View Full Version : Div 3 WK Luxemburg
Abe Brouwer
20 januari 2008, 14:24
Voor diegenen die Innsbruck te ver weg vinden is het leuk om te weten dat er dit jaar toch een WK in de Benelux is. Het divisie 3 WK vindt plaats in Luxemburg van 31 maart t/m 6 april. Van de 6 deelnemers zijn er 5 bekend: Luxemburg, Turkije, Mongolie, Noord Korea en Zuid Afrika. De 6e deelnemer komt half februari uit een voorronde waaraan Bosnie, Armenie en Griekenland meedoen. Er zijn 3 wedstrijden per dag in Luxemburg en kaarten voor de wedstrijd van Luxemburg kosten 15euro, voor 10euro heb je een kaartje waarmee je beide andere 2 wedstrijden kan bezoeken. De wedstrijden vinden plaats in de ijshal van Kockelschueren dat onder Luxemburg Stad ligt.
René van Eldik
21 januari 2008, 13:56
thnx is misschien aardig te gaan kijken
Ger Tellers
21 januari 2008, 14:46
Wanneer start de voorverkoop?
Abe Brouwer
21 januari 2008, 19:10
Kijk eens op www.icehockey.lu/int/int2008/wc2008.htm (http://www.icehockey.lu/int/int2008/wc2008.htm)
Jack Mulders
21 januari 2008, 20:53
Toch lijkt me dit eens leuk om mee te maken, zeg.
Abe Brouwer
21 januari 2008, 21:19
Toch lijkt me dit eens leuk om mee te maken, zeg.
Absoluut, normaal worden dit soort WK's ver weg gespeeld. Al was het vorig jaar in Ierland. Maar wanneer krijg je nou de kans om Noord Korea of Mongolie te zien ijshockeyen?
Geert van der Meulen
22 januari 2008, 16:37
Absoluut, normaal worden dit soort WK's ver weg gespeeld. Al was het vorig jaar in Ierland. Maar wanneer krijg je nou de kans om Noord Korea of Mongolie te zien ijshockeyen?
Ik hoop wel dat Armenie zich plaatst!
Geert van der Meulen
22 januari 2008, 17:11
Het toernooi in Luxemburg heeft ook nog een Nederlands tintje. Linesman Eric de Witte is aangewezen voor dit toernooi namens Nederland.
Harry Pal
1 februari 2008, 22:26
Het zal wel leuk zijn overzeese landen te zien, maar ik denk dat het niveau om te huilen is.
Gerard van der Heide
3 februari 2008, 01:56
Misschien wel Harry, maar je moet ergens beginnen.
Overigens kan ik mij nog wedstrijden herinneren van het nederlands voetbal 11-tal tegen zgn dwergen (andorra, albanie etc) die bijna gewoon de mist in gingen. Dus ik bedoel maar.
Remember Lake placid...................................????????? ?
Harry Pal
3 februari 2008, 13:11
Remember Lake
placid...................................????????? ?
Dat was voor mijn tijd, Gerard, daar had Nederland qua ijshockey niets te zoeken, maar het was een prachtige ervaring voor de heren om tegen de machtige Sovjet-unie te spelen.
Abe Brouwer
3 februari 2008, 13:35
Ik denk dat het niveau-verschil tussen het huidige Oranje en deze div3 ook best groot is. Oranje moet toch wel makkelijk met dubbele cijfers winnen van die div3-landen.
Abe Brouwer
16 februari 2008, 11:39
Gisteren is in het Bosnische Serajevo het kwalificatietoernooi gestart tussen Bosnie, Griekenland en Armenie. De winnaar plaatst zich voor het div3 WK in Luxemburg. Gisteravond won Griekenland met 10-1 van gastland Bosnie. Vanavond staat Griekenland-Armenie op het programma.
