View Full Version : Domper in slotfase Flyers-HYS
Harry Koenen
20 februari 2008, 00:31
Nr 8 en 8 in het kwadraat (64 dus) zijn beide onwaardig voor het ijshockey.
Het is gewoon een domper op een wedstrijd dat dit is gebeurd.
De actie van Heicicomik is er eentje om van te gruwelen. Pure opzet om destructief een tegenstander uit te schakelen door een mishandeling. Heeft niks meer met yshockey te maken. Gewoon opzettelijk met de stick loeihard op de knie slaan.
Aansluitend dan nog het slapshot van Mac Iver op Alex A dat dus na ontwijking van de spelers en begeleiders en AA van de Flyersspelersbank in de Busness-tribune belandde.
Zeker over een afstand van 40 meter en circa 1 meter boven de boarding. Gewoon vanuit
een dood spelmoment. Is slechts afgedaan als spelbederf. Dan vindt men het ook nog gek dat het publiek zich er mee gaat bemoeien.
In jurydische vaktermen gesproken is dit OPZETTELIJKE mishandeling dan wel Molus Dales oftewel in begrijpelijk Nederlands als het niet bewezen wordt als opzettelijke mishandeling dan is het mishandeling met voorwaardelijk opzet. Dus WIE je dan ook maar raakt doet er niet aan. Mac IVER is sowieso verantwoordelijk voor het ontstane letsel en ik wil wel getuigen. Hij hoefde maar te verwachten dat hij iemand zou raken. Dat is voor het bewijs genoeg. Beelden zijn er ook wel van. Eens kijken hoe dit afloopt met dat manneke.
Wayne de Jong
20 februari 2008, 00:50
Het betreft een dame die geraakt is op de hand, die zwol dusdannig op dat haar trouwring doormidden geknipt moest worden, dit is werkelijk schandalig, walgelijk.
Karel van der Wal
20 februari 2008, 00:58
Normaal gesproken reageer ik niet meer, maar ik wil alleen vertellen dat een mevrouw op de tweede rij in het betreffende tribune vak , de puck dusdanig op haar hand kreeg (wat een geluk) dat haar vinger zo plotseling zo erg opzwol dat onze teamarts haar ring moest afzagen. Enne nog een opmerking mijnerzijds, vlaggen bevestigd aan vlaggestokken zullen niet meer getoloreerd worden de volgende keer. Dit betreft dan een mededeling aan Jan Publiek en in hoofdzaak aan HIJS supporters.
Ik wil daarmee alleen maar aangeven dat dit een " wapen" is wat gebruikt kan worden om zogenaamd " verhaal" te halen na een bovengenoemde actie.
Luitzen van der Heide
20 februari 2008, 01:08
Bedankt trouwens karel dat je in de laatste minuut met al het tumult je hoofd erbij hield en de (zogenaamde) Flyer-supporter onder controle hield bij de strafbank. Of vergis ik me nou was jij dat niet?
Overigens vind ik wel dat dat heerschap eens moet worden toegesproken.........
Jos Janssen
20 februari 2008, 09:29
In jurydische vaktermen gesproken is dit OPZETTELIJKE mishandeling
Volgens mij is mishandeling ALTIJD opzettelijk. Bovendien is dit ook geen juridische vakterm.
Het woordenboek: Nederlands: mishandeling:
Het opzettelijk, zonder toestemming, toebrengen van lichamelijke pijn of letsel.:)
Al met al, ik ben er niet bij geweest maar als het zo is gegaan, is het belachelijk dat daar niet zwaarder voor gestraft werd. Dit soort acties horen niet thuis in het ijshockey!
Karel van der Wal
20 februari 2008, 10:08
Bedankt trouwens karel dat je in de laatste minuut met al het tumult je hoofd erbij hield en de (zogenaamde) Flyer-supporter onder controle hield bij de strafbank. Of vergis ik me nou was jij dat niet?
Overigens vind ik wel dat dat heerschap eens moet worden toegesproken.........
Luitzen, ja inderdaad was ik daar aanwezig, o.a. voor uitreiking MotM en verloting wedstrijdshirts. Het heerschap die "recht" wilde halen is denk ik één van onze fanatiekste supporters. Hij is ook iedere uitwedstrijd aanwezig. En hem kennende was hij nogal gefrusteerd over de aanslag op de knie van Ivanov, en dan is zo'n onbesuisde laatste actie de bekende druppel. Jammer is: bij ons is het gangpad te smal om een goede afscherming te kunnen plaatsen. Als je dat namelijk als een glasboarding achter de strafbank plaats is de vluchtweg bij eventuele calamiteiten te smal.
