View Full Version : Flyers breekt met Sponsor
Karel van der Wal
5 februari 2008, 10:58
Flyers breek met hoofdsponsor
Gepubliceerd op 05 februari 2008, 11:41 Leeuwarder Courant
Laatst bijgewerkt op 05 februari 2008, 11:45
HEERENVEEN - Het bestuur van de Heerenveense ijshockeyclub Flyers heeft met onmiddellijke ingang gebroken met hoofdsponsor Vadeko Houtconstructies uit Winsum. Reden is de achterstand in het betalen van spelerssalarissen. Het bedrijf Art-Ice, producent van kunststof ijsvloeren, neemt tot het einde van het seizoen de betalingsverplichtingen over. Art-ice wordt in elk geval ook volgend seizoen hoofdsponsor van Flyers, dat vanaf vandaag verder gaat onder de naam Art-Ice Flyers.
Hoofdsponsor Sierd van der Kooij van Vadeko laat het er niet bij zitten. ,,Als ze van me af willen, hebben ze een groot probleem.''
Later vandaag meer nieuws!!
Bestuur Flyers breekt per direct met hoofdsponsor Vadeko
Het bestuur van de Vadeko Flyers heeft gisteren besloten om per direct met de hoofdsponsor Vadeko Houtbouwconstructies uit Winsum te breken. Reden ligt in het feit dat voor het gestelde ultimatum dat gisteren om 12 uur verstreek geen oplossing is gevonden voor de financiële problemen. Volgens het bestuur houdt de sponsor zich niet aan de afgesproken betalingstermijnen. Een onwerkbare situatie voor het functioneren van de club, zo concludeert het bestuur. Voorzitter Danny Micola bevestigt: “Zowel financieel als sportief komen we in grote problemen als we nu geen actie ondernemen. Het is zeer spijtig, maar in het belang van de club heeft het bestuur unaniem besloten om per direct met Vadeko als hoofdsponsor te breken. We betreuren het zeer dat het tot deze stap heeft moeten komen, maar na herhaaldelijk overleg met de directie van Vadeko zien wij geen andere mogelijkheid. De betalingen door de sponsor vinden niet volgens de gemaakte afspraken plaats. Als je geen geld ontvangt, kun je het ook niet uitgeven. We willen niet in de schulden terecht komen. Het kan niet zo zijn dat het bestuur met privégeld gaten moet dichten. Vandaar deze vergaande, maar weloverwogen stap om topijshockey in Heerenveen te garanderen.”
Om de financiële kwestie op te lossen, heeft het bestuur de huidige co-sponsor Betech Kunststoffen B.V. , producent van Art-Ice vloeren, bereid gevonden om de financiële verplichten voor tenminste de rest van het seizoen over te nemen. Directeur Jendo Sinagl: “Wij voelen ons geroepen om de club in deze periode verder te helpen. Sportief en organisatorisch staan de Flyers er prima voor. Als co-sponsor hadden wij een andere marketingstrategie, maar door deze situatie komt het allemaal in een stroomversnelling. Als Art-Ice zijn wij al hoofdsponsor van een marathonteam. Het past dus zeker binnen zeker ons sponsorbeleid om een topteam in het ijshockey te ondersteunen.”
Geert van der Meulen
5 februari 2008, 11:02
Staat de NIJB toe dat je lopende het seizoen de naam wijzigt waaronder je bent ingeschreven?
Annet Boers
5 februari 2008, 11:09
Staat de NIJB toe dat je lopende het seizoen de naam wijzigt waaronder je bent ingeschreven?
Geert,
dat hebben ze in Nijmegen toch ook gedaan? Dar Devils ipv Devils Nijmegen?
Geert van der Meulen
5 februari 2008, 11:13
Geert,
dat hebben ze in Nijmegen toch ook gedaan? Dar Devils ipv Devils Nijmegen?
Dat is waar!
Karel van der Wal
5 februari 2008, 11:14
Ja - we noemen het nu FLYERS 1
Annet Boers
5 februari 2008, 11:16
Niets met Art-ice erin? of mag dat dan weer niet?
Geert van der Meulen
5 februari 2008, 11:16
Dat kan niet, dat is er al!