Geert van der Meulen
16 februari 2008, 13:09
Gisteren is in het Bosnische Serajevo het kwalificatietoernooi gestart tussen Bosnie, Griekenland en Armenie. De winnaar plaatst zich voor het div3 WK in Luxemburg. Gisteravond won Griekenland met 10-1 van gastland Bosnie. Vanavond staat Griekenland-Armenie op het programma.
Hup Armenië!
Remco Bambacht
16 februari 2008, 13:30
Wat heb jij met Armenie Geert? Half Fries, half Armeens?
Ik ga in ieder geval wel twee dagen naar dat toernooi in Luxemburg, lijkt me helemaal geweldig!
Geert van der Meulen
16 februari 2008, 14:10
Wat heb jij met Armenie Geert? Half Fries, half Armeens?
Ik ga in ieder geval wel twee dagen naar dat toernooi in Luxemburg, lijkt me helemaal geweldig!
Als Armenië zich plaatst ga ik zeker kijken!
Abe Brouwer
16 februari 2008, 23:28
Als Armenië zich plaatst ga ik zeker kijken!
Ziet er naar uit dat je thuis blijft want Griekenland plaatst zich door een 8-5 zege op Armenie voor het div3 WK in Luxemburg. Wel veel strafminuten waaronder misconducts. Wordt een mooi duel straks tussen Turkije en Griekenland op 5 april.
Geert van der Meulen
16 februari 2008, 23:32
Ziet er naar uit dat je thuis blijft want Griekenland plaatst zich door een 8-5 zege op Armenie voor het div3 WK in Luxemburg. Wel veel strafminuten waaronder misconducts. Wordt een mooi duel straks tussen Turkije en Griekenland op 5 april.
Ach, een oud Armeens spreekwoord zegt nu eenmaal: "De geit kan niet altijd even veel melk geven".
Volgende keer weer beter!
Ro Herregraven
18 februari 2008, 10:31
Ik ben ook van plan 't laatste weekend mee te pikken.
Kockelscheuer, here we come!
Abe Brouwer
18 februari 2008, 16:34
Zo te zien gaan er nogal wat forummers naar Luxemburg.
Jack Mulders
18 februari 2008, 18:41
Zo te zien gaan er nogal wat forummers naar Luxemburg.
En volgens mij ook nog behoorlijk verspreid over de week, komt de verslagen hiervan natuurlijk ten goede...
Geert van der Meulen
24 februari 2008, 18:13
En volgens mij ook nog behoorlijk verspreid over de week, komt de verslagen hiervan natuurlijk ten goede...
Wie gaan er nu naar Luxemburg en op welke dagen?
Jack Mulders
24 februari 2008, 23:03
Als het goed is en ga ik de laatste wedstrijddag ,maar ben wel afhankelijk van een vriend die zowieso erheen wil gaan.
Remco Bambacht
24 februari 2008, 23:20
Ik ga de vrijdag en zaterdag
Abe Brouwer
24 februari 2008, 23:29
Ik ga de vrijdag en zaterdag
Ik denk dat je op vrijdag (4 april) niet veel wedstrijden zal zien. Is nl een rustdag.::detective::
Remco Bambacht
25 februari 2008, 07:55
Ik denk dat je op vrijdag (4 april) niet veel wedstrijden zal zien. Is nl een rustdag.::detective::
Damn....verkeerd gekeken. Dan wordt het maar alleen de zaterdag!
Ro Herregraven
25 februari 2008, 10:25
Ik ben er misschien ook op zaterdag bij. Griekenland - Turkije, altijd gezellig :-)
Abe Brouwer
25 februari 2008, 10:35
Ik kom alleen op zaterdag 5 april. Zuid Afrika-Noord Korea, Griekenland-Turkije en Luxemburg-Mongolie, dat zijn hele leuke wedstrijden! Ik verheug me er nu al op. Ben ook benieuwd hoeveel publiek daar op afkomt.
