het Nederlandse ijshockey rondschaatsen.
Deze jongens kunnen overal beginnen waar ze willen (binnen NL). Deze jongens spelen ook niet voor een reiskosten vergoeding en een rol nuts.
ik zal ook niet ontkennen dat tilburg misschien wel het hoogste budget heeft. maar als tilburg net als geleen en heerenveen ook met een stuk of 14 import´s zou moeten werken zou de kwaliteit ervan wel degelijk omlaag gaan.
zoek ook eens eens reden(buiten het geld om) waarom die nederlandse gasten in tilburg rondrijden. zal echt niet alleen met het geld te maken hebben denk ik.
@karel. misschien moeten jullie eens gaan denke over een betere pr. dat de plaatselijke sc supporters voor de flyer´s kost kan ik me voorstellen. maar je kan wel proberen om die ´schade´ zo beperkt mogelijk te houden. trappers zal ook wel concurentie hebben van willem II. die zitten nog geen 3 deuren verder, en toch zitten er bij trappers genoeg mensen op de tribune.
dat den bosch en eindhoven een voordeel zouden zijn kan ik me niks bij voorstellen. wat zouden die kunnen betekenen voor trappers?
Karel van der Wal
24 februari 2008, 13:34
ijshockey liefhebbers gaan daar makkelijker naar toe, als het dichtbij huis is. Leeuwarden is de enige stad van betekenis in ons mooie Friese land. Onze pr. is sinds twee jaar weer aardig aan de weg aan het timmeren en langzaam maar zeker komen de supporters weer terug. Voorbeeldje: hadden naar Den Haag een buschauffeur die meer dan 10 jaar niet bij ijshockey was geweest - nu " verplicht" mee was en na afloop zei: ik moet er toch weer wat vaker heen.
Mond op mond reclame is nu eenmaal de beste manier. Er worden veel bedrijven/personeels verenigingen/scholen etc. uitgenodigd en dat werkt echt.
Ferdinand van Berlo
24 februari 2008, 13:36
ijshockey liefhebbers gaan daar makkelijker naar toe, als het dichtbij huis is. Leeuwarden is de enige stad van betekenis in ons mooie Friese land. Onze pr. is sinds twee jaar weer aardig aan de weg aan het timmeren en langzaam maar zeker komen de supporters weer terug. Voorbeeldje: hadden naar Den Haag een buschauffeur die meer dan 10 jaar niet bij ijshockey was geweest - nu " verplicht" mee was en na afloop zei: ik moet er toch weer wat vaker heen.
Mond op mond reclame is nu eenmaal de beste manier. Er worden veel bedrijven/personeels verenigingen/scholen etc. uitgenodigd en dat werkt echt.
dat is dus precies wat ik bedoel. ::party:::eek:
Ralph Heijnen
24 februari 2008, 13:52
zoek ook eens eens reden(buiten het geld om) waarom die nederlandse gasten in tilburg rondrijden. zal echt niet alleen met het geld te maken hebben denk ik.
Ik weet ook wel dat het niet alleen om de knaken draait. Tilburg heeft nu eenmaal een stabiele organisatie en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Het is streven voor de rest van Nederland om hetzelfde te bereiken. Ik hoop ook dat het ons nu een keer gaat lukken......
Jan Hofstede
24 februari 2008, 16:00
Vermoedelijk Ferdinand..(eigenlijk weet ik het zeker) is het kostenplaatje voor Lalonde, Nichols, Stienstra, Bernakevitch en Paulo te samen, vrijwel het zelfde of zelfs hoger als al onze imports bij elkaar...
Robbert Tummers
24 februari 2008, 16:15
Juist wel... je inkomsten uit entree gelden is een basis waarop je kunt bouwen en dan nog je sponosr gelden erbij....
stel tilburg heeft dit jaar 18 thuis wedstrijden (zonder play offs etc) dat is dan bij gemiddeld 1500 toeschouwers ongeveer ? 300.000,- als ik uit ga van 11,- entree.
Als je dan telt bij amsterdam bijvoorbeeld met 300 toeschouwers wil dat ongeveer ? 60.000,- zeggen.
Dan heeft dit verhaal toch een hele grote inbreng op je inkomste en je begroting, tilburg kan dus al over 3 ton beschikken aan entree gelden en daarbij nog een aantal tonnen aan sponsor gelden. en dan nog te bedenken dat je makkelijker sponsoren binnen haalt omdat het bereik van je sponsoring ook vele malen groter is omdat er meer mensen komen kijken. Dus haal je "makkelijker" grote vissen binnen dan dat je veel bedrijven moet zoeken voor kleinere bedragen.
