PDA

View Full Version : Geleen- Amsterdam

Jan Schut
20 januari 2008, 18:31
Een slappe periode, weinig goals.

vlgs mij zit iedereen voetbal te kijken

Gerard van der Heide
20 januari 2008, 18:34
Weinig kans

Jan Schut
20 januari 2008, 18:52
Weinig kans

Eindelijk de jongens worden wakker.

22:49: 1-0 Ruijters Eaters Geleen: 97: Brian McGARRY (14: Steve FARRER; 39: Ryan McLEOD) [PP]

Jordy Rutten
20 januari 2008, 18:57
Eindelijk de jongens worden wakker.

22:49: 1-0 Ruijters Eaters Geleen: 97: Brian McGARRY (14: Steve FARRER; 39: Ryan McLEOD) [PP]

Go Eaters. Hoe beter de Eaters het doen, hoe meer wij kans maken op de 5 plek. Niet dat we dan naar de Play Offs gaan, maar het is toch leuk voor de jongens.

Jan Schut
20 januari 2008, 19:05
Go Eaters. Hoe beter de Eaters het doen, hoe meer wij kans maken op de 5 plek. Niet dat we dan naar de Play Offs gaan, maar het is toch leuk voor de jongens.
30:28: 3-0 Ruijters Eaters Geleen: 69: Andre SELANDER (39: Ryan McLEOD) [EQ]
26:11: 2-0 Ruijters Eaters Geleen: 79: Lambert KEULEN (39: Ryan McLEOD) [EQ]

Je hebt geluk Jordy, en een stand van 5-2 is voldoende maar dat zie ik nog niet.

Jordy Rutten
20 januari 2008, 19:07

Je hebt geluk Jordy, en een stand van 5-2 is voldoende maar dat zie ik nog niet.

Klopt. Ik dacht nog: De Eaters hebben vrijdag in Nijmegen zo ontzettend op hun flikker gehad dat ze nou toch wel iets wilen presteren.

Jordy Rutten
20 januari 2008, 19:17
Ondetussen al weer 4-1

Abe Brouwer
20 januari 2008, 19:48
Alexander Schaafsma 20min voor abuse of officials. Inmiddels 5-1.

Jordy Rutten
20 januari 2008, 19:55
Alexander Schaafsma 20min voor abuse of officials. Inmiddels 5-1.

6-1::hyper::

Gerard van der Heide
20 januari 2008, 20:12
K u t, bijna 9 punten gehad voor deze game in de pool. Had ook gehoopt op een stunt van nijmegen, mislukt

Paulie Rousseau
20 januari 2008, 21:19
6 punten voor McLeod !!!!

Puk Daniels
20 januari 2008, 21:24
Eaters, gefeliciteerd met de overwinning!

Na een gelijk opgaande eerste periode, waarin beide teams hun kansen kregen, maakten de Eaters in de tweede periode het krachtsverschil duidelijk door in de eerste 10 minuten drie maal te scoren. Het humeur van Zonneveld werd er na de derde goal niet beter op en protesteerde om onduidelijke reden bij de ref. Hij werd in zijn protesten bijgestaan door Alex Schaafsma, die voor zijn gedrag tegen Ruud van Baast terecht een match kreeg. Vlak voor het verstrijken van de 2e periode viel de 4e goal van Geleen, gelijk gevolgd door de eerste van Amsterdam. Bij het verlaten van het ijs waren er nog wat onvriendelijkheden tussen Zonneveld en Novello, maar meer dan een schijngevecht werd het niet.
Nadat in het begin van de derde periode de vijfde goal voor Geleen viel was de wedstrijd gespeeld en de zesde goal was goed voor de statistieken.
Een hoofdrol was er weer voor Ryan McLeod, die 4 assists en 2 goals aantekende. Goed om te zien dat de tweede lijn aan scorend vermogen wint als de eerst lijn het moeilijk heeft.

Hopelijk vallen de blessures bij de Eaters mee, want het worden er nu wel erg veel. Maar goed, de play offs zijn nabij en dan moeten we er staan. Ik krijg er steeds meer vertrouwen dat we in de play offs zeker niet kansloos zijn als de inzet en discipline er is.
Aanvulling: Petr Kratky wordt de nieuwe verdediger bij de Eaters. Mijn geloof in een goed resultaat in de play offs wordt alleen maar groter!

