View Full Version : Waarom krijg je een match voor vechten?
Paul van Heertum
30 januari 2008, 17:19
Waarom niet gewoon 5 minuten zitten en eventueel een match voor een instigator en third man en zware straffen(rest van het seizoen geschorst?) voor het van de bank af komen.
Ijshockey spelers hebben genoeg codes om het niet uit te hand te laten lopen en van een partijtje knokken als je wil is nog nooit iemand slechter geworden
Remco Bambacht
30 januari 2008, 18:18
Waarom niet gewoon 5 minuten zitten en eventueel een match voor een instigator en third man en zware straffen(rest van het seizoen geschorst?) voor het van de bank af komen.
Ijshockey spelers hebben genoeg codes om het niet uit te hand te laten lopen en van een partijtje knokken als je wil is nog nooit iemand slechter geworden
IIHF!
Paul van Heertum
30 januari 2008, 18:54
Volgens mij wordt er bij verschillende leagues in Europa geen match gegeven.
Theo Haan
31 januari 2008, 12:03
Volgens mij wordt er bij verschillende leagues in Europa geen match gegeven.
Een beetje rollebollen kan ook voor minder afgedaan worden, maar heus knokken is altijd en overal een match. De NHL is juist de uitzondering door zich te onttrekken aan de IIHF regelementen, zoals ook het ijsformaat, touch-up icing en goalie-restrictionzones.
Ro Herregraven
31 januari 2008, 17:21
Volgens mij is Groot-Brittannie de enige Europese liga waar men niet de harde lijn van de IIHF volgt.
Paul van Heertum
31 januari 2008, 17:30
In de DEL vorig seizoen in elk geval ook niet.
Maar volgens mij kan de scheids gewoon 2 x 5 minuten geven. geen haan die er naar kraait
Servi Bruls
1 februari 2008, 17:54
Idd gewoon 2x5min en klaar. Dat touch icing mogen ze van mij hier ook invoeren.
Paul van Heertum
1 februari 2008, 18:02
Betaal jij de ziekenhuisopnames voor junioren die door dat ze minder goed kunnen schaatsen in het ziekenhuis komen door de touch-icing?
Remco Bambacht
1 februari 2008, 19:25
Volgens mij is Groot-Brittannie de enige Europese liga waar men niet de harde lijn van de IIHF volgt.
Volgens mij ook het enige niet-ijshockeyland waar de tribunes redelijk vol zitten!
Paul van Heertum
1 februari 2008, 19:30
Denk je dat er verband is tussen toeschouwersaantallen en wel of niet vechten?
Ik begrijp best dat je af wil van bench clearers en veel geweld maar dat kan je voorkomen door MP´s te geven voor third man in en instigator
Ro Herregraven
1 februari 2008, 20:34
Denk je dat er verband is tussen toeschouwersaantallen en wel of niet vechten?
Nee, dat denk ik niet. Dat weet ik zeker.
Ik begrijp best dat je af wil van bench clearers en veel geweld maar dat kan je voorkomen door MP´s te geven voor third man in en instigator
Komt niet vaak voor, maar we zijn het met elkaar eens.
Theo Haan
2 februari 2008, 13:05
Idd gewoon 2x5min en klaar. Dat touch icing mogen ze van mij hier ook invoeren.
Zelfs in Canada staat de touch-up icing regelmatig ter discussie. Met z'n tweeën vlak achter elkaar aan racen naar de achterste boarding kan levensgevaarlijk zijn voor de voorste man. Zelfs voor de super-pro's, laat staan voor de mindere goden.
Ferdinand van Berlo
2 februari 2008, 13:13
Zelfs in Canada staat de touch-up icing regelmatig ter discussie. Met z'n tweeën vlak achter elkaar aan racen naar de achterste boarding kan levensgevaarlijk zijn voor de voorste man. Zelfs voor de super-pro's, laat staan voor de mindere goden.
van mij mogen dat touch-icing ook aan de andere kant van die grote plas houden. krijg je alleen maar ellende van.
Servi Bruls
8 februari 2008, 20:01
Betaal jij de ziekenhuisopnames voor junioren die door dat ze minder goed kunnen schaatsen in het ziekenhuis komen door de touch-icing?
Daar ben je voor verzekerd;) Echter als je minder goed kan schaatsen, ben je langzamer en ben je toch meestal te laat?
Vraag me af waarom men meteen begint te roepen over ziekenhuisopname? Oke, je kan flink de boarding in worden gereden. Maar dit kan ook fair gebeuren? Hoef niet meteen op de ergste manier te gebeuren??
Ferdinand van Berlo
9 februari 2008, 01:13
Daar ben je voor verzekerd;) Echter als je minder goed kan schaatsen, ben je langzamer en ben je toch meestal te laat?
Vraag me af waarom men meteen begint te roepen over ziekenhuisopname? Oke, je kan flink de boarding in worden gereden. Maar dit kan ook fair gebeuren? Hoef niet meteen op de ergste manier te gebeuren??
het kan inderdaad ook fair gebeuren. maar dan nog gebeuren er nog teveel ongelukken mee. als het in de NHL al zo vaak misgaat, laten we wat dat betreft hier dan de regels gelijk houden.
Cor van der Holst
11 februari 2008, 17:44
Maar volgens mij kan de scheids gewoon 2 x 5 minuten geven. geen haan die er naar kraait
2X5 MIN KOMT NIET VOOR!! IN DE MEESTE GEVALLEN IS 5 MIN OOK GELIJK EEN GAME
DAT HEEFT GEEN GEVOLGEN VOOR DE VOLGENDE WEDSTRIJD IS VOLGENS MIJ EEN JUISTE STRAF VOOR VECHTEN !!!