Eric van der Putten
24 februari 2008, 16:56
Mond op mond reclame is nu eenmaal de beste manier.
Volgens mij is het toch echt mond-tot-mondreclame Karel. Bij mond op mond denk ik aan iets heel anders hahahaha.
Harry Koenen
24 februari 2008, 20:00
Gerard die hoor je niet meer.
Groningen heeft trouwens ook veel spelers van De Flyers Heerenveen gehad. Dus die eigen kweek in Groningen is ook anders dan Gerard wil doen geloven. Overal hetzelfde.
Eric van der Putten
24 februari 2008, 21:34
Ik hoop Den Haag, omdat er sinds 30 jaar niets gebeurd is en het nu eindelijk weer op de kaart staat. Ook omdat ze een nederlandse coach hebben.
Andy Tenbult een Nederlander?
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=12308
Levi de Beer
24 februari 2008, 21:37
Ik denk dat je de opbrengsten van 13.000-14.000 even maal het aantal thuiswedstrijden moet doen. Zeg 20 thuiswedstrijden (vaak meer) dan heb je het al over 260.000-280.000 euro! Dan is het wel heel veel op een begroting van 250.000-500.000!
Alex van den Brink
24 februari 2008, 23:27
Andy Tenbult een Nederlander?
http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=12308
h?h?.::happy::
Annet Boers
24 februari 2008, 23:48
Volgens mij is het toch echt mond-tot-mondreclame Karel. Bij mond op mond denk ik aan iets heel anders hahahaha.
aan wie ligt dat dan Eric?? Je begrijpt wat Karel bedoeld dus het zal niet aan hem liggen!! :wink:
Eric van der Putten
24 februari 2008, 23:50
aan wie ligt dat dan Eric?? Je begrijpt wat Karel bedoeld dus het zal niet aan hem liggen!! :wink:
Ik heb er verder ook geen aanmerkingen op Annet, vond het alleen grappig om te lezen ::party::
Annet Boers
24 februari 2008, 23:56
Ik heb er verder ook geen aanmerkingen op Annet, vond het alleen grappig om te lezen ::party::
weet ik, ik ook vandaar mn opmerking!
Piet de Kort
24 februari 2008, 23:58
wet ik, ik ook vandaar mn opmerking!
Annet, we are nr. one! Echt waar! Niemand van Gelaen geloofd er nog in! ::party::
Annet Boers
25 februari 2008, 00:01
Annet, we are nr. one! Echt waar! Niemand van Gelaen geloofd er nog in! ::party::
haha en wat moet ik met deze info??? geloof dat er altijd nog een finale gespeeld moet worden.. tegen de tijd dat jullie die doorkomen mag je me deze post nog eens sturen!!!::tease::
Piet de Kort
25 februari 2008, 00:07
haha en wat moet ik met deze info??? geloof dat er altijd nog een finale gespeeld moet worden.. tegen de tijd dat jullie die doorkomen mag je me deze post nog eens sturen!!!::tease::
Denk je dat jullie in de finale komen, Annet! Wij wel, jullie niet! Helaas denk ik! Ik heb geen moeite om mijn vrienden en vriendinnen in Friezeveen te ontmoeten! ::party::
Eric van der Putten
25 februari 2008, 00:09
Ach Annet, Piet doet niet aan mond-op-mond- of mond-tot-mondreclame maar aan mond-aan-glasreclame, vandaar die info ::party::
Annet Boers
25 februari 2008, 00:12
Denk je dat jullie in de finale komen, Annet! Wij wel, jullie niet! Helaas denk ik! Ik heb geen moeite om mijn vrienden en vriendinnen in Friezeveen te ontmoeten! ::party::
Piet heeft weer praatjes!! Ik heb je vrijdag zo gemist! je was zo stil....
Annet Boers
25 februari 2008, 00:14
Ach Annet, Piet doet niet aan mond-op-mond- of mond-tot-mondreclame maar aan mond-aan-glasreclame, vandaar die info ::party::
haha, kijk eric! Jij geloofd er dus wél in dat we elkaar tegen gaan komen! en dan zullen we dus zien wie er met de no. one titel mag lopen...!! zou wel een erg spannende finale zijn...
