View Full Version : Japan trekt zich terug uit WK Div. I in Boedapest
Ro Herregraven
28 maart 2011, 23:31
Japan heeft zich officieel teruggetrokken uit het komende WK waar het één van de tegenstanders van Oranje zou zijn.
Nog geen idee wat de consequenties hiervan zijn. Degradeert Japan naar Div. II? Degradeert de nr. 5 van het WK? Afwachten wat de IIHF hierover besluit...
Paul van Heertum
29 maart 2011, 00:01
Japan degradeert natuurlijk niet. Ik zou de beste 2 plek van de div2 laten promoveren
Nederland is nu wel maar een sensatie weg van promotie en met Schaafsma, Bruijsten, Korthuis, Smulders, Mason, Tummers en brandasu er wel bij is die kans een stuk groter
Abe Brouwer
29 maart 2011, 04:24
Op de IIHF-site staat nog niks over de terugtrekking. Maar volgens mij wordt terugtrekking normaal gesproken bestraft met degradatie. En bij 1 deelnemer minder is er nornaal gesproken geen degradatie. Dat wordt dus een moeilijke beslissing voor de IIHF. Ook al vanwege de mogelijke nieuwe opzet volgend jaar. Overigens heeft Noord Korea zich ook terug getrokken uit div 2.
Paul van Heertum
29 maart 2011, 08:34
Een aardbeving waar ongeveer 30000 mensen omkomen en een half land In puin legt is ook niet normaal
Jasper Maassen
29 maart 2011, 12:31
Stel dat het zo is dat Japan zich terugtrekt, wat ik absoluut zou begrijpen, wat zou dat voor consequenties hebben voor het speelschema? Wordt er nu een team overgeheveld van division II (Kroatië bijvoorbeeld) of blijft er een gat in het speelschema?
Kazs Krikke
29 maart 2011, 12:35
Stel dat het zo is dat Japan zich terugtrekt, wat ik absoluut zou begrijpen, wat zou dat voor consequenties hebben voor het speelschema? Wordt er nu een team overgeheveld van division II (Kroatië bijvoorbeeld) of blijft er een gat in het speelschema?
Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren, maar de meest faire/logische optie is om de plek leeg te laten. Waarom zou je bijv de beste nummer 2 uit div II hoger inschalen dan de beste nummer 6 uit div I?
Jasper Maassen
29 maart 2011, 12:49
Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren, maar de meest faire/logische optie is om de plek leeg te laten. Waarom zou je bijv de beste nummer 2 uit div II hoger inschalen dan de beste nummer 6 uit div I?
Die nummer 6 van vorig jaar is dan natuurlijk ook een optie. Ik redeneer nu ook als toeschouwer, want ik heb natuurlijk wel betaald voor die wedstrijden...
Ro Herregraven
29 maart 2011, 13:25
In het geval van Noord-Korea worden de wedstrijden niet uit het schema gehaald, maar worden alle wedstrijden reglementair met 0-5 verloren. Noord-Korea degradeert dus automatisch naar Div. III.
Of ze dit ook gaan doen met Japan weet ik niet, maar het lijkt me wel de meest logische oplossing. Japan verliest dan alle wedstrijden en degradeert dan naar Div. II.
Ro Herregraven
29 maart 2011, 13:33
@Jasper: de nr. 6 van vorog jaar is geen optie: Kroatië organiseert zelf het WK Div. II en Servië zal de tickets en hotelovernachtingen in Australië wel al geboekt hebben.
Jasper Maassen
29 maart 2011, 13:34
In het geval van Noord-Korea worden de wedstrijden niet uit het schema gehaald, maar worden alle wedstrijden reglementair met 0-5 verloren. Noord-Korea degradeert dus automatisch naar Div. III.
Of ze dit ook gaan doen met Japan weet ik niet, maar het lijkt me wel de meest logische oplossing. Japan verliest dan alle wedstrijden en degradeert dan naar Div. II.
Ik denk niet dat ze Japan laten degraderen, als ik onderstaande lees op de iihf site:
The IIHF’s executive body, the Council, will in due time determine the sport-technical implications of the force-majeure cancellations and it will announce the decisions as soon as they have been decided.
