PDA

View Full Version : Scheisrechters even iets op zijn plaats zetten

Bram Snoeren
28 januari 2008, 14:32
Natuurlijk zullen er atijd discussies gevoerd blijven worden over de Zebra´s en dat is niet abnormaal maar toch worden op een of andere manier voornamelijk door supporters van andere clubs de Tilburgse scheidsrechters de dupe van het geroep zoniet beschuldigingen dat deze scheidrechters partijdig fluiten en nog andere zaken.
Hiervoor is de NIJB gezwicht en besloten dat er geen Tilburgse refs in de bekerfinale mochten fluiten.
En wat ik nu schrijf komt dus absoluut niet van de refs maar ik kan me zo langzamerhand voorstellen dat deze jongens zich erg bij de neus genomen voelen en zich gaan afvragen wat zij eigenlijk aan het doen zijn, ook zij trainen en volgen cursussen en rijden heel het land door om te fluiten en krijgen als beloning dat ze een belangrijke wedstrijd als de bekerfinale niet mogen fluiten.
Ik neen het daarom voor deze mensen op.........en het klinkt misschien zielig maar beseft ijshockeyend Nederland weleens waneer de Tilburgse refs zouden stoppen met fluiten dat het dan ver gedaan is met het ijshockey in Nederland want geen enkele GEEN ENKEL club in Nederland levert zoveels refs af als Tilburg.
En nogmaals dit zijn mijn eigen bevindingen, voor mij zijn onze refs een goede groep mensen die altijd hun uiterste best doen om het door ons zo geliefde spelletje tot een goed einde te brengen......en ja zij maken fouten maar tenslotte zijn het ook maar mensen.

Jordy Rutten
28 januari 2008, 14:48
Ik ben het bijna helemaal met je posting eens, Bram. Ik heb (ja, dit komt echt van een Nijmegensupporter) helemaal niet zo een hekel aan de Tilburgse scheidsen.
Misschien zal ik hier wel commentaar op krijgen van mijn mede-Devils-fans, maar ik vind de Tilburgers helemaal niet eens zo partijdig fluiten.
De enige slechte scheids uit tilbostad vind ik Meneer Waardeloos. Maar van de twee slechtste uit deze competitie komt er een uit Nijmegen...dhr De Brabander (wat wil je ook met zo een achternaam) en dhr. Britt (zet hem alstjeblieft nu nog op het vliegtuig terug naar de V.S.!)

Hiervoor is de NIJB gezwicht en besloten dat er geen Tilburgse refs in de bekerfinale mochten fluiten.

Dat is het enige waarin ik het niet met je eens ben. De NIJB heeft juist gehandeld. Zo hebben zij enige beschuldigingen van partijdige scheidsen in de kiem kunnen smoren. Ze hebben dus geleerd van hun fouten.

Dus in plaats van er twee Tilburgers op te zetten, laten ze Ray Charles en Jules de Corte fluiten. Wie kan daar nou iets op tegen hebben?

Luitzen van der Heide
28 januari 2008, 14:58
Natuurlijk zullen er atijd discussies gevoerd blijven worden over de Zebra´s en dat is niet abnormaal maar toch worden op een of andere manier voornamelijk door supporters van andere clubs de Tilburgse scheidsrechters de dupe van het geroep zoniet beschuldigingen dat deze scheidrechters partijdig fluiten en nog andere zaken.
En wat ik nu schrijf komt dus absoluut niet van de refs maar ik kan me zo langzamerhand voorstellen dat deze jongens zich erg bij de neus genomen voelen en zich gaan afvragen wat zij eigenlijk aan het doen zijn, ook zij trainen en volgen cursussen en rijden heel het land door om te fluiten en krijgen als beloning dat ze een belangrijke wedstrijd als de bekerfinale niet mogen fluiten.
Ik neen het daarom voor deze mensen op.........en het klinkt misschien zielig maar beseft ijshockeyend Nederland weleens waneer de Tilburgse refs zouden stoppen met fluiten dat het dan ver gedaan is met het ijshockey in Nederland want geen enkele GEEN ENKEL club in Nederland levert zoveels refs af als Tilburg.
En nogmaals dit zijn mijn eigen bevindingen, voor mij zijn onze refs een goede groep mensen die altijd hun uiterste best doen om het door ons zo geliefde spelletje tot een goed einde te brengen......en ja zij maken fouten maar tenslotte zijn het ook maar mensen.

Waarom zou de NIJB dat beslissen? Is het een officieel statement. Als Tilburg namelijk niet in de finale staat dan zou er toch zowiezo geen probleem zijn waar het eventuele partijdigheid betreft. Dit geldt overigens ook voor bijvoorbeeld een scheidsrechter uit Heerenveen. Ik vind om alle schijn te voorkomen dat die dan niet kan fluiten als Heerenveen de finale speelt.

