PDA

View Full Version : Toekomst Hijs Den Haag

Ron Ridderhof
12 januari 2008, 20:56
Nu het wel haast zeker is dat Hijs de playoffs gaat halen ben ik toch wel bezorgd over bepaalde zaken, en wel hierom.

Wat gaat er straks gebeuren als Hijs de playoffs gaat spelen en de Uithof waarschijnlijk met een mannetje of 2000 gevuld gaat worden?

- Wat een gevaarlijke situatie kan er ontstaan bij de strafbanken waar iedereen gewoon een speler een schouderklopje kan geven,
- Wat een gevaarlijke situatie kan er ontstaan achter de spelersbanken waar iedere supporter tijdens de wedstrijd spelers een schouderklopje kan geven.
- Wat een gevaarlijke situatie kan er ontstaan als er geen afgeschermd uitvak bestaat zodat iedere supporter van de uit en thuis club elkaar een schouderklopje kan geven.
- Wat een gevaarlijke en vooral vervelende situatie gaat er ontstaan als er supporters het ijs kunnen betreden op momenten als spelers elkaar een schouderklopje aan het geven zijn.
- Wat een gevaarlijke situatie gaat er ontstaan als de tribunes tot beneden aan gevuld moeten zijn met publiek en vooral kinderen die af en toe niet opletten en een puck in het gelaat kunnen krijgen.

Dus naast de extra beveiliging waarvan ik verwacht dat zij op gaan treden tegen (dronken) supporters die zich op welke manier ook misdragen hoop en verwacht ik dat Den Haag de zaken zoals hierboven aangegeven gaat regelen.

Ik weet dat dit extra mischien niet voorzien kosten met zich mee brengt maar in deze geldt beter voorkomen dan genezen.

Groet, Ron

Jan Been
12 januari 2008, 21:01
Helemaal gelijk Ron en vooral als je ook nog eens voetbal vandalen verwacht van FC Den Haag.

Wendy Tellers
12 januari 2008, 21:01
Een kwestie van normaal gedrag van de fans zou ik zeggen!

Behalve het laatste punt dan. Dat is echt gevaarlijk.
Ik ben al een jaartje of twee niet meer in Den Haag geweest.
Misschien is het een domme vraag, maar hoe hoog is de boarding/plexiglas dan?
Oké, ik weet ook dat de puck altijd over de boarding kan gaan of je moet al met netten gaan werken. Maar dat probleem is toch overal?

Jan Been
12 januari 2008, 21:04
Een kwestie van normaal gedrag van de fans zou ik zeggen!

Behalve het laatste punt dan. Dat is echt gevaarlijk.
Ik ben al een jaartje of twee niet meer in Den Haag geweest.
Misschien is het een domme vraag, maar hoe hoog is de boarding/plexiglas dan?
Oké, ik weet ook dat de puck altijd over de boarding kan gaan of je moet al met netten gaan werken. Maar dat probleem is toch overal?

Daar hebben zij nog niet eens plexiglas Wendy.

Jordy Rutten
12 januari 2008, 21:07
Vriendschappelijke boel in Den Haag daar, ze geven elkaar allemaal schouderklopjes ;)
Maar vrezen voor ADO relschoppers is zeker niet onterecht. Bij een wedstrijd van de Devils in Tilburg zijn er toen ook een aantal NEC fans geweest die eens effe de boel op moesten schudden voor Willem 2 fans...

En tsja, gelukkig mag je spreken over de situatie dat als Hijs de Play Offs haalt de Amstel Tijgers er niet in zitten. Dit si niet bedoeld als steek naar Amsterdam, maar als ADO fans lucht krijgen van enige rivaliteit tussen Den Haag en Amsterdam (ADO-Ajax) dan berg je maar.

Rob Boumans
12 januari 2008, 21:11
Nu het wel haast zeker is dat Hijs de playoffs gaat halen ben ik toch wel bezorgd over bepaalde zaken, en wel hierom.

Wat gaat er straks gebeuren als Hijs de playoffs gaat spelen en de Uithof waarschijnlijk met een mannetje of 2000 gevuld gaat worden?

- Wat een gevaarlijke situatie kan er ontstaan bij de strafbanken waar iedereen gewoon een speler een schouderklopje kan geven,
- Wat een gevaarlijke situatie kan er ontstaan achter de spelersbanken waar iedere supporter tijdens de wedstrijd spelers een schouderklopje kan geven.
- Wat een gevaarlijke situatie kan er ontstaan als er geen afgeschermd uitvak bestaat zodat iedere supporter van de uit en thuis club elkaar een schouderklopje kan geven.
- Wat een gevaarlijke en vooral vervelende situatie gaat er ontstaan als er supporters het ijs kunnen betreden op momenten als spelers elkaar een schouderklopje aan het geven zijn.
- Wat een gevaarlijke situatie gaat er ontstaan als de tribunes tot beneden aan gevuld moeten zijn met publiek en vooral kinderen die af en toe niet opletten en een puck in het gelaat kunnen krijgen.

Dus naast de extra beveiliging waarvan ik verwacht dat zij op gaan treden tegen (dronken) supporters die zich op welke manier ook misdragen hoop en verwacht ik dat Den Haag de zaken zoals hierboven aangegeven gaat regelen.

