View Full Version : geen imports meer
Harry Batist
28 januari 2008, 19:03
Worden wel erg makkelijk 3 punten dan a.s. Zaterdag::hyper::::party::
René van Eldik
28 januari 2008, 19:04
http://www.nijmegendevils.nl/item.asp?ID=379
Hier staat het hele breicht dat Nijmegen het seizoen afmaakt zonder de imports.
Jordy Rutten
28 januari 2008, 19:06
...heel erg jammer, had jullie graag allemaal volgend seizoen nog terug gezien. Het mocht niet zo zijn.
Benji, Rob, Steve, Benny, Tom, Josh en Mike. Hartelijk bedankt voor dit seizoen!
Jordy
René van Eldik
28 januari 2008, 19:09
Hier staat het hele bericht geschreven.
Erwin van den Boom
28 januari 2008, 19:28
harry veel geluk met je 3 punten.
Harry Batist
28 januari 2008, 19:28
harry veel geluk met je 3 punten. Jammer voor jullie Erwin had liever meer tegenstand verwacht Zaterdag, toch s6 met het komende seizoen
Erwin van den Boom
28 januari 2008, 19:29
jullie ook succes in de play offs.
Jordy Rutten
28 januari 2008, 19:35
En hoe gaan ze dit volgend seizoen oplossen? Weer een hele rits nieuwe imports? Naar mijn mening is dit echt geen slimme zet geweest.
Rick Ordelman
28 januari 2008, 19:36
Jammer voor de imports, maar ik kan de keuze van het bestuur ook wel begrijpen.
Wel mooi voor de jonge jongens die krijgen nu meer ijstijd en nu meer ervaring op kunnen doen.
Harry Batist
28 januari 2008, 19:36
Ligt er maar net aan hoe groot je financien zijn Jordy, niet al te groot denk ik en is dit de oplossing op dit moment, slim zeker niet maar misschien wel de enige optie om door te werken naar volgend seizoen
Erwin van den Boom
28 januari 2008, 19:38
het is wel te begrijpen dat het bestuur deze maatregel neemt het scheelt de club heel veel geld,tel maar op geen huurhuis-verzekeringen-auto-salarissen enz enz.
Gerard Kuiper
28 januari 2008, 19:51
Ik ruik weer winstkansen voor de Grizzlies::party::
Serieus: zonde voor Nijmegen, maar wel te begrijpen. En het Nijmeegse bestuur maakt een goed punt door te zeggen dat een competitie met zoveel buitenlanders echt onhoudbaar is.
Jordy Rutten
28 januari 2008, 19:58
Ik ruik weer winstkansen voor de Grizzlies::party::
Hé Gerard. Bij de eerstvolgende Nijmegen-Groningen zou ik je toch op een pint trakteren. Die komt zo wel erg in gevaar h?.:wink::yawinkle:
Rick Ordelman
28 januari 2008, 20:01
Hé Gerard. Bij de eerstvolgende Nijmegen-Groningen zou ik je toch op een pint trakteren. Die komt zo wel erg in gevaar h?.:wink::yawinkle:
Dat word dan pas volgend seizoen Nijmegen speelt nog een keer uit tegen Groningen.
Frank Mares
28 januari 2008, 20:02
Het is gewoon een vrom van competitie vervalsing, aangezien Amsterdam nog tegen Nijmegen moet en Amsterdam nog in de race is voor play-off plaats.
Mike van Megen
28 januari 2008, 20:04
zonder te kijken naar het resterende programma, en het feit dat ik het wel kan begrijpen, vind ik dit competitie vervalsing!
den haag heeft dit ook al eens gedaan, en het is niet sporrtief t.o.v. de andere ploegen,
neem geleen, die gaan mischien wel voor de derde plek, word nu lastig, aangezien den haag al 3 punten kado krijgt komend weekend!
nogmaals, deels begrijp ik het wel, maar eens ben ik het er niet mee!
Erwin van den Boom
28 januari 2008, 20:08
wel jammer dat het seizoen niet word afgemaakt met deze spelers, maar de maatregel die is genomen is wel te begrijpen. het scheelt de club best wel veel geld, denk maar aan huisvesting-auto"s-verzekeringen-matriaal enz enz.