Helaas voor Amsterdam lijkt de strijd om de play offs gestreden. Het verlies van Vincent en Howard heeft toch wel een grote impact gehad omdat er te weinig ervaren spelers zijn die het team op sleeptouw kunnen nemen. Daar waar de mix tussen oud en jong vorig jaar nog zijn vruchten afwierp in de beker, daar zie je nu hoe dit beleid best wel riskant is.

En Don Leo, die speelde weer een schitterende pot. Mijn complimenten voor deze kanjer.

Rob Boumans
21 januari 2008, 00:10
Eaters, gefeliciteerd met de overwinning!

Na een gelijk opgaande eerste periode, waarin beide teams hun kansen kregen, maakten de Eaters in de tweede periode het krachtsverschil duidelijk door in de eerste 10 minuten drie maal te scoren. Het humeur van Zonneveld werd er na de derde goal niet beter op en protesteerde om onduidelijke reden bij de ref. Hij werd in zijn protesten bijgestaan door Alex Schaafsma, die voor zijn gedrag tegen Ruud van Baast terecht een match kreeg. Vlak voor het verstrijken van de 2e periode viel de 4e goal van Geleen, gelijk gevolgd door de eerste van Amsterdam. Bij het verlaten van het ijs waren er nog wat onvriendelijkheden tussen Zonneveld en Novello, maar meer dan een schijngevecht werd het niet.
Nadat in het begin van de derde periode de vijfde goal voor Geleen viel was de wedstrijd gespeeld en de zesde goal was goed voor de statistieken.
Een hoofdrol was er weer voor Ryan McLeod, die 4 assists en 2 goals aantekende. Goed om te zien dat de tweede lijn aan scorend vermogen wint als de eerst lijn het moeilijk heeft.

Hopelijk vallen de blessures bij de Eaters mee, want het worden er nu wel erg veel. Maar goed, de play offs zijn nabij en dan moeten we er staan. Ik krijg er steeds meer vertrouwen dat we in de play offs zeker niet kansloos zijn als de inzet en discipline er is.
Aanvulling: Petr Kratky wordt de nieuwe verdediger bij de Eaters. Mijn geloof in een goed resultaat in de play offs wordt alleen maar groter!

Helaas voor Amsterdam lijkt de strijd om de play offs gestreden. Het verlies van Vincent en Howard heeft toch wel een grote impact gehad omdat er te weinig ervaren spelers zijn die het team op sleeptouw kunnen nemen. Daar waar de mix tussen oud en jong vorig jaar nog zijn vruchten afwierp in de beker, daar zie je nu hoe dit beleid best wel riskant is.

En Don Leo, die speelde weer een schitterende pot. Mijn complimenten voor deze kanjer.

Wel blijven opletten,Puk.Schaafsma kreeg 2 x een 10 minuten misconduct dus een game,geen match.

Puk Daniels
21 januari 2008, 05:56
Wel blijven opletten,Puk.Schaafsma kreeg 2 x een 10 minuten misconduct dus een game,geen match.

Rob,

We hebben beiden een beetje gelijk. Er werd 10 + 20 match omgeroepen, 10 + 20 op de sheet, maar de penaltiesite van de bond meldt een game voor Alex. Geen consequenties dus.
Heb jij enig idee waarom Zonneveld en Schaafsma zo kwaad waren?

Jos Janssen
21 januari 2008, 06:57
Rob,

We hebben beiden een beetje gelijk. Er werd 10 + 20 match omgeroepen, 10 + 20 op de sheet, maar de penaltiesite van de bond meldt een game voor Alex. Geen consequenties dus.
Heb jij enig idee waarom Zonneveld en Schaafsma zo kwaad waren?
Omdat er niet gereageerd werd op een boardingpenalty in het verdedigingsvak van Geleen, waarna Geleen op kon schaatsen en een schitterend doelpunt maakten.....

Rudy Bouquet
21 januari 2008, 09:34
Omdat er niet gereageerd werd op een boardingpenalty in het verdedigingsvak van Geleen, waarna Geleen op kon schaatsen en een schitterend doelpunt maakten.....