Eric van der Putten
25 februari 2008, 00:15
haha, kijk eric! Jij geloofd er dus wél in dat we elkaar tegen gaan komen! en dan zullen we dus zien wie er met de no. one titel mag lopen...!! zou wel een erg spannende finale zijn...
Of ik er in geloof weet ik niet, maar ik hoop het wel! Al is het alleen maar om mijn vrienden eens irl te zien! ::party::
Annet Boers
25 februari 2008, 00:19
Of ik er in geloof weet ik niet, maar ik hoop het wel! Al is het alleen maar om mijn vrienden eens irl te zien! ::party::
voor mij ook weer een excuus om weer wat vaker in brabant te zijn!!
Eric van der Putten
25 februari 2008, 00:20
voor mij ook weer een excuus om weer wat vaker in brabant te zijn!!
Martijn zit vlak achter mij, Annet! ::detective::::party::
Annet Boers
25 februari 2008, 00:21
Martijn zit vlak achter mij, Annet! ::detective::::party::
hahahahahahaha jij denkt dat ik op HEM doel????
Eric van der Putten
25 februari 2008, 00:22
hahahahahahaha jij denkt dat ik op HEM doel????
Niet? Op wie doel je dan Annet?
Piet de Kort
25 februari 2008, 00:23
Piet heeft weer praatjes!! Ik heb je vrijdag zo gemist! je was zo stil....
Ik had een afspraak met Jan Hofstede! Ik zou, ongekent het resultaat, niet voor zaterdag posten! Volgens mij ben ik zterochtend wer begonnen! Afspraak is afspraak! Trouwens nog de groeten van Gerrit Hof, die heb ik nog telefonisch gesproken! ::party::
Annet Boers
25 februari 2008, 00:23
Niet? Op wie doel je dan Annet?
jeetje jij volgt ook niets!!!! ik KOM uit oss... NOORD BRABANT... duh....::party::
Eric van der Putten
25 februari 2008, 00:24
jeetje jij volgt ook niets!!!! ik KOM uit oss... NOOED BRABANT... duh....::party::
Ik kan niet alles lezen hier op het forum, Annet! Maar Oss, oei oei, ik uit Den Bosch...
Annet Boers
25 februari 2008, 00:26
Ik had een afspraak met Jan Hofstede! Ik zou, ongekent het resultaat, niet voor zaterdag posten! Volgens mij ben ik zterochtend wer begonnen! Afspraak is afspraak! Trouwens nog de groeten van Gerrit Hof, die heb ik nog telefonisch gesproken! ::party::
en die moet ik kennen???:confused:
Annet Boers
25 februari 2008, 00:27
Ik kan niet alles lezen hier op het forum, Annet! Maar Oss, oei oei, ik uit Den Bosch...
graafse wijk?? hahahahahahaahaha
Eric van der Putten
25 februari 2008, 00:29
graafse wijk?? hahahahahahaahaha
Nope, gelukkig niet, wel vlakbij geboren, maar opgegroeid aan de andere kant van het station.
Annet Boers
25 februari 2008, 00:31
Nope, gelukkig niet, wel vlakbij geboren, maar opgegroeid aan de andere kant van het station.
dan is dat weer een meevallertje!! ::happy::
Piet de Kort
25 februari 2008, 00:32
en die moet ik kennen???:confused:
Die kale van Friezeveen! Hij woont in Joure! Soms mogen wij daar frikandellen komen eten, helaas is dat nog nooit voorgekomen maar toch! Eens zal het gebeuren dat ik met Eric Landman op het bootje samen met Gerrit de Friese meren overvaar! ::detective::
Eric van der Putten
25 februari 2008, 00:32
dan is dat weer een meevallertje!! ::happy::
Het valt ook wel mee, ik heb zelfs vrienden in Oss wonen, maar dat mag ik hier niet te hard roepen...
Annet Boers
25 februari 2008, 00:38
Het valt ook wel mee, ik heb zelfs vrienden in Oss wonen, maar dat mag ik hier niet te hard roepen...
waarom niet? nu ben ik ook wel benieuwd wie... je weet t wereldje is soms klein...
Eric van der Putten
25 februari 2008, 00:41
waarom niet? nu ben ik ook wel benieuwd wie... je weet t wereldje is soms klein...
Ga hier geen namen noemen hoor Annet, maar diegene is afkomstig uit Breda, geen geboren Ossenaar.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.