Tijdens de wedstrijden moet dat pad openblijven en kun je er ook geen hekken voor plaatsen. Het gedrag van deze supporter is natuurlijk niet goed te praten, zo ook van enkele HIJS supporters niet goed is te praten dat ze met vlaggestokken gaan zwaaien, anders dan kenbaar maken dat je op de tribune aanwezig bent. De security zal waarschijnlijk wel opdracht krijgen dat het mee naar binnen nemen van deze stokken verboden is en een volgende keer helaas pindakaas geen gezwaai.
Overigens denk ik dat de mevrouw, wie het "puck vangen" overkwam, direct na afloop een behoorlijk opgezwollen vinger had, en tien minuten na afloop behoorlijk dik en blauw was. Zou mij niets verwonderen dat ze er minimaal een gebroken vinger aan over heeft gehouden.
Ben inderdaad benieuwd wat de NIJB in dezen gaat doen. Hoofd referee's was aanwezig dus zal wel rapporteren aan tuchtcommissie neem ik aan.
Sten Bouten
20 februari 2008, 11:43
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat hij maar 2 minuten krijgt:RedFace:
Zo'n speler brengt mensen in levensgevaar die moeten ze minstens een dubbele match geven..
Ik hoop dat dit nog een staartje krijgt. Je kan wel zien dat het echt een achsterangs import is, echte ijshockeyers bemoeien zich niet met het publiek.
Jelle Jonker
20 februari 2008, 12:12
ik kon er helaas niet bij wezen, maar dit bewijst maar weer eens dat sommige spelers van dat HIJS niet tegen hun verlies kunnen en dat gaan zo uiten om dat ze verwacht hadden om wel ff te winnen van dit FLYERS.
Ze hadden namelijk de laatste wedstrijden toch gewonnen van dit team en dan krijgen ze opeens de deksel op de neus.
Xander van Dijk
20 februari 2008, 12:24
andy ten bult kan wel roepen dat mciver de boarding wil raken... maar daar leek het totaal niet op...
die horac en hecimovic zijn samen met mciver de grootste viespeuken in het nederlandse ijshockey en de coach laat het allemaal toe omdat de scheids het toch met maar 2 minuten af doet!!!
iedereen loopt altijd wel te zaniken over jeff moor maar die gedraagd zich uitstekend... hij laat zich niet gek maken door de constante provocaties... terwijl het hierbovengenoemde tuig constant gore overtredingen begaat...
horac en hecimovic zijn echter nog wel goede ijshockey spelers en hebben dit gedrag ook niet nodig...
ik vind dat van baast gister gevaald heeft in de laatste minuut... voor de rest floot hij een aardige partij...
op naar den haag!!!
Geert van der Meulen
20 februari 2008, 12:56
andy ten bult kan wel roepen dat mciver de boarding wil raken... maar daar leek het totaal niet op...
die horac en hecimovic zijn samen met mciver de grootste viespeuken in het nederlandse ijshockey en de coach laat het allemaal toe omdat de scheids het toch met maar 2 minuten af doet!!!
iedereen loopt altijd wel te zaniken over jeff moor maar die gedraagd zich uitstekend... hij laat zich niet gek maken door de constante provocaties... terwijl het hierbovengenoemde tuig constant gore overtredingen begaat...
horac en hecimovic zijn echter nog wel goede ijshockey spelers en hebben dit gedrag ook niet nodig...
ik vind dat van baast gister gevaald heeft in de laatste minuut... voor de rest floot hij een aardige partij...
op naar den haag!!!
Een ieder kan aangifte doen van strafbare handelingen bij het bondsbureau. Lijkt me dat het bestuur van Flyers dit het makkelijkst kan doen.
Hoewel ik het niet vreemd had gevonden dat de scheidsrechter een game had gegeven, begrijp ik ook wel dat hij het niet heeft gedaan.
Stefan Bouma
20 februari 2008, 13:24
Waarom begrijp je dit? Iemand die niet aan het spel meedoet opzettelijk verwondden hoort toch niet bij IJSHOCKEY?
Geert van der Meulen
20 februari 2008, 14:13
Waarom begrijp je dit? Iemand die niet aan het spel meedoet opzettelijk verwondden hoort toch niet bij IJSHOCKEY?
Iemand die wel aan het spel meedoet opzettelijk verwonden hoort ook niet bij ijshockey, maar dat terzijde.
Het gaat nou net om dat 'opzettelijk'. Is dat werkelijk hard te maken voor de scheidsrechter?
