PDA

View Full Version : Nivo in Nederland is nep

Klaas van Dal
25 januari 2008, 14:15
Door het invoeren van alle imports (+/- 2/3 van alle spelers) is het nivo wat wij voeren in nederland niet het nivo van Nederland. Plat gezegt is het nivo bedrog voor wat wij echt kunnen. Het nivo kun je pas echt meten als elk team zijn imports wegstuurd en wedstrijden gaat spelen met alleen 100% Nederlandse spelers (de Ned/Can vallen daarbuiten). Pas dan kun je echt zien welke spelers goed en niet goed zijn en welk nivo het ijshockey in Nederland werkelijk heeft.
Elk jaar zijn we weer trots op ons Nederlands team omdat die eht zo goed doet. Het zou pas echt iets betekenen als het met alleen maar Nederlands was gevult.

Natuurlijk haal ik nu hard uit en hebben we hele goeie imports gehad die de moeite waard waren en nederlanders naar een hoger nivo hielpen. MAAR dat waren er maar een paar en zoals het er nu naar uitziet is gemiddeld 10 imports de normaalste zaak van de wereld.

Ik zeg "ga terug naar 3 a 4 imports per team MAXIMAAL. en geen import goalie zodat meer nederlandse spelers en goalies een kans maken en we over een paar jaar een ECHT nederlands team hebben".

Klaas ::whiterant::

Gerard van der Heide
25 januari 2008, 14:19
Geldt dat nepnivo alleen voor het ijshockey of.................................

Auke de Vries
25 januari 2008, 14:22
Door het invoeren van alle imports (+/- 2/3 van alle spelers) is het nivo wat wij voeren in nederland niet het nivo van Nederland. Plat gezegt is het nivo bedrog voor wat wij echt kunnen. Het nivo kun je pas echt meten als elk team zijn imports wegstuurd en wedstrijden gaat spelen met alleen 100% Nederlandse spelers (de Ned/Can vallen daarbuiten). Pas dan kun je echt zien welke spelers goed en niet goed zijn en welk nivo het ijshockey in Nederland werkelijk heeft.
Elk jaar zijn we weer trots op ons Nederlands team omdat die eht zo goed doet. Het zou pas echt iets betekenen als het met alleen maar Nederlands was gevult.

Natuurlijk haal ik nu hard uit en hebben we hele goeie imports gehad die de moeite waard waren en nederlanders naar een hoger nivo hielpen. MAAR dat waren er maar een paar en zoals het er nu naar uitziet is gemiddeld 10 imports de normaalste zaak van de wereld.

Ik zeg "ga terug naar 3 a 4 imports per team MAXIMAAL. en geen import goalie zodat meer nederlandse spelers en goalies een kans maken en we over een paar jaar een ECHT nederlands team hebben".

Ga kijken in de eerste divisie, kom jij ruimschoots aan je trekken::hyper::

Gerard Kuiper
25 januari 2008, 14:23
Of het niveau nep is weet ik niet. Wat ik wel denk is dat mocht er importbeperking van 5 max. 6 imports komen, ploegen als Den Haag en Heerenveen niet zo hoog zouden staan en Nijmegen en Groningen meer punten zouden hebben.

Gerard van der Heide
25 januari 2008, 14:26
Verklaar je nader..................
Kijk es in de statistieken op de nijb site en trek je conclusie.

Leendert Albers
25 januari 2008, 14:28

Sterker nog, met 3 a 4 imports, worden wij Kampioen. Bijna geen team die momenteel zoveel nederlandse eredivisiespelers kan ophoesten ::party::::jokersmile:::drinkers:

Klaas van Dal
25 januari 2008, 14:29
dat is precies wat ik bedoel,

Daalijk komt er 1 geld schieter in bijvoorbeeld Assen en die haalt 21 imports binnen (misschien overdreven maar het kan) en dan wordt Assen Kampioen en de beker en alles er op en er aan.
Jeeej Geweldig gefeliciteerd zijn we dan met zijn alle niet trots op dat team.

Ik denk dat we terug moeten naar een regeling die de maxmimale aantal imports beperkt. Zo houden teams ook meer geld over om bijvoorbeeld:
- niet in de schulden te komen
- meer besteden aan de nederlanders in eigen team
- meer kunnen investeren in spelers uit de EIGEN jeugd. (dan hoeven ze die van andere teams niet meer te over te nemen)

Misschien daalt het nivo van het ijshockey dan een aantal jaar. Maar op langer termijn zal het alleen maar voordelen hebben.

Sander Bekker
25 januari 2008, 14:33
Import beperking hebben ze toch al eens een paar keer willen invoeren. Paar jaar geleden toch Amsterdam die anders niet mee ging doen aan de competitie.. probleem was dat je toen der tijd nog maar 4 teams over houdt.

Nu zou het overigens beter kunnen, ik ben er wel voor alleen krijg je denk ik een tekort aan (goede) nederlandse spelers

Leendert Albers
25 januari 2008, 14:38
Klaas, ik ben het helemaal met je eens. Maar als de clubs er onderling niet uitkomen, zal er vanuit de NIJB een plafond ingesteld moeten worden, desnoods gefaseerd, dus elk jaar het aantal imports verder beperken tot een stuk of 6. Misschien heb je dan geld voor betere imports, waardoor de nederlandse spelers ook verder kunnen groeien.
Den Haag is hier toch een schoolvoorbeeld van? Nu er VEEL geld is, draaien ze mee voor de prijzen. Helaas is dit al jaren het probleem en "plukken" wij in Groningen hier ook de zure vruchten van.

Leendert Albers
25 januari 2008, 14:41
Regel het zo dat elk eredivisieteam ook een serieus eerste divisieteam heeft, waarbij de nederlandse spelers gefaseerd op een hoger niveau gebracht worden; een stap van U20 naar eredivisie is maar voor een enkeling weggelegd. En uit eigen Groningse ervaring, de overstap van eerste naar eredivisie is al een hele grote

Jos Janssen
25 januari 2008, 14:43

Goh.... een vernieuwende posting.... (not)
Nogmaals uitleggen met een paar retorische vragen:
- hoeveel teams kun je volmaken met Nederlandse spelers?
- hoeveel Kerkraadse spelers voetballen bij Kerkrade?
- ken jij de Europese regelgeving?

.....laat maar!

Leendert Albers
25 januari 2008, 14:45

.....laat maar!

Sorry, maar dit is dus net DIE lamlendige reactie die velen hebben, en waarom er dus HELEMAAL NIKS gebeurt.

Gerard Kuiper
25 januari 2008, 14:49
Sorry, maar dit is dus net DIE lamlendige reactie die velen hebben, en waarom er dus HELEMAAL NIKS gebeurt.

Precies Leendert.

PS. ik heb een goed gevoel over vanavond!

Jos Janssen
25 januari 2008, 14:56
Geef dan eens serieus antwoord op de vragen!!!!

Leendert Albers
25 januari 2008, 14:57
Ik ga elke wedstrijd met een goed gevoel heen Gerard! ::hyper::
Alleen komt het er niet vaak genoeg uit.

Ik hoop echt dat we nu eens een keertje aan de goede kant staan van de score; aan de inzet van " onze jongens" ligt het echt niet.

