PDA

View Full Version : Dar Devils Nijmegen - Amstel Tijgers.....

Rudy Bouquet
2 februari 2008, 01:28
Op Verbruggen na, een Dar Devils Nijmegen zonder buitenlandse inbreng heeft vanavond verdiend met 2-6 van de Amstel Tijgers verloren. Met de perioden standen 1-1, 0-1, 1-4, waren de Amsterdammers met name in de derde periode de betere partij.
Bij de Amstel Tijgers ontbraken Schaafsma en Malts en zat de getransfereerde goalie Knudsen op de tribune. Waar je bij Nijmegen zou verwachten dat Casper Swart in de goal zou staan, stond daar Thijs van Broekhoven.
Bij de Amsterdammers was het Kisito Zonneveld die er voor moest zorgen dat het geperste rubber niet het net deed bollen.
Verder bij de Amstel Tijgers het debuut van de zeer jonge Thomas Roosendaal. Deze Thomas Roosendaal was één van de weinige lichtpuntjes op het ijs, De wedstrijd was verre van vermakelijk en had een tweetal vechtpartijtjes nodig om de supporters wakker te houden. Werklust voldoende maar gebrek aan kwaliteit sorteerd in matig combinatiespel en goede passing. Een stick van Hoogvliets in de nek van Raats zorgde ervoor dat Raats zijn oude reputatie weer even eer aan deed en met een korte vuistenshuffel liet hij Hoogvliets even over het ijs vliegen. Ver in de derde periode was het een nare Check from Behind van Nick de Jong, die een vuistgevecht tussen Tanner en De Jong inleidde. Na wat rake slagen over en weer knalden beiden tegen de grond waarbij Nick boven op Tanner kwam te liggen. Op dit moment was de wederzijdse sportiviteit weer terug en gingen beiden met een match en onnodige minuten van het ijs.
Toch nog wel een paar mooie doelpunten gezien van 2x Bakker aan Nijmeegse kant en 2x Smulders, Bruijsten, Van Oorschot, Raats en Deeves aan de Amsterdamse kant. Scheidrechter Robbe deelde in de malaise mee. Waarbij zijn niet adequate ingrijpen en teveel concessies doen bij overtredingen mede de vele irritaties veroorzaakten.
Een goed nacht en morgen gezond weer op!

Herman Herregraven
2 februari 2008, 08:15
Amsterdam dus nog volop in de race voor de play-offs...

Puk Daniels
2 februari 2008, 09:00
Op Verbruggen na, een Dar Devils Nijmegen zonder buitenlandse inbreng heeft vanavond verdiend met 2-6 van de Amstel Tijgers verloren. Met de perioden standen 1-1, 0-1, 1-4, waren de Amsterdammers met name in de derde periode de betere partij.
Bij de Amstel Tijgers ontbraken Schaafsma en Malts en zat de getransfereerde goalie Knudsen op de tribune. Waar je bij Nijmegen zou verwachten dat Casper Swart in de goal zou staan, stond daar Thijs van Broekhoven.
Bij de Amsterdammers was het Kisito Zonneveld die er voor moest zorgen dat het geperste rubber niet het net deed bollen.
Verder bij de Amstel Tijgers het debuut van de zeer jonge Thomas Roosendaal. Deze Thomas Roosendaal was één van de weinige lichtpuntjes op het ijs, De wedstrijd was verre van vermakelijk en had een tweetal vechtpartijtjes nodig om de supporters wakker te houden. Werklust voldoende maar gebrek aan kwaliteit sorteerd in matig combinatiespel en goede passing. Een stick van Hoogvliets in de nek van Raats zorgde ervoor dat Raats zijn oude reputatie weer even eer aan deed en met een korte vuistenshuffel liet hij Hoogvliets even over het ijs vliegen. Ver in de derde periode was het een nare Check from Behind van Nick de Jong, die een vuistgevecht tussen Tanner en De Jong inleidde. Na wat rake slagen over en weer knalden beiden tegen de grond waarbij Nick boven op Tanner kwam te liggen. Op dit moment was de wederzijdse sportiviteit weer terug en gingen beiden met een match en onnodige minuten van het ijs.
Toch nog wel een paar mooie doelpunten gezien van 2x Bakker aan Nijmeegse kant en 2x Smulders, Bruijsten, Van Oorschot, Raats en Deeves aan de Amsterdamse kant. Scheidrechter Robbe deelde in de malaise mee. Waarbij zijn niet adequate ingrijpen en teveel concessies doen bij overtredingen mede de vele irritaties veroorzaakten.
Een goed nacht en morgen gezond weer op!