En vervolgens, nog dit, er zijn voldoende supporters van het spelletje IJShockey die de scheidsrechters zeker niet afvallen. Het enkele feit dat soms onbegrijpelijke beslissingen ter discussie worden gesteld kan niet worden gezien als een collectief valen van deze groep mensen die met de regelgeving belast zijn. Het is uiteraard juist wel weer zo dat opvallende straffen (ik noem het wel eens gekscherend compensatie fluiten) om een eerdere vergissing te verantwoorden niet zou mogen kunnen.

Uiteraard worden er fouten gemaakt worden en de gemene deler is nu eenmaal dat bij een eventueel slecht gefloten wedstrijd beide ploegen meestal evenveel last hebben van dat slechte fluiten.

Dus waarom zouden Tilburgse scheidsrechter zich meer aangevallen moeten voelen dan Scheidsrechters uit andere delen van het Land....?

Geert van der Meulen
28 januari 2008, 15:00
Ik denk dat alle scheidsrechters moeite gehad zouden hebben met het fluiten van een Hongaar, Pool, Belg of Zuid-Afrikaan.
Het betrof hier echter iemand die al het gehele seizoen in Nederland fluit.

Marc van de Wall
28 januari 2008, 16:11
Weet iemand hoeveel die Britt verdient om hier wekelijks zijn kunsten te vertonen?

Emile Joosten
28 januari 2008, 16:40
Ik ben het bijna helemaal met je posting eens, Bram.
De enige slechte scheids uit tilbostad vind ik Meneer Waardeloos. Maar van de twee slechtste uit deze competitie komt er een uit Nijmegen...dhr De Brabander (wat wil je ook met zo een achternaam) en dhr. Britt (zet hem alstjeblieft nu nog op het vliegtuig terug naar de V.S.!)

Graag wat meer respect Jordy.
De beste scheids zit weer eens op de tribune!
Shame on you!

Paulie Rousseau
28 januari 2008, 16:47
Shame on you!

Terechte uitlating Emile.
Overigens: het is toch niet zo raar om een Tilburgse scheids niet de kampioensplay-offs van Tilburg of de bekerfinale als daar Tilburg in staat te laten fluiten. Moet niet veel gekker worden hier....

Ik zou als Tilburger niet eens zo'n wedstrijd willen fluiten

Bram Snoeren
28 januari 2008, 16:56
Luitzen waarom heb jij nou toch altijd moeite om de postings te lezen zoals ze er staan.
Het is natuurlijk welzo dat de NIJB dit beslist, en waar het nu feitelijk overgaat is wat jij nu doet met deze prut reactie.
Ik heb duidelijk geschreven dat het mijn bevindingen zijn, en jij schrijft alweer meteen waarom de Tilburgse refs zich meer aangevallen moeten voelen, dat hebben zij niet gezegd maar ik.
Maar wat jij maar niet wil beseffen is dat zij hele jaar door ook hun tijd en goodwill in het fluiten steken en als dan de slagroom op de taart komt dan mogen zij geen finales fuiten omdat Tilburg dan in die finales staan. Dit verdienen zij niet en met ZIJ bedoel ik ook de mensen die in Tilburg zeeen van tijd in de opleiding van deze mensen steken. JAMMER DAT DAT NIEMAND WIL ZIEN.

Michel Hulshof
28 januari 2008, 16:57
Laat sommige scheidsen eerst maar eens onpartijdig een wedstrijd fluiten.
Door mijn lens zie ik vaak genoeg overtredingen waarvoor niet gefloten word zelfs gisteren was het weer raak toen ik een zuivere hooking zag, maar deze niet bestraft werd.
En vorige week stond ik langs de boarding waar een zeer "geliefde" scheids voor mij ging staan en duidelijk keek naar het spel en terwijl ik snel in moest zoomen zag ik overduidelijk een holding the stick.
Dit was overigens direct na een face off.
Je kunt als scheids niet alles zien, maar alles missen evenmin.

Jordy Rutten
28 januari 2008, 16:58
Zoals ik al zei, en blijkbaar meerderen met mij eens zijn: De reden dat de NIJB geen tilburgers heeft laten fluiten bij de bekerfinale, komt volgens mij alleen omdat ze critice de wind uit de zeilen willen nemen.

Shame on you!

Spijt me toch heel erg, Emile. Maar juist díe instelling zorgt ervoor dat zulke scheidsen hier nog rondschaatsen. De 'ik mag geen commentaar leveren' filisofie beschermt dit soort scheidsen nou net.

