PDA

View Full Version : Flyer vs Hijs; de Preview

Luitzen van der Heide
19 februari 2008, 11:27
Ik vind het een goed verhaal en kan mij voor het overgrote gedeelte vinden in de conclusies die worden getrokken.
Toch heb ik op een andere manier naar de aanstaande clash van twee grootmachten gekeken. Mijn conclusie is overigens daarmee niet echt anders dan welke door Joep aan het einde van zijn betoog wordt gesteld.

Vanavond staat de eerste van de mogelijke zeven ontmoetingen tussen de FLYERS en HIJS op het programma. Interessant is daarbij op basis van de statistieken te kijken naar het mogelijke spelconcept dat beide partijen voor deze ontmoeting ten toon hebben gespreid. Op basis van de resultaten gevonden in de database van de NIJB kom ik tot de volgende conclusie;

Straffen;
HIJS is een ploeg die het hebben moet van een zeer fysiek en dus niet altijd geoorloofd spel. Het resultaat is dan ook een totaal aan straffen van 531 minuten over de laatste 24 competitie duels. Van de spelers die verantwoordelijk zijn voor de meerderheid aan straffen zijn er 4 spelers met meer dan 20 keer een minor straf. Douglas MacIver spant daarbij toch echt wel de kroon door met, 26 x 2 minuten, 2 x 5 minuten, 2 x 10 minuten en tot slot maar liefst 3 x 20 minuten, een totale straftijd van 142 minuten te hebben. MacIver heeft hiervoor 23 wedstrijden nodig gehad. De overige 20+ spelers zijn; Matt Korthuis, Robert Horak en Bohuslav Subr

FLYERS heeft een minder fysiek georiënteerde ploeg. Toch laten zij zich niet onbetuigd als het op het fysieke aankomt. Hun totaal aan strafminuten over de laatste 24 competitie wedstrijden ligt echter met 400 minuten beduidend lager. Jeffrey Moor is bij de Flyers de lijstaanvoerder in straffen. Hij is dan ook de enige die meer dan 20 keer een minor straf heeft. Met 24 x 2 minuten en 3 x 10 minuten staat bij Moor de teller op 78 minuten. Daarbij moet wel worden opgemerkt dat Moor zijn straffen in 21 van de 24 te spelen wedstrijden heeft verzameld.

Doelpunten;
In doelpunten ontlopen de twee teams elkaar niet zoveel. Beide teams scoren gemakkelijk waarbij de topscorelijst aangevoerd wordt door respectievelijk: John Hecimovic en Alexander Ivanov met beide 23 goals. Hecimovic heeft daarbij echter een licht voordeel omdat hij een wedstrijd minder heeft gespeeld.

HIJS heeft met Hecimovic meegeteld 6 spelers die 10 of meer goals scoorden in de afgelopen 24 wedstrijden. Natte(14), Subr(13), Korthuis(13), Bohac en Mizerek(beide 10).

FLYERS doen het naast Ivanov met 4 spelers die meer dan 10 keer scoren. Nason(15) McCarthy(13), Landman(11) en Levitin(10).

Goalies
HIJS heeft in Heinonen een meer dan betrouwbare sluitpost. In de competitie heeft hij laten zien dat hij zeker een team in de race kan houden. Het optreden van Claudia van Leeuwen kan ik niet beoordelen omdat ik haar niet aan het werk heb kunnen zien.

FLYERS hebben het ongeluk aan hun zijde gehad met het uitvallen van Kelleher die tot dat moment zeker zeer goed bezig was. Hierdoor is de later ingevlogen Grynnel als sluitpost in de Goal gekomen. Voor de Flyers een geluk bij een ongeluk omdat ook hij heeft kunnen laten zien over uitzonderlijke kwaliteiten te beschikken. Kelleher heeft nu hij weer fit is echter laten zien dat hij weer staat alsof hij nooit was weggeweest. Andjelic kan dus spreken over een luxe probleem.