Remco Bambacht
25 februari 2008, 10:39
Ik ben er misschien ook op zaterdag bij. Griekenland - Turkije, altijd gezellig :-)
Met een scheidsrechter uit Cyprus :-)
Paul van Heertum
25 februari 2008, 16:46
Met een scheidsrechter uit Cyprus :-)
Wordt daar ijshockey gespeeld?
Geert van der Meulen
25 februari 2008, 22:00
Weet je dat niet?
Er is trouwens een grote strijd op het eiland uitgebroken tussen de van oorsprong Griekse en Turkse bewoners. De ijshockeyfans op het eiland, een grote meerderheid van de bevolking, zijn sinds de verkiezing van scheidsrechter Joannis Popolodupus in twee kampen verdeeld. Immers Joannis is afkomstig uit de Griekse meerderheid van het eiland en mag dus straks de wedstrijd tussen Griekenland en Turkije fluiten.
De Turkse minderheid op het eiland had liever gezien dat de Cypriotische ijshockeybond de internationaal wat meer ervaren Abdullah Erkilet had afgevaardigd naar Luxemburg. Je snapt het al: Abdullah heeft Turks bloed.
De wedstrijd zal ongetwijfeld live op de Cypriotische TV worden uitgezonden en zal ongetwijfeld tot veel onrust op het eiland leiden!
Remco Bambacht
25 februari 2008, 22:02
Zou Nick Kypreos roots hebben in Cyprus?
Jack Mulders
6 maart 2008, 20:20
Weet iemand het preciese adres van die ijsbaan??
Alvast bedankt.
Geert van der Meulen
6 maart 2008, 20:34
Weet iemand het preciese adres van die ijsbaan??
Alvast bedankt.
Patinoire de Kockelscheuer
42, route de Bettembourg
L-1899 Luxembourg
Tel.: 46 74 65 of 46 73 06
Je kunt kaarten bestellen via:
www.iihf.com (http://www.iihf.com)
Jack Mulders
6 maart 2008, 20:44
Geert , je bent een held!!!
Thanks!!!
Geert van der Meulen
6 maart 2008, 20:45
Geert , je bent een held!!!
Thanks!!!
Ga je ook kijken?
Jack Mulders
6 maart 2008, 23:05
Ga je ook kijken?
Jep, de laatste wedstrijddag.
Jij dan?
Sven van de Wall
8 maart 2008, 09:57
gaat er ook een trein naartoe?
Abe Brouwer
8 maart 2008, 10:10
gaat er ook een trein naartoe?
Ja. Vanuit Maastricht overstappen in Luik-Guillemins.
Sven van de Wall
8 maart 2008, 17:59
bedankt
Frans Pluijmers
9 maart 2008, 18:16
http://www.ijshockeyforum.com/n/images/icons/icon1.gif Re: Div 3 WK Luxemburg
bedankt
Sven van de Wall
10 maart 2008, 09:16
Tuurlijk wel frans
Abe Brouwer
29 maart 2008, 21:18
Maandagmiddag begint het div3 WK. De toernooi begint om 13.00 en de openingswedstrijd gaat tussen Griekenland en Zuid Afrika.
Voor de duidelijkheid: de nrs 1 en 2 promoveren naar div2 terwijl de nr 6 volgend jaar een kwalificatietoernooi moet spelen voor de volgende div 3 WK.
Gerard van der Heide
30 maart 2008, 03:57
Dat gaan de Grieken winnen denk ik. Winnaar tournooi worden de Noord Koreanen of Turkije
Jack Mulders
30 maart 2008, 15:52
Wie is er trouwens volgende week zondag aanwezig in Luxemburg?
Rudy Bouquet
30 maart 2008, 18:42
Voor diegenen die Innsbruck te ver weg vinden is het leuk om te weten dat er dit jaar toch een WK in de Benelux is. Het divisie 3 WK vindt plaats in Luxemburg van 31 maart t/m 6 april. Van de 6 deelnemers zijn er 5 bekend: Luxemburg, Turkije, Mongolie, Noord Korea en Zuid Afrika. De 6e deelnemer komt half februari uit een voorronde waaraan Bosnie, Armenie en Griekenland meedoen. Er zijn 3 wedstrijden per dag in Luxemburg en kaarten voor de wedstrijd van Luxemburg kosten 15euro, voor 10euro heb je een kaartje waarmee je beide andere 2 wedstrijden kan bezoeken. De wedstrijden vinden plaats in de ijshal van Kockelschueren dat onder Luxemburg Stad ligt.