“Since this is beyond any doubt a force-majeure it should excuse any party from any possible claims of liability. It is the time for the entire ice hockey family to stand together in support of a member”, concludes IIHF President René Fasel.
Footnote: The IIHF, together with the host organizing committees, will revise the respective championship schedules in order to accommodate the remaining teams’ playing schedules.
Het lijkt er wel op dat ze geen vervanging regelen...
Joep Meijsen
29 maart 2011, 13:56
Ik denk niet dat ze Japan laten degraderen, als ik onderstaande lees op de iihf site:
Ik ga maar een reisgids kopen voor Boedapest met nog een extra vrije dag.
Kazs Krikke
29 maart 2011, 14:02
The IIHF’s executive body, the Council, will in due time determine the sport-technical implications of the force-majeure cancellations and it will announce the decisions as soon as they have been decided.
“Since this is beyond any doubt a force-majeure it should excuse any party from any possible claims of liability. It is the time for the entire ice hockey family to stand together in support of a member”, concludes IIHF President René Fasel.
Footnote: The IIHF, together with the host organizing committees, will revise the respective championship schedules in order to accommodate the remaining teams’ playing schedules.
Het enige dat ik lees uit het stuk van de IIHF is dat ze niet aansprakelijk gesteld worden voor de schade die opgelopen wordt door het niet meedoen en dat de sportieve implicatie nog besproken wordt. Dat laatste is volgens mij alleen maar om te laten zien dat ze het niet op de standaardmanier af willen doen, maar uiteindelijk hebben ze denk ik geen andere keus dan Japan te laten degraderen.
Jasper Maassen
29 maart 2011, 14:41
Het enige dat ik lees uit het stuk van de IIHF is dat ze niet aansprakelijk gesteld worden voor de schade die opgelopen wordt door het niet meedoen en dat de sportieve implicatie nog besproken wordt. Dat laatste is volgens mij alleen maar om te laten zien dat ze het niet op de standaardmanier af willen doen, maar uiteindelijk hebben ze denk ik geen andere keus dan Japan te laten degraderen.
Ja dat is inderdaad een probleem waar ik niet aan had gedacht: er promoveert er wel een vanuit division II...
Jasper Maassen
29 maart 2011, 14:41
Ik ga maar een reisgids kopen voor Boedapest met nog een extra vrije dag.
Ik heb een persoonlijke gids bij me, dus voor mij zal het wel meevallen ;) Als je nog tips wil hebben...
Jasper Maassen
29 maart 2011, 14:43
@Jasper: de nr. 6 van vorog jaar is geen optie: Kroatië organiseert zelf het WK Div. II en Servië zal de tickets en hotelovernachtingen in Australië wel al geboekt hebben.
Als Kroatië het zelf organiseert is dat idd geen optie. Was dat niet het geval geweest was het voor hen het makkelijkst om te komen (samen met Servië idd). Maar deze oplossing kan sowieso niet, want je zit dan volgend jaar met een indelingsprobleem...
Abe Brouwer
29 maart 2011, 15:02
Je kan natuurlijk geen situatie hebben waarin je volgend jaar 13 teams in div 1 hebt en 11 teams in div 2. Maar er ligt sowieso al een voorstel om de lagere divisies anders in te delen. Desondanks denk ik dat er in Boedapest niemand degradeert en dat Japan naar div 2 moet.
Wat het wedstrijdschema betreft: dat zullen 2 wedstrijden per dag worden ipv 3. Best mogelijk dat het toernooi qua aantal dagen ingekort gaat worden om te voorkomen dat teams 2 dagen vrij zijn. De organisatie in Boedapest wordt wel met een probleem opgezadeld: Veel mensen hebben kaarten voor de wedstrijden van Japan, die zullen gecompenseerd moeten worden.
Jasper Maassen
29 maart 2011, 15:05
Je kan natuurlijk geen situatie hebben waarin je volgend jaar 13 teams in div 1 hebt en 11 teams in div 2. Maar er ligt sowieso al een voorstel om de lagere divisies anders in te delen. Desondanks denk ik dat er in Boedapest niemand degradeert en dat Japan naar div 2 moet.