Geert van der Meulen
28 januari 2008, 16:59
Laat sommige scheidsen eerst maar eens onpartijdig een wedstrijd fluiten.
Door mijn lens zie ik vaak genoeg overtredingen waarvoor niet gefloten word zelfs gisteren was het weer raak toen ik een zuivere hooking zag, maar deze niet bestraft werd.
En vorige week stond ik langs de boarding waar een zeer "geliefde" scheids voor mij ging staan en duidelijk keek naar het spel en terwijl ik snel in moest zoomen zag ik overduidelijk een holding the stick.
Dit was overigens direct na een face off.
Je kunt als scheids niet alles zien, maar alles missen evenmin.

Je weet bij wie je je kunt opgeven in Heerenveen?

Emile Joosten
28 januari 2008, 17:01
Terechte uitlating Emile.
Overigens: het is toch niet zo raar om een Tilburgse scheids niet de kampioensplay-offs van Tilburg of de bekerfinale als daar Tilburg in staat te laten fluiten. Moet niet veel gekker worden hier....

Ik zou als Tilburger niet eens zo'n wedstrijd willen fluiten

Okay, maar de Tilburgse scheidsrechters willen ook graag de krenten mee uit de pap halen. En als dat nu toevallig Tilburgse krenten zijn, dan gaan die scheidsrechters echt niet aan de kant. Elke scheids, uit welke plaats dan ook, wil graag de bekerfinale en de play-offs fluiten. Voor dit soort wedstrijden doen zij het nu juist.
Het hele jaar het hele land doorcrossen, enkele malen per week trainen om de conditie op peil te houden, cursussen volgen en als het er dan op aan komt, zou je thuis op de bank moeten blijven zitten! Als er zo met scheidsrechters wordt omgegaan dan zullen we er snel geen meer hebben en kunnen we met zijn allen naar het korfbal, of zoiets!

Bram Snoeren
28 januari 2008, 17:01
Paulie zet jij ook je gekleurde bril maar afwant ook jij praat over een Tilburger terwijl daar hoort te staan Ref of Linesman. Tel ze maar alle refs en linemans weet je hoeveel mensen er dan uit onze stad komen ..........en hier komt ie weer : waar blijven de andere clubs in Nederland met hun scheids opleidingen.

Jordy Rutten
28 januari 2008, 17:02
Maar wat jij maar niet wil beseffen is dat zij hele jaar door ook hun tijd en goodwill in het fluiten steken en als dan de slagroom op de taart komt dan mogen zij geen finales fuiten omdat Tilburg dan in die finales staan. Dit verdienen zij niet en met ZIJ bedoel ik ook de mensen die in Tilburg zeeen van tijd in de opleiding van deze mensen steken. JAMMER DAT DAT NIEMAND WIL ZIEN.

Als je nou de andere reacties eens zou bekijken, zou je hier de reden voor vinden.

Luitzen waarom heb jij nou toch altijd moeite om de postings te lezen zoals ze er staan.

Het typische 'de pot verwijt de ketel' verhaal

Bram Snoeren
28 januari 2008, 17:03
Okay, maar de Tilburgse scheidsrechters willen ook graag de krenten mee uit de pap halen. En als dat nu toevallig Tilburgse krenten zijn, dan gaan die scheidsrechters echt niet aan de kant. Elke scheids, uit welke plaats dan ook, wil graag de bekerfinale en de play-offs fluiten. Voor dit soort wedstrijden doen zij het nu juist.
Het hele jaar het hele land doorcrossen, enkele malen per week trainen om de conditie op peil te houden, cursussen volgen en als het er dan op aan komt, zou je thuis op de bank moeten blijven zitten! Als er zo met scheidsrechters wordt omgegaan dan zullen we er snel geen meer hebben en kunnen we met zijn allen naar het korfbal, of zoiets!

Mijn dank is groot Ome Emile

Geert van der Meulen
28 januari 2008, 17:03
Paulie zet jij ook je gekleurde bril maar afwant ook jij praat over een Tilburger terwijl daar hoort te staan Ref of Linesman. Tel ze maar alle refs en linemans weet je hoeveel mensen er dan uit onze stad komen ..........en hier komt ie weer : waar blijven de andere clubs in Nederland met hun scheids opleidingen.

Ik vind het wat arrogant om te denken dat ze alleen in Tilburg scheidsrechters opleiden. Ook in bijv. Heerenveen en Groningen gebeurt dat.