Ik vind het te duur, Abe..!
Abe Brouwer
30 maart 2008, 18:47
Ik vind het te duur, Abe..!
Ik moet ook eerlijk bekennen dat 25 euro voor 3 wedstrijden duur is, zeker als je 15 euro per 3 wedstrijden betaalde in Eindhoven bij het laatste div1 WK. Verder zijn hotels in Luxemburg stad ook niet goedkoop. Maar het is wat ik zeg: hoe groot is de kans dat je zulke exotische teams aan het werk ziet? Maar het is ook waar je prioriteiten liggen als ijshockeyliefhebber.
Abe Brouwer
31 maart 2008, 17:48
Zuid Afrika won de openingswedstrijd met 5-1 van Griekenland. Ondertussen maakt Noord Korea korte metten met Mongolie: na 31.55 is het al 9-0 voor de Koreanen.
Abe Brouwer
1 april 2008, 05:26
Noord Korea-Mongolie werd 17-0 terwijl gastland Luxemburg de Turken met 5-4 versloeg in OT.
Wendy Tellers
1 april 2008, 10:18
Ik ga op zaterdag .........
Zal proberen zondag een verslagje te plaatsen.
Geert van der Meulen
1 april 2008, 10:48
Zie www.gvdm.nl (http://www.gvdm.nl)
Het verhaal was te lang voor het forum: 12288 tekens, het forum kan maar 10000 aan.
Abe Brouwer
1 april 2008, 16:51
Mooi verslag en mooie foto's.
Abe Brouwer
1 april 2008, 19:14
Griekenland-Mongolie 10-4 en Turkije-Zuid Afrika 1-7
Vanavond om 20.00 Luxemburg-Noord Korea!
Ro Herregraven
1 april 2008, 23:40
Griekenland-Mongolie 10-4
Dimitrios Kalyvas scoort 8 goals en 1 assist in 1 wedstrijd!
(en toch maar +5, dan doe je defensief toch ook wat verkeerd :-) )
Ro Herregraven
1 april 2008, 23:44
Turkije-Zuid Afrika 7-1.
Vanavond om 20.00 Luxemburg-Noord Korea!
Turkije - Zuid-Afrika 1-7, dus
En Luxemburg - Noord-Korea 1-2
Geert van der Meulen
2 april 2008, 00:23
Nu op www.gvdm.nl (http://www.gvdm.nl), een verslag van dag 2 van de WK in divisie III in Kockelscheuer.
Abe Brouwer
2 april 2008, 05:15
Turkije - Zuid-Afrika 1-7, dus
En Luxemburg - Noord-Korea 1-2
Is al aangepast. Beschamend zo'n fout.......::realmad::
Wendy Tellers
2 april 2008, 08:43
Wat een uitslagen!
Ik ben eens benieuwd wat we kunnen verwachten zaterdag wat het niveau betreft!
Och ja, het is ook voor de gezelligheid natuurlijk!
Abe Brouwer
2 april 2008, 16:39
Na 2 wedstrijddagen hebben Noord Korea en Zuid Afrika allebei 6 punten. Opvallend is dat Turkije dat toch als een van de favorieten gezien wordt met slechts 1 punt 5e is waardoor promotie heel moeilijk wordt. Griekenland is 3e met 3 punten, Luxemburg is 4e met 2 punten en Mongolie is laatste met 0 punten.
Jack Mulders
2 april 2008, 19:21
Zie www.gvdm.nl (http://www.gvdm.nl)
Het verhaal was te lang voor het forum: 12288 tekens, het forum kan maar 10000 aan.