Rob Boumans
28 januari 2008, 20:16
Dat het de club veel geld scheelt is duidelijk.Wat ik een beetje kinderachtig vind van Dhr. Diehle is om hiermee zogenaamd een statement te maken tegenover de rest van de clubs dat de situatie met de buitenlanders onhoudbaar is.Hij (en zijn medebestuursleden) hebben er zelf voor gekozen om mee te doen aan het halen van vele buitenlanders.Zij hadden ook kunnen kiezen,net als Groningen,om het halen van buitenlanders te beperken.Nu worden de laatste wedstrijden afgewerkt zonder buitenlanders.
Dit is gewoon een maatregel om de club geld te laten besparen en niets anders.Niet om Nederlandse spelers een kans te geven of voor wat voor andere reden dan ook.
Emile Joosten
28 januari 2008, 20:26
Hier staat het hele breicht dat Nijmegen het seizoen afmaakt zonder de imports.
Lijkt me 'n geval van competitievervalsing!!
Puk Daniels
28 januari 2008, 20:38
Lijkt me 'n geval van competitievervalsing!!
Eigenlijk zou je alle wedstrijden van Nijmegen uit de uitslagen moeten schrappen. Dan trek je het weer recht.
Jean-Paul Broeren
28 januari 2008, 21:02
Eigenlijk zou je alle wedstrijden van Nijmegen uit de uitslagen moeten schrappen. Dan trek je het weer recht.
wat een dom gezwets sommige clubs trekken net voor de play-offs ook spelers aan om sterker te worden is ook comp. vervalsing.
Dennis Albers
28 januari 2008, 21:08
Zegt een supporter van een club die 20 Januari een nieuwe verdediger heeft gepresenteerd in dhr. Kratky voor alleen de play-offs.
Erwin van den Boom
28 januari 2008, 21:11
competitievervalsing?ik denk niet dat het bestuur van nijmegen daar op uit is ,dit is puur kosten besparing of willen jullie volgend jaar weer een team minder.en daarbij met of zonder imports zou het niet uit moeten maken wie 1-2-3-4 wordt want als je kampioen wilt worden moet je gewoon je eigen wedstrijden in de play-offs winnen en niet anders.
Marc van de Wall
28 januari 2008, 21:14
Hier staat het hele bericht geschreven.
Ik heb mijn pool al aangepast!!!
Erwin van den Boom
28 januari 2008, 21:15
hoezo,heeft nijmegen veel punten van geleen gepakt?
Dennis Albers
28 januari 2008, 21:17
Zie mijn eerdere posting over dhr. Kratky die recentelijk is gehaald. Dit is dan ook competitievervalsing omdat Geleen spelers loopt te halen aan het einde van de competitie. Dit is dan ook niet helemaal fris.
Patrick van Dongen
28 januari 2008, 21:19
Natuurlijk is dit een vorm van Competitie vervalsing, maar wel begrijpelijk vanuit de club gezien. Als deze maatregel betekend dat er volgend jaar weer hockey wordt gespeeld in Nijmgen dan mogen ze van mij. Waar ik me wel ongelooflijk aan stoor is de opmerking :
"Daarnaast besparen we als club een flink bedrag dat we volgend seizoen kunnen inzetten en willen we de andere clubs duidelijk maken dat ijshockey volgens het huidige model met heel veel buitenlanders eigenlijk onhoudbaar is."
Weer dat geklets over de imports. Wanneer dringt het nou eens door dat we die importspelers keihard nodig hebben om de sport in Nederland enigzins op niveau te kunnen beoefenen. Zie de tread Niveau in Nederland is Nep (http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=1268) waar dit al meer dan uitgebreid aan bod kwam!
Dennis Albers
28 januari 2008, 21:27
Amsterdam is helemaal nergens meer in de race voor.
Barry Robeerst
28 januari 2008, 21:44
Had eigenlijk ook een andere discussie verwacht. Iedereen heeft het over geld besparen en begrijpt het of over competitievervalsing. Dat geloof ik allemaal wel mijn vraag is:
zou het volgend seizoen niet lastiger worden om 'echt goede' import(s) te halen naar Nijmegen??? (en misschien Nederland)
Een import (zeker op een wat hoger niveau) gaat uiteraard research doen of hij wel de juiste keuze maakt voordat hij tekend bij een club. Een signaal als dit zal daar niet ten goede aan doen. Of denk ik nu te ver?