Jordy Rutten
28 januari 2008, 17:05
Beste Bram en Emile. Ik begrijp jullie verontwaardiging. Ik snap dat het niet eerlijk is.
Maar wat willen jullie dan? Tilburgers de finales laten fluiten (terwijl Tilburg erin staat).
Een beetje na?ef, er komt dan zeker commentaar van de tegenpartij.

Bram Snoeren
28 januari 2008, 17:06
Nou noem ze maar op Geert, en kunnen die de eredivisie aan?

Bram Snoeren
28 januari 2008, 17:10
Ik snap wat je bedoelt Jordy.
Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en ik ben het nu kwijt.

Geert van der Meulen
28 januari 2008, 17:12
Nou noem ze maar op Geert, en kunnen die de eredivisie aan?

Kunnen ze de eredivisie aan? Voor wie in de opleiding geldt dat dan in Tilburg?
Misschien zou je toch eens verder moeten kijken dan je neus lang is.
Britt reist elke week door Nederland om opleidingen te geven (zijn hoofdtaak) en doet daarbij elke ijshockeystad aan.

Emile Joosten
28 januari 2008, 17:13
Ik vind het wat arrogant om te denken dat ze alleen in Tilburg scheidsrechters opleiden. Ook in bijv. Heerenveen en Groningen gebeurt dat.

Dat is bekend Geert en het is goed dat er vanuit meerdere steden aandacht wordt geschonken aan de opleiding van refs en linesman.
Maar het zou al te gek zijn als die opleiders en de door hen opgeleiden gestraft zouden worden door ze geen wedstrijden van enige importantie meer te laten leiden.

Of moeten we scheidsrechters gaan opleiden uit Roermond, Apeldoorn, Den Helder, Appingedam, Vlissingen, het Land van OOit en de Efteling.
Toch te gek om over te praten.

Personen die twijfelen aan de objectiviteit van scheidsrechters zullen altijd wel blijven zeuren omdat er nu eenmaal NOOIT gefloten zal worden zoals zij dat graag zouden willen!

Emile Joosten
28 januari 2008, 17:15
Beste Bram en Emile. Ik begrijp jullie verontwaardiging. Ik snap dat het niet eerlijk is.
Maar wat willen jullie dan? Tilburgers de finales laten fluiten (terwijl Tilburg erin staat).

Voor commentaar was ik nog nooit bang.
Dat de NIJB de staart misschien tussen de benen houdt, zoals ze deden bij de bekerfinale, dat is hun zaak, niet de mijne!

Paulie Rousseau
28 januari 2008, 17:16

Als je alleen je voldoening moet halen uit het fluiten van een bekerfinale of de kampioensplay-offs, dan ben je verkeerd bezig. In Nederland lopen zat betaalde voetbalscheidsrechters rond die nooit een bekerfinale of kampioenswedstrijd hebben gefloten, jammer maar helaas. Is toch al mooi dat ze in de hoogste divisie fluiten?
Italiaanse scheidsrechters hebben ook pech als Italie in de finale van het WK staat....
Hetzelfde gelt voor amsterdamse refs als Ajax een finale speelt....Ik snap dit echt niet en oh ja...ook toen ze begonnen te scheidsrechteren wisten ze dat Tilburg wat vaker in beslissende wedstrijden staat.... We komen ze al voldoende tegemoet door ze wedstrijden van Tilburg te laten fluiten (dat zou in het voetbal ondenkbaar zijn)

Geert van der Meulen
28 januari 2008, 17:17
Dat is bekend Geert en het is goed dat er vanuit meerdere steden aandacht wordt geschonken aan de opleiding van refs en linesman.
Maar het zou al te gek zijn als die opleiders en de door hen opgeleiden gestraft zouden worden door ze geen wedstrijden van enige importantie meer te laten leiden.

Of moeten we scheidsrechters gaan opleiden uit Roermond, Apeldoorn, Den Helder, Appingedam, Vlissingen, het Land van OOit en de Efteling.
Toch te gek om over te praten.

Personen die twijfelen aan de objectiviteit van scheidsrechters zullen altijd wel blijven zeuren omdat er nu eenmaal NOOIT gefloten zal worden zoals zij dat graag zouden willen!

Ik denk dat ik toch wel vaak duidelijk heb gemaakt dat ik het niet belangrijk vind waar een scheidsrechter vandaan komt.
Ik ben er van overtuigd dat alle scheidsrechters en linesmen in ere en eerste divisie het ijs opgaan om een goede wedstrijd te fluiten.
Ze maken fouten, maar dat doet iedereen op en om het ijs, maar ze doen altijd hun best de wedstrijd op de juiste manier te leiden.
En hebben daarbij terecht geen boodschap aan de criticasters op de tribune die het altijd beter zien.
Ga er maar eens staan, probeer maar eens een welpen of U14 wedstrijd, je zult snel genezen zijn!