Paulie Rousseau
25 januari 2008, 15:09
Wat een vermoeiende, vervelende, afgezaagde zoveelste zinloze discussie over importbeperkingen. Ik dacht dat we die tijd nu toch wel voorgoed achter ons hadden.
Feitelijk is het irreeel en juridisch is het onuitvoerbaar .......volop nederlandse spelers te zien in de eerste divisie. Overigens vind ik wel dat teams hun eigen opleidelingen kansen moeten geven; maar die moeten ook afgedwongen worden...
Helemaal eens met de posting van Jos Janssen.

Leendert Albers
25 januari 2008, 15:11

.....laat maar!

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat de denkwijze van velen negatief is. Zo van "laat maar, ik kan er toch niets aan doen, waarom zal ik me druk maken, het zal mijn tijd wel duren"
Met 6 imports krijgen we de teams wel vol; aanvulling van 1e divisiespelers is dan vereist. Prima, komen zij ook op een hoger niveau. Duurt een paar jaar, dan plukken we de vruchten ervan. En zullen we meer aandacht moeten besteden aan de jeugdopleidingen.
Ook bij FC Groningen spelen maar een paar groningers, net als bij elk ander team. En wat is NU het niveau van het nederlands elftal: bedroevend.
Ook Johan Cruijff gaf onlangs nog aan dat we bij het voetbal op de verkeerde weg zijn en terug moeten naar meer nederlandse spelers op het veld. Dus ook in het voetbal worden dezelfde problemen onderkend als bij ijshockey. We kunnen nog jaren achter elkaar aan blijven rennen en ons gek laten maken, of eindelijk eens ballen tonen en een andere koers inslaan.
Wat is leuker: een ijshockey eredivisie met 7 teams en uitslagen met dubbele cijfers, of met 9 a 10 teams en elke week een spannende pot, omdat de teams gelijkwaardig zijn!

Raymond Tellers
25 januari 2008, 15:16
Als we teruggaan naar drie imports, dan verliezen we zelfs van sommige belgische teams! Dat is pas een harde uitspraak. Het Nederlandse team vind ik helemaal niet interessant. En daarbij: Nederlands Canadezen zijn net zo Nederlands als de meeste van ons. Misschien nog wel meer, maar daarvoor moet je je stamboom maar eens onderzoeken. Dat ze geen Nederlands praten? Nou en. Mijn nederlands in spraak is ook niet geweldig (zachte g). En voor de competitie is het alleen van belang dat als een import komt, dat hij voor langere tijd (jaren!) in je team blijft. Dat is namelijk ook de bedoeling van Nederlandse spelers. Toch? Wat heeft Nijmegen of Groningen er aan als zij een jonge jongen tot een sterspeler maken en Den Haag komt met de centjes om hem weg te halen??? NIKS! Ja, het Nederlands team wel ja. Maar een team gaat zich toch niet de moeite doen om een speler op te leiden voor het Nederlands team als hij dan vervolgens ergens anders gaat spelen? Dus dat verhaal met veel centen en dus veel buitenlanders gaat niet op. Voor veel centen gaat ook een Nederland weg! Als er veel goede nederlanderse spelers zouden zijn, dan liepen die ook van het ene naar het andere team.

En voor het Nederlands team moet je het sowieso niet doen. Dat Denemarken als heel klein landje het zo goed prestreert, is echt verwonderlijk en daar kun je respect voor hebben. De rest van de A-Landen zijn allemaal een stuk groter. Meer spelers. Meer keuze.

Maar, probeer het maar eens! Roep de fans die weg gaan lopen maar terug als de sterkere NEDERLANDSE competitie er is.

Auke de Vries
25 januari 2008, 15:16
Ik hoop echt dat we nu eens een keertje aan de goede kant staan van de score; aan de inzet van " onze jongens" ligt het echt niet.

Inzet van vanavond is........., voor beide staat er NIETS meer op het spel.
Dus wat kunnen de Groningse/Amsterdamse fans verwachten vanavond ????
Een open wedstrijd met veel goals en veel Nederlandse jongens op het ijs !!!!

Eigenlijks wel jammer dat er nu al voor 3 teams niets meer op het spel staat, alleen de volgorde van de eerste 4 is nog in volle strijd.

Wens Amsterdam, Nijmegen en Groningen veel succes en spelvreugde in de laatste wedstrijden van het seizoen.

Auke de Vries
25 januari 2008, 15:26
Ook bij FC Groningen spelen maar een paar Groningers, net als bij elk ander team. En wat is NU het niveau van het Nederlands elftal: bedroevend.
Ook Johan Cruijff gaf onlangs nog aan dat we bij het voetbal op de verkeerde weg zijn en terug moeten naar meer nederlandse spelers op het veld. Dus ook in het voetbal worden dezelfde problemen onderkend als bij ijshockey.

Nederlands Elftal en Johan Cruijff zijn één, Marco van Basten is een MARJORETTE van Johan Cruijff, dus wie geeft volgens jou het GOEDE voorbeeld dan ????
Waarom selecteren deze HEREN dan NIET NEERLANDS BESTE spelers, maar spelers die in een bepaalde leeftijd zitten en JA-knikkers zijn en in het voor ogen gestelde systeem passen de meesten al helemaal niet, nee bij het Nederlands Elftal is het een NOG grotere PUINHOOP dan in het IJshockey.

Maar mail je plannen v.w.b. de IMPORTS naar de NIJB en wie weet doen ze er iets mee.

Jan Hofstede
25 januari 2008, 15:51
Sterker nog, met 3 a 4 imports, worden wij Kampioen. Bijna geen team die momenteel zoveel nederlandse eredivisiespelers kan ophoesten ::party::::jokersmile:::drinkers:

Droom lekker verder...

Paul van Heertum
25 januari 2008, 16:05
Als we teruggaan naar drie imports, dan verliezen we zelfs van sommige belgische teams! Dat is pas een harde uitspraak. Het Nederlandse team vind ik helemaal niet interessant. En daarbij: Nederlands Canadezen zijn net zo Nederlands als de meeste van ons. Misschien nog wel meer, maar daarvoor moet je je stamboom maar eens onderzoeken. Dat ze geen Nederlands praten? Nou en. Mijn nederlands in spraak is ook niet geweldig (zachte g). En voor de competitie is het alleen van belang dat als een import komt, dat hij voor langere tijd (jaren!) in je team blijft. Dat is namelijk ook de bedoeling van Nederlandse spelers. Toch? Wat heeft Nijmegen of Groningen er aan als zij een jonge jongen tot een sterspeler maken en Den Haag komt met de centjes om hem weg te halen??? NIKS! Ja, het Nederlands team wel ja. Maar een team gaat zich toch niet de moeite doen om een speler op te leiden voor het Nederlands team als hij dan vervolgens ergens anders gaat spelen? Dus dat verhaal met veel centen en dus veel buitenlanders gaat niet op. Voor veel centen gaat ook een Nederland weg! Als er veel goede nederlanderse spelers zouden zijn, dan liepen die ook van het ene naar het andere team.

En voor het Nederlands team moet je het sowieso niet doen. Dat Denemarken als heel klein landje het zo goed prestreert, is echt verwonderlijk en daar kun je respect voor hebben. De rest van de A-Landen zijn allemaal een stuk groter. Meer spelers. Meer keuze.

Maar, probeer het maar eens! Roep de fans die weg gaan lopen maar terug als de sterkere NEDERLANDSE competitie er is.

Als je wil dat je imports blijven kan je het beste een Nederlandse Canadees halen, de kans dat die minimaal 2 jaar blijven in plaats van 1 is een stuk groter. En ze hebben vaak ook familie in Nederland en daarmee wat sociale contacten

Jordy Rutten
25 januari 2008, 16:11
Droom lekker verder...