Teambalans
Voor het overige lijken beide ploegen sterk aan elkaar gewaagt. Van geen van de ploegen valt te zeggen waar de balans nou definitief doorslaat. Verdedigend en aanvallend ontlopen de teams elkaar niet echt. Ook de collectieve inbreng die eerder bij Hijs te wensen overliet is de laatste periode sterk gegroeid.

Het voordeel zou dus wel eens kunnen zitten in momentopnamen. Ik vlak daarbij zeker de arbitrage niet uit die mogelijkerwijs (ik hoop dat ik mij daar ernstig in vergis) doorslaggevend kan zijn. In mijn beleving zal het daarbij aankomen op de tolerantiegrens van de arbitrage. Het is daarom in mijn ogen belangrijk dat beide teams elkaar met faire middelen bestrijden en op grond van hun positieve kwaliteiten vechten om de velbegeerde finaleplaats. Ik voorspel dat de serie in de zesde wedstrijd wordt beslist

Rest mij BEIDE teams succes te wensen waarbij ik (al was het maar vanuit mijn Flyershart) een licht voordeel aan de Flyers moet toekennen........

Jan Hofstede
19 februari 2008, 12:09
Goede aanvulling op de preview van Joep..Luitzen..

Mijn voorspelling gaat uit naar winst en een finaleplaats voor Heerenveen.. Naast dat het thuisvoordeel wel eens van groot belang zou kunnen zijn... denk ik dat Heerenveen beschikt over de betere goaly... Heinonen had een geweldig seizoenstart maar speelde daarna zeer wisselvallig...
Daarnaast moet je ook constateren dat Hecimovic welliswaar over het gehele seizoen veel goals scoort, maar dat tegen Heerenveen slechts 2 x deed... Natte pikt overal zijn goaltjes mee, maar heeft als nadeel, dat hij een vrij kort lontje heeft... evenals Korthuis en MacIver... Daar zal Heerenveen haar voordeel mee doen..
Als laatste, denk ik dat Heerenveen, nadat zij vanaf de bekerfinale in een dip terecht is gekomen, haar zelf een bijzonder goede dienst heeft bewezen door met ruime cijfers van Tilburg te winnen...

Ik wens in ieder geval beide teams veel succes, en dat de beste moge winnen...

Luitzen van der Heide
19 februari 2008, 12:35
Ik kan mij zo voorstellen dat HIJS als een kanon uit de startblokken vertrekt. Dat is over het algemeen wel het geval namelijk. De laatste wedstrijd thuis van Hijs tegen Nijmegen was daar een goed voorbeeld van In de eerste, tweede en derde periode werd er binnen de minuut na het begin gescoord.

Voor de Flyers is dit dus wel een aandachtspunt denk ik. Dat geld evenzozeer overigens voor het scorend vermogen van Hijs nadat de tegenpartij heeft gescoord. Ook daar hebben ze een handje van.

Flyers zullen dus geconcentreerd en technisch verzorgd spel moeten laten zien. maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Kees Nutterts
19 februari 2008, 12:36
leuk verhaal gemaakt op ijshockey.com, en ook die van jou luitzen!

heb het voorgevoel dat hier niet veel wedstrijden voor een winnaar nodig zijn

Luitzen van der Heide
19 februari 2008, 12:42
leuk verhaal gemaakt op ijshockey.com, en ook die van jou luitzen!

heb het voorgevoel dat hier niet veel wedstrijden voor een winnaar nodig zijn

Mag het hopen! Tenminste als het dan in het voordeel is van de Flyers. Ik denk zelf anders. Flyers hebben mogelijkheden om de eerste of de tweede uitwedstrijd te winnen, maar beide zie ik nog niet direct zitten. Ik verwacht echt een strijd die in ieder geval over zes wedstrijden gaat. Wel heb ik het vermoeden dat uit deze halve finalereeks de toekomstige landskampioen opstaat.

Dit is overigens zonder iets af te willen doen aan Geleen en/of Tilburg. Maar als je het mij vraagt mag de finalist uit onze serie de handdoek in de finale nooit meer in de ring gooien.