Bram Snoeren
28 januari 2008, 17:18
Geert jij ook gelijk, want Britt verricht wonderen, alleen zie ik hem niet zo vaak bij ons in de hal en ik ben daar toch wel een paar uurtjes per week.

Bram Snoeren
28 januari 2008, 17:21
Hey Emile waar blijft Piet nou om ons te helpen?

Patrick Bom
28 januari 2008, 18:24
toen ik bij quick zat in de A1 (voetbalclub in Den Haag die landelijk speelt)
hadden we Dick Jol als trainer. Hij heeft mij toen uitgelegd waarom hij nooit ADO Den Haag mag fluiten.
ten eerste omdat hij dit zelf niet wil om objectiviteit te blijven waarborgen
en ten tweede omdat het van de KNVB niet mag.

Piet de Kort
28 januari 2008, 18:34
Hey Emile waar blijft Piet nou om ons te helpen?

Hier helpende hulp Piet! Maar Bram en Om Emile, dat kun je nooit winnen van de rest van Nederland!
Enkele snappen wel hoe het zou moeten/kunnen, de rest wil het snappen!
De Tilburgse refs zouden bijna hopen dat Destil Trappers Tilburg geen finales haalt, willen ze nog een keer mogen fluiten!
Heel het jaar door moeten die gasten fluiten en als de de mooiste wedstrijden komen, kunnen de Tilburgse refs op vakantie als het aan de rest van Nederland ligt! ::hyper::::party::

Luitzen van der Heide
28 januari 2008, 18:48
Het is natuurlijk welzo dat de NIJB dit beslist, en waar het nu feitelijk overgaat is wat jij nu doet met deze prut reactie.
Ik heb duidelijk geschreven dat het mijn bevindingen zijn, en jij schrijft alweer meteen waarom de Tilburgse refs zich meer aangevallen moeten voelen, dat hebben zij niet gezegd maar ik.

Dat ik moeite heb met lezen Bram zal ongetwijfeld liggen aan het feit dat Nederlands mijn tweede taal is. Ik ben immers een fries en heb daardoor uiteraard een vertroebeld beeld van de Nederlandse taal.
::hyper::

Maar volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik schrijf en al zeker niet daar waar het jou stellingname betrfeffende het door mij veronderstelde zich aangevallen van voelen van Tilburgse scheidsrechter betreft.

Ik schrijf in de vragende vorm -als reactie op hetgeen jij als jou bevindingen constateert en schrijft- het volgende;

Dus waarom zouden Tilburgse scheidsrechter zich meer aangevallen moeten voelen dan Scheidsrechters uit andere delen van het Land....?

Als je dat in relatie met het begin van mijn posting leest dan denk ik eerlijk gezegd Bram dat je opmerking over mij ietwat overtrokken zijn. Jij bent het die over bepaalde scheidsrechters begint niet ik. En om het dan nog wat duidelijker en explicieter te maken schrijf ik bovendien;

Waarom zou de NIJB dat beslissen? Is het een officieel statement. Als Tilburg namelijk niet in de finale staat dan zou er toch zowiezo geen probleem zijn waar het eventuele partijdigheid betreft. Dit geldt overigens ook voor bijvoorbeeld een scheidsrechter uit Heerenveen. Ik vind om alle schijn te voorkomen dat die dan niet kan fluiten als Heerenveen de finale speelt.

Ook hier heb ik het niet over het gegeven dat de NIJB die beslissing niet heeft genomen maar vraag ik Waarom ze dat doen. Ik geef daarbij dan bovendien twee dingen aan.
1) Wat mij betreft heeft elke scheidsrechter -mist goed genoeg uiteraard- recht om een finale te fluiten.
2) Ik ben van mening dat scheidsrechters die schijn tegen zouden kunnen hebben omdat ze uit de plaats van een der finalisten komen niet geschikt voor het fluiten van een Finale.

Dus voor de goede orde. Prima dat je een lans voor hen (scheidsrechters) wenst te breken.

Jan Been
28 januari 2008, 20:46
Hier helpende hulp Piet! Maar Bram en Om Emile, dat kun je nooit winnen van de rest van Nederland!
De Tilburgse refs zouden bijna hopen dat Destil Trappers Tilburg geen finales haalt, willen ze nog een keer mogen fluiten!
Heel het jaar door moeten die gasten fluiten en als de de mooiste wedstrijden komen, kunnen de Tilburgse refs op vakantie als het aan de rest van Nederland ligt! ::hyper::::party::

Pietje je hoeft hun niet te helpen ze redden zich zonder jou ook al goed.