Nou ja, kampioen is een beetje optimistisch van Leendert. Maar een van de redenen dat ik zo een respect voor Groningen heb, is dat ze veel Nederlanders hebben.
Vergeet niet dat er veel teams zoals trappers en eaters erg veel imports hebben. Ik vermoed ook, dat Heerenveen zijn eerste plaats voor een groot deel te danken heeft aan de imports.

Jos Janssen
25 januari 2008, 16:11
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat de denkwijze van velen negatief is. Zo van "laat maar, ik kan er toch niets aan doen, waarom zal ik me druk maken, het zal mijn tijd wel duren"
Met 6 imports krijgen we de teams wel vol; aanvulling van 1e divisiespelers is dan vereist. Prima, komen zij ook op een hoger niveau. Duurt een paar jaar, dan plukken we de vruchten ervan. En zullen we meer aandacht moeten besteden aan de jeugdopleidingen.
Ook bij FC Groningen spelen maar een paar groningers, net als bij elk ander team. En wat is NU het niveau van het nederlands elftal: bedroevend.
Ook Johan Cruijff gaf onlangs nog aan dat we bij het voetbal op de verkeerde weg zijn en terug moeten naar meer nederlandse spelers op het veld. Dus ook in het voetbal worden dezelfde problemen onderkend als bij ijshockey. We kunnen nog jaren achter elkaar aan blijven rennen en ons gek laten maken, of eindelijk eens ballen tonen en een andere koers inslaan.
Wat is leuker: een ijshockey eredivisie met 7 teams en uitslagen met dubbele cijfers, of met 9 a 10 teams en elke week een spannende pot, omdat de teams gelijkwaardig zijn!
Leendert, de denkwijze is niet negatief, maar realistisch. Zolang als dit forum bestaat loopt deze discussie al. Waarschijnlijk zit je nog niet zo lang op het forum, maar het gaat vervelen om elk jaar die vraag langs zien te komen.
Het is niet "de ogen sluiten" maar kijken naar de haalbaarheid. Probeer maar eens de vragen te beantwoorden die ik stelde.....

Luitzen van der Heide
25 januari 2008, 16:12
Nederlands Elftal en Johan Cruijff zijn één, Marco van Basten is een MARJORETTE van Johan Cruijff, dus wie geeft volgens jou het GOEDE voorbeeld dan ????
Waarom selecteren deze HEREN dan NIET NEERLANDS BESTE spelers, maar spelers die in een bepaalde leeftijd zitten en JA-knikkers zijn en in het voor ogen gestelde systeem passen de meesten al helemaal niet, nee bij het Nederlands Elftal is het een NOG grotere PUINHOOP dan in het IJshockey.

Maar mail je plannen v.w.b. de IMPORTS naar de NIJB en wie weet doen ze er iets mee.

Gaan we voetballen Auke?

Andy Clifton
25 januari 2008, 16:12

Het kan dan wel nep zijn maar zonder imports is het nivo niet zo hoog en minder nivo minder toeschouwers en minder toeschouwers is minder geld. dus dan blijf je in een omlaag gaande lijn zitten.We zullen echt iets moeten verzinnen wat het nivo kan verhogen.Misschien moet je eerst eens met ijsbanen en scholen gaan praten om er voor te zorgen dat de jeugd dagelijks 2 keer kan trainen en dat met trainers van hoog nivo.Alleen dan kun je het nivo van de nederlanders opkrikken.

groet,

Andy

Geert van der Meulen
25 januari 2008, 16:20
Misschien moet je eerst eens met ijsbanen en scholen gaan praten om er voor te zorgen dat de jeugd dagelijks 2 keer kan trainen en dat met trainers van hoog nivo.Alleen dan kun je het nivo van de nederlanders opkrikken.

groet,

Andy

Ooit was er in Nijmegen een topschool ijshockey. En nu?
Ooit was er in Groningen een IJshockey Academie. En nu?

Harrie van Dam
25 januari 2008, 16:28
dat is precies wat ik bedoel,

Daalijk komt er 1 geld schieter in bijvoorbeeld Assen en die haalt 21 imports binnen (misschien overdreven maar het kan) en dan wordt Assen Kampioen en de beker en alles er op en er aan.
Jeeej Geweldig gefeliciteerd zijn we dan met zijn alle niet trots op dat team.

Ik denk dat we terug moeten naar een regeling die de maxmimale aantal imports beperkt. Zo houden teams ook meer geld over om bijvoorbeeld:
- niet in de schulden te komen
- meer besteden aan de nederlanders in eigen team
- meer kunnen investeren in spelers uit de EIGEN jeugd. (dan hoeven ze die van andere teams niet meer te over te nemen)

Misschien daalt het nivo van het ijshockey dan een aantal jaar. Maar op langer termijn zal het alleen maar voordelen hebben.

Als jij denkt dat zoiets lukt kun je rustig verder dromen!
Alleen als alle voorzitters van de ere-divisie clubs daarmee akkoord gaan heeft het kans van slagen.
Maar, die worden het nooit eens, dus vergeefse moeite.

Raymond Tellers
25 januari 2008, 16:35
Als je wil dat je imports blijven kan je het beste een Nederlandse Canadees halen, de kans dat die minimaal 2 jaar blijven in plaats van 1 is een stuk groter. En ze hebben vaak ook familie in Nederland en daarmee wat sociale contacten

Oh, daar heb je zeker gelijk in! Absoluut. Dat kun je ook wel aan veel spelers zien. Maar ik vind het ook geen probleem als er "Nederlanders" uit Canada of andere windstreken worden gehaald. Mij om het even, zolang het nivo maar een beetje op peil blijft.

Tony Hengst
25 januari 2008, 16:50

Wat wil je bewijzen met deze posting?

Voorbeelden met Voetbal, basketbal, waarschijnlijk alle teamsporten zelfs inclusief het maratonschaatsen, daar zijn vele buitenlanders actief. Het maratonschaatsen is een sport die wereldberoemd is in Nederland..........

Je vergeet nog een ding en dat zijn de toeschouwers, er zullen vele mensen zijn die niet meer komen als het nivo nog meer naar beneden gaat. Het is geen automatisme door te zeggen vanaf nu geen buitenlanders (of minder) en daardoor gaat het niveau van de Nederlanders omhoog. WEL is het zo dat het beschikbare geld bij de clubs dan gestoken gaat worden in de beschikbare Nederlanders en er qua geld dus geen (of in ieder geval weinig) besparing zal zijn omdat de "mindere"Nederlanders dan gewoon meer betaalt krijgen. Verder zullen de Nederlanders die meespelen minder progessie krijgen omdat het totale nivo naar beneden gaat. In ieder geval voor het nederlands team (waar de beste spelers actief zijn) een mindere uitdaging ook mindere spelers oplevert.

Paul van Heertum
25 januari 2008, 16:51
Stienstra - 6e seizoen
Visser - 6e seizoen
Kars - 5e seizoen
Bekkering - 7e seizoen
Van Schagen - 5e seizoen
Smulders - 4e seizoen
Moor - 1e seizoen
Bruinsma - 1e seizoen

Euverman, Groenveld, Polet, Bultje, Hoogstee brothers hebben ook verschillende jaren in Nederland gespeeld.