Ik weet dat dit extra mischien niet voorzien kosten met zich mee brengt maar in deze geldt beter voorkomen dan genezen.

Groet, Ron

Ik mag toch hopen dat het bestuur in Den Haag hier gepaste maatregelen neemt.Het zou ronduit belachelijk zijn als je op deze manier play-offs moet spelen.Als tegenstander van Den Haag in de play-offs zou ik in ieder geval van tevoren contact opnemen met de NIJB om het een en ander af te stemmen.
Mocht de veiligheid van spelers,begeleiders of supporters in het gevaar komen dan is er maar 1 oplossing: wedstrijd staken en de thuisploeg reglementair 5-0 verlies.
Zoals ik al zei,dit moet wel vantevoren zijn geregeld zodat elke club gedwongen wordt maatregelen te nemen.
Dit geldt uiteraard ook voor het gooien van voorwerpen naar spelers,begeleiders,supporters,scheidsrechter(s).

Wendy Tellers
12 januari 2008, 21:15
Daar hebben zij nog niet eens plexiglas Wendy.
Dat meen ik mij inderdaad te herinneren. De laatste keer zaten wij recht achter de spelersbank van de Eaters. Niet zo vreemd want ik neem aan dat daar altijd de meegereizde Eaters fans zitten .......

In ieder geval zat mij iets bij over het plexiglas. Vandaar mijn vraag.
Maarruh, ik dacht dat dat inmiddels verplicht was in Nederland?

Jan Been
12 januari 2008, 21:16
En ik ben blij dat dit onderwerp door een Den Haag supporter wordt aangekaart kun je zien dat er toch nog verstandige mensen zijn die over actuele zaken kunnen nadenken.

René Hendriksen
12 januari 2008, 22:13

Groet, Ron

Misschien wat voor de Gemeente Den Haag om die kosten op zich te nemen. Dat zou de Gemeente sieren! Het gaat hier tenslotte ook om bescherming van hun eigen inwoners die een sportwedstrijd bezoeken. Bij jaarlijkse terugkerende organisatie van bv de City Pier City Loop worden er ook over een grote afstand honderden meters hekken geplaatst t.b.v. een veilige loop. Na alle miljoenen die in het nieuwe stadion van ADO Den Haag zijn besteed zal er in 2008 toch wel enkele tienduizenden euro's voor de ijshockeysport ter beschikking zijn.
Nogmaals het zou de Gemeente Den Haag sieren, zeker omdat men vorig jaar bekend maakte om de komende jaren sport binnen hun gemeente in alle opzichten flink op te waarderen.
Ik weet dat 'de Uithof' geen gemeentelijk bezit meer is maar toch!

Grt René

Paul van Heertum
12 januari 2008, 22:14
Als je naar het ijshockey gaat moet je op de puck letten

Cornelis de Heij
12 januari 2008, 22:21

Groet, Ron

Ron het zijn hele goede punten wat je aanhaalt.
Ik denk dat je dit ook het beste even kan mailen naar het bestuur van Hijs,dan krijg je er denk ik. eerder respons op.
Er werd toen verteld dat er al in november plexiglas zou komen op de bording en nu is het al januari en nog niks.

Ron Ridderhof
12 januari 2008, 22:29
Het gaat mij puur om een discussie vooraf op te starten omdat ik denk dat een discussie achteraf bij een eventuele calamiteit geen nut meer heeft.
Natuurlijk is en zou het een schande zijn als de gemeente hier niet behulpzaam in zou zijn, maar dat is niet mijn punt.

En Nelis, het is niet bedoeld als negatieve kritiek naar het bestuur toe.

Ron.

Cornelis de Heij
12 januari 2008, 22:36
zo is het ook niet bedoelt door mij Ron ik ben het 100% met je eens.
Bedoel gewoon dat je met een mail misschien iets wijzer wordt want je weet dat ze niet op het forum reageren en je mag best aan hun laten weten dat je je zorgen maakt

John Steenpoorte
13 januari 2008, 01:26
als iedereen zich normaal gedraagd ie er niks aan de hand, maar wat ik nu hoor is dat er ado suporters rondlopen met een stadionverbod en ja daar zitten we niet op te wachten natuurlijk.
ja alles is nog open bij hijs dat klopt, maar voor de echte hijs suporters is dit geen probleem die staan ook te praten met de suporters van de tegenpartij, maar als de prestaties goed zijn ga je ook weer volk trekken wat je eingelijk niet wenst en daar kunne problemen uit voort komen.

Gerard Kuiper
13 januari 2008, 01:39
Het gaat mij puur om een discussie vooraf op te starten omdat ik denk dat een discussie achteraf bij een eventuele calamiteit geen nut meer heeft.
Natuurlijk is en zou het een schande zijn als de gemeente hier niet behulpzaam in zou zijn, maar dat is niet mijn punt.

En Nelis, het is niet bedoeld als negatieve kritiek naar het bestuur toe.

Ron.

Jullie hebben toch geld genoeg? Waarom moet er gemeenschapsgeld richting jullie gaan?

Oh wacht even, het gaat nu niet om een nieuwe import, maar om plexiglas, ja natuurlijk, je mag het hebben.....!

René Fortuin
13 januari 2008, 01:51
Jullie hebben toch geld genoeg? Waarom moet er gemeenschapsgeld richting jullie gaan?