Ook ik heb tijdens een wedstrijd commentaar op de scheids,maar laten wij echter reeel blijven het zijn ook maar mensen die fouten kunnen maken en ze staan ook altijd klaar voor een praatje en dan kom je er van zelf achter hoe zij het beleven en het is denk ik gewoon de liefde voor de sport waar zij het voor doen.Net zoals wij uit liefde voor de sport iedere week naar een/twee wedstrijden gaan kijken.

Commentaar mag je hebben,maar ben dan ook zo reeel om toe te geven dat zij hun stinkende best doen om een wedstrijd fatsoenlijk te laten verlopen.
En ben niet altijd zo negatief tegen over deze mensen.

i rest my case.

Jordy Rutten
28 januari 2008, 20:58

Heel solidair dat je je stadsgenoten wilt helpen, Piet. Maar:

Wat vind jij hier dan van?

Patrick van Dongen
28 januari 2008, 21:10
Nogmaals (ik schreef het al eerder) Een Tilburgs scheidsrechter die Tilburg fluit is eerder een nadeel dan een voordeel voor de Trappers. Ze zullen er alles aan doen om partijdigheid te voorkomen en eerder tegen dan voor Tilburg Trappers fluiten. Dus waar iedereen zo bang voor is, ik weet het niet. Al dat gezeur over dat Tilburgse scheidsrechters die Tilburg Trappers niet mogen fluiten komt zo langzamerhand mijn oren uit.

Wat dat betreft goed dat Bram het nog even aanhaalt.

Het maakt mij niet uit welke scheidsrechter welke wedstrijd fluit om te winnen moet je meer goals maken dan de tegenstander niet meer of minder hulp hebben van de scheidsrechter.

PS begrijp me niet verkeerd ook ik ben wel eens kritisch en kritsch geweest over scheidsrechters. Maar dat zie ik meer in het luchten van mijn hart en het hopen dat het in de toekomst lijdt tot beter fluitende refs.

Bram Snoeren
28 januari 2008, 21:23
Goed gesproken Patrick.....MORGEN 1 dan naar de training.

Dick van den Berg
28 januari 2008, 22:54
Geert jij ook gelijk, want Britt verricht wonderen, alleen zie ik hem niet zo vaak bij ons in de hal en ik ben daar toch wel een paar uurtjes per week.

Helaas schat ik Britt net zo hoog in als dhr. Waardeloos!

Heb hem enkele keren "mogen aanschouwen" en heb helaas moeten constateren dat het een schande is dat deze heer zich Canadees noemt.

::cry2::::cry2::::cry2::::cry2::

Huilen met de pet op is het!!!

Dick van den Berg
28 januari 2008, 22:56

Vond jij jouw stadsgenoot dan goed fluiten in Geleen Piet?

Ben eens eerlijk jongen!!

Dick van den Berg
28 januari 2008, 23:02
Nogmaals (ik schreef het al eerder) Een Tilburgs scheidsrechter die Tilburg fluit is eerder een nadeel dan een voordeel voor de Trappers. Ze zullen er alles aan doen om partijdigheid te voorkomen en eerder tegen dan voor Tilburg Trappers fluiten. Dus waar iedereen zo bang voor is, ik weet het niet. Al dat gezeur over dat Tilburgse scheidsrechters die Tilburg Trappers niet mogen fluiten komt zo langzamerhand mijn oren uit.

Wat dat betreft goed dat Bram het nog even aanhaalt.

Het maakt mij niet uit welke scheidsrechter welke wedstrijd fluit om te winnen moet je meer goals maken dan de tegenstander niet meer of minder hulp hebben van de scheidsrechter.

PS begrijp me niet verkeerd ook ik ben wel eens kritisch en kritsch geweest over scheidsrechters. Maar dat zie ik meer in het luchten van mijn hart en het hopen dat het in de toekomst lijdt tot beter fluitende refs.

Laat ik jou nou vertellen dat dat ijdele hoop is Patrick.

Het niveau van de Nederlandse scheidsrechters is om te gruwen, is nu zo, is altijd zo geweest (enkele uitzondering hier en daar) en zal ook zo blijven!!

Vraag me trouwens af wat onze abuse-man hiervan vindt.

Jarenlang in Engeland werkzaam geweest om daar het niveau op te krikken en nu alweer een hele tijd terug in Nederland.

Emile Joosten
28 januari 2008, 23:03
Vond jij jouw stadsgenoot dan goed fluiten in Geleen Piet?

Ben eens eerlijk jongen!!

Om 22.56 ligt Piet al in bed, morgen weer een zware avond (lees: vierde periode!!!).::hyper::

Geert van der Meulen
28 januari 2008, 23:13
Helaas schat ik Britt net zo hoog in als dhr. Waardeloos!