Van de imports spelen alleen Niccols en Nazarov al wat jaren in Nederland. De meeste imports zijn na een seizoen weer weg

Jan Hofstede
25 januari 2008, 16:56
Als jij denkt dat zoiets lukt kun je rustig verder dromen!
Alleen als alle voorzitters van de ere-divisie clubs daarmee akkoord gaan heeft het kans van slagen.
Maar, die worden het nooit eens, dus vergeefse moeite.

Al wordt iedereen het met elkaar eens... Hoe dacht men dit in de praktijk toe te passen...??

Neem Geleen...

Als men het aantal imports wilt beperken tot 3, betekent dat, dat er 12 spelers weggehaald moeten worden uit de 1e divisie...inclusief de goaly's... Gemiddelde leeftijd 17 jr...
Dit betekent dus, dat het eerste divisie team opgeheven moet worden...
Dit betekent dus, dat er voor de jeugd van de U14 geen aansluiting meer is...
Dit betekent dus, dat er een hoop jeugd zal wegvallen bij Geleen...
Dit betekent dus dat iedere vorm van opleiding voor niets is geweest...

Zo zal dit zelfde probleem in willekeurige volgorde ontstaan bij andere teams...

Dan krijg je het volgende probleem...
De club met de meeste centjes, zal de beste Nederlandse spelers benaderen.... en de beste imports werven....

Conclusie....
Algehele daling van het niveau....
Echte talenten ontbreekt het aan competitie op niveau...
De kapitaalkrachtigen zullen nog altijd bovenaan staan...

Ik heb het al een paar keer geuit... Krijg daar helaas nooit reactie op...
Wil je echt iets veranderen, zal je van onder af (jeugd) moeten beginnen...
Eerst een stevig fundament en dan pas bouwen...

Paul van Heertum
25 januari 2008, 16:57
Niet iedere speler die nu in de eerste divisie speelt kan zomaar het SL niveau aan, iets wat er niet inzit komt er ook niet met veel speeltijd uit. Als je de imports beperkt zou het niveau verder ver dalen, naar een niveau wat dicht tegen de divII komt te liggen, wat betekent dat de bond nog minder geld binnen krijgt.

Verder denk ik ook dat de grote ploegen dan veel Nederlandse Canadezen gaan halen die in Canada op een laag niveau spelen. Waarschijnlijk zijn er voldoende te vinden die beter zijn dan de Nederlander die nu in de eerste divisie spelen. Alleen in Belgie spelen al 3 Nederlandse Canadezen die niet in Nederland aan de bak konden komen.

Tony Hengst
25 januari 2008, 16:58
Ook nijmegen heeft "minder " buitenlanders. Is er een overeenkomst met de stand in de Eredivisie?

Auke de Vries
25 januari 2008, 17:00
Gaan we voetballen Auke?

Heb je daar ook verstand van, Luitzen......hahaha ::detective::::hyper::::hyper::::hyper::

Luitzen van der Heide
25 januari 2008, 17:19
Tsja, wat moet ik daar nou weer mee, Auke..... Wat is verstand hebben van?

Je ontkomt er bijna niet aan. Is het niet Alves dan is het wel Perez. Zijn het niet Cruif en zijn overspannen Godenzonen dan is het wel weer het Eindhovense licht in de duisternis. Tenslotte heb ik begrepen dat de bankier uit Alkmaar komt en dansen ze hand in hand in de Rotterdamse haven.

Nou dan heb je ze wel weer zo`n beetje gehad geloof ik.

Oh ja, eentje nog In utrecht hebben ze geloof ik de kromme, maar die houdt zich in mijn ogen wat vaak van de domme.

Auke de Vries
25 januari 2008, 17:30
Tsja, wat moet ik daar nou weer mee, Auke..... Wat is verstand hebben van?

Je ontkomt er bijna niet aan. Is het niet Alves dan is het wel Perez. Zijn het niet Cruif en zijn overspannen Godenzonen dan is het wel weer het Eindhovense licht in de duisternis. Tenslotte heb ik begrepen dat de bankier uit Alkmaar komt en dansen ze hand in hand in de Rotterdamse haven.

Nou dan heb je ze wel weer zo`n beetje gehad geloof ik.

Oh ja, eentje nog In utrecht hebben ze geloof ik de kromme, maar die houdt zich in mijn ogen wat vaak van de domme.

Maar je weet wel waar mijn posing van het stukje voetbal overging, Luitzen.

Leendert Albers haalde hierover iets aan in posting 17, dus vandaar.::party::

Maar einde voetbal, gewoon weer ijshockey, over en sluiten.::detective::

Ferdinand van Berlo
25 januari 2008, 17:34
Ook nijmegen heeft "minder " buitenlanders. Is er een overeenkomst met de stand in de Eredivisie?

tel dat nog maar eens na tony. tilburg heeft er net zoveel als nijmegen er tot vorige week had.

Paul van Heertum
25 januari 2008, 18:28
Nederlanders die regelmatig spelen

Willemse
Teunissen
De Wit
Jakobs
Ten Bokkel
Van Iersel
Bruijsten
Vd Heuvel
Schaafsma
Vd Thillart
Van Oorschot
Janssen
Oosterveld
Natte
Easter
Salomson
Van Bentem
Fransen
v. Middelweerd
Eefting
Dijkema
Kuiper
Kerstholt
Holthof
Lok
Stellema
Keizer
Korte
Oosterwijk
De Jong
Verbruggen
Vd Braak
Verdonkschot
Gerittsen
Wijnen
Van Mol
Speijer
Hoogvliets
Verdonkschot
Stappershoef
Jonker
Bakker
Swart
Postma
Landman
Landman
Kroon
Hup
Ramoul
Tummers
Keulen
Mens
V Sloun
Winters
Bakx
Kneepkens

Ongeveer 60 spelers

Spelers die nauwelijks spelen

Vd Broek
Donders
Donders
Mete
Unk
V. Lieshout
Meierdres
Raats
Zonneveld
Jaspers
Hoogenraad
Mollen
Van Hulten
Schreur
Van Leeuwen
Turpijn
Den Dulk
Vd Holst
Soer
Rode
Oosterwijk
Kostwinder
Hoornbeke
V Broekhoven
V Apeldoorn
Kroon
Magielse
De Jong
Balt
Idzenga
Assenberg
Bakx
Cuijpers

Ongeveer 35

Dat betekent dus gewoon dat de 4-5 rijkste ploegen de grootste Nederlandse talenten opkoopt en dat de andere 2 (of 3,4 ploegen) zitten met de afdankertjes en eerste divisie spelers.

De DivisionII ligt dan binnen handbereik

P.S. Misschien dat er hier en daar een foutje zit maar het gaat om het idee

Marc van de Wall
25 januari 2008, 18:49

Jullie zitten even in een dalletje. Als jullie dit team gewoon vasthouden kunnen jullie over enkele jaren weer lachen.

Klaas van Dal
25 januari 2008, 19:51

.....laat maar!

Behalve domme vragen zit er wel een kern van waarheid in want inderdaad "hoeveel teams kun je vol maken met nederlandse spelers. Mij maakt het veder niet uit of iemand uit Tilburg in Heerenveen speelt of een Amsterdammer in Geleen.
Overigens door dit soort reacties zal er nooit iets gebeuren

Harry Pal
25 januari 2008, 20:34

Leendert, dit is geen lamlendige reactie op de zinloze topic. Als er geen imports meer komen of importbeperking zal het niveau alleen maar zakken. De Nederlandse spelers gaan beter spelen, juist door de imports.