Oh wacht even, het gaat nu niet om een nieuwe import, maar om plexiglas, ja natuurlijk, je mag het hebben.....!
Wie heeft onze nieuwe boarding betaalt ?

Harry Batist
13 januari 2008, 08:31
zo is het ook niet bedoelt door mij Ron ik ben het 100% met je eens.
Bedoel gewoon dat je met een mail misschien iets wijzer wordt want je weet dat ze niet op het forum reageren en je mag best aan hun laten weten dat je je zorgen maakt Heb ik in het begin al gedaan naar HIJS Nelis maar kreeg er geheel geen antwoord op, om meer beveiliging neer te zetten met al die spreekkoren en stadionverboden, mail is al weer van een week of 6 geleden. Gevraagd om dit vanaf het begin gelijk aan te pakken en niet wachten tot play offs.

Alex van den Brink
13 januari 2008, 08:58

Groet, Ron

Dit is een zeer belangrijk onderwerp!

Ik weet uit ervaring dat de hulp van de politie en/of gemeente op voorhand alleen met "harde aanwijzingen" te verkrijgen is. Als er iets op een voetbalforum gemeldt wordt dan kan je op hun hulp rekenen.
In het seizoen 96/97 waren er voor de Uithof hekken geplaatst en stonden er lampen in je gezicht gericht. Er was toen een oorlogje tussen ADO en de voetbalclub in Den Bosch. Den Bosch heeft om dezelfde reden een jeugd toernooi moeten afblazen.

De hulp van de gemeente is dan niet kosteloos.

Het is wel te organiseren met wat Heras en medewerking van de Uithof.
Een heel aantal stewards.

Ik wil de Uithof niet vergelijken met Eindhoven, maar daar is het ook mogelijk.

Het is mooi voor HYS dat dit een probleem kan zijn.

René Hendriksen
13 januari 2008, 10:19

Gelukkig..... Gerard, je hebt het toch door......
De Uithof wordt gehuurd door HYS en is geen eigendom!
Wat betreft gemeenschapsgeld, kijk eens wat er wekelijks aan gemeenschapsgeld voor politiebijstand wordt uitgegeven om het potje voetbal in Nederland veilig te laten verlopen. Die politiebijstand is gelukkig bij de ijshockeysport niet nodig.

Ron Ridderhof
13 januari 2008, 11:30
Harde aanwijzingen Alex?? Daar kan jij voor zorgen toch.

ik begrijp wat je bedoeld Gerard, maar draagt niet positief toe aan deze discussie (slaat eigelijk netgens op).

Dus enige druk op dit forum zal geen kwaad kunnen toch en allemaal goed bedoeld.

Groet, Ron

Ralph Heijnen
13 januari 2008, 12:04
Vriendschappelijke boel in Den Haag daar, ze geven elkaar allemaal schouderklopjes ;)
Maar vrezen voor ADO relschoppers is zeker niet onterecht. Bij een wedstrijd van de Devils in Tilburg zijn er toen ook een aantal NEC fans geweest die eens effe de boel op moesten schudden voor Willem 2 fans...

En tsja, gelukkig mag je spreken over de situatie dat als Hijs de Play Offs haalt de Amstel Tijgers er niet in zitten. Dit si niet bedoeld als steek naar Amsterdam, maar als ADO fans lucht krijgen van enige rivaliteit tussen Den Haag en Amsterdam (ADO-Ajax) dan berg je maar.

Op vrijdag 29 december zijn we met een paar Devil fans naar Den Haag afgereisd om de wedstrijd te bekijken. Tijdens deze wedstrijd werd er aan mij gevraagt "waar zijn die holigans nu".
In het verloop van dit gesprek werd mij duidelijk dat het hier ging om een Ado supporters (met stadion verbod) die met smart (en een groep vrienden, al dan niet op de baan of heel dicht in de buurt) stond te wachten op NEC supporters. Deze waren ook bij Tilburg geweest. Toen deze mannen door hadden dat er geen NEC supporters waren hebben we nog een tijdje staan kletsen en gezamelijk een biertje gedronken.

Deze mannen hadden niks tegen de Devils fans maar waren er puur om de NEC supporters "vriendelijk" te begroeten.

Alex van den Brink
13 januari 2008, 12:12
Harde aanwijzingen Alex?? Daar kan jij voor zorgen toch.

ik begrijp wat je bedoeld Gerard, maar draagt niet positief toe aan deze discussie (slaat eigelijk netgens op).

Dus enige druk op dit forum zal geen kwaad kunnen toch en allemaal goed bedoeld.

Groet, Ron
Ik ga niet op een voetbalforum!!!

Ron Ridderhof
13 januari 2008, 13:42
Ik ga niet op een voetbalforum!!!

Joh kom op Alex je zit daar dagelijks ::detective::::hyper::

Maar laten we dit item serieus houden en hopen dat er serieus over wordt nagedacht.
En niet wordt onderschat.

Eén voordeel is al Amsterdam treffen we idd niet meer en Nijmegen haalt waarschijnlijk de playoffs ook niet.
Eigelijk is het al erg genoeg dat je zo moet denken.

groet, Ron

Jan Been
13 januari 2008, 13:50

Maar laten we dit item serieus houden en hopen dat er serieus over wordt nagedacht.

