PDA

View Full Version : 2. liga Duitsland

Raymond Tellers
14 januari 2008, 10:38
Blijft een merkwaardige divisie waar iedere week de stand weer volledig anders is. Het enige dat vaststaat, al geruime tijd, zijn de plaatsen één en twee van Kassel en Schwenningen. Waarbij de tweede plaats wel eens wat wankeler staat. Kassel is en blijft echter alleen vooruit. Landshut zakt, komt terug, zakt, komt terug. Blijft heen en weer gaan. Bietigheim lijkt zich eindelijk te hebben herpakt, want die zijn dus nu weer op de weg naar boven. Staan nu vierde. Landsberg is na alle spelers die vertrokken zijn, helemaal in elkaar aan het zakken. Staan zelfs uit buiten de play off plaatsen. Zegt op zich nog niet zoveel, want zelfs de LAATSTE plaats is nog niet voor play offs uitgeschakeld. Negen punten is het verschil tussen de nummer acht en nummer veertien.

Wendy Tellers
14 januari 2008, 11:02
Tis gewoon al jaren een mooie liga om te volgen en zo nu en dan een wedstrijdje van te bezoeken!!!!!

Paul van Heertum
14 januari 2008, 17:21
Met hoeveel imports en uitgeleende spelers mogen ze daar spelen?

Raymond Tellers
14 januari 2008, 18:02
Met hoeveel imports en uitgeleende spelers mogen ze daar spelen?

Volgens mij maar vijf buitenlanders. Maar als je een team zoals Schwenningen bekijkt, dan zijn er weliswaar vijf "buitenlanders", maar de Duitsers zijn grotendeels in het buitenland geboren: Canada, VS, Tschechië, Slowakije.

Paul van Heertum
14 januari 2008, 18:28
Zoals ook in de MLSDEL

Zal wel big business zijn

Wendy Tellers
5 maart 2008, 21:41
Al een tijdje niet meer naar de stand in de 2e liga gekeken.
Net maar weer eens gedaan en als je dan ziet wat er met Landsberg is gebeurd!!!
Diep triest.
Eerst draaien ze aan de top mee.
Dan komen de financiële problemen en spelers vertrekken.
Nu staan ze helemaal onderaan.
En het is in een hele snelle tijd gegaan.
Een week of 6 geleden stonden ze nog bij de play off plaatsen en daarvoor hebben ze een tijdje derde gestaan.

Wendy Tellers
5 maart 2008, 21:42
Overigens mag de stand voor mij zo blijven!
Dan speelt Schwenningen tegen Essen en kunnen we nog een paar wedstrijden van de Wild Wings gaan bekijken in Essen!

Jack Mulders
5 maart 2008, 21:48
Overigens mag de stand voor mij zo blijven!
Dan speelt Schwenningen tegen Essen en kunnen we nog een paar wedstrijden van de Wild Wings gaan bekijken in Essen!

Hoeveel wedstrijden voor het eind is deze tussenstand?

Raymond Tellers
6 maart 2008, 00:29
Vier wedstrijden nog. Crimmitschau met Bonk staat achtste. Die kunnen zich nog plaatsen voor de playoffs en zelfs playdowns! Maf :)

Ger Tellers
6 maart 2008, 16:59
Als alles zo kort bij mekaar staat, kun je gekke uitslagen krijgen in de Play Off?s.
Onvoorspelbare uitslagen dus.

Abe Brouwer
8 maart 2008, 08:44
Kassel, Landshut, Schwenningen, Heilbronn, Essen, Riessersee en Beitigheim zeker van playoffs. Crimmitschau en München strijden om de 8e plek alhoewel Ravensburg ook een heel kleine kans heeft.

Wendy Tellers
11 maart 2008, 09:44
Met nog twee wedstrijden te spelen is de stand:

1. Kassel Huskies 116
2. Landshut Cannibals 95
3. Heilbronner Falken 89
4. Schwenninger ERC 88
5. Moskitos Essen 82
6. SC Riessersee 82
7. SC Bietigheim 74
8. ETC Crimmitschau 71
9. EHC Munchen 67
10. Eisbären Munchen 62
11. EVR Tower Stars 61
12. REV Bremerhaven 60
13. Lausitzer Füchse 54
14. EV Landsberg 2000 49

Wendy Tellers
11 maart 2008, 09:47
Schwenningen is een plaatsje gezakt en Essen een plaatsje gestegen.
Dus nog steeds gunstig voor ons om nog een paar wedstrijden van Schwenningen te kunnen zien!!
Crimmitschau en Munchen strijden nog om de laatste play off plaats.
Opvallend dat Bremerhaven zo ver naar beneden staat.
Als ik het me goed herinner hebben ze toch jaren bovenaan meegedraaid in de 2e liga.