Als fotograaf heb je natuurlijk een scherp oog Jos..en mis je dit soort situaties niet..! :)

Raymond Tellers
21 januari 2008, 09:37
Volgens mij werd er 2x10 minuten dus game omgeroepen. Van een match werd er volgens mij niets omgeroepen. Jos gaf al aan waarom beide door het lint gingen. Een scheidsrechter moet dat dan vervolgens aanvoelen. Kon hij niet. En de actie aan het einde van de tweede periode vond hij heel normaal. Dat had de scheids in de derde periode een zware klus kunnen opleveren. Mag hij van geluk spreken dat het aan het einde van de periode was en de spelers konden afkoelen.

Rob Boumans
21 januari 2008, 10:05
Volgens mij werd er 2x10 minuten dus game omgeroepen. Van een match werd er volgens mij niets omgeroepen. Jos gaf al aan waarom beide door het lint gingen. Een scheidsrechter moet dat dan vervolgens aanvoelen. Kon hij niet. En de actie aan het einde van de tweede periode vond hij heel normaal. Dat had de scheids in de derde periode een zware klus kunnen opleveren. Mag hij van geluk spreken dat het aan het einde van de periode was en de spelers konden afkoelen.

Er werd inderdaad 2x10 omgeroepen en dat moet als 10 plus 20 op de sheet genoteerd worden.Match zou trouwens als 25 worden genoteerd.
Laten we het er maar op houden dat Dhr. van Baast niet ??n van zijn sterkere avonden had...

Jos Janssen
21 januari 2008, 11:12
Als fotograaf heb je natuurlijk een scherp oog Jos..en mis je dit soort situaties niet..! :)
Nou ik mis meer dan dat ik zie, contant met maar één oog de wedstrijd zien.

Er komen ook elk jaar meer fotografen bij, dus ik denk dat ik volgend jaar wat ga afbouwen.....

Raymond Tellers
21 januari 2008, 12:01
Er komen ook elk jaar meer fotografen bij, dus ik denk dat ik volgend jaar wat ga afbouwen.....

Ben ik al mee begonnen. Doel is bereikt wat foto's betreft. Iedereen krijgt zijn lading. Meer als menig voetbalfan zelfs. Dat was 10 jaar geleden wel anders. Overkill is ook niet goed. Dan maar wat gas terug nemen en zelf weer meer in het spel opgaan.

René van Eldik
21 januari 2008, 12:36
Jan bedankt vor de overwinng op amsterdam zo is de 5de plaats voor ons binnen handbereik

Dick van den Berg
21 januari 2008, 13:03
Klopt. Ik dacht nog: De Eaters hebben vrijdag in Nijmegen zo ontzettend op hun flikker gehad dat ze nou toch wel iets wilen presteren.

Heb jij dan enig idee wat de eindstand in Nijmegen was Jordy?

René van Eldik
21 januari 2008, 13:07

De stand was 3-2 voor nijmegen::party::

Jordy Rutten
21 januari 2008, 14:07

Ja, want ik was er zelf bij. Een 3-2 voor Nijmegen. Maar de Devils hebbn wel mooi met 3-0 voorgestaan. Een beetje hetzelfde verhaal als de bekerfinale Trappers-Flyers.::hypocriet::

Piet de Kort
21 januari 2008, 14:19
Ja, want ik was er zelf bij. Een 3-2 voor Nijmegen. Maar de Devils hebbn wel mooi met 3-0 voorgestaan. Een beetje hetzelfde verhaal als de bekerfinale Trappers-Flyers.::hypocriet::

Destil Trappers Tilburg stond op 31.47 ook met 5-0 voor tegen Nimwege, Jordy! ::hyper::

Servi Bruls
21 januari 2008, 14:23

Dat je met 3-0 voor staat wil niks zeggen....
Al speel je de sterren van de hemel, 3 individuele fouten kunnen dan meteen 3 tegengoals beteken...
Ik beweer nu dus NIET dat jullie gescoord hebben door fouten enz.
Ik wete zelf dat ze bar slecht hebben gespeeld.
Echter ik noem nu maar een voorbeeld van hoe het score verlooop kan gaan.
En heeft Geleen laats niet met -0 van nijmegen gewonnen???::party::

Jordy Rutten
21 januari 2008, 14:33
Je zal wel die 6-0 bedoelen...ja, dat klopt en daarover ga ik ook niet kinderachtig lopen doen. Gisteren zijn de Devils door de Trappers verslagen met 5-2, en ik heb nog geen enkele keer onze overwinning uit het begin van het seizoen genoemd.