Paul van Heertum
25 januari 2008, 20:47
En het niveau van de Nederlandse competitie daalt naar het niveau DivisionII en zelfs de beste Nederlandse spelers gaan hun heil over de grens zoeken

Ingrid Kolle
25 januari 2008, 20:52
deze discussie blijft maar doorgaan, ik kom voor goed HOOGniveau ijshockey en niet om de jeugd in de ere divisie te helpen, als je talent hebt kom je wel boven drijven, en hoeveel spelers heeft Groningen van zich zelf, zitten ook een paar van de Flyers bij uit het oude B team die toen niet de kracht/talent/tijd etc. hadden om verder te gaan. Haal alle imports weg uit de gehele sport en er is geen teamsport meer in Nederland en gaat het niveau naar beneden en dus ook geen EK en WK en olympische spelen, alleen individueel komen er dan nog talenten boven drijven. accepteer de imports, geniet van mooi ijshockey en de jeugd moet ZELF zich ontwikkelen, de spelers moeten steeds jonger bij de ere divisie spelen, 10 jaar geleden kwam je er pas bij (echt meedoen met wedstrijden) als je rond de 21 bent, nu moet je 18 jaar zijn ofzo en je oude dag slijt je bij de 1ste divisie (zie Utrecht), ook zo vreemd. zo dit moest ik ff kwijt.

Harry Pal
25 januari 2008, 20:54

Klaas, het heeft niks met de reacties van forumgangers te maken maar met commercie.
De commercie heeft het in de hand. Wanneer er veel meer aandacht voor ijshockey komt in de commercie zullen de sponsors misschien toehappen. Dan zal er meer geld zijn, dus betere spelers, dus hoger niveau.

Cor van der Holst
25 januari 2008, 21:03

zoals eerder besproken,
ik sluit me hier graag bij aan,red het nederlandse ijshockey !!!

Ingrid Kolle
25 januari 2008, 22:02
nog ff Groningen heeft toch ook 5 / 6 imports, wwar wil je de andere spelers vandaan halen??? nog lager niveau, ik hoop het niet.

Paul van Heertum
25 januari 2008, 22:06
Als ik Groningen was zou ik een stuk of 3 Nederlandse Canadezen halen die willen gaan studeren aan de uni. Die krijgen gewoon studiefinanciering en verdienen wat bij door te hockeyen en kunnen studeren en hockeyen

Jan Hofstede
25 januari 2008, 22:13
zoals eerder besproken,
ik sluit me hier graag bij aan,red het nederlandse ijshockey !!!

Met alle respect Cor...

Je schrijft..red het Nederlands ijshockey...
Ik krijg langzaam het gevoel dat je bedoelt...red Ruudje van der Holst....

Paul van Heertum
26 januari 2008, 02:14
Zelfs bij het voetbal in de eerste divisie, waar het geld niet voor het oprapen ligt, is ongeveer 25% buitenlander.

Het lijkt me een illusie om te denken dat je dan een importbeperking kan opleggen

Gerard Kuiper
26 januari 2008, 03:04
Nederlanders die regelmatig spelen

Willemse
Teunissen
De Wit
Jakobs
Ten Bokkel
Van Iersel
Bruijsten
Vd Heuvel
Schaafsma
Vd Thillart
Van Oorschot
Janssen
Oosterveld
Natte
Easter
Salomson
Van Bentem
Fransen
v. Middelweerd
Eefting
Dijkema
Kuiper
Kerstholt
Holthof
Lok
Stellema
Keizer
Korte
Oosterwijk
De Jong
Verbruggen
Vd Braak
Verdonkschot
Gerittsen
Wijnen
Van Mol
Speijer
Hoogvliets
Verdonkschot
Stappershoef
Jonker
Bakker
Swart
Postma
Landman
Landman
Kroon
Hup
Ramoul
Tummers
Keulen
Mens
V Sloun
Winters
Bakx
Kneepkens

Ongeveer 60 spelers

Spelers die nauwelijks spelen

Vd Broek
Donders
Donders
Mete
Unk
V. Lieshout
Meierdres
Raats
Zonneveld
Jaspers
Hoogenraad
Mollen
Van Hulten
Schreur
Van Leeuwen
Turpijn
Den Dulk
Vd Holst
Soer
Rode
Oosterwijk
Kostwinder
Hoornbeke
V Broekhoven
V Apeldoorn
Kroon
Magielse
De Jong
Balt
Idzenga
Assenberg
Bakx
Cuijpers

Ongeveer 35

Dat betekent dus gewoon dat de 4-5 rijkste ploegen de grootste Nederlandse talenten opkoopt en dat de andere 2 (of 3,4 ploegen) zitten met de afdankertjes en eerste divisie spelers.

De DivisionII ligt dan binnen handbereik

P.S. Misschien dat er hier en daar een foutje zit maar het gaat om het idee

Fransen is geen Nederlander maar een Canadees. En Duncan Rode draait gewoon z'n shiftjes mee. En het is Klaver Jan Middelweerd, en niet "van Middelweerd"

Maar dit ter aanvulling.

Paul van Heertum
26 januari 2008, 03:27
Dank je, maar dan blijft nog steeds staan dat je maar een stuk of 3 teams kan maken van eredivisie niveau als je geen imports hebt

Alex van den Brink
26 januari 2008, 08:03
Als je vind dat het nivo in van ijshockey in nl nep is, hoeis dit dan gesteld met andere sporten, zoaals voetbal, basketbal etc.?

Hoe is het dan met de andere landen gesteld DEL of NHL?
Wat vind je dan van onze arbeidsmarkt een economie ook nep?

In de afgelopen jaren zijn dit soort plannen allemaal mis gelopen door de opstelling van de clubs, eerst afspraken maken en dan niet nakomen.

En hoe zit het met de wet, mag je zomaar spelrs met een andere nationaliteit weigeren dmv onderlinge afspraken?
Dat vraag ik mij ook af met de regel van de IIHF, dat een speler met een nl pasport eerst twee jaar in nl gespeeld moet hebben en daarna in het nationale team mag spelen.

Lex Eckhardt
26 januari 2008, 09:08
Behalve domme vragen zit er wel een kern van waarheid in want inderdaad "hoeveel teams kun je vol maken met nederlandse spelers. Mij maakt het veder niet uit of iemand uit Tilburg in Heerenveen speelt of een Amsterdammer in Geleen.

Domme vragen bestaan niet, hooguit domme antwoorden van iemand die zich geroepen voelt 'harde' uitspraken te doen.

Abe Brouwer
26 januari 2008, 09:31
Eindeloze discussie. Topicstarter heeft de beste bedoelingen voor het Nederlandse ijshockey. Maar wie het al jaren volgt weet dat de zaken niet zo simpel liggen. Ik zie in ieder geval niet zo gauw een pasklare oplossing.

Klaas van Dal
26 januari 2008, 11:06
Ik had (net als de vele voor mij) goede bedoelingen met deze topic. Maar inplaats van oplossingen werden er veelal meer problemen gepresenteerd. Jammer

Daarbij moet ik toegeven dat ik het wellicht onderschat heb. Dit stopt mij trouwens niet van het erover praten en zoeken naar oplossingen en mensen die ook willen zien dat er op langer termijn meer Nederlanders het nivo gaan dragen.