Dank je wel voor de leuke verslagen en foto´s , Geert.
Heb je toevallig wat merchandising kunnen kopen daar?
Hoeveel toeschouwers waren er ongeveer ?
Abe Brouwer
2 april 2008, 19:34
Volgens de IIHF-gegevens trekken de wedstrijden van Luxemburg rond de 400-500 toeschouwers terwijl de overige wedstrijden zo'n 50-60 toeschouwers trekken. Vind ik best wel behoorlijke aantallen.
Wendy Tellers
3 april 2008, 10:32
Jij bent er zaterdag ook Abe?
Kunnen we eens kennis maken.
Abe Brouwer
3 april 2008, 19:56
Jij bent er zaterdag ook Abe?
Kunnen we eens kennis maken.
Ik ben er zaterdag. Lijkt me leuk om eens kennis te maken. Wie van het forum zijn er nog meer?
Abe Brouwer
3 april 2008, 22:37
Turkije-Mongolie 11-3
Noord Korea-Griekenland 7-3
Luxemburg-Zuid Afrika 4-5
Stand na 3 wedstrijden:
1.Noord Korea - 9pt (26-4)
2.Zuid Afrika --- 9pt (17-6)
==================
3.Turkije -------- 4pt (16-15)
4.Griekenland -- 3pt (14-16)
5.Luxemburg --- 2pt (10-11)
==================
6.Mongolie ------ 0pt (7-38)
Noord Korea en Zuid Afrika staan flink los van de nr.3 Turkije. En de eerstvolgende wedstrijd gaat tussen Noord Korea en Zuid Afrika. Wellicht ligt hier nog een kleine kans voor Turkije. Daarvoor is zaterdag winst noodzakelijk op buurland Griekenland. Mongolie kan zaterdag van de laatste plaats komen bij winst op het gastland.
Geert van der Meulen
3 april 2008, 22:58
Turkije-Mongolie 11-3
Noord Korea-Griekenland 7-3
Luxemburg-Zuid Afrika 4-5
Stand na 3 wedstrijden:
1.Noord Korea - 9pt (26-4)
2.Zuid Afrika --- 9pt (17-6)
==================
3.Turkije -------- 4pt (16-15)
4.Griekenland -- 3pt (14-16)
5.Luxemburg --- 2pt (10-11)
==================
6.Mongolie ------ 0pt (7-38)
Noord Korea en Zuid Afrika staan flink los van de nr.3 Turkije. En de eerstvolgende wedstrijd gaat tussen Noord Korea en Zuid Afrika. Wellicht ligt hier nog een kleine kans voor Turkije. Daarvoor is zaterdag winst noodzakelijk op buurland Griekenland. Mongolie kan zaterdag van de laatste plaats komen bij winst op het gastland.
Zuid Afrika wordt volgens mij de grote verrassing van dit toernooi. Maandagmiddag vond ik ze in de openingswedstrijd tegen Griekenland niet goed spelen. Het was dat de Grieken zwak waren, anders had ik het nog moeten zien.
Een dag later verrastten ze echter ontzettend tegen Turkije.
De mensen die zaterdag gaan kijken vallen met de neus in de boter. Om 13:00 uur Noord Korea tegen Zuid Afrika, de twee ongeslagen teams van het toernooi.
Mocht je willen internetten en je ervaringen 'live' met ons willen delen, in het restaurant is een gratis wifi hotspot. Op het raam van het restaurant hangt een Franstalige mededeling daarover, de WEP code die je nodig hebt staat daar ook op. Ga niet te dicht bij de buitenramen zitten, want daar werkt de verbinding niet. Midden in het restaurant is de beste ontvangst.
Abe Brouwer
5 april 2008, 11:29
Ik zit nu in een internetzaak in Luxemburg stad en vertrek zo richting Kockelscheuer. Moet zeggen dat je in de stad niks merkt van ijshockey. Heb wel een bus gezien met daarop reclame die naar het WK div3 wijst. Maar geen ijshockeyfans gezien.