Rudy,

Het verslag van Joep meldt dat dit een wedstrijd was waarin de amusementswaarde flink minder was als gevolg van het geringe aantal spelers dat niet in Nederland is geboren. Hoe kijk jij er tegen aan als dit de toekomst van de Nederlandse competitie zou zijn? (Niets ten nadele van de huidige spelers van beide teams overigens, inzet genoeg)

Rudy Bouquet
2 februari 2008, 09:16
Joep heeft daarin volkomen gelijk. Het was gisteren toch wel een beetje een foutenfestival. Ook het spelen om de Keizer zijn baard is daar natuurlijk debet aan.

Ik ben altijd een voorstander geweest van kwalitatief ijshockey met imports. De kwaliteit staat bij mij voorop, dat verkoopt het beste "het product ijshockey!

Maar er ligt wel een nuance. Om het ijshockey de kans te bieden op meer sponsoring en media belangstelling zal er door meer clubs in de Ere-divisie gespeeld moeten worden. Kortom een stuk schaalvergroting waarbij mogelijk Utrecht en Eindhoven als eerste aanschuiven. Tevens zal er voor een meer gelijkwaardige competitie iets van regulering moeten komen.

Ik heb begrepen dat er nu door alle clubs gedragen voorstellen liggen om vanaf volgend seizoen het aantal in het buitenland opgeleide spelers (dus incl. Ned/Can) te regulieren. En ook zal iedere club eenNederlandse goalie moeten hebben die ook een minimaal aantal wedstrijden speeltijd krijgt.

Emile Joosten
2 februari 2008, 10:00
Ik heb begrepen dat er nu door alle clubs gedragen voorstellen liggen om vanaf volgend seizoen het aantal in het buitenland opgeleide spelers (dus incl. Ned/Can) te regulieren. En ook zal iedere club eenNederlandse goalie moeten hebben die ook een minimaal aantal wedstrijden speeltijd krijgt.

En nu maar hopen Rudy dat alle teams zich daar ook aan willen conformeren.
In de "glorietijd" van Amsterdam was het uitgerekend dat team dat bij dergelijke voorstellen dwars lag. Hopen dat een reductievoorstel dit keer unaniem aangenomen gaat worden.

Jan Hofstede
2 februari 2008, 10:15
In de "glorietijd" van Amsterdam was het uitgerekend dat team dat bij dergelijke voorstellen dwars lag. Hopen dat een reductievoorstel dit keer unaniem aangenomen gaat worden.

Ook jij begrijpt hopelijk, dat daarmee Tilburg en misschien Heerenveen voor de komende jaren de toonzetters van het Nederlands ijshockey zullen zijn... De prijzen zullen bij voorbaat al verdeelt zijn.... Den Haag en Geleen zullen een fikse stap terug moeten doen....

Er is namelijk een wezelijk verschil tussen bijvoorbeeld Tilburg en Geleen...
Tilburg haalt imports om haar team te versterken... Geleen om een eredivisie-waardig team bij elkaar te krijgen...

Emile Joosten
2 februari 2008, 10:18
Ook jij begrijpt hopelijk, dat daarmee Tilburg en misschien Heerenveen voor de komende jaren de toonzetters van het Nederlands ijshockey zullen zijn... De prijzen zullen bij voorbaat al verdeelt zijn.... Den Haag en Geleen zullen een fikse stap terug moeten doen....