Wat het wedstrijdschema betreft: dat zullen 2 wedstrijden per dag worden ipv 3. Best mogelijk dat het toernooi qua aantal dagen ingekort gaat worden om te voorkomen dat teams 2 dagen vrij zijn. De organisatie in Boedapest wordt wel met een probleem opgezadeld: Veel mensen hebben kaarten voor de wedstrijden van Japan, die zullen gecompenseerd moeten worden.
Precies. En als je het gaat inkorten heb je een probleem met dagkaarten. Ik heb bijvoorbeeld geen kaarten voor de laatste dag, want die was al uitverkocht. Als je dan dingen gaat samenvoegen is dat ondoenlijk, want je hebt dubbele stoelbezetting.
Ik denk dat ze gewoon de ochtendwedstrijd steeds laten vallen en de rest op twee wedstrijden per dag zullen houden.
Remco Bambacht
29 maart 2011, 15:06
Jammer. Nu kunnen we Mike Dalhuisen maar vier keer zien spelen!
Paul van Heertum
29 maart 2011, 16:51
En Bruijsten, Schaafsma ook en Phill misschien maar 3 keer of zo
Nederland is wel maar een sensatie weg van een promotie
Abe Brouwer
29 maart 2011, 16:56
Het is inderdaad zo dat Oranje het meest profiteert van Japan's terugtrekking. De sportieve perspectieven zijn nu heel anders geworden. Brons moet zeker kunnen nu.
Paul van Heertum
29 maart 2011, 16:57
Als je een keer een goede dag hebt en wint van Italië of Hongarije kan je zelfs promoveren
Kazs Krikke
29 maart 2011, 17:02
Het is inderdaad zo dat Oranje het meest profiteert van Japan's terugtrekking. De sportieve perspectieven zijn nu heel anders geworden. Brons moet zeker kunnen nu.
Brons moet zeker haalbaar zijn, met een stuntje tegen Hongarije zou je zelfs tweede kunnen worden. Per saldo is Italië denk ik het beste af, die hebben twee dagen om zich voor te bereiden op de wedstrijd tegen de Hongaren (als er verder niks in het schema wijzigt).
Jasper Maassen
29 maart 2011, 17:12
Brons moet zeker haalbaar zijn, met een stuntje tegen Hongarije zou je zelfs tweede kunnen worden. Per saldo is Italië denk ik het beste af, die hebben twee dagen om zich voor te bereiden op de wedstrijd tegen de Hongaren (als er verder niks in het schema wijzigt).
Een stunt tegen de Hongaren zie ik niet gebeuren. Dat is de eerste wedstrijd en Hongarije zal ontzettend gemotiveerd zijn om voor eigen publiek te presteren. Ik denk dat brons inderdaad het hoogst haalbare is.
Paul van Heertum
29 maart 2011, 17:55
Met een overwinning tegen Hongarije of Italië kan je eerste worden. Maar dat is zoals natuurlijk wel een sensatie. Ik denk wel dat als Nederland redelijk volledig is ze een stuk beter team hebben
Jasper Maassen
29 maart 2011, 17:57
Met een overwinning tegen Hongarije of Italië kan je eerste worden. Maar dat is zoals natuurlijk wel een sensatie. Ik denk wel dat als Nederland redelijk volledig is ze een stuk beter team hebben
Met zo'n overwinning is dat inderdaad mogelijk. Ik denk alleen niet dat ze zo'n overwinning zullen boeken. Ik hoop het wel, maar ik denk het niet...
Paul van Heertum
29 maart 2011, 18:10
Het verschil met Japan was vorig jaar vrij groot, dat zou normaal gesproken een nederlaag zijn. Tegen Hongarije en Italië ook maar het blijft hockey
Remco Bambacht
29 maart 2011, 18:29
Met zo'n overwinning is dat inderdaad mogelijk. Ik denk alleen niet dat ze zo'n overwinning zullen boeken. Ik hoop het wel, maar ik denk het niet...
Ga je wel juichen als we de voorsprong pakken tegen die Hunnen?