Rob Boumans
28 januari 2008, 21:57
Had eigenlijk ook een andere discussie verwacht. Iedereen heeft het over geld besparen en begrijpt het of over competitievervalsing. Dat geloof ik allemaal wel mijn vraag is:
zou het volgend seizoen niet lastiger worden om 'echt goede' import(s) te halen naar Nijmegen??? (en misschien Nederland)
Een import (zeker op een wat hoger niveau) gaat uiteraard research doen of hij wel de juiste keuze maakt voordat hij tekend bij een club. Een signaal als dit zal daar niet ten goede aan doen. Of denk ik nu te ver?
Daar zal Nijmegen volgend jaar geen last meer van hebben want de voorzitter zal verder willen gaan met voornamelijk Nederlandse spelers getuige zijn statement over buitenlanders in de Nederlandse competitie.
Overigens zijn de meeste imports wel gewend aan het "hire & fire" systeem in het ijshockey.
Barry Robeerst
28 januari 2008, 22:02
Ja "hire&fired" zullen ze wel aangewend zijn maar dat ze de hele zwik buiten gooien dat niet.
Eric Simons
28 januari 2008, 22:05
goeie zet zou de rest een voorbeeld aan moeten nemen wordt de hele competitie leuker eindelijk een bestuur met ballen
Erwin van den Boom
28 januari 2008, 22:21
mischien wel beter minder imports, dan word het niveau wel lager maar wel leuker en meer spanning en kan iedereen kans maken op het kampioensschap en niet alleen de clubs met geld.
Paulie Rousseau
28 januari 2008, 22:34
goeie zet zou de rest een voorbeeld aan moeten nemen wordt de hele competitie leuker eindelijk een bestuur met ballen
weer een bestuur zonder geld, bedoel je natuurlijk
Barry Robeerst
28 januari 2008, 22:44
In alle takken van sport is geld van invloed dus ook ijshockey. Jammer genoeg is dat een feit en gelukkig zijn er underdogs die weleens laten zien dat geld niet altijd de doorslaggevende factor is.
Maar stel je zegt geen imports meer dan zullen de clubs met het geld de betere Nederlandse jongens aantrekken. Kortom is het dus zo dat de competitie al start aan de bestuurstafel die het meeste geld kan binnen halen zal al een voorsprong hebben. Je kan zelfs nog verder en zeggen alleen eigen opgeleide spelers, zelfs dan zouden de clubs die het meeste geld kunnen steken in de opleiding een voorsprong hebben. Kortom zullen er hele goede maatregelen moeten komen mbt import beleid, en er bij neer leggen dat geld altijd een belangrijke factor is.
Persoonlijk ben ik er ook voor dat er minder imports spelen in het Nederlandse ijshockey. Het liefst 3 maar dan wel van een hoge kwaliteit zodat (jeugdige) Nederlandse speler er iets aan hebben en hier van kunnen leren.
Maar dan nog weet ik niet of ik het nou een slimme of juist domme actie vind wat er hier gebeurd. Dus overtuig mij eens waarom het nou zo slim is om dit te doen, want ik blijf denken dat het op langere termijn weer nadelen met zich mee kan nemen.
Paul van Heertum
28 januari 2008, 23:41
Waar staat dat ze volgend seizoen niet (kunnen) terugkeren?
Patrick van Dongen
28 januari 2008, 23:45
Als jij dat leuker vindt ga dan lekker naar de 1e divisie kijken ! Weer zo'n opmerking waarvan ik:Bonk::toimonster:::animgoal::Pfft.... sommige leren het nooit.
René van Eldik
29 januari 2008, 00:48
Of het de juiste keuze is ja of nee, persoonlijk vind ik dat ze ook naar het publiek toe die 4 wedstrijden moeten uitspelen met de imports.
Wat ik ook vind is dat er een systeem moet komen waarin alle clubs ongeacht of ze veel of weinig geld hebben evenveel kans maken qua aantrekken van speler.
Gebruik het eerder genoemde puntensysteem uit oostenrijk. Dure spelers gaan tenkoste van je punten, oftewel komt het met dat systeem niet uit de lengte dan maar uit de breedte en krijg je vanzelf de beperking van spelers in welke vorm dan ook.