Er is volgens mij maar één regel die hier op zou kunnen slaan:
561 - BELEMMERING DOOR TOESCHOUWERS
Een speler die zich fysiek bemoeit met een toeschouwer, moet naar het oordeel van de Scheidsrechter bestraft worden met een:
Match penalty (MP)
Fysieke bemoeienis was er echter niet, de scheidsrechter constateerde alleen dat de speler de puck buiten het speelveld schoot. En was dat opzettelijk? Of gericht tegen een bepaalde persoon? Of gericht tegen deze mevrouw?
Daarom begrijp ik de scheidsrechter. Wat ik niet begrijp is deze actie en wat ik helemaal niet begrijp is de reactie van Andy. Ik vraag me af wat hij er over heeft gezegd in de kleedkamer tegen de betreffende speler.
Stefan Bouma
20 februari 2008, 14:17
dat verduidelijkt de zaak, voor mij is het alsnog een dubbele MP minimaal, je kon wel nagaan dat het opzettelijk was.. maar we wachten de NIJB af. Als ze daar er al wat aan doen!
Jan Hofstede
20 februari 2008, 14:21
dat verduidelijkt de zaak, voor mij is het alsnog een dubbele MP minimaal, je kon wel nagaan dat het opzettelijk was.. maar we wachten de NIJB af. Als ze daar er al wat aan doen!
Ik zou me niet te druk maken over MacIver.... Op de foto's van Fintan Planting (http://www.ijshockeyforum.com/n/member.php?u=4) is goed te zien dat hij bij de 1e drie doelpunten van Heerenveen op het ijs stond.. Bij de andere twee doelpunten is het niet te zien of er zijn geen opnamen van... Laat MacIver maar lekker aanmodderen... Is goed voor de uitslag...
daarbij, types als MacIver komen zichzelf wel tegen...
Geert van der Meulen
20 februari 2008, 14:23
Voor mij had het ook gemogen.
Natuurlijk is het opzettelijk, maar waarschijnlijk een heel stuk frustratie, net zoiets als je stick stuk slaan op de boarding omdat je verloren hebt, een kans mist of een straf krijgt.
Bewijzen dat iemand op de tribune opzettelijk wordt verwond is waarschijnlijk heel lastig.
Je kunt wel zeggen dat een speler die op die manier een puck de tribune in schiet bewust het risico loopt om iemand te verwonden.
Of de bond er wat aan doet? Zoals ik al zei, laat het bestuur van Flyers aangifte doen, dan komt het in ieder geval in onzerzoek bij de tuchtcommissie. Dat zijn juristen, misschien komen die eruit.
Gerard van der Heide
20 februari 2008, 15:15
Ik denk dat de speler(s) niets is verweten in de kleedkamer. Gelijksoortig gedrag werdt vaker getoond bij teams waar A.T aan het roer stond........................
Ron Ridderhof
20 februari 2008, 15:55
Wat Een Lulopmerking Zeg!!!
Harry Batist
20 februari 2008, 16:45
Ik denk dat de speler(s) niets is verweten in de kleedkamer. Gelijksoortig gedrag werdt vaker getoond bij teams waar A.T aan het roer stond........................ Gelul van een dronken aardbei:MesVork:
Luitzen van der Heide
20 februari 2008, 16:59
Wat Een Lulopmerking Zeg!!!
Maar wel eentje die klopt als een BUS.
Lees het verslag maar eens van het AD. http://www.ad.nl/denhaag/sport/article2068286.ece (http://www.ad.nl/denhaag/sport/article2068286.ece)
(Citaat "maar dat HYS-verdediger Doug MacIver vervolgens de puck hard in het publiek schoot maakte de Friese fans nog helser. ?Doug deed dat echt niet met opzet,? verdedigde HYS-coach Andy Tenbult zijn speler. ?Hij wilde de puck tegen de boarding spelen.?
Dat er irritatie en frustatie was bij zijn ploeg kon Tenbult overigens wel begrijpen. De coach hekelde het spel van Heerenveen Flyers. ?IJshockey bestaat uit uitdelen en incasseren. Met dat laatste heeft Heerenveen moeite. Neem Marco Postma. Die jongen is 1.95 meter en weegt 90 kilo. Die is een en al spier en zet je niet zomaar weg. Toen hij een tik kreeg van een van mijn spelers ging hij meteen door de knieën, alsof de grofste overtreding was gemaakt. Zoiets zet kwaad bloed bij mijn spelers. Vooral Canadezen en Amerikanen zijn gewend een stevig spelletje te spelen)
Als een coach dergelijk wangedrag van MacIver zo simpel afdoet dan is het geen wonder dat de spelers zo vaak en regelmatig over de schreef gaan. Als hij daarbij eigenlijk ook nog eens aangeeft dat dat de schuld van de tegenpartij is dan wordt het al helemaal te gek voor woorden.