Annet Boers
5 februari 2008, 11:19
Dat kan niet, dat is er al!
hahaha, ja dat klopt! En die doen t niet slecht! bijna in de Play offs die mannen......
Dus dan toch Art-ice Flyers....... klinkt goed!!
Geert van der Meulen
5 februari 2008, 11:21
hahaha, ja dat klopt! En die doen t niet slecht! bijna in de Play offs die mannen......
Dus dan toch Art-ice Flyers....... klinkt goed!!
Ben je ook supporter van die mannen?
Annet Boers
5 februari 2008, 11:22
Betech Flyers???::hyper::
Annet Boers
5 februari 2008, 11:24
Ben je ook supporter van die mannen?
Ik volg t wel maar ben er bijna nooit als ze spelen.......... :RedFace: (erg hé?!)
Maar ja, 1 wedstrijd in t weekend (vd Vadeko/Art-ice/Betech Flyers) is vaak al moeilijk en om t weekend moet ik werken dusss.... maar ik kom wsl komende zondag wel even kijken!
Geert van der Meulen
5 februari 2008, 11:25
Ik volg t wel maar ben er bijna nooit als ze spelen.......... :RedFace: (erg hé?!)
Maar ja, 1 wedstrijd in t weekend (vd Vadeko/Art-ice/Betech Flyers) is vaak al moeilijk en om t weekend moet ik werken dusss.... maar ik kom wsl komende zondag wel even kijken!
Zondagavond moeten we zo veel mogelijk toeschouwers hebben, dus neem veel mensen mee.
Het is gratis en reclame voor het NL ijshockey!
Ro Herregraven
5 februari 2008, 11:42
Nog een voorbeeld: TOTALe Tigers -> Australian Homemade Tigers
Annet Boers
5 februari 2008, 11:58
Zondagavond moeten we zo veel mogelijk toeschouwers hebben, dus neem veel mensen mee.
Het is gratis en reclame voor het NL ijshockey!
ow ow....... ik kan zelf niet komen maar mn vriend gaat zeker kijken!
Rob Verschuuren
5 februari 2008, 12:06
Nu maar hopen, dat het niveau in Heereveen kan blijven. Het is fijn, om een geduchte tegenstander te hebben. Amsterdam is ook al leeggelopen met spelers........
Jan Hofstede
5 februari 2008, 12:28
HEERENVEEN - Het bestuur van de Heerenveense ijshockeyclub Flyers heeft met onmiddellijke ingang gebroken met hoofdsponsor Vadeko Houtconstructies uit Winsum. Reden is de achterstand in het betalen van spelerssalarissen. Het bedrijf Art-Ice, producent van kunststof ijsvloeren, neemt tot het einde van het seizoen de betalingsverplichtingen over. Art-ice wordt in elk geval ook volgend seizoen hoofdsponsor van Flyers, dat vanaf vandaag verder gaat onder de naam Art-Ice Flyers.
Hoofdsponsor Sierd van der Kooij van Vadeko laat het er niet bij zitten. ,,Als ze van me af willen, hebben ze een groot probleem.''
Later vandaag meer nieuws!!
Het bestuur van de Vadeko Flyers heeft gisteren besloten om per direct met de hoofdsponsor Vadeko Houtbouwconstructies uit Winsum te breken. Reden ligt in het feit dat voor het gestelde ultimatum dat gisteren om 12 uur verstreek geen oplossing is gevonden voor de financiële problemen. Volgens het bestuur houdt de sponsor zich niet aan de afgesproken betalingstermijnen. Een onwerkbare situatie voor het functioneren van de club, zo concludeert het bestuur. Voorzitter Danny Micola bevestigt: ?Zowel financieel als sportief komen we in grote problemen als we nu geen actie ondernemen. Het is zeer spijtig, maar in het belang van de club heeft het bestuur unaniem besloten om per direct met Vadeko als hoofdsponsor te breken. We betreuren het zeer dat het tot deze stap heeft moeten komen, maar na herhaaldelijk overleg met de directie van Vadeko zien wij geen andere mogelijkheid. De betalingen door de sponsor vinden niet volgens de gemaakte afspraken plaats. Als je geen geld ontvangt, kun je het ook niet uitgeven. We willen niet in de schulden terecht komen. Het kan niet zo zijn dat het bestuur met privégeld gaten moet dichten. Vandaar deze vergaande, maar weloverwogen stap om topijshockey in Heerenveen te garanderen.?