Raymond Tellers
11 maart 2008, 11:56
Ravensburg (Abe) en Eisbären München (Wendy) moet Regensburg zijn :)

Jack Mulders
11 maart 2008, 20:49
Schwenningen is een plaatsje gezakt en Essen een plaatsje gestegen.
Dus nog steeds gunstig voor ons om nog een paar wedstrijden van Schwenningen te kunnen zien!!
Crimmitschau en Munchen strijden nog om de laatste play off plaats.
Opvallend dat Bremerhaven zo ver naar beneden staat.
Als ik het me goed herinner hebben ze toch jaren bovenaan meegedraaid in de 2e liga.

Een eventuele strijd tussen de Wild wings en Essen zou op 22 Maart in Essen zijn , dat is paaszaterdag, hou me op de hoogte als jullie mogen gaan!!!

Raymond Tellers
11 maart 2008, 22:56
Een eventuele strijd tussen de Wild wings en Essen zou op 22 Maart in Essen zijn , dat is paaszaterdag, hou me op de hoogte als jullie mogen gaan!!!

Kon wel eens een overvolle auto gaan worden ... moeten we maar even kijken hoe en wat.

Jack Mulders
11 maart 2008, 23:35
Kon wel eens een overvolle auto gaan worden ... moeten we maar even kijken hoe en wat.

Oei ,dan laat maar zitten, wil absoluut niet voorkruipen, Raymond.

Geen probleem.

Roland Kiontke
11 maart 2008, 23:36
Landshut en/of Schwenningen terug op het hoogste niveau , yes please .
Ik krijg ineens gedachten van lang lang geleden terug in mijn hoofd , wie nog ??
Ik zou het perfect vinden als één van deze twee het zou worden , mits ze het financieel natuurlijk wel kunnen opbrengen .
Er zijn al te veel traditions vereine ten gronde gegaan aan de financieen en dat gun ik deze twee clubs die nog veel voor me betekenen zeker niet .

Raymond Tellers
11 maart 2008, 23:59
Landshut en/of Schwenningen terug op het hoogste niveau , yes please .
Ik krijg ineens gedachten van lang lang geleden terug in mijn hoofd , wie nog ??

Yep, mijn eerste wedstrijd DEG - SERC ... flink petsen voor SERC, maar wel direct mijn lievelingsteam!!! Grijns, de underdog!!! Hoppe op doel. Man, was dat een coole gast. Met stom toeval zijn allerlaatste gamer kunnen krijgen. Herinneringen? Voor mij hebben ze altijd doorgelopen want ik heb geen seizoen zonder hoeven te doen. Gelukkig.

Ger Tellers
12 maart 2008, 13:16
Klopt eerste wedstrijd DEG-SERC,wist niet wat ik zag ,groot stadion en veel mensen.
De man naast me schreeuwde zo hard Super DEG dat ik mijn oren dicht moest houden.
Van Landshutt kan ik me nog goed herrinneren als Bullard op het ijs stond dat de tegenpartij zong:Jeder had zähnen nur der Bullard nicht.

Roland Kiontke
12 maart 2008, 15:05
Bully bullard , dat waren nog echte karakter spelers voor zulke mensen ging je naar het stadion .
Gelukkig waren er toen meerdere teams met zulke spelers .
Minder gelukkig : op vandaag bijna niet meer .

Hoppe du fangst die welle an ...........die man is altijd een publiekslieveling geweest in Ddorf en dat van een ander team ?
Ik heb hem pak hem beet 2 jaar geleden nog op het ijs gezien aan de Bhremstrasse , was een LEGENDS wedstrijd en natuurlijk hoorde deze man erbij , hij is gevierd zoals in the good old days, na de wedstrijd heeft mijn vader nog lang met hem buiten gepraat , een echte toffe gast onze Matthias.

Abe Brouwer
15 maart 2008, 13:11
Crimmitschau is de 8e playoff-deelnemer. Zijn met 1 wedstrijd te gaan niet meer te achterhalen. Ook zijn 2 playoff-wedstrijden al bekend: Kassel(1)-Crimmitschau(8) en Landshut(2)-Beitigheim(7). Schwenningen en Heillbronn moeten uitmaken wie 3e en 4e wordt terwijl Essen en Riessersee om de 5e en 6e plaats strijden.

Raymond Tellers
15 maart 2008, 23:59
Crimmitschau is de 8e playoff-deelnemer. Zijn met 1 wedstrijd te gaan niet meer te achterhalen. Ook zijn 2 playoff-wedstrijden al bekend: Kassel(1)-Crimmitschau(8) en Landshut(2)-Beitigheim(7). Schwenningen en Heillbronn moeten uitmaken wie 3e en 4e wordt terwijl Essen en Riessersee om de 5e en 6e plaats strijden.