TenBult zou als hij een goede coach wil zijn, niet zijn speler hebben verdedigd, noch hebben aan gegeven dat het een "foutje" van de kant van MacIver was. Hij hoeft overigens ook niet aan te geven wat er dan wel met MacIver moet gebeuren. Daar is wat mij betreft het clubbestuur verantwoordelijk voor.
De tendens van het Haagse spel -en ik ga er vanuit dat we het hier nog steeds over IJS-hockey hebben- is dus zeker mede te wijten aan de heer TenBult......
Als hij op een dergelijke manier wenst te coachen kan hij wat mij betreft beter in de free-fight sport gaan coachen. Het voordeel daarbij is dan weer dat daar geen pucks worden gebruikt.
Jelle Jonker
20 februari 2008, 17:06
Het probleem met Ten Bult is dat hij een gloeiende hekel heeft aan de Flyers omdat hij hier is ontslagen en zo wraak probeert te nemen op alles en iedereen vandaar dat hij zo reageert
Annet Boers
20 februari 2008, 17:24
Het probleem met Ten Bult is dat hij een gloeiende hekel heeft aan de Flyers omdat hij hier is ontslagen en zo wraak probeert te nemen op alles en iedereen vandaar dat hij zo reageert
Wij kunnen niet weten wat hij denkt.... dat is ook niet van belang... iedereen heeft het recht om te denken wat hij/zij wil. Het punt is alleen.... wat doe je er mee.
Wat ik wil zeggen... Andy heeft de puck niet geschoten... McIver wel. En daar gaat het om. Als je je gedachten omzet in acties. Nu kan je zeggen... hij is de coach... maar ik geloof niet dat hij McIver opdracht gegeven heeft een puck in de spelersbank/tribune te schieten. Maar... voorop ataat dat het allemaal niet goed valt te praten. absoluut niet.
Maar goed, ik denk dat iedereen die aanwezig was het er mee eens is dat dit een actie is die niet getolereerd mag worden. Waarschijnlijk vandaar ook de minimale reacties van de den haag supporters.
Ik vindt dat er genoeg over gesproken is... laat de bond maar actie ondernemen...
Mike Norman
20 februari 2008, 17:50
Ik heb al tijden het idee dat McIver de lieveling is van Ten Bult. Hij staat mij veel te veel op t ijs en dit soort acties zijn waardig om hem alvast vervroegd op het vliegtuig te zetten. Aan de ene kant goed dat hij z'n spelers wil beschermen naar buiten toe, maar wat mij betreft (ook als coach) afstand nemen van dit soort acties.
"Sommige van mijn spelers komen uit hogere liga's, waar ze gewend zijn om problemen man op man op te lossen met een tegenstander."
Dat ben ik wel met hem eens, maar dan in algemene zin, dus dat is eigenlijk off topic...
Herman Herregraven
20 februari 2008, 18:20
Ik heb al tijden het idee dat McIver de lieveling is van Ten Bult. Hij staat mij veel te veel op t ijs en dit soort acties zijn waardig om hem alvast vervroegd op het vliegtuig te zetten. Aan de ene kant goed dat hij z'n spelers wil beschermen naar buiten toe, maar wat mij betreft (ook als coach) afstand nemen van dit soort acties.
"Sommige van mijn spelers komen uit hogere liga's, waar ze gewend zijn om problemen man op man op te lossen met een tegenstander."
Dat ben ik wel met hem eens, maar dan in algemene zin, dus dat is eigenlijk off topic...
Andy staat bekend om zijn domme uitspraken...
Ik zou er niet teveel waarde aan hechten...
Piet de Kort
20 februari 2008, 19:55
Wij kunnen niet weten wat hij denkt.... dat is ook niet van belang... iedereen heeft het recht om te denken wat hij/zij wil. Het punt is alleen.... wat doe je er mee.
Wat ik wil zeggen... Andy heeft de puck niet geschoten... McIver wel. En daar gaat het om. Als je je gedachten omzet in acties. Nu kan je zeggen... hij is de coach... maar ik geloof niet dat hij McIver opdracht gegeven heeft een puck in de spelersbank/tribune te schieten. Maar... voorop ataat dat het allemaal niet goed valt te praten. absoluut niet.