Om de financiële kwestie op te lossen, heeft het bestuur de huidige co-sponsor Betech Kunststoffen B.V. , producent van Art-Ice vloeren, bereid gevonden om de financiële verplichten voor tenminste de rest van het seizoen over te nemen. Directeur Jendo Sinagl: ?Wij voelen ons geroepen om de club in deze periode verder te helpen. Sportief en organisatorisch staan de Flyers er prima voor. Als co-sponsor hadden wij een andere marketingstrategie, maar door deze situatie komt het allemaal in een stroomversnelling. Als Art-Ice zijn wij al hoofdsponsor van een marathonteam. Het past dus zeker binnen zeker ons sponsorbeleid om een topteam in het ijshockey te ondersteunen.?
Zeer verstandig besluit Karel... Vaak genoeg voorgekomen dat goed werk vernietigd wordt, door het niet nakomen van afspraken en betalingsverplichtingen...
Piet de Kort
5 februari 2008, 12:40
Het bestuur van de Vadeko Flyers heeft gisteren besloten om per direct met de hoofdsponsor Vadeko Houtbouwconstructies uit Winsum te breken. Reden ligt in het feit dat voor het gestelde ultimatum dat gisteren om 12 uur verstreek geen oplossing is gevonden voor de financiële problemen. Volgens het bestuur houdt de sponsor zich niet aan de afgesproken betalingstermijnen. Een onwerkbare situatie voor het functioneren van de club, zo concludeert het bestuur. Voorzitter Danny Micola bevestigt: ?Zowel financieel als sportief komen we in grote problemen als we nu geen actie ondernemen. Het is zeer spijtig, maar in het belang van de club heeft het bestuur unaniem besloten om per direct met Vadeko als hoofdsponsor te breken. We betreuren het zeer dat het tot deze stap heeft moeten komen, maar na herhaaldelijk overleg met de directie van Vadeko zien wij geen andere mogelijkheid. De betalingen door de sponsor vinden niet volgens de gemaakte afspraken plaats. Als je geen geld ontvangt, kun je het ook niet uitgeven. We willen niet in de schulden terecht komen. Het kan niet zo zijn dat het bestuur met privégeld gaten moet dichten. Vandaar deze vergaande, maar weloverwogen stap om topijshockey in Heerenveen te garanderen.?
Om de financiële kwestie op te lossen, heeft het bestuur de huidige co-sponsor Betech Kunststoffen B.V. , producent van Art-Ice vloeren, bereid gevonden om de financiële verplichten voor tenminste de rest van het seizoen over te nemen. Directeur Jendo Sinagl: ?Wij voelen ons geroepen om de club in deze periode verder te helpen. Sportief en organisatorisch staan de Flyers er prima voor. Als co-sponsor hadden wij een andere marketingstrategie, maar door deze situatie komt het allemaal in een stroomversnelling. Als Art-Ice zijn wij al hoofdsponsor van een marathonteam. Het past dus zeker binnen zeker ons sponsorbeleid om een topteam in het ijshockey te ondersteunen.?
Karel VvuL, geen wonder dat je er zo chagrijnig erbij liep laatst in de Stappegoor Arena te Tilburg. Lag niet aan het feit dat Friezeveen verloren had, maar ze hadden jou niet betaald! Had dat dan gezegt, Kareltje! :supz: Succes met Holiday on ice!::wavetowel::::happy::
Luitzen van der Heide
5 februari 2008, 12:49
Karel VvuL, geen wonder dat je er zo chagrijnig erbij liep laatst in de Stappegoor Arena te Tilburg. Lag niet aan het feit dat Friezeveen verloren had, maar ze hadden jou niet betaald! Had dat dan gezegt, Kareltje! :supz: Succes met Holiday on ice!::wavetowel::::happy::
Piet,...... Je bent een ongelofelijke hork. Is er nu geen enkele zinnige posting die je kunt plaatsen?
Karel van der Wal
5 februari 2008, 12:50
Ik wordt helemaal niet betaald mr. de Kort, maar als teammanager ben je wel de pispaal tussen spelers en bestuur/sponsoren. En jij loopt lang genoeg mee om te weten wat onvrede teweeg kan brengen in een team.