Bedankt allemaal voor jullie reaties

Karel van der Wal
26 januari 2008, 11:20
Nou beste Klaas, mijn stokpaardje dan nog maar eens:
als je aan goed jeugdbeleid doet, krijg je maximaal 1 jeugdlid per jaar dat doorstroomt. Soms 2, soms geen enkele. Ze MOETEN tegenwoordig al op 18 jarige leeftijd kunnen spelen. Ik blijf erbij dat het pas op 20 jarige leeftijd is. (rekend ook wat makkelijker) Op je 20ste ben je dus voor het eredivisie nivo geschikt (?). Als je dus per jaar 1 speler erbij krijgt ben je dus op je 40ste aan vervanging toe! 20 spelers per team. Dat gaat niet en dus bij 32 jaar gaan de meeste spelers met hockey pensioen, worden bestuurslid en/of gaan op recreatie nivo nog wat aan de conditie doen.

40ste jaar minus 32 ste jaar = 8 jaren verschil oftewel je moet minimaal 8 tot 10 spelers van " elders" halen. Dat elders kan bij je buur vereniging zijn, voor Flyers voorheen nog wel eens Leeuwarden-Groningen of Assen, maar daar valt ook niets meer te halen, omdat er geen ijshockey van redelijk nivo wordt gespeeld. Dus ....... halen we NeCa's, en andere imports uit andere landen.

Kortom al speel je met louter Nederlanders, op het huidige nivo, je bent altijd afhankelijk van andere CLUBS, die dus nooit een kans zouden krijgen. Vandaar dus de import regeling.

En wanneer ben je nou eens import af, als je al seizoenen lang in Nederland speelt en woont. Heel vroeger hadden we dan ook het fenomeen " status Nederlander " , dat werden imports, als bijv. Gordon McDonald, Mike Powers en nog vele anderen, als ze DRIE seizoenen hadden gespeeld bij een Nederlandse club.

Luitzen van der Heide
26 januari 2008, 12:11
Nou beste Klaas, mijn stokpaardje dan nog maar eens:
als je aan goed jeugdbeleid doet, krijg je maximaal 1 jeugdlid per jaar dat doorstroomt. Soms 2, soms geen enkele. Ze MOETEN tegenwoordig al op 18 jarige leeftijd kunnen spelen. Ik blijf erbij dat het pas op 20 jarige leeftijd is. (rekend ook wat makkelijker) Op je 20ste ben je dus voor het eredivisie nivo geschikt (?). Als je dus per jaar 1 speler erbij krijgt ben je dus op je 40ste aan vervanging toe! 20 spelers per team. Dat gaat niet en dus bij 32 jaar gaan de meeste spelers met hockey pensioen, worden bestuurslid en/of gaan op recreatie nivo nog wat aan de conditie doen.

40ste jaar minus 32 ste jaar = 8 jaren verschil oftewel je moet minimaal 8 tot 10 spelers van " elders" halen. Dat elders kan bij je buur vereniging zijn, voor Flyers voorheen nog wel eens Leeuwarden-Groningen of Assen, maar daar valt ook niets meer te halen, omdat er geen ijshockey van redelijk nivo wordt gespeeld. Dus ....... halen we NeCa's, en andere imports uit andere landen.

Kortom al speel je met louter Nederlanders, op het huidige nivo, je bent altijd afhankelijk van andere CLUBS, die dus nooit een kans zouden krijgen. Vandaar dus de import regeling.

En wanneer ben je nou eens import af, als je al seizoenen lang in Nederland speelt en woont. Heel vroeger hadden we dan ook het fenomeen " status Nederlander " , dat werden imports, als bijv. Gordon McDonald, Mike Powers en nog vele anderen, als ze DRIE seizoenen hadden gespeeld bij een Nederlandse club.

Zeer zinnige posting vind ik zelf. Misschien dat de invulling van doorstroming en andere mogelijkheden binnen Nederland mogelijk niet helemaal kloppen maar de gemene deler van de posting kan ik wel volgen. Als dat bijvoorbeeld uitgangspunt zou zijn van een door de NIJB neergelegde meerjaren planning (10 jaar, of zoiets?) dan zou op basis van deze uitgangspunten om het even welk systeem kunnen worden ingevoerd.

Alex van den Brink
26 januari 2008, 12:43
Nep is een negatieve insteek. Deze discussie is waard om gevoerd te worden, maar met de ego's die besturen, zeker niet allemaal negatief, kom je er niet.

De discussie wordt ook al 30 jaar gevoerd.

Cor van der Holst
26 januari 2008, 12:48
Leendert, dit is geen lamlendige reactie op de zinloze topic. Als er geen imports meer komen of importbeperking zal het niveau alleen maar zakken. De Nederlandse spelers gaan beter spelen, juist door de imports.

Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens !!
de betere ned spelers die toch wel spelen worden inderdaad beter, maar de jongens die het juist nodig hebben die spelen vrijwel nooit en zullen dus niet vooruit gaan lijkt mij
Er zal toch een juiste verhouding moeten komen tussen imports en ned jongens,
maar dat moet dan toch een kwestie zijn van rekenen,
als je voor 7 teams 150 spelers nodig hebt er zijn 100 ned spelers beschikbaar dan weet je dat je ongeveer 7 imports per team nodig hebt , dit lijkt me een redelijke basis voor ieder team (misschien ook haalbaar voor nieuwe teams )
het geld wat dan over blijft (4 imports minder) kan dan misschien voor de jeugdopleiding worden gebruikt
dan blijf je natuurlijk altijd het probleem houden van de rijkste club koopt de beste ned spelers ,misschien kan dat door middel van transfer bedragen toch wat geld voor de mindere clubs opleveren, waardoor je bij een goede jeugdopleiding beloond word voor de tijd - moeite en geld die je steekt in de opleiding .
zo snijd het mes aan 2 kanten
maar het is maar een idee , zoals eerder gezegt ;verenigingen-stichtingen-sponsoren en de bond moet je eerst op 1 lijn zien te krijgen en of dat lukt ??::catfight::

Paul van Heertum
26 januari 2008, 13:17
Nu spelen er ook ongeveer 100 jongens in de eredivisie, dus eigenlijk vindt je dat het goed gaat Cor?

Karel, buitenlanders kunnen pas na 5 volledige jaren(3 jaar als je getrouwd bent met een Nederlander) Nederlander worden en dan nog moet je je andere nationaliteit inleveren, wat veel mensen niet willen(Niccols?)

Misschien is het een idee om buitenlanders van buiten de EU met een permanente verblijfsvergunning(die kan je na 3 jaar aanvragen) te tellen als Nederlanders

Eric Simons
26 januari 2008, 13:27
team zonder imports kan niet altijd maar je kunt zoiets wel begeleiden je zou kunne kijken wat het krachts verschil is en bijvoorbeeld imports halen die betaald worden door een gezamelijk fonds (vs)
in die verdelen over de mindere team en als er dan een afhaakt om de ze der zin niet krijgen er zijn er genoeg die wel mee willen doen

René van Eldik
26 januari 2008, 13:30
Waarom niet naar het oosterijkse systeem vaan het aantal te besteden punten, dan komt het vanzelf uit de lengte of de breedte

Paul van Heertum
26 januari 2008, 13:31
Ik begrijp ook nog steeds niet waarom Nederlandse clubs geen Canadezen halen met een Nederlands paspoort(of EU paspoort) die graag willen studeren in Nederland. Als ze ingeschreven staan bij een Nederlandse universiteit kunnen ze ongeveer een beurs krijgen van 400 euro per maand en mogen ze per jaar ongeveer 10.000 euro per jaar bijverdienen(zeg maar 300 euro per week).