Maar goed, ik denk dat iedereen die aanwezig was het er mee eens is dat dit een actie is die niet getolereerd mag worden. Waarschijnlijk vandaar ook de minimale reacties van de den haag supporters.
Ik vindt dat er genoeg over gesproken is... laat de bond maar actie ondernemen...
Annet, of hij expres een supporter wilde verwonden, lijkt mij sterk. In de spelersbank zie je wel vaker dat spelers dat proberen! Hopelijk gaat het met mevrouw al wat beter.
Afgelopen zondag kwam die puck ook in vak H terecht! Een meneer heeft er een pijnlijke knie aan over gehouden, doch Max van Lieshout kon er NIETS aan doen!
59:37: PEN DESTIL Trappers Tilburg: 16: Max van LIESHOUT 2 min Delaying the Game
Harry Pal
20 februari 2008, 19:56
Mc Iver was niet het probleem maar die smerige Hecimovic, wat een hond. Ik zou willen dat het mijn hond was. Iemand opzettelijk de wedstrijd uitslaan. Maar goed wat meer pijn doet bij HIJS is de 5-2. Wat een rotzooi van Ten Bult. Walgelijke mentaliteit in de derde periode. Maar dit is ook weer positief voor de Flyers: 4-0 de finale in. Ik zie deze HIJShakkers geen wedstrijd winnen van de Flyers.
Harry Batist
20 februari 2008, 20:02
Mc Iver was niet het probleem maar die smerige Hecimovic, wat een hond. Ik zou willen dat het mijn hond was. Iemand opzettelijk de wedstrijd uitslaan. Maar goed wat meer pijn doet bij HIJS is de 5-2. Wat een rotzooi van Ten Bult. Walgelijke mentaliteit in de derde periode. Maar dit is ook weer positief voor de Flyers: 4-0 de finale in. Ik zie deze HIJShakkers geen wedstrijd winnen van de Flyers. Je bent niet echt een dierenliefhebber, vraag me af wat je met je hond zou doen??? 5-2 verlies ok maar er zijn nog meer wedstrijden te gaan dus ff afwachten....
Luitzen van der Heide
20 februari 2008, 20:06
Annet, of hij expres een supporter wilde verwonden, lijkt mij sterk. In de spelersbank zie je wel vaker dat spelers dat proberen! Hopelijk gaat het met mevrouw al wat beter.
Afgelopen zondag kwam die puck ook in vak H terecht! Een meneer heeft er een pijnlijke knie aan over gehouden, doch Max van Lieshout kon er NIETS aan doen!
59:37: PEN DESTIL Trappers Tilburg: 16: Max van LIESHOUT 2 min Delaying the Game
Je kunt geloof ik vanavond zelf oordelen Piet. Maar -en ik was er wel bij- neem maar van mij aan dat het i.d. een zeer bewuste en doelgerichte actie was. Ik hoop dat het filmmoment de manier warop het schot wordt geschoten goed laat zien. Dan zul je opmerken dat alvorens te schieten het gezicht van de speler kijkt naar de richting waarin het schot wordt geschoten.........
En de ......knaap kan te goed ijshockeyen om zich ervan af te doen met ik deed het niet bewust, of ik wilde via de boarding de puck uit het vak spelen.........
Klinklare nonsens is dat......
Emile Joosten
20 februari 2008, 20:10
De verhalen zijn duidelijk; ik wacht op de NIJB en/of het bestuur van Den Haag!
Auke de Vries
20 februari 2008, 20:22
Piet, denk dat je deze actie gezien moet hebben en dan oordelen, ik heb het wel gezien.
Jan Hofstede
20 februari 2008, 20:24
De verhalen zijn duidelijk; ik wacht op de NIJB en/of het bestuur van Den Haag!
Ik op youtube...
Harry Pal
20 februari 2008, 20:26
Je bent niet echt een dierenliefhebber, vraag me af wat je met je hond zou doen??? 5-2 verlies ok maar er zijn nog meer wedstrijden te gaan dus ff afwachten....
Meer dan vier wedstrijden komen er niet. Als dit HIJS zo blijft houthakken dan winnen ze niks meer, en het spel van Ten Bult ligt de Flyers wel. Zie Geleen afgelopen jaren.
Jan Hofstede
20 februari 2008, 20:27
Meer dan vier wedstrijden komen er niet. Als dit HIJS zo blijft houthakken dan winnen ze niks meer, en het spel van Ten Bult ligt de Flyers wel. Zie Geleen afgelopen jaren.