Maar of ze nu kunststof ijs maken of houten dakkapellen, het maakt mij niet zoveel uit Piet, misschien dat deze sponsor het een beetje meer met IJS gevoel doet. Komt alleen maar de sfeer ten goede. Neem maar van mij aan (misschien beleef ik dat nog wel) dat er zeker een competitie komt op "plankjes" ijs, zoals er ook inline hockey is.
De tiid sil ut leare --- kijk maar even in je Frysk paspoart wat dat betekend.
Piet de Kort
5 februari 2008, 13:02
Piet,...... Je bent een ongelofelijke hork. Is er nu geen enkele zinnige posting die je kunt plaatsen?
Jij kent mij niet eens, Luitzen! Je zou ook niet meer reageren, doe je toch! En zekers niet schelden! ::party::::wavetowel::::happy::
Sorry, maar Luitzen begint!::offtopic::
Bonne Hoekstra
5 februari 2008, 13:02
Neem maar van mij aan (misschien beleef ik dat nog wel) dat er zeker een competitie komt op "plankjes" ijs, zoals er ook inline hockey is.
De tiid sil ut leare --- kijk maar even in je Frysk paspoart wat dat betekend.
Dat zal best...er is idd al inline hockey, field hockey, floor hockey....maar hoe je het ook went of keert...hockey op kunstijs "plastic hockey" zal never nooit ICE HOCKEY zijn!! ;)
Janice
Piet de Kort
5 februari 2008, 13:06
Dat zal best...er is idd al inline hockey, field hockey, floor hockey....maar hoe je het ook went of keert...hockey op kunstijs "plastic hockey" zal never nooit ICE HOCKEY zijn!! ;)
Janice
Janice, ben ik helemaal met je eens! ::worship::
Luitzen van der Heide
5 februari 2008, 13:38
Jij kent mij niet eens, Luitzen! Je zou ook niet meer reageren, doe je toch! En zekers niet schelden! ::party::::wavetowel::::happy::
Sorry, maar Luitzen begint!::offtopic::
Hoe weet jij dat ik jou niet ken? Het feit dat jij mij niet kent wil niet zeggen dat ik jou niet zou kennen!
ken?nen1(werkwoord; kende, heeft gekend) 1 op de hoogte stellen van
ken?nen2(overgankelijk werkwoord; kende, heeft gekend; kenner) 1 bekend, vertrouwd zijn met 2 door studie of oefening geleerd hebben 3 herkennen
Dus is het wel zo dat ik jou niet zou kennen? 80% van het forum kent je?
Waar lees jij dat ik scheld Piet?
schel?den (onovergankelijk werkwoord; schold, heeft gescholden) 1 krenkende of beledigende woorden uitspreken op heftige of ruwe toon
Dat kan niet in het woord Hork zijn;
hork (dem; horken) 1 lomp, onbeschaafd persoon
Tot zo ver maar weer of is het niet Piet? Zie je wel weer in Heerenveen verschijnen......
Karel van der Wal
5 februari 2008, 16:40
Janice
Ik noem geen enkele keer Ice Hockey. Ik zeg alleen dat ook hiervoor ooit in competitie verband gespeeld gaat worden. En neem van mij aan dat de kwaliteit over enkele jaren 99% is van bevroren water, en daar zit in de verscheidene kunstijsbanen ook soms duidelijk enorm verschil.:) ze zullen dan de kunststof precies zo gieten in de hal, als ze nu met beton doen, dan heb je dus geen aansluitingen meer etc. Wedden dat het sneller aangepakt wordt dan menigeen nu gelooft.
Harry Batist
5 februari 2008, 17:29
Hoe weet jij dat ik jou niet ken? Het feit dat jij mij niet kent wil niet zeggen dat ik jou niet zou kennen!
ken?nen1(werkwoord; kende, heeft gekend) 1 op de hoogte stellen van
ken?nen2(overgankelijk werkwoord; kende, heeft gekend; kenner) 1 bekend, vertrouwd zijn met 2 door studie of oefening geleerd hebben 3 herkennen
Dus is het wel zo dat ik jou niet zou kennen? 80% van het forum kent je?