Jasper Maassen
29 maart 2011, 18:42
Ga je wel juichen als we de voorsprong pakken tegen die Hunnen?
Ik wel, maar mijn vriendin niet ;) Is Attilla de captain bij de Hunnen? :P
Michael Schoenmakers
30 maart 2011, 09:46
ZURICH – The Japanese Ice Hockey Federation has informed the IIHF that, in view of the catastrophic developments in Japan, the JIHF was left with no other option than to cancel the respective national teams’ participation in the three upcoming 2011 IIHF World Championship events:
++ IIHF World Championship Division I Group A (in Budapest, Hungary)
++ IIHF World U18 Championship Division I Group A (in Riga, Latvia)
++ IIHF World Women’s Championship Division I (in Ravensburg, Germany)
In the letter to the IIHF, the Japanese governing body of ice hockey writes that it is the moral obligation of the federation to, at the time of national grief, shift priorities and, thus, forgo participation in the three world championship tournaments.
The IIHF had earlier sent a letter of sympathy and condolences to the Japanese member national association and it has accepted the withdrawals with no reservations.
“What we are witnessing in Japan is one of the biggest natural disasters in recent memory and the consequences of the earthquakes and tsunamis are catastrophic,” says IIHF President René Fasel. “Although we regret the absence of the Japanese athletes at our championships, this is a time where sporting activities become almost irrelevant. Our thoughts are with the Japanese people who have suffered immeasurably during the last weeks and we know that it will take many years to overcome the damages.”
“As ice hockey in Japan is concentrated to the northern parts, we know that many of the athletes selected to represent their country and also the officials have been directly or indirectly affected by the disaster,” says the IIHF President. “We recognize with full sympathy the need of the athletes and officials to be with their loved ones during the very difficult times of mourning and national recovery.”
The Japanese Ice Hockey Federation has informed the IIHF that family and friends of the Japanese ice hockey community, including co-workers of the national team players have fallen victim to the disaster.
Bron IIHF.com
Antonius van der Mee
30 maart 2011, 11:14
Vervanging regelen is nu ook niet meer te doen.
Ze spelen gewoon met 5 teams en de nummer 5 degradeert.
Antonius van der Mee
30 maart 2011, 11:15
Je zou dan moeten stunten tegen en Hongarije en Italië. Dat is teveel van het goede ben ik bang. Ik hoop het wel, maar ik geloof er niet in.
Wil je echt eens gaan stunten, dan zou je jongens als Bat, Gordon, Mizerek e.d. een pas moeten geven en op moeten roepen. Met een goede voorbereiding en wat geluk, kun je dan winnen.
Jasper Maassen
30 maart 2011, 11:26
Waarom zou de nummer 5 degraderen? Mag Japan dan volgend jaar gewoon weer in division I? Ik denk dat dat juridisch niet stand houdt...
Antonius van der Mee
30 maart 2011, 11:30
Waarom zou de nummer 5 degraderen? Mag Japan dan volgend jaar gewoon weer in division I? Ik denk dat dat juridisch niet stand houdt...
Japan heeft jarenlang stand gehouden in de A-poule terwijl ze vrijwel alles verloren. Ik denk niet dat iemand hier echt een punt van gaat maken. Japan zou normaalgesproken minimaal 3e zijn geeindigd en gewoon hebben gewonnen van Korea, Nederland en Spanje.
Jasper Maassen
30 maart 2011, 11:55
Japan heeft jarenlang stand gehouden in de A-poule terwijl ze vrijwel alles verloren. Ik denk niet dat iemand hier echt een punt van gaat maken. Japan zou normaalgesproken minimaal 3e zijn geeindigd en gewoon hebben gewonnen van Korea, Nederland en Spanje.
Maar dat ze die wedstrijden zouden winnen, kunnen ze nu niet bewijzen. De nummer 5 stapt bij degradatie gewoon naar het CAS en dan zal Japan alsnog degraderen...
Paul van Heertum
30 maart 2011, 12:01
Antonius, een keer stunten kan voldoende zijn
Jasper Maassen
30 maart 2011, 14:16
Antonius, een keer stunten kan voldoende zijn
Precies, als wij van Italië winnen en die winnen weer van Hongarije (met een groter verschil dan onze nederlaag tegen Hongarije, denk ik), dan kan Nederland promoveren...