Dat die laatste vier er maar voor zorgen dat Essen en Schwenningen tegen elkaar moeten. Op dit moment staat de stand goed. En alle vier moeten morgen tegen een mindere tegenstander. Gokje: het blijft zo.

Wendy Tellers
16 maart 2008, 20:14
Raymond, weet je toevallig wat de onderlinge resultaten tussen Riessersee en Essen zijn?
Ze staan beide op 82 punten en de tussenstand van de laatste wedstrijd zijn voor beide gelijkspel.
Ik neem aan dat Essen beter heeft gepresteerd tegen Riessersee anders stonden ze in de tabel niet boven hun, ondanks het gelijke aantal punten.

Abe Brouwer
16 maart 2008, 20:19
Raymond, weet je toevallig wat de onderlinge resultaten tussen Riessersee en Essen zijn?
Ze staan beide op 82 punten en de tussenstand van de laatste wedstrijd zijn voor beide gelijkspel.
Ik neem aan dat Essen beter heeft gepresteerd tegen Riessersee anders stonden ze in de tabel niet boven hun, ondanks het gelijke aantal punten.
Hun onderlinge resultaten zijn gelijk: ze hebben 2 keer van elkaar gewonnen en 2 keer verloren met een doelsaldo van 16-16. Dus waarschijnlijk beslist hun doelsaldo in de eindstand bij gelijk aantal punten.

Raymond Tellers
16 maart 2008, 21:33

Maakt allemaal niets uit want Essen heeft vandaag verloren! Kloothommels. Daardoor zijn ze zesde geëindigd en dus moet Schwenningen tegen Riessersee (Garmisch!). Dat betekent dus geen Essen-Schwenningen zaterdag. Godver.

Abe Brouwer
24 maart 2008, 11:40
Om het nog erger te maken: Schwenningen staat na 2 wedstrijden met 0-2 achter..........

Raymond Tellers
24 maart 2008, 13:37
Vandaag wordt er gewonnen ... !

Raymond Tellers
24 maart 2008, 22:51
Sieg! 4-1. Schwenningen weer terug in de race. En wat dacht je van Essen? Iemand gelezen? met nog 119 seconden stond Essen noch achter met 6-2!!!! En ze winnen na overtime met 7-6! Boah, is dat cool of wat?

Abe Brouwer
24 maart 2008, 23:11
Sieg! 4-1. Schwenningen weer terug in de race. En wat dacht je van Essen? Iemand gelezen? met nog 119 seconden stond Essen noch achter met 6-2!!!! En ze winnen na overtime met 7-6! Boah, is dat cool of wat?
Ik las het net op esbg.de!

Eric van der Putten
24 maart 2008, 23:18

Moet geweldig geweest zijn:

3e periode:
ESC Moskitos Essen - Danny (FL) Albrecht (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388409&seasonid=2603) (Überzahl-Tor) (Robin Sochan (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388395&seasonid=2603), Patrick Saggau (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388411&seasonid=2603)) 17:59
ESC Moskitos Essen - Christopher Schadewaldt (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388401&seasonid=2603) (Arturs Kruminsch (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388404&seasonid=2603), Martin (FL) Hinterstocker (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1732818&seasonid=2603)) 18:27
ESC Moskitos Essen - Robin Sochan (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388395&seasonid=2603) (Martin Bartek (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388407&seasonid=2603), Matt Hubbauer (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388406&seasonid=2603)) 19:12
ESC Moskitos Essen - Robin Sochan (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388395&seasonid=2603) (Carl-Johan Johansson (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388399&seasonid=2603), Martin Bartek (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388407&seasonid=2603)) 19:58
OvertimeESC Moskitos Essen - Matt Hubbauer (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388406&seasonid=2603) (Robin Sochan (http://www.pointstreak.com/prostats/playerpage.html?playerid=1388395&seasonid=2603)) 2:47

Raymond Tellers
24 maart 2008, 23:22
Die Sochan scoort dus de aansluiter, de gelijkmaker en legt vervolgens de puck ook nog klaar zodat iemand anders de game-winner kan scoren. Die heeft een lekkere avond gehad :)

Wendy Tellers
25 maart 2008, 11:38
En wat dacht je van Essen? Iemand gelezen? met nog 119 seconden stond Essen noch achter met 6-2!!!! En ze winnen na overtime met 7-6! Boah, is dat cool of wat?
Dat is onvoorstelbaar, maar dus waar gebeurd.
Zal wel een sensatie zijn geweest daarzo!

Michel Heerkens
25 maart 2008, 18:52
Dat kun je wel stellen. En ik maar denken dat een wedstrijd met een verschil van 4 doelpunten beslist is. Dus niet :wink: Pffff.