Tilburg haalt imports om haar team te versterken... Geleen om een eredivisie-waardig team bij elkaar te krijgen...

Uiteraard begrijp ik dat Jan. Alle clubs in Nederland zullen hard aan opleiding van jeugd moeten gaan werken. Enkele jaren terug was dat bijvoorbeeld he probleem in Amsterdam, maar ik begrijp dat daar fors op is ingezet en men daarvan nu en de komende jaren de vruchten plukt. Dit moet breed worden voortgezet!

Jan Hofstede
2 februari 2008, 10:30
Uiteraard begrijp ik dat Jan. Alle clubs in Nederland zullen hard aan opleiding van jeugd moeten gaan werken. Enkele jaren terug was dat bijvoorbeeld he probleem in Amsterdam, maar ik begrijp dat daar fors op is ingezet en men daarvan nu en de komende jaren de vruchten plukt. Dit moet breed worden voortgezet!

Dat dit probleem breed aangepakt moet worden, begrijp ik... Maar niet op stel en sprong... Om daadwerkelijk structureel en op een gezonde manier zaken te veranderen, zal je een tijdsplanning moeten maken... Dit wat nu voorgestelt wordt, is al eerder geprobeert en hopeloos mislukt... Het enige wat nu bereikt wordt is een vernietiging van de eerste divisie en een oersaaie eredivisie....

Tel je winst maar uit...

Tilburg en Heerenveen zullen strijden voor alle prijzen, de rest is competitievulling...
Utrecht, Eindhoven en Geleen zullen de eerste divisie verlaten....dus de bedoelde tussenstap voor jonge talenten zal verdwijnen...
In Geleen, en waarschijnlijk ook elders, zullen diverse jonge spelers zonder team komen te zitten...

Joep Meijsen
2 februari 2008, 11:02
Tilburg en Heerenveen zullen strijden voor alle prijzen,

Waar baseer je de mening op dat Heerenveen de andere dominante ploeg zou zijn in zo'n nieuwe wereld?

Rudy Bouquet
2 februari 2008, 11:10

Volgens mij is een en ander iets anders gegaan dan dat je het nu in een simpele zin omschrijft. Maar volgens mij heeft terugkijken ook niet zo'n zin. De situatie Amsterdam is t.o.v. van toen behoorlijk gewijzigd. Bij Amsterdam was men door de sluiting van de Edenhal toen niet in staat om op termijn invulling te geven aan een team met talentvolle jeugd en dat is wezenlijk anders dan nu het geval is.
Zowel de U20 als de U17 draaien in de kop van de ranglijst mee, dus is de kans groot dat er de komende jaren meer talentvolle Amsterdammers in de Eredivisie terecht zouden kunnen komen.

Maar nu naar de discussie. Ik ben het geheel met Jan eens. Het is makkelijk praten vanuit een ijshockey bolwerk als Tilburg. De wens van iedere club is om zijn zaakjes en zijn jeugdopleiding op die wijze op te zetten. Maar dat creer je niet van de ene op de andere dag. Dus moet je gezamenlijk een plan inzetten waarin alle clubs zich in kunnen vinden, anders werk het niet. Als je dat plan alleen inzet op meerderheid van stemmen, heb je morgen de situatie van enkele jaren geleden.
Kortom het plan moet uniform gedragen worden en de clubs moeten kijken waar zij zich met elkaar in kunnen vinden in plaats van waar zij verschillen.

Zoals het nu is, is het niet goed. Een team met veertien imports tegen een team met 4, 5 of 6 imports is een ongelukkige situatie. Ik heb dan ook alle respect voor een club als Groningen die mee blijft doen en zijn eigen verantwoorde beleid inzet.

Met goede afspraken tussen de clubs over een verantwoorde en door ALLE CLUBS gedragen beleid c.q. plan met een verantwoorde beperking van de buitenlandse inbreng kom je alleen maar verder.