Abe Brouwer
6 april 2008, 16:57
Wat een ervaring om een dagje zoiets mee te maken. Goed, het niveau is niks. Er schaatst niks rond dat een aanwinst kan zijn voor de eredivisie. Maar zeg nou zelf: gesloten Noord Koreanen die elke poging tot een gesprek resoluut afkappen. De talrijke en zeer fanatieke Griekse fans op de tribune die blijven juichen ondanks een fikse nederlaag. Zuid Afrikaanse spelers die zich onder het publiek mengen en bereidwillig op de foto gaan. De woeste overwinningsrituelen van de Turkse ijshockeyers. Die vreemdsoortige hoofddeksels die de Mongoolse delegatie droeg en Duitse fans die ook zo'n hoofddeksel ophadden. En Luxemburgse fans die zeer content waren met hun team.
Geert van der Meulen
6 april 2008, 17:08
Wat een ervaring om een dagje zoiets mee te maken. Goed, het niveau is niks. Er schaatst niks rond dat een aanwinst kan zijn voor de eredivisie. Maar zeg nou zelf: gesloten Noord Koreanen die elke poging tot een gesprek resoluut afkappen. De talrijke en zeer fanatieke Griekse fans op de tribune die blijven juichen ondanks een fikse nederlaag. Zuid Afrikaanse spelers die zich onder het publiek mengen en bereidwillig op de foto gaan. De woeste overwinningsrituelen van de Turkse ijshockeyers. Die vreemdsoortige hoofddeksels die de Mongoolse delegatie droeg en Duitse fans die ook zo'n hoofddeksel ophadden. En Luxemburgse fans die zeer content waren met hun team.
Wij hebben zeker geen spijt van de twee dagen die we aan dit toernooi hebben besteed. Het was een zeer interessante ervaring. Vooral de wedstrijd Luxemburg - Turkije was een belevenis, vooral door de fel meelevende Turkse fans die die avond aanwezig waren.
Het kampioenschap van de Noord Koreanen is geen verrassing, op mijn site had ik al geschreven dat het een verrassing zou zijn als zij punten zouden inleveren. Turkije en in mindere mate Luxemburg vielen me toch een beetje tegen.
Dat Griekenland en Mongolië de laatste plaatsen bezetten is geen echte verrassing, alhoewel ik van tevoren moeilijk kon inschatten hoe goed de Grieken zouden zijn. Ze zijn lang weggeweest, hebben een fiks aantal Grieks-Tsjechische spelers en hadden veel in Tsjechië geoefend.
Zuid Afrika is zondermeer de verrassing voor mij, zeker nadat ik ze in de eerste wedstrijd tegen Griekenland had zien spelen. Ze wonnen die wedstrijd wel, maar kwa niveau ontliepen ze de Grieken in die wedstrijd nauwelijks.
Noord-Korea zou wel eens toekomst kunnen hebben in divisie II, van Zuid-Afrika verwacht ik dat echter niet.
Wendy Tellers
6 april 2008, 21:42
Ik ben er zaterdag. Lijkt me leuk om eens kennis te maken. Wie van het forum zijn er nog meer?
Heb je helaas niet gezien Abe.
Overigens een leuke avater. :)
Wendy Tellers
6 april 2008, 21:47
Het was een leuk dagje uit en ondanks dat het niveau niet veel was heb ik me goed geamuseerd.
Persoonlijk vond ik Luxemburg en Turkije wel redelijk spelen.
In de bank van Luxemburg stond nog een oude bekende uit Geleen!
De spelers van Afrika mengden zich inderdaad beide wedstrijden in het publiek en waren heel bereidwillig om handtekeningen uit te delen en foto's te maken.
De Duitse fans zorgden met name tijdens de eerste wedstrijd voor veel stemming.
