PDA

View Full Version : wat ik nog kwijt wilde...

Jordy Rutten
28 januari 2008, 20:55
Het bestuur van Nijmegen heeft niet goed gedaan aan het wegsturen van alle imports. Het klopt, we sparen hier flink geld mee uit. Maar dit is een kortzichtige gedachtegang. De Devils waren nou net een echt team; Rob, Josh en Benji hebben dit team omhoog geholpen! Dat er bepaalde spelers weg moesten begrijp ik, maar de factoren die Nijmegen ook echt een team maakte, zijn weg. En dan bedoel ik niet alleen de spelers, denken jullie dat de overgebleven jongens nog veel motivatie over zullen hebben?

Een voorbeeldje: Voor de Nijmegen-Geleen van anderhalve week terug, was al duidelijk dat play offs voor ons onhaalbaar waren. Maar toch gingen de jongens er vol in. en het resultaat mocht er wezen! Die ontlading, dit was een team waar je nog wat van kon verwachten.
Verwachten jullie nou dat die motivatie er nog zal zijn tegen de overige teams? Ik denk het niet, de reactie van de Nijmeegse spelers was namelijk ook niet positief. Omdat deze imports dit team vanaf het begin hebben meegemaakt, pasten ze erin. Als we nou weer nieuwe imports moeten gaan halen, moeten zij zich volledig kunnn integreren in een al bestaand team. We sparen hier flink geld mee uit, maar is dit de manier om 'onze jongens' te bedanken?

Ik dacht het niet!

Imports en Nederlandse spelers van de Devils, hartelijk bedankt voor dit seizoen.

Jordy Rutten

Erwin van den Boom
28 januari 2008, 21:50
het gaat hier niet om terecht of onterecht, en denk je nou echt dat de meeste imports volgend jaar weer voor nijmegen zouden uitkomen,er zijn er maar twee die terug mogen komen en dat zijn fink en josh

Paulie Rousseau
28 januari 2008, 22:27
Het geld is gewoon op...beetje flauw om dan te zeggen dat het ook een signaal naar het nederlands hockey is. Een team niet laten uitspelen is een bijzonder slecht signaal. Gewoon zeggen: geld is op vind ik sympathieker

Erwin van den Boom
28 januari 2008, 22:30
ben jij soms penningmeester bij de devils paulie?

Jan Tetteroo
28 januari 2008, 22:32
Nijmegen spaart geld uit, maar de teams waartegen ze nog uit moeten spelen kost het geld.
Voor zo'n uitgekleed team zullen veel mensen niet meer naar het stadion komen.
De tegenstanders betalen de rekening.

Erwin van den Boom
28 januari 2008, 22:45
groningen-nijmegen zal wel uitverkocht zijn en daarbij jullie hebben dit jaar toch geld genoeg!?

Paulie Rousseau
28 januari 2008, 22:46
ben jij soms penningmeester bij de devils paulie?

GELUKKIG NIET ERWIN: maar je breekt natuurlijk geen team op tijdens de competitie om een signaal af te geven (lol).
Overigens heb ik veel respect voor het bestuur van Nijmegen dit jaar. Vroeg me wel al af hoe lang ze het zouden bolwerken...

Erwin van den Boom
28 januari 2008, 22:53
mischien halen ze door deze actie wel het einde van de competitie,alles beter dan vroegtijdig te stoppen.want dan is de hele competitie naar de klote.

Paul van Heertum
28 januari 2008, 23:43
Lijkt me niet echt lekker om zo het seizoen af te sluiten

Rudy Bouquet
29 januari 2008, 00:09
Het is iets te makkelijk om de schuld bij Nijmegen neer te leggen. Het verleden laat zien dat het wel meer is gebeurd.

Alle Ere-divisie clubs en de bond moeten zich deze maatregel van Nijmegen aantrekken en daar gezamelijk in de toekomst een oplossing voor vinden.
Er zijn meerdere mogelijkheden; Bijvoorbeeld een andere competitie opzet waardoor in de competitie teams niet voor de play offs worden uitgesloten. Of de halve finalisten een beetje laten bijdragen aan de kosten voor de clubs die uitzichtloos een seizoen uit spelen. Misschien zijn er meer oplossingen.

Paul van Heertum
29 januari 2008, 00:12
Een tussenronde invoeren. Als je om de 5e plek speelt waren ze waarschijnlijk niet teruggestuurd denk ik.