Paul van Heertum
29 januari 2008, 01:57
En hoe kan een club zijn hogere budget gebruiken om meer geld te generen?
Rudy Bouquet
29 januari 2008, 07:50
Het is iets te makkelijk om de schuld bij Nijmegen neer te leggen. Het verleden laat zien dat het wel meer is gebeurd.
Alle Ere-divisie clubs en de bond moeten zich deze maatregel van Nijmegen aantrekken en daar gezamelijk in de toekomst een oplossing voor vinden.
Er zijn meerdere mogelijkheden; Bijvoorbeeld een andere competitie opzet waardoor in de competitie teams niet voor de play offs worden uitgesloten. Of de halve finalisten een beetje laten bijdragen aan de kosten voor de clubs die uitzichtloos een seizoen uit spelen. Misschien zijn er meer oplossingen.
Abe Brouwer
29 januari 2008, 08:03
In hoeverre is er sprake van competitie-vervalsing als de 4 playoff-teams al zo'n beetje bekend zijn terwijl de 2 teams met thuisvoordeel ook al zo'n beetje bekend zijn. Verder is Amsterdam al zo'n beetje zeker van de 5e plaats, Nijmegen 6e en Groningen 7e. Echt veel invloed zal het niet hebben lijkt me.
Hoe zit het eigenlijk met spelerscontracten? Worden die spelers soms per wedstrijd betaald? Of kunnen ze zomaar ontslagen worden waarbij loonbetaling direct stopt?
Rudy Bouquet
29 januari 2008, 08:10
In hoeverre is er sprake van competitie-vervalsing als de 4 playoff-teams al zo'n beetje bekend zijn terwijl de 2 teams met thuisvoordeel ook al zo'n beetje bekend zijn. Verder is Amsterdam al zo'n beetje zeker van de 5e plaats, Nijmegen 6e en Groningen 7e. Echt veel invloed zal het niet hebben lijkt me.
Hoe zit het eigenlijk met spelerscontracten? Worden die spelers soms per wedstrijd betaald? Of kunnen ze zomaar ontslagen worden waarbij loonbetaling direct stopt?
Abe het natuurlijk nooit leuk als de club zijn imports wegstuurd. Niet voor de clubs die nog tegen ze of juist niet meer tegen ze moet spelen, niet voor de supporters ens.
Metname de tegenstanders die nog belang hebben op een sterk Nijmegen in dit geval is het niet leuk.......en ruikt het wel naar een onbedoelde beinvloeding van de competitie. De plaatsen zijn nog niet geheel zeker.
Misschien staat er wel in het contract: Bij uitzichtloosheid play-offs ,,,,,,,,, of misschien staan er wel andere aspecten in waarbij clys spelers van hun verplichtingen kunnen vrijwaren.
Abe Brouwer
29 januari 2008, 08:21
Het resterende programma van Nijmegen:
Amsterdam uit, Den Haag thuis, Heerenveen thuis en Groningen uit.
Voor Heerenveen (1e plaats) en Den Haag (3e plaats) lijkt me dat gunstig.
Rudy Bouquet
29 januari 2008, 08:39
Het resterende programma van Nijmegen:
Amsterdam uit, Den Haag thuis, Heerenveen thuis en Groningen uit.
Voor Heerenveen (1e plaats) en Den Haag (3e plaats) lijkt me dat gunstig.
Gunstig of niet maakt toch niet helemaal uit. 2x zonder imports tegen Den Haag en 2x met imports tegen Geleen zou wel van invloed kunnen zijn op de eindrangschikking.
Nog even verder: Als Amsterdam vanaf vanbdaag alles wint en Eaters op de wedstrijd tegen Groningen na alles verliest zijn het wel precies de 3 punten die Amsterdam tegen een met imports spelend Nijmegen die de doorslag geven dat Amsterdam niet in de play offs zit. Het gaat mij bij voorgaande zinnen niet om de relaiteit maar om wat wel en niet mogelijk was.
Eric van der Putten
29 januari 2008, 09:19
Gunstig of niet maakt toch niet helemaal uit. 2x zonder imports tegen Den Haag en 2x met imports tegen Geleen zou wel van invloed kunnen zijn op de eindrangschikking.