Raymond Tellers
25 maart 2008, 20:12
Dat kun je wel stellen. En ik maar denken dat een wedstrijd met een verschil van 4 doelpunten beslist is. Dus niet :wink: Pffff.

Denk gerust verder. Ik heb dat inmiddels opgegeven. Schwenningen ook al eens met 4-0 voor zien staan. Dat werd toen ook in één periode volledige teniet gedaan ... inclusief de "game-loser" in overtime :(

Wendy Tellers
1 april 2008, 10:26
Kassel, Landshut en Heilbron plaatsen zich voor de halve finale.
Schwenningen en Riessersee spelen vanavond in Schwenningen de beslissende wedstrijd voor de vierde halve finale plaats.

Wendy Tellers
1 april 2008, 10:36
Overigens heeft TJ Caig een belangrijke rol gespeeld bij Heilbronn voor het behalen van de halve finale.
In zes wedstrijden zette hij twee assists en drie doelpunten op zijn naam.

In de tweede en vierde wedstrijd nam hij het winnende penaltyshot!!!!
En in de zesde wedstrijd scoorde hij in reguliere speeltijd het winnende doelpunt waarmee ze zich plaatsten voor de halve finale!!!

Ze zullen blij zijn dat TJ terug is in Heilbronn!!!!!

Abe Brouwer
2 april 2008, 05:09
Schwenningen won de 7e wedstrijd yegen Riessersee met 4-1. De halve finales worden nu:
Landshut-Heillbronn en Kassel-Schwenningen.

Overigens degraderen Weisswasser en Landsberg. Hun plekken worden ingenomen door de winnaars van de oberliga halve finales: Freiburg-Bad Tölz en Dresden-Füssen.

Wendy Tellers
2 april 2008, 08:35
Schwenningen won de 7e wedstrijd yegen Riessersee met 4-1. De halve finales worden nu:
Landshut-Heillbronn en Kassel-Schwenningen.
Kassel - Schwenningen????
Dat is mooi!
Wanneer gaan we naar Kassel, Raymond???? :) :) :)

Ger Tellers
2 april 2008, 10:31
Nu maar te hopen dat de tradionsvereinen Tölz en Füssen een stapje hogerop komen.

Wendy Tellers
7 april 2008, 10:21
Inmiddels zijn in de 2e liga ook al weer twee wedstrijden gespeeld in de halve finale.
Kassel - Schwenningen 1-1
Landshut - Heilbronn 2-0

Wendy Tellers
9 april 2008, 09:07
Landshut plaatst zich in drie wedstrijden voor de finale!

Wendy Tellers
9 april 2008, 09:08
Kassel won gisteren in eigen huis van Schwenningen.
De stand in die halve finale staat nu 2-1.
Aanstaande vrijdag spelen ze de vierde wedstrijd in Schwenningen.

Abe Brouwer
11 april 2008, 22:21
Kassel wint ook de 4e wedstrijd in Schwenningen met 5-3. Dinsdag begint de finale Kassel-Landshut.

Paul van Heertum
11 april 2008, 22:57
Is er promotie naar de DEL?

Abe Brouwer
12 april 2008, 07:48
Is er promotie naar de DEL?
Ja. De DEL gaat uit van 16 teams volgend seizoen en zowel Kassel als Landshut hebben aangekondigd dat ze in de DEL willen spelen.

Jack Mulders
12 april 2008, 17:16
Ja. De DEL gaat uit van 16 teams volgend seizoen en zowel Kassel als Landshut hebben aangekondigd dat ze in de DEL willen spelen.

Zou leuk zijn als Landshut het haalde, sinds die shirts die men droeg van die blauwe kannibalen, heeft deze club een grote voorkeur om te mogen promoveren.
Heb zelfs weinig clubs die een goed einde gun, in de DEL is dat alleen Krefeld en als goede 2de Berlijn.

Paul van Heertum
13 april 2008, 02:19

Ze horen ook beide in de DEL. 16 ploegen lijkt me prima, een volwaardige competitie voor zo´n groot land als Duitsland

Wendy Tellers
13 april 2008, 20:26
Ik ben eens benieuwd of de opdeling in de competitie nu wel of niet doorgaat!

Ger Tellers
14 april 2008, 08:39
Dit is Landshut laatste kans om in de DEL te komen,ik vond het altijd een mooie ploeg om naar te kijken en ze lagen ook goed bij de fans.
Maar ja om te winnen tegen Kassel is een grote opgave.

Jeroen Pilon
14 april 2008, 09:01
Landshut zou leuk zijn... Ze hebben zich onwijs goed uit de Oberliga terug weten te knokken richting DEL. De licentie die Landshut ooit had werd destijds door de Munich Barons (nu Hamburg Freezers) overgekocht.