Dat had met het tactisch vernuft van Andy te maken...niets met houthakken...
Karel van der Wal
20 februari 2008, 20:33
Ik op youtube...
kan je lang wachten, wordt voorlopig niet geplaatst. Maar de actie op zich is duidelijk genoeg. En Jan ..... de man schoot vlak voor mij (ik stond bij de jury voor uitreiking MotM en verloting) diagonaal kei en keihard richting spelersbank en trof dus daar die persoon. Als dat geen gerichtte en bewuste actie was! Dat gaat er bij mij niet in, welke idioot schiet zo diagonaal vanaf eigen verdedigingslijn richting overzijde waar spelers zitten en geen glasboarding aanwezig is voor de gein op de boarding met nog 1 seconde te gaan. Dan schiet je hem toch icing.
Edwin van Os
20 februari 2008, 20:45
Indien de verhalen kloppen dan is het inderdaad niet goed te praten. Maar ik zou niet weten waarom. Doug is wel gek maar meestal alleen op het ijs en in het spel. Wat betreft de overtreding van Hemo kan ik alleen zeggen dat ik dit soort dingen ook wel eens van Heerenveen en andere teams heb gezien, maar hoort zeker niet thuis in het ijshockey.
Laten we hopen dat mevrouw snel herstelt en dat die speler ook gewoon kan spelen dna is de discussie weer over. Maar om HYS nu te kwalificeren als houthakkers vind ik iets te makkelijk.
Gewoon spel om het scherpst van ..... het is aan de scheidsrechter om in te grijpen.
Supp horen alleen te juichen of te huilen en niets anders
Harry Koenen
20 februari 2008, 21:08
Edwin,
Die weinige wedstrijden die jij als den Haag supporter kan hebben gezien van onze jongens hebben jou nooit in staaat gesteld om dergelije uiterst VUILE overtredingen te kunnen hebben gezien vanwege de doodeenvoudige reden dat die dit soort overtredingen beslist NIET maken.
Edwin van Os
20 februari 2008, 21:11
Heb wel meer wedstrijden gezien.
Nou bloemtje naar die mevrouw voor de pijn enz is op zijn plaats.
Valt me op dat deze discussie vaak uit Heerenveen komt, maar als hij gemeen was is er een scheidsrechter om in te grijpen. Mee eens of niet
Sietze de Vries
20 februari 2008, 21:38
Vraag me af wat je met dit verhaal wilt zeggen. Duidelijk dat je er niet geweest bent.
En een bloemetje? Voor de pijn?
Wow bedankt .
Roger W. de Groot
20 februari 2008, 21:46
kan je lang wachten, wordt voorlopig niet geplaatst. Maar de actie op zich is duidelijk genoeg. En Jan ..... de man schoot vlak voor mij (ik stond bij de jury voor uitreiking MotM en verloting) diagonaal kei en keihard richting spelersbank en trof dus daar die persoon. Als dat geen gerichtte en bewuste actie was! Dat gaat er bij mij niet in, welke idioot schiet zo diagonaal vanaf eigen verdedigingslijn richting overzijde waar spelers zitten en geen glasboarding aanwezig is voor de gein op de boarding met nog 1 seconde te gaan. Dan schiet je hem toch icing.
Waarom wordt het filmpje niet geplaatst?
Tjalling Talma
20 februari 2008, 22:13
KNIP> maar als hij gemeen was is er een scheidsrechter om in te grijpen. Mee eens of niet
De heer Van Baast, met alle respect, heeft de slashing op Ivanov (net als ik overigens) gemist.
Volgens mij was hij bij de actie van MavIcer ook even aan met de situatie. Het spelregelboek stelt dat er in ieder geval sprake was van "Delaying the game" en dat heeft hij toen maar gegeven. Het zal voor Ruud ook niet makkelijk zijn geweest om een beslissing te nemen.
Enfin, wat mij betreft genoeg hierover. Vrijdag weer met een frisse start en dan hopelijk niet met zo'n onverkwikkelijk einde. Is voor beide teams en hun supporters niet leuk.
Laten we de volgende wedstrijden volop genieten van goed ijshockey en moge de beste winnen.
Jan Hofstede
20 februari 2008, 22:15
Mijn reactie van..ik wacht op Youtube... heeft beslist niets te maken met... eerst zien en dan geloven...
Ik geloof beslist dat er zeer vervelende dingen hebben plaatsgevonden... Zou het alleen ook graag willen zien... Leest wat makkelijker en "praat" wat makkelijker...