Dus om nou over vroegere overwinningen te beginnen is een beetje slap.

Dick van den Berg
21 januari 2008, 19:19

En dat noem jij "ontzettend op hun flikker gehad" !!!

Zo zie je maar dat Noord Limburg wel erg ver van Zuid Limburg vandaan ligt....:Pukey::Pukey:

René van Eldik
22 januari 2008, 08:17
Destil Trappers Tilburg stond op 31.47 ook met 5-0 voor tegen Nimwege, Jordy! ::hyper::

Piet beter lezen Jordy heeft het over de uitslag in de bekerfinale eerst met 3-0 voorstaan en de einduitslag 3-2

René van Eldik
22 januari 2008, 08:21

Zo zie je maar dat Noord Limburg wel erg ver van Zuid Limburg vandaan ligt....:Pukey::Pukey:

Waar staat dat jordy gezegd heeft " op hun flikker gehad " het is en blijft een feit dat nijmgen voor nijmegen 3 belanrijke punten in de wacht heeft gesleept tegen een club waar we het biet bij verwacht hadden.

Ok geleen speelde deze keer wat minder en nijmegen had inderdaad en goeie dag ( gezien de scores uit het verleden ) dus Dick durf nou gewoon eens te zeggen goed gedaan Nijmegen net als wij gewoon durven te zeggen tegen Tilburg dat ze afgelopen zondag terecht gewonnen hebben. Is niet leuk om toe te geven maar wel de waarheid.

Piet de Kort
22 januari 2008, 08:50
Waar staat dat jordy gezegd heeft " op hun flikker gehad " het is en blijft een feit dat nijmgen voor nijmegen 3 belanrijke punten in de wacht heeft gesleept tegen een club waar we het biet bij verwacht hadden.

Ok geleen speelde deze keer wat minder en nijmegen had inderdaad en goeie dag ( gezien de scores uit het verleden ) dus Dick durf nou gewoon eens te zeggen goed gedaan Nijmegen net als wij gewoon durven te zeggen tegen Tilburg dat ze afgelopen zondag terecht gewonnen hebben. Is niet leuk om toe te geven maar wel de waarheid.

Jij moet beter lezen, Rene! Kijk maar op pagina 1 of helemaal onderaan, Jordy Rutten! Chauffontaine ROOD maakt meer kapot ....... !!!::happy::

P.s. Rene, je hebt het er erg moeilijk mee om toe te geven dat Destil Trappers Tilburg gewonnen heeft! Destil Trappers Tilburg was gewoonweg 10 klasse beter. Ik denk wel als Wesley Hendriks eerder had mogen spelen, was het nog erg spannend geworden! ::party::::hyper::

Re: Geleen- Amsterdam
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Schut http://www.ijshockeyforum.com/n/styles/alienblue/buttons/viewpost.gif (http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?p=16492#post16492)

Jordy Rutten
22 januari 2008, 16:38
René, ik ben het helemaal met je eens. Maar ik heb wel 'op hun flikker gehad' geschreven.
En ik ga dit niet ontkennen, en ook niet achteraf mijn post veranderen, want ik sta in voor wat ik schrijf en zeg.
Wat ik daarmee wilde zeggen: Nijmegen had echt het overwicht. Hopelijk zijn er ook een aantal Geleense fans die toe kunnen geven dat de Devils gewoon echt beter waren. Trouwens wel knap van de Eaters om in de laatste paar minuten nog terug te kunnen komen. Respect.

Maar wat ik wilde zeggen: De Eaters bestaan al sinds 1968, hebben alle kans gehad zich te ontwikkelen, aankopen te doen en te trainen. De Devils, anno 2007, hebben dat dus niet, en hebben ook het geld niet voor al die dure imports. Nijmegen heeft al eens met 0-5 van Geleen verloren, en ook al eens met 6-0.
Dus als een low budget, jong team met 3-0 voor staat tegen de grote Eaters, vind ik dat een hele prestatie. En heeft Geleen wel degelijk 'op hun flikker gehad'.