Abe Brouwer
30 maart 2011, 14:59
Volgens mij staat duidelijk in het IIHF-reglement dat alleen de nr.6 degradeert. Het is altijd zo dat bij terugtrekking van een team er niemand degradeert. Natuurlijk kan je om humanitaire redenen Japan in div 1 houden maar dan zit je met het probleem dat je volgend jaar 13 teams in div 1 hebt en 11 teams in div 2.
Robert Coolen
30 maart 2011, 15:03
Ik wens Fukufuji en de zijnen veel sterkte met de opbouw van hun land!
De rest is volgens mij maar bijzaak.
Antonius van der Mee
1 april 2011, 13:00
Maar dat ze die wedstrijden zouden winnen, kunnen ze nu niet bewijzen. De nummer 5 stapt bij degradatie gewoon naar het CAS en dan zal Japan alsnog degraderen...
Dat kan ook niet, maar ik denk dat alle deelnemers wel begrip hebben voor de redenen van Japan om niet naar dit WK te komen.
Antonius van der Mee
1 april 2011, 13:02
Precies, als wij van Italië winnen en die winnen weer van Hongarije (met een groter verschil dan onze nederlaag tegen Hongarije, denk ik), dan kan Nederland promoveren...
Dat kan inderdaad, maar dan moet je wel een paar stevige uitslagen neerzetten. Het kan op doelsaldo aankomen en dan moet er dus (dik) gewonnen worden in de reguliere speeltijd van Korea, Spanje en Italie of Hongarije.
Ik hoop dat het lukt, maar ik zie het niet gebeuren. Denk dat er van Hongarije en Italië verloren wordt.
Jasper Maassen
1 april 2011, 13:39
Dat kan ook niet, maar ik denk dat alle deelnemers wel begrip hebben voor de redenen van Japan om niet naar dit WK te komen.
Nu de IIHF dit van tevoren heeft aangekondigd, zal er inderdaad geen land zijn dat hierover in discussie gaat. Ik denk dat dit een faire afspraak is, waar iedereen mee in zal stemmen (niet dat ze keus hebben)...
Paul van Heertum
1 april 2011, 13:46
Hoe groot zijn de kansen dat Croatie promoveert?
Antonius van der Mee
1 april 2011, 13:49
Hoe groot zijn de kansen dat Croatie promoveert?
Best groot. Spelen thuis en spelen tegen Bulgarije, Roemenië, China, Ierland en IJsland.
Paul van Heertum
1 april 2011, 13:51
Die krijgen er volgend jaar een stuk of 5 spelers bij van AHL niveau, die gaan zich volgend jaar makkelijk handhaven als ze promoveren
Antonius van der Mee
1 april 2011, 14:00
MacAuley (63x AHL), Powers, Gazdic, Sertich (34x AHL), Hecimovic, Kinasewich (71x AHL) en Prpic (18x NHL, 372x AHL) zijn of dit jaar of volgend jaar beschikbaar. Daarnaast spelen de Kroaten met Zagreb op een aardig niveau.
Bulgarije, Roemenie, China, Ierland en IJsland moet te doen zijn. Elk jaar komen er wel weer wat goede Kroatische-Canadezen bij, dus dit is echt wel een zekerheidje voor Div I de komende jaren.
Loot je als Nederland bv. volgend jaar Oostenrijk, Oekraïne, Polen, Japan en Kroatië dan kan dat al degradatie betekenen.
Antonius van der Mee
1 april 2011, 14:01
Nu de IIHF dit van tevoren heeft aangekondigd, zal er inderdaad geen land zijn dat hierover in discussie gaat. Ik denk dat dit een faire afspraak is, waar iedereen mee in zal stemmen (niet dat ze keus hebben)...
Je kunt er best tegen in beroep gaan natuurlijk. Vraag is wat je daarmee opschiet. De reden van Japan om niet mee te doen is heel legitiem en echt populair ga je je er niet mee maken door hier tegen in beroep te gaan.