Geert van der Meulen
11 februari 2008, 17:47
Uit het IIHF spelregelboek:
503 - MAJOR PENALTY
Iedere speler, ook een doelverdediger, moet indien hem een MAJOR PENALTY wordt opgelegd, het ijs voor de rest van de wedstrijd verlaten. (Game Misconduct Penalty ) Een plaatsvervanger is na vijf minuten effectieve speeltijd toegestaan.
Paul van Heertum
11 februari 2008, 18:40
Game is nog steeds geen match, maar als Engeland er van kan afwijken kan Nederland het ook
Ro Herregraven
11 februari 2008, 18:44
Game is nog steeds geen match, maar als Engeland er van kan afwijken kan Nederland het ook
Je maakt er echter geen vrienden mee. Internationaal staat de NIJB er goed op bij de IIHF (net als Balkenende zijn we dus weer 't braafste jongetje van de klas).
Als Nederland gaat afwijken van de lijn van de IIHF, kan dat gevolgen hebben voor de toewijzing van toernooien, subsidies, etc.
Reken er dus maar niet op dat de NIJB, of de clubs, zullen afwijken van de heersende IIHF-regels.
Herman Herregraven
11 februari 2008, 18:50
Je maakt er echter geen vrienden mee. Internationaal staat de NIJB er goed op bij de IIHF (net als Balkenende zijn we dus weer 't braafste jongetje van de klas).
Als Nederland gaat afwijken van de lijn van de IIHF, kan dat gevolgen hebben voor de toewijzing van toernooien, subsidies, etc.
Reken er dus maar niet op dat de NIJB, of de clubs, zullen afwijken van de heersende IIHF-regels.
Dan zou er dus ook geen convenant mogen komen betreffende het max. aantal buitenlanders...
Joep Meijsen
11 februari 2008, 18:52
Dan zou er dus ook geen convenant mogen komen betreffende het max. aantal buitenlanders...
In tegendeel. De IIHF is een groot voorstander van zoveel mogelijk eigen spelers in de competitie en de nationale ploeg. Volgens mij gelden in Zwitserland, het thuisland van de veeljarige voorzitter van de bond, bijvoorbeeld nog zeer strenge regels rond het aantal buitenlanders.
De internationale bond heeft een enorme hekel aan nationale teams die hun ploeg versterken met allerhande buitenlanders.
Behalve als het Duitsland is natuurlijk, die zijn economisch te belangrijk voor de internationale federatie. ::detective::
Joep Meijsen
11 februari 2008, 18:58
De inkomsten uit allerhande IIHF-potjes zijn de afgelopen jaren overigens ook behoorlijk afgenomen, net als de subsidie van NOCNSF. Als ik het me goed herinner is bijvoorbeeld het budget voor de nationale ploeg hierdoor flink gedaald. Het wordt dus minder lonend om je exact aan alle regels te houden.
Ro Herregraven
11 februari 2008, 19:07
In tegendeel. De IIHF is een groot voorstander van zoveel mogelijk eigen spelers in de competitie en de nationale ploeg. Volgens mij gelden in Zwitserland, het thuisland van de veeljarige voorzitter van de bond, bijvoorbeeld nog zeer strenge regels rond het aantal buitenlanders.
De internationale bond heeft een enorme hekel aan nationale teams die hun ploeg versterken met allerhande buitenlanders.
Behalve als het Duitsland is natuurlijk, die zijn economisch te belangrijk voor de internationale federatie. ::detective::
Je kan je zelfs afvragen of de regel die door de IIHF is ingesteld - dat een Ned-Can (of Ita-Can, of Fra-Can of Gbr-Can) eerst 2 jaar in de lokale competitie moet spelen voordat hij voor de Nationale Ploeg mag uitkomen - juridisch gezien wel stand houdt. Ik ben best benieuwd hoe het Europese Hof daarover denkt.
Echter: er zal geen enkele IJshockeyfederatie het in z'n hoofd halen daar een proces over aan te spannen.
Joep Meijsen
11 februari 2008, 20:49
Echter: er zal geen enkele IJshockeyfederatie het in z'n hoofd halen daar een proces over aan te spannen.
De eerste vraag is natuurlijk waar je de wereldbond moet aanklagen. Heeft het Europese Hof authoriteit over een supranationale organisatie? De Bosman-zaak speelde louter in de EU.
Of wil je het als een mensenrecht aan de kaak stellen?
Volgens mij heb je in Zürich een internationaal hof van arbitrage. Wellicht kun je daar gelijk krijgen. Als er geen bond bereid is in actie te komen, kan het natuurlijk ook door de andere partij in de beperking....een speler.
Paul van Heertum
11 februari 2008, 23:05
Een Game in plaats van een match is al een stuk beter
Paul van Heertum
20 februari 2008, 14:11
'Sommige van mijn spelers komen uit hogere liga's, waar ze gewend zijn om problemen man op man op te lossen met een tegenstander. Handschoenen uit. Hier kan dat niet, terwijl ze wel worden uitgedaagd. Ik denk dat MacIver probeerde de boarding te raken. We gaan de komende dagen hard trainen en vrijdag zullen we klaar zijn voor Flyers', aldus Tenbult na de wedstrijd. Flyers staat echter voorlopig op 1-0,
Ijshockey zonder vechten is gewoon minder
Paul van Heertum
23 februari 2008, 01:55
Volgens mij zijn er gister avond 3 keer 2 + 2 gegeven voor een knokpartij
Staat nu morgen de IIHF aan de deur om Nederland eruit te flikkeren?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.