Waar lees jij dat ik scheld Piet?
schel?den (onovergankelijk werkwoord; schold, heeft gescholden) 1 krenkende of beledigende woorden uitspreken op heftige of ruwe toon
Dat kan niet in het woord Hork zijn;
hork (dem; horken) 1 lomp, onbeschaafd persoon
Tot zo ver maar weer of is het niet Piet? Zie je wel weer in Heerenveen verschijnen...... Sorry Luitzen maar wat je hierboven vermeld gaat Piet toch geheel boven ze pet gezien zijn berichten, zal hij zeker totaal helemaal niets van snappen moet hij zeker erg lang over nadenken en deskundigen erbij roepen om dit te begrijpen.... Ik gelukkig wel::hyper::
Emile Joosten
5 februari 2008, 18:28
Prima dat het bestuur pro-actief is geweest en de al aan de deur staande sponsor meteen alles wil en kan overnemen. Goede zaak dus!
Ferdinand van Berlo
5 februari 2008, 18:39
Sorry Luitzen maar wat je hierboven vermeld gaat Piet toch geheel boven ze pet gezien zijn berichten, zal hij zeker totaal helemaal niets van snappen moet hij zeker erg lang over nadenken en deskundigen erbij roepen om dit te begrijpen.... Ik gelukkig wel::hyper::
harry, hou je bij het onderwerp graag! ::offtopic::
Piet de Kort
5 februari 2008, 19:18
Sorry Luitzen maar wat je hierboven vermeld gaat Piet toch geheel boven ze pet gezien zijn berichten, zal hij zeker totaal helemaal niets van snappen moet hij zeker erg lang over nadenken en deskundigen erbij roepen om dit te begrijpen.... Ik gelukkig wel::hyper::
Alleen al zonder punten en kommas valt het allemaal niet mee omdat en dit alles te begrijpen temeer omdat jullie zo geweldig en en heel erg goed in schrijven zijn en ook met het opzoeken van woorden in de dikke van daalen die je op het internet waarschijnlijk helemaal zelf gevonden hebt en gelukkig luitzen blijft haagse harrie jouw steunen ben er maar blij mee. ::champ::::tease::::devildance::
Harry Batist
5 februari 2008, 19:27
Alleen al zonder punten en kommas valt het allemaal niet mee omdat en dit alles te begrijpen temeer omdat jullie zo geweldig en en heel erg goed in schrijven zijn en ook met het opzoeken van woorden in de dikke van daalen die je op het internet waarschijnlijk helemaal zelf gevonden hebt en gelukkig luitzen blijft haagse harrie jouw steunen ben er maar blij mee. ::champ::::tease::::devildance:: kommas = komma's - en en = en - daalen = dale - ben er maar blij mee = wees er maar blij mee - jouw is jou ... zo nu weer on topic
Piet de Kort
5 februari 2008, 20:10
kommas = komma's - en en = en - daalen = dale - ben er maar blij mee = wees er maar blij mee - jouw is jou ... zo nu weer on topic
Er staan er nog meer in, Harry! Ik ben benieuwd of je ze kunt vinden? ::party::
P.s. On-topic: helemaal eens met Ome Emile! Maar wat gebeurd er met de huidige shirts! Er moeten waarschijnlijk snel nieuwe komen! :supz:
John van Kooten
5 februari 2008, 20:26
Het gaat druk worden in de 1e divisie volgend seizoen !!
Jordy Rutten
5 februari 2008, 20:35
Toch wel ironisch...een Fries die een Brabander les in Nederlands geeft, en de Limburger die erom lacht...
Jordy Rutten
5 februari 2008, 20:36
Het gaat druk worden in de 1e divisie volgend seizoen !!
Lijkt me sterk dat de flyers hierom nar de 1e gaan, John.
Sipke Aukema
5 februari 2008, 21:02
Ik vind de naam Ice Flyers best wel mooi staan
Harry Koenen
5 februari 2008, 21:13
FLYERS zijn 1.
Annet Boers
5 februari 2008, 21:44
FLYERS zijn 1.
Wat bedoel je hiermee Harry? Ik vat em ff niet......