Heb hem enkele keren "mogen aanschouwen" en heb helaas moeten constateren dat het een schande is dat deze heer zich Canadees noemt.

Een scheidsrechter zou deze vergissing niet maken: de heer Britt noemt zich niet Canadees, maar Amerikaan!::hyper::

Dick van den Berg
28 januari 2008, 23:18
Een scheidsrechter zou deze vergissing niet maken: de heer Britt noemt zich niet Canadees, maar Amerikaan!::hyper::

Wanneer hij werkelijk Amerikaan is maakt dat de zaak niet minder erg Geert!!

Dick van den Berg
28 januari 2008, 23:19
Om 22.56 ligt Piet al in bed, morgen weer een zware avond (lees: vierde periode!!!).::hyper::

Vond jij jouw stadsgenoot goed fluiten dan Emille?

Of kon je dat door al die schrobbelaar niet meer zien?:Wave:

Patrick van Dongen
28 januari 2008, 23:39
KNIP
Laat ik jou nou vertellen dat dat ijdele hoop is Patrick.

Het niveau van de Nederlandse scheidsrechters is om te gruwen, is nu zo, is altijd zo geweest (enkele uitzondering hier en daar) en zal ook zo blijven!!

KNIP

Ja, ergens weet ik dat ook wel maar...... Misschien heb ik ook wel een mogelijke oplossing. Het heet professionalisering. In Tilburg zitten wekelijks minimaal 1000 toeschouwers op de tribune. Ik denk dat iedereen wel EUR 0,50 over heeft voor een betere scheidsrechter c.q. scheidsrechtersopleiding. Dat is alleen in Tilburg dus al EUR 500,00 per wedstrijd. Tel daar ook de EUR 25,00 uit Amsterdam bij op (GEINTJE !!!) Misschien dat er op deze manier een (semi)professioneel scheidsrechterskorps ontstaat.

Alleen als het pure hobbymatige ervan af gaat bestaat mijns inziens de mogelijkheid tot een beter scheidsrechterskorps. Overigens kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de vele kritiek op de scheidsrechters veel te maken heeft met de nieuwe regels. Zodra iedereen gewend is aan de nieuwe regels (over 2 seizoenen of zo) zal de kritiek ook wel minder worden.

Begrijp me niet verkeerd ik zie ook liever 2 minuten of desnoods 2x2 min. voor een roughing en daarna weer lekker doorgaan dan die "flauwe" MP van tegenwoordig.

Ik sluit graag af met een compliment aan alle ijshockeyrefs, ik heb veel waardering voor de wijze waarop zij elke keer toch maar weer bereid zijn om op het ijs een ijshockeywedstrijd tot een goed einde leiden of is het lijden? Zonder zebra's helemaal geen hockey dat is zeker!

Rudy Bouquet
28 januari 2008, 23:59
Ik begrijp de gehele discussie niet.....

Voorafgaande aan deze finale waren er drie of zeker twee finales die geleid werden door Tilburgse arbiters. Verleden jaar is er veel gehannes geweest rond de klok, waarbij zelfs geheel volgens mij ten onrechte het klok incident gerelateerd werd aam eem Tilburgse arbitrage. Met de nadruk op Tilburgse...!
Verder was er de laatste jaren terecht of onterecht kritiek op de aanwijzing van Tilburgse arbitrage in de play offs van wedstrijden waar Tilburg bij betrokken was.
Dit alles opgeteld (laatste jaren Tilburgse arbitrage bij de bekerfinale plus kritiek op aanwijzingen) maakt het toch voor een ieder duidelijk waarom de bond nu eens voor een andere arbitrage heeft gekozen. Gewoon een keer op voorhand iiedere vorm van negatieve perceptie elimineren. Niets meer en niets minder!

Gewoon denken vanuit de bond: "Wat voor fouten de arbitrage ook maakt, wij willen een jaartje niet hebben dat ook maar iemand de relatie legt tussen een overwinning van Tilburg en de Tilburgse arbitrage.

Ik vond het een goede en juiste keuze! Volgend jaar is het weer anders!

Emile Joosten
29 januari 2008, 00:34
Gewoon denken vanuit de bond: "Wat voor fouten de arbitrage ook maakt, wij willen een jaartje niet hebben dat ook maar iemand de relatie legt tussen een overwinning van Tilburg en de Tilburgse arbitrage.

Ik vond het een goede en juiste keuze! Volgend jaar is het weer anders!