En verantwoord betekent in mijn ogen dat zoveel mogelijk clubs het liefst 8 of 10 een strijdwaardig team met voldoende ijshockey kwaliteit op de been kan brengen. Het ijshockey-product van Nederland moet veel breder verkocht worden dan komt de media en sponsoring vanzelf.

Piet de Kort
2 februari 2008, 11:13

Het selectieteam van Ieturs doet het toch ook niet onaardig, Jan! ::party::

Remco Bambacht
2 februari 2008, 11:18
Waar baseer je de mening op dat Heerenveen de andere dominante ploeg zou zijn in zo'n nieuwe wereld?

Inderdaad, Heerenveen heeft vier Nederlandse spelers waarvan een aantal al flink op leeftijd!

Maar los daarvan die nieuwe wereld kun je alvast gaan bekijken hoor. Ga maar naar de Eerste Divisie kijken dan zie je een wereld zonder imports. Nederlandse toppers als Simon de Wit en Bob Teunissen zullen dan ongetwijfeld rond de 200 punten per seizoen uitkomen.

Jan Hofstede
2 februari 2008, 11:20

Gevoelsmatig...

Maar je heb gelijk...ook Heerenveen zal moeten inleveren...
Vooral als dadelijk Postma en de Landmanbroeders hun schaatsen aan de wilgen hangen...

Dus is het voor de komende jaren duidelijk wat gaat gebeuren...

Kampioen 2008./.2009 Tilburg
Beker 2008 / 2009 Tilburg

Kampioen 2009./2010 Tilburg

Etc...etc...

Vraag ik me af of de Tilburgsupporter en de rest van Nederland hier op staat te wachten...

Als je nu stelt, dat je over 5 jr. nog maximaal 10 buitenlanders mag gebruiken in de selectie..en over 10 jr. nog 6 buitenlanders.., dan zeg ik..okee.. dat is beleid met visie waar de teams naar toe kunnen werken... met beperkte gevolgen voor de navolgende divisies en jeugd...

Rob Boumans
2 februari 2008, 11:56
Gevoelsmatig...

Maar je heb gelijk...ook Heerenveen zal moeten inleveren...
Vooral als dadelijk Postma en de Landmanbroeders hun schaatsen aan de wilgen hangen...

Etc...etc...

Vraag ik me af of de Tilburgsupporter en de rest van Nederland hier op staat te wachten...

Als je nu stelt, dat je over 5 jr. nog maximaal 10 buitenlanders mag gebruiken in de selectie..en over 10 jr. nog 6 buitenlanders.., dan zeg ik..okee.. dat is beleid met visie waar de teams naar toe kunnen werken... met beperkte gevolgen voor de navolgende divisies en jeugd...

Ik zou me maar niet teveel zorgen maken,Jan.Ik denk eerder dat men zich in Tilburg zorgen moet gaan maken.Er zal immers vanuit elke club in Nederland aan hun spelers getrokken worden wat de vergoedingen,met name voor de Nederlandse (jeugd)spelers flink zal opdrijven.Ook in de toekomst zullen de teams waar het meeste (sponsor)geld zit de dienst uitmaken.Dit hele plan voor het beperken van buitenlandse inbreng is slecht doordacht en doet het Nederlandse ijshockey meer kwaad dan goed.We leren helemaal niets uit het verleden.Alles waar men nu mee komt is al diverse malen geprobeerd.Ook eredivisie met 10 clubs waarvan de onderste 3-4 dienen als schietschijf voor de overigen.
Waarom kunnen we niet accepteren dat in een klein ijshockeyland als Nederland een eredivisie met 6 a 7 clubs het maximaal haalbare is?Ik zal wel tegen een aantal schenen schoppen maar ik kan niet zeggen dat het terugkeren van Groningen in de eredivisie mij vrolijk heeft gestemd.Ik hoop van harte dat daar volgend jaar een kwalitatief veel beter team komt te spelen maar ik heb daar een hard hoofd in gezien de doelstelling (zoveel mogelijk met (eigen) Nederlandse spelers te spelen) .Op zo'n manier maak je het produkt eredivisieijshockey niet erg geloofwaardig met uitslagen van 17-2 etc.

Joep Meijsen
2 februari 2008, 11:57

Ik sluit niet uit dat Tilburg wellicht de beste jeugdopleiding heeft van Nederland. Al zou je dat op basis van het aantal spelers met reguliere ijstijd niet zeggen. De Tilburgse jeugdopleiding is goed voor maar 15 procent van de doelpunten van de club.

Van de Tilburgse spelers met een basisplaats is er geen enkele de laatste twee, drie seizoenen doorgebroken. Als je naar de selectie van Oranje voor het afgelopen WK kijkt, zitten daar maar vier in Tilburg opgeleide spelers bij. Toch ook geen heel erg uitzonderlijk percentage.

Dit is niet bedoeld als een negatieve posting over Tilburg, maar ook daar kun je best vraagtekens stellen bij de jeugdopleiding.

Ferdinand van Berlo
2 februari 2008, 12:21
Ik sluit niet uit dat Tilburg wellicht de beste jeugdopleiding heeft van Nederland. Al zou je dat op basis van het aantal spelers met reguliere ijstijd niet zeggen. De Tilburgse jeugdopleiding is goed voor maar 15 procent van de doelpunten van de club.

Van de Tilburgse spelers met een basisplaats is er geen enkele de laatste twee, drie seizoenen doorgebroken. Als je naar de selectie van Oranje voor het afgelopen WK kijkt, zitten daar maar vier in Tilburg opgeleide spelers bij. Toch ook geen heel erg uitzonderlijk percentage.

Dit is niet bedoeld als een negatieve posting over Tilburg, maar ook daar kun je best vraagtekens stellen bij de jeugdopleiding.

ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. maar je vergeet mark donders. die is wel degelijk doorgebroken. en een jongen als van den broek draait toch ook niet onverdienstelijk z´n shift´s mee.

zeker voor de komende jaren staat er nog wel wat talent aan te komen. of die ook eredivisie waardig zijn zal de tijd moeten leren.

dat er bij het nederlands team zo weinig tilburgse jongens zitten zet ik mijn vraagtekens bij. als je kijkt naar een aantal jaar geleden was dit aantal (veel) hoger.

Rudy Bouquet
2 februari 2008, 12:28
Ach ook ik gaf Tilburg even aan als een organisatie en een jeugdopleiding die er zijn mag. Zij hebben naar behoren hun zaakjes voor elkaar en kunnen als voorbeeld dienen voor de andere clubs. Ieder heeft zijn eigen problematiek. Als Amsterdam in de playoffs zit wordt er grif geld verdiend dan komen er ineens geen 400 man/vrouw maar 1500 - 2000, het leidseplein en rembrandsplein versplaatst zich dan naar de Edenhal. Tilburg verdiend weer aanzienlijk minder in de playoffs met hun vele vaste seizoenkaarthouders. Zo blijven allle clubs vaak anders tegen oplossingen aan kijken. Maar......

Het is niet erg om van elkaars ervaringen te leren. Het aantal imports eventueel beperken op 8 of 10 zou bij kunnen dragen aan een deel van de oplossing. Met 8 of 10 houd je de kwaliteit nog op een aanzienlijk niveau. Maar dat is een deel van de oplossing dat wij niet groter moeten maken dan het is. Schaalvergroting en Nederland breed streven naar meer belangstelling voor de sport is de weg naar van de spiraal naar boven. En Rob heeft gelijk, met wisselende budgettten hou je sterke en minder sterke teams. Dat is in iedere competitie net als het zo blijft dat de één meer talent heeft dan de ander. Maar ook met 8 of 10 clubs moet het mogelijk zijn om bij veel wedstrijden op het puntje van je stoel te gaan zitten. Wat mij wenselijk lijkt is dat alle beoogde clubs het met elkaar eens eens zijn hoe je naar de toekomst van het ijshockey gaat kijken.
Breed gedragen visie vorm gegeven in een breed gedragen plan. Waar gezocht is naar de overeekomsten, in oveleg met de media die je voor je sport moet winnen. Maak de media deelgenoot van je discussie en de oplossing om het ijshockey weer eens positief te ontwikkelen in Nederland.

Joep Meijsen
2 februari 2008, 12:37
ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. maar je vergeet mark donders. die is wel degelijk doorgebroken. en een jongen als van den broek draait toch ook niet onverdienstelijk z´n shift´s mee.

Je zou ook nog kunnen wijzen op Ivy van den Heuvel en Ritchie van Hulten bij Amsterdam alsmede Dave van Mol bij Nijmegen. Allen basisspelers.

Ik zie Mark Donders (die overigens al 23 jaar oud is) en Jeroen van den Broek overigens nog wel vaak langere periodes achter elkaar op de bank zitten. Maar zelfs met die twee erbij is de oogst van tien jaar jeugdopleiding natuurlijk wel een tikkeltje mager.

Niet overigens dat dit bij de andere clubs anders is, maar als de club die veel investeert in de jeugd met deze oogst komt, zegt dat wel iets over de mogelijkheden in heel Nederland en de significante aanpassing van het niveau die nodig is om veel meer jeugdspelers de overstap naar de eredivisie te laten maken.

Ferdinand van Berlo
2 februari 2008, 12:47
Je zou ook nog kunnen wijzen op Ivy van den Heuvel en Ritchie van Hulten bij Amsterdam alsmede Dave van Mol bij Nijmegen. Allen basisspelers.

Ik zie Mark Donders (die overigens al 23 jaar oud is) en Jeroen van den Broek overigens nog wel vaak langere periodes achter elkaar op de bank zitten. Maar zelfs met die twee erbij is de oogst van tien jaar jeugdopleiding natuurlijk wel een tikkeltje mager.

Niet overigens dat dit bij de andere clubs anders is, maar als de club die veel investeert in de jeugd met deze oogst komt, zegt dat wel iets over de mogelijkheden in heel Nederland.

ik moet je weer voor een deel gelijk geven. veel dingen hangen af van het beleid van de club en natuurlijk de sponsering.

als je bv ook het eerste divisie team meeneemt gaat het zo slecht nog niet in tilburg. je vergeet ook hagemeijer. was hij was gebleven was hij een vaste verdienstelijke kracht geweest.

als de sponsering voor een deel weg zou valen betekent het denk ik ook dat er meer tilburgse jongens meer ijstijd krijgen. voor de komende jaren zie ik toch wel een aantal talenten doorbreken, maar dat had ik hierboven ook al geschreven.

Jordy Rutten
2 februari 2008, 14:45
Op Verbruggen na, een Dar Devils Nijmegen zonder buitenlandse inbreng heeft vanavond verdiend met 2-6 van de Amstel Tijgers verloren.

Meestal ben ik het wel eens met je verslagen, Rudy. Maar dit keer toch niet...

Was je er zelf trouwens bij?

Rudy Bouquet
2 februari 2008, 15:31
Natuurlijk was ik er bij, maar leg eens uit.....waar ben je het niet mee eens.....?

Was het niet verdiend...?

Jordy Rutten
2 februari 2008, 15:37
Natuurlijk was ik er bij, maar leg eens uit.....waar ben je het niet mee eens.....?

Was het niet verdiend...?

Ik vind niet dat de Devils verdiend verloren hebben. Zeker niet, Nijmegen werkte harder en gaf veel meer van zichzelf.

Normaal gesproken geef ik Amsterdam altijd een aplaus bij het verlaten van het ijs. Dit keer toch echt niet, vooral vanwege die smerige dingen (misschien heb jij ze niet gezien) die jullie goalie deed.

René van Eldik
2 februari 2008, 15:52
Ik moet ook zeggen Rudy, dat ik het jammer vind te lezen dat je schrijft dat Nijmegen terecht verloren heeft.

Ik vind het niet terecht omdat ze kei hard gewerkt hebben en zeker 2 periodes lang Amsterdam goed konden bij houden.
Pas in de derde periode ( door zeer wazige beslissingen en niet beslissingen van "scheidsrechter" Robbe ) kon Amsterdam pas echt afstand nemen door het beter benutten van de onstane situaties.

Doordoor vind ik niet dat Nijmegen verdient verloren, maar door het beter omgaan met de situatie Amsterdam verdient gewonen.
Daarnaast geeft ik Jordy gelijk dat door het uitdagen en zeer omsportief gedrag van jullie goallie Amsterdam het op sportief vlak zekers NIET verdient heeft.

Maar toch Rudy proficiat met de 3 punten.

Rudy Bouquet
2 februari 2008, 16:03
Nou René, ik bestrijd niet dat Nijmegen er keihard voor heeft gewerkt. Bij Amsterdam zat het heilige vuur er niet helemaal in. Over de scheidsrechter ben ik het eens alleen was dat beide kanten op.
De kwaliteit van Van den Thillart, Deeves en Smulders gaf de doorslag. Ook de afronding van de Amsterdammers was veel scherper. Ja en over Zonneveld heb ik bij de andere thread al geschreven. Hij doet net als Wesley Hendriks allerlei dingen waar ik als supporter niet gecharmeerd van ben. Maar René, ....om half twee in de nacht wil ik nog wel een beschouwend verslagje schrijven maar daar staan niet alle detail in. Ik vond op basis van verschil in kwaliteit de overwinning wel verdiend als kan je discusieren of het met 2-6 niet wat geflatteerd was.

Emile Joosten
2 februari 2008, 16:31
Nou René, ik bestrijd niet dat Nijmegen er niet keihard voor heeft gewerkt.

Een typisch Freudiaanse verschrijving (grapje)!::detective::

Rudy Bouquet
2 februari 2008, 16:42
Een typisch Freudiaanse verschrijving (grapje)!::detective::

Je hebt gelijk, ik heb het hersteld...haha

Rick Ordelman
2 februari 2008, 16:47
De kwaliteit van Van den Thillart, Deeves en Smulders gaf de doorslag. Ook de afronding van de Amsterdammers was veel scherper. Ja en over Zonneveld heb ik bij de andere thread al geschreven. Hij doet net als Wesley Hendriks allerlei dingen waar ik als supporter niet gecharmeerd van ben. Maar René, ....om half twee in de nacht wil ik nog wel een beschouwend verslagje schrijven maar daar staan niet alle detail in. Ik vond op basis van verschil in kwaliteit de overwinning wel verdiend als kan je discusieren of het met 2-6 niet wat geflatteerd was.

Ik ben het met je eens dat de ervaring van een aantal Amsterdamse spelers de doorslag gaf. Amsterdam maakte de kansen ook af. Bert van de Braak had 2 goede kansen om te scoren, maar dit was het helaas niet gelukt. Ik denk als Casper Swart in de goal had gestaan had Nijmegen misschien toch wel de 3 punten in Nijmegen kunnen houden. Met alle respect voor Thijs van Broekhoven die de eerste 2 periodes goed stond te keepen. Jammer dat het in de laatste periode mis ging. Ik vond het wel leuk voor Thijs dat hij de kans kreeg.

René van Eldik
2 februari 2008, 19:21
rudy, ik ben het met je eens dat Amsterdam verdient gewonnen heeft ( zie mijn post ) ik geef daar in ook aan dat zoals jij schetst dat Nijmegen verdient verloren heeft en die uitspraak vind ik niet terecht gezien het feit nijmegen zwaar onderbezet er toch kei hard voor gegaan is. Lees wederom mijn posting

En wat de goallie betreft geef ik je gelijk, je hebt altijd aan beide kanten speler die proberen speler van het andere team uit hun spel te brengen.