Paul van Heertum
1 april 2011, 14:12
MacAuley (63x AHL), Powers, Gazdic, Sertich (34x AHL), Hecimovic, Kinasewich (71x AHL) en Prpic (18x NHL, 372x AHL) zijn of dit jaar of volgend jaar beschikbaar. Daarnaast spelen de Kroaten met Zagreb op een aardig niveau.
Bulgarije, Roemenie, China, Ierland en IJsland moet te doen zijn. Elk jaar komen er wel weer wat goede Kroatische-Canadezen bij, dus dit is echt wel een zekerheidje voor Div I de komende jaren.
Loot je als Nederland bv. volgend jaar Oostenrijk, Oekraïne, Polen, Japan en Kroatië dan kan dat al degradatie betekenen.
Gazdic en Kinasewich zijn op zijn vroegst pas in 2013 beschikbaar. Zagreb heeft nu ook weer een stuk of 3 Croaten gehaald met een beetje NHL ervaring en veel AHL ervaring en die bovendien pas een jaar of 24 zijn.
Als al die spelers de komende jaren blijven doen ze binnen een paar jaar mee voor promotie naar de A-groep
Antonius van der Mee
1 april 2011, 14:22
Gazdic en Kinasewich zijn op zijn vroegst pas in 2013 beschikbaar. Zagreb heeft nu ook weer een stuk of 3 Croaten gehaald met een beetje NHL ervaring en veel AHL ervaring en die bovendien pas een jaar of 24 zijn.
Als al die spelers de komende jaren blijven doen ze binnen een paar jaar mee voor promotie naar de A-groep
Kostovic (407x NLA), Karpowich (Goalie, NCAA), Kalinski (186x AHL), Oreskovic (205x AHL) en Drazenovc (200+ x AHL) spelen volgend jaar voor Zagreb.
Dit jaar promoveren, volgend jaar handhaven en dan vanaf 2013 jaarlijks een stevige kwaliteitsinjectie.
Heel wat beter vooruitzicht dan Nederland in 2013.
Ro Herregraven
1 april 2011, 14:26
Dit jaar spelen er nog geen "Croadezen" bij Kroatië. Die zijn allemaal pas in 2012 beschikbaar. Desalniettemin ziet het er goed uit voor Kroatië v.w.b. promotiekansen. Het zal tussen Roemenië en Kroatië gaan, verwacht ik.
Staar je niet blind op het succes van Medvescak in de EBEL: daar spelen alleen "Croadezen" en imports. Er spelen nauwelijks Kroaten in dat team, en als ze er al zijn zitten ze de bank warm te houden. De eerste Kroaat op hun topscorerslijst vind je pas op plek 16 (Dominic Kanaet, wel een talentje, is pas 20).
De vraag is: hoelang gaan die "Croadezen" vanaf volgend jaar uitkomen voor Kroatië? En wat gaat er gebeuren als zij na een paar jaar weer afhaken? Een hoop Kroaten zullen hierdoor uit het nationale team geduwd worden. Beter worden ze niet, want bij Medvescak is nauwelijks plek voor "echte" Kroaten. Dus spelen ze in de Sloveense competitie (die ook is uitgehold, want de twee beste Sloveense teams spelen ook EBEL) of in de eigen Kroatische competitie, die qua niveau beide minder zijn dan de Eredivisie. Op de lange termijn zal het volstouwen van het Kroatische NT met "Croadezen" het Kroatische ijshockey meer kwaad dan goed doen.
Antonius van der Mee
1 april 2011, 14:32
Dit jaar spelen er nog geen "Croadezen" bij Kroatië. Die zijn allemaal pas in 2012 beschikbaar. Desalniettemin ziet het er goed uit voor Kroatië v.w.b. promotiekansen. Het zal tussen Roemenië en Kroatië gaan, verwacht ik.
Staar je niet blind op het succes van Medvescak in de EBEL: daar spelen alleen "Croadezen" en imports. Er spelen nauwelijks Kroaten in dat team, en als ze er al zijn zitten ze de bank warm te houden. De eerste Kroaat op hun topscorerslijst vind je pas op plek 16 (Dominic Kanaet, wel een talentje, is pas 20).