Denk dat je daar best van kan leven(zeker als je nog 3 maanden per jaar werkt in Canada, geen hond die daar achter komt) en als je het goed doet kan je het seizoen daarop een beter contract tekenen elders

Patrick van Dongen
26 januari 2008, 14:41
Ik zie het zo: De enige manier om ijshockey in de lift te krijgen is door op nog hoger niveau te gaan spelen. De Ned. Canadezen en andere imports zijn hier uitermate voor geschikt. Hoe hoger het niveau hoe meer mensen op de tribune. Het aantal toeschouwers in Tilburg stijgt volgens mij al jaren en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit door het verbeterde niveau komt. Hoe meer mensen op de tribune hoe interessanter het voor sponsoren wordt. Nu nog de stap maken naar TV uitzendingen en de positieve spiraal is ingezet.

Mensen zien ijshockey op TV en gaan zelf ook spelen. Ik bedoel sinds er sterren dansen op het ijs op de buis is verschenen zijn de kunstrijverenigingen verblijd met veel meer aanmeldingen. Het gezinsschatsen op zondag in Tilburg was altijd goed voor een honderd of zo mensen. De laatste tijd sta je een half uur in de rij om binnen te komen en schaatsen er zo'n 400 mensen op de baan.

Conclusie: De importspelers (wel van niveau ! ze moeten duidelijk beter zijn dan de rest) zijn de redding van het ijshockey. Hoger niveau -> meer toeschouwers -> meer populariteit -> meer media aandacht => POSITIEVE SPIRAAL !

Cor van der Holst
26 januari 2008, 17:07
Met alle respect Cor...

Je schrijft..red het Nederlands ijshockey...
Ik krijg langzaam het gevoel dat je bedoelt...red Ruudje van der Holst....

helaas weer zo.n posting die je krijgt als je je mengt in een discussie waar ik aardig van op de hoogte ben en waarvan je zoon ook toevalig binnen die groep valt (erg goedkoop)
de reden da ik me graag met goalies bezig houd is omdat ik mijn hele leven zelf in het doel heb gestaan en nog steeds sta!
als je geen goalie bent begrijp je zo te zien aan de meeste postings niet wat er omgaat in dit vak!
over ruud hoef jij en ik me geen zorgen te maken, ruud en zeker ik weten donders goed waar hij staat in dit circus ,hij heeft wel de ambitie om eerste goalie te zijn ,maar weet ook dat dat door zijn prive omstandigheden onmogelijk is omdat hij niet altijd aanwezig kan zijn (mist 20 % v d wedstrijden)
Het is nog leuk maar vooral slim van den haag om ruud als backup aan te stellen,
omdat hij 80% v d wedstrijden er wel is en bijdraagt aan de opleiding van ned goalies die back up zijn als hij er niet is
DUS RUUD HOEF IK NIET TE REDDEN !!
maar als jij mij ziet als als iemand die niet opjectief is ,wat jij mij doet suggereren !
nodig ik je uit om de mening te vragen van de ned goalies die regelmatig het forum bezoeken

DUS BIJ DEZE !!!! NED GOALIES HOE DENKEN JULLIE OVER DE TOEKOMST BINNEN HET NED IJSHOCKEY ?? uiteraard de toekomst v d goalies

Cor van der Holst
26 januari 2008, 17:11
ned goalies !!!
geef je reactie op je visie hoe de toekomst er uit ziet voor de ned goalies in de toekomst (als er niets veranderd)

Jan Hofstede
26 januari 2008, 17:17
helaas weer zo.n posting die je krijgt als je je mengt in een discussie waar ik aardig van op de hoogte ben en waarvan je zoon ook toevalig binnen die groep valt (erg goedkoop)
de reden da ik me graag met goalies bezig houd is omdat ik mijn hele leven zelf in het doel heb gestaan en nog steeds sta!
als je geen goalie bent begrijp je zo te zien aan de meeste postings niet wat er omgaat in dit vak!
over ruud hoef jij en ik me geen zorgen te maken, ruud en zeker ik weten donders goed waar hij staat in dit circus ,hij heeft wel de ambitie om eerste goalie te zijn ,maar weet ook dat dat door zijn prive omstandigheden onmogelijk is omdat hij niet altijd aanwezig kan zijn (mist 20 % v d wedstrijden)
Het is nog leuk maar vooral slim van den haag om ruud als backup aan te stellen,
omdat hij 80% v d wedstrijden er wel is en bijdraagt aan de opleiding van ned goalies die back up zijn als hij er niet is
DUS RUUD HOEF IK NIET TE REDDEN !!
maar als jij mij ziet als als iemand die niet opjectief is ,wat jij mij doet suggereren !
nodig ik je uit om de mening te vragen van de ned goalies die regelmatig het forum bezoeken

DUS BIJ DEZE !!!! NED GOALIES HOE DENKEN JULLIE OVER DE TOEKOMST BINNEN HET NED IJSHOCKEY ?? uiteraard de toekomst v d goalies

Niet mijn reactie uit zijn verband trekken Cor... Heeft namelijk niets met goalys te maken...

Mijn reactie is puur bedoeld, op jouw voorkeur voor het terug brengen van het aantal imports naar 3 a 4....

Daarmee red je het Nederlands ijshockey namelijk niet...

Ps.. Dat jij een oproep doet aan Nederlandse goalys wat betreft hun visie, geeft des te meer aan, dat het bij jou niet gaat om het algeheel belang maar om het goalybelang....

Cor van der Holst
26 januari 2008, 17:28
Niet mijn reactie uit zijn verband trekken Cor... Heeft namelijk niets met goalys te maken...

Mijn reactie is puur bedoeld, op jouw voorkeur voor het terug brengen van het aantal imports naar 3 a 4....

ik heb inderdaad een beetje snel gereageerd op die posting maar ging even uit van de uitsluiting van import goalies
in een latere posting zal je ook zien dat ik niet bedoelde 3a4 import spelers maar dat het tekort aangevuld moet worden en dan kom je ongeveer op 7 a 8 imports gemiddeld per team
en als over ruud praat dan heb je het over een goalie ,maar dat wist je toch wel ??

Tony Hengst
27 januari 2008, 11:45
Misschien een andere visie op het geheel.
Wel of geen imports is niet de vraag, maar hoeveel? Misschien is het wel belangrijk om eerst het doel te formuleren. Hoe belangrijk is een goed Nederlands team? Weet wel dat ik niets liever zou hebben dat nederland in de finale van het WK speelt tegen Rusland, Canada of zweden, maar ik ben realist genoeg om te weten dat de Apoul een utopie is.

TV komt niet als het NL team in de B groep staat en de uitstraling is ook niet zo dat men (pers en TV) reageert met een overdaad aan TV uitzendingen.

Als ik kijk naar het voetbal in Engeland, dan zitten die stadions vol tot overvol en er doet, bij wijze van spreken, geen Engelsman mee. Internationaal gezien zijn in de Europacups veel Engelsen aanwezig. Het Nationaal team weet zich echter niet eens te plaatsen voor de EK.

Is dus het nationaal team wel zo belangrijk als we met zijn allen van uitgaan? Of is het zaaks dat we beseffen dat Nederland met alleen kunstijs geen partij is voor de gevestigde orde en moeten we tevreden zijn met een leuke competitie waar meer toeschouwers komen. Ik las net over de toeschouwers bij Tilburg en ik geloof echt dat kwaliteit ook kaartjes verkoopt. En niet alleen de kwaliteit op het ijs verkoopt, maar wel de kans op prijzen die je team wint en daar komen de mensen wel voor.