Als Kassel het wordt vind ik het ook prima, nu komen ze tenminste op een eerlijke manier in de DEL. Enkele seizoenen geleden hadden ze moeten degraderen uit de DEL en hebben ze met mazzel een extra seizoen mogen blijven.

Wendy Tellers
14 april 2008, 19:20
Dit is Landshut laatste kans om in de DEL te komen
Misschien gaan ze het volgend seizoen weer met promovatie/degradatie werken.
Maar het eerste voorstel is afgewezen door de ESBG.
Als ik het goed begrepen heb ging dat dan tussen de laatste plaats in de DEL en de kampioen in de 2e liga.
Dus dan is het nog niet zeker of een team uit de 2e liga promoveert.
Bij het oude systeem zou er altijd een team uit de 2e liga naar de DEL gaan en andersom.

Ger Tellers
16 april 2008, 14:15
Landshutt wint 1ste wedstrijd van Kassel met 0-1:)
Daarbij is bekend geworden dat Essen en Regensburg pleiten zijn:NoSmile:
Uit de oberliga promoveren Bad Tölz en Dresden.
Ben wel benieuwd hoe ze het doen met de 2de liga ,ze hebben dan maar 12 clubs.

Jeroen Pilon
16 april 2008, 15:03
Leuk dat Dresden promoveert! Mooie stad, leuke club en modern stadion.

Ger Tellers
16 april 2008, 15:26
Bad Tölz mag er ook best wezen,ze hebben een lange Eishockey Geschichte en een goede jeugdopleiding.
Ben benieuwd als ze toch met 14 clubs verdergaan heeft Füssen ook nog een kans.

Wendy Tellers
17 april 2008, 12:55
Kassel en Landshut hebben dinsdag de eerste wedstrijd in de finale gespeeld.
Landshut heeft in Kassel gewonnen met 0-1!!!!!

Kassel zal toch niet tegen hetzelfde probleem oplopen als het vorig seizoen?
Het hele jaar aan leiding staan en dubbel en dik. En dan in de finale te kort komen!!!

Wendy Tellers
17 april 2008, 12:56
Van de ene kant hoop ik dat Landshut naar de DEL komt.
Heeft weer iets aparts.
Maar van de andere kant is Kassel ook welkom!
Nog geen drie uurtjes rijden. Dan kan er altijd weer een uitwedstrijd van Krefeld meegepakt worden!!! :)

Alhoewel het niet goed is voor onze bezoekjes aan wedstrijden van Schwenningen.
Want dan is alleen nog maar Essen redelijk dicht in de buurt in de 2e liga.

Abe Brouwer
23 april 2008, 12:08
Landshut won gisteren in overtime met 5-4 van Kassel. Vrijdag de 5e en beslissende wedstrijd in Kassel.

Joep Meijsen
23 april 2008, 13:56
Is hier het faillissement van Eisbären Regensburg al langsgekomen? Vorige week werd bekend dat deze club niet meer aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen en moet gaan werken aan een doorstart op Landesliga-niveau.

http://www.mittelbayerische.de/top_themen/artikel/schock_regensburger_eisbaeren_/223384/schock_regensburger_eisbaeren_.html

Abe Brouwer
23 april 2008, 20:44
Is hier het faillissement van Eisbären Regensburg al langsgekomen? Vorige week werd bekend dat deze club niet meer aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen en moet gaan werken aan een doorstart op Landesliga-niveau.

http://www.mittelbayerische.de/top_themen/artikel/schock_regensburger_eisbaeren_/223384/schock_regensburger_eisbaeren_.html
Ik had inderdaad gehoord dat ze financiele problemen hadden maar zo erg? We hebben het over een club die in een van Duitsland's mooiste hallen speelt en nog niet lang geleden DEL-ambities had.

Jeroen Pilon
23 april 2008, 21:57
Essen zit ook in de problemen... en ook bij over Krefeld(!) doen veel verhalen de ronde.

Joep Meijsen
23 april 2008, 21:57
Ik had inderdaad gehoord dat ze financiele problemen hadden maar zo erg? We hebben het over een club die in een van Duitsland's mooiste hallen speelt en nog niet lang geleden DEL-ambities had.

Wat dat betreft is het ook interessant dat Landshut klaarblijkelijk weer de DEL in wil. In de jaren negentig kon de club het niet bolwerken en moest zijn licentie verkopen aan München Barons. Een paar jaar geleden ging die club volgens ook nog failliet. Het is ook maar een stadje met zestigduizend inwoners. Sindsdien is de DEL volgens mij alleen maar een duurdere liga geworden. Vraag me af op welke basis ze het in de groot geld liga willen gaan proberen. Hebben ze een weldoener?

