PDA

View Full Version : Referees, ga zo door!

Leroy van der Hout
16 februari 2008, 00:00
De wedstrijd was vanavond niet echt om over naar huis te schrijven, maar het mag ook wel eens gezegd worden dat de referees in Den Haag een compliment verdient hebben! Er wordt vaak gezeurd (terecht of onterecht), maar vanavond werd er consequent en fair gefloten (in mijn beleving).

Als er op deze manier, gefloten wordt in de playoffs ben ik een blij supporter! :thumsup:

Johan Kleisterlee
16 februari 2008, 09:28
Dat was in Nijmegen dan heeeeel anders. Als Martin de Wilde blijft fluiten op deze manier dan jaagt hij zeker veeeeeel supporters de stadions uit. ONGELOOFLIJK !!!!!!

Jordy Rutten
16 februari 2008, 09:29
Dat was in Nijmegen dan heeeeel anders. Als Martin de Wilde blijft fluiten op deze manier dan jaagt hij zeker veeeeeel supporters de stadions uit. ONGELOOFLIJK !!!!!!

Helemaal mee eens!

Karel van der Wal
16 februari 2008, 09:46

Totaal oneens. Marty de Wilde floot uitstekend. Jullie moeten het bij je eigen spelers zoeken. Het gemekker van captain van Braak, de domme overtredingen van Hendriks, het uiterst lieve gelach en gehoon van je publiek, als een speler van de Flyers een puck hard op zijn mond krijgt. Gehecht, een tand afgebroken etc. en maar joelen en joechei, zeer sportief !

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb gisteren geen fouten van de Wilde kunnen ontdekken. Alle uitgedeelde straffen waren zeer terecht, ook die aan de Flyers zijde. Wordt tijd dat de Wilde dat gemekker nog meer afstraft met een game misconduct. Of vond je de actie van hendriks in de strafbench zo geweldig.

Jan Been
16 februari 2008, 10:37
De wedstrijd was vanavond niet echt om over naar huis te schrijven, maar het mag ook wel eens gezegd worden dat de referees in Den Haag een compliment verdient hebben! Er wordt vaak gezeurd (terecht of onterecht), maar vanavond werd er consequent en fair gefloten (in mijn beleving).

Als er op deze manier, gefloten wordt in de playoffs ben ik een blij supporter! :thumsup:

Hier geef ik je volkomen gelijk in Leroy wat de scheidsrechters betreft,hebben een uitstekende wedstrijd gefloten.

Leroy van der Hout
16 februari 2008, 10:40
Het meest opvallende is eigenlijk dat deze goed gefloten wedstrijd weinig straffen heeft opgeleverd. En dat het ook nergens uit de hand is gelopen, terwijl voor de Eaters er echt wel wat op het spel stond.

Emile Joosten
16 februari 2008, 10:48
Hier geef ik je volkomen gelijk in Leroy wat de scheidsrechters betreft,hebben een uitstekende wedstrijd gefloten.

Hé Jan, je bent Den Haag dus toch nog uitgekomen!
Hoe is je bezoek aan de Uithof bevallen.
Hopelijk wel je trommeltje thuis gelaten!

Jan Been
16 februari 2008, 11:09
Hé Jan, je bent Den Haag dus toch nog uitgekomen!
Hoe is je bezoek aan de Uithof bevallen.
Hopelijk wel je trommeltje thuis gelaten!

Ja zeker ben ik Den Haag uit gekomen,ook al werd het liedje "je komt Den Haag niet uit" telkens gespeeld.
En de TROM word voor vrijdag in orde gemaakt speciaal voor VAK F.::party::

Peter Thijssen
16 februari 2008, 13:58
Totaal oneens. Marty de Wilde floot uitstekend. Jullie moeten het bij je eigen spelers zoeken. Het gemekker van captain van Braak, de domme overtredingen van Hendriks, het uiterst lieve gelach en gehoon van je publiek, als een speler van de Flyers een puck hard op zijn mond krijgt. Gehecht, een tand afgebroken etc. en maar joelen en joechei, zeer sportief !