Volgend jaar als er 8 of 9 ploegen meedoen moet je sws naar een tussenronde denk ik

Abe Brouwer
29 januari 2008, 08:09
De pech is dat de reguliere competitie al heel vroeg beslist was. Bizar dat nu al bekend is welke teams thuisvoordeel hebben in de playoffs, en ook nog de andere 2 playoff-teams. Verder zijn nu al de nrs 5,6 en 7 bekend. Een tussenronde zou overigens best een goed idee zijn. Of bij 9 teams een playoffs met 8 teams.

Eric van der Putten
29 januari 2008, 09:17
Of bij 9 teams een playoffs met 8 teams.

Dan gaat de competitie nog langer duren, dat willen we niet hebben... ::hyper::

Abe Brouwer
29 januari 2008, 09:52
Dan gaat de competitie nog langer duren, dat willen we niet hebben... ::hyper::
Klopt, maar dat probleem speelt ook als je een tussenronde of pre-playoffs invoert. Het zou bijv. schelen als je in het laatste weekend van september stert ipv eerste weekend van oktober. En wellicht kun je doorgaan t/m laatste weekend van maart. Maar dat is afhankelijk van in hoeverre er nog ijs beschikbaar is.

Rob Boumans
29 januari 2008, 11:17
Klopt, maar dat probleem speelt ook als je een tussenronde of pre-playoffs invoert. Het zou bijv. schelen als je in het laatste weekend van september stert ipv eerste weekend van oktober. En wellicht kun je doorgaan t/m laatste weekend van maart. Maar dat is afhankelijk van in hoeverre er nog ijs beschikbaar is.

Ik voel het al aankomen: de HTG-bokaal wordt weer uit het vet gehaald.....

Abe Brouwer
29 januari 2008, 11:35
Ik voel het al aankomen: de HTG-bokaal wordt weer uit het vet gehaald.....
Mag van mij. Is eigenlijk van de gekke dat er 3 clubs al rond half februari klaar zijn. Of een challengecup met teams die de playoffs niet hebben gehaald, eventueel met 1e divisieclubs erbij.

Piet de Kort
29 januari 2008, 12:26
Het bestuur van Nijmegen heeft niet goed gedaan aan het wegsturen van alle imports. Het klopt, we sparen hier flink geld mee uit. Maar dit is een kortzichtige gedachtegang. De Devils waren nou net een echt team; Rob, Josh en Benji hebben dit team omhoog geholpen! Dat er bepaalde spelers weg moesten begrijp ik, maar de factoren die Nijmegen ook echt een team maakte, zijn weg. En dan bedoel ik niet alleen de spelers, denken jullie dat de overgebleven jongens nog veel motivatie over zullen hebben?

Een voorbeeldje: Voor de Nijmegen-Geleen van anderhalve week terug, was al duidelijk dat play offs voor ons onhaalbaar waren. Maar toch gingen de jongens er vol in. en het resultaat mocht er wezen! Die ontlading, dit was een team waar je nog wat van kon verwachten.
Verwachten jullie nou dat die motivatie er nog zal zijn tegen de overige teams? Ik denk het niet, de reactie van de Nijmeegse spelers was namelijk ook niet positief. Omdat deze imports dit team vanaf het begin hebben meegemaakt, pasten ze erin. Als we nou weer nieuwe imports moeten gaan halen, moeten zij zich volledig kunnn integreren in een al bestaand team. We sparen hier flink geld mee uit, maar is dit de manier om 'onze jongens' te bedanken?

Ik dacht het niet!

Imports en Nederlandse spelers van de Devils, hartelijk bedankt voor dit seizoen.

Jordy Rutten

Ook leuk voor de seizoenkaarthouders!!!! ::party::

Remco Bambacht
29 januari 2008, 12:38

Voor 99 euro mag je niet klagen!

Piet de Kort
29 januari 2008, 12:47
Voor 99 euro mag je niet klagen!

Was dat van tevoren al ingecalculeerd bij Nimwege, Remco? Nimwege-Heerenveen had toch ook een leuke wedstrijd kunnen zijn met de imports erbij! Tenzij Friezeveen natuurlijk Nimwege overschat! ::hyper::

P.s. Remco, vergeet vanavond die cheque van € 500,00 niet voor Mike Lalonde #79! Januari 2008 moet ongetwijfeld zijn maand geweest zijn! Lijkt mij ook sterk dat hij deze maand nog door iemand anders in te halen is!