Emile Joosten
19 februari 2008, 13:07
Mag het hopen! Tenminste als het dan in het voordeel is van de Flyers. Ik denk zelf anders. Flyers hebben mogelijkheden om de eerste of de tweede uitwedstrijd te winnen, maar beide zie ik nog niet direct zitten. Ik verwacht echt een strijd die in ieder geval over zes wedstrijden gaat. Wel heb ik het vermoeden dat uit deze halve finalereeks de toekomstige landskampioen opstaat.

Dit is overigens zonder iets af te willen doen aan Geleen en/of Tilburg. Maar als je het mij vraagt mag de finalist uit onze serie de handdoek in de finale nooit meer in de ring gooien.

Mooi onderzoekswerk Luitzen, maar ook jij weet: in het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst. Beide teams lijken op basis van de door jou vergaarde cijfers goed aan elkaar gewaagd. Toch heb ik de indruk dat Den Haag momenteel het sterkere team heeft, waar Heerenveen de laatste weken wat steken heeft (moeten) laten vallen.
En dat de winnaar van deze serie ook landskampioen gaat worden is wel erg voorbarig.
Maar ik moet zeggen, zonder Heerenveen tekort te willen doen, dat wat mij betreft Den Haag mij het meeste schrik inboezemt!
Succes en vooral veel plezier met z'n allen daar in Thialf!

Luitzen van der Heide
19 februari 2008, 13:17
Mooi onderzoekswerk Luitzen, maar ook jij weet: in het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst. Beide teams lijken op basis van de door jou vergaarde cijfers goed aan elkaar gewaagd. Toch heb ik de indruk dat Den Haag momenteel het sterkere team heeft, waar Heerenveen de laatste weken wat steken heeft (moeten) laten vallen.
En dat de winnaar van deze serie ook landskampioen gaat worden is wel erg voorbarig.
Maar ik moet zeggen, zonder Heerenveen tekort te willen doen, dat wat mij betreft Den Haag mij het meeste schrik inboezemt!
Succes en vooral veel plezier met z'n allen daar in Thialf!

Laat ik nou net denken dat Geleen jullie angstgegner is! Maar verder heb je wel gelijk hoor. Den Haag lijkt i.d. op dit moment de te kloppen ploeg. Dat moet dan maar gebeuren.

Verder ben ik toch niet voorbarig door te zeggen dat ik het vermoeden heb dat de landskampioen opstaat uit deze halve finale?

Uiteraard wens ik Geelen en Tilburg ook veel succes en plezier bij jullie onderonsje........
Ik heb nog wel een handdoek over!

Emile Joosten
19 februari 2008, 13:20
Ik heb nog wel een handdoek over!

Bewaar 'm voor 't geval de tissues opraken!!!

Luitzen van der Heide
19 februari 2008, 13:23
Bewaar 'm voor 't geval de tissues opraken!!!

Geef maar een gil als je niets meer hebt, dan stuur ik hem even.

Leroy van der Hout
19 februari 2008, 14:18
Ik denk dat de grootste winnaar van de halve finale Heerenveen - Den Haag toch wel het publiek is. De teams ontlopen elkaar niet zo veel en dat zal een spannende serie opleveren!

Alleen jammer dat Heerenveen voor Den Haag fans (of Den Haag voor Heerenveen fans) zo ver weg is...

Eric van der Putten
19 februari 2008, 14:23
Alleen jammer dat Heerenveen voor Den Haag fans (of Den Haag voor Heerenveen fans) zo ver weg is...

Heerenveen is voor jullie nog het dichtste bij. Vanuit Tilburg nog 30 km verder en vanuit Geleen zelfs 100km verder. Allebei enkele reis.

Jordy Rutten
19 februari 2008, 16:42
Toch wel jammer. Ik had in een poll van een tijd terug als finale gestemd: Heerenveen - Den Haag, was ook mijn favoriete finale geweest. Joep en Luitzen, bedankt voor deze mooie previews.