Joep Meijsen
23 april 2008, 22:03
Essen zit ook in de problemen... en ook bij over Krefeld(!) doen veel verhalen de ronde.

In Essen zijn de problemen nog veel en veel groter dan in Regensburg. Niet alleen is er sprake van een faillissement. Ook zijn er problemen met de oude ijshal in Essen, de gemeente heeft plannen voor nieuwbouw of verbouwing van de tafel geveegd.

Voor de fans was het helemaal bitter. Ze dachten vorige week dinsdag dat Mike Bullard als nieuwe coach zou worden voorgesteld. In plaats daarvan kregen ze de mededeling te horen dat de club failliet is.

http://www.reviersport.de/50158---moskitos-essen-esc-vor-endgueltigen-aus.html

De één zijn brood is gelukkig de ander zijn brood. Freiburg krijgt waarschijnlijk nu een plek in de Tweede Bundesliga en daardoor hoeft Black Hawks Passau niet te degraderen uit de Oberliga.

http://www.pnp.de/sport/artikel.php?cid=29-19667531&Ressort=sp&BNR=0

De problemen voor de Tweede Bundesliga zijn daarmee nog niet voorbij. Ook bij Landsberg is sprake van forse financiële problemen. De club eindigde als laatste in de liga, maar zou door de faillissementen niet hoeven degraderen. Mits het de eigen problemen de baas kan.

Jeroen Pilon
23 april 2008, 22:12
Mja over Landsberg is geloof ik zelfs een topic geweest enkele maanden geleden. Ik heb het echt zwaar te doen met die club.

Paul van Heertum
23 april 2008, 22:37
Als ze in Green Bay een NFL kunnen hebben dan moet in Landschut wel een DEL kunnen hebben lijkt me.

Als je een minimaal een duizend of 4 man kan trekken, en volgens mij kan dat makkelijk in Landschut, moet je volgens mij voldoende geld bij elkaar kunnen schrapen

Jeroen Pilon
23 april 2008, 22:50
Dat is dus precies waar Landsberg aan ten onder is gegaan... De mensen in Landsberg werken voor het overgrote deel bij grote concerns in Augsburg en München en voor de lokale slager of groenteboer zal het lastig worden de plaatselijke EV te steunen. Ik hoop dat het Landshut beter af gaat als er een promotie wordt afgedwongen.

Raymond Tellers
23 april 2008, 23:00
Als ze in Green Bay een NFL kunnen hebben dan moet in Landschut wel een DEL kunnen hebben lijkt me.

Als je een minimaal een duizend of 4 man kan trekken, en volgens mij kan dat makkelijk in Landschut, moet je volgens mij voldoende geld bij elkaar kunnen schrapen

Het is Landshut, zonder c. Er zijn zoveel teams in Bayern die problemen hebben en er zijn ook redelijk veel teams in de DEL uit Bayern. En dan heb je het voetbal nog waar enorm veel geld naar toe gaat. Ik vind het ook vreemd dat Landshut weer terug wil.

Paul van Heertum
23 april 2008, 23:17
Ik weet niet of Landsberg een ijshockeystad is maar Landshut wel in elk geval

Jan Schut
23 april 2008, 23:59
Het is Landshut, zonder c. Er zijn zoveel teams in Bayern die problemen hebben en er zijn ook redelijk veel teams in de DEL uit Bayern. En dan heb je het voetbal nog waar enorm veel geld naar toe gaat. Ik vind het ook vreemd dat Landshut weer terug wil.

Waarom zonder C er bij zetten, is toch logisch Raymond.

Landschut met c lijkt toch nergens op.
Moet je eens kijken hoeveel straten en pleinen al naar mij zijn genoemd in Hoogeveen

Schutsstraat, Schutsplein enz in Hoogeveen alleen al.

Als de duitsers ook al zo beginnen, bedank ik ervoor.

::orderorder::::orderorder::::orderorder::

Joep Meijsen
24 april 2008, 09:29

Vergelijkingen tussen de rijkste en meest welvarende liga ter wereld en de DEL gaan op alle punten mank. De NFL is in de wereld van de sports business echt een heel ander geval.

Wendy Tellers
24 april 2008, 13:59
Mja over Landsberg is geloof ik zelfs een topic geweest enkele maanden geleden. Ik heb het echt zwaar te doen met die club.
Yep. Daar hebben we het een tijdje geleden al uitgebreid over gehad.
Ze stonden toen 2e in de ranglijst en binnen enkele weken waren een groot aantal spelers vertrokken en stonden ze helemaal onder aan.
Heb ook met hen te doen!

Joep Meijsen
24 april 2008, 14:37
Ik lees zo hier en daar dat ook bij Kassel de stekker eruit gaat als dit jaar geen promotie naar de DEL wordt afgedwongen. Weet iemand hier meer van?