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb gisteren geen fouten van de Wilde kunnen ontdekken. Alle uitgedeelde straffen waren zeer terecht, ook die aan de Flyers zijde. Wordt tijd dat de Wilde dat gemekker nog meer afstraft met een game misconduct. Of vond je de actie van hendriks in de strafbench zo geweldig.

Ik denk dat jij de roze heerenveense bril op had karel!!!
Hoe kun je zeggen dat de Wilde goed floot als heerenveen een holding maakt waar niet voor gevloten wordt, en dat 30 sec later een nijmeegse speler het zelfde doet en dan gelijk mag gaan ziten :ShutUp:

En vergeet je ook niet te melden dat een van jullie spelers op een hele "sportieve" manier de nijmeegse goalie en een speler in 2en reed ?

Dus lul niet zo raar over wat de nijmegenaren allemaal verkeerd doen, maar doe eens die roze bril af als je naar nijmegen komt!!

peter

Geert van der Meulen
16 februari 2008, 14:05
Ik denk dat jij de roze heerenveense bril op had karel!!!
Hoe kun je zeggen dat de Wilde goed floot als heerenveen een holding maakt waar niet voor gevloten wordt, en dat 30 sec later een nijmeegse speler het zelfde doet en dan gelijk mag gaan ziten :ShutUp:

En vergeet je ook niet te melden dat een van jullie spelers op een hele "sportieve" manier de nijmeegse goalie en een speler in 2en reed ?

Dus lul niet zo raar over wat de nijmegenaren allemaal verkeerd doen, maar doe eens die roze bril af als je naar nijmegen komt!!

peter

De waarheid ligt natuurlijk gewoon in het midden. Kijk maar eens naar de discussie tussen Jordy en Remco. De een ziet de puck voor de lijn, de ander ziet de puck achter de lijn.
De scheidsrechter moet beslissingen binnen een split-seconde nemen, vaak doet hij dat goed, soms slecht.
Supporters op de tribune ziet het altijd met een gekleurde bril, jij met jouw bril, Karel met zijn bril.

Remco Bambacht
16 februari 2008, 14:15
De waarheid ligt natuurlijk gewoon in het midden. Kijk maar eens naar de discussie tussen Jordy en Remco. De een ziet de puck voor de lijn, de ander ziet de puck achter de lijn.
De scheidsrechter moet beslissingen binnen een split-seconde nemen, vaak doet hij dat goed, soms slecht.
Supporters op de tribune ziet het altijd met een gekleurde bril, jij met jouw bril, Karel met zijn bril.

Precies, de waarheid ligt in het midden. Natuurlijk heeft de Wilde een aantal overtredingen gemist zoals de slag van Moor in het gezicht van Gerritsen(?) en het algemeen irritante gedrag van de Russen bij Heerenveen. Maar ik denk dat de frustratie komt door het vele fluiten, de wedstrijd komt zo nooit op gang en het maakt de spelers en supporters zo gefrustreerd dat het naarmate de wedstrijd tot ontploffen komt.

Ik ben het wel eens met Karel dat het gemekker van de spelers aangepakt moet worden. We moeten proberen om dat lange gezeur bij elke call de kop in te drukken.

Geert van der Meulen
16 februari 2008, 14:24
Ik ben het wel eens met Karel dat het gemekker van de spelers aangepakt moet worden. We moeten proberen om dat lange gezeur bij elke call de kop in te drukken.

Dat is precies waar het om gaat, er lijkt geen discipline te zijn. Dat en ook nog eens het gebrek aan spelregelkennis bij coaches en spelers (echt waar) leidt tot dat gemekker.
Een scheidsrechter moet dat eigenlijk meteen afkappen.

Peter Thijssen
16 februari 2008, 14:36
Het gezeur en gemekker van spelers kan inderdaad ook een stuk minder, maar ook dit heeft te maken met het instabielen gefluit van deze heren.
Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen dat spelers constant verhaal gaan halen, maar het stoort wel op een gegeven ogenblik!