Je zag fans van diverse teams. Met name veel Krefeld en Duisburg fans. Ook een aantal uit Koln, Essen, Dusseldorf, Iserlohn, Straubing, Mannheim, Berlijn en Schwenningen gezien of mee gepraat.
Jack Mulders
7 april 2008, 17:32
Zo net thuis van mijn werk en nu kan ik onze ervaringen delen van een dagje Luxemburg.
Was ten eerste zonder navigatie zeer makkelijk te vinden, een heel mooi en rustig sportpark met veel water en natuur.Ook stonden er enkele eet en drinkgelegenheden voor de ijshal en een kraampje waar wat ijshockeyspulletjes verkocht werden en de schaatsen geslepen werden, hier werd veelvuldig gebruik van gemaakt.
Erg gemoedelijk was het er, veel contacten met onbekenden maar ook enkele bekenden mogen spreken. o.a de linesmen Eric die zijn belevenissen kwam vertellen over zijn eerste WK , daarnaast nog met 2 belgische collega´s van hem mogen spreken die we van gezicht konden, eentje was daar om zijn collega´s te bekijken en te steunen.
Je zag nergens security en beveiliging rondlopen en je kon ongeveer tot in de kleedkamer komen, haha.
Daarnaast was de oude bekende van Geleen , te weten Marion Gallo, die nu voor het 2de seizoen assist coach was van het nationale team van Luxemburg. Ook hij stond open voor een praatje.
Het ijshockey viel erg tegen maar had gewoon een bepaalde charme waar ik ook op gerekend had.
Wat leuke feitjes,de Grieken hebben geen ijsbaan en hadden circa 12 keer op het ijs gestaan voordat het wk begon. Zeer tempramentvol volkje niet alleen naast de ijsbaan ook op het ijs en op de spelersbank, de coach leek wel weggeplukt uit de eerste de beste gyrostent.
Zeer opvallend was het niet tot nauwelijk wisselen van bepaalde spelers bij hun, vooral de nr 11 en 24 hadden vaak shifts van zo'n 8 a 9 minuten volle tijd. Terwijl het spel juist vaak stil lag waar hun konden wisselen bleven ze gewoonweg staan ondanks dat ze er helemaal doorheen zaten.
De doeltreffenheid van hun was echt waardeloos, ik dacht al bij de eerste periode die kunnen ijshockeyen tot morgenvroeg , die zullen nooit scoren deze wedstrijd, schoten hadden ze zat , kwamen alleen nog niet in de buurt van de goal.
Nog een leuk feit, Griekenland had een speler bij zich, die ,let op 49 jaar is!!! Dit moet volgens Eric een record zijn op een WK. Kon het helaas niet terugvinden in het boekje wie het daadwerkelijk was.
Luxemburg heeft me eigelijk het meeste verrast, oke de Noord koreaen waren een maat te groot in deze poule., had Luxemburg eigenlijk lager ingeschat.
Men bleef veelvuldig tikken en passen, wel in een zeer laag tempo, maar toch.
Bij zuid Afrika blijven me steeds de goalies hangen, niet normaal hoe groot deze zijn, heb ik volgens mij nog nooit gezien ,zo'n indruk hebben ze op me gemaakt, wel zo traag als .....
Ook opvallend, had enkele kleurlingen verwacht, maar zaten er niet tussen.
De coach was een Brit die op het 3de nivo van Engeland heeft gespeeld(volgens zijn eigen woorden, dan).
De noord koreanen hadden op de hotelkamer op verzoek van het land, geen TV en Radio, de staat liet
dit niet toe. Ook hadden de spelers maar 1 stick per speler en geen reservesticks bij, hoe losten zij dit op?
Gewoonweg door ze door te geven en steeds uit te lenen, heb trouwens een echte game puck gekregen van een van de begeleiders. Moest zeggen het was een zeer jong team, ik schatte de 2 goalies niet ouder dan 18 jaar.