Eén voordeel is al Amsterdam treffen we idd niet meer en Nijmegen haalt waarschijnlijk de playoffs ook niet.

groet, Ron

Helemaal mee eens Ron,is eigenlijk te gek voor woorden dat wij nu al zo moeten gaan doem denken.:RedFace:

Willem Kraaijeveld
13 januari 2008, 20:52
Omdat mijn zoon van 8 is gaan ijshockeyen ben ik weer sinds meer dan 30 jaar naar wedstrijden van het eerste van HIJS gegaan. Ik heb ook al weer broer en vrienden mee gekregen die ook weer vaker zullen gaan. Zij praten op werk en met kennissen erover en die hebben ook al zoiets van "misschien wel weer leuk om te gaan zoals vroeger"
Het zou toch zo zonde zijn als mensen om dit soort BS niet meer zouden komen. Hijs zit hier niet op te wachten, ijshockey niet en "sportstad Den Haag"(MAG IK FF LACHE!) ook niet. Subsidie van de stad zit er geloof ik ook niet echt in(andere discussie, waarom eigenlij niet?)
dus is het weer kijken at je wanneer met welk geld kan doen.
Ik hoop dat ik, met mijn zoon, nog vaak van goede, leuke, spannende wedstrijden bij Hijs(en dus de Uithof) kan genieten!

Gerard Mikkers
13 januari 2008, 20:58
Trieste topic zeg.

Afgelopen vrijdag bij de wedstrijd geweest mijnheer Ridderhof? Zoja, dan heb je misschien kunnen constateren dat er meer dan 50 ADO Den Haag-supporters aanwezig waren. Er is helemaal niets gebeurd. Naast ons zaten een stuk of 10 Tijgersfans en daar hebben we gezellig mee gesproken.

Dezelfde supporters zaten er al, toen HYS geen ene rol van betekenis speelde in het ijshockey. Zelfs HYS-leden lieten hun team links liggen. Ze moesten destijds steun hebben van ADO Den Haagfans, echte sportliefhebbers.

Hier wordt ook nog maar even voorbij gegaan aan het feit dat het een ADO Den Haag-fan was die HYS nieuw leven heeft ingeblazen, door een oproep te doen voor sponsors. Zie nu het resultaat. Deze mijnheer is ook geen vreemde op het sportgebied en doet nu ook goede zaken bij Swansea City. Zonder hem was HYS allang verleden tijd.

Michael van Opstal
13 januari 2008, 21:33
Zo die anonieme geldschieter is vanaf nu ook bekend onder de forummers...

Jan Tetteroo
13 januari 2008, 21:36
Onzin.

Michael van Opstal
13 januari 2008, 21:38
Onzin.
Is het niet John van Zweden dan?

Ro Herregraven
13 januari 2008, 21:39
Zo die anonieme geldschieter is vanaf nu ook bekend onder de forummers...

Dat is 'ie bij de meesten al lang...

Heeft nota bene in de jaren '70 zelf nog in het eerste van HYS gespeeld...

Michael van Opstal
13 januari 2008, 21:40
Dat is 'ie bij de meesten al lang...

Heeft nota bene in de jaren '70 zelf nog in het eerste van HYS gespeeld...

Dan hoor ik iig niet bij de "meesten".

Ron Ridderhof
13 januari 2008, 21:40
Trieste topic zeg.

Afgelopen vrijdag bij de wedstrijd geweest mijnheer Ridderhof? Zoja, dan heb je misschien kunnen constateren dat er meer dan 50 ADO Den Haag-supporters aanwezig waren. Er is helemaal niets gebeurd. Naast ons zaten een stuk of 10 Tijgersfans en daar hebben we gezellig mee gesproken.

Dezelfde supporters zaten er al, toen HYS geen ene rol van betekenis speelde in het ijshockey. Zelfs HYS-leden lieten hun team links liggen. Ze moesten destijds steun hebben van ADO Den Haagfans, echte sportliefhebbers.

Hier wordt ook nog maar even voorbij gegaan aan het feit dat het een ADO Den Haag-fan was die HYS nieuw leven heeft ingeblazen, door een oproep te doen voor sponsors. Zie nu het resultaat. Deze mijnheer is ook geen vreemde op het sportgebied en doet nu ook goede zaken bij Swansea City. Zonder hem was HYS allang verleden tijd.

Deze (trieste topic) is denk ik toch nodig.

Ik hoop dat u gelijk hebt en dat al wat ik probeer aan te halen niet nodig is.
Dat meneer van Zweden (een goede vriend van mij) iets met ijshockey had en heeft is voor mij nieuw.

Het is nu nog in de hand te houden, maar zoals U in mijn (trieste) topic kan lezen gaat het over de nabije toekomst.
Ik ga er vanuit dat U ook graag naar het spelletje kijkt en er iets van afweet.
Een hogere (kunststof) bording is a- veel veiliger voor t publiek, b- Er kunnen leuke interlands gespeeld worden in de Uithof want zonder bording is dat verboden, c- mochten we europacup gaan spelen dan is het zowiezo verplicht.

Ik denk dus dat we er allemaal beter van worden., en ja ik was er vrijdag ook en zat dus dicht bij U.:partyman:want ik zat ook vlak bij die 10 tijgerfans, en het was idd gezellig.