Fintan Planting
25 april 2008, 08:26
Bij Essen is definitief het faillissement aangevraagd en zal dus in elk geval degraderen. Dat levert ook wat problemen op voor Düsseldorf, want die hadden een farmteam-constructie met Essen. Jochen Reimer, Marco Nowak, Martin Hinterstocker en André Schietzold speelden allen bij de Moskitos, wat natuurlijk niet ver reizen is voor de Metro Stars. Ook voor GM Lance Nethery was het makkelijk om zijn talenten eens te gaan bekijken. De DEG gaat op zoek naar een nieuwe partner...

Wendy Tellers
25 april 2008, 10:30
Balen als Essen uit de 2e liga gaat. Niet dat ik ze zo graag zag spelen, maar dan konden we tenminste 2x per jaar Schwenningen in de buurt zien!
En als Kassel er dan ook nog de stekker uit trekt .........
Moeten we dus ver reizen om Schwenningen te kunnen zien!

Abe Brouwer
25 april 2008, 21:06
Na 2 periodes leidt Kassel met 2-1 tegen Landshut.

Ger Tellers
25 april 2008, 21:27
Kassel Meister van de 2de Liga en nu het geld voor de DEL.

Joep Meijsen
29 april 2008, 16:02
Het ijshockey in Regensburg lijkt min of meer gered. De ploeg kon niet terecht in de overvolle en succesvolle Bayernliga (regionalliga) en had dus min of meer de keuze uit Oberliga of Landesliga. Een nieuwe BV, waarvan voor twee ton aan aandelen verkocht zijn. DAarnaast moet er 150.000 euro komen van sponsoren en via de burgemeester 250.000 euro. Daarmee zou er voldoende budget moeten zijn. De club hoopt nu op een licentie, waarbij het de vraag is of de naam Eisbären mee mag.

http://www.tvaktuell.com/default.aspx?showNews=217337&ID=846

Abe Brouwer
10 juni 2008, 19:34
De 2e bundesliga zal in het nieuwe seizoen uit 13 teams bestaan. Kassel promoveert naar de DEL terwijl Landsberg degradeert. Weisswasser hoeft niet te degraderen. Essen en Regensburg krijgen geen licentie. Vanuit de oberliga promoveren Bad Tölz, Dresden en Freiburg. Net als in de DEL komen er preplayoffs. Verder mag elk team 6 imports aantrekken.

Paul van Heertum
10 juni 2008, 20:20
In Duitsland zijn er toch zat imports met een Duitse pas

Wendy Tellers
17 juni 2008, 16:17
Iemand enig idee waar TJ Caig het komend seizoen gaat spelen?
Hij staat niet meer bij het team van Heilbron voor 2008/2009.

Ilja Manheim
17 juni 2008, 20:18
Ik hoop dat we hem nooit meer in de Bundesliga tegen komen. Ik zal de smerige aanval op Petr Mares nooit kunnen vergeten.

Groeten
Ilja

Raymond Tellers
18 juni 2008, 00:10
Ik hoop dat we hem nooit meer in de Bundesliga tegen komen. Ik zal de smerige aanval op Petr Mares nooit kunnen vergeten.

Groeten
Ilja

Wie? Caig?

Paul van Heertum
18 juni 2008, 00:44
Die check waar hij op sprong?

Wendy Tellers
18 juni 2008, 09:09
Op het laatst van zijn eerste seizoen in de 2e liga heeft hij inderdaad een smerige overtreding gemaakt.
Als publiekslieveling daalde hij toen ook meteen. Maar nadat hij het afgelopen seizoen terugkwam bij Heilbron werd hij weer snel publiekslieveling bij zijn team en scoorde in de play offs de belangrijkste en beslissende doelpunten of gaf de assists.

Ilja Manheim
23 juni 2008, 20:44
Hij was lieveling in HN niet in de Liga, ik ben blij dat hij geen kans meer krijgt bij de Falken. Een speler die zoiets doet zou je levenslang moeten schorsen...

Groeten
Ilja

Dennis Albers
23 juni 2008, 22:09
http://nl.youtube.com/watch?v=9Tmgfu80ht8

Niet dat ik die check goedkeur maar Caig mag best weer bij Nijmegen terugkomen.

Wendy Tellers
23 juni 2008, 23:31
http://nl.youtube.com/watch?v=9Tmgfu80ht8

Niet dat ik die check goedkeur maar Caig mag best weer bij Nijmegen terugkomen.

Inderdaad een smerige check.