Ik vermoed dat de Flyers deze series wel zullen winnen. Maar ik denk ook dat HIJS zich kranig zal weren. Het zal mij persoonlijk weinig verbazen als de series nog beslist moeten worden door een 7e wedstrijd.

Mike Norman
19 februari 2008, 16:57
Ik denk dat Heereveen de favoriet is, vind het als team een betere ploeg.
Echter, Den Haag heeft in Heinonen iemand die als hij wil echt heel veel kan (zie de shut out die hij laatst had tegen Heereveen). Verder denk ik dat zij in Hecimovic een speler hebben die leeft voor dit soort wedstrijden en persoonlijk ben ik blij dat Mizirek weer in de verdediging staat (dat neem ik aan want DiMasi is geblesseerd).

Luitzen van der Heide
19 februari 2008, 17:03
Ik denk dat Heereveen de favoriet is, vind het als team een betere ploeg.
Echter, Den Haag heeft in Heinonen iemand die als hij wil echt heel veel kan (zie de shut out die hij laatst had tegen Heereveen). Verder denk ik dat zij in Hecimovic een speler hebben die leeft voor dit soort wedstrijden en persoonlijk ben ik blij dat Mizirek weer in de verdediging staat (dat neem ik aan want DiMasi is geblesseerd).

Dat van Di masi dat wist ik al. Ik geloof zelfs dat de prognose is twee wedstrijden uit de roulatie. Dat is jammer. Je gunt alle spelers van je team een mogelijkheid tot speeltijd op de momenten die er toe doen. Ik hoop dan ook dat het voor hem bij die twee wedstrijden blijft. Uiteraard heeft dan de coach de keus of hij al dan niet gebruik maakt van de aanwezige mankracht. Maar een blesure, zoals bijvoorbeeld met Donn Nichols is voor het team en de speler zelf niet leuk.

Trouwens; welkom op het forum!

Mike Norman
19 februari 2008, 18:18
Ze hopen dat Di Masi zondag weer kan trainen...

Trouwens; welkom op het forum!

Bedankt :wink:

John Steenpoorte
19 februari 2008, 19:11
allemaal leuk die voorspellingen maar deze wedstrijden staan toch op zich,en inderdaat het publiek zal de grote winnaar woden denk ik,maar we gaan het zien vanavond.

Rene van Dijk
19 februari 2008, 19:32
Het wordt hoedanook een kraker, denk over 6/7 wedstrijden..let's go flyers!

Rene van Dijk
19 februari 2008, 19:59
Hoor dat de publieke belangstelling een beetje tegenvalt in Thialf...maar ja wat wil je op een dinsdagavond

Edwin van Os
19 februari 2008, 20:03
weet iemand de sheet te vinden

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:06
kan het ook niet vinden..

Carla Koopmans
http://www.nijb.nl/nijbsheet.php?GameNr=24723

Edwin van Os
thanks

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:07
bedankt carla, is er ook een live sheet via de supp vereniging?

Carla Koopmans
19 februari 2008, 20:07
haha, geen dank..

Carla Koopmans
19 februari 2008, 20:08
bedankt carla, is er ook een live sheet via de supp vereniging?

neee, volgens mij niet ! :RedFace:
er staat nog dat verslag van nijmegen-flyers...
en verder ook niet van de volgende wedstrijd..
maar was het niet alleen bij uitwedstrijden ?? ::detective::

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:09
haha, geen dank..
niet afgereisd naar heerenveen?

Nee kon geen vrij krijgen helaas...vrijdag ga ik wel vanuit tilburg richting den haag zoals het nu lijkt!

Carla Koopmans
19 februari 2008, 20:14
Wedstrijd is nét begonnen

Carla Koopmans
19 februari 2008, 20:19
hoor net dat jacco niet mee doet...

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:20
Bekks iig wel

Wendy Tellers
19 februari 2008, 20:23
Wedstrijd is nét begonnen
Zijn ze dan te laat begonnen?