De vraag is: hoelang gaan die "Croadezen" vanaf volgend jaar uitkomen voor Kroatië? En wat gaat er gebeuren als zij na een paar jaar weer afhaken? Een hoop Kroaten zullen hierdoor uit het nationale team geduwd worden. Beter worden ze niet, want bij Medvescak is nauwelijks plek voor "echte" Kroaten. Dus spelen ze in de Sloveense competitie (die ook is uitgehold, want de twee beste Sloveense teams spelen ook EBEL) of in de eigen Kroatische competitie, die qua niveau beide minder zijn dan de Eredivisie. Op de lange termijn zal het volstouwen van het Kroatische NT met "Croadezen" het Kroatische ijshockey meer kwaad dan goed doen.
Het verschil tussen het niveau van de doorsnee Kroaat en de EBEL is dan ook erg groot. Het zou 'n beetje zijn als dat HIJS in de DEL gaat spelen. Dat redden ze ook alleen met hele goede NC's en andere imports dan degenen die ze nu hebben. Wie goed genoeg is, mag echter wel meedoen.
Voor Kroaten zijn er genoeg gelegenheden om op hun eigen niveau te spelen. Zoals je zegt: ze kunnen in Slovenië spelen of in Kroatië. Wie echt goed is, kan wel bij Zagreb terecht. De mindere goden kunnen dus op hun eigen niveau spelen en wie wat beter is kan bij Zagreb meespelen en mee trainen. Ik neem aan dat de trainingen zowel kwantitatief als kwalitatief verbeterd zijn, dat is ook alleen maar goed voor het Kroatische nationale team.
Ik denk niet dat het Kroatische ijshockey gaat imploderen door het volstouwen van het NT met Kroadezen. Sterker nog: de successen maken de sport waarschijnlijk populairder.
Paul van Heertum
1 april 2011, 14:36
Zonder Croadezen speelden ze nu niet in de EBEL en ze moeten gewoon meer Crodezen halen om vooruit te kunnen.
Croadezen zijn ook nog bijna allemaal jong en voldoende imports blijven in Oostenrijk spelen tot hun 35e of zo. Met een beetje geluk spelen de meeste nog in 2020 of zo
Abe Brouwer
1 april 2011, 14:41
Dat kan inderdaad, maar dan moet je wel een paar stevige uitslagen neerzetten. Het kan op doelsaldo aankomen en dan moet er dus (dik) gewonnen worden in de reguliere speeltijd van Korea, Spanje en Italie of Hongarije.
Ik hoop dat het lukt, maar ik zie het niet gebeuren. Denk dat er van Hongarije en Italië verloren wordt.
Nee. Als 3 teams gelijk eindigen dan zal er een eindstand opgesteld worden op basis van de onderlinge resultaten tussen die 3 teams. Resultaten tegen de andere teams doen er dan niet aan toe. Bijvoorbeeld: Homgaije-Nederland 1-2, Nederland-Italie 1-4, Homgarije-Italie 3-2. In dat geval krijg je dan 1.Italie 2.Hongarije 3.Nederland. Eindigen 2 teams gelijk dan beslist het onderling resultaat in de wedstrijd tussen die 2 teams.
Antonius van der Mee
1 april 2011, 14:48
Nee. Als 3 teams gelijk eindigen dan zal er een eindstand opgesteld worden op basis van de onderlinge resultaten tussen die 3 teams. Resultaten tegen de andere teams doen er dan niet aan toe. Bijvoorbeeld: Homgaije-Nederland 1-2, Nederland-Italie 1-4, Homgarije-Italie 3-2. In dat geval krijg je dan 1.Italie 2.Hongarije 3.Nederland. Eindigen 2 teams gelijk dan beslist het onderling resultaat in de wedstrijd tussen die 2 teams.
Het kan natuurlijk voorkomen dat 3 teams exact gelijk eindigen. Bv. Nederland - Hongarije 0 - 2, Italië - Hongarije 2 - 0 en Nederland - Italië 2- 0. Als je dan met 3 - 1 van Spanje wint, terwijl Hongarije en Italië er met 8 goals verschil overheen walsen ben je gezien.