Remco Bambacht
29 januari 2008, 13:09
Was dat van tevoren al ingecalculeerd bij Nimwege, Remco? Nimwege-Heerenveen had toch ook een leuke wedstrijd kunnen zijn met de imports erbij! Tenzij Friezeveen natuurlijk Nimwege overschat! ::hyper::

P.s. Remco, vergeet vanavond die cheque van ? 500,00 niet voor Mike Lalonde #79! Januari 2008 moet ongetwijfeld zijn maand geweest zijn! Lijkt mij ook sterk dat hij deze maand nog door iemand anders in te halen is!

Nee niet ingecalculeerd. maar ook met die imports erbij hadden we weinig kans tegen Heerenveen. Ik vind het alleen spijtig dat we Finkenrath niet meer houden en dat Meanchoff weg moet, ik had hem graag met een kwalitatief betere groep gezien.

Oh ja en in januari kan nog veel gebeuren. Misschien wint Mike Rice hem wel? :thumsup:

Jordy Rutten
29 januari 2008, 14:00

Ja..die zijn echt allemaal door het dolle heen...:Frown::NoSmile:

Theo Haan
29 januari 2008, 16:28
Ik ben een seizoenkaarthouder en voordat ik aan 't begin van het bekerseizoen 99 euri neerlegde wist ik al dat ik dat niet deed voor mega-blits-top-of-the-notch ijshockey, maar om in Nijmegen een opstart naar een nieuwe ijshockeyclub te maken. Als je de forum-postings uit die tijd nog 's terughaalt zul je lezen dat in wezen iedereen in grote lijnen er ook zo over dacht, en iedereen wist dat dit geen Nijmegen-seizoen zou worden, en het volgende waarschijnlijk ook niet.

Ik begrijp niet zo goed waarom een dergelijke realistische gedachtegang is omgeslagen in allerlei romantische verwachtingen en uitspraken. Wat ik ook niet kan rijmen is dat in één thread word gesproken over een nep-niveau en in een ander over competitie-vervalsing. En wat mij persoonlijk al helemaal niet bevalt, maar dat ben ik dan, is dat je heel hard roept dat je Nijmegen-fan bent en vervolgens in zoveel mogelijk threads gaat melden wat een neppe beslissing je dit wel niet vind.

Money talks, Paulie zei 't al. Het seizoen is uit, de koek is op en er moet een nieuwe gebakken worden.

Ron Ridderhof
29 januari 2008, 16:35
Nijmegen spaart geld uit, maar de teams waartegen ze nog uit moeten spelen kost het geld.
Voor zo'n uitgekleed team zullen veel mensen niet meer naar het stadion komen.
De tegenstanders betalen de rekening.

Volgens mij deed Hijs vorig jaar hetzelfde, en ik kan het aan de ene kant wel begrijpen.
De competitie is wat betreft de deelname aan de playoffs nu beslist anders had het behoorlijke competitie vervalsing geweest.

Ro Herregraven
29 januari 2008, 17:24
Ik ben een seizoenkaarthouder en voordat ik aan 't begin van het bekerseizoen 99 euri neerlegde wist ik al dat ik dat niet deed voor mega-blits-top-of-the-notch ijshockey, maar om in Nijmegen een opstart naar een nieuwe ijshockeyclub te maken. Als je de forum-postings uit die tijd nog 's terughaalt zul je lezen dat in wezen iedereen in grote lijnen er ook zo over dacht, en iedereen wist dat dit geen Nijmegen-seizoen zou worden, en het volgende waarschijnlijk ook niet.

Ik begrijp niet zo goed waarom een dergelijke realistische gedachtegang is omgeslagen in allerlei romantische verwachtingen en uitspraken. Wat ik ook niet kan rijmen is dat in één thread word gesproken over een nep-niveau en in een ander over competitie-vervalsing. En wat mij persoonlijk al helemaal niet bevalt, maar dat ben ik dan, is dat je heel hard roept dat je Nijmegen-fan bent en vervolgens in zoveel mogelijk threads gaat melden wat een neppe beslissing je dit wel niet vind.

Money talks, Paulie zei 't al. Het seizoen is uit, de koek is op en er moet een nieuwe gebakken worden.

Posting van de week!

Ro Herregraven
29 januari 2008, 17:26
Mag van mij. Is eigenlijk van de gekke dat er 3 clubs al rond half februari klaar zijn. Of een challengecup met teams die de playoffs niet hebben gehaald, eventueel met 1e divisieclubs erbij.

HTG-bokaal voor Amsterdam, Nijmegen, Groningen en de kampioen van de 1e Divisie

Hans Brück-bokaal voor Zoetermeer, Eindhoven, Geleen2 en de winnaar van de 2e Divisie.

Jordy Rutten
29 januari 2008, 17:44
Theo, nooit heb ik de verwachtingen van de Devils geromantiseerd, en ik ben me er heel goed bewust van, dat je nou nog niet de beste prestaties mag verwachten. Ik ben ook altijd realistisch gebleven.

En wat mij persoonlijk al helemaal niet bevalt, maar dat ben ik dan, is dat je heel hard roept dat je Nijmegen-fan bent en vervolgens in zoveel mogelijk threads gaat melden wat een neppe beslissing je dit wel niet vind.

Ik ben het niet eens met de beslissing van het bestuur, dus dat maakt mij een mindere Nijmegen-fan? Ik heb geen woord gerept over een nep niveau of over competitievervalsing, geen letter! Wel heb ik geschreven dat ik het totaal niet eens ben met deze beslissing, juist omdat je door dit soort besluiten weer terug bij af bent.

Jij bent het dus blijkbaar wel eens met de beslissing van het bestuur (of ik begrijp je verkeerd) dus leg jij me nou dan eens uit waarom het dus ook eens bent met de beslissing om ook Meanchoff, Finkenrath en Tataryn vervroegd naar huist te sturen?

Jan de Jong
29 januari 2008, 18:22
In mijn ogen velies je een hoop geloofwaardigheid met deze beslissing, vooral met het oog op volgend seizoen.
Is iig niet erg motiverend voor de nieuwe imports volgend seizoen.

Theo Haan
29 januari 2008, 18:25
't punt is dat de mensen die deze beslissing hebben genomen, dezelfde mensen zijn die er alles aan gedaan hebben om voor jou en mij de vrijdagavond/hockeyavond te behouden. Natuurlijk mag je van alles en nog wat vinden, ik vind 't nogal ongepast om voor de meute uit te gaan met deze kritieken. Daarmee impliceer ik niet dat je een mindere supporter bent dan wie dan ook. Bovendien ben ik er vrij zeker dat jij net zo min als ik alle ins en outs rondom deze beslissing kent. Wij weten niets van de afspraken die het hele seizoen tussen bestuur-coach-spelers worden gemaakt, en dus ook niet over het nakomen daarvan en wie en wat de factoren hierin zijn. Ik vind het om die reden vreemd en niet zo nodig dat je zo uitgesproken bent op verschillende plaatsen in 't forum.

Dat alles heeft niets te maken met eens of oneens.

Jordy Rutten
29 januari 2008, 18:41
't punt is dat de mensen die deze beslissing hebben genomen, dezelfde mensen zijn die er alles aan gedaan hebben om voor jou en mij de vrijdagavond/hockeyavond te behouden.

En daar ben ik deze mensen ook heel erg dankbaar voor. Complimenten aan deze mensen. Maar wil dat zeggen dat deze mensen dan ook volledig 'carte blanche' hebben? Ik vind het gewoon heel erg jammer dat de spelers weg zijn, ik vind het geen slimme zet. Maar het zij zo.
Ik wens daarom het bestuur bij deze ook veel succes toe bij het zoeken naar nieuwe spelers.

Rob Stuart
31 januari 2008, 10:25
GELUKKIG NIET ERWIN: maar je breekt natuurlijk geen team op tijdens de competitie om een signaal af te geven (lol).
Overigens heb ik veel respect voor het bestuur van Nijmegen dit jaar. Vroeg me wel al af hoe lang ze het zouden bolwerken...

Ik ben blij dat jij weet hoe de club er voor staat ........ oordeel niet over dingen waar je niks van weet!!

Rob Stuart
31 januari 2008, 10:27
In mijn ogen velies je een hoop geloofwaardigheid met deze beslissing, vooral met het oog op volgend seizoen.
Is iig niet erg motiverend voor de nieuwe imports volgend seizoen.

Als de nieuwe imports gewoon doen waar ze voor betaald worden is er niks aan de hand!

Dennis Albers
31 januari 2008, 16:56
Inderdaad. Theo for president. Zeer zinnige woorden en helemaal mee eens.

Herman Hummel
31 januari 2008, 21:27
HTG-bokaal voor Amsterdam, Nijmegen, Groningen en de kampioen van de 1e Divisie

Hans Brück-bokaal voor Zoetermeer, Eindhoven, Geleen2 en de winnaar van de 2e Divisie.

Kijk dat lijkt mij ook wel wat.
Leuk idee.