Karel Kersten
17 februari 2008, 13:33

Pesoonlijke vete`s moet je hier niet in betrekken Kareltje.
Dat je een hekel hebt aan Bert en Wesley is nu wel overduidelijk.
Dhr de Wilde is nog niet klaar voor het grote werk,dat is toch wel OVERDUIDELIJK!!

Harry Koenen
17 februari 2008, 14:53
Als de refs voor dit soort slashings maar fluiten............

http://http://http://www.heerenveenflyers.nl/cms/images/fotos/2008-02-03_Flyers-DenHaag/IMG_9012.jpg

Harry Koenen
17 februari 2008, 15:10
Wat vind je van deze elbowing dan.... Is ook onbestraft gebleven.........
Nee de refs zullen er even echt wat aan moeten doen!!!!!!!!!!!!!

Ze moeten vooral NIET, dus NIET zo doorgaan door dit onbestraft te laten..........

http://www.heerenveenflyers.nl/cms/images/fotos/2008-02-03_Flyers-DenHaag/IMG_8984.jpg

Leroy van der Hout
17 februari 2008, 15:11
Over persoonlijke (Friese) vete's gesproken... Of is het toeval dat het wederom over Horak gaat?

Harry Koenen
17 februari 2008, 15:16
Die Horc bedoel^~?

Nee,
want ik heb er hier nog 1 van een stevige holding. Ook ooit niks aan gedaan.........

http://www.heerenveenflyers.nl/cms/images/fotos/2007-11-25_Flyers-DenHaag/IMG_2116.jpg

Jordy Rutten
17 februari 2008, 15:22

Helemaal mee eens, Geert.
Het gebeurt iedere supporter wel eens dat hij dingen net iets aanpast aan wat hij wil zien. Maar afgelopen vrijdag is een ander verhaal. Ik heb erg veel overtredingen van Heerenveense spelers gezien, waarvoor de Wilde niet floot, dan hoor je het Nijmeegse publiek (inclusief mezelf) natuurlijk volop. Maar de Wilde zag dingen gewoon niet goed, want in de tweede periode zag ik een holding van Wesley Hendriks. De Wilde zag dit niet, of wilde er niet voor fluiten. Vervolgens wordt Wesley wel aangepakt op een slashing die naar mijn mening geen slashing was. Ik zie ook Nijmeegse overtredingen, evenals Heerenveense. De Wilde zag er gewoon vrij weinig van.

En het verhaal met die puck is anders.;)
Ik wist vrijwel zeker dat de puck op de lijn lag. Maar ik weet niet helemaal zeker of hij hem al volledig gepasseerd was. Naar mijn gevoel was de puck al voor meer dan de helft over de lijn voordat Musga hem wegsloeg. Ik dacht toch echt een goal te zien. Maar vervolgens las ik van mensen die vlakbij mij in de buurt zitten op de tribune (ik sta naast Ivo en achter Remco) dat hij er nog niet helemaal overheen was. Vervolgens hoor ik hetzelfde van Rene, die recht achter het doel staat. Ik houd me meestal aan mijn mening vast, maar zodra er al 3 mensen zijn (waarvan 2 met hetzelfde zicht als ik) die dachten te zien dat hij nog niet zat, begin ik toch aan mezelf te twijfelen.

In Nijmegen heb ik De Wilde vaak beter zien fluiten (ik weet dat ik hier commentaar op krijg uit Groningen en Geleen :wink:). Ik persoonlijk vind De Wilde helemaal niet zo een verkeerde scheids. Maar daarom schreef ik ook dat Britt's invloed vrijdagavond duidelijk te merken was aan De Wilde.

Sander Bekker
17 februari 2008, 15:25

Sorry Karel ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien maar De Wilde floot echt slecht. Wesley moet gewoon ze mond houden maar krijgt bij 1 opmerking meteen een misconduct. Nou weet je niet wat hij heeft gezegt maar dat vind ik wel heel snel.