Dan het gezelligste team was duidelijk mongolie, die genoten zichtbaar van alle rumoer en aandacht rondom de ijsbaan. Ik denk dat het voor hun een wereldtrip was,ondanks de laatste plaats en de vele tegengoals.
Ook nog enkele mensen gesproken uit Nijmegen en Den Haag, en uit Hannover , Koln en Iserlohn.
Een leuke trip, die we niet vaak meer zullen maken(door de landen), heb er van genoten ondanks het bedenkelijk nivo op het ijs. daarnaast lag er nog een dik pak sneeuw van enkele centimeters hoog toen we naar huis reden. Een aanrader voor iedereen als ie weer eens in de buurt mag komen en er is een WK.
Ro Herregraven
7 april 2008, 18:15
Nog een leuk feit, Griekenland had een speler bij zich die let op 49 jaar was!!! Dit moet volgens Eric een record zijn op een WK. Kon het helaas niet terugvinden in het boekje wie het daadwerkelijk was.
Dat was Rafael Spinger, bij Luxemburg.
Zie het volgende artikel: http://www.iihf.com/home-of-hockey/news/news-singleview/browse/2/article/an-artist-on-the-ice.html?tx_ttnews%5BbackPid%5D=187&cHash=055b62038a
En het is 'm gelukt! Hij had 1 assist!
Jack Mulders
7 april 2008, 19:13
Thanks Ro, aan het hoofd te zien , was dit de nr 7 , als ik me niet vergis.
Maar meerdere spelers hadden een ouwe kop op, haha.
Heeft er nog iemand intresse in een programmaboekje van dit WK? Heb er nog een over, die stuur ik dan kosteloos toe, aangezien ie mij ook niets gekost heeft.
Nico Toemen
7 april 2008, 20:13
De coach van Zuid Afrika is Ronny Wood die nog in de beginperiode bij Sheffield Steelers heeft gespeeld, waarvan 1 jaar op het hoogste niveau.
Komt oorspronkelijk uit Schotland.
Ro Herregraven
7 april 2008, 21:34
De coach van Zuid Afrika is Ronny Wood die nog in de beginperiode bij Sheffield Steelers heeft gespeeld, waarvan 1 jaar op het hoogste niveau.
Komt oorspronkelijk uit Schotland.
Deze, Nico?
http://991.com/newGallery/Ronnie-Wood-Anthology---The-E-360613.jpg
Abe Brouwer
21 mei 2008, 07:28
Vanwege de paspoorten-affaire in Bosnie is Armenie uitgesloten van deelname voor alle toernooien in 2009.
Abe Brouwer
23 mei 2008, 07:05
Het div3 van 2009 wordt iets verder weg gehouden: Dunedin in Nieuw Zeeland. Deelnemers zijn Nieuw Zeeland, Ierland, Luxemburg, Turkije, Griekenland en de winnaar van een playoff tussen Mongolie en Bosnie.
Paul van Heertum
23 mei 2008, 11:44
Toch niet uitgesloten dus
Geert van der Meulen
23 mei 2008, 15:34
Het div3 van 2009 wordt iets verder weg gehouden: Dunedin in Nieuw Zeeland. Deelnemers zijn Nieuw Zeeland, Ierland, Luxemburg, Turkije, Griekenland en de winnaar van een playoff tussen Mongolie en Bosnie.
Dan hoop ik wel dat Mongolie het redt!
Jasper Maassen
23 mei 2008, 15:50
Toch niet uitgesloten dus
Bosnie is ook niet uitgesloten, Armenie daarentegen wel...
Paul van Heertum
23 mei 2008, 16:32
Ik las het verkeerd zie ik
Abe Brouwer
28 mei 2008, 19:35
Bosnie is ook niet uitgesloten, Armenie daarentegen wel...
Ze zijn niet uitgesloten, maar ze doen niet mee aangezien ze zich zojuist terug getrokken hebben.
Mongolie hoeft nu geen voorronde te spelen.
vBulletin® v3.8.7, Copyright ©2000-2012, vBulletin Solutions, Inc.