Waar slaat dit nou weer op?

Ik heb wel eens vaker gehad dat ik de Brabantse logica evenmin begreep als de blondjeslogica. Maar dit slaat alles!

Jan Hofstede
22 januari 2008, 18:11
Maar wat ik wilde zeggen: De Eaters bestaan al sinds 1968, hebben alle kans gehad zich te ontwikkelen, aankopen te doen en te trainen. De Devils, anno 2007, hebben dat dus niet, en hebben ook het geld niet voor al die dure imports.!

Sorry Jordy.... maar lees bovenstaande zin nog eens terug..... en vertel me dan of je dat serieus meent....

Zelden grotere onzin gelezen....

Rudy Bouquet
22 januari 2008, 18:19
Sorry Jordy.... maar lees bovenstaande zin nog eens terug..... en vertel me dan of je dat serieus meent....

En dan heb jij toch al heel wat meegemaakt op dit forum, hé Jan? :)

Sorry, dat ik zondag verstek moest laten gaan.....!

Jordy Rutten
22 januari 2008, 18:25

Heb je soms geen zin om dit ook te beargumenteren?

Jeroen Willems
22 januari 2008, 18:27
René, ik ben het helemaal met je eens. Maar ik heb wel 'op hun flikker gehad' geschreven.
En ik ga dit niet ontkennen, en ook niet achteraf mijn post veranderen, want ik sta in voor wat ik schrijf en zeg.
Wat ik daarmee wilde zeggen: Nijmegen had echt het overwicht. Hopelijk zijn er ook een aantal Geleense fans die toe kunnen geven dat de Devils gewoon echt beter waren. Trouwens wel knap van de Eaters om in de laatste paar minuten nog terug te kunnen komen. Respect.

Maar wat ik wilde zeggen: De Eaters bestaan al sinds 1968, hebben alle kans gehad zich te ontwikkelen, aankopen te doen en te trainen. De Devils, anno 2007, hebben dat dus niet, en hebben ook het geld niet voor al die dure imports. Nijmegen heeft al eens met 0-5 van Geleen verloren, en ook al eens met 6-0.
Dus als een low budget, jong team met 3-0 voor staat tegen de grote Eaters, vind ik dat een hele prestatie. En heeft Geleen wel degelijk 'op hun flikker gehad'.

Waar slaat dit nou weer op?

Ik heb wel eens vaker gehad dat ik de Brabantse logica evenmin begreep als de blondjeslogica. Maar dit slaat alles!

Inderdaad, net zoals Jordy zei, Geleen heeft op zijn flikker gekregen.
Nijmegen speelde de eerste twee perioden gewoon VEEL beter.
Geleen begon pas beter te spelen in de derde periode.

- Jeroen.

Jan Hofstede
22 januari 2008, 22:13

Nee.... !!

Paulie Rousseau
22 januari 2008, 22:24
Nee.... !!

Jan, toch wel leuk dat ze het in Nijmegen over het grote Eaters hebben....hebben we toch iets bereikt in 40 jaar::party::

Jordy, jij begrijpt toch zeker ook wel dat elk jaar weer op zichzelf staat en dat Nijmegen in het eerste jaar na weer een faillissement en wat schuldeisers berooid achter laten, telkens tot grote hoogte steeg!!!!

Jordy Rutten
23 januari 2008, 16:10
Dat ben ik toch niet met je eens, Paulie. Ieder seizoen staat niet op zichzelf. Nijmegen heeft het inderdaad gepresteerd meteen na een failissement weer goed te beginnen, dat kan ik niet ontkennen.
Maar jullie hebben een hele aanloop naar het volgende seizoen gehad. En jullie hebben niet ontzettend veel nieuwe spelers aan hoeven trekken. Er zijn inderdaad een aantal oud-Emperors bij ons, maar toch ook veel nieuwe spelers in Nijmegen.
En je gelooft toch zelf ook niet dat een compleet nieuwe club (die nieuwe sponsors moest werven, de supporters weer enthousiast moest maken en een compleet nieuwe organistaite op touw moest zetten) zo ineens met jullie kan concurreren.
Als jullie van de Trappers met 3-2 zouden verliezen, had ik hun prestatie matig genoemd, hadden jullie met 3-2 van Groningen verloren had ik gezegd dat jullie gigantisch afgeslacht werden.