Karel van der Wal
5 februari 2008, 23:06
Er staan er nog meer in, Harry! Ik ben benieuwd of je ze kunt vinden? ::party::
P.s. On-topic: helemaal eens met Ome Emile! Maar wat gebeurd er met de huidige shirts! Er moeten waarschijnlijk snel nieuwe komen! :supz:
Wat gaat jou dat aan VvuL, Op 16e spelen we in de mooie blauwe kleur, bijna gelijk aan TT. Uit spelen we voorlopig in witte shirts, ook al ( bijna )klaar. We hebben 2 weken de tijd
Jan Hofstede
5 februari 2008, 23:10
Wat gaat jou dat aan VvuL, Op 16e spelen we in de mooie blauwe kleur, bijna gelijk aan TT. Uit spelen we voorlopig in witte shirts, ook al ( bijna )klaar. We hebben 2 weken de tijd
Hou je een beetje rekening met de finale Karel...??? De kleuren van Geleen zijn ook blauw-wit...
Pieter van der Wal
5 februari 2008, 23:21
Hou je een beetje rekening met de finale Karel...??? De kleuren van Geleen zijn ook blauw-wit...
Maak je niet ongerust Jan naast het blauw ondermeer oranje helmen/rugnummers en de namen van de spelers. Oranje biezen/vakken op de kousen en een oranje/blaauw/wit embleem op de shirts.
voor een kleur impressie http://www.art-ice.nl/web/index.php
Karel van der Wal
5 februari 2008, 23:22
het zijn nu eenmaal de kleuren van de nieuwe sponsor. Dat blauw van jullie is niet het blauw van de Flyers en dus jullie spelen in het donkere shirt thuis. Maar Jan volgend seizoen zullen de kleuren waarschijnlijk weer worden aangepast aan de clubkleuren van de Flyers, thuis Geel - uit Rood. Maar ik beloof dat niet.
Piet de Kort
6 februari 2008, 07:46
Dan draag ik de 16e mijn geel Destil Trappers shirt! ::luisterjongen::
P.s.Blijf je chagerijnig tegen mij doen, VvuL Kareltje! ::hyper::
Karel van der Wal
6 februari 2008, 11:55
ja zolang jij geen FriezeNveen en HeereNveen schrijft.
Paulie Rousseau
6 februari 2008, 12:16
Toch zou 't wat zijn voor een land als Nederland als we over enkele jaren dit soort Art-ice rinks (met weinig onderhoud en het hele jaar door kunstijs) kunnen aanleggen. Het zou de sport een flinke injectie geven...het maakt niet uit of de kwaliteit misschien ietsie minder is dan echt ijs (kijk eens naar de ontwikkeling van kunstgras bij hockey en voetbal).
De hele jeugd en senior-recreanten kan volop oefenen; het echte werk natuurlijk op het echte ijs (voorlopig)
Herman Herregraven
6 februari 2008, 12:25
Maak je niet ongerust Jan naast het blauw ondermeer oranje helmen/rugnummers en de namen van de spelers. Oranje biezen/vakken op de kousen en een oranje/blaauw/wit embleem op de shirts.
voor een kleur impressie http://www.art-ice.nl/web/index.php
Oranje boven dus...
Oranje helmpies...
Jakkes...Hoe verzin je het...!!!
Piet de Kort
6 februari 2008, 12:26
Toch zou 't wat zijn voor een land als Nederland als we over enkele jaren dit soort Art-ice rinks (met weinig onderhoud en het hele jaar door kunstijs) kunnen aanleggen. Het zou de sport een flinke injectie geven...het maakt niet uit of de kwaliteit misschien ietsie minder is dan echt ijs (kijk eens naar de ontwikkeling van kunstgras bij hockey en voetbal).
De hele jeugd en senior-recreanten kan volop oefenen; het echte werk natuurlijk op het echte ijs (voorlopig)
Er gaat niets boven GRAS en IJS! ::party::
Paulie Rousseau
6 februari 2008, 12:41
Er gaat niets boven GRAS en IJS! ::party::
Vandaar mijn laatste woorden in de posting, waarop je reageert:
Het echte werk natuurlijk op het echte ijs (voorlopig).
Ben het helemaal met je eens Piet (krijg al pijn in mijn ogen als ik naar die veldjes van Heracles, Kampong en Cambuur kijk)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.