Nog even verder: Als Amsterdam vanaf vanbdaag alles wint en Eaters op de wedstrijd tegen Groningen na alles verliest zijn het wel precies de 3 punten die Amsterdam tegen een met imports spelend Nijmegen die de doorslag geven dat Amsterdam niet in de play offs zit. Het gaat mij bij voorgaande zinnen niet om de relaiteit maar om wat wel en niet mogelijk was.
Daarnaast kan er ook invloed zijn op het totale doelsaldo, mochten de Trappers en de Flyers exact gelijk eindigen in de onderlinge wedstrijden...
Hetzelfde zou misschien, heb het niet uitgezocht, het geval kunnen zijn bij de strijd om de 3e en 4e plaats.
Luitzen van der Heide
29 januari 2008, 10:32
Kortom het wegsturen van de imports -die gehaald zijn vanwege het ontbreken van voldoende kwaliteit in Nederland- is onethisch ten opzichte van de imports, supporters en andere clubs. Nijmegen heeft -daar ga ik althans even vanuit- een begroting die wordt gebaseerd op een de gehele competitieronde.
Dat zij vanuit financiele overwegingen komen tot een dergelijk besluit vind ik dan ook een dooddoendertje. Ik vraag me overigens af of de contracten worden afgekocht of dat zij worden ontbonden?
In mijn beleving is de acherliggende argumentatie met betrekking tot het iets aan andere clubs duidelijk willen maken is al helemaal niet realistisch. Zou je als Nijmegen dat willen uitdragen dan had je helemaal geen imports aangetrokken. Dat is pas een standpunt innemen met betrekking tot het onhoudbare model van de huidige situatie....
Anders zou het zijn geweest als de imports mogelijkheden hebben om elders nog een verlenging van hun seizoen te verkrijgen. Het dan laten gaan van je imports -zoals b.v. Carlenius van Groningen- is dan nog te rechtvaardigen. Maar dat is volgens eigen zeggen niet de reden geweest om te komen tot dit besluit.
Ik wil het nog niet direct competitie vervalsing noemen omdat er uiteraard meer facetten zijn die van invloed kunnen zijn op de nog te spelen wedstrijden maar handig en doordacht is het in mijn ogen niet..
Rob Boumans
29 januari 2008, 10:40
Voor de goede orde Rudy.Geleen moet van zijn laatste 4 wedstrijden er nog ergens 1 winnen,kan zelfs in overtime.
Stand nu: Geleen 20-33 Amsterdam 20-22
dus bij 35 punten is Geleen niet meer in te halen door Amsterdam die maximaal op 34 punten kunnen komen.
Rudy Bouquet
29 januari 2008, 10:50
Voor de goede orde Rudy.Geleen moet van zijn laatste 4 wedstrijden er nog ergens 1 winnen,kan zelfs in overtime.
Stand nu: Geleen 20-33 Amsterdam 20-22
dus bij 35 punten is Geleen niet meer in te halen door Amsterdam die maximaal op 34 punten kunnen komen.
Dat weet ik Rob.........daar gaat mijn posting ook precies over. Dus als Amsterdam de laatste uitwedstrijd tegen Nijmegen ook ten een team zonder imports had gespeeld hadden zij er waarschijnlijk niet 3 punten verloren. En in dit geval is Den Haag met nog twee wedstrijden tegen nNijmegen helemaal bevoordeeld.
Paulie Rousseau
29 januari 2008, 11:05
Toch niet juist Rudy: want Eaters heeft 4x tegen een met imports spelend Nijmegen gespeeld en Amsterdam 3x.
Rudy Bouquet
29 januari 2008, 11:33
Toch niet juist Rudy: want Eaters heeft 4x tegen een met imports spelend Nijmegen gespeeld en Amsterdam 3x.
Haha Paulie dat klopt ook. Heb je helemaal gelijk in. Maar ik wilde alleen maar aangeven dat clubs nu wel en niet worden bevoordeeld als een team vroegtijdig zijn imports wegstuurd. Alleen vind ik het niet alleen een probleem van Nijmegen maar van alle clubs en de bond. Je moet dit in de toekomst op enige wijze zien te voorkomen....