Nee.... !!

Erg indrukwekkend Jan! Ontzettend wijze woorden!
Tegen zulke argumentatie kan ik niet op.
Doe geen loze uitspraken als je niet eens zin hebt ze te beargumenteren.

Raymond Tellers
23 januari 2008, 16:58

Mag ik iets daar toe zeggen? Ik heb niet de hele discussie gevolgd, maar dat je schrijft dat Geleen sinds 1968 e.e.a. heeft kunnen opbouwen en Nijmegen niet, dat is natuurlijk deels onzin. Geleen is in de jaren vanaf 1968 ook meermaals failliet gegaan. Heeft in de late jaren '90 ook nog eerste divisie gespeeld en had geen grote sponsors. De meeste verenigingen kunnen niet zeggen dat ze vanaf hun oorsprong continu hebben kunnen groeien. De meeste hebben faillisementen gehad. Nieuwe besturen zijn er iedere x-aantal jaar. Zelfs complete nieuwe besturen. Ook Nijmegen zal net als andere verenigingen een aantal sponsoren gewoon vast hebben. Waar ze niets voor hoeven te doen en waar het bestuur niet uitmaakt. En andere sponsoren moet je nieuw binnenhalen. Dat moet een nieuw bestuur, maar ook een oud bestuur. De laatste uiteraard iets minder, maar toch. En zoveel geld zit er in het zuiden niet. Het gebied is klein als je niet over de grenzen je sponsors haalt. En in dat kleine gebied zitten drie voetbalteams en een aantal tophandbalteams. Ik denk dat er dan nog maar weinig over blijft om je zelf een rijk team te mogen noemen.

Ieder seizoen neem je iets uit het verleden mee, maar ieder seizoen moet je veel sponsors opnieuw binnenhalen. Dat zal voor een oud bestuur net zo moeilijk als een nieuw bestuur zijn.

Jordy Rutten
23 januari 2008, 17:27
Dat klopt. Maar wat ik wilde zeggen: Geven jullie toe dat jullie club in de aanloop naar seizoen 2007-2008 meer kansen heeft gehad zich te ontwikkelen?
Geven jullie toe dat de Devils daar veel minder kans toe hebben gekregen?
En geven jullie toe dat het dus op zijn minst wel respect eist, als de nummer 6 de nummer 3 verslaat?

Ik heb Geleen vaker zien ijshockeyen, en ik moet zeggen: Dat kunnen de Eaters wel. Maar wat ik laatste wedstrijd zag (op de laatste paar minuten na) was nog geen schimp van het Geleen dat ik gewend ben. En daarom schreef ik dus: 'Op hun flikker gekregen'

Ik heb de kans gehad mijn uitspraken verder uit te leggen. Als er verder iemand nog iets van wil zeggen, reageer ik graag. Maar laat het dan alsjeblieft wel gefundeerde en gegronde kritiek zijn.

Jeroen Willems
23 januari 2008, 18:13
Dat ben ik toch niet met je eens, Paulie. Ieder seizoen staat niet op zichzelf. Nijmegen heeft het inderdaad gepresteerd meteen na een failissement weer goed te beginnen, dat kan ik niet ontkennen.
Maar jullie hebben een hele aanloop naar het volgende seizoen gehad. En jullie hebben niet ontzettend veel nieuwe spelers aan hoeven trekken. Er zijn inderdaad een aantal oud-Emperors bij ons, maar toch ook veel nieuwe spelers in Nijmegen.
En je gelooft toch zelf ook niet dat een compleet nieuwe club (die nieuwe sponsors moest werven, de supporters weer enthousiast moest maken en een compleet nieuwe organistaite op touw moest zetten) zo ineens met jullie kan concurreren.
Als jullie van de Trappers met 3-2 zouden verliezen, had ik hun prestatie matig genoemd, hadden jullie met 3-2 van Groningen verloren had ik gezegd dat jullie gigantisch afgeslacht werden.

Erg indrukwekkend Jan! Ontzettend wijze woorden!
Tegen zulke argumentatie kan ik niet op.
Doe geen loze uitspraken als je niet eens zin hebt ze te beargumenteren.