Verder keurt hij een doelpunt van Nijmegen eerst goed, toen niet, toen weer wel en uiteindelijk toch niet. Leek wel of hij aan het dansen was zo erg was hij met zijn armen aan het zwaaien.

Over het incident dat een flyers speler puck in het gezicht krijgt ben ik het met je eens, nergens voor nodig om te lachen. Is gewoon lullig en niemand kan er iets aan doen. Maar dit heeft niks met het belabberde optreden van de Wilde te maken

Nee de Wilde floot slecht! Hij wist de kleinste straffen te bestraffen maar de duidelijke overtredingen, OOK VAN NIJMEGEN, liet hij onbestraft!

Harry Pal
17 februari 2008, 20:04

Dan zullen er veel Tilburgse spelers in de BOX belanden, want die lopen een wedstrijd lang op de scheidsrechter te praten.

Harry Koenen
17 februari 2008, 21:27
Ja daar VERBAASD iedereen zich over......... De C en A ,..........alaah dat mag dan nog maar voor de rest NEE!! Mond dicht houden dacht ik altijd. In ieder geval GEEN babbels hebben.

Jan Hofstede
17 februari 2008, 23:34
Ook vanavond weinig aan te merken op de ref... Bergman floot een puike partij in Geleen...

Piet de Kort
17 februari 2008, 23:40
Ook vanavond weinig aan te merken op de ref... Bergman floot en puike partij in Geleen...

Zeker gewonnen, Jan! ::party::

Jan Hofstede
17 februari 2008, 23:45

Geen flauw idee Piet... Ik geloof van wel...

Jan Been
18 februari 2008, 08:30

Heb je mijn smsjes dan niet gekregen Pietje,je was zo stil.:RedFace:

Harry Koenen
18 februari 2008, 23:40
Hier stikt het ook weer van de overtredingen.....

http://www.heerenveenflyers.nl/cms/images/fotos/2008-01-16_Bekerfinale/IMG_3202.jpg

Eric van der Putten
19 februari 2008, 00:26

Noem eens wat op dan Harry. Ik zie er geen een. Misschien zie je dat van van Schagen aan als een penalty, maar aan de foto kun je niet zien of hij de speler naar beneden drukt of dat ie voorover valt en zich tegen wil houden...

Emile Joosten
19 februari 2008, 08:26
Noem eens wat op dan Harry. Ik zie er geen een. Misschien zie je dat van van Schagen aan als een penalty, maar aan de foto kun je niet zien of hij de speler naar beneden drukt of dat ie voorover valt en zich tegen wil houden...

Volgens mij probeert Casey de op het ijs gevallen Flyer weer overend te helpen! Die jongen is gewoon te goed voor het harde ijshockey-metier!:cool:

Jan Been
19 februari 2008, 08:53

Duidelijke holding overtreding,maar die willen de Tilbo`s natuurlijk niet zien.:RedFace:

Geert van der Meulen
19 februari 2008, 09:02

http://www.heerenveenflyers.nl/cms/images/fotos/2008-01-16_Bekerfinale/IMG_3202.jpg

Goh.... waarom zou die man op de achtergrond toch zijn arm omhoog steken?

Emile Joosten
19 februari 2008, 12:47

Schaats van Levitin in de crease!!
Wat heb ik gewonnen??

Luitzen van der Heide
19 februari 2008, 12:56
Schaats van Levitin in de crease!!
Wat heb ik gewonnen??

Ik dacht eerder een kopbal (kan natuurlijk helemaal niet. er is helemaal geen bal)!
Maar koppuck klinkt ook niet echt je van het. En de ref bestelt alvast een biertje bij de ober!

Jan Hofstede
19 februari 2008, 13:01
Ik dacht eerder een kopbal (kan natuurlijk helemaal niet. er is helemaal geen bal)!
Maar koppuck klinkt ook niet echt je van het. En de ref bestelt alvast een biertje bij de ober!