Michel Hulshof
20 februari 2008, 22:16
Nou bloemtje naar die mevrouw voor de pijn enz is op zijn plaats.
Valt me op dat deze discussie vaak uit Heerenveen komt, maar als hij gemeen was is er een scheidsrechter om in te grijpen. Mee eens of niet
Ooit de scheidsrechters gezien in Thialf?
Veelal zit er wat in hun ogen en ontgaat hen de helft.
Karel van der Wal
20 februari 2008, 23:41
Bewijs materiaal moet je zorgvuldig behandelen Jan, anders mag je het niet meer inbrengen. Kan je trouwens ook melden dat er reacties uit het Haagse komen die echt serieus vragen naar de toestand van mevrouw, ook van mede spelers van deze MacIver.
Wat Ivanov betreft, gelukt, de tweede Rus door Hecimovic uitgeschakeld. eerst Levitin nu de man waarvan ik eerder zei dat ze die te pakken hadden moeten nemen. Mijn toen voorspelde uitspraak is dus uitgekomen.
Jacco trainde weer voor 75% mee vanavond
Jan Hofstede
20 februari 2008, 23:48
Bewijs materiaal moet je zorgvuldig behandelen Jan, anders mag je het niet meer inbrengen. Kan je trouwens ook melden dat er reacties uit het Haagse komen die echt serieus vragen naar de toestand van mevrouw, ook van mede spelers van deze MacIver.
Wat Ivanov betreft, gelukt, de tweede Rus door Hecimovic uitgeschakeld. eerst Levitin nu de man waarvan ik eerder zei dat ze die te pakken hadden moeten nemen. Mijn toen voorspelde uitspraak is dus uitgekomen.
Jacco trainde weer voor 75% mee vanavond
Als het zo is dat Ivanov uitgeschakeld is voor de komende wedstrijd. hoop ik dat je dat moment ook met videomateriaal kan bewijzen... en er alsnoch straf zal volgen voor Hecimovic...
Wat betreft de reacties van uit Den Haag... Netjes... Kan me ook moeilijk voorstellen dat de echte sportmannen in Den Haag... en die zijn er echt wel... hier erg gelukkig mee zijn...
Roger W. de Groot
20 februari 2008, 23:50
Is Harry Pal gebanned?
Jan Hofstede
20 februari 2008, 23:52
Is Harry Pal gebanned?
Harry is inderdaad van de ledenlijst verdwenen...
Staat wel onder zijn naam vermeld, maar nog niets bij de mededelingen van de tuchtcommissie...
Pieter van der Wal
20 februari 2008, 23:55
Eerst volgende gelegenheid mee gaan naar Stappegoor Michel, daar is het 3 x erger in het voordeel v.w.b de thuisploeg.
Roger W. de Groot
20 februari 2008, 23:57
Harry is inderdaad van de ledenlijst verdwenen...
Staat wel onder zijn naam vermeld, maar nog niets bij de mededelingen van de tuchtcommissie...
Zal wel met zijn Zwijn-opmerking te maken hebben
Roger W. de Groot
21 februari 2008, 00:00
onder die bewuste posting staat het volgende:
Laatst gewijzigd door Nico Toemen : Vandaag om 23:08. Reden: persoonlijk taalgebruik
heeft ie snel een ban te pakken
Jan Hofstede
21 februari 2008, 00:03
onder die bewuste posting staat het volgende:
Laatst gewijzigd door Nico Toemen : Vandaag om 23:08. Reden: persoonlijk taalgebruik
heeft ie snel een ban te pakken
Kan me de boosheid van Harry wel voorstellen.. Waarschuwing en verwijdering van de gewraakte postings, had voor mij ook gemogen...
John Steenpoorte
21 februari 2008, 03:35
hoe lang gaan we hier nog mee door met die gedoe, en hoeveel topic's gaan we hier nog over aanmaken pfffffffff ik begin er echt een beetje moe van te worden en of hij het nou expres deed of niet het had niet mogen gebeuren maar ik lees niks anders meer als over dit voorval laten we het leker over de volgende wedstrijd hebben.
en ga noud niet lopen lullen dat bij heerveen van die lieve jongens rond lopen want ik heb hier dit sijzoen al ge noeg gezien maar daar hoor je ons niet over.
mischien heeft andy wel gelijk en lopen er echt mietjes in heerveen::party::
Geert van der Meulen
21 februari 2008, 06:21
We hebben nog wat nieuwe nodig in Thialf. Niks voor jou, een fotograaf met een scherpe blik?