Carla Koopmans
19 februari 2008, 20:25
Zijn ze dan te laat begonnen?

ik denk het..

Carla Koopmans
19 februari 2008, 20:30
heerenveen sterker..

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:32
wederom pp den haag, weg met die puck

Carla Koopmans
19 februari 2008, 20:34
0-1 voor den haag; pp goal

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:34
crap....0-1

Willem Kraaijeveld
19 februari 2008, 20:36
Balle Balle

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:37
Balle Balle

Volgens mij zit je bij de verkeerde sport Willem

Willem Kraaijeveld
19 februari 2008, 20:39
Volgens mij ben je weinig in de Uithof geweest de laatste tijd, Rene

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:41
Volgens mij ben je weinig in de Uithof geweest de laatste tijd, Rene

Ja...vreemd he :p

Willem Kraaijeveld
19 februari 2008, 20:43
Ja eigenlijk wel als je van goed ijshockey houdt. Kijk ik kon ook een sirene na gaan doen maar dat komt helemaal niet over.
::cheerleader::

Carla Koopmans
19 februari 2008, 20:45
je hoeft helemaal niet vaak naar de Uithof om dat te horen..
ik ben er 1x geweest (d'haag-h'veen)..
en ik hoorde het meteen 7x... :( :p

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:46
Ja eigenlijk wel als je van goed ijshockey houdt. Kijk ik kon ook een sirene na gaan doen maar dat komt helemaal niet over.
::cheerleader::

Ik zit liever in thialf als je het niet erg vindt..en zelfs daar kan ik helaas niet altijd zijn..maar ben nu wel heel erg benieuwd naar de sirene, of moet ik dan wachten tot vrijdag

Piet de Kort
19 februari 2008, 20:48
Ik zit liever in thialf als je het niet erg vindt..en zelfs daar kan ik helaas niet altijd zijn..maar ben nu wel heel erg benieuwd naar de sirene, of moet ik dan wachten tot vrijdag

Vrijdag zit jij toch in de Stappegoor Arena, Rene! ::goedegrap::

Rene van Dijk
19 februari 2008, 20:49
Ik heb nog geen uitnodiging ontvangen piet, zal nog eens bij het oud papier kijken ;-)

Carla Koopmans
19 februari 2008, 20:50
over wedstrijd:
heerenveen kansen genoeg, maar geen goals..

Gerard van der Heide
19 februari 2008, 21:01
1-1 dus

Willem Kraaijeveld
19 februari 2008, 21:04
Om het duidelijk te maken: na een HIJS goal op de uithof gaat er een sirene af(als ie er is) en wordt er een geyelt: Balle Balle Tsjiek--HIJS--Tsjieke,Tsjieke,Tsjiek--HIJS--Tsjiek---HIJS--Tsjiek--HIJS--TsjiekeTsjiek--HUP HIJS!!!!!!

1-2 hijs....BALLE etc

Jan Tetteroo
19 februari 2008, 21:05
1 - 2 dus

Gerard van der Heide
19 februari 2008, 21:06
1-2 shit

Gerard van der Heide
19 februari 2008, 21:08
2-2 gaat gelijk op

Willem Kraaijeveld
19 februari 2008, 21:09
Lijkt me een spannende pot! Ik zit hier in ieder geval constant te refreshen...

Gerard van der Heide
19 februari 2008, 21:14
3-2 willem

Gerard van der Heide
19 februari 2008, 21:17
Landman E, grossiert in de Assists vanavond

Willem Kraaijeveld
19 februari 2008, 21:22
De straffen gaan ook goed deze avond, misschien pp goal voor HIJS?!

Niet meer, HIJS ook weer een penalty.

Gerard van der Heide
19 februari 2008, 21:29
4-2 ivanov

Willem Kraaijeveld
19 februari 2008, 21:35
Weer typisch een 2e periode voor HIJS. Nu maar hopen op een typische 3e periode van HIJS!!! Als de straffen maar wat minder worden.