We hebben het afgelopen zondag toch echt mogen zien Luitzen... Kalousek die een hoge puck richting verdediger kopt... (Stond geen Groningenspeler in de buurt)

Luitzen van der Heide
19 februari 2008, 13:08
We hebben het afgelopen zondag toch echt mogen zien Luitzen... Kalousek die een hoge puck richting verdediger kopt... (Stond geen Groningenspeler in de buurt)

Ik bedoel ook niet dat je de puck niet zou kunnen koppen. Volgens mij is het zelfs nog legitiem ook. Maar een kopbal wordt wat moeilijker.

Heeft Kalousek nog gescoord???

Eric van der Putten
19 februari 2008, 14:12

Aan deze foto kun je niet zien of dat over deze situatie gaat of dat het een uitgestelde straf betreft...

Herman Herregraven
19 februari 2008, 18:13
Aan deze foto kun je niet zien of dat over deze situatie gaat of dat het een uitgestelde straf betreft...
Misschien iets voor een nieuwe quiz Eric...???
"Waarom steekt de ref de hand omhoog?"

Marc van de Wall
19 februari 2008, 18:17
Misschien iets voor een nieuwe quiz Eric...???
"Waarom steekt de ref de hand omhoog?"

ja het heeft niets met 40-45 te maken in ieder geval.

Jan Hofstede
19 februari 2008, 22:59

Toch wel... Uitgestelde straf...Nichols viel uit in de eerste periode... Tilburg kreeg slechts een straf in de 1e periode... Jantje Been heeft gelijk.... Holding...

04:19: PEN DESTIL Trappers Tilburg: 95: Dennis ten BOKKEL 2 min Holding

Ten Bokkel zie ik nergens op deze foto...

Eric van der Putten
20 februari 2008, 00:40
Toch wel... Uitgestelde straf...Nichols viel uit in de eerste periode... Tilburg kreeg slechts een straf in de 1e periode... Jantje Been heeft gelijk.... Holding...

04:19: PEN DESTIL Trappers Tilburg: 95: Dennis ten BOKKEL 2 min Holding

Ten Bokkel zie ik nergens op deze foto...

Ten Bokkel staat helemaal links op deze foto.

Don Nichols die volgens jou uit viel in de eerste periode, staat niet op deze foto namelijk... dus wie zegt dat de foto uit de 1e periode is?

En verder nog, waarom zou die hand niet omhoog zijn vanwege een straf voor de Vliegers?

Jan Hofstede
20 februari 2008, 08:41
Ten Bokkel staat helemaal links op deze foto.

Don Nichols die volgens jou uit viel in de eerste periode, staat niet op deze foto namelijk... dus wie zegt dat de foto uit de 1e periode is?

En verder nog, waarom zou die hand niet omhoog zijn vanwege een straf voor de Vliegers?

Mijn hele verhaal klopt niet... Foto is waarschijnlijk geschoten tijdens de bekerfinale... Volgens mij is Jean-Paul de Brabander de ref op de foto... En die floot afgelopen weekeinde niet...

Leroy van der Hout
23 februari 2008, 13:54
Gisteren vond ik de referee bij Den Haag - Heerenveen een erg warrige wedstrijd fluiten. Niet echt consequent wat betreft slashing of tripping. Zelf vond ik bijvoorbeeld het geven van slashing aan Heinonen erg overdreven met twee Flyers in zijn crease en was zijn reactie op de straf begrijpelijk (de daarop volgende abuse of officials waarschijnlijk ook). Nu moet daarbij gezegd worden dat grote gedeeltes van de wedstrijd erg snel waren en er op het ijs veel gebeurde.

Wel een compliment voor het NHL-achtig oplossen van het opstootje, gewoon allemaal 4 minuten. Dat was zeker goed aangevoeld!

Al met al is één referee in dergelijk snelle en "stevige" wedstrijden toch te weinig en kijk al uit naar de 4e match waarin Britt en Van de Waarden samen de wedstrijd mogen leiden.