Rob Stuart
29 januari 2008, 12:19
En hoe gaan ze dit volgend seizoen oplossen? Weer een hele rits nieuwe imports? Naar mijn mening is dit echt geen slimme zet geweest.
Hey Jordy,
Alle respect voor de spelers, maar deze jongens hebben niet gebracht wat ze zouden MOETEN brengen binnen het team.
Ze zijn allemaal even aardig, maar op het ijs komen ze niet ver. Het is dan ook een slimme zet van het bestuur om hun te bedanken.
Laat de jonge jongens maar het seizoen afmaken en kijken hoe hun het gaan doen.
Ik weet niet wat jij van de imports vind maar ik vind niet dat ze het nu zo goed hebben gedaan. Zeker een Mike Rice zou veel beter moeten kunnen spelen, en ik hoop hem ook volgend jaar hier niet terug te zien (evenals ook een aantal andere imports) .
Klaas van Dal
29 januari 2008, 12:25
Nijmegen heeft nu meer tijd om zich voor te bereiden op aankomend jaar. Toen Nijmegen te horen kreeg dat ze de Devils werden hadden ze nog maar 1 maand geloof ik om een keuze te maken met betrekking tot de imports. Dit jaar kunnen ze betere spelers aantrekken door een beter contract aan te bieden. Darom denk ik niet dat Nijmegen het moeilijk gaat krijgen met het vinden van goede imports. Wel vind ik dat ze net zo veel effort moeten steken in het terug halen van spelers zoals Bob Teunissen en Kevin Bruijsten en misschien wat Nijmegees talent dat in duitsland speelt. Zet hier een aantal goede imports bij en je hebt een goed team dat veel kan berijken.
Paul van Heertum
29 januari 2008, 13:20
Hey Jordy,
Alle respect voor de spelers, maar deze jongens hebben niet gebracht wat ze zouden MOETEN brengen binnen het team.
Ze zijn allemaal even aardig, maar op het ijs komen ze niet ver. Het is dan ook een slimme zet van het bestuur om hun te bedanken.
Ik weet niet wat jij van de imports vind maar ik vind niet dat ze het nu zo goed hebben gedaan. Zeker een Mike Rice zou veel beter moeten kunnen spelen, en ik hoop hem ook volgend jaar hier niet terug te zien (evenals ook een aantal andere imports) .
Welke imports wil je wel terug zien?
Jordy Rutten
29 januari 2008, 13:48
Hey Jordy,
Mike Rice en Joey Grasso (heb ik trouwens al lang gezegd) hadden van mij zo snel mogelijk weg mogen gaan. Grasso was al weg. Rice nog niet.
Het klopt: Veel imports hebben niet waar gemaakt wat ze waar hadden kúnnen maken. Klopt, van veel imports (Yawney, Musga, Benedetti) heb ik meer verwacht. Maar nog steeds is het niet netjes om ze er nou allemaal uit te flikkeren.
Naar mijn gevoel hebben alle imports (Rice dan wat minder) hard gewerkt in Nijmegen, en is dit geen nette manier van handelen naar de jongens toe.
En daarbij hebben ze gewoon álle imports naar huis gestuurd, inclusief de drie imports die dit team draaiende hielden: Finkenrath, Meanchoff en Tataryn!
Dit waren dé imports, zij hebben meegeholpen met het opbouwen van de Devils dit seizoen. Om imports te vinden die weer in het team passen, moet je erg flexibele mensen zien te vinden. Want als we alle imports gewoon het seizoen uit hadden laten spelen, hadden we netjes afscheid kunnen nemen van de tegenvallende imports, en hadden we Meanchoff, Tataryn en Finkenrath gewoon kunnen blijven houden. En als ze echt in zulke geldnood zaten, hadden ze wel bij Dar om wat extra centen kunnen vragen.
Hopelijk vinden we voor volgend seizoen weer wat goede imports, die het spel wat mooier maken. Want voor de rest van het seizoen zie ik het somber in.
En door dit soort publiciteit verwacht ik dus geen voller Triavium:
http://www.gelderlander.nl/sport/article2546749.ece
Frans Rossen
29 januari 2008, 14:09
Dit is mijn eerste posting op dit forum, afgelopen zondag heb ik alleen maar lopen te balen over het spel van de imports.