Wendy Tellers
3 juli 2008, 11:55
Hoe zit het nu in de 2e liga het komende seizoen?
Dresden en Bad Tolz zijn vanuit de Oberliga gepromoveerd naar de 2e liga.
Kassel is vanuit de 2e liga naar de DEL gepromoveerd.
Verder heb ik hier voorbij zien komen dat Landsberg, Essen en Regensberg failliet zijn of in ieder geval grote financiele problemen heeft.
En wie is gedegradeerd vanuit de 2e liga naar de Oberliga? Want andere seizoenen degradeert toch ook 1 team?
Heeft iemand nog gevolgd wie er nu allemaal wel en niet 2e liga gaan spelen?

Abe Brouwer
3 juli 2008, 17:55
Wendy, in posting #78 van dit topic staat je antwoord.

Wendy Tellers
3 juli 2008, 21:53
Wendy, in posting #78 van dit topic staat je antwoord.
Thanks.
Normaal promoveren er toch 2 teams vanuit de Oberliga?
Zal wel komen doordat er 2 teams geen licentie krijgen.

Abe Brouwer
10 juli 2008, 21:20
Bremerhaven heeft Jamie Schaafsma gecontracteerd.

Jack Mulders
10 juli 2008, 21:45
Nou , best een opmerkelijke transfer, van Italie naar Duitsland, hoop dat ie het nivo zal halen en dat ie wat volwassener als mens is geworden.

Wendy Tellers
10 juli 2008, 21:53
Een mooie transfer voor Jamie. Het eerste jaar in Geleen vond ik hem één van de beste aanvallers. Ook technisch gezien. Helaas dat hij dat het jaar erna niet meer heeft kunnen laten zien.

Bremerhaven holt Jamie Schaafsma aus Italien

http://www.esbg.de/www.eishockeynews.de/internet/bilder/bausteine/0/46/4605?display=extern

Mit der heute bekannt gegebenen Verpflichtung des holländischen Nationalstürmers Jamie Schaafsma haben nun auch die Fischtown Pinguins die Kaderplanungen für die diesjährige Saison abgeschlossen. Der am 11. Februar 1983 in Chatham /Ontario geborene Center gilt als einer der Wunschspieler von Trainer Craig Streu.

Schaafsma, der am 29. Juli in Bremerhaven eintreffen wird, wird in der neuen Spielzeit mit der Rückennummer 83 für die Truppe von Craig Streu auf Torejagd gehen und ist auch aktueller holländischer Nationalspieler, da er auch über einen holländischen Pass verfügt.

Vor seinem Engagement bei den Fischtown Pinguins schnürte Schaafsma nach seiner Zeit in der kanadischen WOJHL (Petrolia Jets du Tecumseh Chiefs) für die Gelleen Smoke Eaters und die Amsterdam Tigers in der holländischen Ehrendivision seine Schlittschuhe. In der letzten Saison wusste er in der italienischen Serie A, wo er für den SHC Fassa in 38 Spielen 47 Scorerpunkte sammeln konnte, zu überzeugen.

René Fortuin
12 juli 2008, 23:14
Leuk nieuws voor de fans van mij favoriete duits club.

Raymond Tellers
12 juli 2008, 23:38
Leuk nieuws voor de fans van mij favoriete duits club.

Bremerhaven? Dat is een opvallende keuze :)

Abe Brouwer
12 juli 2008, 23:49
Bremerhaven? Dat is een opvallende keuze :)

Toch niet voor een Groninger?

Abe Brouwer
19 juli 2008, 08:30
Speelplan van 2e bundesliga is uit. Zie o.a. op esbg.de

Wendy Tellers
19 juli 2008, 10:17
Misschien ook maar eens een nieuwe topic voor de 2e liga openen door Fintan of Joep?
Dan kunnen we het nieuwe seizoen hiermee verder gaan.

Ilja Manheim
29 juli 2008, 23:40
Toch niet voor een Groninger?

Hij kent geen Ba-Wü clubs, anders had hij zoiets nooit geschreven. Jij voor de wildwings en ik voor de steelers, wij hebben er verstand van ;-)

Wendy Tellers
30 juli 2008, 00:06
Hij kent geen Ba-Wü clubs, anders had hij zoiets nooit geschreven. Jij voor de wildwings en ik voor de steelers, wij hebben er verstand van ;-)
Ben je weleens bij een wedstrijd tussen de Steelers en de Wild Wings geweest?
Dat is echt genieten.
Alleen moet je vechten voor een leuke plaats aan de boarding zo vol was het toendertijd. :)

Raymond Tellers
30 juli 2008, 08:49

Hoi Ilja, Abe bedoeld dat de keuze voor iemand uit Groningen niet zo vreemd is om Bremerhaven fan te zijn ... Groningen ligt in het noorden, vandaar.

Fintan Planting
30 juli 2008, 17:42
Verder in deze thread:
http://www.ijshockeyforum.com/n/showthread.php?t=2985

Deze gaat op slot...