Ik kan hier niet veel meer over zeggen:
Ik ben het totaal met Jordy eens.

- Jeroen.

Raymond Tellers
23 januari 2008, 19:09
Ik heb de kans gehad mijn uitspraken verder uit te leggen. Als er verder iemand nog iets van wil zeggen, reageer ik graag. Maar laat het dan alsjeblieft wel gefundeerde en gegronde kritiek zijn.

Ik denk dat ik redelijk gefundeerd was.

Respect verdiend in principe iedereen. Dat Nijmegen ons op ons toetje hebben gegeven, kan niet onkend worden. Maar gezien de stand en verdere uitslagen lijkt het me meer een probleem te zijn geweest van Geleen dat slecht heeft gespeeld. Noem het gerust heel slecht.

Jan Been
23 januari 2008, 20:48
Dat klopt. Maar wat ik wilde zeggen: Geven jullie toe dat jullie club in de aanloop naar seizoen 2007-2008 meer kansen heeft gehad zich te ontwikkelen?
Geven jullie toe dat de Devils daar veel minder kans toe hebben gekregen?
En geven jullie toe dat het dus op zijn minst wel respect eist, als de nummer 6 de nummer 3 verslaat?

Ik heb Geleen vaker zien ijshockeyen, en ik moet zeggen: Dat kunnen de Eaters wel. Maar wat ik laatste wedstrijd zag (op de laatste paar minuten na) was nog geen schimp van het Geleen dat ik gewend ben. En daarom schreef ik dus: 'Op hun flikker gekregen'

Jordy ik ben het niet met je uitspraak eens , op zijn flikker krijgen heeft bij mij een andere betekenis. Maar je mag het noemen hoe je het wilt,ik ben er zelf bij geweest en vondt de Devils 50 minuten beter dan de Eaters en het heeft duidelijk aan de instelling van de spelers gelegen dat ze zo slecht gespeeld hebben en terecht hebben verloren.
Meer zeg ik er ook niet over.:RedFace:

Puk Daniels
23 januari 2008, 22:42
Jordy ik ben het niet met je uitspraak eens , op zijn flikker krijgen heeft bij mij een andere betekenis. Maar je mag het noemen hoe je het wilt,ik ben er zelf bij geweest en vondt de Devils 50 minuten beter dan de Eaters en het heeft duidelijk aan de instelling van de spelers gelegen dat ze zo slecht gespeeld hebben en terecht hebben verloren.

Jordy / Jan,

Zijn jullie het er wel over eens dat Eaters op de laatste 10 minuten na "op hun flikker kregen"? Dat schrijven jullie beiden immers? (nou, ongeveer dan)

Jordy Rutten
24 januari 2008, 14:14
Ik denk dat ik redelijk gefundeerd was.

O, maar begrijp me niet verkeerd. Met mijn opmerking over ongefundeerde posts doelde ik op jan hofstede. Ik ben juist erg blij dat jij wél argumentatie geeft

Jordy / Jan,

Zijn jullie het er wel over eens dat Eaters op de laatste 10 minuten na "op hun flikker kregen"? Dat schrijven jullie beiden immers? (nou, ongeveer dan)

Zo zou je mijn mening wel kunne verwoorden ja. Weet niet hoe het met Jan zit.:wink:

Dick van den Berg
24 januari 2008, 14:17

Dat schreef ik eerder ook al Jan!!!

Jordy heeft natuurlijk als excuus dat hij geen echte Limburger is........

Een echte Limburger gaat namelijk niet naar Nijmegen kijken..die komt gewoon naar Geleen!!

Jordy Rutten
24 januari 2008, 14:27
Jordy heeft natuurlijk als excuus dat hij geen echte Limburger is........

Gewoon jaloezie. Ik behoor tot een volk met een eigen volkslied en streektaal.::tease::

::limburg::Limburger For Life!::limburg::

Herman Herregraven
24 januari 2008, 14:41
Gewoon jaloezie. Ik behoor tot een volk met een eigen volkslied en streektaal.
Zuid-Limburgers hebben helemaal niks met Noord-Limburgers Jordy...
Da's gewoon een heel ander ras met andere gewoontes...
Noord-Limburg begint voor de Gelaendenaer trouwens bij alles wat Noordelijker ligt als Gelaen...
Zitterd hoort daar dus ook bij...
Kom bij grote voorkeur ook nooit in Zitterd...
Alleen maar als ik naar het ziekenhuis moet...
Maar dat wordt binnenkort gelukkig naar Gelaen verplaatst...