Ik vind jammer van Meanchoff, Tataryn en Herr Flick, deze spelers brachten genoeg bagage mee, maar de rest mocht van mij zondag al een postzegel op hun achterste krijgen ,dus mijn wens is uitgekomen.
Groetjes van Frans uit het mooie Nijmegen.
Emile Joosten
29 januari 2008, 14:34
Het is iets te makkelijk om de schuld bij Nijmegen neer te leggen. Het verleden laat zien dat het wel meer is gebeurd.
Alle Ere-divisie clubs en de bond moeten zich deze maatregel van Nijmegen aantrekken en daar gezamelijk in de toekomst een oplossing voor vinden.
Er zijn meerdere mogelijkheden; Bijvoorbeeld een andere competitie opzet waardoor in de competitie teams niet voor de play offs worden uitgesloten. Of de halve finalisten een beetje laten bijdragen aan de kosten voor de clubs die uitzichtloos een seizoen uit spelen. Misschien zijn er meer oplossingen.
Ach, begrijp het wel. Nijmegen spaart zo geld uit en kan dat beter inzetten voor het komend seizoen. De competitie is zo goed als gelopen en ik ga ervan uit dat de play-off-kandidaten ook mét de imports van Nijmegen zouden hebben gewonnen. Dus ook geen competitievervalsing zoals ik eerder schampertjes opmerkte!
Addie Wegdam
29 januari 2008, 15:47
Het publiek is naar mijn mening de dupe van het wegsturen van alle imports. Al waren de meeste imports niet geweldig we gaan nu verder met een eerste divisie team en is dat nog leuk om naar te kijken ?
Connor MacLeod
29 januari 2008, 16:33
Zal een leuke wedstrijd worden 16-2-2008 Groningen-Nijmegen
Dan kunnen de Nederlandse jongens laten zien waar ze staan qua nivo zonder al die buitenlanders
Rob Stuart
29 januari 2008, 18:45
Welke imports wil je wel terug zien?
Er is er in mijn ogen maar 1'tje die terug MOET komen en dat in onze Duitse vriend, Finkenrath.
Hij is (vind ik) de enige die zichzelf bewezen heeft!
Rob Stuart
29 januari 2008, 18:52
En daarbij hebben ze gewoon álle imports naar huis gestuurd, inclusief de drie imports die dit team draaiende hielden: Finkenrath, Meanchoff en Tataryn!
Dit waren dé imports, zij hebben meegeholpen met het opbouwen van de Devils dit seizoen.
Ik weet niet welk seizoen jij hebt gezien Jordy, maar ik heb toch iets anders gezien. Finkenrath heeft het erg goed gedaan. Rob kan het niet omdat hij totaal geen ervaring en overwicht heeft en zelf ook zeker niet de beste ijshockey'er is. Josh is niet slecht maar ook niet veel beter als iedere Nederlandse jongen, deze imports moeten of voor niks komen spelen ofwel niet komen. Laten we eerlijk zijn, voor het geld zijn er betere imports te krijgen.
En Jordy .... het heeft ook erg veel met de mentaliteit van de spelers te maken!!! Tussen niet kunnen en je best niet (genoeg) doen is ook een groot verschil!
Jan van Son
30 januari 2008, 14:42
Natuurlijk is dit een vorm van Competitie vervalsing, maar wel begrijpelijk vanuit de club gezien. Als deze maatregel betekend dat er volgend jaar weer hockey wordt gespeeld in Nijmgen dan mogen ze van mij. Waar ik me wel ongelooflijk aan stoor is de opmerking :
"Daarnaast besparen we als club een flink bedrag dat we volgend seizoen kunnen inzetten en willen we de andere clubs duidelijk maken dat ijshockey volgens het huidige model met heel veel buitenlanders eigenlijk onhoudbaar is."
Weer dat geklets over de imports. Wanneer dringt het nou eens door dat we die importspelers keihard nodig hebben om de sport in Nederland enigzins op niveau te kunnen beoefenen. Zie de tread Niveau in Nederland is Nep (http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=1268) waar dit al meer dan uitgebreid aan bod kwam!
Zinnig stukje geheel mee eens
Jan van Son
30 januari 2008, 14:45
Met ballen? Maar dan straks zonder pucks?
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.