Het is en blijft gewoon onzin, de hele discussie.
Er is een sfeer ontstaan waarbij alles wat Tilburg is of daaraan gerelateerd, negatief wordt beschouwd. Laat dat lekker bestaan, dat kan niemand veranderen op dit moment. Zwak vind ik wel dat de Bond de oren laat hangen naar het geroep uit het veld en dus niet meer kijkt naar kwalitatief goede scheidsrechters maar louter naar de geografische afkomst van deze lieden. Vervelend om te moeten vaststellen, maar de veel gelezen kreet op dit forum "Tilburg tegen de rest van Nederland" begint ook binnen de NIJB-burelen voet aan de grond te krijgen. Dat dit gevolgen gaat hebben voor de deelname van in Tilburg opgeleide en op te leiden arbiters is evident. Juist dat maakt de situatie zorgelijk.
Ik hoop dan ook dat de NIJB tot dit inzicht komt en gaat (of blijft) kiezen voor kwaliteit boven de woonplaats van scheidsrechters en linesmen.

Rudy Bouquet
29 januari 2008, 07:46
Het is en blijft gewoon onzin, de hele discussie.
Er is een sfeer ontstaan waarbij alles wat Tilburg is of daaraan gerelateerd, negatief wordt beschouwd. Laat dat lekker bestaan, dat kan niemand veranderen op dit moment. Zwak vind ik wel dat de Bond de oren laat hangen naar het geroep uit het veld en dus niet meer kijkt naar kwalitatief goede scheidsrechters maar louter naar de geografische afkomst van deze lieden. Vervelend om te moeten vaststellen, maar de veel gelezen kreet op dit forum "Tilburg tegen de rest van Nederland" begint ook binnen de NIJB-burelen voet aan de grond te krijgen. Dat dit gevolgen gaat hebben voor de deelname van in Tilburg opgeleide en op te leiden arbiters is evident. Juist dat maakt de situatie zorgelijk.
Ik hoop dan ook dat de NIJB tot dit inzicht komt en gaat (of blijft) kiezen voor kwaliteit boven de woonplaats van scheidsrechters en linesmen.

Emile waar baseer je op dat de bond de oren heeft laten hangen naar het geroep uit het veld??? Volgens mij een aanname....of niet?

Mosschien hadden zij wel eigen argumenten!

Bergman, Van Baast en Van der Waarden waren de laatste jaren de toppers die bekerfinales en play-off wedstrijden kregen toegewezen. Was het nu niet meer dan aardig dat die ban verbroken werd met De Brabander.....?

Auke de Vries
29 januari 2008, 09:59
Geloof dat deze discussie al HEEL VAAK gevoerd is hier.
Hoe zou het zijn als bijv. Heerenveen, Amsterdam of welke plaats(buiten Tilburg) ook hetzelfde aantal scheidsrechters zouden leveren als nu gebeurt in Tilburg, zou er dan ook zoveel commotie ontstaan of zou een ieder er meer vrede mee hebben.
Jammer dat het NU weer hierover moet gaan, onzinnige discussie word hiermee weer gevoerd.

Auke de Vries
29 januari 2008, 10:10

Als dit het gevoel van een Tilburger is dan begrijp ik niet dan een Tilburger hierover begint.
Natuurlijk kan het in je nadeel werken dat een STADGENOOT een wedstrijd van je club fluit, zal Groningen misschien ook wel hebben met De Wilde.......????
Niemand is hier BANG voor om jou woorden te gebruiken, maar WIE begon hierover dan en haalt deze discussie aan..........., juist een TILBURGER toch, dus spreek hem hierop aan zou ik zeggen.

p.s. TILBURG TRAPPERS HEEFT VERDIEND DE BEKERFINALE GEWONNEN VAN VADEKO FLYERS UIT HEERENVEEN.

Emile Joosten
29 januari 2008, 14:22
Emile waar baseer je op dat de bond de oren heeft laten hangen naar het geroep uit het veld??? Volgens mij een aanname....of niet?

Mosschien hadden zij wel eigen argumenten!

Bergman, Van Baast en Van der Waarden waren de laatste jaren de toppers die bekerfinales en play-off wedstrijden kregen toegewezen. Was het nu niet meer dan aardig dat die ban verbroken werd met De Brabander.....?

Vermeld hier geen bron, maar de NIJB heeft de oren wel laten hangen!
Verder heb en had ik geen probleem met den Brabander, maar alleen met het feit dat bepaalde scheidsrechter al bij voorbaat werden uitgesloten.

Rudy Bouquet
29 januari 2008, 15:48
Vermeld hier geen bron, maar de NIJB heeft de oren wel laten hangen!

Ik begrijp het....."een aardige meneer uit Tilburg!" :)

Zijn die er dan......?::hyper::