PDA

View Full Version : storing zondag

Jan Schut
28 februari 2011, 21:24
Toegang verboden!

U hebt niet de toestemming om toegang te krijgen tot de gevraagde map. Die is ofwel beveiligd tegen lezen of onleesbaar door de server.
Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster (tp@tpsoftware.nl) te contacteren.
Error 403

www.ijshockeyforum.com (http://www.ijshockeyforum.com/)
Sun Feb 27 21:38:19 2011
Apache/2.2.4 (Linux/SUSE)

reactie heden morgen

Geachte heer Schut,

Ik vermoed dat het gisteren heel druk is geweest op de server, want ik kan in de logs terugvinden dat hij uit het geheugen is gelopen.
Dit komt alleen voor als er veel processen (lees bezoeken) tegelijk aan de site gedaan worden.
Tussen 21:07 en 21:52 hebben deze problemen zich voorgedaan. Alles lijkt nu weer normaal.

Met vriendelijke groet,

Tom Peters
TPsoftware

Lou-Ann Bartels
1 maart 2011, 15:16
Ik heb last van een andere 'storing'. Ik kan de Berichten Van Vandaag (nieuwe berichten) niet meer bekijken zonder verplicht in te loggen. Dit is al twee dagen zo. Heb geen idee waarom dat is...

Harm Wietze Oldersma
1 maart 2011, 15:21
Ik heb last van een andere 'storing'. Ik kan de Berichten Van Vandaag (nieuwe berichten) niet meer bekijken zonder verplicht in te loggen. Dit is al twee dagen zo. Heb geen idee waarom dat is...

Lou-Ann, 'Berichten van vandaag' is de keuze als je niet ingelogd bent. Op het moment dat je ingelogd bent krijg je pas de keuze 'Nieuwe berichten' (op de zelfde positie).

Overigens hoort dit in het sub-forum: Technische zaken (http://www.ijshockeyforum.com/n/forumdisplay.php?f=22)

Lou-Ann Bartels
1 maart 2011, 15:32
Lou-Ann, 'Berichten van vandaag' is de keuze als je niet ingelogd bent. Op het moment dat je ingelogd bent krijg je pas de keuze 'Nieuwe berichten' (op de zelfde positie).

Overigens hoort dit in het sub-forum: Technische zaken (http://www.ijshockeyforum.com/n/forumdisplay.php?f=22)

Dat snap ik, maar ik kan de Berichten van vandaag niet bekijken als ik niet ingelogd ben en dat kan normaal dus wel.

@sorry, hoort idd in andere forum.

Fintan Planting
1 maart 2011, 16:48
Dat snap ik, maar ik kan de Berichten van vandaag niet bekijken als ik niet ingelogd ben en dat kan normaal dus wel.

@sorry, hoort idd in andere forum.
Nadat het forum er zondagavond weer een paar keer kort had uitgelegen, heb ik maandag een aantal aanpassingen aan het forum gedaan. Doel daarvan was om het aantal en de grootte van de serveraanvragen terug te brengen, zodat de server minder snel uit zijn geheugen zou lopen.

Één van die wijzigingen was om de zoekfunctie uit te schakelen voor niet-ingelogde gebruikers. Op dat moment had ik me niet gerealiseerd dat daar ook de 'berichten van vandaag'/'nieuwe berichten' onder vielen.

Lang verhaal kort: nu werkt het weer.

Geert van der Meulen
2 maart 2011, 12:44
Voorheen zag je ook een lijst van actieve leden en een lijst van leden die in de afgelopen 24 uur actief waren geweest.
Die ontbreken nu, ik neem aan dat dat ook een gevolg is van het uitschakelen van enkele functies?

Fintan Planting
3 maart 2011, 12:48
Voorheen zag je ook een lijst van actieve leden en een lijst van leden die in de afgelopen 24 uur actief waren geweest.
Die ontbreken nu, ik neem aan dat dat ook een gevolg is van het uitschakelen van enkele functies?
Yep, die zijn inderdaad ook uitgeschakeld in de poging de belasting van de server terug te schroeven.