Groet, Ron

PS. Doe de groeten aan John van mij.:thumsup:

Jan Tetteroo
13 januari 2008, 21:41
Is het niet John van Zweden dan?
Die zeker niet.

Ro Herregraven
13 januari 2008, 21:41
Je haalt twee dingen door elkaar: Gerard Mikkers schreef dat het een ADO Den Haag-fan was die HYS nieuw leven heeft ingeblazen, door een oproep te doen voor sponsors.

Dat heeft uiteindelijk dus die anonieme geldschieter opgeleverd.

2 verschillende personen, dus.

Ro Herregraven
13 januari 2008, 21:42
Dan hoor ik iig niet bij de "meesten".

De meeste forummers wonen ook niet in Frankrijk.

Michael van Opstal
13 januari 2008, 21:47
De meeste forummers wonen ook niet in Frankrijk.

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in... Mij boeit het ook niet zo héél véél wie er geld heeft gegeven!
Ben allang blij dat er weer een sterk team op het ijs staat en dat voor de prijzen mee gaat doen, en nu maar hopen dat ze het enige tijd volhouden, financieel en sportief.

Maakt de competitie alleen maar leuker lijkt me...

Ferry van Maanen
13 januari 2008, 22:10
Positief punt is in ieder geval dat TV West nu al meerdere wedstrijden van HIJS heeft uitgezonden , merkwaardig alleen dat de dienstdoende verslaggever het steeds maar had over de "bal" terwijl die platte zwarte schijf daar echt niet op lijkt ...

Gerard Mikkers
13 januari 2008, 22:41
Ron, laten we er op hopen dat het allemaal al speelt bij het bestuur van HYS. Desnoods volgende week de voorzitter er op aanspreken.

Dat stukje van John van Zweden heb ik even opgezocht.

ADO Den Haagsupporter en sponsor John van Zweden is een actie begonnen voor het redden van HIJS HOKIJ Wolves, de ijshockeyvereniging uit Den Haag.http://www.adofans.nl/newsitem_matrix.php?id=00585

Raar, dat jij als goede vriend van John hier nooit over gehoord heb. :)

Raymond Tellers
13 januari 2008, 23:01

Loop je niet een beetje hard van stapel??? Er zijn wel nog even NEGEN wedstrijden te spelen. Goed, zeven punten verlies je niet in één weekend, maar er is nog een onderling duel! Den Haag heeft nog één top twee duel meer als Amsterdam en Amsterdam nog een bottom twee duel meer als Den Haag. Met een beetje pech zijn dat zes punten. Het is goed dat je over bepaalde 'problemen' gaat nadenken, absoluut! Maar zeggen dat play-offs vrijwel zeker zijn. Ik heb ze in Geleen in de jaren 80 / 90 horen zeggen dat ze niet vrijwel, maar zeker kampioen waren. Nou ... de prijzenkast is nog leeg op de beker van 1993 na. En Tilburg hoor je ook vaak genoeg. Toegegeven: ze hebben ook wat prijzen. Wel leuk dat de onderlinge wedstrijd vrij laat in het seizoen nog komt ....

Ron Ridderhof
13 januari 2008, 23:07
Ron, laten we er op hopen dat het allemaal al speelt bij het bestuur van HYS. Desnoods volgende week de voorzitter er op aanspreken.

http://www.adofans.nl/newsitem_matrix.php?id=00585

Ik durf je zelfs te zeggen dat John niet echt een adofan is, maar goed dat is nu niet zo relevant.
Aan je reactie nu lees ik dat de topic eigelijk niet zo triest is::whistle:: en dat we allebei het beste voor hebben met de leukste kijksport op dit moment in onze stad.

Rob Boumans
13 januari 2008, 23:36
Loop je niet een beetje hard van stapel??? Er zijn wel nog even NEGEN wedstrijden te spelen. Goed, zeven punten verlies je niet in één weekend, maar er is nog een onderling duel! Den Haag heeft nog één top twee duel meer als Amsterdam en Amsterdam nog een bottom twee duel meer als Den Haag. Met een beetje pech zijn dat zes punten. Het is goed dat je over bepaalde 'problemen' gaat nadenken, absoluut! Maar zeggen dat play-offs vrijwel zeker zijn. Ik heb ze in Geleen in de jaren 80 / 90 horen zeggen dat ze niet vrijwel, maar zeker kampioen waren. Nou ... de prijzenkast is nog leeg op de beker van 1993 na. En Tilburg hoor je ook vaak genoeg. Toegegeven: ze hebben ook wat prijzen. Wel leuk dat de onderlinge wedstrijd vrij laat in het seizoen nog komt ....

Maar Ron heeft wel gelijk,Raymond.Nu is de tijd om te zorgen dat er passende maatregelen en oplossingen komen,niet als de play-offs daadwerkelijk daar zijn.
Het draaiboek moet ruim van tevoren klaar zijn.Mocht je dan eventueel de play-offs niet halen is er toch niets verloren?Je hebt alleen dat draaiboek dan dit jaar niet nodig maar voor volgend seizoen zullen er toch een aantal dingen aangepakt moeten worden en dan kun je dat draaiboek gebruiken.Stel dat er volgend seizoen elke week 1500 mensen zitten bij de thuiswedstrijden,dan zullen er toch een aantal dingen moeten veranderen.

Alex van den Brink
14 januari 2008, 08:26

http://www.adofans.nl/newsitem_matrix.php?id=00585

Ik weet er niet zo veel van, maar wat heeft de heer van Zweden gedaan voor HYS?

Harrie van Dam
14 januari 2008, 16:18
Dhr. van Zweden maakt de boarding reclame en is zeker niet de grote geldschieter!

Terug naar de topic;

Dat er nog niets is gebeurt betekend niet dat er niets gedaan hoeft te worden.
Het is belangrijk dat spelers veilig zijn op de baan, en nu is dat niet echt zo.
Lijkt mij dat de club verantwoordelijk is voor de veiligheid, en ik denk dat er zeker naar wordt gekeken.

Levi de Beer
14 januari 2008, 17:23
Dat meen ik mij inderdaad te herinneren. De laatste keer zaten wij recht achter de spelersbank van de Eaters. Niet zo vreemd want ik neem aan dat daar altijd de meegereizde Eaters fans zitten .......

In ieder geval zat mij iets bij over het plexiglas. Vandaar mijn vraag.
Maarruh, ik dacht dat dat inmiddels verplicht was in Nederland?

Ik kan hieronder ook geen plexiglas ontdekken... (foto van www.deuithof.nl (http://www.deuithof.nl))

http://www.deuithof.nl/data/pictures/15.jpg

Harry Koenen
14 januari 2008, 19:53
Een net ipv plexieglas als tijdelijk middel kan ook.........

http://www.heerenveenflyers.nl/cms/images/fotos/2007-11-25_Flyers-DenHaag/IMG_2116.jpg

John Steenpoorte
14 januari 2008, 20:56
Positief punt is in ieder geval dat TV West nu al meerdere wedstrijden van HIJS heeft uitgezonden , merkwaardig alleen dat de dienstdoende verslaggever het steeds maar had over de "bal" terwijl die platte zwarte schijf daar echt niet op lijkt ...

ja was mooi he ik lag steeds in een deuk, maar hij heeft ook een paar keer puk genoemd hoor.

Alex van den Brink
14 januari 2008, 20:56

groet, Ron
Het is uitermate serieus, maar ook te doen. met wat hekwerk en suposten....................

ik bedoelde dat het leuk is dat HYS weer aan play-off's denkt en niet aan failliet gaan.

Edwin van Os
14 januari 2008, 22:16
Belangrijk onderdeel van het plan denk ik om Hys op een hoger niveau te krijgen. De vraag is alleen even hoe je dat gaat doen in een korte periode. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om gewoon dit seizoen uit te spelen zonder problemen. Misschien een plan voor volgend jaar

Gerard Mikkers
17 januari 2008, 20:04
Dhr. van Zweden maakt de boarding reclame en is zeker niet de grote geldschieter!
Niemand die dat beweert!

Ik weet er niet zo veel van, maar wat heeft de heer van Zweden gedaan voor HYS?
Je kan even de bijgevoegde link lezen, dan weet je wat ik ermee bedoel.

Een net is waardeloos natuurlijk. Dan zie je niets meer van het spel. Plexiwand is daarentegen beter en leuker.

Alex van den Brink
30 januari 2008, 22:47
Daar staat dat hij iets van plan is, maar wat heeft hij gedaan? Wat is er uitgekomen uit deze actie?

Ik kan alleen vinden dat hij niet meer welkom is bij ADO, weet jij ook waarom?

Jan Tetteroo
31 januari 2008, 11:13
Zegt een shovel je iets?

Abe Brouwer
31 januari 2008, 11:30
Zegt een shovel je iets?
Darmee wilde Van Zweden toch ooit het veld Van ADO omploegen toen die zijn reclameborden niet wilde betalen? Hij heeft tegenwoordig een voetbalclub in Wales.

Alex van den Brink
31 januari 2008, 12:20
nee zegt mij helemaal niets. Ik ben totaal niet op de hoogte van ADO en alles er om heen. De mail van Abe verklaart wel iets, maar ik ken het verhaal niet.

Ik heb inmiddels niemand gehoord die mij kan vertellen of deze man úberhaupt iets heeft gedaan bij Hijs, dan de borden maken.

Cornelis de Heij
31 januari 2008, 12:48
nee zegt mij helemaal niets. Ik ben totaal niet op de hoogte van ADO en alles er om heen. De mail van Abe verklaart wel iets, maar ik ken het verhaal niet.

Ik heb inmiddels niemand gehoord die mij kan vertellen of deze man úberhaupt iets heeft gedaan bij Hijs, dan de borden maken.

Je wil veel te veel weten en daar beginnen we niet aan.
De juiste mensen weten genoeg.

Ron Ridderhof
31 januari 2008, 15:34
We gaan behoorlijk off topic mensen.

Groet, Ron

René Hendriksen
31 januari 2008, 16:20

Groet, Ron

Om weer terug te keren naar de topic!

Het volgende antwoord werd mij door het managment van 'de Uithof' toegezonden.
Dit op mijn vraag betreffende áfwezigheid van plexiglas boven de boarding.

Op dit moment hebben wij zoals u heeft kunnen constateren netten achter de doelen hangen die de puck moeten opvangen bij schoten op het doel. Deze netten voldoen aan de veiligheidseisen waaraan tijdens een wedstrijd moet worden voldaan nl. bescherming achter de doelen zodat de puck geen bezoekers kan raken.

Gezien het feit dat wij de veiligheid van de bezoekers nog verder willen optimaliseren is er inmiddels een plexiglas boarding, samen met de Eredivisie Hys, aangeschaft. Dit is een boarding die de netten achter de doelen moet gaan vervangen.
Waarschijnlijk kunnen wij deze de komende weken plaatsen.
Een gehele plexiglas boarding om de hele ijshockeyring heen is op dit moment geen optie voor ons en ook vanuit de veiligheidsvoorschriften niet noodzakelijk. Volledige plexiglas boarding is ook maar bij een aantal banen in Nederland maar lang niet allemaal.

Terug te komen op uw vraag moeten wij (lees de Uithof) dus zorgen dat de veiligheid achter de doelen is gewaarborgd en mocht er een puck op de lange zijde over de boarding gaan dan is de verantwoording voor de bezoeker zelf.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Piet de Kort
31 januari 2008, 16:36
Waarschijnlijk kunnen wij deze de komende weken plaatsen.
Een gehele plexiglas boarding om de hele ijshockeyring heen is op dit moment geen optie voor ons en ook vanuit de veiligheidsvoorschriften niet noodzakelijk. Volledige plexiglas boarding is ook maar bij een aantal banen in Nederland maar lang niet allemaal.

Bij alle eredivisie teams is er toch wel plexiglas aanwezig? Enne waarschijnlijk de komende weken! Wordt na de play-offs waarschijnlijk!!!!! ::check2::

Kom op Rene vd Kooij: regel dat eens snel!::luisterjongen::

René Hendriksen
31 januari 2008, 16:51
Bij alle eredivisie teams is er toch wel plexiglas aanwezig? Enne waarschijnlijk de komende weken! Wordt na de play-offs waarschijnlijk!!!!! ::check2::

Kom op Rene vd Kooij: regel dat eens snel!::luisterjongen::

Sorry, vergat ik te vermelden. Het antwoord van 'de Uithof' is de 13e januari 2008 gedateerd. Dus komende weken, moet een dezer dagen zijn........

Rob Boumans
31 januari 2008, 17:41

Groet, Ron

Ron,heb jij nog gesproken met het bestuur van HIJS over de andere punten van je beginposting m.n. veiligheid voor spelers in spelersbank en strafbank en veiligheid van supporters van het bezoekende team i.v.m. eventuele "schouderklopjes"?
Zo ja,mag je er hier over berichten ?
Zo nee,ga je dat nog doen op korte termijn want de play-offs zijn er met een 3 weken?

Cornelis de Heij
31 januari 2008, 18:13
Binnen twee weken moet het gebeurt zijn.
Alles ligt klaar.

Jan Been
31 januari 2008, 20:26
Binnen twee weken moet het gebeurt zijn.
Alles ligt klaar.

Mag ik zeggen dat ik dat niet geloof Cornelis,of willen ze daar mee na dit weekend beginnen.Hebben ze 12 dagen de tijd om de klus te klaren.::hyper::

Jan Been
31 januari 2008, 20:29

Wie dan niet????
Amsterdam,Tilburg,Nijmegen,Heerenveen en Geleen hebben ze nu weet ik niet in Groningen.Als ze zeggen dat ze alles profesioneel willen aanpakken doen ze de hele Boarding mat de straf en spelers banken erbij.::detective::

Karel van der Wal
31 januari 2008, 22:15
Wie dan niet????
Amsterdam,Tilburg,Nijmegen,Heerenveen en Geleen hebben ze nu weet ik niet in Groningen.Als ze zeggen dat ze alles profesioneel willen aanpakken doen ze de hele Boarding mat de straf en spelers banken erbij.::detective::

Groningen ook Jan -alleen Den Haag niet, maar als ik het goed heb dan krijgen ze een nieuwe boarding voor de play off's. Hebben ook de entree al veel verbetert en keurige kassa's etc. Er gebeurt daar heus wel wat.

Abe Brouwer
1 februari 2008, 11:25
John kreeg nog geld van de club. Als je iets meldt, doe het dan goed.
Volgens mij staat dat ook in mijn posting.

Ron Ridderhof
1 februari 2008, 13:30
Ron,heb jij nog gesproken met het bestuur van HIJS over de andere punten van je beginposting m.n. veiligheid voor spelers in spelersbank en strafbank en veiligheid van supporters van het bezoekende team i.v.m. eventuele "schouderklopjes"?
Zo ja,mag je er hier over berichten ?
Zo nee,ga je dat nog doen op korte termijn want de play-offs zijn er met een 3 weken?

Ja Rob, het wordt binnenkort gerealiseerd.

En in tegenstelling tot wat de Uithof zelf bericht aan René wordt het plexiglas eerst bij de spelersbank en de strafbank geplaatst.

Groet, Ron

Alex van den Brink
1 februari 2008, 13:44
Dag Nelis,

Een enter na een punt werkt ook goed, je postings worden duidelijker!
Nu werken aan de inhoud.

Je verslagen vind ik beter.::animgoal::

Cornelis de Heij
1 februari 2008, 14:10
Dag Nelis,

Een enter na een punt werkt ook goed, je postings worden duidelijker!
Nu werken aan de inhoud.

Je verslagen vind ik beter.::animgoal::

Zo zie je Alex.......alles om het jou zo makkelijk mogelijk te maken.

Rob Boumans
1 februari 2008, 15:09
Ja Rob, het wordt binnenkort gerealiseerd.

En in tegenstelling tot wat de Uithof zelf bericht aan René wordt het plexiglas eerst bij de spelersbank en de strafbank geplaatst.

Groet, Ron
Bedankt voor het antwoord.Lijkt mij een prima idee om daar eerst plexiglas aan te brengen.De rest is iets minder urgent.

Gerard Mikkers
1 februari 2008, 16:17
Volgens mij staat dat ook in mijn posting.
Te snel gelezen. Sorry.

Ron Ridderhof
1 februari 2008, 19:30
Bedankt voor het antwoord.Lijkt mij een prima idee om daar eerst plexiglas aan te brengen.De rest is iets minder urgent.

Ik heb trouwens van HYS begrepen dat als de Uithof om een of andere reden de boel niet op tijd afheeft (want daar is HYS toch van afhankelijk), zij zelf extra beveiliging neerzetten bij de spelersbanken. Er wordt in ieder geval begonnen met de strafbanken dus dat zal in ieder geval wel op tijd af zijn.

Groet, Ron

Alex van den Brink
1 februari 2008, 19:45
De 15e ben ik met wat bekenden bij de laatste wedstrijd van het reguliere seizoen.
Mag ik je dan wat te drinken aanbieden?

Harry Batist
2 februari 2008, 02:20
pilsje is nooit weg Alex

Alex van den Brink
2 februari 2008, 13:25
ik sta meestal bij de bar, binnenkomst rechts.

Gerard Mikkers
2 februari 2008, 20:17
Ik heb trouwens van HYS begrepen dat als de Uithof om een of andere reden de boel niet op tijd afheeft (want daar is HYS toch van afhankelijk), zij zelf extra beveiliging neerzetten bij de spelersbanken. Er wordt in ieder geval begonnen met de strafbanken dus dat zal in ieder geval wel op tijd af zijn.

Groet, Ron
Dat is mijn inziens het belangrijkste.

Hoe ziet het ijspaleis van Zoetermeer Panthers eruit? Ik ben daar (gebied mij eerlijk te zeggen) nog geen een keer geweest. Optie om daar evt. naar toe te verhuizen voor de play offs?

Abe Brouwer
2 februari 2008, 20:20

Hoe ziet het ijspaleis van Zoetermeer Panthers eruit? Ik ben daar (gebied mij eerlijk te zeggen) nog geen een keer geweest. Optie om daar evt. naar toe te verhuizen voor de play offs?
Hele mooie hal in Zoetermeer waar al eens een EIHC-toernooi is gehouden, dus met de eisen zit het goed daar. Maar eerlijk gezegd zie ik HIJS liever in Den Haag spelen!

Gerard Mikkers
2 februari 2008, 21:02
Hele mooie hal in Zoetermeer waar al eens een EIHC-toernooi is gehouden, dus met de eisen zit het goed daar. Maar eerlijk gezegd zie ik HIJS liever in Den Haag spelen!
Natuurlijk zie ik HIJS liever in Den Haag spelen. Het is bij mij praktisch om de hoek. Ik sprak alleen vandaag met iemand over Zoetermeer Panthers. Vandaar mijn vraag. :)

Alex van den Brink
2 februari 2008, 22:42
baan doet aan alle voorwaarden behalve de klok, dat is een drama.

werkt niet- en kan niet bediend worden volgens de regels.

Ik denk dat de play-off's gewoon op de uithof kunnen gespeeld worden.

Harry Pal
2 februari 2008, 22:55
Ja, valt ook niet mee om eea te regelen. Het is allemaal nieuw voor HIJS.

Ron Ridderhof
2 februari 2008, 23:17

Hopelijk geen optie!!!

Peter Batist
4 februari 2008, 00:30
Ron ik ben het helemaal met je eens.Zeker na het incident van afgelopen vrijdag.....

Groeten

Peter

Levi de Beer
4 februari 2008, 11:36

Groet, Ron

Wat mij opviel onlangs toen ik in de uithof was. Er stond gewoon politie en er werd gefouilleerd... dat heb ik tot nu toe alleen voor de bekerfinale meegemaakt. Ik moest terecht mijn fototas openen. Waarna ik mijn werk alsnog mocht doen.

Gerard Mikkers
4 februari 2008, 21:49
Wat mij opviel onlangs toen ik in de uithof was. Er stond gewoon politie en er werd gefouilleerd... dat heb ik tot nu toe alleen voor de bekerfinale meegemaakt. Ik moest terecht mijn fototas openen. Waarna ik mijn werk alsnog mocht doen.
Er staat pas politie sinds de wedstrijd Amstel Tijgers Amsterdam. Daarvoor was er geen agentje te zien in de buurt van De Uithof.

Om even terug te komen op het complex van Zoetermeer Panters. Deze heb ik inmiddels mogen bewonderen. Wat een professioneel complex is dat in vergelijking met de Uithof.