Edwin van Os
21 februari 2008, 08:09
Uiteindelijk komt altijd alles goed!! Is een mooie wijsheid.
Maar die mevrouw wens ik echt het beste en ik denk dat ik dan wel spreek namens alle HYS-supp!!!
Met een bloemetje bedoelde ik dat ik dat een beleefdheid vond die hoog staat bij moi!!
Maar denk idd genoeg over dit voorval en op naar de volgende wedstrijd!
LET THE GAME START
Jan Hofstede
21 februari 2008, 08:46
hoe lang gaan we hier nog mee door met die gedoe, en hoeveel topic's gaan we hier nog over aanmaken pfffffffff ik begin er echt een beetje moe van te worden en of hij het nou expres deed of niet het had niet mogen gebeuren maar ik lees niks anders meer als over dit voorval laten we het leker over de volgende wedstrijd hebben.
en ga noud niet lopen lullen dat bij heerveen van die lieve jongens rond lopen want ik heb hier dit sijzoen al ge noeg gezien maar daar hoor je ons niet over.
mischien heeft andy wel gelijk en lopen er echt mietjes in heerveen::party::
Voor iemand die moe wordt van alle berichtgeving, en het weer over ijshockey wilt hebben.... Een geweldige slotzin...!!
Eric van der Putten
21 februari 2008, 08:56
Voor iemand die moe wordt van alle berichtgeving, en het weer over ijshockey wilt hebben.... Een geweldige slotzin...!!
Inderdaad Jan, da's echt kolen op het vuur gooien, als je zo eindigt hahahaha
Leroy van der Hout
21 februari 2008, 10:27
Nu vond ik dat van Baast van de week echt een belabberde wedstrijd floot, ondanks dat eerder in deze thread stond dat het wel aardig was. Dit was niet alleen in de derde periode, maar bijvoorbeeld slashing (óf hooking óf holding) werd veel gedaan, nooit gezien... En van en tegen beide zijden trouwens! Tevens zat hij fout met de roughing van Horak (checking from behind?) en de kneeing die aangegeven werd, maar tripping werd???
Dit heeft er denk ik uiteindelijk ook aan bijgedragen dat de wedstrijd zo eindigde. Hij had misschien eerder harder/consequenter in moeten grijpen. Maar dit is van de kant een stuk gemakkelijker. Daarom vind ik het onbegrijpelijk van de NIJB dat er bij de eerste wedstrijd maar 1 referee staat! Waarom wel een (nutteloze) wedstrijd Den Haag - Geleen met 2 referees en niet in de volledige playoffs? Jammer...
Van Hecimovic zag ik alleen dat hij de schaatsen van Ivanov wegtikte, maar niet de knieslag. Nu was dat ook moeilijk vanuit de "Den Haag-hoek". En zonder te zeggen of het bewust of onbewust van MacGyver was, is het jammer dat de wedstrijd zo eindigde en wens ik die mevrouw veel beterschap en hoop haar nog een keer in Thialf/Uithof te zien.
Ik hoop dat morgenavond in ieder geval een goede wedstrijd te zien. Want er moet ook gewoon gezegd worden dat het forechecken van Heerenveen goed werkte en Den Haag zich daartegen gewoon niet wist te wapenen. En tot besluit aan alle Heerenveen fans: een goede reis naar Den Haag toegewenst!
Eric van der Putten
21 februari 2008, 10:44
MacGyver
?
http://www.noticiasfrikis.com/images/macgyver.jpg
Annet Boers
21 februari 2008, 10:51
?
http://www.noticiasfrikis.com/images/macgyver.jpg
zou het dan toch de echte Mcgyver zijn?? met een puck en stick maakt hij....
Leroy van der Hout
21 februari 2008, 10:58
MacGyver, MacIver, MacGiver, McGyver, McGiver, McIver... Het zal allemaal wel! Wel scherp opgemerkt trouwens.
Eric van der Putten
21 februari 2008, 11:06
MacGyver, MacIver, MacGiver, McGyver, McGiver, McIver... Het zal allemaal wel! Wel scherp opgemerkt trouwens.
:thumsup: :)
Michel Hulshof
21 februari 2008, 19:30
We hebben nog wat nieuwe nodig in Thialf. Niks voor jou, een fotograaf met een scherpe blik?
Het is wel lastig fluiten he met zo'n grote camera op het ijs ::party::
Geert van der Meulen
21 februari 2008, 20:57
Het is wel lastig fluiten he met zo'n grote camera op het ijs ::party::
Maar je kunt wel meteen aan klagende coaches en spelers laten zien dat je gelijk had!::party::
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.