Jan Hofstede
24 januari 2008, 14:51
O, maar begrijp me niet verkeerd. Met mijn opmerking over ongefundeerde posts doelde ik op jan hofstede.

Jordy....

Moet mijn opmerking werkelijk onderbouwt worden...???
Hoelang volg jij het ijshockey al...??

Dick van den Berg
24 januari 2008, 17:51
Jordy....

Al heel lang Jan....een maand of 3-4!!!::hyper::

Dick van den Berg
24 januari 2008, 17:52
Zuid-Limburgers hebben helemaal niks met Noord-Limburgers Jordy...
Da's gewoon een heel ander ras met andere gewoontes...
Noord-Limburg begint voor de Gelaendenaer trouwens bij alles wat Noordelijker ligt als Gelaen...
Zitterd hoort daar dus ook bij...
Maar dat wordt binnenkort gelukkig naar Gelaen verplaatst...

Dacht dat jij een man van principes was????

Dick van den Berg
24 januari 2008, 17:53
Gewoon jaloezie. Ik behoor tot een volk met een eigen volkslied en streektaal.::tease::

Limburger For Life!

En dacht je werkelijk dat jouw "streektaal" ook maar iets met Limburgs te maken heeft??::happy::

Herman Herregraven
24 januari 2008, 20:38
Dacht dat jij een man van principes was????
Verklaar je nader...
Heb genoeg pijn in mijn lijf...
Heb dus ff geen behoefte om ook nog 'ns mijn hersens te pijnigen...

Dick van den Berg
24 januari 2008, 23:07
Verklaar je nader...
Heb genoeg pijn in mijn lijf...
Heb dus ff geen behoefte om ook nog 'ns mijn hersens te pijnigen...

Beetje hypocriet of niet?:Hypocrite:::wavetowel:::wtf:

Herman Herregraven
25 januari 2008, 00:11

Beetje hypocriet of niet?
Zou niet weten wat er hypocriet aan is om me in een ziekenhuis te laten behandelen...

Jordy Rutten
25 januari 2008, 15:03
Jordy....

Het ijshockey zelf volg ik al een aantal jaren. Qua standen en uitslagen en zo.
En ik begrijp best dat Nijmegen vaak zat grote successen heeft gehad direct na weer een failissement. Maar vergeet niet zo zoiets moeilijk is.

Dus vergeet nou even die vorige successen:

Geef jij toe dat het toch wel erg veel vergt om meteen weer grandioos succes te hebben na al weer een faillisement?

En dacht je werkelijk dat jouw "streektaal" ook maar iets met Limburgs te maken heeft??

Laat die apostrof maar achterwege, want het is een echte Streektaal. En niet dat keelschrapen wat jullie in Braboland doen...hollands met een vreemd accent.

Luitzen van der Heide
25 januari 2008, 15:26
Laat die apostrof maar achterwege, want het is een echte Streektaal.

Je hebt helemaal gelijk Jordy voor wat betreft die streektaal

De officiële talen in Nederland (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland) zijn het Nederlands (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands) en het Fries (http://nl.wikipedia.org/wiki/Fries_%28taal%29).

Nedersaksisch (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nedersaksisch) en Limburgs (http://nl.wikipedia.org/wiki/Limburgs) hebben de status van streektaal (http://nl.wikipedia.org/wiki/Streektaal). Het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_bevolking) beheerst het Nederlands, volgens schattingen is 99% van de bevolking alfabeet. De Nederlandse Gebarentaal (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Gebarentaal) (NGT) wacht nog steeds op erkenning (http://nl.wikipedia.org/wiki/Erkenning_van_gebarentalen).

Maar goed die keelschraper kan ik dan weer niet plaatsen en is ook niet te vinden in Wikipedia.... Overigens Braboland ook niet. Of je moet al de volgende link bedoelen;
http://www.braboland.nl/ ::party::

Jordy Rutten
25 januari 2008, 15:38
Dank je voor de aavulling, Luitzen:wink: