PDA

View Full Version : Verwarmend kindergebaar

Harry Koenen
25 december 2011, 22:36
http://www.hokejkv.cz/foto_kva/2012_33_VIT/DSC_0137.JPG

Zag op de site van mijn favoriete Tsjechische club Karlovy Vary dat het publiek daar vooraf aan de Kerst tijdens een wedstrijd kinderspeeltjes op het ijs gooide om vervolgens door de spelers te verzamelen en een afvaardiging ging er mee naar een kinderthuis.....

http://www.hokejkv.cz/foto_kva/plysaci2011/plysaci_12.jpg

Jacco van der Stelt
26 december 2011, 09:44
En daarom mis ik de benefiet die we 2 jaar in Nijmegen gedaan hebben achter elkaar.

Ik heb het geprobeerd om het bij een ander club voor elkaar te krijgen en ook om tijdens de bekerfinale wat te doen, maar helaas geen response .....

Zodra Nijmegen weer in de ere divisie komt gaan we het weer doen !!

Abe Brouwer
26 december 2011, 11:30
In de NHL doen ze zoiets ook. Alleen wordt het speelgoed niet op het ijs gegooid maar kun je het bij de ingang in een speciale bak doen.

Harry Koenen
26 december 2011, 15:00
Jacco,
Is een heel goed streven. Ben er door geraakt. Als club kun je daar ontzettend veel kinderen, ouders, verzorgers, mensen een plezier mee doen.

Jacco van der Stelt
26 december 2011, 19:57
Jacco,
Is een heel goed streven. Ben er door geraakt. Als club kun je daar ontzettend veel kinderen, ouders, verzorgers, mensen een plezier mee doen.

Daarom begrijp ik ook niet dan geen een ander team dit initiatief heeft overgenomen.

Mijn streven was / is ooit om een landelijk weekend te organiseren waar alle clubs hun eigen lokale doel kunnen kiezen.

Toen ik het voor het eerst organiseerde in Nijmegen en we toen tegen Tilburg speelden heeft tilburg een bedrag van 3500 euro opgehaalt, en dat geld heb ik toen helemaal gegeven aan het st elisabeth ziekenhuis voor de kinder afdeling, ik heb toen een heel lijstje gekregen van de kinderen wat ze ervan gingen kopen, en dat was oa een wii, leesboekjes, films om samen te kijken en nog veel meer van dat soort dingen.

Kijk maar eens op www.ijshockeytegenkanker.com (http://www.ijshockeytegenkanker.com) , daar staat nog wat info over hoe en wat.

Het is zo simpel om zoiets te organiseren pak nu bv de bekerfinale.

Hou aan beide kanten een inzameling, hier zijn vast vrijwilligers voor te vinden , dan kinderen uitnodigen van het kinderziekenhuis, en dat zijn er nooit veel die mogen cq kunnen en deze dan een vip treatment geven, gratis drankje, shirtje en laat 2 kinderen de puk ingooien voor de wedstrijdt.

ALs beide teams dan ook nog een paar shirts veilen, en je geeft het geld aan een ziekenhuis van denhaag en tilburg dan is iedereen blij ....

Maar ja heb het gebprobeerd , maar helaas nog steeds geen ja gekregen.

Gerard van der Heide
26 december 2011, 20:21
Daarom begrijp ik ook niet dan geen een ander team dit initiatief heeft overgenomen.

Mijn streven was / is ooit om een landelijk weekend te organiseren waar alle clubs hun eigen lokale doel kunnen kiezen.

Toen ik het voor het eerst organiseerde in Nijmegen en we toen tegen Tilburg speelden heeft tilburg een bedrag van 3500 euro opgehaalt, en dat geld heb ik toen helemaal gegeven aan het st elisabeth ziekenhuis voor de kinder afdeling, ik heb toen een heel lijstje gekregen van de kinderen wat ze ervan gingen kopen, en dat was oa een wii, leesboekjes, films om samen te kijken en nog veel meer van dat soort dingen.

Kijk maar eens op www.ijshockeytegenkanker.com (http://www.ijshockeytegenkanker.com) , daar staat nog wat info over hoe en wat.

Het is zo simpel om zoiets te organiseren pak nu bv de bekerfinale.

Hou aan beide kanten een inzameling, hier zijn vast vrijwilligers voor te vinden , dan kinderen uitnodigen van het kinderziekenhuis, en dat zijn er nooit veel die mogen cq kunnen en deze dan een vip treatment geven, gratis drankje, shirtje en laat 2 kinderen de puk ingooien voor de wedstrijdt.

ALs beide teams dan ook nog een paar shirts veilen, en je geeft het geld aan een ziekenhuis van denhaag en tilburg dan is iedereen blij ....

Maar ja heb het gebprobeerd , maar helaas nog steeds geen ja gekregen.

Heb het "gefacebooked" Jacco.......... wie weet pakt iemand het op.

Karel van der Wal
26 december 2011, 21:06
Bij de Flyers is volgens mij al twee jaar in samenwerking met Bert van der Braak zoiets georganiseerd voor het Ronald Mac Donald huis toch ??

Harry Koenen
26 december 2011, 21:49
Bij de Flyers is volgens mij al twee jaar in samenwerking met Bert van der Braak zoiets georganiseerd voor het Ronald Mac Donald huis toch ??

Karel,
Van 1x Bert vd Braak weet ik. Die actie in Nijmegen weet ik ook nog.
Lijkt me echt iets voor de Sv om het op poten te zetten.
Toen de SV het Jeugdfonds beheerde ging er 1x per jaar een x-bedrag naar een charitatieve doelgroep.
Het is natuurlijk mooier als er een wedstrijd aan wordt besteed.

Gerard van der Heide
27 december 2011, 00:14
Karel,
Van 1x Bert vd Braak weet ik. Die actie in Nijmegen weet ik ook nog.
Lijkt me echt iets voor de Sv om het op poten te zetten.
Toen de SV het Jeugdfonds beheerde ging er 1x per jaar een x-bedrag naar een charitatieve doelgroep.
Het is natuurlijk mooier als er een wedstrijd aan wordt besteed.

Ik vind dat er een jaarlijks gebeuren van gemaakt moet worden met alle clubs.

Jacco van der Stelt
27 december 2011, 08:38
Ik vind dat er een jaarlijks gebeuren van gemaakt moet worden met alle clubs.

Dit zou ik het mooist vinden.

Ik heb ook aan alle clubs aangegeven dat www.ijshockeytegenkanker.com (http://www.ijshockeytegenkanker.com) iets is waar men allemaal gebruik van zou kunnen maken.

Eric van der Meide
27 december 2011, 12:53
Zulke acties zijn altijd goed.
Hier zie je zo'n beertjes actie in Canada

2010 Calgary Hitmen Teddy Bear Toss - Hitmen vs. Rebels (Original) - YouTube

Rob Nijsten
29 december 2011, 11:49
Goeie genade, wat n hoop knuffels :O

Misschien iets voro bij de Allstar wedstrijd? daar waar toch supporters van alle clubs bij elkaar komen.

Harry Koenen
29 december 2011, 16:42
Eric,
Dat is een geweldige actie.....

Herman Hummel
30 december 2011, 10:14
Goeie genade, wat n hoop knuffels :O

Misschien iets voro bij de Allstar wedstrijd? daar waar toch supporters van alle clubs bij elkaar komen.
Rob,
Daar zat ik ook net aan te denken!!