Paul van Heertum
27 januari 2008, 11:50
Zou de pers wel komen als Nederland een jaar in de A poule zou spelen in de poule tegen bijvoorbeeld Slowakije, Canada en Zwitserland?

Abe Brouwer
27 januari 2008, 12:09
Zou de pers wel komen als Nederland een jaar in de A poule zou spelen in de poule tegen bijvoorbeeld Slowakije, Canada en Zwitserland?
En in hoeverre zouden ze op tv komen? Samenvatting? Live? Mijn ervaring is dat de TV alleen komt als het WK in Nederland is. De EIHC zal zeker niet op tv komen.
Vergeet bijv. niet dat WK-wedstrijden van Duitsland ook niet altijd op Duitse tv komen!

Rob Boumans
27 januari 2008, 12:28
Ik denk dat de NOS dan wel komt want dan kunnen zij de beelden voor dik geld doorverkopen aan de echte ijshockeylanden.

Abe Brouwer
27 januari 2008, 12:33
Ik denk dat de NOS dan wel komt want dan kunnen zij de beelden voor dik geld doorverkopen aan de echte ijshockeylanden.
Volgens mij klopt dat niet. De rechten van het A-WK zijn volgens mij in het bezit van een Zwitsers bedrijf die ze weer doorverkoopt aan de tv-stations.

Rob Boumans
27 januari 2008, 12:38
Misschien een andere visie op het geheel.
Wel of geen imports is niet de vraag, maar hoeveel? Misschien is het wel belangrijk om eerst het doel te formuleren. Hoe belangrijk is een goed Nederlands team? Weet wel dat ik niets liever zou hebben dat nederland in de finale van het WK speelt tegen Rusland, Canada of zweden, maar ik ben realist genoeg om te weten dat de Apoul een utopie is.

TV komt niet als het NL team in de B groep staat en de uitstraling is ook niet zo dat men (pers en TV) reageert met een overdaad aan TV uitzendingen.

Als ik kijk naar het voetbal in Engeland, dan zitten die stadions vol tot overvol en er doet, bij wijze van spreken, geen Engelsman mee. Internationaal gezien zijn in de Europacups veel Engelsen aanwezig. Het Nationaal team weet zich echter niet eens te plaatsen voor de EK.

Is dus het nationaal team wel zo belangrijk als we met zijn allen van uitgaan? Of is het zaaks dat we beseffen dat Nederland met alleen kunstijs geen partij is voor de gevestigde orde en moeten we tevreden zijn met een leuke competitie waar meer toeschouwers komen. Ik las net over de toeschouwers bij Tilburg en ik geloof echt dat kwaliteit ook kaartjes verkoopt. En niet alleen de kwaliteit op het ijs verkoopt, maar wel de kans op prijzen die je team wint en daar komen de mensen wel voor.

Ik ben het helemaal eens met je,Tony.
Er zijn onder de forummers nog mensen die geloven dat Nederland ooit nog in de A-poule zal spelen.Meer realistischer is de B/C-poule.Als je dat accepteert wordt het Nederlands team opeens een stuk minder belangrijk en dus ook de discussie wel/geen import doelmannen.
Voor mij is het belangrijker om een zo kwalitatief mogelijke competitie te hebben want daar komen de toeschouwers op af.Kijk de toeschouwersaantallen er maar op na ten tijde van de CLL en het seizoen met de eerste divisieclubs.
Zelfs in Tilburg,waar de toeschouwers altijd in grote getale op komen draven,was het verschil goed merkbaar.Heerenveen was dramatisch en ook Geleen aanmerkelijk minder.
V.w.b. kans op een prijs te winnen: zie Den Haag dit seizoen.
Van vorig seizoen 150-250 toeschouwers nu naar boven de 1000.
Veel duidelijker kan het niet.

Rob Boumans
27 januari 2008, 12:39
Volgens mij klopt dat niet. De rechten van het A-WK zijn volgens mij in het bezit van een Zwitsers bedrijf die ze weer doorverkoopt aan de tv-stations.
Is dat alleen voor het A-WK dan Abe? Dat wist ik niet?

Abe Brouwer
27 januari 2008, 12:41
Is dat alleen voor het A-WK dan Abe? Dat wist ik niet?
Volgens mij wel, maar zeker weten doe ik het niet.

Rob Boumans
27 januari 2008, 12:45
Dus dit Zwitserse bedrijf maakt alle TV-opnamen en verkoopt die vervolgens door?
Knappe set-up.

Abe Brouwer
27 januari 2008, 12:50
Dus dit Zwitserse bedrijf maakt alle TV-opnamen en verkoopt die vervolgens door?
Knappe set-up.
Nee, ze verkopen de alleen de rechten. Camera's en personeel moeten de omroepen zelf doen.

Rob Boumans
27 januari 2008, 13:54
Dus het zou zo kunnen zijn dat er verschillende cameraploegen aan het filmen zijn?Dat lijkt me nu weer niet zo handig.

Karel van der Wal
27 januari 2008, 14:08
Ze doen ook de boarding reclame, doen ze met alle WK's ook van jeugd. Daarom zie je ook vaak grote namen als boarding sponsoren. Daarnaast kunnen ze ook de TV rechten in het organiserende land verkopen/organiseren. Ieder ijshockey land voor WK hebben toch wel een landelijk station die dat kan Rob.

Peter Knops
27 januari 2008, 14:12

na het behalen van het wereldtitel B-poule in 1979 in Galati Roemenie en dus promotie naar de A-poule en de Olympische Spelen in Lake Placid in 1980 is er wel degelijk aandacht geweest van de pers. En is het Nederlandse team zelfs sport ploeg van het jaar geworden..... helaas heeft deze echte aandachtt maar een jaar mogen duren...t/m wk81 in Stockholm!! Overigens bestond dit team toen voor het grootste deal uit Nederlands Canadezen en een genaturaliseerde Tjsech... dus dit geeft aan hoe je in Nederland het nivo zou kunnen opkrikken.. of ik er blij mee zou zijn is een 2e.. maar helaas het is niet anders...

Paul van Heertum
27 januari 2008, 15:01
Stienstra, Van Schagen zijn in ieder geval een stuk meer Nederlander dan John, De Benson, Hersi, Mendanjanin of Boateng

Het eerste verschil is al dat de eerste groep geboren is als Nederlander en de 2e groep niet en als overeenkomst hebben ze dat ze beide Nederland hebben vertegenwoordigd

Abe Brouwer
27 januari 2008, 17:10
Dus het zou zo kunnen zijn dat er verschillende cameraploegen aan het filmen zijn?Dat lijkt me nu weer niet zo handig.
In principe heb je bij elke wedstrijd eigenlijk niet meer dan 2 camerateams. Bijvoorbeeld bij Tsjechie-Zweden de Tsjechische tv en de Zweedse tv. Normaal gesproken zenden de omroepen alleen de wedstrijden van hun eigen land uit.

Cor van der Holst
27 januari 2008, 17:59

Ps.. Dat jij een oproep doet aan Nederlandse goalys wat betreft hun visie, geeft des te meer aan, dat het bij jou niet gaat om het algeheel belang maar om het goalybelang.

...

je heb het goed door dat ik voor het goalie belang ben dat laat ik duidelijk blijken,
maar het goalie belang dient het algeheel belang , waaom is het dan zo belangrijk dat iedereen goeie goalies wil hebben , maar het nat goalie belang word niet bij stil gestaan!
dus nogmaals welke ned goalies met spelervaring gaan groeneveld vervangen in het nat team