Erg hypothetisch allemaal natuurlijk. De kans dat eerste 2 wedstrijden verloren gaan is vele malen groter.
Ro Herregraven
1 april 2011, 20:19
Het verschil tussen het niveau van de doorsnee Kroaat en de EBEL is dan ook erg groot. Het zou 'n beetje zijn als dat HIJS in de DEL gaat spelen. Dat redden ze ook alleen met hele goede NC's en andere imports dan degenen die ze nu hebben. Wie goed genoeg is, mag echter wel meedoen.
Voor Kroaten zijn er genoeg gelegenheden om op hun eigen niveau te spelen. Zoals je zegt: ze kunnen in Slovenië spelen of in Kroatië. Wie echt goed is, kan wel bij Zagreb terecht. De mindere goden kunnen dus op hun eigen niveau spelen en wie wat beter is kan bij Zagreb meespelen en mee trainen. Ik neem aan dat de trainingen zowel kwantitatief als kwalitatief verbeterd zijn, dat is ook alleen maar goed voor het Kroatische nationale team.
Ik denk niet dat het Kroatische ijshockey gaat imploderen door het volstouwen van het NT met Kroadezen. Sterker nog: de successen maken de sport waarschijnlijk populairder.
Er zijn verschillende landen geweest (Nederland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië) die de route van de dubbele-paspoort-Canadezen gevolgd hebben, en zonder uitzondering heeft het in elk land gefaald en geleid tot een algehele kwaliteitsdaling.
Ik begrijp niet waarom er nog steeds landen zijn die die weg volgen.
Wat we moeten doen is investeren in jeugdopleidingen. Waarom is Tilburg al jaren constant aan de top? Omdat zij ALS ENIGE hun jeugdopleiding op orde hebben.
Jurgen de Groot
2 april 2011, 00:01
Er zijn verschillende landen geweest (Nederland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië) die de route van de dubbele-paspoort-Canadezen gevolgd hebben, en zonder uitzondering heeft het in elk land gefaald en geleid tot een algehele kwaliteitsdaling.
Wat we moeten doen is investeren in jeugdopleidingen. Waarom is Tilburg al jaren constant aan de top? Omdat zij ALS ENIGE hun jeugdopleiding op orde hebben.
ro denk toch wel dat heerenveen zijn jeugd ook best voor mekaar heeft
Paul van Heertum
2 april 2011, 02:03
Een team met ItaCan wint met 5-0 tegen de Italianen
Antonius van der Mee
2 april 2011, 02:54
Italië heeft best 'n aardige competitie en speelt af en toe op het hoogste internationale niveau. Zonder Italiaanse Canadezen zou dat 'n stuk minder waarschijnlijk zijn en de Serie A zonder Italiaanse-Canadezen zou ook van minder niveau zijn.
Investeren in NC's betekent niet dat je niet ook in de jeugd kunt investeren. Er is gewoon te weinig talentvolle aanwas om het mogelijk te maken dat alle ploegen zich volledig op de jeugd focussen. Internationale successen leveren meer aandacht op en meer aandacht = meer geld, meer aanwas en meer supporters.
Abe Brouwer
2 april 2011, 09:25
In ieder geval is er beslist dat er geen wedstrijden om 12.30 gespeeld gaan worden, alleen om 16.00 en 19.30 zijn er wedstrijden. Een bijgewerkt speelplan volgt nog. Verder zal over enkele dagen bekend worden in hoeverre kopers van kaarten compensatie krijgen voor het wegvallen van wedstrijden.
Paul van Heertum
2 april 2011, 10:43
Ook al een idee hoe de Italiaanse clubs in de serie A die 25 opengekomen plekken van Italianen met een andere pas gaan opvangen?
Meer imports halen?
Antonius van der Mee
2 april 2011, 13:41
Ook al een idee hoe de Italiaanse clubs in de serie A die 25 opengekomen plekken van Italianen met een andere pas gaan opvangen?
Meer imports halen?
Of opvullen met Italianen en dan daalt het niveau van de competitie fors.
Paul van Heertum
4 april 2011, 12:57
Is het schema al bekend?
Op iihf.com staat nog niks
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.